Grappig genoeg ook weer veel turkenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:39 schreef Halcon het volgende:
Dat laatste zou kunnen. Net zoals er in Nederland arbeidskrachten uit bv. Oost-Europa zijn die in Nederland komen werken.
Ja, maar dan noemen ze daar in Turkije wel weer dat punt. Net zoals dat profiteren. Volgens mij zitten er ook behoorlijk wat Turken, terwijl die in Nederland ook relatief vaak in de bijstand zitten....quote:
Wie zonder zonde is werpe de eerste steenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar dan noemen ze daar in Turkije wel weer dat punt. Net zoals dat profiteren. Volgens mij zitten er ook behoorlijk wat Turken, terwijl die in Nederland ook relatief vaak in de bijstand zitten....
Naar verhouding zou het wel kunnen ja, ik weet niet hoeveel bewoners KRG heeft.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:29 schreef Che_ het volgende:
[..]
In de KRG zijn er naar verhouding veel meer vluchtelingen opgevangen. In sommige steden heb je zelfs meer vluchtelingen dan aantal inwoners van die stad (!).
Dus het zoveel mogelijk opvangen en zo goed mogelijk verzorgen is natuurlijk onjuist.
Je mede-Koerd UpsideDown heeft opgesomd waarom het vanuit Turkije's oogpunt logisch is dat ze Kobane niet te hulp schieten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als je IS vrij doorgang geeft naar Syrië, IS verzorgt in je ziekenhuizen, de grens dichtgooit zodat Koerden Kobane niet in kunnen of uit kunnen en dat soort praktijken.. dan krijg je boze mensen.
Burgers zijn de stad grotendeels al ontvlucht en ze zijn ook opgevangen in Turkije. Overgebleven zijn Koerdische strijdersgroepen (die men als terroristen beschouwt) en ISIS, dus voor Turkije geen reden om in te grijpen, begrijp je wel.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 12:52 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er zijn meerdere redenen:
1. In Turkije zijn relatief veel salafisten en IS-sympathisanten + cellen, IS aanpakken is aanslagen in Turkse steden.
2. Turkije ziet de Koerden als terroristen, die gaan ze niet helpen.
3. IS is een effectief middel tegen Assad, die wil Turkije ten koste van alles weg hebben. IS aanpakken is Assad versterken.
4. De grens met IS is zo lang, dat hij praktisch gezien niet valt te bewaken. Terroristen kunnen dus relatief eenvoudig Turkije binnendringen voor aanslagen.
Eerst Libanon denk ik. Erdogan is aan het pokeren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:50 schreef speknek het volgende:
Ik vraag me af waarom Turkije zo terughoudend is. Alsof ze niet sowieso de volgende zijn om bij het kalifaat te betrekken. Hopen dat Amerika het voor ze doet? Of vindt Erdogan het stiekem wel best als zn land overgaat naar een strenger soennitisch bewind?
Je zou het bijna zeggen, dan moeten we alle Turken ook maar fascisten gaan noemen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iedereen die kritisch is, is Koerd. Dat weet je toch wel?
Zit niet uit je nek te kletsen, man. Welke rechten hebben de Koerden nu in Turkije niet die anderen wel hebben? Het rellen van PKK-sympathisanten is slechts vanwege het mogelijk wegvallen van de steun voor de beweging in Turkije en heeft geen drol met achtergestelde rechten te maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Beide hebben ze genocide gepleegd. Turkije erkent dit ook nog eens. 20 miljoen koerden geen rechten willen geven maar wel continu huilen over 200.000 Turken in Cyprus
Het is doodzonde dat de Russen de Turken toentertijd niet terug anatolie ingetrapt hebben. Had de wereld er in zuidoostelijk Europa en Klein Azië er stukken beter uit gezien.
Verder is het natuurlijk enorm sneu als je 11 doden wil goedpraten omdat de anderen het zelf ook doen.
IS kan Turkije niet zomaar overwalsen als Irak en Syrië. Wat ze wel kunnen doen is grootschalige aanslagen plegen in grote steden. Voor de V.S. of de V.K. is het makkelijker om te bombarderen, er bestaat een veel minder kans dat er in Londen een aanslag gepleegd wordt dan in Istanbul. Ook zullen zij geen grondtroepen sturen maar Turkije moet het wel, want je bereikt niks met alleen luchtaanvallen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:50 schreef speknek het volgende:
Ik vraag me af waarom Turkije zo terughoudend is. Alsof ze niet sowieso de volgende zijn om bij het kalifaat te betrekken. Hopen dat Amerika het voor ze doet? Of vindt Erdogan het stiekem wel best als zn land overgaat naar een strenger soennitisch bewind?
Ja, Assad is echt duidelijk verzwakt door de komst van IS..quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:00 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je mede-Koerd UpsideDown heeft opgesomd waarom het vanuit Turkije's oogpunt logisch is dat ze Kobane niet te hulp schieten.
[..]
Burgers zijn de stad grotendeels al ontvlucht en ze zijn ook opgevangen in Turkije. Overgebleven zijn Koerdische strijdersgroepen (die men als terroristen beschouwt) en ISIS, dus voor Turkije geen reden om in te grijpen, begrijp je wel.
Turkije heeft duidelijk bepaalde deals met ISIS gesloten, geef ik eerlijk toe, want anders kun je het ongeschonden blijven van de tombe van Suleiman Shah en het vrijkomen van de gegijzelden niet verklaren, dus ISIS nu daadwerkelijk aanvallen, zal door hen beschouwd worden als verraad en reden om Turkije ook onder de kruisvaarders te scharen en om het als direct doelwit te zien.
Turkije heeft zich dus in een lastig parket gewerkt door ISIS lange tijd te gedogen omdat men gedeelde belangen had tegen Assad, maar Koerdische terroristengroepen, die eveneens een bedreiging vormen tegen Turkije, te hulp schieten, is niet in overeenstemming met de belangen van Turkije en dus ondenkbaar.
Zoals ik al zei, zijn burgers de stad en omliggende dorpen grotendeels al ontvlucht, dus de lokroep van PKK-sympathisanten in het land is omdat de steun vanuit Syrië voor de beweging in Turkije weg zal vallen. Voor Turkije is dat alleen maar een win-winsituatie. Hen vrij doorgang verlenen tot Kobane om hun maatjes te hulp te schieten, betekent alleen maar dat je de hand van een groep die voor jou ook een dreiging vormt, versterkt en hun aanwezigheid aldaar garandeert.
Het zijn alleen naast Bulgaarse feiten ook Roemeense, Joegoslavische, Griekse, Hongaarse en Oostenrijkse feiten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:37 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Wat is dit voor Bulgaars nationalisme?
Natuurlijk jonge. Erdogan heeft de VS in zijn zak. Het grote Ottomaanse rijk is weer hersteld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:41 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Denken dat de VS dat meent.
Die spelen precies hetzelfde plannetje als Turkije.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ben geen Koerdenhater. Ik houd van Koerden. Mijn vrouw is een Koerd.
Inderdaad, categorie ik ben geen racist want ik heb een neger in de vriendengroep ja!quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja Geert Wilders zijn vriendin is ook een allochtoon, rot op met deze emo-argumenten.
Je bent wel degelijk een Koerdenhater.
Zelf hatende Koerd ben je dan, en genoeg berichten met als inhoud dat er weldegelijk genoeg Koerdische burgers nog in Kobane zitten. Met dit soort waardeloze, anekdotische en slappe argumentatie overtuig je niemand, de Koerdenhaat en het Turks nationalisme druipt er vanaf.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 02:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zit geen onzin te praten achterlijke debiel. Ik ken heel veel Koerden en kan heel goed met ze opschieten. Ik ken zowel Koerden die pro PKK als anti PKK zijn. Jij weet helemaal geen ene flikker over de situatie daar. Ik ben zelf ook nog eens kwart Koerd. Verreweg de meeste Koerden zijn Kobane ontvlucht en worden nu opgevangen in Turkije.
Erdogan pokert, maar de turn en de river kunnen weleens tegen gaan vallen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk jonge. Erdogan heeft de VS in zijn zak. Het grote Ottomaanse rijk is weer hersteld.
Laten we het hopen. Gokken is haram namelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Erdogan pokert, maar de turn en de river kunnen weleens tegen gaan vallen.
Daarvoor moet er nog veel bloed vergieten. In de jaren '70 zijn er duizenden jongeren omgekomen voordat Amerika de toestemming gaf voor een coup. En ja, zonder Amerika's toestemming kan niemand een coup plegen in Turkije.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:25 schreef UpsideDown het volgende:
Vroeger pleegde het Turkse leger altijd een coup op zulke momenten.
Dat was vroeger. Erdogan heeft echter wat generaals vervangen. Nu gooit het Turkse leger IS handgebaren de lucht in en poseren ze met strijders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:25 schreef UpsideDown het volgende:
Vroeger pleegde het Turkse leger altijd een coup op zulke momenten.
Het Turkse leger zal nu ook wel wat verdeeld zijn. Er zitten volgens mij ook Koerden in het leger, IS fanboys en seculiere types.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 10:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was vroeger. Erdogan heeft echter wat generaals vervangen. Nu gooit het Turkse leger IS handgebaren de lucht in en poseren ze met strijders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |