abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145384743
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet veel, maar er zijn zelfs nog bejaarden die weigeren weg te gaan. Ook onder de strijders zitten gewoon huisvaders.
Wat versta jij onder veel dan?

Denk dat er toch nog wel zeker duizend zitten?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 02:29:21 #202
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145384749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat versta jij onder veel dan?

Denk dat er toch nog wel zeker duizend zitten?
N.a.v. wat ik heb gelezen zeker wel ja.
pi_145384750
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er zitten daar nog behoorlijk veel burgers ja, nog zeker honderden zo niet duizenden.
Dat betekent dus dat verreweg de meeste Koerden uit Kobane nu in Turkije opgevangen en gevoed worden.
pi_145384753
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
N.a.v. wat ik heb gelezen zeker wel ja.
Dat is toch niet weinig man?

Ja in verhouding misschien, maar het gaat hier over mensenlevens !
pi_145384759
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat verreweg de meeste Koerden uit Kobane nu in Turkije opgevangen en gevoed worden.
De grenzen gingen open en dicht open en dicht, en dat terwijl de ISIS-ratten vrije doorgang hadden. Verder worden ISIS ratten verzorgt in ziekenhuizen en later niet opgepakt.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 02:32:00 #206
396550 Richestorags
pi_145384767
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is toch niet weinig man?

Ja in verhouding misschien, maar het gaat hier over mensenlevens !
Inderdaad. Daarom snap ik de apathische houding van al die Turken op Fok! ook niet. Ik ben ook geen fan van gedragingen van elementen van bepaalde groeperingen hier, maar zou nooit en te nimmer juichen om een aanstaande massaslachting.
pi_145384773
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarom snap ik de apathische houding van al die Turken op Fok! ook niet. Ik ben ook geen fan van gedragingen van elementen van bepaalde groeperingen hier, maar zou nooit en te nimmer juichen om een aanstaande massaslachting.
Het zijn nationalisten, overdreven trots zijn op een stuk grond......

Dan heb je je hersenen sowieso niet op een rijtje.
pi_145384781
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Voor een deel gevlucht omdat Turkije de grenzen dichthoud voor wapenleveranties.
Maar wel grenzen openlaat voor IS-sukkels die via Turkije naar Syrie trekken.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_145384825
Ik ben net uit geweest. Zitten jullie nog steeds hier te praten? :D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_145384929
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:48 schreef firefly3 het volgende:
Sowieso, 24/7 fok jeweet.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 03:51:14 #211
396550 Richestorags
pi_145385015
Voor mij was het pas 9:50. Zit in NYC, ook hier gaat Fok! door :')
pi_145385203
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:48 schreef firefly3 het volgende:
Verkapt kijk mij eens met mijn nichtje naar de McDonalds gaan post.
pi_145385349
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 06:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Verkapt kijk mij eens met mijn nichtje naar de McDonalds gaan post.
Damn, busted :(
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:35:55 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145385373
Blijft een apart volkje, die Turken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145385464
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 01:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Turkije is nooit echt stabiel geweest
De afgelopen halve eeuw niet inderdaad. Net als Griekenland wat dat betreft, maar Turkije heeft het ongeluk tevens naast Syrië, Irak en Iran te liggen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:59:48 #216
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145385532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:53 schreef waht het volgende:

[..]

De afgelopen halve eeuw niet inderdaad. Net als Griekenland wat dat betreft, maar Turkije heeft het ongeluk tevens naast Syrië, Irak en Iran te liggen.
Griekenland heeft het ongeluk naast Turkije te liggen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145385538
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 07:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Griekenland heeft het ongeluk naast Turkije te liggen.
Correct.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_145385803
Wel grappig hoor, Turken beschuldigen met een zwart-witte kijk op de situatie maar zelf geen haar beter zijn :').
Turken zijn net zo objectief(of subjectief) als jullie dat zijn, niet meer of minder.

Even met statistieken spreken:
11 van de 35 doden zijn op naam van Turken(4 door Turkse nationalisten dus, 7 politie of leger): Turken zijn achterlijk, barbaren, honden, ongetwijfeld allemaal Koerdenhaters(goh hoe zouden 10 miljoen Turken en 4 miljoen Koerden in Istanbul samen kunnen leven zonder elkaar te moorden?), allemaal afschieten :')

24 mensen die door Koerden zelf zijn afgeslacht(een deel religieuze -Hudapar- Koerden, een deel nationalistische/PKK), daarnaast is het Selahattin Demirtas die het bloedvergieten heeft laten beginnen(wat mij betreft heeft de regering ook evenveel schuld): hoor je hier op fok niks over, PKK is waarschijnlijk geheel onschuldig, ze zijn natuurlijk vredesduifjes :') Koerden allemaal lieverdjes

Conclusie: Turken zij barbaren. Koerden? *zwijg*

Rot een eind op met je Turkenhaat als je zelf geen haar beter beter bent dan een gemiddelde Turk.

Nu ontopic:

Officieel 35 doden.
Zuid-Oost Turkije:
Diyarbakir 10, Mardin 6, Siirt 5, Van 1, Batman 1, Mus 1, 6 Bingol(2 agenten), Gaziantep 4

Middellandse zeegebied(nationalistische regio met grote Koerdische minderheden):
Adana 1

Bron:
quote:
Olaylarda Diyarbakır'da 10, Mardin'de 6, Siirt'te 5, Adana'da 1, Van'da 1, Batman'da 1 ve Muş'ta 1 olmak üzere salı gecesi başlayan olaylarda toplam 25 kişi yaşamını yitirdi, onlarca kişi de yaralandı. Perşembe gecesi de Gaziantep, Bingöl'de yaşanan olaylarda da şehit olan polisler Atıf Şahin ve Hüseyin Hatipoğlu ile birlikte 10 kişi yaşamını yitirdi.

Pazartesi günü başlayan gösterilerde hayatını kaybedenlerin bulunduğu iller ve ölenlerin kimlikleri şöyle:
* DİYARBAKIR: (10 ölü) Turan Yavaş, Hasan Gökyüz, Riyat Güneş, Hüseyin Ahmet Dakak, Mahmut Enes, Süleyman Kale, Yusuf Tokar, Mahsun Çoban, Uğur Özbay (19), Baver Şeyhanlıoğulları (18).
* MARDİN (6 ölü): Sinan Toprak (18), Bilal Geze (29), Mehmet Erdoğan (22), Suudi vatandaşı Fehad İbrahim Elduveric (45), Suriye vatandaşı Abdullah Muhammed Latif (43), Abdülkerim Seyhan.
* SİİRT: (5 ölü) Yusuf Çelik (17), babası Necmettin Çelik (45), Mehdi Erdoğan (35), Davut Nas (19), Kamil Taş (28).
* ADANA (1 ölü): Ahmet Albay (65)
* MUŞ (1 ölü): Hasan Buksur (25)
* BATMAN (1 ölü): Emrah Demir (23).
* VAN (1 ölü): Hamit Caner (55)
* GAZİANTEP (4 ölü)
* BİNGÖL (4 ölü, polisleri şehit edip kaçarken operasyonda öldürülenler)
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27359475.asp
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:33:24 #219
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145385820
Huilen over turkenhaat :')

Beetje als een Duitser in 1943 die zich druk maakt over het geklaag over Duitsland.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:35:16 #220
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145385842
Turkije en hun steun aan ISIS :r
PKK _O_
Anti-Turkije
pi_145385876
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:33 schreef Dven het volgende:
Huilen over turkenhaat :')

Beetje als een Duitser in 1943 die zich druk maakt over het geklaag over Duitsland.
Huidig Turkije kunnen vergelijken met Nazi Duitsland :')

Spreken over 'huillie huillie' als je met je neus op de feiten gedrukt wordt, mooie verdediging, zo lek als een mandje, lijkt de grenzen van Turkije wel.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:43:09 #222
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145385907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:31 schreef Eagle_99 het volgende:
Wel grappig hoor, Turken beschuldigen met een zwart-witte kijk op de situatie maar zelf geen haar beter zijn :').
Turken zijn net zo objectief(of subjectief) als jullie dat zijn, niet meer of minder.

11 van de 35 doden zijn op naam van Turken(4 door Turkse nationalisten dus, 7 politie of leger): Turken zijn achterlijk, barbaren, honden, ongetwijfeld allemaal Koerdenhaters(goh hoe zouden 10 miljoen Turken en 4 miljoen Koerden in Istanbul samen kunnen leven zonder elkaar te moorden?), allemaal afschieten :')

24 mensen die door Koerden zelf zijn afgeslacht(een deel religieuze -Hudapar- Koerden, een deel nationalistische/PKK), daarnaast is het Selahattin Demirtas die het bloedvergieten heeft laten beginnen(wat mij betreft heeft de regering ook evenveel schuld): hoor je hier op fok niks over, PKK is waarschijnlijk geheel onschuldig, ze zijn natuurlijk vredesduifjes :') Koerden allemaal lieverdjes

Rot een eind op met je Turkenhaat als je zelf geen haar beter beter bent dan een gemiddelde Turk.

Nu ontopic:

Officieel 35 doden.
Zuid-Oost Turkije:
Diyarbakir 10, Mardin 6, Siirt 5, Van 1, Batman 1, Mus 1, 6 Bingol(2 agenten), Gaziantep 4

Middellandse zeegebied(nationalistische regio met grote Koerdische minderheden):
Adana 1

Bron:

[..]

Als je IS vrij doorgang geeft naar Syrië, IS verzorgt in je ziekenhuizen, de grens dichtgooit zodat Koerden Kobane niet in kunnen of uit kunnen en dat soort praktijken.. dan krijg je boze mensen. :)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:45:53 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145385945
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:38 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Huidig Turkije kunnen vergelijken met Nazi Duitsland :')

Spreken over 'huillie huillie' als je met je neus op de feiten gedrukt wordt, mooie verdediging, zo lek als een mandje, lijkt de grenzen van Turkije wel.
Beide hebben ze genocide gepleegd. Turkije erkent dit ook nog eens. 20 miljoen koerden geen rechten willen geven maar wel continu huilen over 200.000 Turken in Cyprus :')

Het is doodzonde dat de Russen de Turken toentertijd niet terug anatolie ingetrapt hebben. Had de wereld er in zuidoostelijk Europa en Klein Azië er stukken beter uit gezien.

Verder is het natuurlijk enorm sneu als je 11 doden wil goedpraten omdat de anderen het zelf ook doen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:48:11 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145385974
Zelfs de VS zijn boos op Turkije. Nou dan moet je wel heel wat op je geweten hebben wanneer zelfs je holmaatje je veroordeelt.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:49:55 #225
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145385999
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 02:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nou ja, voor de Turken hier op fok is het een ver-van-mijn-bed show. Die roepen gewoon populistische dingen waarmee ze hopen te scoren bij andere Turken in hun omgeving.

Massaslachting onder de Koerden? Dat wordt een hele, hele bloederige en lange oorlog voor de Turken. Erdogan is wel zo slim om dat niet te laten gebeuren, lijkt me.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:51:30 #226
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145386026
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Beide hebben ze genocide gepleegd. Turkije erkent dit ook nog eens. 20 miljoen koerden geen rechten willen geven maar wel continu huilen over 200.000 Turken in Cyprus :')

Het is doodzonde dat de Russen de Turken toentertijd niet terug anatolie ingetrapt hebben. Had de wereld er in zuidoostelijk Europa en Klein Azië er stukken beter uit gezien.

Verder is het natuurlijk enorm sneu als je 11 doden wil goedpraten omdat de anderen het zelf ook doen.
Zuidwest bedoel je?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:51:41 #227
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145386028
Buiten dat zijn Turken een vies nationalistisch, patriottisch en populistisch volk. Het zit in de aard van het beestje om eigen misstanden niet te willen zien.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:52:48 #228
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145386045
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:51 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zuidwest bedoel je?
Overal eigenlijk wel. Turken hebben half zuidelijk Europa verziekt.
pi_145386067
Dven spreekt wijze woorden. ^O^
pi_145386090
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:43 schreef Che_ het volgende:

[..]

Als je IS vrij doorgang geeft naar Syrië, IS verzorgt in je ziekenhuizen, de grens dichtgooit zodat Koerden Kobane niet in kunnen of uit kunnen en dat soort praktijken.. dan krijg je boze mensen. :)
Turkije heeft Isis en alle andere anti-Assad groeperingen vrije doorgang gegeven, geen enkel westerse land heeft het recht Turkije hierover te beoordelen, want ze wisten er allemaal over. Joe Biden's uitspraken kloppen wat mij betreft, alleen vertelt hij het op zo'n manier dat dit allemaal zonder de V.S.'s toestemming is gebeurd. Nee, ze wisten er alles van, en hebben het ook toegestaan.

Dat Turkije 200.000 Koerden heeft toegelaten zie je natuurlijk niet. Ik leef mee met de civiele burgers die daar zijn en weigeren weg te vluchten, maar ik ga PKK niet helpen. Ik zou me eerst afvragen waarom het Turkse volk zich zo fel keert tegen de PKK en zich neutraal houdt in hun strijd tegen de IS voordat ik ze ga beoordelen.
pi_145386227
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:45 schreef Dven het volgende:

[..]

Lekker gebeurtenissen van 100 jaar geleden erbij halen :')

Koerden krijgen met de dag meer rechten, niemand gaat Turkije's fouten ontkennen, maar ontkennen dat de huidige Turkije een nieuwe bladzijde heeft geopend en vooruitgang wil boeken t.o.v. de Koerdische probleem is alles behalve objectief.

Ik praat niks goed, maar ik ga ook niet rouwen om een stelletje terroristen die 2 agenten hebben vermoord en vervolgens zijn afgeschoten. Zou ik(en jij ook) ook niet doen als een terroriatische groep Nederlandse agenten zou vermoorden.
pi_145386250
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:51 schreef Dven het volgende:
Buiten dat zijn Turken een vies nationalistisch, patriottisch en populistisch volk. Het zit in de aard van het beestje om eigen misstanden niet te willen zien.
Mooi dat je toegeeft dat je een racist bent. Niet janken als een Turk hetzelfde doet.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:07:24 #233
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145386284
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:55 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Turkije heeft Isis en alle andere anti-Assad groeperingen vrije doorgang gegeven, geen enkel westerse land heeft het recht Turkije hierover te beoordelen, want ze wisten er allemaal over. Joe Biden's uitspraken kloppen wat mij betreft, alleen vertelt hij het op zo'n manier dat dit allemaal zonder de V.S.'s toestemming is gebeurd. Nee, ze wisten er alles van, en hebben het ook toegestaan.

Dat Turkije 200.000 Koerden heeft toegelaten zie je natuurlijk niet. Ik leef mee met de civiele burgers die daar zijn en weigeren weg te vluchten, maar ik ga PKK niet helpen. Ik zou me eerst afvragen waarom het Turkse volk zich zo fel keert tegen de PKK en zich neutraal houdt in hun strijd tegen de IS voordat ik ze ga beoordelen.
TUrkije gaf wel IS doorgang, maar Koerden niet die naar Kobane wilden om te vechten.

En overigens logisch he dat je die vluchtelingen binnenlaat als ze allemaal bij de grens staan en toen al Koerden uit Turkije opperden om ze binnen te laten. Buiten dat wilde Turkije zelfs niet het gezichtsverlies om ze om te laten komen van de honger of dood door IS als zij Kobane wel hadden veroverd.

Verder doe je alsof al die vluchtelingen door Turkije worden opgevangen terwijl heel veel hulp van donaties komt en Koerden uit TR.
pi_145386323
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:55 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
quote:
Maar de strijdbaarheid die in haar brandt, wint het van de rouw. Fel zegt ze: 'Ik wacht hier al 48 uur op het lichaam van mijn man. Is dat gerechtigheid? Samen met twee andere vrouwen van verzetsstrijders in Kobani konden we in het Turkse Urfa van het geld dat we hadden, slechts een kamer huren zonder toilet. Zodra mensen daar zagen dat we uit Syrië kwamen, joegen ze ons weg. Westerse landen zouden Turkije geen geld moeten geven voor de opvang van vluchtelingen, want ze doen veel te weinig voor ons. De enigen die ons helpen zijn de mensen van de Koerdische partijen hier.'
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)in-hels-Kobani.dhtml
pi_145386373
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:07 schreef Che_ het volgende:

[..]

TUrkije gaf wel IS doorgang, maar Koerden niet die naar Kobane wilden om te vechten.

En overigens logisch he dat je die vluchtelingen binnenlaat als ze allemaal bij de grens staan en toen al Koerden uit Turkije opperden om ze binnen te laten. Buiten dat wilde Turkije zelfs niet het gezichtsverlies om ze om te laten komen van de honger of dood door IS als zij Kobane wel hadden veroverd.

Verder doe je alsof al die vluchtelingen door Turkije worden opgevangen terwijl heel veel hulp van donaties komt en Koerden uit TR.
IS krijgt geen doorgang meer, hebben het wel gekregen destijds ja. Koerden mogen wat mij betreft wel doorgang krijgen als ze willen meeverdedigen in Kobane, wss wilt Turkije niet zijn eigen burgers de strijd in sturen maar ik begrijpt de Koerden die willen vertrekken, dat gebied is familie van elkaar. Maar PKK helpen met hun strijd is geen optie voor Turkije.

Hulp vanuit het buitenland is minimaal wat betreft de vluchtelingen. Ik haat Erdogan als geen ander, maar hij heeft een punt als het over de hulp aan de vluchtelingen gaat. Turkije heeft enorm veel moeten uitgeven voor 1,5 miljoen vluchtelingen. En alsnog is het niet genoeg, overal in Istanbul en Ankara zie ik Syrische bedelaars.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:15:03 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145386430
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:05 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Mooi dat je toegeeft dat je een racist bent. Niet janken als een Turk hetzelfde doet.
Denken dat Turken een ras zijn :')

Verder heb ik niets tegen individuele turken hoor. Vang genoeg couchsurfers uit Turkije op. Maar dat betekent niet dat ik het als geheel ook maar allemaal fantastisch moet vinden. De feiten spreken voor zich :)
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:16:37 #237
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145386466
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:12 schreef Eagle_99 het volgende:

wss wilt Turkije niet zijn eigen burgers de strijd in sturen
Hahahah :')

Je maakt grapje?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:18:17 #238
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145386513
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:12 schreef Eagle_99 het volgende:

Hulp vanuit het buitenland is minimaal wat betreft de vluchtelingen. Ik haat Erdogan als geen ander, maar hij heeft een punt als het over de hulp aan de vluchtelingen gaat. Turkije heeft enorm veel moeten uitgeven voor 1,5 miljoen vluchtelingen. En alsnog is het niet genoeg, overal in Istanbul en Ankara zie ik Syrische bedelaars.
De Koerdische vluchtelingen uit Syrië worden veelal door Koerden uit TR opgevangen.
pi_145386561
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
De Koerdische vluchtelingen uit Syrië worden veelal door Koerden uit TR opgevangen.
Ja, Turkije doet er zelf vrij weinig aan, behalve die mensen provoceren.
pi_145386658
quote:
Wel erg ondankbaar van ze als ze de hulp van Turkije aan 1,5 miljoen vluchtelingen ontkennen. Er zullen vast mensen tussen zitten die niet genoeg hulp krijgen, maar denken dat Turkije niks doet is niet objectief.
Dat er een groeiende Arabierenhaat is onder de Turkse bevolking kan ik niet ontkennen, dat is net zoals de groeiende Marrokanenhaat in Nederland door bv. de misdaadcijfers.
Daarnaast vraag ik me af welk westers land miljoenen vluchtelingen zou kunnen opvangen? We moeten niet vergeten dat deze mensen waarschijnlijk nog jarenlang in Turkije zullen verblijven en dat zelfs een deel nooit zal terugkeren. Ik zit nu in een kleine Turkse stad met 28 duizend inwoners en heb gehoord dat zelfs hier Syriërs zijn gekomen als goedkope arbeidskracht. Ik heb ze nog niet gezien trouwens.
pi_145386688
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:25 schreef Eagle_99 het volgende:

Daarnaast vraag ik me af welk westers land miljoenen vluchtelingen zou kunnen opvangen?
Nederland natuurlijk. Iedereen moet er een of meerdere in huis nemen.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:29:00 #242
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145386714
quote:

[..]

Wel erg ondankbaar van ze als ze de hulp van Turkije aan 1,5 miljoen vluchtelingen ontkennen. Er zullen vast mensen tussen zitten die niet genoeg hulp krijgen, maar denken dat Turkije niks doet is niet objectief.
Dat er een groeiende Arabierenhaat is onder de Turkse bevolking kan ik niet ontkennen, dat is net zoals de groeiende Marrokanenhaat in Nederland door bv. de misdaadcijfers.
Daarnaast vraag ik me af welk westers land miljoenen vluchtelingen zou kunnen opvangen? We moeten niet vergeten dat deze mensen waarschijnlijk nog jarenlang in Turkije zullen verblijven en dat zelfs een deel nooit zal terugkeren. Ik zit nu in een kleine Turkse stad met 28 duizend inwoners en heb gehoord dat zelfs hier Syriërs zijn gekomen als goedkope arbeidskracht. Ik heb ze nog niet gezien trouwens.
In de KRG zijn er naar verhouding veel meer vluchtelingen opgevangen. In sommige steden heb je zelfs meer vluchtelingen dan aantal inwoners van die stad (!).

Dus het zoveel mogelijk opvangen en zo goed mogelijk verzorgen is natuurlijk onjuist.
pi_145386754
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:18 schreef Che_ het volgende:

[..]

Aan de grensgebieden zijn het veelal families van elkaar, logisch dat een Koerd uit Kobane bij zijn achteroom blijft dan in een vluchtelingenkamp.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:32:32 #244
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145386791
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:30 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Aan de grensgebieden zijn het veelal families van elkaar, logisch dat een Koerd uit Kobane bij zijn achteroom blijft dan bij een vluchtelingenkamp.
Je geeft nu een reden op, maar dat verandert niks aan het feit dat je daarmee bevestigt.
pi_145386824
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:32 schreef Che_ het volgende:

[..]

Je geeft nu een reden op, maar dat verandert niks aan het feit dat je daarmee bevestigt.
Ik zeg toch niet dat Koerden in de regio niks doen? Ik ontken alleen niet dat Turkije iets doet met de vluchtelingen. Ontken jij dat wel?
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:35:14 #246
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_145386839
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 09:33 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat Koerden in de regio niks doen? Ik ontken alleen niet dat Turkije iets doet met de vluchtelingen. Ontken jij dat wel?
Zie mijn eerdere post hierover.

Je suggereerde wel dat TR al die vluchtelingen heeft opgevangen etc. maar dat klopt dus niet.
pi_145386874
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Overal eigenlijk wel. Turken hebben half zuidelijk Europa verziekt.
Wat is dit voor Bulgaars nationalisme? :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:38:31 #248
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_145386906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:31 schreef Eagle_99 het volgende:

Nu ontopic:

Officieel 35 doden.
Zuid-Oost Turkije:

Adana 1

Bron:

[..]

Dit.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_145386926
quote:
[..]
Als je goed leest en goed oplet, lees je dat men het absoluut niet ontkent. Dat kan ook niet, want we zien allemaal de beelden van vluchtelingen in Turkije. Je kunt je stellen op het standpunt dat het acteurs zijn, maar dan is het tijd voor een bezoekje aan de dokter.

De meeste Westerse landen kunnen dat natuurlijk niet. Een land als Nederland is bv. ook veel kleiner als Turkije. Ik weet niet precies hoe het sociale stelsel van Turkije in elkaar zit, maar dat zal ook allemaal wel iets anders gaan in Turkije.

Twee grote groepen in één land werkt volgens mij ook vaker niet dan wel. Een groep zal zich altijd wel achtergesteld voelen.

Dat laatste zou kunnen. Net zoals er in Nederland arbeidskrachten uit bv. Oost-Europa zijn die in Nederland komen werken.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:41:14 #250
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_145386967
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:48 schreef Dven het volgende:
Zelfs de VS zijn boos op Turkije. Nou dan moet je wel heel wat op je geweten hebben wanneer zelfs je holmaatje je veroordeelt.
Denken dat de VS dat meent. :')

Die spelen precies hetzelfde plannetje als Turkije.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')