abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145150096
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:15 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat ben jij toch ook?
Ik kan in mijn eentje weinig doen he, als de meerderheid van de consumenten tegen de plofkip is dan zal ik dat gewoon accepteren.

Maar voor alsnog is dat een minderheid, de meeste mensen willen gewoon de vrijheid hebben om zo goedkoop mogelijk vlees te krijgen.
pi_145150143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik kan in mijn eentje weinig doen he, als de meerderheid van de consumenten tegen de plofkip is dan zal ik dat gewoon accepteren.

Maar voor alsnog is dat een minderheid, de meeste mensen willen gewoon de vrijheid hebben om zo goedkoop mogelijk vlees te krijgen.
En die vrijheid hebben ze, net zoals Jumbo de vrijheid heeft iets al of niet te verkopen.
pi_145150152
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En die vrijheid hebben ze, net zoals Jumbo de vrijheid heeft iets al of niet te verkopen.
:O
pi_145150162
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:O
Ja, je draait alle kanten op maar je hebt nog altijd geen punt.
pi_145150187
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, je draait alle kanten op maar je hebt nog altijd geen punt.
Wat jij wil.
pi_145150202
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De meesten zijn zelf niet in staat om hun gewoontes te veranderen. Hun vleesverslaving wordt door lage prijzen in stand gehouden. Dan mag je best wat sturing krijgen, bijvoorbeeld ontmoediging door prijsverhoging.
Цой жив
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:22:37 #282
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145150231
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik wil niemand dwingen, zeg alleen dat ik het erg jammer vind dat een dierenwelzijn-groepering de vrijheid van de consument zo nodig moet beperken.
Tja goed.. Vrijheid aan de ene kant en een beperking van een vrijheid/een plicht aan de andere kant gaat vaak hand in hand.

Een maximumsnelheid voor een woonerf is een beperking, maar het schept een boel vrijheid voor de mensen die daar wonen en daar dus veilig(er) over straat kunnen. Zo kan je oneindig veel situaties opnoemen waar dit voorkomt. Een verbod op moord aan de ene kant, het recht op leven aan de andere kant. Het recht op een goed leven als dierzijnde, tegenover minder keuze voor de consument.

Bemoeienis van de overheid heb je dan snel. Maar daar tegen zijn is geen argument op zich. We zeggen ook niet: "Verkeersregels = overheidsbemoeienis dus slecht!". We kunnen zo'n beetje alles wel aan het individu overlaten, maar dat is niet altijd zo'n goed idee.

PS: Beetje late reactie, jullie gaan snel zeg!
pi_145150232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

De meesten zijn zelf niet in staat om hun gewoontes te veranderen. Hun vleesverslaving wordt door lage prijzen in stand gehouden. Dan mag je best wat sturing krijgen, bijvoorbeeld ontmoediging door prijsverhoging.
En dat is waar wij anders instaan, daar komen we nooit uit.
pi_145150308
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:22 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Tja goed.. Vrijheid aan de ene kant en een beperking van een vrijheid/een plicht aan de andere kant gaat vaak hand in hand.

Een maximumsnelheid voor een woonerf is een beperking, maar het schept een boel vrijheid voor de mensen die daar wonen en daar dus veilig(er) over straat kunnen. Zo kan je oneindig veel situaties opnoemen waar dit voorkomt. Een verbod op moord aan de ene kant, het recht op leven aan de andere kant. Het recht op een goed leven als dierzijnde, tegenover minder keuze voor de consument.

Bemoeienis van de overheid heb je dan snel. Maar daar tegen zijn is geen argument op zich. We zeggen ook niet: "Verkeersregels = overheidsbemoeienis dus slecht!". We kunnen zo'n beetje alles wel aan het individu overlaten, maar dat is niet altijd zo'n goed idee.

PS: Beetje late reactie, jullie gaan snel zeg!
Mwau, waarom denk jij dat de overheid het beter weet dat de gemiddelde man/vrouw?

Natuurlijk zijn er regels nodig, maar laten we dit niet overdrijven. Er is niemand die gaat demonstreren tegen het feit dat je niet in een woonwijk 130 km mag rijden, simpelweg omdat iedereen weet dat dat niet kan met spelende kinderen enz.

We moeten oppassen dat we de consument niet gaat onderschatten en de overheid gaan overschatten.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:27:00 #285
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_145150337
quote:
Dat is vaak een valse tegenstelling die gecreëerd wordt. De aanname is: dierengekkies = milieugekkies, dus dan is het ontzettend hilarisch als blijkt dat diervriendelijk slechter is voor het milieu (puur gekeken naar uitstoot per kilo vlees) dan bioindustrievlees. En hoewel er ongetwijfeld een overlap tussen die groepen zit, staan ze niet aan elkaar gelijk.

Natuurlijk is het efficiënter om een kip kuiken te slachten na 6 weken dan na 9 weken. Voor mij weegt het dierenbelang zwaarder dan het milieubelang. De extra belasting voor het milieu (voor wie dat ook belangrijk vindt) kun je eenvoudig compenseren door veel minder vlees te eten. Komt goed uit, want diervriendelijk vlees zal ook duurder zijn.
I am a black hole shitting into the void
pi_145150361
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:27 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Dat is vaak een valse tegenstelling die gecreëerd wordt. De aanname is: dierengekkies = milieugekkies, dus dan is het ontzettend hilarisch als blijkt dat diervriendelijk slechter is voor het milieu (puur gekeken naar uitstoot per kilo vlees) dan bioindustrievlees. En hoewel er ongetwijfeld een overlap tussen die groepen zit, staan ze niet aan elkaar gelijk.

Natuurlijk is het efficiënter om een kip kuiken te slachten na 6 weken dan na 9 weken. Voor mij weegt het dierenbelang zwaarder dan het milieubelang. De extra belasting voor het milieu (voor wie dat ook belangrijk vindt) kun je eenvoudig compenseren door veel minder vlees te eten. Komt goed uit, want diervriendelijk vlees zal ook duurder zijn.
Als je dierenwelzijn echt zo belangrijk vind dan stop je met het eten van vlees.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:32:33 #287
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_145150464
Dank voor de tip!
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:38:59 #288
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145150615
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwau, waarom denk jij dat de overheid het beter weet dat de gemiddelde man/vrouw?
Nou niet per definitie:

quote:
Natuurlijk zijn er regels nodig, maar laten we dit niet overdrijven. Er is niemand die gaat demonstreren tegen het feit dat je niet in een woonwijk 130 km mag rijden, simpelweg omdat iedereen weet dat dat niet kan met spelende kinderen enz.
Dit dus, maar er is wel een reden dat er überhaupt een beperking is ingesteld. En dat is om ook de niet-zo-gemiddelde man/vrouw te verplichten. (Of ze zich daar uiteindelijk aan houden is een tweede).

quote:
We moeten oppassen dat we de consument niet gaat onderschatten en de overheid gaan overschatten.
Helemaal gelijk in. Nederland is meester in betutteling, maar ik heb juist het gevoel dat de consument wordt overschat. Vooral wat betreft dit onderwerp.
pi_145150734
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:38 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Nou niet per definitie:

[..]

Dit dus, maar er is wel een reden dat er überhaupt een beperking is ingesteld. En dat is om ook de niet-zo-gemiddelde man/vrouw te verplichten. (Of ze zich daar uiteindelijk aan houden is een tweede).

[..]

Helemaal gelijk in. Nederland is meester in betutteling, maar ik heb juist het gevoel dat de consument wordt overschat. Vooral wat betreft dit onderwerp.
Hoe bedoel je? (ik selecteer enkel dat omdat ik het met de rest wel redelijk eens ben).
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:43:18 #290
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145150742
kk zooi.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_145150789
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Ook in Nederland mag je nog aan 18 kippen per m2 zitten.
Met de juiste ventilatie en een zeker dag/nacht ritme(zeer minimaal, maar het is beter dan alleen maar in het donker zitten) mag er tot 36 kilo kip op 1 vierkante meter gehouden worden hier in nederland.

Al met al ben ik hier wel blij mee, het is nogsteeds geen kip die ik zal kopen, maar het is een verbetering, een compromis voor degene die niets om dierenwelzijn geven, maar ook niet om het mensenleed wat eruit voortvloeit en de enorme schade aan de deze aarde die het veroorzaakt.

Waarom ik vind dat "ik" hier wat over te zeggen zou moeten hebben? Ik betaal eraan mee, of ik die kip nu koop of niet. De kippenzuiger, een gruwel apparaat dat 9000 kippen per minuut opzuigt, onderzoek en ontwikkeling betaald door onze overheid en dus ook door mij. Reclame van kip het meest veelzijdige stukje vlees, betaald door de overheid. Dan heb ik het niet eens over de fikse subsidie's en andere regelingen waardoor ik altijd meebetaal aan die gore plofkip en andere bio-industrie ellende.
Daarnaast dan ook nog eens het feit dat er uit de resten die overblijft vanalles en nog wat wordt gemaakt waar vaak niet eens meer gemeld staat uit welke dieren dat getrokken is in eerste instantie.

Kortom, die keuze-vrijheid waar sommige hoer zo hard over schreeuwen is er niet, ik betaal mee aan deze ellende of ik dat nu wil of niet, dus ja, ik heb daar ook wat over te zeggen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145150867
En dan zeker 2 keer zo veel betalen. :')
Ik wil gewoon goedkope plofkip. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_145150952
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:47 schreef superniger het volgende:
En dan zeker 2 keer zo veel betalen. :')
Ik wil gewoon goedkope plofkip. :{
Kan moet je naar de Aldi, Lidl, AH, C1000 of een andere winkel gaan.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:54:13 #294
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145151083
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? (ik selecteer enkel dat omdat ik het met de rest wel redelijk eens ben).
Dat de consument, wat betreft dierenwelzijn, overschat wordt. Dat er wordt gedacht: "Als men écht om de dieren geeft, dan gaat men wel anders consumeren."

Nou ik ken genoeg mensen die écht wel voor dierenwelzijn zijn, maar echt geen idee hebben wat ze in hun winkelmandje stoppen. Ben zelf ook zo'n persoon, al probeer ik er wel meer aandacht aan te besteden.

En hetzelfde geldt voor milleubewustzijn. Veel praatjes, maar ondertussen verandert er niets (of er worden maatregelen genomen die juist averechts werken, maar dat terzijde). Erg hypocriet natuurlijk, en dan kan je je afvragen in hoeverre mensen dan ook écht willen veranderen. En dat maakt het (in mijn ogen) dat men de consument overschat. We denken het ene te willen, maar echt veranderen blijft moeilijk voor sommigen, including me.
pi_145151121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:54 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Dat de consument, wat betreft dierenwelzijn, overschat wordt. Dat er wordt gedacht: "Als men écht om de dieren geeft, dan gaat men wel anders consumeren."

Nou ik ken genoeg mensen die écht wel voor dierenwelzijn zijn, maar echt geen idee hebben wat ze in hun winkelmandje stoppen. Ben zelf ook zo'n persoon, al probeer ik er wel meer aandacht aan te besteden.

En hetzelfde geldt voor milleubewustzijn. Veel praatjes, maar ondertussen verandert er niets (of er worden maatregelen genomen die juist averechts werken, maar dat terzijde). Erg hypocriet natuurlijk, en dan kan je je afvragen in hoeverre mensen dan ook écht willen veranderen. En dat maakt het (in mijn ogen) dat men de consument overschat. We denken het ene te willen, maar echt veranderen blijft moeilijk voor sommigen, including me.
Als je voor dierwelzijn bent dan koop je biologisch vlees of nog beter: dan stop je met vlees eten.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:55:22 #296
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_145151122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:34 schreef Dven het volgende:
Timmetje wil graag de keus hebben of hij dieren mishandelt of niet :') wst een enorme sukkel.
Uiteindelijk worden ze allebei geslacht.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:01:43 #297
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_145151298
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:20 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Er bestaat niet zoiets als vleesverslaving.
pi_145151365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja leuk, maar wat moet mij het uitmaken dat de mensheid uiteindelijk last gaat ondervinden aan de vleesindustrie?

Ik leef voor mijzelf.
Uiteindelijk?????????? Dat is nu al aan de orde...

En juist door deze mening van jou is het zo dat ik vind dat het maar afgedwongen moet worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:04:01 #299
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145151373
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Uiteindelijk worden ze allebei geslacht.
Oke. Dus?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:04:33 #300
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145151402
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als je voor dierwelzijn bent dan koop je biologisch vlees of nog beter: dan stop je met vlees eten.
Biologisch.. het lijkt zo logisch. Maar met al die keurmerken en gradaties van niet zo diervriendelijk naar zeer diervriendelijk blijf ik als consument toch met een boel vragen zitten. Voorheen dacht ik dat scharrelkippen lekker konden scharrelen, totdat ik mij erin ging verdiepen.

Tja, dan blijft stoppen met vlees eten over. Maar in het kader van dierenwelzijn zijn wél en géén vlees eten niet de enige twee opties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')