quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Zit lekker vol daarquote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:46 schreef Blistering het volgende:
Lamela
http://www.gfycat.com/AdorableWhirlwindHorsemouse
Jaja, juichen voor de vijand, maar wát een goal.
Pindakaasquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:25 schreef Etsu het volgende:
Pindakaas
Appelstroop
Gewoon vleeswaren op je broodje 's morgens
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
PindakaasEet er 3kg per maand van
Pindakaas is zoutquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:27 schreef Etsu het volgende:
[..]![]()
![]()
Veel te zoet. Net als de rest.
Vroeger was ik er dol op, maar m'n vader niet. Nu heb ik het van hem 'overgenomen' en kots ik van ieder pakje/potje met zoetigheid en neem ik liever gewoon broodje filet american, eiersalade of ham
Appelstroop is af en toe wel lekker, maar er gaat niks boven vleeswaren.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:25 schreef Etsu het volgende:
Pindakaas
Appelstroop
Gewoon vleeswaren op je broodje 's morgens
Stevig meergranenbrood met een dikke klodder eiersalade en zo je ochtend beginnenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Appelstroop is af en toe wel lekker, maar er gaat niks boven vleeswaren.
met koffiequote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Stevig meergranenbrood met een dikke klodder eiersalade en zo je ochtend beginnen
Nu kan ik niet wachten tot morgenochtend.
Je hebt ook andere producten waar je wakker van wordtquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:32 schreef Blistering het volgende:
Zwarte koffie man, ben je gelijk wakker. Beter dan al die blikjes en pakken vloeibare suiker.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:34 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Je hebt ook andere producten waar je wakker van wordt
quote:
Driemaal is scheepsrecht no?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:33 schreef Yreal het volgende:
Morgen tentamen strafprocesrecht. Bets in DM.
Bij de lunch heb ik zowel filet als pindakaas.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:27 schreef Etsu het volgende:
[..]![]()
![]()
Veel te zoet. Net als de rest.
Vroeger was ik er dol op, maar m'n vader niet. Nu heb ik het van hem 'overgenomen' en kots ik van ieder pakje/potje met zoetigheid en neem ik liever gewoon broodje filet american, eiersalade of ham
filet en pindakaas combineren waardeloos.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij de lunch heb ik zowel filet als pindakaas.
In de ochtend thee en brood met appelstroop.
Filet met een ei en pindakaas met vlokken.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
filet en pindakaas combineren waardeloos.
Ging laatst in New York even langs één van de beste bageltenten van NY (volgens de NY Times). Daar bagels met sun dried tomatoe cream cheese, strawberry cream cheese, blueberry cream cheese en bacon & cheddar cream cheese gegeten.quote:
Erik is natuurlijk een fattie.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
filet en pindakaas combineren waardeloos.
De nasmaak van ene werkt de ander volkomen tegen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Erik is natuurlijk een fattie.
HA, fattiequote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij de lunch heb ik zowel filet als pindakaas.
In de ochtend thee en brood met appelstroop.
Ik zou ook eens een klachtenbrief moeten schrijven.. hebben een prachtige nieuwe bieb maar het personeel hier loopt gewoon uitgebreid te telefoneren en de laatste post te bespreken op Facebook en weet ik al niet wat. En die eerstejaars die gebruiken de bieb ook als werkplek waar ze samen 'huiswerk' maken, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is..quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:51 schreef Maharbal het volgende:
http://www.stunnish.com/g(...)t-letter-to-airline/
Heerlijk stuk.
Ik gok de Van Schilfgaarde.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:27 schreef Etsu het volgende:
joosie ties welk boek hebben we nodig voor rechtspersonen en personenvennootschappen?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:27 schreef Etsu het volgende:
joosie ties welk boek hebben we nodig voor rechtspersonen en personenvennootschappen?
What ^^ said.. Van de NV en BV dus lijkt me. Was in mijn jaar wel zo, maarja.. ze willen nog weleens veranderen qua voorgeschreven literatuur.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik gok de Van Schilfgaarde.
Pff, er staat dat het via nestor wordt bekend gemaakt en het vak is nog niet open en ik wil boeken bestellen voor handelsrechtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
What ^^ said.. Van de NV en BV dus lijkt me. Was in mijn jaar wel zo, maarja.. ze willen nog weleens veranderen qua voorgeschreven literatuur.
Handels staat los van RPPV heur. Dus voor handels gewoon kern v/h ondernemingsrecht kopen/lenen uit de bieb + intellectueel eigendom scoren naast insolventierechtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Pff, er staat dat het via nestor wordt bekend gemaakt en het vak is nog niet open en ik wil boeken bestellen voor handelsrecht
later dan maar
Dat snap ik, maar ik wilde tegelijk bestellen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Handels staat los van RPPV heur. Dus voor handels gewoon kern v/h ondernemingsrecht kopen/lenen uit de bieb + intellectueel eigendom scoren naast insolventierecht
Waarom als handels in blok 2 begint en RPPV pas in blok 4quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik wilde tegelijk bestellen.
Jep.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Waarom als handels in blok 2 begint en RPPV pas in blok 4
Nevermind, ze hebben hem naar voren gehaald
Mja, jullie hadden registergoederenrecht in semester 1, wij pas in blok 4.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:38 schreef Joosie200 het volgende:
Das driewerf kut dan, zeker omdat RPPV samen met notariële cs liep en dat net zo handig was
Het hele nieuwe systeem is gewoon driewerf waardeloos. Totaal geen structuur meer in de opzet, alles moet gepropt worden in 7 weken tijd, zelfs voormalig 14 weeks vakken en dat zijn er nogal wat. Docenten hebben dus meer werkdruk, studenten ook. Allemaal maar zodat het tempo hoogt blijft, menig student hierdoor nominaal zal blijven lopen, terwijl herkansingen nu een blok later pas afgelegd worden en je daardoor juist kans loopt op aanvaring met harde knip.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mja, jullie hadden registergoederenrecht in semester 1, wij pas in blok 4.
http://www.ukrant.nl/nieu(...)-nieuwe-jaarindelingquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:40 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Het hele nieuwe systeem is gewoon driewerf waardeloos. Totaal geen structuur meer in de opzet, alles moet gepropt worden in 7 weken tijd, zelfs voormalig 14 weeks vakken en dat zijn er nogal wat. Docenten hebben dus meer werkdruk, studenten ook. Allemaal maar zodat het tempo hoogt blijft, menig student hierdoor nominaal zal blijven lopen, terwijl herkansingen nu een blok later pas afgelegd worden en je daardoor juist kans loopt op aanvaring met harde knip.
Daar doelde ik dus op, had die allang gelezenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
http://www.ukrant.nl/nieu(...)-nieuwe-jaarindeling
Ik vraag me af wat het nut is om handels A en B in 1 vak te proppen, want daar heeft niemand wat aan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daar doelde ik dus op, had die allang gelezen
Sowieso wat is het nut om nu intellectueel eigendom onder de noemer handelsrecht te brengen, terwijl dat toch echt meer BW2 + Fw is kortom handels a en deel van handels b nu. Intellectueel eigendom kan je dan wel frotten in een apart vak met soortgelijke naam. Ze zullen wel zeggen: ja, met de Aw/Merkenwet/Handelsnamenwet etc drijf je ook handel, maarja..quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het nut is om handels A en B in 1 vak te proppen, want daar heeft niemand wat aan.![]()
Verder verandert er niets qua inhoud en tentamenpuntenverdeling (document staat nu op nestor (waar we gister over hadden in DM)).
Koekoek, dat deden ze voor deze wijziging allang. En v.w.b. onderwijs die doorloopt terwijl er al tentamens plaats vinden, iets met academische vrijheid als student draag jezelf de consequenties door de laatste weken juist te skippen ter faveure van tentamenvoorbereiding.quote:De enige oplossing is volgens Albers om zowel de tentamens als de hertentamens in dezelfde week te plannen. ‘Maar het onderwijs gaat in deze week gewoon door, dus ik vraag me af hoeveel procent van de studenten dan nog komt opdagen voor deze lessen’, zegt hij.
Was dat vorig jaar niet zo dan, I.E. bij handelsB?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Sowieso wat is het nut om nu intellectueel eigendom onder de noemer handelsrecht te brengen, terwijl dat toch echt meer BW2 + Fw is kortom handels a en deel van handels b nu. Intellectueel eigendom kan je dan wel frotten in een apart vak met soortgelijke naam. Ze zullen wel zeggen: ja, met de Aw/Merkenwet/Handelsnamenwet etc drijf je ook handel, maarja..
Ja, is nog steeds zo. Ik vind het gewoon niet de naam handelsrecht waardig. Bij handelsrecht denk ik toch echt meer aan handels A dan aan handels B zeg maar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Was dat vorig jaar niet zo dan, I.E. bij handelsB?
En wat is het verschil tussen Handelsrecht A, Rechtspersonen & Personenvenootschappen en Ondernemingsrecht 1/2?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, is nog steeds zo. Ik vind het gewoon niet de naam handelsrecht waardig. Bij handelsrecht denk ik toch echt meer aan handels A dan aan handels B zeg maar.
Het onnodig opknippen van algemene basisinfo (handels a) over kapitaalvennootschappen, personenvennootschappen en specifieke info (RPVP + OR1/2) over zulks. Algemene kennisvakken en specifieke kennisvakken is prima, maar frot niet spul bij elkaar zodat je het eenvoudiger mee kan nemen als geheel roostertechnisch gezien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
En wat is het verschil tussen Handelsrecht A, Rechtspersonen & Personenvenootschappen en Ondernemingsrecht 1/2?
En dan krijgen wij handels A en RPVP tegelijk in blok 2.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Het onnodig opknippen van algemene basisinfo (handels a) over kapitaalvennootschappen, personenvennootschappen en specifieke info (RPVP + OR1/2) over zulks. Algemene kennisvakken en specifieke kennisvakken is prima, maar frot niet spul bij elkaar zodat je het eenvoudiger mee kan nemen als geheel roostertechnisch gezien.
Ja man, nog meer concurrenten, topplan!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Andere richtingen mogen heus wel leren wat wij moeten leren voor notarieel.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:57 schreef Ties02 het volgende:
Etsu vorig jaar was voor RPV 5 verschillende Asser series voorgeschreven waarvan er maar 1 daadwerkelijk in boekvorm bestond, rest moest via kluwer navigator
veel plezier ermee
a) wiellagers voor een 18-tons vrachtwagenquote:
Joosie is een toffe peder dus die krijgt twee kansen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
a) wiellagers voor een 18-tons vrachtwagen
b) Karvan Cevitam
c) drie seksspeeltjes naar keuze van het merk Aars Aequi
Lekker voor jequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:47 schreef Tchock het volgende:
Komend blok college van 9 tot 8 op woensdag zonder pauze.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:51 schreef Etsu het volgende:
ties wordt de nieuwe erik maar dan irritant
ARW? nog steeds met die juist/onjuist vragen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:52 schreef Accursius het volgende:
Eerste tentamen gehad, ging goed. Nu nog rechtsgeschiedenis
Correct, 13 vragen rechtsvorming en 7 aan de hand van een arrest. Moet wel zeggen dat ik dat arrest lastig vond. Kon ik niet echt "grip" op krijgen. Maar goed, is de norm gewoon altijd het aantal punten wat je haalt? Gezien je er 100 punten totaal kon halen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
ARW? nog steeds met die juist/onjuist vragen?
Ik heb geen idee, toen hadden we JVA waarbij we een arrest moesten ontleden etc. Volgens mij kon je daar 20 punten voor halen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:55 schreef Accursius het volgende:
[..]
Correct, 13 vragen rechtsvorming en 7 aan de hand van een arrest. Moet wel zeggen dat ik dat arrest lastig vond. Kon ik niet echt "grip" op krijgen. Maar goed, is de norm gewoon altijd het aantal punten wat je haalt? Gezien je er 100 punten totaal kon halen.
Aahh oke oke, nja ik ga het vanzelf meemaken. Een voldoende zit er zeker in. Ik hoop alleen wel op een 7.0+ gezien de tijd en moeite die ik erin heb gestokenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, toen hadden we JVA waarbij we een arrest moesten ontleden etc. Volgens mij kon je daar 20 punten voor halen.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:51 schreef Etsu het volgende:
ties wordt de nieuwe erik maar dan irritant
Ik vind van welquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
niet iets waar je blij mee moet zijn eigenlijk
Bij Erik is het scherp en grappig. Jij zegt gewoon bij elke negatieve post "lekker voor je" met de creativiteit en komische timing van een blok beton.quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij Erik is het scherp en grappig. Jij zegt gewoon bij elke negatieve post "lekker voor je" met de creativiteit en komische timing van een blok beton.
Nu de vraag of hij ophoudt en normaal gaat posten of juist niet om het niet te laten lijken alsof het hem iets interesseert wat wij zeggen.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
a) wiellagers voor een 18-tons vrachtwagen
b) Karvan Cevitam
c) drie seksspeeltjes naar keuze van het merk Aars Aequi
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij Erik is het scherp en grappig. Jij zegt gewoon bij elke negatieve post "lekker voor je" met de creativiteit en komische timing van een blok beton.
Je hebt me door, chapeau!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij zegt gewoon bij elke negatieve post "lekker voor je"
zinloos. Tegen 12 ben je gaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:47 schreef Tchock het volgende:
Komend blok college van 9 tot 8 op woensdag zonder pauze.
Winterquote:
Schaatsen kijkenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Winter
tenzij je lekker binnen kan zitten met warme chocolademelk, kijkend naar het schaatsen en het buiten sneeuwt.
Lekker voor je!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:49 schreef mapima het volgende:
Eerste tentamen gehaald en ruim boven het gemiddelde gescoord
Curling komt in de buurtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Iets saaiers kan ik me bijna niet voorstellen, vooral die 10k
Volop spanning en sensatie!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Iets saaiers kan ik me bijna niet voorstellen, vooral die 10k
Deze man weet, notabene uut het hoge Noorden en dat hekelt de winterquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Winter
tenzij je lekker binnen kan zitten met warme chocolademelk, kijkend naar het schaatsen en het buiten sneeuwt.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:56 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou ik kijk nog liever een wedstrijd van Groningen
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:01 schreef Joosie200 het volgende:
Corruptie in Nederland, verkiezingsfraude en witwassen: man, man, man, man, dat dit kan in Nederland
En wat is Yrealstyle? Gewoon een 5 halen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:03 schreef Yreal het volgende:
Wel keihard yrealstyle tentamen gemaakt net
Geldverspilling. Zowel plakken als band vervangen kun je met minimaal gereedschap zelf en dan kost het je haast niets.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:58 schreef Accursius het volgende:
Net fiets naar de fietsenmaker gebracht om een band te laten plakken. Of het wordt geplakt voor 5,- of een nieuwe binnenband (14,-) Afhankelijk of het geplakt kan worden. Het zal mij benieuwen
Wel nee man. Hoogstens een 3.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En wat is Yrealstyle? Gewoon een 5 halen?
Ik ben niet zo handigquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geldverspilling. Zowel plakken als band vervangen kun je met minimaal gereedschap zelf en dan kost het je haast niets.
Dat moest ik laatst ook doen, 24 euro kwijt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:58 schreef Accursius het volgende:
Net fiets naar de fietsenmaker gebracht om een band te laten plakken. Of het wordt geplakt voor 5,- of een nieuwe binnenband (14,-) Afhankelijk of het geplakt kan worden. Het zal mij benieuwen
Ik heb het vaak geprobeerd en altijd sloopte ik meer aan mijn fiets dan alleen de binnenband / het lekquote:
En je fiets maakt teringherrie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:07 schreef Paxcon het volgende:
Helaas blijft m'n rem wel steeds hangen na het remmen, weet niet hoe ik dat moet oplossen
Niet meer remmenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:07 schreef Paxcon het volgende:
Helaas blijft m'n rem wel steeds hangen na het remmen, weet niet hoe ik dat moet oplossen
Precies. En vooral een band vervangen laat ik nooit meer door een fietsenmaker doen. Tien minuten werk en een band kost misschien ¤2,50 terwijl een fietsenmaker 15-25 euro rekentquote:
Ja exact, of dat je die binneband er eindelijk in hebt gepropt, komt er toch nog een lek inquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:07 schreef Joosie200 het volgende:
Heb weleens zo'n fietskitje gehaald in dat ouderwetse rood/zwart doosje, binnenband eruit roppen geen probleem, lek vinden geen probleem, is zo'n plakkertje niet waterbestendig > ding wil niet plakkenZie dan je binnenband maar weer terug in de buitenband te krijgen
Kon ik als nog langs de fietsenmaker
hoeft niet joh, zoals ik al zei, ieder z'n eigen manier om aandacht te trekkenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja.. en m'n standaard is kapot
Hij is haast rijp voor de sloop
Ik ben niet zoals jij continu op zoek naar aandachtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
hoeft niet joh, zoals ik al zei, ieder z'n eigen manier om aandacht te trekken
Maar als je je achterband wil vervangen moet je wel alles losschroeven enzo, best wel veel werkquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. En vooral een band vervangen laat ik nooit meer door een fietsenmaker doen. Tien minuten werk en een band kost misschien ¤2,50 terwijl een fietsenmaker 15-25 euro rekent
Liever hier op een forumpje dan op straat.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben niet zoals jij continu op zoek naar aandacht
Helaas is de achterband altijd diegene die lek is bij mij. De voorband is gemaakt van kevlar heb ik af en toe het idee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar als je je achterband wil vervangen moet je wel alles losschroeven enzo, best wel veel werk
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:10 schreef Tchock het volgende:
In een stampvolle tram wachten voor een brug die open isLekker voor me.
Hoeft niet. Alleen remkabel moet los en dan met een vorkuitzetter je frame uit elkaar duwen. Dan hoef je je ketting er niet af te halen en al dat soort dingen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar als je je achterband wil vervangen moet je wel alles losschroeven enzo, best wel veel werk
Klopt. Iets met een gast die de remkabel van de auto van een familielid doorsneed en toen tijden later bekende en zich op vrijwillige terugtred probeerde te beroepen.quote:
Ja. Volgens mij werd het wel geaccepteerd en was het niet tijden erna, hij belde een uur na de uitvoeringshandeling (midden in de nacht) op dat de auto beter maar niet gebruikt kon worden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Iets met een gast die de remkabel van de auto van een familielid doorsneed en toen tijden later bekende en zich op vrijwillige terugtred probeerde te beroepen.
Ooh oke.. nouja zover heb ik het nog nooit gekregen. Band is wel al op vijf verschillende plekken geplakt ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoeft niet. Alleen remkabel moet los en dan met een vorkuitzetter je frame uit elkaar duwen. Dan hoef je je ketting er niet af te halen en al dat soort dingen.
Ik ben nu met week 2 bezigquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:14 schreef Ties02 het volgende:
Hoe gaat ie met strafrecht bij jou Paxie
Ah ok, ja vooral die laatste week is lastig, ik ga dit weekend beginnen aan de laatste 2 weekjes, moet nog een paar paragrafen en dan is het boekie ook klaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:17 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben nu met week 2 bezig
Bij die laatste drie weken ben ik het overzicht een beetje kwijtgeraakt
Dat boek is niet doorheen te komenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ah ok, ja vooral die laatste week is lastig, ik ga dit weekend beginnen aan de laatste 2 weekjes, moet nog een paar paragrafen en dan is het boekie ook klaar.
Was dit hetzelfde arrest waar de dader een doodsbedreiging in de sneeuw had geschreven of een andere? Vond dat zo komischquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja. Volgens mij werd het wel geaccepteerd en was het niet tijden erna, hij belde een uur na de uitvoeringshandeling (midden in de nacht) op dat de auto beter maar niet gebruikt kon worden.
vergeet je eiwitshakes nietquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:27 schreef Ties02 het volgende:
Val bijna in slaap en heb nog een hele workout te gaan zo in de gym, lekker voor me
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:27 schreef Ties02 het volgende:
Val bijna in slaap en heb nog een hele workout te gaan zo in de gym, lekker voor me
quote:
Dat komt omdat je dan niet de druk voelt om sociaal bezig te zijn (lees: vanachter je computer te komen en mensen aan te spreken)quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:59 schreef Ties02 het volgende:
Ik vind het altijd wel rustgevend als het heel hard regent
sooow harde sneer ineensquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:31 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dat komt omdat je dan niet de druk voelt om sociaal bezig te zijn (lees: vanachter je computer te komen en mensen aan te spreken)
Oke, sorry.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:34 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Hoezo? Die opmerking kan net zo goed op mezelf betrekking hebben
Nou zegquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:35 schreef Ties02 het volgende:
Pax betrekt dingen graag op mij, heel begrijpelijk
Zelfs een regen-app op de telefoon.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:59 schreef Ties02 het volgende:
Ik vind het altijd wel rustgevend als het heel hard regent
"Ik maak je koud"quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 18:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Was dit hetzelfde arrest waar de dader een doodsbedreiging in de sneeuw had geschreven of een andere? Vond dat zo komisch
app hem danquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:58 schreef Etsu het volgende:
is paxcon online
dat kutkind reageert niet op dm
Ik denk dat hij met gekamde haartjes en in de pyjama te wachten zit voor de buis op Flikken Maastrichtquote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met gekamde haartjes en in de pyjama te wachten zit voor de buis op Flikken Maastricht
Flikken Maastrichtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 20:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij met gekamde haartjes en in de pyjama te wachten zit voor de buis op Flikken Maastricht
en?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Weer teruggegaan naar dat restaurant waar ik die actie uithaalde.
Niks bijzonders eigenlijk. Mijn goede vriend was met zijn gedachten bij een dame in de Markthal. Ik heb zelfs niet geflirt in het restaurant.quote:
Was weer een topshow, die psychiater zit bij de maffia trouwensquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:54 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Flikken Maastricht![]()
Maar nee, ik kijk altijd terug
Ja flikkerquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was weer een topshow, die psychiater zit bij de maffia trouwens
Integratiequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:36 schreef Yreal het volgende:
Ga je bij een Antilliaanse familie eten, krijg je stamppot andijvie
Goede medelanders.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:36 schreef Yreal het volgende:
Even voor mijn begrip: vind je dit serieus?quote:
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 01:14 schreef Valid het volgende:
[..]
Even voor mijn begrip: vind je dit serieus?
Met kip?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:36 schreef Yreal het volgende:
Zelfs in het weekend een vroege vogel dusquote:
quote:
Zeik niet vent.quote:
neequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 07:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
Met kip?
Goeiemorgen, lekker ochtendje werken hier
Wat niet is, kan nog komenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:31 schreef Yreal het volgende:
En voorstel voor bachelorscriptie was goed.
Nog niet afgekeurd op spelling dus...
Als hij wordt afgekeurd op taalgebruik/spelling, wil ik 'm wel verbeteren hoorquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker, maar de 1ste horde is genomen
Wat liefquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Als hij wordt afgekeurd op taalgebruik/spelling, wil ik 'm wel verbeteren hoor
En dat vraag je 3 dagen voor het tentamen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef Henrys het volgende:
Is er het afgelopen jaar veel in het strafrecht veranderd? Heb nog de wetbundels van vorig jaar en woensdag een strafrechttentamen
Fiscaal bodumrecht?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:31 schreef Yreal het volgende:
En voorstel voor bachelorscriptie was goed.
Nog niet afgekeurd op spelling dus...
Materieelrechtelijk niet zoveel, heb zelf ook de oude nogquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:40 schreef Henrys het volgende:
Is er het afgelopen jaar veel in het strafrecht veranderd? Heb nog de wetbundels van vorig jaar en woensdag een strafrechttentamen
Vind het echt verdacht weinig hoeveel ik voor strafrecht 3 moet leren (is dit jaar strafrecht 2)quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Materieelrechtelijk niet zoveel, heb zelf ook de oude nog
Je hebt dat bij straf 3 trouwens nauwelijks nodig, is vooral kennis
Zal je nog wel verbazen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef Henrys het volgende:
[..]
Vind het echt verdacht weinig hoeveel ik voor strafrecht 3 moet leren (is dit jaar strafrecht 2)
Wacht dat tentamen nou maar af jongemanquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef Henrys het volgende:
[..]
Vind het echt verdacht weinig hoeveel ik voor strafrecht 3 moet leren (is dit jaar strafrecht 2)
Apart van dat alle stof van straf 1 wel bekend wordt verondersteld bedoel je? Waar een heleboel mensen nat op kunnen gaan als ze pech hebbenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:52 schreef Henrys het volgende:
[..]
Straf 1 is mij nog helemaal duidelijk. Voorwaardelijk opzet is toch willens en wetens de aanmerkelijke kans aanvaarden dat een bepaald gevolg intreed? (HIV arrest) en dan ook nog slaan met pistool (uiterlijke verschijningsvorm)quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:42 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Apart van dat alle stof van straf 1 wel bekend wordt verondersteld bedoel je? Waar een heleboel mensen nat op kunnen gaan als ze pech hebbenVorig jaar net de hele opzet van straf 1 omgegooit waardoor er heel wat herkansingen en klachten waren vorig jaar, zal me benieuwen wat het wordt
Ja verschrikkelijkquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:01 schreef Ties02 het volgende:
God wat is dat nieuwe iTunes weer een gedrocht
Ik zou wel updaten, want Mavericksquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
dan hoef ik niet te updaten, thanks
wat is er zo erg aan dan?
culpa en opzet is toch het meeste.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:49 schreef Etsu het volgende:
Er is wel meer dan alleen voorwaardelijk opzet.
bestuurs2 is dan ook een 10 puntsvak.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:53 schreef Henrys het volgende:
[..]
culpa en opzet is toch het meeste.
Ik vind het gewoon weinig vergelijken met bestuursrecht 2
Eerste 2 weken van SR2 is herhaling met opzet,culpa en strafuitsluitingsgrondenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
bestuurs2 is dan ook een 10 puntsvak.
die met strafuitsluitingsgronden is wel ietsje uitgebreider dan dat je bij straf1 hebt gehad hoor (boze buurman/taxichauffeur/van doorslaggevend belang/tolbert)quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:03 schreef Henrys het volgende:
[..]
Eerste 2 weken van SR2 is herhaling met opzet,culpa en strafuitsluitingsgronden
Daarna poging,voorbereiding en daderschap dat ook vrij simpel is op arresten na en vervolgens wordt er 3 weken besteed aan deelneming wat ook niet super lastig is. Alleen al die daderschap arresten zijn wel pittig omdat er zoveel voorwaarden zijn die je moet kennen
wat vind je van deze held dan? Op het laatste moment je vrouw en stiefkinderen ontervenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:36 schreef Etsu het volgende:
Alles van erfrecht gedaanMorgen en maandag de werkgroepen en legitieme portie nog eens doorlezen (vind dat echt heel moeilijk
).
Niet compos mentisquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat vind je van deze held dan? Op het laatste moment je vrouw en stiefkinderen onterven
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
vertel dan wat compos metis betekent.quote:
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat vind je van deze held dan? Op het laatste moment je vrouw en stiefkinderen onterven
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:00 schreef Ties02 het volgende:
Yreal is ook niet helemaal compos mentis volgens mij
Waarom luister nou niemand naar mequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:05 schreef Joosie200 het volgende:
En ik weet weer waarom ik geen Joho's meer koopHet staat vol met typefouten en spelfouten
Gelukkig heb ik ze niet zelf gekocht, maar ik lees ze wel gewoon omdat het kanquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Waarom luister nou niemand naar me
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik ze niet zelf gekocht, maar ik lees ze wel gewoon omdat het kan
volgens mij heb ik ze ook niet gelezen, enkel die capita en hc's en een 6 gehaaldquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:05 schreef Joosie200 het volgende:
En ik weet weer waarom ik geen Joho's meer koopHet staat vol met typefouten en spelfouten
vroeg je laatst ook alquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:10 schreef Ties02 het volgende:
Etsu weet jij of de antwoorden van de algemene vragen ergens online staan?
Moet zeggen dat hoe verder ik in de studie kom hoe minder ik aan samenvattingen heb. Mijn propedeuse cijfers zouden waarschijnlijk een stuk hoger zijn als ik ze nooit had gebruiktquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:05 schreef Joosie200 het volgende:
15 arresten maar?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:12 schreef Blistering het volgende:
Wel echt heel zuur dat ik iets van 15 arresten moet kennen voor tentamen privaat. Gelukkig mag ik ze in m'n wetboek bij het betreffende artikel schrijven, anders was het helemaal kutje geweest.
Meisje tochquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
15 arresten maar?
man, ik moest voor relatievermogensrecht 77 kennen.
Dan is het wel klote ja.quote:
quote:
Only InUtregquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:12 schreef Blistering het volgende:
Wel echt heel zuur dat ik iets van 15 arresten moet kennen voor tentamen privaat. Gelukkig mag ik ze in m'n wetboek bij het betreffende artikel schrijven, anders was het helemaal kutje geweest.
Ik heb een keertje een Joho gehaald voor elementair internationaal publiekrechtquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:12 schreef Henrys het volgende:
[..]
Moet zeggen dat hoe verder ik in de studie kom hoe minder ik aan samenvattingen heb. Mijn propedeuse cijfers zouden waarschijnlijk een stuk hoger zijn als ik ze nooit had gebruikt
WHAT THE FUCKquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:12 schreef Blistering het volgende:
nou en.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:09 schreef Blistering het volgende:
Die van slimstuderen staan ook wel redelijk wat spelfouten in hoor. Dat houd je toch.
Ah, dat wist ik niet. Dacht dat dat overal mocht.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
omdat het niet in groningen mag en als fraude wordt gezien
ach in Groningen gebeuren ook dingen die niet door de beugel kunnen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
omdat het niet in groningen mag en als fraude wordt gezien
nouja, geluk... de werkgevers zullen het heus wel wetenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:22 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet. Dacht dat dat overal mocht.
Nou dan heb ik maar mooi geluk.
vind het opzich wel meevallenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:24 schreef Henrys het volgende:
[..]
ach in Groningen gebeuren ook dingen die niet door de beugel kunnen.
Vorig jaar strafrecht 1 hadden veel mensen een onvoldoende, tweede kans was het slagingspercentage bijna 3x zo hoog en iedereen maar zeggen hoeveel makkelijker hij wel niet was.
Of van die corrupte mensen die huilende meisjes bij inzage een punt extra geven
Klopt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:25 schreef Joosie200 het volgende:
Blijf het wel suf vinden om gewoon bij menig vak 70+ arresten mee te nemen als tentamenstof en dat je dan niet eens de arrestenbundel mag raadplegen. Die regel bij Europees is wel chill namelijk, mag ook wel met 100 arresten
Dit mag dus niet volgens de nieuwe fraude regeltjes, zelfde als bepaalde letters onderstrepenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:22 schreef Etsu het volgende:
wat ik doe, is bij een bepaald artikel een cirkeltje met mn markeerstift zetten ofzo, dan weet ik dat er een arrest van de 293829387 die ik moet kennen, erbij hoort
mag gewoon.
welke nieuwe fraude regeltjesquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit mag dus niet volgens de nieuwe fraude regeltjes
V&A doet weer aids, dus kan niet citeren waarin staat dat t volgens mij wel magquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Stond vorig jaar iets over op Nestor
Maar ik ga eten toedels
wij ookquote:
nopequote:arresten bijschrijven,
mag alleen bij belastingwetbundelquote:verwijzingen naar andere artikelen bij een artikel schrijven
whutquote:en zelfs een briefje met arresten voor of achterin de wetbundel plakken
Ja zo kan ik ook wel voldoendes halenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:34 schreef Blistering het volgende:
Wij mogen artikelen markeren, arresten bijschrijven, verwijzingen naar andere artikelen bij een artikel schrijven en zelfs een briefje met arresten voor of achterin de wetbundel plakken
Ja maar dat wat ik zojuist schreef hoorde ik ook pas ná het tentamen hoorquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:37 schreef Etsu het volgende:
Dat Blistering laatst een 3,4 had voor privaat terwijl de arresten in zijn handbereik lagen is al helemaal.
Je bent zelf een voldoendequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja zo kan ik ook wel voldoendes halen
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:35 schreef Etsu het volgende:
wil iemand in de OP zetten dat ik naar de UU ga?
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:37 schreef Etsu het volgende:
Dat Blistering laatst een 3,4 had voor privaat terwijl de arresten in zijn handbereik lagen is al helemaal.
Dat de UU dat gewoon niet als marketingmiddel in zet. Snap heulemaal niet waarom de UU zo ondervertegenwoordigd is hierquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:38 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ja maar dat wat ik zojuist schreef hoorde ik ook pas ná het tentamen hoor
Ja.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:53 schreef Henrys het volgende:
Is de werkgelegenheid in de strafrechtadvocatuur echt zo slecht? Begin het steeds leuker te vinden maar wil niet ergens bij een juridische helpdesk of rechtenwinkel eindigen
Dit staat er in de cursushandleiding. Kom maar lekker naar Utreg allemaalquote:In de wettenbundel en de jurisprudentiereader mogen geen aantekeningen staan. Vermelding van wetsartikelen en jurisprudentie, onderstrepingen en markeringen zijn wel toegestaan. Dat betekent dat namen van arresten op welke plaats dan ook in de wettenbundel mogen worden bijgeschreven, dus ook in de vorm van een lijstje achterin, maar dat losse inlegvellen en/of vermelding van onderwerp(en) bij het lijstje van arresten niet zijn toegestaan.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:45 schreef Joosie200 het volgende:
[..]![]()
Pax kom der maar in
[..]
[..]
Dat de UU dat gewoon niet als marketingmiddel in zet. Snap heulemaal niet waarom de UU zo ondervertegenwoordigd is hierJe zou wel anders verwachten met zulke regels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Baasquote:
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:00 schreef Etsu het volgende:
Weer een zaadpot in de ArenaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Willem II overklast Heracles
Grunn verspeelt de drie punten
mag het weten
Ik vind het leukquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:55 schreef Etsu het volgende:
ik vind strafrecht maar stom
zeer overgewaardeerd rechtsgebied
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:57 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dit staat er in de cursushandleiding. Kom maar lekker naar Utreg allemaal
Allemaal in de bijstand.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..], diploma bij een pakje boter zo.
Hollende Kleurling.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:57 schreef Henrys het volgende:
Wie weet er nog een leuk strafrechtarrest om te lezen voor het slapen gaan?
Duivenbloedquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 22:57 schreef Henrys het volgende:
Wie weet er nog een leuk strafrechtarrest om te lezen voor het slapen gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |