Herkenbaarquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:14 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Zijn de bewoners er niet, stickertje plakken en naar de oranje bus waar die klem komt te zitten. Tja dan maar stamp, stamp en nog meer stampen.
Mee eensquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat klinkt goed ja, hopelijk gaat het ook echt werken
Zal wel weer een hoop gezeur van de consument opleveren vermoed ik
Oa. te vinden op de afkortingenlijst productie @ mijnpostnlquote:
Gezien de snijdingen in de tijden is WTR geen flauwekul meerquote:Op woensdag 5 november 2014 16:29 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Oa. te vinden op de afkortingenlijst productie @ mijnpostnl
Beetje flauwekul om afkortingen (SP/VM/BSK) die amper in dit topic voorbijkomen in de OP te zetten.
quote:Op woensdag 5 november 2014 16:38 schreef posje het volgende:
Ja joh, het lijkt wel werk soms (wtr = welterusten?)
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de business service van de post en regelen dat er bij jou rolcontainers afgeleverd worden. Dan kun jij ze vullen, waarna ze op de afgesproken dag opgehaald worden. Ik heb geen idee hoeveel jij er nodig hebtquote:Op donderdag 6 november 2014 00:13 schreef y8987 het volgende:
Mag ik even een domme vraag tussendoor stellen?
Ik heb via mijn bedrijf een pakketcontract met postnl, en ik ga deze pakketjes altijd wegbrengen.
Nu breng ik volgende maand mijn nieuwe boek uit en wil ik in een keer 3000 brievenbuspakketjes verzenden, gezien dit vorige keer een heel gedoe was kies ik er deze keer voor om ze te laten ophalen.
Ik heb de prijzen gecheckt en dat viel reuze mee, echter las ik ook dat pakketjes dienen aangeleverd te worden op een rolkar, moet ik daar zelf voor zorgen? of heeft de chauffeur zo rolkar bij zich? hoe werkt zoiets?
Dankje.quote:Op donderdag 6 november 2014 00:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de business service van de post en regelen dat er bij jou rolcontainers afgeleverd worden. Dan kun jij ze vullen, waarna ze op de afgesproken dag opgehaald worden. Ik heb geen idee hoeveel jij er nodig hebt
http://www.postnl.nl/zake(...)dopties/haalservice/
OGS = ongeadresseerd = huis-aan-huis.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Meer tassen dan normaal(nu 6 volle tassen) en het werd later op de middag aardig waterkoud![]()
Wel weer een goede/fijne besteldag gehad
En als ik het goed begrijp, krijg ik volgende week donderdag een HEMA-folder erbij.
Wederom een watbetekentdezeafkorting-vraag: OGS
Een jaartje of 15 bij een bedrijf gewerkt waar elke week vrachtwagens vol met Duitse en Nederlandse rolcontainers binnen kwamen en weg gingen. De enige tip is een vrij logische: als het vrij kleine pakjes zijn de rolcontainer met plastic folie sealen, anders heb je de zooi zo op de grond liggen.quote:Op donderdag 6 november 2014 15:27 schreef y8987 het volgende:
[..]
Dankje.
Iemand nog praktijk ervaringen hiermee?
• OGS = Ongeadresseerde sorteringquote:Op donderdag 6 november 2014 15:41 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag
Wederom een watbetekentdezeafkorting-vraag: OGS
Oke maar wie zorgt voor die rolcontainer ik of postnl?quote:Op vrijdag 7 november 2014 00:44 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Een jaartje of 15 bij een bedrijf gewerkt waar elke week vrachtwagens vol met Duitse en Nederlandse rolcontainers binnen kwamen en weg gingen. De enige tip is een vrij logische: als het vrij kleine pakjes zijn de rolcontainer met plastic folie sealen, anders heb je de zooi zo op de grond liggen.
Pakketen voor Nederland gingen in rolcontainers van de PTT, die voor Duitsland gingen in veel grotere rolcontainers van de Deutsche Post. Het is niet dat je ergens een zelf een rolcontainer koop of zo.quote:Op vrijdag 7 november 2014 02:32 schreef y8987 het volgende:
[..]
Oke maar wie zorgt voor die rolcontainer ik of postnl?
Dat gaat met de gewone post mee, al is het vrij zinloos. Voor een postbezorg(st)er is het gewoon het zelfde als de andere post, dit omdat hij/zij helemaal geen scanner heeft. Pakje gaat in de bus en klaar is Kees / Miepje.quote:Op vrijdag 7 november 2014 02:53 schreef BloedendeVagina het volgende:
Brievenbuspakketjes, met trackrace dus, gaan die met de normale postbezorger mee of worden die door de pakketbezorger bezorgd?
Heb wat gekocht bij iemand dat in een doodnormale envelop kon, maar het toch via een brievenbuspakketje laten versturen vanwege de tracktrace.. Dr zit een pasje met tegoed op namelijk.
Helemaal zinloos is het niet, ze kunnen nu het pakje traceren tot het moment dat het het sorteercentrum verlaat, op weg naar de voorbereidingslocatie. Daar wordt bij mijn weten niet meer gescand. Vervolgens wordt er vanuit gegaan dat het pakje dezelfde dag nog bezorgd wordt (want het zou theoretisch door de bus moeten passen), zodat al deze pakjes na 18.00 uur automatisch de status "afgeleverd" krijgen, of dit nou klopt of niet. Een pakje kan immers vertraging oplopen als deze op het VBL verkeerd gesorteerd wordt, of op straat onverhoopt toch niet door de bus blijkt te passen. Wat dan weer leidt tot boze klanten omdat hun nog niet bezorgde pakje volgens T&T al wel bezorgd is, en die de postbode dan van diefstal gaan betichten.quote:Op vrijdag 7 november 2014 03:53 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Dat gaat met de gewone post mee, al is het vrij zinloos. Voor een postbezorg(st)er is het gewoon het zelfde als de andere post, dit omdat hij/zij helemaal geen scanner heeft. Pakje gaat in de bus en klaar is Kees / Miepje.
aha ik dacht dat je zelf rolcontainers moest kopen(gezien postnl ze aanbied) en dat chauffeur ze dan omwisselt, lege voor de volle.quote:Op vrijdag 7 november 2014 03:47 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Pakketen voor Nederland gingen in rolcontainers van de PTT, die voor Duitsland gingen in veel grotere rolcontainers van de Deutsche Post. Het is niet dat je ergens een zelf een rolcontainer koop of zo.
nee, het is een soort van huurquote:Op vrijdag 7 november 2014 12:14 schreef y8987 het volgende:
[..]
aha ik dacht dat je zelf rolcontainers moest kopen(gezien postnl ze aanbied) en dat chauffeur ze dan omwisselt, lege voor de volle.
aha ik kan dus gewoon zeggen, kom er maandag maar 6 afleveren en kom ze vrijdag maar halen? oke mooi dat ik dat weet.quote:Op vrijdag 7 november 2014 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, het is een soort van huur
ja. Je moet ze even bellen en kijken wat er mogelijk is.quote:Op vrijdag 7 november 2014 14:09 schreef y8987 het volgende:
[..]
aha ik kan dus gewoon zeggen, kom er maandag maar 6 afleveren en kom ze vrijdag maar halen? oke mooi dat ik dat weet.
daar was ik al mee bezig, ik sta pas 20 minuten in de wachtquote:Op vrijdag 7 november 2014 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. Je moet ze even bellen en kijken wat er mogelijk is.
Bedrijven die echt veel (paketten) verzenden krijgen een lading en hebben dan zelf een voorraad staan.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:50 schreef y8987 het volgende:
Hoe doen grote bedrijven dat, die dagelijks hun post laten ophalen? moeten die ook dagelijks hun container bestellen?
Die zin heb ik ook vol verbazing gelezen. Ik heb het gevoel dat de minimum en maximum daar verkeerd staan.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:41 schreef gelestipjes het volgende:
Hier inmiddels ook de verloflijst binnen. Maar wat moet ik me voorstellen bij "minimaal 20% van de medewerkers is met verlof"? Ik bedoel, hoe kunnen ze daar een minimum aan verbinden? Er waren altijd best weken dat er vrijwel niemand verlof had en ze kunnen toch geen mensen gaan dwingen om verlof te nemen?
Volgens mij staat er niks verkeerd. Er staat duidelijk zoiets als "voor jouw eenheid is de maximale bezetting 80 %. Met andere woorden er is altijd minimaal 20% met verlof"quote:Op vrijdag 7 november 2014 18:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die zin heb ik ook vol verbazing gelezen. Ik heb het gevoel dat de minimum en maximum daar verkeerd staan.
Met 4 of 5 weken verlof per jaar is elke medewerker er ruim 90% van de tijd. Altijd maximaal 80% is natuurlijk niet mogelijk.
nou ik denk ook dat minimum en maximum omgedraaid moeten worden. doe dat maar eens en de zin is gelijk véél logischerquote:Op vrijdag 7 november 2014 18:16 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij staat er niks verkeerd. Er staat duidelijk zoiets als "voor jouw eenheid is de maximale bezetting 80 %. Met andere woorden er is altijd minimaal 20% met verlof"
Erg vreemd
quote:Voltijd avond/nachtpatroon
De werktijden zijn: 15.06 – 23.00 en 23.00 – 06.24
Een collega van mij kreeg te horen dat de postzakken op dal/piekdagen niet om 11:00 maar voortaan om 13:00 worden geleverd. En met 'leuk' commentaar erbij: ja dat wordt aanpoten voor je, wil je voor het donker klaar zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:22 schreef Rafierafie het volgende:
Dus.... Ik krijg net een berichtje dat de depots op daldagen niet meer voor 11:45 uur beleverd worden.
Toch leuk hoe dat zonder waarschuwing vooraf zomaar even gewijzigd wordt.![]()
Kan iemand mij wijzen op een recente positieve ontwikkeling? Ik zie boel alleen nog maar achteruit sprinten namelijk.
Eh ja mijn uren klopten vorige week (waarschijnlijk omdat ik geen extra wijken meer loop).quote:Op vrijdag 7 november 2014 10:22 schreef Rafierafie het volgende:
Kan iemand mij wijzen op een recente positieve ontwikkeling? Ik zie boel alleen nog maar achteruit sprinten namelijk.
Ehm... logisch? Je weet toch dat onze logica en de logica van het bedrijf twee totaal verschillende dingen zijn toch?quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:56 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nou ik denk ook dat minimum en maximum omgedraaid moeten worden. doe dat maar eens en de zin is gelijk véél logischer
Dan zou er voor mij ook weinig meer aan zijn, dan is er wel iets anders te vinden met meer uurtjes.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:32 schreef superkimmi het volgende:
als het zo is dat ik geen meeruren meer zou kunnen lopen stop ik er wel mee trouwens.. 3 uurtjes op zaterdag, waarmee eigenlijk je halve zaterdag weg is, voor nog geen 3 tientjes gaat zelfs mij te ver..
Oja, klopt. Dit kreeg ik vandaag ook te horen: geen KARWEI?quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:46 schreef houdjemond het volgende:
Ik miste de Karwei vandaag, word ie verplaatst of gewoon een keertje niet?
WEBCAREmedewerkers zeggen te vaak 'de postbezorger er op aan te preken' (standaard antwoord) ipv zelf eens op te letten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:27 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Ennnn de webcaremedewerker heeft een klacht aangemaakt en gaat zorgen dat de betreffende bezorger aangesproken wordt![]()
Er werd notabene gevraagd of er 'PostNL' op de post stond, toen kwam de foto nog een keer (1e keer kon medewerker hem niet openen). Ik zie toch duidelijk geen PostNL en wel SND (die voor nr 2 waren de foute)
Als ze een dagelijks "haalcontract" hebben maakt emballage (rolcontainers, maar ook evt zakken e.d.) daar volgens mij onderdeel van uit en krijgen ze dus vaste hoeveelheden geleverd. Bij piekmomenten, dus als ze meer gaan afvoeren dan gepland, moeten ze ook even bellen, of bestellen via mijnpost.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:50 schreef y8987 het volgende:
Op advies van zo call center dame, 6 rolcontainers online besteld voor de prijs van 0 euro, op hoop van zege
Hoe doen grote bedrijven dat, die dagelijks hun post laten ophalen? moeten die ook dagelijks hun container bestellen?
Helaas dus wel. Geen idee hoe en waarom.quote:Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het goed stickert zit het de volgende dag er echt niet meer bij
Heb je alles goed doorgestreept voordat je het weer in de bus stopte? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met jouw TC, situatie uitleggen en de voorbereider erop aan laten spreken.quote:Op zondag 9 november 2014 11:12 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Helaas dus wel. Geen idee hoe en waarom.
En soms krijg ik ze met herstelsticker voor dat adres.
De herstelpost-stickers die ik er op plant, gaan op de folie die om de bladen zit.(retour afzender onvolledig/foutief adres/postcode en laatst nog geweigerd/niet afgehaald er extra bij aangevinkt).
En het zijn altijd dezelfde bladen(voor, geïnteresseerden in, veehouderij).
Van wat ik begrepen heb wonen die mensen er al een klein jaar.
Nou vandeweek nog maar eens stickeren.
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".quote:Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het goed stickert zit het de volgende dag er echt niet meer bij
Zo heb ik 2x een buspakketje gekregen die werd verstuurd naar de afzender, terwijl er toch duidelijk een ontvangstadres op stond.quote:Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".
sowieso is het ook aan te raden om die streepjescode door te strepen, anders wil het wel gebeuren dat de machine door de sticker heen leestquote:Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".
Doe ik op een enveloppe altijdquote:Op zondag 9 november 2014 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso is het ook aan te raden om die streepjescode door te strepen, anders wil het wel gebeuren dat de machine door de sticker heen leest
Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de chauffeur zijn eigen wijk sorteerde en vervolgens reed. De kasten van het industrieterrein waren bij ons vroeger ook alleen goed te sorteren door die chauffeurs. Zaten zoveel adressen die samengevoegd werden, of werden gecorrigeerd naar een nieuw adres (één adres had op een gegeven moment al een derde pand betrokken). Had ook wel voordelen trouwens. Sommige adressen met abcde etc vonden het goed als het allemaal in de algemene 12 brievenbus werd gegooid. Op het moment dat dit gesplitst werd ging het sorteren vaker fout dan goed. Had het zelf nog wel eens gereden en sorteerde het voor hun op de juiste manier. Bij veel andere voorbereiders kwamen er veel klachten.quote:Op zondag 9 november 2014 07:38 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
In de voorbereiding zit iemand die het oude/nieuwe adres van iemand kent. Deze doet de veelal bedrijfspost voor het oude adres vaak bij het nieuwe adres.
Dit lijkt mij geen goede oplossing.
De voorbereider kan volgens mij beter een sticker er op plakken zodat het bedrijf/instantie oid weet dat zij het adres moeten veranderen. De ontvanger is hier laks in. Die denkt nu dat het toch wel aankomt.
Klopt helemaal, maar als de bewoner eerst in 4 dorpen verderop zat ipv een adres er naastquote:Op zondag 9 november 2014 14:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de chauffeur zijn eigen wijk sorteerde en vervolgens reed. De kasten van het industrieterrein waren bij ons vroeger ook alleen goed te sorteren door die chauffeurs. Zaten zoveel adressen die samengevoegd werden, of werden gecorrigeerd naar een nieuw adres (één adres had op een gegeven moment al een derde pand betrokken). Had ook wel voordelen trouwens. Sommige adressen met abcde etc vonden het goed als het allemaal in de algemene 12 brievenbus werd gegooid. Op het moment dat dit gesplitst werd ging het sorteren vaker fout dan goed. Had het zelf nog wel eens gereden en sorteerde het voor hun op de juiste manier. Bij veel andere voorbereiders kwamen er veel klachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |