quote:In Den Haag is gisteravond een grote groep Koerdische actievoerders het gebouw van de Tweede Kamer binnengedrongen. De Koerden vinden dat de internationale coalitie, waar Nederland deel van uitmaakt, meer moet doen om de opmars van terreurgroep IS te stoppen. Rond 01.30 uur, na een gesprek met Kamervoorzitter Van Miltenburg, verlieten ze het gebouw.
Ook buiten het gebouw waren enkele honderden betogers. De demonstratie was volgens de politie niet aangekondigd. Burgemeester Van Aartsen kwam met de politietop in spoedzitting bijeen en sprak met Van Miltenburg. Zij had in de Kamer een gesprek met een afvaardiging van de Koerden.
De Koerden drongen rond kort na 21.30 uur het Kamergebouw binnen. Ze kwamen volgens de politie niet verder dan de hal.
Op Het Plein, bij het Binnenhof, werden leuzen geroepen als "vrijheid voor Koerdistan" en "Internationale gemeenschap doe wat". Sommige demonstranten kwamen in de loop van de avond al vrijwillig uit het Kamergebouw. Zij zijn niet aangehouden.
Volgens verslaggevers was de stemming onder de demonstranten op het Plein vredig. "Er zijn nu heftige acties aan de gang door IS in Kobani. Waarom worden de Nederlandse F-16's daar nu niet ingezet?", zei een actievoerder in het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen.
Agenten uit de hele stad waren opgeroepen om naar het Kamergebouw te komen. Ze vormden een colonne voor het gebouw. Ook de mobiele eenheid was paraat in de binnenstad.
Ook in andere Europese steden, zoals Wenen en Bern, trokken Koerden naar het parlementsgebouw. Verder werd er actiegevoerd op de luchthavens van Brussel, Kopenhagen en Stockholm. In Berlijn verzamelen zich betogers bij de Brandenburger Tor.
http://nos.nl/artikel/707(...)oerden-in-kamer.html
vliegtuig lijkt mequote:Op maandag 6 oktober 2014 23:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het kan mij wel schelen. En ik zie niet hoe het Nederlandse leger ook maar in de buurt van Kobani zou moeten komen.
dan heb je het foutquote:
Nopequote:Op maandag 6 oktober 2014 23:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
vliegtuig lijkt me
[..]
dan heb je het fout
het is nu bezig, er valt nog niet zoveel te vertellen, zit niet zo te zeurenquote:
Nietesquote:
Ik zeur wel, er zijn Koerden in een 2e kamer gebouw aan het ''betogen'' en het enige wat ik zie is een linkje..quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is nu bezig, er valt nog niet zoveel te vertellen, zit niet zo te zeuren
Ok, Turkse ambassade dan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Je kunt nu dus overal in Den Haag je gang gaan want het hele politie korps staat voor de tweede kamer
84% van de wereldbevolking is religieus. Succes.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:31 schreef Ivopedia het volgende:
Ik snap sowieso niet hoe blanke atheïstische/agnostische mensen sympathie kunnen opbrengen voor deze mensen. Het lijkt wel alsof mensen opeens blind zijn geworden en vergeten wat voor wandaden koerden en yezidi's op hun geweten hebben. Toen die yezidi's op die berg zaten vond iedereen ze zo zielig terwijl ze maanden/jaren daarvoor doodleuk vrouwen dood stenigen die met iemand anders dan yezidi's een relatie aangaan.
We moeten niet 1 oog dichtdoen als er een groter kwaad opstaat. We moeten het probleem bij de wortel aanpakken en dat is georganiseerde religie.
Maar...maar...het staat zo stoer als we met de grote jongens meedoen. Dan kunnen Pechtold en Rutte op een conferentie eindelijk ook eens meepraten.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:31 schreef Ivopedia het volgende:
Ik snap sowieso niet hoe blanke atheïstische/agnostische mensen sympathie kunnen opbrengen voor deze mensen. Het lijkt wel alsof mensen opeens blind zijn geworden en vergeten wat voor wandaden koerden en yezidi's op hun geweten hebben. Toen die yezidi's op die berg zaten vond iedereen ze zo zielig terwijl ze maanden/jaren daarvoor doodleuk vrouwen dood stenigen die met iemand anders dan yezidi's een relatie aangaan.
We moeten niet 1 oog dichtdoen als er een groter kwaad opstaat. We moeten het probleem bij de wortel aanpakken en dat is georganiseerde religie.
ja maar dit strookt dus niet met je uitleg ... besluiteloos zou beter zijnquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nietes
laf (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap:laffer, overtreffende trap: lafst)1niet moedig; bang, lafhartig2zouteloos, smakeloos
Slim dat ze dat niet gedaan hebben. Ze willen een vredige demonstratie. Turkse ambassade die bestormd zou worden zou geheid groepen Turken aantrekken die komen knokken met Koerden.quote:
Besluiteloosheid komt door bangheid om of ja of nee te zeggen. Laf dus.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar dit strookt dus niet met je uitleg ... besluiteloos zou beter zijn
als je uitleg realistisch was
het is pas laf als we graag iets zouden willen doen maar het niet doen en het lijkt me niet dat er heel veel Nederlanders staan te springen om oorlog te voeren voor de Koerden ... zeker niet in politiek den haag
laf is wat anders
Dat percentage kunnen we in Nederland prima terugdringen. Godsdienst achter je voordeur houden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
84% van de wereldbevolking is religieus. Succes.
Nou dan is IS gelukkig niet lafquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Besluiteloosheid komt door bangheid om of ja of nee te zeggen. Laf dus.
Er is een reden waarom meer dan 84% van de wereldbevolking armoediger is dan Nederland.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
84% van de wereldbevolking is religieus. Succes.
Dat gebeurt hier geregeld.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Slim dat ze dat niet gedaan hebben. Ze willen een vredige demonstratie. Turkse ambassade die bestormd zou worden zou geheid groepen Turken aantrekken die komen knokken met Koerden.
Koerden denken blijkbaar door de TK te bestormen hun eisen te kunnen inwilligen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:00 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja, en wat heeft onze fucking 2de kamer daar mee te maken
bron?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Politie heeft iemand neergeschoten in Den Haag
Vrijheid van godsdienst is een groot goed.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat percentage kunnen we in Nederland prima terugdringen. Godsdienst achter je voordeur houden.
Ja dat is een totaal ander nieuwsbericht spuit 11quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Staat los van dit nieuwsquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:37 schreef Houtenbeen het volgende:
kan ook doordat je gewoon niet weet of je ja of nee wilt zeggenquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Besluiteloosheid komt door bangheid om of ja of nee te zeggen. Laf dus.
Als je een beetje rondkijkt op Twitter lijkt het mee te vallen. Er zijn inderdaad ongeregeldheden, maar het merendeel verloopt rustig.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:37 schreef johnson555 het volgende:
en ze gooien moolotovs in uiteraard Turkije, hun grootste vijand en vriend op dit moment.![]()
![]()
kut Koerden
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-schilderswijk.htmlquote:
Maar het voegt niks toe aan de progressie van de samenleving waarin we vredig met elkaar omgaan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst is een groot goed.
Gelijkheid, tolerantie en geweldloosheid ook. 3 zaken die haaks op opvattingen uit godsdiensten staan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst is een groot goed.
Daar zijn veel meer redenen voor dan het belijden van een godsdienst alleen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:37 schreef Ivopedia het volgende:
[..]
Er is een reden waarom meer dan 84% van de wereldbevolking armoediger is dan Nederland.
Zoals?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar zijn veel meer redenen voor dan het belijden van een godsdienst alleen.
Dat kun je als je geen angst hebt zo afgewogen hebben.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan ook doordat je gewoon niet weet of je ja of nee wilt zeggen
dat moet je ff afwegen, dat heeft met lafheid geen bal te maken
ze zitten in de lobby man, verder komen ze nietquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:40 schreef Kanjer het volgende:
Dit gaat een behoorlijk staartje krijgen als veiligheidsdiensten overal in Europa zo hebben zitten slapen.
Nu zijn het koerden met niet zulke slechte bedoelingen die dit in no time organiseren, andere groeperingen kunnen dit dus ook, geen fijne gedachte...
Extremisme wil je uitbannen. De rest moet kunnen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gelijkheid, tolerantie en geweldloosheid ook. 3 zaken die haaks op opvattingen uit godsdiensten staan.
complexe beslissingen duren wat langer dan wat ga ik eten vanavondquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kun je als je geen angst hebt zo afgewogen hebben.
Zo complex is het niet. Genocide voorkomen ja of nee.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
complexe beslissingen duren wat langer dan wat ga ik eten vanavond
Dat begin door die heilige boekjes van ze aan te passen waar de oproepen tot haat, polarisatie en geweld in staan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Extremisme wil je uitbannen. De rest moet kunnen.
wat ik wel raar vind dan he, die poster van die gozer is Ocalan leider van de PKK (terroristische organisatie) en ISIS is dit ook dus hoe kan t dat wij terroristen steunen tegen andere terroristen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als je een beetje rondkijkt op Twitter lijkt het mee te vallen. Er zijn inderdaad ongeregeldheden, maar het merendeel verloopt rustig.
Een mooie klus voor de legers van de islamitische landen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo complex is het niet. Genocide voorkomen ja of nee.
Is al te ver voor zo'n gebouw, moeten jij of ik eens proberen om zo naar binnen te gaan, het is een no go, hoezeer ik ze snap.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zitten in de lobby man, verder komen ze niet
Onzin. VS was dus achterlijk tijdens WO 2?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:43 schreef sp3c het volgende:
en als je geen angst hebt voor oorlog voeren in een vreemd land dan ben je niet dapper maar achterlijk
ja zo complex is het wel, doe ff niet zo raar manquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo complex is het niet. Genocide voorkomen ja of nee.
Die doen in hun eentje toch niets. Althans niet op de voorgrond.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een mooie klus voor de legers van de islamitische landen.
dat staat er nietquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onzin. VS was dus achterlijk tijdens WO 2?
Ze hebben ook al weken de tijd gehad om er over na te denken.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja zo complex is het wel, doe ff niet zo raar man
de militairen er krijgen alleen al is een hersenkraker
ok manquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben ook al weken de tijd gehad om er over na te denken.
nee dat staat er niet, doe niet zo vervelendquote:
Een mooie taak voor Amerika om ze aan te sturen. Tevens een perfect gebaar van de islamitische landen dat ze extremisme van hun geloofsgenoten zouden willen aanpakken. En het scheelt mogelijke aanslagen in het vredige en welvarende Nederland.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die doen in hun eentje toch niets. Althans niet op de voorgrond.
Waarom denk je dat ze een atoombom gooiden op Japan? Ze waren doodsbang voor een oorlog in het land zelf. Dat had waarschijnlijk nog een jaar geduurd en meer dan 100.000 levens gekost.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan zal de VS toch eerst even moeten inzien dat Turkije onbetrouwbaar is.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een mooie taak voor Amerika om ze aan te sturen. Tevens een perfect gebaar van de islamitische landen dat ze extremisme van hun geloofsgenoten zouden willen aanpakken. En het scheelt mogelijke aanslagen in het vredige en welvarende Nederland.
Dan grijpen ze uiteindelijk nog in. Laat misschien, maar niet te laat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze een atoombom gooiden op Japan? Ze waren doodsbang voor een oorlog in het land zelf. Dat had waarschijnlijk nog een jaar geduurd en meer dan 100.000 levens gekost.
En tot december 41 wilde de VS zich niet bemoeien met de oorlog in Europa. Er was een heel sterke isolationistische beweging. Alleen door Pearl Harbor en doordat Hitler de oorlog verklaarde gingen ze zich ermee bemoeien.
Dat doe ik niet. Van Dale erbij gepakt, m.i. is het laf, jij vergadert liever door tot een besluit niet meer nodig is. Gaan we niet uitkomen denk ik.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat staat er niet, doe niet zo vervelend
er staat nergens wat ik liever doe, dat heb ik nog niet gezegdquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Van Dale erbij gepakt, m.i. is het laf, jij vergadert liever door tot een besluit niet meer nodig is. Gaan we niet uitkomen denk ik.
Wat zou jij dan doen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
er staat nergens wat ik liever doe, dat heb ik nog niet gezegd
feit is dat het niet laf is om niet direct zonder reden militairen over de grens te gooien, dat is klinkklare onzin ... leuk voor in het cafe aan het einde van de avond maar het slaat echt helemaal nergens op
Nou, zo hosanna hoeven we het niet te zien hoor.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een mooie taak voor Amerika om ze aan te sturen. Tevens een perfect gebaar van de islamitische landen dat ze extremisme van hun geloofsgenoten zouden willen aanpakken. En het scheelt mogelijke aanslagen in het vredige en welvarende Nederland.
ze gaan echt wel een besluit nemen hoorquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat zou jij dan doen?
Ik zeg dan ook dat men een besluit had moeten nemen. Niet eeuwig blijven vergaderen.
En dan te bedenken dat Jordanië niet eens in haar eigen nieuws wil hebben dat onze F16's daar staan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, zo hosanna hoeven we het niet te zien hoor.
Als IS S.A. binnen zou vallen zullen de duizenden prinsen hun leventje niet zeker zijn en is Mekka een rokende puinhoop, komt een behoorlijk stuk eigenbelang bij hoor.
Gelijk ook de reden waarom ze krampachtig vol willen houden dat het ECHT niets met de islam te maken heeft hoor, als het dat wel zou zijn maakt het dat voor bv de V.A.E. en S.A. Onmogelijk om mee te vechten.
En dan toezien hoe daar die bevolking afgeslacht wordt?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze gaan echt wel een besluit nemen hoor
ik zou niets doen tot Turkije iets doet (tegen ISIS) want het is/wordt vooral hun probleem, niet de onze
Turkije wacht sowieso af tot Kobani is uitgemoord.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze gaan echt wel een besluit nemen hoor
ik zou niets doen tot Turkije iets doet (tegen ISIS) want het is/wordt vooral hun probleem, niet de onze
Dat is het ook natuurlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:56 schreef agter het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Jordanië niet eens in haar eigen nieuws wil hebben dat onze F16's daar staan.
Ik vind het allemaal zeer bedenkelijk.
ik zou niets doen tot Turkije iets doet etc.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:57 schreef agter het volgende:
[..]
En dan toezien hoe daar die bevolking afgeslacht wordt?
waarom zouden wij er dan wel instappen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Turkije wacht sowieso af tot Kobani is uitgemoord.
En dan is Kobani uitgemoord en dan?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou niets doen tot Turkije iets doet etc.
dan woont er niemand meerquote:
Dan beperk je je eigen vrijheid van handelen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou niets doen tot Turkije iets doet etc.
Omdat NL niet Turkije is. Turkije rukt zich nu massaal af op nieuwsberichten over de dreigende val van Kobani.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zouden wij er dan wel instappen?
Moslims versus moslims is heel voorzichtig manouvreren. Voor iedereen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:56 schreef agter het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Jordanië niet eens in haar eigen nieuws wil hebben dat onze F16's daar staan.
Ik vind het allemaal zeer bedenkelijk.
nou en?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef agter het volgende:
[..]
Dan beperk je je eigen vrijheid van handelen.
Die zijn in Noord Irak nodig en kunnen daar niet zo 1-2-3 komen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef happinessfordogs het volgende:
Waarom staat de Koerdische Peshmerga uit Noord-Irak de Koerden in Syrie niet bij? Eigen volk eerst zou je toch zeggen voordat je wereldwijd herrie gaat schoppen om steun die waarschijnlijk te laat komt.
Daar hadden ze dan beter eerder mee kunnen beginnen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Carpetbomben om IS daar weg te vagen.
dat is een prima reden om Nederlandse militairen een brandhaard in te sturen iddquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat NL niet Turkije is. Turkije rukt zich nu massaal af op nieuwsberichten over de dreigende val van Kobani.
Voor Turken is dit win win.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar hadden ze dan beter eerder mee kunnen beginnen.
Jij voert Turkistan als argument aan om niets te doen....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is een prima reden om Nederlandse militairen een brandhaard in te sturen idd
omdat NL niet Turkije is
man the guns, ik ben om
Oh, ik vind zeker niet dat we daar blind in moeten stappen. Maar ik ga onze mogelijke handelingen niet helemaal afhankelijk maken van Turkije.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is een prima reden om Nederlandse militairen een brandhaard in te sturen idd
omdat NL niet Turkije is
man the guns, ik ben om
ons probleem is het gewoon nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij voert Turkistan als argument aan om niets te doen....
Elk land handelt toch uit eigen belang? Dat doet iedereen. Er zijn zat islamitische landen met sterke legers die IS kunnen verslaan; spoor hen eens aan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de Turken wel ja en ze generen zich totaal niet om dat te uiten.
Exact.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ons probleem is het gewoon niet
als Turkije er wat aan wil doen dan kunnen wij daar best aan meehelpen maar verder zal het mij een rotzorg wezen
nee als Turkije meedoet is het een Turkse oorlog, daar hoeft de NAVO niets mee te maken te hebben tenzij Turkije in NAVO verband wil aanvallen maar daar hebben ze goedkeuring van alle lidstaten (nee=veto) voor nodig en dat zie ik niet zo heel snel gebeurenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef happinessfordogs het volgende:
Als Turkije meedoet met dit conflict dan is het meteen een NAVO-oorlog waar NL automatisch in meegezogen wordt. Het zou best kunnen zijn dat Turkije zich inhoudt door besluitvorming van hoger hand.
Stuurt Marokko geen troepen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:05 schreef Jellereppe het volgende:
Niemand grijpt in. IS heeft het makkelijk. Een beetje tegenstand van de Koerden en het Iraakse/Syrische legers. Als ze een goed getrainde troepenmacht tegenover zich krijgen, dan gaan ze zware verliezen lijden.
Sorry, maar als er op grote schaal burgers en masse afgeslacht worden, is dat wel degelijk een zaak voor de internationale gemeenschap.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ons probleem is het gewoon niet
als Turkije er wat aan wil doen dan kunnen wij daar best aan meehelpen maar verder zal het mij een rotzorg wezen
Die doen niets. Iran en Egypte roepen wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Elk land handelt toch uit eigen belang? Dat doet iedereen. Er zijn zat islamitische landen met sterke legers die IS kunnen verslaan; spoor hen eens aan.
Waar zijn Iran, Pakistan, Indonesië en Egypte?
Dat zal dan de oorzaak van ons verschil van mening zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]maar verder zal het mij een rotzorg wezen
sorry voor wat?quote:
de internationale gemeenschap jaquote:maar als er op grote schaal burgers en masse afgeslacht worden, is dat wel degelijk een zaak voor de internationale gemeenschap.
Waarom per se van Nederland verwachten dat zij iets doet terwijl er 180 landen op die wereld zijn de troepen kunnen sturen?quote:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom per se van Nederland verwachten dat zij iets doet terwijl er 180 landen op de wereld zijn die troepen kunnen sturen?
nee dat ging vooral om je gare invulling van lafheidquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal dan de oorzaak van ons verschil van mening zijn.
Het lijkt wel of dit is wat er per se moet gebeuren. Verdere destabilisering van de hele meuk incl. Europa.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die doen niets. Iran en Egypte roepen wel.
Ik verwacht niks van NL. Ik heb het over landen die fors investeren in hun legermacht.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom per se van Nederland verwachten dat zij iets doet terwijl er 180 landen op de wereld zijn de troepen kunnen sturen?
De Van Dale is gaar dan...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat ging vooral om je gare invulling van lafheid
Ze staan in meerdere Europese steden op de deur van het parlement te bonken. Ze willen gewoon aandacht voor de kwestie en en ze willen dat de coalitie iets onderneemt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom per se van Nederland verwachten dat zij iets doet terwijl er 180 landen op die wereld zijn de troepen kunnen sturen?
nee jouw toepassing ervan is gaarquote:
Dat heb je als Europa zelf in de hand.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het lijkt wel of dit is wat er per se moet gebeuren. Verdere destabilisering van de hele meuk incl. Europa.
Laten 2 laatstgenoemden hun troepen sturen. En laat Amerika en Nederland Pakistan en Indonesië aansporen om vliegtuigen te sturen. Wat is er mooier dan als de 2 grootste moslimlanden ter wereld een gebaar maken dat zij bereid zijn extremisten uit hun eigen geloofsgroep te bevechten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die doen niets. Iran en Egypte roepen wel.
quote:
Mooi. Er zijn 180 landen op de wereld. Waarom per se bij 10 West-Europese landen op de deur bonken? Betrek de overige 170 landen er ook eens bij. NL heeft immers al 6 vliegtuigen gestuurd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze staan in meerdere Europese steden op de deur van het parlement te bonken. Ze willen gewoon aandacht voor de kwestie en en ze willen dat de coalitie iets onderneemt.
Eens. Maar ik zie dat gewoon niet gebeuren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laten 2 laatstgenoemden hun troepen sturen. En laat Amerika en Nederland Pakistan en Indonesië aansporen om vliegtuigen te sturen. Wat is er mooier dan als de 2 grootste moslimlanden ter wereld een gebaar maken dat zij bereid zijn extremisten uit hun eigen geloofsgroep te bevechten?
Dan gaat er niets gebeuren....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laten 2 laatstgenoemden hun troepen sturen. En laat Amerika en Nederland Pakistan en Indonesië aansporen om vliegtuigen te sturen. Wat is er mooier dan als de 2 grootste moslimlanden ter wereld een gebaar maken dat zij bereid zijn extremisten uit hun eigen geloofsgroep te bevechten?
Omdat hier nu eenmaal veel Koerden wonen en in die andere landen ook.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mooi. Er zijn 180 landen op de wereld. Waarom per se bij 10 West-Europese landen op de deur bonken? Betrek de overige 170 landen er ook eens bij. NL heeft immers al 6 vliegtuigen gestuurd.
Ze hebben daar hulp van een leger nodig, niet van een individu.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:11 schreef sp3c het volgende:
either way, ik ga slapen
Nederland heeft gewoon gelijk dat ze er de tijd voor nemen en Halcon is een lafaard omdat hij de Koerden nog niet aan het helpen is in Kobani
ofzo
6 vliegtuigen naar Irak ja.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mooi. Er zijn 180 landen op de wereld. Waarom per se bij 10 West-Europese landen op de deur bonken? Betrek de overige 170 landen er ook eens bij. NL heeft immers al 6 vliegtuigen gestuurd.
Ja want dat is hoe politiek werktquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan, Indonesië, Amerika. Lijkt mij een mooie en sterke coalitie die IS kan elimineren. Door grote islamitische landen erbij te betrekken voorkom je ook dat strijders het als een aanval op de islam zullen zien.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik verwacht niks van NL. Ik heb het over landen die fors investeren in hun legermacht.
twitter:AmedDcle twitterde op maandag 06-10-2014 om 19:33:09Kobane administration: A historical resistance is ongoing in Kobane. We call upon everyone to help avoid a possible massacre. reageer retweet
Het Westen gaat Iran echt niet aanpakken als ze daar het vuile werk opknappen. Alleen doen ze dat niet. Iemand moet de eerste stap zetten. Daarna gaat het los en dan doet Iran echt wel mee.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja want dat is hoe politiek werkt
Als Iran zich militair met dit conflict bemoeit worden ze aangepakt door het Westen. Die azen al een tijdje op een conflict met Iran.
Jawel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het Westen gaat Iran echt niet aanpakken als ze daar het vuile werk opknappen. Alleen doen ze dat niet. Iemand moet de eerste stap zetten. Daarna gaat het los en dan doet Iran echt wel mee.
S-A en Iran zijn aartsvijanden....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Saoedi-Arabië, Iran, Pakistan, Indonesië, Amerika. Lijkt mij een mooie en sterke coalitie die IS kan elimineren. Door grote islamitische landen erbij te betrekken voorkom je ook dat strijders het als een aanval op de islam zullen zien.
Dus zit het westen eigenlijk de boel te verpesten door Iran te negeren en Iran als het "fout" en "stom" te zien. Het sji'itische Iran is je perfecte bondgenoot om tegen soennitische extremisten te bevechten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja want dat is hoe politiek werkt
Als Iran zich militair met dit conflict bemoeit worden ze aangepakt door het Westen. Die azen al een tijdje op een conflict met Iran.
twitter:alexanderbakker twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:03:28Politie ontruimt nu de rest van het Plein. Alle zaken zijn vervroegd gesloten. reageer retweet
Omdat de VS, met steun van NL, deze shit veroorzaakt heeft.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan negeer je S-A en betrek je Iran erbij. S-A zorgt toch enkel voor soennitisch extremisme. Ongelooflijk dat Amerika steeds in haar reet kruipt.quote:
twitter:france7776 twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:17:59It is beyond me, how the USA & it’s allies can sit idly by genocidal attacks of ISIS in Kobani and do absolutely nothing, To please Turkey reageer retweet
Waarom denk je dat ze nu Arabische landen betrekken bij de bombardementen en niet de Iraniers? Omdat Iran vijand van het Westen is. Terwijl de Iraniers de enige in de regio zijn die écht tegen IS vechten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Ze gaat Iran echt niet platgooien als Iran IS aan zou pakken.
Kennelijk zien ze er een nuttige partner in.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan negeer je S-A en betrek je Iran erbij. S-A zorgt toch enkel voor soennitisch extremisme. Ongelooflijk dat Amerika steeds in haar reet kruipt.
Dat is wat anders dan Iran platgooien als Iran gaat vechten tegen IS.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze nu Arabische landen betrekken bij de bombardementen en niet de Iraniers? Omdat Iran vijand van het Westen is. Terwijl de Iraniers de enige in de regio zijn die écht tegen IS vechten.
S-A is de grootste sponser van het terrorisme. Van Iran hebben wij geen last van; van het door Saoedi-Arabië gesponsord en gefinancierd terrorisme wel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kennelijk zien ze er een nuttige partner in.
Het is sowieso triest dat de agenda wordt bepaald door dit soort bananenrepublieken.
Gezellig...quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
ME vanuit Rotterdam naar Den Haag onderweg.
En via de achterdeur steunt S-A weer de volgende terroristische groepering die West-Europa bedreigt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze nu Arabische landen betrekken bij de bombardementen en niet de Iraniers? Omdat Iran vijand van het Westen is. Terwijl de Iraniers de enige in de regio zijn die écht tegen IS vechten.
Eens. Obama weet het echter ook allemaal niet meer. Denk dat ze daar 's nachts tijdens het piekeren ook weleens inzien dat ze de verkeerde bondgenoten hebben gekozen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
S-A is de grootste sponser van het terrorisme. Van Iran hebben wij geen last van; van het door Saoedi-Arabië gesponsord en gefinancierd terrorisme wel.
Tijd om onze bondgenoten eens te herzien.
Zolang het bewind daar op aardig wat oliebronnen zit is het schipperen voor de Amerikanen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En via de achterdeur steunt S-A weer de volgende terroristische groepering die West-Europa bedreigt.
Amerikaanse logica.
Mja, het zijn vooral hoeren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zolang het bewind daar op aardig wat oliebronnen zit is het schipperen voor de Amerikanen.
Eens.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eens. Obama weet het echter ook allemaal niet meer. Denk dat ze daar 's nachts tijdens het piekeren ook weleens inzien dat ze de verkeerde bondgenoten hebben gekozen.
M.i. Erdorat de tering laten krijgen en maar eens bellen met Teheran en Moskou. Handhaving van Assad en wat gekut in de Oekraïne dan maar accepteren.
Punt is wel dat Oost Europa daar niet blij van gaat worden.
Ze vechten al 22 dagen non-stop. Isis met ongeveer 10000 man en de ypg met rond de 3000 mensenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is Kobani nu helemaal in handen van IS of wordt er nog om gevochten?
Er wordt nog gevochten, delen van de stad zijn al in het bezit van IS.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is Kobani nu helemaal in handen van IS of wordt er nog om gevochten?
1. Iran heeft ook olie.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zolang het bewind daar op aardig wat oliebronnen zit is het schipperen voor de Amerikanen.
Schoonvegen?twitter:johnvandertol twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:34:00Plukjes agenten komen in beweging en verzamelen zich op andere plekken rondom de Tweede Kamer. De ME is in de buurt #demo #denhaag #plein reageer retweet
De relatie VS met Iran is ook niet je van het. En als daar weer zo'n Ahmadinejad aan de macht zou komen kunnen ze beter hun opties spreiden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
1. Iran heeft ook olie.
2. Iraniers zijn vrij modern en hebben hoger ontwikkelde beschavingen dan de Arabieren gehad
3. Iran is sji'itisch en heeft last van soennitisch extremisme. West-Europa heeft last van soennitisch extremisme.
Een kind van 2 kan de optelsom maken...
Klopt! Maar er was de gehele dag veel politie op de been. Ook erg veel politie controles door de regio haaglanden heen de gehele dagquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mag ik een BNW gedachte hebben dat ik het wel heel toevallig vind dat 3 politiebureau's hier in mijn buurt (Den Haag) al vanaf 1800 volledig beladen waren met politiebussen, motoren en ze allemaal al hun parate eenheid uniform aanhadden terwijl er verder niks in de omgeving was wat daar aanleiding voor gaf
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:17:34Wow!! Syrian army has bombed #ISIS positions in #kobani! Turkey has activated patriot radars, Jets are prevented from approaching #Kobane reageer retweet
Zullen ook bij Koerdische groepen AIVD informanten zitten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:38 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mag ik een BNW gedachte hebben dat ik het wel heel toevallig vind dat 3 politiebureau's hier in mijn buurt (Den Haag) al vanaf 1800 volledig beladen waren met politiebussen, motoren en ze allemaal al hun parate eenheid uniform aanhadden terwijl er verder niks in de omgeving was wat daar aanleiding voor gaf
4. S-A heeft ook belang bij de VS. Zonder de VS stelt S-A niet veel voor. En vijanden hebben ze genoeg.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
1. Iran heeft ook olie.
2. Iraniers zijn vrij modern en hebben hoger ontwikkelde beschavingen dan de Arabieren gehad
3. Iran is sji'itisch en heeft last van soennitisch extremisme. West-Europa heeft last van soennitisch extremisme.
Een kind van 2 kan de optelsom maken...
Assad, de echte held.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:40 schreef SadPanda het volgende:
twitter:FiratGunay twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 00:17:34Wow!! Syrian army has bombed #ISIS positions in #kobani! Turkey has activated patriot radars, Jets are prevented from approaching #Kobane reageer retweet
Ja maar niet omgeving Loosduinen, Beresteinlaan en Weimarstraat. En zeker niet dat ze dat hun parate eenheid uniform aanhebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Klopt! Maar er was de gehele dag veel politie op de been. Ook erg veel politie controles door de regio haaglanden heen de gehele dag
S-A is erger dan Iran.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De relatie VS met Iran is ook niet je van het. En als daar weer zo'n Ahmadinejad aan de macht zou komen kunnen ze beter hun opties spreiden.
Los daarvan zijn extremistische groepen als Al Qaida en IS een gevolg van het handelen van de VS.
Dat is waar. Ik werk zelf om de hoek bij politie segbroek. Was me ook al opgevallen inderdaad!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja maar niet omgeving Loosduinen, Beresteinlaan en Weimarstraat. En zeker niet dat ze dat hun parate eenheid uniform aanhebben.
Iets zegt mij dat dit niet onverwachts was
Tja, grote kans dat ze vooraf al wat info hebben verkregen via AIVD of buitenlandse inlichtingen diensten. Lijkt me eerder vreemd als dat niet zo was.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja maar niet omgeving Loosduinen, Beresteinlaan en Weimarstraat. En zeker niet dat ze dat hun parate eenheid uniform aanhebben.
Iets zegt mij dat dit niet onverwachts was
Zeker dat SA een zeer onprettig regime is. Maar geheel opportunistisch denkt de VS "better a motherfucker you know".quote:
Alles komt goed nu met van Miltenburgtwitter:JosHeymans twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 01:00:47Van Miltenburg en griffier TK praten ni met woordvoerder Koerden in een afgesloten zaaltje. reageer retweet
Ze zijn ook weg gegaan..quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 03:29 schreef Gorraay het volgende:
Hoe "sympathiek" het doel ook mag zijn, hier is maar één reactie mogelijk: opgedonderd uit onze Tweede Kamer. Het fysiek onder druk zetten van ons parlement, hoe "vreedzaam" ook, gaat alle perken te buiten. Zijn onze volksvertegenwoordigers met deze "vreedzame" bestormers gaan "praten"? Verkeerd signaal. Ze demonstreren maar ergens anders.
Waarom iets met geweld oplossen als je 't ook kan uitpraten? Polderoverleg enzo.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 02:15 schreef superniger het volgende:
Wat een onzin dat ze gaan praten.
Gewoon de boel schoonvegen. Desnoods met geweld.
Zo denken ze ook. Ik denk dat het toch eens tijd is om de vriendschappen her en der wat te overwegen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 01:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker dat SA een zeer onprettig regime is. Maar geheel opportunistisch denkt de VS "better a motherfucker you know".
Er is natuurlijk meer van belang. Bijvoorbeeld ook de veiligheid van andere oliestaatjes. Maar ook de controle over de Rode Zee.
Gewoon laten zien dat soort niet acties getolereerd worden in ons land. Maar nee sterker nog ze krijgen gewoon hun zin, en mogen in discussie met Buitenlandse Zaken zie ook: http://www.telegraaf.nl/b(...)lkom_in_Kamer__.html.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 05:02 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Waarom iets met geweld oplossen als je 't ook kan uitpraten? Polderoverleg enzo.
Hoho, je vergist je.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Gewoon laten zien dat soort niet acties getolereerd worden in ons land. Maar nee sterker nog ze krijgen gewoon hun zin, en mogen in discussie met Buitenlandse Zaken zie ook: http://www.telegraaf.nl/b(...)lkom_in_Kamer__.html.
What's next? Bestorming van de Tweede Kamer van de "zwarte piet is racisme" club? Voetbalhooligans die zich onderdrukt voelen? Donder gewoon op joh, als je wil discussiëren prima, maar je gaat toch geen Tweede Kamer binnenvallen. Maar onze politiek geeft er weer aan gehoor aan dus het is wachten op de volgende club die langs komt
Ditquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 03:29 schreef Gorraay het volgende:
Hoe "sympathiek" het doel ook mag zijn, hier is maar één reactie mogelijk: opgedonderd uit onze Tweede Kamer. Het fysiek onder druk zetten van ons parlement, hoe "vreedzaam" ook, gaat alle perken te buiten. Zijn onze volksvertegenwoordigers met deze "vreedzame" bestormers gaan "praten"? Verkeerd signaal. Ze demonstreren maar ergens anders.
Als je blijkbaar de Tweede Kamer gaat bezetten is alles mogelijk. Het mag zomaar in dit land, je bereikt er wel je doel mee.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoho, je vergist je.
Hooligans kan je niet discrimineren, das geen racisme, dus daar gaat (terecht hoor) gewoon wel kei-en keihard de wapenstok overheen.
Welkom in NL.
Ik heb wel bewondering opzich voor de Koerden, ze doen het wel gewoon ipv kansloos wat blaten op fora natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Als je blijkbaar de Tweede Kamer gaat bezetten is alles mogelijk. Het mag zomaar in dit land, je bereikt er wel je doel mee.
Niemand heeft het over het 'platgooien' van Iran. Iran heeft vanaf het begin van het Syrische conflict al geroepen dat het Westen moet stoppen met het bewapenen van terroristen en 'gematigde rebellen' en dat het anders fout zou lopen. Ondanks dit alles is Iran ook het enige land in de regio dat bereid is om ook ECHT tegen ISIS te vechten en alle partijen die tegen ISIS vechten direct te bewapenen en steunen. Beetje raar om nu de verantwoordelijkheid bij Iran te leggen. Ze worden echter wel aangevallen om hun steun aan Syrië in de strijd tegen terreur.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Ze gaat Iran echt niet platgooien als Iran IS aan zou pakken.
Turkije als land ligt naast Kobani en doen al niks anders dan jihadisten door laten lopen naar Syrie. En samen met isis Kobani omsingelen voor al 2 jaar. Dus ik denk dat de Koerden geen zin meer hebben in Turkije.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:58 schreef Toga het volgende:
Mag ik aannemen dat ze ook nog even de Turkse ambassade hebben bezocht? Die kunnen veel meer doen dan Nederland. Sterker nog; die staan er al vol bewapend met de neus bovenop.
Hier nog even het adres: Jan Evertstraat 15, 's-Gravenhage
er lijkt geen sprake te zijn van en bestormingquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Gewoon laten zien dat soort niet acties getolereerd worden in ons land. Maar nee sterker nog ze krijgen gewoon hun zin, en mogen in discussie met Buitenlandse Zaken zie ook: http://www.telegraaf.nl/b(...)lkom_in_Kamer__.html.
What's next? Bestorming van de Tweede Kamer van de "zwarte piet is racisme" club? Voetbalhooligans die zich onderdrukt voelen? Donder gewoon op joh, als je wil discussiëren prima, maar je gaat toch geen Tweede Kamer binnenvallen. Maar onze politiek geeft er weer aan gehoor aan dus het is wachten op de volgende club die langs komt
quote:Massale vechtpartij moslims, jezidi's
Toegevoegd: dinsdag 7 okt 2014, 10:03
In Duitsland zijn gisteravond vijf gewonden gevallen bij een massale vechtpartij tussen moslims en jezidi's. Zo'n negentig mannen gingen in Celle bij Hannover met elkaar op de vuist. Wat de aanleiding was voor de vechtpartij, is niet bekend.
De politie gaat ervan uit dat het incident verband houdt met de opmars van terreurgroep IS. Jihadstrijders van IS richtten in augustus bloedbaden aan in jezidische dorpen in Noord-Irak. Duizenden leden van de religieuze minderheid sloegen daarna op de vlucht.
Woordenwisseling
De moslims in Celle hebben een Tsjetsjeense achtergrond. Lokale media melden dat op straat een woordenwisseling met de jezidi's ontstond. Die liep helemaal uit de hand.
De politie zette zeventig agenten in om beide partijen uit elkaar te halen en tot kalmte te manen. Een man is volgens de politie zwaargewond geraakt. Een aantal relschoppers wordt vervolgd voor mishandeling en verstoring van de openbare orde.
Nee je hoort dit gewoon niet te accepteren, jij komt niet zomaar zonder enige toestemming de Tweede Kamer binnen gelopen, en ook al zijn ze netjes vertrokken. Ze hadden daar nooit binnen mogen komen. En tuurlijk is spraken van bestorming. Of dacht jij dat ze het vriendelijk gevraagd hebben of ze naar binnen mochten komen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
er lijkt geen sprake te zijn van en bestorming
'gewoon' een stel Turken die in de lobby zijn gaan zitten, en ze zijn 'gewoon' weer netjes vertrokken toen dat moest
kunnen jij en heatwave zijn hooligans waar zogenaamd gelijk de lang lat overheen gaat ook gewoon doen
nu ben ik qua politieoptreden fan van de harde aanpak maar hier was echt geen enkele reden om geweld te gebruiken
sterker nog als je daar een peloton me charges uit laat voeren dan weet je zeker dat de hele boel kort en klein geslagen gaat worden
de lobby kun je gewoon inlopen of er moet heel veel veranderd zijn in de afgelopen 10 jaarquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee je hoort dit gewoon niet te accepteren, jij komt niet zomaar zonder enige toestemming de Tweede Kamer binnen gelopen, en ook al zijn ze netjes vertrokken. Ze hadden daar nooit binnen mogen komen. En tuurlijk is spraken van bestorming. Of dacht jij dat ze het vriendelijk gevraagd hebben of ze naar binnen mochten komen?
De VS vocht in de eerste plaats voor zichzelf. Duitsland zou namelijk ook een bedreiging voor de VS kunnen gaan vormen als Duitsland GB in zou nemen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dat is niet denkbaar gezien de tijden waarin we leven denk je?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
de lobby kun je gewoon inlopen of er moet heel veel veranderd zijn in de afgelopen 10 jaar
quote:Gesprek met Koerden "begripvol"
dinsdag 7 okt 2014, 10:58 (Update: 07-10-14, 11:12)
Kamerleden en Koerden hebben begripvol met elkaar gepraat. Dat zei een woordvoerder van de Koerdische delegatie na afloop van het gesprek. "We zijn blij dat we zo snel na de actie van gisteravond konden komen."
De Koerden hebben ervoor gepleit om ook doelen in Syrië te gaan bombarderen, en dan vooral in het gebied rond de plaats Kobani nabij de grens met Turkije. "Alleen praten lost niets op", zegt een andere vertegenwoordiger.
CU-Kamerlid Voordewind geeft aan dat het gesprek goed is verlopen. Hij vindt het goed dat de Koerden hun "gevoelens van onmacht hebben kunnen uiten". De Koerden hebben volgens hem excuses aangeboden voor het binnendringen van de Kamer gisteravond.
Machteloosheid en woede
D66'er Sjoerdsma noemt het gesprek met de Koerden "indringend". "Begrijpelijkerwijs waren ze gevangen tussen machteloosheid en woede", twittert hij.
Er zijn tijdens het gesprek geen toezeggingen gedaan om in Syrië militair in te grijpen. Daarvoor is geen meerderheid in de Kamer.
Wel zijn er veel partijen die zich afvragen of Nederland meer moet doen in het gebied. Ze hebben het kabinet gevraagd om vandaag nog te laten weten hoe het tegen de situatie aankijkt.
quote:Koerden demonstreren ook in gebouw Europees Parlement
Koerdische demonstranten zijn dinsdag het gebouw van het Europees Parlement in Brussel binnengedrongen.
Volgens een woordvoerster van het EP gaat het om een vijftigtal demonstranten. De Koerden bevinden zich bij de grote mediastudio in het parlement.
De Koerden vragen aandacht voor de situatie bij de Syrisch-Koerdse stad Kobani, die in handen dreigt te vallen van strijders van de Islamitische Staat (IS).
Maandagavond drong een grote groep Koerden al de Tweede Kamer in Den Haag binnen om te demonstreren. Ook op veel andere plaatsen in Europa waren protesten.
Hoorzittingen
In het EU-parlement worden dinsdag de laatste hoorzittingen gehouden met de kandidaat-commissarissen voor een nieuwe Europese Commissie.
Op dit moment wordt de Fin Jyrki Katainen gehoord. Vanaf 14.30 uur is Frans Timmermans aan de beurt.
Door: NU.nl/ANP
Was net op het nieuws. De hal is gewoon toegankelijk voor het publiek. Toen kreeg je een linie agenten en daarachter waren de toegangspoortjes. Er is gewoon niets bijzonders gebeurd gisteravond.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
de lobby kun je gewoon inlopen of er moet heel veel veranderd zijn in de afgelopen 10 jaar
misschien droeg heatwave dan zijn sportschoentjes 2 jaar geleden want hij kon er echt niet inquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was net op het nieuws. De hal is gewoon toegankelijk voor het publiek. Toen kreeg je een linie agenten en daarachter waren de toegangspoortjes. Er is gewoon niets bijzonders gebeurd gisteravond.
Kan hoor, ik heb ook geen inbraakpogingen gedaan, het was gewoon dichtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien droeg heatwave dan zijn sportschoentjes 2 jaar geleden want hij kon er echt niet in
besloten feestje misschien
Ach ja, ouderwetse sit-in, moet dan ook idd gewoon kunnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:03 schreef sp3c het volgende:
deze mensen ook niet he, die zijn gewoon in de lobby gaan zitten
Was rens daar ook?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:03 schreef sp3c het volgende:
deze mensen ook niet he, die zijn gewoon in de lobby gaan zitten
ik weet niet wie rens isquote:
Sja, verschil is wel dat die mensen opkomen voor iets in eigen land, iets waar de regering verplicht is om voor te zorgen, eigen volk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:19 schreef Idisrom het volgende:
Als dit In Hong Kong gebeurt, dan vinden wij de bezetters sympathiek.
Het zijn anarchisten die onze democratie om zeep willen helpen. Ik zeg het jequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:19 schreef Idisrom het volgende:
Als dit In Hong Kong gebeurt, dan vinden wij de bezetters sympathiek.
potverdikkeme!!!quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:35 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het zijn anarchisten die onze democratie om zeep willen helpen. Ik zeg het je
Ik val Iran niet aan. Ik zeg alleen dat het Westen echt niet Iran aan gaat pakken op het moment dat Iran tegen IS gaat vechten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niemand heeft het over het 'platgooien' van Iran. Iran heeft vanaf het begin van het Syrische conflict al geroepen dat het Westen moet stoppen met het bewapenen van terroristen en 'gematigde rebellen' en dat het anders fout zou lopen. Ondanks dit alles is Iran ook het enige land in de regio dat bereid is om ook ECHT tegen ISIS te vechten en alle partijen die tegen ISIS vechten direct te bewapenen en steunen. Beetje raar om nu de verantwoordelijkheid bij Iran te leggen. Ze worden echter wel aangevallen om hun steun aan Syrië in de strijd tegen terreur.
De landen die zo enthousiast waren over de Syrische revolutie en rebellen hebben hier schuld aan en zijn de enige verantwoordelijken. De landen die onder het mom van 'vrijheid' allerlei terroristisch gespui een extreem radicale ideologie hebben laten ontwikkelen, onder hun neuzen.
Nederland had voor deze actie al besloten om haatbaarden in Irak te bombarderen. Beetje bij de les blijven.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:48 schreef TeenWolf het volgende:
De intimidatie heeft geholpen, Nederland is gezwicht voor de bezetting en bombardeert nu op commando van de bezetters in Irak.
Ze hebben er vaart in gezet, praat niet zo arrogant met je 'bij de les blijven' geile kanariepiet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland had voor deze actie al besloten om haatbaarden in Irak te bombarderen. Beetje bij de les blijven.
Was al besloten. Beetje op blijven letten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:54 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze hebben er vaart in gezet, praat niet zo arrogant met je 'bij de les blijven' geile kanariepiet.
Ze hebben er vaart in gezet tweety.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Was al besloten. Beetje op blijven letten.
nee, dit staat los van elkaarquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:57 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze hebben er vaart in gezet tweety.
Dat hebben ze niet. Ik snap dat jij als notoire Koerdenhater en IS fanboy gefrustreerd bent, maar dingen zijn zoals ze zijn. Bij de les blijven. Mèèèèhquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:57 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ze hebben er vaart in gezet tweety.
Het zal wel 'toeval' zijn inderdaad, de week duurde nog lang, maar ok ik geeft het de voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee, dit staat los van elkaar
het was altijd al de verwachting dat onze toestellen ergens deze week iets stuk zouden gaan maken
IS fanboy als iemand het niet met je eens is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet. Ik snap dat jij als notoire Koerdenhater en IS fanboy gefrustreerd bent, maar dingen zijn zoals ze zijn. Bij de les blijven. Mèèèèh
het is volgens mij niet eens mogelijk om in zo'n korte tijd te besluiten iets te bombarderen en de toestellen gevechtsklaar en in de lucht boven het doel te krijgenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:59 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Het zal wel 'toeval' zijn inderdaad, de week duurde nog lang, maar ok ik geeft het de voordeel van de twijfel.
Het is al tijden duidelijk dat jij een IS fanboy bent. Wel bij de les blijven.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
IS fanboy als iemand het niet met je eens is.En jij bent een moslimhater
spitfiresquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is volgens mij niet eens mogelijk om in zo'n korte tijd te besluiten iets te bombarderen en de toestellen gevechtsklaar en in de lucht boven het doel te krijgen
zijn geen spitfires ofzo
Volgens jou zijn alle Turken IS fans, dan ben jij een pvv'er net als 'alle Nederlanders' kneusje.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is al tijden duidelijk dat jij een IS fanboy bent. Wel bij de les blijven.
Ik denk dat het expres door de NAVO is 'laten vallen'.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:03 schreef sp3c het volgende:
althans, het zal wel mogelijk zijn maar de noodzaak voor zoveel gehaast is er nu ook weer niet want Kobani is niet ineens gered als je een tank in Irak stukschiet
wat de bommen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:04 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik denk dat het expres door de NAVO is 'laten vallen'.
De stad, de NATO is echt wel machtig genoeg om 1 klein stadje te beschermen.quote:
de NATO heeft niets met Syrie te maken op dit momentquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:05 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
De stad, de NATO is echt wel machtig genoeg om 1 klein stadje te beschermen.
Het mandaat was volgens mij ook omzeild in Kosovo destijds toch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
de NATO heeft niets met Syrie te maken op dit moment
geen mandaat voor
geen NATO mandaatquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:07 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Het mandaat was volgens mij ook omzeild in Kosovo destijds toch?
Laat ze er dan vaart in zetten, maar ik denk dat Rusland en China de boel verstieren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen NATO mandaat
de lidstaten hebben simpelweg nog niet voor het uitbreiden van de acties in Syrie gestemd (alle lidstaten moeten voorstemmen) omdat een deel daar goedkeuring van de VN voor wil hebben
maar dat is technisch gezien niet nodig idd, een JA van elke lidstaat wel ... tot die tijd kan de NATO niet in actie komen boven Syrie
Dat hangt af van de tactiek en dus hoeveel water de VS bij de wijn wil doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 19:11 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Laat ze er dan vaart in zetten, maar ik denk dat Rusland en China de boel verstieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |