abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145148230
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:44 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is aan de verkopende partij om te beslissen wat ze verkopen (binnen de wet) en wat ze daarvoor vragen, als consument kan je geen rechten ontlenen aan oudere producten en prijzen. Jumbo besluit dat het voor hen gunstiger is om geen plofkip meer te verkopen omdat de stemming in het land dusdanig is dat ze meer profijt hebben van het stoppen met de verkoop dan dat ze ermee doorgaan.

Er is nog steeds kip, en er is nog steeds geen tekort aan kip, je zal voortaan alleen iets meer moeten betalen of je plofkip ergens anders halen.
1: Wat een onzin, wakkerdier is vooral goed in het terroriseren van winkels/mensen.

Het is niet alsof de plofkip niet goed verkocht werd ofzo.. :')

2: Precies, en in mijn ogen is dat niet de bedoeling.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:46:11 #102
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145148237
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:41 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ja, jij kunt het betalen maar het zoontje van die kreupele bijstandsmoeder in de schuldsanering dan, die er allemaal zelf ook niet voor gekozen heeft? Wachten tot ie oud genoeg is voor een bijbaantje?
Die eet dan maar minder vlees, da's helemaal niet erg.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:46:50 #103
236046 NotYou
tigerblood
pi_145148250
Het zijn verbeteringen van niets, puur voor de vorm en voor het persbericht. (..en wakkerdier tweets kennelijk..) Als deze supermarkt echt om dierenwelzijn had gegeven hadden ze gewoon een extra luxe dure scharrelkap geintroduceerd die mag leven als een koning, niets te gek, alles gericht op een goed leven. Niet de wereld in gekomen om gegeten te worden maar bovenal om te genieten. Reclame spotjes waarin dit prachtig in beeld wordt gebracht maar wel met een bijbehorend prijskaartje.

Benieuwd hoeveel van onze dierenvrienden oprecht/echt begaan met dierenwelzijn blijken. :D *O* _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door NotYou op 03-10-2014 09:54:27 ]
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:48:08 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145148275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:45 schreef theunderdog het volgende:
1: Wat een onzin, wakkerdier is vooral goed in het terroriseren van winkels/mensen.

Het is niet alsof de plofkip niet goed verkocht werd ofzo.. :')
Niet goed genoeg om de negatieve sentimenten te negeren.

quote:
2: Precies, en in mijn ogen is dat niet de bedoeling.
Jij vindt gewoon dat je recht hebt op goedkope kip en dat is een hele rare vorm van denken. Niemand is jou goedkope kip verschuldigd.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:48:13 #105
236046 NotYou
tigerblood
pi_145148277
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die eet dan maar minder vlees, da's helemaal niet erg.
Ja, voor jouw symboolpolitiek en het stillen van je knagende geweten mag hij iets levenskwaliteitsverhogends als lekker vlees eten missen. :') Naar figuur. :N
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:49:25 #106
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145148300
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:26 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

ze kiezen goedkoop over een "beter" leven voor de dieren, de boer gehoorzaamt.

Vraag-Aanbod.

Niet relevant? Het is je eigen schuld man als meer mensen duurdere kip zouden kopen zouden er meer dier vriendelijkere boerderijen komen.
Het is niet relevant omdat het niet de taak van de consument is om voor goede omstandigheden te zorgen binnen de bedrijven.

Veel lui willen zo goedkoop mogelijk hun vlees hebben. Dat daar veel leed aan vooraf gaat, daar ligt men niet zo wakker van. Ver van bed show. Normaliter heeft de overheid dan de functie om daar verandering in aan te brengen. Net zoals de accijnswerking op bijvoorbeeld goederen als alcohol en sigaretten. Het poblematische is echter dat er een behoorlijke lobby achter de vleesindustrie zit dus de overheid knijpt een oogje toe en krijg je dus inderdaad misstanden als kippen die niet meer kunnen lopen omdat ze binnen zes weken het belachelijke gewicht van bijna 3 kilo moeten ontwikkelen. Een aanzienlijk gedeelte van de kippen sterft al voor de zes weken door de omstandigheden waarin ze moeten leven. Daar is helemaal niets correct aan.

Ik heb inderdaad niet de hoop dat het klootjesvolk moreel zulke keuzes kan maken. Dus moet je het maar voor hen doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145148302
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niet goed genoeg om de negatieve sentimenten te negeren.

[..]

Jij vindt gewoon dat je recht hebt op goedkope kip en dat is een hele rare vorm van denken. Niemand is jou goedkope kip verschuldigd.
1: Die negatieve sentimenten kwamen/komen van extremistische linkse groeperingen als wakkerdier.

2: Nee, ik vind dat mensen recht hebben op goedkope kip.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:50:32 #108
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145148321
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:31 schreef NotYou het volgende:

[..]

En daar zeg je het zelf al, een deel. Een ander, groter, deel ook niet. Mijn probleem is met extremisten die uit eigen principes dit deel de keuzevrijheid geheel willen ontnemen.
Waarom moet je mensen altijd maar een keuze willen geven?!? Dat slaat toch werkelijk waar nergens op? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:50:48 #109
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145148327
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:34 schreef NotYou het volgende:

[..]

Als je niets te zeggen hebt, simpele ziel, dan zeg je toch lekker niets? Aan dit soort suf gejammer heeft niemand iets. :W
Oke dag truus :W
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:50:57 #110
236046 NotYou
tigerblood
pi_145148332
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is niet relevant omdat het niet de taak van de consument is om voor goede omstandigheden te zorgen binnen de bedrijven.

Veel lui willen zo goedkoop mogelijk hun vlees hebben. Dat daar veel leed aan vooraf gaat, daar ligt men niet zo wakker van. Ver van bed show. Normaliter heeft de overheid dan de functie om daar verandering in aan te brengen. Net zoals de accijnswerking op bijvoorbeeld goederen als alcohol en sigaretten. Het poblematische is echter dat er een behoorlijke lobby achter de vleesindustrie zit dus de overheid knijpt een oogje toe en krijg je dus inderdaad misstanden als kippen die niet meer kunnen lopen omdat ze binnen zes weken het belachelijke gewicht van bijna 3 kilo moeten ontwikkelen. Een aanzienlijk gedeelte van de kippen sterft al voor de zes weken door de omstandigheden waarin ze moeten leven. Daar is helemaal niets correct aan.

Ik heb inderdaad niet de hoop dat het klootjesvolk moreel zulke keuzes kan maken. Dus moet je het maar voor hen doen.
Waar een triestig dom mannetje zich al niet groot in kan voelen. Wat heb jij een goed hart zeg man, echt. _O_
Je suis Charlie Sheen
pi_145148341
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom moet je mensen altijd maar een keuze willen geven?!? Dat slaat toch werkelijk waar nergens op? :?
Ok, dan laten we alle mensen elke dag alleen maar tofu eten en water drinken. Hoezo eigen keuze?
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:51:40 #112
236046 NotYou
tigerblood
pi_145148344
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:50 schreef Dven het volgende:

[..]

308499.jpg

Zo lelijk of echt een milieugekkie? Zo lijk je, je wel te kleden namelijk.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:52:25 #113
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145148356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:49 schreef theunderdog het volgende:
1: Die negatieve sentimenten kwamen/komen van extremistische linkse groeperingen als wakkerdier.
Maakt niet uit, de negatieve sentimenten zijn er, worden alleen maar groter en gaan door alle lagen van de bevolking heen. Dan kan je wel stug blijven doorgaan met dat negeren maar uiteindelijk snij je alleen jezelf in de vingers. Iemand gaat de eerste zijn dus kan je beter de eerste zijn zodat de rest jou moet volgen en jij de gunstige pers kan houden.

quote:
Waarom? Het niet dusdanig noodzakelijk dat je het elke dag moet eten om in leven te blijven ofzo.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:53:39 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145148377
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:50 schreef NotYou het volgende:

[..]

Waar een triestig dom mannetje zich al niet groot in kan voelen. Wat heb jij een goed hart zeg man, echt. _O_
pi_145148389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Recht hebben nog wel. HA!
Make my day!
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:54:56 #116
236046 NotYou
tigerblood
pi_145148401
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Ga je me nu op je hitlist zetten? Zo gaan jullie toch te werk?
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:55:20 #117
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_145148407
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:22 schreef timmmmm het volgende:
Als je iemand maar lang genoeg terroriseert: bedreigen met acties tegen je, de pers benaderen met negatieve verhalen etc etc, krijg je dus je zin _O_

Vrije keus in Nederland, zelf kiezen wat je wil kopen, is er dus niet dankzij onze extreemlinkse vrienden van wakker dier
Hoezo is dit ‘terroriseren’? Wakker Dier voert geen fysieke acties, vernielt niets, bevrijdt geen dieren en bedreigt geen boeren/wetenschappers. Het is een keurige organisatie.

Wakker Dier voert agressieve communicatie campagnes en blijft daarmee ruim binnen de kaders van vrijheid van meningsuiting. Mochten ze in die campagnes over de schreef gaan, kan de rechter / Reclame Code Commissie daar een stokje voor steken. Gebeurt volgens mij wel eens, maar niet structureel (en zeker niet vaker dan de voedingsproducenten en supermarkten). Wakker Dier snapt dat bij elke campagne gericht tegen spelers als Albert Heijn en Jumbo tot op de letter worden na geplozen door een leger aan advocaten. Dan zorg je wel dat je reclame klopt. ‘Naming and shaming’ is volgens mij de beste manier om bedrijven tot gedragsverandering te motiveren en dat juich ik alleen maar toe. Wakker Dier beheerst dat trucje als de beste.
I am a black hole shitting into the void
pi_145148417
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:54 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vind dat ik recht heb op goedkope everzwijn.
Underdog is het met me eens.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:55:48 #119
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145148418
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:51 schreef dikke_donder het volgende:

[..]

Ok, dan laten we alle mensen elke dag alleen maar tofu eten en water drinken. Hoezo eigen keuze?
Zeg ik dat dat noodzaak is dan? :? Enige wat ik aangeef is dat de overheid de taak heeft om misstanden te bestrijden. De huidige vleesindustrie is zo'n misstand. Zie je dat niet in dan heb je echt een bijzonder grote plaat voor je bakkes.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:56:14 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145148427
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:51 schreef NotYou het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo lelijk of echt een milieugekkie? Zo lijk je, je wel te kleden namelijk.
Eh, oke man.
pi_145148434
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:28 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hoe is de jumbo dan goed bezig? Dit kon jij voorheen ook al gewoon doen.
deed ik ook :) maar als plofkip in de ban gedaan wordt, volgen er vanzelf meer :)
pi_145148436
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:52 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maakt niet uit, de negatieve sentimenten zijn er, worden alleen maar groter en gaan door alle lagen van de bevolking heen. Dan kan je wel stug blijven doorgaan met dat negeren maar uiteindelijk snij je alleen jezelf in de vingers. Iemand gaat de eerste zijn dus kan je beter de eerste zijn zodat de rest jou moet volgen en jij de gunstige pers kan houden.

[..]

Waarom? Het niet dusdanig noodzakelijk dat je het elke dag moet eten om in leven te blijven ofzo.
1: Zolang het een overgrote minderheid is heeft een supermarkt niets te vrezen. Het punt is alleen dat dierenrechten-groepjes nogal de neiging hebben om alles erg extreem aan te pakken (lees: terrorisme).

Ze hebben de jumbo zodanig zwart gemaakt, dat de jumbo heeft toegegeven. En ik vind dat erg zonde.

2: Nee, het is goedkoop en lekker.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:56:44 #123
236046 NotYou
tigerblood
pi_145148437
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Eh, oke man.
Ik geloof dat je bandje is blijven hangen. Dat of je bent aan het spammen.
Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 09:56:50 #124
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145148440
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:54 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ga je me nu op je hitlist zetten? Zo gaan jullie toch te werk?
Ja man xD
pi_145148463
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:54 schreef agter het volgende:

[..]

?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')