Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 13:21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De BBC doet weer mee ![]() ![]() Vrijdag 3 oktober 3:00 - Formule 1: GP van Japan, 1e Vrije Training 7:00 - Formule 1: GP van Japan, 2e Vrije Training Zaterdag 4 oktober 4:00 - Formule 1: GP van Japan, 3e Vrije Training 7:00 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie 12:45 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie - Herhaling 17:30 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie (Samenvatting) Zondag 5 oktober 7:00 - Formule 1: GP van Japan, Race 13:00 - Formule 1: GP van Japan, Herhaling 23:00 - Formule 1: GP van Japan, Hoogtepunten ![]() Vrijdag 3 oktober 2:50 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 1 (BBC 2) 6:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 2 (BBC 2) Zaterdag 4 oktober 3:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 3 (BBC 2) 6:10 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1) 14:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1) (h) Zondag 5 oktober 7:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1) 14:15 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1) (h) 20:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix, Highlights (BBC 2) ![]() Zaterdag 4 oktober 6:40 - Formel 1: Qualifying Zondag 5 oktober 6:45 - Formel 1: Countdown 8:00 - Formel 1: Das Rennen 9:45 - Formel 1: Siegerehrung und Highlights ![]() Continue stream Continue stream 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit weekend weer live timing, gehost door Nattekat ![]() VT1 ![]() Kwalificatie: m35-188-320 Race: m10-908-334 | |
superniger | zondag 5 oktober 2014 @ 13:22 |
![]() | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 13:23 |
![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 5 oktober 2014 @ 13:24 |
Ben aan het werk vanochtend, dus lees het nu pas. ![]() Was de vergelijking met Brazilië 2003 al getrokken hier? Doet het mij heel erg aan denken namelijk... ook iets met een kraanwagen en bocht 3 waar 3/4 auto's er na elkaar af-aquaplaneerden (waaronder ons Jos). Hoe gaan dit soort dingen juridisch gezien in z'n werk? Ik las dat de restanten van zijn bolide direct na de race bij de FIA zijn gestald, maar het is dus de Japanse politie die ze daar weer op kan komen eisen? | |
Weltschmerz | zondag 5 oktober 2014 @ 13:24 |
Bij Massa's kopactie waren de eerste berichten volgens mij niet veel beter, maar die is ook hersteld. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:27 |
En bij Schumacher waren de eerste berichten volgens mij veel minder ernstig, maar dat verslechterde ook behoorlijk. Zo'n vergelijking heeft helaas weinig zin dus. | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:27 |
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en dat gaat met dit soort ongevallen nog meer op dan met speculeren op de beurs denk ik. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 13:28 |
Even wat informerende tweets foto's en video's uit het vorig topic:
![]()
![]() ![]() ![]()
| |
4-elements | zondag 5 oktober 2014 @ 13:28 |
Elk ongeval staat op zichzelf. Heeft weinig zin om een vergelijking te trekken. | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 13:30 |
En roepen dat dit bij de sport hoort en er maar niet meer geracet moet worden met regen is ook zinloos lijkt me. | |
Peterselieman | zondag 5 oktober 2014 @ 13:30 |
Erg heftig. Ik hoop dat Bianchi hier goed van herstelt | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:31 |
Het "hoort" bij de sport in die zin dat je weet dat het kan gebeuren. Roepen dat er maar niet meer geracet moet worden is inderdaad totaal zinloos, want alsnog lijkt me duidelijk dat de F1 honderdduizend keer veiliger is dan gewoon op de snelweg rijden, om eens wat te noemen. | |
JohnB52 | zondag 5 oktober 2014 @ 13:31 |
http://www1.skysports.com/f1/live/#pod-hub Volgens mij post SkyF1 hier het laatste nieuws? | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:31 |
Dat klopt. | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:31 |
Dat is ook zinloos. Het enige wat ze kunnen doen om de kans dat een vergelijkbaar voorval zich nogmaals voordoet is dat zodra er een truck om een auto weg te slepen gebruikt moet worden om vooraf eerst de SC in te zetten. Eigenlijk ook best raar dat men dat niet in de regels heeft opgenomen na dat eerder genoemde voorbeeld waarbij er een stuk of wat auto;s op hetzelfde punt van de baan vlogen jaren terug. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:34 |
Aan de andere kant, zwaaien met dubbel geel betekent gewoon dat een coureur klaar moet zijn om te stoppen als dat nodig is. Dan kan het toch nooit zo zijn dat je dusdanig hard rijdt dat je richting bandenstapel glijdt? | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 13:34 |
Dus dat......maar nu eerst hopen dat JB er snel bovenop komt. Al zal het gezien de berichten wel einde seizoen voor hem zijn. | |
Weltschmerz | zondag 5 oktober 2014 @ 13:35 |
Dat klopt, ik wil alleen maar aangeven dat het ook allemaal goed kan komen hoewel het nu ernstig en kritiek is. | |
Ferry_76 | zondag 5 oktober 2014 @ 13:35 |
Als dat alles is mag je het gerust een wonder noemen ben ik bang.. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:35 |
Ziekenhuis komt na de operatie (en verhuizing naar IC) met een statement.
| |
sportfreak | zondag 5 oktober 2014 @ 13:36 |
Je bedoeld denk ik Nurburgring 2007, Liuzzi miste toen de kraanwagen op het nippertje dankzij de grindbak. Maar op dat moment was de SC al na buiten, die overigens ook maar net gemist werd. Vanaf 1.20 | |
Fer | zondag 5 oktober 2014 @ 13:36 |
De kraan/tractor was amper een paar meter bij dat gat weg. Hoe groot is de kans dat er iemand opknalt. | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 13:37 |
Is het niet handiger om er een kraan neer te zetten zoals men doet bij Monaco? Die kan veilig vanachter de omheining ingezet worden om wrakken veilig weg te takelen. | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:37 |
Sutil aquaplaneerde er vanaf op dat punt. Jules waarschijnlijk ook. Met welke snelheid weten we niet, maar ik mag aannemen dat hij wel wist dat daar met dubbel geel gevlagd werd. | |
sasquatsch | zondag 5 oktober 2014 @ 13:38 |
Dan krijg je dus 10x zoveel Safety Cars want bij elk wissewasje wordt die dan dus op de baan gestuurd. Dit is gewoon een freak incident, dat eens in de 10 jaar voorkomt. | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:38 |
![]() | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:39 |
Helemaal vergeten dat RTL toen zelfs gewoon een pitreporter had in Allard Kalff ![]() | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 13:39 |
Is wel waar, maar dat wilt nog steeds zeggen dat er mensen nodig zijn om de wagen in te haken en dat die dus ook nog buiten de omheining staan. | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:40 |
Monaco is wel compact he. Van die grote kranen gaan echt niet overal werken hoor. | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:41 |
Potver, ik moet zo werken en dan kan ik pas vanavond lezen of er nog nieuws is. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:41 |
Ik verwacht de komende 24 uur weinig nieuws eigenlijk, of het moet het statement van het ziekenhuis zijn. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 13:43 |
Officieel statement.![]() | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 13:44 |
Is ook zo, maar een persoon is sneller weg dan een vrachtwagen. Daarbij gaat het aanhaken een stuk sneller dan het eerst goed zien te krijgen van de wagen op de lorrie. Dat is zo, maar ik vermoed dat het in die bocht wel zou werken. Ze kunnen daar natuurlijk wel plek voor maken. Niet zeggend dat ze meteen die bocht moeten aanpassen, maar ze kunnen achter de omheining wel wat veranderen zodat er een hijskraan past. Hoeft geen grote te zijn, maar groot genoeg om snel dat gewicht weg te kunnen halen. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:44 |
"Mie General Hospital will issue an update" Dat is altijd zo vaag, hoe doen ze dat dan en waar is zoiets te vinden? Of sturen ze een foto van een A4'tje naar een paar journalisten? | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 13:46 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 13:46 |
Eigenlijk begin ik wel een klein beetje vertrouwen in een goede afloop te krijgen... | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 13:46 |
Update zal plaats vinden in de nabijheid van het ziekenhuis, al dan niet er in. Denk dat ze deze berichten naar alle grote partijen sturen. | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:48 |
Ik denk dat er gewoon journalisten ter plekke zijn en dat die door een van de behandelende artsen op de hoogte gebracht worden mbt eventueel nieuws/updates. Of door een woordvoerder. | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:48 |
Want? Mij klinkt het allemaal behoorlijk ernstig in de oren en ik lees nergens berichten waarbij ik denk nou met een beetje mazzel valt het misschien wel mee. ![]() | |
Ferry_76 | zondag 5 oktober 2014 @ 13:48 |
Ik neem aan dat Japanse artsen ook een beroepsgeheim hebben? | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:49 |
Daar gaat het me niet zozeer om, dit is vooral uit interesse over hoe zoiets in z'n werk gaat. Sturen ze een berichtje naar persbureau's, is het een persconferentie etc. | |
MrBadGuy | zondag 5 oktober 2014 @ 13:49 |
Lijkt me dat de grote persbureaus en media daar wel aanwezig zijn en dat elke update vrijwel direct bekend wordt gemaakt aan de rest van de wereld. We leven in 2014 hè. | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:49 |
Zeker, maar als iemand dood is of in coma is geraakt of weet ik het wat dan wordt dat gewoon bekend gemaakt. Zelfde zag je met Schumacher ook he. Zijn toch een beetje publiekelijke figuren; F1 coureurs. | |
Ferry_76 | zondag 5 oktober 2014 @ 13:50 |
Ik neem aan dat de artsen de directe familie (Of een proxy) inlichten, en die verder mogen beslissen wat er met die info gebeurt. | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 13:50 |
Omdat ik in eerste instantie dacht dat hij direct bij het ongeluk al dood was. Nu hebben ze het al over operaties en IC. | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 13:51 |
Vermoed dat elk groot persbureau een berichtje krijgt dat er een persco gehouden gaat worden op een nader te bepalen tijd. En als er een tijd bekend is volgt er een nieuw bericht met de update. ![]() Is niet spannender dat dit vermoed ik. ![]() | |
Geralt | zondag 5 oktober 2014 @ 13:51 |
Qua details zeker, maar hoe het met hem globaal gaat dat gaat gewoon bekend gemaakt worden hoor. | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 13:51 |
Ik denk een persoonlijk gesprek naar Marussia, de familie en een gegadigde van de FIA. De laatste zal het dan via een pers-conferentie doen. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 13:51 |
Dat klinkt wel plausibel inderdaad ![]() Niet spannend nee, maar ik vind het wel interessant ![]() | |
i2Them2 | zondag 5 oktober 2014 @ 13:57 |
Achter de safetycar ging Ericson er ook af... En die gleed ook behoorlijk door. Het gaat niet om de snelheid. Het gaat om het geen waar hij tegen aan reed. Als hij in de banden terecht was gekomen was er waarschijnlijk weinig aan de hand. | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 13:58 |
Het gaat wel degelijk om de snelheid. Als hij met 10km/h tegen dat ding was aangereden had hij er niks van gemerkt. | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 14:00 |
Het was geen SC dus het ging waarschijnlijk harder dan 80 km/h. Dan doe je he-le-maal niets als je gaat aquaplanen met zulke sloffen onder je wagen. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:00 |
Dan moet de FIA maar gaan werken met safety-zones. De sector waar een wagen getakeld moet worden (waar dus een manitou en marshalls op de baan of uitloopzone zijn) volledig op slot zetten met dubbel geel, en de pit-limiter erop gedurende de hele zone. | |
Nymphetic13 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:04 |
En dat gaat aquaplaining tegen? Vergeet niet pitlimiter is 80 a 100 KM/H | |
Alexxxxx | zondag 5 oktober 2014 @ 14:06 |
Zelfs bij een klasse zo laag als autocross komen er pas bergingsvoertuigen op de baan als alle autos in competitie stilstaan... | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:06 |
80km/h op gewone circuits, en 60km/h op Monaco. En ja, dat is veel langzamer dan even liften zoals ze nu doen..... | |
JohnB52 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:06 |
Meestal komt een ziekenhuis met een woordvoerder, die dan een update geeft. Ging toen ook zo bij Schumacher. | |
JohnB52 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:07 |
Singapore was toch ook 60? | |
Nyck | zondag 5 oktober 2014 @ 14:08 |
De vader van Jules Bianchi: De toestand van Jules Bianchi (25) is kritiek. Dat meldt de vader van de onfortuinlijke Formule 1-coureur. "Jules heeft bij de crash ernstig hersenletsel opgelopen. Daar wordt hij momenteel aan geopereerd, om de druk op zijn hersenen te verlichten", zegt de vader van Bianchi tegenover een Frans televisiestation. "Zijn toestand is zeer ernstig." bron telegraaf | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 14:08 |
Daarbij, worden de motor en de remmen dan niet veelte warm? Die hebben juist de airflow nodig om te kunnen koelen. | |
Ferry_76 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:08 |
Om 14:15 de samenvatting bij de BBC trouwens. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:09 |
Kan, dan was ik daar niet van op de hoogte ![]() | |
JohnB52 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:09 |
Op zo een kort stuk niet. En t regent, dus denk wel voldoende koeling. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 14:11 |
Het zou dan maar om 1 of hooguit 2 bochten gaan he. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:11 |
Die airflow blijft er toch bij het rijden? In de pit rijden ze ook op die snelheid + staan ze nog even stil. Duurt ongeveer even lang als een sector op de pitlimiter rijden. | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:11 |
Zo doen ze dat op Le Mans ook. Werkt prima. | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 14:12 |
Ik snap eigenlijk niet dat er zulk zwaar materiaal ingezet moet worden om 660 kilo op te tillen. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:12 |
Nee, zo willen ze dat doen op Le Mans. Heb het ze geen enkele keer zien doen afgelopen editie. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:13 |
Met wat wil je dat dan doen in de gravel? Een pallet-wagen? | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:13 |
Ik kan het me herinneren dat het gebeurde. Of ben ik nou gek geworden? | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 14:14 |
Beetje aangepaste kooiaap, ja. Gaat miljarden om in die sport, he. | |
Alexxxxx | zondag 5 oktober 2014 @ 14:14 |
Perskamer is gewoon tot de nok toe gevuld met journalisten. Bij minder groot nieuws (99 van de 100 keer) komt er een briefje in de bak met persberichten aan de wand. Bij iets groter nieuws krijgt iedereen een briefje voor zijn neus. En bij echt groot nieuws gilt er iemand van de organisatie door de perskamer heen. | |
Max23 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:14 |
Zijn er meer van dat soort races geweest ![]() | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:15 |
Ik weet dat er in de aanloop naar de 24h veel over gezegd is geworden, en dat dat veel onnodige situaties zou oplossen. Maar we hebben er ook regelmatig in de topics om gelachen (of ons aan geïrriteerd) dat ze het juist niet hebben toegepast ![]() | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:16 |
Ik bedoelde eigenlijk al lachend om zo'n ding ![]() ![]() Maar idd, in zo'n kooiaap ding zou gaan ja... | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 14:17 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:17 |
http://www.24h-lemans.com(...)_2_2_1746_15583.html [ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2014 14:18:48 ] | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:21 |
Heel mooi ![]() ![]() ![]() Maar dit bedoel ik idd, in het soort weersomstandigheden zoals Suzuka vind ik dat dit soort slow-zones toegepast mag worden ![]() | |
Fiorano | zondag 5 oktober 2014 @ 14:21 |
Is toch nooit stabiel genoeg? Je hebt wel even een F1 auto aan je lepels/kraan hangen... Hij moet ook niet teveel gaan schommelen etc. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:22 |
Hmmz, en nu is de samenvatting op de BBC net begonnen. Zegt Vettel net bij de eerste ronde ''I'm aquaplanning at 80 kp/h'' ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:23 |
Ik denk dat het grote probleem is dat de FIA dan een idee van de ACO over moet gaan nemen en daar zijn ze waarschijnlijk iets te arrogant voor. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 14:24 |
FIA werkt tegenwoordig wel intensief samen met de ACO dmv het WEC en de 24H een onderdeel is ervan ![]() Maar nogmaals: het hoeft niet altijd hè, enkel als de omstandigheden daar naar vragen. | |
TheFreshPrince | zondag 5 oktober 2014 @ 14:26 |
Ja. Start in Spa 1998 (?) was ook zoiets. | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:27 |
O ja, dat was ik dan weer even vergeten... | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 14:28 |
Uit mijn hoofd kom ik op Japan 1994 en Brazilië 1993. En in de jaren 80 waren er nog twee bizarre regenraces in Adelaide, jaartallen weet ik zo niet meer. | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 14:33 |
donington 92 | |
JohnB52 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:33 |
Bekijk de tweet van @takiinoue: https://twitter.com/takiinoue/status/518739775147491328 Holy Fuck, rollbar gewoon weg! | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 14:35 |
Taki Inoue... Ironisch, die deed zo'n ongeluk andersom: hij werd ooit geraakt door een hulpvoertuig nadat hij was uitgestapt. Hongarije 95 ofzo. | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:36 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 14:37 |
De neus van die auto is ook flink beschadigd trouwens... | |
Fiorano | zondag 5 oktober 2014 @ 14:38 |
Pleuris, dat is wel hard gegaan dan. De blik van de Doctor is ook niet echt relaxed... | |
Gramulanion | zondag 5 oktober 2014 @ 14:38 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:40 |
Dit gaat sowieso resulteren in strengere veiligheidseisen voor de monocoque. | |
Fiorano | zondag 5 oktober 2014 @ 14:41 |
Maar hoe dan? Want waar blijft dan je zicht? | |
Twieki | zondag 5 oktober 2014 @ 14:41 |
Want? De monocoque ziet er nog goed uit wat dat betreft. | |
Peterselieman | zondag 5 oktober 2014 @ 14:41 |
Vooral voor de rollbar. Die mag niet zomaar afbreken | |
Ferry_76 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:44 |
![]() ![]() | |
Twieki | zondag 5 oktober 2014 @ 14:44 |
Als jij tegen een (waarschijnlijk) stilstaande trekker aan rijdt, dan is de impact veel groter, dan als je bijvoorbeeld de bandenstapels in vliegt. Mensen lijken te vergeten dat een directe klap tegen een paar ton zwaar wegend voertuig zwaarder is, dan een klap die redelijk geabsorbeerd wordt door bandenstapels of vangrail. | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:45 |
Juist. Dat en waarschijnlijk ook nog wel iets aan de zijkanten, waardoor het hoofd nog iets beter beschermd blijft. | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 14:45 |
Je kan veel voorkomen, maar een freak accident als dit kun je moeilijk voorzien. Ik denk eerder dat dit resulteert in strengere regels voor de inzet van hulpvoertuigen. En nog meer inzet van de SC. | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 14:45 |
Daarbij, is de rollbar een intergraal onderdeel van de monocoque? | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:45 |
Ik vind 'm er heel erg cool uitzien. | |
WEST | zondag 5 oktober 2014 @ 14:45 |
Die zijn al sterk sinds het ongeluk van diniz in 1999 meen ik uit m'n hoofd. Door zo'n impact kan de rollbar ook niet tegen. | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:47 |
Wel toch? | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 14:47 |
Handig ook als zo'n ding in de fik vliegt en de bovenkant kan er niet meer vanaf wegens een crash.... | |
Ferry_76 | zondag 5 oktober 2014 @ 14:48 |
En van die Nederlander op de nurburgring die nu verlamd is, maar volgens mij word er getest met een impact van boven, niet van voren of achter zoals bij Bianchi het geval was. | |
Peterselieman | zondag 5 oktober 2014 @ 14:50 |
Klopt, maar toch moet er naar gekeken worden. Evenals naar de veiligheidsregels, maar echt voorkomen kun je zulke ongevallen niet | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 14:51 |
De grotere versie:![]() | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 14:51 |
Niet door technische snufjes, nee. | |
franklop | zondag 5 oktober 2014 @ 14:51 |
Jezus | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 14:53 |
De rollbar niet, de luchtinlaat is wel een onderdeel zie ik op internet. | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:56 |
Nou, weer wat geleerd. Ik dacht altijd dat dat één geheel was. | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 14:57 |
ow fuck.. | |
Smoofie | zondag 5 oktober 2014 @ 14:58 |
![]() | |
franklop | zondag 5 oktober 2014 @ 15:01 |
Op radio zeggen ze dat alle coureurs in het ziekenhuis zijn om Bianchi te steunen | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 15:01 |
http://www.formula1-dictionary.net/monocoque.html http://www.f1complete.com/content/view/1843/389/ | |
Weltschmerz | zondag 5 oktober 2014 @ 15:01 |
Misschien is het nog wel het handigst om die tractors van bumpers te voorzien zodat een wagen er in ieder geval niet onder kan komen. | |
admiraal_anaal | zondag 5 oktober 2014 @ 15:01 |
Zijn er eigenlijk beelden van? Kan nergens een filmpje vinden ervan | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 15:02 |
Dan kun je evengoed met LMP1 wagens gaan racen ![]() edit: zo dus..... ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 05-10-2014 15:08:43 ] | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 15:02 |
Van die zijhekken, die opleggers van vrachtwagens ook hebben? Goed idee. | |
Karstman | zondag 5 oktober 2014 @ 15:02 |
De helm ziet er nog redelijk ok uit, maar goed ook een eierschaal kan nog heel zijn en het ei van binnen volledig geklutst. Of hij er onderdoor is geschoten vraag ik me af, denk niet dat het past... | |
Gramulanion | zondag 5 oktober 2014 @ 15:03 |
Nee. | |
WEST | zondag 5 oktober 2014 @ 15:03 |
Nee zijn geen beelden van op TV geweest | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 15:04 |
Ongetwijfeld, maar niet vrijgegeven. Iedere auto heeft een onboard-camera, dus er zullen ook beelden van Bianchi's wagen bestaan. | |
JohnB52 | zondag 5 oktober 2014 @ 15:07 |
Oh gek want VET RIC en SUT en GUT zaten net nog in de trein naar Tokio | |
Nymphetic13 | zondag 5 oktober 2014 @ 15:07 |
![]() Damn kijk die deuk in zijn helm ![]() | |
Smoofie | zondag 5 oktober 2014 @ 15:08 |
.... Schumi heeft een mindere klap gehad met zn val. | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 15:09 |
![]() | |
Red_85 | zondag 5 oktober 2014 @ 15:11 |
De coureurs ook af en toe. Als ik zie hoe ze tegenwoordig de kans ook krijgen met die asfaltuitloopstroken. Een foutje is vergefelijk tegenwoordig, dat hoort niet in de F1. Dat werkt door en zo gaat men meer risico nemen. Maar terug naar de '60s hoeft ook weer niet. Barichello, Ratzenberger, Lehto en Senna. De ene zieke crash na de andere. Formule1 magazin (dat ding uit de '90 en '00) schreef er vaak over en had ooit een goed artikel van een pagina of 10 waarin het hele weekend van minuut tot minuut werd uitgeschreven. Samen met de beelden van de trainingen, kwalificaties en race merk je wel hoe de sfeer was toen. Bizar... Had alleen de race live gezien en voor de rest eigenlijk pak je daar de sfeer niet van, zeker niet als je net 9 bent. | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 15:11 |
Het circuit in Google Earth. Heb even zitten kijken, maar er zou achter de omheining plek genoeg moeten zijn voor een kraanwagen. Op meerdere plekken zelfs. | |
Red_85 | zondag 5 oktober 2014 @ 15:12 |
Die had het ongeluk dat hij gewoon verkeerd terecht kwam. | |
Beach | zondag 5 oktober 2014 @ 15:13 |
jezus die foto... | |
JohnB52 | zondag 5 oktober 2014 @ 15:14 |
Die kraanwagens gaat echt niet werken om over heel het circuit te reiken. Jammer genoeg moet het eerst flink fout gaan voordat hierover nagedacht gaat worden. | |
JeMoeder | zondag 5 oktober 2014 @ 15:16 |
Thafuck... ![]() | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 15:16 |
Hoeft ook niet om het gehele circuit, maar kan wel werken op dit soort locaties. | |
franklop | zondag 5 oktober 2014 @ 15:16 |
miss dat ze allemaal zijn geweest dan. ![]() | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 15:21 |
Hoorde ook al eerder van een vriendin dat alle coureurs daar waren. Eventueel inmiddels niet meer. Of alleen ff naar hotel om zaken te regelen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 15:25 |
Wie is die kerel in het zwart met die Senna-achtige helm?![]() | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 15:26 |
geen idee. lijkt wel wat op een oudere helm van Senna. | |
Beach | zondag 5 oktober 2014 @ 15:26 |
Bruno | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 15:27 |
Hier is-ie nog een keer. En is dat Sutil, die erbij staat?![]() | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 15:28 |
Da´s Sutil, ja ... die stond er bovenop. | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 15:28 |
Ja Sutil staat erbij, die is helemaal naar de klote zo te zien. Begrijpelijk. En wie die nepSenna is.....beetje dikkig figuur. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 15:29 |
Dat zal de bestuurder zijn van de Japanse (zwarte) Medical Car (die van de FIA is zilver) die rechts op de foto staat. Volgens mij staat er ook een Japans vlaggetje op die overall.... | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 15:30 |
Inderdaad. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 15:39 |
Ik weet niet precies of dit echt is, maar hij zou met 200 van de baan zijn geraakt? Het is iig een hogesnelheidsbocht, dat wel. Bianchi telemetry | |
WEST | zondag 5 oktober 2014 @ 15:41 |
| |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 15:48 |
Hope so,serieus | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 15:49 |
opname van de LT-app, die app kan je opnieuw laten afspelen na de race. Zal wel kloppen dan.... | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 15:49 |
Goed nieuws! Maar goed, nu nog verder... | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 15:51 |
Dit zou het moment zijn geweest dat hij van de baan gleed. Er zou ook al een video in omloop zijn.![]() | |
zoem | zondag 5 oktober 2014 @ 15:53 |
Video van net erna: | |
Beach | zondag 5 oktober 2014 @ 15:59 |
Ik denk niet dat ik een video wil zien van het moment zelf. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 16:04 |
Ben het einde van de race nog eens aan het bekijken in de samenvatting op de Beeb. Maar ongelofelijk eigenlijk hoelang Edwards en DC er over gedaan hebben dat er iets met Bianchi ![]() ![]() Nadat het bericht is gegeven dat de race niet verder gaat denkt Edwards nog dat er iets aan de hand is met Sutil, DC heeft dan wel zijn vermoedens...... | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 16:05 |
Olav Mol had ook even nodig volgens mij, Bianchi stond al een tijdje OUT in de timing. | |
Nymphetic13 | zondag 5 oktober 2014 @ 16:05 |
Ja absoluut maar vergeet niet dat hun ook niets zien behalve live timing he | |
Beach | zondag 5 oktober 2014 @ 16:06 |
Bij sky duurde dat ook even. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 16:06 |
Die hebben toch ook Twitter. In het voorgaand topic werd het ook al vlak erna vermeld via een Twitter bericht. Bijna direct eigenlijk.... | |
THEFXR | zondag 5 oktober 2014 @ 16:07 |
het kwam echt onduidelijk naar voren op de bbc | |
Mexicanobakker | zondag 5 oktober 2014 @ 16:08 |
Was ook pas even nadat de race voorbij was hoor. Denk toch wel 4/5 minuten nadat de medical car werd genoemd dat de eerste berichten kwamen dat het voor Bianchi was. | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 16:08 |
Ach, het duurde aan het begin van de race ook een volle minuut voordat de BBC doorkreeg dat de rode vlag werd gegeven... | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 16:10 |
Karstman kwam er anders vrij vlot mee.... SPT / 2014 Formula 1 GP's #55 Japanse Grand Prix | |
Mexicanobakker | zondag 5 oktober 2014 @ 16:12 |
Ja dat ie stuk was had ik ook wel door, de ernst van het ongeluk was wat anders | |
Zorro | zondag 5 oktober 2014 @ 16:12 |
Ik dacht toen ook nog dat de SC voor de regen kwam zoals je in de post eronder ziet. Dat was fout ![]() | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 16:13 |
terwijl al een x de naam van Bianchi onderin stond bij een shot van de wagen van Sutil. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 16:14 |
en een aangeslagen Greame Lowdon die vlot ervandoor ging + een pitcrew wat heel bezorggelijk keek.... | |
THEFXR | zondag 5 oktober 2014 @ 16:14 |
hij gaat iig niet meer racen, krijg de Senna kriebels hier. | |
Mexicanobakker | zondag 5 oktober 2014 @ 16:15 |
Dat had ook een fout kunnen zijn, dat dacht ik eigenlijk eerst ![]() | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 16:15 |
Ja en ik zat Bianchi te zoeken in de rij wagens achter de SC en was hem kwijt maar dacht dat die wellicht gepit was. Ik begon btw pas te zoeken toen zijn naam in beeld verscheen. | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 16:15 |
Ik dacht dat heel even tot ik hem in beeld miste. | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 16:16 |
Massa/Schumacher/Senna Een van die drie. | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 16:16 |
Het feit dat hij is geopereerd en niet wordt beademd, is een goed teken. Verder zou hij een kasplantje kunnen worden, of volgend seizoen weer kunnen racen. En alles wat daar tussen zit. | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 16:16 |
![]() | |
Mexicanobakker | zondag 5 oktober 2014 @ 16:17 |
Hij zou in theorie ook in 3 weken fit kunnen zijn, maar dat zou wel een heel positief geval zijn. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 16:18 |
Hier vroegen we ons nog af waarom ze in vredesnaam die vent met een wat plofferig hoofd van Marussia lieten zien, "want Sutil rijdt daar toch helemaal niet ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 16:18 |
Grappig, hier is de airbox en de rollbar nog compleet intact? En slicks? Of is dit een foto van een andere crash? ![]() | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 16:18 |
Nee ... Na zwaar letsel aan het hoofd waardoor een operatie onmiddelijk nodig is, kan dat niet. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 16:18 |
De zon scheen vandaag niet zo hard. | |
Mexicanobakker | zondag 5 oktober 2014 @ 16:18 |
Vorig jaar. | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 16:18 |
Zonneschijn? | |
WEST | zondag 5 oktober 2014 @ 16:19 |
Ik denk dat ze hem dit seizoen dan niet laten rijden. Tis wel hoofdletsel. Eerst maar afwachten wat het ziekenhuis te melden heeft. | |
Mexicanobakker | zondag 5 oktober 2014 @ 16:19 |
In theorie wel, maar het is zo onwaarschijnlijk dat daar maar niet vanuit moet worden gegaan. | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 16:19 |
Andere crash dus. Op andere foto's had hij namelijk intermediates. Damn you, Twitter!
| |
WEST | zondag 5 oktober 2014 @ 16:20 |
ze hebben vandaag niet op slicks gereden dus een oude foto | |
Smoofie | zondag 5 oktober 2014 @ 16:20 |
Kreeg een beetje t gevoel zoals bij simoncelli destijds. Daar liep t minder goed af. | |
THEFXR | zondag 5 oktober 2014 @ 16:20 |
no way, dat hij volgend seizoen weer aan het racen zit. | |
Googolplexian | zondag 5 oktober 2014 @ 16:21 |
http://www.motorsport-mag(...)l-von-jules-bianchi/ | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 16:21 |
Ja inderdaad ![]() Dat was ook vrij snel duidelijk eigenlijk ![]() Je zag toen ook "gewoon" live dat z'n helm eraf gereden werd en dat hij stil op het asfalt lag ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 16:25 |
Dat zeiden ze ook van Lauda in 1976, al had die geen hoofdletsel anders dan brandwonden. Vier weken later reed hij weer mee en werd nog bijna wereldkampioen ook. En zo zijn er nog meer voorbeelden. Feit is dat we gewoon niet weten hoe erg hij er aan toe is en wat er precies beschadigd is. Dus het blijft hier gewoon speculeren. | |
THEFXR | zondag 5 oktober 2014 @ 16:26 |
kubica rijd ook weer mee, ik geef aan wat ik denk. en anno 2014 hebben ze strengere eisen dan in 1976. | |
THEFXR | zondag 5 oktober 2014 @ 16:26 |
wie gaat hem die seizoen btw vervangen? | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 16:27 |
I know. Ik zeg alleen maar dat alles wat jij en ik roepen, een pure gok is. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 16:28 |
Het ziekenhuis gaat vandaag niks meer bekendmaken. | |
KeesBromfiets | zondag 5 oktober 2014 @ 16:28 |
Krijg weer kippenvel nu ik er aan terug denk. Je kon toen ook zien dat Rossi meteen door had dat er iets goed mis was, want hij heeft geen enkele keer omgekeken. Dat wil je op zo'n moment ook niet. | |
Meike26 | zondag 5 oktober 2014 @ 16:30 |
Auto staat op slicks ![]() Enorm zuur voor Bianchi en familie. Heeft vandaag zelfs even op 3e positie gereden vóór zijn eerste stop, leek zo'n mooi weekend voor hem te worden, deze plottwist zag niemand aankomen en niemand zal hem dit gegunt hebben. Ik hoop dat hij snel weer zou kunnen racen, maar ik houdt nu ook al rekening met scenario van Kubica, nooit meer de kracht en fitheid voor F1 vinden. Zou enorm zuur zijn, potentieel podium kandidaat.... kandidaat af zijn? Brrrr ![]() ![]() | |
JohnB52 | zondag 5 oktober 2014 @ 16:31 |
Goh bij jou zijn ze nog redelijk mild zeg, met t plaatsen van commentaar... Wellicht waren de dames toen een beetje over hun toeren ;-) | |
WEST | zondag 5 oktober 2014 @ 16:32 |
bij jou waren idd veel feller. Ziggy3 heeft meer respect waarschijnlijk ![]() | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 16:32 |
Dat was verschrikkelijk om te zien. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 16:33 |
![]() | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 16:36 |
Zeiden ze dat ook niet van Massa? | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 16:37 |
Diegene die dat YT filmpje in elkaar gedraaid heeft is ook knettergek. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 16:37 |
Grote kans dat dat Alexander Rossi of Will Stevens gaat zijn. Zijn beide onlangs (Stevens zelfs donderdagavond pas) bekend gemaakt als test- en reserverijders. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 16:39 |
Welke? | |
Karstman | zondag 5 oktober 2014 @ 16:40 |
Ik zit bovenop het nieuws! ![]() Zat in de LT te kijken en zag Bianchi al een tijdje op OUT dus concludeerde dat ie stuk was maar zag ook nergens iets op de baan. | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 16:41 |
| |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 16:42 |
![]() | |
Karstman | zondag 5 oktober 2014 @ 16:42 |
Ziggy vind ik ook een prutser hoor met deze foto, misschien nog wel meer dan jou want op deze foto is het nog duidelijker dat die bak op slicks staat, dat het zonnig weer is en het gras kurkdroog... En het is al weer een paar uur na de race en minder "in het heetst van de strijd om het nieuwe nieuws te brengen" | |
Beach | zondag 5 oktober 2014 @ 16:45 |
Ik wil bijna boos op je worden voor het plaatsen hiervan. | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 16:45 |
Don't shoot the messenger. ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 16:47 |
Ben ik ook, ik zat gewoon niet goed op te letten. Ik zit op het werk, vandaar. | |
Nymphetic13 | zondag 5 oktober 2014 @ 17:04 |
Dit is geen crash van dit seizoen. Zoals je weet was het nat tijdens de race. | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 17:06 |
Dat weet ik. Daarom poste ik 'm ook niet zoals je wellicht hebt kunnen lezen. ![]() | |
starla | zondag 5 oktober 2014 @ 17:07 |
Precies dat laatste...acuut aan je hoofd geopereerd moeten worden na een ernstig hoofdtrauma (ws een craniëctomie) is nóóit een goed teken... Dat betekent ws snel door de scan > veel bloed zichtbaar op CT met massawerking (pun not intended) > spoed craniëctomie. Doorgaans een slechte prognose. Laat staan de 'diffuse axonal injury' door de G's. Nee, ik geloof niet dat we hem terugzien in de sport. Helaas spreek ik uit ervaring hoe het met zulke personen afloopt. En dat hij ademt houdt alleen in dat zijn medulla oblongata nog bepaalde functies heeft, zegt helaas niets over de schade aan zijn grote hersenen (waar je dus mee denkt, leest, schrijft, spreekt etc). Zie het somber in hoor, maar wonderen zijn de wereld nog niet uit... | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 17:10 |
Wat dat betreft kunnen we het beste wachten op een statement vanuit het ziekenhuis wat waarschijnlijk morgen komt. Die hebben er toch het meest verstand van. | |
starla | zondag 5 oktober 2014 @ 17:15 |
Eens, maar liever had ik gehoord dat een OK níet nodig was...dat was pas goed nieuws. | |
Kanjer | zondag 5 oktober 2014 @ 17:16 |
Hier een foto van de crash. https://twitter.com/w_brito/status/518779628551680000 | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 17:16 |
Marussia heeft een statement op de site, maar die laadt niet (ra ra hoe kan dat). | |
TheFreshPrince | zondag 5 oktober 2014 @ 17:17 |
14:36 belde... | |
Kanjer | zondag 5 oktober 2014 @ 17:18 |
Heb niet alles meegelezen. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 17:18 |
Oh, statement schijnt gewoon hetzelfde te zijn als die vorige van FIA. | |
Twieki | zondag 5 oktober 2014 @ 17:39 |
http://video.repubblica.i(...)lle-tv/179201/177975 Die al voorbijgekomen? | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 17:43 |
had hem al ergens gezien, weet niet meer waar. | |
Droopie | zondag 5 oktober 2014 @ 18:05 |
Faal RTL nieuws | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 18:06 |
![]() | |
Droopie | zondag 5 oktober 2014 @ 18:08 |
Die lieten de beelden van sutil zien, met (zoals tijdens de uitzending) onderschrift bianchi. | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 18:10 |
Zo krijgen ze hem aangeleverd. De impact van Jules is nergens te zien. Dus moet je verhaal er omheen kloppen. | |
nils7 | zondag 5 oktober 2014 @ 18:24 |
Ze zeiden wel dat hij eraf ging op dezelfde plek als een auto er eerder af ging toen ze Sutil lieten zien. | |
THEFXR | zondag 5 oktober 2014 @ 18:28 |
is hij tegen die trekker aan gecrasht? | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 18:32 |
Jup. En zo te zien aan de foto eronderdoor geschoten. Zou verklaren waarom de luchttunnel voor de motor er vanaf gescheurd is. | |
THEFXR | zondag 5 oktober 2014 @ 18:34 |
zo'n trekker is puur staal ![]() ![]() | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 18:36 |
Jup. "Interessant" weetje: die luchttunnel word getest met een kracht van 9 ton... ![]() | |
jeffrey83 | zondag 5 oktober 2014 @ 18:40 |
Dat is de kracht van bovenaf... Benieuwd of dat ook geldt vanaf de voorkant op de lucht tunnel | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 18:47 |
True. Uitstekende delen zijn altijd kwetsbaarder dan platte onderdelen. Het moet echt een verschrikkelijk gezicht zijn geweest voor Jules om die achterkant op je af te zien komen. ![]() Het is maar secondewerk maar het idee alleen al. ![]() | |
RolStaart-Beer | zondag 5 oktober 2014 @ 18:51 |
NOS meldt net dat ie buiten levensgevaar is. Maar ik neem de NOS niet serieus. | |
opgebaarde | zondag 5 oktober 2014 @ 18:52 |
Want? | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 18:53 |
En dat lijkt allemaal volledig gebaseerd te zijn op het bevestigde "hij ademt zelf". NOS bedankt ![]() | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 18:54 |
Als ze bij de NOS melden dat oud-wielrenner Tyler Hamilton de GP van Japan heeft gewonnen neem ik ze wat F1 betreft nog minder serieus dan ik al deed ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 18:55 |
Melden ze dat? ![]() Overigens vind ik het wel knap dat Chris Horner naast het wielrennen ook nog RBR leidt ![]() | |
Netsplitter | zondag 5 oktober 2014 @ 18:55 |
Dat deed hij "al" toen bij naar het ziekenhuis werd getransporteerd. ![]() | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 18:57 |
Over dat zelf ademen heeft Gary Hartstein trouwens net een artikel online gezet: http://formerf1doc.wordpr(...)surgery-speculation/ | |
Immerdebestebob | zondag 5 oktober 2014 @ 18:58 |
De enige goede coureur die ook hard kan fietsen is Zannardi ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 18:59 |
Alain Prost kan ook aardig fietsen. Iig tot voor een paar jaar terug. | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 19:00 |
![]() | |
Smoofie | zondag 5 oktober 2014 @ 19:00 |
Het is toch Andy hamilton ? Geen tyler ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 19:01 |
Gelukkig staat er nog niet bij dat het de ex-wielrenner is. Is er vanavond niet ook darten? En dan toevallig een match Lewis-Hamilton. Gaan ze bij de NOS helemaal denken dat het een druk baasje is. | |
Smoofie | zondag 5 oktober 2014 @ 19:02 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 19:02 |
Da's dus de darter. ![]() Je kunt zo bij de NOS gaan werken. | |
Smoofie | zondag 5 oktober 2014 @ 19:04 |
Je weet dat ik niet serieus was he? | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 19:04 |
Duh | |
Nattekat | zondag 5 oktober 2014 @ 19:04 |
Hij schrijft geen artikelen over dingen waar hij de ballen verstand van heeft ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 oktober 2014 @ 19:05 |
Bij darten gebruiken ze toch geen ballen ![]() | |
Immerdebestebob | zondag 5 oktober 2014 @ 19:05 |
Op de NOS-site meldden ze nog dat Vitesse 43-1 voor stond ![]() | |
Immerdebestebob | zondag 5 oktober 2014 @ 19:06 |
Wel goed dat ze zinnen zo af en toe zonder hoofdletter beginnen; anders is het ook niet echt spannend meer, he. | |
Raraweth | zondag 5 oktober 2014 @ 19:09 |
Ben benieuwd of dit dan de definitieve aanleiding wordt voor verbetering van veiligheid van marshals (en natuurlijk de coureurs) op een crash site maar ik verwacht er weinig van. Er zijn al vaker gevaarlijke situaties ontstaan. Ik herinner me nog de race in Brazilie waar vijf of zes in dezelfde bocht eraf schoten. Ook waarbij marshals en takelwagens in de weg stonden. En dat is alweer een paar jaar terug. Het moet altijd weer ernstig fout gaan... | |
TheFreshPrince | zondag 5 oktober 2014 @ 19:10 |
2003 ... | |
Immerdebestebob | zondag 5 oktober 2014 @ 19:11 |
Andy Hamilton is wel een baas ![]() | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 19:15 |
Ik ben ook een beetje bang dat er allerlei maatregelen komen die eigenlijk te ver gaan, omdat dit gewoon een freak accident is dat je amper kunt voorkomen. Normaal knalt iemand niet onder een takelwagen door. | |
Raraweth | zondag 5 oktober 2014 @ 19:19 |
Damn, 11 jaar alweer.. | |
JohnB52 | zondag 5 oktober 2014 @ 19:20 |
Heeft ie een hond? | |
Karstman | zondag 5 oktober 2014 @ 19:21 |
nee, wel een hont | |
Fir3fly | zondag 5 oktober 2014 @ 19:21 |
![]() | |
Nattekat | zondag 5 oktober 2014 @ 19:23 |
Godver, ik moet morgen de OP al klaar hebben ![]() | |
opgebaarde | zondag 5 oktober 2014 @ 19:24 |
Dat soort kolderiek domme fouten overkomt de sportredactie van de NOS te vaak maar dat maakt de NOS bij groot nieuws geen onbetrouwbaar medium | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 19:25 |
in Canada vorig jaar is er nog 'n marshall dood gebleven nadat er een takelwagen met f1-wagen ingehaakt over hem heen reed ![]() | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 19:34 |
Ik zie steeds meer mensen op FB en twitter zeggen dat Bianchi sowieso overleefd. Sorry maar ik 'juich' pas bij een medici die dat zegt. En Vilotta overleed ook pas maanden na haar crash aan de gevolgen. | |
Sinister-D- | zondag 5 oktober 2014 @ 19:39 |
het gros daarvan praat elkaar na nadat een of andere mongole troll ermee begonnen is.... | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 19:48 |
Precies. Van hetzelfde niveau als @jantjepietje25 die roept dat hij is overleden en dat dat bevestigd is, waarna alles en iedereen elkaar gaat retweeten. | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 19:53 |
er is zelfs een RIP Jules FB met paar 100 likes. | |
Nober | zondag 5 oktober 2014 @ 20:24 |
RIP Bianchi Vaarwel Alonso Succes bij McLaren Vettel Welcome back Mansell | |
Fiorano | zondag 5 oktober 2014 @ 20:53 |
In other news: Andrea de Cesaris is vandaag overleden bij een motor ongeval. | |
kepler | zondag 5 oktober 2014 @ 21:15 |
Andrea de Cesaris... :’( Crosspost vanaf Tweakers:
| |
DenS | zondag 5 oktober 2014 @ 21:16 |
[ Bericht 100% gewijzigd door DenS op 05-10-2014 21:43:10 (Prima, nvm.) ] | |
Nober | zondag 5 oktober 2014 @ 21:19 |
Alexander Rossi maakt debuut in Rusland? | |
4-elements | zondag 5 oktober 2014 @ 21:22 |
Vreemd genoeg lees ik nergens anders dit nieuws. Lijkt me niet te kloppen dus. | |
Toekito | zondag 5 oktober 2014 @ 21:25 |
ik ken dat radio station niet als vaste F1 bron. Zie het nergens terug nog..... | |
Fiorano | zondag 5 oktober 2014 @ 21:26 |
Was toch een officiële verklaring dat hij zelfstandig ademde? Dan klopt dat artikel sowieso niet. | |
kepler | zondag 5 oktober 2014 @ 21:38 |
De situatie kan altijd verslechteren natuurlijk... | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 21:42 |
En in de tijd dat ik nog voor FOK!sport schreef, stond F1today ook op onze zwarte lijst van bronnen. | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 21:43 |
En De Cesaris... ![]() | |
heywoodu | zondag 5 oktober 2014 @ 21:46 |
Dat RMC kwam ook steeds naar voren in de berichtgeving rond Schumacher kan ik me herinneren, maar ik weet niet of ze toen met feiten kwamen of dat dingen niet bleken te kloppen. | |
Zorro | zondag 5 oktober 2014 @ 21:58 |
Ik dacht dat de Cesaris al lang dood was. Maar dat was de Angelis... Lijkt ook zo op elkaar ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 22:05 |
RMC schijnt al een jaar of zeventig te bestaan, lees ik nu. En is blijkbaar een grote jongen in Italië en omstreken. Maar goed, de Telegraaf bestaat ook al zo lang, dus het zegt weinig over de betrouwbaarheid als nieuwsbron... | |
Immerdebestebob | zondag 5 oktober 2014 @ 22:06 |
Ik dacht even dat je Alex De Angelis bedoelde ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 oktober 2014 @ 22:07 |
Qua naam misschien, als coureur (en ook daarbuiten) verschilden ze nogal. | |
Vaas3 | zondag 5 oktober 2014 @ 22:10 |
De Franse Formule 1-coureur Jules Bianchi heeft zondagavond in het ziekenhuis van Suzuka een spoedoperatie ondergaan. De piloot uit de renstal van Marussia was met zwaar hoofdletsel opgenomen na zijn crash eerder op de dag in de Grote Prijs van Japan. Volgens de BBC was Bianchi na de ingreep bij bewustzijn en kon hij op eigen kracht ademhalen. | |
Fiorano | zondag 5 oktober 2014 @ 22:12 |
Ja dus? Anders kom je even met oud nieuws langs. Dit gaat gewoon over zijn eerste operatie. | |
Zorro | zondag 5 oktober 2014 @ 22:16 |
Ja dat wel, het was ook de naam die me parten speelde. | |
H_T | zondag 5 oktober 2014 @ 23:12 |
Morgen begint weer een toernooi, maar Lewis-Hamilton staat voorlopig nog niet op het programma Edit: even nagezocht. Woensdag kan die partij gespeeld worden, op voorwaarde dat beide doorgaan | |
Coelho | zondag 5 oktober 2014 @ 23:15 |
Zijn er nou van die hele crash van Bianchi geen beelden gemaakt? Ik had de race niet gezien maar kreeg breaking news alerts over de crash en dus net de laatste ronden teruggekeken. Olav zit volledig mis, maar volgens mij niet gek omdat er niks voorbij is gekomen. | |
H_T | zondag 5 oktober 2014 @ 23:16 |
Ik heb ze nergens gezien. Dat kan komen doordat ze niet zijn gemaakt of doordat ze niet zijn vrijgegeven. Als het tweede het geval is kunnen die beelden misschien nog komen, afhankelijk van de situatie van Bianchi | |
sasquatsch | zondag 5 oktober 2014 @ 23:17 |
Hoorde het net op de radio, dus misschien toch wel? | |
Nattekat | zondag 5 oktober 2014 @ 23:18 |
De eerste en enige hint van de regie was die overlay (waar ik toen nog grote vraagtekens bij had). Pas toen het vermoeden van een tweede coureur ontstond ging ik in de LT kijken of (en wie) er nog iemand in die bocht stil stond ![]() | |
sasquatsch | zondag 5 oktober 2014 @ 23:19 |
Niet alleen Olav, ook de BBC wist een kwartier lang niet dat het om Bianchi ging. Dachten eerst dat de medische wagen er voor Sutil was. | |
Nattekat | zondag 5 oktober 2014 @ 23:20 |
De kans dat er geen beelden zijn is klein, al is het een onboard. | |
chufi | zondag 5 oktober 2014 @ 23:21 |
Mijn idee was dat op dezelfde plek crashte waar Sutil net er voor verdween ..... Ik zag een beeld met zn naam en de plek en auto van Suril | |
H_T | zondag 5 oktober 2014 @ 23:24 |
Niet elke auto heeft een onboardcamera, dus er moet er dan net een in de buurt gereden hebben die het wel had. Dat er helemaal geen beelden van zijn lijkt mij ook onwaarschijnlijk: de crash van Sutil is namelijk iets om in de gaten te houden en inhaalacties mochten daar niet, dus er was ook niet iets anders om de lens op te richten | |
RolStaart-Beer | maandag 6 oktober 2014 @ 00:22 |
Er zijn heus wel CCTV-camera's die het hebben vastgelegd. Maar no way dat die ooit worden vrijgegeven. | |
twiFight | maandag 6 oktober 2014 @ 01:00 |
- ik heb de foto nog niet eerder voorbij zien komen. Ik heb gecheckt (echt), maar excuses als hij dubbel is - schaamteloos gejat van tweakers ![]() | |
Kanjer | maandag 6 oktober 2014 @ 01:21 |
Dat is nog een beste schade aan zo'n tank.... Echt hard gegaan.. | |
wimderon | maandag 6 oktober 2014 @ 03:18 |
![]()
| |
Toekito | maandag 6 oktober 2014 @ 05:03 |
vol |