Pakketen voor Nederland gingen in rolcontainers van de PTT, die voor Duitsland gingen in veel grotere rolcontainers van de Deutsche Post. Het is niet dat je ergens een zelf een rolcontainer koop of zo.quote:Op vrijdag 7 november 2014 02:32 schreef y8987 het volgende:
[..]
Oke maar wie zorgt voor die rolcontainer ik of postnl?
Dat gaat met de gewone post mee, al is het vrij zinloos. Voor een postbezorg(st)er is het gewoon het zelfde als de andere post, dit omdat hij/zij helemaal geen scanner heeft. Pakje gaat in de bus en klaar is Kees / Miepje.quote:Op vrijdag 7 november 2014 02:53 schreef BloedendeVagina het volgende:
Brievenbuspakketjes, met trackrace dus, gaan die met de normale postbezorger mee of worden die door de pakketbezorger bezorgd?
Heb wat gekocht bij iemand dat in een doodnormale envelop kon, maar het toch via een brievenbuspakketje laten versturen vanwege de tracktrace.. Dr zit een pasje met tegoed op namelijk.
Helemaal zinloos is het niet, ze kunnen nu het pakje traceren tot het moment dat het het sorteercentrum verlaat, op weg naar de voorbereidingslocatie. Daar wordt bij mijn weten niet meer gescand. Vervolgens wordt er vanuit gegaan dat het pakje dezelfde dag nog bezorgd wordt (want het zou theoretisch door de bus moeten passen), zodat al deze pakjes na 18.00 uur automatisch de status "afgeleverd" krijgen, of dit nou klopt of niet. Een pakje kan immers vertraging oplopen als deze op het VBL verkeerd gesorteerd wordt, of op straat onverhoopt toch niet door de bus blijkt te passen. Wat dan weer leidt tot boze klanten omdat hun nog niet bezorgde pakje volgens T&T al wel bezorgd is, en die de postbode dan van diefstal gaan betichten.quote:Op vrijdag 7 november 2014 03:53 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Dat gaat met de gewone post mee, al is het vrij zinloos. Voor een postbezorg(st)er is het gewoon het zelfde als de andere post, dit omdat hij/zij helemaal geen scanner heeft. Pakje gaat in de bus en klaar is Kees / Miepje.
aha ik dacht dat je zelf rolcontainers moest kopen(gezien postnl ze aanbied) en dat chauffeur ze dan omwisselt, lege voor de volle.quote:Op vrijdag 7 november 2014 03:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Pakketen voor Nederland gingen in rolcontainers van de PTT, die voor Duitsland gingen in veel grotere rolcontainers van de Deutsche Post. Het is niet dat je ergens een zelf een rolcontainer koop of zo.
nee, het is een soort van huurquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:14 schreef y8987 het volgende:
[..]
aha ik dacht dat je zelf rolcontainers moest kopen(gezien postnl ze aanbied) en dat chauffeur ze dan omwisselt, lege voor de volle.
aha ik kan dus gewoon zeggen, kom er maandag maar 6 afleveren en kom ze vrijdag maar halen? oke mooi dat ik dat weet.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, het is een soort van huur
ja. Je moet ze even bellen en kijken wat er mogelijk is.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:09 schreef y8987 het volgende:
[..]
aha ik kan dus gewoon zeggen, kom er maandag maar 6 afleveren en kom ze vrijdag maar halen? oke mooi dat ik dat weet.
daar was ik al mee bezig, ik sta pas 20 minuten in de wachtquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Je moet ze even bellen en kijken wat er mogelijk is.
Bedrijven die echt veel (paketten) verzenden krijgen een lading en hebben dan zelf een voorraad staan.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:50 schreef y8987 het volgende:
Hoe doen grote bedrijven dat, die dagelijks hun post laten ophalen? moeten die ook dagelijks hun container bestellen?
Die zin heb ik ook vol verbazing gelezen. Ik heb het gevoel dat de minimum en maximum daar verkeerd staan.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:41 schreef gelestipjes het volgende:
Hier inmiddels ook de verloflijst binnen. Maar wat moet ik me voorstellen bij "minimaal 20% van de medewerkers is met verlof"? Ik bedoel, hoe kunnen ze daar een minimum aan verbinden? Er waren altijd best weken dat er vrijwel niemand verlof had en ze kunnen toch geen mensen gaan dwingen om verlof te nemen?
Volgens mij staat er niks verkeerd. Er staat duidelijk zoiets als "voor jouw eenheid is de maximale bezetting 80 %. Met andere woorden er is altijd minimaal 20% met verlof"quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die zin heb ik ook vol verbazing gelezen. Ik heb het gevoel dat de minimum en maximum daar verkeerd staan.
Met 4 of 5 weken verlof per jaar is elke medewerker er ruim 90% van de tijd. Altijd maximaal 80% is natuurlijk niet mogelijk.
nou ik denk ook dat minimum en maximum omgedraaid moeten worden. doe dat maar eens en de zin is gelijk véél logischerquote:Op vrijdag 7 november 2014 18:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij staat er niks verkeerd. Er staat duidelijk zoiets als "voor jouw eenheid is de maximale bezetting 80 %. Met andere woorden er is altijd minimaal 20% met verlof"
Erg vreemd
quote:Voltijd avond/nachtpatroon
De werktijden zijn: 15.06 – 23.00 en 23.00 – 06.24
Een collega van mij kreeg te horen dat de postzakken op dal/piekdagen niet om 11:00 maar voortaan om 13:00 worden geleverd. En met 'leuk' commentaar erbij: ja dat wordt aanpoten voor je, wil je voor het donker klaar zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:22 schreef Rafierafie het volgende:
Dus.... Ik krijg net een berichtje dat de depots op daldagen niet meer voor 11:45 uur beleverd worden.
Toch leuk hoe dat zonder waarschuwing vooraf zomaar even gewijzigd wordt.![]()
Kan iemand mij wijzen op een recente positieve ontwikkeling? Ik zie boel alleen nog maar achteruit sprinten namelijk.
Eh ja mijn uren klopten vorige week (waarschijnlijk omdat ik geen extra wijken meer loop).quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:22 schreef Rafierafie het volgende:
Kan iemand mij wijzen op een recente positieve ontwikkeling? Ik zie boel alleen nog maar achteruit sprinten namelijk.
Ehm... logisch? Je weet toch dat onze logica en de logica van het bedrijf twee totaal verschillende dingen zijn toch?quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:56 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nou ik denk ook dat minimum en maximum omgedraaid moeten worden. doe dat maar eens en de zin is gelijk véél logischer
Dan zou er voor mij ook weinig meer aan zijn, dan is er wel iets anders te vinden met meer uurtjes.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:32 schreef superkimmi het volgende:
als het zo is dat ik geen meeruren meer zou kunnen lopen stop ik er wel mee trouwens.. 3 uurtjes op zaterdag, waarmee eigenlijk je halve zaterdag weg is, voor nog geen 3 tientjes gaat zelfs mij te ver..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |