ik zou niets doen tot Turkije iets doet etc.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:57 schreef agter het volgende:
[..]
En dan toezien hoe daar die bevolking afgeslacht wordt?
waarom zouden wij er dan wel instappen?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Turkije wacht sowieso af tot Kobani is uitgemoord.
En dan is Kobani uitgemoord en dan?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou niets doen tot Turkije iets doet etc.
dan woont er niemand meerquote:
Dan beperk je je eigen vrijheid van handelen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou niets doen tot Turkije iets doet etc.
Omdat NL niet Turkije is. Turkije rukt zich nu massaal af op nieuwsberichten over de dreigende val van Kobani.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zouden wij er dan wel instappen?
Moslims versus moslims is heel voorzichtig manouvreren. Voor iedereen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:56 schreef agter het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat Jordanië niet eens in haar eigen nieuws wil hebben dat onze F16's daar staan.
Ik vind het allemaal zeer bedenkelijk.
nou en?quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef agter het volgende:
[..]
Dan beperk je je eigen vrijheid van handelen.
Die zijn in Noord Irak nodig en kunnen daar niet zo 1-2-3 komen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef happinessfordogs het volgende:
Waarom staat de Koerdische Peshmerga uit Noord-Irak de Koerden in Syrie niet bij? Eigen volk eerst zou je toch zeggen voordat je wereldwijd herrie gaat schoppen om steun die waarschijnlijk te laat komt.
Daar hadden ze dan beter eerder mee kunnen beginnen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Carpetbomben om IS daar weg te vagen.
dat is een prima reden om Nederlandse militairen een brandhaard in te sturen iddquote:Op maandag 6 oktober 2014 23:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat NL niet Turkije is. Turkije rukt zich nu massaal af op nieuwsberichten over de dreigende val van Kobani.
Voor Turken is dit win win.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar hadden ze dan beter eerder mee kunnen beginnen.
Jij voert Turkistan als argument aan om niets te doen....quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is een prima reden om Nederlandse militairen een brandhaard in te sturen idd
omdat NL niet Turkije is
man the guns, ik ben om
Oh, ik vind zeker niet dat we daar blind in moeten stappen. Maar ik ga onze mogelijke handelingen niet helemaal afhankelijk maken van Turkije.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is een prima reden om Nederlandse militairen een brandhaard in te sturen idd
omdat NL niet Turkije is
man the guns, ik ben om
ons probleem is het gewoon nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij voert Turkistan als argument aan om niets te doen....
Elk land handelt toch uit eigen belang? Dat doet iedereen. Er zijn zat islamitische landen met sterke legers die IS kunnen verslaan; spoor hen eens aan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de Turken wel ja en ze generen zich totaal niet om dat te uiten.
Exact.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ons probleem is het gewoon niet
als Turkije er wat aan wil doen dan kunnen wij daar best aan meehelpen maar verder zal het mij een rotzorg wezen
nee als Turkije meedoet is het een Turkse oorlog, daar hoeft de NAVO niets mee te maken te hebben tenzij Turkije in NAVO verband wil aanvallen maar daar hebben ze goedkeuring van alle lidstaten (nee=veto) voor nodig en dat zie ik niet zo heel snel gebeurenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:03 schreef happinessfordogs het volgende:
Als Turkije meedoet met dit conflict dan is het meteen een NAVO-oorlog waar NL automatisch in meegezogen wordt. Het zou best kunnen zijn dat Turkije zich inhoudt door besluitvorming van hoger hand.
Stuurt Marokko geen troepen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 00:05 schreef Jellereppe het volgende:
Niemand grijpt in. IS heeft het makkelijk. Een beetje tegenstand van de Koerden en het Iraakse/Syrische legers. Als ze een goed getrainde troepenmacht tegenover zich krijgen, dan gaan ze zware verliezen lijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |