quote:Er zijn rellen, branden en gevechten waarbij doden vallen in vele Turkse steden. Tussen de politie en Turkse Koerden, die boos zijn dat de Turkse overheid hun Syrische broeders laat barsten. De noodtoestand, sinds 2002 opgegeven, is weer ingevoerd. Maar wie is er verantwoordelijk voor de dodelijke slachtoffers? Volgens Turkije-analist Ali Yazgili is dat niet alleen de Turkse politie.
Tijd om een wapen aan te schaffen en een nood rantsoen aan te leggen. Iedere Europeaan zou dit moeten doen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:41 schreef Nintex het volgende:
Heel Turkije klapt uit elkaar, Turkse nationalisten eerder vanavond:
[ afbeelding ]
Word je niet een keer moe van al dat overdreven geouwehoer van jezelf?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tijd om een wapen aan te schaffen en een nood rantsoen aan te leggen. Iedere Europeaan zou dit moeten doen.
Niet van het geouwehoer wel van het tijdstip. Ik ga slapen. Jij slaapt al, volgens mij.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Word je niet een keer moe van al dat overdreven geouwehoer van jezelf?
Echt he..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Ach, het leven van Doomsday Preppers is spannender dan het saaie 9 tot 5 kantoorbaantje is het niet?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Ahja eerlijk is eerlijk dat hij natuurlijk best een punt heeft. De situatie in Turkije is behoorlijk instabiel en het is een NAVO land.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ach, het leven van Doomsday Preppers is spannender dan het saaie 9 tot 5 kantoorbaantje is het niet?
Beide niet echt wat een mens zou moeten willen nastreven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ach, het leven van Doomsday Preppers is spannender dan het saaie 9 tot 5 kantoorbaantje is het niet?
Hahahahahaha het jij slaapt al grapje want alleen jij als visionair zijnde hebt het bij het rechte eind hahahahahaha XD XD XDquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niet van het geouwehoer wel van het tijdstip. Ik ga slapen. Jij slaapt al, volgens mij.
Een drang om op te vallen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je overdrijft altijd zo, en dat terwijl je in de basis vaak best gelijk hebt.
Als je ziet hoe weinig er voor nodig is om een land te destabiliseren zou ik vooral lacherig blijven doen. Doomsday preppen is een uiterste maar jezelf en naasten voorbereiden op moeilijkere en wellicht gewelddadiger tijden zou ik alleen maar toejuichen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik speel graag met de gedachten van anderen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je overdrijft altijd zo, en dat terwijl je in de basis vaak best gelijk hebt.
Dus om een Turkse aangelegenheid moet de Nederlander zijn rantsoenen inslaan en een wapen grijpen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja eerlijk is eerlijk dat hij natuurlijk best een punt heeft. De situatie in Turkije is behoorlijk instabiel en het is een NAVO land.
Waar zeg ik dat ?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus om een Turkse aangelegenheid moet de Nederlander zijn rantsoenen inslaan en een wapen grijpen?
Nou, dan kan ik hier op 200 km van Turkije en 15% Turkse inwoners maar beter direct mezelf inbunkeren.
Turkije is nooit echt stabiel geweestquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je ziet hoe weinig er voor nodig is om een land te destabiliseren zou ik vooral lacherig blijven doen. Doomsday preppen is een uiterste maar jezelf en naasten voorbereiden op moeilijkere en wellicht gewelddadiger tijden zou ik alleen maar toejuichen.
Dit kan ik niet ontkennen. Al troll ik graag om het trollen. Niet omdat ik er oprecht in geloof.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar heb jij ook wel last van.
Dat is wat jokkie insinueert.quote:
Een foto uit Gaziantep, waar 4 personen(volgens TRT 3) zijn gedood.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:41 schreef Nintex het volgende:
Heel Turkije klapt uit elkaar, Turkse nationalisten eerder vanavond:
[ afbeelding ]
Troll je ja? ik zie je hoogstens vaak denigrerend doen naar andere mensen, of valt dat ook onder trollen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit kan ik niet ontkennen. Al troll ik graag om het trollen. Niet omdat ik er oprecht in geloof.
Mijn denigrerende woorden zijn wel oprecht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Troll je ja? ik zie je hoogstens vaak denigrerend doen naar andere mensen, of valt dat ook onder trollen?
Wees gewoon voorbereid. Niet alles wat je nu hebt is vanzelfsprekend. Zo moeilijk is dat niet om te begrijpen. Volg het nieuws en besef dat de wereld in rap tempo verandert.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus om een Turkse aangelegenheid moet de Nederlander zijn rantsoenen inslaan en een wapen grijpen?
Nou, dan kan ik hier op 200 km van Turkije en 15% Turkse inwoners maar beter direct mezelf inbunkeren.
Achterlijk volk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:04 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Een foto uit Gaziantep, waar 4 personen(volgens TRT 3) zijn gedood.
[ afbeelding ]
Turkse nationalisten in Adana. Zeer nationalistische stad met een Koerdische minderheid, lijkt me een tijdbom. Ook Mersin is zo'n stad.
Je bent echt zo ja?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Mijn denigrerende woorden zijn wel oprecht.
Oke. Zo terug, even een AK-47 en 5 mueslirepen kopen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wees gewoon voorbereid. Niet alles wat je nu hebt is vanzelfsprekend. Zo moeilijk is dat niet om te begrijpen. Volg het nieuws en besef dat de wereld in rap tempo verandert.
Turkije is een land dat veel meer armoede, gefrustreerde jongeren en scheidingen in de samenleving kent dan Noord-West Europa. De chaos in Griekenland is toch ook nog niet overgeslagen naar hier? Hoogstens zal chaos in Turkije tot schermutselingen tussen Koerden enerzijds en Turken/Salafisten anderzijds leiden. Wat misschien best nasty kan zijn maar niet het hele land in een burgeroorlog stort, daarvoor geeft de autochtone bevolking van Noord-West Europa te weinig een fuck om die vete.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja eerlijk is eerlijk dat hij natuurlijk best een punt heeft. De situatie in Turkije is behoorlijk instabiel en het is een NAVO land.
Je zou sowieso een wapen in huis moeten hebben, gewoon omdat het vet is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Zo terug, even een AK-47 en 5 mueslirepen kopen.
Tegen een stel losgeslagen op FOK wel ja. In het echte leven zou ik ze heel hard ontwijken.quote:
Ik vind het ook ver gezocht hoor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Turkije is een land dat veel meer armoede, gefrustreerde jongeren en scheidingen in de samenleving kent dan Noord-West Europa. De chaos in Griekenland is toch ook nog niet overgeslagen naar hier? Hoogstens zal chaos in Turkije tot schermutselingen tussen Koerden enerzijds en Turken/Salafisten anderzijds leiden. Wat misschien best nasty kan zijn maar niet het hele land in een burgeroorlog stort, daarvoor geeft de autochtone bevolking van Noord-West Europa te weinig een fuck om die vete.
Arrogant elitair mannetje ja?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Tegen een stel losgeslagen op FOK wel ja. In het echte leven zou ik ze heel hard ontwijken.
Leuke grap. Maar goed, doe maar niets. Lach alles en iedereen uit die wel de behoefte voelt om anderen te waarschuwen en zichzelf voor te bereiden op tijden die hopelijk nooit komen gaan. We zitten hier in Europa wel met een smeltkroes aan volkeren die op het moment nogal heet geblakerd zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Zo terug, even een AK-47 en 5 mueslirepen kopen.
Zo dichtbij Turkije zal ik er met mijn P-30 niet mee toekomen. Vandaar dat ik even een AK47 gehaald hebquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je zou sowieso een wapen in huis moeten hebben, gewoon omdat het vet is.
Alsof die paar procent een heel land omver kunnen werpenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Leuke grap. Maar goed, doe maar niets. Lach alles en iedereen uit die wel de behoefte voelt om anderen te waarschuwen en zichzelf voor te bereiden op tijden die hopelijk nooit komen gaan. We zitten hier in Europa wel met een smeltkroes aan volkeren die op het moment nogal heet geblakerd zijn.
Ik heb de keukenmessen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo dichtbij Turkije zal ik er met mijn P-30 niet mee toekomen. Vandaar dat ik even een AK47 gehaald heb
Kan je beter een Dragunov kopenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo dichtbij Turkije zal ik er met mijn P-30 niet mee toekomen. Vandaar dat ik even een AK47 gehaald heb
Hahahhaa1!!1!!!%!1quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Behoorlijk. Wat voor onrust was er in Nederland ten tijde van de balkanoorlog? Hell, zelfs hier in Bulgarije maakte niemand zich toen druk terwijl er in het buurland massamoorden plaatsvonden. Het ene land is simpelweg het andere niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het ook ver gezocht hoor.
Ik help het je hopen. Ik neem iig het zekere voor het onzekere.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof die paar procent een heel land omver kunnen werpenBovendien zijn ze in Nederland en andere landen niet allemaal dermate gefrustreerd dat ze daar ook allemaal zin in hebben.
De straten hier zijn nogal nauw. Dat gaat niet werken. Alhoewel ik me natuurlijk ook in het fort kan verschansen. Mochten die Turken ons belegeren dan gaan ze niet zo ver komen als bijna 700 jaar geledenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kan je beter een Dragunov kopen
Jij neemt het zekere voor het onzekere ja? wat heb je zoal in huis dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Ik neem iig het zekere voor het onzekere.
Heb jij een brandverzekering?
Gewoon oefenen op een dartbord. Komt goed.quote:
Resultaten uit het verleden zijn een garantie voor de toekomst.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Behoorlijk. Wat voor onrust was er in Nederland ten tijde van de balkanoorlog? Hell, zelfs hier in Bulgarije maakte niemand zich toen druk terwijl er in het buurland massamoorden plaatsvonden. Het ene land is simpelweg het andere niet.
Wat boeit jou dat?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij neemt het zekere voor het onzekere ja? wat heb je zoal in huis dan?
Nee. Logisch nadenken is dat wel. Vandaar dat niemand zich zo zinloos belachelijk druk aan het maken is. Nouja. Haast niemand dan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Resultaten uit het verleden zijn een garantie voor de toekomst.
Call of Duty warriors.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kan je beter een Dragunov kopen
Zinloos ja. Terusten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Logisch nadenken is dat wel. Vandaar dat niemand zich zo zinloos belachelijk druk aan het maken is. Nouja. Haast niemand dan.
Niet zoveel als de beloning die het geeft om rellend tuig met een headshot van jouw mansion weg te houden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Call of Duty warriors.![]()
Weet je wat zoiets kost?
Je moet wat over hebben voor je leven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Call of Duty warriors.![]()
Weet je wat zoiets kost?
Je weet niet eens hoe je zo'n ding vast moet houden, laat staan gebruiken en onderhouden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet zoveel als de beloning die het geeft om rellend tuig met een headshot van jouw mansion weg te houden.
Ja doeiquote:
Alleen de grote Jokkie weet allesquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je weet niet eens hoe je zo'n ding vast moet houden, laat staan gebruiken en onderhouden.
Niet? Ken je mij?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je weet niet eens hoe je zo'n ding vast moet houden, laat staan gebruiken en onderhouden.
Europa zit er vol mee, dus dat slaat wel op Europa over.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:23 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk wel erg zorgwekkend dat gestoorde Turkse Nationalisten nu op Koerden-jacht zijn.
Zie post boven jouquote:
Quote voor het nageslacht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Europa zit er vol mee, dus dat slaat wel op Europa over.
Haha.. toch ben je best lollig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Zie post boven jou![]()
Enkel de doorgewinterde Doomsday Preppers hebben kennis van zaken.
Bron? +quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:24 schreef Eagle_99 het volgende:
Een splintergroepering van PKK, de TAK heeft aangekondigd aanslagen te zullen plegen in (westelijke) grote steden. Winkelcentra en andere openbare plekken zijn doelwitten.
TAK is bekend met zijn aanslagen in badplaatsen waarbij ook toeristen zijn omgekomen.
Ik heb het over jouw nageslacht, hebben die ook nog wat te lachen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen vrouw die met zo'n roekeloos en onzorgvuldig persoon voor nageslacht wil gaan, gok ik.
De burger zoekt zijn eigen recht als de staat te passief blijft. Dit is wat er nu gebeurd, al 4 dagen wordt er als een gek gemoord en vernield. De nationalistische MHP houdt zijn achterban thuis, is eigenlijk de enige partij die tot nu toe zeer rustig is gebleven(van de AKpartij aanhang hoor je niks nu er serieuze problemen zijn) en iedereen tot kalmte roept.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:23 schreef theunderdog het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk wel erg zorgwekkend dat gestoorde Turkse Nationalisten nu op Koerden-jacht zijn.
Een Ajax Feijenoord ontmoeting is altijd nog erger geweest dan die incidentele fistfights tussen Turken en Koerdenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Europa zit er vol mee, dus dat slaat wel op Europa over.
Dikwijls wil men dat helemaal niet. Beetje angst aanjagen enzo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bron? +
Wat ik mij afvraag, waarom kondigen dit soort groeperingen dit soort zaken altijd aan? ze willen toch juist zoveel mogelijk slachtoffers maken dus dan lijkt het mij evident dat ze het op zo,n onverwachts mogelijk moment doen.
Je hebt wel door dat je het topic laat verneuken enkel en alleen om iemand die iets te ver is doorgedraaid in zijn paranoïde gedachtegang?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:30 schreef Dven het volgende:
Het schijnt dat ze hier in de stad de turkenwijk al hermetisch afgesloten hebben. Helaas droppen nationalistische Turken nu per luchtballon pamfletten om ze aan te moedigen hier op strooptocht te gaan
Had toxh een pijl en boog moeten kopen.
Om angst en paranoia te creëren. Dat is al terreur op zich. Dan hoeft er nog geen bom af te gaan. Dit raakt het toerisme wellicht al hard.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bron? +
Wat ik mij afvraag, waarom kondigen dit soort groeperingen dit soort zaken altijd aan? ze willen toch juist zoveel mogelijk slachtoffers maken dus dan lijkt het mij evident dat ze het op zo,n onverwachts mogelijk moment doen.
Als je dat niet wil, dan is het bedreigen al genoeg.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Dikwijls wil men dat helemaal niet. Beetje angst aanjagen enzo.
Jij snapt niets van mijn intenties.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt wel door dat je het topic laat verneuken enkel en alleen om iemand die iets te ver is doorgedraaid in zijn paranoïde gedachtegang?
Hoe kan dit niet verder escaleren eigenlijk?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:31 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
De burger zoekt zijn eigen recht als de staat te passief blijft. Dit is wat er nu gebeurd, al 4 dagen wordt er als een gek gemoord en vernield. De nationalistische MHP houdt zijn achterban thuis, is eigenlijk de enige partij die tot nu toe zeer rustig is gebleven(van de AKpartij aanhang hoor je niks nu er serieuze problemen zijn) en iedereen tot kalmte roept.
Maar ze kunnen niet alle jongeren thuis houden natuurlijk. Tot bu toe is het nog redelijk rustig wat betreft de Turkse kant, als er echt een burgeroorlog zou uitbreken zouden we nu niet van 35, maar 350(0) doden spreken. Ik denk niet dat het veel verder zal escaleren, maar wss zal er nog een tijdje doden vallen.
Het is half 3 s nachts. Maak je niet zo druk meidquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt wel door dat je het topic laat verneuken enkel en alleen om iemand die iets te ver is doorgedraaid in zijn paranoïde gedachtegang?
Misschien is het een soort emotionele chantage. Zo van als het Westen helpt worden er geen aanslagen gepleegd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je dat niet wil, dan is het bedreigen al genoeg.
Heel die aanslag is dan overbodig.
Waar heb ik gezegd dat Koerden bomaanslagen gaan plegen? Zoek het eens op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:34 schreef Dven het volgende:
Wel overtuigend hoor, dat Koerden in westerse steden bomaanslagen gaan plegen terwijl de enige steun die ze nog een beetje krijgen vanuit het westen komt
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien is het een soort emotionele chantage. Zo van als het Westen helpt worden er geen aanslagen gepleegd.
Voel je eens niet zo belangrijk man, ging niet over jou.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat Koerden bomaanslagen gaan plegen? Zoek het eens op.
Zag het al een paar keer voorbij komen maar las het net hier: https://twitter.com/twitsondakika/status/520352871985205248quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bron? +
Snel pak je aluhoedje.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kan dit niet verder escaleren eigenlijk?
Want als je denkt dat dit niet verder zal escaleren dan ga je er dus vanuit dat het rellen ook stopt. Ik denk dat die pas stopt als Turkije de Koerden in Kobani helpt, en dat gaat niet gebeuren.
West Turkse steden natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:34 schreef Dven het volgende:
Wel overtuigend hoor, dat Koerden in westerse steden bomaanslagen gaan plegen terwijl de enige steun die ze nog een beetje krijgen vanuit het westen komt
Oh een twitterbericht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:36 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Zag het al een paar keer voorbij komen maar las het net hier: https://twitter.com/twitsondakika/status/520352871985205248
Waarschijnlijk om angst in te boezemen, dat is uiteindelijk het hoofddoel van een terreuraanslag. Zo zal je extra nadenken om je huis uit te gaan als je naar het grootste winkelcentrum van istanbul wilt gaan bv.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:36 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
West Turkse steden natuurlijk.
Waarom heb jij Turken op je fb?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:37 schreef Smoofie het volgende:
Ook turken op mn fb die de anti-koerd/pro-turkse videos en afbeeldingen aan het liken zijn. Kut volk.
Ah, politie die mensen doodslaat is passiefquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:31 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
De burger zoekt zijn eigen recht als de staat te passief blijft.
Ik bedoel westerse steden van Turkije natuurlijkquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:34 schreef Dven het volgende:
Ik woon in Amsterdam.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom heb jij Turken op je fb?
In Duitse steden zullen ze ook wel los op elkaar gaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:37 schreef Smoofie het volgende:
Ook turken op mn fb die de anti-koerd/pro-turkse videos en afbeeldingen aan het liken zijn. Kut volk.
Er stond westelijke maar ik las westerse. Excuus, het is laatquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:38 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik bedoel westerse steden van Turkije natuurlijk
'Dat heb ik ook. Maar ik heb gewoon turken op fb, van school en werk enz.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Je kan je fb zo maken dat alleen je vriendjes je pagina ding kunnen zien.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
'Dat heb ik ook. Maar ik heb gewoon turken op fb, van school en werk enz.
Rare mensen heb jij op jouw werk en in jouw vriendenkring.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
'Dat heb ik ook. Maar ik heb gewoon turken op fb, van school en werk enz.
Waarschijnlijk heeft hij Turkse matties op FB.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Je kan je fb zo maken dat alleen je vriendjes je pagina ding kunnen zien.
Stom van hem.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij Turkse matties op FB.
Ok prima.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
?
Een trieste smiley leek mij wel gepast bij die mentaliteit.
De AIVD en de Koninklijke Nederlandse Prepper Bond zullen hem nu wel goed in de gaten gaan houden.quote:
Multi-culti hequote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Rare mensen heb jij op jouw werk en in jouw vriendenkring.
De AIVD bestaat niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:41 schreef Dven het volgende:
[..]
De AIVD en de Koninklijke Nederlandse Prepper Bond zullen hem nu wel goed in de gaten gaan houden.
Jij weet dondersgoed dat de meeste doden slachtoffers zijn van de PKK Koerden. Het zijn vooral Koerdische HUDA PAR leden die door PKK Koerden gelynched/afgeslacht worden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ah, politie die mensen doodslaat is passief
Oke jokkiequote:
Fuck.. jij bent echt grappig!!11!11*1 hahahahaquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:41 schreef Dven het volgende:
[..]
De AIVD en de Koninklijke Nederlandse Prepper Bond zullen hem nu wel goed in de gaten gaan houden.
Dan mag ik ook wel oppassen. Ik heb al drie keer kebab op de afgelopen week.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat Erdogan dat uiteindelijk niet zal toestaan. Vroeg of laat zal Erdogan/Davutoglu met Demirtas(leider HDP) rond de tafel zitten en er samen uitkomen. Zal je zien dat er voor niets tientallen mensen zijn omgekomen. En anders laat de politie of het leger het niet zover komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kan dit niet verder escaleren eigenlijk?
Want als je denkt dat dit niet verder zal escaleren dan ga je er dus vanuit dat het rellen ook stopt. Ik denk dat die pas stopt als Turkije de Koerden in Kobani helpt, en dat gaat niet gebeuren.
Als je nu de thee maar laat staan komt het goed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan mag ik ook wel oppassen. Ik heb al drie keer kebab op de afgelopen week.
Wat gaat het leger doen dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:44 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Omdat Erdogan dat uiteindelijk niet zal toestaan. Vroeg of laat zal Erdogan/Davutoglu met Demirtas(leider HDP) rond de tafel zitten en er samen uitkomen. Zal je zien dat er voor niets tientallen mensen zijn omgekomen. En anders laat de politie of het leger het niet zover komen.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij weet dondersgoed dat de meeste doden slachtoffers zijn van de PKK Koerden. Het zijn vooral Koerdische HUDA PAR leden die door PKK Koerden gelynched/afgeslacht worden.
De troepen van de Sultan staan anders klaar om de gewone Koerden die protesteren even een kopje kleiner te maken. Overigens deugen die Huda Par lieden ook voor geen ene meter natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij weet dondersgoed dat de meeste doden slachtoffers zijn van de PKK Koerden. Het zijn vooral Koerdische HUDA PAR leden die door PKK Koerden gelynched/afgeslacht worden.
Vandaag is het begin van het einde van Turkije as we know it.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:44 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Omdat Erdogan dat uiteindelijk niet zal toestaan. Vroeg of laat zal Erdogan/Davutoglu met Demirtas(leider HDP) rond de tafel zitten en er samen uitkomen. Zal je zien dat er voor niets tientallen mensen zijn omgekomen. En anders laat de politie of het leger het niet zover komen.
Een moslim sterft nooit voor niets. God heeft het zo gewild.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:44 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat wanneer je zo 100 chimpansees op een hoop gooit je ze beter kan verstaan en het er beschaafder aan toe gaat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:46 schreef xaban06 het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)1604367&id=584154366
Koerden worden gemept
Stoer man.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:46 schreef xaban06 het volgende:
Koerden worden gemept
Echt actueel filmpje manquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:46 schreef xaban06 het volgende:
Koerden worden gemept
Wat wil de mossad doen dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:49 schreef Smoofie het volgende:
Tijd dat de mossad ff wat gaat doen in Turkije ;S :S :S
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:46 schreef xaban06 het volgende:
Koerden worden gemept
Hahaha die man op 3:10quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:46 schreef xaban06 het volgende:
Koerden worden gemept
Het topic had wat moois nodig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant voor dit topic?
Maar dan bedoel ik ook provocerend gezien, hoe?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:52 schreef polderturk het volgende:
De PKK Koerden zijn overigens wel ondankbaar. Turkije heeft net 170.000 Koerden uit Kobane opgevangen. Ze krijgen onderdak, voeding en medicijnen. Deze Koerden zijn blij dat hun leven gered is. Toch gaan de PKK Koerden gewelddadig demonstreren en mensen lynchen.
2quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:52 schreef polderturk het volgende:
De PKK Koerden zijn overigens wel ondankbaar. Turkije heeft net 170.000 Koerden uit Kobane opgevangen. Ze krijgen onderdak, voeding en medicijnen. Deze Koerden zijn blij dat hun leven gered is. Toch gaan de PKK Koerden gewelddadig demonstreren en mensen lynchen.
Van de 35 doden zijn er 4 door de politie net na de aanslag in Bingol gedood, die waren de aanslagplegers. 1 demonstrant in Mardin is door de gendarmerie gedood nadat ze een legerpost beschoten en logischerwijs terug zijn beschoten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ah, politie die mensen doodslaat is passief
Bron?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:54 schreef polderturk het volgende:
Turkije is trouwens net bedreigt door ISIS. Ze hebben aangegeven dat als Turkije de coalitie helpt dat er dan overal in Turkije aanslagen gepleegd zullen worden.
Goh wat moeten ze dankbaar zijn zeg. Turkije vertraagt hun gewondenzorg, staat niet toe dat er versterkingen naar hun stad komen, kijkt toe met een leger dat die haatbaarden zo jankend laat wegrennen, wil hun autonomie in Syrie afpakken en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:52 schreef polderturk het volgende:
Net zoals dat er overal in het westen aanslagen zouden plaatsvinden?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:54 schreef polderturk het volgende:
Turkije is trouwens net bedreigt door ISIS. Ze hebben aangegeven dat als Turkije de coalitie helpt dat er dan overal in Turkije aanslagen gepleegd zullen worden.
En waar heb jij dat vandaan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:54 schreef polderturk het volgende:
Backfire richting de Sultan. USA, Koerden en haatbaarden pissed op hem!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:54 schreef polderturk het volgende:
In Kobane zijn geen burgers meer aanwezig. Die worden allemaal opgevangen in Turkije. In Kobane zijn er nu alleen PKK- en ISIS terroristen aanwezig.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Alleen de PKK Koerden zijn begaan met de mensen in Kobani.
De haatbaarden niet hoor, als dit waar is dan lijkt het er meer op dat Erdogan langzaam dingen aan het doen is of wil doen waar de coalitie blij van word.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Backfire richting de Sultan. USA, Koerden en haatbaarden pissed op hem!
Klopt, net zoals in Turkije.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
In Kobane zijn geen burgers meer aanwezig. Die worden allemaal opgevangen in Turkije. In Kobane zijn er nu alleen PKK- en ISIS terroristen aanwezig.
Onzin. Ten eerste zijn het geen PKK-terroristen, maar helden die hun stad verdedigen. Ten tweede zijn er burgers die weigerden te vertrekken. Maar dat onderscheid kan jij als Koerdenhater niet maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
In Kobane zijn geen burgers meer aanwezig. Die worden allemaal opgevangen in Turkije. In Kobane zijn er nu alleen PKK- en ISIS terroristen aanwezig.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste zijn het geen PKK-terroristen, maar helden die hun stad verdedigen. Ten tweede zijn er burgers die weigerden te vertrekken. Maar dat onderscheid kan jij als Koerdenhater niet maken.
Ik ben geen Koerdenhater. Ik houd van Koerden. Mijn vrouw is een Koerd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste zijn het geen PKK-terroristen, maar helden die hun stad verdedigen. Ten tweede zijn er burgers die weigerden te vertrekken. Maar dat onderscheid kan jij als Koerdenhater niet maken.
Ze kunnen ook wegblijven hoor...quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goh wat moeten ze dankbaar zijn zeg. Turkije vertraagt hun gewondenzorg, staat niet toe dat er versterkingen naar hun stad komen, kijkt toe met een leger dat die haatbaarden zo jankend laat wegrennen, wil hun autonomie in Syrie afpakken en ga zo maar door.
Ik hou ook van koerdische vrouwenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ben geen Koerdenhater. Ik houd van Koerden. Mijn vrouw is een Koerd.
Nog geen indicatie. Ik denk dat het meer een waarschuwing is omdat het nog onduidelijk is of Erdogan gaat zwichten voor Amerikaanse druk of er achter de schermen nog een deal weet uit te slepen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De haatbaarden niet hoor, als dit waar is dan lijkt het er meer op dat Erdogan langzaam dingen aan het doen is of wil doen waar de coalitie blij van word.
Ja Geert Wilders zijn vriendin is ook een allochtoon, rot op met deze emo-argumenten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad, ben reuze benieuwd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nog geen indicatie. Ik denk dat het meer een waarschuwing is omdat het nog onduidelijk is of Erdogan gaat zwichten voor Amerikaanse druk of er achter de schermen nog een deal weet uit te slepen.
En wat heeft dat met mijn quote te maken?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Degenen die zijn gaan rellen wonen al in Turkije he...
Waarom poneer je dan van die vreemde zwart-wit stellingen over Kobane van het niveau van "elke Turk is een Kebab-bakker"?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Laten we samen hopen dat die bestuurder later een autoband om zijn lijf heeft gekregen en in de fik is gestoken.quote:
Grappig joh.quote:
Omdat hij wel degelijk een Koerden-hater is, maar zijn vrouw is de goede.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom poneer je dan van die vreemde zwart-wit stellingen over Kobane van het niveau van "elke Turk is een Kebab-bakker"?
Schandelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat hij wel degelijk een Koerden-hater is, maar zijn vrouw is de goede.
Je moet je niet zo laten provoceren , zie er het leuke van in. De Turkse nationalisten juichen in principe gewoon om de instabiliteit van Turkije, lachen toch?quote:
Op een bepaalde manier wel. Toch vind ik het jammer dat zij in Nederland een land met alle kansen ze ervoor kiezen om zo achterlijk te doen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet je niet zo laten provoceren , zie er het leuke van in. De Turkse nationalisten juichen in principe gewoon om de instabiliteit van Turkije, lachen toch?
Zit geen onzin te praten. Turkije heeft een slecht bewaakte poreuze grens van 1000 km met Syrie en Irak. Op het moment dat Turkije ISIS de oorlog verklaart, zullen ISIS terroristen overal in Turkije aanslagen plegen. Jij weet net zo goed als ik dat ISIS duizend keer erger is dan de PKK. Turkije loopt dan het risico in volledige chaos gestort te worden. Misschien wil jij dat juist? Waarom denk jij dat Turkije niet ingreep toen ISIS Turkmenen aan het afslachten was in Noord Irak?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Goh wat moeten ze dankbaar zijn zeg. Turkije vertraagt hun gewondenzorg, staat niet toe dat er versterkingen naar hun stad komen, kijkt toe met een leger dat die haatbaarden zo jankend laat wegrennen, wil hun autonomie in Syrie afpakken en ga zo maar door.
AWW gossie, slachtofferrol much?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zit geen onzin te praten. Turkije heeft een slecht bewaakte poreuze grens van 1000 km met Syrie en Irak. Op het moment dat Turkije ISIS de oorlog verklaart, zullen ISIS terroristen overal in Turkije aanslagen plegen. Jij weet net zo goed als ik dat ISIS duizend keer erger is dan de PKK. Turkije loopt dan het risico in volledige chaos gestort te worden. Misschien wil jij dat juist? Waarom denk jij dat Turkije niet ingreep toen ISIS Turkmenen aan het afslachten was in Noord Irak?
Zit geen onzin te praten achterlijke debiel. Ik ken heel veel Koerden en kan heel goed met ze opschieten. Ik ken zowel Koerden die pro PKK als anti PKK zijn. Jij weet helemaal geen ene flikker over de situatie daar. Ik ben zelf ook nog eens kwart Koerd. Verreweg de meeste Koerden zijn Kobane ontvlucht en worden nu opgevangen in Turkije.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat hij wel degelijk een Koerden-hater is, maar zijn vrouw is de goede.
Dan sturen ze die 5000 tanks toch naar de Turkse grens? Dan is het heel snel afgelopen met die haatbaardjes hoor. Die zouden trouwens net zo goed aanslagen kunnen plegen in de VAE etc. Is ook nog niet gebeurd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zit geen onzin te praten. Turkije heeft een slecht bewaakte poreuze grens van 1000 km met Syrie en Irak. Op het moment dat Turkije ISIS de oorlog verklaart, zullen ISIS terroristen overal in Turkije aanslagen plegen. Jij weet net zo goed als ik dat ISIS duizend keer erger is dan de PKK. Turkije loopt dan het risico in volledige chaos gestort te worden. Misschien wil jij dat juist? Waarom denk jij dat Turkije niet ingreep toen ISIS Turkmenen aan het afslachten was in Noord Irak?
Dat zijn toch maar PKK-terroristen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:18 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/SerioSito/status/520365909769076736
Security forces open fire on Kurdish Protesters.
Oh god, je bent zelf ook nog eens kwart Koerd, ontroerend.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zit geen onzin te praten achterlijke debiel. Ik ken heel veel Koerden en kan heel goed met ze opschieten. Ik ken zowel Koerden die pro PKK als anti PKK zijn. Jij weet helemaal geen ene flikker over de situatie daar. Ik ben zelf ook nog eens kwart Koerd. Verreweg de meeste Koerden zijn Kobane ontvlucht en worden nu opgevangen in Turkije.
Waarom verspreid je dan leugens over Kobane? Er zijn daar niet alleen maar PKK-terroristen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zit geen onzin te praten achterlijke debiel. Ik ken heel veel Koerden en kan heel goed met ze opschieten. Ik ken zowel Koerden die pro PKK als anti PKK zijn. Jij weet helemaal geen ene flikker over de situatie daar. Ik ben zelf ook nog eens kwart Koerd. Verreweg de meeste Koerden zijn Kobane ontvlucht en worden nu opgevangen in Turkije.
Niet zulke moeilijke vragen, hij is kwart-Koerd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom verspreid je dan leugens over Kobane? Er zijn daar niet alleen maar PKK-terroristen.
Ik wist niet dat daar nog burgers waren. Iedereen kan fouten maken, toch? Wil jij zeggen dat daar nog veel burgers zijn dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom verspreid je dan leugens over Kobane? Er zijn daar niet alleen maar PKK-terroristen.
Dan zou er ook een kwart aan genuanceerde reacties uit moeten komen. Maar misschien ziet die het kwart-Koerd zijn wel als dat manke been ofzo. Of die kop vol puisten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet zulke moeilijke vragen, hij is kwart-Koerd.
Er zitten daar nog behoorlijk veel burgers ja, nog zeker honderden zo niet duizenden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik wist niet dat daar nog burgers waren. Iedereen kan fouten maken, toch? Wil jij zeggen dat daar nog veel burgers zijn dan?
Niet veel, maar er zijn zelfs nog bejaarden die weigeren weg te gaan. Ook onder de strijders zitten gewoon huisvaders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik wist niet dat daar nog burgers waren. Iedereen kan fouten maken, toch? Wil jij zeggen dat daar nog veel burgers zijn dan?
Wat versta jij onder veel dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet veel, maar er zijn zelfs nog bejaarden die weigeren weg te gaan. Ook onder de strijders zitten gewoon huisvaders.
N.a.v. wat ik heb gelezen zeker wel ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat versta jij onder veel dan?
Denk dat er toch nog wel zeker duizend zitten?
Dat betekent dus dat verreweg de meeste Koerden uit Kobane nu in Turkije opgevangen en gevoed worden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er zitten daar nog behoorlijk veel burgers ja, nog zeker honderden zo niet duizenden.
Dat is toch niet weinig man?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
N.a.v. wat ik heb gelezen zeker wel ja.
De grenzen gingen open en dicht open en dicht, en dat terwijl de ISIS-ratten vrije doorgang hadden. Verder worden ISIS ratten verzorgt in ziekenhuizen en later niet opgepakt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat verreweg de meeste Koerden uit Kobane nu in Turkije opgevangen en gevoed worden.
Inderdaad. Daarom snap ik de apathische houding van al die Turken op Fok! ook niet. Ik ben ook geen fan van gedragingen van elementen van bepaalde groeperingen hier, maar zou nooit en te nimmer juichen om een aanstaande massaslachting.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is toch niet weinig man?
Ja in verhouding misschien, maar het gaat hier over mensenlevens !
Het zijn nationalisten, overdreven trots zijn op een stuk grond......quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom snap ik de apathische houding van al die Turken op Fok! ook niet. Ik ben ook geen fan van gedragingen van elementen van bepaalde groeperingen hier, maar zou nooit en te nimmer juichen om een aanstaande massaslachting.
Voor een deel gevlucht omdat Turkije de grenzen dichthoud voor wapenleveranties.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat verreweg de meeste Koerden uit Kobane nu in Turkije opgevangen en gevoed worden.
Sowieso, 24/7 fok jeweet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:48 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben net uit geweest. Zitten jullie nog steeds hier te praten?
Verkapt kijk mij eens met mijn nichtje naar de McDonalds gaan post.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:48 schreef firefly3 het volgende:
Ik ben net uit geweest. Zitten jullie nog steeds hier te praten?
Damn, bustedquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 06:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Verkapt kijk mij eens met mijn nichtje naar de McDonalds gaan post.
De afgelopen halve eeuw niet inderdaad. Net als Griekenland wat dat betreft, maar Turkije heeft het ongeluk tevens naast Syrië, Irak en Iran te liggen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Turkije is nooit echt stabiel geweest
Griekenland heeft het ongeluk naast Turkije te liggen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:53 schreef waht het volgende:
[..]
De afgelopen halve eeuw niet inderdaad. Net als Griekenland wat dat betreft, maar Turkije heeft het ongeluk tevens naast Syrië, Irak en Iran te liggen.
Correct.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Griekenland heeft het ongeluk naast Turkije te liggen.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27359475.aspquote:Olaylarda Diyarbakır'da 10, Mardin'de 6, Siirt'te 5, Adana'da 1, Van'da 1, Batman'da 1 ve Muş'ta 1 olmak üzere salı gecesi başlayan olaylarda toplam 25 kişi yaşamını yitirdi, onlarca kişi de yaralandı. Perşembe gecesi de Gaziantep, Bingöl'de yaşanan olaylarda da şehit olan polisler Atıf Şahin ve Hüseyin Hatipoğlu ile birlikte 10 kişi yaşamını yitirdi.
Pazartesi günü başlayan gösterilerde hayatını kaybedenlerin bulunduğu iller ve ölenlerin kimlikleri şöyle:
* DİYARBAKIR: (10 ölü) Turan Yavaş, Hasan Gökyüz, Riyat Güneş, Hüseyin Ahmet Dakak, Mahmut Enes, Süleyman Kale, Yusuf Tokar, Mahsun Çoban, Uğur Özbay (19), Baver Şeyhanlıoğulları (18).
* MARDİN (6 ölü): Sinan Toprak (18), Bilal Geze (29), Mehmet Erdoğan (22), Suudi vatandaşı Fehad İbrahim Elduveric (45), Suriye vatandaşı Abdullah Muhammed Latif (43), Abdülkerim Seyhan.
* SİİRT: (5 ölü) Yusuf Çelik (17), babası Necmettin Çelik (45), Mehdi Erdoğan (35), Davut Nas (19), Kamil Taş (28).
* ADANA (1 ölü): Ahmet Albay (65)
* MUŞ (1 ölü): Hasan Buksur (25)
* BATMAN (1 ölü): Emrah Demir (23).
* VAN (1 ölü): Hamit Caner (55)
* GAZİANTEP (4 ölü)
* BİNGÖL (4 ölü, polisleri şehit edip kaçarken operasyonda öldürülenler)
Huidig Turkije kunnen vergelijken met Nazi Duitslandquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:33 schreef Dven het volgende:
Huilen over turkenhaat
Beetje als een Duitser in 1943 die zich druk maakt over het geklaag over Duitsland.
Als je IS vrij doorgang geeft naar Syrië, IS verzorgt in je ziekenhuizen, de grens dichtgooit zodat Koerden Kobane niet in kunnen of uit kunnen en dat soort praktijken.. dan krijg je boze mensen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:31 schreef Eagle_99 het volgende:
Wel grappig hoor, Turken beschuldigen met een zwart-witte kijk op de situatie maar zelf geen haar beter zijn.
Turken zijn net zo objectief(of subjectief) als jullie dat zijn, niet meer of minder.
Even met statistieken spreken:
11 van de 35 doden zijn op naam van Turken(4 door Turkse nationalisten dus, 7 politie of leger): Turken zijn achterlijk, barbaren, honden, ongetwijfeld allemaal Koerdenhaters(goh hoe zouden 10 miljoen Turken en 4 miljoen Koerden in Istanbul samen kunnen leven zonder elkaar te moorden?), allemaal afschieten
24 mensen die door Koerden zelf zijn afgeslacht(een deel religieuze -Hudapar- Koerden, een deel nationalistische/PKK), daarnaast is het Selahattin Demirtas die het bloedvergieten heeft laten beginnen(wat mij betreft heeft de regering ook evenveel schuld): hoor je hier op fok niks over, PKK is waarschijnlijk geheel onschuldig, ze zijn natuurlijk vredesduifjesKoerden allemaal lieverdjes
Conclusie: Turken zij barbaren. Koerden? *zwijg*
Rot een eind op met je Turkenhaat als je zelf geen haar beter beter bent dan een gemiddelde Turk.
Nu ontopic:
Officieel 35 doden.
Zuid-Oost Turkije:
Diyarbakir 10, Mardin 6, Siirt 5, Van 1, Batman 1, Mus 1, 6 Bingol(2 agenten), Gaziantep 4
Middellandse zeegebied(nationalistische regio met grote Koerdische minderheden):
Adana 1
Bron:
[..]
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27359475.asp
Beide hebben ze genocide gepleegd. Turkije erkent dit ook nog eens. 20 miljoen koerden geen rechten willen geven maar wel continu huilen over 200.000 Turken in Cyprusquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:38 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Huidig Turkije kunnen vergelijken met Nazi Duitsland
Spreken over 'huillie huillie' als je met je neus op de feiten gedrukt wordt, mooie verdediging, zo lek als een mandje, lijkt de grenzen van Turkije wel.
Nou ja, voor de Turken hier op fok is het een ver-van-mijn-bed show. Die roepen gewoon populistische dingen waarmee ze hopen te scoren bij andere Turken in hun omgeving.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom snap ik de apathische houding van al die Turken op Fok! ook niet. Ik ben ook geen fan van gedragingen van elementen van bepaalde groeperingen hier, maar zou nooit en te nimmer juichen om een aanstaande massaslachting.
Zuidwest bedoel je?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Beide hebben ze genocide gepleegd. Turkije erkent dit ook nog eens. 20 miljoen koerden geen rechten willen geven maar wel continu huilen over 200.000 Turken in Cyprus
Het is doodzonde dat de Russen de Turken toentertijd niet terug anatolie ingetrapt hebben. Had de wereld er in zuidoostelijk Europa en Klein Azië er stukken beter uit gezien.
Verder is het natuurlijk enorm sneu als je 11 doden wil goedpraten omdat de anderen het zelf ook doen.
Overal eigenlijk wel. Turken hebben half zuidelijk Europa verziekt.quote:
Turkije heeft Isis en alle andere anti-Assad groeperingen vrije doorgang gegeven, geen enkel westerse land heeft het recht Turkije hierover te beoordelen, want ze wisten er allemaal over. Joe Biden's uitspraken kloppen wat mij betreft, alleen vertelt hij het op zo'n manier dat dit allemaal zonder de V.S.'s toestemming is gebeurd. Nee, ze wisten er alles van, en hebben het ook toegestaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als je IS vrij doorgang geeft naar Syrië, IS verzorgt in je ziekenhuizen, de grens dichtgooit zodat Koerden Kobane niet in kunnen of uit kunnen en dat soort praktijken.. dan krijg je boze mensen.
Lekker gebeurtenissen van 100 jaar geleden erbij halenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Beide hebben ze genocide gepleegd. Turkije erkent dit ook nog eens. 20 miljoen koerden geen rechten willen geven maar wel continu huilen over 200.000 Turken in Cyprus
Het is doodzonde dat de Russen de Turken toentertijd niet terug anatolie ingetrapt hebben. Had de wereld er in zuidoostelijk Europa en Klein Azië er stukken beter uit gezien.
Verder is het natuurlijk enorm sneu als je 11 doden wil goedpraten omdat de anderen het zelf ook doen.
Mooi dat je toegeeft dat je een racist bent. Niet janken als een Turk hetzelfde doet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:51 schreef Dven het volgende:
Buiten dat zijn Turken een vies nationalistisch, patriottisch en populistisch volk. Het zit in de aard van het beestje om eigen misstanden niet te willen zien.
TUrkije gaf wel IS doorgang, maar Koerden niet die naar Kobane wilden om te vechten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:55 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Turkije heeft Isis en alle andere anti-Assad groeperingen vrije doorgang gegeven, geen enkel westerse land heeft het recht Turkije hierover te beoordelen, want ze wisten er allemaal over. Joe Biden's uitspraken kloppen wat mij betreft, alleen vertelt hij het op zo'n manier dat dit allemaal zonder de V.S.'s toestemming is gebeurd. Nee, ze wisten er alles van, en hebben het ook toegestaan.
Dat Turkije 200.000 Koerden heeft toegelaten zie je natuurlijk niet. Ik leef mee met de civiele burgers die daar zijn en weigeren weg te vluchten, maar ik ga PKK niet helpen. Ik zou me eerst afvragen waarom het Turkse volk zich zo fel keert tegen de PKK en zich neutraal houdt in hun strijd tegen de IS voordat ik ze ga beoordelen.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:55 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Turkije heeft Isis en alle andere anti-Assad groeperingen vrije doorgang gegeven, geen enkel westerse land heeft het recht Turkije hierover te beoordelen, want ze wisten er allemaal over. Joe Biden's uitspraken kloppen wat mij betreft, alleen vertelt hij het op zo'n manier dat dit allemaal zonder de V.S.'s toestemming is gebeurd. Nee, ze wisten er alles van, en hebben het ook toegestaan.
Dat Turkije 200.000 Koerden heeft toegelaten zie je natuurlijk niet. Ik leef mee met de civiele burgers die daar zijn en weigeren weg te vluchten, maar ik ga PKK niet helpen. Ik zou me eerst afvragen waarom het Turkse volk zich zo fel keert tegen de PKK en zich neutraal houdt in hun strijd tegen de IS voordat ik ze ga beoordelen.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)in-hels-Kobani.dhtmlquote:Maar de strijdbaarheid die in haar brandt, wint het van de rouw. Fel zegt ze: 'Ik wacht hier al 48 uur op het lichaam van mijn man. Is dat gerechtigheid? Samen met twee andere vrouwen van verzetsstrijders in Kobani konden we in het Turkse Urfa van het geld dat we hadden, slechts een kamer huren zonder toilet. Zodra mensen daar zagen dat we uit Syrië kwamen, joegen ze ons weg. Westerse landen zouden Turkije geen geld moeten geven voor de opvang van vluchtelingen, want ze doen veel te weinig voor ons. De enigen die ons helpen zijn de mensen van de Koerdische partijen hier.'
IS krijgt geen doorgang meer, hebben het wel gekregen destijds ja. Koerden mogen wat mij betreft wel doorgang krijgen als ze willen meeverdedigen in Kobane, wss wilt Turkije niet zijn eigen burgers de strijd in sturen maar ik begrijpt de Koerden die willen vertrekken, dat gebied is familie van elkaar. Maar PKK helpen met hun strijd is geen optie voor Turkije.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
TUrkije gaf wel IS doorgang, maar Koerden niet die naar Kobane wilden om te vechten.
En overigens logisch he dat je die vluchtelingen binnenlaat als ze allemaal bij de grens staan en toen al Koerden uit Turkije opperden om ze binnen te laten. Buiten dat wilde Turkije zelfs niet het gezichtsverlies om ze om te laten komen van de honger of dood door IS als zij Kobane wel hadden veroverd.
Verder doe je alsof al die vluchtelingen door Turkije worden opgevangen terwijl heel veel hulp van donaties komt en Koerden uit TR.
Denken dat Turken een ras zijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:05 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Mooi dat je toegeeft dat je een racist bent. Niet janken als een Turk hetzelfde doet.
Hahahahquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:12 schreef Eagle_99 het volgende:
wss wilt Turkije niet zijn eigen burgers de strijd in sturen
De Koerdische vluchtelingen uit Syrië worden veelal door Koerden uit TR opgevangen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:12 schreef Eagle_99 het volgende:
Hulp vanuit het buitenland is minimaal wat betreft de vluchtelingen. Ik haat Erdogan als geen ander, maar hij heeft een punt als het over de hulp aan de vluchtelingen gaat. Turkije heeft enorm veel moeten uitgeven voor 1,5 miljoen vluchtelingen. En alsnog is het niet genoeg, overal in Istanbul en Ankara zie ik Syrische bedelaars.
Ja, Turkije doet er zelf vrij weinig aan, behalve die mensen provoceren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
De Koerdische vluchtelingen uit Syrië worden veelal door Koerden uit TR opgevangen.
Wel erg ondankbaar van ze als ze de hulp van Turkije aan 1,5 miljoen vluchtelingen ontkennen. Er zullen vast mensen tussen zitten die niet genoeg hulp krijgen, maar denken dat Turkije niks doet is niet objectief.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)in-hels-Kobani.dhtml
Nederland natuurlijk. Iedereen moet er een of meerdere in huis nemen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:25 schreef Eagle_99 het volgende:
Daarnaast vraag ik me af welk westers land miljoenen vluchtelingen zou kunnen opvangen?
In de KRG zijn er naar verhouding veel meer vluchtelingen opgevangen. In sommige steden heb je zelfs meer vluchtelingen dan aantal inwoners van die stad (!).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:25 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wel erg ondankbaar van ze als ze de hulp van Turkije aan 1,5 miljoen vluchtelingen ontkennen. Er zullen vast mensen tussen zitten die niet genoeg hulp krijgen, maar denken dat Turkije niks doet is niet objectief.
Dat er een groeiende Arabierenhaat is onder de Turkse bevolking kan ik niet ontkennen, dat is net zoals de groeiende Marrokanenhaat in Nederland door bv. de misdaadcijfers.
Daarnaast vraag ik me af welk westers land miljoenen vluchtelingen zou kunnen opvangen? We moeten niet vergeten dat deze mensen waarschijnlijk nog jarenlang in Turkije zullen verblijven en dat zelfs een deel nooit zal terugkeren. Ik zit nu in een kleine Turkse stad met 28 duizend inwoners en heb gehoord dat zelfs hier Syriërs zijn gekomen als goedkope arbeidskracht. Ik heb ze nog niet gezien trouwens.
Aan de grensgebieden zijn het veelal families van elkaar, logisch dat een Koerd uit Kobane bij zijn achteroom blijft dan in een vluchtelingenkamp.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
De Koerdische vluchtelingen uit Syrië worden veelal door Koerden uit TR opgevangen.
Je geeft nu een reden op, maar dat verandert niks aan het feit dat je daarmee bevestigt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:30 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Aan de grensgebieden zijn het veelal families van elkaar, logisch dat een Koerd uit Kobane bij zijn achteroom blijft dan bij een vluchtelingenkamp.
Ik zeg toch niet dat Koerden in de regio niks doen? Ik ontken alleen niet dat Turkije iets doet met de vluchtelingen. Ontken jij dat wel?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je geeft nu een reden op, maar dat verandert niks aan het feit dat je daarmee bevestigt.
Zie mijn eerdere post hierover.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat Koerden in de regio niks doen? Ik ontken alleen niet dat Turkije iets doet met de vluchtelingen. Ontken jij dat wel?
Wat is dit voor Bulgaars nationalisme?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Overal eigenlijk wel. Turken hebben half zuidelijk Europa verziekt.
Dit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:31 schreef Eagle_99 het volgende:
Wel grappig hoor, Turken beschuldigen met een zwart-witte kijk op de situatie maar zelf geen haar beter zijn.
Turken zijn net zo objectief(of subjectief) als jullie dat zijn, niet meer of minder.
Even met statistieken spreken:
11 van de 35 doden zijn op naam van Turken(4 door Turkse nationalisten dus, 7 politie of leger): Turken zijn achterlijk, barbaren, honden, ongetwijfeld allemaal Koerdenhaters(goh hoe zouden 10 miljoen Turken en 4 miljoen Koerden in Istanbul samen kunnen leven zonder elkaar te moorden?), allemaal afschieten
24 mensen die door Koerden zelf zijn afgeslacht(een deel religieuze -Hudapar- Koerden, een deel nationalistische/PKK), daarnaast is het Selahattin Demirtas die het bloedvergieten heeft laten beginnen(wat mij betreft heeft de regering ook evenveel schuld): hoor je hier op fok niks over, PKK is waarschijnlijk geheel onschuldig, ze zijn natuurlijk vredesduifjesKoerden allemaal lieverdjes
Conclusie: Turken zij barbaren. Koerden? *zwijg*
Rot een eind op met je Turkenhaat als je zelf geen haar beter beter bent dan een gemiddelde Turk.
Nu ontopic:
Officieel 35 doden.
Zuid-Oost Turkije:
Diyarbakir 10, Mardin 6, Siirt 5, Van 1, Batman 1, Mus 1, 6 Bingol(2 agenten), Gaziantep 4
Middellandse zeegebied(nationalistische regio met grote Koerdische minderheden):
Adana 1
Bron:
[..]
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27359475.asp
Als je goed leest en goed oplet, lees je dat men het absoluut niet ontkent. Dat kan ook niet, want we zien allemaal de beelden van vluchtelingen in Turkije. Je kunt je stellen op het standpunt dat het acteurs zijn, maar dan is het tijd voor een bezoekje aan de dokter.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:25 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wel erg ondankbaar van ze als ze de hulp van Turkije aan 1,5 miljoen vluchtelingen ontkennen. Er zullen vast mensen tussen zitten die niet genoeg hulp krijgen, maar denken dat Turkije niks doet is niet objectief.
Dat er een groeiende Arabierenhaat is onder de Turkse bevolking kan ik niet ontkennen, dat is net zoals de groeiende Marrokanenhaat in Nederland door bv. de misdaadcijfers.
Daarnaast vraag ik me af welk westers land miljoenen vluchtelingen zou kunnen opvangen? We moeten niet vergeten dat deze mensen waarschijnlijk nog jarenlang in Turkije zullen verblijven en dat zelfs een deel nooit zal terugkeren. Ik zit nu in een kleine Turkse stad met 28 duizend inwoners en heb gehoord dat zelfs hier Syriërs zijn gekomen als goedkope arbeidskracht. Ik heb ze nog niet gezien trouwens.
Denken dat de VS dat meent.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:48 schreef Dven het volgende:
Zelfs de VS zijn boos op Turkije. Nou dan moet je wel heel wat op je geweten hebben wanneer zelfs je holmaatje je veroordeelt.
Grappig genoeg ook weer veel turkenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:39 schreef Halcon het volgende:
Dat laatste zou kunnen. Net zoals er in Nederland arbeidskrachten uit bv. Oost-Europa zijn die in Nederland komen werken.
Ja, maar dan noemen ze daar in Turkije wel weer dat punt. Net zoals dat profiteren. Volgens mij zitten er ook behoorlijk wat Turken, terwijl die in Nederland ook relatief vaak in de bijstand zitten....quote:
Wie zonder zonde is werpe de eerste steenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar dan noemen ze daar in Turkije wel weer dat punt. Net zoals dat profiteren. Volgens mij zitten er ook behoorlijk wat Turken, terwijl die in Nederland ook relatief vaak in de bijstand zitten....
Naar verhouding zou het wel kunnen ja, ik weet niet hoeveel bewoners KRG heeft.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:29 schreef Che_ het volgende:
[..]
In de KRG zijn er naar verhouding veel meer vluchtelingen opgevangen. In sommige steden heb je zelfs meer vluchtelingen dan aantal inwoners van die stad (!).
Dus het zoveel mogelijk opvangen en zo goed mogelijk verzorgen is natuurlijk onjuist.
Je mede-Koerd UpsideDown heeft opgesomd waarom het vanuit Turkije's oogpunt logisch is dat ze Kobane niet te hulp schieten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als je IS vrij doorgang geeft naar Syrië, IS verzorgt in je ziekenhuizen, de grens dichtgooit zodat Koerden Kobane niet in kunnen of uit kunnen en dat soort praktijken.. dan krijg je boze mensen.
Burgers zijn de stad grotendeels al ontvlucht en ze zijn ook opgevangen in Turkije. Overgebleven zijn Koerdische strijdersgroepen (die men als terroristen beschouwt) en ISIS, dus voor Turkije geen reden om in te grijpen, begrijp je wel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er zijn meerdere redenen:
1. In Turkije zijn relatief veel salafisten en IS-sympathisanten + cellen, IS aanpakken is aanslagen in Turkse steden.
2. Turkije ziet de Koerden als terroristen, die gaan ze niet helpen.
3. IS is een effectief middel tegen Assad, die wil Turkije ten koste van alles weg hebben. IS aanpakken is Assad versterken.
4. De grens met IS is zo lang, dat hij praktisch gezien niet valt te bewaken. Terroristen kunnen dus relatief eenvoudig Turkije binnendringen voor aanslagen.
Eerst Libanon denk ik. Erdogan is aan het pokeren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:50 schreef speknek het volgende:
Ik vraag me af waarom Turkije zo terughoudend is. Alsof ze niet sowieso de volgende zijn om bij het kalifaat te betrekken. Hopen dat Amerika het voor ze doet? Of vindt Erdogan het stiekem wel best als zn land overgaat naar een strenger soennitisch bewind?
Je zou het bijna zeggen, dan moeten we alle Turken ook maar fascisten gaan noemen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iedereen die kritisch is, is Koerd. Dat weet je toch wel?
Zit niet uit je nek te kletsen, man. Welke rechten hebben de Koerden nu in Turkije niet die anderen wel hebben? Het rellen van PKK-sympathisanten is slechts vanwege het mogelijk wegvallen van de steun voor de beweging in Turkije en heeft geen drol met achtergestelde rechten te maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
IS kan Turkije niet zomaar overwalsen als Irak en Syrië. Wat ze wel kunnen doen is grootschalige aanslagen plegen in grote steden. Voor de V.S. of de V.K. is het makkelijker om te bombarderen, er bestaat een veel minder kans dat er in Londen een aanslag gepleegd wordt dan in Istanbul. Ook zullen zij geen grondtroepen sturen maar Turkije moet het wel, want je bereikt niks met alleen luchtaanvallen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:50 schreef speknek het volgende:
Ik vraag me af waarom Turkije zo terughoudend is. Alsof ze niet sowieso de volgende zijn om bij het kalifaat te betrekken. Hopen dat Amerika het voor ze doet? Of vindt Erdogan het stiekem wel best als zn land overgaat naar een strenger soennitisch bewind?
Ja, Assad is echt duidelijk verzwakt door de komst van IS..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je mede-Koerd UpsideDown heeft opgesomd waarom het vanuit Turkije's oogpunt logisch is dat ze Kobane niet te hulp schieten.
[..]
Burgers zijn de stad grotendeels al ontvlucht en ze zijn ook opgevangen in Turkije. Overgebleven zijn Koerdische strijdersgroepen (die men als terroristen beschouwt) en ISIS, dus voor Turkije geen reden om in te grijpen, begrijp je wel.
Turkije heeft duidelijk bepaalde deals met ISIS gesloten, geef ik eerlijk toe, want anders kun je het ongeschonden blijven van de tombe van Suleiman Shah en het vrijkomen van de gegijzelden niet verklaren, dus ISIS nu daadwerkelijk aanvallen, zal door hen beschouwd worden als verraad en reden om Turkije ook onder de kruisvaarders te scharen en om het als direct doelwit te zien.
Turkije heeft zich dus in een lastig parket gewerkt door ISIS lange tijd te gedogen omdat men gedeelde belangen had tegen Assad, maar Koerdische terroristengroepen, die eveneens een bedreiging vormen tegen Turkije, te hulp schieten, is niet in overeenstemming met de belangen van Turkije en dus ondenkbaar.
Zoals ik al zei, zijn burgers de stad en omliggende dorpen grotendeels al ontvlucht, dus de lokroep van PKK-sympathisanten in het land is omdat de steun vanuit Syrië voor de beweging in Turkije weg zal vallen. Voor Turkije is dat alleen maar een win-winsituatie. Hen vrij doorgang verlenen tot Kobane om hun maatjes te hulp te schieten, betekent alleen maar dat je de hand van een groep die voor jou ook een dreiging vormt, versterkt en hun aanwezigheid aldaar garandeert.
Het zijn alleen naast Bulgaarse feiten ook Roemeense, Joegoslavische, Griekse, Hongaarse en Oostenrijkse feiten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:37 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat is dit voor Bulgaars nationalisme?
Natuurlijk jonge. Erdogan heeft de VS in zijn zak. Het grote Ottomaanse rijk is weer hersteld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:41 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Denken dat de VS dat meent.
Die spelen precies hetzelfde plannetje als Turkije.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Inderdaad, categorie ik ben geen racist want ik heb een neger in de vriendengroep ja!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja Geert Wilders zijn vriendin is ook een allochtoon, rot op met deze emo-argumenten.
Je bent wel degelijk een Koerdenhater.
Zelf hatende Koerd ben je dan, en genoeg berichten met als inhoud dat er weldegelijk genoeg Koerdische burgers nog in Kobane zitten. Met dit soort waardeloze, anekdotische en slappe argumentatie overtuig je niemand, de Koerdenhaat en het Turks nationalisme druipt er vanaf.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Erdogan pokert, maar de turn en de river kunnen weleens tegen gaan vallen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk jonge. Erdogan heeft de VS in zijn zak. Het grote Ottomaanse rijk is weer hersteld.
Laten we het hopen. Gokken is haram namelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Erdogan pokert, maar de turn en de river kunnen weleens tegen gaan vallen.
Daarvoor moet er nog veel bloed vergieten. In de jaren '70 zijn er duizenden jongeren omgekomen voordat Amerika de toestemming gaf voor een coup. En ja, zonder Amerika's toestemming kan niemand een coup plegen in Turkije.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:25 schreef UpsideDown het volgende:
Vroeger pleegde het Turkse leger altijd een coup op zulke momenten.
Dat was vroeger. Erdogan heeft echter wat generaals vervangen. Nu gooit het Turkse leger IS handgebaren de lucht in en poseren ze met strijders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:25 schreef UpsideDown het volgende:
Vroeger pleegde het Turkse leger altijd een coup op zulke momenten.
Het Turkse leger zal nu ook wel wat verdeeld zijn. Er zitten volgens mij ook Koerden in het leger, IS fanboys en seculiere types.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was vroeger. Erdogan heeft echter wat generaals vervangen. Nu gooit het Turkse leger IS handgebaren de lucht in en poseren ze met strijders.
In de perceptie van een nationalistische Turk gaat dat er niet in.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Denken dat Turken een ras zijn
Verder heb ik niets tegen individuele turken hoor. Vang genoeg couchsurfers uit Turkije op. Maar dat betekent niet dat ik het als geheel ook maar allemaal fantastisch moet vinden. De feiten spreken voor zich
Uiteraard. Daarom is het te hopen voor Turkije dat die lui niet met elkaar gaan clashen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het Turkse leger zal nu ook wel wat verdeeld zijn. Er zitten volgens mij ook Koerden in het leger, IS fanboys en seculiere types.
Nee niet echt, Koerden wel, maar voor de rest zijn ze nog steeds allemaal seculiere typen, hoge officiers natuurlijk, en dat geldt. Als het Turkse leger verdeeld zou raken zal Turkije niet meer te redden zijn. Ondanks alle anti-leger propaganda sinds de komst van AKP is het leger nog steeds het meest vertrouwde orgaan onder de bevolking.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het Turkse leger zal nu ook wel wat verdeeld zijn. Er zitten volgens mij ook Koerden in het leger, IS fanboys en seculiere types.
Ik denk ook dat er schermutselingen zullen zijn tussen Turken enerzijds en salafisten enerzijds en salafisten/Islamisten anderzijds.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 01:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Turkije is een land dat veel meer armoede, gefrustreerde jongeren en scheidingen in de samenleving kent dan Noord-West Europa. De chaos in Griekenland is toch ook nog niet overgeslagen naar hier? Hoogstens zal chaos in Turkije tot schermutselingen tussen Koerden enerzijds en Turken/Salafisten anderzijds leiden. Wat misschien best nasty kan zijn maar niet het hele land in een burgeroorlog stort, daarvoor geeft de autochtone bevolking van Noord-West Europa te weinig een fuck om die vete.
Met zo'n kijk op de wereld bestaat er geen ras meerquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Denken dat Turken een ras zijn
Verder heb ik niets tegen individuele turken hoor. Vang genoeg couchsurfers uit Turkije op. Maar dat betekent niet dat ik het als geheel ook maar allemaal fantastisch moet vinden. De feiten spreken voor zich
Nee, je hebt duidelijk niet door wat hij bedoelt. Ga maar de definitie van racisme opzoeken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:44 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Met zo'n kijk op de wereld bestaat er geen ras meerDus ook geen racist, nice.
Oke Mehmetquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:44 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Inderdaad, rollback-politiek van de VS om Turkije uit de invloedssfeer van het communisme en Rusland te onttrekken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:29 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Daarvoor moet er nog veel bloed vergieten. In de jaren '70 zijn er duizenden jongeren omgekomen voordat Amerika de toestemming gaf voor een coup. En ja, zonder Amerika's toestemming kan niemand een coup plegen in Turkije.
Turken zijn, hoewel sommigen dat graag anders zien, geen ras. Ze hebben dan ook geen eigenschappen die hen verheven maken boven volken als Koerden of Slaven. Derhalve is de opmerking van Dven niet racistisch.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:44 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Geen enkel volk is een ras.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Turken zijn, hoewel sommigen dat graag anders zien, geen ras. Ze hebben dan ook geen eigenschappen die hen verheven maken boven volken als Koerden of Slaven. Derhalve is de opmerking van Dven niet racistisch.
turkse stuiptrekkingquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:13 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waarom betrek je het gelijk op de Koerden
Omdat racisme niemand vreemd is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:13 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waarom betrek je het gelijk op de Koerden
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:17 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat racisme niemand vreemd is.
Koerdische nationalisme is irrelevant in een topic over een Koerdische opstand?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je plaatst gelijk 2 comments waar je Koerden noemt terwijl dat helemaal niet relevant is
Nee dat bestaat niet, Koerden zijn gemaakt naar Gods evenbeeld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:18 schreef De_Guidance het volgende:
En Koerdisch nationalisme ook bestaat. Of niet dan?
Dat hele oorspronkelijke bewoners en Ariër gedoe is natuurlijk ook wel redelijk racistischquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:20 schreef primakov het volgende:
[..]
Nee dat bestaat niet, Koerden zijn gemaakt naar Gods evenbeeld.
Nee, maar wel in de discussie waar jij op reageerde.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Koerdische nationalisme is irrelevant in een topic over een Koerdische opstand?
In deze wel, Koerdisch nationalisme is niet de oorzaak van de opstand. Je poging tot het betrekken van Koerdisch nationalisme in dit topic teneinde een balans oid aan te brengen tegenover de anti Turks-nationalistische geluiden hier is gewoon irrelevant. Beetje jij-bakken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:19 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Koerdische nationalisme is irrelevant in een topic over een Koerdische opstand?
Ariër gedoe? En stop aub met jezelf nog meer belachelijk te maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dat hele oorspronkelijke bewoners en Ariër gedoe is natuurlijk ook wel redelijk racistisch
Welke discussie reageerde ik op?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:21 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, maar wel in de discussie waar jij op reageerde.
Niveau "ja, maar hun ...!!"
Etnisch nationalisme gepaard met een superioriteitsgevoel is inderdaad een gevaarlijk duo, maar wanneer Turken worden afgeschilderd als dolle nationalisten en de Koerden, in dit geval specifiek de PKK-sympathisanten die aan het rellen zijn, als vredesduifjes die opkomen voor hun rechten, stuit dat mij tegen de borst. Een groot deel van de Koerden, ook een groot aantal op dit forum, zijn even nationalistisch, deels begrijpelijk gezien hun geschiedenis, maar ze zien zichzelf maar al te graag als humanistische betogers van vrede die geen oog hebben voor de Turkse kant van het verhaal en chaos in Turkije alleen maar toejuichen, hand-in-hand met de overige Turkenhaters die een nat broekje krijgen van destabilisatie in Turkije.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 11:08 schreef De_Guidance het volgende:
En nationalisme is een ziekte, ook Koerdisch nationalisme ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |