Je wil gewoon geen inhoudelijk gesprek. Jouw mening moet afgedwongen worden en eenieder die anders vindt behoort tot het klootjesvolk en 'begrijpt het niet'.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Je mist wat stukjes maar dat is niet verbazingwekkend, dat heb je al vaker zo getoond Beppie
ja dat is hetquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Probleem is dat je dan aan men hun goedkoop stukje vlees koopt. En dat doet zeer natuurlijk. Nu kunnen ze per dag nog maar 200 gram ipv een halve kilo naar binnen werken.
Laten we wel zijn, de enige reden dat deze groep dieren uberhaupt in leven is, is omdat zij - met enige regelmaat - voor consumptie gefokt worden. Is helemaal niets mooi, puur natuurlijks aan. Is industrie. Zelfs met deze triviale verbeteringen leiden (of lijden) zij nog een onmenselijk, naar rotleven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de kern dat je vind dat dieren ondergeschikt zijn, geen rechten hebben en eigenlijk niet meer dan de speelpop van het goddelijk menselijk wezen zijn.
Oke, dan is het duidelijk.
Niet zozeer mijn mening hoor. Alleen faalt de overheid bij het uitvoeren van een taak en daar mag best op worden gewezen. Men wordt in Den Haag overigens wel steeds meer wakker want omstandigheden zijn al beter dan een tiental jaar geleden. Maar er valt inderdaad nog wel wat winst te boeken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het zit je diep he?Waarom? Wat maakt jouw mening meer waard dan die van een ander? Wat maakt jou zo bijzonder en hoogstaand?
Interesse in een gesprek met jou is zo ongeveer wel het laatste wat ik heb, daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je wil gewoon geen inhoudelijk gesprek. Jouw mening moet afgedwongen worden en eenieder die anders vindt behoort tot het klootjesvolk en 'begrijpt het niet'.
Waarom zet jij het welzijn van een kip boven de vrijheid van de mens?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de kern dat je vind dat dieren ondergeschikt zijn, geen rechten hebben en eigenlijk niet meer dan de speelpop van het goddelijk menselijk wezen zijn.
Oke, dan is het duidelijk.
En daar moet dus wat aan worden gedaanquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
Laten we wel zijn, de enige reden dat deze groep dieren uberhaupt in leven is, is omdat zij - met enige regelmaat - voor consumptie gefokt worden. Is helemaal niets mooi, puur natuurlijks aan. Is industrie. Zelfs met deze triviale verbeteringen leiden (of lijden) zij nog een onmenselijk, naar rotleven.
Nee hoor, dat is het doelbewust scheppen van een beeld van vraatzucht rond de andersdenkende opdat hij 'onfraai' overkomt.quote:
Vrijheid hebben we sowieso al niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zet jij het welzijn van een kip boven de vrijheid van de mens?
Waarom zie jij vrijheid als koste wat het kost maar zo min mogelijk te moeten betalen voor je kipfiletje?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zet jij het welzijn van een kip boven de vrijheid van de mens?
Stik erin.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:12 schreef Dven het volgende:
[..]
En daar moet dus wat aan worden gedaan
Oke bepquote:
Niet koste wat het kost, het is gewoon een vorm van vrijheid.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom zie jij vrijheid als koste wat het kost maar zo min mogelijk te moeten betalen voor je kipfiletje?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:14 schreef Aventura het volgende:
Wanneer gaat dit precies in? Voor mij reden om naar de Jumbo te blijven gaan.
Het is natuurlijk gewoon een rukwinkel, en ik kocht toch al geen plofkip dus wat dat betreft maakt het niks uitquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:14 schreef Aventura het volgende:
Wanneer gaat dit precies in? Voor mij reden om naar de Jumbo te blijven gaan.
En dan zelf in het diervriendelijke Roemenië zitten. Of ben je alweer terug?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke. Het gebeurt bijna altijd dus dan moet het maar prima zijnsjongejongejonge, wst een gebrek aan niveau weer.
De eerste stap is gezet. Nu de rest nog want er valt inderdaad nog veel winst te behalen op het vlak van dierenwelzijn.
Dat kan ook gewoon, de verkoop van plofkip wordt niet verboden. Alleen kan je het straks niet overal meer krijgen. Geen punt toch?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet koste wat het kost, het is gewoon een vorm van vrijheid.
Ik ben van mening dat de consument moet kunnen kiezen tussen de goedkope (plofkip) en de duurdere kip (biologische kip).
Wat is dit nu weer voor argumentatie dan..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan zelf in het diervriendelijke Roemenië zitten. Of ben je alweer terug?
Wat is eigenlijk goedkoop?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet koste wat het kost, het is gewoon een vorm van vrijheid.
Ik ben van mening dat de consument moet kunnen kiezen tussen de goedkope (plofkip) en de duurdere kip (biologische kip).
Ahja, want wakkerdier heeft er nu vrede mee natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan ook gewoon, de verkoop van plofkip wordt niet verboden. Alleen kan je het straks niet overal meer krijgen. Geen punt toch?
Ik vind het sowieso wat dramatisch klinken. De vrijheid van de mens wordt aangetast. Alsjeblieft zeg.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is nog geen reden om het nog meer te beperken natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |