quote:Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Piet
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.
De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.
HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.
Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.
Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.
Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'
Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
En verder natuurlijk de ophanden zijnde boycot van Albert Heijn en HEMA...quote:Van der Laan past Zwarte Piet aan
Zwarte Pieten die meedoen aan de sinterklaasintocht in Amsterdam, zien er anders uit dan voorgaande jaren. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan.
De burgemeester schrijft in een brief dat de pieten niet allemaal zwart geschminkt worden. Ongeveer een kwart van de pieten krijgt roetvegen op het verder ongeschminkte gezicht. Ook verdwijnen de oorringen en de dikke rode lippen bij alle pieten.
Edelman
De rol van onderdanige knecht past ook niet meer bij Zwarte Piet, schrijft Van der Laan in een toelichting op de vergunning die hij heeft afgegeven voor de intocht van 16 november.
De burgemeester paste de sinterklaastocht in 2013 ook al op enkele punten aan. Zo werd het paard van Sinterklaas niet door een piet begeleid, maar door een Spaanse edelman. Ook kon men kiezen voor pieten met steil haar.
Bron: ah.nlquote:Reactie op berichtgeving over Albert Heijn en Zwarte Piet
Albert Heijn is er voor iedereen. Voor de vele klanten die het Sinterklaasfeest op de gebruikelijke wijze willen vieren, hebben we producten met Zwarte Piet daarop. Maar u ziet ook producten waarop hij niet staat. Aan de klant de keuze. Er is dus geen sprake van een besluit om Zwarte Piet in de ban te doen.
Er zijn nu veel berichten in de media over Sinterklaas en Albert Heijn. Deze komen voort uit een foto van een display die nu al in de winkel staat. Daarin worden verkleedpakjes voor kinderen getoond, met kinderen zonder schmink. U vindt echter ook nu al uitingen in onze winkels waarop Zwarte Piet wél staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Mig72 is ook wel hilarisch bij tijd en wijlen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
Mani is toch wel de meest opzichtige troll sinds lange tijd op FOK!
Minderheden en geweld hebben er niets mee te maken. Beter lezen: "ludiek".quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ach gossie, krijgen we dit weer.
Van die walgelijke heimelijke goedkeuringen van geweld tegen minderheden. Wees dan niet zo laf en zeg eerlijk wat je denkt.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, maar we kunnen wel op een ludieke manier revanche nemen bij de Suri's hun Kwakoe Festival of hoe dat ook heet.![]()
Wat had je in gedachten?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Minderheden en geweld hebben er niets mee te maken. Beter lezen: "ludiek".
[..]
Nederlandstalige muziek hard draaien (BZN, Koos Alberts, ...).quote:
Is dat "ludiek", ja?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nederlandstalige muziek hard draaien (BZN, Koos Alberts, ...).
Da's pure terreur.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zelfs Nederlanders vinden die muziek niet te pruimen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind dit dus echt veelte ver gaan. Schaam je.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het kan beter. Ik ben geen lid van de actievoergeneratie.quote:
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het kan beter. Ik ben geen lid van de actievoergeneratie.
Ik moest hardop lachen op kantoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
Kutmuziek draaien als ludieke actie. Nee geweldig Bram. Petje af.
Ik weet dat ik het niet te pruimen vind maar toch verkopen ze nog genoeg. Ik zal maar niet zeggen wat mijn ervaring is met de mensen die hier naar luisteren, dan voelen mensen zich aangevallen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs Nederlanders vinden die muziek niet te pruimen.
Internationaal strafhof waardig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind dit dus echt veelte ver gaan. Schaam je.
Hé, jij vroeg om een voorbeeld. Kom jij dan met iets wat beter is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
Kutmuziek draaien als ludieke actie. Nee geweldig Bram. Petje af.
Schimmel tussen je benen en voedselbonnen en tulpenbollen in plaats van snoep uitdelen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hé, jij vroeg om een voorbeeld. Kom jij dan met iets wat beter is.
Ik heb wel wat beters te doen dan een of ander Surinaams kutfeest trollen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hé, jij vroeg om een voorbeeld. Kom jij dan met iets wat beter is.
Het zou misschien effectiever zijn geweest voor die martelingen van de CIA dan de muziek die ze daarvoor gebruikten. Een paar minuten en je zegt als slachtoffer alles wat de verhoorder wil horen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Internationaal strafhof waardig.
Woont Zwarte Piet tegenwoordig op Cuba?quote:
Ik heb afgelopen zomer nog een paar Aboriginals horen zeggen dat zij de 'True niggers' waren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:54 schreef De_Guidance het volgende:
Er is sowieso te weinig aandacht voor de Papoea's in deze reeks.
Denk je? Ik zou gewoon keihard vals ertegenaan mee gaan zingen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou misschien effectiever zijn geweest voor die martelingen van de CIA dan de muziek die ze daarvoor gebruikten. Een paar minuten en je zegt als slachtoffer alles wat de verhoorder wil horen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen zomer nog een paar Aboriginals horen zeggen dat zij de 'True niggers' waren.
Oké, dat zou een vette actie zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Schimmel tussen je benen en voedselbonnen en tulpenbollen in plaats van snoep uitdelen.
Zodat die CIA-soldaat in huilen uitbarst.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je? Ik zou gewoon keihard vals ertegenaan mee gaan zingen.
F*ck die CIAdroeftoeters.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:56 schreef IPA35 het volgende:
Als die Papoea's Nederland zo haten laat ze dan lekker naar hun vriendjes in Jakarta gaan of zo.
Er is er maar 1tje.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen zomer nog een paar Aboriginals horen zeggen dat zij de 'True niggers' waren.
Eerst klagen tegen Soekarno, dan naar Nederland aftaaien, vervolgens ook hier gaan janken. Hehehe.quote:
Wel. Maar hij doet nog steeds pijn aan mijn ogen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Had je die nog niet eerder gezien ?
En treinen kapen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Eerst klagen tegen Soekarno, dan naar Nederland aftaaien, vervolgens ook hier gaan janken. Hehehe.
Het is maar eentje. Niet generaliseren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Eerst klagen tegen Soekarno, dan naar Nederland aftaaien, vervolgens ook hier gaan janken. Hehehe.
Daar liep je niet graag tegen op als voetballer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is er maar 1tje.
[ afbeelding ]
En nog steeds geen eigen staat muhahah.quote:
Statisme is sowieso achterhaald.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En nog steeds geen eigen staat muhahah.
Doet me aan en ander volk denken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En nog steeds geen eigen staat muhahah.
Minstens 1, waarschijnlijk meer gezien de irrationaliteit van bepaalde reacties.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:00 schreef De_Guidance het volgende:
Is er überhaupt een donker persoon in de reeks?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Minstens 1, waarschijnlijk meer gezien de irrationaliteit van bepaalde reacties.
Wie zijn die laatste dan ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:00 schreef De_Guidance het volgende:
Is er überhaupt een donker persoon in de reeks?
Of is het een ruzie tussen boze blanke mannen, linkse blanke mannen en troll Marokkanen en Turken?
Weer wat nieuwe foto's in je album?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Statisme is sowieso achterhaald.
Maar ik taai af, moet nog Halloween voorbereiden, dit keer es niet zwart. SCze.
Liberalisme ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Statisme is sowieso achterhaald.
Ja ja, dat is niet alleen bij de allochtonen het geval.quote:
quote:8.2 Kledingvoorschriften Pieten
8.2.1 Algemeen – Kleurstelling
Zwarte Pieten zijn geschminkt in diepzwart, bruin of een andere kleur of kleuren. Elke Piet moet zorgvuldig zijn gekleed en alle zichtbare huid moet volledig zijn geschminkt.
Coolquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:03 schreef trabant het volgende:
Volgens de NEN 0512 van december 2013:
[..]
Ik vergeef je omdat je niet in Nederland woont.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:01 schreef El_Matador het volgende:
WTF, daar bestaat een officieel voorschrift voor?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:03 schreef trabant het volgende:
Volgens de NEN 0512 van december 2013:
[..]
Je bedoeld anti ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:09 schreef IPA35 het volgende:
Maar ja, waarom geven al die whiteboys neuks om Zwarte Piet?
Waarom is deze hele hype er überhaupt?quote:
Aanval op cultuur door buitenlander.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom is deze hele hype er überhaupt?
Juist. Maar waarom komen er dan gelijk van die blanke gutmenschen die ineens alles willen aanpassen (HEMA, die leidjesschrijver, NPO (?))?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aanval op cultuur door buitenlander.
Misschien omdat de buitenlander ergens een punt heeft ? En omdat de Nederlander zo verschrikkelijk overdreven heeft gereageerd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Juist. Maar waarom komen er dan gelijk van die blanke gutmenschen die ineens alles willen aanpassen (HEMA, die leidjesschrijver, NPO (?))?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook een pareltje
Media.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom is deze hele hype er überhaupt?
Nee, en waarom zouden wij ons druk moeten maken om de gevoeligheden van buitenlanders? Als zij problemen met de lokale cultuur hebben dan is dat hun probleem en moeten zij zichzelf afvragen of ze hier dan wel op hun plek zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien omdat de buitenlander ergens een punt heeft ? En omdat de Nederlander zo verschrikkelijk overdreven heeft gereageerd.
In Nederland? Wat is deze?!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Media.
Vooral conservatieve media.
Wees er maar blij mee.
Het zijn geen buitenlanders.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, en waarom zouden wij ons druk moeten maken om de gevoeligheden van buitenlanders? Als zij problemen met de lokale cultuur hebben dan is dat hun probleem en moeten zij zichzelf afvragen of ze hier dan wel op hun plek zijn.
Beter gewoon terug naar hun eigen land ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, en waarom zouden wij ons druk moeten maken om de gevoeligheden van buitenlanders? Als zij problemen met de lokale cultuur hebben dan is dat hun probleem en moeten zij zichzelf afvragen of ze hier dan wel op hun plek zijn.
Precies, minderheden moeten maar een dikke huid hebben en de blankmensch mag geen enkel beetje kritiek krijgen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:13 schreef IPA35 het volgende:
Juist. Maar waarom komen er dan gelijk van die blanke gutmenschen die ineens alles willen aanpassen (HEMA, die leidjesschrijver, NPO (?))?
Dit noemen we dus idd overdrijven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Misschien omdat de buitenlander ergens een punt heeft ? En omdat de Nederlander zo verschrikkelijk overdreven heeft gereageerd.
Ik ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Dit noemen we dus idd overdrijven.
1) het is niet "ineens"
2) men wil niet "alles" aanpassen
De term "blanke gutmenschen" is ook niet echt sympathiek. Schaar jij jezelf dan onder de noemer "blanke slechtmensch" ofzo....of hoe moet ik dat zien?
Nee IPA35.quote:
Niemand heeft hen gedwongen hier te komen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het zijn geen buitenlanders.
Moet je maar geen landen koloniseren.
Nou ja, dat hoeven ze voor mij niet te doen. Maar in Nederland zijn er nu eenmaal veel mensen die ofwel geen enkele binding met het land hebben, ofwel problemen met de lokale cultuur en gebruiken hebben. Zulke mensen zouden zich dan moeten afvragen "Ben ik hier wel op mijn plek?". Niet omdat ik hen weg wil hebben - nee ik vind hun houding eerder jammer - maar voor hun eigen bestwil/levenskwaliteit.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Beter gewoon terug naar hun eigen land ?
Livestroquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:18 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
TMG, Jalta, De Dagelijkse Standaard.
Aah.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee IPA35.
Jij zegt dat er mensen zijn die verschrikkelijk overdrijven en dat ondersteun ik door de post van IPA als voorbeeld te nemen.
De mensen die anti piet zijn hebben naar mijn mening wel binding met dit land. En zij als inwoner van dit land hebben ook recht op een mening. Het is alles of niets.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niemand heeft hen gedwongen hier te komen.
[..]
Nou ja, dat hoeven ze voor mij niet te doen. Maar in Nederland zijn er nu eenmaal veel mensen die ofwel geen enkele binding met het land hebben, ofwel problemen met de lokale cultuur en gebruiken hebben. Zulke mensen zouden zich dan moeten afvragen "Ben ik hier wel op mijn plek?". Niet omdat ik hen weg wil hebben - nee ik vind hun houding eerder jammer - maar voor hun eigen bestwil/levenskwaliteit.
[..]
Livestro![]()
DDS staat soms goede dingen op maar echt 50% gaat over "Israël is vet koel!1!".
Jawel, hun moeder, tijdens het persen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niemand heeft hen gedwongen hier te komen.
Ah een white knight.quote:Nou ja, dat hoeven ze voor mij niet te doen. Maar in Nederland zijn er nu eenmaal veel mensen die ofwel geen enkele binding met het land hebben, ofwel problemen met de lokale cultuur en gebruiken hebben. Zulke mensen zouden zich dan moeten afvragen "Ben ik hier wel op mijn plek?". Niet omdat ik hen weg wil hebben - nee ik vind hun houding eerder jammer - maar voor hun eigen bestwil/levenskwaliteit.
Kloptquote:Livestro![]()
DDS staat soms goede dingen op maar echt 50% gaat over "Israël is vet koel!1!".
We hebben het alleen over Zwarte Piet. That's it.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:26 schreef IPA35 het volgende:
Naar een land emigreren waarvan je de cultuur niet kan uitstaan. Wat voor onneuzele hals ben je dan?
Lekker landen koloniseren en dan klagen over de inwoners.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:26 schreef IPA35 het volgende:
Naar een land emigreren waarvan je de cultuur niet kan uitstaan. Wat voor onneuzele hals ben je dan?
Dat ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lekker landen koloniseren en dan klagen over de inwoners.
Surinamers hadden het volste recht zich te bewegen naar Nederland. Ik zie ook niet als 'hierheen gekomen'.
Zij sluiten zich af van de samenleving/natie en vormen hun eigen parallelle gemeenschap/natie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
Als je geen binding met Nederland hebt ga je er ook niet echt over zeiken.
Zie de slecht geïntegreerde Turken en Chinezen.
Yes. Maar zij hebben dus minder binding met Nederland dan zo'n Quincy. Die ziet Nederland als zijn land.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:29 schreef IPA35 het volgende:
Zij sluiten zich af van de samenleving/natie en vormen hun eigen parallelle gemeenschap/natie.Dat is iets heel anders. Los van het feit of dat wenselijk is hebben zijn meestal nog de "decency" om zich niet te bemoeien met zaken van buiten hun stam.
Zij konden kiezen tussen Nederlandse nationaliteit of de Surinaamse als ik mij dat goed herinner.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Lekker landen koloniseren en dan klagen over de inwoners.
Surinamers hadden het volste recht zich te bewegen naar Nederland. Ik zie ze ook niet als 'hierheen gekomen'.
Tja, Suriname was onderdeel van het Koninkrijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij konden kiezen tussen Nederlandse nationaliteit of de Surinaamse als ik mij dat goed herinner.
Ook hier hebben een aantal mensen blijkbaar geen weloverwogen keus gemaakt.
Waarom wil jij zo graag Zwarte Piet zwart houden dan ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij konden kiezen tussen Nederlandse nationaliteit of de Surinaamse als ik mij dat goed herinner.
Ook hier hebben een aantal mensen blijkbaar geen weloverwogen keus gemaakt.
Die mensen die kozen voor de Nederlandse nationaliteit en vestiging in Nederland maar blijkbaar problemen hebben met de lokale gebruiken hebben dus blijkbaar een verkeerde keuze gemaakt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:31 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Tja, Suriname was onderdeel van het Koninkrijk.
Alleen maar normaal dat bij afscheiding mensen een keuze krijgen.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die mensen die kozen voor de Nederlandse nationaliteit en vestiging in Nederland maar blijkbaar problemen hebben met de lokale gebruiken hebben dus blijkbaar een verkeerde keuze gemaakt.
En de 'gutmenschen' die een probleem hebben met dit gebruik? Is dat anders omdat ze niet donker zijn?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die mensen die kozen voor de Nederlandse nationaliteit en vestiging in Nederland maar blijkbaar problemen hebben met de lokale gebruiken hebben dus blijkbaar een verkeerde keuze gemaakt.
Zij denken te weten wat er bij de zwarte medemens speelt. Dit zijn dezelfde mensen die afbeeldingen van varkens verwijderen omdat zij denken te weten wat moslims willen. Dit zijn die veelbezongen progressief-liberaaltjes.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
En de 'gutmenschen' die een probleem hebben met dit gebruik? Is dat anders omdat ze niet donker zijn?
Een hekel hebben aan progressief-liberaaltjes is niet meer dan een modeverschijnsel en vooral stoerdoenerij.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zij denken te weten wat er bij de zwarte medemens speelt. Dit zijn dezelfde mensen die afbeeldingen van varkens verwijderen omdat zij denken te weten wat moslims willen. Dit zijn die veelbezongen progressief-liberaaltjes.
You bet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weer wat nieuwe foto's in je album?
Mensen die hier vrijwillig zijn gekomen hadden eea moeten overdenken voordat ze dingen gaan eisen van de inheemse bevolking. Derhalve heb ik geen enkel respect voor hun wensen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:36 schreef Yasmin23 het volgende:
'Ik heb niks tegen buitenlanders hoor, maar als ze tegen Zwarte Piet zijn moeten ze gewoon oprotten'
Nobody cares.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
You bet.Bij deze foto hoort trouwens nog een mooi verhaal, hoe je zomaar 50 euro gratiesj kan krijgen van 5 kutmarokkaantjes:
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mensen die hier vrijwillig zijn gekomen hadden eea moeten overdenken voordat ze gaan eisen van de inheemse bevolking. Derhalve heb ik geen enkel respect voor hun wensen.
Dus als Nederlander moet je het maar overal mee eens zijn ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:37 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Mensen die hier vrijwillig zijn gekomen hadden eea moeten overdenken voordat ze dingen gaan eisen van de inheemse bevolking. Derhalve heb ik geen enkel respect voor hun wensen.
Dit is niet tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Net vond je het nog jammer. Voor henzelf.
Het gaat erom dat mensen die vrijwillig naar Nederland toe zijn gekomen blijkbaar willen dat Nederland zich aanpast aan hen wensen. Dit is verkeerd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus als Nederlander moet je het maar overal mee eens zijn ?
Je wilt toch dat ze mee doen in de samenleving. Dan mogen zij ook dingen vinden. En we hebben het alleen over de kleur van Zwarte Piet. Niet het hele feest. Alleen de fucking kleur....quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen die vrijwillig naar Nederland toe zijn gekomen blijkbaar willen dat Nederland zich aanpast aan hen wensen. Dit is verkeerd.
Waarom kies je ervoor om in Nederland te wonen als je dit klaarblijkelijk niet aanstaat?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je wilt toch dat ze mee doen in de samenleving. Dan mogen zij ook dingen vinden. En we hebben het alleen over de kleur van Zwarte Piet. Niet het hele feest. Alleen de fucking kleur....
Omdat er nog heel veel andere dingen zijn die iemand goed kan vinden? Zo'n beslissing wordt toch niet alleen bepaald door Zwarte Piet?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom kies je ervoor om in Nederland te wonen als je dit klaarblijkelijk niet aanstaat?
Het gaat om het idee. Je komt naar een land toe, vervolgens ga je eisen dat de inheemse bevolking zich schikt naar jouw wensen. Dit is het toppunt van respectloosheid en arrogantie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat er nog heel veel andere dingen zijn die iemand goed kan vinden? Zo'n beslissing wordt toch niet alleen bepaald door Zwarte Piet?
Nee, gewoon niet koloniseren als je daar niet tegen kan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het gaat om het idee. Je komt naar een land toe, vervolgens ga je eisen dat de inheemse bevolking zich schikt naar jouw wensen. Dit is het toppunt van respectloosheid en arrogantie.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het gaat om het idee. Je komt naar een land toe, vervolgens ga je eisen dat de inheemse bevolking zich schikt naar jouw wensen. Dit is het toppunt van respectloosheid en arrogantie.
Jij verwacht toch ook dat zij zich aanpassen? Dat doen ze. ze willen ook graag mee doen aan het sinterklaas feest met een kleine aanpassing en dan kan het ineens niet ? Ik vind het nogal arrogant dat jij je weigert aan te passen aan andere mensen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:43 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nou eerlijk gezegd denk ik dat je je intenties mooier afschildert dan ze zijn.quote:
Zij mogen in principe klagen wat zij willen, wij moeten er echter geen enkel gehoor aan geven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:44 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet koloniseren als je daar niet tegen kan.
De ware aard...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nou eerlijk gezegd denk ik dat je je intenties mooier afschildert dan ze zijn.
Meer dan een mooi verpakte 'ze motten zich niet bemoeien met onze tradities' lijkt het niet te zijn.
Ik ben inderdaad van mening dat immigranten zich niet moeten bemoeien met de (weinige) Nederlandse tradities.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nou eerlijk gezegd denk ik dat je je intenties mooier afschildert dan ze zijn.
Meer dan een mooi verpakte 'ze motten zich niet bemoeien met onze tradities' lijkt het niet te zijn.
Hoef je verder ook geen aanpassing aan jouw cultuur te verwachten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad van mening dat immigranten zich niet moeten bemoeien met de (weinige) Nederlandse tradities.
En mensen met een kleurtje die hier geboren zijn, mogen die zich wel ermee bemoeien?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad van mening dat immigranten zich niet moeten bemoeien met de (weinige) Nederlandse tradities.
Cruciale denkfout.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoef je verder ook geen aanpassing aan jouw cultuur te verwachten.
Nee, want dat zijn 'progressief-liberaaltjes' en die mogen geen mening hebben. Het is de mening van de boze blanke man die telt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:47 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En mensen met een kleurtje die hier geboren zijn, mogen die zich wel ermee bemoeien?
Omdat Nederland de natiestaat is voor de Nederlandse natie.quote:
Wie zegt dat deze groep zich afzondert?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:52 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat Nederland de natiestaat is voor de Nederlandse natie.
Immigranten hebben dan de keuze onderdeel te worden van de Nederlandse natie of om zich af te zonderen (zoals zovelen doen). Als mensen van die laatste groep dan grote problemen hebben met de Nederlandse cultuur moeten zij zichzelf afvragen wat ze nu eigenlijk willen. Blijkbaar zien zij zich niet als onderdeel van de natie, OK dat kan. Maar wanneer zij dan problemen hebben hiermee moeten ze dat lekker voor zich houden.
Behoren tot een natie is een kwestie van zelf-identificatie natuurlijk, maar het is duidelijk dat vele immigranten in Nederland zichzelf niet als zodanig identificeren (in woord en daad). Dat mag, maar dan moet je ook niet gaan zeiken om traditionele Nederlandse gebruiken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wie zegt dat deze groep zich afzondert?
We hebben het nu over de anti pieten. Niet over alle immigranten. Jij wilt dat ze zich aanpassen aan deze samenleving. Prima maar dan krijgen ze ook het recht om hun mening te uiten. En dat doen ze.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Behoren tot een natie is een kwestie van zelf-identificatie natuurlijk, maar het is duidelijk dat vele immigranten in Nederland zichzelf niet als zodanig identificeren (in woord en daad). Dat mag, maar dan moet je ook niet gaan zeiken om traditionele Nederlandse gebruiken.
Dat wil ik niet, dat zouden ze zelf moeten willen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
We hebben het nu over de anti pieten. Niet over alle immigranten. Jij wilt dat ze zich aanpassen aan deze samenleving. Prima maar dan krijgen ze ook het recht om hun mening te uiten. En dat doen ze.
Het is alles of niets.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat wil ik niet, dat zouden ze zelf moeten willen.
Zij mogen hun mening uiten. Ik stel alleen dat daar niet naar geluisterd moet worden.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:01 schreef IPA35 het volgende:
Zij mogen hun mening uiten. Ik stel alleen dat daar niet naar geluisterd moet worden.
Dat mogen ze inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Prima maar dan krijgen ze ook het recht om hun mening te uiten. En dat doen ze.
Exact dat dus.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:01 schreef IPA35 het volgende:
Iemand die zijn natie verdedigt tegen externe agressie.quote:
Ja of je het er mee eens bent of niet. Ze hebben dezelfde rechten als andere inwoners van Nederland. Kan er niet tegen dat er wel wordt verwacht dat ze zich aanpassen maar zodra ze dan ook een mening uiten het niet meer kan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat mogen ze inderdaad.
Niet dat je naar die mening hoeft te luisteren, maar de blanke gutmensch kruipt liever voor een marginaal negertje dat nog nooit iets van slavernij heeft ondergaan en begint als een waar oikofoob een van de weinige Nederlandse tradities om zeep te helpen.
Wat hij zegt klopt gewoon hoor.quote:
Zwarte Piet. Niet meer niet minder.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Iemand die zijn natie verdedigt tegen externe agressie.
En dat terwijl het een volstrekt onschuldige traditie is. Ook in Suriname/Antillen wordt het gevierd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat mogen ze inderdaad.
Niet dat je naar die mening hoeft te luisteren, maar de blanke gutmensch kruipt liever voor een marginaal negertje dat nog nooit iets van slavernij heeft ondergaan en begint als een waar oikofoob een van de weinige Nederlandse tradities om zeep te helpen.
Iedereen in Nederland heeft het recht om zijn eigen mening te uiten. Maar het recht om ook gehoord te worden is er niet (ja, in het bestuursrecht, niet in de maatschappij).quote:
Blijkbaar is er een Antilliaan die zich hieraan stoort of zo, nu gaan alle gutmenschen kruipen en wedijveren wie het meest progressief is door de traditie zoveel mogelijk om zeep te willen helpen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:05 schreef opperkleurder het volgende:
38 topics over de trouwe knecht van de Sint.![]()
Heb ik iets gemist?
Precies.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:05 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En dat terwijl het een volstrekt onschuldige traditie is. Ook in Suriname/Antillen wordt het gevierd.
Maar ineens worden er allemaal spoken uit de kast getrokken over slavernij en "blackface" (niemand had daar natuurlijk ooit van gehoord).
Ergens zal het wel te maken hebben met Amerikaanse invloeden en de bijbehorende overgevoeligheid voor alles wat met negroïde mensen te maken heeft.
Ik ben geen Antilliaan hoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een Antilliaan die zich hieraan stoort of zo, nu gaan alle gutmenschen kruipen. En wedijveren wie het meest progressief is door de traditie zoveel mogelijk om zeep te helpen.
Uhh dat recht hebben ze wel?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland heeft het recht om zijn eigen mening te uiten. Maar het recht om ook gehoord te worden is er niet (ja, in het bestuursrecht, niet in de maatschappij).
Dat mag je niet zeggen want dan ben je een "white knight".quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies.
Als Quincy echt zo met slavernij in zijn onderbuik zou zitten, zou ie es naar Qatar of Bangladesh moeten afreizen en daar actief strijden voor het tegengaan van dat walgelijk achterhaalde gebruik.
De Sint zou er goed aan doen die Antilliaan dit jaar geen cadeaus te geven en hem in de zak naar Spanje mee te nemen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een Antilliaan die zich hieraan stoort of zo, nu gaan alle gutmenschen kruipen en wedijveren wie het meest progressief is door de traditie zoveel mogelijk om zeep te willen helpen.
Met de roe slaanquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:08 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De Sint zou er goed aan doen die Antilliaan dit jaar geen cadeaus te geven en hem in de zak naar Spanje mee te nemen.
Ik mag alles zeggen wat ik wil en op dit moment bereid ik me voor een silver surfer te worden. Ik zal de rotte eieren die gegooid worden wegens racisme wel bewaren en in een envelopje naar Quincy de janknegert sturen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen want dan ben je een "white knight".
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik mag alles zeggen wat ik wil en op dit moment bereid ik me voor een silver surfer te worden. Ik zal de rotte eieren die gegooid worden wegens racisme wel bewaren en in een envelopje naar Quincy de janknegert sturen.
Het zijn juist de zwarte pieten die met de roe slaan. Altijd agressief dat volk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Met de roe slaan![]()
Oh nee wacht, slavernijverleden en zo. Oh oh mag niet.
Dan is Zwarte Piet een house nigger die met de boze blanke man meewerktquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:09 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het zijn juist de zwarte pieten die met de roe slaan. Altijd agressief dat volk.
Weet je hoe ver dat varen is vanuit Madrid.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In Japan doen ze niet aan sinterklaas.
En er wonen geen negers.
Ik zie een verband
Ik ben 100% tegen racistenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Topic is nu de gekaapt door Pro Pieten.
In Japan kennen ze geen multiculturele samenleving.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In Japan doen ze niet aan sinterklaas.
En er wonen geen negers.
Ik zie een verband
Ik stel voor om een educatief tripje te organiseren. Samen met Quinsy en wat FOK!kers op reis naar Qatar en Bangladesh.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies.
Als Quincy echt zo met slavernij in zijn onderbuik zou zitten, zou ie es naar Qatar of Bangladesh moeten afreizen en daar actief strijden voor het tegengaan van dat walgelijk achterhaalde gebruik.
Zouden die daar binnenkort ook geen Gaijin mogen zeggen? Is ook racisme snel bel de politiequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Japan kennen ze geen multiculturele samenleving.
Bron?quote:
Zien wij wat van de wereld en jij nog steeds op je zolderkamertjequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik stel voor om een educatief tripje te organiseren. Samen met Quinsy en wat FOK!kers op reis naar Qatar en Bangladesh.
Zeg je nu dat negers lui zijn en niet willen roeien?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:11 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Weet je hoe ver dat varen is vanuit Madrid.
Stoomboot, lamme takquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zeg je nu dat negers lui zijn en niet willen roeien?
Kan je je zolderkamer ook al meenemen in de vliegtuig?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:12 schreef JanCees het volgende:
[..]
Zien wij wat van de wereld en jij nog steeds op je zolderkamertje![]()
![]()
![]()
Ken je klassiekers, ze roeien niet. Ze varen op de motor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zeg je nu dat negers lui zijn en niet willen roeien?
Jij en ik hebben dat recht ook niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je snapt heus wel wat ik bedoel. Ze hebben dezelfde rechten als jij en ik.
Om onze mening te geven ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jij en ik hebben dat recht ook niet.
quote:
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iedereen in Nederland heeft het recht om zijn eigen mening te uiten. Maar het recht om ook gehoord te worden is er niet (ja, in het bestuursrecht, niet in de maatschappij).
En je hebt gouden oorbel nodig voor als je overboord slaatquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:14 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Van het roet van de kolen word je ook zwart.
Zeggen dat negers een ander soort mensen zijn voor wie andere regels moeten gelden is racisme.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:10 schreef opperkleurder het volgende:
De FOK censuurpolitie heeft ook al weekend zie ik.
Mark Knopfler?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:14 schreef Mani89 het volgende:
zoals een wijs man ooit zei youre either with us or youre with the terrorists dus kies maar anti pieten
Die oorbellen hoeven van mij ook niet. Oorbellen bij een manquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En je hebt gouden oorbel nodig voor als je overboord slaat
Satire is een kunstvorm die mag je niet censurerenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zeggen dat negers een ander soort mensen zijn voor wie andere regels moeten gelden is racisme.
Dat wordt verwijderd, jankbal.
Rode lippen ookquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:15 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Die oorbellen hoeven van mij ook niet. Oorbellen bij een man
Je leest de policy maar gewoon.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:16 schreef Saind het volgende:
[..]
Satire is een kunstvorm die mag je niet censureren
Dat deden de nazi's ook
JA EN JIJ DE WETquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je leest de policy maar gewoon.
Ik heb zoiets niet in de mond genomen, maar mijn posts zijn wel weg.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zeggen dat negers een ander soort mensen zijn voor wie andere regels moeten gelden is racisme.
Dat wordt verwijderd, jankbal.
Geef die treurige "antiPieten" (die naam alleen al) nou geen wapens in handen, het geeft ze een onterecht gevoel van macht.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:17 schreef bijdehand het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)uwe_ah_reclame_.html
lol
Ook niet meer reageren nu je ongelijk hebtquote:
Ik heb geen ongelijk. Vind het een vreemde houding dat je wel verwacht dat ze zich aanpassen aan deze samenleving en zodra ze dat doen en een mening hebben dan moeten we ze maar negeren...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ook niet meer reageren nu je ongelijk hebt
En voor de huidige hoop ik dat hij een nare ervaring krijgt met een stroopwafelpiet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor sinterklaas vraag ik een nieuwe mod in nws
ook echt het woord négeren gebruiken, mensonterendquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb geen ongelijk. Vind het een vreemde houding dat je wel verwacht dat ze zich aanpassen aan deze samenleving en zodra ze dat doen en een mening hebben dan moeten we ze maar negeren...
Ja dacht blijf wel ontopic in tegenstelling tot de rest.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
ook echt het woord négeren gebruiken, mensonterend
Minachting van de lezer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
ook echt het woord négeren gebruiken, mensonterend
Je hebt wel ongelijk. Niemand heeft het recht om gehoord te worden. Tevens is het discutabel of ze zich aanpassen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik heb geen ongelijk. Vind het een vreemde houding dat je wel verwacht dat ze zich aanpassen aan deze samenleving en zodra ze dat doen en een mening hebben dan moeten we ze maar negeren...
Alleen Noord-Europese oikofoben houden zich bezig met dat soort onzin.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Yeah sure. De hoeveelheid non sequiturs in deze krankzinnige redenering kan je een hele topicreeks aan wijden.quote:
Exact.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alleen Noord-Europese oikofoben houden zich bezig met dat soort onzin.
Elk ander land lacht smadelijk om jankballetjes en gaat verder tot de orde van de dag.
Zeg dat maar tegen die wanhopige pro pieten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Elk ander land lacht smadelijk om jankballetjes en gaat verder tot de orde van de dag.
Amerika ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nu ga je te ver bro. Daar word je hier om omgelegd.quote:
Het probleem is niet twee klagende negers, maar de kruipende "oikofoben".quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen die wanhopige pro pieten.
Haha, de antipieten proberen juist wanhopig er alles aan te doen een eeuwenoud kinderfeest te verstieren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
hoezo wanhopig we hebben al gewonnenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ho ho, ik denk niet zo. Maar zeer veel Nederlanders tegenwoordig blijkbaar wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nu ga je te ver bro. Daar word je hier om omgelegd.
Terecht, overigens.
Columbianen zijn de hele dag high, die zijn niet eens in staat iemand om te leggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nu ga je te ver bro. Daar word je hier om omgelegd.
Terecht, overigens.
Huh? Nee, want Zwarte Piet is er al sinds 1895, degenen die dat met geweld willen bestrijden moeten lekker van 15 november tot 6 december op Aruba gaan chillen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Geweld?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Nee, want Zwarte Piet is er al sinds 1895, degenen die dat met geweld willen bestrijden moeten lekker van 15 november tot 6 december op Aruba gaan chillen.
Veel lekkerder weer ook nog es.
Check your spelling please.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ho ho, ik denk niet zo. Maar zeer veel Nederlanders tegenwoordig blijkbaar wel.
Het tegenovergestelde van een Uncle Tom?quote:
Onsje coke in je schoen niks mis meequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Columbianen zijn de hele dag high, die zijn niet eens in staat iemand om te leggen.
Als ik geld had was ik gegaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Nee, want Zwarte Piet is er al sinds 1895, degenen die dat met geweld willen bestrijden moeten lekker van 15 november tot 6 december op Aruba gaan chillen.
Veel lekkerder weer ook nog es.
2 leestekens en een hoofdletter en maar 1 spelvaut.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:25 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Columbianen zijn de hele dag high, die zijn niet eens in staat iemand om te leggen.
Door Thierry Narcistische Persoonlijkheidsstoornis Baudet verzonnen term.quote:
Hou je smoel xenofoobjequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Oikophobia#Scruton.27s_usage
Hij heeft het gejat van Roger Scruton.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Door Thierry Narcistische Persoonlijkheidsstoornis Baudet verzonnen term.
Zo'n zelfverklaarde conservatief.
Totdat mensen hun ogen openen!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoe vaak je ga je dit 'argument' nog posten?
Ik hoop nog heel vaak.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tot iedereen erin gelooftquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat een BN'er wijf een onschuldig grapje maakte over Columbia en jij volledig door het lint gingquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
2 leestekens en een hoofdletter en maar 1 spelvaut.
Gaat de goeie kant op Martin.
De heer Baudet is heul geen neger.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij heeft het gejat van Roger Scruton.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik pas me aan aan het land waar ik woon, nu Quincy nog.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat een BN'er wijf een onschuldig grapje maakte over Columbia en jij volledig door het lint ging
Wat was er dan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik pas me aan aan het land waar ik woon, nu Quincy nog.
Hij zal niet daartoe dwingen hè.quote:
Jij ziet natuurlijk liever gewoon een stukje vlees netjes verpakt van de supermarkt.quote:
Past er weer goed bijquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij heeft het gejat van Roger Scruton.
Jij hebt liever dat onze vee dieren zo worden afgemaakt ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij ziet natuurlijk liever gewoon een stukje vlees netjes verpakt van de supermarkt.
Dat worden ze ook.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat onze vee dieren zo worden afgemaakt ?
[ afbeelding ]
Sterke vergelijking, een geschminkte 'neger' die cadeaus rondbrengt en het mishandelen en doden van dieren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat onze vee dieren zo worden afgemaakt ?
[ afbeelding ]
Wanneer ga je weer ontopic?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:45 schreef Yasmin23 het volgende:
En dan sta je zeker ook foto's te maken Ipa ?
[ afbeelding ]
Traditie.
Niet maar het topic was toch al vergaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sterke vergelijking, een geschminkte 'neger' die cadeaus rondbrengt en het mishandelen en doden van dieren.
Moet ik nu echt filmpjes van Nederlandse slachthuizen opzoeken? Waar dieren aan hun pootjes worden opgehangen en vervolgens door een Arabier de keel worden doorgesneden en die beestjes al leegspuitend aan het spartelen zijn?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:45 schreef Yasmin23 het volgende:
En dan sta je zeker ook foto's te maken Ipa ?
[ afbeelding ]
Traditie.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:46 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Jij discussieert liever in je eentje, misschien kun je het dan wel winnen.
Dat is Halal slachten ja.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Moet ik nu echt filmpjes van Nederlandse slachthuizen opzoeken? Waar dieren aan hun pootjes worden opgehangen en vervolgens door een Arabier de keel worden doorgesneden en die beestjes al leegspuitend aan het spartelen zijn?
Dat is de norm in Nederland voor koeien, schapen en kippen tegenwoordig.quote:
Uh nee hoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat is de norm in Nederland voor koeien, schapen en kippen tegenwoordig.
Alle grote slachthuizen hier in de buurt zijn dat gewoon hoor.quote:
Wat hebben ze voor slechts gebracht afgezien van het halal slachten?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat hebben de moslims eigenlijk voor goeds gebracht in Nederland?
Dat is dan toch niet de norm?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alle grote slachthuizen hier in de buurt zijn dat gewoon hoor.
Discriminatie bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat hebben ze voor slechts gebracht afgezien van het halal slachten?
Haben sie eine Stunde zou een Duitser kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat zwarte piet een uitgemolken kutonderwerp is en moslims... Nou ja, laat maar...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:50 schreef Yasmin23 het volgende:
En waarom hebben we het over moslims?
Bijna bij het volgende deel. Dan kan er weer een serieuze discussie gevoerd worden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat zwarte piet een uitgemolken kutonderwerp is en moslims... Nou ja, laat maar...
Ach so.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:50 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Haben sie eine Stunde zou een Duitser kunnen zeggen.
Ja maar dat is niet typisch islamitisch. En je ziet nu ook bij de niet gelovige toenemende intolerantie richting andersdenkende.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Intolerantie richting andersdenkenden.
Ach, neem zelf het lijstje religieuze ellende erbij.
Het zal je voor die tijd helaas niet lukken een lesje discussievaardigheden te volgen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bijna bij het volgende deel. Dan kan er weer een serieuze discussie gevoerd worden.
Nopes.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:52 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het zal je voor die tijd helaas niet lukken een lesje discussievaardigheden te volgen.
Hmja, je ziet ook niet-nazistische intolerantie richting nazi's.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat is niet typisch islamitisch. En je ziet nu ook bij de niet gelovige toenemende intolerantie richting andersdenkende.
Kinder- en vrouwenbesnijdenis, eerwraak, gescheiden etiketten en zwemmen voor mannen en vrouwen en voor de rest zijn moslims nooit te beroerd om te zorgen voor wat extra gezelligheid als iemand een spotprent maakt of een uitlating over hun profeet doet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wie zou jij daarvoor de zwarte piet toeschuiven?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:53 schreef Mani89 het volgende:
We dwalen een beetje af, laten we het centraal houden.
Ja ...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kinder- en vrouwenbesnijdenis, eerwraak, gescheiden etiketten en zwemmen voor mannen en vrouwen en voor de rest zijn moslims nooit te beroerd om te zorgen voor wat extra gezelligheid als iemand een spotprent maakt of een uitlating over hun profeet doet.
Ja dat is een zeer groot probleem idd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, je ziet ook niet-nazistische intolerantie richting nazi's.
Specularium en sp3c die de boel helemaal uit de hand laten escaleren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:54 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Wie zou jij daarvoor de zwarte piet toeschuiven?
Neuh, vind ik niet. Tegen intolerantie mag je best intolerant doen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat is een zeer groot probleem idd.
Als het er echt om gaat schitteren door afwezigheid.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:55 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Specularium en sp3c die de boel helemaal uit de hand laten escaleren.
Misschien jij wel ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:56 schreef Mani89 het volgende:
Bijna alweer een topic vol, vraag me af wie de TT dit keer gaat kapen.
Vanwege negers ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:57 schreef Jigzoz het volgende:
Ik hoop dat de volgende TT om kip draait.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:56 schreef El_Matador het volgende:
Tradities:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |