Wanneer moest je de eerste betaling binnen hebben volgens de site?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:29 schreef Horsemen het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die toevallig meedoen met het project Akoesticum via KoM? Zo ja, hebben jullie je eerste betaling al binnen?
Ik verwacht niet dat GVE snel omvalt, maar ik heb (daarnaast) ook vijf projecten op KOM. Zo ingewikkeld is het aanmeldingsproces niet, dus een tweede platform vind ik geen probleem. Auxmoney.de (een Duits crowdfundingplatform) heeft bijvoorbeeld een veel ingewikkeldere aanmeldingsprocedure (als je nog geen Duitse betaalrekening hebt en/of niet tegen de Duitse grens woont). Voordelen:quote:Ik ga nu ook niet meer spreiden over meerdere platformen denk ik, dat wou ik in het begin wel doen maar GVE is de grootste en succesvolste denk ik dus waarom zou ik dan nog gaan spreiden? Lijkt me niet dat GVE omvalt en dan nog zijn je investeringen inprincipe veilig.
Hoe denken jullie daarover?
Helemaal eens dat het goed is als er concurrentie is voor GVE.quote:1. GVE houdt concurrentie, dat houdt ze scherp.
Goed punt! Ik moet dat echt beter bijhouden. Ik heb ook nog niets ontvangenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:29 schreef Horsemen het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die toevallig meedoen met het project Akoesticum via KoM? Zo ja, hebben jullie je eerste betaling al binnen?
Ligt aan het platform, bij GVE (meest gebruikt hier) is dat idd zo.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Moet je crowdfunding zien als een lening waarop de leningnemer iedere termijn aflost inclusief rente?
Nog niet, volgens de site komt de eerste binnen op 6 nov.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:29 schreef Horsemen het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Crowdfundingquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Moet je crowdfunding zien als een lening waarop de leningnemer iedere termijn aflost inclusief rente?
Vooralsnog heb ik van een investering op Lendico afgezien. Dat heeft meerdere oorzaken. Er hebben tot nu toe weinig interessante projecten op het platform gestaan. Daarnaast vindt ik de kostenstructuur van Lendico niet transparant en ogenschijnlijk duur. Als je bij GVE 100 euro investeert, dan betaal je daarvoor 0,9 euro. Bij Lendico betaal je per aflossing 1% bij projecten met een loopduur van langer dan 6 maanden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:00 schreef mesaana het volgende:
Ik zie maar weinig gebeuren op Lendico! (...) Dus ik ben benieuwd: waarom niet? Er zijn vast wel wat van jullie die hier al naar gekeken hebben!
Vooral omdat de projecten waardeloos zijn.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:00 schreef mesaana het volgende:
Ik zie maar weinig gebeuren op Lendico!
Ik heb hier al wat in geinvesteerd (25 EUR is immers nog te overzien), maar ik zie niet veel mede investeerders.
Dus ik ben benieuwd: waarom niet? Er zijn vast wel wat van jullie die hier al naar gekeken hebben!
Dit ja!quote:Op zondag 26 oktober 2014 15:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vooral omdat de projecten waardeloos zijn.
Ik vind dat Multi-link vergeleken met andere projecten maar langzaam vol loopt.quote:Op zondag 26 oktober 2014 21:00 schreef µ het volgende:
Multi-Link zit inmiddels over de helft.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7513
Volgens de site zou dat eerst op 6 oktober zijn maar nu staat het ineens op 6 november. Op 1 september heb ik mijn inleg overgemaakt, dus zou 6 oktober wel logischer zijn, maar goed we wachten af.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 07:39 schreef Goesten het volgende:
[..]
Wanneer moest je de eerste betaling binnen hebben volgens de site?
Wat ook slecht is dat is dat je niet hoort als een project gestart is.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:42 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Goed punt! Ik moet dat echt beter bijhouden. Ik heb ook nog niets ontvangen
Het vreemde is dat toen ik medio september op de site keek er stond dat de eerste betaling op 6 oktober zou zijn. Nu staat er bij mij ook ineens 6 november. Er zit dan ook wel erg veel tijd tussen overmaken inleg en start project. Dat zomaar veranderen van de datum is wel een beetje dubieus.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:43 schreef mesaana het volgende:
[..]
Nog niet, volgens de site komt de eerste binnen op 6 nov.
7%, 60 maanden en een B rating? Bedankt maar nee bedankt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:02 schreef Horsemen het volgende:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8668
Nieuw en gaat super snel! Is ook maar 16k
Ik doe niet mee.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:02 schreef Horsemen het volgende:
Die was toch al binnen een paar uur vol of niet?quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:05 schreef leolinedance het volgende:
Smitveld is vol trouwens:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8422
En vol is hij..........quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:02 schreef Horsemen het volgende:
Krijg net pas de mail binnen dat ie volgeschreven is.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:06 schreef Keselo het volgende:
[..]
Die was toch al binnen een paar uur vol of niet?
Dat lijkt volgens mij maar zo gezien het grote leenbedrag.quote:Op maandag 27 oktober 2014 08:59 schreef Goesten het volgende:
[..]
Ik vind dat Multi-link vergeleken met andere projecten maar langzaam vol loopt.
Mocht het opgeschroefd worden naar 8,5%, krijg ik dan ook deze 8,5% ondanks het feit dat ik heb ingeschreven op 8%?quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat lijkt volgens mij maar zo gezien het grote leenbedrag.
Mensen zullen maar iets meer terughoudend zijn dan normaal, maar die loopt straks wel vol. (hoop stiekem nog op 8,5%)
Hij was al veel eerder vol, maar die mail liet lang op zich wachten inderdaad.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Krijg net pas de mail binnen dat ie volgeschreven is.
Het lijkt mij wel aangezien er maar 1 leenovereenkomst gemaakt wordt. Ik heb op de schuldbekentenissen ook geen vakken gezien wat meerdere rentes zou ondersteunen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:16 schreef Keselo het volgende:
[..]
Mocht het opgeschroefd worden naar 8,5%, krijg ik dan ook deze 8,5% ondanks het feit dat ik heb ingeschreven op 8%?
Same here, maar hij zat al binnen een dag vol.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Krijg net pas de mail binnen dat ie volgeschreven is.
Ja, dan krijg jij ook de 8,5%.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:16 schreef Keselo het volgende:
[..]
Mocht het opgeschroefd worden naar 8,5%, krijg ik dan ook deze 8,5% ondanks het feit dat ik heb ingeschreven op 8%?
In mijn ervaring zo'n 2 tot 3 dagen.quote:Op maandag 27 oktober 2014 18:28 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe lang duurt het gemiddeld voor je het geld moet overmaken nadat je een mail hebt ontvangen dat het project vol is geschreven?
Er zit overigens soms wel dagen tot weken tussen het moment dat het project vol is en het moment dat je de mail krijgt. Een enkele keer krijg je de mail gelijk op de zelfde dag.quote:Op maandag 27 oktober 2014 18:28 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe lang duurt het gemiddeld voor je het geld moet overmaken nadat je een mail hebt ontvangen dat het project vol is geschreven?
Ik heb het gemerkt ja, dankjewel.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:34 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Er zit overigens soms wel dagen tot weken tussen het moment dat het project vol is en het moment dat je de mail krijgt. Een enkele keer krijg je de mail gelijk op de zelfde dag.
Hebben meer mensen deze mail gekregen?quote:Beste investeerder,
Als eerste wil ik je nogmaals hartelijk danken voor de lening die je Quickboats Europe hebt verstrekt.
Het eerste seizoen van Quickboats in Europa zit er op. Tijd om de balans op te maken.
Een succesvolle crowdfundcampagne bij geldvoorelkaar.nl, de nodige publiciteit, bootpartner van Suzuki en beurzen in binnen en buitenland. Op de valreep van het seizoen kwamen de eerste boten in Nederland aan. Inmiddels zijn 13 boten verkocht in binnen en buitenland. Voor het volgende seizoen zijn boten in productie en onderweg.
Quickboats Europe staat op de kaart. Voor het komende jaar is de introductie gepland van de kleinere Quickboat 2.5. De directie van de grootste camperfabrikant van Europa heeft afgelopen week laten weten met Quickboats een camper te willen ontwikkelen waarmee in de toekomst de kleine Quickboat eenvoudig kan worden meegenomen. Een geweldige kans om de markt verder te bestormen.
De introductie van de Quickboat 2.5 gaan we wederom financieren met een crowdfundcampagne. Dit keer niet in de vorm van een lening, maar door het uitgeven van aandelen via crowdfundorganisatie Symbid.com.
De voorbereidingen zijn in volle gang. In overleg met Symbid.com is het mogelijk om jou voorrang te geven bij het uitgeven van aandelen. Door het kopen van een aandeel wordt je mede eigenaar en blijf je nog meer betrokken bij de verdere ontwikkeling van Quickboats Europe BV.
Helaas heb ik niet van alle investeerders de adresgegevens. Ik wil ook deze investeerders en de investeerders die in Quickboats hadden willen investeren, maar die te laat waren de mogelijkheid bieden nu als eerste deel te nemen. Mocht je deze mensen toevallig kennen, wil je mij dat laten weten? Dan kan ik hen ook uitnodigen voor de exclusieve besloten periode om in te tekenen, zodat zij niet (weer) naast de boot stappen.
Meer informatie over hoe jij, als leningverstrekker, als eerste een aandeel kunt kopen volgt nog. Hier alvast de video waarmee we de crowdfundcampagne ingaan.
Dat is dus waarschijnlijk niet gehaald. Ik heb wel een keer een mail gelezen dat de productie vertraagd was en dat de eerste levering eind juni zou zijn. Dit kan gebeuren. Maar, de prognose dat in juni de 50 boten verkocht zijn te opzichte van nu, 4 maanden later, "pas" 13 boten verkocht...quote:Vanaf Juni komen de eerste 50 boten naar Nederland. De verwachting is dat deze dan verkocht zullen zijn.
Ik denk dat als ze nu nog veel moeten ontwikkelen ze veel kosten hebben en ze nog weinig opbrengsten hebben. Als je dan weer gaat lenen heb je weer de aflossingsverplichting, terwijl als je het via aandelen doet je dat niet hebt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:03 schreef fingie het volgende:
Afgelopen zaterdag ontving ik deze mail van Quickboats.
[..]
Hebben meer mensen deze mail gekregen?
Zelf weet ik (nog) niet wat ik ervan moet denken. Dat extra geld opgehaald wordt via crowdfunding vind ik niet raar, wel dat er gekozen wordt voor een ander platform. Waarom niet weer via Geld voor Elkaar als lening maar aandelen via Symbid? Vallen de resultaten tegen? Wil Geld voor Elkaar niet nog een lening verstrekken?
In de mail staat dat er 13 boten verkocht zijn tot nu toe. In de prognose in het oorspronkelijke project op gve stond
[..]
Dat is dus waarschijnlijk niet gehaald. Ik heb wel een keer een mail gelezen dat de productie vertraagd was en dat de eerste levering eind juni zou zijn. Dit kan gebeuren. Maar, de prognose dat in juni de 50 boten verkocht zijn te opzichte van nu, 4 maanden later, "pas" 13 boten verkocht...
Ik denk dat je zelf al een belangrijke verklaring noemt: mogelijk valt de verkoop nog wat tegen. Een reden om de tweede financieringsronde via Symbid te laten lopen en niet via GVE, kan zijn dat een lening via GVE moet worden terugbetaald terwijl participanten via Symbid zich in het bedrijf inkopen. Die hoef je dus niet terug te betalen. Wat negatief gesteld kun je zeggen dat het bedrijfsrisico een beetje verschoven wordt. Positief bekeken kun je mede-eigenaar worden van een top-bedrijf in wording.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:03 schreef fingie het volgende:
Dat extra geld opgehaald wordt via crowdfunding vind ik niet raar, wel dat er gekozen wordt voor een ander platform. Waarom niet weer via Geld voor Elkaar als lening maar aandelen via Symbid? Vallen de resultaten tegen? Wil Geld voor Elkaar niet nog een lening verstrekken?
Maar het product wordt ontwikkeld door een Australisch bedrijf. Uit het oorspronkelijke project:quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:12 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze nu nog veel moeten ontwikkelen ze veel kosten hebben en ze nog weinig opbrengsten hebben. Als je dan weer gaat lenen heb je weer de aflossingsverplichting, terwijl als je het via aandelen doet je dat niet hebt.
Ontwikkeling staat daar niet bij. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij zelf iets gaat ontwikkelen naast de Australische producent. Wellicht in samenwerking, maar dan lijkt mij dat dat voornamelijk gefinancierd wordt door het Australische bedrijf.quote:Wat is de aard van de activiteiten van de onderneming?
Import, marketing, verkoop en distributie van Quickboats producten.
Nee, dan zal het de ontwikkeling niet zijn, maar ik denk dat doordat de verkoop tegenvalt hij liever eigen vermogen wilt hebben, omdat hij daarbij geen terugbetaalverplichting heeft. Daarnaast is het misschien ook wel moeilijk een nieuwe lening te krijgen als zijn eerder gestelde doelen bij lange na niet gehaald zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:20 schreef fingie het volgende:
[..]
Maar het product wordt ontwikkeld door een Australisch bedrijf. Uit het oorspronkelijke project:
[..]
Ontwikkeling staat daar niet bij. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat hij zelf iets gaat ontwikkelen naast de Australische producent. Wellicht in samenwerking, maar dan lijkt mij dat dat voornamelijk gefinancierd wordt door het Australische bedrijf.
Als dat nieuw op te halen geld dan maar niet noodzakelijk is om aan de verplichting van de via GVE verkregen lening te voldoen...quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:24 schreef eenjongen... het volgende:
Daarnaast is het misschien ook wel moeilijk een nieuwe lening te krijgen als zijn eerder gestelde doelen bij lange na niet gehaald zijn.
Het duurt wat langer doordat het meer dan een half miljoen is maar het is al mooi op weg. Is een goed bedrijf in een stabiele business dat al langer bestaat. Rente is netjes.quote:
Tjonge jonge, dat deze doorzichtige truuk nog steeds van stal gehaald wordt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:03 schreef quote fingie het volgende:
Ik wil ook deze investeerders en de investeerders die in Quickboats hadden willen investeren, maar die te laat waren de mogelijkheid bieden nu als eerste deel te nemen.
Inderdaadquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:56 schreef BartNH het volgende:
[..]
Tjonge jonge, dat deze doorzichtige truuk nog steeds van stal gehaald wordt.
Ik wilde net hetzelfde posten. Die gaan het nooit redden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Internetkerk kunnen we wel afschieten denk ik. Afgelopen zes dagen nog geen 7,5k geïnvesteerd, waarvoor 4,5k door één iemand.
WGR / Crowdfunden en de belastingdienstquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:22 schreef Imperatore het volgende:
Ik heb volgens mij eens voorbij zien komen dat inkomsten uit cf altijd in box 3 vallen, weet iemand daar iets meer over?
Ohja, daar dusquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:38 schreef µ het volgende:
[..]
WGR / Crowdfunden en de belastingdienst
Zie ook de 1-na-laatste regel uit de OP.
Dan heb je er voor de komende aangifte nog even niets mee te makenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Kijk, dat wist ik dan weer niet maar dat is mooi. Ik doe ook pas sinds februari in cf.
Je hebt helemaal gelijk maar je moet altijd vooruit blijven denken;-)😉quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:04 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dan heb je er voor de komende aangifte nog even niets mee te maken
True!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk maar je moet altijd vooruit blijven denken;-)😉
Hoe wist je dit al?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:28 schreef Tha_Duck het volgende:
Er is een nieuwe, maar die is al vol voor de notificatie verwacht ik
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8497
Ik stop er ook niks in, maar gaat om 4k, dat kan iedereen binnen 3 jaar wel ophoesten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:31 schreef Horsemen het volgende:
Nee, het kan nog maar ik zie er niets in. Looptijd driejaar en ik denk dan waarom zo lang als er op korte termijn een groot bedrag vrij komt
Snap het ook niet helemaal. Als hij en zijn partner allebeid ff rood staan dan ben je er toch al bijna?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:31 schreef Horsemen het volgende:
Nee, het kan nog maar ik zie er niets in. Looptijd driejaar en ik denk dan waarom zo lang als er op korte termijn een groot bedrag vrij komt
Inderdaad, voor zo'n groot bedrag gaat het vrij vlot.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 06:23 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Het duurt wat langer doordat het meer dan een half miljoen is maar het is al mooi op weg. Is een goed bedrijf in een stabiele business dat al langer bestaat. Rente is netjes.
En zojuist mail met de vraag voor overmakenquote:Op maandag 27 oktober 2014 17:05 schreef leolinedance het volgende:
Smitveld is vol trouwens:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8422
Wat ik niet snap is dat dat a) aflossingsbedrag gaat omhoog en b) GvE heeft al gemeld dat er een hiaat in zijn verhaal zat. Maar de risico scores blijven hetzelfde. Moet toch eigenlijk niet kunnenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:28 schreef CaLeX het volgende:
Project Escamp van 7 naar 8.5% gegaan?
Alsof dat niet al onder water stond, van ¤ 5995 naar ¤ 6271 aflossing per maand met de inkomsten van 4 à 6 huurwoningen
Als hij meer rente betaald gaat zijn aflossing natuurlijk ook omhoog.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:46 schreef Goesten het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat dat a) aflossingsbedrag gaat omhoog en b) GvE heeft al gemeld dat er een hiaat in zijn verhaal zat. Maar de risico scores blijven hetzelfde. Moet toch eigenlijk niet kunnen
Ik heb het even gemist. Wat is het hiaat wat GvE geeft gemeld dan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:46 schreef Goesten het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat dat a) aflossingsbedrag gaat omhoog en b) GvE heeft al gemeld dat er een hiaat in zijn verhaal zat. Maar de risico scores blijven hetzelfde. Moet toch eigenlijk niet kunnen
zie forum #18 volgens mij een post van Calexquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:25 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb het even gemist. Wat is het hiaat wat GvE geeft gemeld dan?
Het aanbod aan projecten is niet zo hoog, daardoor loopt er ook meer vol volgens mij.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:46 schreef Zith het volgende:
Gaat hem ook echt niet lukken met zijn 7%.
Geen incentives:'( Dat zou hij wel moeten doen met dit percentage, gemiste kans!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:41 schreef Zith het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6152
Naam: Klimbos Weert
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 235.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5
Graydon rating: BBB
350k is wel heel fors voor 200 harnasjes en helmen en wat kabels tussen bomen trekken.quote:
Beter op deze manier dan elke keer projecten die niet vol lopen, dan komen er ook geen nieuwe projecten meer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef Scooper het volgende:
Je ziet tegenwoordig veel dat projecten met een lage rente starten en daarna ophogen.
Escamp van 7,0% naar 8,5%. En nu ook v.o.f. CMDSD van 7% naar 8%.
Doordat GvE dit mechanisme van rente bijstellen toelaat daalt de gemiddelde rente op het platform voor ons als investeerders natuurlijk wel. (laag instarten en alleen indien nodig verhogen)
Heb ik ook al een paar keer gehad. Dit keer was ik er wel op tijd bij.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:17 schreef Scooper het volgende:
Wtf? Ik was ruim op tijd met dit project, maar ik kreeg geen activeringsmail van GvE, normaal komen deze zo ongeveer instant binnen. Ik heb zelfs een tweede keer ingeschreven nadat de mail maar niet kwam. Ondanks dat nog steeds geen activeringsmail binnen. Inmiddels is het project vol gejoekeld. Eerste keer dat ik dit zo heb, is toch wel beetje jammer!
[edit]En nu komen de activeringmails pas binnen, tja, nu heb ik er natuurlijk niets meer aan...
AA, BKR(C), hoge rente, goed bedrijf... alle lampen stonden op groen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:20 schreef CaLeX het volgende:
22k met 25 investeerders.
Ligt het aan mij of gaat het gemiddeld geinvesteerd bedrag omhoog?
Is v.o.f. CMDSD inderdaad hoger geworden? Had dat vermoeden al maar verwijder de 'nieuw project op GVE' mailtjes altijd dus wist het niet zeker.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef Scooper het volgende:
Je ziet tegenwoordig veel dat projecten met een lage rente starten en daarna ophogen.
Doordat GvE dit mechanisme van rente bijstellen toelaat daalt de gemiddelde rente op het platform voor ons als investeerders natuurlijk wel. (laag instarten en alleen indien nodig verhogen)
Plus dat dit gewoon een ideaal project is om dat juist wel te doen, vrijkaartjes is nog een beetje extra reclame ook t.z.t.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Geen incentives:'( Dat zou hij wel moeten doen met dit percentage, gemiste kans!
my thoughts, vrijkaartjes / korting kaarten / desnoods gratis koffie met een koekje etcquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Plus dat dit gewoon een ideaal project is om dat juist wel te doen, vrijkaartjes is nog een beetje extra reclame ook t.z.t.
Maakt die ¤ 2.60 per 100inleg nu echt zoveel uit?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:38 schreef NB1908 het volgende:
Met die 8% nu ga ik wel twijfelen trouwens...
Als je zelf een lening zou nemen doe je toch ook liever 7.5% dan 8.0%. Het aloude spreekwoord "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd" geldt natuurlijk ook met geld uitlenen alleen dan beetje andersom uhum.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:17 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Maakt die ¤ 2.60 per 100inleg nu echt zoveel uit?
incentives zijn echt een grote mogelijkheid voor leners om naambekendheid te krijgen. Ik heb via GvE twee keer wat mondsverzorgings producten gekregen en heb ook een keer een gratis bezoek aan een kapper gekregen. Voor mijn gevoel is het aantal projecten met interessante incentives,dus geen kortingscodes oid, afgenomen wat ik wel jammer vind.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:17 schreef CaLeX het volgende:
[..]
my thoughts, vrijkaartjes / korting kaarten / desnoods gratis koffie met een koekje etc
Met minimaal 400 investeerders heb je dan ook 400 potentiele klanten waarbij niemand alleen komt.
[..]
Maakt die ¤ 2.60 per 100inleg nu echt zoveel uit?
Zeker, maar er is toch een groot deel gunfactor bij het uitlenen. Bij mij dan iig, en daar doet een 1% meer of minder niets aan afquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:27 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Als je zelf een lening zou nemen doe je toch ook liever 7.5% dan 8.0%. Het aloude spreekwoord "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd" geldt natuurlijk ook met geld uitlenen alleen dan beetje andersom uhum.
Die ging gewoon knalhard. Ik keek 12 minuten na de mail van Duck en toen was ie al vol. Niet gek, als de eerste investeerder al 5k inlegt, da's bijna 25% van het bedrag.. Maar alle voorwaarden waren ook gunstig natuurlijk dus dan leggen mensen al gauw meer in. Ik was ook wel ingestapt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:20 schreef CaLeX het volgende:
Ik vind het nogal onprofessioneel staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef Scooper het volgende:
Best kans dat meer en meer vaste crowd funders richting de 100 projecten gaan lopen. Daarnaast was dit zo te zien een prima project. Helaas was ik veel te laat, heb ook niet de zin en tijd om constant alles in de gaten te houden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:20 schreef CaLeX het volgende:
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:36 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
incentives zijn echt een grote mogelijkheid voor leners om naambekendheid te krijgen. Ik heb via GvE twee keer wat mondsverzorgings producten gekregen en heb ook een keer een gratis bezoek aan een kapper gekregen. Voor mijn gevoel is het aantal projecten met interessante incentives,dus geen kortingscodes oid, afgenomen wat ik wel jammer vind.
Aangezien GvE hier toch meeleest adviseer ik hen om leners te stimuleren om een incentive aan te bieden .
Kan zijn maar handel is handel en niet geschoten is altijd mis. Ik zou het ook zo doen .....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:52 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik vind het nogal onprofessioneel staan.
Als je het al een tijdje doet, gaat het nu wel optellen ja.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Best kans dat meer en meer vaste crowd funders richting de 100 projecten gaan lopen. Daarnaast was dit zo te zien een prima project. Helaas was ik veel te laat, heb ook niet de zin en tijd om constant alles in de gaten te houden.
Zo is dat, nieuwe ronde nieuwe kansen 😊quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je het al een tijdje doet, gaat het nu wel optellen ja.
Ik hou het ook niet de hele tijd bij, de mailing is erg handig. Maar die moet in dit soort gevallen maar net gunstig uitpakken én dan moet je ook nog eens de tijd hebben om in te loggen, een risico-assessment te maken en een bedrag te kiezen.
Als je een drukke baan hebt of je bent veel op pad, is dat dus al lastig en loop je best wat 'kansjes' mis. Maar da's geen ramp, er komen vast wel weer nieuwe kansen
Ik niet, het is uitzoeken hoe het in elkaar zit qua vraag en aanbod.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:52 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik vind het nogal onprofessioneel staan.
Ik sla hem over.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:33 schreef Keselo het volgende:
Nieuw project.
Ik kijk het nog even aan, verwacht niet dat deze al te snel vol zal lopen.
Weinig echt goede projecten de afgelopen week. Niets van 8%, lijkt wel alsof dat tijdperk ten einde is gekomen (en dat nou net wanneer ik begin met crowdfundenquote:
Er was er eenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef Keselo het volgende:
[..]
Weinig echt goede projecten de afgelopen week. Niets van 8%, lijkt wel alsof dat tijdperk ten einde is gekomen (en dat nou net wanneer ik begin met crowdfunden)
Zeker wel een goed project van 8% deze week. En ik zit erin ookquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef Keselo het volgende:
[..]
Weinig echt goede projecten de afgelopen week. Niets van 8%, lijkt wel alsof dat tijdperk ten einde is gekomen (en dat nou net wanneer ik begin met crowdfunden)
Ja, daar lijkt het wel steeds meer op. Te verklaren door enerzijds de nog steeds dalende rente en anderzijds (en dat is denk ik de belangrijkste) dat de projecten zo makkelijk vollopen. Marktwerking dus. Wel extra belangrijk op je risico vs rendement goed in de gaten te houden. In mijn geval zal dat inhouden dat ik wat minder snel zal gaan instappen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef Keselo het volgende:
[..]
Is gewoon einde van deze dag vol. (Helaas???)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:33 schreef Keselo het volgende:
Nieuw project.
Ik kijk het nog even aan, verwacht niet dat deze al te snel vol zal lopen.
Flutproject, 7 jaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7849
84 maanden en 7%. Nee bedankt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
Over een uurtje zit die al wel vol. Maar ik vind persoonlijk 6,5% gewoon te weinig voor een starter.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Is gewoon einde van deze dag vol. (Helaas???)
JAaaaa, wasmachines huren voor maar 300 euro per jaarquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
Ik zie er echt helemaal niets in. Net als windmolens op zee, ik geloof niet dat dit ooit rendabel zal zijn/worden zonder subsidies e.d. Ik zie het al gebeuren, huur je over twee jaar een machine, krijg je er een die al een jaar bij een ander heeft staan draaien. Daarnaast een borg betalen, huur betalen en dat voor mensen die al geen geld hebben om zelf een wasautomaat te kopen (dat zal namelijk in de praktijk de grootste doelgroep worden. Nee, ik pas, ook voor 8 of 9%. Maar het zal mij niet verbazen als ook deze vol komt, onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
Snap er ook niks van. 25 euro per maand ook, dan is een doorlopend krediet voor een dergelijke wasmachine stukken goedkoper en dan ben je wél de eigenaar ervan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie er echt helemaal niets in. Net als windmolens op zee, ik geloof niet dat dit ooit rendabel zal zijn/worden zonder subsidies e.d. Ik zie het al gebeuren, huur je over twee jaar een machine, krijg je er een die al een jaar bij een ander heeft staan draaien. Daarnaast een borg betalen, huur betalen en dat voor mensen die al geen geld hebben om zelf een wasautomaat te kopen (dat zal namelijk in de praktijk de grootste doelgroep worden. Nee, ik pas, ook voor 8 of 9%. Maar het zal mij niet verbazen als ook deze vol komt, onbegrijpelijk.
Zit ook wat in.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:56 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik niet, het is uitzoeken hoe het in elkaar zit qua vraag en aanbod.
De bakker en slager zijn ook zo begonnen met hun vlees aan jou te verkopen.
Wat een flutbedrijf. Een wasmachine huren voor ¤ 300,- per jaarquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
Inderdaad onbegrijpelijk en erg jammer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie er echt helemaal niets in. Net als windmolens op zee, ik geloof niet dat dit ooit rendabel zal zijn/worden zonder subsidies e.d. Ik zie het al gebeuren, huur je over twee jaar een machine, krijg je er een die al een jaar bij een ander heeft staan draaien. Daarnaast een borg betalen, huur betalen en dat voor mensen die al geen geld hebben om zelf een wasautomaat te kopen (dat zal namelijk in de praktijk de grootste doelgroep worden. Nee, ik pas, ook voor 8 of 9%. Maar het zal mij niet verbazen als ook deze vol komt, onbegrijpelijk.
En de eerste jaren ook gewoon garantie, snap het ook niet helemaal. Maar goed er zijn ook mensen die hun cv op deze manier bekostigen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een flutbedrijf. Een wasmachine huren voor ¤ 300,- per jaar
Die machine kost ¤ 1.100,- ,dus na 4 jaar huren had je de machine voor dat bedrag zelf kunnen kopen en een apparaat gehad met een paar 100 euro restwaarde.
Ik begin haast te denken dat ik het concept niet snap![]()
Dit kan je duidelijker vragenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:54 schreef djac1 het volgende:
Een vriendin van mij zag dat ze crowdfunding zag als een soort schuld.. Diegene die iets doneert moet je iets terug voor doen. Hoe zien jullie dit?
Zag het ook ja:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:51 schreef Goesten het volgende:
Op KOM hebben ze ook een leuk nieuw project. Een golf skateboard.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8292quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef Keselo het volgende:
[..]
Mooie! Heb er gelijk 200 ingestoptquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:11 schreef µ het volgende:
[..]
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8292
Ik ben een keer op tijd bij een mooi projectquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:11 schreef µ het volgende:
[..]
Ik doe ook mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:11 schreef µ het volgende:
[..]
Dat weet je pas over 5 jaar.......quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:24 schreef Keselo het volgende:
[..]
300 euro in dit project gestopt, buitenkansje.
Vind het een onzin project maar heb toch geld erin gestopt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:42 schreef CaLeX het volgende:
Tweede OAMKB al, laatst een in brabant toch?
Ik snap niet zo heel goed waarom er in elke stad een vestiging dient te komen, dat is toch het mooie van het online regelen?
Soms wil je het product ook eerst in het echt zienquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:42 schreef CaLeX het volgende:
Tweede OAMKB al, laatst een in brabant toch?
Ik snap niet zo heel goed waarom er in elke stad een vestiging dient te komen, dat is toch het mooie van het online regelen?
Dat klopt, maar met al die 7%tjes die de laatste tijd langs komen vind ik dit wel weer eens fijn om te zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat weet je pas over 5 jaar.......
Maar dan alsnog, hoezo kan die meneer van brabant niet in de auto stappen en een keer in de maand 10~16 afspraken in huizen afgaan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:58 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Soms wil je het product ook eerst in het echt zien
In het accountantsberoep zal niet alles digitaal kunnen. Als jij besluit met zo'n OAKMB'er in zee te gaan, zul je er niet aan ontkomen om eens in de zoveel tijd daadwerkelijk daar langs te gaan. Je eigen administratie fysiek bijhouden geniet bij heel veel mensen nog altijd de voorkeur en is ook een stuk makkelijker en praktischer (anders ben je de hele dag bezig met je bonnetjes inscannen, daar zit ook niemand op te wachten). Ook face-to-face besprekingen hebben vaak voor klanten een meerwaarde. Ik kan begrijpen dat je dan als ondernemer in Zwolle geen zin hebt om iedere 3 maanden in de auto te stappen en 2 uur heen en terug naar Roosendaal te moeten rijden omdat daar je accountant zit (er zijn mensen die dat doen, maar dat ter zijde).quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Maar dan alsnog, hoezo kan die meneer van brabant niet in de auto stappen en een keer in de maand 10~16 afspraken in huizen afgaan?
thnx de naam zet me dus net op het verkeerde beenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:32 schreef Keselo het volgende:
[..]
In het accountantsberoep zal niet alles digitaal kunnen. Als jij besluit met zo'n OAKMB'er in zee te gaan, zul je er niet aan ontkomen om eens in de zoveel tijd daadwerkelijk daar langs te gaan. Je eigen administratie fysiek bijhouden geniet bij heel veel mensen nog altijd de voorkeur en is ook een stuk makkelijker en praktischer (anders ben je de hele dag bezig met je bonnetjes inscannen, daar zit ook niemand op te wachten). Ook face-to-face besprekingen hebben vaak voor klanten een meerwaarde. Ik kan begrijpen dat je dan als ondernemer in Zwolle geen zin hebt om iedere 3 maanden in de auto te stappen en 2 uur heen en terug naar Roosendaal te moeten rijden omdat daar je accountant zit (er zijn mensen die dat doen, maar dat ter zijde).
Dat is wat ik me er bij voorstel althans. Werk zelf ook op een accountantskantoor (samenstel), en er zijn klanten die zo veel mogelijk digitaal aanleveren en toch komen ze een paar keer per jaar over de vloer voor andere zaken.
Ik denk met heimwee terug aan die tijd dat een project met een 2/3 GvE-classificatie gewoon 9-10% rente bood..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:18 schreef Keselo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar met al die 7%tjes die de laatste tijd langs komen vind ik dit wel weer eens fijn om te zien.
Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Het is niet te hopen dat CF op die manier ten onder gaat aan zijn eigen succes. Maar gelukkig, zover is het nog niet, maar de rente ontwikkeling gaat op deze manier té snel de verkeerde kant op.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:06 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik denk met heimwee terug aan die tijd dat een project met een 2/3 GvE-classificatie gewoon 9-10% rente bood..
Ik ben bang als het zo door gaat dat crowdfunding uiteindelijk voor mij niet meer interessant zal zijn; mijn rendement na default moet wel minstens 3% hoger liggen dan bij de bank want anders vind ik het het risico niet waard..
Je hebt 4 vormen van crowdfunding:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:54 schreef djac1 het volgende:
Een vriendin van mij zag dat ze crowdfunding zag als een soort schuld. Je moet namelijk bijna altijd een wederdienst leveren voor je donateurs. Hoe zien jullie dit?
Edit: vraagstelling
Aan het eind van vorig jaar haalde GvE gemiddeld meer dan 2 miljoen per maand op. Aan het begin van dit jaar werd dit niet geëvenaard maar nu zitten ze weer structureel op de 2 miljoen per maand. Ben alleen benieuwd wanneer de golf met faillissementen dit forum zal bereiken.... Dit zal vroeg of laat gebeuren want tegenwoordig worden zelfs de meest waardeloze projecten gefinancieerd! maar volgens mij val ik hiermee in herhalingquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:45 schreef Keselo het volgende:
Lekker veel projecten vandaag, nummertje 4 alweer.
Dat is wel een goeie ja, maar toch heb ik ergens wel vertrouwen in al mn projecten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:01 schreef Mynheer007 het volgende:
Ben alleen benieuwd wanneer de golf met faillissementen dit forum zal bereiken.... Dit zal vroeg of laat gebeuren want tegenwoordig worden zelfs de meest waardeloze projecten gefinancieerd! maar volgens mij val ik hiermee in herhaling
Ik zou ook wel willen weten wat ik gemist heb..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben heel benieuwd nu. Een mogelijkheid om gratis geld in te leggen? Ratings aan te passen?
Valt me wel op dat er één verwijzing niet meer bestaat (van een project). Dat is normaal nooit, toch?
Heb het 'easy' project van vandaag gemist helaas. De rest is allemaal niet interessant. Maar als je ziet hoeveel mensen er toch geld in pompen...? Maf eigenlijk.
Verwijzing naar welk project is dat?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben heel benieuwd nu. Een mogelijkheid om gratis geld in te leggen? Ratings aan te passen?
Valt me wel op dat er één verwijzing niet meer bestaat (van een project). Dat is normaal nooit, toch?
Heb het 'easy' project van vandaag gemist helaas. De rest is allemaal niet interessant. Maar als je ziet hoeveel mensen er toch geld in pompen...? Maf eigenlijk.
De online accountantquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Verwijzing naar welk project is dat?
Ja, zag het net http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8292quote:
Ik kan hem nog gewoon inzien. Misschien omdat ik er ook in geïnvesteerd hebquote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:15 schreef Horsemen het volgende:
Ja, zag het net http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8292
Heeft het daar iets mee te maken denk je?
Raar, ik kan hem niet openenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 07:49 schreef Goesten het volgende:
[..]
Ik kan hem nog gewoon inzien. Misschien omdat ik er ook in geïnvesteerd heb
Ik kan er alleen nog bij via mijn investeringen... even afwachten wat Tha_Duck op het spoor isquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:36 schreef Blik het volgende:
Het project is ook weg van de eerste pagina, alsof het niet bestaan heeft.
Mysterieus...
Vooropgesteld dat ik niet weet of het allemaal om dit project gaat kan ik er alleen over vertellen dat ik gisteren GvE om de BKR notering heb gevraagd. Die stond er niet bij en die wil ik wel weten. Daar heb ik nog geen reactie op mogen ontvangen. Ik doe trouwens ook mee met dit project.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:36 schreef Blik het volgende:
Het project is ook weg van de eerste pagina, alsof het niet bestaan heeft.
Mysterieus...
Zit ook wel hoger tussen. Echter valt me op dat tarieven nogal hoog zijn (in ieder geval als je kleine bedragen inlegt). http://www.geldoverenweer.nl/read/onze-tarievenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Plannen met een half procent rente per jaar. Kom opWil je die funding nou of niet?
Ik denk dat die 60euro per lening is en niet per investeerder. Bij een leenbedrag van 15k betekent dat een kostenpost van 0,4%.Als het wel per investeerder is dan gaat deze SITE het echt niet halen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:53 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Zit ook wel hoger tussen. Echter valt me op dat tarieven nogal hoog zijn (in ieder geval als je kleine bedragen inlegt). http://www.geldoverenweer.nl/read/onze-tarieven
Heb nog niet gevonden wat de minimale toegestane investering is.
Staat op die pagina wel onderscheid tussen geldnemer en geldgever. Kosten voor geldgever bedragen ¤60,-quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:27 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik denk dat die 60euro per lening is en niet per investeerder. Bij een leenbedrag van 15k betekent dat een kostenpost van 0,4%.Als het wel per investeerder is dan gaat deze SITE het echt niet halen.
Kan niet anders dat de geldgevers (investeerders) gezamenlijk die 60 euro betalenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:45 schreef Graankorrel het volgende:
Staat op die pagina wel onderscheid tussen geldnemer en geldgever. Kosten voor geldgever bedragen ¤60,
Ik mag hopen dan naar rato van het ingelegde bedragquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:00 schreef Goesten het volgende:
[..]
Kan niet anders dat de geldgevers (investeerders) gezamenlijk die 60 euro betalen
Dan staat het niet erg duidelijk op de site hoor (en daarmee zijn ze dan wel een stuk goedkoper dan GVE)quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:00 schreef Goesten het volgende:
[..]
Kan niet anders dat de geldgevers (investeerders) gezamenlijk die 60 euro betalen
Slechts mogelijke graydon rating, gemiddeld BKR score en dan maar 7% .... nee dank jequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:18 schreef CaLeX het volgende:
Ik zit nog even te twijfelen over de KoKo verhuur
Eigenlijk alleen naar het verhaal gekekenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:34 schreef Goesten het volgende:
[..]
Slechts mogelijke graydon rating, gemiddeld BKR score en dan maar 7% .... nee dank je
o.b.v. looptijd,rentevergoeding en Graydon-rating kom ik op een verwacht rendement van 2,6%. Hierbij is de kans groot dat het rendement hoger zal zijn dan 2,6%, terwijl er een kleinere kans is dat het rendement aanzienlijk lager zal zijn.quote:Slechts mogelijke graydon rating, gemiddeld BKR score en dan maar 7% .... nee dank je
Erhm, en hoe kom je aan die wijsheid?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:20 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
o.b.v. looptijd,rentevergoeding en Graydon-rating kom ik op een verwacht rendement van 2,6%. Hierbij is de kans groot dat het rendement hoger zal zijn dan 2,6%, terwijl er een kleinere kans is dat het rendement aanzienlijk lager zal zijn.
HAS Döner zit al jaren in Eindhoven. Zeker goed te etenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Iemand Donertje?
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8593
Uitrekenen met Excel en de aanname gedaan dat Graydon-rating voor alle jaren B blijft. Bij gebrek aan meer Graydon-informatie aangenomen dat de PD-kans per jaar 3,75% is (gemiddelde van 2,5% en 4,99%). De kans dat de laatste betaling gedaan wordt is dan ongeveer 83%. Dat is dus meer dan 50% kans dat je alle betalingen terug krijgt en het rendement hoger zal zijn dan het verwachte rendement van 2,6% (dit is de beste verwachting). In 17% van de gevallen zullen niet alle maandbetalingen worden betaald. Afhankelijk van het aantal maanden dat niet wordt terug betaald, is het rendement iets lager of heel veel lager (lees negatief).quote:Erhm, en hoe kom je aan die wijsheid?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Iemand Donertje?
Nee, ik pas. Ik heb even genoeg horeca. Ik ben vooral héél benieuwd naar het verhaal van gisteren…….quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Iemand Donertje?
Had wel een leuke incentive verwachtquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Iemand Donertje?
Ik ben je kwijt, sorry.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 14:37 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
Uitrekenen met Excel en de aanname gedaan dat Graydon-rating voor alle jaren B blijft. Bij gebrek aan meer Graydon-informatie aangenomen dat de PD-kans per jaar 3,75% is (gemiddelde van 2,5% en 4,99%). De kans dat de laatste betaling gedaan wordt is dan ongeveer 83%. Dat is dus meer dan 50% kans dat je alle betalingen terug krijgt en het rendement hoger zal zijn dan het verwachte rendement van 2,6% (dit is de beste verwachting). In 17% van de gevallen zullen niet alle maandbetalingen worden betaald. Afhankelijk van het aantal maanden dat niet wordt terug betaald, is het rendement iets lager of heel veel lager (lees negatief).
Ja, het blijft in zijn algemeenheid onbegrijpelijk dat ze daar niet meer mensen mee proberen te binden aan hun bedrijf. Het kan ook anders, zie mijn bericht hier boven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:04 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
Had wel een leuke incentive verwacht
Goed over nagedacht. Die hebben trouwens wel snel die 250k binnen gehaald, in 1 dag.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:00 schreef Horsemen het volgende:
Vandaag via GvE een brief ontvangen van IIC (van o.a. Vacu vin) project 7851 m.b.t. het leveren van de gratis kurkentrekker. Los van een bedankje gaan ze ook gelijk een aanbieding doen om de kurkentrekker tegen een aantrekkelijke prijs aan te schaffen als geschenk voor vrienden en relaties. Kijk, dat is nu slim crowdfunding bedrijven.
Dat klopt, ik ben online. En later is nog niet aangebroken, sorry.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Je bent online, dus nu kun je uitleggen wat er aan de hand was
daarom geef ik ook aan dat ik de aanname doe dat de Graydon-rating gelijk blijft. Bij een Graydon-rating B hoort een een-jaars-faillisementskans van 2,5% tot 5%. Als de rating na een jaar nog steeds B is, dan geldt voor het tweede jaar dus wederom die 2,5% tot 5% faillisementskans (PD-kans). Voor de volgende jaren idem. Gemiddeld is de PD-kans 3,75% per jaar. Aan het eind van het jaar bestaat de onderneming dus nog met een kans op 96,25%. Het jaar er op is dit 96,25%*96,25% = 92,64%. Voor volgende jaren idem. levert 82,6% einde vijfde jaar.quote:Ten eerste doe je een aanname op een Graydon rating.
Yep. Maar neem maar van mij aan dat er aan gewerkt wordt, meerdere partijen zijn er mee bezig. Om dat proces niet in de weg te zitten moet het even zo. Hopelijk komt er snel een bericht dat e.e.a. uitgezocht is en kan ik er hier open over zijn.quote:
Dat was, achteraf, ook beter geweest. Ik reageerde te snel omdat ik schrok en dat werd vervolgens gequote. Heb gevraagd de quotes weg halen, en dat is ook gebeurd maar toen was het al te laat.quote:
No worries, komt later wel als de tijd rijp isquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat was, achteraf, ook beter geweest. Ik reageerde te snel omdat ik schrok en dat werd vervolgens gequote. Heb gevraagd de quotes weg halen, en dat is ook gebeurd maar toen was het al te laat.
Stom, dat besef ik mij nu. Maar gedane zaken nemen daarin geen keer. Helaas.
Ik dacht dat de kracht van dit forum was om als er dingen niet goed lopen we dit kunnen delen zodat we daar allemaal ons voordeel mee kunnen doen. Maar goed, als de veiligheid van de site of wat dan ook in gevaar is kan dit weer wel de juiste weg zijn. Je weet de spanning er wel in te houden haha. We horen het wel als de tijd rijp is……….quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:21 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat was, achteraf, ook beter geweest. Ik reageerde te snel omdat ik schrok en dat werd vervolgens gequote. Heb gevraagd de quotes weg halen, en dat is ook gebeurd maar toen was het al te laat.
Stom, dat besef ik mij nu. Maar gedane zaken nemen daarin geen keer. Helaas.
Of als je in de hotels wilquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als je aan de Doner kebap wil zit je goed vandaag
Gaat er wel over:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:52 schreef Blik het volgende:
http://fd.nl/ondernemen/900918/wasmachinedienst-haalt-drie-ton-op
Ik kan het artikel niet lezen want er zitten rechten op, maar wel grappig dat er dus meer mensen zijn die een dergelijk idee hebben. Het gaat volgens mij niet over Bundles, het project van GVE, want dat is slechts 110.000 euro en nog niet vol
quote:Wasmachinedienst haalt drie ton op
Van onze redacteur
vrijdag 31 oktober 2014, 14:54
update: vrijdag 31 oktober 2014, 15:42
De start-up Bundles, een initiatief dat wasmachines verhuurt, heeft in totaal ¤ 300.000 groeigeld ontvangen van de Stichting Doen en wasmachinefabrikant Miele.
Bij Bundles betalen consumenten voor het gebruik van een wasmachine. Het apparaat wordt hiervoor aan internet gekoppeld. De kosten van een wasbundel voor 15 tot 35 wasjes bedragen tussen ¤ 22,95 tot ¤ 26,95 per maand.
Publiek
Naast geld van Miele en Stichting Doen haalde Bundles ook geld op bij het publiek. Via crowdfundingplatform Geldvoorelkaar.nl kreeg het bedrijf binnen 24 uur al ruim 60% van het investeringsdoel van ¤ 110.000 toegezegd.
Bundles werd begin dit jaar op opgericht door voormalig innovatiemanager van Essent, Marcel Peters. Begin dit jaar volgde het bedrijf een ondernemersprogramma bij het Amsterdamse Rockstart, het Rockstart Accelerator Smart Energy-programma.
Het gaat wel over Bundles, die heeft namelijk ook een investering van ¤ 300.000,- ontvangen van Stichting Doen, Miele en nog twee andere investeerders.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:52 schreef Blik het volgende:
http://fd.nl/ondernemen/900918/wasmachinedienst-haalt-drie-ton-op
Ik kan het artikel niet lezen want er zitten rechten op, maar wel grappig dat er dus meer mensen zijn die een dergelijk idee hebben. Het gaat volgens mij niet over Bundles, het project van GVE, want dat is slechts 110.000 euro en nog niet vol
3 wasjes x 4 weken is toch 12 wasjes per maand?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:59 schreef Blik het volgende:
Dus toch. Wat een publiciteit voor een dergelijk flut-initiatief. 35 wasjes kosten dus 26,95 per maand! Waarschijnlijk ook nog zonder elektriciteitskosten, want die betaal je zelf. 35 wasjes is niks, ik doe zelf (gezin met kind) minimaal 4 keer zoveel. Zeker 3 wasjes per week.
Hmm, ging er vanuit dat die wasbundel dan per jaar was. Want 35 wasjes vind ik dan weer bizar veel, dat is meer dan 1 per dag. Maar misschien heb jij ook wel gelijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
3 wasjes x 4 weken is toch 12 wasjes per maand?
Als de prijs per maand is, is de omvang (35) ook per maandquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Hmm, ging er vanuit dat die wasbundel dan per jaar was. Want 35 wasjes vind ik dan weer bizar veel, dat is meer dan 1 per dag. Maar misschien heb jij ook wel gelijk
maandrente = ((1 + jaarrente)^ 1/12) - 1quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:26 schreef Goesten het volgende:
Vraagje, Weet iemand hoe GvE zijn Annuïteit berekend?
Normaal gesproken bereken ik het annuiteiten bedrag via excel met de functie =BET(Rente/12;aantal termijnen;-totaal bedrag lening).
Bij KOM komt dit bedrag exact uit terwijl bij GvE het annuïteiten bedrag lager is.
Bij KOM is volgens mij het effectieve rente bedrag dan ook hoger dan bij GvE. Klopt dit?
Snap daar ook helemaal niets van.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:33 schreef leolinedance het volgende:
Al die aandacht voor het flutidee van die wasmachines
Dat is wel interessant dan ja, Symbid ook nog een tijdje gevolgd maar gebeurde me te weinig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:47 schreef H0D3NPYL het volgende:
Volgende week een gastspreker op mijn studie: Iemand van Symbid. Ben benieuwd
Kan je ze ff vragen of zij weten wat het gemiddelde rendement is wat er bij hun projecten behaald wordt? Ik heb namelijk het idee dat ze daar geen zicht op hebben en dat het hen eigenlijk ook niet heel veel kan schelen...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:47 schreef H0D3NPYL het volgende:
Volgende week een gastspreker op mijn studie: Iemand van Symbid. Ben benieuwd
Dagomzet lijkt me erg laag bij de dönertemt als je daarvan je personeel, je inkoop, je vaste kosten en je rente+aflossing moet betalen vraag ik me af wat je als ondernemer overhoudtquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die wasmachines lijken me ook ruk inderdaad. De dönertent twijfel ik nog over. Ik vind döner wel oké. Maar betwijfel eigenlijk of het levensvatbaar genoeg is op de lange termijn, op basis van dat publiek (vooral qua aantal dan).
Is natuurlijk een heel sympathiek project, maar...quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:06 schreef Mau-Risico het volgende:
Geen superwinsten, maar wel een erg sympathiek project.
Misschien wel een van de beste brouwers van Nederland gaat voor zichzelf beginnen:
Brouwerij Kees
Als dat echt het complete rendement is over 60 dagen, dan is er gewoon geen rendement (na VRH).quote:Naast het rendement van 5 procent op uw investering bieden we aanvullende beloningen aan in de vorm van bier, kennis en liefde voor het brouwers vak:
Ben jij het Kees?quote:Op zondag 2 november 2014 10:05 schreef Mau-Risico het volgende:
aan de linkerkant zie ik staan:
25% rendement (5% / jaar)
over 60 maanden.
Natuurlijk vooral leuk voor de liefhebber, maar heel wat meer rendement dan bij de bank.
het risicoprofiel schat ik erg laag in.
quote:
Dan hebben ze het echt net aangepast, want naast de bliksem-icoontje op de frontpage staat nu ook 25% rendement (5% per jaar)quote:Op zondag 2 november 2014 10:05 schreef Mau-Risico het volgende:
aan de linkerkant zie ik staan:
25% rendement (5% / jaar)
over 60 maanden.
Natuurlijk vooral leuk voor de liefhebber, maar heel wat meer rendement dan bij de bank.
het risicoprofiel schat ik erg laag in.
Waarom satelliet? Steeds meer landen hebben beschikking over glasvezel, wat superieur schijnt te zijn t.o.v. satellietbroadcasting. Maw. er zal steeds minder vraag naar zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2014 08:59 schreef Goesten het volgende:
[..]
Ik vind dat Multi-link vergeleken met andere projecten maar langzaam vol loopt.
Inderdaad. 1.500 euro per dag, vijf dagen per week plus behoorlijk wat vakanties waarin je weinig omzet. Dat is geen vetpot.quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:37 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Dagomzet lijkt me erg laag bij de dönertemt als je daarvan je personeel, je inkoop, je vaste kosten en je rente+aflossing moet betalen vraag ik me af wat je als ondernemer overhoudt
Bij events trek je niet 1-2-3 glasvezel. Dat is volgens mij het modelquote:Op zondag 2 november 2014 13:24 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Waarom satelliet? Steeds meer landen hebben beschikking over glasvezel, wat superieur schijnt te zijn t.o.v. satellietbroadcasting. Maw. er zal steeds minder vraag naar zijn.
Klopt, direct via iDeal overmaken. Project staat nu op 42%. Als bierliefhebber heb ik er een klein bedrag ingelegd, gewoon omdat het kan.quote:Op zondag 2 november 2014 14:45 schreef Blik het volgende:
Misschiej dat ik die brouwerij ook ga doen, je moet bij crowdaboutnow direct inleggen toch?
En natuurlijk zitten in de vrachtwagens ook nog ontvangst mogelijkheden van mobiele camera's op motoren en helicopters enzo Daar hang je ook niet zomaar een draadje aan.quote:Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Bij events trek je niet 1-2-3 glasvezel. Dat is volgens mij het model
Ja precies, en het is maar 5 jaar dus zal het het niet revolutionair anders worden ineens.quote:Op zondag 2 november 2014 18:56 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En natuurlijk zitten in de vrachtwagens ook nog ontvangst mogelijkheden van mobiele camera's op motoren en helicopters enzo Daar hang je ook niet zomaar een draadje aan.
Ik vind het apart dat je dit door 'nederlanders' laat financieren en niet door de 'lokale chinezen'quote:Op maandag 3 november 2014 15:56 schreef Goesten het volgende:
Bij KOM een zeer interessant project (ivm hollands glorie en goede initiatieven). Wel moeilijk in te schatten wat het risico hierbij is.
https://www.kapitaalopmaat.nl//De-Nederlandse-Keukenhof-in-China
Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb zelf niets met al dat biologisch verantwoorde, maar je merkt toch dat meer en meer mensen hier wel op zitten te wachten.quote:Op maandag 3 november 2014 16:59 schreef Tha_Duck het volgende:
En weer wat horeca
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8301
Vorige lening ook via GVE? Hoe ver is die inmiddels al?quote:Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef Sparafucile het volgende:
GVE Schenker: ziet er wel goed uit, helaas rente slechts 7%, vorige lening anderhalf jaar geleden 10%
Dit was de vorige:quote:Op maandag 3 november 2014 19:45 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vorige lening ook via GVE? Hoe ver is die inmiddels al?
Ik heb hem wel gedaan. Vindt het wel mooi. Nederlands trots op Chineese bodem. Hun kopen hier bedrijven op en wij daar parkjes :pquote:Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef Sparafucile het volgende:
KOM Cafetaria in Chinese Keukenhof: Ik vind de investering en het risico erg hoog: ik zie Chinezen niet en masse bitterballen eten
Ik heb ook maar ff 100 erin gedaan.quote:Op maandag 3 november 2014 20:44 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Pffff toch maar meegedaan, de < 60mnd projecten blijven wat achter deze maand...
De Schenker idemquote:Op maandag 3 november 2014 20:44 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Pffff toch maar meegedaan, de < 60mnd projecten blijven wat achter deze maand...
Het is ook niet alleen het eten. Is het totaal plaatje. Ze hebben toch ook entree geldenquote:Op maandag 3 november 2014 20:33 schreef Nadinarama het volgende:
De exploitanten huren het onroerend goed van de familie Fok - See more at: https://www.kapitaalopmaa(...)sthash.sgEFEYz4.dpuf![]()
De bloemen zie ik wel, maar het Nederlandse eten, nee, dat zie ik de Chinezen niet 'en masse' bestellen. Ik twijfel...
Aflossingscapaciteit is nu wel beter doordat de rente lager is en de looptijd langer, daarom zal die nu naar 3 gezakt zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 19:59 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Dit was de vorige:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4043
Eerst classificatie 5 en nu 3. Risico is dus gedaald kennelijk?
Maar oude lening gaat ook van de vrije kasstroom af, dus financieel is er iets verbeterdquote:Op maandag 3 november 2014 21:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Aflossingscapaciteit is nu wel beter doordat de rente lager is en de looptijd langer, daarom zal die nu naar 3 gezakt zijn.
Ik heb het meerdere keren gelezen, misschien zie ik iets over het hoofd. Maar zoals ik het lees investeer je alleen in catering en souvenirwinkel, maar niet in het park zelf.quote:Op maandag 3 november 2014 21:14 schreef Goesten het volgende:
[..]
Het is ook niet alleen het eten. Is het totaal plaatje. Ze hebben toch ook entree gelden
Risicoklasse C is het op één na hoogste risico. Ik vind het idee leuk, maar gelet op dat risico vind ik een rentevergoeding van 7,5% te weinig.quote:Op maandag 3 november 2014 15:56 schreef Goesten het volgende:
Bij KOM een zeer interessant project (ivm hollands glorie en goede initiatieven). Wel moeilijk in te schatten wat het risico hierbij is.
https://www.kapitaalopmaat.nl//De-Nederlandse-Keukenhof-in-China
Wat vinden jullie hiervan?
Dit is de laatste en veel betere versie :quote:Op maandag 3 november 2014 22:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Multi-link is vol!
Oh en trouwens, ik weet niet meer wie er laatst dat Excelletje met al die macro's online had gezet, maar thanks! Handig en leuk [ afbeelding ]
Ook mooi om te zien hoe iedereen zo zijn eigen excel opzet.quote:Op maandag 3 november 2014 22:35 schreef Zith het volgende:
Dit is de laatste en veel betere versie :
https://mega.co.nz/#!MBFx(...)NpzbjOKVkOzWqiAWWFKY
Danku!quote:Op maandag 3 november 2014 22:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Heb wel paar bugjes gevondenquote:Op maandag 3 november 2014 22:35 schreef Zith het volgende:
[..]
1 antwoord op je vraag is al rond. De aandeelhouder heeft zijn 1,5 ton al gestort via de sitequote:Op maandag 3 november 2014 21:54 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
En ik begrijp ook niet helemaal wie nu wat financiert. Er zijn twee aandeelhouders die gezamenlijk 150.000 euro investeren. Dat is een lening aan Tony.NL BV. Tony.NL BV is 100% dochter van Beheer BV; de BV van één van de aandeelhouders. Het andere bedrag (¤200.000,-) gaat ook naar Tony.NL BV. In de tekst staat echter dat BlessU zal investeren. Leent Tony.NL BV het geldbedrag dan weer uit aan BlessU? Vervolgens staat er: "Kapitaal Op Maat zal faciliterend zijn voor het formaliseren van de leningsovereenkomst betreffende de reeds toegezegde ¤ 150.000,-. Voor de resterende ¤ 200.000,- kunnen derden inschrijven als financier via Kapitaal Op Maat." Maar er wordt een lening van ¤350.000 gevraagd. Dus:
a. Hebben die twee aandeelhouders nu die ¤150.000 geïnvesteerd of alleen toegezegd? Ik vermoed het laatste.
b. Gaan deze twee aandeelhouders ook met het bedrijf in zee als het volledige bedrag (¤350.000) op KOM wordt volgeschreven? Of is het de bedoeling dat die ¤150.000,- ook door KOM wordt opgehaald? M.a.w. vullen ze alles tussen boven ¤200.000 aan om bij ¤350.000 te komen, of investeren ze sowieso?
c. En als zij onder omstandigheden niet investeren, wat is daar dan de reden van? Is het te verwachten rendement t.o.v. het risicio wellicht toch wat te mager?
Ik durf niet en pas.
quote:
He, da's irritant.. dacht dat de (originele) $2 het wel zou vast leggen maar die schuift ook doorquote:Op dinsdag 4 november 2014 09:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heb wel paar bugjes gevonden
1. Kolom G (Interest) heeft niet het goede bereik meer als je een project hebt toegevoegd en oude verwijderd
Ja dat is spijtig genoeg luiheid van mijn kant omdat ik in aug begonnen benquote:2. Return on investment klopt niet als de investeringsdatum voor augustus 2014 ligt. Bijvoorbeeld een project waar ik 100 euro in heb gestopt in aug 2014 met een rente van 7 procent en looptijd van 36 maanden geeft aan dat ik 109,90 return ga krijgen en dus in totaal 209,90. In werkelijkheid is de return 9,90 en krijg ik dus 109,90 (fee van 0,90 er al af). Denk dat er wat kolommen vanaf juni 2013 bij moeten bij mij. In de specifieke project sheet gaat het wel goed.
Heeft waarschijnlijk ook met de maanden voor augustus te maken. In principe doet hij cumulatief de positieve bedragen voor elke maand (en de voorgaande).quote:3. De chart klopt niet. Ik heb bijvoorbeeld 6 projecten met allen 100 euro. In de chart heb ik na verloop van tijd 490 incoming funds. Dit zou minimaal 600 moeten zijn toch? En wat zeggen de getallen rechts van de chart? Ik gok de invested waardes?
Klopt, vergeten weg te halen toen ik de vlookup aanbracht.quote:4. Volgens de info moet ik in het project sheet de gele cellen invullen. Onder andere is maand 0 begindatum geel, maar die datum wordt opgehaald uit de forecasting sheet (=VLOOKUP(D4;FORECASTING!B:M;12;FALSE)). Dus die zou dan toch niet geel moeten zijn?
Ik heb al een en ander getweaked, al met al werkt het goed hoorquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:56 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
He, da's irritant.. dacht dat de (originele) $2 het wel zou vast leggen maar die schuift ook door![]()
In dat geval kan het beter naar beneden laten werken ipv dat de nieuwe rij bovenin komt... Maakt het qua macros makkelijke rmaar is op langere termijn minder handig... zal er naar kijken.
[..]
Ja dat is spijtig genoeg luiheid van mijn kant omdat ik in aug begonnen ben
[..]
Heeft waarschijnlijk ook met de maanden voor augustus te maken. In principe doet hij cumulatief de positieve bedragen voor elke maand (en de voorgaande).
[..]
Klopt, vergeten weg te halen toen ik de vlookup aanbracht.
https://mega.co.nz/#!1Bcm(...)oiXL2jSqZ7VtY-GoRr-Yquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb al een en ander getweaked, al met al werkt het goed hoor
Bedankt voor het redden van mijn euros!quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Ondertussen contact gehad met Rechtbank Midden-Nederland en GvE. Het had even wat tijd nodig zoals jullie begrepen, dat had alles te maken met wat uitzoekwerk. Ook heb ik even moeten nadenken over mijn post op Fok!, aangezien hier consequenties aan zouden kunnen zitten. Ik noem dan ook geen namen en zal enkel verwijzen naar een publiekelijk beschikbare bron.
De situatie was als volgt:
Toen ik 's avonds de nieuwe projecten ging bekijken kwam ik het bewuste project tegen. Een grote foto stond op mijn scherm en ik moest 3 keer kijken of ik het wel goed zag. Dat bleek, want in de tekst werd een bekende naam genoemd.
De persoon in kwestie is vorig jaar voorgekomen bij de rechtbank Midden-Nederland. Hij is daar veroordeeld voor valsheid in geschrifte. Hij blijkt in het verleden de fout in te zijn gegaan.
Uiteraard heb ik direct toen ik hier achter kwam actie ondernomen en contact gezocht met GvE. Zij hebben deze kwestie adequaat opgepakt en het project is van de website gehaald. Eventuele vervolgstappen vanuit GvE betreffende dit project liggen bij GvE en heb ik geen kennis van of bemoeienis mee.
Voor de geïnteresseerden verwijs ik naar het openbare vonnis:
http://uitspraken.rechtsp(...)aRBMNE%3a2013%3a7992
In dit vonnis worden geen namen genoemd, ik zal dat ook niet doen en ik verwacht van eenieder hier dat ze dat ook niet doen. Er zijn nog meer publieke bronnen beschikbaar waar de naam (of een deel van) wordt genoemd. Ik verwijs hier bewust niet naar, er hoeft ook niet om gevraagd te worden. Mocht er toch een naam worden genoemd dan wil ik duidelijk maken dat eenieder dit op eigen titel en verantwoordelijkheid doet. Denk na voordat je iets post!
Persoonlijk:
Ik schrok mij natuurlijk ter plette en zag jullie lieve centjes al verdwijnen. Dat was de reden van mijn eerste, overhaaste, post. Ik ben echter wel heel blij dat ik actie heb ondernomen en ben ook blij dat ik er nu enige openheid over kan geven. Sorry voor de veroorzaakte 'paniek', neem aan dat iedereen dat nu wel een plekje kan geven in het verhaal.
Tot zover de berichtgeving
quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Ondertussen contact gehad met Rechtbank Midden-Nederland en GvE. Het had even wat tijd nodig zoals jullie begrepen, dat had alles te maken met wat uitzoekwerk. Ook heb ik even moeten nadenken over mijn post op Fok!, aangezien hier consequenties aan zouden kunnen zitten. Ik noem dan ook geen namen en zal enkel verwijzen naar een publiekelijk beschikbare bron.
Toen ik 's avonds de nieuwe projecten ging bekijken kwam ik het bewuste project tegen. Een grote foto stond op mijn scherm en ik moest 3 keer kijken of ik het wel goed zag. Dat bleek, want in de tekst werd een bekende naam genoemd.
De persoon in kwestie is vorig jaar voorgekomen bij de rechtbank Midden-Nederland. Hij is daar veroordeeld voor valsheid in geschrifte. Hij blijkt in het verleden de fout in te zijn gegaan.
Uiteraard heb ik direct toen ik hier achter kwam actie ondernomen en contact gezocht met GvE. Zij hebben deze kwestie adequaat opgepakt en het project is van de website gehaald. Eventuele vervolgstappen vanuit GvE betreffende dit project liggen bij GvE en heb ik geen kennis van of bemoeienis mee.
In dit vonnis worden geen namen genoemd, ik zal dat ook niet doen en ik verwacht van eenieder hier dat ze dat ook niet doen. Er zijn nog meer publieke bronnen beschikbaar waar de naam (of een deel van) wordt genoemd. Ik verwijs hier bewust niet naar, er hoeft ook niet om gevraagd te worden. Mocht er toch een naam worden genoemd dan wil ik duidelijk maken dat eenieder dit op eigen titel en verantwoordelijkheid doet. Denk na voordat je iets post!
Persoonlijk:
Ik schrok mij natuurlijk ter plette en zag jullie lieve centjes al verdwijnen. Dat was de reden van mijn eerste, overhaaste, post. Ik ben echter wel heel blij dat ik actie heb ondernomen en ben ook blij dat ik er nu enige openheid over kan geven. Sorry voor de veroorzaakte 'paniek', neem aan dat iedereen dat nu wel een plekje kan geven in het verhaal.
Geloof mij maar dat GvE een hoop doet om dit soort dingen te voorkomen, en in 99,9% van de gevallen zijn de gegevens snel boven tafel en komen deze projecten niet online. Ik weet zelf hoe moeilijk dit geval te detecteren was en het was toeval dat ik het zag (had de mail al weggegooid, zag hem hier als buitenkansje langskomen). Dat is een kracht van de crowd. In dit geval had je met de naam en wat andere gegevens van de lener niet verder gekomen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:32 schreef ptr_83 het volgende:
Eigenlijk zouden aanvragers van leningen een VOG moeten overleggen op zaken als geen veroordelingen voor fraude e.d.
Klopt, dat was nog niet zo toen ik het schreef. Ik blijf nog wel even wachten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:03 schreef Goesten het volgende:
1 antwoord op je vraag is al rond. De aandeelhouder heeft zijn 1,5 ton al gestort via de site
Top gedaan!quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Persoonlijk:
Allereerst ook namens mij bedankt! Ook ik zag dit project als een buitenkansje, met een leuke rente van 9%. Zo zie je maar hoe snel je er naast kan zitten met je beoordeling/inschatting. De Graydon rating was overigens A. Ik heb met GvE ook over dit project contact gehad. Ik miste namelijk de BKR rating. Ik heb hier een uitgebreide toelichting op gehad en mij is toegezegd dat deze BKR notering zou volgen, voordat het betaal verzoek zou komen en dat deze volgorde (achteraf pas de rating)niet meer zou gebeuren in de toekomst. Ik mag hopen dat je een grote bos bloemen van GvE krijgt Tha! Als GvE slim is gaan ze hier naar de investeerders transparant mee om. Ik wacht hun e-mail af. Ook dit is de kracht van de Crowd! Tha Duck, nogmaals bedankt!quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Graag gedaan allen, dat is toch het summun van crowdfundenMaar serieus, altijd goed om elkaar te helpen
Als iedereen een beetje oplet worden we er met elkaar beter van.
Leuk idee! "Tha Duck, de kracht van de crowd" 👍quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:38 schreef eenjongen... het volgende:
De volgende titel van dit topic mag van mij wel een eerbetoon aan Tha_Duck zijn
Crowdfunder van de maand!quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:38 schreef eenjongen... het volgende:
De volgende titel van dit topic mag van mij wel een eerbetoon aan Tha_Duck zijn
Lijkt me sterk, denk dat hun vooral op zoek zijn naar liefdadigheidsorganisaties:quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:04 schreef Sparafucile het volgende:
Nieuw project op komst: http://www.nu.nl/groninge(...)ek-financiering.html
Er zijn al verschillende leningen bij Lendico vol geschreven. Alleen wanneer ze vol zitten halen ze die van de site. Dus het is niet zoals bij GvE dat je de volgeschreven projecten nog ziet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:55 schreef Groepfunder het volgende:
@Allen: Zou het Lendico nog lukken om hun eerste lening 100% volgeschreven te krijgen? 5 jaar, 7,18% met risicoklasse B. Dat lijkt een betrekkelijk veilig project.
Erg cool en inderdaad een summum van crowdfundenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Graag gedaan allen, dat is toch het summun van crowdfundenMaar serieus, altijd goed om elkaar te helpen
Als iedereen een beetje oplet worden we er met elkaar beter van.
Neem van mij aan, meer dan aanwijzingen. Lees het vonnis en trek je eigen conclusies.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:30 schreef Scooper het volgende:
Ik weet niet of het bekend is, maar waren er inderdaad aanwijzingen voor dat er niet terugbetaald zou gaan worden? Of is enkel bewezen dat de leningvrager malafide was?
Er zijn die bewuste week namelijk twee OAMKB projecten geweest. Is er een verband tussen het verwijderde project en de inmiddels op 30 oktober gestarte versie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |