abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145793957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 19:42 schreef ToniB het volgende:
Uiterlijke kenmerken:
Halflang middelblond/lichtbruin sluik haar (meestal gedragen in een paardenstaart), bruine ogen, gaatjes in beide oren, 1.82 m. normaal slank postuur, blanke huidskleur. Lisanne draagt een zilveren ring met een knoopje.
NWS / Kris Kremers & Lisanne Froon sinds 01-04 vermist in Boquete, Panama #4
Zou het een/ de ring kunnen zijn op de foto?
[ afbeelding ]
Niet te zien, misschien wel op het origineel. JPG-compressie is hier nogal erg (blokjes). Ga je inzoomen tot je die ziet, dan vind je hele woonnwijken op de maan (achterkant natuurlijk), Ik zie geen ring. Maar ook geen onzichtbare Hobbit, dus het kan best een ring zijn.
Het online/FOK! - origineel is donkerder, en daar valt het object meer op. Bij een ring is (op z'n kant?), zou ik een close-up verwachten. Misschien niet met de logica van een gek, die zwerfvuil als stilleven ziet.

Ik dacht trouwens dat iemand in die foto een kunstmatig ingesleten groef in had ontdekt. Van een kabel of zo.
pi_145795977
quote:
Uiterlijke kenmerken:
Halflang middelblond/lichtbruin sluik haar (meestal gedragen in een paardenstaart), bruine ogen, gaatjes in beide oren, 1.82 m. normaal slank postuur, blanke huidskleur. Lisanne draagt een zilveren ring met een knoopje.
[ afbeelding ]
Het lijkt inderdaad op een ring.
pi_145799143
Laat ik even wat satellietbeelden plaatsen die een opvallend beeld geven van de 1e quebrada.

Het lijkt er namelijk sterk op dat de quebrada als een volwaardige rivier(bedding) gezien kan worden. Helemaal als je het profiel ervan vergelijkt met bijvoorbeeld de Pianista rivier.

De onderkant is ongeveer het noorden en het perspectief is schuin van boven.

Als je de satellietfoto's zou mogen geloven dan kun je die quebrada dus naar beneden toe volgen richting de Changuinola rivier. Helemaal in een droge periode met weinig stromend water. Op deze kaart is dit schematisch te zien.

Het lijkt me geen gekke gedachte dat ze die quebrada zijn gaan volgen, bijvoorbeeld met de hoop wat verkoeling te vinden, en vervolgens in de problemen zijn gekomen waardoor ze niet meer terug omhoog konden lopen (bijvoorbeeld door een val bij een gedeelte met groot hoogteverschil). In dat geval konden ze alleen nog maar naar beneden (of door de dichte jungle).

Dit was een theorie die al eerder ter sprake is gekomen, maar met bovenstaande satellietfoto's wordt dit naar mijn mening een erg aannemelijk scenario.

Het kan verklaren waarom er na de 1e quebrada geen normale foto's meer zijn gemaakt (bijvoorbeeld van de 2e quebrada), waarom één van de twee niet meer terug kon lopen richting Boquete om hulp te halen bij een eventueel ongeval, waarom ze niet gevonden zijn bij de zoektochten en waarom alle gevonden resten in het verlengde van die rivier zijn gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 22-10-2014 00:26:00 ]
pi_145803132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:50 schreef Geruisloos het volgende:
Laat ik even wat satellietbeelden plaatsen die een opvallend beeld geven van de 1e quebrada.

Het lijkt er namelijk sterk op dat de quebrada als een volwaardige rivier(bedding) gezien kan worden. Helemaal als je het profiel ervan vergelijkt met bijvoorbeeld de Pianista rivier.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De onderkant is ongeveer het noorden en het perspectief is schuin van boven.

Als je de satellietfoto's zou mogen geloven dan kun je die quebrada dus naar beneden toe volgen richting de Changuinola rivier. Helemaal in een droge periode met weinig stromend water. Op deze kaart is dit schematisch te zien.

Het lijkt me geen gekke gedachte dat ze die quebrada zijn gaan volgen, bijvoorbeeld met de hoop wat verkoeling te vinden, en vervolgens in de problemen zijn gekomen waardoor ze niet meer terug omhoog konden lopen (bijvoorbeeld door een val bij een gedeelte met groot hoogteverschil). In dat geval konden ze alleen nog maar naar beneden (of door de dichte jungle).

Dit was een theorie die al eerder ter sprake is gekomen, maar met bovenstaande satellietfoto's wordt dit naar mijn mening een erg aannemelijk scenario.

Het kan verklaren waarom er na de 1e quebrada geen normale foto's meer zijn gemaakt (bijvoorbeeld van de 2e quebrada), waarom één van de twee niet meer terug kon lopen richting Boquete om hulp te halen bij een eventueel ongeval, waarom ze niet gevonden zijn bij de zoektochten en waarom alle gevonden resten in het verlengde van die rivier zijn gevonden.
Ik ben gek op scenario's. Bedenken wat er gebeurd kan zijn met de gegevens die bekend zijn.
Toen je echter een tijdje terug om mijn scenario vroeg en ik die schreef riep je keihard: aannames en speculatief !

Ga ik niet doen, het is namelijk onmogelijk om zonder fantasie een scenario te maken met de weinige gegevens die bekend zijn.

Als je gelooft in verdwalen of om de een of andere manier de weg niet meer terug kunnen vinden dan zou dit een optie kunnen zijn.
Alleen denk ik dat jouw rivier gewoon een bergbeekje is zoals je ook kunt zien op de foto's.
Ook heb ik grote twijfels bij welk ongeluk waar dan ook om 16.39 uur.
Allebei een ongeluk is gewoon "too much" en zou de ander desnoods de volgende dag hulp gaan halen. Bovendien ook vanaf 16.39 uur naar het broekje en de resten en de rugzak is nog een takke end weg als je immobiel bent.

Verder mis ik de in mijn ogen bekende dingen die ze dan stuk voor stuk niet gedaan zouden hebben.

maar nogmaals ik ben gek op scenario's en is dit idd geen slechte als je niet denkt aan een misdrijf.
pi_145803344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:06 schreef Grijzemassa het volgende:
Kan iemand zien wat hier (blauwe pijl) op het bed van Kris ligt?
[ afbeelding ]
Dit heb ik ook vaak bekeken op het bed van Kris, wat ik zie is een blauwe schoen met witte zool.
pi_145803412
Samen in een ravijn vallen zou wel kunnen. Daarom zijn ze niet gezien en ook hun lichtsignalen niet.
Er is al eerder beschreven hoe gevaarlijk ravijnen kunnen zijn, door de dichte begroeďng denk je dat het struiken zijn maar dan zijn het boomtoppen 1 stap verder en je ligt in een ravijn. De resten en spullen zijn bij hoog en sterk stromend water gedeeltelijk uit de ravijn gespoeld en stroomafwaarts gevoerd.
Het spijkerbroekje is denk ik door iemand uit de rivier gevist en op de kant gelegd. Hetzelfde geldt voor de rugtas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 22-10-2014 10:43:54 ]
pi_145803565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 00:48 schreef vronie het volgende:

[..]

Dit heb ik ook vaak bekeken op het bed van Kris, wat ik zie is een blauwe schoen met witte zool.
ik heb groot beeld en ik kan tot 1000 x vergroten
het is `iets ` van spijkerstof
daaronder lijkt wel iets van bruin geblokte stof
het is geen schoen in ieder geval
pi_145803606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 00:51 schreef Grijzemassa het volgende:
Samen in een ravijn vallen zou wel kunnen. Daarom zijn ze niet gezien en ook hun lichtsignalen niet.
Er is al eerder beschreven hoe gevaarlijk ravijnen kunnen zijn, door de dichte begroeďng denk je dat het struiken zijn maar dan zijn het boomtoppen 1 stap verder en je ligt in een ravijn. De resten en spullen zijn bij hoog en sterk stromend water gedeeltelijk uit de ravijn gestroomd en stroomafwaarts gevoerd.
Het spijkerbroekje is denk ik door iemand uit de rivier gevist en op de kant gelegd. Hetzelfde geldt voor de rugtas.
ik heb ook gelezen ergens, dat een aantal zaken juist `stroomopwaarts `waren gevonden
welke dat waren, weet ik niet meer
pi_145803620
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:00 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik heb groot beeld en ik kan tot 1000 x vergroten
het is `iets ` van spijkerstof
daaronder lijkt wel iets van bruin geblokte stof
het is geen schoen in ieder geval
Oke dan zie ik dit verkeerd
pi_145803650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:02 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

ik heb ook gelezen ergens, dat een aantal zaken juist `stroomopwaarts `waren gevonden
welke dat waren, weet ik niet meer
Ik denk dat je bedoelt stroomopwaarts t.o.v. van de gevonden rugtas? Alles is stroomafwaarts t.o.v. de 2e rivieroversteek gevonden
pi_145803652
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:03 schreef vronie het volgende:

[..]

Oke dan zie ik dit verkeerd
zit je mobiel ?
pi_145803666
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik denk dat je bedoelt stroomopwaarts t.o.v. van de gevonden rugtas? Alles is stroomafwaarts t.o.v. de 2e rivieroversteek gevonden
okeee
pi_145803702
Even off-topic : regent het bij jullie ook zo h a r d ??????

hier verekkess !!!
pi_145803723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:05 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

zit je mobiel ?
nee achter de computer
pi_145803780
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:10 schreef vronie het volgende:

[..]

nee achter de computer
als je toevallig ook windows 7 hebt, kun je helemaal rechts bovenaan, onder het x teken,
klikken op het bloemetje eronder, dan kun je in- en uitzoomen, tot 400%,
maar klik je op het bovenste regeltje, kun je tot 1000%, wisr je dat ?
pi_145803826
Was deze Engelse versie over de schoen al voorbijgekomen?
http://laestrella.com.pa/(...)-girls-case/23814911
pi_145803880
quote:

[..]

ik heb net NOG eens gekeken, ik denk dat je nog gelijk kunt hebben ook !
ik dacht eerst iets van spijkerstof, met een lichtere kleur randje
maar nu keek ik net nog eens goed.....en ik moet je toch gelijk geven,
het lijkt inderdaad wel die blauwe schoen !!! Hoe kan dat ??
pi_145803945
Maar die ene blauwe schoen is gevonden in de bossen ??

Wanneer is die foto dan gemaakt ?? Is die foto van NA de tragedie ??
Of is die foto van VOOR 1 april ??
pi_145804362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 01:28 schreef suddenintuition het volgende:
Maar die ene blauwe schoen is gevonden in de bossen ??

Wanneer is die foto dan gemaakt ?? Is die foto van NA de tragedie ??
Of is die foto van VOOR 1 april ??
Misschien dat de echte speurders je kan antwoorden.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 02:13:51 #70
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145804549
quote:

[..]

op de foto daaronder, die ik heb geplaatst zie je het beter en het zou kunnen.

Maar deze fotos zouden ook door de meiden gemaakt kunnen zijn.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 02:22:25 #71
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145804644
Als ik op mn mobiel inzoom zie ik het best goed eigenlijk.
Ik denk alleen nog steeds dat kris andere schoenen droeg op de dag van de hike.
Maar als dat op die foto de schoen van kris is, dan had ze dus een extra paar mee. Of het is later neergelegd.
pi_145804984
Wat is er gebeurd met de spullen op de kamer nadat duidelijk werd dat K en L niet meer terug zouden komen?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 02:54:37 #73
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145805058
quote:
Uiterlijke kenmerken:
[ afbeelding ]
Wat Justincase zegt, inzoomen geeft op alle foto's zo'n blokjesvorming dat het lastig blijft.

Maar ik vind niet dat het hoort bij de steen, of organisch is. Het is of die ring die jij noemt, of een mogelijk horloge, of armband. Of mijn eerste suggestie van 2 maanden terug, een haak die klimmers in de rotsen slaan, om touw doorheen te halen..

Met 7 megapixels zou je het binnen een oogwenk weten, ook van de staalkabels van 505, of de plant achter Kris op de Mirador die mogelijk een iets andere vrucht in de knop heeft dan op 499. Dan was je van alle speculatie af, ook van de papiertjes op 550.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 03:02:58 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145805151
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:48 schreef jackie12 het volgende:
Wat is er gebeurd met de spullen op de kamer nadat duidelijk werd dat K en L niet meer terug zouden komen?
idealiter zou de recherche vingerafdrukken hebben genomen

Maar ik vermoed dat de eigenaresse van het gastverblijf de spullen in een tasje heeft verzameld en het aan de ouders heeft gegeven toen ze langskwamen.
pi_145805227
Of heeft ze net als de rijsteboertjes de spullen aan Feliciano gegeven.
Heeft iemand trouwens een bron van dat de rijsteboertjes/indianen dat hebben gedaan of is dat een broodje aap?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 03:12:40 #76
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145805250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:48 schreef jackie12 het volgende:
De broer van Lisanne vertelt in een interview dat hij met de ouders van Kris de kamer heeft leeggehaald. Ze wisten toen niet goed wat van wie was.
Toen was er overigens nog helemaal niets duidelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 22-10-2014 04:31:27 ]
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145806304
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 03:12 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De broer van Lisanne vertelt in een interview dat hij met de ouders van Kris de kamer heeft leeggehaald. Ze wisten toen niet goed wat van wie was.
Toen was er overigens nog helemaal niets duidelijk.
Dus kennelijk waren de ouders niet zo goed op de hoogte wie wat bij zich had.
Make my day!
pi_145806340
De ring: als het iets niet organisch zou zijn, zie ik er een friemeltje zilverpapier in.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145807728
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:04 schreef Lutalo het volgende:
De ring: als het iets niet organisch zou zijn, zie ik er een friemeltje zilverpapier in.
Duidelijk. Van een aluhoedje. :Y
pi_145809406
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 03:10 schreef jackie12 het volgende:
Of heeft ze net als de rijsteboertjes de spullen aan Feliciano gegeven.
Heeft iemand trouwens een bron van dat de rijsteboertjes/indianen dat hebben gedaan of is dat een broodje aap?
Nee ze hebben het niet aan hem gegeven maar aan hun stamhoofd. Daarna gingen ze naar het huis van F om de vondst te melden. F ging toen naar de politie en Pitti heeft zich per helikopter naar het gebied laten brengen en de tas opgehaald.
pi_145809748
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 02:54 schreef Perico het volgende:

[..]

Wat Justincase zegt, inzoomen geeft op alle foto's zo'n blokjesvorming dat het lastig blijft.

Maar ik vind niet dat het hoort bij de steen, of organisch is. Het is of die ring die jij noemt, of een mogelijk horloge, of armband. Of mijn eerste suggestie van 2 maanden terug, een haak die klimmers in de rotsen slaan, om touw doorheen te halen..

Met 7 megapixels zou je het binnen een oogwenk weten, ook van de staalkabels van 505, of de plant achter Kris op de Mirador die mogelijk een iets andere vrucht in de knop heeft dan op 499. Dan was je van alle speculatie af, ook van de papiertjes op 550.
Heel interessant idee. Er is ook eerder gezegd dat het lijkt op een groef die door het schuren van touwen is ontstaan. Dan zou het gaan om een hoge steile afgrond waar regelmatig afgedaald en geklommen wordt. Voor de sport of is daar wat te doen/halen?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:09:25 #82
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145809920
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:04 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Heel interessant idee. Er is ook eerder gezegd dat het lijkt op een groef die door het schuren van touwen is ontstaan. Dan zou het gaan om een hoge steile afgrond waar regelmatig afgedaald en geklommen wordt. Voor de sport of is daar wat te doen/halen?
over die kabelbaan roetsjen toch?
pi_145809997
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

over die kabelbaan roetsjen toch?
Ja het is vreemd maar het ziet er echt als een mechanisch uitgesleten groef uit. :7
pi_145810608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:51 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Nee ze hebben het niet aan hem gegeven maar aan hun stamhoofd. Daarna gingen ze naar het huis van F om de vondst te melden. F ging toen naar de politie en Pitti heeft zich per helikopter naar het gebied laten brengen en de tas opgehaald.
Zo bedoelde ik dat ook hoor.Dat de tas vanaf de indianen aan Feliciano was gegeven.
Weet jij of daar een bron van is of iig een stukje waarin dat werd geschreven?
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:35:41 #85
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145810760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja het is vreemd maar het ziet er echt als een mechanisch uitgesleten groef uit. :7
ja ik denk gemaakt om water af te voeren
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:37:58 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145810823
Domnivoor, ik zie de linkjes er niet bij staan onder nieuws, kijk ik er nou helemaal overheen?
pi_145810999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik dat ook hoor.Dat de tas vanaf de indianen aan Feliciano was gegeven.
Huh, dat lees ik niet. Ik lees dat Pitti de tas opgehaald heeft.
Make my day!
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:48:40 #88
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145811113
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:37 schreef Marrije het volgende:
Domnivoor, ik zie de linkjes er niet bij staan onder nieuws, kijk ik er nou helemaal overheen?
Ze staan onder de spoiler 'Nieuwslinks'.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:50:34 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145811188
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:48 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ze staan onder de spoiler 'Nieuwslinks'.
mag dat stukje over de huid onder het kopje nieuws, bovenin de OP?
pi_145811196
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ze hebben de tas niet meegenomen naar F alleen aan hem verteld over de tas die ze gevonden hadden. Het stamhoofd had de tas ondertussen in bewaring :D Ik zal later even kijken of ik daar nog een bron van heb, het is een paar keer verkeerd vertaald in de Nederlandse kranten gekomen. Daardoor kwam het verhaal dat de indiaan met de tas naar Boquete is gelopen maar dat klopt niet.
Pitti heeft hem persoonlijk met de heli opgehaald
pi_145811341
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:50 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ze hebben de tas niet meegenomen naar F alleen aan hem verteld over de tas die ze gevonden hadden. Het stamhoofd had de tas ondertussen in bewaring :D Ik zal later even kijken of ik daar nog een bron van heb, het is een paar keer verkeerd vertaald in de Nederlandse kranten gekomen. Daardoor kwam het verhaal dat de indiaan met de tas naar Boquete is gelopen maar dat klopt niet.
Pitti heeft hem persoonlijk met de heli opgehaald
Ben nieuwsgierig hoe dat gegaan is. Ik las namelijk ergens dat een indiaan 2 dagen met die tas is gaan lopen naar Boquete.

Ik bedoel niet alleen dat stuk uit de OP maar dat andere artikel
pi_145811518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ben nieuwsgierig hoe dat gegaan is. Ik las namelijk ergens dat een indiaan 2 dagen met die tas is gaan lopen naar Boquete.

Ik bedoel niet alleen dat stuk uit de OP maar dat andere artikel
Ja zo heeft het idd in de krant gestaan maar was een slordige vertaling. Hij heeft wel 2 dagen gelopen naar het huis van F maar zonder tas. Ik ga de bronnen zoeken even geduld
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:00:30 #93
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145811527
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:57 schreef agter het volgende:

Dus kennelijk waren de ouders niet zo goed op de hoogte wie wat bij zich had.
Ze wisten niet welke kleren van wie waren. Ze hadden wel een beeld van wat de meiden hadden meegenomen op de wandeling:
quote:
9 april: Al hun spullen, op één rugzak na, lagen nog in hun kamer bij een pension. ''Hun jassen waren er nog, hun portemonnees en Kris' paspoort waren er nog, alleen het paspoort van Lisanne is er niet meer'', zei de eigenaresse van het pension.
Dit komt overeen met wat later gevonden is.

http://www.vermist.nl/nie(...)ien-met-twee-mannen/
pi_145811849
Ik ben zelf ook een beetje aan het spitten alleen mn Spaans is 0.

Maar wat ik bij verschillende artikelen lees is dat rijsteboertjes de rugzak vinden, vervolgens het stamhoofd inlichten en daarna een indianenvrouw 2 dagen door de jungle gaat lopen (zonder rugzak?) naar Boquete om te vertellen (tegen Feliciano?) dat er een rugzak is gevonden.

Ik denk toch wel dat die indianen een satelliettelefoon hebben.
pi_145811936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:04 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Dan zou het gaan om een hoge steile afgrond waar regelmatig afgedaald en geklommen wordt. Voor de sport of is daar wat te doen/halen?
Zo'n afgrond kan het niet zijn. Dan zouden er niet zo veel planten groeien. Bovendien is het geen rots maar grond.
pi_145812012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:11 schreef jackie12 het volgende:

Ik denk toch wel dat die indianen een satelliettelefoon hebben.
Er kunnen overnachtingen geboekt worden bij zo'n stam. Met logies en ontbijt. Hoe gaan die boekingen?
pi_145812153
Hier stappen ze in David uit de helikopter met de tas
http://www.nacion.com/mun(...)ui_0_1420658023.html

In mijn beste Spaans betekent dit; waar zij daadwerkelijk de bezittingen van de twee hollandse vrouwen aantroffen.

La fiscal primera superior Betzaida Pittí llegó al lugar ayer, viernes, donde efectivamente encontró las pertenencias de las dos jóvenes holandesas, que tienen más de dos meses desaparecidas.

Is er iemand die vloeiend Spaans leest en het zeker weet?
http://www.prensa.com/uho(...)esas-chiriqui/342026

In de Engelse versie is het fout vetraald volgens mij.

Ook hier komt Pitti met de tas uit de heli
http://www.telemetro.com/(...)26.html#.VEeExGd_uSo

"Het is een zeer bergachtig gebied, moesten we lopen voor vele uren en zelfs slapen in de plaats; aan de gemeenschap van Los Romeros bereiken, in Valle del Risco, Changuinola, was de zaak, waarin, op inspectie, vonden we de bezittingen van de twee meisjes. "
http://www.diaadia.com.pa/notas/1738696-hallan-mochila

[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 22-10-2014 13:03:52 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:28:00 #98
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145812361
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

mag dat stukje over de huid onder het kopje nieuws, bovenin de OP?
Toegevoegd onder het kopje nieuws en in de tijdlijn :7
pi_145812421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja ik denk gemaakt om water af te voeren
In de (ondiepe) plek rechts blijft het -regen of wat voor- water staan, daarom is die plek donker van kleur (vocht).
pi_145812445
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:40 schreef 11en30 het volgende:

[..]
Duidelijk. Van een aluhoedje. :Y
Grijns.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')