abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:19:35 #126
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145817960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe kan het dat de kaart met die cirkels van Geruisloos gebruikt in de OP in topic 127 die hij vannacht heeft aangepast al in de OP stond van 128?
Die heb ik erin gezet.
Geruisloos, is dit de laatste versie: http://i5.minus.com/i30be4yzgRnqj.jpg ?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_145818153
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:19 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die heb ik erin gezet.
Geruisloos, is dit de laatste versie: http://i5.minus.com/i30be4yzgRnqj.jpg ?
Hoe kan je die er in zetten terwijl hij m nog moest maken?

Of stuurde hij je die via pm of je die er vast in wilde zetten?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:28:53 #128
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145818320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoe kan je die er in zetten terwijl hij m nog moest maken?

Of stuurde hij je die via pm of je die er vast in wilde zetten?
Nee, geen pm van hem gehad. De link stond in #127 onderaan de OP. Ik heb hem bovenin gezet. Geruisloos zal hem wel gewijzigd hebben.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_145818485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:28 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, geen pm van hem gehad. De link stond in #127 onderaan de OP. Ik heb hem bovenin gezet. Geruisloos zal hem wel gewijzigd hebben.
Dat heb ik gedaan op verzoek van Geruisloos. Of beter gezegd: ik kreeg de opdracht :P
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:33:27 #130
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145818500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:04 schreef Grijzemassa het volgende:
Heel interessant idee. Er is ook eerder gezegd dat het lijkt op een groef die door het schuren van touwen is ontstaan. Dan zou het gaan om een hoge steile afgrond waar regelmatig afgedaald en geklommen wordt. Voor de sport of is daar wat te doen/halen?
Ik moet ook denken aan de Franstalige blogger die schreef over een wacht in het ranger station aan het begin/einde van het Quetzal Trail bij Cerra Punto, niet zover van Boquete, die het op 6 april had over:

quote:
Au poste de garde, on rencontre un gars qui, la veille, a entendu des cris effrayés de deux filles, puis un grand bruit de chute, et ensuite a vu trois types sur le sentier. Cela explique la présence aujourd'hui de nombreux flics ou sauveteurs sur le sentier à la recherche des filles.

Après le pique-nique nous redescendons par le même chemin, un peu troublé par cette histoire et la possibilité que les deux hollandaises aient fait une mauvaise rencontre dans le secteur.
Bron
Dit zou dan rond 4 april zijn geweest als ik het goed heb. Schreeuwen van twee meisjes, gevolgd door het geluid van een val en drie jongens die zich toen op het pad bevonden, wat de politie noopte tot een onderzoek.

Hier zijn wel spectaculaire hoogtes en rotsen, al lijkt het abseilen in vele gradaties meer te worden gedaan in Piedra de Lino, bij Boquete.
pi_145818956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat heb ik gedaan op verzoek van Geruisloos. Of beter gezegd: ik kreeg de opdracht :P
Aha, dus voor alle wensen en veranderingen in de OP kun je dus prima bij jou terecht?

Wil je dan heel lief die hele flauwekul in de OP tijdlijn veranderen van 31 maart en 1 april?

maandag 31 maart
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))

dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:45(?) - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een bus/taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista (jackie12: dit is wel een aanname, getuigen spreken elkaar tegen)
• ~ 11:05(?) - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama.
(jackie12: het is niet zeker of Kris en Lisanne de 2 uur durende klim ook daadwerkelijk hebben gedaan of met een taxi/4x4 een stuk de Pianista omhoog zijn gebracht)


Delete het hele stuk maar (ook mijn commentaar er op) want ik denk dat ik inmiddels wel aangetoond heb dat daar helemaal niks van klopt.
(ik zal vanavond de juiste tijdlijn maken)

Vreemd trouwens dat er mensen op dit forum naar de mod een inboxje sturen om te vragen naar veranderingen in de OP. _O-
pi_145819035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:44 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Aha, dus voor alle wensen en veranderingen in de OP kun je dus prima bij jou terecht?

Wil je dan heel lief die hele flauwekul in de OP tijdlijn veranderen van 31 maart en 1 april?

maandag 31 maart
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))

dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ 10:45(?) - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een bus/taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista (jackie12: dit is wel een aanname, getuigen spreken elkaar tegen)
• ~ 11:05(?) - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama.
(jackie12: het is niet zeker of Kris en Lisanne de 2 uur durende klim ook daadwerkelijk hebben gedaan of met een taxi/4x4 een stuk de Pianista omhoog zijn gebracht)


Delete het hele stuk maar (ook mijn commentaar er op) want ik denk dat ik inmiddels wel aangetoond heb dat daar helemaal niks van klopt.
(ik zal vanavond de juiste tijdlijn maken)

Vreemd trouwens dat er mensen op dit forum naar de mod een inboxje sturen om te vragen naar veranderingen in de OP. _O-
Verder laat ik de OP aan de TS over hoor, heb alleen dat kaartje erbij gezet.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 15:47:44 #133
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145819061
Toevallig op 4 april is osman verdronken.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 16:11:39 #134
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145820051
Oké: flauwekul van jackie12 uit de tijdlijn verwijderd, op zijn eigen verzoek.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:44 schreef jackie12 het volgende:
Wil je dan heel lief die hele flauwekul in de OP tijdlijn veranderen van 31 maart en 1 april?
[...]
Delete het hele stuk maar (ook mijn commentaar er op) want ik denk dat ik inmiddels wel aangetoond heb dat daar helemaal niks van klopt.
De tijdlijn van die periode is gebaseerd op info van het NFI en de familie Kremers, en je kan alles terugvinden in de MSM. Ik zal er links bij zetten, misschien helpt dat.
Het is best mogelijk dat er iets niet klopt. Maar je zult met goede argumenten moeten komen om dat te onderbouwen.
quote:
(ik zal vanavond de juiste tijdlijn maken)
Je bent vrij om een eigen tijdlijn te verzinnen :)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_145820579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:57 schreef agter het volgende:

[..]

Wat een toeval! Dat klinkt net als die dots die laatst op het stuk huid van Lisanne aangetroffen zijn.
Ik voel hier een flinke aanwijzing voor meerdere dagen in tropisch regenwoud rond dolen aan komen.....
pi_145823239
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 14:29 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Van de foto van de 'abandoned Indians cabin' is me niet duidelijk waar ie is gemaakt.Hij schrijft over de Pianista wandeling, maar is betr. foto ook van onderweg... (bijv bij het punt uit de video AFK waar iets van een hut te zien is?)
zoals hij beschrijft komt hij deze hut tegen op Pianista trail voor de top.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:49:30 #137
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145823556
Speciaal voor jackie12: tijdlijn 29 maart t/m 1 april, met bronnen.

zaterdag 29 maart 2014
• Kris en Lisanne komen aan in Boquete, Panama, vanuit Bocas del Toro (eilanden) - bron1 bron2 bron3
maandag 31 maart 2014
• Ze zouden deze dag met hun vrijwilligerswerk beginnen, tot grote frustratie van vooral Lisanne wordt dat een week uitgesteld - bron1 bron2 bron3 bron4
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m)) - bronnen: Telegraaf, Facebook-pagina Ingrid L., diverse Panamese media o.a. Panamaamerica, dag-eerder-hypothese
dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag - bron
- de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista - bronnen: Volkskrant 28-6, RTLnieuws, Facebook-pagina Ingrid L.
• ~ 10:45 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een bus/taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista - bron: 1Vandaag
• ~ 11:05 - De dames beginnen aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama. - bron: Telegraaf 4-10, RTL Late Night 1-10
• ~ 13:00 - Ze komen aan op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden - bronnen: 1Vandaag, metadata foto's, lichtval en schaduwen foto's
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen ze het bereik van hun telefoons - bronnen: Dhr. Kremers, 1Vandaag, Video AFK
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans - bronnen: Dhr. Kremers, 1Vandaag, metadata foto's, lichtval en schaduwen foto's
• ~ 14:15-16:30 - de dames kunnen langs de tweede quebrada zijn gekomen maar er zijn op de camera geen normale fotos meer aangetroffen van na de eerste quebrada. - bronnen: Dhr. Kremers, 1Vandaag, Video AFK
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik) - bronnen: diverse, o.a. 1Vandaag en La Estrella
• 18:40 - de zon gaat onder - bron

[ Bericht 7% gewijzigd door Domnivoor op 24-10-2014 22:27:07 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:55:03 #138
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145823681
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sinds Descartes weten we dat er niet zoiets bestaat als 100% zekerheid. Daarom stellen we in de praktijk 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' gelijk aan zekerheid. ;)

100% zekerheid ten aanzien van deze twee punten kan eenvoudig nooit worden bereikt, dus waarom zouden we daar dan naar streven?
Ach, Descartes... er waren enkele zaken die volgens hem met absolute zekerheid waar waren, zoals het bestaan van God.

Ik bedoel maar... de rest van zijn inzichten neem ik daarom óók met een korreltje zout.
pi_145823766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ach, Descartes... er waren enkele zaken die volgens hem met absolute zekerheid waar waren, zoals het bestaan van God.

Ik bedoel maar... de rest van zijn inzichten neem ik daarom óók met een korreltje zout.
Hij was gelovig, maar of hij absoluut zeker daarvan was betwijfel ik. Hij staat bekend als de grootste twijfelaar onder de filosofen. Hij twijfelde letterlijk aan alles, behalve het feit dat hij twijfelde. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 17:58:24 #140
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145823781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij was gelovig, maar of hij absoluut zeker daarvan was betwijfel ik. Hij staat bekend als de grootste twijfelaar onder de filosofen. Hij twijfelde letterlijk aan alles, behalve het feit dat hij twijfelde. :)
Nee hoor, de grootste twijfelaar was Pyrrho 8-)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_145823959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 17:58 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee hoor, de grootste twijfelaar was Pyrrho 8-)
Goede concurrent, zeker!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_145826038
In dit artikel van de NOS zegt meneer Kremers dat ze 3 tours hadden geboekt.
""Ze hadden wat tours geboekt voor de woensdag en voor de donderdag en voor de zaterdag", vertelt Kremers".
http://nos.nl/artikel/632(...)vrouwen-hoopvol.html
maar volgens de facebook pagina van de broer staat;
"Volgens een Facebook-pagina over de vermissing lukt het niet om contact met de vrouwen te krijgen. Ze zouden op 1 april een wandeling met gids zouden maken in het toeristische gebied rond het stadje Boquete, maar ze zijn nooit aangekomen bij de gids".
NWS / Twee Nederlandse vriendinnen vermist in Panama #2
(Op de facebook pagina zelf https://www.facebook.com/(...)ers/1388075314805262 kan ik niet zo 1-2-3 vinden dat ze op 1 april met gids zouden gaan. Misschien lees ik er overheen of ze hebben de tekst aangepast of de info in OP #2 van 6 april is uit vrije hand geschreven.) Kan het zo zijn dat ze toch 3 tours hadden geboekt? Kan het zijn dat F op dinsdag niet mee kon maar iemand die hij vertrouwde als gids meegaf aan de meiden? Kan het zijn dat hij daarom woensdag even kwam kijken of alles goed was gegaan? Kan het zijn dat hij daarom gelijk onraad rook en WIST dat hun bedden onbeslapen waren?
maandag vrij
dinsdag el pianista met hobby gids(zoon) of P die (toevallig) dezelfde foto maakt?
woensdag vrij
donderdag koffietoer/ aardbeien farm met F.
vrijdag vrij
zaterdag vulkaan hike met F.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 19:17:06 #143
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145826623
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:01 schreef ToniB het volgende:
In dit artikel van de NOS zegt meneer Kremers dat ze 3 tours hadden geboekt.
""Ze hadden wat tours geboekt voor de woensdag en voor de donderdag en voor de zaterdag", vertelt Kremers".
http://nos.nl/artikel/632(...)vrouwen-hoopvol.html
maar volgens de facebook pagina van de broer staat;
"Volgens een Facebook-pagina over de vermissing lukt het niet om contact met de vrouwen te krijgen. Ze zouden op 1 april een wandeling met gids zouden maken in het toeristische gebied rond het stadje Boquete, maar ze zijn nooit aangekomen bij de gids".
Lijkt me geschreven te zijn door iemand die niet goed heeft begrepen wat er op 2 april is gebeurd (het niet komen opdagen van de meiden op de taalschool).
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145828078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:17 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Lijkt me geschreven te zijn door iemand die niet goed heeft begrepen wat er op 2 april is gebeurd (het niet komen opdagen van de meiden op de taalschool).

duh,
het gaat om 1 april, 2 april waren ze immers al verdwenen.
Er is gesproken over 3 tours. Was dat op wo./ do. en zaterdag, zoals pa K. zegt of was het op dinsdag(1 april) zoals vermeld op de FB pagina van de broer?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 20:00:28 #145
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145828519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 19:48 schreef ToniB het volgende:

[..]

duh,
het gaat om 1 april, 2 april waren ze immers al verdwenen.
Er is gesproken over 3 tours. Was dat op wo./ do. en zaterdag, zoals pa K. zegt of was het op dinsdag(1 april) zoals vermeld op de FB pagina van de broer?
Ik begrijp niet waar je heen wilt. Als ze voor 1 april iets hadden geboekt, zouden ze zich wel voor die tour hebben gemeld. En als ze wel hadden geboekt voor 1 april maar niet waren verschenen op 1 april, zou dat nu algemeen bekend zijn.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145829841
wat is er bekend over de zoon van de gids?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145830256
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:19 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die heb ik erin gezet.
Geruisloos, is dit de laatste versie: http://i5.minus.com/i30be4yzgRnqj.jpg ?
Jep.

Dit is trouwens de laatste versie van de tijdlijn:



[ Bericht 12% gewijzigd door Geruisloos op 22-10-2014 21:22:45 ]
pi_145830730
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 15:44 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Vreemd trouwens dat er mensen op dit forum naar de mod een inboxje sturen om te vragen naar veranderingen in de OP. _O-
Om even aan te geven hoe dit is gegaan. Normaal gesproken stuur ik de updates van de overzichten die ik heb gemaakt altijd naar de topic starter. Er komen dus geen nieuwe links in, maar slechts aangepaste versies met scherpere informatie die ik aan de hand van research en van feedback in het topic samenstel. Nieuwere versies zijn hierbij vrijwel altijd beter onderbouwd dan de vorige.

Molurus, de TS van het vorige topic, vond dat het updaten van de OP niet zijn taak was en vroeg aan mij dit aan Lavenderr over te laten, vandaar mijn DM naar Lavenderr.

Tot zover de meta-discussie.
pi_145835101
[/quote]
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:00 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waar je heen wilt. Als ze voor 1 april iets hadden geboekt, zouden ze zich wel voor die tour hebben gemeld. En als ze wel hadden geboekt voor 1 april maar niet waren verschenen op 1 april, zou dat nu algemeen bekend zijn.
niet als de gids zijn mond niet open doet ( omdat hij iemand in bescherming neemt) en blijft volhouden dat hij woensdag ipv dinsdag een afspraak met ze had.
pi_145835777
Zou Eileen op alle geboekte hikes met de gids meegaan?
Goeie vraag, al zeg ik het zelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')