Zuidwest bedoel je?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Beide hebben ze genocide gepleegd. Turkije erkent dit ook nog eens. 20 miljoen koerden geen rechten willen geven maar wel continu huilen over 200.000 Turken in Cyprus
Het is doodzonde dat de Russen de Turken toentertijd niet terug anatolie ingetrapt hebben. Had de wereld er in zuidoostelijk Europa en Klein Azië er stukken beter uit gezien.
Verder is het natuurlijk enorm sneu als je 11 doden wil goedpraten omdat de anderen het zelf ook doen.
Overal eigenlijk wel. Turken hebben half zuidelijk Europa verziekt.quote:
Turkije heeft Isis en alle andere anti-Assad groeperingen vrije doorgang gegeven, geen enkel westerse land heeft het recht Turkije hierover te beoordelen, want ze wisten er allemaal over. Joe Biden's uitspraken kloppen wat mij betreft, alleen vertelt hij het op zo'n manier dat dit allemaal zonder de V.S.'s toestemming is gebeurd. Nee, ze wisten er alles van, en hebben het ook toegestaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Als je IS vrij doorgang geeft naar Syrië, IS verzorgt in je ziekenhuizen, de grens dichtgooit zodat Koerden Kobane niet in kunnen of uit kunnen en dat soort praktijken.. dan krijg je boze mensen.
Lekker gebeurtenissen van 100 jaar geleden erbij halenquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Beide hebben ze genocide gepleegd. Turkije erkent dit ook nog eens. 20 miljoen koerden geen rechten willen geven maar wel continu huilen over 200.000 Turken in Cyprus
Het is doodzonde dat de Russen de Turken toentertijd niet terug anatolie ingetrapt hebben. Had de wereld er in zuidoostelijk Europa en Klein Azië er stukken beter uit gezien.
Verder is het natuurlijk enorm sneu als je 11 doden wil goedpraten omdat de anderen het zelf ook doen.
Mooi dat je toegeeft dat je een racist bent. Niet janken als een Turk hetzelfde doet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:51 schreef Dven het volgende:
Buiten dat zijn Turken een vies nationalistisch, patriottisch en populistisch volk. Het zit in de aard van het beestje om eigen misstanden niet te willen zien.
TUrkije gaf wel IS doorgang, maar Koerden niet die naar Kobane wilden om te vechten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:55 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Turkije heeft Isis en alle andere anti-Assad groeperingen vrije doorgang gegeven, geen enkel westerse land heeft het recht Turkije hierover te beoordelen, want ze wisten er allemaal over. Joe Biden's uitspraken kloppen wat mij betreft, alleen vertelt hij het op zo'n manier dat dit allemaal zonder de V.S.'s toestemming is gebeurd. Nee, ze wisten er alles van, en hebben het ook toegestaan.
Dat Turkije 200.000 Koerden heeft toegelaten zie je natuurlijk niet. Ik leef mee met de civiele burgers die daar zijn en weigeren weg te vluchten, maar ik ga PKK niet helpen. Ik zou me eerst afvragen waarom het Turkse volk zich zo fel keert tegen de PKK en zich neutraal houdt in hun strijd tegen de IS voordat ik ze ga beoordelen.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:55 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Turkije heeft Isis en alle andere anti-Assad groeperingen vrije doorgang gegeven, geen enkel westerse land heeft het recht Turkije hierover te beoordelen, want ze wisten er allemaal over. Joe Biden's uitspraken kloppen wat mij betreft, alleen vertelt hij het op zo'n manier dat dit allemaal zonder de V.S.'s toestemming is gebeurd. Nee, ze wisten er alles van, en hebben het ook toegestaan.
Dat Turkije 200.000 Koerden heeft toegelaten zie je natuurlijk niet. Ik leef mee met de civiele burgers die daar zijn en weigeren weg te vluchten, maar ik ga PKK niet helpen. Ik zou me eerst afvragen waarom het Turkse volk zich zo fel keert tegen de PKK en zich neutraal houdt in hun strijd tegen de IS voordat ik ze ga beoordelen.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)in-hels-Kobani.dhtmlquote:Maar de strijdbaarheid die in haar brandt, wint het van de rouw. Fel zegt ze: 'Ik wacht hier al 48 uur op het lichaam van mijn man. Is dat gerechtigheid? Samen met twee andere vrouwen van verzetsstrijders in Kobani konden we in het Turkse Urfa van het geld dat we hadden, slechts een kamer huren zonder toilet. Zodra mensen daar zagen dat we uit Syrië kwamen, joegen ze ons weg. Westerse landen zouden Turkije geen geld moeten geven voor de opvang van vluchtelingen, want ze doen veel te weinig voor ons. De enigen die ons helpen zijn de mensen van de Koerdische partijen hier.'
IS krijgt geen doorgang meer, hebben het wel gekregen destijds ja. Koerden mogen wat mij betreft wel doorgang krijgen als ze willen meeverdedigen in Kobane, wss wilt Turkije niet zijn eigen burgers de strijd in sturen maar ik begrijpt de Koerden die willen vertrekken, dat gebied is familie van elkaar. Maar PKK helpen met hun strijd is geen optie voor Turkije.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
TUrkije gaf wel IS doorgang, maar Koerden niet die naar Kobane wilden om te vechten.
En overigens logisch he dat je die vluchtelingen binnenlaat als ze allemaal bij de grens staan en toen al Koerden uit Turkije opperden om ze binnen te laten. Buiten dat wilde Turkije zelfs niet het gezichtsverlies om ze om te laten komen van de honger of dood door IS als zij Kobane wel hadden veroverd.
Verder doe je alsof al die vluchtelingen door Turkije worden opgevangen terwijl heel veel hulp van donaties komt en Koerden uit TR.
Denken dat Turken een ras zijnquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:05 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Mooi dat je toegeeft dat je een racist bent. Niet janken als een Turk hetzelfde doet.
Hahahahquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:12 schreef Eagle_99 het volgende:
wss wilt Turkije niet zijn eigen burgers de strijd in sturen
De Koerdische vluchtelingen uit Syrië worden veelal door Koerden uit TR opgevangen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:12 schreef Eagle_99 het volgende:
Hulp vanuit het buitenland is minimaal wat betreft de vluchtelingen. Ik haat Erdogan als geen ander, maar hij heeft een punt als het over de hulp aan de vluchtelingen gaat. Turkije heeft enorm veel moeten uitgeven voor 1,5 miljoen vluchtelingen. En alsnog is het niet genoeg, overal in Istanbul en Ankara zie ik Syrische bedelaars.
Ja, Turkije doet er zelf vrij weinig aan, behalve die mensen provoceren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
De Koerdische vluchtelingen uit Syrië worden veelal door Koerden uit TR opgevangen.
Wel erg ondankbaar van ze als ze de hulp van Turkije aan 1,5 miljoen vluchtelingen ontkennen. Er zullen vast mensen tussen zitten die niet genoeg hulp krijgen, maar denken dat Turkije niks doet is niet objectief.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)in-hels-Kobani.dhtml
Nederland natuurlijk. Iedereen moet er een of meerdere in huis nemen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:25 schreef Eagle_99 het volgende:
Daarnaast vraag ik me af welk westers land miljoenen vluchtelingen zou kunnen opvangen?
In de KRG zijn er naar verhouding veel meer vluchtelingen opgevangen. In sommige steden heb je zelfs meer vluchtelingen dan aantal inwoners van die stad (!).quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:25 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wel erg ondankbaar van ze als ze de hulp van Turkije aan 1,5 miljoen vluchtelingen ontkennen. Er zullen vast mensen tussen zitten die niet genoeg hulp krijgen, maar denken dat Turkije niks doet is niet objectief.
Dat er een groeiende Arabierenhaat is onder de Turkse bevolking kan ik niet ontkennen, dat is net zoals de groeiende Marrokanenhaat in Nederland door bv. de misdaadcijfers.
Daarnaast vraag ik me af welk westers land miljoenen vluchtelingen zou kunnen opvangen? We moeten niet vergeten dat deze mensen waarschijnlijk nog jarenlang in Turkije zullen verblijven en dat zelfs een deel nooit zal terugkeren. Ik zit nu in een kleine Turkse stad met 28 duizend inwoners en heb gehoord dat zelfs hier Syriërs zijn gekomen als goedkope arbeidskracht. Ik heb ze nog niet gezien trouwens.
Aan de grensgebieden zijn het veelal families van elkaar, logisch dat een Koerd uit Kobane bij zijn achteroom blijft dan in een vluchtelingenkamp.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
De Koerdische vluchtelingen uit Syrië worden veelal door Koerden uit TR opgevangen.
Je geeft nu een reden op, maar dat verandert niks aan het feit dat je daarmee bevestigt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:30 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Aan de grensgebieden zijn het veelal families van elkaar, logisch dat een Koerd uit Kobane bij zijn achteroom blijft dan bij een vluchtelingenkamp.
Ik zeg toch niet dat Koerden in de regio niks doen? Ik ontken alleen niet dat Turkije iets doet met de vluchtelingen. Ontken jij dat wel?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je geeft nu een reden op, maar dat verandert niks aan het feit dat je daarmee bevestigt.
Zie mijn eerdere post hierover.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:33 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat Koerden in de regio niks doen? Ik ontken alleen niet dat Turkije iets doet met de vluchtelingen. Ontken jij dat wel?
Wat is dit voor Bulgaars nationalisme?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Overal eigenlijk wel. Turken hebben half zuidelijk Europa verziekt.
Dit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:31 schreef Eagle_99 het volgende:
Wel grappig hoor, Turken beschuldigen met een zwart-witte kijk op de situatie maar zelf geen haar beter zijn.
Turken zijn net zo objectief(of subjectief) als jullie dat zijn, niet meer of minder.
Even met statistieken spreken:
11 van de 35 doden zijn op naam van Turken(4 door Turkse nationalisten dus, 7 politie of leger): Turken zijn achterlijk, barbaren, honden, ongetwijfeld allemaal Koerdenhaters(goh hoe zouden 10 miljoen Turken en 4 miljoen Koerden in Istanbul samen kunnen leven zonder elkaar te moorden?), allemaal afschieten
24 mensen die door Koerden zelf zijn afgeslacht(een deel religieuze -Hudapar- Koerden, een deel nationalistische/PKK), daarnaast is het Selahattin Demirtas die het bloedvergieten heeft laten beginnen(wat mij betreft heeft de regering ook evenveel schuld): hoor je hier op fok niks over, PKK is waarschijnlijk geheel onschuldig, ze zijn natuurlijk vredesduifjesKoerden allemaal lieverdjes
Conclusie: Turken zij barbaren. Koerden? *zwijg*
Rot een eind op met je Turkenhaat als je zelf geen haar beter beter bent dan een gemiddelde Turk.
Nu ontopic:
Officieel 35 doden.
Zuid-Oost Turkije:
Diyarbakir 10, Mardin 6, Siirt 5, Van 1, Batman 1, Mus 1, 6 Bingol(2 agenten), Gaziantep 4
Middellandse zeegebied(nationalistische regio met grote Koerdische minderheden):
Adana 1
Bron:
[..]
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27359475.asp
Als je goed leest en goed oplet, lees je dat men het absoluut niet ontkent. Dat kan ook niet, want we zien allemaal de beelden van vluchtelingen in Turkije. Je kunt je stellen op het standpunt dat het acteurs zijn, maar dan is het tijd voor een bezoekje aan de dokter.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 09:25 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wel erg ondankbaar van ze als ze de hulp van Turkije aan 1,5 miljoen vluchtelingen ontkennen. Er zullen vast mensen tussen zitten die niet genoeg hulp krijgen, maar denken dat Turkije niks doet is niet objectief.
Dat er een groeiende Arabierenhaat is onder de Turkse bevolking kan ik niet ontkennen, dat is net zoals de groeiende Marrokanenhaat in Nederland door bv. de misdaadcijfers.
Daarnaast vraag ik me af welk westers land miljoenen vluchtelingen zou kunnen opvangen? We moeten niet vergeten dat deze mensen waarschijnlijk nog jarenlang in Turkije zullen verblijven en dat zelfs een deel nooit zal terugkeren. Ik zit nu in een kleine Turkse stad met 28 duizend inwoners en heb gehoord dat zelfs hier Syriërs zijn gekomen als goedkope arbeidskracht. Ik heb ze nog niet gezien trouwens.
Denken dat de VS dat meent.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:48 schreef Dven het volgende:
Zelfs de VS zijn boos op Turkije. Nou dan moet je wel heel wat op je geweten hebben wanneer zelfs je holmaatje je veroordeelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |