Jumbo doet plofkip in de banquote:Jumbo doet plofkip in de ban
Supermarktketen Jumbo stopt met de verkoop van de zogenoemde plofkip. Dat heeft dierenrechtenorganisatie Wakker Dier vrijdag bekendgemaakt.
De kip die straks in de schappen van Jumbo ligt heeft de helft meer leefruimte gehad dan een plofkip, groeit langzamer en wordt ook minder dik. Daarnaast krijgt de kip natuurlijk daglicht en heeft daardoor een natuurlijk dag- en nachtritme.
Wakker Dier spreekt in een verklaring van een doorbraak. "Jumbo laat zien dat de kipplannen van de andere supermarkten onvoldoende zijn. We roepen andere supermarkten, zoals Albert Heijn, op om ook serieus aan een oplossing voor het plofkippenleed te werken."
twitter:WakkerDier twitterde op vrijdag 03-10-2014 om 07:41:44Doorbraak rond #plofkip: Jumbo gunt kip aanzienlijk beter leven dan Albert Heijn ea.! http://t.co/WpydTwdcJf reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:26 schreef Ryon het volgende:
Goed werk wakker dier. Daarnaast bepaalt de Jumbo zelf wel welke kip zij verkopen. Als de consument geen plofkip wil dan verkopen ze dat niet. Simpel.
Ah, bij de Appie kun je het dus nog wel krijgen? Dan weten de plofkip-liefhebbers ook waar ze moeten zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:29 schreef 2dope het volgende:
Goede reclame ook voor jumbo.twitter:WakkerDier twitterde op vrijdag 03-10-2014 om 07:41:44Doorbraak rond #plofkip: Jumbo gunt kip aanzienlijk beter leven dan Albert Heijn ea.! http://t.co/WpydTwdcJf reageer retweet
De consument wil wel plofkip. Als je in de supermarkt plofkip naast 'normale kip' legt, kopen ze heus geen kip die 2 euro per kilo duurder is. Als men geen plofkip wilde, had het niet gemaakt geworden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:26 schreef Ryon het volgende:
Goed werk wakker dier. Daarnaast bepaalt de Jumbo zelf wel welke kip zij verkopen. Als de consument geen plofkip wil dan verkopen ze dat niet. Simpel.
Herpaderpquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als men geen plofkip wilde, had het niet gemaakt geworden.
Ecoterrorisme
Zo'n beetje elk dier wat je in de supermarkt koopt wordt mishandelt. Wassen neusquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:34 schreef Dven het volgende:
Timmetje wil graag de keus hebben of hij dieren mishandelt of nietwst een enorme sukkel.
Terrorisme zelfs? Wat is de term nog waard als je dit al als terrorisme omschrijft? Wat was dan bijvoorbeeld de aanslag van 9/11?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De consument wil wel plofkip. Als je in de supermarkt plofkip naast 'normale kip' legt, kopen ze heus geen kip die 2 euro per kilo duurder is. Als men geen plofkip wilde, had het niet gemaakt geworden.
Echter wordt Jumbo al jarenlang lastig gevallen en bedreigd, zoals ik hierboven beschreef.
Ecoterrorisme
Soms wordt zelfs de Nederlandse taal mishandeld, stelselmatig!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk dier wat je in de supermarkt koopt wordt mishandelt. Wassen neus
Ach daarom, lekker waterig kopje zonder smaak voor die liefhebbers.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah, bij de Appie kun je het dus nog wel krijgen? Dan weten de plofkip-liefhebbers ook waar ze moeten zijn.
De consument heeft niets te willen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De consument wil wel plofkip. Als je in de supermarkt plofkip naast 'normale kip' legt, kopen ze heus geen kip die 2 euro per kilo duurder is. Als men geen plofkip wilde, had het niet gemaakt geworden.
Echter wordt Jumbo al jarenlang lastig gevallen en bedreigd, zoals ik hierboven beschreef.
Ecoterrorisme
Het is heel stoer om ongefundeerd met superlatieven te strooien. Zeker op het Internet. Daar groeit je piemel van.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Terrorisme zelfs? Wat is de term nog waard als je dit al als terrorisme omschrijft? Wat was dan bijvoorbeeld de aanslag van 9/11?
Maar je gaat ons vast wel even vertellen wat hier terroristisch aan is neem ik aan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jumbo doet plofkip in de ban
EcoterroristenWakker Dier!
Ze onthoofden kipp.. euh.. wacht..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar je gaat ons vast wel even vertellen wat hier terroristisch aan is neem ik aan?
Ah oke. Het gebeurt bijna altijd dus dan moet het maar prima zijnquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk dier wat je in de supermarkt koopt wordt mishandelt. Wassen neus
Vergeet dequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is heel stoer om ongefundeerd met superlatieven te strooien. Zeker op het Internet. Daar groeit je piemel van.
Ja Jumbo gooit er snel nog een eurootje bovenop, want de kassa moet rinkelenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:45 schreef DeJori het volgende:
Ja godverdomme nou moet ik zeker meer betalen voor mijn kip
Ik wil mn plofkip! Neukt toch wat lekkerder als je weet dat het meer geleden heeft, tuurlijk is het waarschijnlijk slechts de gedachte.. maar toch.quote:
Dat heb ik al gedaan natuurlijk. Goed lezenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar je gaat ons vast wel even vertellen wat hier terroristisch aan is neem ik aan?
de redactie geeft zijn visitekaartje weer afquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan natuurlijk. Goed lezen
Hoeveel doden zijn er gevallen bij de terreur tegen de plofkip?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is daar precies terroriseren aan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maak TS nou niet te boos/van streek, zometeen kunnen we dat tellertje met één verhogen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoeveel doden zijn er gevallen bij de terreur tegen de plofkip?
Deze snap ik niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:53 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
de redactie geeft zijn visitekaartje weer af
Dit. Elke keer wanneer ik kipfilet in dunne reepjes wilde snijden werd het echt een teringzooi.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:53 schreef Dagonet het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam grijze watertroep uit een supermarkt kopen? Eet dan gewoon geen vlees, da's een stuk lekkerder dan die troep.
*mishandeld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat vraag ik me wel eens af. Het zou mee kunnen spelen dat door jarenlang rekken vol met plofkip de consument denkt zowel de prijs als de kwaliteit als normaal ziet, en niet-plofkip als duur? Terwijl je je eigenlijk af kunt vragen of die dure kip niet gewoon normaal is en plofkip spotgoedkoop.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:01 schreef dopfles1 het volgende:
de reden dat plofkippen bestaan is inderdaad omdat de consument dat wil.
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Dat is wel even een verschil. Maar dan nog: wie heeft besloten dat de consument dat wil?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:01 schreef dopfles1 het volgende:
de reden dat plofkippen bestaan is inderdaad omdat de consument dat wil.
En met betere kwaliteit heb je ook minder nodig, zit veel meer smaak aan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:00 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dit. Elke keer wanneer ik kipfilet in dunne reepjes wilde snijden werd het echt een teringzooi.
Het werd net een zwembad. En eerlijk is eerlijk wanneer je biologisch kip eet smaakt het echt veel beter. Naar mijn menig veel malser.
Toch is het bij de slager niet heel veel duurder. Ik haal het daar toch met een schoner geweten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:05 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Dat is wel even een verschil. Maar dan nog: wie heeft besloten dat de consument dat wil?
Snel geef aan goede doelen en steun quincy!!!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:07 schreef Fargo het volgende:
[..]
Toch is het bij de slager niet heel veel duurder. Ik haal het daar toch met een schoner geweten.
ik heb familie die een boederij hebben. Deze wilde destijds zo dier vriendelijk mogelijk de boederij starten maar hier konden zij geen lening voor krijgen omdat er geen markt voor is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat vraag ik me wel eens af. Het zou mee kunnen spelen dat door jarenlang rekken vol met plofkip de consument denkt zowel de prijs als de kwaliteit als normaal ziet, en niet-plofkip als duur? Terwijl je je eigenlijk af kunt vragen of die dure kip niet gewoon normaal is en plofkip spotgoedkoop.
Zo raar dat ik voor mijn gevoel liever vlees bij de slager haal dan plofkip bij de Appie? Vreemd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Snel geef aan goede doelen en steun quincy!!!
Blij tot de 20% te horenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:09 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Kip is kip en 80% vd mensen zou, ja ook de mensen die hier roepen "wat goed van wakker dier!!!" kiezen toch hun portemonnee ipv een kip die langer heeft geleefd met meer daglicht.
begrijp je hoe de markt werkt? kwestie van vraag en aanbod. Goedkope kip verkoopt nu eenmaal beter.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:05 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Dat is wel even een verschil. Maar dan nog: wie heeft besloten dat de consument dat wil?
M'n geweten boeit niet zo, het smaakt veel beter.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:07 schreef Fargo het volgende:
[..]
Toch is het bij de slager niet heel veel duurder. Ik haal het daar toch met een schoner geweten.
Dat helpt zeker mee! Voor mij geen supermarktvlees meer.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
M'n geweten boeit niet zo, het smaakt veel beter..
Jones? Die heeft dat toch niet nodig?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Snel geef aan goede doelen en steun quincy!!!
Dat laatste ben ik met je eens. Dat eerste ook wel, maar dat komt met name omdat men aan goedkope kip gewend geraakt is en dat komt volgens mij omdat dat spul gewoon jarenlang als standaard op de markt geweest is. In dat opzicht zou ik het niet heel erg vinden als het goedkope segment zou verdwijnen. Het is trouwens niet zo dat ik bulk van het geld, maar in dat geval zou ik het gewoon minder kunnen eten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:09 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
ik heb familie die een boederij hebben. Deze wilde destijds zo dier vriendelijk mogelijk de boederij starten maar hier konden zij geen lening voor krijgen omdat er geen markt voor is.
Kip is kip en 80% vd mensen zou, ja ook de mensen die hier roepen "wat goed van wakker dier!!!" kiezen toch hun portemonnee ipv een kip die langer heeft geleefd met meer daglicht.
mag ik vragen waarom je voor duurdere kip gaat? Ben je wel eens op een boederij geweest?quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:14 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
mag ik vragen waarom je voor duurdere kip gaat? Ben je wel eens op een boederij geweest?
de duurdere kip is net zo goed nep kip als de plofkip. echte kip moet je zo'n 3 uur in de oven stoppen en dan is het alsnog amper gaar.
Ja dat zeg ik ook. maar de consument vraag niet perse om plofkip. Wel om goedkoop vlees.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:11 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
begrijp je hoe de markt werkt? kwestie van vraag en aanbod. Goedkope kip verkoopt nu eenmaal beter.
Maar jij wil geen plofkippen op de markt! Dus stel ik voor dat jij en gelijkgestemden voor eenieder die kip wil eten, het verschil gaan betalen. Op die manier krijgt iedereen zijn zin.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:15 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook. maar de consument vraag niet perse om plofkip. Wel om goedkoop vlees.
zie mijn vorige voorbeeld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:15 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook. maar de consument vraag niet perse om plofkip. Wel om goedkoop vlees.
Nee dat zeg ik niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar jij wil geen plofkippen op de markt! Dus stel ik voor dat jij en gelijkgestemden voor eenieder die kip wil eten, het verschil gaan betalen. Op die manier krijgt iedereen zijn zin.
Eh, oke man.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar jij wil geen plofkippen op de markt! Dus stel ik voor dat jij en gelijkgestemden voor eenieder die kip wil eten, het verschil gaan betalen. Op die manier krijgt iedereen zijn zin.
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Maar dat is verder echt alles behalve relevant.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:18 schreef dopfles1 het volgende:
nog een grappig voorbeeld
bijv in Engeland hebben ze alle varkens boederijen omgebouwd tot uitloop stallenzodat de varkens een goed leven hebben etc. alle supermarkten zouden alleen dit vlees kopen.
nog geen jaar later en nog maar 2 supermarkt ketens houden zich hieraan in Engeland. De restr importeert o.a. uit NL.
laat wel weer zien wat de consument echt wil.
Het enige wat ik aangeef is dat de consument goedkope kip wil. Maar daarmee is niet gezegd dat ze ook plofkip willen, dat heeft de supermarkt bedacht.quote:
Wat? Put your wallet where your mouth is.quote:
ze kiezen goedkoop over een "beter" leven voor de dieren, de boer gehoorzaamt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:23 schreef Dven het volgende:
[..]
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Maar dat is verder echt alles behalve relevant.
Euh, in jouw verknipte beleving wellicht, de dagelijkse (wereldwijde) praktijk is toch echt anders.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:23 schreef Dven het volgende:
[..]
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Maar dat is verder echt alles behalve relevant.
ze kunnen toch kiezen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het enige wat ik aangeef is dat de consument goedkope kip wil. Maar daarmee is niet gezegd dat ze ook plofkip willen, dat heeft de supermarkt bedacht.
Hoe is de jumbo dan goed bezig? Dit kon jij voorheen ook al gewoon doen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:27 schreef traveljunky het volgende:
Goed bezig jumbo!
Ik betaal liever ietjes meer voor lekkerdere en gezondere kip. Beter voor het dier + voor jezelf .
Waar hebben we het over , 2 euro de kilo? Dat is een paar dubbeltjes op een portie, ik bedoel maar
Gast wat wil je nu en wat snap je nu niet? Je merkt het toch? Nu diezelfde consument weet dat het plofkip is haakt een deel af.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh, in jouw verknipte beleving wellicht, de dagelijkse (wereldwijde) praktijk is toch echt anders.
Dat klopt. Maar keuze is een supermarkt is natuurlijk een wassen neus, maar dat is een andere discussie.quote:
En daar zeg je het zelf al, een deel. Een ander, groter, deel ook niet. Mijn probleem is met extremisten die uit eigen principes dit deel de keuzevrijheid geheel willen ontnemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:29 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Gast wat wil je nu en wat snap je nu niet? Je merkt het toch? Nu diezelfde consument weet dat het plofkip is haakt een deel af.
Verder is de hele vlees discussie een beetje hypocriet. Zelf haal ik het bij de slager omdat dat veel lekkerder is. Maar als je er echt niet tegen kan kun je beter vegetariër worden.
Nee, ik vind het gewoon dom gezegd van je, volgens mij was dat ook wel duidelijk genoegquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat? Put your wallet where your mouth is.
Als je het een ander met veel gezeur en gedram onmogelijk kunt maken, kan het allemaal niet snel genoeg gaan maar wanneer je zelf op een positieve manier kunt bijdragen aan de verwezenlijking van je principes/idealen dan reageer je zo?
Eh, oke manquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh, in jouw verknipte beleving wellicht, de dagelijkse (wereldwijde) praktijk is toch echt anders.
Dan koop je het toch niet als je het te duur vindt? Je kan prima zonder kip tenslotte.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:30 schreef theunderdog het volgende:
Schandalig dat men de consument nu dwingt om meer te betalen voor zijn kip, crimineel gewoon.
Als je niets te zeggen hebt, simpele ziel, dan zeg je toch lekker niets? Aan dit soort suf gejammer heeft niemand iets.quote:
dat slaat nergens op. hoeveel mensen kopen coca cola ipv huismerk cola? maar alsnog is het 6x zo duur.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:29 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar keuze is een supermarkt is natuurlijk een wassen neus, maar dat is een andere discussie.
'extremisten'quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
En daar zeg je het zelf al, een deel. Een ander, groter, deel ook niet. Mijn probleem is met extremisten die uit eigen principes dit deel de keuzevrijheid geheel willen ontnemen.
Nee, kip is lekker.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan koop je het toch niet als je het te duur vindt? Je kan prima zonder kip tenslotte.
Hoezo dom? Ik heb je nog maar weinig inhoudelijks zien posten maar ga de discussie graag met je aan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, ik vind het gewoon dom gezegd van je, volgens mij was dat ook wel duidelijk genoeg
Dit slaat nergens op:quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:34 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
dat slaat nergens op. hoeveel mensen kopen coca cola ipv huismerk cola? maar alsnog is het 6x zo duur.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:14 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
mag ik vragen waarom je voor duurdere kip gaat? Ben je wel eens op een boederij geweest?
de duurdere kip is net zo goed nep kip als de plofkip. echte kip moet je zo'n 3 uur in de oven stoppen en dan is het alsnog amper gaar.
Klopt, maar dat staat los van de prijsstelling. Het is lekker wil niet zeggen dat het goedkoop moet zijn. Je hebt geen universeel recht op goedkoop vlees en als je het wil hebben betaal je de prijs die er voor staat.quote:
Een productgroep geheel uit de winkels/van de markt willen halen vind ik behoorlijk extreem ja.quote:
1: Jawel, de plofkip was er en die zou moeten blijven als je de vrijheid van de mens boven het welzijn van een kip zet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Klopt, maar dat staat los van de prijsstelling. Het is lekker wil niet zeggen dat het goedkoop moet zijn. Je hebt geen universeel recht op goedkoop vlees en als je het wil hebben betaal je de prijs die er voor staat.
Supermarktkip is niet lekker, maar dat terzijde.
Dat issie ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:39 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
en zoveel mensen zeggen hoe de duurdere kip zoveel lekkerder is.
Dat is dan ook zo.Ooit geprobeerd? Jij zegt "smaakt precies hetzelfde" dat slaat echt nergens op. Om over je oven verhaal nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:39 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
en zoveel mensen zeggen hoe de duurdere kip zoveel lekkerder is.
de Jumbo doet dit echt niet uit ethisch oogpunt hoor... Alleen maar om meer mensen binnen te halen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:40 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het geweldig dat een grote supermarktketen zich hier voor inzet in plaats van alleen maar aan winst te denken.
Sterker nog, het is een reden voor mij om er boodschappen te halen. Ik denk dat ik niet de enige ben. En ze hadden ook al goede prijzen vind ik.
Niet dat ik kip of ander vlees eet/koop trouwens.
Ja, jij kunt het betalen maar het zoontje van die kreupele bijstandsmoeder in de schuldsanering dan, die er allemaal zelf ook niet voor gekozen heeft? Wachten tot ie oud genoeg is voor een bijbaantje?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Klopt, maar dat staat los van de prijsstelling. Het is lekker wil niet zeggen dat het goedkoop moet zijn. Je hebt geen universeel recht op goedkoop vlees en als je het wil hebben betaal je de prijs die er voor staat.
Supermarktkip is niet lekker, maar dat terzijde.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat is dan ook zo.Ooit geprobeerd? Jij zegt "smaakt precies hetzelfde" dat slaat echt nergens op. Om over je oven verhaal nog maar te zwijgen.
psssst als je koopt wat je in reclames ziet (met hele gelukkige modellen) word jij ook gelukkig!!! het werkt echt!!!!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:40 schreef Ixnay het volgende:
Sterker nog, het is een reden voor mij om er boodschappen te halen. Ik denk dat ik niet de enige ben. En ze hadden ook al goede prijzen vind ik.
Zelfs dan winnen ze er klanten mee en doen alsnog een ethisch verantwoorde keuze mee.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:41 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
de Jumbo doet dit echt niet uit ethisch oogpunt hoor... Alleen maar om meer mensen binnen te halen.
Het is aan de verkopende partij om te beslissen wat ze verkopen (binnen de wet) en wat ze daarvoor vragen, als consument kan je geen rechten ontlenen aan oudere producten en prijzen. Jumbo besluit dat het voor hen gunstiger is om geen plofkip meer te verkopen omdat de stemming in het land dusdanig is dat ze meer profijt hebben van het stoppen met de verkoop dan dat ze ermee doorgaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:39 schreef theunderdog het volgende:
1: Jawel, de plofkip was er en die zou moeten blijven als je de vrijheid van de mens boven het welzijn van een kip zet.
Ik kijk nooit tv en heb een NEE/NEE sticker op mijn brievenbus. Weinig reclame bereikt mij.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
psssst als je koopt wat je in reclames ziet (met hele gelukkige modellen) word jij ook gelukkig!!! het werkt echt!!!!![]()
![]()
1: Wat een onzin, wakkerdier is vooral goed in het terroriseren van winkels/mensen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is aan de verkopende partij om te beslissen wat ze verkopen (binnen de wet) en wat ze daarvoor vragen, als consument kan je geen rechten ontlenen aan oudere producten en prijzen. Jumbo besluit dat het voor hen gunstiger is om geen plofkip meer te verkopen omdat de stemming in het land dusdanig is dat ze meer profijt hebben van het stoppen met de verkoop dan dat ze ermee doorgaan.
Er is nog steeds kip, en er is nog steeds geen tekort aan kip, je zal voortaan alleen iets meer moeten betalen of je plofkip ergens anders halen.
Die eet dan maar minder vlees, da's helemaal niet erg.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:41 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja, jij kunt het betalen maar het zoontje van die kreupele bijstandsmoeder in de schuldsanering dan, die er allemaal zelf ook niet voor gekozen heeft? Wachten tot ie oud genoeg is voor een bijbaantje?
Niet goed genoeg om de negatieve sentimenten te negeren.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:45 schreef theunderdog het volgende:
1: Wat een onzin, wakkerdier is vooral goed in het terroriseren van winkels/mensen.
Het is niet alsof de plofkip niet goed verkocht werd ofzo..![]()
Jij vindt gewoon dat je recht hebt op goedkope kip en dat is een hele rare vorm van denken. Niemand is jou goedkope kip verschuldigd.quote:2: Precies, en in mijn ogen is dat niet de bedoeling.
Ja, voor jouw symboolpolitiek en het stillen van je knagende geweten mag hij iets levenskwaliteitsverhogends als lekker vlees eten missen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die eet dan maar minder vlees, da's helemaal niet erg.
Het is niet relevant omdat het niet de taak van de consument is om voor goede omstandigheden te zorgen binnen de bedrijven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:26 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
ze kiezen goedkoop over een "beter" leven voor de dieren, de boer gehoorzaamt.
Vraag-Aanbod.
Niet relevant? Het is je eigen schuld man als meer mensen duurdere kip zouden kopen zouden er meer dier vriendelijkere boerderijen komen.
1: Die negatieve sentimenten kwamen/komen van extremistische linkse groeperingen als wakkerdier.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niet goed genoeg om de negatieve sentimenten te negeren.
[..]
Jij vindt gewoon dat je recht hebt op goedkope kip en dat is een hele rare vorm van denken. Niemand is jou goedkope kip verschuldigd.
Waarom moet je mensen altijd maar een keuze willen geven?!? Dat slaat toch werkelijk waar nergens op?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
En daar zeg je het zelf al, een deel. Een ander, groter, deel ook niet. Mijn probleem is met extremisten die uit eigen principes dit deel de keuzevrijheid geheel willen ontnemen.
Oke dag truusquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als je niets te zeggen hebt, simpele ziel, dan zeg je toch lekker niets? Aan dit soort suf gejammer heeft niemand iets.
Waar een triestig dom mannetje zich al niet groot in kan voelen. Wat heb jij een goed hart zeg man, echt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is niet relevant omdat het niet de taak van de consument is om voor goede omstandigheden te zorgen binnen de bedrijven.
Veel lui willen zo goedkoop mogelijk hun vlees hebben. Dat daar veel leed aan vooraf gaat, daar ligt men niet zo wakker van. Ver van bed show. Normaliter heeft de overheid dan de functie om daar verandering in aan te brengen. Net zoals de accijnswerking op bijvoorbeeld goederen als alcohol en sigaretten. Het poblematische is echter dat er een behoorlijke lobby achter de vleesindustrie zit dus de overheid knijpt een oogje toe en krijg je dus inderdaad misstanden als kippen die niet meer kunnen lopen omdat ze binnen zes weken het belachelijke gewicht van bijna 3 kilo moeten ontwikkelen. Een aanzienlijk gedeelte van de kippen sterft al voor de zes weken door de omstandigheden waarin ze moeten leven. Daar is helemaal niets correct aan.
Ik heb inderdaad niet de hoop dat het klootjesvolk moreel zulke keuzes kan maken. Dus moet je het maar voor hen doen.
Ok, dan laten we alle mensen elke dag alleen maar tofu eten en water drinken. Hoezo eigen keuze?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom moet je mensen altijd maar een keuze willen geven?!? Dat slaat toch werkelijk waar nergens op?
quote:
Maakt niet uit, de negatieve sentimenten zijn er, worden alleen maar groter en gaan door alle lagen van de bevolking heen. Dan kan je wel stug blijven doorgaan met dat negeren maar uiteindelijk snij je alleen jezelf in de vingers. Iemand gaat de eerste zijn dus kan je beter de eerste zijn zodat de rest jou moet volgen en jij de gunstige pers kan houden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:49 schreef theunderdog het volgende:
1: Die negatieve sentimenten kwamen/komen van extremistische linkse groeperingen als wakkerdier.
Waarom? Het niet dusdanig noodzakelijk dat je het elke dag moet eten om in leven te blijven ofzo.quote:2: Nee, ik vind dat mensen recht hebben op goedkope kip.
Oke dag truusquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waar een triestig dom mannetje zich al niet groot in kan voelen. Wat heb jij een goed hart zeg man, echt.
Recht hebben nog wel. HA!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Die negatieve sentimenten kwamen/komen van extremistische linkse groeperingen als wakkerdier.
2: Nee, ik vind dat mensen recht hebben op goedkope kip.
Hoezo is dit ‘terroriseren’? Wakker Dier voert geen fysieke acties, vernielt niets, bevrijdt geen dieren en bedreigt geen boeren/wetenschappers. Het is een keurige organisatie.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:22 schreef timmmmm het volgende:
Als je iemand maar lang genoeg terroriseert: bedreigen met acties tegen je, de pers benaderen met negatieve verhalen etc etc, krijg je dus je zin
Vrije keus in Nederland, zelf kiezen wat je wil kopen, is er dus niet dankzij onze extreemlinkse vrienden van wakker dier
Zeg ik dat dat noodzaak is dan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:51 schreef dikke_donder het volgende:
[..]
Ok, dan laten we alle mensen elke dag alleen maar tofu eten en water drinken. Hoezo eigen keuze?
Eh, oke man.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo lelijk of echt een milieugekkie? Zo lijk je, je wel te kleden namelijk.
deed ik ookquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:28 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoe is de jumbo dan goed bezig? Dit kon jij voorheen ook al gewoon doen.
1: Zolang het een overgrote minderheid is heeft een supermarkt niets te vrezen. Het punt is alleen dat dierenrechten-groepjes nogal de neiging hebben om alles erg extreem aan te pakken (lees: terrorisme).quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maakt niet uit, de negatieve sentimenten zijn er, worden alleen maar groter en gaan door alle lagen van de bevolking heen. Dan kan je wel stug blijven doorgaan met dat negeren maar uiteindelijk snij je alleen jezelf in de vingers. Iemand gaat de eerste zijn dus kan je beter de eerste zijn zodat de rest jou moet volgen en jij de gunstige pers kan houden.
[..]
Waarom? Het niet dusdanig noodzakelijk dat je het elke dag moet eten om in leven te blijven ofzo.
Ik geloof dat je bandje is blijven hangen. Dat of je bent aan het spammen.quote:
Ja man xDquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ga je me nu op je hitlist zetten? Zo gaan jullie toch te werk?
En waarom is dat goed? Zou het niet beter zijn als het leed dat de levens van deze dieren kenmerkt nog beter/meer onder de aandacht wordt gebracht opdat de consument zelf naar eer en geweten een keuze kan maken?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:56 schreef traveljunky het volgende:
[..]
deed ik ookmaar als plofkip in de ban gedaan wordt, volgen er vanzelf meer
Eh oke manquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik geloof dat je bandje is blijven hangen. Dat of je bent aan het spammen.
Een minderheid kan behoorlijk in je winstmarge snijden als ze zorgen voor slechte reclame.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:56 schreef theunderdog het volgende:
1: Zolang het een overgrote minderheid is heeft een supermarkt niets te vrezen. Het punt is alleen dat dierenrechten-groepjes nogal de neiging hebben om alles erg extreem aan te pakken (lees: terrorisme).
Dat is geen antwoord op de vraag waarom jij vindt dat mensen recht hebben op goedkope kip. "ik heb recht op goedkope kip omdat het goedkoop is" slaat nergens op.quote:2: Nee, het is goedkoop en lekker.
De volgende keer dat je, je op straat weer eens nietig voelt: vasthouden. Zou fijn zijn als je, je daar hier ook wat meer naar gaat gedragen.quote:
Eh, oke.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
De volgende keer dat je, je op straat weer eens nietig voelt: vasthouden. Zou fijn zijn als je, je daar hier ook wat meer naar gaat gedragen.
Als consumenten zelf de keuze mogen maken, blijkt wel dat de meerderheid alleen naar zijn eigen portemonnee kijkt . Ik geloof echt dat het beter is om ook naar het welzijn van de dieren te kijken en je eigen gezondheid (de kwaliteit van je eten) Dus ik ben wel voor een beetje sturing daarin, ja.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
En waarom is dat goed? Zou het niet beter zijn als het leed dat de levens van deze dieren kenmerkt nog beter/meer onder de aandacht wordt gebracht opdat de consument zelf naar eer en geweten een keuze kan maken?
1: Joah, maar niet erg genoeg om ermee te stoppen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een minderheid kan behoorlijk in je winstmarge snijden als ze zorgen voor slechte reclame.
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag waarom jij vindt dat mensen recht hebben op goedkope kip. "ik heb recht op goedkope kip omdat het goedkoop is" slaat nergens op.
Waarom zouden mensen recht hebben op goedkope kip?
Hoef je, je niet voor te schamen hoor. Straal je zelfs via geschreven tekst nog uit.quote:
Je wil jouw persoonlijke keuze dus het liefst aan anderen opleggen? Waarom noem je dit sturen en niet gewoon afdwingen, wat het natuurlijk gewoon zou zijn?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Als consumenten zelf de keuze mogen maken, blijkt wel dat de meerderheid alleen naar zijn eigen portemonnee kijkt . Ik geloof echt dat het beter is om ook naar het welzijn van de dieren te kijken en je eigen gezondheid (de kwaliteit van je eten) Dus ik ben wel voor een beetje sturing daarin, ja.
Doe eens normaal he.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoef je, je niet voor te schamen hoor. Straal je zelfs via geschreven tekst nog uit.
Het doet behoorlijk veel zieltjes enorm pijn wanneer ze niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten. Dan wordt het blazen over vrije keuze en meer van dat soort flauwekul. Terwijl ze in principe gewoon de vrije keuze behouden. Je hebt nog altijd de keuze om iets aan te schaffen of niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een minderheid kan behoorlijk in je winstmarge snijden als ze zorgen voor slechte reclame.
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag waarom jij vindt dat mensen recht hebben op goedkope kip. "ik heb recht op goedkope kip omdat het goedkoop is" slaat nergens op.
Waarom zouden mensen recht hebben op goedkope kip?
Nu dus wel, waarschijnlijk had Jumbo ergens signalen opgepikt dat een andere keten op het punt stond om om te gaan ofzo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef theunderdog het volgende:
1: Joah, maar niet erg genoeg om ermee te stoppen.
Okay, dus volgens jou hebben mensen recht op goedkope kip omdat je vindt dat ze dat recht hebben. Duidelijk. Waar je dat recht op baseert is nog een vraag. En zo goedkoop mogelijk is natuurlijk ook een flexibel begrip, zonder plofkip eet je nog steeds zo goedkoop mogelijk kip tenslotte.quote:2: Omdat ik vind dat men recht heeft om lekkere dingen zo goedkoop mogelijk te eten.
Hoe is dit geen antwoord op je vraag? duidelijker kan het volgens mij niet.
Zoals er op eigenlijk alle gebieden gestuurd wordt. Niet zonder reden inderdaad.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Als consumenten zelf de keuze mogen maken, blijkt wel dat de meerderheid alleen naar zijn eigen portemonnee kijkt . Ik geloof echt dat het beter is om ook naar het welzijn van de dieren te kijken en je eigen gezondheid (de kwaliteit van je eten) Dus ik ben wel voor een beetje sturing daarin, ja.
Oke manquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoef je, je niet voor te schamen hoor. Straal je zelfs via geschreven tekst nog uit.
Ik heb een poging gedaan..quote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als je niets te zeggen hebt, simpele ziel, dan zeg je toch lekker niets? Aan dit soort suf gejammer heeft niemand iets.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, ik vind het gewoon dom gezegd van je, volgens mij was dat ook wel duidelijk genoeg
Daarna werd het een stortvloed aan oh oke's en dag truzen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoezo dom? Ik heb je nog maar weinig inhoudelijks zien posten maar ga de discussie graag met je aan.
1: En jij vindt het niet immoreel dat een groepering als wakkerdier daarvoor kan zorgen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nu dus wel, waarschijnlijk had Jumbo ergens signalen opgepikt dat een andere keten op het punt stond om om te gaan ofzo.
[..]
Okay, dus volgens jou hebben mensen recht op goedkope kip omdat je vindt dat ze dat recht hebben. Duidelijk. Waar je dat recht op baseert is nog een vraag. En zo goedkoop mogelijk is natuurlijk ook een flexibel begrip, zonder plofkip eet je nog steeds zo goedkoop mogelijk kip tenslotte.
Alleen dan met iets meer respect voor het vlees dat je eet zonder het vol hormonen te trappen.
Dat brengt (potentieel) schade toe aan andere mensen die daar niet zelf een keuze in hebben en is daarmee volstrekt onvergelijkbaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:04 schreef traveljunky het volgende:
omdat ik denk dat plofkippen in dit rijtje thuishoort: roken op de wekrvloer , gebruik van asbest , je weet wel, dingen waarvan we allemaal weten dat het slecht voor ons is, maar waar we pas iets aan doen als dat van bovenaf gestimuleerd of voorgechreven wordt.
De keuze of je kip eet blijft , alleen of daarvoor dieren mishandelt worden niet. Zo zie ik het althans
Probleem is dat je dan aan men hun goedkoop stukje vlees koopt. En dat doet zeer natuurlijk. Nu kunnen ze per dag nog maar 200 gram ipv een halve kilo naar binnen werken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:04 schreef traveljunky het volgende:
omdat ik denk dat plofkippen in dit rijtje thuishoort: roken op de wekrvloer , gebruik van asbest , je weet wel, dingen waarvan we allemaal weten dat het slecht voor ons is, maar waar we pas iets aan doen als dat van bovenaf gestimuleerd of voorgechreven wordt.
De keuze of je kip eet blijft , alleen of daarvoor dieren mishandelt worden niet. Zo zie ik het althans
Je mist wat stukjes maar dat is niet verbazingwekkend, dat heb je al vaker zo getoond Beppiequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb een poging gedaan..
[..]
[..]
[..]
[..]
Daarna werd het een stortvloed aan oh oke's en dag truzen.
Het zit je diep he?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Probleem is dat je dan aan men hun goedkoop stukje vlees koopt. En dat doet zeer natuurlijk. Nu kunnen ze per dag nog maar 200 gram ipv een halve kilo naar binnen werken.
Dus eigenlijk is de kern dat je vind dat dieren ondergeschikt zijn, geen rechten hebben en eigenlijk niet meer dan de speelpop van het goddelijk menselijk wezen zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat brengt (potentieel) schade toe aan andere mensen die daar niet zelf een keuze in hebben en is daarmee volstrekt onvergelijkbaar.
Je wil gewoon geen inhoudelijk gesprek. Jouw mening moet afgedwongen worden en eenieder die anders vindt behoort tot het klootjesvolk en 'begrijpt het niet'.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Je mist wat stukjes maar dat is niet verbazingwekkend, dat heb je al vaker zo getoond Beppie
ja dat is hetquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Probleem is dat je dan aan men hun goedkoop stukje vlees koopt. En dat doet zeer natuurlijk. Nu kunnen ze per dag nog maar 200 gram ipv een halve kilo naar binnen werken.
Laten we wel zijn, de enige reden dat deze groep dieren uberhaupt in leven is, is omdat zij - met enige regelmaat - voor consumptie gefokt worden. Is helemaal niets mooi, puur natuurlijks aan. Is industrie. Zelfs met deze triviale verbeteringen leiden (of lijden) zij nog een onmenselijk, naar rotleven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de kern dat je vind dat dieren ondergeschikt zijn, geen rechten hebben en eigenlijk niet meer dan de speelpop van het goddelijk menselijk wezen zijn.
Oke, dan is het duidelijk.
Niet zozeer mijn mening hoor. Alleen faalt de overheid bij het uitvoeren van een taak en daar mag best op worden gewezen. Men wordt in Den Haag overigens wel steeds meer wakker want omstandigheden zijn al beter dan een tiental jaar geleden. Maar er valt inderdaad nog wel wat winst te boeken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het zit je diep he?Waarom? Wat maakt jouw mening meer waard dan die van een ander? Wat maakt jou zo bijzonder en hoogstaand?
Interesse in een gesprek met jou is zo ongeveer wel het laatste wat ik heb, daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je wil gewoon geen inhoudelijk gesprek. Jouw mening moet afgedwongen worden en eenieder die anders vindt behoort tot het klootjesvolk en 'begrijpt het niet'.
Waarom zet jij het welzijn van een kip boven de vrijheid van de mens?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de kern dat je vind dat dieren ondergeschikt zijn, geen rechten hebben en eigenlijk niet meer dan de speelpop van het goddelijk menselijk wezen zijn.
Oke, dan is het duidelijk.
En daar moet dus wat aan worden gedaanquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Laten we wel zijn, de enige reden dat deze groep dieren uberhaupt in leven is, is omdat zij - met enige regelmaat - voor consumptie gefokt worden. Is helemaal niets mooi, puur natuurlijks aan. Is industrie. Zelfs met deze triviale verbeteringen leiden (of lijden) zij nog een onmenselijk, naar rotleven.
Nee hoor, dat is het doelbewust scheppen van een beeld van vraatzucht rond de andersdenkende opdat hij 'onfraai' overkomt.quote:
Vrijheid hebben we sowieso al niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zet jij het welzijn van een kip boven de vrijheid van de mens?
Waarom zie jij vrijheid als koste wat het kost maar zo min mogelijk te moeten betalen voor je kipfiletje?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zet jij het welzijn van een kip boven de vrijheid van de mens?
Stik erin.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:12 schreef Dven het volgende:
[..]
En daar moet dus wat aan worden gedaan
Oke bepquote:
Niet koste wat het kost, het is gewoon een vorm van vrijheid.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom zie jij vrijheid als koste wat het kost maar zo min mogelijk te moeten betalen voor je kipfiletje?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:14 schreef Aventura het volgende:
Wanneer gaat dit precies in? Voor mij reden om naar de Jumbo te blijven gaan.
Het is natuurlijk gewoon een rukwinkel, en ik kocht toch al geen plofkip dus wat dat betreft maakt het niks uitquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:14 schreef Aventura het volgende:
Wanneer gaat dit precies in? Voor mij reden om naar de Jumbo te blijven gaan.
En dan zelf in het diervriendelijke Roemenië zitten. Of ben je alweer terug?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke. Het gebeurt bijna altijd dus dan moet het maar prima zijnsjongejongejonge, wst een gebrek aan niveau weer.
De eerste stap is gezet. Nu de rest nog want er valt inderdaad nog veel winst te behalen op het vlak van dierenwelzijn.
Dat kan ook gewoon, de verkoop van plofkip wordt niet verboden. Alleen kan je het straks niet overal meer krijgen. Geen punt toch?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet koste wat het kost, het is gewoon een vorm van vrijheid.
Ik ben van mening dat de consument moet kunnen kiezen tussen de goedkope (plofkip) en de duurdere kip (biologische kip).
Wat is dit nu weer voor argumentatie dan..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan zelf in het diervriendelijke Roemenië zitten. Of ben je alweer terug?
Wat is eigenlijk goedkoop?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet koste wat het kost, het is gewoon een vorm van vrijheid.
Ik ben van mening dat de consument moet kunnen kiezen tussen de goedkope (plofkip) en de duurdere kip (biologische kip).
Ahja, want wakkerdier heeft er nu vrede mee natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan ook gewoon, de verkoop van plofkip wordt niet verboden. Alleen kan je het straks niet overal meer krijgen. Geen punt toch?
Ik vind het sowieso wat dramatisch klinken. De vrijheid van de mens wordt aangetast. Alsjeblieft zeg.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om het nog meer te beperken natuurlijk.
Ik mis de relevantie wederom. Maar je komt zo wel lekker catchy over zeg. Nou hoor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan zelf in het diervriendelijke Roemenië zitten. Of ben je alweer terug?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk goedkoop?
Wat nu als we van biologische kip de goedkope kip maken en van vrije kip de dure kip?
We kunnen natuurlijk gewoon gaan kijken of er met een speciale techniek misschien wel voor kunnen zorgen dat we 50 kippen kunnen houden op 1 vierkante meter, in plaats van de 25 nu. En dat het nog maar een week duurt voor ze vetgemest zijn in plaats van anderhalve maand.
De ultraplofkip noemen we het dan. Een kilo voor tien cent. Zodat jij je vrije keuze maar hebt
Dus jij bepaalt nu voor anderen wat luxe is?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:17 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso wat dramatisch klinken. De vrijheid van de mens wordt aangetast. Alsjeblieft zeg.Het gaat om een stukje vlees dat een euro duurder wordt. Elke dag vlees eten is sowieso een luxe en niet nodig om gezond te leven.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor argumentatie dan..
Klagen dat iemand (in een ander land) liever een plofkip heeft omdat het goedkoper is, terwijl de oorsprong van het stuk vlees dat in je eigen buurtsuper ligt een stuk twijfelachtiger is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik mis de relevantie wederom. Maar je komt zo wel lekker catchy over zeg. Nou hoor.
Niemand zou jou echter missen. *hint hint*quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik mis de relevantie wederom. Maar je komt zo wel lekker catchy over zeg. Nou hoor.
Overigens behoud je je keuze altijd hoor. Of je eet kip, of je eet geen kip. Dus wat dat betreft is er geen aantasting.quote:
Het is een luxe omdat je het niet nodig hebt om te overleven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt nu voor anderen wat luxe is?
okquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niemand zou jou echter missen. *hint hint*
Wanneer je bewust voor plofkip kiest houd je deze keuze helemaal niet. Flauw dat je de boel weer moet verdraaien.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens behoud je je keuze altijd hoor. Of je eet kip, of je eet geen kip. Dus wat dat betreft is er geen aantasting.
Jij weet helemaal niets over hem.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[..]
Klagen dat iemand (in een ander land) liever een plofkip heeft omdat het goedkoper is, terwijl de oorsprong van het stuk vlees dat in je eigen buurtsuper ligt een stuk twijfelachtiger is.
Dat valt ook wel meequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niets over hem.
Leuk bedacht dit, ga je nu dezelfde tactiek hanteren als Notyou?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens behoud je je keuze altijd hoor. Of je eet kip, of je eet geen kip. Dus wat dat betreft is er geen aantasting.
Aah, oke. Duidelijk. Dus omdat ik in een land zit waar ook niet alles perfect is, mag ik niets zeggen over de situatie in een ander land welke ook verre van perfect is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[..]
Klagen dat iemand (in een ander land) liever een plofkip heeft omdat het goedkoper is, terwijl de oorsprong van het stuk vlees dat in je eigen buurtsuper ligt een stuk twijfelachtiger is.
Dus al dat niet nodig is om te overleven in jouw leven, mogen anderen om hen moverende redenen best laten verbieden want toch maar luxe?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef Fera het volgende:
[..]
Het is een luxe omdat je het niet nodig hebt om te overleven.
Relevantie?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef Fera het volgende:
[..]
Het is een luxe omdat je het niet nodig hebt om te overleven.
En waarom moet plofkip een keuze zijn?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer je bewust voor plofkip kiest houd je deze keuze helemaal niet. Flauw dat je de boel weer moet verdraaien.
Waar ook niet alles perfect isquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Aah, oke. Duidelijk. Dus omdat ik in een land zit waar ook niet alles perfect is, mag ik niets zeggen over de situatie in een ander land welke ook verre van perfect is.
Wat ben jij ongelofelijk dom zeg.
Overigens is kip hier duurder dan in Nederland. Dat lijkt me al redelijk veelzeggend.
Nouja, het is gewoon een wat zinloze discussie. De ene kijkt liever naar dierenwelzijn dan naar zijn geldbuideltje en de ander vindt z'n geldbuideltje wat belangrijker.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leuk bedacht dit, ga je nu dezelfde tactiek hanteren als Notyou?
Het is een keuze, jij wil daar verandering in brengen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:21 schreef Dven het volgende:
[..]
En waarom moet plofkip een keuze zijn?
Ik snap deze zin niet. Wie heeft het over verbieden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus al dat niet nodig is om te overleven in jouw leven, mogen anderen om hen moverende redenen best laten verbieden want toch maar luxe?
Nee, daar was ik ook al achter..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, het is gewoon een wat zinloze discussie. De ene kijkt liever naar dierenwelzijn dan naar zijn geldbuideltje en de ander vindt z'n geldbuideltje wat belangrijker.
Daar ga je niet uitkomen.
Laten we naar de feiten kijken. Als de Jumbo straks geen plofkip meer verkoopt kan je dat bij verreweg de meeste Nederlandse Supermarkten nog steeds gewoon kopen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja, want wakkerdier heeft er nu vrede mee natuurlijk.
Doe niet zo achterlijk zeg.
Nee.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laten we naar de feiten kijken. Als de Jumbo straks geen plofkip meer verkoopt kan je dat bij verreweg de meeste Nederlandse Supermarkten nog steeds gewoon kopen.
Lijd je er overigens ook erg onder dat je tegenwoordig slecht legbatterij-eieren meer kan krijgen?
Dat is de discussie helemaal niet. Dat zou helemaal prima zijn. Punt is dat bepaalde lieden zichzelf meer voelen dan anderen en hun persoonlijke keuze vanuit dat superioriteitsgevoel aan anderen willen opleggen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, het is gewoon een wat zinloze discussie. De ene kijkt liever naar dierenwelzijn dan naar zijn geldbuideltje en de ander vindt z'n geldbuideltje wat belangrijker.
Daar ga je niet uitkomen.
oh - je was me voorquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laten we naar de feiten kijken. Als de Jumbo straks geen plofkip meer verkoopt kan je dat bij verreweg de meeste Nederlandse Supermarkten nog steeds gewoon kopen.
Lijd je er overigens ook erg onder dat je tegenwoordig slecht legbatterij-eieren meer kan krijgen?
Slechte smaak lijkt me de voornaamste reden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:23 schreef traveljunky het volgende:
Notyou, mis je de tijd van legbatterijen soms ook nog wel eens, omdat je eitje toen een paar cent goedkoper was?
Ik snap niet waarom je behoud van de plofkip zo belangrijjk lijkt te vinden
Wel degelijk, maar jij trekt alles in het extremen.quote:
Wat is dan wel concreet het probleem?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel degelijk, maar jij trekt alles in het extremen.
Je denkt toch zeker niet dat ik daar intrap?
1: Het beperken van de vrijheid van de mens/consument.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is dan wel concreet het probleem?
In verreweg de meeste supermarkten is en blijft die waterige plofkip te koop.
Toch best efficiënt, zo'n megastalquote:Vroeger hadden we 84 dagen nodig om kippen van 1.2 tot 1.4 kilo te produceren. Nu hebben we in 52 dagen een kip van 2.2 tot 2.3 kilo. Vroeger gebruikten we 2.7 tot 3 kilo voer per kilo kip, nu slechts 1.6 tot 1.7 kilo. En waar vroeger 15 tot 16 kilo kip op een vierkante meter zat, produceren we nu 42 tot 48 kilo per vierkante meter
Tsja, waarom is hamburger in Amerika goedkoper dan een krop sla.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waar ook niet alles perfect isDa's wel heel genuanceerd.
En als kip daar duurder is dan hier, dan is dan best opmerkelijk. Waarom is dat?
Moet elke supermarkt alles in het assortiment hebben dan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Het beperken van de vrijheid van de mens/consument.
Ze kunnen zoveel willen, als de martkwerking anders beslist gebeurt dit niet.quote:2: Nog wel, alleen wakkerdier wil natuurlijk dat elke supermarkt stopt met het verkopen van de plofkip.
Oh mogelijk wel maar zolang er vraag is naar die waterige zooi dan blijven er winkels die het verkopen. De consument behoudt dus haar vrijheid.quote:Ze hebben het bij de Jumbo voor elkaar gekregen dus waarom niet bij de andere supermarkten?
Daar is niets aan gelogen. Maar ik blijf het opvallend vinden dat mensen het niet dubieus vinden dat er 23 kippen op een vierkante meter worden gepropt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Toch best efficiënt, zo'n megastal
Supermarkten mogen toch zelf beslissen wat ze wel of niet verkopen (binnen wettelijke kaders). Dat heeft helemaal niets met menselijke vrijheid te maken. Als ze ervoor kiezen naar Wakker Dier te luisteren, dan is dat hun goed recht. Als je als consument het hier niet mee eens bent ga je toch naar een andere winkel?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2: Nog wel, alleen wakkerdier wil natuurlijk dat elke supermarkt stopt met het verkopen van de plofkip.
Ze hebben het bij de Jumbo voor elkaar gekregen dus waarom niet bij de andere supermarkten?
Elke vorm van wetgeving is een beperking van de consument.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2: Nog wel, alleen wakkerdier wil natuurlijk dat elke supermarkt stopt met het verkopen van de plofkip.
Ze hebben het bij de Jumbo voor elkaar gekregen dus waarom niet bij de andere supermarkten?
1: Al het eten en drinken ja, geen gereedschapskisten uiteraard.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moet elke supermarkt alles in het assortiment hebben dan?
[..]
Ze kunnen zoveel willen, als de martkwerking anders beslist gebeurt dit niet.
[..]
Oh mogelijk wel maar zolang er vraag is naar die waterige zooi dan blijven er winkels die het verkopen. De consument behoudt dus haar vrijheid.
Dat uit mijn quote is in Nederland ook niet toegestaan, daarom doen ze het ergens andersquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Daar is niets aan gelogen. Maar ik blijf het opvallend vinden dat mensen het niet dubieus vinden dat er 23 kippen op een vierkante meter worden gepropt.
Zoals ik al zei: die andere winkels zijn er NOG wel, het is alleen de vraag hoelang dat nog duurt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:30 schreef Fera het volgende:
[..]
Supermarkten mogen toch zelf beslissen wat ze wel of niet verkopen (binnen wettelijke kaders). Dat heeft helemaal niets met menselijke vrijheid te maken. Als ze ervoor kiezen naar Wakker Dier te luisteren, dan is dat hun goed recht. Als je als consument het hier niet mee eens bent ga je toch naar een andere winkel?
Of moet elke winkel maar altijd en overal de keuze hebben uit alles? Dat is toch waanzin?
Je wilt Aldi en Lidl dus verplichten hun assortiment drastisch uit te breiden? Heeft een winkelier geen recht op vrijheid?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Al het eten en drinken ja, geen gereedschapskisten uiteraard.
Hoezo? Die kiezen hier opportunistisch voor in de overtuiging dat dit het meeste op zal leveren. Andere winkels maken andere keuzes.quote:2: De Jumbo kan je het tegendeel vertellen.
3: De Jumbo kan je het tegendeel vertellen.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:31 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Elke vorm van wetgeving is een beperking van de consument.
Kun je bepaalde situaties voorstellen waarbij het wel goed is dat bepaalde wijze van productie worden verboden omdat het dieronvriendelijk is, of vind je dat de verantwoordelijkheid en keuze altijd bij de consument ligt? Moet de overheid helemaal geen eisen meer stellen op het gebied van dierenwelzijn en alles aan het moraal van de consument over laten?
Dan ook niet miepen wanneer een winkel onder druk van consumentenorganisaties iets niet meer verkoopt (want dat is hier aan de hand).quote:
1: Een supermarkt moet maar een ding en dat is om zoveel mogelijk klanten te krijgen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je wilt Aldi en Lidl dus verplichten hun assortiment drastisch uit te breiden? Heeft een winkelier geen recht op vrijheid?
[..]
Hoezo? Die kiezen hier opportunistisch voor in de overtuiging dat dit het meeste op zal leveren. Andere winkels maken andere keuzes.
Ik bepaal zelf wel wanneer ik miep en wanneer niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan ook niet miepen wanneer een winkel onder druk van consumentenorganisaties iets niet meer verkoopt (want dat is hier aan de hand).
Ben het niet altijd met je eens maar hier voor 100%quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is niet relevant omdat het niet de taak van de consument is om voor goede omstandigheden te zorgen binnen de bedrijven.
Veel lui willen zo goedkoop mogelijk hun vlees hebben. Dat daar veel leed aan vooraf gaat, daar ligt men niet zo wakker van. Ver van bed show. Normaliter heeft de overheid dan de functie om daar verandering in aan te brengen. Net zoals de accijnswerking op bijvoorbeeld goederen als alcohol en sigaretten. Het poblematische is echter dat er een behoorlijke lobby achter de vleesindustrie zit dus de overheid knijpt een oogje toe en krijg je dus inderdaad misstanden als kippen die niet meer kunnen lopen omdat ze binnen zes weken het belachelijke gewicht van bijna 3 kilo moeten ontwikkelen. Een aanzienlijk gedeelte van de kippen sterft al voor de zes weken door de omstandigheden waarin ze moeten leven. Daar is helemaal niets correct aan.
Ik heb inderdaad niet de hoop dat het klootjesvolk moreel zulke keuzes kan maken. Dus moet je het maar voor hen doen.
Oh, ze hoeven dus toch geen plofkip te verkopen? Waarom miep je dan zo?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Een supermarkt moet maar een ding en dat is om zoveel mogelijk klanten te krijgen.
Meer niet.
Waarom zou men er anders voor kiezen? Niks of niemand wat ze dwingt.quote:2: Bron?
Ook in Nederland mag je nog aan 18 kippen per m2 zitten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat uit mijn quote is in Nederland ook niet toegestaan, daarom doen ze het ergens anders
Maar ik denk dat in principe iedereen liever niet heeft dat dieren hoeven te lijden voordat (en tijdens) ze geslacht worden, maar zolang je het niet ziet is je portemonnee belangrijker.
Of zo
Dat is waar, het komt alleen zo sneu over.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik bepaal zelf wel wanneer ik miep en wanneer niet.
Dan nog mogen ook die winkels hun eigen assortiment bepalen. Daar heb jij niets over te zeggen. Of je moet een klachtenbrief schrijven en hopen dat ze er iets mee doen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: die andere winkels zijn er NOG wel, het is alleen de vraag hoelang dat nog duurt.
1: Pff, moet ik blijven herhalen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, ze hoeven dus toch geen plofkip te verkopen? Waarom miep je dan zo?
[..]
Waarom zou men er anders voor kiezen? Niks of niemand wat ze dwingt.
okquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is waar, het komt alleen zo sneu over.
Oh, zou goed kunnen. Er stond vooral in dat stuk van Wakker Dier dat ze het in Roemenië doen omdat daar lagere eisen worden gesteld. En Bosnië etc.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook in Nederland mag je nog aan 18 kippen per m2 zitten.
Mooi dat jij dat zo ervaart, gefeliciteerd enzo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:37 schreef Fera het volgende:
[..]
Dan nog mogen ook die winkels hun eigen assortiment bepalen. Daar heb jij niets over te zeggen. Of je moet een klachtenbrief schrijven en hopen dat ze er iets mee doen.
Toen Coca-Cola Vanilla (al dan niet tijdelijk) uit de schappen verdween vond ik dat jammer, maar geen aantasting van mijn vrijheid.
Als je menselijke vrijheid echt aangetast wordt dan voel je dat wel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mooi dat jij dat zo ervaart, gefeliciteerd enzo.
Waarom zou een supermarkt bepaalde producten moeten verkopen? Dat mogen ze toch lekker zelf weten?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Pff, moet ik blijven herhalen?
Oke nog een keer, omdat men de vrijheid van de consument beperkt op deze manier.
2: Ik vroeg om een bron.
Zaken in verschillende niveau,s bekijken kun jij niet hé?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:39 schreef Fera het volgende:
[..]
Als je menselijke vrijheid echt aangetast wordt dan voel je dat wel.
Of jij stelt je verschrikkelijk aan, dat kan ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zaken in verschillende niveau,s bekijken kun jij niet hé?
Je mag in Nederland ook geen zwaan consumeren. Voel je je nu ook in je vrijheid aangetast? Nogmaals, waarom zou het normaal moeten zijn in een beschaafd land dat je vlees mag eten waarvan het stuk vlees toen het nog leefde in een regelrechte hel heeft geleefd? Ik ben geen vega maar koop wel altijd goed vlees en dat is ook niet meer dan normaal.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Pff, moet ik blijven herhalen?
Oke nog een keer, omdat men de vrijheid van de consument beperkt op deze manier.
2: Ik vroeg om een bron.
Dat mag jij vinden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:40 schreef Fera het volgende:
[..]
Of jij stelt je verschrikkelijk aan, dat kan ook.
1: Het gaat er niet om of ik mij in mijn vrijheid aangetast VOEL, waar het omgaat is dat ik en alle mensen met mij in hun vrijheid aangetast zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je mag in Nederland ook geen zwaan consumeren. Voel je je nu ook in je vrijheid aangetast? Nogmaals, waarom zou het normaal moeten zijn in een beschaafd land dat je vlees mag eten waarvan het stuk vlees toen het nog leefde in een regelrechte hel heeft geleefd? Ik ben geen vega maar koop wel altijd goed vlees en dat is ook niet meer dan normaal.
Verder niet relevant wat we over elkaar denken, punt blijft nog steeds dat supermarkten hun eigen assortiment mogen bepalen en dat dit niets met de beperking van jouw vrijheid te maken heeft.quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:44 schreef Fera het volgende:
[..]
Verder niet relevant wat we over elkaar denken, punt blijft nog steeds dat supermarkten hun eigen assortiment mogen bepalen en dat dit niets met de beperking van jouw vrijheid te maken heeft.
Helder. En wil je dit ook doortrekken als je kijkt naar milieuomstandigheden en/of mensomstandigheden? De consument moet vrij zijn om te kiezen tussen slaaf-cacao en slaafvrije chocolade? Tussen kinderarbeid en geen kinderarbeid? De consument moet vrij zijn om te kiezen tussen bedrijf a dat zijn afval dumpt en bedrijf b dat zijn afval netjes verwerkt?quote:
1: De overheid moet zich niet bemoeien inderdaad.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:47 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Helder. En wil je dit ook doortrekken als je kijkt naar milieuomstandigheden en/of mensomstandigheden? De consument moet vrij zijn om te kiezen tussen slaaf-cacao en slaafvrije chocolade? Tussen kinderarbeid en geen kinderarbeid? De consument moet vrij zijn om te kiezen tussen bedrijf a dat zijn afval dumpt en bedrijf b dat zijn afval netjes verwerkt?
Zelf al zou je geloven in zo’n sterk zelfreinigend vermogen van de markt, dan zie ik juist een enorme rol voor NGO’s als Wakker Dier. Zij kunnen ons namelijk helpen het verschil tussen bedrijven bloot te leggen.
Waarom zouden "wij" die verantwoordelijkheid moeten nemen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:49 schreef Zwoerd het volgende:
Maar toch zou het voor iedereen beter zijn als we niet meer elke dag vlees moeten hebben. Als deze maatregelingen daarin helpen is dat mooi. Het vleeseten wordt niet verboden, alleen ontmoedigd. Het moet dus zo, want het lijkt er nog niet op dat wij zelf de verantwoordelijkheid gaan nemen.
1: in de vrijheid om mee te werken aan dierenmishandeling?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Het gaat er niet om of ik mij in mijn vrijheid aangetast VOEL, waar het omgaat is dat ik en alle mensen met mij in hun vrijheid aangetast zijn.
2: Beschaafd land?
3: Heel goed van je, voel je je nu moreel-superieur ofzo?
1: Nee, in de vrijheid om goedkope kip te kunnen kopen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
1: in de vrijheid om mee te werken aan dierenmishandeling?
2: ja ik zie Nederland als een beschaafder land dan zeg Pakistan.
3: nee en daar gaat het ook niet om. Het gaat om dierenwelzijn, niet wie er moreel superieur is.
Volgens mij zijn regels binnen de EU vrij gelijk.Al zal er in Roemenie bijvoorbeeld beter gesjoemeld kunnen worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Oh, zou goed kunnen. Er stond vooral in dat stuk van Wakker Dier dat ze het in Roemenië doen omdat daar lagere eisen worden gesteld. En Bosnië etc.
Eigenlijk is dat natuurlijk matiger dan plofkippen in eigen land 'verbouwen'
Dat begrijp ik ook niet zo goed.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:52 schreef Dven het volgende:
Mensen wel eens op zo'n kippenhouderij geweest? Dat werknemers daar in het pak lopen omdat het gewoon ongezond en gevaarlijk is? Dat de geur van dood dier er rondhangt? Dat ze elke dag kruiwagens vol aan dode kippen moeten wegvoeren omdat ze zijn overleden door stress, hitte, gescheurde organen en wat voor bizarre dingen nog meer?
Ik kan er echt gewoon niet bij dat er mensen bestaan die met droge ogen aangeven dat het hen echt geen reet uitmaakt
Hoe kan je
Willen eten?!?
Wanneer je voor iets meer geld
Hebt?
Heerlijk dat ik dit soort dingen kan roepen zonder weggemind te worden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:30 schreef Kikopuz het volgende:
Topic niet gelezen, maar oordeel staat klaar:
Je betaalt maar wat meer voor je vlees. Stelletje kuthomo sapiens
1: die vrijheid gaat anders ten koste van dierenwelzijn. Het staat je ook niet vrij een hond te mishandelen, waarom dan wel een kip?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Nee, in de vrijheid om goedkope kip te kunnen kopen.
2: Waarom?
3: Je bent een schatje.
Probleem is dat veel bedrijven er alles aan doen om over te komen alsof dierenwelzijn voor hen erg belangrijk is. Ze gebruiken groene kleuren op hun producten. Vaak met een afbeelding van een paar kippen op de voorgrond van een ouderwetse boerderij. De beeldvorming die ze creeren geeft mensen het idee dat ze een ambachtelijk product kopen. Alsof het zo van grootmoeders boerderij naar de supermarkt is gereden. Het zou me niet eens verbazen als veel mensen niet eens echt weten hoe het in de veehouderij er aan toe gaat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet zo goed.
Omdat de problemen ons (of ons nageslacht) aangaan. Vleesindustrie is behoorlijk vervuilend, komen een hoop broeikasgassen bij vrij. Daarnaast is het een inefficiënte manier om voedsel te maken, als je ziet hoeveel eten je eerst in zo'n beest moet stoppen en wat je eruit krijgt. Dat veevoer moet ook weer ergens vandaan komen. Dan moet bos en regenwoud gekapt worden om mais- of sojavelden aan te leggen. Die landbouwgrond heeft ook weer een hoop water nodig en natuurlijk mest. Dat zorgt ook weer voor de nodige stikstof- of fosfaatvervuiling.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zouden "wij" die verantwoordelijkheid moeten nemen?
1: Ik mag ook geen koe in de wei mishandelen. Er is namelijk nogal een verschil tussen iemand die een koe naar de slacht brengt en een of andere gefrustreerde idioot die koeien voor de fun gaat mishandelen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
1: die vrijheid gaat anders ten koste van dierenwelzijn. Het staat je ook niet vrij een hond te mishandelen, waarom dan wel een kip?
2: omdat we gelijke man/vrouw rechten hebben en persoonlijke vrijheden. Wat in dat rijtje past is dierenrechten. Nu zal jij het wel weer als een vrijheid zien dat we dieren mogen mishandelen voor kip die te goedkoop is zonder subsidies en mishandeling, maar soit.
Maar wat is dan je probleem? Wakker Dier maakt van haar vrijheid gebruikt door Jumbo en het publiek te wijzen op de nadelen van plofkippen en vraagt Jumbo om met de verkoop te stoppen. Jumbo is vrij om te verkopen wat zij willen en besluit naar Wakker Dier te luisteren. Dat is toch prima? Ik neem aan dat je Jumbo niet wilt dwingen plofkip te verkopen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: De overheid moet zich niet bemoeien inderdaad.
2:Ik wil WakkerDier dan ook niet verbieden, sterker nog: ik ben blij dat ze er zijn.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Probleem is dat veel bedrijven er alles aan doen om over te komen alsof dierenwelzijn voor hen erg belangrijk is. Ze gebruiken groene kleuren op hun producten. Vaak met een afbeelding van een paar kippen op de voorgrond van een ouderwetse boerderij. De beeldvorming die ze creeren geeft mensen het idee dat ze een ambachtelijk product kopen. Alsof het zo van grootmoeders boerderij naar de supermarkt is gereden. Het zou me niet eens verbazen als veel mensen niet eens echt weten hoe het in de veehouderij er aan toe gaat.
Kan ondertussen anders zijn, was uit 2012 geloof ikquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij zijn regels binnen de EU vrij gelijk.Al zal er in Roemenie bijvoorbeeld beter gesjoemeld kunnen worden.
Jawel want anders is het een aantasting van zijn vrijheid.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:00 schreef Gimmick het volgende:
Ik neem aan dat je Jumbo niet wilt dwingen plofkip te verkopen.
Ja leuk, maar wat moet mij het uitmaken dat de mensheid uiteindelijk last gaat ondervinden aan de vleesindustrie?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Omdat de problemen ons (of ons nageslacht) aangaan. Vleesindustrie is behoorlijk vervuilend, komen een hoop broeikasgassen bij vrij. Daarnaast is het een inefficiënte manier om voedsel te maken, als je ziet hoeveel eten je eerst in zo'n beest moet stoppen en wat je eruit krijgt. Dat veevoer moet ook weer ergens vandaan komen. Dan moet bos en regenwoud gekapt worden om mais- of sojavelden aan te leggen. Die landbouwgrond heeft ook weer een hoop water nodig en natuurlijk mest. Dat zorgt ook weer voor de nodige stikstof- of fosfaatvervuiling.
Echt waar, dierenleed is lang niet het grootste probleem. Strategisch was het een meesterzet van ons, om onze eigen prooidieren te gaan kweken, maar we moeten niet doorslaan.
De tijd dat er niet meer genoeg aarde is om in vleesbehoefte van koeien, kippen en varkens te voorzien is met de groeiende economie van China & India niet eens heel ver weg. Overheden zouden ballen moeten hebben en restricties moeten stellen aan consumptie van vlees, voor het behoud van onze planeet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Omdat de problemen ons (of ons nageslacht) aangaan. Vleesindustrie is behoorlijk vervuilend, komen een hoop broeikasgassen bij vrij. Daarnaast is het een inefficiënte manier om voedsel te maken, als je ziet hoeveel eten je eerst in zo'n beest moet stoppen en wat je eruit krijgt. Dat veevoer moet ook weer ergens vandaan komen. Dan moet bos en regenwoud gekapt worden om mais- of sojavelden aan te leggen. Die landbouwgrond heeft ook weer een hoop water nodig en natuurlijk mest. Dat zorgt ook weer voor de nodige stikstof- of fosfaatvervuiling.
Echt waar, dierenleed is lang niet het grootste probleem. Strategisch was het een meesterzet van ons, om onze eigen prooidieren te gaan kweken, maar we moeten niet doorslaan.
Ik wil niemand dwingen, zeg alleen dat ik het erg jammer vind dat een dierenwelzijn-groepering de vrijheid van de consument zo nodig moet beperken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:00 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Maar wat is dan je probleem? Wakker Dier maakt van haar vrijheid gebruikt door Jumbo en het publiek te wijzen op de nadelen van plofkippen en vraagt Jumbo om met de verkoop te stoppen. Jumbo is vrij om te verkopen wat zij willen en besluit naar Wakker Dier te luisteren. Dat is toch prima? Ik neem aan dat je Jumbo niet wilt dwingen plofkip te verkopen.
Ok, jij bent dus gewoon asociaal, moet je natuurlijk zelf weten. Ik ben van mening dat we wel samen aan een betere wereld moeten werken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk, maar wat moet mij het uitmaken dat de mensheid uiteindelijk last gaat ondervinden aan de vleesindustrie?
Ik leef voor mijzelf.
Asociaal?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ok, jij bent dus gewoon asociaal, moet je natuurlijk zelf weten. Ik ben van mening dat we wel samen aan een betere wereld moeten werken.
Ik ben ook absoluut niet tegen bio-industrie. Onze huidige vraag kunnen we nóóit met biologisch voldoen. Ik ben enorm voor het minderen van onze vleesconsumptie. Een aangezien de meeste mensen zelf niet het besef of de discipline hebben om daar aan mee te helpen, moeten ze daar op andere manieren bij geholpen worden. Gewoon een vleestax zou ik ook prima vinden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:04 schreef theunderdog het volgende:
En trouwens: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ip-is-duurzaam.dhtml
Tjaa, ik sta niet achter dit soort overheid bemoeienissen .quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik ben ook absoluut niet tegen bio-industrie. Onze huidige vraag kunnen we nóóit met biologisch voldoen. Ik ben enorm voor het minderen van onze vleesconsumptie. Een aangezien de meeste mensen zelf niet het besef of de discipline hebben om daar aan mee te helpen, moeten ze daar op andere manieren bij geholpen worden. Gewoon een vleestax zou ik ook prima vinden.
Ja, je niets willen aantrekken van problemen voor de mens die we zelf veroorzaken vind ik asociaal.quote:
Ik ook liever niet, maar ik zie eigenlijk op dit moment geen andere manier om dit probleem te bestrijden. Stug op dezelfde voet doorgaan is toch ook geen goede actie?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:10 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja, je niets willen aantrekken van problemen voor de mens die we zelf veroorzaken vind ik asociaal.
Nee, dat zie je verkeerd. Ik zie het alleen niet als een verplichting, voel mij geen Robin Hood die iets moet doen tegen de milieuvervuiling of wat dan ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:10 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ja, je niets willen aantrekken van problemen voor de mens die we zelf veroorzaken vind ik asociaal.
Wie moeten het dan doen? De overheid mag het ook al niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd. Ik zie het alleen niet als een verplichting, voel mij geen Robin Hood die iets moet doen tegen de milieuvervuiling of wat dan ook.
De consument.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:14 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wie moeten het dan doen? De overheid mag het ook al niet.
Ik kan in mijn eentje weinig doen he, als de meerderheid van de consumenten tegen de plofkip is dan zal ik dat gewoon accepteren.quote:
En die vrijheid hebben ze, net zoals Jumbo de vrijheid heeft iets al of niet te verkopen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik kan in mijn eentje weinig doen he, als de meerderheid van de consumenten tegen de plofkip is dan zal ik dat gewoon accepteren.
Maar voor alsnog is dat een minderheid, de meeste mensen willen gewoon de vrijheid hebben om zo goedkoop mogelijk vlees te krijgen.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En die vrijheid hebben ze, net zoals Jumbo de vrijheid heeft iets al of niet te verkopen.
Wat jij wil.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, je draait alle kanten op maar je hebt nog altijd geen punt.
De meesten zijn zelf niet in staat om hun gewoontes te veranderen. Hun vleesverslaving wordt door lage prijzen in stand gehouden. Dan mag je best wat sturing krijgen, bijvoorbeeld ontmoediging door prijsverhoging.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik kan in mijn eentje weinig doen he, als de meerderheid van de consumenten tegen de plofkip is dan zal ik dat gewoon accepteren.
Maar voor alsnog is dat een minderheid, de meeste mensen willen gewoon de vrijheid hebben om zo goedkoop mogelijk vlees te krijgen.
Tja goed.. Vrijheid aan de ene kant en een beperking van een vrijheid/een plicht aan de andere kant gaat vaak hand in hand.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wil niemand dwingen, zeg alleen dat ik het erg jammer vind dat een dierenwelzijn-groepering de vrijheid van de consument zo nodig moet beperken.
En dat is waar wij anders instaan, daar komen we nooit uit.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De meesten zijn zelf niet in staat om hun gewoontes te veranderen. Hun vleesverslaving wordt door lage prijzen in stand gehouden. Dan mag je best wat sturing krijgen, bijvoorbeeld ontmoediging door prijsverhoging.
Mwau, waarom denk jij dat de overheid het beter weet dat de gemiddelde man/vrouw?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:22 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Tja goed.. Vrijheid aan de ene kant en een beperking van een vrijheid/een plicht aan de andere kant gaat vaak hand in hand.
Een maximumsnelheid voor een woonerf is een beperking, maar het schept een boel vrijheid voor de mensen die daar wonen en daar dus veilig(er) over straat kunnen. Zo kan je oneindig veel situaties opnoemen waar dit voorkomt. Een verbod op moord aan de ene kant, het recht op leven aan de andere kant. Het recht op een goed leven als dierzijnde, tegenover minder keuze voor de consument.
Bemoeienis van de overheid heb je dan snel. Maar daar tegen zijn is geen argument op zich. We zeggen ook niet: "Verkeersregels = overheidsbemoeienis dus slecht!". We kunnen zo'n beetje alles wel aan het individu overlaten, maar dat is niet altijd zo'n goed idee.
PS: Beetje late reactie, jullie gaan snel zeg!
Dat is vaak een valse tegenstelling die gecreëerd wordt. De aanname is: dierengekkies = milieugekkies, dus dan is het ontzettend hilarisch als blijkt dat diervriendelijk slechter is voor het milieu (puur gekeken naar uitstoot per kilo vlees) dan bioindustrievlees. En hoewel er ongetwijfeld een overlap tussen die groepen zit, staan ze niet aan elkaar gelijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:04 schreef theunderdog het volgende:
En trouwens: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ip-is-duurzaam.dhtml
Als je dierenwelzijn echt zo belangrijk vind dan stop je met het eten van vlees.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:27 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dat is vaak een valse tegenstelling die gecreëerd wordt. De aanname is: dierengekkies = milieugekkies, dus dan is het ontzettend hilarisch als blijkt dat diervriendelijk slechter is voor het milieu (puur gekeken naar uitstoot per kilo vlees) dan bioindustrievlees. En hoewel er ongetwijfeld een overlap tussen die groepen zit, staan ze niet aan elkaar gelijk.
Natuurlijk is het efficiënter om een kip kuiken te slachten na 6 weken dan na 9 weken. Voor mij weegt het dierenbelang zwaarder dan het milieubelang. De extra belasting voor het milieu (voor wie dat ook belangrijk vindt) kun je eenvoudig compenseren door veel minder vlees te eten. Komt goed uit, want diervriendelijk vlees zal ook duurder zijn.
Nou niet per definitie:quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, waarom denk jij dat de overheid het beter weet dat de gemiddelde man/vrouw?
Dit dus, maar er is wel een reden dat er überhaupt een beperking is ingesteld. En dat is om ook de niet-zo-gemiddelde man/vrouw te verplichten. (Of ze zich daar uiteindelijk aan houden is een tweede).quote:Natuurlijk zijn er regels nodig, maar laten we dit niet overdrijven. Er is niemand die gaat demonstreren tegen het feit dat je niet in een woonwijk 130 km mag rijden, simpelweg omdat iedereen weet dat dat niet kan met spelende kinderen enz.
Helemaal gelijk in. Nederland is meester in betutteling, maar ik heb juist het gevoel dat de consument wordt overschat. Vooral wat betreft dit onderwerp.quote:We moeten oppassen dat we de consument niet gaat onderschatten en de overheid gaan overschatten.
Hoe bedoel je? (ik selecteer enkel dat omdat ik het met de rest wel redelijk eens ben).quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:38 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Nou niet per definitie:
[..]
Dit dus, maar er is wel een reden dat er überhaupt een beperking is ingesteld. En dat is om ook de niet-zo-gemiddelde man/vrouw te verplichten. (Of ze zich daar uiteindelijk aan houden is een tweede).
[..]
Helemaal gelijk in. Nederland is meester in betutteling, maar ik heb juist het gevoel dat de consument wordt overschat. Vooral wat betreft dit onderwerp.
Met de juiste ventilatie en een zeker dag/nacht ritme(zeer minimaal, maar het is beter dan alleen maar in het donker zitten) mag er tot 36 kilo kip op 1 vierkante meter gehouden worden hier in nederland.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook in Nederland mag je nog aan 18 kippen per m2 zitten.
Kan moet je naar de Aldi, Lidl, AH, C1000 of een andere winkel gaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:47 schreef superniger het volgende:
En dan zeker 2 keer zo veel betalen.
Ik wil gewoon goedkope plofkip.
Dat de consument, wat betreft dierenwelzijn, overschat wordt. Dat er wordt gedacht: "Als men écht om de dieren geeft, dan gaat men wel anders consumeren."quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? (ik selecteer enkel dat omdat ik het met de rest wel redelijk eens ben).
Als je voor dierwelzijn bent dan koop je biologisch vlees of nog beter: dan stop je met vlees eten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:54 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Dat de consument, wat betreft dierenwelzijn, overschat wordt. Dat er wordt gedacht: "Als men écht om de dieren geeft, dan gaat men wel anders consumeren."
Nou ik ken genoeg mensen die écht wel voor dierenwelzijn zijn, maar echt geen idee hebben wat ze in hun winkelmandje stoppen. Ben zelf ook zo'n persoon, al probeer ik er wel meer aandacht aan te besteden.
En hetzelfde geldt voor milleubewustzijn. Veel praatjes, maar ondertussen verandert er niets (of er worden maatregelen genomen die juist averechts werken, maar dat terzijde). Erg hypocriet natuurlijk, en dan kan je je afvragen in hoeverre mensen dan ook écht willen veranderen. En dat maakt het (in mijn ogen) dat men de consument overschat. We denken het ene te willen, maar echt veranderen blijft moeilijk voor sommigen, including me.
Uiteindelijk worden ze allebei geslacht.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:34 schreef Dven het volgende:
Timmetje wil graag de keus hebben of hij dieren mishandelt of nietwst een enorme sukkel.
Er bestaat niet zoiets als vleesverslaving.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De meesten zijn zelf niet in staat om hun gewoontes te veranderen. Hun vleesverslaving wordt door lage prijzen in stand gehouden. Dan mag je best wat sturing krijgen, bijvoorbeeld ontmoediging door prijsverhoging.
Uiteindelijk?????????? Dat is nu al aan de orde...quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk, maar wat moet mij het uitmaken dat de mensheid uiteindelijk last gaat ondervinden aan de vleesindustrie?
Ik leef voor mijzelf.
Oke. Dus?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Uiteindelijk worden ze allebei geslacht.
Biologisch.. het lijkt zo logisch. Maar met al die keurmerken en gradaties van niet zo diervriendelijk naar zeer diervriendelijk blijf ik als consument toch met een boel vragen zitten. Voorheen dacht ik dat scharrelkippen lekker konden scharrelen, totdat ik mij erin ging verdiepen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je voor dierwelzijn bent dan koop je biologisch vlees of nog beter: dan stop je met vlees eten.
Oke.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 12:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Uiteindelijk?????????? Dat is nu al aan de orde...
En juist door deze mening van jou is het zo dat ik vind dat het maar afgedwongen moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |