Oja, klopt. Dit kreeg ik vandaag ook te horen: geen KARWEI?quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:46 schreef houdjemond het volgende:
Ik miste de Karwei vandaag, word ie verplaatst of gewoon een keertje niet?
WEBCAREmedewerkers zeggen te vaak 'de postbezorger er op aan te preken' (standaard antwoord) ipv zelf eens op te letten.quote:Op zaterdag 8 november 2014 22:27 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Ennnn de webcaremedewerker heeft een klacht aangemaakt en gaat zorgen dat de betreffende bezorger aangesproken wordt![]()
Er werd notabene gevraagd of er 'PostNL' op de post stond, toen kwam de foto nog een keer (1e keer kon medewerker hem niet openen). Ik zie toch duidelijk geen PostNL en wel SND (die voor nr 2 waren de foute)
Als ze een dagelijks "haalcontract" hebben maakt emballage (rolcontainers, maar ook evt zakken e.d.) daar volgens mij onderdeel van uit en krijgen ze dus vaste hoeveelheden geleverd. Bij piekmomenten, dus als ze meer gaan afvoeren dan gepland, moeten ze ook even bellen, of bestellen via mijnpost.quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:50 schreef y8987 het volgende:
Op advies van zo call center dame, 6 rolcontainers online besteld voor de prijs van 0 euro, op hoop van zege
Hoe doen grote bedrijven dat, die dagelijks hun post laten ophalen? moeten die ook dagelijks hun container bestellen?
Helaas dus wel. Geen idee hoe en waarom.quote:Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het goed stickert zit het de volgende dag er echt niet meer bij
Heb je alles goed doorgestreept voordat je het weer in de bus stopte? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met jouw TC, situatie uitleggen en de voorbereider erop aan laten spreken.quote:Op zondag 9 november 2014 11:12 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Helaas dus wel. Geen idee hoe en waarom.
En soms krijg ik ze met herstelsticker voor dat adres.
De herstelpost-stickers die ik er op plant, gaan op de folie die om de bladen zit.(retour afzender onvolledig/foutief adres/postcode en laatst nog geweigerd/niet afgehaald er extra bij aangevinkt).
En het zijn altijd dezelfde bladen(voor, geïnteresseerden in, veehouderij).
Van wat ik begrepen heb wonen die mensen er al een klein jaar.
Nou vandeweek nog maar eens stickeren.
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".quote:Op zondag 9 november 2014 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Als je het goed stickert zit het de volgende dag er echt niet meer bij
Zo heb ik 2x een buspakketje gekregen die werd verstuurd naar de afzender, terwijl er toch duidelijk een ontvangstadres op stond.quote:Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".
sowieso is het ook aan te raden om die streepjescode door te strepen, anders wil het wel gebeuren dat de machine door de sticker heen leestquote:Op zondag 9 november 2014 11:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In theorie wel, maar in de praktijk helaas niet. Dan plak je de sticker er goed op, dus over de streepjescode, en dan vul je de herstelsticker correct in, dan nog kan het gebeuren dat zo'n brief (bij herhaling) blijft terugkomen. Zelfde gebeurt met portzendingen, plak je zo'n T-sticker er op, zit de zending er de volgende dag gewoon weer tussen ZONDER portkaart of de opmerking "frankering gecontroleerd".
Doe ik op een enveloppe altijdquote:Op zondag 9 november 2014 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso is het ook aan te raden om die streepjescode door te strepen, anders wil het wel gebeuren dat de machine door de sticker heen leest
Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de chauffeur zijn eigen wijk sorteerde en vervolgens reed. De kasten van het industrieterrein waren bij ons vroeger ook alleen goed te sorteren door die chauffeurs. Zaten zoveel adressen die samengevoegd werden, of werden gecorrigeerd naar een nieuw adres (één adres had op een gegeven moment al een derde pand betrokken). Had ook wel voordelen trouwens. Sommige adressen met abcde etc vonden het goed als het allemaal in de algemene 12 brievenbus werd gegooid. Op het moment dat dit gesplitst werd ging het sorteren vaker fout dan goed. Had het zelf nog wel eens gereden en sorteerde het voor hun op de juiste manier. Bij veel andere voorbereiders kwamen er veel klachten.quote:Op zondag 9 november 2014 07:38 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
In de voorbereiding zit iemand die het oude/nieuwe adres van iemand kent. Deze doet de veelal bedrijfspost voor het oude adres vaak bij het nieuwe adres.
Dit lijkt mij geen goede oplossing.
De voorbereider kan volgens mij beter een sticker er op plakken zodat het bedrijf/instantie oid weet dat zij het adres moeten veranderen. De ontvanger is hier laks in. Die denkt nu dat het toch wel aankomt.
Klopt helemaal, maar als de bewoner eerst in 4 dorpen verderop zat ipv een adres er naastquote:Op zondag 9 november 2014 14:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dit komt waarschijnlijk nog uit de tijd dat de chauffeur zijn eigen wijk sorteerde en vervolgens reed. De kasten van het industrieterrein waren bij ons vroeger ook alleen goed te sorteren door die chauffeurs. Zaten zoveel adressen die samengevoegd werden, of werden gecorrigeerd naar een nieuw adres (één adres had op een gegeven moment al een derde pand betrokken). Had ook wel voordelen trouwens. Sommige adressen met abcde etc vonden het goed als het allemaal in de algemene 12 brievenbus werd gegooid. Op het moment dat dit gesplitst werd ging het sorteren vaker fout dan goed. Had het zelf nog wel eens gereden en sorteerde het voor hun op de juiste manier. Bij veel andere voorbereiders kwamen er veel klachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |