Het duurt wat langer doordat het meer dan een half miljoen is maar het is al mooi op weg. Is een goed bedrijf in een stabiele business dat al langer bestaat. Rente is netjes.quote:
Tjonge jonge, dat deze doorzichtige truuk nog steeds van stal gehaald wordt.quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:03 schreef quote fingie het volgende:
Ik wil ook deze investeerders en de investeerders die in Quickboats hadden willen investeren, maar die te laat waren de mogelijkheid bieden nu als eerste deel te nemen.
Inderdaadquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 08:56 schreef BartNH het volgende:
[..]
Tjonge jonge, dat deze doorzichtige truuk nog steeds van stal gehaald wordt.
Ik wilde net hetzelfde posten. Die gaan het nooit redden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Internetkerk kunnen we wel afschieten denk ik. Afgelopen zes dagen nog geen 7,5k geïnvesteerd, waarvoor 4,5k door één iemand.
WGR / Crowdfunden en de belastingdienstquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:22 schreef Imperatore het volgende:
Ik heb volgens mij eens voorbij zien komen dat inkomsten uit cf altijd in box 3 vallen, weet iemand daar iets meer over?
Ohja, daar dusquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:38 schreef µ het volgende:
[..]
WGR / Crowdfunden en de belastingdienst
Zie ook de 1-na-laatste regel uit de OP.
Dan heb je er voor de komende aangifte nog even niets mee te makenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 11:50 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Kijk, dat wist ik dan weer niet maar dat is mooi. Ik doe ook pas sinds februari in cf.
Je hebt helemaal gelijk maar je moet altijd vooruit blijven denken;-)😉quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:04 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dan heb je er voor de komende aangifte nog even niets mee te maken
True!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk maar je moet altijd vooruit blijven denken;-)😉
Hoe wist je dit al?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:28 schreef Tha_Duck het volgende:
Er is een nieuwe, maar die is al vol voor de notificatie verwacht ik
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8497
Ik stop er ook niks in, maar gaat om 4k, dat kan iedereen binnen 3 jaar wel ophoesten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:31 schreef Horsemen het volgende:
Nee, het kan nog maar ik zie er niets in. Looptijd driejaar en ik denk dan waarom zo lang als er op korte termijn een groot bedrag vrij komt
Snap het ook niet helemaal. Als hij en zijn partner allebeid ff rood staan dan ben je er toch al bijna?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 13:31 schreef Horsemen het volgende:
Nee, het kan nog maar ik zie er niets in. Looptijd driejaar en ik denk dan waarom zo lang als er op korte termijn een groot bedrag vrij komt
Inderdaad, voor zo'n groot bedrag gaat het vrij vlot.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 06:23 schreef Sparafucile het volgende:
[..]
Het duurt wat langer doordat het meer dan een half miljoen is maar het is al mooi op weg. Is een goed bedrijf in een stabiele business dat al langer bestaat. Rente is netjes.
En zojuist mail met de vraag voor overmakenquote:Op maandag 27 oktober 2014 17:05 schreef leolinedance het volgende:
Smitveld is vol trouwens:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8422
Wat ik niet snap is dat dat a) aflossingsbedrag gaat omhoog en b) GvE heeft al gemeld dat er een hiaat in zijn verhaal zat. Maar de risico scores blijven hetzelfde. Moet toch eigenlijk niet kunnenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:28 schreef CaLeX het volgende:
Project Escamp van 7 naar 8.5% gegaan?
Alsof dat niet al onder water stond, van ¤ 5995 naar ¤ 6271 aflossing per maand met de inkomsten van 4 à 6 huurwoningen
Als hij meer rente betaald gaat zijn aflossing natuurlijk ook omhoog.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:46 schreef Goesten het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat dat a) aflossingsbedrag gaat omhoog en b) GvE heeft al gemeld dat er een hiaat in zijn verhaal zat. Maar de risico scores blijven hetzelfde. Moet toch eigenlijk niet kunnen
Ik heb het even gemist. Wat is het hiaat wat GvE geeft gemeld dan?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 14:46 schreef Goesten het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat dat a) aflossingsbedrag gaat omhoog en b) GvE heeft al gemeld dat er een hiaat in zijn verhaal zat. Maar de risico scores blijven hetzelfde. Moet toch eigenlijk niet kunnen
zie forum #18 volgens mij een post van Calexquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:25 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb het even gemist. Wat is het hiaat wat GvE geeft gemeld dan?
Het aanbod aan projecten is niet zo hoog, daardoor loopt er ook meer vol volgens mij.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:46 schreef Zith het volgende:
Gaat hem ook echt niet lukken met zijn 7%.
Geen incentives:'( Dat zou hij wel moeten doen met dit percentage, gemiste kans!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:41 schreef Zith het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6152
Naam: Klimbos Weert
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 235.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5
Graydon rating: BBB
350k is wel heel fors voor 200 harnasjes en helmen en wat kabels tussen bomen trekken.quote:
Beter op deze manier dan elke keer projecten die niet vol lopen, dan komen er ook geen nieuwe projecten meer.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef Scooper het volgende:
Je ziet tegenwoordig veel dat projecten met een lage rente starten en daarna ophogen.
Escamp van 7,0% naar 8,5%. En nu ook v.o.f. CMDSD van 7% naar 8%.
Doordat GvE dit mechanisme van rente bijstellen toelaat daalt de gemiddelde rente op het platform voor ons als investeerders natuurlijk wel. (laag instarten en alleen indien nodig verhogen)
Heb ik ook al een paar keer gehad. Dit keer was ik er wel op tijd bij.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:17 schreef Scooper het volgende:
Wtf? Ik was ruim op tijd met dit project, maar ik kreeg geen activeringsmail van GvE, normaal komen deze zo ongeveer instant binnen. Ik heb zelfs een tweede keer ingeschreven nadat de mail maar niet kwam. Ondanks dat nog steeds geen activeringsmail binnen. Inmiddels is het project vol gejoekeld. Eerste keer dat ik dit zo heb, is toch wel beetje jammer!
[edit]En nu komen de activeringmails pas binnen, tja, nu heb ik er natuurlijk niets meer aan...
AA, BKR(C), hoge rente, goed bedrijf... alle lampen stonden op groen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:20 schreef CaLeX het volgende:
22k met 25 investeerders.
Ligt het aan mij of gaat het gemiddeld geinvesteerd bedrag omhoog?
Is v.o.f. CMDSD inderdaad hoger geworden? Had dat vermoeden al maar verwijder de 'nieuw project op GVE' mailtjes altijd dus wist het niet zeker.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:16 schreef Scooper het volgende:
Je ziet tegenwoordig veel dat projecten met een lage rente starten en daarna ophogen.
Escamp van 7,0% naar 8,5%. En nu ook v.o.f. CMDSD van 7% naar 8%.
Doordat GvE dit mechanisme van rente bijstellen toelaat daalt de gemiddelde rente op het platform voor ons als investeerders natuurlijk wel. (laag instarten en alleen indien nodig verhogen)
Plus dat dit gewoon een ideaal project is om dat juist wel te doen, vrijkaartjes is nog een beetje extra reclame ook t.z.t.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Geen incentives:'( Dat zou hij wel moeten doen met dit percentage, gemiste kans!
my thoughts, vrijkaartjes / korting kaarten / desnoods gratis koffie met een koekje etcquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:50 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Plus dat dit gewoon een ideaal project is om dat juist wel te doen, vrijkaartjes is nog een beetje extra reclame ook t.z.t.
Maakt die ¤ 2.60 per 100inleg nu echt zoveel uit?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:38 schreef NB1908 het volgende:
Met die 8% nu ga ik wel twijfelen trouwens...
Als je zelf een lening zou nemen doe je toch ook liever 7.5% dan 8.0%. Het aloude spreekwoord "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd" geldt natuurlijk ook met geld uitlenen alleen dan beetje andersom uhum.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:17 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Maakt die ¤ 2.60 per 100inleg nu echt zoveel uit?
incentives zijn echt een grote mogelijkheid voor leners om naambekendheid te krijgen. Ik heb via GvE twee keer wat mondsverzorgings producten gekregen en heb ook een keer een gratis bezoek aan een kapper gekregen. Voor mijn gevoel is het aantal projecten met interessante incentives,dus geen kortingscodes oid, afgenomen wat ik wel jammer vind.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:17 schreef CaLeX het volgende:
[..]
my thoughts, vrijkaartjes / korting kaarten / desnoods gratis koffie met een koekje etc
Met minimaal 400 investeerders heb je dan ook 400 potentiele klanten waarbij niemand alleen komt.
[..]
Maakt die ¤ 2.60 per 100inleg nu echt zoveel uit?
Zeker, maar er is toch een groot deel gunfactor bij het uitlenen. Bij mij dan iig, en daar doet een 1% meer of minder niets aan afquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:27 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Als je zelf een lening zou nemen doe je toch ook liever 7.5% dan 8.0%. Het aloude spreekwoord "wie het kleine niet eert is het grote niet weerd" geldt natuurlijk ook met geld uitlenen alleen dan beetje andersom uhum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |