abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 november 2014 @ 14:58:22 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_146432248
Hier was het ook erg rustig. Maar drie folders, want de Karwei ontbrak. Was dus erg vroeg klaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_146433868
Hier weinig SVP, maar wel veel post in de rode bakjes, dankzij een dikke mailing van de postcodeloterij. (Die helaas door de machine zeer slecht gesorteerd was). Het leek wel een beetje kerst, met van die rare ongelijkmatige bundels die aan de rand dun en in het midden dik zijn. Vandaag bleek ook meteen hoe waardeloos die nieuwe cheap-ass elastiekjes zijn, want doordat ze zo dun zijn gaat de post veel eerder schuiven in zo'n bundel, vooral met veel uiteenlopende formaten. Maak je op straat een oranje tas open, zie je dat veel bundels al bijna uit elkaar zijn gevallen. Dunnere bundels maken is ook geen oplossing, want doordat deze kleine elastiekjes veel strakker zitten gaat de post veel eerder kreuken en scheuren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_146435301
Dalende volumes? ik heb het vandaag niet gemerkt: hier in mijn eerste wijk o.a. kaartjes om de watermeterstanden door te geven, iets van een duurzame cadeaukaart en nog wat andere poststukken, in ieder geval was het veel, maar het liep allemaal wel lekker weg. Als h.a.h. AH, C100) en NYP. In mijn tweede wijk viel het volgens mij relatief mee, omdat die wijk altijd al veel post heeft (doe die wijk nooit op zaterdag, dus geen idee of het vandaag een normale hoeveelheid was). Daar twee verschillende AH folders (bonus en pick-up point) en de C1000.

Ik zie tot nu toe alleen de ouderwetse, degelijke post-elastieken om mijn bundels.
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:44:09 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146436179
Hier voor een zaterdag normale drukke dag gehad.
Deze dinsdag,donderdag en vandaag spande echt de kroon met foute zetpost, dus maar weer eens aan de bel getrokken.
Straten/nummers door/met elkaar en ik moet die dus telkens extra nazien maar soms ben ik daar ook niet zo oplettend mee :@
Dus piepstraat 3 zat bij platstraat 3 en zo gaat het dan 3 straten door :|W
Een vrouw kwam al vertellen dat ze al 2 dagen(deze dinsdag en donderdag) tussen haar post, een andere straat met hetzelfde huisnummer had, terwijl ik die straat/nummer ook gewoon bestel -O-
Nu ging het goed omdat ik vandaag wat alerter er op was(jajaja, moet altijd blahblahblah :P)
Vandaag dus enkele straten in diverse wijken gehersorteerd 8)7
Ik ben eindverantwoordelijk :Y , maar sinds ik deze wijken heb zijn er enkele straten die qua zetten op piekdagen altijd mis gaan.
Dus mijn voorbereider en ik moeten gewoon beter opletten ^O^

Verders ging het wel lekker vandaag. Lekker zonnetje met ene licht fris windje. Prima te doen ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:46:23 #205
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146436238
Ik miste de Karwei vandaag, word ie verplaatst of gewoon een keertje niet?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:48:56 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146436332
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:46 schreef houdjemond het volgende:
Ik miste de Karwei vandaag, word ie verplaatst of gewoon een keertje niet?
Oja, klopt. Dit kreeg ik vandaag ook te horen: geen KARWEI?
  zaterdag 8 november 2014 @ 17:49:00 #207
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_146436337
keertje niet denk ik, want komende zaterdag hebben wij m wel.

en hier zat dat postcodeloterij ding er ook bij, En dan nog was er niks te doen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_146436451
Ik kan niet meer zien welke folders er komen en dat vind ik eigenlijk best irritant :P

Vandaag wederom een pakje dat niet paste, in dezelfde wijk en weer geen mensen thuis. Maar wat er erin zat.... een bord en een beker 8)7 in een plastic zak. Daar is duidelijk gewoon weer geen controle geweest op de afmetingen want een normaal formaat beker past echt niet door een brievenbus }:|
Was nog wel stom, ik had eerst niet door dat die beker er ook bij zat en dacht dat het plastic daar gewoon wat op was gaan bollen. Dus ik had dat pakje al bijna helemaal door de bus toen ik daar achter kwam :')

En dan ga je het naar het depot brengen en dan is er geen verlichting, jeej :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_146437182
Hier was echt weinig post. Sommige bundels hadden maar 3 brieven ofzo. En daar doen ze dan 1 elastiek 2 keer omheen. Dat vouwt en kreukt zo, is echt niet fijn om te bezorgen.
Bij de flats kunnen ze de bundels best samen doen, dan vouwt het niet zo.
En dan ook nog zo laten vouwen dat de adressen aan de binnenkant zitten, en alles valt dan langs elkaar door. Lekker zoeken naar de goede volgorde.
Hier ook alleen AH.
Normaal toch altijd wel de tas nodig op zaterdag voor een paar bundels. Nu kon alles makkelijk mee op de arm. Had nog best wat bij gekund.
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:31:07 #210
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_146437782
ik kan het ook niet meer zien maar we krijgen af en toe nog een hah-planning mailtje. Lijkt volkomen willekeurig wanneer we m wel en niet krijgen. Volgende week hebben we m dus wel
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_146446367

Ennnn de webcaremedewerker heeft een klacht aangemaakt en gaat zorgen dat de betreffende bezorger aangesproken wordt |:(

Er werd notabene gevraagd of er 'PostNL' op de post stond, toen kwam de foto nog een keer (1e keer kon medewerker hem niet openen). Ik zie toch duidelijk geen PostNL en wel SND (die voor nr 2 waren de foute) 8)7
  zondag 9 november 2014 @ 00:16:45 #212
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_146450161
Het zou een goed idee zijn als het eens verplicht werd om de complete naam van de bezorgdienst op de enveloppen te printen tijdens het sorteren.

Mag trouwens aannemen dat een TC die deze klacht door krijgt hem er uit gooit.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 9 november 2014 @ 07:38:31 #213
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146454914
Mogguh.

In de voorbereiding zit iemand die het oude/nieuwe adres van iemand kent. Deze doet de veelal bedrijfspost voor het oude adres vaak bij het nieuwe adres.
Dit lijkt mij geen goede oplossing.
De voorbereider kan volgens mij beter een sticker er op plakken zodat het bedrijf/instantie oid weet dat zij het adres moeten veranderen. De ontvanger is hier laks in. Die denkt nu dat het toch wel aankomt.
Ik heb het al eens retour gegeven/gestickerd, maar dan zit het er vaak de volgende dag weer bij :')
En het gaat soms toch om aardig wat post.

Toch maar (weer) eens aankaarten bij de TC of zo laten?
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 22:27 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Ennnn de webcaremedewerker heeft een klacht aangemaakt en gaat zorgen dat de betreffende bezorger aangesproken wordt |:(

Er werd notabene gevraagd of er 'PostNL' op de post stond, toen kwam de foto nog een keer (1e keer kon medewerker hem niet openen). Ik zie toch duidelijk geen PostNL en wel SND (die voor nr 2 waren de foute) 8)7
WEBCAREmedewerkers zeggen te vaak 'de postbezorger er op aan te preken' (standaard antwoord) ipv zelf eens op te letten.
Gezien in mijn wijken 2 SANDD-bezorgers(invallers) actief zijn, gaat het ook vaker mis. Niet erg, kan gebeuren, maar ik word er op aangesproken.
En voor de meeste bewoners geldt nog altijd dat de enige bezorger een post-nl bezorger is }:|

En wat dacht je van mensen die post voor een eerdere bewoner krijgen en die deze post dan brengen naar het adres waar deze bewoner nu woont.
Krijgt de pbz te horen dat ie het telkens verkeerd besteld.
Ik heb uitgelegd dat ik niet zomaar de post wel/niet kan bezorgen op een ander adres en dat men beter de verkeerde post retour afzender kunnen sturen ipv goed bedoeld het op het juiste/nieuwe adres te bezorgen, want dan blijft de post terugkomen(dit zit namelijk in het datasysteem van de afzender).

[ Bericht 29% gewijzigd door Pietertje71 op 09-11-2014 07:54:32 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 november 2014 @ 10:42:30 #214
Maffe Fries
pi_146456289
Als je het goed stickert zit het de volgende dag er echt niet meer bij
  zondag 9 november 2014 @ 10:49:50 #215
80382 manny
30 is best veel
pi_146456425
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 15:50 schreef y8987 het volgende:
Op advies van zo call center dame, 6 rolcontainers online besteld voor de prijs van 0 euro, op hoop van zege

Hoe doen grote bedrijven dat, die dagelijks hun post laten ophalen? moeten die ook dagelijks hun container bestellen?
Als ze een dagelijks "haalcontract" hebben maakt emballage (rolcontainers, maar ook evt zakken e.d.) daar volgens mij onderdeel van uit en krijgen ze dus vaste hoeveelheden geleverd. Bij piekmomenten, dus als ze meer gaan afvoeren dan gepland, moeten ze ook even bellen, of bestellen via mijnpost.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 9 november 2014 @ 11:12:33 #216
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146456812
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas dus wel. Geen idee hoe en waarom.
En soms krijg ik ze met herstelsticker voor dat adres.

De herstelpost-stickers die ik er op plant, gaan op de folie die om de bladen zit.(retour afzender onvolledig/foutief adres/postcode en laatst nog geweigerd/niet afgehaald er extra bij aangevinkt).
En het zijn altijd dezelfde bladen(voor, geïnteresseerden in, veehouderij).

Van wat ik begrepen heb wonen die mensen er al een klein jaar.

Nou vandeweek nog maar eens stickeren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 november 2014 @ 11:15:16 #217
Maffe Fries
pi_146456862
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:12 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Helaas dus wel. Geen idee hoe en waarom.
En soms krijg ik ze met herstelsticker voor dat adres.

De herstelpost-stickers die ik er op plant, gaan op de folie die om de bladen zit.(retour afzender onvolledig/foutief adres/postcode en laatst nog geweigerd/niet afgehaald er extra bij aangevinkt).
En het zijn altijd dezelfde bladen(voor, geïnteresseerden in, veehouderij).

Van wat ik begrepen heb wonen die mensen er al een klein jaar.

Nou vandeweek nog maar eens stickeren.
Heb je alles goed doorgestreept voordat je het weer in de bus stopte? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met jouw TC, situatie uitleggen en de voorbereider erop aan laten spreken.
pi_146456962
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 9 november 2014 @ 11:23:55 #219
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146457014
Het zijn in dit geval losse adresetiketjes die achter de folie steekt/rond zweeft.
Weet nog van wel eer dat dit soms wel problemen geeft.
Ik plak de sticker rechts onderin/voorkant.

Een chauffeur die dat, oud adres van de ontvanger, dorp heeft, kwam ook wel eens bij mij de post voor dat adres brengen op advies van een voorbereider. Ik weiger dus brengt de chauffeur het nu zelf of mijn voorbereider propt het er tussen. Goed bedoeld, maar niet de bedoeling dacht ik zo.
Ik heb dus en gestickert en al eens (in het begin) aangegeven bij een TC.

Deze week extra in de gaten houden en allemaal weer stickeren en/of foto maken voor mijn TC en dit even melden.
Goed bedoelt van de voorbereider hoor(waarschijnlijk een postbode of bekende van. ik krijg de bladen meestal op daldagen), maar niet de bedoeling.
  zondag 9 november 2014 @ 11:25:46 #220
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146457049
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".
Zo heb ik 2x een buspakketje gekregen die werd verstuurd naar de afzender, terwijl er toch duidelijk een ontvangstadres op stond.
De 2de keer kwam ie terug omdat de pbz er op had geschreven dat het adres niet te vinden was :')
Uiteindelijk heb ik de 2de keer, in overleg met de afzender, er maar een sticker op geplakt, en toen ging het goed
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 november 2014 @ 11:27:53 #221
Maffe Fries
pi_146457091
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

sowieso is het ook aan te raden om die streepjescode door te strepen, anders wil het wel gebeuren dat de machine door de sticker heen leest
  zondag 9 november 2014 @ 11:30:32 #222
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146457136
quote:
14s.gif Op zondag 9 november 2014 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

sowieso is het ook aan te raden om die streepjescode door te strepen, anders wil het wel gebeuren dat de machine door de sticker heen leest
Doe ik op een enveloppe altijd ^O^ , maar in dit geval kan dat dus niet :(
Volgende keer ietwat openmaken en adresstickertje verwijderen. Wellicht helpt dat wel ;)
pi_146461980
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 07:38 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

In de voorbereiding zit iemand die het oude/nieuwe adres van iemand kent. Deze doet de veelal bedrijfspost voor het oude adres vaak bij het nieuwe adres.
Dit lijkt mij geen goede oplossing.
De voorbereider kan volgens mij beter een sticker er op plakken zodat het bedrijf/instantie oid weet dat zij het adres moeten veranderen. De ontvanger is hier laks in. Die denkt nu dat het toch wel aankomt.
Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de chauffeur zijn eigen wijk sorteerde en vervolgens reed. De kasten van het industrieterrein waren bij ons vroeger ook alleen goed te sorteren door die chauffeurs. Zaten zoveel adressen die samengevoegd werden, of werden gecorrigeerd naar een nieuw adres (één adres had op een gegeven moment al een derde pand betrokken). Had ook wel voordelen trouwens. Sommige adressen met abcde etc vonden het goed als het allemaal in de algemene 12 brievenbus werd gegooid. Op het moment dat dit gesplitst werd ging het sorteren vaker fout dan goed. Had het zelf nog wel eens gereden en sorteerde het voor hun op de juiste manier. Bij veel andere voorbereiders kwamen er veel klachten.
pi_146462592
Hee heeft er iemand van hier gereageerd op die tweet? Ben benieuwd wat ze daar op te zeggen hebben :D

Maar ze mogen idd wel hun complete naam er duidelijk op gaan zetten, dan zien mensen toch sneller dat het niet om ons gaat :Y
  zondag 9 november 2014 @ 14:37:18 #225
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_146463294
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de chauffeur zijn eigen wijk sorteerde en vervolgens reed. De kasten van het industrieterrein waren bij ons vroeger ook alleen goed te sorteren door die chauffeurs. Zaten zoveel adressen die samengevoegd werden, of werden gecorrigeerd naar een nieuw adres (één adres had op een gegeven moment al een derde pand betrokken). Had ook wel voordelen trouwens. Sommige adressen met abcde etc vonden het goed als het allemaal in de algemene 12 brievenbus werd gegooid. Op het moment dat dit gesplitst werd ging het sorteren vaker fout dan goed. Had het zelf nog wel eens gereden en sorteerde het voor hun op de juiste manier. Bij veel andere voorbereiders kwamen er veel klachten.
Klopt helemaal, maar als de bewoner eerst in 4 dorpen verderop zat ipv een adres er naast :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 09-11-2014 14:46:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')