Ik mis de relevantie wederom. Maar je komt zo wel lekker catchy over zeg. Nou hoor.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En dan zelf in het diervriendelijke Roemenië zitten. Of ben je alweer terug?
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk goedkoop?
Wat nu als we van biologische kip de goedkope kip maken en van vrije kip de dure kip?
We kunnen natuurlijk gewoon gaan kijken of er met een speciale techniek misschien wel voor kunnen zorgen dat we 50 kippen kunnen houden op 1 vierkante meter, in plaats van de 25 nu. En dat het nog maar een week duurt voor ze vetgemest zijn in plaats van anderhalve maand.
De ultraplofkip noemen we het dan. Een kilo voor tien cent. Zodat jij je vrije keuze maar hebt
Dus jij bepaalt nu voor anderen wat luxe is?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:17 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso wat dramatisch klinken. De vrijheid van de mens wordt aangetast. Alsjeblieft zeg.Het gaat om een stukje vlees dat een euro duurder wordt. Elke dag vlees eten is sowieso een luxe en niet nodig om gezond te leven.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor argumentatie dan..
Klagen dat iemand (in een ander land) liever een plofkip heeft omdat het goedkoper is, terwijl de oorsprong van het stuk vlees dat in je eigen buurtsuper ligt een stuk twijfelachtiger is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik mis de relevantie wederom. Maar je komt zo wel lekker catchy over zeg. Nou hoor.
Niemand zou jou echter missen. *hint hint*quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik mis de relevantie wederom. Maar je komt zo wel lekker catchy over zeg. Nou hoor.
Overigens behoud je je keuze altijd hoor. Of je eet kip, of je eet geen kip. Dus wat dat betreft is er geen aantasting.quote:
Het is een luxe omdat je het niet nodig hebt om te overleven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus jij bepaalt nu voor anderen wat luxe is?
okquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niemand zou jou echter missen. *hint hint*
Wanneer je bewust voor plofkip kiest houd je deze keuze helemaal niet. Flauw dat je de boel weer moet verdraaien.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens behoud je je keuze altijd hoor. Of je eet kip, of je eet geen kip. Dus wat dat betreft is er geen aantasting.
Jij weet helemaal niets over hem.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[..]
Klagen dat iemand (in een ander land) liever een plofkip heeft omdat het goedkoper is, terwijl de oorsprong van het stuk vlees dat in je eigen buurtsuper ligt een stuk twijfelachtiger is.
Dat valt ook wel meequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niets over hem.
Leuk bedacht dit, ga je nu dezelfde tactiek hanteren als Notyou?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Overigens behoud je je keuze altijd hoor. Of je eet kip, of je eet geen kip. Dus wat dat betreft is er geen aantasting.
Aah, oke. Duidelijk. Dus omdat ik in een land zit waar ook niet alles perfect is, mag ik niets zeggen over de situatie in een ander land welke ook verre van perfect is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[..]
Klagen dat iemand (in een ander land) liever een plofkip heeft omdat het goedkoper is, terwijl de oorsprong van het stuk vlees dat in je eigen buurtsuper ligt een stuk twijfelachtiger is.
Dus al dat niet nodig is om te overleven in jouw leven, mogen anderen om hen moverende redenen best laten verbieden want toch maar luxe?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef Fera het volgende:
[..]
Het is een luxe omdat je het niet nodig hebt om te overleven.
Relevantie?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:18 schreef Fera het volgende:
[..]
Het is een luxe omdat je het niet nodig hebt om te overleven.
En waarom moet plofkip een keuze zijn?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer je bewust voor plofkip kiest houd je deze keuze helemaal niet. Flauw dat je de boel weer moet verdraaien.
Waar ook niet alles perfect isquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Aah, oke. Duidelijk. Dus omdat ik in een land zit waar ook niet alles perfect is, mag ik niets zeggen over de situatie in een ander land welke ook verre van perfect is.
Wat ben jij ongelofelijk dom zeg.
Overigens is kip hier duurder dan in Nederland. Dat lijkt me al redelijk veelzeggend.
Nouja, het is gewoon een wat zinloze discussie. De ene kijkt liever naar dierenwelzijn dan naar zijn geldbuideltje en de ander vindt z'n geldbuideltje wat belangrijker.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leuk bedacht dit, ga je nu dezelfde tactiek hanteren als Notyou?
Het is een keuze, jij wil daar verandering in brengen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:21 schreef Dven het volgende:
[..]
En waarom moet plofkip een keuze zijn?
Ik snap deze zin niet. Wie heeft het over verbieden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:20 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dus al dat niet nodig is om te overleven in jouw leven, mogen anderen om hen moverende redenen best laten verbieden want toch maar luxe?
Nee, daar was ik ook al achter..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, het is gewoon een wat zinloze discussie. De ene kijkt liever naar dierenwelzijn dan naar zijn geldbuideltje en de ander vindt z'n geldbuideltje wat belangrijker.
Daar ga je niet uitkomen.
Laten we naar de feiten kijken. Als de Jumbo straks geen plofkip meer verkoopt kan je dat bij verreweg de meeste Nederlandse Supermarkten nog steeds gewoon kopen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja, want wakkerdier heeft er nu vrede mee natuurlijk.
Doe niet zo achterlijk zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |