Die ging gewoon knalhard. Ik keek 12 minuten na de mail van Duck en toen was ie al vol. Niet gek, als de eerste investeerder al 5k inlegt, da's bijna 25% van het bedrag.. Maar alle voorwaarden waren ook gunstig natuurlijk dus dan leggen mensen al gauw meer in. Ik was ook wel ingestapt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:20 schreef CaLeX het volgende:
22k met 25 investeerders.
Ligt het aan mij of gaat het gemiddeld geinvesteerd bedrag omhoog?
Ik vind het nogal onprofessioneel staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef Scooper het volgende:
Je ziet tegenwoordig veel dat projecten met een lage rente starten en daarna ophogen.
Escamp van 7,0% naar 8,5%. En nu ook v.o.f. CMDSD van 7% naar 8%.
Doordat GvE dit mechanisme van rente bijstellen toelaat daalt de gemiddelde rente op het platform voor ons als investeerders natuurlijk wel. (laag instarten en alleen indien nodig verhogen)
Best kans dat meer en meer vaste crowd funders richting de 100 projecten gaan lopen. Daarnaast was dit zo te zien een prima project. Helaas was ik veel te laat, heb ook niet de zin en tijd om constant alles in de gaten te houden.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:20 schreef CaLeX het volgende:
22k met 25 investeerders.
Ligt het aan mij of gaat het gemiddeld geinvesteerd bedrag omhoog?
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:36 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
incentives zijn echt een grote mogelijkheid voor leners om naambekendheid te krijgen. Ik heb via GvE twee keer wat mondsverzorgings producten gekregen en heb ook een keer een gratis bezoek aan een kapper gekregen. Voor mijn gevoel is het aantal projecten met interessante incentives,dus geen kortingscodes oid, afgenomen wat ik wel jammer vind.
Aangezien GvE hier toch meeleest adviseer ik hen om leners te stimuleren om een incentive aan te bieden .
Kan zijn maar handel is handel en niet geschoten is altijd mis. Ik zou het ook zo doen .....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:52 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik vind het nogal onprofessioneel staan.
Als je het al een tijdje doet, gaat het nu wel optellen ja.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Best kans dat meer en meer vaste crowd funders richting de 100 projecten gaan lopen. Daarnaast was dit zo te zien een prima project. Helaas was ik veel te laat, heb ook niet de zin en tijd om constant alles in de gaten te houden.
Zo is dat, nieuwe ronde nieuwe kansen 😊quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als je het al een tijdje doet, gaat het nu wel optellen ja.
Ik hou het ook niet de hele tijd bij, de mailing is erg handig. Maar die moet in dit soort gevallen maar net gunstig uitpakken én dan moet je ook nog eens de tijd hebben om in te loggen, een risico-assessment te maken en een bedrag te kiezen.
Als je een drukke baan hebt of je bent veel op pad, is dat dus al lastig en loop je best wat 'kansjes' mis. Maar da's geen ramp, er komen vast wel weer nieuwe kansen
Ik niet, het is uitzoeken hoe het in elkaar zit qua vraag en aanbod.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:52 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik vind het nogal onprofessioneel staan.
Ik sla hem over.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:33 schreef Keselo het volgende:
Nieuw project.
Ik kijk het nog even aan, verwacht niet dat deze al te snel vol zal lopen.
Weinig echt goede projecten de afgelopen week. Niets van 8%, lijkt wel alsof dat tijdperk ten einde is gekomen (en dat nou net wanneer ik begin met crowdfundenquote:
Er was er eenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef Keselo het volgende:
[..]
Weinig echt goede projecten de afgelopen week. Niets van 8%, lijkt wel alsof dat tijdperk ten einde is gekomen (en dat nou net wanneer ik begin met crowdfunden)
Zeker wel een goed project van 8% deze week. En ik zit erin ookquote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef Keselo het volgende:
[..]
Weinig echt goede projecten de afgelopen week. Niets van 8%, lijkt wel alsof dat tijdperk ten einde is gekomen (en dat nou net wanneer ik begin met crowdfunden)
Ja, daar lijkt het wel steeds meer op. Te verklaren door enerzijds de nog steeds dalende rente en anderzijds (en dat is denk ik de belangrijkste) dat de projecten zo makkelijk vollopen. Marktwerking dus. Wel extra belangrijk op je risico vs rendement goed in de gaten te houden. In mijn geval zal dat inhouden dat ik wat minder snel zal gaan instappen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef Keselo het volgende:
[..]
Is gewoon einde van deze dag vol. (Helaas???)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:33 schreef Keselo het volgende:
Nieuw project.
Ik kijk het nog even aan, verwacht niet dat deze al te snel vol zal lopen.
Flutproject, 7 jaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=7849
84 maanden en 7%. Nee bedankt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
Over een uurtje zit die al wel vol. Maar ik vind persoonlijk 6,5% gewoon te weinig voor een starter.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:56 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Is gewoon einde van deze dag vol. (Helaas???)
JAaaaa, wasmachines huren voor maar 300 euro per jaarquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
Ik zie er echt helemaal niets in. Net als windmolens op zee, ik geloof niet dat dit ooit rendabel zal zijn/worden zonder subsidies e.d. Ik zie het al gebeuren, huur je over twee jaar een machine, krijg je er een die al een jaar bij een ander heeft staan draaien. Daarnaast een borg betalen, huur betalen en dat voor mensen die al geen geld hebben om zelf een wasautomaat te kopen (dat zal namelijk in de praktijk de grootste doelgroep worden. Nee, ik pas, ook voor 8 of 9%. Maar het zal mij niet verbazen als ook deze vol komt, onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
Snap er ook niks van. 25 euro per maand ook, dan is een doorlopend krediet voor een dergelijke wasmachine stukken goedkoper en dan ben je wél de eigenaar ervan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie er echt helemaal niets in. Net als windmolens op zee, ik geloof niet dat dit ooit rendabel zal zijn/worden zonder subsidies e.d. Ik zie het al gebeuren, huur je over twee jaar een machine, krijg je er een die al een jaar bij een ander heeft staan draaien. Daarnaast een borg betalen, huur betalen en dat voor mensen die al geen geld hebben om zelf een wasautomaat te kopen (dat zal namelijk in de praktijk de grootste doelgroep worden. Nee, ik pas, ook voor 8 of 9%. Maar het zal mij niet verbazen als ook deze vol komt, onbegrijpelijk.
Zit ook wat in.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:56 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik niet, het is uitzoeken hoe het in elkaar zit qua vraag en aanbod.
De bakker en slager zijn ook zo begonnen met hun vlees aan jou te verkopen.
Wat een flutbedrijf. Een wasmachine huren voor ¤ 300,- per jaarquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:57 schreef Horsemen het volgende:
Weer een nieuwe!
Inderdaad onbegrijpelijk en erg jammer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:19 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie er echt helemaal niets in. Net als windmolens op zee, ik geloof niet dat dit ooit rendabel zal zijn/worden zonder subsidies e.d. Ik zie het al gebeuren, huur je over twee jaar een machine, krijg je er een die al een jaar bij een ander heeft staan draaien. Daarnaast een borg betalen, huur betalen en dat voor mensen die al geen geld hebben om zelf een wasautomaat te kopen (dat zal namelijk in de praktijk de grootste doelgroep worden. Nee, ik pas, ook voor 8 of 9%. Maar het zal mij niet verbazen als ook deze vol komt, onbegrijpelijk.
En de eerste jaren ook gewoon garantie, snap het ook niet helemaal. Maar goed er zijn ook mensen die hun cv op deze manier bekostigen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een flutbedrijf. Een wasmachine huren voor ¤ 300,- per jaar
Die machine kost ¤ 1.100,- ,dus na 4 jaar huren had je de machine voor dat bedrag zelf kunnen kopen en een apparaat gehad met een paar 100 euro restwaarde.
Ik begin haast te denken dat ik het concept niet snap![]()
Dit kan je duidelijker vragenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:54 schreef djac1 het volgende:
Een vriendin van mij zag dat ze crowdfunding zag als een soort schuld.. Diegene die iets doneert moet je iets terug voor doen. Hoe zien jullie dit?
Zag het ook ja:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:51 schreef Goesten het volgende:
Op KOM hebben ze ook een leuk nieuw project. Een golf skateboard.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8292quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:40 schreef Keselo het volgende:
[..]
Mooie! Heb er gelijk 200 ingestoptquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:11 schreef µ het volgende:
[..]
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8292
Ik ben een keer op tijd bij een mooi projectquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:11 schreef µ het volgende:
[..]
Ik doe ook mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:11 schreef µ het volgende:
[..]
Dat weet je pas over 5 jaar.......quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:24 schreef Keselo het volgende:
[..]
300 euro in dit project gestopt, buitenkansje.
Vind het een onzin project maar heb toch geld erin gestopt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:42 schreef CaLeX het volgende:
Tweede OAMKB al, laatst een in brabant toch?
Ik snap niet zo heel goed waarom er in elke stad een vestiging dient te komen, dat is toch het mooie van het online regelen?
Soms wil je het product ook eerst in het echt zienquote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:42 schreef CaLeX het volgende:
Tweede OAMKB al, laatst een in brabant toch?
Ik snap niet zo heel goed waarom er in elke stad een vestiging dient te komen, dat is toch het mooie van het online regelen?
Dat klopt, maar met al die 7%tjes die de laatste tijd langs komen vind ik dit wel weer eens fijn om te zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat weet je pas over 5 jaar.......
Maar dan alsnog, hoezo kan die meneer van brabant niet in de auto stappen en een keer in de maand 10~16 afspraken in huizen afgaan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:58 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Soms wil je het product ook eerst in het echt zien
In het accountantsberoep zal niet alles digitaal kunnen. Als jij besluit met zo'n OAKMB'er in zee te gaan, zul je er niet aan ontkomen om eens in de zoveel tijd daadwerkelijk daar langs te gaan. Je eigen administratie fysiek bijhouden geniet bij heel veel mensen nog altijd de voorkeur en is ook een stuk makkelijker en praktischer (anders ben je de hele dag bezig met je bonnetjes inscannen, daar zit ook niemand op te wachten). Ook face-to-face besprekingen hebben vaak voor klanten een meerwaarde. Ik kan begrijpen dat je dan als ondernemer in Zwolle geen zin hebt om iedere 3 maanden in de auto te stappen en 2 uur heen en terug naar Roosendaal te moeten rijden omdat daar je accountant zit (er zijn mensen die dat doen, maar dat ter zijde).quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Maar dan alsnog, hoezo kan die meneer van brabant niet in de auto stappen en een keer in de maand 10~16 afspraken in huizen afgaan?
thnx de naam zet me dus net op het verkeerde beenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:32 schreef Keselo het volgende:
[..]
In het accountantsberoep zal niet alles digitaal kunnen. Als jij besluit met zo'n OAKMB'er in zee te gaan, zul je er niet aan ontkomen om eens in de zoveel tijd daadwerkelijk daar langs te gaan. Je eigen administratie fysiek bijhouden geniet bij heel veel mensen nog altijd de voorkeur en is ook een stuk makkelijker en praktischer (anders ben je de hele dag bezig met je bonnetjes inscannen, daar zit ook niemand op te wachten). Ook face-to-face besprekingen hebben vaak voor klanten een meerwaarde. Ik kan begrijpen dat je dan als ondernemer in Zwolle geen zin hebt om iedere 3 maanden in de auto te stappen en 2 uur heen en terug naar Roosendaal te moeten rijden omdat daar je accountant zit (er zijn mensen die dat doen, maar dat ter zijde).
Dat is wat ik me er bij voorstel althans. Werk zelf ook op een accountantskantoor (samenstel), en er zijn klanten die zo veel mogelijk digitaal aanleveren en toch komen ze een paar keer per jaar over de vloer voor andere zaken.
Ik denk met heimwee terug aan die tijd dat een project met een 2/3 GvE-classificatie gewoon 9-10% rente bood..quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:18 schreef Keselo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar met al die 7%tjes die de laatste tijd langs komen vind ik dit wel weer eens fijn om te zien.
Ja, die mening ben ik ook toegedaan. Het is niet te hopen dat CF op die manier ten onder gaat aan zijn eigen succes. Maar gelukkig, zover is het nog niet, maar de rente ontwikkeling gaat op deze manier té snel de verkeerde kant op.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:06 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik denk met heimwee terug aan die tijd dat een project met een 2/3 GvE-classificatie gewoon 9-10% rente bood..
Ik ben bang als het zo door gaat dat crowdfunding uiteindelijk voor mij niet meer interessant zal zijn; mijn rendement na default moet wel minstens 3% hoger liggen dan bij de bank want anders vind ik het het risico niet waard..
Je hebt 4 vormen van crowdfunding:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:54 schreef djac1 het volgende:
Een vriendin van mij zag dat ze crowdfunding zag als een soort schuld. Je moet namelijk bijna altijd een wederdienst leveren voor je donateurs. Hoe zien jullie dit?
Edit: vraagstelling
Aan het eind van vorig jaar haalde GvE gemiddeld meer dan 2 miljoen per maand op. Aan het begin van dit jaar werd dit niet geëvenaard maar nu zitten ze weer structureel op de 2 miljoen per maand. Ben alleen benieuwd wanneer de golf met faillissementen dit forum zal bereiken.... Dit zal vroeg of laat gebeuren want tegenwoordig worden zelfs de meest waardeloze projecten gefinancieerd! maar volgens mij val ik hiermee in herhalingquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:45 schreef Keselo het volgende:
Lekker veel projecten vandaag, nummertje 4 alweer.
Dat is wel een goeie ja, maar toch heb ik ergens wel vertrouwen in al mn projecten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:01 schreef Mynheer007 het volgende:
Ben alleen benieuwd wanneer de golf met faillissementen dit forum zal bereiken.... Dit zal vroeg of laat gebeuren want tegenwoordig worden zelfs de meest waardeloze projecten gefinancieerd! maar volgens mij val ik hiermee in herhaling
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |