abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_146594116
Ik dacht dat ze wilden wachten op de uitkomsten van de nieuwe zoektocht komende maand december?
  woensdag 12 november 2014 @ 23:00:11 #28
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146594629
Kan F ff zsm via PM LM DM-en?
  woensdag 12 november 2014 @ 23:06:13 #29
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146594917
Ik heb mijn nieuwe border collie Betzaida genoemd.

Ze ligt het liefste in haar mand, komt alleen in actie als ik hemel en aarde beweeg en denkt dat ik verdwaald ben, als ze me even niet ziet.
pi_146596073
Bedankt voor posten van artikelen!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:49 schreef Poekje01 het volgende:
Ik dacht dat ze wilden wachten op de uitkomsten van de nieuwe zoektocht komende maand december?
Ja, meende ik ook. Die Pitti blijft echt in de media volhouden dat het louter een verdwaling is zonder betrokken derden. Dan ben ik bang dat de families en Steffens ook niet meer info hebben, want dan hadden ze inmiddels toch wel wat meer bekend gemaakt?

Edit: ik weet dat telefoonmaatschappijen (althans in de VS) alle sms berichten registreren. Dit is ook opvraagbaar door onderzoekers van dit soort cases. Geldt dit ook voor Whatsapp? Of wordt dan bijvoorbeeld alleen aantal kb geregristeerd bij telefoonmaatschappij en appjes geregistreerd bij Whatsapp als bedrijf?

[ Bericht 8% gewijzigd door MidnightB00m op 12-11-2014 23:54:37 ]
  donderdag 13 november 2014 @ 00:17:46 #31
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146598045
quote:
Hebben ze dat specifiek zo gezegd?

Toen in september de resten van L. werden overgedragen was advocaat Enrique A. (ik moet nog wennen aan die nieuwe regel) daar niet blij mee, omdat het onderzoek nog geen duidelijkheid had opgeleverd.
http://www.critica.com.pa/notas/1771174-retiran-restos-holandesa-
Misschien is er de afgelopen week iets gebeurd wat niet naar buiten is gekomen? Heeft E.A. een onderzoeksrapport ontvangen? Of willen ze niet langer wachten op mogelijke nieuwe vondsten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 13-11-2014 00:38:25 ]
pi_146598565
Despite a request from a laywer representing the families of the victims, prosecutors have not conducted another assessment of cell phone calls made by the women, since no additional tests can be done.

Investigators are planning to resturn to Alto Romero after the rainy season to conduct more interviews.

Prosecutors determined that the two Dutch tourists were alone on their hike, which was verified by photos they took.

http://www.prensa.com/uho(...)is-kremers/422699?en
pi_146598863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:34 schreef Grijzemassa het volgende:

Prosecutors determined that the two Dutch tourists were alone on their hike, which was verified by photos they took.

Mja, maar die hike duurde langer dan tot 13:53 dus een vreemde stellingname.
  donderdag 13 november 2014 @ 00:50:26 #34
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146598983
quote:
Bedankt voor de link.

Waarom moeten ze wachten met die interviews tot de regentijd voorbij is? }:|
pi_146599205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedankt voor de link.

Waarom moeten ze wachten met die interviews tot de regentijd voorbij is? }:|
Het spookt er nu wel een beetje, wat het weer betreft :X

Bocas Del Toro
24 hour Weather Forecast
Thursday 13 November, 2:00 am
Night
Cloudy" Cloudy25°C
Thursday 13 November, 9:16 am
Early Morning
Thunder Thunder Storms26°C
Thursday 13 November, 12:12 pm
Midday
Thunder Thunder Storms30°C
Thursday 13 November, 8:04 pm
Evening
Thunder Thunder Storms28°C
http://www.weatherforecastmap.com/panama/bocas_del_toro/
pi_146599366
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:19 schreef 11en30 het volgende:
@Lutalo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer ik naar deze foto vergelijking kijk kan Lisanne toch nooit vanaf de grond staand met haar hoofd ter hoogte van het rechterstruikje zijn gekomen?

Je zou denken dat komt omdat ze van een lager punt is gefotografeerd, maar ze is juist vanaf een hoger punt gefotografeerd want je kijkt beter het dal in op de foto met haar als op de andere foto.
Merkwaardig.
pi_146599447
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:45 schreef Za het volgende:

[..]

Mja, maar die hike duurde langer dan tot 13:53 dus een vreemde stellingname.
Panama houdt de touwtjes in handen. Geen aanwijzingen voor betrokkenheid van derden dus geen verder onderzoek.
Als de familie besluit een prive onderzoek in te stellen, zal een zoektocht in het gebied ook onder leiding van een Panamese gids moeten gebeuren.
  donderdag 13 november 2014 @ 01:13:17 #38
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146599495
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:06 schreef Za het volgende:

Wanneer ik naar deze foto vergelijking kijk kan Lisanne toch nooit vanaf de grond staand met haar hoofd ter hoogte van het rechterstruikje zijn gekomen?

Je zou denken dat komt omdat ze van een lager punt is gefotografeerd, maar ze is juist vanaf een hoger punt gefotografeerd want je kijkt beter het dal in op de foto met haar als op de andere foto.
Merkwaardig.
Dit is wel een foto waarvan al langer een photoshop vermoeden bestaat, met mogelijke loslatende lagen. Het is zoals je het al hebt geformuleerd -- praktisch kan het bijna niet, als je ook die andere beelden van deze plek met mensen erop in ogenschouw neemt.

Ik zeg overigens niet dat dit gebeurd is, maar mijn twijfel laait toch weer op.
pi_146599553
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 00:34 schreef Grijzemassa het volgende:
Despite a request from a laywer representing the families of the victims, prosecutors have not conducted another assessment of cell phone calls made by the women, since no additional tests can be done.

Investigators are planning to resturn to Alto Romero after the rainy season to conduct more interviews.

Dank je!

Meh, staat Lisanne Fronn in artikel. De ouders krijgen dus het hele rapport waaruit blijkt dat het niet om een misdaad gaat. Ze waren tot zover niet in bezit van alle info neem ik aan.
Vind het maar raar gaan, ook met mbt onderzoeken en eerdere berichten. En ben ik nu erg achterdochtig dat ik het merkwaardig vind als ik zeg dat dit nu allemaal gebeurt nadat die onderzoeker (artikel Domnivoor in vorig topic) aangaf nog extra onderzoek te willen doen?
  donderdag 13 november 2014 @ 01:26:19 #40
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146599767
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:13 schreef Perico het volgende:

[..]

Dit is wel een foto waarvan al langer een photoshop vermoeden bestaat, met mogelijke loslatende lagen. Het is zoals je het al hebt geformuleerd -- praktisch kan het bijna niet, als je ook die andere beelden van deze plek met mensen erop in ogenschouw neemt.

Ik zeg overigens niet dat dit gebeurd is, maar mijn twijfel laait toch weer op.
Perico, zie je die loslatende lagen alleen op de foto van Martijn F. of ook op de versie van Nexpanama?

(post van Perico hierover)
  donderdag 13 november 2014 @ 01:36:31 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146599962
quote:
ze wilden voorkomen dat het onderzoek afgerond zou worden.
  donderdag 13 november 2014 @ 01:43:10 #42
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146600060
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:26 schreef Domnivoor het volgende:
Perico, zie je die loslatende lagen alleen op de foto van Martijn F. of ook op de versie van Nexpanama?

(post van Perico hierover)
Goeie vraag ja. Er was toen wel een foto nodig, voor de herdenkingsdienst. De foto van Martijn, daar staan duidelijke Adobe Photoshop gegevens in de metadata.

Met kleurenprofielen en zelfs een index van Reflective, Glossy, Positive, Color...
ja, zeggen de critici, dat heeft enkel met belichting te maken.. net ietsje mooier contrast, of kleurenfilter.. die foto bevat ook verder geen historische EXIF data meer, die van NEXPANAMA wel.

Uit de metadata blijkt, dat er wel 4000 x 4000 gezoomd is.. maar het achterland blijft zo mooi in zijn geheel bestaan terwijl het gezicht van Lisanne volgens de data zich op maar 0,5 meter bevindt.

Ter illustratie: foto 505, met Kris heel ver weg, daar wordt zij op 63 meter gegeven in die data.

Ook is de sluitertijd waanzinnig snel met 1/1002 seconde.. echt bizar.

De rest is 1/125, 1/50, 1/500, 1/30, 1/200 en de nachtfoto's begrijpelijk 1/15, qua sluitertijd.

Normaal laat hij bij 1/1000 zoveel licht binnen dat het resultaat niks wordt.. ja, als je 1 wielrenner uit een peloton dat met 50 km/uur aan je voorbijraast wilt fotograferen...

Maar gebruikelijk, als iemand voor je neus staat, en je wilt het gezicht scherp hebben.. dan is 1/1000 ongehoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 13-11-2014 01:54:37 ]
pi_146600114
Op deze youtube zie je John Cleese ook bovenop de Mirador, en kun je goed zien hoe je nergens een uitzicht hebt, alleen maar bomen en struiken wanneer je niet ergens op gaat staan, ook poseren met uitzicht op het dal achter je zonder dat je ergens op staat kan eigenlijk niet:

pi_146600116
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

ze wilden voorkomen dat het onderzoek afgerond zou worden.
Ik dacht te begrijpen dat zij het onderzoek weer willen starten na het regenseizoen.
  donderdag 13 november 2014 @ 02:01:18 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146600392
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 01:45 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik dacht te begrijpen dat zij het onderzoek weer willen starten na het regenseizoen.
ze wilden, op aanraden van de advocaat, de resten van kris nog niet in ontvangst nemen omdat ze bang waren dat daarmee het onderzoek afgerond zou worden. Nu blijkt dat men nog wel even doorgaat kunnen ook zij de resten van hun dochter in ontvangst nemen.
pi_146600890
Panama wil af van deze zaak. Ben blij dat de resten worden overgedragen aan de fam. Kremers. Panama zal doorgaan met t onderzoek? Wat denk je zelf?
Nee natuurlijk niet. De familie Kremers is niet dom. Die weten dat ook wel.
ik heb een donkerbruin Zwarte Pieten vermoeden dat we de aankomende tijd veel meer te weten gaan komen over oa het NFI rapport.
  donderdag 13 november 2014 @ 02:46:27 #47
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146600933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 02:41 schreef jackie12 het volgende:
Panama wil af van deze zaak. Ben blij dat de resten worden overgedragen aan de fam. Kremers. Panama zal doorgaan met t onderzoek? Wat denk je zelf?
Nee natuurlijk niet. De familie Kremers is niet dom. Die weten dat ook wel.
ik heb een donkerbruin Zwarte Pieten vermoeden dat we de aankomende tijd veel meer te weten gaan komen over oa het NFI rapport.
Ik denk zelf dat er formeel tot eind december nog aan gewerkt wordt.
  donderdag 13 november 2014 @ 04:08:33 #48
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146601131
Daar ik naar aanleiding van eerdere opmerkingen van Za toch ben gaan twijfelen, of Lisanne niet gesoept is op foto 499, wat maanden terug ook een discussie was, heb ik drie foto's samengevoegd in een totaaloverzicht, te weten:

Een panorama foto van de plek van October 2013, foto 499 van Lisanne en de man in de paal, van 13 oktober 2013 ter plekke.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet hierbij vooral letten op de verhoudingen van Lisanne, die qua grootte enorm afsteekt, in vergelijking met de andere beelden. Je dient nauwkeurig te kijken naar de grootte van de "rode" grote struik ter rechterzijde.

Op de eerste panoramafoto staan de toeristen hier ver vanaf. De man in de paal moet hoog klimmen om erboven uit te torenen. Lisanne staat er echter heel groot op, waarbij er verbazingwekkend veel achterland te zien is, en die struik is heel dichtbij.

De zoom in de metadata is 4000x4000. Op foto 500, waar zij ook opstaat, is er ook eenzelfde zoom gerapporteerd, maar staat zij er eigenlijk gewoon op, kleiner, en natuurlijk in verhouding tot het achterland. Het is dus niet zo, dat het een reuzenzoom is, die alles erg dichtbij haalt.

Zou het dat wel zijn, dan zou er overigens veel minder van het omvangrijke achterland opstaan, dat ook keurig in focus is en scherp, als opmerkelijk feit.

Mijn gevoel en ervaring neigt nu naar, dat ze geplakt is op foto 499, dat ze gewoonweg te groot is in verhouding tot het achterland, alle foto's en video's op deze top in de beraadslaging meenemend.

Dat is mijns inziens ondoenlijk met de vermelde zoom, van het fotografenstandpunt verder af, waarbij gemeld zij dat zij in de data wordt weergegeven als 0,5 meter van de lens verwijderd.

Dit is het vergelijk met de foto van Kris:
SPOILER
Je ziet dat de plant ter linkerzijde met de 'tentakels' niet zo veel verschilt, qua grootte, op beide foto's (merk je ook het verschil op, in de staat van de meest linkse "vrucht"? De vorm is anders bij Kris). Maar in verhouding is Lisanne heel groot ten opzichte van Kris.

Mocht dit waar zijn, dan is dat niet te merken in de metadata van de foto, wat weer verregaande consequenties heeft.

Uiteraard hoef niemand het met mij eens te zijn en mag iedereen het zijne denken. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 13-11-2014 04:18:28 ]
  donderdag 13 november 2014 @ 05:14:14 #49
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146601174
Die lichte vlek bij haar arm, waarvan sommigen denken dat het vergeten is mee te photoshoppen, is volgens anderen een weerkaatsing oid van het zonlicht oid. Ik heb niet zoveel verstand van fotograferen, maar ik heb het nog nooit eerder gezien. Dat zegt natuurlijk niks, maar ik vroeg mij af, is dat een gangbaar iets, komt dat regelmatig voor?
  donderdag 13 november 2014 @ 05:23:50 #50
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146601181
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 05:14 schreef Marrije het volgende:
Die lichte vlek bij haar arm, waarvan sommigen denken dat het vergeten is mee te photoshoppen, is volgens anderen een weerkaatsing oid van het zonlicht oid. Ik heb niet zoveel verstand van fotograferen, maar ik heb het nog nooit eerder gezien. Dat zegt natuurlijk niks, maar ik vroeg mij af, is dat een gangbaar iets, komt dat regelmatig voor?
Haar linkerarm zou zich dan in de schaduw bevinden waarbij het gedeelte achter haar rug net in het zonlicht valt. Ja je kunt erover debatteren of dat gangbaar is, op deze top, op dit vermoede tijdstip.

In het hypothetische geval van het plakken van een persoon is buiten de juiste proportie met betrekking tot de achtergrond, het juiste licht de moeilijkste kwestie. Dat zal altijd anders zijn op de bronfoto in vergelijking met de foto waar je het poppetje op wilt plakken.

Dus ja, hier zou het dan gaan om: is het logisch dat Lisanne om 13:00 zoveel zon en schaduw vangt op deze manier, op deze plek?

Qua "verdachte" pixels ziet het er dan zo uit... op haar neus en bij de overgang van de kaak naar het haar:
SPOILER
En op de huid van haar linkerarm zitten opmerkelijk veel groene strepen en bevindt zich een donkere kleur aan de buitenkant van haar schouder, die hypothetisch niet is weggegumd:
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Perico op 13-11-2014 05:39:57 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')