abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:51:16 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145780647
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Het gevonden huidweefsel is van Lisanne 20-10
Rouwen om Kris - NRC 9-10
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn - Geruisloos, 22-10
http://i5.minus.com/i30be4yzgRnqj.jpg

Belgegevens telefoon - Geruisloos 22-10 :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 24-10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 24-10-2014 17:51:09 ]
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:53:07 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145780702
Heb je tijd om het kopje nieuws te updaten?

dit is het linkje over die schoen http://www.melodijoadelit(...)videncias-de-la.html

en deze kwamen via perico:

Hier is de link van het uitgebreide artikel:
http://laestrella.com.pa/(...)as-perdidas/23814541

En hier van het andere:

http://laestrella.com.pa/(...)gun-forense/23814546
pi_145780772
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:57 schreef Marrije het volgende:
En op de fotos draagt kris dus duidelijk andere schoenen dan de schoen 'van kris' die gevonden is.
Door dit forum en of het ws forum kijkt men nu nog eens naar die schoen.
Is dat zo? Dan is het wel een vertraagde reactie. Aimgh was de schoen herkend door de ouders van Kris. Ondanks de blauwe kleur, en ondanks de foto's, die zij ook vast wel bekeken hebben. Kleurenblind, de hele familie? Zelfs als ze twee paar wandelschoenen had, waarvan 1 blauw, lijkt me raar om alleen te zeggen: "ja, die schoen is van Kris", zonder erbij te zeggen dat ze die niet aan had op de foto's.
quote:
Het blijkt dat het onderzoek erg slordig wordt gedaan. Daarmee wordt de kans groter dat ideeen op een forum toch niet allang zijn onderzocht door instanties. En dat blijkt dus uit oa dit voorbeeld.
Er is van alles slordig onderzocht, o.a. door indianen zonder goede instructies op pad te sturen enz. Maar als die schoen een voorbeeld is, en dat voorbeeld alleen op FOK! of WS is opgevallen, moet die Steffens onmiddellijk ontslagen worden.

Ik vind het trouwens wel een erg blauwe schoen. Veters blauw, randen blauw, zool blauw, binnenkant blauw... een leerling-ontwerper zou ervoor van de opleiding getrapt worden. M.a.w., er is vermoedelijk iets aan de hand met de kleur, iets dat de familie Kremers verteld is bij de vraag of het de schoen van hun dochter was.
pi_145780896
@Lutalo. We hebben alle feiten. Nu nog een scenario. Wat denk jij?

Ik denk (onder voorbehoud) dat de rugzak gevonden is door meneer Koekoek tijdens één van zijn retraites in het regenwoud of door hem is meegenomen van een finca waar hij als verstekeling verbleef zoals hij beschrijft op zijn site. Daar op die finca is hij getuige geweest van e.e.a. of heeft hij de bewoner(s) afgeluisterd terwijl hij zich goed verscholen hield. Zo'n tiep is het wel namelijk. Dmv de nachtfoto's heeft hij naar voorbeeld van zijn grote filmheld verteld wie de dader is: de vervangende gids met numerologisch getal 5. Ondertekend met die psycho van de muggenverjaging.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:59:27 #5
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145780900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:55 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Is dat zo? Dan is het wel een vertraagde reactie. Aimgh was de schoen herkend door de ouders van Kris. Ondanks de blauwe kleur, en ondanks de foto's, die zij ook vast wel bekeken hebben. Kleurenblind, de hele familie? Zelfs als ze twee paar wandelschoenen had, waarvan 1 blauw, lijkt me raar om alleen te zeggen: "ja, die schoen is van Kris", zonder erbij te zeggen dat ze die niet aan had op de foto's.

[..]

Er is van alles slordig onderzocht, o.a. door indianen zonder goede instructies op pad te sturen enz. Maar als die schoen een voorbeeld is, en dat voorbeeld alleen op FOK! of WS is opgevallen, moet die Steffens onmiddellijk ontslagen worden.

nou ja dat weet je dus niet zeker, daar hadden we het ook al eerder over, dat het een onmogelijke discussie is, omdat je niet zeker weet wat er door instanties is onderzocht. Maar als ze NU nog eens gaan twijfelen over die schoen, terwijl dat op fora al een tijd gedaan wordt, dan zou je kunnen zeggen dat...
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:00:31 #6
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145780937
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:53 schreef Marrije het volgende:
Heb je tijd om het kopje nieuws te updaten?
De links zijn toegevoegd. Ik kijk later vanavond nog even wat er verder geupdate kan worden.
pi_145781104
Kan iemand zien wat hier (blauwe pijl) op het bed van Kris ligt?
pi_145781221
Dat blauwe ... haar jeans? :?
pi_145781248
Oké dankjewel.
Dat vind ik realistischer om te zeggen dan alleen 'er zijn geen aanwijzingen voor een misdrijf'.

(Dit bedoel ik in het algemeen, niet persee -alleen- voor jou)..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:15 schreef JustinCase het volgende:[Die term wordt vaak door instanties gebruikt, die (meer) actie moeten ondernemen dan als zulke aanwijzingen er wel zijn. Net zoiets als "er is gevaar voor de volksgezondheid", bij een tankauto die leegloopt na een ongeluk. Er zijn dan meer zaken niet aan de hand: geen wilde dieren ontsnapt, geen kindermisbruik geconstateerd, en waarschijnlijk ook niemand ongewenst zwanger geworden door dat ongeluk (kan wel, als de pil wordt uitgekotst van schrik).
Ik had het niet over officiële instanties, maar over bewoordingen van users.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145781462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:09 schreef 11en30 het volgende:
Dat blauwe ... haar jeans? :?
Vraag ik me ook af. En natuurlijk kan ze er meer gehad hebben maar ik was benieuwd wat anderen er in zien.
pi_145781475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:59 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou ja dat weet je dus niet zeker, daar hadden we het ook al eerder over, dat het een onmogelijke discussie is, omdat je niet zeker weet wat er door instanties is onderzocht. Maar als ze NU nog eens gaan twijfelen over die schoen, terwijl dat op fora al een tijd gedaan wordt, dan zou je kunnen zeggen dat...
Als. Ik vind het artikel erg weinig zeggend. De krant heeft, voor zover ik begrijp, (Spaans via Google in Engels)alleen maar een aantal zaken niet bevestigd gekregen, en heeft het gangbare lab gevraagd of de schoen daar voor onderzoek was aangeboden. Wat de OVJ in Panama zegt, lees ik nergens. De krant weet ook niet of de ouders van Krist de schoen gezien hebben: " It is not known whether the prosecution has shown the footwear to Kremers family to recognize it as part of the belongings of her daughter". La Estrella krijgt dus geen antwoord (bijv. omdat de schoen wordt onderzocht vanwege die blauwe kleur), of ze stellen geen vragen. Op WS is geopperd dat de schoen door kalk zo blauw is geworden. Dus dan leest La Estrella misschien FOK! wel, maar Websleuths niet. Ik denk geen van beide, er was gewoon een journalist die te weinig uitgevreten had, en hoopt dat zijn baas niet checkt of hij wel aan het zoeken geweest is.
pi_145781542
Op de foto op de mirador zijn de pijpjes vd korte broek iets opgerold maar je kan nog wat witte rafeltjes zien
pi_145781694
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:06 schreef Grijzemassa het volgende:
[ afbeelding ]
aaahh, lijkt haar broekie wel! Ik kan hem echter niet zien op die andere foto van de kamer. Wie heeft die foto's eigenlijk gemaakt? Was dat misschien ook F.? Die loopt ook altijd met een cameraatje rond zag ik in de video afK.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:24:40 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145781739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:17 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Als. Ik vind het artikel erg weinig zeggend. De krant heeft, voor zover ik begrijp, (Spaans via Google in Engels)alleen maar een aantal zaken niet bevestigd gekregen, en heeft het gangbare lab gevraagd of de schoen daar voor onderzoek was aangeboden. Wat de OVJ in Panama zegt, lees ik nergens. De krant weet ook niet of de ouders van Krist de schoen gezien hebben: " It is not known whether the prosecution has shown the footwear to Kremers family to recognize it as part of the belongings of her daughter". La Estrella krijgt dus geen antwoord (bijv. omdat de schoen wordt onderzocht vanwege die blauwe kleur), of ze stellen geen vragen. Op WS is geopperd dat de schoen door kalk zo blauw is geworden. Dus dan leest La Estrella misschien FOK! wel, maar Websleuths niet. Ik denk geen van beide, er was gewoon een journalist die te weinig uitgevreten had, en hoopt dat zijn baas niet checkt of hij wel aan het zoeken geweest is.
en daardoor is de zool van de schoen ook compleet verbleekt? Ik denk dat het niet alleen gaat om de kleur maar ook het type. Maar dat is vooral een kwestie van zelf kijken naar de foto's.
Nietszeggend vind ik het niet, de schoen is niet op dna gecheckt. Slordig, dat weten we dus nu.

Uit een ander artikel blijkt dat er resten voor onderzoek zijn gestuurd zonder begeleidend formulier, wat had gemoeten, met vindplaats, type grond etc etc. Ook erg slordig.

Kortom, er wordt erg slordig omgegaan met het onderzoek door mevrouw pitti. Zo slordig dat je je vraagtekens kunt zetten bij de kwaliteit van het onderzoek. En dus is het niet weinig zeggend als kranten laten weten hoe er onderzocht is en vooral waarop niet. Het geeft juist een goed kijkje in hoe pitti bezig is.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:29:23 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145781888
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:17 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af. En natuurlijk kan ze er meer gehad hebben maar ik was benieuwd wat anderen er in zien.

ik denk een andere
pi_145781921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:23 schreef ToniB het volgende:

[..]

aaahh, lijkt haar broekie wel! Ik kan hem echter niet zien op die andere foto van de kamer. Wie heeft die foto's eigenlijk gemaakt? Was dat misschien ook F.? Die loopt ook altijd met een cameraatje rond zag ik in de video afK.
Klopt op de andere foto van de kamer zie je het niet. Ik heb hem een tijdje geleden van een Panamese nieuwssite geplukt. Ik weet niet meer welke
pi_145782152
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:10 schreef Lutalo het volgende:

Ik had het niet over officiële instanties, maar over bewoordingen van users.
Tja, ik ben zo'n user die dat wel eens zegt. En waarschijnlijk de enige die erbij zegt, dat als er na wikken en wegen ooit een verantwoord gok (educated guess) komt, dat er toch een misdrijf vermoed wordt, dat dan een misdrijf is waar geen aanwijzingen voor zijn. En waar de Panamese instanties dus niets mee kunnen. Zo zijn er meer moorden die vrijwel zeker gebeurd zijn, maar niet op te lossen. Voorbeeld: een verstekeling gaat aan boord van een schip, en komt nooit ergens levend aan. Die SMS't als laatste dat 'het gelukt' is, en zet dan z'n telefoon uit, zonder de naam van het schip te noemen (logisch, hij wil niet gepakt worden). Die is overboord gezet. Ga je met z'n tweeën bergbeklimmen of zeezeilen, en je partner valt te pletter of slaat overboord bij nacht en ontij, dan hoef je maar vol te houden dat het per ongeluk was, en je komt ermee weg. Niet als je net een levensverzekering hebt verhoogd naar 2 miljoen, en ook nog je mond voorbij gepraat, maar normaal gesproken kom je ermee weg..
pi_145782411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:37 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Tja, ik ben zo'n user die dat wel eens zegt. En waarschijnlijk de enige die erbij zegt, dat als er na wikken en wegen ooit een verantwoord gok (educated guess) komt, dat er toch een misdrijf vermoed wordt, dat dan een misdrijf is waar geen aanwijzingen voor zijn. En waar de Panamese instanties dus niets mee kunnen. Zo zijn er meer moorden die vrijwel zeker gebeurd zijn, maar niet op te lossen. Voorbeeld: een verstekeling gaat aan boord van een schip, en komt nooit ergens levend aan. Die SMS't als laatste dat 'het gelukt' is, en zet dan z'n telefoon uit, zonder de naam van het schip te noemen (logisch, hij wil niet gepakt worden). Die is overboord gezet. Ga je met z'n tweeën bergbeklimmen of zeezeilen, en je partner valt te pletter of slaat overboord bij nacht en ontij, dan hoef je maar vol te houden dat het per ongeluk was, en je komt ermee weg. Niet als je net een levensverzekering hebt verhoogd naar 2 miljoen, en ook nog je mond voorbij gepraat, maar normaal gesproken kom je ermee weg..
De reden dat dit topic er is, is omdat de ouders van Kris denken aan een misdrijf. Je kan je wel suf analyseren wat de users beweegt en waarom enz. maar dat maakt allemaal niets uit. Als de ouders aangeven de zaak te willen afsluiten houdt het hier ook op. Tot dan doen we ons ding en dragen daarmee bij aan het onder de aandacht houden van de zaak.
pi_145782619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:30 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Klopt op de andere foto van de kamer zie je het niet. Ik heb hem een tijdje geleden van een Panamese nieuwssite geplukt. Ik weet niet meer welke
Nu we toch even naar die foto's van de kamer kijken,...op een andere foto zie je op "Lissane's" bed iets zwarts liggen. Wat is dat?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:59:33 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_145782834
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:46 schreef Grijzemassa het volgende:
Als de ouders aangeven de zaak te willen afsluiten houdt het hier ook op.
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_145782919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:46 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De reden dat dit topic er is, is omdat de ouders van Kris denken aan een misdrijf. Je kan je wel suf analyseren wat de users beweegt en waarom enz. maar dat maakt allemaal niets uit. Als de ouders aangeven de zaak te willen afsluiten houdt het hier ook op. Tot dan doen we ons ding en dragen daarmee bij aan het onder de aandacht houden van de zaak.
Is hun wens echt zo doorslaggevend? Ik heb meermaals gelezen "ja, maar die foto's zijn toch al publiek bezit, en het is in hun belang, dus... " woorden van die strekking dan. En wat nou als die ouders eigenlijk alleen maar "denken aan een misdrijf", omdat ze dat in het begin dachten, en intussen alleen nog maar vinden dat ze in Panama te traag zijn, en niet goed naar stoffelijke resten zoeken? Of wel in het echt daar ook nog aan denken, maar weten dat het niet op te lossen is? De Panamse justitie zal nooit zeggen: "zal wel een misdrijf zijn, maar zonder aanwijzingen kunnen we niks beginnen". Bij een fietsverdwijning zal een agent dat nog wel off the record willen zeggen, maar ik denk dat het in Nederland net zo goed beleid is om "geen aanwijzingen voor" te zeggen.

Maar goed, dat komt pas aan de orde als ergens zo'n verantwoorde gok uit een serieus, methodologisch verandwoord onderzoek rolt. Niet door de overtuiging van een soort jury. Want daar lijkt dit topic iig óók op, ipv een alleen maar een speurderscollectief. Een speurder gaat niet aldoor vertellen waar hij toe neigt, of hoe ongeloofwaardig hij iets vindt. Een jurylid hoort wel zo te werk te gaan.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:06:39 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145783039
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik ten zeerste.
zolang er nog nieuwsberichten komen uit panama gaat het hier in elk geval wel door denk ik
pi_145783040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:02 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Is hun wens echt zo doorslaggevend? Ik heb meermaals gelezen "ja, maar die foto's zijn toch al publiek bezit, en het is in hun belang, dus... " woorden van die strekking dan. En wat nou als die ouders eigenlijk alleen maar "denken aan een misdrijf", omdat ze dat in het begin dachten, en intussen alleen nog maar vinden dat ze in Panama te traag zijn, en niet goed naar stoffelijke resten zoeken? Of wel in het echt daar ook nog aan denken, maar weten dat het niet op te lossen is? De Panamse justitie zal nooit zeggen: "zal wel een misdrijf zijn, maar zonder aanwijzingen kunnen we niks beginnen". Bij een fietsverdwijning zal een agent dat nog wel off the record willen zeggen, maar ik denk dat het in Nederland net zo goed beleid is om "geen aanwijzingen voor" te zeggen.

Maar goed, dat komt pas aan de orde als ergens zo'n verantwoorde gok uit een serieus, methodologisch verandwoord onderzoek rolt. Niet door de overtuiging van een soort jury. Want daar lijkt dit topic iig óók op, ipv een alleen maar een speurderscollectief. Een speurder gaat niet aldoor vertellen waar hij toe neigt, of hoe ongeloofwaardig hij iets vindt. Een jurylid hoort wel zo te werk te gaan.
Voor mij is dat de reden al dat analyseren vind ik flauwekul. Er zijn zoveel topics waar ik het nut niet van in zie, iemand anders dan weer wel. Maakt niet uit, ik kom gewoon niet op die topics waarom zou ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 21-10-2014 18:14:15 ]
pi_145783094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

zolang er nog nieuwsberichten komen uit panama gaat het hier in elk geval wel door denk ik
Ik kan me dan weer niet voorstellen dat de ouders de zaak afsluiten zolang er nog nieuwe ontwikkelingen zijn.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:24:33 #25
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145783498
Maar die reepjes huid, ik vind dat wel vaag. En eentje opgerold.
pi_145784230
ja, vandaag in bijna alle kranten, ik wist zelfs niet eens dat het ook hier in Nederland ook gebeurde,
tenminste niet op zo `n grooote schaal :

http://www.volkskrant.nl/(...)gaanhandel~a3772757/

http://www.nu.nl/binnenla(...)ederland-plaats.html

en : alles over orgaanhandel-artikelen in het nrc.:

http://zoeken.nrc.nl/?q=orgaanhandel&sort=date

zo zo dat gaat er tegenaan, ook hier in Nederland dus blijkbaar !
( overigens is orgaan-roof een ONDERDEEL van de orgaanhandel, zowel de legale transplantaties, als de illegale geroofde organen, komen in de orgaan-HANDEL terecht,
zoals diefstal een onderdeel is van criminaliteit, zijn ook roofovervallen en moorden een onderdeel van die criminaliteit. Men weet niet eens zeker blijkbaar, of men tegenwoordig een legale nier heeft gekregen, of een illegale, de afkomst van die organen, komt of NETJES het ziekenhuis binnen, of
via een ACHTERDEURTJE, maar je weet nooit, wat je hebt gekregen, dit is te gek voor woorden.)

Dit gelezen hebbende, kun je dus concluderen, dat het wel meevalt, met die
op hol geslagen, fantastische verhalen, die nergens op gebaseerd waren, en geen onderbouwing-kennende beweringen van die `onzinnige ` Suddenintuition,
zo, mijn dag is weer goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door suddenintuition op 21-10-2014 18:52:08 ]
pi_145784313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:00 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dat goedje is as van een vuurtje waar de overgebleven snipper schroeiranden van heeft.

En hoezo klein? Als je Danyoromijn moet geloven is die juist heel groot. Er kunnen er maar 5 van in een rode boodschappentas. Bij meer scheurt het hengsel kapot.
Groot of klein, op de foto is het klein, erg scheef. Die schizo heeft dan met dat zwarte goedje (as van papier is bij mij nooit zwart, en er zijn nogal wat van die vaag-zwarte vlekken, maar goed) een vrij beroerde 5 geschreven, is opgestaan, twee stappen achteruit gezet en drie opzij, en daar de foto gemaakt. Niet veel verder, gezien de slagschaduwen. Ver uitgezoomd dus, en zelf nog staand op de steek of vlak ervoor. Sta-hoogte schat vanuit de aanname dat wat je ziet glinsteren, de rivier is, samen met de geschatte afstand. Of zittend, hurkend, en alles is kleiner. Waarom niet die 5 rechtop in beeld, als je die zo belangrijk vindt? Omdat anders die vent met z'n baseball-cap weer in beeld komt?

O ja: ik zie dat de foto in portrait-mode gemaakt is, en denk daarom niet meer, dat deze foto gemaakt is om te zien wat voor roods daar is in het stikkedonker (dat bijv. Lisanne de camera had, en Kris kwijt was, of gewoon een man-made iets in het bos). Beetje op gevoel, maar dan maak draai je de camera niet eerst op z'n kant. Zeker op gevoel als rechtshandige, met deze camera:

http://www.quebakan.com/w(...)POWERSHOT-270-HS.jpg

Die heb je, als je niks ziet, dan veel te losjes in de hand, met de ontspanknop rechts onderaan (flits rechts boven). Of je gebruikt er 2 handen voor. Heel bewust, heel routinematig, of beide. Ook geen stand voor iemand die voor het eerst zo'n toestel ziet.
pi_145784657
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:09 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik kan me dan weer niet voorstellen dat de ouders de zaak afsluiten zolang er nog nieuwe ontwikkelingen zijn.
Ligt denk ik aan wat voor ontwikkelingen. Er schijnt een dilemma te zijn m.b.t. het overdragen van stoffelijke resten en bezittingen. Geldt denk ik ook voor begraven/cremeren. Afsluiten, en dan komt er toch nog wat.
pi_145785790
En hier nog een link naar een tweetal vrouwen die gered zijn, afgelopen weekend
op de vulkaan daar :

http://www.nu.nl/buitenla(...)lkaan-in-panama.html
pi_145786230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:18 schreef suddenintuition het volgende:
op de vulkaan daar :

Thanx!
Geeft wel weer goed aan hoe makkelijk het mis kan gaan. Een val waardoor je je been verwondt, en ze zaten in de problemen.

Overigens: Waarom zouden ze op, o.a. de pianistatrail, de bewegwijzering aangepast hebben? Er is toch maar 1 pad??
Make my day!
pi_145786297
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:45 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Beetje op gevoel, maar dan maak draai je de camera niet eerst op z'n kant.
De steen van 550 is smal en lang en ligt in de lengte vooruit t.o.v. de fotograaf. Dan maak je de foto in portret. Wat de gids ook doet in AFK (22:55) bij een lang en smal verticaal object. Hij probeert eerst landscape maar verkiest portrait. Volgens mij doen oudere mensen dat ook met gewone fotocamera's en niet alleen met een telefoon. Gezien het grote aantal items dat zich op de steen bevindt denk ik dat het bij deze foto wel degelijk om dit stilleven en dus de compositie ging. Het moest er allemaal op komen.

Uit de video van Halfthrottle kun je goed afleiden waarom de camera naar beneden gericht moest worden en niet recht vooruit kon fotograferen. Dat zou namelijk meteen de lokatie verraden zelfs aan een kippige Fok!er en dat was niet de bedoeling van de fotograaf.

Misschien moesten we geloven dat het bij de 2e oversteek in het regenwoud gefotografeerd is. Haha maar daar is geen met puin verharde weg aangelegd langs een hoge steile oever. Dus dat kan helemaal niet. _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door 11en30 op 21-10-2014 19:38:33 ]
pi_145787071
Uiterlijke kenmerken:
Halflang middelblond/lichtbruin sluik haar (meestal gedragen in een paardenstaart), bruine ogen, gaatjes in beide oren, 1.82 m. normaal slank postuur, blanke huidskleur. Lisanne draagt een zilveren ring met een knoopje.
NWS / Kris Kremers & Lisanne Froon sinds 01-04 vermist in Boquete, Panama #4
Zou het een/ de ring kunnen zijn op de foto?
pi_145787264
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:29 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De steen van 550 is smal en lang en ligt in de lengte vooruit t.o.v. de fotograaf. Dan maak je de foto in portret.
Alleen de compositie ertoe doet. En je die kunt zien. Dus niet als je geen barst ziet, behalve dat er iets roods is waar je alleen de rivier hoort, en denkt dat het je leven kan redden.
quote:
Wat de gids ook doet in AFK (22:55) bij een lang en smal object. Volgens mij doen oudere mensen dat ook met gewone fotocamera's en niet alleen met een telefoon. Gezien het grote aantal items dat zich op de steen bevindt denk ik dat het bij deze foto wel degelijk om dit stilleven en dus de compositie ging. Het moest er allemaal op komen.
Uit de video van Halfthrottle kun je goed afleiden waarom de camera naar beneden gericht moest worden en niet recht vooruit kon fotograferen. Dat zou namelijk meteen de lokatie verraden zelfs aan een kippige Fok!er en dat was niet de bedoeling van de fotograaf.
O, nu spreek je in raadselen, Met AFK en die video. Maar als hij een geheimzinnige cijfer-5-fotograaf is, moest dat toch al. Bovendien heeft hij dan zelf eerst 3 stappen opzij gezet, waardoor dat bekende iets in beeld zou komen. En waarom zou hij willen dat het later geraden wordt, en niet eerder?
pi_145787524
quote:
op de vulkaan daar :

Fake. Geen naam, geen woonplaatsen, geen leeftijd, helemaal geen info. Persbericht om de suggestie te wekken dat K en L verdwaald en verongelukt zijn. En om te showen hoe snel en goed hun reddingsteams zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door 11en30 op 21-10-2014 19:59:20 ]
pi_145787627
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:52 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Fake. Geen naam, geen woonplaatsen, geen leeftijd, helemaal geen info. Persbericht om de suggestie te wekken dat K en L verdwaald en verongelukt zijn.
Ik plaatste een paar dagen geleden een link van een Panamese krant met dit artikel. Daar stonden wel namen en leeftijden bij, ging om 2 leraressen.
pi_145787700
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:54 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik plaatste een paar dagen geleden een link van een Panamese krant met dit artikel. Daar stonden wel namen en leeftijden bij, ging om 2 leraressen.
Dan is het dubbel fake want ze zijn gisteren pas van de vulkaan gehaald. Zogenaamd dan.
pi_145787721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Dan is het dubbel fake want ze zijn gisteren pas van de vulkaan gehaald. Zogenaamd dan.
Nee ik denk dat het om een ander geval gaat, bij nader inzien
pi_145787739
quote:

[..]

Fake. Geen naam, geen woonplaatsen, geen leeftijd, helemaal geen info. Persbericht om de suggestie te wekken dat K en L verdwaald en verongelukt zijn.
Ook nog doorzichtige fake. Brandweer, alsof die de vulkaan kunnen blussen.
pi_145787778
quote:

[..]

Het is wel een groot complot aan het worden, hè.
Make my day!
pi_145787869
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:58 schreef agter het volgende:

[..]

Het is wel een groot complot aan het worden, hè.
Het gaat nu pas beginnen.
pi_145788056
"they refused to be transferred to a medical center in Boquete or David."

Voor de zekerheid in het bericht opgenomen. Stel je voor dat Adelita naar het ziekenhuis gaat voor een interview met deze spooktoeristen.
pi_145788077
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:01 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Het gaat nu pas beginnen.
Wel bijzonder dat dit soort berichten naar buiten komen. Panama deed er toch alles om het toerisme niet te schaden? Kennelijk werkt die doofpot niet zo goed als sommigen denken.
Make my day!
pi_145788129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ze moesten toch eerst honger krijgen, en belpogingen doen?
quote:
Die hele vulkaan is fake. Dat ding hebben ze gebouwd voor de toeristen. Om niet te verdwalen. En voor de zakkenrollers, natuurlijk ook. Soort van voorzet open haard, maar dan wat groter. Maar hij is nog niet aangesloten.
pi_145788211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:06 schreef 11en30 het volgende:
"they refused to be transferred to a medical center in Boquete or David."

Voor de zekerheid in het bericht opgenomen. Stel je voor dat Adelita Coriat naar het ziekenhuis gaat voor een interview met deze spooktoeristen.
Voor de echte reden moet je bij Sudden zijn. ;)
pi_145788398
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:09 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Voor de echte reden moet je bij Sudden zijn. ;)
Dat is waar. Ze gingen natuurlijk niet naar de huisartsenpost in Boquete of het ziekenhuis in David maar ............. naar de transplantatiefabriek.

Oh nee, ze gingen toch naar het ziekenhuis maar tegen hun zin.
pi_145788653
quote:
op de vulkaan daar :

Kremers en Froon werden voor het laatst gezien bij de plaats Boquete van waaruit zij via het Pianista Trail naar de vulkaan wilden lopen.

Oooh ? ?

We nemen een aantal steekwoorden en pleuren die in 1 zin.
pi_145788714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:18 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Kremers en Froon werden voor het laatst gezien bij de plaats Boquete van waaruit zij via het Pianista Trail naar de vulkaan wilden lopen.

Oooh ? ?

We nemen een aantal steekwoorden en pleuren die in 1 zin.
Dat zou een hoop verklaren _O-
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:39:35 #49
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145789762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:18 schreef Lutalo het volgende:

[..]

"Waar blijft die vulkaan nou?" :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145790316
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:56 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee ik denk dat het om een ander geval gaat, bij nader inzien
Is toeristen van de vulkaan halen in Panama dagelijks tijdverdrijf van de brandweer? Net als in Nederland kat uit de boom? Of, zo waar ik JustinCase heet, ergens in Nederland nog diervriendelijker:
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door JustinCase op 21-10-2014 20:54:56 ]
pi_145793957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:42 schreef ToniB het volgende:
Uiterlijke kenmerken:
Halflang middelblond/lichtbruin sluik haar (meestal gedragen in een paardenstaart), bruine ogen, gaatjes in beide oren, 1.82 m. normaal slank postuur, blanke huidskleur. Lisanne draagt een zilveren ring met een knoopje.
[ afbeelding ]
Niet te zien, misschien wel op het origineel. JPG-compressie is hier nogal erg (blokjes). Ga je inzoomen tot je die ziet, dan vind je hele woonnwijken op de maan (achterkant natuurlijk), Ik zie geen ring. Maar ook geen onzichtbare Hobbit, dus het kan best een ring zijn.
Het online/FOK! - origineel is donkerder, en daar valt het object meer op. Bij een ring is (op z'n kant?), zou ik een close-up verwachten. Misschien niet met de logica van een gek, die zwerfvuil als stilleven ziet.

Ik dacht trouwens dat iemand in die foto een kunstmatig ingesleten groef in had ontdekt. Van een kabel of zo.
pi_145795977
quote:
Uiterlijke kenmerken:
[ afbeelding ]
Het lijkt inderdaad op een ring.
pi_145799143
Laat ik even wat satellietbeelden plaatsen die een opvallend beeld geven van de 1e quebrada.

Het lijkt er namelijk sterk op dat de quebrada als een volwaardige rivier(bedding) gezien kan worden. Helemaal als je het profiel ervan vergelijkt met bijvoorbeeld de Pianista rivier.

De onderkant is ongeveer het noorden en het perspectief is schuin van boven.

Als je de satellietfoto's zou mogen geloven dan kun je die quebrada dus naar beneden toe volgen richting de Changuinola rivier. Helemaal in een droge periode met weinig stromend water. Op deze kaart is dit schematisch te zien.

Het lijkt me geen gekke gedachte dat ze die quebrada zijn gaan volgen, bijvoorbeeld met de hoop wat verkoeling te vinden, en vervolgens in de problemen zijn gekomen waardoor ze niet meer terug omhoog konden lopen (bijvoorbeeld door een val bij een gedeelte met groot hoogteverschil). In dat geval konden ze alleen nog maar naar beneden (of door de dichte jungle).

Dit was een theorie die al eerder ter sprake is gekomen, maar met bovenstaande satellietfoto's wordt dit naar mijn mening een erg aannemelijk scenario.

Het kan verklaren waarom er na de 1e quebrada geen normale foto's meer zijn gemaakt (bijvoorbeeld van de 2e quebrada), waarom één van de twee niet meer terug kon lopen richting Boquete om hulp te halen bij een eventueel ongeval, waarom ze niet gevonden zijn bij de zoektochten en waarom alle gevonden resten in het verlengde van die rivier zijn gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 22-10-2014 00:26:00 ]
pi_145803132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:50 schreef Geruisloos het volgende:
Laat ik even wat satellietbeelden plaatsen die een opvallend beeld geven van de 1e quebrada.

Het lijkt er namelijk sterk op dat de quebrada als een volwaardige rivier(bedding) gezien kan worden. Helemaal als je het profiel ervan vergelijkt met bijvoorbeeld de Pianista rivier.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De onderkant is ongeveer het noorden en het perspectief is schuin van boven.

Als je de satellietfoto's zou mogen geloven dan kun je die quebrada dus naar beneden toe volgen richting de Changuinola rivier. Helemaal in een droge periode met weinig stromend water. Op deze kaart is dit schematisch te zien.

Het lijkt me geen gekke gedachte dat ze die quebrada zijn gaan volgen, bijvoorbeeld met de hoop wat verkoeling te vinden, en vervolgens in de problemen zijn gekomen waardoor ze niet meer terug omhoog konden lopen (bijvoorbeeld door een val bij een gedeelte met groot hoogteverschil). In dat geval konden ze alleen nog maar naar beneden (of door de dichte jungle).

Dit was een theorie die al eerder ter sprake is gekomen, maar met bovenstaande satellietfoto's wordt dit naar mijn mening een erg aannemelijk scenario.

Het kan verklaren waarom er na de 1e quebrada geen normale foto's meer zijn gemaakt (bijvoorbeeld van de 2e quebrada), waarom één van de twee niet meer terug kon lopen richting Boquete om hulp te halen bij een eventueel ongeval, waarom ze niet gevonden zijn bij de zoektochten en waarom alle gevonden resten in het verlengde van die rivier zijn gevonden.
Ik ben gek op scenario's. Bedenken wat er gebeurd kan zijn met de gegevens die bekend zijn.
Toen je echter een tijdje terug om mijn scenario vroeg en ik die schreef riep je keihard: aannames en speculatief !

Ga ik niet doen, het is namelijk onmogelijk om zonder fantasie een scenario te maken met de weinige gegevens die bekend zijn.

Als je gelooft in verdwalen of om de een of andere manier de weg niet meer terug kunnen vinden dan zou dit een optie kunnen zijn.
Alleen denk ik dat jouw rivier gewoon een bergbeekje is zoals je ook kunt zien op de foto's.
Ook heb ik grote twijfels bij welk ongeluk waar dan ook om 16.39 uur.
Allebei een ongeluk is gewoon "too much" en zou de ander desnoods de volgende dag hulp gaan halen. Bovendien ook vanaf 16.39 uur naar het broekje en de resten en de rugzak is nog een takke end weg als je immobiel bent.

Verder mis ik de in mijn ogen bekende dingen die ze dan stuk voor stuk niet gedaan zouden hebben.

maar nogmaals ik ben gek op scenario's en is dit idd geen slechte als je niet denkt aan een misdrijf.
pi_145803344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:06 schreef Grijzemassa het volgende:
[ afbeelding ]
Dit heb ik ook vaak bekeken op het bed van Kris, wat ik zie is een blauwe schoen met witte zool.
pi_145803412
Samen in een ravijn vallen zou wel kunnen. Daarom zijn ze niet gezien en ook hun lichtsignalen niet.
Er is al eerder beschreven hoe gevaarlijk ravijnen kunnen zijn, door de dichte begroeïng denk je dat het struiken zijn maar dan zijn het boomtoppen 1 stap verder en je ligt in een ravijn. De resten en spullen zijn bij hoog en sterk stromend water gedeeltelijk uit de ravijn gespoeld en stroomafwaarts gevoerd.
Het spijkerbroekje is denk ik door iemand uit de rivier gevist en op de kant gelegd. Hetzelfde geldt voor de rugtas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 22-10-2014 10:43:54 ]
pi_145803565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 00:48 schreef vronie het volgende:

[..]

Dit heb ik ook vaak bekeken op het bed van Kris, wat ik zie is een blauwe schoen met witte zool.
ik heb groot beeld en ik kan tot 1000 x vergroten
het is `iets ` van spijkerstof
daaronder lijkt wel iets van bruin geblokte stof
het is geen schoen in ieder geval
pi_145803606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 00:51 schreef Grijzemassa het volgende:
Samen in een ravijn vallen zou wel kunnen. Daarom zijn ze niet gezien en ook hun lichtsignalen niet.
Er is al eerder beschreven hoe gevaarlijk ravijnen kunnen zijn, door de dichte begroeïng denk je dat het struiken zijn maar dan zijn het boomtoppen 1 stap verder en je ligt in een ravijn. De resten en spullen zijn bij hoog en sterk stromend water gedeeltelijk uit de ravijn gestroomd en stroomafwaarts gevoerd.
Het spijkerbroekje is denk ik door iemand uit de rivier gevist en op de kant gelegd. Hetzelfde geldt voor de rugtas.
ik heb ook gelezen ergens, dat een aantal zaken juist `stroomopwaarts `waren gevonden
welke dat waren, weet ik niet meer
pi_145803620
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:00 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik heb groot beeld en ik kan tot 1000 x vergroten
het is `iets ` van spijkerstof
daaronder lijkt wel iets van bruin geblokte stof
het is geen schoen in ieder geval
Oke dan zie ik dit verkeerd
pi_145803650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:02 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik heb ook gelezen ergens, dat een aantal zaken juist `stroomopwaarts `waren gevonden
welke dat waren, weet ik niet meer
Ik denk dat je bedoelt stroomopwaarts t.o.v. van de gevonden rugtas? Alles is stroomafwaarts t.o.v. de 2e rivieroversteek gevonden
pi_145803652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:03 schreef vronie het volgende:

[..]

Oke dan zie ik dit verkeerd
zit je mobiel ?
pi_145803666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik denk dat je bedoelt stroomopwaarts t.o.v. van de gevonden rugtas? Alles is stroomafwaarts t.o.v. de 2e rivieroversteek gevonden
okeee
pi_145803702
Even off-topic : regent het bij jullie ook zo h a r d ??????

hier verekkess !!!
pi_145803723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:05 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

zit je mobiel ?
nee achter de computer
pi_145803780
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:10 schreef vronie het volgende:

[..]

nee achter de computer
als je toevallig ook windows 7 hebt, kun je helemaal rechts bovenaan, onder het x teken,
klikken op het bloemetje eronder, dan kun je in- en uitzoomen, tot 400%,
maar klik je op het bovenste regeltje, kun je tot 1000%, wisr je dat ?
pi_145803826
Was deze Engelse versie over de schoen al voorbijgekomen?
http://laestrella.com.pa/(...)-girls-case/23814911
pi_145803880
quote:

[..]

ik heb net NOG eens gekeken, ik denk dat je nog gelijk kunt hebben ook !
ik dacht eerst iets van spijkerstof, met een lichtere kleur randje
maar nu keek ik net nog eens goed.....en ik moet je toch gelijk geven,
het lijkt inderdaad wel die blauwe schoen !!! Hoe kan dat ??
pi_145803945
Maar die ene blauwe schoen is gevonden in de bossen ??

Wanneer is die foto dan gemaakt ?? Is die foto van NA de tragedie ??
Of is die foto van VOOR 1 april ??
pi_145804362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:28 schreef suddenintuition het volgende:
Maar die ene blauwe schoen is gevonden in de bossen ??

Wanneer is die foto dan gemaakt ?? Is die foto van NA de tragedie ??
Of is die foto van VOOR 1 april ??
Misschien dat de echte speurders je kan antwoorden.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 02:13:51 #70
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145804549
quote:

[..]

op de foto daaronder, die ik heb geplaatst zie je het beter en het zou kunnen.

Maar deze fotos zouden ook door de meiden gemaakt kunnen zijn.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 02:22:25 #71
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145804644
Als ik op mn mobiel inzoom zie ik het best goed eigenlijk.
Ik denk alleen nog steeds dat kris andere schoenen droeg op de dag van de hike.
Maar als dat op die foto de schoen van kris is, dan had ze dus een extra paar mee. Of het is later neergelegd.
pi_145804984
Wat is er gebeurd met de spullen op de kamer nadat duidelijk werd dat K en L niet meer terug zouden komen?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 02:54:37 #73
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145805058
quote:
Uiterlijke kenmerken:
[ afbeelding ]
Wat Justincase zegt, inzoomen geeft op alle foto's zo'n blokjesvorming dat het lastig blijft.

Maar ik vind niet dat het hoort bij de steen, of organisch is. Het is of die ring die jij noemt, of een mogelijk horloge, of armband. Of mijn eerste suggestie van 2 maanden terug, een haak die klimmers in de rotsen slaan, om touw doorheen te halen..

Met 7 megapixels zou je het binnen een oogwenk weten, ook van de staalkabels van 505, of de plant achter Kris op de Mirador die mogelijk een iets andere vrucht in de knop heeft dan op 499. Dan was je van alle speculatie af, ook van de papiertjes op 550.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 03:02:58 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145805151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:48 schreef jackie12 het volgende:
Wat is er gebeurd met de spullen op de kamer nadat duidelijk werd dat K en L niet meer terug zouden komen?
idealiter zou de recherche vingerafdrukken hebben genomen

Maar ik vermoed dat de eigenaresse van het gastverblijf de spullen in een tasje heeft verzameld en het aan de ouders heeft gegeven toen ze langskwamen.
pi_145805227
Of heeft ze net als de rijsteboertjes de spullen aan Feliciano gegeven.
Heeft iemand trouwens een bron van dat de rijsteboertjes/indianen dat hebben gedaan of is dat een broodje aap?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 03:12:40 #76
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145805250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:48 schreef jackie12 het volgende:
De broer van Lisanne vertelt in een interview dat hij met de ouders van Kris de kamer heeft leeggehaald. Ze wisten toen niet goed wat van wie was.
Toen was er overigens nog helemaal niets duidelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 22-10-2014 04:31:27 ]
pi_145806304
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 03:12 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De broer van Lisanne vertelt in een interview dat hij met de ouders van Kris de kamer heeft leeggehaald. Ze wisten toen niet goed wat van wie was.
Toen was er overigens nog helemaal niets duidelijk.
Dus kennelijk waren de ouders niet zo goed op de hoogte wie wat bij zich had.
Make my day!
pi_145806340
De ring: als het iets niet organisch zou zijn, zie ik er een friemeltje zilverpapier in.
pi_145807728
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:04 schreef Lutalo het volgende:
De ring: als het iets niet organisch zou zijn, zie ik er een friemeltje zilverpapier in.
Duidelijk. Van een aluhoedje. :Y
pi_145809406
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 03:10 schreef jackie12 het volgende:
Of heeft ze net als de rijsteboertjes de spullen aan Feliciano gegeven.
Heeft iemand trouwens een bron van dat de rijsteboertjes/indianen dat hebben gedaan of is dat een broodje aap?
Nee ze hebben het niet aan hem gegeven maar aan hun stamhoofd. Daarna gingen ze naar het huis van F om de vondst te melden. F ging toen naar de politie en Pitti heeft zich per helikopter naar het gebied laten brengen en de tas opgehaald.
pi_145809748
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:54 schreef Perico het volgende:

[..]

Wat Justincase zegt, inzoomen geeft op alle foto's zo'n blokjesvorming dat het lastig blijft.

Maar ik vind niet dat het hoort bij de steen, of organisch is. Het is of die ring die jij noemt, of een mogelijk horloge, of armband. Of mijn eerste suggestie van 2 maanden terug, een haak die klimmers in de rotsen slaan, om touw doorheen te halen..

Met 7 megapixels zou je het binnen een oogwenk weten, ook van de staalkabels van 505, of de plant achter Kris op de Mirador die mogelijk een iets andere vrucht in de knop heeft dan op 499. Dan was je van alle speculatie af, ook van de papiertjes op 550.
Heel interessant idee. Er is ook eerder gezegd dat het lijkt op een groef die door het schuren van touwen is ontstaan. Dan zou het gaan om een hoge steile afgrond waar regelmatig afgedaald en geklommen wordt. Voor de sport of is daar wat te doen/halen?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:09:25 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145809920
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:04 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Heel interessant idee. Er is ook eerder gezegd dat het lijkt op een groef die door het schuren van touwen is ontstaan. Dan zou het gaan om een hoge steile afgrond waar regelmatig afgedaald en geklommen wordt. Voor de sport of is daar wat te doen/halen?
over die kabelbaan roetsjen toch?
pi_145809997
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

over die kabelbaan roetsjen toch?
Ja het is vreemd maar het ziet er echt als een mechanisch uitgesleten groef uit. :7
pi_145810608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:51 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee ze hebben het niet aan hem gegeven maar aan hun stamhoofd. Daarna gingen ze naar het huis van F om de vondst te melden. F ging toen naar de politie en Pitti heeft zich per helikopter naar het gebied laten brengen en de tas opgehaald.
Zo bedoelde ik dat ook hoor.Dat de tas vanaf de indianen aan Feliciano was gegeven.
Weet jij of daar een bron van is of iig een stukje waarin dat werd geschreven?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:35:41 #85
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145810760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja het is vreemd maar het ziet er echt als een mechanisch uitgesleten groef uit. :7
ja ik denk gemaakt om water af te voeren
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:37:58 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145810823
Domnivoor, ik zie de linkjes er niet bij staan onder nieuws, kijk ik er nou helemaal overheen?
pi_145810999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik dat ook hoor.Dat de tas vanaf de indianen aan Feliciano was gegeven.
Huh, dat lees ik niet. Ik lees dat Pitti de tas opgehaald heeft.
Make my day!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:48:40 #88
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145811113
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:37 schreef Marrije het volgende:
Domnivoor, ik zie de linkjes er niet bij staan onder nieuws, kijk ik er nou helemaal overheen?
Ze staan onder de spoiler 'Nieuwslinks'.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:50:34 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145811188
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:48 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ze staan onder de spoiler 'Nieuwslinks'.
mag dat stukje over de huid onder het kopje nieuws, bovenin de OP?
pi_145811196
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ze hebben de tas niet meegenomen naar F alleen aan hem verteld over de tas die ze gevonden hadden. Het stamhoofd had de tas ondertussen in bewaring :D Ik zal later even kijken of ik daar nog een bron van heb, het is een paar keer verkeerd vertaald in de Nederlandse kranten gekomen. Daardoor kwam het verhaal dat de indiaan met de tas naar Boquete is gelopen maar dat klopt niet.
Pitti heeft hem persoonlijk met de heli opgehaald
pi_145811341
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:50 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ze hebben de tas niet meegenomen naar F alleen aan hem verteld over de tas die ze gevonden hadden. Het stamhoofd had de tas ondertussen in bewaring :D Ik zal later even kijken of ik daar nog een bron van heb, het is een paar keer verkeerd vertaald in de Nederlandse kranten gekomen. Daardoor kwam het verhaal dat de indiaan met de tas naar Boquete is gelopen maar dat klopt niet.
Pitti heeft hem persoonlijk met de heli opgehaald
Ben nieuwsgierig hoe dat gegaan is. Ik las namelijk ergens dat een indiaan 2 dagen met die tas is gaan lopen naar Boquete.

Ik bedoel niet alleen dat stuk uit de OP maar dat andere artikel
pi_145811518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ben nieuwsgierig hoe dat gegaan is. Ik las namelijk ergens dat een indiaan 2 dagen met die tas is gaan lopen naar Boquete.

Ik bedoel niet alleen dat stuk uit de OP maar dat andere artikel
Ja zo heeft het idd in de krant gestaan maar was een slordige vertaling. Hij heeft wel 2 dagen gelopen naar het huis van F maar zonder tas. Ik ga de bronnen zoeken even geduld
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:00:30 #93
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145811527
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:57 schreef agter het volgende:

Dus kennelijk waren de ouders niet zo goed op de hoogte wie wat bij zich had.
Ze wisten niet welke kleren van wie waren. Ze hadden wel een beeld van wat de meiden hadden meegenomen op de wandeling:
quote:
9 april: Al hun spullen, op één rugzak na, lagen nog in hun kamer bij een pension. ''Hun jassen waren er nog, hun portemonnees en Kris' paspoort waren er nog, alleen het paspoort van Lisanne is er niet meer'', zei de eigenaresse van het pension.
Dit komt overeen met wat later gevonden is.

http://www.vermist.nl/nie(...)ien-met-twee-mannen/
pi_145811849
Ik ben zelf ook een beetje aan het spitten alleen mn Spaans is 0.

Maar wat ik bij verschillende artikelen lees is dat rijsteboertjes de rugzak vinden, vervolgens het stamhoofd inlichten en daarna een indianenvrouw 2 dagen door de jungle gaat lopen (zonder rugzak?) naar Boquete om te vertellen (tegen Feliciano?) dat er een rugzak is gevonden.

Ik denk toch wel dat die indianen een satelliettelefoon hebben.
pi_145811936
quote:

[..]

Dan zou het gaan om een hoge steile afgrond waar regelmatig afgedaald en geklommen wordt. Voor de sport of is daar wat te doen/halen?
Zo'n afgrond kan het niet zijn. Dan zouden er niet zo veel planten groeien. Bovendien is het geen rots maar grond.
pi_145812012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:11 schreef jackie12 het volgende:

Ik denk toch wel dat die indianen een satelliettelefoon hebben.
Er kunnen overnachtingen geboekt worden bij zo'n stam. Met logies en ontbijt. Hoe gaan die boekingen?
pi_145812153
Hier stappen ze in David uit de helikopter met de tas
http://www.nacion.com/mun(...)ui_0_1420658023.html

In mijn beste Spaans betekent dit; waar zij daadwerkelijk de bezittingen van de twee hollandse vrouwen aantroffen.

La fiscal primera superior Betzaida Pittí llegó al lugar ayer, viernes, donde efectivamente encontró las pertenencias de las dos jóvenes holandesas, que tienen más de dos meses desaparecidas.

Is er iemand die vloeiend Spaans leest en het zeker weet?
http://www.prensa.com/uho(...)esas-chiriqui/342026

In de Engelse versie is het fout vetraald volgens mij.

Ook hier komt Pitti met de tas uit de heli
http://www.telemetro.com/(...)26.html#.VEeExGd_uSo

"Het is een zeer bergachtig gebied, moesten we lopen voor vele uren en zelfs slapen in de plaats; aan de gemeenschap van Los Romeros bereiken, in Valle del Risco, Changuinola, was de zaak, waarin, op inspectie, vonden we de bezittingen van de twee meisjes. "
http://www.diaadia.com.pa/notas/1738696-hallan-mochila

[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 22-10-2014 13:03:52 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:28:00 #98
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145812361
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

mag dat stukje over de huid onder het kopje nieuws, bovenin de OP?
Toegevoegd onder het kopje nieuws en in de tijdlijn :7
pi_145812421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja ik denk gemaakt om water af te voeren
In de (ondiepe) plek rechts blijft het -regen of wat voor- water staan, daarom is die plek donker van kleur (vocht).
pi_145812445
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:40 schreef 11en30 het volgende:

[..]
Duidelijk. Van een aluhoedje. :Y
Grijns.
pi_145812524
Zie deze reactie onder dit artikel; En medios Holandeses, han tildado de irrespetuosos a los medios de comunicación panameños --> http://www.telegraaf.nl/binnen...
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat hier staat dat in de Nederlandse media een onzorgvuldige vertaling van het artikel staat? Ik weet niet zeker of ik het goed lees....

http://www.tvn-2.com/Noti(...)a-de-holandesas.aspx
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:42:59 #102
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145812841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:33 schreef Grijzemassa het volgende:
Zie deze reactie onder dit artikel; En medios Holandeses, han tildado de irrespetuosos a los medios de comunicación panameños --> http://www.telegraaf.nl/binnen...
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat hier staat dat in de Nederlandse media een onzorgvuldige vertaling van het artikel staat? Ik weet niet zeker of ik het goed lees....

http://www.tvn-2.com/Noti(...)a-de-holandesas.aspx
Volgens mij staat er zoiets als: 'De Nederlandse media noemen de Panamese media respectloos.' (?)
pi_145812964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:42 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Volgens mij staat er zoiets als: 'De Nederlandse media noemen de Panamese media respectloos.' (?)
Oke ja, dat gaat idd over het plaatsen van de foto's
pi_145813822
Indiaan

Volgens de woordvoerster vonden een indiaan en zijn vrouw de spullen in de rivier waar zij op dat moment verkoeling zochten. Het echtpaar was op de hoogte van de vermissing van Lisanne en Kris en gaf de vondst door aan de buurman van de vrouwen in Boquete. Die waarschuwde de autoriteiten. Een onderzoeksteam vertrok direct met een helikopter naar de vindplaats.

Wanneer het stel de spullen precies vond is nog niet duidelijk. Wel is zeker dat het enige tijd geduurd voordat bevestigd kon worden dat het inderdaad om de spullen van de vermiste Nederlandse vrouwen ging. Door slechte weersomstandigheden was er een tijdje geen contact mogelijk met het onderzoeksteam.

Volgens mij staat hier ook dat de tas ter plaatse opgehaald is door het onderzoeksteam

http://www.gldstemt.nl/sp(...)-in-rivier-1.4404917
pi_145813984
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:16 schreef Grijzemassa het volgende:
Indiaan

Volgens de woordvoerster vonden een indiaan en zijn vrouw de spullen in de rivier waar zij op dat moment verkoeling zochten. Het echtpaar was op de hoogte van de vermissing van Lisanne en Kris en gaf de vondst door aan de buurman van de vrouwen in Boquete. Die waarschuwde de autoriteiten. Een onderzoeksteam vertrok direct met een helikopter naar de vindplaats.

Wanneer het stel de spullen precies vond is nog niet duidelijk. Wel is zeker dat het enige tijd geduurd voordat bevestigd kon worden dat het inderdaad om de spullen van de vermiste Nederlandse vrouwen ging. Door slechte weersomstandigheden was er een tijdje geen contact mogelijk met het onderzoeksteam.

Volgens mij staat hier ook dat de tas ter plaatse opgehaald is door het onderzoeksteam

http://www.gldstemt.nl/sp(...)-in-rivier-1.4404917
Bedankt voor het uitzoeken en het vinden van de vele info. ^O^

Jammer dat veel in het Spaans is en de Nederlandse vertaling vaak slecht is.

Zoals ik het dus begrijp hebben een indianenvrouw en man de rugzak gevonden. Die zijn naar de stamhoofd gegaan en vervolgens wordt het me onduidelijk.

In het ene artikel staat dat de buurman van de meiden is geinformeerd. (Feliciano ?)

In een ander stuk staat dat een indianenvrouw 2 dagen gelopen heeft door een gebied met slangen om naar Boquete te kunnen komen. (wat ik al zei, een beller is sneller)

Wel lijkt het er op dat de helikopter de spullen heeft opgehaald. Maar waarvandaan?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:49:11 #106
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145814738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:21 schreef Grijzemassa het volgende:
Hier stappen ze in David uit de helikopter met de tas
http://www.nacion.com/mun(...)ui_0_1420658023.html

In mijn beste Spaans betekent dit; waar zij daadwerkelijk de bezittingen van de twee hollandse vrouwen aantroffen.

La fiscal primera superior Betzaida Pittí llegó al lugar ayer, viernes, donde efectivamente encontró las pertenencias de las dos jóvenes holandesas, que tienen más de dos meses desaparecidas.

Is er iemand die vloeiend Spaans leest en het zeker weet?
http://www.prensa.com/uho(...)esas-chiriqui/342026

In de Engelse versie is het fout vetraald volgens mij.

Ook hier komt Pitti met de tas uit de heli
http://www.telemetro.com/(...)26.html#.VEeExGd_uSo

"Het is een zeer bergachtig gebied, moesten we lopen voor vele uren en zelfs slapen in de plaats; aan de gemeenschap van Los Romeros bereiken, in Valle del Risco, Changuinola, was de zaak, waarin, op inspectie, vonden we de bezittingen van de twee meisjes. "
http://www.diaadia.com.pa/notas/1738696-hallan-mochila
Afgaande op het bericht in Día a Día: Pittí werd op donderdagmorgen gebeld door een inwoner van het district Ngäbe-Buglé, die meldde dat een badende vrouw de rugtas had gevonden tussen wat takken langs de rivier de Culebra.
Het is Pittí (met haar gezelschap) die uren moest lopen om de afgelegen plek te bereiken waar de vondst was gedaan.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:51:49 #107
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145814811
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:22 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wel lijkt het er op dat de helikopter de spullen heeft opgehaald. Maar waarvandaan?
Het ziet eruit als Aeropuerto Internacional Enrique Malek in David :7
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:56:47 #108
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145814967
Ik heb een paar links toegevoegd aan de OP, en een aanvulling op de tijdlijn:

donderdag 16 oktober 2014 - dag 198
• Arrocha daagt het Panamese OM voor het Inter-Amerikaanse Hof voor de Rechten van de Mens wegens onzorgvuldig handelen in de zaak van Kris.

vrijdag 17 oktober 2014 - dag 199
• In een reactie verdedigt Pittí de handelwijze van het OM.

maandag 20 oktober 2014 - dag 202
• Het op 29-8 gevonden huidweefsel is van het been van Lisanne, en verkeert in een opmerkelijk goede staat, 5 maanden na de verdwijning.

Heb ik iets gemist?
pi_145814972
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Waar ze landen. Ik bedoel waar opgehaald?
pi_145814996
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:49 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Afgaande op het bericht in Día a Día: Pittí werd op donderdagmorgen gebeld door een inwoner van het district Ngäbe-Buglé, die meldde dat een badende vrouw de rugtas had gevonden tussen wat takken langs de rivier de Culebra.
Het is Pittí (met haar gezelschap) die uren moest lopen om de afgelegen plek te bereiken waar de vondst was gedaan.
Als Pitti met stok dat stuk heeft gelopen vanaf Boquete naar de indianen was ze nu nog niet eens voorbij de finca van Lorenzo geweest.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:00:27 #111
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145815049
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:58 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als Pitti met stok dat stuk heeft gelopen vanaf Boquete naar de indianen was ze nu nog niet eens voorbij de finca van Lorenzo geweest.
Het is duidelijk dat ze naar een plek in het Culebragebied is gevlogen waar de helicopter veilig kon landen.
pi_145815262
Hier een reisverslag. Pianista trailhttp://jonahwinn.com/phot(...)iking-adventure.html
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:09:20 #113
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145815316
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:00 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat ze naar een plek in het Culebragebied is gevlogen waar de helicopter veilig kon landen.
quote:
Two helicopters transported rescue teams from David to the search area.
http://www.newsroompanama(...)for-missing-tourists

[ Bericht 43% gewijzigd door Domnivoor op 22-10-2014 14:16:20 ]
pi_145815533
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:51 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

zelfde vliegveld dus als waar zij ( mogelijk ) de orgaanhandel in verdwenen
pi_145815574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:16 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

En mogelijk hetzelfde vliegveld, als waar ze ook geland zijn op 15 maart ??
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:18:52 #116
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145815631
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:07 schreef ToniB het volgende:
Hier een reisverslag. Pianista trailhttp://jonahwinn.com/phot(...)iking-adventure.html
Toegevoegd aan de OP. Bedankt.
pi_145815669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:16 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

Lol. Die zag ik niet aankomen.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:26:18 #118
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145815878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:17 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

En mogelijk hetzelfde vliegveld, als waar ze ook geland zijn op 15 maart ??
Nee. Zoals ik al schreef, de meest voor de hand liggende vliegroute is Schiphol → Tocumen → Bocas del Toro. Er zijn andere routes mogelijk met drie tussenstops, maar via David is niet zo logisch.
pi_145815991
quote:
Van de foto van de 'abandoned Indians cabin' is me niet duidelijk waar ie is gemaakt.Hij schrijft over de Pianista wandeling, maar is betr. foto ook van onderweg... (bijv bij het punt uit de video AFK waar iets van een hut te zien is?)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:40:12 #120
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145816403
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:29 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Van de foto van de 'abandoned Indians cabin' is me niet duidelijk waar ie is gemaakt.Hij schrijft over de Pianista wandeling, maar is betr. foto ook van onderweg... (bijv bij het punt uit de video AFK waar iets van een hut te zien is?)
Mooie foto's, eerst een aantal van het Pianistapad, daarna een aantal van het gebied tussen het pad en Boquete. Die hut (meer een soort loods) zal dus ergens tussen de Pianista en Boquete staan.
Opmerkelijk trouwens dat je op Panoramio veel foto's vindt van Boquete en het gebied ten noordwesten van Boquete, met diverse trails, maar nauwelijks foto's van de Pianista.

http://www.panoramio.com/(...)k=2&a=1&tab=1&pl=all
pi_145816406
quote:
Dank voor link. Is tevens een goed getuigenverslag hoe je aan kleine wondjes komt, en waarom shirt met lange mouwen en een lange broek geen overbodige luxe is:
" I was already getting eaten up by these sand flies (a misnomer because they especially like mud and swamps). They are terrible little critters that actually use their mouth parts to cut a little hole in your skin, then they inject anti-coagulant and lap up the blood. Eeew! Right? The bites swell up and itch terribly for several days and leave these gross little welts with red dots in the middle."
pi_145816560
quote:

[..]

Zat ook al te kijken maar lijkt een andere hut. Op AFK (23:28) staan minstens 2 gebouwtjes met aan de onderkant geen dichte halfhoge begroeiing zoals op de foto maar open.
pi_145817089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:40 schreef SAJ het volgende:

[..]

Dank voor link. Is tevens een goed getuigenverslag hoe je aan kleine wondjes komt, en waarom shirt met lange mouwen en een lange broek geen overbodige luxe is:
" I was already getting eaten up by these sand flies (a misnomer because they especially like mud and swamps). They are terrible little critters that actually use their mouth parts to cut a little hole in your skin, then they inject anti-coagulant and lap up the blood. Eeew! Right? The bites swell up and itch terribly for several days and leave these gross little welts with red dots in the middle."
Wat een toeval! Dat klinkt net als die dots die laatst op het stuk huid van Lisanne aangetroffen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 22-10-2014 15:13:24 ]
Make my day!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:01:33 #124
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145817277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:44 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Zat ook al te kijken maar lijkt een andere hut. Op AFK (23:28) staan minstens 2 gebouwtjes met aan de onderkant geen dichte halfhoge begroeiing zoals op de foto maar open.
Het "castle in the hills" uit dat fotoverslag (niet het "spookkasteel") heeft coördinaten 8.7963° N, 82.4342° W (Bing-kaart, nog niet in Google Earth). Het is zo te zien uit de verte gefotografeerd vanaf de weg die via Alto Lino (bekend van Casa Pedro) naar Boquete loopt, de gebruikelijke weg tussen Boquete en de Pianista. Het winkeltje en de hut staan dus vermoedelijk aan die weg.
pi_145817549
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee. Zoals ik al schreef, de meest voor de hand liggende vliegroute is Schiphol → Tocumen → Bocas del Toro. Er zijn andere routes mogelijk met drie tussenstops, maar via David is niet zo logisch.
Hoe kan het dat de kaart met die cirkels van Geruisloos gebruikt in de OP in topic 127 die hij vannacht heeft aangepast al in de OP stond van 128?

Het water bij de quebrada loopt opeens een stuk door
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:19:35 #126
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145817960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe kan het dat de kaart met die cirkels van Geruisloos gebruikt in de OP in topic 127 die hij vannacht heeft aangepast al in de OP stond van 128?
Die heb ik erin gezet.
Geruisloos, is dit de laatste versie: http://i5.minus.com/i30be4yzgRnqj.jpg ?
pi_145818153
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:19 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die heb ik erin gezet.
Hoe kan je die er in zetten terwijl hij m nog moest maken?

Of stuurde hij je die via pm of je die er vast in wilde zetten?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:28:53 #128
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145818320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe kan je die er in zetten terwijl hij m nog moest maken?

Of stuurde hij je die via pm of je die er vast in wilde zetten?
Nee, geen pm van hem gehad. De link stond in #127 onderaan de OP. Ik heb hem bovenin gezet. Geruisloos zal hem wel gewijzigd hebben.
pi_145818485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:28 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, geen pm van hem gehad. De link stond in #127 onderaan de OP. Ik heb hem bovenin gezet. Geruisloos zal hem wel gewijzigd hebben.
Dat heb ik gedaan op verzoek van Geruisloos. Of beter gezegd: ik kreeg de opdracht :P
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:33:27 #130
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145818500
quote:
Ik moet ook denken aan de Franstalige blogger die schreef over een wacht in het ranger station aan het begin/einde van het Quetzal Trail bij Cerra Punto, niet zover van Boquete, die het op 6 april had over:

quote:
Au poste de garde, on rencontre un gars qui, la veille, a entendu des cris effrayés de deux filles, puis un grand bruit de chute, et ensuite a vu trois types sur le sentier. Cela explique la présence aujourd'hui de nombreux flics ou sauveteurs sur le sentier à la recherche des filles.

Après le pique-nique nous redescendons par le même chemin, un peu troublé par cette histoire et la possibilité que les deux hollandaises aient fait une mauvaise rencontre dans le secteur.
Bron
Dit zou dan rond 4 april zijn geweest als ik het goed heb. Schreeuwen van twee meisjes, gevolgd door het geluid van een val en drie jongens die zich toen op het pad bevonden, wat de politie noopte tot een onderzoek.

Hier zijn wel spectaculaire hoogtes en rotsen, al lijkt het abseilen in vele gradaties meer te worden gedaan in Piedra de Lino, bij Boquete.
pi_145818956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan op verzoek van Geruisloos. Of beter gezegd: ik kreeg de opdracht :P
Aha, dus voor alle wensen en veranderingen in de OP kun je dus prima bij jou terecht?

Wil je dan heel lief die hele flauwekul in de OP tijdlijn veranderen van 31 maart en 1 april?

maandag 31 maart
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))

dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:45(?) - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een bus/taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista (jackie12: dit is wel een aanname, getuigen spreken elkaar tegen)
• ~ 11:05(?) - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama.
(jackie12: het is niet zeker of Kris en Lisanne de 2 uur durende klim ook daadwerkelijk hebben gedaan of met een taxi/4x4 een stuk de Pianista omhoog zijn gebracht)

Delete het hele stuk maar (ook mijn commentaar er op) want ik denk dat ik inmiddels wel aangetoond heb dat daar helemaal niks van klopt.
(ik zal vanavond de juiste tijdlijn maken)

Vreemd trouwens dat er mensen op dit forum naar de mod een inboxje sturen om te vragen naar veranderingen in de OP. _O-
pi_145819035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:44 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Aha, dus voor alle wensen en veranderingen in de OP kun je dus prima bij jou terecht?

Wil je dan heel lief die hele flauwekul in de OP tijdlijn veranderen van 31 maart en 1 april?

maandag 31 maart
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))

dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:45(?) - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een bus/taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista (jackie12: dit is wel een aanname, getuigen spreken elkaar tegen)
• ~ 11:05(?) - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama.
(jackie12: het is niet zeker of Kris en Lisanne de 2 uur durende klim ook daadwerkelijk hebben gedaan of met een taxi/4x4 een stuk de Pianista omhoog zijn gebracht)

Delete het hele stuk maar (ook mijn commentaar er op) want ik denk dat ik inmiddels wel aangetoond heb dat daar helemaal niks van klopt.

Vreemd trouwens dat er mensen op dit forum naar de mod een inboxje sturen om te vragen naar veranderingen in de OP. _O-
Verder laat ik de OP aan de TS over hoor, heb alleen dat kaartje erbij gezet.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:47:44 #133
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145819061
Toevallig op 4 april is osman verdronken.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:11:39 #134
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145820051
Oké: flauwekul van jackie12 uit de tijdlijn verwijderd, op zijn eigen verzoek.

quote:
[...]
De tijdlijn van die periode is gebaseerd op info van het NFI en de familie Kremers, en je kan alles terugvinden in de MSM. Ik zal er links bij zetten, misschien helpt dat.
Het is best mogelijk dat er iets niet klopt. Maar je zult met goede argumenten moeten komen om dat te onderbouwen.
quote:
Je bent vrij om een eigen tijdlijn te verzinnen :)
pi_145820579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:57 schreef agter het volgende:

[..]

Wat een toeval! Dat klinkt net als die dots die laatst op het stuk huid van Lisanne aangetroffen zijn.
Ik voel hier een flinke aanwijzing voor meerdere dagen in tropisch regenwoud rond dolen aan komen.....
pi_145823239
quote:

[..]

zoals hij beschrijft komt hij deze hut tegen op Pianista trail voor de top.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:49:30 #137
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145823556
Speciaal voor jackie12: tijdlijn 29 maart t/m 1 april, met bronnen.

zaterdag 29 maart 2014
• Kris en Lisanne komen aan in Boquete, Panama, vanuit Bocas del Toro (eilanden) - bron1 bron2 bron3
maandag 31 maart 2014
• Ze zouden deze dag met hun vrijwilligerswerk beginnen, tot grote frustratie van vooral Lisanne wordt dat een week uitgesteld - bron1 bron2 bron3 bron4
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m)) - bronnen: Telegraaf, Facebook-pagina Ingrid L., diverse Panamese media o.a. Panamaamerica, dag-eerder-hypothese
dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag - bron
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista - bronnen: Volkskrant 28-6, RTLnieuws, Facebook-pagina Ingrid L.
• ~ 10:45 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een bus/taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista - bron: 1Vandaag
• ~ 11:05 - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama. - bron: Telegraaf 4-10, RTL Late Night 1-10
• ~ 13:00 - Ze komen aan op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden - bronnen: 1Vandaag, metadata foto's, lichtval en schaduwen foto's
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen ze het bereik van hun telefoons - bronnen: Dhr. Kremers, 1Vandaag, Video AFK
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans - bronnen: Dhr. Kremers, 1Vandaag, metadata foto's, lichtval en schaduwen foto's
• ~ 14:15-16:30 - de dames kunnen langs de tweede quebrada zijn gekomen maar er zijn op de camera geen normale fotos meer aangetroffen van na de eerste quebrada. - bronnen: Dhr. Kremers, 1Vandaag, Video AFK
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik) - bronnen: diverse, o.a. 1Vandaag en La Estrella
• 18:40 - de zon gaat onder - bron

[ Bericht 7% gewijzigd door Domnivoor op 24-10-2014 22:27:07 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:55:03 #138
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145823681
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sinds Descartes weten we dat er niet zoiets bestaat als 100% zekerheid. Daarom stellen we in de praktijk 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' gelijk aan zekerheid. ;)

100% zekerheid ten aanzien van deze twee punten kan eenvoudig nooit worden bereikt, dus waarom zouden we daar dan naar streven?
Ach, Descartes... er waren enkele zaken die volgens hem met absolute zekerheid waar waren, zoals het bestaan van God.

Ik bedoel maar... de rest van zijn inzichten neem ik daarom óók met een korreltje zout.
pi_145823766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ach, Descartes... er waren enkele zaken die volgens hem met absolute zekerheid waar waren, zoals het bestaan van God.

Ik bedoel maar... de rest van zijn inzichten neem ik daarom óók met een korreltje zout.
Hij was gelovig, maar of hij absoluut zeker daarvan was betwijfel ik. Hij staat bekend als de grootste twijfelaar onder de filosofen. Hij twijfelde letterlijk aan alles, behalve het feit dat hij twijfelde. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:58:24 #140
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145823781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij was gelovig, maar of hij absoluut zeker daarvan was betwijfel ik. Hij staat bekend als de grootste twijfelaar onder de filosofen. Hij twijfelde letterlijk aan alles, behalve het feit dat hij twijfelde. :)
Nee hoor, de grootste twijfelaar was Pyrrho 8-)
pi_145823959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:58 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee hoor, de grootste twijfelaar was Pyrrho 8-)
Goede concurrent, zeker!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145826038
In dit artikel van de NOS zegt meneer Kremers dat ze 3 tours hadden geboekt.
""Ze hadden wat tours geboekt voor de woensdag en voor de donderdag en voor de zaterdag", vertelt Kremers".
http://nos.nl/artikel/632(...)vrouwen-hoopvol.html
maar volgens de facebook pagina van de broer staat;
"Volgens een Facebook-pagina over de vermissing lukt het niet om contact met de vrouwen te krijgen. Ze zouden op 1 april een wandeling met gids zouden maken in het toeristische gebied rond het stadje Boquete, maar ze zijn nooit aangekomen bij de gids".
NWS / Twee Nederlandse vriendinnen vermist in Panama #2
(Op de facebook pagina zelf https://www.facebook.com/(...)ers/1388075314805262 kan ik niet zo 1-2-3 vinden dat ze op 1 april met gids zouden gaan. Misschien lees ik er overheen of ze hebben de tekst aangepast of de info in OP #2 van 6 april is uit vrije hand geschreven.) Kan het zo zijn dat ze toch 3 tours hadden geboekt? Kan het zijn dat F op dinsdag niet mee kon maar iemand die hij vertrouwde als gids meegaf aan de meiden? Kan het zijn dat hij daarom woensdag even kwam kijken of alles goed was gegaan? Kan het zijn dat hij daarom gelijk onraad rook en WIST dat hun bedden onbeslapen waren?
maandag vrij
dinsdag el pianista met hobby gids(zoon) of P die (toevallig) dezelfde foto maakt?
woensdag vrij
donderdag koffietoer/ aardbeien farm met F.
vrijdag vrij
zaterdag vulkaan hike met F.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:17:06 #143
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145826623
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:01 schreef ToniB het volgende:
In dit artikel van de NOS zegt meneer Kremers dat ze 3 tours hadden geboekt.
""Ze hadden wat tours geboekt voor de woensdag en voor de donderdag en voor de zaterdag", vertelt Kremers".
http://nos.nl/artikel/632(...)vrouwen-hoopvol.html
maar volgens de facebook pagina van de broer staat;
"Volgens een Facebook-pagina over de vermissing lukt het niet om contact met de vrouwen te krijgen. Ze zouden op 1 april een wandeling met gids zouden maken in het toeristische gebied rond het stadje Boquete, maar ze zijn nooit aangekomen bij de gids".
Lijkt me geschreven te zijn door iemand die niet goed heeft begrepen wat er op 2 april is gebeurd (het niet komen opdagen van de meiden op de taalschool).
pi_145828078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:17 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Lijkt me geschreven te zijn door iemand die niet goed heeft begrepen wat er op 2 april is gebeurd (het niet komen opdagen van de meiden op de taalschool).

duh,
het gaat om 1 april, 2 april waren ze immers al verdwenen.
Er is gesproken over 3 tours. Was dat op wo./ do. en zaterdag, zoals pa K. zegt of was het op dinsdag(1 april) zoals vermeld op de FB pagina van de broer?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 20:00:28 #145
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145828519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:48 schreef ToniB het volgende:

[..]

duh,
het gaat om 1 april, 2 april waren ze immers al verdwenen.
Er is gesproken over 3 tours. Was dat op wo./ do. en zaterdag, zoals pa K. zegt of was het op dinsdag(1 april) zoals vermeld op de FB pagina van de broer?
Ik begrijp niet waar je heen wilt. Als ze voor 1 april iets hadden geboekt, zouden ze zich wel voor die tour hebben gemeld. En als ze wel hadden geboekt voor 1 april maar niet waren verschenen op 1 april, zou dat nu algemeen bekend zijn.
pi_145829841
wat is er bekend over de zoon van de gids?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145830256
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:19 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die heb ik erin gezet.
Jep.

Dit is trouwens de laatste versie van de tijdlijn:

[ Bericht 12% gewijzigd door Geruisloos op 22-10-2014 21:22:45 ]
pi_145830730
quote:

[..]

Om even aan te geven hoe dit is gegaan. Normaal gesproken stuur ik de updates van de overzichten die ik heb gemaakt altijd naar de topic starter. Er komen dus geen nieuwe links in, maar slechts aangepaste versies met scherpere informatie die ik aan de hand van research en van feedback in het topic samenstel. Nieuwere versies zijn hierbij vrijwel altijd beter onderbouwd dan de vorige.

Molurus, de TS van het vorige topic, vond dat het updaten van de OP niet zijn taak was en vroeg aan mij dit aan Lavenderr over te laten, vandaar mijn DM naar Lavenderr.

Tot zover de meta-discussie.
pi_145835101
[/quote]
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:00 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waar je heen wilt. Als ze voor 1 april iets hadden geboekt, zouden ze zich wel voor die tour hebben gemeld. En als ze wel hadden geboekt voor 1 april maar niet waren verschenen op 1 april, zou dat nu algemeen bekend zijn.
niet als de gids zijn mond niet open doet ( omdat hij iemand in bescherming neemt) en blijft volhouden dat hij woensdag ipv dinsdag een afspraak met ze had.
pi_145835777
Zou Eileen op alle geboekte hikes met de gids meegaan?
Goeie vraag, al zeg ik het zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')