powerflux | woensdag 22 oktober 2014 @ 20:09 |
![]() Van: ![]() Tot: ![]() Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 (Kattenrug) - Amazon 131 TheSilencer / Hyman - '67 import P1800 - 142 - r8ality ('72 DL) 144 - 240 ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990 / Pinkerton - 1986 DL 242 gias 244 DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 powerflux - 1.4 3drs Variomatic '86 345 mirelia 360 Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt - 1.7 Turbo - 1991 460 SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i 480 Garagefluit / Picht / Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 / powerflux - 2.3i GL Estate '89 850 KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0) S90 - C30 Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010) S40 dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001 V40 ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 / ..-._---_-.- - 1.9D V50 Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5 S60 Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat / Smart-Einstein - D5 2001 S70 - T5 - Future_Echo / Arclight-S V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / MisterManiac V70 Classic Europa 2.4 20v 170pk 1999 XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6 /Hyman - 2.9 2000 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is hier te vinden | |
IrishBastard | woensdag 22 oktober 2014 @ 21:14 |
![]() | |
r8v2 | donderdag 23 oktober 2014 @ 01:28 |
Amen. | |
banaantjeEE | vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:18 |
Morgen mag ik de wagen gaan ophalen... Ben benieuwd ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 25 oktober 2014 @ 05:43 |
Hmz,maf,ik sta niet bij de 440 in de OP,heb deze toch al een paar dagen geleden aangepast in de wiki. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2014 05:44:34 ] | |
r8v2 | zaterdag 25 oktober 2014 @ 06:59 |
Dan heeft Powerflux alleen maar op het knopje "nieuw deel openen" gedrukt en niet de OP vanuit de wiki gekopieerd. | |
powerflux | zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:29 |
eeuh, klopt. ![]() | |
IrishBastard | zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:56 |
Vandaag de vrijlooppoelie van de dynamo vervangen. Wat een wereld van verschil in geluid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Verder maar weer een Parrot CK3100 op de kop getikt omdat ik vrij veel bel in de auto. Er zit nog een microfoon en montageplaat gemonteerd, hopelijk kan ik dat zo gebruiken. Met wat mazzel zitten de iso2car stekkers er ook nog in. Morgenochtend maar eens bekijken ![]() | |
r8v2 | zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:15 |
Jup, met een 1200nm luchtsleutel komt alles los. Maar ja, compressor, eventueel 380 aanleggen, etc. | |
IrishBastard | zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:46 |
True, is wel echt fijn werken. Maar dat spul brengt ook de nodige kosten met zich mee als je het goed wilt hebben. Vooralsnog dus mooi alles met het handje ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 26 oktober 2014 @ 00:38 |
Ik zie het zo voor me ![]() Zo'n Parrot is ideaal. Ik heb dezelfde. Krijg regelmatig complimenten over de geluidskwaliteit en zou 'm echt niet willen missen. | |
IrishBastard | zondag 26 oktober 2014 @ 00:51 |
Ik had er ook een in de vorige ingebouwd, maar niet meer uitgebouwd ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 26 oktober 2014 @ 00:52 |
![]() Ik zit stiekem ook wel te kijken naar iets anders (geen Volvo btw), maar ben nog aan het twijfelen of ik de Parrot mee verkoop of eventueel voor een nieuwer model ga. | |
IrishBastard | maandag 27 oktober 2014 @ 21:42 |
![]() Net ook nog maar een set velgen met nette winter banden gehaald, na woensdag de APK en uitlijnen moet het maar weer goed zijn voor deze maand ![]() | |
r8v2 | maandag 27 oktober 2014 @ 21:53 |
Zien er netjes uit ![]() | |
IrishBastard | maandag 27 oktober 2014 @ 22:04 |
Viel mij ook helemaal niets tegen ![]() Nog tussen de 5,5 en 6,5 mm profiel, bijna geen schade en dat voor ¤280 ![]() | |
IrishBastard | maandag 27 oktober 2014 @ 22:05 |
Wist overigens niet van het bestaan van dit model, zijn Electra's. Is hetzelfde als de Tethys, maar dan 16" ![]() | |
r8v2 | dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:11 |
Ik meende ze inderdaad al te herkennen. | |
banaantjeEE | donderdag 30 oktober 2014 @ 19:13 |
Buhhhh Opnieuw 'motorsysteem service vereist' sinds vandaag... Heb de wagen net terug van vorige zaterdag. Toen werd er gezegd dat er problemen waren met het gaspedaal en deze vervangen werd. Morgen opnieuw bellen naar de garage, en wagen zaterdag ginder gaan afzetten voor de DERDE keer (op drie weken tijd)... Kotsmisselijk ben ik ervan... Heb de wagen 2 maanden en heb er 14.500 voor neergeteld. Mocht ik vragen naar een foutenlijst, is de garage dan verplicht om deze mee te geven? | |
r8v2 | donderdag 30 oktober 2014 @ 21:21 |
Nope. Wat ik al eerder postte, ff zelf een DICE + VIDA setje aanschaffen... | |
#ANONIEM | donderdag 6 november 2014 @ 17:45 |
Weet iemand een goed adres om interieurdelen aan te schaffen voor een Classic? Erger me behoorlijk aan wat stukken die niet te repareren zijn en weiger het te fixen met lijm,parkers,ductape of wat nog meer.. | |
r8v2 | donderdag 6 november 2014 @ 17:48 |
Marans Veldhoven: duur Boy Geenacker Nijmegen: schijnbaar iets goedkoper Maar het is beste is natuurlijk wat lokale slopen aflopen (whehe) en zoeken.... | |
#ANONIEM | donderdag 6 november 2014 @ 17:51 |
Mja,ben al een tijdje aan het kijken op MP en zo maar dat valt vies tegen..Boy ken ik wel maar is ook stevig aan de prijs. | |
IrishBastard | donderdag 6 november 2014 @ 17:54 |
Autorima in Druten is ook prijzig, maar reageren wel goed met prijzen via mail meen ik ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 november 2014 @ 17:55 |
Wat ik al zeg: vieze kleren aan, gereedschap mee en een rondje slopen doen. | |
#ANONIEM | donderdag 6 november 2014 @ 17:56 |
Thnx voor de tip,zal eens kijken of ik er wat kan vinden,hoe is het met de jouwe? | |
#ANONIEM | donderdag 6 november 2014 @ 17:59 |
Da's dus een probleempje...tijd..heb ik te weinig van de laatste tijd. Topdrukte qua werk en 's weekends ook een hoop andere dingen..online is wat makkelijker momenteel. | |
r8v2 | donderdag 6 november 2014 @ 18:02 |
Dan moet je gewoon betalen met je hoofd ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 november 2014 @ 18:03 |
Hoef ik de sleutelkleding ook niet aan te trekken...scheelt ook weer. | |
budvar | donderdag 6 november 2014 @ 19:21 |
Zet er hier iemand eigenlijk zijn auto in zijn vrij en op de handrem als je parkeert? Ik zet hem altijd in z'n 1 maar zag dat de dealer alles op de handrem had staan, durf dat niet echt meer sinds hij bij mij een keer vast was gevroren en ik nogal haast had(niet zo grappig ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 november 2014 @ 19:30 |
Ik zet hem altijd in z'n 2. Handrem alleen als ik een stuk heb lopen gassen en ie op de parkeerplaats nog even af moet koelen. | |
budvar | donderdag 6 november 2014 @ 19:33 |
Waarom in z'n 2 dan en niet in z'n 1? ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 november 2014 @ 19:35 |
Weet ik veel. Ik vind het een "logischere" versnelling ![]() | |
budvar | donderdag 6 november 2014 @ 19:36 |
Rij je dan ook in z'n 2 weg? ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 november 2014 @ 19:58 |
Nee, meestal in R ![]() | |
budvar | donderdag 6 november 2014 @ 20:01 |
Haha ![]() | |
r8v2 | donderdag 6 november 2014 @ 20:04 |
Waarom zou dat slechter zijn? De reden dat de dealer dat heeft is omdat "normale" mensen de auto altijd braaf op de handrem en uit de versnelling zetten omdat ze dat zo geleerd hebben tijdens hun rijlessen en daar dus aan gewend zijn bij het wegrijden. | |
budvar | donderdag 6 november 2014 @ 20:08 |
Ik weet niet of dat slechter zou zijn daarom vroeg ik het ook ![]() Dacht dat het misschien niet goed zou zijn voor de synchromesh oid, maar ookal zou dat zo zijn zou ik hem bij kans op vorst nog in de versnelling laten. | |
Hyman | donderdag 6 november 2014 @ 20:17 |
Ik had het idee dat de amazon bij ons op een schuine parkeerplek niet altijd goed stilstond in de 2e versnelling, in de 1e heb ik daar nooit last van. | |
r8v2 | zondag 9 november 2014 @ 23:54 |
Eh juist. Even de turbo checken van een 945 om te kijken of het asje niet teveel speling heeft en erachter komen dat dat niet zo is. Omdat het hele ding muurvast zit en niet eens meer draait ![]() | |
Hyman | maandag 10 november 2014 @ 07:41 |
Geen olie doorstroom meer gehad ofzo? | |
Piet__Piraat | maandag 10 november 2014 @ 07:59 |
Mijn auto is in de 1 wel eens van een helling af gerold, dat was minder handig. Sindsdien op een helling dus in de versnelling en op de handrem. Op een vlak stuk altijd alleen de versnelling. | |
IrishBastard | maandag 10 november 2014 @ 10:04 |
Had je 'm dan niet beter in z'n achteruit kunnen zetten? ![]() | |
r8v2 | maandag 10 november 2014 @ 12:55 |
Geen idee. Als ie erafkomt weet ik meer ![]() | |
r8v2 | donderdag 13 november 2014 @ 20:54 |
- Benzinefilter verkeerd om - Beschadigde wielbouten - Dubbele (verkeerde) merktekens bij de distributietandwielen - Uitlaatklemmen "gerepareerd" met bouwijzerstrips The Beun de Haas is strong with this one ![]() | |
CasB | vrijdag 14 november 2014 @ 01:10 |
Zo, mijn 850 rijdt weer als nieuw. Kost wat, maar dan heb je wel een nieuwe koppeling. ![]() ![]() | |
r8v2 | vrijdag 14 november 2014 @ 03:39 |
Ik heb laatst ook mijn M90 vervangen ![]() ![]() ![]() | |
eXplorer1 | maandag 24 november 2014 @ 00:04 |
Hoi Volvo jongens, vraagjuh, iemand ervaring met de S80 van MY2002? ik heb er een op het oog, gaat om de 2.4T met prins VSI installatie erin, hij heeft uiteraard alles erop en eraan samen met de 5 traps automaat. behalve de stomme vaste klepstoters weet ik dat de throttle bodies slecht zijn, maar dat was alleen vanaf MY98 tot MY00 ? zijn er nog meer punten waar ik op moet letten? de standaard punten ken ik al (heb al een S70 T5 en een 10V gehad). ik ben niet van plan om deze heftig te tunen zoals ik heb gedaan met de Saab, wil er een stage 1 op gooien en mischien stage 2 in de toekomst (als de automaat dat kan hebben). ohja, S80 heeft Motronic 4.3/4.4 geloof ik he? ik wil dan ook zelf gaan chippen! is bij de 4 serie relatief makkelijk. [ Bericht 4% gewijzigd door eXplorer1 op 24-11-2014 00:35:30 ] | |
Hyman | maandag 24 november 2014 @ 17:22 |
Ik weet toevallig dat de geartronics rond de 250k km nogal eens de geest willen geven. Geen idee of dat bij de wat nieuwere ook zo is. Verder redelijk probleemloze wagens. | |
Hyman | maandag 24 november 2014 @ 17:24 |
Ik heb trouwens zojuist weer een S40 aangeschaft.![]() Dit keer een phase 1 met 385.000 op de teller met lpg haha. Wel stoelverwarming, climate control, lichtmetalen velgen, airco en cruise control. Distributieriem 2 jaar geleden (20.000 km) vervangen. Donkergroen, spoilertje. en al die luxe voor slechts 1050 eu! | |
eXplorer1 | maandag 24 november 2014 @ 19:50 |
Ik dacht dat die 5 bakken van aisin Warner waren en robuust waren, ik ga ff searchen... | |
r8v2 | maandag 24 november 2014 @ 20:32 |
Das ongeveer 550 euro teveel ![]() | |
r8v2 | maandag 24 november 2014 @ 20:33 |
Zolang de teringzooi een keer gespoeld wordt blijft het wel lopen. | |
Hyman | maandag 24 november 2014 @ 20:50 |
Nope, das juist met die opties aan de goedkopere kant (voor een lpg g3 dan). Ze gaan nu in normale staat niet weg voor rond de 1000. Die phase 2's zijn helemaal duur geworden [ Bericht 1% gewijzigd door Hyman op 24-11-2014 21:03:18 ] | |
r8v2 | maandag 24 november 2014 @ 21:14 |
Voor dat geld heb je een jongere V70 met dezelfde opties... | |
Sjoegerd | maandag 24 november 2014 @ 22:36 |
Pics Hymanz. Ben wel benieuwd wat voor barrel je nu weer onder je reet hebt. | |
Hyman | dinsdag 25 november 2014 @ 10:08 |
Die wel achterlijk duur is in de wegenbelasting, anders had ik het wel geweten natuurlijk. Daarbij moet je wel iets meer neerleggen voor een v70 hoor. | |
r8v2 | dinsdag 25 november 2014 @ 14:27 |
De 2 liter ligt 1 categorie hoger. Nou poehpoeh ![]() | |
r8v2 | dinsdag 25 november 2014 @ 14:29 |
En hoezo duurder? Mijn pa had een zwarte uit 2000 met 280.000km op de teller inclusief de opties die jij noemde exclusief de spoiler. Die kostte 1100 euro. | |
IrishBastard | woensdag 26 november 2014 @ 08:10 |
Gisteren voor de D5 even een set aandrijfassen opgehaald bij de Rima. Auto trilt echt erg tussen de 80 en 110, nu soms ook met echt brommen. Gisteren even opgekrikt en bij 1500 toeren hoor je de as linksvoor, vermoedelijk de binnenste homokineet. Aandrijfassen die ik nu heb zijn 200k jonger en spelingsvrij, dus moet goed komen ![]() Pak ook de fusees nog maar even mee, want ik heb nu toch alles los en dan is afgezien van de stuurkogels alles daar weer nieuw ![]() | |
Dimitri_ | vrijdag 28 november 2014 @ 14:12 |
Iemand de nieuwe XC90 al besteld? | |
budvar | vrijdag 28 november 2014 @ 14:58 |
Ik snap dat soort auto's niet echt, voor hetzelfde geld heb je een veel en dan ook echt een veel mooiere. Maar ja ik ben dan ook geen profvoetballer of Gooise vrouw. | |
Dimitri_ | vrijdag 28 november 2014 @ 18:04 |
Wat is een alternatief dan? | |
budvar | vrijdag 28 november 2014 @ 18:10 |
Elke sedan, hatchback en cabrio is mooier (paar uitzonderingen natuurlijk) dan zo'n suffe SUV. | |
Dimitri_ | vrijdag 28 november 2014 @ 18:15 |
En net zo praktisch? Hoge instap, hoge zitting, 7 persoons, veel bagageruimte? En dan heb je nog het aspect (psychologische) veiligheid Niet iedereen rijdt een SUV voor de leuk hoor. ![]() | |
budvar | vrijdag 28 november 2014 @ 18:30 |
Ik mag toch hopen dat er niemand een SUV voor de leuk rijdt. ![]() Er kleven dan wel wat praktische voordelen aan maar als je van auto's en autorijden houdt ga je echt geen SUV rijden | |
powerflux | vrijdag 28 november 2014 @ 18:38 |
Een Volvo die van buiten groter is dan van binnen is geen Volvo. | |
Dimitri_ | vrijdag 28 november 2014 @ 18:38 |
Haha. Duidelijk dat je nog nooit in een leuke SUV gereden hebt. Doe mij maar een Cayenne GTS, anyday. | |
budvar | vrijdag 28 november 2014 @ 18:49 |
Heb ik wel, maar ik vind het gewoon lelijke hokken(neusje van de nieuwe XC90 is wel mooi maar de rest ziet er uit als een vrachtwagen) en voor de prijs van een Cayenne GTS(130.000) kan ik echt veel mooiere auto's(ja meervoud) kopen. | |
r8v2 | vrijdag 28 november 2014 @ 18:56 |
Nieuw misschien niet, maar een tweedehandse XC90 V8 komt er nog wel een keer. | |
budvar | vrijdag 28 november 2014 @ 19:00 |
Een nieuwe Volvo met v8 gaat ook lastig worden denk ik. http://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-v8-motor-dinosaurier-58287 | |
r8v2 | vrijdag 28 november 2014 @ 19:09 |
Ik zeg toch niet dat ik een nieuwe wil ![]() ![]() | |
budvar | vrijdag 28 november 2014 @ 19:22 |
Als ie dan maar wat mooier wordt dan dit ding. ![]() Wel grappig maar niet mooi. | |
r8v2 | vrijdag 28 november 2014 @ 19:43 |
Gassers zijn per definitie lelijk. | |
#ANONIEM | zaterdag 29 november 2014 @ 14:57 |
Moeten ze mooi zijn dan? | |
IrishBastard | zaterdag 29 november 2014 @ 18:01 |
Zo, dat vervangen van de aandrijfassen en fuseekogels op de D5 viel niet tegen. Afgezien van de laatste (!) bout van de fuseekogel die ik nog even wilde natrekken. Daar trok ik dus de kop af, met een breukvlak strak met het fusee. Uiteindelijk maar een setje linkse taps gekocht, de kleinste ín de bout weer afgebroken, maar niet nadat hij er al voldoende ver uit was om met een waterpomptang verder uit te draaien. Succesverhaal weer dus ![]() Nu nog uitlijnen van de week, maar hij lijkt veel minder te trillen ![]() ![]() | |
Dalamar | dinsdag 2 december 2014 @ 08:33 |
Ook maar effe aanmelden hier. V50 uit 2007, Edition I Sport (1.8) Ongeveer 3 jaar geleden gekocht van de 1e eigenaar met 77.000 op de teller, nu zijn dat er 130.000 Ik verwacht er nog wel een flink aantal jaren mee op de weg te kunnen. Afgelopen zomer voor het eerst een langere rit gemaakt, 2 weken naar Denemarken. Niks dakkoffer (dat ik daarvoor altijd gewend was), gewoon alles voor een gezin met 2 kinderen achterin gegooid. Eitje. Relaxed op de cruisecontrol met 160 door Duitsland. Geen trillende onderdelen, geen drama. Beste auto die ik ooit gekocht heb. Iemand tips voor een goede garage in de omgeving Breda? Ik ken (buiten Bluekens, de "echte" Volvo garage) alleen Goos (geen ervaring) en Pgautos in Papendrecht (volgens mij wel ok, maar pas 1 keer geweest). | |
r8v2 | donderdag 11 december 2014 @ 17:39 |
Ik heb maar weer eens even mijn soldeerskills opgepoetst zodat ik al die Volvo-versies van T5/W3W lampjes kan herproduceren voor mezelf. Ik ga toch geen 6 euro per lampje betalen, idioten ![]() | |
Bart-Willem | maandag 15 december 2014 @ 13:53 |
Ik heb een S80 2.4T uit 2002. ![]() ![]() Waar je op moet letten: - draagarmen - kraken/speling in stuurhuis - werking airco - verder de standaard dingen zoals elke auto kan hebben. ![]() Met name de draagarmen zijn een zwak punt bij Volvo's vanaf de 850. Maar dat komt omdat we in een rotland leven met een shitload aan verkeersdrempels. ![]() Edit: over automaten en rottigheid is het simpel: Volvo had ooit het idee dat de automaatbakken nooit oliewissels nodig hadden ivm gebruik van longlife-olie maar die bleek niet longlife te zijn (geldt voor alle automaten, dus de AW's, Geartronics en GM-bakken). Toyota gebruikte dezelfde automaatbakken in Lexussen en paar Toyota-modellen waarbij zij wel een oliewissel-interval voorschreven en je raadt het al: daar ging het nooit stuk. ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Bart-Willem op 15-12-2014 14:06:03 ] | |
r8v2 | maandag 15 december 2014 @ 14:02 |
Het leeft ![]() | |
Bart-Willem | maandag 15 december 2014 @ 14:03 |
Welk? ![]() | |
r8v2 | maandag 15 december 2014 @ 14:08 |
Uw persoon ![]() | |
Bart-Willem | maandag 15 december 2014 @ 14:37 |
Ja soms vergeet ik dit topic omdat 'ie niet meer op de actievetopics/tijdlijn verschijnt. :/ | |
r8v2 | maandag 15 december 2014 @ 14:53 |
"Volg topic" ![]() | |
eXplorer1 | maandag 15 december 2014 @ 15:06 |
thanks voor de info, hij staat al voor de deur gelukkig, leuk ding! ![]() ![]() Alles werkt goed alleen mijn DIM/CEM zijn niet helemaal lekker meer, ga ik asap fixen, voor de rest is alles nog OK (muv navigatie, de dvd computer is stuk). nu nog VIDA + Dice bestellen en de ME7 tuning tools en het feest kan beginnen. ![]() | |
Bart-Willem | maandag 15 december 2014 @ 15:52 |
Pics! ![]() | |
eXplorer1 | maandag 15 december 2014 @ 16:34 |
Yes Sir! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Bart-Willem | maandag 15 december 2014 @ 17:01 |
Nice! Ook automaat? ![]() | |
eXplorer1 | maandag 15 december 2014 @ 17:14 |
yess, de AUT5 zonder geartronic, solenoid moet ik vervangen maar buiten dat schakelt hij perfect. | |
Bart-Willem | maandag 15 december 2014 @ 17:48 |
Ah dan heb je eigenlijk zo goed als dezelfde wagen als ik heb. ![]() ![]() | |
eXplorer1 | maandag 15 december 2014 @ 20:17 |
Nee, dan schakelt hij goed alleen van 2 naar 3 en van 3 naar 2 soms kut. | |
r8v2 | maandag 15 december 2014 @ 21:27 |
Waarom zou dat de solenoid zijn? Kan ook vervuilde automaatbakolie zijn. | |
eXplorer1 | maandag 15 december 2014 @ 21:40 |
klopt, maar ik ga 12 liter olie erdoorheen flushes en gelijk die B4 cover vervangen, dan weet ik (bijna) zeker dat het weg is. | |
r8v2 | maandag 15 december 2014 @ 21:47 |
De grondige aanpak is de beste aanpak ![]() | |
Bart-Willem | maandag 15 december 2014 @ 21:50 |
Dat denk ik dus eerder. ![]() ![]() | |
r8v2 | maandag 15 december 2014 @ 21:58 |
Een solenoide doet ook niets meer dan wel of geen vloeistof doorlaten. Dus met 4 of meer versnellingen zul je er al gauw een paar nodig hebben inderdaad ![]() Nu ik erover nadenk, de benzinetoevoer bij een LPG-installatie op basis van een verdamper is ook altijd onderbroken door zo'n elektrische regelaar. Noemen ze dat ook een solenoide? ![]() | |
eXplorer1 | maandag 15 december 2014 @ 22:04 |
2-3 en 3-2 shifts die last hebben van flares is 9 van de 10x een probleem van de solenoid die de 3rd gear vast houdt, de solenoid zelf is niet stuk maar de cover die hem vast houdt is niet goed meer, MY2000->MY2002 (x70/s60/s80) met de AUT5 hadden deze zwakke covers, vervangen van deze cover lost het op samen met een flush en adaption reset van de TCM. Of men moet er zolang mee door hebben gereden waardoor de frictiemateriaal weg is, maar dan is het over en uit. | |
IrishBastard | dinsdag 16 december 2014 @ 20:51 |
Nieuwe ruitenwissers besteld omdat de oude begonnen te strepen. Mooie Bosch aerotwin flatblades. Helaas het verkeerde wissertje voor de achterruit besteld, moet de kunststof variant hebben. Als iemand dus nog belang heeft bij een 400mm Bosch ruitenwisser voor een haakaansluiting: ik heb er een nieuw in doos over ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 16 december 2014 @ 20:58 |
En iemand heeft weer vroege diensten viel me op ![]() | |
winterstorm666 | maandag 22 december 2014 @ 02:01 |
hahaha gesnapt! | |
IrishBastard | maandag 22 december 2014 @ 19:06 |
Vandaag even langs de dealer gereden om de srs storing die ik al sinds het inbouwen van de Parrot heb (ECC unit los gehad terwijl de auto op contact stond ![]() Wat een gare lui daar bij Scholten zeg... Eerst al problemen maken dat er niemand is die het kan doen. Fine, maar ik ga hier geen afspraak voor maken. Gaat hij daarna 10 minuten (letterlijk! ![]() Nouja, uiteindelijk dus kennelijk besloten dat die chef het dus zelf gaat doen. Komt hij terug met een uitdraai, geeft hij die weer aan de receptionist, die leest hem door, loopt weer terug en overlegt nog 5 minuten. Dan komt hij naar mij en doet super moeilijk: "Ja, moet dus maar wel onder controle blijven blabla". Ik geef gewoon aan fat het komt doordat ik de ECC unit los gehad heb en dat er waarschijnlijk de motorstoring in staat die af en toe terug komt. " Nee, ja, moet wel gecontroleerd blijven want lastig blabla" ![]() Kerel, geef me of die lijst met foutcodes en laat me zien wat er voor ernstigs is (maar dan zou hij me nooit zomaar weg laten rijden, als het echt ernstig was...) of seg gewoon dat je het alleen gratis wilt doen als ik onderhoud bij jullie laat doen, niet zoiets raars als dit ![]() Nou weet ik weer waarom ik daar liever niet kom ![]() | |
IrishBastard | maandag 22 december 2014 @ 19:12 |
Tl;dr: SRS storing is gereset, ik kom voorlopig niet meer bij de dealer. Bestel binnenkort zelf wel een Die kast ![]() | |
eXplorer1 | maandag 22 december 2014 @ 19:35 |
Dat doe ik nu ook, ik wacht op mijn DICE en ME7 dev tools. | |
#ANONIEM | woensdag 24 december 2014 @ 07:28 |
Ola mede Volvo fanboys. Een collega heeft me gevraagd of ik eens wil rondkijken of ik iemand weet die intresse heeft in de 240 van zijn opa. De beste man is inmiddels 94 ![]() Om de auto toch nog wat in beweging te houden maakt zijn moeder (collega,niet de opa) er af en toe gebruik van. Ze zouden graag willen zien dat de tank naar een liefhebber gaat en hebben de wagen al eens op marktplaats gehad maar kregen daar alleen de bekende onzin biedingen op van een paar honderd euro. Haast hebben ze niet echt. Misschien dat jullie tips hebben en/of iemand weten. Het is een origineel exemplaar van 07-1987,nog gewoon op benzine,net 2 ton gelopen. APK tot juli 2015. Wat pics. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik zet de auto hier niet te koop,ik zoek alleen adviezen/tips waar ze deze auto het beste kwijt kunnen voor wat ie echt waard is. Ow,en prettige kerstdagen alvast. ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2014 07:35:38 ] | |
#ANONIEM | woensdag 24 december 2014 @ 12:42 |
Naar aanleiding van een ander topic op PTA een Yatour YTM06-VOLSC en een aanvullende YT-BTM besteld. Ik ben benieuwd. Zou een welkome aanvulling zijn op de Classic. | |
Bart-Willem | woensdag 24 december 2014 @ 13:48 |
Oei die 240! ![]() Wat betreft de verkoop: de markt voor 240's is door de geschrapte belastingvrijstelling is volledig ingestort, al beweren de welbekende zeverlappen dat jongere 240's nu "ineens explosief in prijs gestegen zijn" (een hoge vraagprijs hanteren kan altijd, maar of je het ook echt ervoor vangt is maar de vraag). Voor de handelswaarde boeit het niet of er iemand van 94 of 22 in heeft gereden. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 24 december 2014 @ 14:23 |
Zou zomaar kunnen,collega woont ook in Eindhoven..verhaaltje klopt iig. Ik durf het eigenlijk niet aan om de tank zelf te kopen met die onduidelijke regels allemaal..en ik weet wat ik voor die 240 moet betalen. | |
Bart-Willem | woensdag 24 december 2014 @ 14:51 |
Grote kans dat het dezelfde is. ![]() ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | woensdag 24 december 2014 @ 14:54 |
Valt wel mee, zelfs in volledige belasting goed te doen en een echte karakterbak. Ziet er strak uit. | |
eXplorer1 | woensdag 24 december 2014 @ 15:01 |
WTF, na LPG reparatie had ik nog steeds random missfires en VVT wat soms niet werkte, ik de bougies vervangen, zie ik de bougies niet want de schachten zaten vol met olie, vorige eigenaar was echt een beunhaas. gelukkig na het schoonmaken en nieuwe ring onder de vuldop en het schoonmaken van de VVT solenoid is alles weer opgelost, kan ik weer lekker rijden ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 24 december 2014 @ 15:05 |
Heb z'n voicemail ingesproken met je info....zal me benieuwen. | |
TheFreshPrince | woensdag 24 december 2014 @ 15:05 |
Vuldop-ring heeft bij mij ook al eens een vrolijk rokend oliefeest opgeleverd... Dansende vlammetjes op uitlaatspruitstuk, anwb erbij (vind de oorzaak van de lekkage maar eens om 23u bij een tankstation). | |
Bart-Willem | woensdag 24 december 2014 @ 15:22 |
Ik ben reuze benieuwd, als het toevallig om die auto gaat dan heb ik wellicht interesse. Vind het wel grappig als het echt dezelfde is. ![]() | |
IrishBastard | woensdag 24 december 2014 @ 15:34 |
Ik had ook een Yatour in de V zitten, op zich werkte het prima. Geluid was heel raar, alleen hoge tonen. Later bleek dat ik dat met CD's ook had, dus ik denk dat die radio gewoon niet goed was ![]() | |
Hyman | woensdag 24 december 2014 @ 18:13 |
Werkte altijd goed hoor | |
r8v2 | donderdag 25 december 2014 @ 01:51 |
Zo'n 87-er 240 is net kut. Want echte liefhebbers willen of een ouder type tot 1980, of eentje van 92-93. | |
Ponjaard | donderdag 25 december 2014 @ 12:17 |
Wat kan ik vragen voor een 940 uit 1995 met 212.000 op de teller? Uitlaat, remmen, distributieriem en pompen zijn bij 200k vervangen. Helaas wel een rokersauto met wat beschadigingen aan de lak. Auto was voor mijn opa bedoeld, maar die heeft besloten dat hij iets kleiners wil. Zat zelf te denken aan 2500-3000 euro?
| |
r8v2 | donderdag 25 december 2014 @ 12:30 |
Dat kun je rustig vergeten. Ik verkoop '98-ers met alle opties, lichtmetalen velgen, olie en filters vervangen evenals de distributieriem voor net 3000 euro. In Zweden. In NL gaat dat never nooit niet lukken. | |
Ponjaard | donderdag 25 december 2014 @ 12:40 |
Tsja, vreesde ik al. Denk dat ik al genoegen moet nemen met 500, en dan zou 1000 een leuke verassing zijn. | |
r8v2 | donderdag 25 december 2014 @ 13:29 |
Jep. En zeker die kleur. Te veel geleverd en saai ![]() | |
Ponjaard | donderdag 25 december 2014 @ 13:38 |
Zeker saai die zwabberbak, en dan nog 1/10 doen ook. Wel 1500 verlies voor opa (bij 500), maarja pech dan, risico van marktplaats. ![]() | |
powerflux | donderdag 25 december 2014 @ 14:15 |
De prijs van een goede en een wrak liggen verdacht dicht bij elkaar dus je moet wel duidelijk aangeven wat het is. 1500 vragen, 1000 accepteren. Als je al begint met 500 krijg je alleen maar slopers en afdingers die niet langskomen. In de tussentijd lekker zelf rijden ![]() | |
Ponjaard | donderdag 25 december 2014 @ 14:24 |
Het is wel een beetje een wrak hoor, vergeleken met moderne volvo's en nieuwere 940s die ik nu zit te bekijken om prijzen te vergelijken. Denk dat 1250 euro een redelijke prijs is. En zelf rijden nee bedankt, ik kan de benzine echt niet betalen van dat ding. ![]() | |
powerflux | donderdag 25 december 2014 @ 14:39 |
ik rij dagelijks een 740 station uit '89 en ik zit all-in (mrb, verzekering, onderhoud en brandstof) op 22ct/km - en dalend. het kan goedkoper, maar geen afschrijving en goedkope onderdelen zorgen er wel voor dat het lastig zal zijn iets te vinden met hetzelfde comfort ![]() | |
Ponjaard | donderdag 25 december 2014 @ 14:49 |
Voor mij persoonlijk is hij echt te duur. Het rijdt wel lekker, maar ben op zoek naar iets kleiners en goedkopers. Wie weet kan ik die 940 nog ergens inruilen voor een fatsoenlijk klein bakkie. | |
r8v2 | vrijdag 26 december 2014 @ 11:58 |
Dat is denk ik de beste optie... | |
Ponjaard | vrijdag 26 december 2014 @ 15:37 |
Moeten die lui wel wat meer bieden dan 500 die ik vandaag overal te horen kreeg. ![]() | |
r8v2 | vrijdag 26 december 2014 @ 22:43 |
Ik denk dat je daar al heel blij mee mag zijn. Voor de garage is het ding zo incourant als de pest en de marge op kleine auto's is ook niet zo denderend. | |
winterstorm666 | dinsdag 30 december 2014 @ 13:08 |
Spul is zojuist binnengekomen,als het vrouwke op tijd terug is van werk gaat ie er vandaag nog in. (sorry,zit op de laptop van haar,niet mijn account) | |
IrishBastard | dinsdag 30 december 2014 @ 21:40 |
Ben benieuwd, maar zo'n bluetooth module is wel fancy ![]() | |
Bart-Willem | dinsdag 30 december 2014 @ 22:10 |
Zeg, hoe is dat nou afgelopen met het verhaal achter die 240? ![]() | |
Ponjaard | dinsdag 30 december 2014 @ 22:11 |
940 trouwens via via verkocht voor 2000 aan een of andere liefhebber. ![]() Suckerrrrr ![]() | |
powerflux | woensdag 31 december 2014 @ 12:53 |
goed gedaan! dan komt 'ie ook goed terecht. | |
r8v2 | donderdag 1 januari 2015 @ 17:16 |
Gelukkig nieuwjaar. Laten we hopen dat we 2015 ook weer overleven in onze veilige Volvo's ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 januari 2015 @ 19:12 |
Heb mijn collega nog niet gezien ivm zijn vakantie,als het goed is zie ik hem morgen. | |
#ANONIEM | maandag 5 januari 2015 @ 19:13 |
Insgelijks,thnx. | |
Piet__Piraat | dinsdag 6 januari 2015 @ 00:26 |
Ik heb het niet echt gevolgd, maar volgens mij heb je stiekem best wat moeten vervangen aan die bak inmiddels hè? Doe je dat allemaal op de oprit? ![]() Wel mooi hoe je dat ding weer in nette staat brengt! | |
IrishBastard | dinsdag 6 januari 2015 @ 18:48 |
Draagarmen, fusees, remmen, aandrijfassen, vrijlooppoelie, ruitenwisser motor en motorsteuntje geloof ik. Niets schokkends, gewoon onderhoud dat bij deze kilometerstand hoort. Als ik dan bedenk dat ik hem 1200 tot 1700 euro onder handelaars prijs gekocht heb ben ik niet ontevreden: dat onderhoud had er dan ook echt nog wel aan gezeten ![]() En alles hier op de oprit ja ![]() ![]() Hoe is het met de Bimmer? | |
Piet__Piraat | dinsdag 6 januari 2015 @ 19:22 |
Dat valt mee ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 6 januari 2015 @ 21:24 |
Allemaal relatief hè, ik vind de waarde van 4,5-5k best nog veel voor de kilometers. Sleutelen is nu wel meer hobby, omdat het ook gewoon uitbesteed zou kunnen worden, alhoewel je daar compleet op leeg loopt ![]() ![]() Automaat rijdt wel heerlijk, alhoewel die zelflerende eigenschap er voor zorgt dat ik nooit precies weet hoe hij oppakt bik gas geven. Dat is dan wel weer jammer ![]() | |
r8v2 | woensdag 7 januari 2015 @ 10:44 |
Had je voor datzelfde geld en moeite niet een P2 kunnen kopen? | |
IrishBastard | woensdag 7 januari 2015 @ 22:13 |
Facelift bedoel je? Nee. Of ja, dat had misschien gekund, maar dan had ik ook een auto met 4 ton gehad (niet veel anders dan nu) maar met onzuiniger, gevoeliger Euro4 blok. Over het algemeen zijn ze toch 2k duurder en dan koop je voor dat geld dus net zo goed een wagen met een bak aankomend onderhoud. Nu ben ik dus pak 'm beet 5k kwijt, drie maanden verder maar qua onderhoud wel overtuigd van het feit dat hij nu echt goed is. Daarbij, die facelift is bij nader inzien niet super veel mooier, sterker nog, die kunststof koplampen zijn allemaal verweerd en lelijk en moet je dus ook nog vervangen ![]() | |
Tosti-vreter | woensdag 7 januari 2015 @ 23:14 |
Ah leuk, een Volvo-topic! Thuis hier staan o.a een XC90 2.5 diesel automaat uit 2013 en een V70 2.5 benzine handbak uit 1997. | |
r8v2 | woensdag 7 januari 2015 @ 23:53 |
Dat Audi-blok is onverwoestbaar. En pas in 2005 kwam het plastic ![]() | |
Tiena | donderdag 8 januari 2015 @ 05:11 |
Hallo allemaal. Ik meld me hier even als mogelijke Volvo bezitter. Heb een aantal s60's op het oog (bj 2006-2008, 100-150kms) met een 2.5t motor, handgeschakeld. Zijn er specifieke punten waarop ik moet letten bij dit type/modeljaar? Voor zo ver ik heb kunnen vinden zijn dit doorgaans betrouwbare auto's. Wil overigens kopen met minstens 6 maanden garantie. Ander punt is de gordel achterin; Voor mijn zoontje hebben wij een vrij forse kinderstoel (op advies fysio) Iemand enig idee wat de maximale te benutten lengte is van een gordel achterin een s60 of wellicht ervaring met een kinderstoel van het type Cybex Pallas (II) achterin deze Volvo? Een verlenger begin ik liever niet aan omdat deze volgens mij enkel universeel verkrijgbaar zijn en ik daardoor niet 100% overtuigd ben van de eventuele werking. Alle auto's die ik op het oog heb staan namelijk minimaal ruim 100 km hier vandaan dus alle informatie waarmee ik me een dergelijk ritje kan besparen is welkom. | |
Piet__Piraat | donderdag 8 januari 2015 @ 08:29 |
Moet je er op dit moment elke dag mee op pad of valt dat mee? Dat scheelt ook wel natuurlijk. Haal je je onderdelen in Duitsland/online? Automaatje zit ik stiekem ook wel voor te kijken, toch best relaxt als je veel rijdt. Maar ik ben zo bang dat er van alles in/aan kapot draait bij hoge tellerstanden. En reparatie/revisie is prijzig. Ik ga er vanuit dat ie de punten deelt met de V70. Dan moet je rekening houden met draagarmen, gasklephuis en carterventilatie, die moeten vervangen zijn (los van de standaardpunten natuurlijk). Check ook zeker even of de turbo niet blauw rookt, dan is ie aan het hemelen. | |
Bart-Willem | donderdag 8 januari 2015 @ 10:05 |
Medio 2001 bedoel je. ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 januari 2015 @ 10:08 |
Zit er geen isofix op? | |
r8v2 | donderdag 8 januari 2015 @ 10:15 |
Nee, 2005. Daarvoor was het volgens mij allemaal glas. Ik heb namelijk een keer voor een originele xenon auto van voor 2005 een koplampglas moeten zoeken en dat was onmogelijk omdat alle onderdelensites de nieuwere units verkopen in de xenon-versie. Behalve voor de niet xenon-versie, die hebben ze wel en dat was wederom glas. | |
Tiena | donderdag 8 januari 2015 @ 12:21 |
Bedankt voor de reacties. Zal de gegeven aandachtspunten in de gaten houden. Isofix zit er wel op, enkel veranker je hier alleen de stoel mee. Er zit als het waren een blok/stootkussen voor de romp wat naar voren steekt. Hierdoor moet de gordel dubbel door het stootkussen bevestigd worden in de gordelhouder. | |
IrishBastard | donderdag 8 januari 2015 @ 16:10 |
Ik ben van een TDI naar een 2004 gegaan hè, heb nu dus een D5 ![]() | |
IrishBastard | donderdag 8 januari 2015 @ 16:47 |
Ik heb een business card en kan dus gewoon treinen, maar als het even kan doe ik het met de auto ![]() Ik ben bewust voor deze auto gegaan omdat de geartronic al gereviseerd is, want zelfde mate van vertrouwen ![]() | |
IrishBastard | donderdag 8 januari 2015 @ 16:48 |
Tot 2005 is het inderdaad glas, moet zeggen dat mijn xenon lampen ook nog erg netjes zijn in tegenstelling tot veel van de facelift auto's ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 januari 2015 @ 17:34 |
Dus je hebt al een P2 aap ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 januari 2015 @ 17:37 |
Wees er heel zuinig op, zodra je je glas molt mag er meteen een compleet nieuwe unit in. Los glas ga je niet vinden ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 17:50 |
Heeft idd in Jurriaan Pels gewoond,een jaar of 10 geleden. Ergens begint het me ook behoorlijk te jeuken met deze 240,komende week wil ik hem eens gaan bekijken. We zijn al aan het kijken wat het maandelijkse kostenplaatje gaat doen tov 440. De V70 houden we er dan gewoon bij. [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2015 17:52:57 ] | |
Bart-Willem | donderdag 8 januari 2015 @ 18:17 |
Oh ik dacht dat je de D5 bedoelde! ![]() Is dat alweer 10 jaar terug? ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | donderdag 8 januari 2015 @ 18:55 |
Plus de 240 is een echte auto en een 440 is, tsja ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 18:55 |
Even kijken wat het totaalplaatje zegt,ook ivm de regeling qua mrb. Moet me ook nog eens even goed inlezen over het type betreffende haken en ogen. Vriendin is iig erg gecharmeerd van em. | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 18:58 |
De 440 is aangeschaft als vervanging van de Charade,budgetkeuze,en bevalt nog steeds goed (behalve dat een uurtje geleden de claxon begon te loeien zonder dat iemand op het stuur stond te hengsten) | |
r8v2 | donderdag 8 januari 2015 @ 19:01 |
Oh als goedkope APK-vol-maak ragbakken zijn ze prima. 240's zijn gewoon auto's ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 8 januari 2015 @ 19:09 |
nou...gewoon....in het hedendaagse verkeersplaatje ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 9 januari 2015 @ 19:52 |
Kan iemand hier de Volvo V70 6-pitter turbo, B6304T2, uit eigen ervaring vergelijken met een BMW 6- cilinder x30i/x35i? Ben een beetje startend met de "zoektocht" naar een opvolger voor mijn 2001 330i. Omdat ze bij BMW tegenwoordig allemaal van die geblazen 4 cil blokkies verkopen, ga je eens verder kijken. ![]() Technisch verhaaltje/cijfertjes zien er wel aardig uit. ![]() ![]() http://www.edmunds.com/vo(...)urbo-walkaround.html [ Bericht 19% gewijzigd door Hyperdude op 09-01-2015 20:22:41 ] | |
wrench | zaterdag 10 januari 2015 @ 19:25 |
ook een fan hier ![]() zelf heb ik een S70 2.5T automaat als dailydrive en een 855 2.5 10V automaat voor erbij dit, is 3jaar mijn dailydrive geweest, hiervoor onder andere 2x een 850 2.5 20v automaat gehad een S40 1.8 (eerste auto) en een 2001 V40 T4 waar helaas de motor van stuk gelopen is. verder staan er nog een V70R AWD automaat van 2000 (265PK variant ![]() ![]() verder als beroep 1e monteur en keurmeester en kan dus veel zelf sleutelen | |
#ANONIEM | woensdag 14 januari 2015 @ 19:56 |
[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2015 19:58:47 ] | |
winterstorm666 | woensdag 14 januari 2015 @ 20:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
r8v2 | woensdag 14 januari 2015 @ 21:09 |
Was dat de eerste keer starten na heel lang stilstaan? | |
IrishBastard | dinsdag 20 januari 2015 @ 22:19 |
Vanmiddag bij Rima een HU-803, PA-300 en afgezien van de centerspeaker alle high performance speakers opgehaald. Daarnaast natuurlijk ook de stuurwiel bediening voor de radio ![]() Center speaker is al in bestelling, dus zaterdag lekker klussen. Alleen nog een Parrot kabel scoren ergens ![]() Ben benieuwd wat voor upgrade dit is ten opzichte van de huidige kartonnen speakertjes ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 januari 2015 @ 22:21 |
Grin,mooi om te zien dat je hier ook weer iets leuks van weet te maken. Tof. | |
r8v2 | dinsdag 20 januari 2015 @ 22:43 |
Voor origineel valt wat te zeggen. Maar persoonlijk had ik toch gewoon een dubbeldin bracket en een android radio gescoord ![]() | |
r8v2 | dinsdag 20 januari 2015 @ 23:02 |
O en heb je er ook al aan gedacht dat je de naar de Volvo dealer moet voor nieuwe software? Althans dat is wat ik lees her en der op fora. | |
Piet__Piraat | dinsdag 20 januari 2015 @ 23:32 |
Wat betaal je nou voor zo'n set dan, als ik vragen mag? Het complete spul lijkt me niet echt goedkoop, zo alles bij elkaar? Toch een beste upgrade. ![]() En inderdaad, voor software langs de dealer! Scheelt wel dat je nog geen stuurwielbediening hebt dus. Heb je die wel en knal je er een radio in die niet matcht met het bouwjaar van je auto, is de hele boel van slag en werkt het niet... | |
IrishBastard | woensdag 21 januari 2015 @ 08:01 |
Ja, dat risico kwam ik her en der tegen ![]() ![]() Set is ongeveer 475 compleet, wat me dan gezien de kosten van een andere fatsoenlijke HU niet tegen valt. Je hebt immers ook 9 speakers en een fatsoenlijke versterker in het geheel zitten. Zal me benieuwen zaterdag, hopelijk werkt het allemaal plug en play ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 21 januari 2015 @ 08:24 |
Hehehe, we lezen het zaterdag wel ![]() | |
r8v2 | woensdag 21 januari 2015 @ 14:58 |
Ik weet een ding zeker. Dat als je klaar bent ruim boven de 600 uit gaat komen ![]() | |
r8v2 | woensdag 21 januari 2015 @ 15:01 |
Oh en vergeet niet je passagiersstoel te demonteren. | |
IrishBastard | zaterdag 24 januari 2015 @ 19:04 |
Valt mee hoor. Inclusief center speaker zit ik onder 500, dan het kleine grut (zelftappende bouten, popnagels) en een popnageltang nog niet eens op 550 ![]() Alles afgezien van de stuurwiel bediening is nu gemonteerd en werkend. Versterker bleek voeding voorbedraad te hebben liggen (hetgeen waar ik het meeste tegenop zag), dus die zat er met een uur in. Maar mijn god wat heb ik lopen martelen met die deurspeakers ![]() ![]() ![]() Maar: het klinkt stukken beter, alleen op dolby surround klinken de achter speakers als ik fade naar achter raar, op 3ch en standaard stereo is dit geen probleem ![]() Radio werkt prima, kan hem ook gewoon dimmen. Straks testen of de snelheidsafhankelijke volumeregeling ook werkt ![]() Bediening op het stuur kon ik niet aansluiten: het frame met stekkers dat ik heb meegekregen is allemaal mannelijk, terwijl er uit mijn stuurnaaf ook een mannelijke stekker komt. Daar moet ik dus een andere versie voor hebben ![]() ![]() Al met al van 10 tot 18 bezig geweest, met een half uurtje lunch en een kwartiertje fietsen om de juiste maat tapboutjes te halen voor de versterker. Stuk langer dan verwacht dus ![]() | |
r8v2 | zaterdag 24 januari 2015 @ 19:18 |
Dat valt dan weer mee dus. Ik heb vandaag samen met iemand de turbo vervangen van een 945. Het makkelijkste is dat door gewoon heel het spruitstuk te wisselen en aldus geschiedde. Standaard doe je dan ook meteen de spruitstukpakkingen wisselen. Dat was maar goed ook, want drie van de vier ontbraken ![]() Nu wel power en geen olielekkage meer. Stelletje beunhazen op deze wereld ![]() | |
Pietverdriet | zondag 25 januari 2015 @ 15:24 |
Mensen met ervaring met de V60 hybrid hier? | |
r8v2 | maandag 26 januari 2015 @ 14:29 |
40 liter en 256km. Driften is duur ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 januari 2015 @ 16:32 |
Godver ![]() ![]() | |
IrishBastard | maandag 26 januari 2015 @ 16:35 |
Resultaat dan: kut geluid. Die standaard speakertjes zijn gewoon ruk. Snelheidsafhankelijke volumeregeling werkt ook trouwens ![]() ![]() Geluid is soms wel iets schel, maar echt stukken beter dan eerst. [ Bericht 9% gewijzigd door IrishBastard op 26-01-2015 17:00:36 ] | |
r8v2 | dinsdag 27 januari 2015 @ 23:55 |
Vriend van m'n zus heeft m'n perfect lopende 142 weer ingeleverd (even geleend omdat zijn auto bij mijn pa in onderhoud was). Nu loopt het ding voor geen meter meer en slaat af stationair ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 28 januari 2015 @ 01:28 |
Mijn pa is op zoek naar een leuke S80/S60 voor erbij: -benzine -liefste een T5/T6 of 2.4/2.9 -kilometerstand niet van belang -mag 3k Euro -verzorgd uiterlijk en opties zijn ook mooi meegenomen, maar gezien het budget valt er weinig te eisen. Iemand van hier die wat leuks weet? | |
Hyman | woensdag 28 januari 2015 @ 07:25 |
Marktplaats staat er anders vol mee, of anders gaspedaal.nl | |
#ANONIEM | woensdag 28 januari 2015 @ 07:31 |
Zo een Volvo wordt ouder en gaan er dingen kapot en roesten doen ze ook. | |
IrishBastard | woensdag 28 januari 2015 @ 10:02 |
Goed verhaal, lekker kort. | |
#ANONIEM | woensdag 28 januari 2015 @ 10:05 |
Het is niet zo dat een Volvo langer heel blijft, het hangt nogal af hoe de bezitter er met omgaat. | |
eXplorer1 | woensdag 28 januari 2015 @ 10:52 |
Ik heb een S80 2.4T Elite met alles erop en eraan (zelfs standkachel), ik kan je vertellen dat het echt een heerlijke bak is, mensen kijken mij zelfs na (ze vinden het niet kloppen dat er een 22jarige in rijdt oid). MAAR, er zit wel een nadeel aan de P2 volvo's, CEM/DIM/GKH wil nog weleens de geest geven met rare electronische storingen, is te fixen maar wel prijzig soms. Ik heb mijn DIM opnieuw gesoldeerd, de CEM ga ik voorzien van een heatsink en fan, de GKH is gelukkig de nieuwe goede dus hopelijk geen gezeik voorlopig met mijn P2. | |
budvar | woensdag 28 januari 2015 @ 12:34 |
Misschien kan je er nog wat aflullen. Ziet er op het eerste gezicht wel netjes uit. http://www.autotrader.nl/(...)ine%7Cprijs-tot-3500 | |
Dimitri_ | woensdag 28 januari 2015 @ 16:57 |
We willen dit weekend naar deze gaan kijken: http://www.marktplaats.nl(...)eviousAction=asqSent Hoe staat het T6 blok bekend? Enkele kwaaltjes waar we op moeten letten, zowel qua motor als auto? | |
Bart-Willem | woensdag 28 januari 2015 @ 17:03 |
Vanaf de 850 geldt: draagarmen zijn het zwakste punt van Volvo's. ![]() ![]() ![]() | |
eXplorer1 | woensdag 28 januari 2015 @ 17:05 |
beter naar de normale AUT5 kijken ipv de geartronic, zelfs de AUT5 staat niet als erg goed bekend, de geartronic is nog gevoeliger voor shit. T6 is een redelijk blok, T5 is beter alhoewel de 2.4 aardig dunne wanden heeft was hij nog sterker dan de T6. behalve dat, het hebben van 2 turbo's is een extra kostenpost terwijl je met de T5 stage 1 al bij dat vermogen bent. | |
Hyman | woensdag 28 januari 2015 @ 17:59 |
Hij mist stoelverwarming! Én navigatie | |
eXplorer1 | woensdag 28 januari 2015 @ 19:29 |
Geen stoelverwarming maar wel een T6, godsamme ![]() | |
Klavots | vrijdag 30 januari 2015 @ 14:12 |
Stoelverwarming is voor oude vrouwtjes die het ook lekker vinden om in de bus op zo'n voorverwarmde plek te gaan zitten. ![]() Ik snap het wel, stoelverwarming is voor veel mensen echt geen pre. Het ontbreken van navigatie is dan wel een beetje vreemd. (of hij is ooit geleverd met een HU1205) | |
Dimitri_ | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:01 |
Het gaat die toch niet worden. Mijn vader wil nog even verder kijken. Toevallig vroeg een vriend (volvo adept) of ik zaterdag wat te doen had.. Hij wil een 850 T5-R gaan kijken, en eventueel kopen. Station, olive green. | |
eXplorer1 | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:18 |
hu1205 ![]() | |
Klavots | vrijdag 30 januari 2015 @ 15:39 |
Goed uitkijken dat het geen afgetrapt ding is, voor de rest zijn die bakken een groot feest ![]() Rij zelf in een V70 T5 en dat is toch net even iets 'beschaafder'. | |
eXplorer1 | vrijdag 30 januari 2015 @ 16:00 |
19t en remap en dan ben je al bij R niveau (met 13t kan ook, maar IAT gaat snel mental bij volgas) | |
Dimitri_ | zaterdag 31 januari 2015 @ 13:10 |
De T5-R is in ieder geval het wel geworden. Zal straks even foto's uploaden. | |
Klavots | zaterdag 31 januari 2015 @ 17:11 |
Nice! | |
Dimitri_ | zaterdag 31 januari 2015 @ 20:22 |
![]() ![]() Auto is in een redelijk staat. 300k gelopen, maar is er niet aan te merken. Hier en daar wat achterstallig onderhoud wegwerken, maar dat komt zeker wel goed. | |
IrishBastard | zondag 1 februari 2015 @ 10:47 |
Vet ![]() | |
r8v2 | zondag 1 februari 2015 @ 14:00 |
Dat is in ieder geval een betere kleur dan dat geel ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 1 februari 2015 @ 18:05 |
Stoelverwarming blijft voor mij voelen alsof ik in m'n broek heb gepist. Vreselijk. En gave bak hoor, zo'n R! | |
r8v2 | zondag 1 februari 2015 @ 19:07 |
Hier wordt het komende week kouder dan -10. Niet dat ik het perse nodig heb, maar dan stoelverwarming is dan echt wel een prettige optie. | |
Dimitri_ | zondag 1 februari 2015 @ 20:28 |
Ik rij veel in nieuwe Mercedessen en die stoelverwarming kan echt op standje tosti ijzer. Ik vind het heerlijk in de winter! | |
IrishBastard | zondag 1 februari 2015 @ 20:30 |
Eens ![]() ![]() | |
r8v2 | zondag 1 februari 2015 @ 22:42 |
Dat doet een 940 automatisch ![]() | |
Pietverdriet | zondag 1 februari 2015 @ 22:45 |
Een standkachel is nog beter, hoef je ook het ijs niet weg te krabben | |
#ANONIEM | zaterdag 7 februari 2015 @ 09:18 |
Altijd leuk om tegen te komen...ook altijd fijn dat er geen kaartje/briefje achtergelaten is... teringlijers... ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 februari 2015 @ 09:27 |
Nice! | |
CafeRoker | zaterdag 7 februari 2015 @ 09:38 |
Mooi ding, veel plezier ermee ![]() | |
Bart-Willem | zaterdag 7 februari 2015 @ 14:07 |
Heel duidelijk is het niet op de foto, maar wel mooi klote! Ik zou zeggen: op naar het waarborgfonds. Je hoort dit vaker afgelopen dagen. Toen ik die witte 244 van me gerestaureerd had (hoop laswerk en spuitwerk) en deze nét klaar was, was er in de sneeuw ook een grapjas tegenaan geschoven (eentje met een blauwe auto, want m'n 240 was ineens blauw bij het achterscherm ![]() ![]() ![]() | |
Hyman | zondag 8 februari 2015 @ 11:11 |
Een vraag, waar B-W wss wel antwoord op weet ![]() Ik wil denk ik zodra ik afgestudeerd ben en ik bakken met geld ga verdienen ( ![]() Nu heb ik het volgende op internet berekend: ![]() Het omslagpunt voor benzine t.o.v. diesel ligt rond de 15710 km p/j en die op lpg g3; 6260 km p/j t.o.v. benzine. Scheelt allemaal bakken met geld dus, maar kan je beter een D5 rijden of een s80 op gas kopen uiteindelijk? qua betrouwbaarheid en onderhoudskosten. verder maakt het me niet echt uit of ik een 5 of 6 cilinder wil. | |
Hyman | zondag 8 februari 2015 @ 11:13 |
Oh het omslagpunt staat ook gewoon in de tabel ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 8 februari 2015 @ 11:34 |
Ik zou wel even rekenen met de waardes die binnenkort weer terugkomen. 70 cent voor LPG klopt dan aardig, maar diesel zal eerder 1,30 zijn en benzine 1,65. En vergeet niet de aanschafprijs van je LPG-installatie te verrekenen. Zo'n D5 rijdt natuurlijk heerlijk comfortabel, bakken koppel e.d. LPG is wat meer als je het benzineblok waardeert. Een nadeel is dat je je reservewiel inlevert (of dus los achterin legt) en vaker moet tanken. Een voordeel is (maar ik weet niet hoe de D5 zich daarin houdt) dat je wat minder gedoe hebt met roetfilters en peperdure verstuivers die vervangen moeten worden (en als je pech hebt een brandstofpomp). Plus dat de D5 waarschijnlijk 1:14 doet en de LPG-bak 1:8. Dan rij je voor 1,30 14km of voor 1,40 16km. Scheelt weinig, maar je steekt jaarlijks wel de lagere mrb in je zak. | |
IrishBastard | zondag 8 februari 2015 @ 12:38 |
En kijk inderdaad goed naar het onderhoud: meer kilometers op een bestaande gasbak zal wat vragen van het blok en je LPG installatie, nieuwe installatie is ook verre van gratis. Daarbij is het goed de onderhoudpunten van de benzine te vergelijken met de diesel ![]() | |
Bart-Willem | zondag 8 februari 2015 @ 14:04 |
Als je onderhoud etc gaat meerekenen, dan kom ik bij S60's en V70's uit op een omslagpunt van circa 24-25k. Een D5 is namelijk behoorlijk wat duurder in onderhoud, zaken zoals distributieriem, injectors/verstuivers zijn bij een D5 echt killing als je daarvoor naar de garage moet. ![]() ![]() | |
eXplorer1 | zondag 8 februari 2015 @ 19:03 |
Ik zeg s80 t5 op LPG, echt heerlijk ![]() | |
Hyman | zondag 8 februari 2015 @ 21:56 |
Die is er alleenin t6 | |
Hyman | zondag 8 februari 2015 @ 21:57 |
Maar al met al dus beter lpg? | |
Bart-Willem | maandag 9 februari 2015 @ 17:16 |
LPG lijkt me wel het cheapste ja. ![]() ![]() En je hebt ook de 2.5T (heb ik dus), die zie je soms ook wel eens op LPG. ![]() | |
eXplorer1 | maandag 9 februari 2015 @ 17:57 |
als je lpi hebt wel ja, dampgasinjectie (igv landi/prins) kost geen fuck kwa onderdelen (muv ECU en tank). | |
Bart-Willem | maandag 9 februari 2015 @ 18:18 |
Helaas is bij Volvo Vialle nogal populair, en laat daar nou net de in-tank pomp vaak kapot gaan. ![]() | |
IrishBastard | maandag 9 februari 2015 @ 18:45 |
Ja, maar dampgas op een auto met een beetje vermogen schiet natuurlijk niet op ![]() | |
Hyman | maandag 9 februari 2015 @ 21:41 |
http://link.marktplaats.nl/894802391 Muhhh mn oude, als ik daar nou lpg in laat bouwen. Nu kriebelt het helemaal | |
Piet__Piraat | maandag 9 februari 2015 @ 21:49 |
Hoezo dat dan? Ik weet van niks, praat me eens bij ![]() Klopt. Maar daarom laten inbouwen bij een pro die weet wat ie doet (Mesman bijvoorbeeld, die doet Volvo's met z'n ogen dicht). En de 2.5T zou op zich goed op gas moeten kunnen. Nadeel is wel dat ie wat verder uitgeboord is dan de 2.3 T5 (heb ik me laten vertellen), dus daardoor wel iets gevoeliger zou zijn voor de extra hitte van LPG. | |
eXplorer1 | maandag 9 februari 2015 @ 21:54 |
Juist wel, lpi pomp doet max 280pk (zegt vialle, l/hr geven ze niet op) , ik kan richting 350pk met mijn installatie maar het blok trekt dat niet (iets met scheurende cilinderwanden). Dus 16t en alu intercooler en dan houd ik het voor gezien (helaas) met deze auto. | |
Bart-Willem | maandag 9 februari 2015 @ 22:45 |
Mesman is inderdaad erg goed (die had ik ook Hyman aangeraden @ Facebook), en duur zijn ze ook niet. ![]() ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 9 februari 2015 @ 23:32 |
Ik geloof je ![]() Echt goedkoop vond ik Mesman overigens niet hoor. Toch 2.500 euro voor een Prins VSI met Flashlube, en dat was incl. korting. | |
IrishBastard | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:00 |
Ik dacht juist dat injectie de bom was en dampen niet kon, guess I'm wrong huh ![]() | |
Piet__Piraat | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:05 |
![]() | |
IrishBastard | dinsdag 10 februari 2015 @ 09:16 |
Ik blijf wel bij de zelfontbranders ![]() | |
PrideoftheSouth | dinsdag 10 februari 2015 @ 10:00 |
Goedemorgen heren, leuk om te zien dat er een dergelijke topicreeks is; voor mij een uitgelezen mogelijkheid om als Volvo-nono (maar eigenlijk auto-nono in het algemeen) enkele vragen te stellen. Zo'n 4-5 jaar lang heb ik naar mijn werk (dagelijks zo'n 160-170 km) getuft in een Peugeot 307 Hdi (familiestuk wat ik destijds voor een prikkie kon overnemen), maar nu (13 jaar oud, 420k kilometers) is het dingetje een beetje op. En dus moet (of mag) ik op zoek naar een nieuwe auto. En aangezien ik altijd met veel genoegen naar Volvo's heb gekeken en de voorkeur heb voor een station, heb ik me bedacht dat ik op zoek ga naar een V50 (diesel). Gewoon, omdat ik het een mooie auto vind, niet geremd door enige technische of achtergrondkennis. Gezien de prijzen moet ik me een beetje richten op exemplaren van ongeveer 6-7 jaar oud, en richting de 2 ton op de teller. Maar evengoed nog steeds hele mooie auto's, in mijn ogen. Kan iemand me misschien vertellen waar ik een beetje op moet letten, en rekening mee moet houden? Het is toch zo dat ze zeggen dat een Volvo pas begint te leven als er 2 ton op de teller staat? ![]() Misschien een beetje in de categorie "wij van WC-eend" om de vraag in dit topic te stellen (immers: fanboys), maar als ik maar een paar objectieve tips/adviezen van jullie als ervaringsdeskundigen mee zou kunnen nemen, maak je me al heel erg blij. Alvast bedankt ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door PrideoftheSouth op 10-02-2015 10:59:04 ] | |
Klavots | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:26 |
Ongeveer alles valt of staat met goed onderhoud. Richt je vooral daar op en kijk niet op 40dkm meer of minder. Als je het voor het kiezen hebt zou ik gaan kijken naar een model met een D5 motor, goede blokken met de heerlijke 5-pitter sound ![]() | |
r8v2 | dinsdag 10 februari 2015 @ 12:28 |
Als je toch al een klein fortuin aan wegenbelasting gaat betalen zou ik eerder gaan voor een V70... | |
PrideoftheSouth | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:11 |
Dank, die ga ik mee nemen in mijn overwegingen ![]() Ik zit vrij veel op de weg, dus voor mij is diesel rijden sowieso het voordeligst. En de ruimte van een station is niet bepaald een overdreven luxe (want gezin). Dan betaal je inderdaad flinke wegenbelasting; dat ben ik al nu ook gewend. Waarom dan voor de V70 gaan? Puur vanwege uiterlijk, of om andere redenenen? ![]() | |
Klavots | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:20 |
Je zou voor de vergelijking eens een proefrit in beide auto's moeten maken. V70 is wel een slag duurder om te rijden maar maakt de Volvo-beleving wel een stuk beter. Qua interieur en bouwkwaliteit is het toch een hele slag 'meer' auto. | |
PrideoftheSouth | dinsdag 10 februari 2015 @ 13:23 |
Oke, misschien dan toch ook maar eens de proef op de som nemen. Snelle zoekopdracht leert me wel dat V70's wat minder frequent aangeboden worden hier in mijn directe omgeving (minder "hits", zeg maar) ![]() | |
Thezappa | dinsdag 10 februari 2015 @ 15:10 |
http://www.procarsnijkerk.nl/occasions.html zou wel de site rechtstreeks checken , gaat bij mij alles jeuken hoor dit soort prijs verschillen haha | |
#ANONIEM | dinsdag 10 februari 2015 @ 17:57 |
Aangifte bij politie gedaan en waarborgfonds is ook contact mee opgenomen. Alleen nog de getuigenverklaring invullen en we zien wel. Het is een wat maffe deuk,wat niet duidelijk op de foto te zien is dat er 2 verticale lijnen vanaf de stootstrip naar boven lopen (SIPS?) en het gedeelte onder de stootstrip laat zich ook niet fijn fotograferen. De deuk is in lengte een goede 30cm en de hoogte met die verticale deuken minimaal 55 cm. ![]() Afijn....we gaan het wel zien..had gvd gewoon een briefje achtergelaten of had even gewacht...je bent vrd toch verzekerd voor dit soort ongein? Eerst ook nog maar eens wat klooien met de 440,heeft geen zin meer om te starten,brandstof geen probleem,accu is goed dus vonk..lees een hoop over de BDP sensor,bobine kan het natuurlijk ook zijn,rotor,verdelerkap zijn goed maar geen vonk. Met doorstarten een plofje af en toe,baby backfire..zou me een slechte bobine lijken.. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 18:31:17 ] | |
IrishBastard | dinsdag 10 februari 2015 @ 20:08 |
Dat, en de V50 is helemaal niet ruim. Dat valt qua kofferbak echt hard tegen ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 10 februari 2015 @ 20:08 |
It never rains but it pours ![]() | |
r8v2 | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:32 |
Dat dus. Een V70 is veel groter. Grappig dat die het nog steeds niet red t.o.v. een 245 ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 februari 2015 @ 02:38 |
Yup,het is wat het is helaas. | |
Klavots | woensdag 11 februari 2015 @ 09:35 |
Zit er aan te denken om een VIDA aan te schaffen maar op Ebay.de lopen de prijzen uiteen van 20 tot 260 euro. Weet iemand wat het (merbare) verschil is tussen b.v. deze http://www.ebay.de/itm/Hi(...)&hash=item2edaaaf482 en deze http://www.ebay.de/itm/Su(...)&hash=item3aa177d30f | |
r8v2 | woensdag 11 februari 2015 @ 11:46 |
Die eerste is een bekend Ebay truukje. Omdat zowel Ebay als Paypal graag wat commissie willen hebben maakt men de prijs heel laag maar de verzendkosten hoog. Omdat over die laatste geen commissie betaald hoeft te worden. Persoonlijk zou ik voor deze gaan: http://www.ebay.de/itm/Vo(...)&hash=item1c4ae7bc60 Staar je niet teveel blind op de VIDA versie en wel of niet "pro". Je auto is toch niet van 2014 ![]() | |
Klavots | woensdag 11 februari 2015 @ 13:00 |
Ik had inderdaad rekening gehouden om 200 euro kwijt te zijn, die lage prijzen vond ik dus al dubieus ![]() Bedankt voor je advies! | |
r8v2 | woensdag 11 februari 2015 @ 13:16 |
Overigens kun je een nieuwe versie van VIDA uiteraard altijd downloaden via de bekende voorverkoopadressen ![]() | |
Thezappa | woensdag 11 februari 2015 @ 16:55 |
250¤ ER weet je het? hoe hoog is de schade | |
PimD | donderdag 12 februari 2015 @ 12:16 |
Mijn C30 gaat er binnenkort uit ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 12 februari 2015 @ 15:03 |
Kijk anders eens op wat Chinese sites als dhgate, aliexpress etc. Daar heb je ze al vanaf een tientje of acht. Mja, een auto kopen is in mijn ogen ook gewoon een zoektocht ![]() De V50 heb ik zelf niet in gezeten, maar bedenk je dat die op het onderstel van een Focus staat en dus niet schokkend ruim is. Rijdt overigens prima en de 2.0D schijnt een topmotor te zijn, de 1.6Drive moet je laten staan (underpowered en de nodige kwaaltjes/problemen). De D5 is wel een stuk smeuïger natuurlijk. Wil je ruimte en luxe, doet een V70 daaraan veel meer recht lijkt me. Alleen daar zit ook wel een kostenplaatje aan, die kost je zeker een paar tientjes tot honderd euro per maand meer en de vraag is of je dat er voor over hebt. Als de 307 prima voldeed, kan ik me voorstellen dat een V50 dat ook wel doet. | |
#ANONIEM | donderdag 12 februari 2015 @ 17:16 |
Ja,was me bewust van het eigen risico. Ik moet nog langs het schadeherstelbedrijf voor de taxatie maar afgaande van mijn vroegere jaren in de autoschade gok ik minimaal ¤750. Voorscherm moet uitgespoten worden,er zullen genoeg uurtjes in het strakmaken gaan zitten van de deur,is te groot en teveel in de naden om te restylen,af en opbouwen van de deur (al is dat niet zoveel werk) en wat kleinmateriaal. Tevens even de raammechaniek nakijken want bij het laatste stukje hoor je iets tegen de geleiders aankomen. Ik weet niet wat de dagwaarde nog is van de V maar hoop iig niet dat de schade meer als 2-3de daarvan is. En anders een gebruikt portier,is heus wel te vinden,de/montage werk zelf doen...ik weet het nog niet. Maar met die deuk wil ik niet rond blijven rijden. Edit,dagwaarde zit iets boven de ¤2200,dat zal wel loslopen dus. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2015 17:22:00 ] | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 17:34 |
Godskole.....nog geen jaar geleden 4 nieuwe banden en uitlijning op de roffel.... 13.000 km later 2 kale voorbanden (links tot op het canvas). Het nieuwe uitlijnrapport laat dit zien. (en nee,geen versleten onderdelen,geramde stoeprandjes of ander gek spul) Toch maar even een babbeltje doen met de uitlijner van de vorige keer. Direct ook maar 2 nieuwe voorbanden laten monteren. ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 11 maart 2015 @ 18:03 |
Sporing van de achteras is nog niet helemaal tof hè? Tricky altijd, dat uitlijnen. Ook geen draagarmen of stangetjes vervangen ofzo? | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 18:17 |
Nee,ze hebben hem helemaal nagekeken,alles is oke behalve de achteras idd,daar zaten ze op de grens met wat mogelijk was. Draagarmen en dergelijke zaten wel al in de planning om vervangen te worden maar speling/rubbers is nog goed in orde. | |
Piet__Piraat | woensdag 11 maart 2015 @ 18:20 |
Wel apart dan, al is het soms nou eenmaal zo. Je kunt wel alles gaan vervangen om het goed te krijgen, maar soms moet je er ook mee leven. Die van mij trekt ook wat naar rechts maar de hele boel moet binnenkort los om de veerpootrubbers te vervangen. Daarna ga ik wel naar de uitlijner. | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 18:29 |
Inderdaad..dat van de achteras wist ik al wat langer. Ik ben eigenlijk niet van plan om er nog veel poen in te stoppen...na het automaatbak gedoe heb ik niet veel zin/vertrouwen meer in de auto om eerlijk te zijn en ben met een scheef oog naar een opvolger aan het kijken. Deze heeft er nou ook alweer bijna 5 ton opzitten en dat laat ook zijn sporen na in het interieur. Krukas keerring bakzijde is niet lekker (terwijl ie vervangen is tijdens de bakwissel)...ook weer een duur grapje. Vriendinlief had een tijd geleden een lading parket via marktplaats kunnen scoren..op het dashboard zonder deken/handdoek eronder..dat soort gekke dingen...het is maar een 10v. | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:04 |
![]() ![]() ![]() Maar wel zonde, want is/was een mooie wagen van buiten, zeker na alle subtiele aanpassingen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 20:08 |
Shut up,jij.....ik zit idd op hetzelfde dilemma...een mooie N of een wat stevigere Classic. Je helpt niet echt mee wat dat betreft,mede door jou begin ik een N echt wel te waarderen. | |
eXplorer1 | woensdag 11 maart 2015 @ 20:23 |
Ik zeg een N, ik heb er ook een en ook een classic gehad en ik raad het echt aan. MAAR, met al dat canbus gejank is vida en dice een must en gelijk ook de CEM foolproof maken (heatsink erop). | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:28 |
Als ik eerlijk moet zijn? Ik geniet van iedere minuut in de N. Interieur is echt een stap vooruit, komt allemaal een stuk degelijker en luxer over. Zit ook erg goed, moet ik zeggen. Maar het rijgedrag is echt niet te vergelijken ![]() ![]() Die geartronic is ook nog steeds wat 'onvoorspelbaar', omdat ik nooit precies weet wanneer hij nou wel of niet in kickdown gaat, wat het sportieve rijden ook iets lastiger maakt. Uiteindelijk weegt het allemaal echt wel op tegen de Classic, maar ik denk er toch sterk over op z'n minst een veerpootbrug te monteren ![]() Nou is het vergelijk natuurlijk sowieso niet echt eerlijk, aangezien de Classic op de R-veren (-20mm) en Koni FSD stond, met veerpootbrug en IPD stabilisatorstangen die voor en achter 5mm dikker waren ![]() | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:29 |
Oh, en als je een keer wilt proberen kan dat natuurlijk ook hè ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 20:30 |
Hoezo raad je een N aan ten opzichte van een Classic? Even voorop gesteld....ik rij de V misschien een half tot een vol uur per maand met geluk,de honden passen er goed in en heb alles wat ik wil qua luxe. Maw heeft mijn voorkeur een wat stevigere motorvariant van de Classic...ook omdat ik nou wel zo'n beetje de basiskwaaltjes weet en ook een goede monteur heb voor deze modellen. De N vind ik met name gewoon mooier. | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 20:32 |
Als het moment zover is stuur ik de vrouw op je af,zij is de driver,ik mag dokken. | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:33 |
Ik ben echt al in geen tijden bij Dirk geweest ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 20:37 |
mja,ik moet echt wat meer gebruik maken van de V maar ben wel blij met de keuze..zij heeft de meeste km's dus heb ik het liefste dat zij er gebruik van maakt. Voor mijn km's heb ik een 316cdi Sprinter uit 2013. Woon/werk is de 440 er.. | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:38 |
Och, dat is een prima verdeling toch ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 20:38 |
hmm,ga graag met je mee,even (alhoewel,even bij Dirk bestaat niet) leuten. | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:46 |
Goed idee ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 11 maart 2015 @ 20:50 |
Dat ding heet niet voor niets in de volksmond ook wel de girltronic... wat een wispelturige borderlinebak kan dat zijn zeg. Kun je beter zelf poken, en dan nog heb je een behoorlijke vertraging erin zitten. Maar eerlijk is eerlijk, zo'n V70N rijdt wel heerlijk comfortabel. Het hoekt voor geen meter, onderstuurde, overgewichtige boot die het is, maar dat comfort gebruik je meer tijd dan het strakke sturen. Vida/Dice is overigens prima in China te bestellen, dan is de prijs nog wel te overzien ![]() | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:52 |
Goede genuanceerde toevoegingen weer Piet ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 11 maart 2015 @ 20:57 |
Hey, je kent me ![]() Valt me gewoon op dat die bak van Volvo een matig ding is, en da's jammer. Maar verder rijdt het best aardig hoor ![]() Die Dirk die hier genoemd wordt, da's een Volvospecialist ofzo? | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 20:57 |
yup,komend weekend eens dm-en? | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:58 |
Agreed. En ja, vooral 850 serie, maar pakt de rest ook zeker mee ![]() | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 20:58 |
Prima! | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 20:58 |
Voor een 850 en Classic kun je heul goed bij hem terecht. | |
eXplorer1 | woensdag 11 maart 2015 @ 21:02 |
De N (s80 in dit geval) vind ik een stuk volwassener aanvoelen tov de s70 die ik had, ook is het interieur een stuk mooier (mening). De VVT vind ik ook een mooie toevoeging net als de aisin 5 bak (als je de olie regelmatig ververst gaan ze niet stuk muv die stomme geartronic) Dan het geluid, ik heb de HP speakers met de pa200, is 100x beter geregeld dan bij de classic vind ik. Met bovenstaande in gedachte ga ik akkoord met de elektronische jibberjabber. | |
Piet__Piraat | woensdag 11 maart 2015 @ 21:02 |
Ah. Altijd handig om te weten, mocht ik eens iemand kennen die 850-onderhoud nodig heeft ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 11 maart 2015 @ 21:04 |
Valt toch wel mee met die geartronic? Maar ook daar is onderhoud essentieel. Die lifetime-oil is gewoon niet zo lifetime-achtig. Elke ton een goede flush en zo'n bak moet het heel lang kunnen volhouden. | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 21:06 |
Een no nonsense kerel die graag lult (dwz een reparatie van een uur kost je qua tijd het dubbele),goed aangeschreven op het 850 forum,geen gesodemieter qua prijzen,eerlijk en een hond die je onderpist. | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 21:07 |
Als je zelf nog eens wat gedaan moet hebben kan het ook, is alleen niet echt om de hoek voor je ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 21:08 |
Duidelijk,thnx...neem ik mee in de overweging. | |
IrishBastard | woensdag 11 maart 2015 @ 21:09 |
Goede samenvatting ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 11 maart 2015 @ 21:11 |
![]() | |
eXplorer1 | woensdag 11 maart 2015 @ 21:47 |
Nee die geartronic is erg gevoelig, wat de normale betreft, in de camry's Enzo gaan ze nooit stuk, waarom vraagt u? Toyota raadt aan het idd om de 100k te verversen. | |
Piet__Piraat | donderdag 12 maart 2015 @ 08:52 |
![]() ![]() Zit zeker weer ergens in Kutkrabbenveen, Groningen ofzo? Ik heb ook goede verhalen gehoord over Volvoservice. Zaten altijd in Uden, sinds kort in Elst. Ik wist helemaal niet dat die krengen in Camry's zaten ![]() | |
IrishBastard | donderdag 12 maart 2015 @ 10:22 |
Dirk zit in Nijmegen. Volvoservice heb ik erg slechte ervaringen mee, dat is die droeftoeter die drie keer mijn koppeling heeft moeten doen, nooit oude onderdelen laat zien, zegt proefritten te maken terwijl de auto nog op de brug staat en de dagteller nog op 0 etc. ![]() | |
Bart-Willem | donderdag 12 maart 2015 @ 12:35 |
Het gaat om de andere bak, die ook in Lexussen etc zitten. ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 13 maart 2015 @ 09:25 |
Serieus? Oh, die ervaring heb ik dan weer niet, veel positieve verhalen over gehoord juist. Al klinkt wat jij zegt niet heel goed inderdaad ![]() Nooit geweten ![]() ![]() | |
kevin33 | zaterdag 14 maart 2015 @ 10:10 |
Iemand ervaringen met een V50 uit 2004, met 250000KM op de teller? Waarop te letten als je er zoeen wilt kopen? | |
Piet__Piraat | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:21 |
Nog gekocht? ![]() | |
GeeTeeOo | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:09 |
Ik weet niet zeker of ik hier terecht kan met technische vragen, maar ik probeer het toch even. Misschien kunnen jullie mij als Volvo-liefhebbers/experts helpen. Nadat ik een paar jaar geleden als eerste auto heb rondgereden in een 440 ben ik, een paar Franse perenkisten later, weer aan de Volvo. Een 960 2.5i 24v uit '96 ![]() Ik kwam al op het interwebz tegen dat het eventueel mijn koppakking kon zijn, maar dat heb ik gelukkig uit kunnen sluiten. Ik vind het leuk om er zelf mee bezig te zijn, maar ik heb er weinig ervaring mee. Hebben jullie tips waar ik zou moeten beginnen met zoeken? Edit; Oh en opvallend is dat bij koude motor het probleem veel minder is. | |
Bart-Willem | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:50 |
Gare motorsteunrubbers? ![]() | |
IrishBastard | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:52 |
Ik zou je bougies, kabels en verdelerkap even checken. Op die kabels staat ook een datum, tien tegen één dat ze al tien jaar of ouder zijn. In dat geval zou ik het hele spulletje even vervangen ![]() | |
GeeTeeOo | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:53 |
Nee dat is het niet, dacht ik eerst ook. Maar dan had de motor ook niet onrustig gelopen. | |
GeeTeeOo | dinsdag 24 maart 2015 @ 10:54 |
Dan ga ik dat eens checken, dankjewel ![]() | |
r8v2 | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:37 |
Vol. |