Dat was dan waarschijnlijk toeval want ze zijn het toch echt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:16 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik wou nog wat terugzeggen over stieren, maar kan niet quoten uit t vorige topic.
stieren kleurenblind?
nee heus, ik woonde ooit in de buurt van n wei met 'koeien' , ik fietste dr elke dag langs,
maar die ene keer dat ik een wijde rooie jurk aanhad, hebben dr een paar een heel stuk met me mee gerend, aan hun kant van het hek. toen dacht ik nog: dat zijn dan zeker stieren!
Ja, ik zag het: google de eerste 4 pagina's, unaniem kleurenblind!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:18 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Dat was dan waarschijnlijk toeval want ze zijn het toch echt.
Tja, je zegt het al he, een wijde jurk, dus daar zal aardig wat beweging in zitten, en daar reageren ze wel opquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:16 schreef eigendeegcookie het volgende:
ik wou nog wat terugzeggen over stieren, maar kan niet quoten uit t vorige topic.
stieren kleurenblind?
nee heus, ik woonde ooit in de buurt van n wei met 'koeien' , ik fietste dr elke dag langs,
maar die ene keer dat ik een wijde rooie jurk aanhad, hebben dr een paar een heel stuk met me mee gerend, aan hun kant van het hek. toen dacht ik nog: dat zijn dan zeker stieren!
Heb hem wel en hier is 15 november de laatste dag dat je hem kunt in leveren, alleen heb ik nog geen flauw idee.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:58 schreef Rafierafie het volgende:
Is er iemand hier die al een verlofkeuzelijst heeft ingevuld?
Dat moet voor 23 november, maar hier hebben we nog niks gehad.
We moeten die dingen ieder jaar vroeger inleveren.
Idd...mannen met oerdriften enzoquote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tja, je zegt het al he, een wijde jurk, dus daar zal aardig wat beweging in zitten, en daar reageren ze wel op
Ach vaak genoeg uitgescholden omdat je in de weg liep, de fiets op een plek stond de ze niet beviel, je er pas om 16:00 was en gewoon voor de fun (scholieren). Niet echt bijzonder dus, al heb ik met de krant een abonnee gehad, die met me even naar de keel greep en door elkaar schudde omdat zijn hond blafte. Op het moment dat hij mij los liet, natuurlijk zosnel mogelijk wegwezen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Bijna iedereen zal het wel eens meemaken: scheldpartijen en verwensingen en misschien nog wel erger.
Heb jij dit wel eens meegemaakt? Blijf jij rustig of? Wat als iemand jou (persoonloijk) uitscheld, bedreigd of (probeert) te duwen/slaan?
Het komt, gezien de (oudere) nieuwsberichten wel eens voor.
Dat vind ik niet niksquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:07 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ach vaak genoeg uitgescholden omdat je in de weg liep, de fiets op een plek stond de ze niet beviel, je er pas om 16:00 was en gewoon voor de fun (scholieren). Niet echt bijzonder dus, al heb ik met de krant een abonnee gehad, die met me even naar de keel greep en door elkaar schudde omdat zijn hond blafte. Op het moment dat hij mij los liet, natuurlijk zosnel mogelijk wegwezen.
Uitschelden is me al eens voorgekomen (niet vaak hoor), dan loop ik gewoon weg/door, en negeer het. Als ik daadwerkelijk bedreigd zou worden (dat is me gelukkig nog nooit gebeurd, misschien loop ik in een betere buurt?) zou ik het melden bij de TC en weigeren voortaan nog post bij dat adres te bezorgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 06:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Bijna iedereen zal het wel eens meemaken: scheldpartijen en verwensingen en misschien nog wel erger.
Heb jij dit wel eens meegemaakt? Blijf jij rustig of? Wat als iemand jou (persoonlijk) uitscheld, bedreigd of (probeert) te duwen/slaan?
Zo'n brief heb ik ook klaar om uit te printen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:03 schreef Carlos93 het volgende:
Ik heb mijn verlofkeuzelijst al ingevuld ja, zal er alleen weinig aan hebben aangezien ik enkele dagen mijn ontslag heb aangekondigd per 1 december haha.
Dat kan me niet schelen. De regels zijn duidelijk: Ik hoef mezelf niet in gevaar te brengen, dus wie mij bedreigt krijgt geen post meer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:47 schreef Pietertje71 het volgende:
I
Maar als het zo ver komt dat je wordt bedreigd en je weigert, zoals je aangeeft, daar nog post te brengen, zou de situatie dan niet (meer) gaan escaleren?
Die regel is niet achterhaald, hij bestaat nog steeds. Dat PostNL er niet meer actief op handhaaft betekent niet dat de regel is afgeschaft.quote:Even wat anders
Gisteren:
Ik bezorg bij een wat ouder stel. De man en vrouw zijn (zeer) slecht ter been en ze hebben een buitenbrievenbus ivm met de achterhaalde "10meter-regel"
Maar ik bedoel stel! dat de situatie hierdoor zou escaleren als in dat deze persoon je blijft lastig vallen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat kan me niet schelen. De regels zijn duidelijk: Ik hoef mezelf niet in gevaar te brengen, dus wie mij bedreigt krijgt geen post meer.
Met achterhaald (niet langer als nuttig erkend. wat voor nut heeft een wet als er niet meer op wordt gehandhaafdquote:[..]
Die regel is niet achterhaald, hij bestaat nog steeds. Dat PostNL er niet meer actief op handhaaft betekent niet dat de regel is afgeschaft.
quote:Brievenbussen in of aan gebouwen of woningen zijn zodanig aangebracht of geplaatst dat zij te bereiken zijn binnen tien meter van de grens van een weg, waaronder mede worden verstaan de daartoe behorende trottoirs, paden, bermen en taluds.
Die kan je het beste hebbenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:00 schreef houdjemond het volgende:
Kan verlof op mijnpostnl ?
Over de conflicten.. eentje gehad toen met mijn sloot-incident. Heb gezegd dat ie maar een klacht indient en doorgelopen. Sindsdien ontwijkt hij me, prima.
Als ik daadwerkelijk word aangevallen mag ik mezelf gewoon verdedigen hoor, daar kunnen ze je niet voor ontslaan!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:02 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Maar ik bedoel stel! dat de situatie hierdoor zou escaleren als in dat deze persoon je blijft lastig vallen?
Moet er niet aan denken dat in een wijk een dergelijk figuur woont en deze je telkens 'opzoekt'.
Zo'n figuur treitert je weg of zo dat je je werk niet meer kan uitvoeren, of je grijpt zelf in en dan is het daahaag baan!?
Zei ik dat dan, nee toch?quote:
Mensen die slecht ter been zijn kunnen toch gewoon ontheffing aanvragen van die regel? Dat lijkt me handiger dan dat jij zelf iets afspreekt met die mensen want als er een andere bezorger komt die wel gewoon de regels volgt moeten die mensen dan alsnog naar die buitenbus lopenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:47 schreef Pietertje71 het volgende:
Even wat anders
Gisteren:
Ik bezorg bij een wat ouder stel. De man en vrouw zijn (zeer) slecht ter been en ze hebben een buitenbrievenbus ivm met de achterhaalde "10meter-regel"
Om niet uit te hoeven leggen dat PostNL hier niet meer op 'handhaaft', heb ik aangegeven de post voortaan gewoon door de brievenbus in de voordeur te doen...die staat 5 meter verderop.
Ouder stel blij, ik weer een goede daad erbij. PostNL die mij nu 1 minuut meer moet uitbetalen
Kleine dingetjes die het hem doen
Mensen zijn natuurlijk ook eerder geneigd een reactie achter te laten wanneer ze er absoluut niet mee eens zijn dan wanneer ze er wel mee eens zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Terugkomend op de TT: De CAO lijkt er toch te komen, 60% stemde voor. Verbazingwekkend, zeker gezien de talloze, overwegend afwijzende reacties op de diverse fora.
Er is maar 1 conclusie mogelijk: We worden beflikkerd!
[ afbeelding ]
Dat wel natuurlijk, maar ook de postbezorgers die ik op straat sprak waren overwegend tegen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mensen zijn natuurlijk ook eerder geneigd een reactie achter te laten wanneer ze er absoluut niet mee eens zijn dan wanneer ze er wel mee eens zijn
Nee zo bedoel ik het ook nietquote:
Ach het is een dorp, en ik en niet PostNL heb het met die mensen afgesproken. Een andere bezorger doet het weer op zijn/haar manier. Het is dat ik die mensen nu steeds meer leer te kennen in het dorpquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mensen die slecht ter been zijn kunnen toch gewoon ontheffing aanvragen van die regel? Dat lijkt me handiger dan dat jij zelf iets afspreekt met die mensen want als er een andere bezorger komt die wel gewoon de regels volgt moeten die mensen dan alsnog naar die buitenbus lopen
Nee, maar in dit geval is het toch juist in het voordeel van die mensen als ze gewoon ontheffing aanvragen? Dan moeten alle bezorgers het gewoon in de bus aan huis doen ipv dat ze moeten hopen dat jij hun bezorger blijft.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:55 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ach het is een dorp, en ik en niet PostNL heb het met die mensen afgesproken. Een andere bezorger doet het weer op zijn/haar manier. Het is dat ik die mensen nu steeds meer leer te kennen in het dorp
Er wordt wel meer in het belang van vooral de bezorger en PostNL gedaan wat net volgens de regels is
Hetzelfde als dat sommige vooral melkveehouders het gewend zijn de post die nog op de bus moet, het aan de autobezorger meegaven omdat hij de bussen toch licht.
Wist ik eerst niet en is mij ook niet gezegd door de autobezorger, maar ik doe dat ook. Ik kom er toch langs
Ik denk dat ze voor het einde van het jaar een flinke stijging in het aantal declaraties gaan zien. Het zal me dan ook niet verbazen als ze op een gegeven moment nog maar heel beperkt gaan uitkeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Collega die ik sprak was iig ook flink tegen
Die fietsvergoeding gaat gelukkig wel pas volgend jaar in. Ik moet nog een aantal dingen doen aan de fiets en dat wilde ik dus eigenlijk nog snel even declareren
Sowieso de kapotte standaard vervangen en er moeten ook andere banden en een nieuw zadel op.
Ik denk dat er veel mensen niet de moeite nemen en vooral niet op de hoogte zijn om, via een omslachtige manier, een ontheffing voor dit te gaan aanvragen. Maar ik zal het wel aan ze opperen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, maar in dit geval is het toch juist in het voordeel van die mensen als ze gewoon ontheffing aanvragen? Dan moeten alle bezorgers het gewoon in de bus aan huis doen ipv dat ze moeten hopen dat jij hun bezorger blijft.
Nog even afgezien van de vraag of je er een ontheffing voor zou kunnen aanvragen. Ik heb nog nooit van die optie gehoord!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel mensen niet de moeite nemen en vooral niet op de hoogte zijn om, via een omslachtige manier, een ontheffing voor dit te gaan aanvragen. Maar ik zal het wel aan ze opperen.
Ik zie op dit moment niet waar ze dit moeten aanvragen. Mocht jij een link oid hebben: graag
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat postbezorgers steeds vaker hele kleine contracten krijgen, en dat het voor hun wel een goede regeling is. Net als voor degenen met een bedrijfsscooter of een postboy. Die steken lekker de centen in hun zak. De mensen met de grotere contracten voor wie deze regeling ongunstig is, zijn wellicht toch in de minderheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het verbaast mij inderdaad ook dat 60% voor heeft gestemd.
We moeten het er maar weer mee doen
hier zijn meerdere adressen met een officiele ontheffing omdat ze slecht ter been zijn dus blijkbaar kan het welquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nog even afgezien van de vraag of je er een ontheffing voor zou kunnen aanvragen. Ik heb nog nooit van die optie gehoord!
En heb jij of je TC die ontheffing wel eens gezien?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hier zijn meerdere adressen met een officiële ontheffing omdat ze slecht ter been zijn dus blijkbaar kan het wel
Dat vermoed ik ook wel ja. Zolang het niet buitensporig is per persoon (dus niet 1 die 300 euro wil of zoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:28 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze voor het einde van het jaar een flinke stijging in het aantal declaraties gaan zien. Het zal me dan ook niet verbazen als ze op een gegeven moment nog maar heel beperkt gaan uitkeren.
Het verbaast mij inderdaad ook dat 60% voor heeft gestemd.
We moeten het er maar weer mee doen
ja, zat toen gewoon zo'n attentiekaart voor in de mapjes. Nu niet meer aangezien pbz's die attentiekaarten natuurlijk toch niet zien, maar de bezorgers weten wel wie er ontheffing hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
En heb jij of je TC die ontheffing wel eens gezien?
Attentiekaarten heb ik regelmatig tussen mijn post zittenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, zat toen gewoon zo'n attentiekaart voor in de mapjes. Nu niet meer aangezien pbz's die attentiekaarten natuurlijk toch niet zien, maar de bezorgers weten wel wie er ontheffing hebben.
BRt;pg, sorry centimeter naar links.... verloflijst dat is toch wat je TC invult? De tijden dat het goed uitkomt dat jij verlof neemt? En dat het dan uiteindelijk toch niet uit blijkt te komen? (Schijt aan).quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:37 schreef superkimmi het volgende:
ik ga dit jaar voor het eerst wel de verloflijst invullen, aangezien ik dus begin januari op vakantie wil.
Ik heb er niet opgelet. Binnenkort zal RM (regiomanager) ook wel aan de postNL-afkortingenverzameling worden toegevoegd.quote:Op geüpdatet met extra termen? Of valt me dat nu gewoon pas op.?
Levensgevaarlijk zo'n tijger!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik werd achtervolgd vandaag
[ afbeelding ]
Het is een complot!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Geinig, maar ik heb het niet op katten. Eentje heeft een keer een klein beetje tegen mijn fietstassen gepist en een ander heeft mij verwond door met de poot uit de brievenbus te komen
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:05 schreef swimmie86 het volgende:
Een oud collega had een leuk verhaal op het depot vorig jaar.
Ze had wat bundels op de grond gelegd naast de fiets. En toen kwam er een man langs met een hond en die hond piste dus over die bundels heen.
Zij helemaal pissig op die hond, staat ze dat heel uitvoerig op het depot te vertellen. Collega en ik pisten bijna in onze broek van het lachen.
Zij was echt zo ontzettend kwaad, en wij kwamen niet meer bij.
Had ze tc gebeld, moest ze de post maar laten drogen en de dag erna bezorgen.
Toen schaamde ze zich helemaal dood, want het waren niet echt onzichtbare vlekken.
Het was grappiger als je erbij zou zijn geweest. Maar als ik er aan terugdenk dan moet ik weer lachen.
Alleen al om haar verontwaardiging.
Had ik een tijdje terug ook, reden om de 5 minuten extra op een daldag niet te geven was weinig post.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:48 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook wel weer een mooie trouwens. Tijd terug is er een depot verplaatst, en sindsdien kreeg iedereen die daar loopt een paar minuutjes extra per dag, apart vermeld op het rooster. Sinds deze week staat dat er ineens niet meer op. Toch maar eens vragen hoe dat zit, want dat lijkt me niet zomaar de bedoeling. Kan best zijn dat ze de vaste bezorgers wel ingelicht hebben, maar mij iig niet. En die tijd gewoon weer weg halen lijkt me sowieso ook niet correct.
Want op een daldag staat het depot dichterbij de wijk? Echt weer TC-logica.....quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:10 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Had ik een tijdje terug ook, reden om de 5 minuten extra op een daldag niet te geven was weinig post.
Zitten er geen tentstokken bij?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Wat zijn die unisex polo's groot zeg...
Hier krijgt niemand uberhaupt nog iets, ook voor de piekdagen niet terwijl er veel wijken met karretje bij zijn ook nog. Is echt ver lopen nuquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:10 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Had ik een tijdje terug ook, reden om de 5 minuten extra op een daldag niet te geven was weinig post.
Die logica klopt idd niet helemaal. Zeker niet aangezien ze sowieso overal al weer tijd vanaf gesnoept hebben, vooral ook veel van die daldagen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Want op een daldag staat het depot dichterbij de wijk? Echt weer TC-logica.....
Ja..... ik had per ongeluk van die met korte mouw geen dames model gevraagd en ik verzuip er in nu. Toch maar een keer een andere maat vragen, want ik heb hem dus nog nooit aan gehad om die reden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 09:28 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Wat zijn die unisex polo's groot zeg...
Gelukspoepertquote:
Ik had 1 polo en een hesje jaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik zie net in mijn mailbox dat er een CAO-akkoord is.
https://mijnpostnl.mijnpo(...)licht-bedrijfslaptop
[..]
Gelukspoepert
Ja, ik ga ze terugsturen en zet op de bon dat ik liever de dames versie wil. Pas gewoon 2X in unisex Mquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja..... ik had per ongeluk van die met korte mouw geen dames model gevraagd en ik verzuip er in nu. Toch maar een keer een andere maat vragen, want ik heb hem dus nog nooit aan gehad om die reden.
Ik had alleen een hesje en een regenpak(Waarvan de mouwen rond de polsen niet goed te sluiten zijn dus de mouwen tot halverwege mijn onderarmen terug waaien omdat ze niet strak om de polsen zijn te krijgen. Opgelost middels elastiekjes rondom mijn polsen/mouwen van de regenjas te doenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:57 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik had 1 polo en een hesje ja![]()
6 polo's, all weather jacket, shawl, muts, handschoenen EN wanten en een compleet regenpak
Met bijpassende broek die tot onder de billen zit/hangt?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:10 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Nee helaas. Maar het staat wel heel gangster.
Heb nog wel een zooitje baggy jeans liggen dus kan geregeld worden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:46 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Met bijpassende broek die tot onder de billen zit/hangt?
Haha die is ook stoer!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:45 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik had alleen een hesje en een regenpak(Waarvan de mouwen rond de polsen niet goed te sluiten zijn dus de mouwen tot halverwege mijn onderarmen terug waaien omdat ze niet strak om de polsen zijn te krijgen. Opgelost middels elastiekjes rondom mijn polsen/mouwen van de regenjas te doen).
Sinds vorige week 3 polo's met lange mouwen erbij![]()
![]()
Maar ik had liever een jas gehadAch in mijn fluorgele (eigen)jas ben ik nu een nog opvallender figuur
![]()
[ afbeelding ]
Oeh dat is even lastig ja, misschien de eerste keer dat je loopt even klokken?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vernam hier vandaag dat toch niet alle collega's akkoord zijn gegaan met de nieuwe tijden
Mij werd vandaag gevraagd om te tekenen voor 1 wijk op de zaterdag, omdat er geen vaste bezorger meer was die dat kon doen. Vond het wel lastig want ik heb er de afgelopen maanden maar 1 of 2 keer gelopen. De tijd leek me redelijk, dus uiteindelijk toch maar getekend. Achteraf vind ik het toch maar een stomme actie, want ik weet niet eens zeker of die tijd daadwerkelijk voldoende is
Ding is goed warm in ieder geval. Komt doordat ie winddicht isquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:27 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Haha die is ook stoer!
Ben nu al verliefd op die all weather jacket!
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:48 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Heb nog wel een zooitje baggy jeans liggen dus kan geregeld worden.
quote:De Friese postmarkt raakt steeds meer in beweging
Leeuwarden - 150 miljoen huis-aan-huisfolders, twintig miljoen brieven en 100.000 pakketten. Dat is ruwweg het aantal poststukken dat jaarlijks wordt verwerkt door regionale postorganisatie FRL Post. Gisteren opende het bedrijf een nieuw sorteerpand voor briefpost aan de Zwettestraat in Leeuwarden. En dat terwijl de hoeveelheid brievenpost in rap tempo afneemt.
Grondlegger Lieuwe Dijkstra heeft in twintig jaar een postbedrijf opgezet met honderd vaste medewerkers en 2200 post- en folderbezorgers. Aan de Zwettestraat in Leeuwarden hebben de drie afdelingen (briefpost, folders en pakketbezorging) inmiddels allen hun eigen sorteer- en distributieloods.
Dijkstra richtte het bedrijf op in 1993, nadat hij jarenlang had gewerkt op de expeditie-afdeling van het Friesch Dagblad. Destijds ontstonden her en der in de provincie alternatieve postbedrijven, met allemaal hun eigen (beperkte) verspreidingsgebied.
Na verloop van tijd werden de meeste van die bedrijfjes weer opgedoekt of samengevoegd. Inmiddels zijn er twee over: FRL Post voor het noorden van de provincie (ruwweg boven de lijn Wommels-Grou-Beetsterzwaag) en Meren Post voor de rest. De twee bedrijven wisselen poststukken uit en kunnen zo hun post binnen enkele dagen bezorgen in de gehele provincie.
Als de nieuwe vaste zaterdagbezorger er niet mee uit komt, dan moet die maar gaan klagen. Die krijg ik morgen mee in opleiding (is al 2x mee geweest). Daar kwam de TC ook ineens als verrassing mee! Vond het al vreemd, een andere collega zou iemand daar gaan opleiden en ineens moest ik er lopen. Maar hoorde niks over opleiding dus tja.... als ik de TC niet gezien had, dan had die nieuwe daar morgen mooi voor niks gestaanquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:29 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Oeh dat is even lastig ja, misschien de eerste keer dat je loopt even klokken?
Heb alleen voor de zaterdag bezwaar gemaakt en daar " wordt naar gekeken" uhhuh.
Als ze maar daar blijven, wil geen nieuwe conculegaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:08 schreef Pietertje71 het volgende:
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=68284
[..]
Ik denk dat het grote nadeel is dat tot nu toe alleen de PostNL bezorger/ster herkenbaar is, en ook naast SANND over het reilen en zeilen van postbezorgers zal worden aangesprokenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:35 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Als ze maar daar blijven, wil geen nieuwe conculega
Geniet er vanquote:
Het blijft droog, maar dit komt bij mij over als of jij iets meer weetquote:Voor degene die morgen moeten werken heel veel succes. Ik hoop dat het droog blijft
10% kans op neerslagquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:40 schreef dud0r het volgende:
![]()
Weekend en een maand verlof
Voor degene die morgen moeten werken heel veel succes. Ik hoop dat het droog blijft
Was ik wel van plan. Ben er wel aan toe.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:45 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Geniet er van
[..]
Het blijft droog, maar dit komt bij mij over als of jij iets meer weet![]()
Ach, ik ben meestal ook niet echt herkenbaar als postnl bezorger. Want die jas is vaak veel te warm en postnl shirts heb ik niet. Bij een fietswijk ben je dan natuurlijk nog wel herkenbaar door de fietstassen, maar goed, dat zijn de bezorgers van sandd ook wel. Bij een loopwijk is het niet te zien. Maakt denk ik ook vrij weinig uit, mensen letten daar verder niet echt op volgens mij als ze verkeerde post ontvangen, voor de meeste mensen is het gewoon "post is post" en dan ligt het het meest voor de hand om bij postnl te klagenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:44 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat het grote nadeel is dat tot nu toe alleen de PostNL bezorger/ster herkenbaar is, en ook naast SANND over het reilen en zeilen van postbezorgers zal worden aangesproken![]()
Ik hoop dat elke bedrijfje die pakket/brief post bezorgt, ook eens (verplicht)herkenbaar is..
SANDDbezorgers hier hebben de post in een mandje voor op het stuur en/of in eigen zijtassen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ach, ik ben meestal ook niet echt herkenbaar als postnl bezorger. Want die jas is vaak veel te warm en postnl shirts heb ik niet. Bij een fietswijk ben je dan natuurlijk nog wel herkenbaar door de fietstassen, maar goed, dat zijn de bezorgers van sandd ook wel. Bij een loopwijk is het niet te zien. Maakt denk ik ook vrij weinig uit, mensen letten daar verder niet echt op volgens mij als ze verkeerde post ontvangen, voor de meeste mensen is het gewoon "post is post" en dan ligt het het meest voor de hand om bij postnl te klagen
Sandd bezorgers hier hebben gewoon fietstassen van sandd. Sandd jassen bestaan ook, alleen moeten ze die zelf kopen, daarom zien we die waarschijnlijk nooit in het straatbeeldquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:55 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
SANDDbezorgers hier hebben de post in een mandje voor op het stuur en/of in eigen zijtassen.
Ik zit net te kijken op het WWW, maar een SANDD-loper ziet er 'blauw' uit. Hier nog nooit gezien, allemaal in eigen kledij dus niet herkenbaar. Wel een DHL postbezorger in bedrijfsoutfit
Dat is echt debiel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Sandd bezorgers hier hebben gewoon fietstassen van sandd. Sandd jassen bestaan ook, alleen moeten ze die zelf kopen, daarom zien we die waarschijnlijk nooit in het straatbeeldHet is toch wat vreemd als je eerst een paar weken moet werken om je bedrijfsjas terug te verdienen
Deze regeling is voor niemand voordelig, dat kan gewoon niet. In die 70 euro zit in principe ook afschrijving van de oude en aanschaf van een andere fiets. Geen enkele fiets gaat een hele carrière mee, en zeker niet als je er maar voor 70 euro per jaar aan mag versleutelen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat postbezorgers steeds vaker hele kleine contracten krijgen, en dat het voor hun wel een goede regeling is. Net als voor degenen met een bedrijfsscooter of een postboy. Die steken lekker de centen in hun zak. De mensen met de grotere contracten voor wie deze regeling ongunstig is, zijn wellicht toch in de minderheid.
Geldelijke schade is ook schade. En daarom ook volstrekt belachelijk dat vakbonden zonder slag of stoot akkoord gaan met deze onzin. Geeft maar weer aan waarom vakbonden volstrekt nutteloos zijn.quote:Artikel 658
1. De werkgever is verplicht de lokalen, werktuigen en gereedschappen waarin of waarmee hij de arbeid doet verrichten, op zodanige wijze in te richten en te onderhouden alsmede voor het verrichten van de arbeid zodanige maatregelen te treffen en aanwijzingen te verstrekken als redelijkerwijs nodig is om te voorkomen dat de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden schade lijdt.
Een voor je werk noodzakelijk vervoermiddel zelf moeten aanschaffen en een derdewereldvergoeding voor reparaties krijgenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
![]()
Je eigen bedrijfsleiding kopen ...
Bij mij werkt de quoteknop ook niet, dus maar even zo. Even voor de goede orde: de vakbond = de leden. De bonden hebben het akkoord aan alle postbezorgers die lid van de bond zijn voorgelegd, en daarvan heeft een meerderheid (geen ruime meerderheid weliswaar, maar desalniettemin een meerderheid) voor het akkoord gestemd. Waarom ze dat gedaan hebben, geen idee.quote:Geldelijke schade is ook schade. En daarom ook volstrekt belachelijk dat vakbonden zonder slag of stoot akkoord gaan met deze onzin. Geeft maar weer aan waarom vakbonden volstrekt nutteloos zijn.
daar valt dit niet onderquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Deze regeling is voor niemand voordelig, dat kan gewoon niet. In die 70 euro zit in principe ook afschrijving van de oude en aanschaf van een andere fiets. Geen enkele fiets gaat een hele carrière mee, en zeker niet als je er maar voor 70 euro per jaar aan mag versleutelen.
Lijkt me trouwens ook gewoon een overtreding van artikel 658 van Burgerlijk Wetboek Boek 7:
[..]
Geldelijke schade is ook schade. En daarom ook volstrekt belachelijk dat vakbonden zonder slag of stoot akkoord gaan met deze onzin. Geeft maar weer aan waarom vakbonden volstrekt nutteloos zijn.
Je eigen bedrijfsLEIDING? Als dat zou kunnen....quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
![]()
Je eigen bedrijfsleiding kopen ...
werknemersfonds starten en aandelen gaan opkopen..quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef posje het volgende:
[..]
Je eigen bedrijfsLEIDING? Als dat zou kunnen....
Idd, erg weinig die ¤70,- per jaar. EN dan nog de slijtage aan andere onderdelen, dus niet alleen je banden. O.a. je frame en de wiellagers hebben ook te lijden. Allemaal op te lossen hoor, maar wederom een extra investering. En voor mensen die niet handig zijn of enkel een zaterdag werken, niet rendabel. Als je sommige fietsen van (reclame)bezorgers ziet, en die daar dan ook nog mee naar school oid moetenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:10 schreef V__L_N het volgende:
Omdat bij die meerderheid een groot deel langer zittende postbezorgers zijn. Ze zien een voordeel in de extra salarisschaal. Daarnaast is een contract van meer dan 12 uur tegenwoordig een uitzondering en worden veel stadswijken tegenwoordig op piekdagen met een postboy gedaan. Dat telt wel mee.
Mensen zien alleen hun eigen situatie en denken, oh met die 70 euro red ik het wel.
Dat of ze zijn bang dat als ze nee zeggen, ze er nog beroerder af komen.
Klopt deels. Als je sommige mensen op bijna de velg ziet fietsen en met al +20 binnenbandreparaties, tsja. Maar ik heb het ook wel eens lang uitgehouden op fietsbanden van de ACTION.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:55 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Die 70 euro, dat is volgens mij een keer per jaar een paar buitenbanden via het internet bestellen.
Ik weet dat het goedkoper kan, maar als je 6 tot 12 km van huis minimaal 150 km per week maakt, wil je dat niet op die goedkope van 10 of 12 euro doen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:18 schreef houdjemond het volgende:
Ik kan niet quoten dus gooi het op een rijtje ;
-hier liep iedereen toen het 35 graden was in een eigen shirtje en een korte broek ( wel netjes uiteraard)
-sandd debieltjes zeg ik niet eens meer gedag, misschien is het mijn wijk maar dat jong kan echt niks en is mensenschuw, succes.
Voor de rest, mensen weten dondersgoed dat ik de post loop, gaan ze voor mn deur staan om te vragen waar hun TV blijftja nogsteeds.
Of ze bellen aan,dus aan mijn eigen deur, waar ik woon, hallo ik wacht op dit of dat.
vreselijk.
KENDA en CSTquote:Op zaterdag 1 november 2014 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
Wat fietsbanden aangaat ben ik ook een fan van de duurdere merkbanden. Sinds ik mijn fiets ruim 4 jaar geleden heb gekocht heb ik mijn buitenbanden nog nooit hoeven vervangen. Het scheelt ook als je fiets niet dag en nacht buiten laat staan.
Kenda (die heb ik), Schwalbe, Vredestein en CST zijn allemaal goede merken.
Ik gok op Brabantland.quote:het is 1 november. Ik liet vandaag de hond uit in een nog grotendeels groen bos (geen naaldbos) en ik ga straks in een t-shirt de post bezorgen.. In welk land woon ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |