Of als je in de hotels wilquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:38 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als je aan de Doner kebap wil zit je goed vandaag
Gaat er wel over:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:52 schreef Blik het volgende:
http://fd.nl/ondernemen/900918/wasmachinedienst-haalt-drie-ton-op
Ik kan het artikel niet lezen want er zitten rechten op, maar wel grappig dat er dus meer mensen zijn die een dergelijk idee hebben. Het gaat volgens mij niet over Bundles, het project van GVE, want dat is slechts 110.000 euro en nog niet vol
quote:Wasmachinedienst haalt drie ton op
Van onze redacteur
vrijdag 31 oktober 2014, 14:54
update: vrijdag 31 oktober 2014, 15:42
De start-up Bundles, een initiatief dat wasmachines verhuurt, heeft in totaal ¤ 300.000 groeigeld ontvangen van de Stichting Doen en wasmachinefabrikant Miele.
Bij Bundles betalen consumenten voor het gebruik van een wasmachine. Het apparaat wordt hiervoor aan internet gekoppeld. De kosten van een wasbundel voor 15 tot 35 wasjes bedragen tussen ¤ 22,95 tot ¤ 26,95 per maand.
Publiek
Naast geld van Miele en Stichting Doen haalde Bundles ook geld op bij het publiek. Via crowdfundingplatform Geldvoorelkaar.nl kreeg het bedrijf binnen 24 uur al ruim 60% van het investeringsdoel van ¤ 110.000 toegezegd.
Bundles werd begin dit jaar op opgericht door voormalig innovatiemanager van Essent, Marcel Peters. Begin dit jaar volgde het bedrijf een ondernemersprogramma bij het Amsterdamse Rockstart, het Rockstart Accelerator Smart Energy-programma.
Het gaat wel over Bundles, die heeft namelijk ook een investering van ¤ 300.000,- ontvangen van Stichting Doen, Miele en nog twee andere investeerders.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:52 schreef Blik het volgende:
http://fd.nl/ondernemen/900918/wasmachinedienst-haalt-drie-ton-op
Ik kan het artikel niet lezen want er zitten rechten op, maar wel grappig dat er dus meer mensen zijn die een dergelijk idee hebben. Het gaat volgens mij niet over Bundles, het project van GVE, want dat is slechts 110.000 euro en nog niet vol
3 wasjes x 4 weken is toch 12 wasjes per maand?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:59 schreef Blik het volgende:
Dus toch. Wat een publiciteit voor een dergelijk flut-initiatief. 35 wasjes kosten dus 26,95 per maand! Waarschijnlijk ook nog zonder elektriciteitskosten, want die betaal je zelf. 35 wasjes is niks, ik doe zelf (gezin met kind) minimaal 4 keer zoveel. Zeker 3 wasjes per week.
Hmm, ging er vanuit dat die wasbundel dan per jaar was. Want 35 wasjes vind ik dan weer bizar veel, dat is meer dan 1 per dag. Maar misschien heb jij ook wel gelijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
3 wasjes x 4 weken is toch 12 wasjes per maand?
Als de prijs per maand is, is de omvang (35) ook per maandquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Hmm, ging er vanuit dat die wasbundel dan per jaar was. Want 35 wasjes vind ik dan weer bizar veel, dat is meer dan 1 per dag. Maar misschien heb jij ook wel gelijk
maandrente = ((1 + jaarrente)^ 1/12) - 1quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:26 schreef Goesten het volgende:
Vraagje, Weet iemand hoe GvE zijn Annuïteit berekend?
Normaal gesproken bereken ik het annuiteiten bedrag via excel met de functie =BET(Rente/12;aantal termijnen;-totaal bedrag lening).
Bij KOM komt dit bedrag exact uit terwijl bij GvE het annuïteiten bedrag lager is.
Bij KOM is volgens mij het effectieve rente bedrag dan ook hoger dan bij GvE. Klopt dit?
Snap daar ook helemaal niets van.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:33 schreef leolinedance het volgende:
Al die aandacht voor het flutidee van die wasmachines
Dat is wel interessant dan ja, Symbid ook nog een tijdje gevolgd maar gebeurde me te weinig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:47 schreef H0D3NPYL het volgende:
Volgende week een gastspreker op mijn studie: Iemand van Symbid. Ben benieuwd
Kan je ze ff vragen of zij weten wat het gemiddelde rendement is wat er bij hun projecten behaald wordt? Ik heb namelijk het idee dat ze daar geen zicht op hebben en dat het hen eigenlijk ook niet heel veel kan schelen...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:47 schreef H0D3NPYL het volgende:
Volgende week een gastspreker op mijn studie: Iemand van Symbid. Ben benieuwd
Dagomzet lijkt me erg laag bij de dönertemt als je daarvan je personeel, je inkoop, je vaste kosten en je rente+aflossing moet betalen vraag ik me af wat je als ondernemer overhoudtquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die wasmachines lijken me ook ruk inderdaad. De dönertent twijfel ik nog over. Ik vind döner wel oké. Maar betwijfel eigenlijk of het levensvatbaar genoeg is op de lange termijn, op basis van dat publiek (vooral qua aantal dan).
Is natuurlijk een heel sympathiek project, maar...quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:06 schreef Mau-Risico het volgende:
Geen superwinsten, maar wel een erg sympathiek project.
Misschien wel een van de beste brouwers van Nederland gaat voor zichzelf beginnen:
Brouwerij Kees
Als dat echt het complete rendement is over 60 dagen, dan is er gewoon geen rendement (na VRH).quote:Naast het rendement van 5 procent op uw investering bieden we aanvullende beloningen aan in de vorm van bier, kennis en liefde voor het brouwers vak:
Ben jij het Kees?quote:Op zondag 2 november 2014 10:05 schreef Mau-Risico het volgende:
aan de linkerkant zie ik staan:
25% rendement (5% / jaar)
over 60 maanden.
Natuurlijk vooral leuk voor de liefhebber, maar heel wat meer rendement dan bij de bank.
het risicoprofiel schat ik erg laag in.
quote:
Dan hebben ze het echt net aangepast, want naast de bliksem-icoontje op de frontpage staat nu ook 25% rendement (5% per jaar)quote:Op zondag 2 november 2014 10:05 schreef Mau-Risico het volgende:
aan de linkerkant zie ik staan:
25% rendement (5% / jaar)
over 60 maanden.
Natuurlijk vooral leuk voor de liefhebber, maar heel wat meer rendement dan bij de bank.
het risicoprofiel schat ik erg laag in.
Waarom satelliet? Steeds meer landen hebben beschikking over glasvezel, wat superieur schijnt te zijn t.o.v. satellietbroadcasting. Maw. er zal steeds minder vraag naar zijn.quote:Op maandag 27 oktober 2014 08:59 schreef Goesten het volgende:
[..]
Ik vind dat Multi-link vergeleken met andere projecten maar langzaam vol loopt.
Inderdaad. 1.500 euro per dag, vijf dagen per week plus behoorlijk wat vakanties waarin je weinig omzet. Dat is geen vetpot.quote:Op zaterdag 1 november 2014 15:37 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Dagomzet lijkt me erg laag bij de dönertemt als je daarvan je personeel, je inkoop, je vaste kosten en je rente+aflossing moet betalen vraag ik me af wat je als ondernemer overhoudt
Bij events trek je niet 1-2-3 glasvezel. Dat is volgens mij het modelquote:Op zondag 2 november 2014 13:24 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Waarom satelliet? Steeds meer landen hebben beschikking over glasvezel, wat superieur schijnt te zijn t.o.v. satellietbroadcasting. Maw. er zal steeds minder vraag naar zijn.
Klopt, direct via iDeal overmaken. Project staat nu op 42%. Als bierliefhebber heb ik er een klein bedrag ingelegd, gewoon omdat het kan.quote:Op zondag 2 november 2014 14:45 schreef Blik het volgende:
Misschiej dat ik die brouwerij ook ga doen, je moet bij crowdaboutnow direct inleggen toch?
En natuurlijk zitten in de vrachtwagens ook nog ontvangst mogelijkheden van mobiele camera's op motoren en helicopters enzo Daar hang je ook niet zomaar een draadje aan.quote:Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Bij events trek je niet 1-2-3 glasvezel. Dat is volgens mij het model
Ja precies, en het is maar 5 jaar dus zal het het niet revolutionair anders worden ineens.quote:Op zondag 2 november 2014 18:56 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En natuurlijk zitten in de vrachtwagens ook nog ontvangst mogelijkheden van mobiele camera's op motoren en helicopters enzo Daar hang je ook niet zomaar een draadje aan.
Ik vind het apart dat je dit door 'nederlanders' laat financieren en niet door de 'lokale chinezen'quote:Op maandag 3 november 2014 15:56 schreef Goesten het volgende:
Bij KOM een zeer interessant project (ivm hollands glorie en goede initiatieven). Wel moeilijk in te schatten wat het risico hierbij is.
https://www.kapitaalopmaat.nl//De-Nederlandse-Keukenhof-in-China
Wat vinden jullie hiervan?
Ik heb zelf niets met al dat biologisch verantwoorde, maar je merkt toch dat meer en meer mensen hier wel op zitten te wachten.quote:Op maandag 3 november 2014 16:59 schreef Tha_Duck het volgende:
En weer wat horeca
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8301
Vorige lening ook via GVE? Hoe ver is die inmiddels al?quote:Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef Sparafucile het volgende:
GVE Schenker: ziet er wel goed uit, helaas rente slechts 7%, vorige lening anderhalf jaar geleden 10%
Dit was de vorige:quote:Op maandag 3 november 2014 19:45 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vorige lening ook via GVE? Hoe ver is die inmiddels al?
Ik heb hem wel gedaan. Vindt het wel mooi. Nederlands trots op Chineese bodem. Hun kopen hier bedrijven op en wij daar parkjes :pquote:Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef Sparafucile het volgende:
KOM Cafetaria in Chinese Keukenhof: Ik vind de investering en het risico erg hoog: ik zie Chinezen niet en masse bitterballen eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |