abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146266606
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:22 schreef Sparafucile het volgende:

KOM Cafetaria in Chinese Keukenhof: Ik vind de investering en het risico erg hoog: ik zie Chinezen niet en masse bitterballen eten
Ik heb hem wel gedaan. Vindt het wel mooi. Nederlands trots op Chineese bodem. Hun kopen hier bedrijven op en wij daar parkjes :p
pi_146268059
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:39 schreef Zith het volgende:
Multilink 98%
Nice!
జ్ఞ‌ా
pi_146268075
De exploitanten huren het onroerend goed van de familie Fok - See more at: https://www.kapitaalopmaa(...)sthash.sgEFEYz4.dpuf

:P

De bloemen zie ik wel, maar het Nederlandse eten, nee, dat zie ik de Chinezen niet 'en masse' bestellen. Ik twijfel...
pi_146268525
99%
జ్ఞ‌ా
pi_146268681
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 20:41 schreef µ het volgende:
99%
Pffff toch maar meegedaan, de < 60mnd projecten blijven wat achter deze maand...
  maandag 3 november 2014 @ 20:57:52 #256
132191 -jos-
Money=Power
pi_146269246
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:44 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Pffff toch maar meegedaan, de < 60mnd projecten blijven wat achter deze maand...
Ik heb ook maar ff 100 erin gedaan.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_146269265
Nog 3k te gaan.
జ్ఞ‌ా
pi_146269471
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:44 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

De Schenker idem
pi_146270076
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:33 schreef Nadinarama het volgende:
De exploitanten huren het onroerend goed van de familie Fok - See more at: https://www.kapitaalopmaa(...)sthash.sgEFEYz4.dpuf

De bloemen zie ik wel, maar het Nederlandse eten, nee, dat zie ik de Chinezen niet 'en masse' bestellen. Ik twijfel...
Het is ook niet alleen het eten. Is het totaal plaatje. Ze hebben toch ook entree gelden
  maandag 3 november 2014 @ 21:38:34 #260
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146271557
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:59 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Dit was de vorige:

http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4043

Eerst classificatie 5 en nu 3. Risico is dus gedaald kennelijk?
Aflossingscapaciteit is nu wel beter doordat de rente lager is en de looptijd langer, daarom zal die nu naar 3 gezakt zijn.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_146272340
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:38 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Aflossingscapaciteit is nu wel beter doordat de rente lager is en de looptijd langer, daarom zal die nu naar 3 gezakt zijn.
Maar oude lening gaat ook van de vrije kasstroom af, dus financieel is er iets verbeterd
pi_146272510
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 21:14 schreef Goesten het volgende:

[..]

Het is ook niet alleen het eten. Is het totaal plaatje. Ze hebben toch ook entree gelden
Ik heb het meerdere keren gelezen, misschien zie ik iets over het hoofd. Maar zoals ik het lees investeer je alleen in catering en souvenirwinkel, maar niet in het park zelf.

'Dit project betreft de exploitatie van de catering en souvenirwinkel in het nieuw te starten Flora park in China.'

'Voor het restaurant (en de kiosken) is kapitaal nodig om het te verbouwen en de aanloopkosten voor te financieren.'

De twijfel zit er bij mij in dat ze goede aanbevelingen hebben, echter zie ik niet de garantie dat de Chinezen zo enthousiast zijn als voorgesteld wordt. Ik sla deze over.
pi_146272568
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:56 schreef Goesten het volgende:
Bij KOM een zeer interessant project (ivm hollands glorie en goede initiatieven). Wel moeilijk in te schatten wat het risico hierbij is.

https://www.kapitaalopmaat.nl//De-Nederlandse-Keukenhof-in-China

Wat vinden jullie hiervan?
Risicoklasse C is het op één na hoogste risico. Ik vind het idee leuk, maar gelet op dat risico vind ik een rentevergoeding van 7,5% te weinig.

En ik begrijp ook niet helemaal wie nu wat financiert. Er zijn twee aandeelhouders die gezamenlijk 150.000 euro investeren. Dat is een lening aan Tony.NL BV. Tony.NL BV is 100% dochter van Beheer BV; de BV van één van de aandeelhouders. Het andere bedrag (¤200.000,-) gaat ook naar Tony.NL BV. In de tekst staat echter dat BlessU zal investeren. Leent Tony.NL BV het geldbedrag dan weer uit aan BlessU? Vervolgens staat er: "Kapitaal Op Maat zal faciliterend zijn voor het formaliseren van de leningsovereenkomst betreffende de reeds toegezegde ¤ 150.000,-. Voor de resterende ¤ 200.000,- kunnen derden inschrijven als financier via Kapitaal Op Maat." Maar er wordt een lening van ¤350.000 gevraagd. Dus:
a. Hebben die twee aandeelhouders nu die ¤150.000 geïnvesteerd of alleen toegezegd? Ik vermoed het laatste.
b. Gaan deze twee aandeelhouders ook met het bedrijf in zee als het volledige bedrag (¤350.000) op KOM wordt volgeschreven? Of is het de bedoeling dat die ¤150.000,- ook door KOM wordt opgehaald? M.a.w. vullen ze alles tussen boven ¤200.000 aan om bij ¤350.000 te komen, of investeren ze sowieso?
c. En als zij onder omstandigheden niet investeren, wat is daar dan de reden van? Is het te verwachten rendement t.o.v. het risicio wellicht toch wat te mager?

Ik durf niet en pas.
pi_146273281
Multi-link is vol! :)

Oh en trouwens, ik weet niet meer wie er laatst dat Excelletje met al die macro's online had gezet, maar thanks! Handig en leuk 14.gif

[ Bericht 50% gewijzigd door Piet__Piraat op 03-11-2014 22:12:55 ]
Schip ahoy!
  † In Memoriam † maandag 3 november 2014 @ 22:35:36 #265
230491 Zith
pls tip
pi_146274655
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Multi-link is vol! :)

Oh en trouwens, ik weet niet meer wie er laatst dat Excelletje met al die macro's online had gezet, maar thanks! Handig en leuk [ afbeelding ]
Dit is de laatste en veel betere versie :

https://mega.co.nz/#!MBFx(...)NpzbjOKVkOzWqiAWWFKY
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_146277699
Ah mooi, dan ga ik die meteen gebruiken. Even copy-pasten en gaan met die banaan :P Nu nog wat investeren, want met die twee projecten tot nu toe schiet zo'n Excelletje niet echt op :D
Schip ahoy!
pi_146281724
"Waarom investeert u?"
> "Om mijn excelletje te vullen"

జ్ఞ‌ా
pi_146282159
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 22:35 schreef Zith het volgende:

Ook mooi om te zien hoe iedereen zo zijn eigen excel opzet.
Wel knap gedaan ^O^
pi_146283183
quote:

[..]

Danku!
pi_146283571
quote:

[..]

Heb wel paar bugjes gevonden :'(

1. Kolom G (Interest) heeft niet het goede bereik meer als je een project hebt toegevoegd en oude verwijderd

2. Return on investment klopt niet als de investeringsdatum voor augustus 2014 ligt. Bijvoorbeeld een project waar ik 100 euro in heb gestopt in aug 2014 met een rente van 7 procent en looptijd van 36 maanden geeft aan dat ik 109,90 return ga krijgen en dus in totaal 209,90. In werkelijkheid is de return 9,90 en krijg ik dus 109,90 (fee van 0,90 er al af). Denk dat er wat kolommen vanaf juni 2013 bij moeten bij mij ;). In de specifieke project sheet gaat het wel goed.

3. De chart klopt niet. Ik heb bijvoorbeeld 6 projecten met allen 100 euro. In de chart heb ik na verloop van tijd 490 incoming funds. Dit zou minimaal 600 moeten zijn toch? En wat zeggen de getallen rechts van de chart? Ik gok de invested waardes?

4. Volgens de info moet ik in het project sheet de gele cellen invullen. Onder andere is maand 0 begindatum geel, maar die datum wordt opgehaald uit de forecasting sheet (=VLOOKUP(D4;FORECASTING!B:M;12;FALSE)). Dus die zou dan toch niet geel moeten zijn?

Voor de rest: knap gemaakt, ik zou het absoluut niet beter kunnen (niet eens bij benadering in de buurt van dit komen :D).
pi_146284045
Wel leuk om die sheet in werking te zien, heb een gemiddelde interest van 7,7% en een gemiddelde looptijd van 34 maanden.

Leuk feature die nog in het script zou kunnen is aangeven wanneer er break-even gedraaid wordt op een project. Dat kan je wel in de project sheet terugvinden, maar misschien dat het mogelijk is om de maand weer te geven waarin het terugbetaalde bedrag voor het eerst in de + komt.
pi_146290882
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:54 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

En ik begrijp ook niet helemaal wie nu wat financiert. Er zijn twee aandeelhouders die gezamenlijk 150.000 euro investeren. Dat is een lening aan Tony.NL BV. Tony.NL BV is 100% dochter van Beheer BV; de BV van één van de aandeelhouders. Het andere bedrag (¤200.000,-) gaat ook naar Tony.NL BV. In de tekst staat echter dat BlessU zal investeren. Leent Tony.NL BV het geldbedrag dan weer uit aan BlessU? Vervolgens staat er: "Kapitaal Op Maat zal faciliterend zijn voor het formaliseren van de leningsovereenkomst betreffende de reeds toegezegde ¤ 150.000,-. Voor de resterende ¤ 200.000,- kunnen derden inschrijven als financier via Kapitaal Op Maat." Maar er wordt een lening van ¤350.000 gevraagd. Dus:
a. Hebben die twee aandeelhouders nu die ¤150.000 geïnvesteerd of alleen toegezegd? Ik vermoed het laatste.
b. Gaan deze twee aandeelhouders ook met het bedrijf in zee als het volledige bedrag (¤350.000) op KOM wordt volgeschreven? Of is het de bedoeling dat die ¤150.000,- ook door KOM wordt opgehaald? M.a.w. vullen ze alles tussen boven ¤200.000 aan om bij ¤350.000 te komen, of investeren ze sowieso?
c. En als zij onder omstandigheden niet investeren, wat is daar dan de reden van? Is het te verwachten rendement t.o.v. het risicio wellicht toch wat te mager?

Ik durf niet en pas.
1 antwoord op je vraag is al rond. De aandeelhouder heeft zijn 1,5 ton al gestort via de site
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2014 @ 16:56:11 #273
230491 Zith
pls tip
pi_146296636
quote:
0s.gif
quote:
Op dinsdag 4 november 2014 09:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Heb wel paar bugjes gevonden :'(

1. Kolom G (Interest) heeft niet het goede bereik meer als je een project hebt toegevoegd en oude verwijderd
He, da's irritant.. dacht dat de (originele) $2 het wel zou vast leggen maar die schuift ook door :(
In dat geval kan het beter naar beneden laten werken ipv dat de nieuwe rij bovenin komt... Maakt het qua macros makkelijke rmaar is op langere termijn minder handig... zal er naar kijken.
quote:
2. Return on investment klopt niet als de investeringsdatum voor augustus 2014 ligt. Bijvoorbeeld een project waar ik 100 euro in heb gestopt in aug 2014 met een rente van 7 procent en looptijd van 36 maanden geeft aan dat ik 109,90 return ga krijgen en dus in totaal 209,90. In werkelijkheid is de return 9,90 en krijg ik dus 109,90 (fee van 0,90 er al af). Denk dat er wat kolommen vanaf juni 2013 bij moeten bij mij ;). In de specifieke project sheet gaat het wel goed.
Ja dat is spijtig genoeg luiheid van mijn kant omdat ik in aug begonnen ben :)
quote:
3. De chart klopt niet. Ik heb bijvoorbeeld 6 projecten met allen 100 euro. In de chart heb ik na verloop van tijd 490 incoming funds. Dit zou minimaal 600 moeten zijn toch? En wat zeggen de getallen rechts van de chart? Ik gok de invested waardes?
Heeft waarschijnlijk ook met de maanden voor augustus te maken. In principe doet hij cumulatief de positieve bedragen voor elke maand (en de voorgaande).
quote:
4. Volgens de info moet ik in het project sheet de gele cellen invullen. Onder andere is maand 0 begindatum geel, maar die datum wordt opgehaald uit de forecasting sheet (=VLOOKUP(D4;FORECASTING!B:M;12;FALSE)). Dus die zou dan toch niet geel moeten zijn?

Klopt, vergeten weg te halen toen ik de vlookup aanbracht.
[quote]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_146297118
Ondertussen contact gehad met Rechtbank Midden-Nederland en GvE. Het had even wat tijd nodig zoals jullie begrepen, dat had alles te maken met wat uitzoekwerk. Ook heb ik even moeten nadenken over mijn post op Fok!, aangezien hier consequenties aan zouden kunnen zitten. Ik noem dan ook geen namen en zal enkel verwijzen naar een publiekelijk beschikbare bron.

De situatie was als volgt:
Toen ik 's avonds de nieuwe projecten ging bekijken kwam ik het bewuste project tegen. Een grote foto stond op mijn scherm en ik moest 3 keer kijken of ik het wel goed zag. Dat bleek, want in de tekst werd een bekende naam genoemd.
De persoon in kwestie is vorig jaar voorgekomen bij de rechtbank Midden-Nederland. Hij is daar veroordeeld voor valsheid in geschrifte. Hij blijkt in het verleden de fout in te zijn gegaan.

Uiteraard heb ik direct toen ik hier achter kwam actie ondernomen en contact gezocht met GvE. Zij hebben deze kwestie adequaat opgepakt en het project is van de website gehaald. Eventuele vervolgstappen vanuit GvE betreffende dit project liggen bij GvE en heb ik geen kennis van of bemoeienis mee.

Voor de geïnteresseerden verwijs ik naar het openbare vonnis:
http://uitspraken.rechtsp(...)aRBMNE%3a2013%3a7992

In dit vonnis worden geen namen genoemd, ik zal dat ook niet doen en ik verwacht van eenieder hier dat ze dat ook niet doen. Er zijn nog meer publieke bronnen beschikbaar waar de naam (of een deel van) wordt genoemd. Ik verwijs hier bewust niet naar, er hoeft ook niet om gevraagd te worden. Mocht er toch een naam worden genoemd dan wil ik duidelijk maken dat eenieder dit op eigen titel en verantwoordelijkheid doet. Denk na voordat je iets post!

Persoonlijk:
Ik schrok mij natuurlijk ter plette en zag jullie lieve centjes al verdwijnen. Dat was de reden van mijn eerste, overhaaste, post. Ik ben echter wel heel blij dat ik actie heb ondernomen en ben ook blij dat ik er nu enige openheid over kan geven. Sorry voor de veroorzaakte 'paniek', neem aan dat iedereen dat nu wel een plekje kan geven in het verhaal.

Tot zover de berichtgeving ;)
pi_146297144
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:56 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

He, da's irritant.. dacht dat de (originele) $2 het wel zou vast leggen maar die schuift ook door :(
In dat geval kan het beter naar beneden laten werken ipv dat de nieuwe rij bovenin komt... Maakt het qua macros makkelijke rmaar is op langere termijn minder handig... zal er naar kijken.

[..]

Ja dat is spijtig genoeg luiheid van mijn kant omdat ik in aug begonnen ben :)

[..]

Heeft waarschijnlijk ook met de maanden voor augustus te maken. In principe doet hij cumulatief de positieve bedragen voor elke maand (en de voorgaande).

[..]

Klopt, vergeten weg te halen toen ik de vlookup aanbracht.
Ik heb al een en ander getweaked, al met al werkt het goed hoor :)
pi_146297232
Tha_Duck _O_
pi_146297320
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:11 schreef Goesten het volgende:
Tha_Duck _O_
Wat een held, applausje! *O*
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2014 @ 17:14:46 #278
230491 Zith
pls tip
pi_146297339
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:09 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik heb al een en ander getweaked, al met al werkt het goed hoor :)
https://mega.co.nz/#!1Bcm(...)oiXL2jSqZ7VtY-GoRr-Y

Heeft nu:

Ruimte tot 01-2013 (druk op het + tekentje).

Geen geel vlakje meer voor de maand in de Template worksheet

Chart gaat ook tot 01-2013 (als je het uitklapt), als je niet op het plus tekentje drukt dan blijft hij naar aug-2014 als startpunt kijken, dit kan je zelf aanpassen... als je startpunt in 05-2013 lag dan groepeer je 01-2013 tm 04-2013 (en klik je het min-tekentje) voorbeeld hier: http://i.imgur.com/PhsRbH8.png

Bij een nieuw project (ctrl+A) verschuiven de berekeningen niet meer!

[ Bericht 5% gewijzigd door Zith op 04-11-2014 17:20:16 ]
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2014 @ 17:16:11 #279
230491 Zith
pls tip
pi_146297413
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Ondertussen contact gehad met Rechtbank Midden-Nederland en GvE. Het had even wat tijd nodig zoals jullie begrepen, dat had alles te maken met wat uitzoekwerk. Ook heb ik even moeten nadenken over mijn post op Fok!, aangezien hier consequenties aan zouden kunnen zitten. Ik noem dan ook geen namen en zal enkel verwijzen naar een publiekelijk beschikbare bron.

Toen ik 's avonds de nieuwe projecten ging bekijken kwam ik het bewuste project tegen. Een grote foto stond op mijn scherm en ik moest 3 keer kijken of ik het wel goed zag. Dat bleek, want in de tekst werd een bekende naam genoemd.
De persoon in kwestie is vorig jaar voorgekomen bij de rechtbank Midden-Nederland. Hij is daar veroordeeld voor valsheid in geschrifte. Hij blijkt in het verleden de fout in te zijn gegaan.

Uiteraard heb ik direct toen ik hier achter kwam actie ondernomen en contact gezocht met GvE. Zij hebben deze kwestie adequaat opgepakt en het project is van de website gehaald. Eventuele vervolgstappen vanuit GvE betreffende dit project liggen bij GvE en heb ik geen kennis van of bemoeienis mee.

In dit vonnis worden geen namen genoemd, ik zal dat ook niet doen en ik verwacht van eenieder hier dat ze dat ook niet doen. Er zijn nog meer publieke bronnen beschikbaar waar de naam (of een deel van) wordt genoemd. Ik verwijs hier bewust niet naar, er hoeft ook niet om gevraagd te worden. Mocht er toch een naam worden genoemd dan wil ik duidelijk maken dat eenieder dit op eigen titel en verantwoordelijkheid doet. Denk na voordat je iets post!

Persoonlijk:
Ik schrok mij natuurlijk ter plette en zag jullie lieve centjes al verdwijnen. Dat was de reden van mijn eerste, overhaaste, post. Ik ben echter wel heel blij dat ik actie heb ondernomen en ben ook blij dat ik er nu enige openheid over kan geven. Sorry voor de veroorzaakte 'paniek', neem aan dat iedereen dat nu wel een plekje kan geven in het verhaal.

Bedankt voor het redden van mijn euros!
pi_146297680
Escamp gaat het trouwens wel redden denk ik. Die 8.5% heeft in ieder geval erg geholpen.
pi_146300361
quote:

Persoonlijk:

^O^. Goed bezig. Zal best wat tijd in gaan zitten al met al.
జ్ఞ‌ా
pi_146301861
Graag gedaan allen, dat is toch het summun van crowdfunden :) Maar serieus, altijd goed om elkaar te helpen :Y

Als iedereen een beetje oplet worden we er met elkaar beter van.
pi_146304356
Goede actie, Duck! Zo is in elk geval voorkomen dat veel mensen hun knaken kwijt zijn.
Schip ahoy!
pi_146305910
Eigenlijk zouden aanvragers van leningen een VOG moeten overleggen op zaken als geen veroordelingen voor fraude e.d.
pi_146306270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:32 schreef ptr_83 het volgende:
Eigenlijk zouden aanvragers van leningen een VOG moeten overleggen op zaken als geen veroordelingen voor fraude e.d.
Geloof mij maar dat GvE een hoop doet om dit soort dingen te voorkomen, en in 99,9% van de gevallen zijn de gegevens snel boven tafel en komen deze projecten niet online. Ik weet zelf hoe moeilijk dit geval te detecteren was en het was toeval dat ik het zag (had de mail al weggegooid, zag hem hier als buitenkansje langskomen). Dat is een kracht van de crowd. In dit geval had je met de naam en wat andere gegevens van de lener niet verder gekomen.
pi_146306479
Heel erg bedankt Tha_Duck voor je oplettendheid en de actie die je hebt ondernomen en dat je daarmee voor velen hier (inclusief mijzelf) de nodige ellende hebt kunnen voorkomen _O_
pi_146306566
Ik ga bijna blozen :@
pi_146307174
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:03 schreef Goesten het volgende:
1 antwoord op je vraag is al rond. De aandeelhouder heeft zijn 1,5 ton al gestort via de site
Klopt, dat was nog niet zo toen ik het schreef. Ik blijf nog wel even wachten.

@ Tha_Duck: dank voor het redden van mijn/ons geld!

@Allen: Zou het Lendico nog lukken om hun eerste lening 100% volgeschreven te krijgen? 5 jaar, 7,18% met risicoklasse B. Dat lijkt een betrekkelijk veilig project.
https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/1354-128
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:08:02 #289
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146307765
quote:

Persoonlijk:

Top gedaan!

Het mooie van dit topic is ook dat je met veel ook meer weet zoals nu blijkt. Ben benieuwd of er nog een reactie vanuit GVE komt.
pi_146309529
De volgende titel van dit topic mag van mij wel een eerbetoon aan Tha_Duck zijn :P
pi_146310100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Graag gedaan allen, dat is toch het summun van crowdfunden :) Maar serieus, altijd goed om elkaar te helpen :Y

Allereerst ook namens mij bedankt! Ook ik zag dit project als een buitenkansje, met een leuke rente van 9%. Zo zie je maar hoe snel je er naast kan zitten met je beoordeling/inschatting. De Graydon rating was overigens A. Ik heb met GvE ook over dit project contact gehad. Ik miste namelijk de BKR rating. Ik heb hier een uitgebreide toelichting op gehad en mij is toegezegd dat deze BKR notering zou volgen, voordat het betaal verzoek zou komen en dat deze volgorde (achteraf pas de rating)niet meer zou gebeuren in de toekomst. Ik mag hopen dat je een grote bos bloemen van GvE krijgt Tha! Als GvE slim is gaan ze hier naar de investeerders transparant mee om. Ik wacht hun e-mail af. Ook dit is de kracht van de Crowd! Tha Duck, nogmaals bedankt!
pi_146310395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:38 schreef eenjongen... het volgende:
De volgende titel van dit topic mag van mij wel een eerbetoon aan Tha_Duck zijn :P
Leuk idee! "Tha Duck, de kracht van de crowd" 👍
  dinsdag 4 november 2014 @ 21:52:02 #293
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_146310455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:38 schreef eenjongen... het volgende:
Crowdfunder van de maand!
  dinsdag 4 november 2014 @ 23:37:50 #295
132191 -jos-
Money=Power
pi_146315841
quote:
Lijkt me sterk, denk dat hun vooral op zoek zijn naar liefdadigheidsorganisaties:

http://www.yourvaccine.com/
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_146319777
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:55 schreef Groepfunder het volgende:
@Allen: Zou het Lendico nog lukken om hun eerste lening 100% volgeschreven te krijgen? 5 jaar, 7,18% met risicoklasse B. Dat lijkt een betrekkelijk veilig project.
Er zijn al verschillende leningen bij Lendico vol geschreven. Alleen wanneer ze vol zitten halen ze die van de site. Dus het is niet zoals bij GvE dat je de volgeschreven projecten nog ziet.
Zit nu zelf op de 3 volgeschreven projecten. Nog eentje en dan zit ik aan mijn max van 100 euro voor Lendico

Alleen ze belde me op als introductie. En toen melde ik dat er niet bij alle aanvragen een BKR score stond. En dat ik niet investeerde als die er niet bij stond. Dat zouden ze toen die dag aanpassen. Maar enkele dagen later is dat nog niet gebeurd.
pi_146320066
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:

Erg cool en inderdaad een summum van crowdfunden ;)
Ben blij dat het om 1 project ging, na je initiele reactie was ik bang voor iets 'structureels' dus dit valt mee!
pi_146321041
Ik weet niet of het bekend is, maar waren er inderdaad aanwijzingen voor dat er niet terugbetaald zou gaan worden? Of is enkel bewezen dat de leningvrager malafide was?

Er zijn die bewuste week namelijk twee OAMKB projecten geweest. Is er een verband tussen het verwijderde project en de inmiddels op 30 oktober gestarte versie?
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 10:21:39 #299
230491 Zith
pls tip
pi_146322312
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8521

Naam: Maatschap Brinks
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 75.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 84 maanden
Classsificatie: 3
Graydon rating: BBB

Nee dankje... heb er wel vertrouwen in maar duurt te lang...
pi_146322560
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:30 schreef Scooper het volgende:
Ik weet niet of het bekend is, maar waren er inderdaad aanwijzingen voor dat er niet terugbetaald zou gaan worden? Of is enkel bewezen dat de leningvrager malafide was?

Er zijn die bewuste week namelijk twee OAMKB projecten geweest. Is er een verband tussen het verwijderde project en de inmiddels op 30 oktober gestarte versie?
Neem van mij aan, meer dan aanwijzingen. Lees het vonnis en trek je eigen conclusies.

Er is geen verband. Het andere project staat hier volledig los van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')