quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Zit lekker vol daarquote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:46 schreef Blistering het volgende:
Lamela
http://www.gfycat.com/AdorableWhirlwindHorsemouse
Jaja, juichen voor de vijand, maar wát een goal.
Pindakaasquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:25 schreef Etsu het volgende:
Pindakaas
Appelstroop
Gewoon vleeswaren op je broodje 's morgens
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
PindakaasEet er 3kg per maand van
Pindakaas is zoutquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:27 schreef Etsu het volgende:
[..]![]()
![]()
Veel te zoet. Net als de rest.
Vroeger was ik er dol op, maar m'n vader niet. Nu heb ik het van hem 'overgenomen' en kots ik van ieder pakje/potje met zoetigheid en neem ik liever gewoon broodje filet american, eiersalade of ham
Appelstroop is af en toe wel lekker, maar er gaat niks boven vleeswaren.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:25 schreef Etsu het volgende:
Pindakaas
Appelstroop
Gewoon vleeswaren op je broodje 's morgens
Stevig meergranenbrood met een dikke klodder eiersalade en zo je ochtend beginnenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:30 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Appelstroop is af en toe wel lekker, maar er gaat niks boven vleeswaren.
met koffiequote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Stevig meergranenbrood met een dikke klodder eiersalade en zo je ochtend beginnen
Nu kan ik niet wachten tot morgenochtend.
Je hebt ook andere producten waar je wakker van wordtquote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:32 schreef Blistering het volgende:
Zwarte koffie man, ben je gelijk wakker. Beter dan al die blikjes en pakken vloeibare suiker.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:34 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Je hebt ook andere producten waar je wakker van wordt
quote:
Driemaal is scheepsrecht no?quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:33 schreef Yreal het volgende:
Morgen tentamen strafprocesrecht. Bets in DM.
Bij de lunch heb ik zowel filet als pindakaas.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:27 schreef Etsu het volgende:
[..]![]()
![]()
Veel te zoet. Net als de rest.
Vroeger was ik er dol op, maar m'n vader niet. Nu heb ik het van hem 'overgenomen' en kots ik van ieder pakje/potje met zoetigheid en neem ik liever gewoon broodje filet american, eiersalade of ham
filet en pindakaas combineren waardeloos.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij de lunch heb ik zowel filet als pindakaas.
In de ochtend thee en brood met appelstroop.
Filet met een ei en pindakaas met vlokken.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
filet en pindakaas combineren waardeloos.
Ging laatst in New York even langs één van de beste bageltenten van NY (volgens de NY Times). Daar bagels met sun dried tomatoe cream cheese, strawberry cream cheese, blueberry cream cheese en bacon & cheddar cream cheese gegeten.quote:
Erik is natuurlijk een fattie.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
filet en pindakaas combineren waardeloos.
De nasmaak van ene werkt de ander volkomen tegen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Erik is natuurlijk een fattie.
HA, fattiequote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bij de lunch heb ik zowel filet als pindakaas.
In de ochtend thee en brood met appelstroop.
Ik zou ook eens een klachtenbrief moeten schrijven.. hebben een prachtige nieuwe bieb maar het personeel hier loopt gewoon uitgebreid te telefoneren en de laatste post te bespreken op Facebook en weet ik al niet wat. En die eerstejaars die gebruiken de bieb ook als werkplek waar ze samen 'huiswerk' maken, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is..quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:51 schreef Maharbal het volgende:
http://www.stunnish.com/g(...)t-letter-to-airline/
Heerlijk stuk.
Ik gok de Van Schilfgaarde.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:27 schreef Etsu het volgende:
joosie ties welk boek hebben we nodig voor rechtspersonen en personenvennootschappen?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:27 schreef Etsu het volgende:
joosie ties welk boek hebben we nodig voor rechtspersonen en personenvennootschappen?
What ^^ said.. Van de NV en BV dus lijkt me. Was in mijn jaar wel zo, maarja.. ze willen nog weleens veranderen qua voorgeschreven literatuur.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik gok de Van Schilfgaarde.
Pff, er staat dat het via nestor wordt bekend gemaakt en het vak is nog niet open en ik wil boeken bestellen voor handelsrechtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
What ^^ said.. Van de NV en BV dus lijkt me. Was in mijn jaar wel zo, maarja.. ze willen nog weleens veranderen qua voorgeschreven literatuur.
Handels staat los van RPPV heur. Dus voor handels gewoon kern v/h ondernemingsrecht kopen/lenen uit de bieb + intellectueel eigendom scoren naast insolventierechtquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Pff, er staat dat het via nestor wordt bekend gemaakt en het vak is nog niet open en ik wil boeken bestellen voor handelsrecht
later dan maar
Dat snap ik, maar ik wilde tegelijk bestellen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Handels staat los van RPPV heur. Dus voor handels gewoon kern v/h ondernemingsrecht kopen/lenen uit de bieb + intellectueel eigendom scoren naast insolventierecht
Waarom als handels in blok 2 begint en RPPV pas in blok 4quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik wilde tegelijk bestellen.
Jep.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Waarom als handels in blok 2 begint en RPPV pas in blok 4
Nevermind, ze hebben hem naar voren gehaald
Mja, jullie hadden registergoederenrecht in semester 1, wij pas in blok 4.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:38 schreef Joosie200 het volgende:
Das driewerf kut dan, zeker omdat RPPV samen met notariële cs liep en dat net zo handig was
Het hele nieuwe systeem is gewoon driewerf waardeloos. Totaal geen structuur meer in de opzet, alles moet gepropt worden in 7 weken tijd, zelfs voormalig 14 weeks vakken en dat zijn er nogal wat. Docenten hebben dus meer werkdruk, studenten ook. Allemaal maar zodat het tempo hoogt blijft, menig student hierdoor nominaal zal blijven lopen, terwijl herkansingen nu een blok later pas afgelegd worden en je daardoor juist kans loopt op aanvaring met harde knip.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:38 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mja, jullie hadden registergoederenrecht in semester 1, wij pas in blok 4.
http://www.ukrant.nl/nieu(...)-nieuwe-jaarindelingquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:40 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Het hele nieuwe systeem is gewoon driewerf waardeloos. Totaal geen structuur meer in de opzet, alles moet gepropt worden in 7 weken tijd, zelfs voormalig 14 weeks vakken en dat zijn er nogal wat. Docenten hebben dus meer werkdruk, studenten ook. Allemaal maar zodat het tempo hoogt blijft, menig student hierdoor nominaal zal blijven lopen, terwijl herkansingen nu een blok later pas afgelegd worden en je daardoor juist kans loopt op aanvaring met harde knip.
Daar doelde ik dus op, had die allang gelezenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
http://www.ukrant.nl/nieu(...)-nieuwe-jaarindeling
Ik vraag me af wat het nut is om handels A en B in 1 vak te proppen, want daar heeft niemand wat aan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daar doelde ik dus op, had die allang gelezen
Sowieso wat is het nut om nu intellectueel eigendom onder de noemer handelsrecht te brengen, terwijl dat toch echt meer BW2 + Fw is kortom handels a en deel van handels b nu. Intellectueel eigendom kan je dan wel frotten in een apart vak met soortgelijke naam. Ze zullen wel zeggen: ja, met de Aw/Merkenwet/Handelsnamenwet etc drijf je ook handel, maarja..quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het nut is om handels A en B in 1 vak te proppen, want daar heeft niemand wat aan.![]()
Verder verandert er niets qua inhoud en tentamenpuntenverdeling (document staat nu op nestor (waar we gister over hadden in DM)).
Koekoek, dat deden ze voor deze wijziging allang. En v.w.b. onderwijs die doorloopt terwijl er al tentamens plaats vinden, iets met academische vrijheid als student draag jezelf de consequenties door de laatste weken juist te skippen ter faveure van tentamenvoorbereiding.quote:De enige oplossing is volgens Albers om zowel de tentamens als de hertentamens in dezelfde week te plannen. ‘Maar het onderwijs gaat in deze week gewoon door, dus ik vraag me af hoeveel procent van de studenten dan nog komt opdagen voor deze lessen’, zegt hij.
Was dat vorig jaar niet zo dan, I.E. bij handelsB?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Sowieso wat is het nut om nu intellectueel eigendom onder de noemer handelsrecht te brengen, terwijl dat toch echt meer BW2 + Fw is kortom handels a en deel van handels b nu. Intellectueel eigendom kan je dan wel frotten in een apart vak met soortgelijke naam. Ze zullen wel zeggen: ja, met de Aw/Merkenwet/Handelsnamenwet etc drijf je ook handel, maarja..
Ja, is nog steeds zo. Ik vind het gewoon niet de naam handelsrecht waardig. Bij handelsrecht denk ik toch echt meer aan handels A dan aan handels B zeg maar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Was dat vorig jaar niet zo dan, I.E. bij handelsB?
En wat is het verschil tussen Handelsrecht A, Rechtspersonen & Personenvenootschappen en Ondernemingsrecht 1/2?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, is nog steeds zo. Ik vind het gewoon niet de naam handelsrecht waardig. Bij handelsrecht denk ik toch echt meer aan handels A dan aan handels B zeg maar.
Het onnodig opknippen van algemene basisinfo (handels a) over kapitaalvennootschappen, personenvennootschappen en specifieke info (RPVP + OR1/2) over zulks. Algemene kennisvakken en specifieke kennisvakken is prima, maar frot niet spul bij elkaar zodat je het eenvoudiger mee kan nemen als geheel roostertechnisch gezien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
En wat is het verschil tussen Handelsrecht A, Rechtspersonen & Personenvenootschappen en Ondernemingsrecht 1/2?
En dan krijgen wij handels A en RPVP tegelijk in blok 2.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Het onnodig opknippen van algemene basisinfo (handels a) over kapitaalvennootschappen, personenvennootschappen en specifieke info (RPVP + OR1/2) over zulks. Algemene kennisvakken en specifieke kennisvakken is prima, maar frot niet spul bij elkaar zodat je het eenvoudiger mee kan nemen als geheel roostertechnisch gezien.
Ja man, nog meer concurrenten, topplan!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Andere richtingen mogen heus wel leren wat wij moeten leren voor notarieel.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:57 schreef Ties02 het volgende:
Etsu vorig jaar was voor RPV 5 verschillende Asser series voorgeschreven waarvan er maar 1 daadwerkelijk in boekvorm bestond, rest moest via kluwer navigator
veel plezier ermee
a) wiellagers voor een 18-tons vrachtwagenquote:
Joosie is een toffe peder dus die krijgt twee kansen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
a) wiellagers voor een 18-tons vrachtwagen
b) Karvan Cevitam
c) drie seksspeeltjes naar keuze van het merk Aars Aequi
Lekker voor jequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:47 schreef Tchock het volgende:
Komend blok college van 9 tot 8 op woensdag zonder pauze.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:51 schreef Etsu het volgende:
ties wordt de nieuwe erik maar dan irritant
ARW? nog steeds met die juist/onjuist vragen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:52 schreef Accursius het volgende:
Eerste tentamen gehad, ging goed. Nu nog rechtsgeschiedenis
Correct, 13 vragen rechtsvorming en 7 aan de hand van een arrest. Moet wel zeggen dat ik dat arrest lastig vond. Kon ik niet echt "grip" op krijgen. Maar goed, is de norm gewoon altijd het aantal punten wat je haalt? Gezien je er 100 punten totaal kon halen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
ARW? nog steeds met die juist/onjuist vragen?
Ik heb geen idee, toen hadden we JVA waarbij we een arrest moesten ontleden etc. Volgens mij kon je daar 20 punten voor halen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:55 schreef Accursius het volgende:
[..]
Correct, 13 vragen rechtsvorming en 7 aan de hand van een arrest. Moet wel zeggen dat ik dat arrest lastig vond. Kon ik niet echt "grip" op krijgen. Maar goed, is de norm gewoon altijd het aantal punten wat je haalt? Gezien je er 100 punten totaal kon halen.
Aahh oke oke, nja ik ga het vanzelf meemaken. Een voldoende zit er zeker in. Ik hoop alleen wel op een 7.0+ gezien de tijd en moeite die ik erin heb gestokenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, toen hadden we JVA waarbij we een arrest moesten ontleden etc. Volgens mij kon je daar 20 punten voor halen.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:51 schreef Etsu het volgende:
ties wordt de nieuwe erik maar dan irritant
Ik vind van welquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
niet iets waar je blij mee moet zijn eigenlijk
Bij Erik is het scherp en grappig. Jij zegt gewoon bij elke negatieve post "lekker voor je" met de creativiteit en komische timing van een blok beton.quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij Erik is het scherp en grappig. Jij zegt gewoon bij elke negatieve post "lekker voor je" met de creativiteit en komische timing van een blok beton.
Nu de vraag of hij ophoudt en normaal gaat posten of juist niet om het niet te laten lijken alsof het hem iets interesseert wat wij zeggen.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
a) wiellagers voor een 18-tons vrachtwagen
b) Karvan Cevitam
c) drie seksspeeltjes naar keuze van het merk Aars Aequi
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij Erik is het scherp en grappig. Jij zegt gewoon bij elke negatieve post "lekker voor je" met de creativiteit en komische timing van een blok beton.
Je hebt me door, chapeau!quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij zegt gewoon bij elke negatieve post "lekker voor je"
zinloos. Tegen 12 ben je gaar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 16:47 schreef Tchock het volgende:
Komend blok college van 9 tot 8 op woensdag zonder pauze.
Winterquote:
Schaatsen kijkenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Winter
tenzij je lekker binnen kan zitten met warme chocolademelk, kijkend naar het schaatsen en het buiten sneeuwt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |