Het aanrecht blijft zoals het nu is.quote:Op maandag 10 november 2014 22:17 schreef RM27 het volgende:
Keuken is mooi geworden, blijft het aanrecht ook zoals je had bedacht?
Waarom zou een houtkachel niet mogen, of woon je soms op de begane grond.😉
Het zat er al op, dus die credits zijn niet voor mijquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Respect dat je structuurverf tegen het plafond hebt gekregenIk heb ook geprobeerd om dat spul tegen een paar vierkante meter muur te krijgen en ik heb er nog nachtmerries van. Het ziet er niet uit maar ik begin er toch echt niet meer aan. Nooit, nooit meer!
Ah ok. Blijf er maar bij uit de buurt, ik raak weer gefrustreerd als ik er aan denkquote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:50 schreef Saisai het volgende:
[..]
Het zat er al op, dus die credits zijn niet voor mij
Ik denk dat het spack is
Ik kan me er iets bij voorstellen. 100m2 'gewoon' plafond witten vond ik al een helquote:Op vrijdag 2 januari 2015 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah ok. Blijf er maar bij uit de buurt, ik raak weer gefrustreerd als ik er aan denk
Hoe weet ik dat?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:19 schreef Randy_S het volgende:
Ziet er goed uit! Weet je overigens zeker dat je dimmer deze leds kan dimmen?
Ja. Er is zelfs al hete olie (á 180 graden) over gegaan en er heeft een hete pan opgestaan. Beide per ongeluk, maar er is écht helemaal niets van te zien.quote:Op zondag 4 januari 2015 10:44 schreef Seven. het volgende:
Hoe houdt jullie aanrechtblad het vol, blijft de epoxy mooi?
Wat voor merk en type lampjes zijn het ?quote:Op zondag 4 januari 2015 09:43 schreef Saisai het volgende:
Die trafo kan ik wel op een bereikbare plaats plaatsen, maar ik weet nog niet of dat het überhaupt oplost..
Aldiquote:Op zondag 4 januari 2015 11:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Oh, je waterkoker/theepotding is looooik!
We hebben een inbouwkast gemaakt van waar ooit de wasbak zat (zie deel 1). Daarnaast hebben we een grote (ondiepe) kast tegenover het aanrecht. Geloof me, dat is voldoende bergruimte. Bas is hobbykok en heeft daardoor zo'n beetje al het kookgereedschap wat er bestaat.quote:Op zondag 4 januari 2015 11:36 schreef Seven. het volgende:
Ik vind het trouwens ook gaaf dat je geen bovenkastjes hebt. Wij gaan hopelijk dit jaar verbouwen en ik heb het niet zo op bovenkastjes (wel op betonnen aanrechtbladen trouwens), liever een mooie plank of niks maar hoe los je dat op met bergruimte?
Deze lamp heb ik:quote:Op zondag 4 januari 2015 11:08 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat voor merk en type lampjes zijn het ?
Wat voor merk en type dimmer pas je momenteel toe ?
Lampjes op 230 V of 12 V ?
Lamp Load: maximum 400W in total for standard incandescent lights or 300W if controlling Low Voltage lighting with a suitable transformer.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:07 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik kan eigenlijk nergens vinden wat voor die dimmer de minimale belasting is die hij nodig heeft.
Mijn gevoel zegt dat je daar te ruim onder blijft.
Dan moet SaiSai nog even bevestigen hoeveel lampen ze heeftquote:Op zondag 4 januari 2015 12:11 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Lamp Load: maximum 400W in total for standard incandescent lights or 300W if controlling Low Voltage lighting with a suitable transformer.
Minimum load required of 40W
4 die aan de dimmer zittenquote:Op zondag 4 januari 2015 12:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dan moet SaiSai nog even bevestigen hoeveel lampen ze heeft
Dat is dan maar 24 Watt.quote:
Is een trafo dan een optie of moeten ik er halogeenspots in hangen/ een gloeilamp erbij hangen?quote:Op zondag 4 januari 2015 12:13 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is dan maar 24 Watt.
Terwijl je minimaal 40 Watt moet hebben om ze met deze dimmer te kunnen dimmen.
Eigenlijk heb je twee opties.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:14 schreef Saisai het volgende:
[..]
Is een trafo dan een optie of moeten ik er halogeenspots in hangen/ een gloeilamp erbij hangen?
Ik heb er duidelijk geen verstand van.
Ja, de schakelaar wil ik wel graag houden, aangezien het een x10 is. Kan de dimmer niet gefopt worden met een trafo o.i.d.?quote:Op zondag 4 januari 2015 12:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Als je niet de dimmer wilt vervangen dan zou ik kiezen voor gewone halogeenspotjes.
Van minimaal 10 watt het stuk.
Of je kunt kijken of je een dimmer kunt vinden die bij een minimale belasting van 24W al kan dimmen.
Nee, dat gaat hem helaas echt niet worden.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:17 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja, de schakelaar wil ik wel graag houden, aangezien het een x10 is. Kan de dimmer niet gefopt worden met een trafo o.i.d.?
Een weerstand van 3,3k parralel met de spotjes dan? Of is dit gevaarlijk en derhalve absoluut niet toegestaan?quote:Op zondag 4 januari 2015 12:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nee, dat gaat hem helaas echt niet worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Maar ik ben stiekem toch benieuwd of het kanquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:07 schreef Saisai het volgende:
ah joh, ik heb er inmiddels halogeen ingedaan. kosten ¤ 4,95
Ik vaar blind op het oordeel van Vonk.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar ik ben stiekem toch benieuwd of het kan
Een opklapbed?quote:Op zondag 18 januari 2015 22:35 schreef Saisai het volgende:
Ok, volgende project; de logeerkamer.
Vorige week hebben we deze gekocht via marktplaats (25 euro):
[ afbeelding ]
Omdat we het bed niet aan de vloer willen bevestigen, heb ik mijn vader gevraagd er iets aan te lassen.
Het plan is om aan beide kanten twee kasten te zetten en daar deuren aan te bevestigen om het bed te verstoppen.
Die lichtslang ligt daar trouwens omdat er nu ff geen licht is (schakelaar is stuk, zie boven).
Ja, dat zie je goed.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Een opklapbed?
Of snap ik het niet?
Hoe zorg je er voor dat de vloer onder de pootjes heel blijft?
Opklapbed is lekker ouderwets, maar niet minder praktisch. Je zou met de onderkant nog een grapje kunnen uithalen. Bijvoorbeeld deze bekleden of er een schilderij/poster/fotobehang aan kunnen ophangen. Zo ziet het er niet zo duidelijk uit als een bed als hij staat opgeklapt.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 07:41 schreef Saisai het volgende:
Dat inderdaad. Ik wil er een bureau hebben staan, dat wil niet als er een groot bed staat. Nu wil het wel.
Ik vind zo'n opklapbed echt ideaal.
Er komt een hele kast omheen, komt goedquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:17 schreef Barrah het volgende:
[..]
Opklapbed is lekker ouderwets, maar niet minder praktisch. Je zou met de onderkant nog een grapje kunnen uithalen. Bijvoorbeeld deze bekleden of er een schilderij/poster/fotobehang aan kunnen ophangen. Zo ziet het er niet zo duidelijk uit als een bed als hij staat opgeklapt.
ebay!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:27 schreef Marthinezruit het volgende:
Wat een gave kraan! Super waar heb je die vandaan?
Die zijn 8 watt. 8 x 4 = nog steeds geen 40 watt. Dat gaat niet met mijn dimmer. Wel goed gevonden trouwens.quote:Op maandag 9 februari 2015 01:04 schreef Think_Pad het volgende:
Voor dimbare GU10 spotjes kun je eens bij IKEA kijken. Op de NL site staan de GU10 dimbaar niet, op de Belgische site wel: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40288052/
Als het goed is liggen ze in NL wel gewoon in de winkel.
Zie ook de rest van de LED-lampen die IKEA verkoopt: http://www.ikea.com/be/nl(...)s/living_room/20514/ (mooi warmwit licht en gebruikt weinig stroom).
ff opnieuw ladenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:35 schreef Seven. het volgende:
Ja, ik volg ook! Je foto is pikzwart op mijn computer?!
* cv-leiding omleggen.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:48 schreef Saisai het volgende:
Vandaag (eindelijk!) de computer van mijn vriend verhuist naar het voormalige klushok.
Ik had al een begin gemaakt aan de tv meubel. Hij is nog niet helemaal af, maar we kunnen het al wel gebruiken. Er komt nog een mooie dikke plank op, het liefst een schaaldeel.
Even een terugblik van de kamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, wat moet hier nog gebeuren:
* een mooie grote eetkamertafel kopen
* de tv meubel afmaken
* de booglamp een nieuwe plaats geven
* andere salontafel denk ik
Ja, niet echt mooi he. Is in het hele huis zo. Ik irriteerde me er eerst aan, maar zie het nu niet meer zo.quote:
Ik zag het gelijk. Had ook prima onderlangs gekund.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:51 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja, niet echt mooi he. Is in het hele huis zo. Ik irriteerde me er eerst aan, maar zie het nu niet meer zo.
Zoals je ziet ging het oorspronkelijk de hele kamer door
Ja, eens. Moet eerlijk zeggen dat dit voor mij geen prio heeft. Het verven ervan wel, want ze zijn nog soort van nicotine beige.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:52 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Ik zag het gelijk. Had ook prima onderlangs gekund.
rokersquote:Op zondag 22 februari 2015 20:53 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja, eens. Moet eerlijk zeggen dat dit voor mij geen prio heeft. Het verven ervan wel, want ze zijn nog soort van nicotine beige.
En wat vind jij, ronde of rechthoekige eetkamertafel?quote:Op zondag 22 februari 2015 20:54 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
rokersVerder is het wel mooi geworden.
Rechthoekig.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:56 schreef Saisai het volgende:
[..]
En wat vind jij, ronde of rechthoekige eetkamertafel?
Jij ziet handelquote:Op zondag 22 februari 2015 20:52 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Koofje is ook niet je van het. Gewoon omleggen.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:16 schreef Barrah het volgende:
[..]
Jij ziet handel
Anders een koofje misschien?
Gewoon handel dusquote:Op zondag 22 februari 2015 21:23 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Koofje is ook niet je van het. Gewoon omleggen.
Nee, dan zit het voor het ventilatierooster, das niet handig.quote:Op zondag 22 februari 2015 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou gordijnen vanaf plafondhoogte doen, dan zie je die lelijke pijpen een stuk minder.
Geen mening over de tafel, ik heb geen goed zich op dat soort dingen
Precies, eigenlijk hebben we gewoon mazzelquote:Op zondag 22 februari 2015 21:54 schreef Renesite het volgende:
Ach Saisai, ik heb ook een buizenparade. Bij de ene slaapkamer laag, de andere hoog. Beetje meeverven en geen haan die ernaar kraait. Plus je krijgt er ook nog enigszins warmte van. Zie het als een extra radiator
Fuck yeahquote:Op zondag 22 februari 2015 21:58 schreef Saisai het volgende:
[..]
Precies, eigenlijk hebben we gewoon mazzel
Kijkend naar de eerste foto van de lege kamer moet ik zeggen dat ik ze liever niet onderlangs zou hebben. Kun je namelijk geen kast meer tegen de muur zetten...quote:Op zondag 22 februari 2015 20:52 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
die verwarming en buis zijn inmiddels weggehaaldquote:Op maandag 23 februari 2015 10:37 schreef popvette het volgende:
[..]
Kijkend naar de eerste foto van de lege kamer moet ik zeggen dat ik ze liever niet onderlangs zou hebben. Kun je namelijk geen kast meer tegen de muur zetten...
De vloer is van granito.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Zonde dat je de oude wc hebt laten staan, of had dit een bijzondere reden?
Your welcomequote:Op vrijdag 6 maart 2015 15:20 schreef Renesite het volgende:
Reminds me. Van 't weekend de tegels in de tuin ff aanpakken.
Geen idee hoe groot die VVE is en hoeveel invloed je daar hebt.quote:
Iemand of mensen overtuigen is mijn grootste kracht vertelde een collega me laatstquote:Op dinsdag 10 maart 2015 08:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Geen idee hoe groot die VVE is en hoeveel invloed je daar hebt.
De regelgeving wordt alleen maar strenger. Nu mag je ze waarschijnlijk zelf nog verwijderen binnen een paar jaar moeten er mannen met witte pakken aan te pas komen en dat is heel duur.
Bij het verwijderen de bende lekker nat houden met de tuinslang en stoppen als je de platen niet heel kunt houden.
Kun je ze via de VVE niet laten verwijderen ? Als dit nog bij jou op het balkon zit dan zou dat bij anderen net zo zijn.quote:
Ja, ik heb net een mail gestuurd. Komt vast goed, zijn prima mensen.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 19:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kun je ze via de VVE niet laten verwijderen ? Als dit nog bij jou op het balkon zit dan zou dat bij anderen net zo zijn.
Ik wil het schoonmaken, ziet er toch niet uit zo.quote:Op woensdag 11 maart 2015 21:01 schreef Gieliovd het volgende:
Zo niet zou ik ze persoonlijk lekker laten zitten. Lekker dik in de verf zetten desnoods.
Zolang je eraf blijft is er niets mis mee.
quote:Op maandag 30 maart 2015 22:59 schreef Duufje het volgende:
tof hoe je dat voor elkaar krijgt. En ik ben fan van jouw topics
ik wou dat ik zo lang aan een project kon werken waar niemand anders aan zou beginnen. Je maakt mooie dingen.
Ghe, die gebruiken we tijdens het rollenspel uiteraardquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:39 schreef Marthinezruit het volgende:
Late reactie! Maar volger meld zich, moest alleen even bijlezen haha!
Gezellige woonkamer! Vroeg me trouwens wel af wat die mooie blonde pruik?! bij het opklapbare bed...
Vermoede al zoietsquote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:49 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ghe, die gebruiken we tijdens het rollenspel uiteraard
Nee, de manier hoe het is bevestigd is waardeloos en kan voor lekkage zorgen. Daar moet een geheel nieuwe oplossing voor komen.quote:Op vrijdag 10 april 2015 14:17 schreef esox83 het volgende:
Als je dat asbest eraf schroeft is er helemaal niks aan de hand toch?, en dan vervangen voor trespa
Ik denk dat ze bedoelt dat het frame waardeloos is bevestigd aan het dak, wat voor lekkage kan zorgen.quote:
Dat is precies wat ik bedoel!quote:Op zaterdag 11 april 2015 11:57 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat het frame waardeloos is bevestigd aan het dak, wat voor lekkage kan zorgen.
Hoe hebben jullie dat schilderij/die poster van de kat met bril gedaan? Op a4'tjes uitgeprint of zo?quote:Op zondag 22 februari 2015 20:48 schreef Saisai het volgende:
Vandaag (eindelijk!) de computer van mijn vriend verhuist naar het voormalige klushok.
Ik had al een begin gemaakt aan de tv meubel. Hij is nog niet helemaal af, maar we kunnen het al wel gebruiken. Er komt nog een mooie dikke plank op, het liefst een schaaldeel.
Even een terugblik van de kamer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, wat moet hier nog gebeuren:
* een mooie grote eetkamertafel kopen
* de tv meubel afmaken
* de booglamp een nieuwe plaats geven
* andere salontafel denk ik
* lamp maken voor boven de tafel
Ja, lekker gemakkelijkquote:Op donderdag 16 april 2015 13:36 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hoe hebben jullie dat schilderij/die poster van de kat met bril gedaan? Op a4'tjes uitgeprint of zo?
Nou, heel gemakkelijk, kijk zo!quote:Op woensdag 8 juli 2015 10:28 schreef Tink89 het volgende:
Oke, ik zie dit topic nu pas en heb meteen alles teruggelezen. Wat ontzettend tof!
Zijn er nog vorderingen TS?
En hoe heb je de lampjes gemaakt?
Wij gaan in november ook een betonnen blad maken. Vind het een beeeeetje spannend, maar denk ook dat het wel goed komt.
Tof, txs. Die gaan op het lijstjequote:Op woensdag 8 juli 2015 11:13 schreef Saisai het volgende:
[..]
Nou, heel gemakkelijk, kijk zo!
Betonnen blad maken vond ik best moeilijk, zorg dat je goede gereedschappen gebruikt.
Er zijn alleen kleine vorderingen die het fotograferen niet echt waard zijn. Ik zal strakjes een foto maken van het dakterras, die ziet er een stuk beter uit.
Extra pootjes inderdaad. Nu weet ik niet welke keuken je gaat kopen, maar als je voor ikea gaat lijkt het verstandig om het én aan de wand te hangen én ook pootjes (aan de voorkant) te gebruiken. Zo weet je zeker dat het goed gaat. Uiteraard hangt ook mijn keuken netjes aan de muur met dikke bouten. Mijn vriend, die behoorlijk zwaar is kan zonder problemen op het aanrecht staan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tof, txs. Die gaan op het lijstje
En dat blad, tjah.. ik vind het best eng. Hebben ook nog overwogen om het ondersteboven te gieten, maar daarna verplaatsen is gruwelijk zwaar.
Jij hebt je kastjes extra pootjes gegeven, toch? En verder? Geen houten balkje langs de muur ofzo om het blad op te laten rusten?
Een Bruynzeel. Eén deel van 210 cm,1 deel van 20 cm en een deel van 90 cm. (zie mijn topic voor de indeling).quote:Op woensdag 8 juli 2015 11:54 schreef Saisai het volgende:
[..]
Extra pootjes inderdaad. Nu weet ik niet welke keuken je gaat kopen, maar als je voor ikea gaat lijkt het verstandig om het én aan de wand te hangen én ook pootjes (aan de voorkant) te gebruiken. Zo weet je zeker dat het goed gaat. Uiteraard hangt ook mijn keuken netjes aan de muur met dikke bouten. Mijn vriend, die behoorlijk zwaar is kan zonder problemen op het aanrecht staan.
Ondersteboven gieten is het mooiste, maar beton is erg broos en breekt helaas snel. Ondersteboven gieten is daarom alleen geschikt voor kleine oppervlakten. Wij wilden het aanrecht uit één stuk, dus was dit de enige optie. Nu maar hopen dat de aanstaande kopers van betonnen aanrechtbladen houden
Ik heb alleen een balk aan de muur gemaakt om aan langs te kunnen schrapen met een balk, om het beton waterpas te krijgen. Echter kwam ik er al snel achter dat dit toch beter ging met een spatel.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:44 schreef Saisai het volgende:
Je hebt me wel weer 'aan' gezet, ik heb net de vloer in de keuken opnieuw gelegd
Wel toch? Op de foto van de 'dit is niet genoeg beton'-momentjes is duidelijk bewapening te zien. Punt is natuurlijk wel dat het loodzwaar is en dat je zwakke punten houdt, zolang de uitsparing voor de spoelbak en kookplaat. Daar kun je met betonijzer wel wat aan doen, maar je neemt toch een risico.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:51 schreef Puala het volgende:
Pics![]()
Maar heb je in je aanrechtblad dan helemaal niets van bewapening verwerkt? Want als je dat doet dan kan je toch prima zo'n blad optillen?
Jawel, maar dat is helaas niet genoeg.quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:51 schreef Puala het volgende:
Pics![]()
Maar heb je in je aanrechtblad dan helemaal niets van bewapening verwerkt? Want als je dat doet dan kan je toch prima zo'n blad optillen?
Hmm. Dus eigenlijk moet je het zien als een gipsplaat. Dat is met de juiste technieken ook te doen.. Maar word wel complex inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Wel toch? Op de foto van de 'dit is niet genoeg beton'-momentjes is duidelijk bewapening te zien. Punt is natuurlijk wel dat het loodzwaar is en dat je zwakke punten houdt, zolang de uitsparing voor de spoelbak en kookplaat. Daar kun je met betonijzer wel wat aan doen, maar je neemt toch een risico.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:11 schreef Saisai het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is helaas niet genoeg.
Hangt er vanaf. Het zwakste punt is het vlak naar zijkant en weer vlak. Als je dan zo lang mogelijk de bekisting er om kan laten en zo beheerst mogelijk kan kantelen kan het prima gaan. Als je hem vlak houd en gaat tillen breekt het sowieso. Je zal met de bekisting er om heen naar de zijkant moeten, dan is het stabiel genoeg om te kunnen tillen en dan in 1 beweging naar vlak. Dan gaat het prima. Mits sterke kerelsquote:Op woensdag 8 juli 2015 16:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik denk dat het omdraaien precair blijft...Die plaat zou dan helemaal niet mogen veren. Als het beton een beetje moet doorhangen, heb je zo een scheur of breuk. Ik zeg niet dat het niet kan hoor (ik zie genoeg betonnenbladmakers het wel doen), maar het lijkt me doodeng.
Gaat goed, is af. Ik heb stiekem het volgende project al gevondenquote:
Nooh zo lang klussen en doen en dan verhuizen?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:30 schreef Saisai het volgende:
[..]
Gaat goed, is af. Ik heb stiekem het volgende project al gevonden![]()
Maar.. ik ben koos werkloos en dat is wat lastig als je een huis wilt kopen. Dus hopen dat ik snel werk krijg, iemand anders het huis niet wegkaapt en we het alsnog kunnen kopen. Fingers crossed dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Nooh zo lang klussen en doen en dan verhuizen?
Ja, we hebben het niet alleen gekocht om in te wonen, maar ook als investering. Ik durf best te zeggen dat we een goede investering gedaan hebben. Maar toch is het verstandig om te wachten totdat we met de VVE de buiten- en binnenkant aan hebben gepakt voordat we het te koop gaan zetten. Ik zit zelf in de technische commissie van de VVE en heb de kleuren/ materialen mogen kiezen. Het wordt wel echt heel mooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Ik heb hetzelfde gedaanquote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:46 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja, we hebben het niet alleen gekocht om in te wonen, maar ook als investering. Ik durf best te zeggen dat we een goede investering gedaan hebben. Maar toch is het verstandig om te wachten totdat we met de VVE de buiten- en binnenkant aan hebben gepakt voordat we het te koop gaan zetten. Ik zit zelf in de technische commissie van de VVE en heb de kleuren/ materialen mogen kiezen. Het wordt wel echt heel mooi
Mijn tijdelijke contract liep af, dus het was niet echt een verassing. Wel balen dat dit net gebeurt in een reorganisatie waar geen externen mogen worden aangenomen, maar ja, niets aan te doen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gedaanMaar ik ben toch wel van plan om er zelf iets langer te blijven wonen. Vervelend trouwens dat je je baan kwijt bent. Hopelijk vind je snel wat nieuws.
Ik ben benieuwd
Het zijn nep Charles Eames "DAW" stoelen. Omdat het patent is verlopen mogen ze nu legaal worden nagemaakt dus zijn ze veel te koop. Zoek er eens op. Voor 60 euro kun je ze wel vinden in verschillende kleuren. Die van mij heb ik via marktplaats, nieuw.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 23:24 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
Mooi hoor!! Waar komen die leuke stoelen vandaan??
'Gezegdes' van de Gamma kleurlijn. De verf die we gebruikt hebben is Flexa Supermatte muurverf. De één ziet grijs-blauw, de ander grijs-groen. Dat maakt het een mooie kleur vind ik.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:56 schreef R2R het volgende:
Sorry als het al eens gevraagd is, maar welke kleur heb je op de muur achter de televisie en eettafel?
Ze kunnen elke witte verf mengen, ook grondverf bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:14 schreef R2R het volgende:
Hmm ik wist niet dat je een Gamma kleur in een Flexapotje kon krijgen. Dat belemmerde me altijd om een Gamma kleur te kiezen.
De combinatie van de gebruikte kleuren en materialen in je woonkamer vind ik erg geslaagd.
ja hè, ik ook hoorquote:Op dinsdag 17 november 2015 12:39 schreef derLudolf het volgende:
Die lamp op de TV (het zou mij storen als ie niet midden op de kast zou staan), 2 poezen en die kleuren. Zie wel overeenkomsten
Thanks. Toch is mijn keuken eigenlijk vrij standaard, en érg goedkoop. Wel veel werkquote:Op dinsdag 17 november 2015 12:54 schreef Puala het volgende:
Prettig sfeertje zeg.
Ik blijf je keuken echt ongelofelijk mooi vinden
Ik vind gewoon die witte tegeltjes met dat voegwerk echt gaaf. Heel simpel, heel klassiek. Maar de sfeer die het geeft heel gaafquote:Op dinsdag 17 november 2015 13:34 schreef Saisai het volgende:
[..]
Thanks. Toch is mijn keuken eigenlijk vrij standaard, en érg goedkoop. Wel veel werk
Thanks!quote:
Waarom zou dit niet kunnen?quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:37 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind gewoon die witte tegeltjes met dat voegwerk echt gaaf. Heel simpel, heel klassiek. Maar de sfeer die het geeft heel gaaf![]()
Ik zou willen dat t met mijn keuken straks ook zou kunnen
Eilandkeuken met kastenwandquote:Op dinsdag 17 november 2015 13:42 schreef Saisai het volgende:
[..]
Thanks!
[..]
Waarom zou dit niet kunnen?
Ik weet nu wat de valkuilen zijn!quote:Op zondag 3 januari 2016 16:54 schreef derLudolf het volgende:
Nalv dat topic van vandaag es even bekeken hoe jij je aanrechtblad hebt gestort. Dat je het nog aan iemand anders aan durft te raden
Nog updates trouwens?
nope, dat kan niet want dat is zwart.quote:Op zondag 14 februari 2016 22:18 schreef Molo het volgende:
Plastic wel aan de droge kant van de wand mag ik hopen?
Dit .... Fijn sfeertje. Alles mooi op elkaar afgestemdquote:
Thanks! Ik wil je best helpen hoor als je dat leuk vindt, interieur is écht een hobby van mequote:Op maandag 15 februari 2016 08:22 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dit .... Fijn sfeertje. Alles mooi op elkaar afgestemd
Iets wat ik zelf niet zo voor elkaar krijg in mijn eigen huis.
Ben je in te huren, ja?quote:Op maandag 15 februari 2016 08:33 schreef Saisai het volgende:
[..]
Thanks! Ik wil je best helpen hoor als je dat leuk vindt, interieur is écht een hobby van me
Jah, maar er gaat wel weer nieuwe tegenaan, maar het kan gelukkig dus wel aan de achterkantquote:Op maandag 15 februari 2016 18:58 schreef Molo het volgende:
Dus eigenlijk ga je het gewoon ont-Gerda-en?
quote:Op maandag 15 februari 2016 18:59 schreef Saisai het volgende:
[..]
Jah, maar er gaat wel weer nieuwe tegenaan, maar het kan gelukkig dus wel aan de achterkant
Welk dubio, volgens mij heb je al beslist?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:56 schreef Saisai het volgende:
ik zit een beetje in dubio. Het plakplastic is eraf, en ik heb 1 zijde al helemaal schoongemaakt (vrij van lijmresten).
Nu dacht ik, het is mooier om de glasplaat dezelfde kleur te maken als de tegels, namelijk met 2k tegelverf. Dus de bestelling van het plakplastic heb ik geannuleerd, en daar komt tegelverf voor in de plaats. Moesten we toch nog hebben, want er zijn een paar plekjes op de vloer die zijn beschadigd tijdens het klussen. Kan dat ook meteen
Dus ik ga straks naar de bouwmarkt om verf te halen. Schuursponsjes om het glas mee op te ruwen heb ik nog wel.
O ja, ik had tijdens het typen een gesprek met mijn vriend dus die dubio verdweenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welk dubio, volgens mij heb je al beslist?
Aha.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:59 schreef Saisai het volgende:
[..]
O ja, ik had tijdens het typen een gesprek met mijn vriend dus die dubio verdween
Dit was geen beschermfolie.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha.
Over dat laat ontdekken van beschermfolie kan ik werk meepraten btw. In de blokhut zat ook lelijk mat plexiglas dachten we. Totdat ik op een of andere manier ontdekte dat er nog plastic op zat. Toen stond dat ding er wel al 5 jaar
Saisai, dat lees jequote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:16 schreef Barrah het volgende:
Binnen no-time van glas beplakken naar glas beschilderen, wat is de overtreffende trap van Gerda?
Is Gerda geen freubelaar dan?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
'Pro freubelaar' maar veranderen in 'oppergerda'?
Ach, als iedereen bang is om op z'n smoel te gaan worden er nooit nieuwe dingen ontdekt of gemaakt. Wordt een saaie bedoening dan.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wel een freubelaar, maar hem pro
jawel en de stofzuiger erop gezet ook nogquote:Op dinsdag 16 februari 2016 20:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Had je niet gefohnd tussen de rand?
Bummerquote:Op dinsdag 16 februari 2016 20:51 schreef Saisai het volgende:
[..]
jawel en de stofzuiger erop gezet ook nog
Nja, nou ja, wie weet zijn de goden me genadigquote:
Ja klopt, het is een rotklus maar goed te doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is wel heel fijn dat je niet je halve badkamervloer ofzo hoeft te slopen. Dit los je vast wel op.
Foto's zijn doodquote:Op donderdag 18 februari 2016 17:00 schreef Saisai het volgende:
Nou ja, zo staat de douche er nu bij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aangezien mijn vriend zich morgenvroeg nog moet douchen voordat hij gaat werken, begin ik daarna met verven.
Ik ben blij als dat ding straks weer op z'n plaats staat.
nou niet helemaal. je ziet ze alleen als je bent ingelogd op Google.quote:
Ik ben ingelogd bij Google maar zie ze niet hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2016 18:23 schreef Saisai het volgende:
[..]
nou niet helemaal. je ziet ze alleen als je bent ingelogd op Google.
Maar ik zal ze ff ergens anders zettenmoment!
nu wel toch? ik heb ze aangepastquote:Op donderdag 18 februari 2016 19:54 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ik ben ingelogd bij Google maar zie ze niet hoor.
Ik zie ze gewoon in ieder geval.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:55 schreef Saisai het volgende:
[..]
nu wel toch? ik heb ze aangepast
quote:Op donderdag 18 februari 2016 20:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zie ze gewoon in ieder geval.
Hihi, ik zag ze al wélquote:Op donderdag 18 februari 2016 20:15 schreef Saisai het volgende:
[..]![]()
Nu dan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oooooohquote:Op donderdag 18 februari 2016 20:17 schreef Messina het volgende:
[..]
Hihi, ik zag ze al wél![]()
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien. Ik vond dat zwart juist wel mooi.
Wit zal zeker schelenquote:Op donderdag 18 februari 2016 20:18 schreef Saisai het volgende:
[..]
oooooohshit verkeerd gelezen
![]()
Nah, dat zwart vond ik porno en daarnaast geen handige kleur voor onze iniminiebadkamer
Nee joh, de krasjes worden minimaal klein én geverfd én het zit aan de buitenkant. De binnenkant kom ik niet aan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:25 schreef Messina het volgende:
[..]
Wit zal zeker schelen![]()
Maar ik zag dat je het glas gaat opruwen, blijf je dan niet de krasjes zien als je de buitenkant verft?
Oh, je hebt de tegeltjes geverfd, ik dacht dat je het glas ging verven.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:12 schreef Saisai het volgende:
Eerste laag zit er dunnetjes op. Eigenlijk had ik iets meer epoxy moeten aanmengen, maar goed. Met een tweede laag erop smeren kan ik prima leven.
Ik verbaas me er trouwens over hoe goed de verf pakt op glas. Omdat de epoxy heel kleverig is, blijft het (tot nu toe) heel goed zitten. Momenteel zijn mannen bezig om de meterkasten te vervangen, dus dan heb ik geen licht in de badkamer en dat gaat lang duren(ook geen internet dus straks
)
Morgen verder met de andere kant en volgens mij mag er pas na 2 dagen een nieuwe laag op, maar dat moet ik ff nakijken.
[ afbeelding ]
Ze heeft het glas geverfdquote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, je hebt de tegeltjes geverfd, ik dacht dat je het glas ging verven.
Was het wel droog genoeg in de badkamer? Fokloze had zich toch gedoucht vanochtend een volgens mij zit er geen raam in jullie badkamer?
Er staat toch duidelijk dat ik glas aan het verven benquote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, je hebt de tegeltjes geverfd, ik dacht dat je het glas ging verven.
Was het wel droog genoeg in de badkamer? Fokloze had zich toch gedoucht vanochtend een volgens mij zit er geen raam in jullie badkamer?
Mooi!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:39 schreef Saisai het volgende:
Beetje bewogen foto, maar door in de douchecabine een felle lamp te zetten, kan ik goed zien waar genoeg/ niet genoeg verf zit.
[ afbeelding ]
En dan ziet het er naar afloop zo uit
[ afbeelding ]
Zo benieuwd! Maar kan de foto's niet zienquote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:39 schreef Saisai het volgende:
Beetje bewogen foto, maar door in de douchecabine een felle lamp te zetten, kan ik goed zien waar genoeg/ niet genoeg verf zit.
[ afbeelding ]
En dan ziet het er naar afloop zo uit
[ afbeelding ]
nu dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 15:10 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Zo benieuwd! Maar kan de foto's niet zienOok niet in andere browsers en na het inloggen op google
Die andere zou kunnen (verander ik wel even, geef me een minuut), maar de voorgaande MOET je kunnen zien.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Upload ze anders even via imgur
Deze foto kan ik ook niet zien.
Jup, lukt! Ziet er veel mooier uit dan ik van tevoren had verwachtquote:
Thanks! Ik hoop dat het ook zo blijft!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 01:02 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Jup, lukt! Ziet er veel mooier uit dan ik van tevoren had verwachtMooi hoor!
Gelukt zonder hem te beschadigen?quote:Op zondag 21 februari 2016 10:53 schreef Saisai het volgende:
Hij moet eerste nog weer terug op zn plek zonder te beschadigen hè, ik ben er nog niet
Dat ga ik overigens nu doen.
Ja!quote:Op zondag 21 februari 2016 20:17 schreef Pinkdwarf het volgende:
[..]
Gelukt zonder hem te beschadigen?
koos werkloosquote:Op maandag 22 februari 2016 19:27 schreef EggsTC het volgende:
Dikke tvp,.. je doet dit allemaal alleen?! Waar haal je de tijd vandaan men.
quote:Op maandag 15 februari 2016 08:22 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dit .... Fijn sfeertje. Alles mooi op elkaar afgestemd
Iets wat ik zelf niet zo voor elkaar krijg in mijn eigen huis.
Wel zeer netjes gedaan... LoLa en ik zouden er zo in gaanquote:Op maandag 22 februari 2016 19:48 schreef Saisai het volgende:
[..]
koos werkloos
De rest van het topic en het andere deel hebben we overigens anderhalf jaar over gedaan hè (met werk)
Thanksquote:Op maandag 22 februari 2016 21:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
Wel zeer netjes gedaan... LoLa en ik zouden er zo in gaan
Whut?quote:Op maandag 22 februari 2016 21:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
Wel zeer netjes gedaan... LoLa en ik zouden er zo in gaan
Pics.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:58 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nee manIk heb net zelf een huis gekocht.
Ik snap die douche niet helemaal trouwens? Wat is dat witte gedeelte met 4 'sproeiers' en die extra slang+douchekop? En is dat donkergrijze in de hoek een bankje ofzo?quote:Op donderdag 25 februari 2016 20:52 schreef Saisai het volgende:
Goed, de douche is waterdicht en staat mooi te zijn in de hoek van onze mini badkamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Next:
1. plafond verlagen + spotjes erin
2. leidingen netjes wegwerken
3. vloer opnieuw verven omdat het al eerder beschadigd is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hahaquote:Op donderdag 25 februari 2016 21:40 schreef Nixxor het volgende:
Als je een gasmasker nodig hebt om de gang naar het toilet te overleven, is het dan niet eens tijd om langs de dokter te gaan?![]()
Gave douchecabine, bevalt het? Of is het erg veel poespas?
We hebben trouwens hetzelfde wastafelmeubel! Hij is mooi
Dat is officieel een voetmassage ding maar wij noemen het de kontdouchequote:Op donderdag 25 februari 2016 22:07 schreef derLudolf het volgende:
Ik snap die douche niet helemaal trouwens? Wat is dat witte gedeelte met 4 'sproeiers' en die extra slang+douchekop? En is dat donkergrijze in de hoek een bankje ofzo?
Thanks, eigenlijk is het door het glas mintgroen geworden, maar dat vind ik stiekem een hele mooie kleurquote:Op donderdag 25 februari 2016 21:43 schreef Randy_S het volgende:
Mooi plafondziet er wel beter uit zo de douche in 't wit
Woontijdschriften, woonprogramma's, designwinkels, enz.quote:
Tofquote:Op dinsdag 17 november 2015 12:31 schreef Saisai het volgende:
Voor Puala (ik doe het hier maar, anders is het zo'n topic kaap)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
thanks, is ook een topic van!quote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tof![]()
Die hoge kast is wel tof sowieso
Uuh, de ventilator of het afdichtingsplaatje is/ was het probleem niet. Het probleem is dat het ventilatiegat achter de verwarmingsbuizen zit en ik hem door wil trekken tot vóór de verwarmingsbuizen. Vervolgens werk ik alles netjes weg achter gipsplaten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:35 schreef hiddit het volgende:
Een ventilator die op vochtigheid gaat een idee om er achter te zetten?
Hoe ga je die gipsplaten bevestigen als ze al geverfd zijn?
Ik mag toch hopen dat jou bedrijf goed is in 'papierwerk'quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:38 schreef Saisai het volgende:
Ik moet echt mn bonnetjes gaan orderen van mn 'bedrijf'
*zucht*
owh, dit had in het SC topic gemoeten.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat jou bedrijf goed is in 'papierwerk'
Er komt nog structuurverf overheen. Het scheelt ze 1 laag boven het plafond schilderen zoquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:42 schreef Molo het volgende:
Domme vraag wellicht, maar wat was nou het voordeel van schilderen voor het plaatsen?
Of laat je het zo met die schroeven?
Ah ok, dan snap ik 'mquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Er komt nog structuurverf overheen. Het scheelt ze 1 laag boven het plafond schilderen zo
Je hebt ter hoogte van de kopse einden van de gipsplaten toch wel een rachel geplaatst?quote:Op maandag 4 april 2016 21:46 schreef Saisai het volgende:
Ah ja. heb even snel wat foto's gemaakt. Ik heb de spotjes er voor nu even half in zitten omdat het nog netjes afgewerkt moet worden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op het laatste stukje gipsplaat was de verf op
Nou ja, gaat toch nog structuurverf overheen. We twijfelen nog of we de onderste leidingen weg gaan werken.. we zijn wat bang voor claustrofobie, de badkamer is al zo klein.
Waar moet je de platen anders aan vast schroeven?quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:53 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Je hebt ter hoogte van de kopse einden van de gipsplaten toch wel een rachel geplaatst?
Je kunt ze tegenwoordig ook gewoon met Siemens Lufthaken vast zetten hoor.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar moet je de platen anders aan vast schroeven?
Heel gaaf gemaaktquote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:44 schreef Saisai het volgende:
Oh, heb ook nog een lamp gemaakt tussendoor
[ afbeelding ]
Nja, ik zat eigenlijk te denken aan afwerken/ afsmeren, maar een randje is inderdaad veel mooier. Nog gemakkelijker ook. Goed idee!quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Je kunt ze tegenwoordig ook gewoon met Siemens Lufthaken vast zetten hoor.
Maar goed, jij hebt er dus rachels achter gemaakt in de woning van Sai?
En Sai, waarom de stuikende kopse kanten van het gips niet even voorzien van een vellingkantje?
juist een vellingkantje eraan maken die je makkelijker af kunt smeren dan je het nu hebt. Zoals je het nu hebt krijg je niet mooi.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:28 schreef Saisai het volgende:
[..]
Nja, ik zat eigenlijk te denken aan afwerken/ afsmeren, maar een randje is inderdaad veel mooier. Nog gemakkelijker ook. Goed idee!![]()
Er komt nog iets voor, dus het moet sowieso achteraf. Maar ik ga je idee absoluut toepassenquote:Op dinsdag 5 april 2016 11:15 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
juist een vellingkantje eraan maken die je makkelijker af kunt smeren dan je het nu hebt. Zoals je het nu hebt krijg je niet mooi.
En maak die vellingkantjes er aan als de plaat nog niet aan het plafond hangt, werkt een stuk gemakkelijker.
Ja vertel mij wat!quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:22 schreef derLudolf het volgende:
Goed bezig smeerkees. Wat zit die slang van afzuiging vreemd, zo tussen de verwarming doorgepropt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |