Ik heb hem wel gedaan. Vindt het wel mooi. Nederlands trots op Chineese bodem. Hun kopen hier bedrijven op en wij daar parkjes :pquote:Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef Sparafucile het volgende:
KOM Cafetaria in Chinese Keukenhof: Ik vind de investering en het risico erg hoog: ik zie Chinezen niet en masse bitterballen eten
Ik heb ook maar ff 100 erin gedaan.quote:Op maandag 3 november 2014 20:44 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Pffff toch maar meegedaan, de < 60mnd projecten blijven wat achter deze maand...
De Schenker idemquote:Op maandag 3 november 2014 20:44 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Pffff toch maar meegedaan, de < 60mnd projecten blijven wat achter deze maand...
Het is ook niet alleen het eten. Is het totaal plaatje. Ze hebben toch ook entree geldenquote:Op maandag 3 november 2014 20:33 schreef Nadinarama het volgende:
De exploitanten huren het onroerend goed van de familie Fok - See more at: https://www.kapitaalopmaa(...)sthash.sgEFEYz4.dpuf![]()
De bloemen zie ik wel, maar het Nederlandse eten, nee, dat zie ik de Chinezen niet 'en masse' bestellen. Ik twijfel...
Aflossingscapaciteit is nu wel beter doordat de rente lager is en de looptijd langer, daarom zal die nu naar 3 gezakt zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 19:59 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Dit was de vorige:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4043
Eerst classificatie 5 en nu 3. Risico is dus gedaald kennelijk?
Maar oude lening gaat ook van de vrije kasstroom af, dus financieel is er iets verbeterdquote:Op maandag 3 november 2014 21:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Aflossingscapaciteit is nu wel beter doordat de rente lager is en de looptijd langer, daarom zal die nu naar 3 gezakt zijn.
Ik heb het meerdere keren gelezen, misschien zie ik iets over het hoofd. Maar zoals ik het lees investeer je alleen in catering en souvenirwinkel, maar niet in het park zelf.quote:Op maandag 3 november 2014 21:14 schreef Goesten het volgende:
[..]
Het is ook niet alleen het eten. Is het totaal plaatje. Ze hebben toch ook entree gelden
Risicoklasse C is het op één na hoogste risico. Ik vind het idee leuk, maar gelet op dat risico vind ik een rentevergoeding van 7,5% te weinig.quote:Op maandag 3 november 2014 15:56 schreef Goesten het volgende:
Bij KOM een zeer interessant project (ivm hollands glorie en goede initiatieven). Wel moeilijk in te schatten wat het risico hierbij is.
https://www.kapitaalopmaat.nl//De-Nederlandse-Keukenhof-in-China
Wat vinden jullie hiervan?

Dit is de laatste en veel betere versie :quote:Op maandag 3 november 2014 22:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Multi-link is vol!
Oh en trouwens, ik weet niet meer wie er laatst dat Excelletje met al die macro's online had gezet, maar thanks! Handig en leuk [ afbeelding ]
Ook mooi om te zien hoe iedereen zo zijn eigen excel opzet.quote:Op maandag 3 november 2014 22:35 schreef Zith het volgende:
Dit is de laatste en veel betere versie :
https://mega.co.nz/#!MBFx(...)NpzbjOKVkOzWqiAWWFKY
Danku!quote:Op maandag 3 november 2014 22:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Heb wel paar bugjes gevondenquote:Op maandag 3 november 2014 22:35 schreef Zith het volgende:
[..]
1 antwoord op je vraag is al rond. De aandeelhouder heeft zijn 1,5 ton al gestort via de sitequote:Op maandag 3 november 2014 21:54 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
En ik begrijp ook niet helemaal wie nu wat financiert. Er zijn twee aandeelhouders die gezamenlijk 150.000 euro investeren. Dat is een lening aan Tony.NL BV. Tony.NL BV is 100% dochter van Beheer BV; de BV van één van de aandeelhouders. Het andere bedrag (¤200.000,-) gaat ook naar Tony.NL BV. In de tekst staat echter dat BlessU zal investeren. Leent Tony.NL BV het geldbedrag dan weer uit aan BlessU? Vervolgens staat er: "Kapitaal Op Maat zal faciliterend zijn voor het formaliseren van de leningsovereenkomst betreffende de reeds toegezegde ¤ 150.000,-. Voor de resterende ¤ 200.000,- kunnen derden inschrijven als financier via Kapitaal Op Maat." Maar er wordt een lening van ¤350.000 gevraagd. Dus:
a. Hebben die twee aandeelhouders nu die ¤150.000 geïnvesteerd of alleen toegezegd? Ik vermoed het laatste.
b. Gaan deze twee aandeelhouders ook met het bedrijf in zee als het volledige bedrag (¤350.000) op KOM wordt volgeschreven? Of is het de bedoeling dat die ¤150.000,- ook door KOM wordt opgehaald? M.a.w. vullen ze alles tussen boven ¤200.000 aan om bij ¤350.000 te komen, of investeren ze sowieso?
c. En als zij onder omstandigheden niet investeren, wat is daar dan de reden van? Is het te verwachten rendement t.o.v. het risicio wellicht toch wat te mager?
Ik durf niet en pas.
quote:
He, da's irritant.. dacht dat de (originele) $2 het wel zou vast leggen maar die schuift ook doorquote:Op dinsdag 4 november 2014 09:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Heb wel paar bugjes gevonden
1. Kolom G (Interest) heeft niet het goede bereik meer als je een project hebt toegevoegd en oude verwijderd
Ja dat is spijtig genoeg luiheid van mijn kant omdat ik in aug begonnen benquote:2. Return on investment klopt niet als de investeringsdatum voor augustus 2014 ligt. Bijvoorbeeld een project waar ik 100 euro in heb gestopt in aug 2014 met een rente van 7 procent en looptijd van 36 maanden geeft aan dat ik 109,90 return ga krijgen en dus in totaal 209,90. In werkelijkheid is de return 9,90 en krijg ik dus 109,90 (fee van 0,90 er al af). Denk dat er wat kolommen vanaf juni 2013 bij moeten bij mij. In de specifieke project sheet gaat het wel goed.
Heeft waarschijnlijk ook met de maanden voor augustus te maken. In principe doet hij cumulatief de positieve bedragen voor elke maand (en de voorgaande).quote:3. De chart klopt niet. Ik heb bijvoorbeeld 6 projecten met allen 100 euro. In de chart heb ik na verloop van tijd 490 incoming funds. Dit zou minimaal 600 moeten zijn toch? En wat zeggen de getallen rechts van de chart? Ik gok de invested waardes?
Klopt, vergeten weg te halen toen ik de vlookup aanbracht.quote:4. Volgens de info moet ik in het project sheet de gele cellen invullen. Onder andere is maand 0 begindatum geel, maar die datum wordt opgehaald uit de forecasting sheet (=VLOOKUP(D4;FORECASTING!B:M;12;FALSE)). Dus die zou dan toch niet geel moeten zijn?
Ik heb al een en ander getweaked, al met al werkt het goed hoorquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:56 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
He, da's irritant.. dacht dat de (originele) $2 het wel zou vast leggen maar die schuift ook door![]()
In dat geval kan het beter naar beneden laten werken ipv dat de nieuwe rij bovenin komt... Maakt het qua macros makkelijke rmaar is op langere termijn minder handig... zal er naar kijken.
[..]
Ja dat is spijtig genoeg luiheid van mijn kant omdat ik in aug begonnen ben
[..]
Heeft waarschijnlijk ook met de maanden voor augustus te maken. In principe doet hij cumulatief de positieve bedragen voor elke maand (en de voorgaande).
[..]
Klopt, vergeten weg te halen toen ik de vlookup aanbracht.
https://mega.co.nz/#!1Bcm(...)oiXL2jSqZ7VtY-GoRr-Yquote:Op dinsdag 4 november 2014 17:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb al een en ander getweaked, al met al werkt het goed hoor
Bedankt voor het redden van mijn euros!quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Ondertussen contact gehad met Rechtbank Midden-Nederland en GvE. Het had even wat tijd nodig zoals jullie begrepen, dat had alles te maken met wat uitzoekwerk. Ook heb ik even moeten nadenken over mijn post op Fok!, aangezien hier consequenties aan zouden kunnen zitten. Ik noem dan ook geen namen en zal enkel verwijzen naar een publiekelijk beschikbare bron.
De situatie was als volgt:
Toen ik 's avonds de nieuwe projecten ging bekijken kwam ik het bewuste project tegen. Een grote foto stond op mijn scherm en ik moest 3 keer kijken of ik het wel goed zag. Dat bleek, want in de tekst werd een bekende naam genoemd.
De persoon in kwestie is vorig jaar voorgekomen bij de rechtbank Midden-Nederland. Hij is daar veroordeeld voor valsheid in geschrifte. Hij blijkt in het verleden de fout in te zijn gegaan.
Uiteraard heb ik direct toen ik hier achter kwam actie ondernomen en contact gezocht met GvE. Zij hebben deze kwestie adequaat opgepakt en het project is van de website gehaald. Eventuele vervolgstappen vanuit GvE betreffende dit project liggen bij GvE en heb ik geen kennis van of bemoeienis mee.
Voor de geïnteresseerden verwijs ik naar het openbare vonnis:
http://uitspraken.rechtsp(...)aRBMNE%3a2013%3a7992
In dit vonnis worden geen namen genoemd, ik zal dat ook niet doen en ik verwacht van eenieder hier dat ze dat ook niet doen. Er zijn nog meer publieke bronnen beschikbaar waar de naam (of een deel van) wordt genoemd. Ik verwijs hier bewust niet naar, er hoeft ook niet om gevraagd te worden. Mocht er toch een naam worden genoemd dan wil ik duidelijk maken dat eenieder dit op eigen titel en verantwoordelijkheid doet. Denk na voordat je iets post!
Persoonlijk:
Ik schrok mij natuurlijk ter plette en zag jullie lieve centjes al verdwijnen. Dat was de reden van mijn eerste, overhaaste, post. Ik ben echter wel heel blij dat ik actie heb ondernomen en ben ook blij dat ik er nu enige openheid over kan geven. Sorry voor de veroorzaakte 'paniek', neem aan dat iedereen dat nu wel een plekje kan geven in het verhaal.
Tot zover de berichtgeving
quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Ondertussen contact gehad met Rechtbank Midden-Nederland en GvE. Het had even wat tijd nodig zoals jullie begrepen, dat had alles te maken met wat uitzoekwerk. Ook heb ik even moeten nadenken over mijn post op Fok!, aangezien hier consequenties aan zouden kunnen zitten. Ik noem dan ook geen namen en zal enkel verwijzen naar een publiekelijk beschikbare bron.
Toen ik 's avonds de nieuwe projecten ging bekijken kwam ik het bewuste project tegen. Een grote foto stond op mijn scherm en ik moest 3 keer kijken of ik het wel goed zag. Dat bleek, want in de tekst werd een bekende naam genoemd.
De persoon in kwestie is vorig jaar voorgekomen bij de rechtbank Midden-Nederland. Hij is daar veroordeeld voor valsheid in geschrifte. Hij blijkt in het verleden de fout in te zijn gegaan.
Uiteraard heb ik direct toen ik hier achter kwam actie ondernomen en contact gezocht met GvE. Zij hebben deze kwestie adequaat opgepakt en het project is van de website gehaald. Eventuele vervolgstappen vanuit GvE betreffende dit project liggen bij GvE en heb ik geen kennis van of bemoeienis mee.
In dit vonnis worden geen namen genoemd, ik zal dat ook niet doen en ik verwacht van eenieder hier dat ze dat ook niet doen. Er zijn nog meer publieke bronnen beschikbaar waar de naam (of een deel van) wordt genoemd. Ik verwijs hier bewust niet naar, er hoeft ook niet om gevraagd te worden. Mocht er toch een naam worden genoemd dan wil ik duidelijk maken dat eenieder dit op eigen titel en verantwoordelijkheid doet. Denk na voordat je iets post!
Persoonlijk:
Ik schrok mij natuurlijk ter plette en zag jullie lieve centjes al verdwijnen. Dat was de reden van mijn eerste, overhaaste, post. Ik ben echter wel heel blij dat ik actie heb ondernomen en ben ook blij dat ik er nu enige openheid over kan geven. Sorry voor de veroorzaakte 'paniek', neem aan dat iedereen dat nu wel een plekje kan geven in het verhaal.
Geloof mij maar dat GvE een hoop doet om dit soort dingen te voorkomen, en in 99,9% van de gevallen zijn de gegevens snel boven tafel en komen deze projecten niet online. Ik weet zelf hoe moeilijk dit geval te detecteren was en het was toeval dat ik het zag (had de mail al weggegooid, zag hem hier als buitenkansje langskomen). Dat is een kracht van de crowd. In dit geval had je met de naam en wat andere gegevens van de lener niet verder gekomen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:32 schreef ptr_83 het volgende:
Eigenlijk zouden aanvragers van leningen een VOG moeten overleggen op zaken als geen veroordelingen voor fraude e.d.
Klopt, dat was nog niet zo toen ik het schreef. Ik blijf nog wel even wachten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:03 schreef Goesten het volgende:
1 antwoord op je vraag is al rond. De aandeelhouder heeft zijn 1,5 ton al gestort via de site
Top gedaan!quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Persoonlijk:
Allereerst ook namens mij bedankt! Ook ik zag dit project als een buitenkansje, met een leuke rente van 9%. Zo zie je maar hoe snel je er naast kan zitten met je beoordeling/inschatting. De Graydon rating was overigens A. Ik heb met GvE ook over dit project contact gehad. Ik miste namelijk de BKR rating. Ik heb hier een uitgebreide toelichting op gehad en mij is toegezegd dat deze BKR notering zou volgen, voordat het betaal verzoek zou komen en dat deze volgorde (achteraf pas de rating)niet meer zou gebeuren in de toekomst. Ik mag hopen dat je een grote bos bloemen van GvE krijgt Tha! Als GvE slim is gaan ze hier naar de investeerders transparant mee om. Ik wacht hun e-mail af. Ook dit is de kracht van de Crowd! Tha Duck, nogmaals bedankt!quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Graag gedaan allen, dat is toch het summun van crowdfundenMaar serieus, altijd goed om elkaar te helpen
Als iedereen een beetje oplet worden we er met elkaar beter van.
Leuk idee! "Tha Duck, de kracht van de crowd" 👍quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:38 schreef eenjongen... het volgende:
De volgende titel van dit topic mag van mij wel een eerbetoon aan Tha_Duck zijn
Crowdfunder van de maand!quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:38 schreef eenjongen... het volgende:
De volgende titel van dit topic mag van mij wel een eerbetoon aan Tha_Duck zijn
Lijkt me sterk, denk dat hun vooral op zoek zijn naar liefdadigheidsorganisaties:quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:04 schreef Sparafucile het volgende:
Nieuw project op komst: http://www.nu.nl/groninge(...)ek-financiering.html
Er zijn al verschillende leningen bij Lendico vol geschreven. Alleen wanneer ze vol zitten halen ze die van de site. Dus het is niet zoals bij GvE dat je de volgeschreven projecten nog ziet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:55 schreef Groepfunder het volgende:
@Allen: Zou het Lendico nog lukken om hun eerste lening 100% volgeschreven te krijgen? 5 jaar, 7,18% met risicoklasse B. Dat lijkt een betrekkelijk veilig project.
Erg cool en inderdaad een summum van crowdfundenquote:Op dinsdag 4 november 2014 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Graag gedaan allen, dat is toch het summun van crowdfundenMaar serieus, altijd goed om elkaar te helpen
Als iedereen een beetje oplet worden we er met elkaar beter van.
Neem van mij aan, meer dan aanwijzingen. Lees het vonnis en trek je eigen conclusies.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:30 schreef Scooper het volgende:
Ik weet niet of het bekend is, maar waren er inderdaad aanwijzingen voor dat er niet terugbetaald zou gaan worden? Of is enkel bewezen dat de leningvrager malafide was?
Er zijn die bewuste week namelijk twee OAMKB projecten geweest. Is er een verband tussen het verwijderde project en de inmiddels op 30 oktober gestarte versie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |