Was ik wel van plan. Ben er wel aan toe.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:45 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Geniet er van
[..]
Het blijft droog, maar dit komt bij mij over als of jij iets meer weet![]()
Ach, ik ben meestal ook niet echt herkenbaar als postnl bezorger. Want die jas is vaak veel te warm en postnl shirts heb ik niet. Bij een fietswijk ben je dan natuurlijk nog wel herkenbaar door de fietstassen, maar goed, dat zijn de bezorgers van sandd ook wel. Bij een loopwijk is het niet te zien. Maakt denk ik ook vrij weinig uit, mensen letten daar verder niet echt op volgens mij als ze verkeerde post ontvangen, voor de meeste mensen is het gewoon "post is post" en dan ligt het het meest voor de hand om bij postnl te klagenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:44 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat het grote nadeel is dat tot nu toe alleen de PostNL bezorger/ster herkenbaar is, en ook naast SANND over het reilen en zeilen van postbezorgers zal worden aangesproken![]()
Ik hoop dat elke bedrijfje die pakket/brief post bezorgt, ook eens (verplicht)herkenbaar is..
SANDDbezorgers hier hebben de post in een mandje voor op het stuur en/of in eigen zijtassen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ach, ik ben meestal ook niet echt herkenbaar als postnl bezorger. Want die jas is vaak veel te warm en postnl shirts heb ik niet. Bij een fietswijk ben je dan natuurlijk nog wel herkenbaar door de fietstassen, maar goed, dat zijn de bezorgers van sandd ook wel. Bij een loopwijk is het niet te zien. Maakt denk ik ook vrij weinig uit, mensen letten daar verder niet echt op volgens mij als ze verkeerde post ontvangen, voor de meeste mensen is het gewoon "post is post" en dan ligt het het meest voor de hand om bij postnl te klagen
Sandd bezorgers hier hebben gewoon fietstassen van sandd. Sandd jassen bestaan ook, alleen moeten ze die zelf kopen, daarom zien we die waarschijnlijk nooit in het straatbeeldquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:55 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
SANDDbezorgers hier hebben de post in een mandje voor op het stuur en/of in eigen zijtassen.
Ik zit net te kijken op het WWW, maar een SANDD-loper ziet er 'blauw' uit. Hier nog nooit gezien, allemaal in eigen kledij dus niet herkenbaar. Wel een DHL postbezorger in bedrijfsoutfit
Dat is echt debiel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Sandd bezorgers hier hebben gewoon fietstassen van sandd. Sandd jassen bestaan ook, alleen moeten ze die zelf kopen, daarom zien we die waarschijnlijk nooit in het straatbeeldHet is toch wat vreemd als je eerst een paar weken moet werken om je bedrijfsjas terug te verdienen
Deze regeling is voor niemand voordelig, dat kan gewoon niet. In die 70 euro zit in principe ook afschrijving van de oude en aanschaf van een andere fiets. Geen enkele fiets gaat een hele carrière mee, en zeker niet als je er maar voor 70 euro per jaar aan mag versleutelen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat postbezorgers steeds vaker hele kleine contracten krijgen, en dat het voor hun wel een goede regeling is. Net als voor degenen met een bedrijfsscooter of een postboy. Die steken lekker de centen in hun zak. De mensen met de grotere contracten voor wie deze regeling ongunstig is, zijn wellicht toch in de minderheid.
Geldelijke schade is ook schade. En daarom ook volstrekt belachelijk dat vakbonden zonder slag of stoot akkoord gaan met deze onzin. Geeft maar weer aan waarom vakbonden volstrekt nutteloos zijn.quote:Artikel 658
1. De werkgever is verplicht de lokalen, werktuigen en gereedschappen waarin of waarmee hij de arbeid doet verrichten, op zodanige wijze in te richten en te onderhouden alsmede voor het verrichten van de arbeid zodanige maatregelen te treffen en aanwijzingen te verstrekken als redelijkerwijs nodig is om te voorkomen dat de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden schade lijdt.
Een voor je werk noodzakelijk vervoermiddel zelf moeten aanschaffen en een derdewereldvergoeding voor reparaties krijgenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
![]()
Je eigen bedrijfsleiding kopen ...
Bij mij werkt de quoteknop ook niet, dus maar even zo. Even voor de goede orde: de vakbond = de leden. De bonden hebben het akkoord aan alle postbezorgers die lid van de bond zijn voorgelegd, en daarvan heeft een meerderheid (geen ruime meerderheid weliswaar, maar desalniettemin een meerderheid) voor het akkoord gestemd. Waarom ze dat gedaan hebben, geen idee.quote:Geldelijke schade is ook schade. En daarom ook volstrekt belachelijk dat vakbonden zonder slag of stoot akkoord gaan met deze onzin. Geeft maar weer aan waarom vakbonden volstrekt nutteloos zijn.
daar valt dit niet onderquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Deze regeling is voor niemand voordelig, dat kan gewoon niet. In die 70 euro zit in principe ook afschrijving van de oude en aanschaf van een andere fiets. Geen enkele fiets gaat een hele carrière mee, en zeker niet als je er maar voor 70 euro per jaar aan mag versleutelen.
Lijkt me trouwens ook gewoon een overtreding van artikel 658 van Burgerlijk Wetboek Boek 7:
[..]
Geldelijke schade is ook schade. En daarom ook volstrekt belachelijk dat vakbonden zonder slag of stoot akkoord gaan met deze onzin. Geeft maar weer aan waarom vakbonden volstrekt nutteloos zijn.
Je eigen bedrijfsLEIDING? Als dat zou kunnen....quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 21:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
![]()
Je eigen bedrijfsleiding kopen ...
werknemersfonds starten en aandelen gaan opkopen..quote:Op zaterdag 1 november 2014 01:06 schreef posje het volgende:
[..]
Je eigen bedrijfsLEIDING? Als dat zou kunnen....
Idd, erg weinig die ¤70,- per jaar. EN dan nog de slijtage aan andere onderdelen, dus niet alleen je banden. O.a. je frame en de wiellagers hebben ook te lijden. Allemaal op te lossen hoor, maar wederom een extra investering. En voor mensen die niet handig zijn of enkel een zaterdag werken, niet rendabel. Als je sommige fietsen van (reclame)bezorgers ziet, en die daar dan ook nog mee naar school oid moetenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:10 schreef V__L_N het volgende:
Omdat bij die meerderheid een groot deel langer zittende postbezorgers zijn. Ze zien een voordeel in de extra salarisschaal. Daarnaast is een contract van meer dan 12 uur tegenwoordig een uitzondering en worden veel stadswijken tegenwoordig op piekdagen met een postboy gedaan. Dat telt wel mee.
Mensen zien alleen hun eigen situatie en denken, oh met die 70 euro red ik het wel.
Dat of ze zijn bang dat als ze nee zeggen, ze er nog beroerder af komen.
Klopt deels. Als je sommige mensen op bijna de velg ziet fietsen en met al +20 binnenbandreparaties, tsja. Maar ik heb het ook wel eens lang uitgehouden op fietsbanden van de ACTION.quote:Op zaterdag 1 november 2014 00:55 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Die 70 euro, dat is volgens mij een keer per jaar een paar buitenbanden via het internet bestellen.
Ik weet dat het goedkoper kan, maar als je 6 tot 12 km van huis minimaal 150 km per week maakt, wil je dat niet op die goedkope van 10 of 12 euro doen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:18 schreef houdjemond het volgende:
Ik kan niet quoten dus gooi het op een rijtje ;
-hier liep iedereen toen het 35 graden was in een eigen shirtje en een korte broek ( wel netjes uiteraard)
-sandd debieltjes zeg ik niet eens meer gedag, misschien is het mijn wijk maar dat jong kan echt niks en is mensenschuw, succes.
Voor de rest, mensen weten dondersgoed dat ik de post loop, gaan ze voor mn deur staan om te vragen waar hun TV blijftja nogsteeds.
Of ze bellen aan,dus aan mijn eigen deur, waar ik woon, hallo ik wacht op dit of dat.
vreselijk.
KENDA en CSTquote:Op zaterdag 1 november 2014 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
Wat fietsbanden aangaat ben ik ook een fan van de duurdere merkbanden. Sinds ik mijn fiets ruim 4 jaar geleden heb gekocht heb ik mijn buitenbanden nog nooit hoeven vervangen. Het scheelt ook als je fiets niet dag en nacht buiten laat staan.
Kenda (die heb ik), Schwalbe, Vredestein en CST zijn allemaal goede merken.
Ik gok op Brabantland.quote:het is 1 november. Ik liet vandaag de hond uit in een nog grotendeels groen bos (geen naaldbos) en ik ga straks in een t-shirt de post bezorgen.. In welk land woon ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |