En waarom is dat goed? Zou het niet beter zijn als het leed dat de levens van deze dieren kenmerkt nog beter/meer onder de aandacht wordt gebracht opdat de consument zelf naar eer en geweten een keuze kan maken?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:56 schreef traveljunky het volgende:
[..]
deed ik ookmaar als plofkip in de ban gedaan wordt, volgen er vanzelf meer
Eh oke manquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik geloof dat je bandje is blijven hangen. Dat of je bent aan het spammen.
Een minderheid kan behoorlijk in je winstmarge snijden als ze zorgen voor slechte reclame.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:56 schreef theunderdog het volgende:
1: Zolang het een overgrote minderheid is heeft een supermarkt niets te vrezen. Het punt is alleen dat dierenrechten-groepjes nogal de neiging hebben om alles erg extreem aan te pakken (lees: terrorisme).
Dat is geen antwoord op de vraag waarom jij vindt dat mensen recht hebben op goedkope kip. "ik heb recht op goedkope kip omdat het goedkoop is" slaat nergens op.quote:2: Nee, het is goedkoop en lekker.
De volgende keer dat je, je op straat weer eens nietig voelt: vasthouden. Zou fijn zijn als je, je daar hier ook wat meer naar gaat gedragen.quote:
Eh, oke.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
De volgende keer dat je, je op straat weer eens nietig voelt: vasthouden. Zou fijn zijn als je, je daar hier ook wat meer naar gaat gedragen.
Als consumenten zelf de keuze mogen maken, blijkt wel dat de meerderheid alleen naar zijn eigen portemonnee kijkt . Ik geloof echt dat het beter is om ook naar het welzijn van de dieren te kijken en je eigen gezondheid (de kwaliteit van je eten) Dus ik ben wel voor een beetje sturing daarin, ja.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
En waarom is dat goed? Zou het niet beter zijn als het leed dat de levens van deze dieren kenmerkt nog beter/meer onder de aandacht wordt gebracht opdat de consument zelf naar eer en geweten een keuze kan maken?
1: Joah, maar niet erg genoeg om ermee te stoppen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een minderheid kan behoorlijk in je winstmarge snijden als ze zorgen voor slechte reclame.
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag waarom jij vindt dat mensen recht hebben op goedkope kip. "ik heb recht op goedkope kip omdat het goedkoop is" slaat nergens op.
Waarom zouden mensen recht hebben op goedkope kip?
Hoef je, je niet voor te schamen hoor. Straal je zelfs via geschreven tekst nog uit.quote:
Je wil jouw persoonlijke keuze dus het liefst aan anderen opleggen? Waarom noem je dit sturen en niet gewoon afdwingen, wat het natuurlijk gewoon zou zijn?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Als consumenten zelf de keuze mogen maken, blijkt wel dat de meerderheid alleen naar zijn eigen portemonnee kijkt . Ik geloof echt dat het beter is om ook naar het welzijn van de dieren te kijken en je eigen gezondheid (de kwaliteit van je eten) Dus ik ben wel voor een beetje sturing daarin, ja.
Doe eens normaal he.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoef je, je niet voor te schamen hoor. Straal je zelfs via geschreven tekst nog uit.
Het doet behoorlijk veel zieltjes enorm pijn wanneer ze niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten. Dan wordt het blazen over vrije keuze en meer van dat soort flauwekul. Terwijl ze in principe gewoon de vrije keuze behouden. Je hebt nog altijd de keuze om iets aan te schaffen of niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een minderheid kan behoorlijk in je winstmarge snijden als ze zorgen voor slechte reclame.
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag waarom jij vindt dat mensen recht hebben op goedkope kip. "ik heb recht op goedkope kip omdat het goedkoop is" slaat nergens op.
Waarom zouden mensen recht hebben op goedkope kip?
Nu dus wel, waarschijnlijk had Jumbo ergens signalen opgepikt dat een andere keten op het punt stond om om te gaan ofzo.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef theunderdog het volgende:
1: Joah, maar niet erg genoeg om ermee te stoppen.
Okay, dus volgens jou hebben mensen recht op goedkope kip omdat je vindt dat ze dat recht hebben. Duidelijk. Waar je dat recht op baseert is nog een vraag. En zo goedkoop mogelijk is natuurlijk ook een flexibel begrip, zonder plofkip eet je nog steeds zo goedkoop mogelijk kip tenslotte.quote:2: Omdat ik vind dat men recht heeft om lekkere dingen zo goedkoop mogelijk te eten.
Hoe is dit geen antwoord op je vraag? duidelijker kan het volgens mij niet.
Zoals er op eigenlijk alle gebieden gestuurd wordt. Niet zonder reden inderdaad.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef traveljunky het volgende:
[..]
Als consumenten zelf de keuze mogen maken, blijkt wel dat de meerderheid alleen naar zijn eigen portemonnee kijkt . Ik geloof echt dat het beter is om ook naar het welzijn van de dieren te kijken en je eigen gezondheid (de kwaliteit van je eten) Dus ik ben wel voor een beetje sturing daarin, ja.
Oke manquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoef je, je niet voor te schamen hoor. Straal je zelfs via geschreven tekst nog uit.
Ik heb een poging gedaan..quote:
quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Als je niets te zeggen hebt, simpele ziel, dan zeg je toch lekker niets? Aan dit soort suf gejammer heeft niemand iets.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, ik vind het gewoon dom gezegd van je, volgens mij was dat ook wel duidelijk genoeg
Daarna werd het een stortvloed aan oh oke's en dag truzen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:35 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoezo dom? Ik heb je nog maar weinig inhoudelijks zien posten maar ga de discussie graag met je aan.
1: En jij vindt het niet immoreel dat een groepering als wakkerdier daarvoor kan zorgen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nu dus wel, waarschijnlijk had Jumbo ergens signalen opgepikt dat een andere keten op het punt stond om om te gaan ofzo.
[..]
Okay, dus volgens jou hebben mensen recht op goedkope kip omdat je vindt dat ze dat recht hebben. Duidelijk. Waar je dat recht op baseert is nog een vraag. En zo goedkoop mogelijk is natuurlijk ook een flexibel begrip, zonder plofkip eet je nog steeds zo goedkoop mogelijk kip tenslotte.
Alleen dan met iets meer respect voor het vlees dat je eet zonder het vol hormonen te trappen.
Dat brengt (potentieel) schade toe aan andere mensen die daar niet zelf een keuze in hebben en is daarmee volstrekt onvergelijkbaar.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:04 schreef traveljunky het volgende:
omdat ik denk dat plofkippen in dit rijtje thuishoort: roken op de wekrvloer , gebruik van asbest , je weet wel, dingen waarvan we allemaal weten dat het slecht voor ons is, maar waar we pas iets aan doen als dat van bovenaf gestimuleerd of voorgechreven wordt.
De keuze of je kip eet blijft , alleen of daarvoor dieren mishandelt worden niet. Zo zie ik het althans
Probleem is dat je dan aan men hun goedkoop stukje vlees koopt. En dat doet zeer natuurlijk. Nu kunnen ze per dag nog maar 200 gram ipv een halve kilo naar binnen werken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:04 schreef traveljunky het volgende:
omdat ik denk dat plofkippen in dit rijtje thuishoort: roken op de wekrvloer , gebruik van asbest , je weet wel, dingen waarvan we allemaal weten dat het slecht voor ons is, maar waar we pas iets aan doen als dat van bovenaf gestimuleerd of voorgechreven wordt.
De keuze of je kip eet blijft , alleen of daarvoor dieren mishandelt worden niet. Zo zie ik het althans
Je mist wat stukjes maar dat is niet verbazingwekkend, dat heb je al vaker zo getoond Beppiequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik heb een poging gedaan..
[..]
[..]
[..]
[..]
Daarna werd het een stortvloed aan oh oke's en dag truzen.
Het zit je diep he?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Probleem is dat je dan aan men hun goedkoop stukje vlees koopt. En dat doet zeer natuurlijk. Nu kunnen ze per dag nog maar 200 gram ipv een halve kilo naar binnen werken.
Dus eigenlijk is de kern dat je vind dat dieren ondergeschikt zijn, geen rechten hebben en eigenlijk niet meer dan de speelpop van het goddelijk menselijk wezen zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat brengt (potentieel) schade toe aan andere mensen die daar niet zelf een keuze in hebben en is daarmee volstrekt onvergelijkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |