Dat was dan waarschijnlijk toeval want ze zijn het toch echt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:16 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik wou nog wat terugzeggen over stieren, maar kan niet quoten uit t vorige topic.
stieren kleurenblind?
nee heus, ik woonde ooit in de buurt van n wei met 'koeien' , ik fietste dr elke dag langs,
maar die ene keer dat ik een wijde rooie jurk aanhad, hebben dr een paar een heel stuk met me mee gerend, aan hun kant van het hek. toen dacht ik nog: dat zijn dan zeker stieren!
Ja, ik zag het: google de eerste 4 pagina's, unaniem kleurenblind!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:18 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Dat was dan waarschijnlijk toeval want ze zijn het toch echt.
Tja, je zegt het al he, een wijde jurk, dus daar zal aardig wat beweging in zitten, en daar reageren ze wel opquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:16 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik wou nog wat terugzeggen over stieren, maar kan niet quoten uit t vorige topic.
stieren kleurenblind?
nee heus, ik woonde ooit in de buurt van n wei met 'koeien' , ik fietste dr elke dag langs,
maar die ene keer dat ik een wijde rooie jurk aanhad, hebben dr een paar een heel stuk met me mee gerend, aan hun kant van het hek. toen dacht ik nog: dat zijn dan zeker stieren!
Heb hem wel en hier is 15 november de laatste dag dat je hem kunt in leveren, alleen heb ik nog geen flauw idee.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:58 schreef Rafierafie het volgende:
Is er iemand hier die al een verlofkeuzelijst heeft ingevuld?
Dat moet voor 23 november, maar hier hebben we nog niks gehad.
We moeten die dingen ieder jaar vroeger inleveren.
Idd...mannen met oerdriften enzoquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tja, je zegt het al he, een wijde jurk, dus daar zal aardig wat beweging in zitten, en daar reageren ze wel op
Ach vaak genoeg uitgescholden omdat je in de weg liep, de fiets op een plek stond de ze niet beviel, je er pas om 16:00 was en gewoon voor de fun (scholieren). Niet echt bijzonder dus, al heb ik met de krant een abonnee gehad, die met me even naar de keel greep en door elkaar schudde omdat zijn hond blafte. Op het moment dat hij mij los liet, natuurlijk zosnel mogelijk wegwezen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Bijna iedereen zal het wel eens meemaken: scheldpartijen en verwensingen en misschien nog wel erger.
Heb jij dit wel eens meegemaakt? Blijf jij rustig of? Wat als iemand jou (persoonloijk) uitscheld, bedreigd of (probeert) te duwen/slaan?
Het komt, gezien de (oudere) nieuwsberichten wel eens voor.
Dat vind ik niet niksquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:07 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ach vaak genoeg uitgescholden omdat je in de weg liep, de fiets op een plek stond de ze niet beviel, je er pas om 16:00 was en gewoon voor de fun (scholieren). Niet echt bijzonder dus, al heb ik met de krant een abonnee gehad, die met me even naar de keel greep en door elkaar schudde omdat zijn hond blafte. Op het moment dat hij mij los liet, natuurlijk zosnel mogelijk wegwezen.
Uitschelden is me al eens voorgekomen (niet vaak hoor), dan loop ik gewoon weg/door, en negeer het. Als ik daadwerkelijk bedreigd zou worden (dat is me gelukkig nog nooit gebeurd, misschien loop ik in een betere buurt?) zou ik het melden bij de TC en weigeren voortaan nog post bij dat adres te bezorgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Bijna iedereen zal het wel eens meemaken: scheldpartijen en verwensingen en misschien nog wel erger.
Heb jij dit wel eens meegemaakt? Blijf jij rustig of? Wat als iemand jou (persoonlijk) uitscheld, bedreigd of (probeert) te duwen/slaan?
Zo'n brief heb ik ook klaar om uit te printen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:03 schreef Carlos93 het volgende:
Ik heb mijn verlofkeuzelijst al ingevuld ja, zal er alleen weinig aan hebben aangezien ik enkele dagen mijn ontslag heb aangekondigd per 1 december haha.
Dat kan me niet schelen. De regels zijn duidelijk: Ik hoef mezelf niet in gevaar te brengen, dus wie mij bedreigt krijgt geen post meer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:47 schreef Pietertje71 het volgende:
I
Maar als het zo ver komt dat je wordt bedreigd en je weigert, zoals je aangeeft, daar nog post te brengen, zou de situatie dan niet (meer) gaan escaleren?
Die regel is niet achterhaald, hij bestaat nog steeds. Dat PostNL er niet meer actief op handhaaft betekent niet dat de regel is afgeschaft.quote:Even wat anders
Gisteren:
Ik bezorg bij een wat ouder stel. De man en vrouw zijn (zeer) slecht ter been en ze hebben een buitenbrievenbus ivm met de achterhaalde "10meter-regel"
Maar ik bedoel stel! dat de situatie hierdoor zou escaleren als in dat deze persoon je blijft lastig vallen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat kan me niet schelen. De regels zijn duidelijk: Ik hoef mezelf niet in gevaar te brengen, dus wie mij bedreigt krijgt geen post meer.
Met achterhaald (niet langer als nuttig erkend. wat voor nut heeft een wet als er niet meer op wordt gehandhaafdquote:[..]
Die regel is niet achterhaald, hij bestaat nog steeds. Dat PostNL er niet meer actief op handhaaft betekent niet dat de regel is afgeschaft.
quote:Brievenbussen in of aan gebouwen of woningen zijn zodanig aangebracht of geplaatst dat zij te bereiken zijn binnen tien meter van de grens van een weg, waaronder mede worden verstaan de daartoe behorende trottoirs, paden, bermen en taluds.
Die kan je het beste hebbenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:00 schreef houdjemond het volgende:
Kan verlof op mijnpostnl ?
Over de conflicten.. eentje gehad toen met mijn sloot-incident. Heb gezegd dat ie maar een klacht indient en doorgelopen. Sindsdien ontwijkt hij me, prima.
Als ik daadwerkelijk word aangevallen mag ik mezelf gewoon verdedigen hoor, daar kunnen ze je niet voor ontslaan!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:02 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar ik bedoel stel! dat de situatie hierdoor zou escaleren als in dat deze persoon je blijft lastig vallen?
Moet er niet aan denken dat in een wijk een dergelijk figuur woont en deze je telkens 'opzoekt'.
Zo'n figuur treitert je weg of zo dat je je werk niet meer kan uitvoeren, of je grijpt zelf in en dan is het daahaag baan!?
Zei ik dat dan, nee toch?quote:
Mensen die slecht ter been zijn kunnen toch gewoon ontheffing aanvragen van die regel? Dat lijkt me handiger dan dat jij zelf iets afspreekt met die mensen want als er een andere bezorger komt die wel gewoon de regels volgt moeten die mensen dan alsnog naar die buitenbus lopenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:47 schreef Pietertje71 het volgende:
Even wat anders
Gisteren:
Ik bezorg bij een wat ouder stel. De man en vrouw zijn (zeer) slecht ter been en ze hebben een buitenbrievenbus ivm met de achterhaalde "10meter-regel"
Om niet uit te hoeven leggen dat PostNL hier niet meer op 'handhaaft', heb ik aangegeven de post voortaan gewoon door de brievenbus in de voordeur te doen...die staat 5 meter verderop.
Ouder stel blij, ik weer een goede daad erbij. PostNL die mij nu 1 minuut meer moet uitbetalen
Kleine dingetjes die het hem doen
Mensen zijn natuurlijk ook eerder geneigd een reactie achter te laten wanneer ze er absoluut niet mee eens zijn dan wanneer ze er wel mee eens zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Terugkomend op de TT: De CAO lijkt er toch te komen, 60% stemde voor. Verbazingwekkend, zeker gezien de talloze, overwegend afwijzende reacties op de diverse fora.
Er is maar 1 conclusie mogelijk: We worden beflikkerd!
[ afbeelding ]
Dat wel natuurlijk, maar ook de postbezorgers die ik op straat sprak waren overwegend tegen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mensen zijn natuurlijk ook eerder geneigd een reactie achter te laten wanneer ze er absoluut niet mee eens zijn dan wanneer ze er wel mee eens zijn
Nee zo bedoel ik het ook nietquote:
Ach het is een dorp, en ik en niet PostNL heb het met die mensen afgesproken. Een andere bezorger doet het weer op zijn/haar manier. Het is dat ik die mensen nu steeds meer leer te kennen in het dorpquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mensen die slecht ter been zijn kunnen toch gewoon ontheffing aanvragen van die regel? Dat lijkt me handiger dan dat jij zelf iets afspreekt met die mensen want als er een andere bezorger komt die wel gewoon de regels volgt moeten die mensen dan alsnog naar die buitenbus lopen
Nee, maar in dit geval is het toch juist in het voordeel van die mensen als ze gewoon ontheffing aanvragen? Dan moeten alle bezorgers het gewoon in de bus aan huis doen ipv dat ze moeten hopen dat jij hun bezorger blijft.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:55 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ach het is een dorp, en ik en niet PostNL heb het met die mensen afgesproken. Een andere bezorger doet het weer op zijn/haar manier. Het is dat ik die mensen nu steeds meer leer te kennen in het dorp
Er wordt wel meer in het belang van vooral de bezorger en PostNL gedaan wat net volgens de regels is
Hetzelfde als dat sommige vooral melkveehouders het gewend zijn de post die nog op de bus moet, het aan de autobezorger meegaven omdat hij de bussen toch licht.
Wist ik eerst niet en is mij ook niet gezegd door de autobezorger, maar ik doe dat ook. Ik kom er toch langs
Ik denk dat ze voor het einde van het jaar een flinke stijging in het aantal declaraties gaan zien. Het zal me dan ook niet verbazen als ze op een gegeven moment nog maar heel beperkt gaan uitkeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Collega die ik sprak was iig ook flink tegen
Die fietsvergoeding gaat gelukkig wel pas volgend jaar in. Ik moet nog een aantal dingen doen aan de fiets en dat wilde ik dus eigenlijk nog snel even declareren
Sowieso de kapotte standaard vervangen en er moeten ook andere banden en een nieuw zadel op.
Ik denk dat er veel mensen niet de moeite nemen en vooral niet op de hoogte zijn om, via een omslachtige manier, een ontheffing voor dit te gaan aanvragen. Maar ik zal het wel aan ze opperen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, maar in dit geval is het toch juist in het voordeel van die mensen als ze gewoon ontheffing aanvragen? Dan moeten alle bezorgers het gewoon in de bus aan huis doen ipv dat ze moeten hopen dat jij hun bezorger blijft.
Nog even afgezien van de vraag of je er een ontheffing voor zou kunnen aanvragen. Ik heb nog nooit van die optie gehoord!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel mensen niet de moeite nemen en vooral niet op de hoogte zijn om, via een omslachtige manier, een ontheffing voor dit te gaan aanvragen. Maar ik zal het wel aan ze opperen.
Ik zie op dit moment niet waar ze dit moeten aanvragen. Mocht jij een link oid hebben: graag
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat postbezorgers steeds vaker hele kleine contracten krijgen, en dat het voor hun wel een goede regeling is. Net als voor degenen met een bedrijfsscooter of een postboy. Die steken lekker de centen in hun zak. De mensen met de grotere contracten voor wie deze regeling ongunstig is, zijn wellicht toch in de minderheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het verbaast mij inderdaad ook dat 60% voor heeft gestemd.
We moeten het er maar weer mee doen
hier zijn meerdere adressen met een officiele ontheffing omdat ze slecht ter been zijn dus blijkbaar kan het welquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nog even afgezien van de vraag of je er een ontheffing voor zou kunnen aanvragen. Ik heb nog nooit van die optie gehoord!
En heb jij of je TC die ontheffing wel eens gezien?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hier zijn meerdere adressen met een officiële ontheffing omdat ze slecht ter been zijn dus blijkbaar kan het wel
Dat vermoed ik ook wel ja. Zolang het niet buitensporig is per persoon (dus niet 1 die 300 euro wil of zoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze voor het einde van het jaar een flinke stijging in het aantal declaraties gaan zien. Het zal me dan ook niet verbazen als ze op een gegeven moment nog maar heel beperkt gaan uitkeren.
Het verbaast mij inderdaad ook dat 60% voor heeft gestemd.
We moeten het er maar weer mee doen
ja, zat toen gewoon zo'n attentiekaart voor in de mapjes. Nu niet meer aangezien pbz's die attentiekaarten natuurlijk toch niet zien, maar de bezorgers weten wel wie er ontheffing hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En heb jij of je TC die ontheffing wel eens gezien?
Attentiekaarten heb ik regelmatig tussen mijn post zittenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, zat toen gewoon zo'n attentiekaart voor in de mapjes. Nu niet meer aangezien pbz's die attentiekaarten natuurlijk toch niet zien, maar de bezorgers weten wel wie er ontheffing hebben.
BRt;pg, sorry centimeter naar links.... verloflijst dat is toch wat je TC invult? De tijden dat het goed uitkomt dat jij verlof neemt? En dat het dan uiteindelijk toch niet uit blijkt te komen? (Schijt aan).quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:37 schreef superkimmi het volgende:
ik ga dit jaar voor het eerst wel de verloflijst invullen, aangezien ik dus begin januari op vakantie wil.
Ik heb er niet opgelet. Binnenkort zal RM (regiomanager) ook wel aan de postNL-afkortingenverzameling worden toegevoegd.quote:Op geüpdatet met extra termen? Of valt me dat nu gewoon pas op.?
Levensgevaarlijk zo'n tijger!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik werd achtervolgd vandaag
[ afbeelding ]
Het is een complot!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Geinig, maar ik heb het niet op katten. Eentje heeft een keer een klein beetje tegen mijn fietstassen gepist en een ander heeft mij verwond door met de poot uit de brievenbus te komen
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:05 schreef swimmie86 het volgende:
Een oud collega had een leuk verhaal op het depot vorig jaar.
Ze had wat bundels op de grond gelegd naast de fiets. En toen kwam er een man langs met een hond en die hond piste dus over die bundels heen.
Zij helemaal pissig op die hond, staat ze dat heel uitvoerig op het depot te vertellen. Collega en ik pisten bijna in onze broek van het lachen.
Zij was echt zo ontzettend kwaad, en wij kwamen niet meer bij.
Had ze tc gebeld, moest ze de post maar laten drogen en de dag erna bezorgen.
Toen schaamde ze zich helemaal dood, want het waren niet echt onzichtbare vlekken.
Het was grappiger als je erbij zou zijn geweest. Maar als ik er aan terugdenk dan moet ik weer lachen.
Alleen al om haar verontwaardiging.
Had ik een tijdje terug ook, reden om de 5 minuten extra op een daldag niet te geven was weinig post.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:48 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook wel weer een mooie trouwens. Tijd terug is er een depot verplaatst, en sindsdien kreeg iedereen die daar loopt een paar minuutjes extra per dag, apart vermeld op het rooster. Sinds deze week staat dat er ineens niet meer op. Toch maar eens vragen hoe dat zit, want dat lijkt me niet zomaar de bedoeling. Kan best zijn dat ze de vaste bezorgers wel ingelicht hebben, maar mij iig niet. En die tijd gewoon weer weg halen lijkt me sowieso ook niet correct.
Want op een daldag staat het depot dichterbij de wijk? Echt weer TC-logica.....quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:10 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Had ik een tijdje terug ook, reden om de 5 minuten extra op een daldag niet te geven was weinig post.
Zitten er geen tentstokken bij?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Wat zijn die unisex polo's groot zeg...
Hier krijgt niemand uberhaupt nog iets, ook voor de piekdagen niet terwijl er veel wijken met karretje bij zijn ook nog. Is echt ver lopen nuquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:10 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Had ik een tijdje terug ook, reden om de 5 minuten extra op een daldag niet te geven was weinig post.
Die logica klopt idd niet helemaal. Zeker niet aangezien ze sowieso overal al weer tijd vanaf gesnoept hebben, vooral ook veel van die daldagen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Want op een daldag staat het depot dichterbij de wijk? Echt weer TC-logica.....
Ja..... ik had per ongeluk van die met korte mouw geen dames model gevraagd en ik verzuip er in nu. Toch maar een keer een andere maat vragen, want ik heb hem dus nog nooit aan gehad om die reden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Wat zijn die unisex polo's groot zeg...
Gelukspoepertquote:
Ik had 1 polo en een hesje jaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik zie net in mijn mailbox dat er een CAO-akkoord is.
https://mijnpostnl.mijnpo(...)licht-bedrijfslaptop
[..]
Gelukspoepert
Ja, ik ga ze terugsturen en zet op de bon dat ik liever de dames versie wil. Pas gewoon 2X in unisex Mquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja..... ik had per ongeluk van die met korte mouw geen dames model gevraagd en ik verzuip er in nu. Toch maar een keer een andere maat vragen, want ik heb hem dus nog nooit aan gehad om die reden.
Ik had alleen een hesje en een regenpak(Waarvan de mouwen rond de polsen niet goed te sluiten zijn dus de mouwen tot halverwege mijn onderarmen terug waaien omdat ze niet strak om de polsen zijn te krijgen. Opgelost middels elastiekjes rondom mijn polsen/mouwen van de regenjas te doenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:57 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik had 1 polo en een hesje ja![]()
6 polo's, all weather jacket, shawl, muts, handschoenen EN wanten en een compleet regenpak
Met bijpassende broek die tot onder de billen zit/hangt?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:10 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Nee helaas. Maar het staat wel heel gangster.
Heb nog wel een zooitje baggy jeans liggen dus kan geregeld worden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:46 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Met bijpassende broek die tot onder de billen zit/hangt?
Haha die is ook stoer!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:45 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik had alleen een hesje en een regenpak(Waarvan de mouwen rond de polsen niet goed te sluiten zijn dus de mouwen tot halverwege mijn onderarmen terug waaien omdat ze niet strak om de polsen zijn te krijgen. Opgelost middels elastiekjes rondom mijn polsen/mouwen van de regenjas te doen).
Sinds vorige week 3 polo's met lange mouwen erbij![]()
![]()
Maar ik had liever een jas gehadAch in mijn fluorgele (eigen)jas ben ik nu een nog opvallender figuur
![]()
[ afbeelding ]
Oeh dat is even lastig ja, misschien de eerste keer dat je loopt even klokken?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vernam hier vandaag dat toch niet alle collega's akkoord zijn gegaan met de nieuwe tijden
Mij werd vandaag gevraagd om te tekenen voor 1 wijk op de zaterdag, omdat er geen vaste bezorger meer was die dat kon doen. Vond het wel lastig want ik heb er de afgelopen maanden maar 1 of 2 keer gelopen. De tijd leek me redelijk, dus uiteindelijk toch maar getekend. Achteraf vind ik het toch maar een stomme actie, want ik weet niet eens zeker of die tijd daadwerkelijk voldoende is
Ding is goed warm in ieder geval. Komt doordat ie winddicht isquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:27 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Haha die is ook stoer!
Ben nu al verliefd op die all weather jacket!
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:48 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Heb nog wel een zooitje baggy jeans liggen dus kan geregeld worden.
quote:De Friese postmarkt raakt steeds meer in beweging
Leeuwarden - 150 miljoen huis-aan-huisfolders, twintig miljoen brieven en 100.000 pakketten. Dat is ruwweg het aantal poststukken dat jaarlijks wordt verwerkt door regionale postorganisatie FRL Post. Gisteren opende het bedrijf een nieuw sorteerpand voor briefpost aan de Zwettestraat in Leeuwarden. En dat terwijl de hoeveelheid brievenpost in rap tempo afneemt.
Grondlegger Lieuwe Dijkstra heeft in twintig jaar een postbedrijf opgezet met honderd vaste medewerkers en 2200 post- en folderbezorgers. Aan de Zwettestraat in Leeuwarden hebben de drie afdelingen (briefpost, folders en pakketbezorging) inmiddels allen hun eigen sorteer- en distributieloods.
Dijkstra richtte het bedrijf op in 1993, nadat hij jarenlang had gewerkt op de expeditie-afdeling van het Friesch Dagblad. Destijds ontstonden her en der in de provincie alternatieve postbedrijven, met allemaal hun eigen (beperkte) verspreidingsgebied.
Na verloop van tijd werden de meeste van die bedrijfjes weer opgedoekt of samengevoegd. Inmiddels zijn er twee over: FRL Post voor het noorden van de provincie (ruwweg boven de lijn Wommels-Grou-Beetsterzwaag) en Meren Post voor de rest. De twee bedrijven wisselen poststukken uit en kunnen zo hun post binnen enkele dagen bezorgen in de gehele provincie.
Als de nieuwe vaste zaterdagbezorger er niet mee uit komt, dan moet die maar gaan klagen. Die krijg ik morgen mee in opleiding (is al 2x mee geweest). Daar kwam de TC ook ineens als verrassing mee! Vond het al vreemd, een andere collega zou iemand daar gaan opleiden en ineens moest ik er lopen. Maar hoorde niks over opleiding dus tja.... als ik de TC niet gezien had, dan had die nieuwe daar morgen mooi voor niks gestaanquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:29 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oeh dat is even lastig ja, misschien de eerste keer dat je loopt even klokken?
Heb alleen voor de zaterdag bezwaar gemaakt en daar " wordt naar gekeken" uhhuh.
Als ze maar daar blijven, wil geen nieuwe conculegaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:08 schreef Pietertje71 het volgende:
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=68284
[..]
Ik denk dat het grote nadeel is dat tot nu toe alleen de PostNL bezorger/ster herkenbaar is, en ook naast SANND over het reilen en zeilen van postbezorgers zal worden aangesprokenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:35 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Als ze maar daar blijven, wil geen nieuwe conculega
Geniet er vanquote:
Het blijft droog, maar dit komt bij mij over als of jij iets meer weetquote:Voor degene die morgen moeten werken heel veel succes. Ik hoop dat het droog blijft
10% kans op neerslagquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:40 schreef dud0r het volgende:
![]()
Weekend en een maand verlof
Voor degene die morgen moeten werken heel veel succes. Ik hoop dat het droog blijft
Was ik wel van plan. Ben er wel aan toe.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:45 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Geniet er van
[..]
Het blijft droog, maar dit komt bij mij over als of jij iets meer weet![]()
Ach, ik ben meestal ook niet echt herkenbaar als postnl bezorger. Want die jas is vaak veel te warm en postnl shirts heb ik niet. Bij een fietswijk ben je dan natuurlijk nog wel herkenbaar door de fietstassen, maar goed, dat zijn de bezorgers van sandd ook wel. Bij een loopwijk is het niet te zien. Maakt denk ik ook vrij weinig uit, mensen letten daar verder niet echt op volgens mij als ze verkeerde post ontvangen, voor de meeste mensen is het gewoon "post is post" en dan ligt het het meest voor de hand om bij postnl te klagenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:44 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat het grote nadeel is dat tot nu toe alleen de PostNL bezorger/ster herkenbaar is, en ook naast SANND over het reilen en zeilen van postbezorgers zal worden aangesproken![]()
Ik hoop dat elke bedrijfje die pakket/brief post bezorgt, ook eens (verplicht)herkenbaar is..
SANDDbezorgers hier hebben de post in een mandje voor op het stuur en/of in eigen zijtassen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ach, ik ben meestal ook niet echt herkenbaar als postnl bezorger. Want die jas is vaak veel te warm en postnl shirts heb ik niet. Bij een fietswijk ben je dan natuurlijk nog wel herkenbaar door de fietstassen, maar goed, dat zijn de bezorgers van sandd ook wel. Bij een loopwijk is het niet te zien. Maakt denk ik ook vrij weinig uit, mensen letten daar verder niet echt op volgens mij als ze verkeerde post ontvangen, voor de meeste mensen is het gewoon "post is post" en dan ligt het het meest voor de hand om bij postnl te klagen
Sandd bezorgers hier hebben gewoon fietstassen van sandd. Sandd jassen bestaan ook, alleen moeten ze die zelf kopen, daarom zien we die waarschijnlijk nooit in het straatbeeldquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:55 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
SANDDbezorgers hier hebben de post in een mandje voor op het stuur en/of in eigen zijtassen.
Ik zit net te kijken op het WWW, maar een SANDD-loper ziet er 'blauw' uit. Hier nog nooit gezien, allemaal in eigen kledij dus niet herkenbaar. Wel een DHL postbezorger in bedrijfsoutfit
Dat is echt debiel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Sandd bezorgers hier hebben gewoon fietstassen van sandd. Sandd jassen bestaan ook, alleen moeten ze die zelf kopen, daarom zien we die waarschijnlijk nooit in het straatbeeldHet is toch wat vreemd als je eerst een paar weken moet werken om je bedrijfsjas terug te verdienen
Deze regeling is voor niemand voordelig, dat kan gewoon niet. In die 70 euro zit in principe ook afschrijving van de oude en aanschaf van een andere fiets. Geen enkele fiets gaat een hele carrière mee, en zeker niet als je er maar voor 70 euro per jaar aan mag versleutelen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat postbezorgers steeds vaker hele kleine contracten krijgen, en dat het voor hun wel een goede regeling is. Net als voor degenen met een bedrijfsscooter of een postboy. Die steken lekker de centen in hun zak. De mensen met de grotere contracten voor wie deze regeling ongunstig is, zijn wellicht toch in de minderheid.
Geldelijke schade is ook schade. En daarom ook volstrekt belachelijk dat vakbonden zonder slag of stoot akkoord gaan met deze onzin. Geeft maar weer aan waarom vakbonden volstrekt nutteloos zijn.quote:Artikel 658
1. De werkgever is verplicht de lokalen, werktuigen en gereedschappen waarin of waarmee hij de arbeid doet verrichten, op zodanige wijze in te richten en te onderhouden alsmede voor het verrichten van de arbeid zodanige maatregelen te treffen en aanwijzingen te verstrekken als redelijkerwijs nodig is om te voorkomen dat de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden schade lijdt.
Een voor je werk noodzakelijk vervoermiddel zelf moeten aanschaffen en een derdewereldvergoeding voor reparaties krijgenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
![]()
Je eigen bedrijfsleiding kopen ...
Bij mij werkt de quoteknop ook niet, dus maar even zo. Even voor de goede orde: de vakbond = de leden. De bonden hebben het akkoord aan alle postbezorgers die lid van de bond zijn voorgelegd, en daarvan heeft een meerderheid (geen ruime meerderheid weliswaar, maar desalniettemin een meerderheid) voor het akkoord gestemd. Waarom ze dat gedaan hebben, geen idee.quote:Geldelijke schade is ook schade. En daarom ook volstrekt belachelijk dat vakbonden zonder slag of stoot akkoord gaan met deze onzin. Geeft maar weer aan waarom vakbonden volstrekt nutteloos zijn.
daar valt dit niet onderquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Deze regeling is voor niemand voordelig, dat kan gewoon niet. In die 70 euro zit in principe ook afschrijving van de oude en aanschaf van een andere fiets. Geen enkele fiets gaat een hele carrière mee, en zeker niet als je er maar voor 70 euro per jaar aan mag versleutelen.
Lijkt me trouwens ook gewoon een overtreding van artikel 658 van Burgerlijk Wetboek Boek 7:
[..]
Geldelijke schade is ook schade. En daarom ook volstrekt belachelijk dat vakbonden zonder slag of stoot akkoord gaan met deze onzin. Geeft maar weer aan waarom vakbonden volstrekt nutteloos zijn.
Je eigen bedrijfsLEIDING? Als dat zou kunnen....quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
![]()
Je eigen bedrijfsleiding kopen ...
werknemersfonds starten en aandelen gaan opkopen..quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef posje het volgende:
[..]
Je eigen bedrijfsLEIDING? Als dat zou kunnen....
Idd, erg weinig die ¤70,- per jaar. EN dan nog de slijtage aan andere onderdelen, dus niet alleen je banden. O.a. je frame en de wiellagers hebben ook te lijden. Allemaal op te lossen hoor, maar wederom een extra investering. En voor mensen die niet handig zijn of enkel een zaterdag werken, niet rendabel. Als je sommige fietsen van (reclame)bezorgers ziet, en die daar dan ook nog mee naar school oid moetenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:10 schreef V__L_N het volgende:
Omdat bij die meerderheid een groot deel langer zittende postbezorgers zijn. Ze zien een voordeel in de extra salarisschaal. Daarnaast is een contract van meer dan 12 uur tegenwoordig een uitzondering en worden veel stadswijken tegenwoordig op piekdagen met een postboy gedaan. Dat telt wel mee.
Mensen zien alleen hun eigen situatie en denken, oh met die 70 euro red ik het wel.
Dat of ze zijn bang dat als ze nee zeggen, ze er nog beroerder af komen.
Klopt deels. Als je sommige mensen op bijna de velg ziet fietsen en met al +20 binnenbandreparaties, tsja. Maar ik heb het ook wel eens lang uitgehouden op fietsbanden van de ACTION.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:55 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Die 70 euro, dat is volgens mij een keer per jaar een paar buitenbanden via het internet bestellen.
Ik weet dat het goedkoper kan, maar als je 6 tot 12 km van huis minimaal 150 km per week maakt, wil je dat niet op die goedkope van 10 of 12 euro doen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:18 schreef houdjemond het volgende:
Ik kan niet quoten dus gooi het op een rijtje ;
-hier liep iedereen toen het 35 graden was in een eigen shirtje en een korte broek ( wel netjes uiteraard)
-sandd debieltjes zeg ik niet eens meer gedag, misschien is het mijn wijk maar dat jong kan echt niks en is mensenschuw, succes.
Voor de rest, mensen weten dondersgoed dat ik de post loop, gaan ze voor mn deur staan om te vragen waar hun TV blijftja nogsteeds.
Of ze bellen aan,dus aan mijn eigen deur, waar ik woon, hallo ik wacht op dit of dat.
vreselijk.
KENDA en CSTquote:Op zaterdag 1 november 2014 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
Wat fietsbanden aangaat ben ik ook een fan van de duurdere merkbanden. Sinds ik mijn fiets ruim 4 jaar geleden heb gekocht heb ik mijn buitenbanden nog nooit hoeven vervangen. Het scheelt ook als je fiets niet dag en nacht buiten laat staan.
Kenda (die heb ik), Schwalbe, Vredestein en CST zijn allemaal goede merken.
Ik gok op Brabantland.quote:het is 1 november. Ik liet vandaag de hond uit in een nog grotendeels groen bos (geen naaldbos) en ik ga straks in een t-shirt de post bezorgen.. In welk land woon ik
Beter tochquote:Op zaterdag 1 november 2014 09:29 schreef superkimmi het volgende:
het is 1 november. Ik liet vandaag de hond uit in een nog grotendeels groen bos (geen naaldbos) en ik ga straks in een t-shirt de post bezorgen.. In welk land woon ik
Hardop om derdewereldvergoedingquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Een voor je werk noodzakelijk vervoermiddel zelf moeten aanschaffen en een derdewereldvergoeding voor reparaties krijgen
Ze maken iig waardeloze binnenbanden, heb nu extra dikke Continental binnenbanden met Schwalbe Marathon Plus. Dat is zogoed als niet stuk te krijgen, mag ook wel voor een kilo rubber per wiel.quote:Op zaterdag 1 november 2014 09:27 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
KENDA en CST![]()
Vredestein heb ik geen goeie ervaringen mee.
Inderdaad scheelt het of, in dit geval,je fiets niet dagennacht buitenstaat. Ook onderhoud (o.a. banden op spanning houden) scheelt een hoop.
Volgens mij te maken met welk sorteercentrum het doorheen gaat. Maar pin me er niet op vastquote:Op zaterdag 1 november 2014 13:57 schreef Tos29 het volgende:
De vraag is: Wie weet wat de onderste cijfercode betekend op de stempel. Heeft dit mogelijk met de regio/plaats te maken waar die op de post gedaan. Ik heb Post NL meerdere keren, maar zij weten dit niet?
Het gaat om de code's 501,502 en 503. , zie foto hieronder.
[ afbeelding ]
Via Post NL kreeg te horen, dat het te maken had met de sorteermachine?quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
Volgens mij te maken met welk sorteercentrum het doorheen gaat. Maar pin me er niet op vast
ik denk dat het een stempelnummer isquote:Op zaterdag 1 november 2014 14:27 schreef Tos29 het volgende:
[..]
Via Post NL kreeg te horen, dat het te maken had met de sorteermachine?
Maar met die code kan je niet achterhalen, waar die gepost is?quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat het een stempelnummer is
wel de regio lijkt me. Heb even gekeken en vond hier nog een in Zwolle gestempelde brief en die had in het stempel het nummer 604 staanquote:Op zaterdag 1 november 2014 14:32 schreef Tos29 het volgende:
[..]
Maar met die code kan je niet achterhalen, waar die gepost is?
Conclusie: 501/502/503 heeft duidelijk wel te maken welke regio hij gepost is!? Alleen bij Post NL klantservices kunnen ze niet verder helpen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel de regio lijkt me. Heb even gekeken en vond hier nog een in Zwolle gestempelde brief en die had in het stempel het nummer 604 staan
Lijkt me een apart gezicht: een winterjas die zich zelfstandig kan bewegenquote:Gewoon in shirt en korte mouwen bezorgd. Zag genoeg met winterjassen voorbij komen. Die zullen het warm hebben gehad
Hier ook weer 5 soorten, en volkomen kut-met-peren gestapeld door VSP. Meermalen setjes waarin folders dubbel zaten of geheel ontbraken.quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:32 schreef houdjemond het volgende:
Weinig post maar die hah komt echt me neus uit af en toe
Jemig, ik zou daar toch melding van maken.. je zou maar zitten wachten op iets.. De medische post en rouwkaarten niet te vergeven.. krijgen je buren ook niks?quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:02 schreef Deezertje het volgende:
Gaat lekker. Vorige week zaterdag geen post gehad, dat werd dus dinsdag inclusief oude HAH. En nu is het weer na 17u en nog steeds geen post gezien. Als ik jullie mag geloven moet ik op zijn minst HAH krijgen.. Blijkbaar heeft de zaterdagbezorger er geen zin in..
quote:De betere resultaten komen door kostenbesparingen, duurdere postzegels en lagere kosten voor pensioenen en reorganisaties.
Oh echtquote:Wat een zielige figuren bij @PostNL 3 min te laat met bezorgen en ik heb een afspraak om 12 uur dus ben te laat dankjewel post bezorgers
Ook echt de pbz de schuld geven van een bezorging buiten een indicatie die door pakket service gedaan wordt.quote:Op maandag 3 november 2014 12:24 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Oh echt![]()
Ja er komt weer een game uitzijn er ook al die willen dat ze later komen omdat ze in het tijdvak niet thuis zijn etc. En er zijn er ook een paar woest omdat de zending vertraagd is en pas morgen komt, maar goed dat is ook erg lullig als je er al tijden op zit te wachten
Heb er eentje waarbij ik de pakjes in de papier-container mag leggenquote:Op dinsdag 4 november 2014 06:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Ik snap sommige mensen niet dat ze er niet voor kiezen om een pakketje op een servicepunt/ander adres laten bezorgen.
Bij bestelsites waar ik bestel, is deze optie gewoonweg aanwezig.
Sommige mensen klagen liever dan dat ze verder dan hun neus kijken.
Of na een 2e aanbod, boos zijn dat de pakketbezorger niet komt wanneer zij thuis zijn en nu het pakketje alsnog op een servicepunt af moeten halen![]()
Zo heb ik 1 mw. die veel ala bol.com-pakketjes krijgt, maar daarvoor een te kleine brievenbus heeft. Al enkele malen een kennisgeving gegeven en ze sprak mij er ene keer op aan dat ik dan maar moest langs komen tussen een bepaalde tijd (ze gaf aan tussen de middag als de kinderen thuis zijn van school)Ik gaf aan dat dit niet kan en nu moest ik dan het pakketje ergens achteraf in een open schuurtje neerleggen. Ook de pakketbezorger heeft bij deze mw. hetzelfde 'probleem'.
Het is een dorp maar stel dat het pakketje 'niet ontvangen is'![]()
Ben ik dan als postbezorger verantwoordelijk?
Ikzelf kies liever voor een kennisgeving ivm mogelijke? verantwoordelijkheid.
Hoewel ik dit soort praktijken hier en elders in een dorp wel vaker tegenkom: leg maar 'daar' neer als ik niet thuis ben of dat de pakketbezorger er ook zelf voor mag tekenen.
Maar niet alle verzoeken zijn redelijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:38 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij staat in het zakboekje dat je verzoeken van klanten moet opvolgen.
Mare je mag natuurlijk nooit tekenen voor een pakket, dat is gewon fraude.
Nee tuurlijk niet.. Dit zijn gewoon brievenbus te klein pakjes. Als zij wil dat ik het daarin leg, prima.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:38 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij staat in het zakboekje dat je verzoeken van klanten moet opvolgen.
Mare je mag natuurlijk nooit tekenen voor een pakket, dat is gewon fraude.
Ja doei, dat zou ik ook niet doen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:42 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Maar niet alle verzoeken zijn redelijk.
Als ze tegen mij zeggen dat ik om een bepaalde tijd maar terug moet komen, dan doe ik dat echt niet, of omdat ik dan ergens anders loop, of omdat ik andere bezigheden heb.
Ze hebben natuurlijk ook zelf de verantwoording voor een brievenbus waar die pakjes wel inpassen.
En als het pakje dan vervolgens gejat wordt ben jij degene met een probleem, want bewijs maar eens dat die bewoner gezegd heeft dat je het in het schuurtje of zo moet leggenquote:Op dinsdag 4 november 2014 13:38 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij staat in het zakboekje dat je verzoeken van klanten moet opvolgen.
Mare je mag natuurlijk nooit tekenen voor een pakket, dat is gewon fraude.
Heb je zwart op wit staan dan dat dat van haar moet? Anders lijkt het me wel degelijk jouw probleem.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:02 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Heb er eentje waarbij ik de pakjes in de papier-container mag leggenhaar probleem als het gejat word, niet de mijne.
Ik woon in een snoezig stadje waar je je sleutels nog in de deur kan laten zitten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Heb je zwart op wit staan dan dat dat van haar moet? Anders lijkt het me wel degelijk jouw probleem.
Ik laat mijn pakjes van pakketdienst overigens ook vaak in de papiercontainer leggen, maar ik ben meestal ook wel vrij snel nadat de chauffeur geweest is weer thuis
Maar...als de pbz ontkent deze daar te hebben gelegd. Riskeert deze zijn baan hiermeequote:Op dinsdag 4 november 2014 14:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En als het pakje dan vervolgens gejat wordt ben jij degene met een probleem, want bewijs maar eens dat die bewoner gezegd heeft dat je het in het schuurtje of zo moet leggen
Gewoon niet doen dus. Ik bedoel, je moet wel een briefje achterlaten waar je het pakje neer hebt gelegd anders vinden ze hem misschien niet of pas na een paar dagen, dan kun je natuurlijk niet aankomen met "ik heb het daar niet neergelegd". Het staat immers op papier.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:28 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar...als de pbz ontkent deze daar te hebben gelegd. Riskeert deze zijn baan hiermee![]()
Ik vind het moeilijk om ook al met toestemming van de bewoner te weigeren. Vooral in de dorpen waar ik loop/rijd. Hoewel het dorpen zijn waar over het algemeen de deuren nog vaak los zijn, is bij menigeen het volle vertrouwen wel minder (geworden).
Zijn de bewoners er niet, stickertje plakken en naar de oranje bus waar die klem komt te zitten. Tja dan maar stamp, stamp en nog meer stampen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ook bij Bol gaat het regelmatig fout. Heb al meermalen gehad dat een brievenbuspakje officieel toch niet door de bus kon omdat het te dik was. Gelukkig waren tot nu toe de bewoners elke keer nog thuis
Herkenbaarquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:14 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Zijn de bewoners er niet, stickertje plakken en naar de oranje bus waar die klem komt te zitten. Tja dan maar stamp, stamp en nog meer stampen.
Mee eensquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat klinkt goed ja, hopelijk gaat het ook echt werken
Zal wel weer een hoop gezeur van de consument opleveren vermoed ik
Oa. te vinden op de afkortingenlijst productie @ mijnpostnlquote:
Gezien de snijdingen in de tijden is WTR geen flauwekul meerquote:Op woensdag 5 november 2014 16:29 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Oa. te vinden op de afkortingenlijst productie @ mijnpostnl
Beetje flauwekul om afkortingen (SP/VM/BSK) die amper in dit topic voorbijkomen in de OP te zetten.
quote:Op woensdag 5 november 2014 16:38 schreef posje het volgende:
Ja joh, het lijkt wel werk soms (wtr = welterusten?)
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de business service van de post en regelen dat er bij jou rolcontainers afgeleverd worden. Dan kun jij ze vullen, waarna ze op de afgesproken dag opgehaald worden. Ik heb geen idee hoeveel jij er nodig hebtquote:Op donderdag 6 november 2014 00:13 schreef y8987 het volgende:
Mag ik even een domme vraag tussendoor stellen?
Ik heb via mijn bedrijf een pakketcontract met postnl, en ik ga deze pakketjes altijd wegbrengen.
Nu breng ik volgende maand mijn nieuwe boek uit en wil ik in een keer 3000 brievenbuspakketjes verzenden, gezien dit vorige keer een heel gedoe was kies ik er deze keer voor om ze te laten ophalen.
Ik heb de prijzen gecheckt en dat viel reuze mee, echter las ik ook dat pakketjes dienen aangeleverd te worden op een rolkar, moet ik daar zelf voor zorgen? of heeft de chauffeur zo rolkar bij zich? hoe werkt zoiets?
Dankje.quote:Op donderdag 6 november 2014 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de business service van de post en regelen dat er bij jou rolcontainers afgeleverd worden. Dan kun jij ze vullen, waarna ze op de afgesproken dag opgehaald worden. Ik heb geen idee hoeveel jij er nodig hebt
http://www.postnl.nl/zake(...)dopties/haalservice/
OGS = ongeadresseerd = huis-aan-huis.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Meer tassen dan normaal(nu 6 volle tassen) en het werd later op de middag aardig waterkoud![]()
Wel weer een goede/fijne besteldag gehad
En als ik het goed begrijp, krijg ik volgende week donderdag een HEMA-folder erbij.
Wederom een watbetekentdezeafkorting-vraag: OGS
Een jaartje of 15 bij een bedrijf gewerkt waar elke week vrachtwagens vol met Duitse en Nederlandse rolcontainers binnen kwamen en weg gingen. De enige tip is een vrij logische: als het vrij kleine pakjes zijn de rolcontainer met plastic folie sealen, anders heb je de zooi zo op de grond liggen.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:27 schreef y8987 het volgende:
[..]
Dankje.
Iemand nog praktijk ervaringen hiermee?
• OGS = Ongeadresseerde sorteringquote:Op donderdag 6 november 2014 15:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Wederom een watbetekentdezeafkorting-vraag: OGS
Oke maar wie zorgt voor die rolcontainer ik of postnl?quote:Op vrijdag 7 november 2014 00:44 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Een jaartje of 15 bij een bedrijf gewerkt waar elke week vrachtwagens vol met Duitse en Nederlandse rolcontainers binnen kwamen en weg gingen. De enige tip is een vrij logische: als het vrij kleine pakjes zijn de rolcontainer met plastic folie sealen, anders heb je de zooi zo op de grond liggen.
Pakketen voor Nederland gingen in rolcontainers van de PTT, die voor Duitsland gingen in veel grotere rolcontainers van de Deutsche Post. Het is niet dat je ergens een zelf een rolcontainer koop of zo.quote:Op vrijdag 7 november 2014 02:32 schreef y8987 het volgende:
[..]
Oke maar wie zorgt voor die rolcontainer ik of postnl?
Dat gaat met de gewone post mee, al is het vrij zinloos. Voor een postbezorg(st)er is het gewoon het zelfde als de andere post, dit omdat hij/zij helemaal geen scanner heeft. Pakje gaat in de bus en klaar is Kees / Miepje.quote:Op vrijdag 7 november 2014 02:53 schreef BloedendeVagina het volgende:
Brievenbuspakketjes, met trackrace dus, gaan die met de normale postbezorger mee of worden die door de pakketbezorger bezorgd?
Heb wat gekocht bij iemand dat in een doodnormale envelop kon, maar het toch via een brievenbuspakketje laten versturen vanwege de tracktrace.. Dr zit een pasje met tegoed op namelijk.
Helemaal zinloos is het niet, ze kunnen nu het pakje traceren tot het moment dat het het sorteercentrum verlaat, op weg naar de voorbereidingslocatie. Daar wordt bij mijn weten niet meer gescand. Vervolgens wordt er vanuit gegaan dat het pakje dezelfde dag nog bezorgd wordt (want het zou theoretisch door de bus moeten passen), zodat al deze pakjes na 18.00 uur automatisch de status "afgeleverd" krijgen, of dit nou klopt of niet. Een pakje kan immers vertraging oplopen als deze op het VBL verkeerd gesorteerd wordt, of op straat onverhoopt toch niet door de bus blijkt te passen. Wat dan weer leidt tot boze klanten omdat hun nog niet bezorgde pakje volgens T&T al wel bezorgd is, en die de postbode dan van diefstal gaan betichten.quote:Op vrijdag 7 november 2014 03:53 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Dat gaat met de gewone post mee, al is het vrij zinloos. Voor een postbezorg(st)er is het gewoon het zelfde als de andere post, dit omdat hij/zij helemaal geen scanner heeft. Pakje gaat in de bus en klaar is Kees / Miepje.
aha ik dacht dat je zelf rolcontainers moest kopen(gezien postnl ze aanbied) en dat chauffeur ze dan omwisselt, lege voor de volle.quote:Op vrijdag 7 november 2014 03:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Pakketen voor Nederland gingen in rolcontainers van de PTT, die voor Duitsland gingen in veel grotere rolcontainers van de Deutsche Post. Het is niet dat je ergens een zelf een rolcontainer koop of zo.
nee, het is een soort van huurquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:14 schreef y8987 het volgende:
[..]
aha ik dacht dat je zelf rolcontainers moest kopen(gezien postnl ze aanbied) en dat chauffeur ze dan omwisselt, lege voor de volle.
aha ik kan dus gewoon zeggen, kom er maandag maar 6 afleveren en kom ze vrijdag maar halen? oke mooi dat ik dat weet.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, het is een soort van huur
ja. Je moet ze even bellen en kijken wat er mogelijk is.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:09 schreef y8987 het volgende:
[..]
aha ik kan dus gewoon zeggen, kom er maandag maar 6 afleveren en kom ze vrijdag maar halen? oke mooi dat ik dat weet.
daar was ik al mee bezig, ik sta pas 20 minuten in de wachtquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Je moet ze even bellen en kijken wat er mogelijk is.
Bedrijven die echt veel (paketten) verzenden krijgen een lading en hebben dan zelf een voorraad staan.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:50 schreef y8987 het volgende:
Hoe doen grote bedrijven dat, die dagelijks hun post laten ophalen? moeten die ook dagelijks hun container bestellen?
Die zin heb ik ook vol verbazing gelezen. Ik heb het gevoel dat de minimum en maximum daar verkeerd staan.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:41 schreef gelestipjes het volgende:
Hier inmiddels ook de verloflijst binnen. Maar wat moet ik me voorstellen bij "minimaal 20% van de medewerkers is met verlof"? Ik bedoel, hoe kunnen ze daar een minimum aan verbinden? Er waren altijd best weken dat er vrijwel niemand verlof had en ze kunnen toch geen mensen gaan dwingen om verlof te nemen?
Volgens mij staat er niks verkeerd. Er staat duidelijk zoiets als "voor jouw eenheid is de maximale bezetting 80 %. Met andere woorden er is altijd minimaal 20% met verlof"quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die zin heb ik ook vol verbazing gelezen. Ik heb het gevoel dat de minimum en maximum daar verkeerd staan.
Met 4 of 5 weken verlof per jaar is elke medewerker er ruim 90% van de tijd. Altijd maximaal 80% is natuurlijk niet mogelijk.
nou ik denk ook dat minimum en maximum omgedraaid moeten worden. doe dat maar eens en de zin is gelijk véél logischerquote:Op vrijdag 7 november 2014 18:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij staat er niks verkeerd. Er staat duidelijk zoiets als "voor jouw eenheid is de maximale bezetting 80 %. Met andere woorden er is altijd minimaal 20% met verlof"
Erg vreemd
quote:Voltijd avond/nachtpatroon
De werktijden zijn: 15.06 – 23.00 en 23.00 – 06.24
Een collega van mij kreeg te horen dat de postzakken op dal/piekdagen niet om 11:00 maar voortaan om 13:00 worden geleverd. En met 'leuk' commentaar erbij: ja dat wordt aanpoten voor je, wil je voor het donker klaar zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:22 schreef Rafierafie het volgende:
Dus.... Ik krijg net een berichtje dat de depots op daldagen niet meer voor 11:45 uur beleverd worden.
Toch leuk hoe dat zonder waarschuwing vooraf zomaar even gewijzigd wordt.![]()
Kan iemand mij wijzen op een recente positieve ontwikkeling? Ik zie boel alleen nog maar achteruit sprinten namelijk.
Eh ja mijn uren klopten vorige week (waarschijnlijk omdat ik geen extra wijken meer loop).quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:22 schreef Rafierafie het volgende:
Kan iemand mij wijzen op een recente positieve ontwikkeling? Ik zie boel alleen nog maar achteruit sprinten namelijk.
Ehm... logisch? Je weet toch dat onze logica en de logica van het bedrijf twee totaal verschillende dingen zijn toch?quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:56 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nou ik denk ook dat minimum en maximum omgedraaid moeten worden. doe dat maar eens en de zin is gelijk véél logischer
Dan zou er voor mij ook weinig meer aan zijn, dan is er wel iets anders te vinden met meer uurtjes.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:32 schreef superkimmi het volgende:
als het zo is dat ik geen meeruren meer zou kunnen lopen stop ik er wel mee trouwens.. 3 uurtjes op zaterdag, waarmee eigenlijk je halve zaterdag weg is, voor nog geen 3 tientjes gaat zelfs mij te ver..
Oja, klopt. Dit kreeg ik vandaag ook te horen: geen KARWEI?quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:46 schreef houdjemond het volgende:
Ik miste de Karwei vandaag, word ie verplaatst of gewoon een keertje niet?
WEBCAREmedewerkers zeggen te vaak 'de postbezorger er op aan te preken' (standaard antwoord) ipv zelf eens op te letten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:27 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Ennnn de webcaremedewerker heeft een klacht aangemaakt en gaat zorgen dat de betreffende bezorger aangesproken wordt![]()
Er werd notabene gevraagd of er 'PostNL' op de post stond, toen kwam de foto nog een keer (1e keer kon medewerker hem niet openen). Ik zie toch duidelijk geen PostNL en wel SND (die voor nr 2 waren de foute)
Als ze een dagelijks "haalcontract" hebben maakt emballage (rolcontainers, maar ook evt zakken e.d.) daar volgens mij onderdeel van uit en krijgen ze dus vaste hoeveelheden geleverd. Bij piekmomenten, dus als ze meer gaan afvoeren dan gepland, moeten ze ook even bellen, of bestellen via mijnpost.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:50 schreef y8987 het volgende:
Op advies van zo call center dame, 6 rolcontainers online besteld voor de prijs van 0 euro, op hoop van zege
Hoe doen grote bedrijven dat, die dagelijks hun post laten ophalen? moeten die ook dagelijks hun container bestellen?
Helaas dus wel. Geen idee hoe en waarom.quote:Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het goed stickert zit het de volgende dag er echt niet meer bij
Heb je alles goed doorgestreept voordat je het weer in de bus stopte? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met jouw TC, situatie uitleggen en de voorbereider erop aan laten spreken.quote:Op zondag 9 november 2014 11:12 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Helaas dus wel. Geen idee hoe en waarom.
En soms krijg ik ze met herstelsticker voor dat adres.
De herstelpost-stickers die ik er op plant, gaan op de folie die om de bladen zit.(retour afzender onvolledig/foutief adres/postcode en laatst nog geweigerd/niet afgehaald er extra bij aangevinkt).
En het zijn altijd dezelfde bladen(voor, geïnteresseerden in, veehouderij).
Van wat ik begrepen heb wonen die mensen er al een klein jaar.
Nou vandeweek nog maar eens stickeren.
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".quote:Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het goed stickert zit het de volgende dag er echt niet meer bij
Zo heb ik 2x een buspakketje gekregen die werd verstuurd naar de afzender, terwijl er toch duidelijk een ontvangstadres op stond.quote:Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".
sowieso is het ook aan te raden om die streepjescode door te strepen, anders wil het wel gebeuren dat de machine door de sticker heen leestquote:Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".
Doe ik op een enveloppe altijdquote:Op zondag 9 november 2014 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso is het ook aan te raden om die streepjescode door te strepen, anders wil het wel gebeuren dat de machine door de sticker heen leest
Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de chauffeur zijn eigen wijk sorteerde en vervolgens reed. De kasten van het industrieterrein waren bij ons vroeger ook alleen goed te sorteren door die chauffeurs. Zaten zoveel adressen die samengevoegd werden, of werden gecorrigeerd naar een nieuw adres (één adres had op een gegeven moment al een derde pand betrokken). Had ook wel voordelen trouwens. Sommige adressen met abcde etc vonden het goed als het allemaal in de algemene 12 brievenbus werd gegooid. Op het moment dat dit gesplitst werd ging het sorteren vaker fout dan goed. Had het zelf nog wel eens gereden en sorteerde het voor hun op de juiste manier. Bij veel andere voorbereiders kwamen er veel klachten.quote:Op zondag 9 november 2014 07:38 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
In de voorbereiding zit iemand die het oude/nieuwe adres van iemand kent. Deze doet de veelal bedrijfspost voor het oude adres vaak bij het nieuwe adres.
Dit lijkt mij geen goede oplossing.
De voorbereider kan volgens mij beter een sticker er op plakken zodat het bedrijf/instantie oid weet dat zij het adres moeten veranderen. De ontvanger is hier laks in. Die denkt nu dat het toch wel aankomt.
Klopt helemaal, maar als de bewoner eerst in 4 dorpen verderop zat ipv een adres er naastquote:Op zondag 9 november 2014 14:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de chauffeur zijn eigen wijk sorteerde en vervolgens reed. De kasten van het industrieterrein waren bij ons vroeger ook alleen goed te sorteren door die chauffeurs. Zaten zoveel adressen die samengevoegd werden, of werden gecorrigeerd naar een nieuw adres (één adres had op een gegeven moment al een derde pand betrokken). Had ook wel voordelen trouwens. Sommige adressen met abcde etc vonden het goed als het allemaal in de algemene 12 brievenbus werd gegooid. Op het moment dat dit gesplitst werd ging het sorteren vaker fout dan goed. Had het zelf nog wel eens gereden en sorteerde het voor hun op de juiste manier. Bij veel andere voorbereiders kwamen er veel klachten.
Jij bent toch fan van extra service, dan lijkt mij dat dit er ook wel bij kan.quote:Op zondag 9 november 2014 07:38 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
In de voorbereiding zit iemand die het oude/nieuwe adres van iemand kent. Deze doet de veelal bedrijfspost voor het oude adres vaak bij het nieuwe adres.
Dit lijkt mij geen goede oplossing.
De voorbereider kan volgens mij beter een sticker er op plakken zodat het bedrijf/instantie oid weet dat zij het adres moeten veranderen. De ontvanger is hier laks in. Die denkt nu dat het toch wel aankomt.
Ik heb het al eens retour gegeven/gestickerd, maar dan zit het er vaak de volgende dag weer bij![]()
En het gaat soms toch om aardig wat post.
Toch maar (weer) eens aankaarten bij de TC of zo laten?
Tenzij een voorbereider (of wie dan ook) die sticker er weer afhaalt en de post gewoon weer in je bundel pleurt zoals bij mij gisteren het geval was. Vrijdag retour gestuurd, zaterdag er weer bijquote:Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het goed stickert zit het de volgende dag er echt niet meer bij
Ik en meerdere pbz's doen/zijn dat toch? Dat maakt je beroep iig mooier dan dat het is of hoort te zijnquote:Op zondag 9 november 2014 14:56 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Jij bent toch fan van extra service, dan lijkt mij dat dit er ook wel bij kan.
Je moet gewoon niet zo moeilijk doen joh.![]()
Zo zie ik het ook. Je zou het zelfs kunnen zien als diefstal van je werkgever: je verleent gratis een dienst waarvoor de klant gewoon moet betalen. Als je buschauffeur bent laat je mensen toch ook niet zomaar zonder een kaartje te kopen/in te checken instappen?quote:Op zondag 9 november 2014 16:40 schreef the_X het volgende:
Hiervoor heeft PostNL toch de (betaalde) verhuisservice? Dit is gewoon over service...
De brief zou niet meer op jouw kantoor terug moeten komen ...quote:Op zondag 9 november 2014 16:18 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Tenzij een voorbereider (of wie dan ook) die sticker er weer afhaalt en de post gewoon weer in je bundel pleurt zoals bij mij gisteren het geval was. Vrijdag retour gestuurd, zaterdag er weer bij
Heb al zo vaak meegemaakt dat dingen de volgende dag weer zonder sticker terugkwamen omdat ze het bij het sorteercentrum wel 'beter' wisten.quote:Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het goed stickert zit het de volgende dag er echt niet meer bij
Bij mij is het de eerste bus die ik tegen kom de bus waar het in gaat, ook al lopen de bewoners met een rolator. Ze lopen het hele dorp door met dat ding, dan kunnen ze ook naar de brievenbus. Ik wil best als ik ze tegen kom wat post naar de oranje bus brengen, maar de groene PTT bus is niet voor uitgaande post.quote:Op zondag 9 november 2014 16:29 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik en meerdere pbz's doen/zijn dat toch? Dat maakt je beroep iig mooier dan dat het is of hoort te zijnHoor je mij ook niet over klagen
Maar je kan ook te ver gaan met 'goede service' verlenen tochAl ligt die grens bij de 1 dichter/verder dan bij de ander
Het valt ook wel mee en de ontvanger waardeert het ook, maar om nu post, naar wat ik heb begrepen een jaar lang op deze manier 'door te sturen' vind ik een beetje teveel van het goede.
en moet je ze 's zien rennen als er een kassa open gaat!quote:Op zondag 9 november 2014 18:01 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Bij mij is het de eerste bus die ik tegen kom de bus waar het in gaat, ook al lopen de bewoners met een rolator. Ze lopen het hele dorp door met dat ding, dan kunnen ze ook naar de brievenbus.
Bij een klein dorpje moest ik voor de route en zo een rondje mee fietsen, zit er met de TC te wachten, komt de bezorgster eindelijk en die had een hele lijst met door en retour sturen. Tja wel een minder slimme bezorgster, ik kreeg die lijst waar de TC bij was en die keek er ff op en WTF! Afbouwen die handel en niets nieuws was de opdacht.quote:Op zondag 9 november 2014 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Je zou het zelfs kunnen zien als diefstal van je werkgever: je verleent gratis een dienst waarvoor de klant gewoon moet betalen. Als je buschauffeur bent laat je mensen toch ook niet zomaar zonder een kaartje te kopen/in te checken instappen?
Lijkt mij ook, maar blijkbaar is de persoon in kwestie er een paar vergeten of is tijdens/na de verhuisservice geen aandacht aanbesteed want 'er zit toch een sticker op' ?quote:Op zondag 9 november 2014 16:40 schreef the_X het volgende:
Hiervoor heeft PostNL toch de (betaalde) verhuisservice? Dit is gewoon over service...
Duidelijkquote:Op zondag 9 november 2014 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Je zou het zelfs kunnen zien als diefstal van je werkgever: je verleent gratis een dienst waarvoor de klant gewoon moet betalen. Als je buschauffeur bent laat je mensen toch ook niet zomaar zonder een kaartje te kopen/in te checken instappen?
Dat had ik dus ook, hoe onbegrijpelijk het ook kan zijnquote:Op zondag 9 november 2014 17:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb al zo vaak meegemaakt dat dingen de volgende dag weer zonder sticker terugkwamen omdat ze het bij het sorteercentrum wel 'beter' wisten.
Het zit je blijkbaar wel dwars dat jij deze 'extra service' overdreven vind. Nogmaals, en lees nu eens goed en niet alleen op de manier zoals jij het wil zien ipv telkens betweterig commentaar te geven, en als je het niet begrijpt: vraag de volgende keer dan om extra detail/uitleg: als deze mensen de buitenbrievenbus weg zouden halen, valt hun brievenbus in de deur nog binnen de 10 meter regel(waarop sowieso al niet meer op wordt gehandhaafd).De buitenbrievenbus hangt aan de voorgevel..3meter van de buitendeur af (Ik kom overigens meer adressen tegen, vooral op veehouderijen, waar de brievenbus ruim! verder dan 10 meter staat(1 spant de kroon met +/= 50 meter..en dan over/door blubber e.d. om er te geraken Zal wel onder 'extra service' vallen toch). Dit is ook gemeld, maar volgens de TC's wordt hier niet meer op gehandhaafd dus gewoon doen, werd er gezegd.))quote:Op zondag 9 november 2014 18:01 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Bij mij is het de eerste bus die ik tegen kom de bus waar het in gaat, ook al lopen de bewoners met een rolator. Ze lopen het hele dorp door met dat ding, dan kunnen ze ook naar de brievenbus. Ik wil best als ik ze tegen kom wat post naar de oranje bus brengen, maar de groene PTT bus is niet voor uitgaande post.
Dan kun je wel zeggen goede sevice, maar dat is extra service waar je binnenkort misschien niet eens de betaalde tijd meer voor hebt.
Dat zal heus wel, maar na een jaar op deze manier de post 'doorsturen' door een overijverige voorbereider die naar mijn mening beter de post kan stickeren?quote:Post met een oud of verkeerd adres komt in de meeste gevallen wel op de goede plek. Maar ze weten ook (adressen waar dat regelmatig voorkomt) dat die post wel eens wat langer onderweg kan zijn. Ik ga er dus echt niet voor terug.
Dat werkt idd niet.quote:Op zondag 9 november 2014 18:25 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Bij een klein dorpje moest ik voor de route en zo een rondje mee fietsen, zit er met de TC te wachten, komt de bezorgster eindelijk en die had een hele lijst met door en retour sturen. Tja wel een minder slimme bezorgster, ik kreeg die lijst waar de TC bij was en die keek er ff op en WTF! Afbouwen die handel en niets nieuws was de opdacht.
Er zit wel een verschil tussen af en toe wat, of het hele dorp een plezier doen en dagelijks met de post van links naar rechts schuiven.
Als je post retour stuurt kost dat je werkgever ook geld.quote:Op zondag 9 november 2014 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zo zie ik het ook. Je zou het zelfs kunnen zien als diefstal van je werkgever: je verleent gratis een dienst waarvoor de klant gewoon moet betalen. Als je buschauffeur bent laat je mensen toch ook niet zomaar zonder een kaartje te kopen/in te checken instappen?
Klopt, en als wij zoiets als een betaalde retourservice zouden hebben zou dat dan ook een volkomen valide argument zijn.quote:Op maandag 10 november 2014 18:00 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als je post retour stuurt kost dat je werkgever ook geld.
En wat zit jouw dwars?quote:Op maandag 10 november 2014 05:45 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het zit je blijkbaar wel dwars dat jij deze 'extra service' overdreven vind.
Weet jij de reden van die "overijverige voorbereider" dan? Het was post voor een bedrijf toch? Ook kleine bedrijven met vrij weinig uitgaande post kunnen zonder PostNL, misschien dat dat de reden voor die extra service is?quote:Op maandag 10 november 2014 05:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Dat zal heus wel, maar na een jaar op deze manier de post 'doorsturen' door een overijverige voorbereider die naar mijn mening beter de post kan stickeren?
Ik ben er al op gewezen door personen die wel serieus kunnen reageren, om toch weer te gaan sickeren en/of dit te melden bij mijn TC.
Het op structurele wijze verlenen van gratis dienstverlening waar eigenlijk gewoon betaald voor moet worden als manier om klanten vast te houden lijkt mij echter geen economisch gezonde bedrijfsvoering.quote:Op maandag 10 november 2014 22:22 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Weet jij de reden van die "overijverige voorbereider" dan? Het was post voor een bedrijf toch? Ook kleine bedrijven met vrij weinig uitgaande post kunnen zonder PostNL, misschien dat dat de reden voor die extra service is?
In dit geval wel. Het retouradres was namelijk hier in de stad.quote:Op zondag 9 november 2014 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De brief zou niet meer op jouw kantoor terug moeten komen ...
Het zou interessant zijn om te weten wat er nu duurder is voor de werkgever,quote:Op maandag 10 november 2014 22:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Klopt, en als wij zoiets als een betaalde retourservice zouden hebben zou dat dan ook een volkomen valide argument zijn.
Ze hebben nog bijna 2 uur de tijd hequote:Op dinsdag 11 november 2014 16:06 schreef gridjuh het volgende:
Mmm....nog geen post of hah...ook de rest van de flat niet. Apart ik verwacht 2 brievenbuspakketjes en een ander enveloppe waarvan ik zeker weet dat alle 3 gisteren is verstuurd....apart
Klinkt leuk, maar ik weet niet of het in de praktijk opgaat. Om te beginnen: Als binnen een team voorbereiders post wordt uitgewisseld omdat een bedrijf is verhuisd (binnen hun voorbereidingsgebied) zonder dat er een verhuis/of doorstuurservice is, kost het ons als bedrijf wel wat extra's omdat dit extra handelingen zijn. Omdat er geen verhuisservice is moet dit ook nog eens ALLEMAAL handmatig gebeuren, wat het nog duurder maakt. Daarnaast gaat zo'n klant dan ook nog eens denken dat het afsluiten van een verhuisservice niet nodig is, en als dat verhaal gaat rondzingen kan dat in de toekomst nog veel meer misgelopen inkomsten betekenen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:26 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het zou interessant zijn om te weten wat er nu duurder is voor de werkgever,
- bezorgen ("gratis doorzenden"), dit kost het bedrijf niets extra en levert het bedrijf niets op, maar als de ontvanger een doorzendservice had genomen had het bedrijf er wel iets aan verdiend, zeg een bedrag X.
- retour sturen, dit kost het bedrijf de kosten van het transport van de post terug naar de afzender, zeg een bedrag Y.
Als X en Y van dezelfde orde van grootte zijn dan maakt het voor het bedrijf in economisch opzicht niet zoveel uit of de bezorger de post bezorgt of retour stuurt.
En ik vermoed eigenlijk dat X en Y redelijk dicht bij elkaar liggen. Even een berekening op de achterkant van een bierviltje:
X:
Een doorzendservice voor 6 maanden (130 bezorgdagen) kost de klant 42 euro.
Stel dat de klant gemiddeld 1 poststuk per dag ontvangt, dan levert die doorzendservice per poststuk 32 cent op voor PostNL (omdat het doorzenden grotendeels geautomatiseerd is zullen de kosten voor PostNL laag zijn dus laten we die voor het gemak verwaarlozen).
Y:
Voor het transport van een poststuk terug naar de afzender zou een klant de prijs van een postzegel, 66 cent, betalen, het lijkt niet onredelijk om te veronderstellen dat de kosten voor PostNL in de buurt van, zeg de helft, dus rond de 33 cent zullen liggen.
Als X en Y inderdaad van deze orde van grootte zijn, dan "benadeelt" de bezorger z'n werkgever dus ongeveer even veel wanneer hij of zij de post bezorgt, als wanneer de post retour wordt gestuurd.
Weet ik maar er is een vaste regel gemaakt dat om 3 uur alles opgehaald moet zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:14 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ze hebben nog bijna 2 uur de tijd he
Dat kan best gratis, hoor! Dan moeten ze gewoon naar de overkant van de straat lopen en daar de post ophalen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:18 schreef Stoplichtjuh het volgende:
De doorstuurservice voor bedrijven zit op ongeveer 450 per jaar.
En als je het heel strikt bekijkt, zou een bedrijf de post van hun afdeling op nummer 3 aan de overkant van de straat, niet eens gratis op nummer 6 mogen krijgen. Hoe wil je in godsnaam uitleggen, dat zo iets simpels 450 euro moet kosten!
En? Nog post/folders ontvangen uiteindelijk?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:24 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Weet ik maar er is een vaste regel gemaakt dat om 3 uur alles opgehaald moet zijn.
Is trouwens al best tijdje geleden dat het fout ging hier.
Maar ik wacht tot 6, maar zou wel balen als ze niet komen.
Helemaal niets, maar heel de straat denk ik niet, aan de overkant ook niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En? Nog post/folders ontvangen uiteindelijk?
De vergelijking tussen een buschauffeur en een postbezorger gaat zo mank dat ik daar liever niet op in ga. Om maar even een stom voorbeeld te noemen: heb je wel eens van een buschauffeur gehoord die de passagier terugreed naar de instaphalte omdat die passagier bij nader inzien in de verkeerde bus was gestapt? (analoog aan het retour sturen van verkeerd geadresseerde post)?quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Om nog even mijn voorbeeld van de buschauffeur erbij te halen. Als ik instap zonder te betalen dan "kost" dat de vervoerder in feite ook niets extra's, als je alleen kijkt naar mijn individuele geval. Het salaris van de chauffeur verandert niet, en ook de afschrijvings- en onderhoudskosten van de bus, alsmede het brandstofverbruik zullen niet veranderen door mijn onbetaalde aanwezigheid in de bus. Sterker nog: De kosten van het bestrijden van mij als individuele zwartrijder zullen waarschijnlijk ook gelijk of hoger liggen aan de prijs die ik eigenlijk had moeten betalen voor het busritje, zeker als ik maar een paar haltes hoefde te reizen.
Vind jij dan ook dat mensen die maar twee haltes o.i.d. met de bus rijden er niet voor hoeven te betalen?
Dat is helemaal niet zo raar. Niet alle monniken zijn gelijk. Het maakt nogal een verschil of iemand verhuist naar een pand dat naast het oude adres ligt, of dat iemand verhuist naar de andere kant van het land. In het eerste geval is het een fluitje van een cent om (gedurende de eerste paar weken) de post een deur verder af te geven, in het laatste geval is dat niet realistisch.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daarnaast gaat jouw bierviltjesberekening er ook nog eens aan voorbij aan het "gelijke monniken gelijke kappen"-principe (het is raar als de ene klant voor verhuisservice moet betalen en de ander het gratis krijgt), en aan de symboolfunctie.
Lucht lekker opquote:Op dinsdag 11 november 2014 21:17 schreef Rafierafie het volgende:
16 pakjes om de week goed te beginnen![]()
En dat zijn alleen de dingen die ik apart door de bus moest gooien.
Mag ik een euro per pakketje vangen?
Verder: het vakantiegidsenseizoen (ja, ze bestaan dus nóg steeds) is weer begonnen met de Djoser en Sjunwep (bedankt harry). En natuurlijk H&M met k** pakjes én blaadje![]()
![]()
![]()
Zo, dat is mijn systeem weer uit.
Dus jij vind ook dat een brief van Amsterdam naar Haarlem goedkoper zou moeten zijn dan een brief van Amsterdam naar Rotterdam?quote:Op woensdag 12 november 2014 00:32 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zo raar. Niet alle monniken zijn gelijk. Het maakt nogal een verschil of iemand verhuist naar een pand dat naast het oude adres ligt, of dat iemand verhuist naar de andere kant van het land. In het eerste geval is het een fluitje van een cent om (gedurende de eerste paar weken) de post een deur verder af te geven, in het laatste geval is dat niet realistisch.
Ook in andere gevallen gaat het principe niet op. Bezorgers doen vaak (terecht, naar mijn mening) meer moeite voor het bezorgen van een verkeerd geadresseerde rouwbrief dan voor het bezorgen van een verkeerd geadresseerde glasvezelfolder, ondanks het feit dat zowel de rouwbriefverzender als de glasvezelboer betalende klanten zijn.
Volgens mij begrijp je mijn voorbeeld niet. Mijn analogie loopt inderdaad in zoverre mank dat het ene geval om goederenvervoer gaat en het andere om personenvervoer, maar dat is het punt niet.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:56 schreef blijevis het volgende:
[..]
De vergelijking tussen een buschauffeur en een postbezorger gaat zo mank dat ik daar liever niet op in ga. Om maar even een stom voorbeeld te noemen: heb je wel eens van een buschauffeur gehoord die de passagier terugreed naar de instaphalte omdat die passagier bij nader inzien in de verkeerde bus was gestapt? (analoog aan het retour sturen van verkeerd geadresseerde post)?
quote:Op woensdag 12 november 2014 09:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het doet er niet toe of en hoeveel kosten PostNL heeft aan het herrouteren van post van iemand die verhuisd is. Het is een betaalde dienst, dus er moet voor betaald worden. Als we het gratis gaan doen willen mensen er straks niet eens meer voor betalen. Dus gaat het ook om het mislopen van evt. toekomstige inkomsten. Zelfs al zou het retour sturen van de post duurder zijn dan het gratis doorsturen, dan nog. Bovendien is het ook zo dat door de post retour te sturen de afzender geattendeerd wordt op het feit dat iemand verhuisd is, en het adres wellicht zal aanpassen, terwijl als jij het steeds maar kosteloos blijft doorzenden, zowel de geadresseerde als de afzender geen enkele motivatie heeft om het adres aan te (laten) passen. Met als gevolg dat je ook in de toekomst nog vaak post voor het oude adres zult krijgen, terwijl retour sturen dit probleem uiteindelijk vaak zou hebben opgelost.
Op zich zou je denken dat ze op zo'n daldag de post van vandaag makkelijk tussen de post van gisteren konden zetten. Tenzij ze er pas vanmorgen achter kwamen natuurlijk dat die wijk nog op het depot stond.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:22 schreef gridjuh het volgende:
Ik denk dat ze 2x lopen...nu de post van gisteren gehad, dus ben benieuwd...
Dat laatste is wel mogelijk. Ik werk niet bij postnl, heb wel om half 6 naar oude baas gesmst...quote:Op woensdag 12 november 2014 12:27 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Op zich zou je denken dat ze op zo'n daldag de post van vandaag makkelijk tussen de post van gisteren konden zetten. Tenzij ze er pas vanmorgen achter kwamen natuurlijk dat die wijk nog op het depot stond.
dergelijke situatie heb ik wel eens meegemaakt. Gelukkig kende ik die mensen en wist ik waar ze naar toe waren verhuisd, waardoor de rouwkaart nog dezelfde dag in een ander dorp op de mat viel.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:56 schreef V__L_N het volgende:
Toch denk ik wel dat je onderscheid moet maken. Iemand die verhuist is en verder nooit meer post op z'n ouwe adres krijgt. Dan ineens krijgt ie een (rouw)kaart nog op z'n oude adres. Die persoon heeft dus wel z'n best gedaan om alles over te zetten. Maar dit is er dan even door heen geglipt. Dan vind ik dat je als bezorger best even moeite kan doen.
ik Heb dat ook vandaag, ze waren mijn post gisteren "kwijt"quote:Op woensdag 12 november 2014 12:22 schreef gridjuh het volgende:
Ik denk dat ze 2x lopen...nu de post van gisteren gehad, dus ben benieuwd...
Aldus MijnPostNLquote:Login Error
Your login attempt using single sign-on with an identity provider certificate has failed. Please contact your salesforce.com administrator for more information.
Bij ons hangt het nummer en e-mailadres in het depot, misschien bij jou ook?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:05 schreef tntster het volgende:
Weet iemand waar ik de contactpersonen van de OR in mijn gebied kan vinden?
Ik vind alleen een twitter account en ik wil gewoon even bellen of mailen.
Wen er maar vast aanquote:Op woensdag 12 november 2014 14:13 schreef Leontje het volgende:
[..]
Aldus MijnPostNL
Betekend vast dat ik er nog niet op kan omdat mijn eerste werkdag nog niet geweest is, maar vind het niet echt een duidelijke foutmelding
Daar ben ik het mee eens. In het door Pieter aangehaalde geval ging het echter om een verhuisd bedrijf waar nog vaak post voor het oude adres voor kwam, en waarbij de voorbereider dit vervolgens op eigen initiatief ging lopen herstellen. En dat laatste lijkt mij niet de bedoeling, want dan verleen je gratis een service waar gewoon voor betaald moet worden.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:56 schreef V__L_N het volgende:
Toch denk ik wel dat je onderscheid moet maken. Iemand die verhuist is en verder nooit meer post op z'n ouwe adres krijgt. Dan ineens krijgt ie een (rouw)kaart nog op z'n oude adres. Die persoon heeft dus wel z'n best gedaan om alles over te zetten. Maar dit is er dan even door heen geglipt. Dan vind ik dat je als bezorger best even moeite kan doen.
Wat wat anders is als dat je adressen hebt waar mensen gewoon weigeren hun adres om te zetten. Die verwachten dat jij het doet, of dat de nieuwe bewoners dat doen. Voor die mensen zouden ze doorsturen gewoon moeten beporten.
Als het goed is staat het (niet-bestaande) adres van de geadresseerde op een label. Dat kun je er af trekken. Daaronder wordt het adres van PostNL dan zichtbaar.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:20 schreef ebke het volgende:
Heb zo'n factuurkaart van post-nl( je weet wel van die dingen die door de geadresseerde gefrankeerd moeten worden) voor een niet bestaand adres.![]()
Iemand een idee waar dat heen moet, postnl heeft er zelf geen retouradres opgezet. Gewone de algemene postbus dan maar?
Klopt helemaal, en helaas zat dat er vandaag weer bij, dus gestickerdquote:Op woensdag 12 november 2014 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. In het door Pieter aangehaalde geval ging het echter om een verhuisd bedrijf waar nog vaak post voor het oude adres voor kwam, en waarbij de voorbereider dit vervolgens op eigen initiatief ging lopen herstellen. En dat laatste lijkt mij niet de bedoeling, want dan verleen je gratis een service waar gewoon voor betaald moet worden.
Je hebt gelijk, haha was me nog nooit opgevallen.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als het goed is staat het (niet-bestaande) adres van de geadresseerde op een label. Dat kun je er af trekken. Daaronder wordt het adres van PostNL dan zichtbaar.
quote:Op woensdag 12 november 2014 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Vriendinlief is vandaag gefilmd, ze is de postbezorger uit het instructiefilmpje voor de scooterbezorgers die nu gemaakt word
Lijkt me geen slechte keuzequote:Op woensdag 12 november 2014 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Vriendinlief is vandaag gefilmd, ze is de postbezorger uit het instructiefilmpje voor de scooterbezorgers die nu gemaakt word
Ik kom niet op een depot, alleen op kantoor :-)quote:Op woensdag 12 november 2014 16:00 schreef posje het volgende:
[..]
Bij ons hangt het nummer en e-mailadres in het depot, misschien bij jou ook?
In het begin hebben we allemaal een geplastificeerd A6-formaat gekregen met daarop de telefoonnummers van de TC's. Jammere is dat daarop de werk-emailadressen niet stonden, terwijl je ook via email informatie e.d. moest doorsturenquote:Op woensdag 12 november 2014 19:12 schreef tntster het volgende:
[..]
Ik kom niet op een depot, alleen op kantoor :-)
Als je mazzel hebt zit die er vandaag niet bij. We hebben het hier niet over zomaar een folder. Dit is de zak van sinterklaas.quote:Op donderdag 13 november 2014 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Ik ben benieuwd of vandaag die HEMA-folder er bij zit
Weet nog dat het vorig jaar keihard regende (heb ik nog zo'n zak op mijn hoofd gezet).quote:Op donderdag 13 november 2014 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Ik ben benieuwd of vandaag die HEMA-folder er bij zit
quote:Op donderdag 13 november 2014 08:56 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als je mazzel hebt zit die er vandaag niet bij. We hebben het hier niet over zomaar een folder. Dit is de zak van sinterklaas.Een jaarlijks terugkerend fenomeen en vreselijk onding.
Nou het ziet er naar uit dat je vandaag dat niet hoeft te doen.quote:Op donderdag 13 november 2014 08:59 schreef posje het volgende:
[..]
Weet nog dat het vorig jaar keihard regende (heb ik nog zo'n zak op mijn hoofd gezet).
Oquote:Op donderdag 13 november 2014 09:01 schreef Rafierafie het volgende:
Gisteren trouwens wéér een brief in mijn bundel die ik de dag ervoor retour heb gestuurd. Wederom had een of andere debiel de retoursticker laten verdwijnen die ik volledig correct had ingevuld.
Ik mag hopen dat ze geen tekst heeft.quote:Op woensdag 12 november 2014 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Vriendinlief is vandaag gefilmd, ze is de postbezorger uit het instructiefilmpje voor de scooterbezorgers die nu gemaakt word
Sterkte vanmiddag.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:48 schreef swimmie86 het volgende:
Wij hebben vandaag wel de hemazak. Vorig jaar niet gehad.
Voor 1 wijk vandaag moeten afmelden. Moet vanmiddag naar het ziekenhuis voor onderzoek naar longontsteking. Zolang ik geen koorts heb mag ik nog werken.
Als ik echt longontsteking heb niet meer natuurlijk.
voor zover ik weet niet, maar haar Nederlands is volgens mij behoorlijk goed voor iemand die hier een half jaar woont...quote:Op donderdag 13 november 2014 11:01 schreef y8987 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze geen tekst heeft.
Ik doelde meer op die vlag in jouw avater.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
voor zover ik weet niet, maar haar Nederlands is volgens mij behoorlijk goed voor iemand die hier een half jaar woont...
Mn vriendin is Duits en spreekt geen Frysk.quote:Op donderdag 13 november 2014 11:46 schreef y8987 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op die vlag in jouw avater.
Al die e-mail adressen komen toch op hetzelfde neer? voornaam.achternaam@postnl.nl .quote:Op donderdag 13 november 2014 06:18 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
In het begin hebben we allemaal een geplastificeerd A6-formaat gekregen met daarop de telefoonnummers van de TC's. Jammere is dat daarop de werk-emailadressen niet stonden, terwijl je ook via email informatie e.d. moest doorsturenEn soms ook wel makkelijker is dan voor elk kort vraagje een telefoontje te krijgen/plegen.
Of voornaam.tussenvoegsel.achternaam@postnl.nlquote:Op donderdag 13 november 2014 12:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Al die e-mail adressen komen toch op hetzelfde neer? voornaam.achternaam@postnl.nl .
Hier hebben ook niet alle bezorgers hier de zak gekregenquote:Op donderdag 13 november 2014 15:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Zware tassen vandaag met al die Djoserboeken. Geen hah op mijn depot om onduidelijke redenen, terwijl er hier wel een Hema zit. Nou ja: Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van
Maar als dat er niet wordt bijgezegd of medegedeeld, weet je dat ook nietquote:Op donderdag 13 november 2014 12:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Al die e-mail adressen komen toch op hetzelfde neer? voornaam.achternaam@postnl.nl .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |