abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146605841
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Om te voorkomen dat we langs elkaar heen praten moeten we afspreken wat we hier onder "shoppen" verstaan. Vijf procent contrast toevoegen of het rood in een foto wat ophalen is ook shoppen. Mensen uit foto's wegretoucheren zoals onder Stalin gebeurde is het andere uiterste. Volgens mij heeft deze foto een standaardbewerking (of poging daartoe) ondergaan, d.w.z. ik denk dat er niets van betekenis is uitgegumd of toegevoegd.
Daar denk ik dus anders over, ik zeg alleen niet dat het met kwade bedoelingen gedaan zou zijn.
Ik heb steeds (al maanden) gezegd dat deze foto volgens mij is samengesteld om een mooi plaatje voor de herdenkingsdienst te maken. Bij de herdenkingsdienst in de kerk is deze foto gebruikt.
pi_146606126
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:16 schreef jackie12 het volgende:
Maar met welk doel?
(ik vond die 6 seconden verschil destijds ook ongeloofwaardig)
Kan, maar hoeft niet met een slecht doel gedaan te zijn. Waar het mij meer om gaat is dat de berekeningen die er op los gelaten zijn wat betreft tijd ivm zonnestand en schaduw misschien nergens over gaan.
pi_146606186
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:44 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja ik heb daarnaar gekeken, maar ben nu pas net weer thuis en had er nog niet op gereageerd. Ik ben even door wat andere foto's heen gegaan en oa de schipholfoto had dat ook bij een hand. kan dus ook komen door het inzoomen? Hoeft niet perse een teken te zijn shoppen?
vraagje.
Zijn die foto's van Schiphol met dezelfde camera gemaakt?
  donderdag 13 november 2014 @ 12:05:52 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146606241
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:03 schreef ToniB het volgende:

[..]

vraagje.
Dat kan ik niet zien, iemand anders misschien?
pi_146606256
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:03 schreef ToniB het volgende:

[..]

vraagje.
nee de schipholfoto's zijn door de familie met een andere camera gemaakt
pi_146606331
Bedankt, dan moeten we dus kijken of we deze onregelmatigheden ook vinden op de andere foto's die met de canon zijn gemaakt. Kom er later op terug moet eerst even werken.
pi_146606450
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:14 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Heel wat topics geleden heeft StaceySinger soortgelijke foto's van Lisanne gepost waarbij je bij dat stukje "arm met zonlicht" wel achtergrond van de omgeving zag.
Ik denk nog steeds 75% kans dat die foto van Lisanne op Mirador is gephotoshopt. Waarom? Geen idee, maar ik zie wel dat er in ieder geval niet nauwkeurig gebrusht is bij haar arm. Stacey gaf ook vlakken aan bij haar haren.

Ik dacht altijd dat er misschien iemand achter bij haar op de foto stond. Maar aangezien er nu echt wordt beweerd door Pitti dat er geen derden in spel waren, lijkt dat me stug.
Dat Pitti beweert dat er geen derden bij betrokken waren, behoeft natuurlijk nog niet voor waarheid te worden aangenomen.
  donderdag 13 november 2014 @ 12:13:23 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146606460
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:09 schreef ToniB het volgende:
Bedankt, dan moeten we dus kijken of we deze onregelmatigheden ook vinden op de andere foto's die met de canon zijn gemaakt. Kom er later op terug moet eerst even werken.
ik vond het bij een van die bergbeekfoto's met kris erop stukken minder maar daar is misschien veel minder ingezoomd?
pi_146606529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat Pitti beweert dat er geen derden bij betrokken waren, behoeft natuurlijk nog niet voor waarheid te worden aangenomen.
Heb je die foto toevallig opgeslagen of heb je de link? Oh please zeg me niet dat ik al die topics moet doorzoeken........
pi_146606573
heb de verkeerde gequote..... was voor Midnightboom.
pi_146606599
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:17 schreef ToniB het volgende:
heb de verkeerde gequote..... was voor Midnightboom.
Dat begreep ik.
pi_146606617
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:18 schreef gynaika het volgende:

[..]

Dat begreep ik.
:)
  donderdag 13 november 2014 @ 12:22:06 #88
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_146606735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:13 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zo hoeft ook mijn bewering dat er op dit moment geen insluiper onder mijn bed ligt niet voor waarheid te worden aangenomen. Zelf neem ik genoegen met de constatering dat er geen enkele aanwijzing is dat er een insluiper onder mijn bed ligt, maar anderen zijn hier misschien wat strenger in. Ik ga toch maar even kijken... :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  donderdag 13 november 2014 @ 12:24:14 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146606791
Voor degene die aan een misdaad denken, denken jullie dat het
1) met voorbedachte rade was, gepland en wel om de meiden in de val te lokken
2) een uit de hand gelopen iets was, bv een uit de hand gelopen overval, een uit de hand gelopen fysieke toenadering
3) een 'gelegenheidsmoord' was, niet vooraf gepland, maar de gelegenheid was daar, bijvoorbeeld geen getuigen en misschien al iemand die eerder heeft gemoord en daar een kick van krijgt oid
pi_146606871
Ik persoonlijk denk 2
pi_146606914
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:22 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Zo hoeft ook mijn bewering dat er op dit moment geen insluiper onder mijn bed ligt niet voor waarheid te worden aangenomen. Zelf neem ik genoegen met de constatering dat er geen enkele aanwijzing is dat er een insluiper onder mijn bed ligt, maar anderen zijn hier misschien wat strenger in. Ik ga toch maar even kijken... :7
Deze vergelijking is alleen relevant als er spullen of personen uit je huis verdwenen zijn.
Zou je dan ook niet onder je bed en in de kast kijken of er een insluiper was?
  donderdag 13 november 2014 @ 12:31:01 #92
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146607033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:26 schreef ToniB het volgende:
Ik persoonlijk denk 2
en denk je dan dat ze de dader(s) 'kenden' of dat ze zich met zn tweetjes waanden en compleet overdonderd werden (kunnen ze alsnog een idee hebben van de dader(s) trouwens).

Ik vind het erg lastig om een beeld te vormen van wat ik nou eigenlijk denk terwijl ik al vanaf het begin roep dat ik denk dat het om een misdrijf gaat.
  donderdag 13 november 2014 @ 12:33:46 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146607117
Ik blijf er maar mee zitten dat ik denk dat ze zijn meegelift met de verkeerde. Dus eerst vertrouwen hadden in die persoon omdat ze dachten oh dat is die, dan zit het wel goed en dat later bleek dat het toch foute boel was.
pi_146607321
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:15 schreef ToniB het volgende:

[..]

Heb je die foto toevallig opgeslagen of heb je de link? Oh please zeg me niet dat ik al die topics moet doorzoeken........
Bedoel je de foto's die Stacey destijds had gepost? Sorry, heb ik niet opgeslagen. Zal even moeten achterhalen welk topic dat is, maar kan even duren.

EDIT: Heb Stacey DM gestuurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door MidnightB00m op 13-11-2014 12:48:09 ]
pi_146607783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:33 schreef Marrije het volgende:
Ik blijf er maar mee zitten dat ik denk dat ze zijn meegelift met de verkeerde. Dus eerst vertrouwen hadden in die persoon omdat ze dachten oh dat is die, dan zit het wel goed en dat later bleek dat het toch foute boel was.
denk het ook.

Er zijn volgens mij niet veel tijdstippen, plaatsen en tijdsloten waarin ze in Boquete iemand goed hebben kunnen leren kennen. Voorbeelden:

- supermarkt / winkels
- Beauty salon
- drogist
- bank
- taalschool Spanish by the river
- restaurant Nelvis en wellicht een ander (ontbijt/ lunch/diner)
- taxi
- uitgaan (zondagavond?)

Als je in een moderne auto zit, die stopt, en je stapt in, treedt tegenwoordig in alle wagens de remote deurvergrendeling (kinderslot) op de achterportieren en zij-portieren automatisch boven een bepaalde aanvangssnelheid in werking.
pi_146607903
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:24 schreef Marrije het volgende:
Voor degene die aan een misdaad denken, denken jullie dat het
1) met voorbedachte rade was, gepland en wel om de meiden in de val te lokken
2) een uit de hand gelopen iets was, bv een uit de hand gelopen overval, een uit de hand gelopen fysieke toenadering
3) een 'gelegenheidsmoord' was, niet vooraf gepland, maar de gelegenheid was daar, bijvoorbeeld geen getuigen en misschien al iemand die eerder heeft gemoord en daar een kick van krijgt oid
Ik ben nu niet meteen een "misdaad-denker", maar als het om een misdaad zou gaan, denk ik aan 2...
pi_146608453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:33 schreef Marrije het volgende:
Dat idee/gevoel heb ik ook.
pi_146609254
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 12:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

en denk je dan dat ze de dader(s) 'kenden' of dat ze zich met zn tweetjes waanden en compleet overdonderd werden (kunnen ze alsnog een idee hebben van de dader(s) trouwens).

Ik vind het erg lastig om een beeld te vormen van wat ik nou eigenlijk denk terwijl ik al vanaf het begin roep dat ik denk dat het om een misdrijf gaat.
ik denk dat ze met "gids" waren, misschien 2 / 3 man net als bij de ouders. Gidsen hebben vaker hulpjes of juist experts van het gebied bij zich...zie bv foto's van P.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:36:28 #99
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146611176
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:28 schreef ToniB het volgende:
Kan iemand even goed naar L. Linker arm kijken? Er lijken ter hoogte van haar pols een paar stukjes te ontbreken. Perico?
Goed gezien, Toni! Ja, het groen maakt daar een onnatuurlijke inham, alsof er inderdaad een hoekje pols ontbreekt.

Zonder nu hier een waardeoordeel te vellen of het daadwerkelijk is gebeurd, maar mocht iemand niet weten hoe zo'n photoshop kan gaan, als één van de mogelijkheden:

Het makkelijkst is, om de persoon naar keuze grofweg uit te knippen, met een selectievierkant. Dan plak je deze op de doelfoto. Dan neem je een gum en ga je alle ruimte rond de persoon uitgummen, zodat de goede achtergrond van de doelfoto meer en meer zichtbaar wordt.

Hierna zoom je in, met factor 5:1 ofzo, en zie je als het goed is de foto in kleine vierkantjes. Dan ga je met de gum, zonodig slechts met pixelfactor 1, elk "verkeerd" vakje rondom de contouren van de persoon uitgummen, pixel voor pixel. Dit is vrij tijdrovend, maar wel essentieel.

Als je uitzoomt naar 1:1, valt het als het goed is dan niet meer te zien dat de persoon origineel in een heel ander decor stond. Maar er zijn altijd details die wringen.

Als je professioneel bent, ga je nog pixel voor pixel na waar je het licht wil aanpassen om het een naadloos geheel te maken, of ga je de contouren smudgen zodat het niet lijkt alsof de persoon is uitgeknipt. En kies je uit legio belichtingopties degene, die het meest overeenkomt met het aura van de doelfoto.

Bij het vermoeden van photoshop kun je dan kijken of niet per ongeluk wat vierkantjes teveel zijn uitgegumd, of de verhoudingen van lichaamsgrootte en achtergrond kloppen en of zonlicht en schaduw van de persoon overeenkomt met het achtergronddecor.
  donderdag 13 november 2014 @ 14:41:26 #100
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146611365
Dat moet echt pixel voor pixel handmatig gegumd worden? Ik dacht dat daar een knop voor was _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')