abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:53:45 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145149649
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Oh, zou goed kunnen. Er stond vooral in dat stuk van Wakker Dier dat ze het in Roemenië doen omdat daar lagere eisen worden gesteld. En Bosnië etc.

Eigenlijk is dat natuurlijk matiger dan plofkippen in eigen land 'verbouwen'
Volgens mij zijn regels binnen de EU vrij gelijk.Al zal er in Roemenie bijvoorbeeld beter gesjoemeld kunnen worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145149671
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:52 schreef Dven het volgende:
Mensen wel eens op zo'n kippenhouderij geweest? Dat werknemers daar in het pak lopen omdat het gewoon ongezond en gevaarlijk is? Dat de geur van dood dier er rondhangt? Dat ze elke dag kruiwagens vol aan dode kippen moeten wegvoeren omdat ze zijn overleden door stress, hitte, gescheurde organen en wat voor bizarre dingen nog meer?

Ik kan er echt gewoon niet bij dat er mensen bestaan die met droge ogen aangeven dat het hen echt geen reet uitmaakt

Hoe kan je

Willen eten?!?

Wanneer je voor iets meer geld

Hebt?
Dat begrijp ik ook niet zo goed.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:56:40 #253
297168 Kikopuz
I like goats
pi_145149697
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:30 schreef Kikopuz het volgende:
Topic niet gelezen, maar oordeel staat klaar:
Je betaalt maar wat meer voor je vlees. Stelletje kuthomo sapiens
Heerlijk dat ik dit soort dingen kan roepen zonder weggemind te worden.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:57:18 #254
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145149706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Nee, in de vrijheid om goedkope kip te kunnen kopen.

2: Waarom?

3: Je bent een schatje.
1: die vrijheid gaat anders ten koste van dierenwelzijn. Het staat je ook niet vrij een hond te mishandelen, waarom dan wel een kip?

2: omdat we gelijke man/vrouw rechten hebben en persoonlijke vrijheden. Wat in dat rijtje past is dierenrechten. Nu zal jij het wel weer als een vrijheid zien dat we dieren mogen mishandelen voor kip die te goedkoop is zonder subsidies en mishandeling, maar soit.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:57:45 #255
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_145149714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook niet zo goed.
Probleem is dat veel bedrijven er alles aan doen om over te komen alsof dierenwelzijn voor hen erg belangrijk is. Ze gebruiken groene kleuren op hun producten. Vaak met een afbeelding van een paar kippen op de voorgrond van een ouderwetse boerderij. De beeldvorming die ze creeren geeft mensen het idee dat ze een ambachtelijk product kopen. Alsof het zo van grootmoeders boerderij naar de supermarkt is gereden. Het zou me niet eens verbazen als veel mensen niet eens echt weten hoe het in de veehouderij er aan toe gaat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_145149717
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zouden "wij" die verantwoordelijkheid moeten nemen?
Omdat de problemen ons (of ons nageslacht) aangaan. Vleesindustrie is behoorlijk vervuilend, komen een hoop broeikasgassen bij vrij. Daarnaast is het een inefficiënte manier om voedsel te maken, als je ziet hoeveel eten je eerst in zo'n beest moet stoppen en wat je eruit krijgt. Dat veevoer moet ook weer ergens vandaan komen. Dan moet bos en regenwoud gekapt worden om mais- of sojavelden aan te leggen. Die landbouwgrond heeft ook weer een hoop water nodig en natuurlijk mest. Dat zorgt ook weer voor de nodige stikstof- of fosfaatvervuiling.

Echt waar, dierenleed is lang niet het grootste probleem. Strategisch was het een meesterzet van ons, om onze eigen prooidieren te gaan kweken, maar we moeten niet doorslaan.
Цой жив
pi_145149748
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

1: die vrijheid gaat anders ten koste van dierenwelzijn. Het staat je ook niet vrij een hond te mishandelen, waarom dan wel een kip?

2: omdat we gelijke man/vrouw rechten hebben en persoonlijke vrijheden. Wat in dat rijtje past is dierenrechten. Nu zal jij het wel weer als een vrijheid zien dat we dieren mogen mishandelen voor kip die te goedkoop is zonder subsidies en mishandeling, maar soit.
1: Ik mag ook geen koe in de wei mishandelen. Er is namelijk nogal een verschil tussen iemand die een koe naar de slacht brengt en een of andere gefrustreerde idioot die koeien voor de fun gaat mishandelen.

2: Yup
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:00:08 #258
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_145149749
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: De overheid moet zich niet bemoeien inderdaad.

2:Ik wil WakkerDier dan ook niet verbieden, sterker nog: ik ben blij dat ze er zijn.
Maar wat is dan je probleem? Wakker Dier maakt van haar vrijheid gebruikt door Jumbo en het publiek te wijzen op de nadelen van plofkippen en vraagt Jumbo om met de verkoop te stoppen. Jumbo is vrij om te verkopen wat zij willen en besluit naar Wakker Dier te luisteren. Dat is toch prima? Ik neem aan dat je Jumbo niet wilt dwingen plofkip te verkopen.
I am a black hole shitting into the void
pi_145149765
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Probleem is dat veel bedrijven er alles aan doen om over te komen alsof dierenwelzijn voor hen erg belangrijk is. Ze gebruiken groene kleuren op hun producten. Vaak met een afbeelding van een paar kippen op de voorgrond van een ouderwetse boerderij. De beeldvorming die ze creeren geeft mensen het idee dat ze een ambachtelijk product kopen. Alsof het zo van grootmoeders boerderij naar de supermarkt is gereden. Het zou me niet eens verbazen als veel mensen niet eens echt weten hoe het in de veehouderij er aan toe gaat.
Klopt.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:00:48 #260
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145149767
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Volgens mij zijn regels binnen de EU vrij gelijk.Al zal er in Roemenie bijvoorbeeld beter gesjoemeld kunnen worden.
Kan ondertussen anders zijn, was uit 2012 geloof ik
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:01:06 #261
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_145149772
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:00 schreef Gimmick het volgende:
Ik neem aan dat je Jumbo niet wilt dwingen plofkip te verkopen.
Jawel want anders is het een aantasting van zijn vrijheid.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_145149786
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:57 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Omdat de problemen ons (of ons nageslacht) aangaan. Vleesindustrie is behoorlijk vervuilend, komen een hoop broeikasgassen bij vrij. Daarnaast is het een inefficiënte manier om voedsel te maken, als je ziet hoeveel eten je eerst in zo'n beest moet stoppen en wat je eruit krijgt. Dat veevoer moet ook weer ergens vandaan komen. Dan moet bos en regenwoud gekapt worden om mais- of sojavelden aan te leggen. Die landbouwgrond heeft ook weer een hoop water nodig en natuurlijk mest. Dat zorgt ook weer voor de nodige stikstof- of fosfaatvervuiling.

Echt waar, dierenleed is lang niet het grootste probleem. Strategisch was het een meesterzet van ons, om onze eigen prooidieren te gaan kweken, maar we moeten niet doorslaan.
Ja leuk, maar wat moet mij het uitmaken dat de mensheid uiteindelijk last gaat ondervinden aan de vleesindustrie?

Ik leef voor mijzelf.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:02:07 #263
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145149795
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:57 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

De tijd dat er niet meer genoeg aarde is om in vleesbehoefte van koeien, kippen en varkens te voorzien is met de groeiende economie van China & India niet eens heel ver weg. Overheden zouden ballen moeten hebben en restricties moeten stellen aan consumptie van vlees, voor het behoud van onze planeet.
pi_145149805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:00 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Maar wat is dan je probleem? Wakker Dier maakt van haar vrijheid gebruikt door Jumbo en het publiek te wijzen op de nadelen van plofkippen en vraagt Jumbo om met de verkoop te stoppen. Jumbo is vrij om te verkopen wat zij willen en besluit naar Wakker Dier te luisteren. Dat is toch prima? Ik neem aan dat je Jumbo niet wilt dwingen plofkip te verkopen.
Ik wil niemand dwingen, zeg alleen dat ik het erg jammer vind dat een dierenwelzijn-groepering de vrijheid van de consument zo nodig moet beperken.
pi_145149846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja leuk, maar wat moet mij het uitmaken dat de mensheid uiteindelijk last gaat ondervinden aan de vleesindustrie?

Ik leef voor mijzelf.
Ok, jij bent dus gewoon asociaal, moet je natuurlijk zelf weten. Ik ben van mening dat we wel samen aan een betere wereld moeten werken.
Цой жив
pi_145149854
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ok, jij bent dus gewoon asociaal, moet je natuurlijk zelf weten. Ik ben van mening dat we wel samen aan een betere wereld moeten werken.
Asociaal?
pi_145149930
quote:
Ik ben ook absoluut niet tegen bio-industrie. Onze huidige vraag kunnen we nóóit met biologisch voldoen. Ik ben enorm voor het minderen van onze vleesconsumptie. Een aangezien de meeste mensen zelf niet het besef of de discipline hebben om daar aan mee te helpen, moeten ze daar op andere manieren bij geholpen worden. Gewoon een vleestax zou ik ook prima vinden.
Цой жив
pi_145149958
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:09 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik ben ook absoluut niet tegen bio-industrie. Onze huidige vraag kunnen we nóóit met biologisch voldoen. Ik ben enorm voor het minderen van onze vleesconsumptie. Een aangezien de meeste mensen zelf niet het besef of de discipline hebben om daar aan mee te helpen, moeten ze daar op andere manieren bij geholpen worden. Gewoon een vleestax zou ik ook prima vinden.
Tjaa, ik sta niet achter dit soort overheid bemoeienissen .
pi_145149972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Asociaal?
Ja, je niets willen aantrekken van problemen voor de mens die we zelf veroorzaken vind ik asociaal.
Цой жив
pi_145150017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:10 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ja, je niets willen aantrekken van problemen voor de mens die we zelf veroorzaken vind ik asociaal.
Ik ook liever niet, maar ik zie eigenlijk op dit moment geen andere manier om dit probleem te bestrijden. Stug op dezelfde voet doorgaan is toch ook geen goede actie?
Цой жив
pi_145150028
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:10 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd. Ik zie het alleen niet als een verplichting, voel mij geen Robin Hood die iets moet doen tegen de milieuvervuiling of wat dan ook.

Maar ik sta op voor oude vrouwtjes en mannetjes in de bus/trein, heb er een gruwelijke hekel aan als mensen rotzooi op straat gooien enz enz.

Dus ik zou mijzelf niet als asociaal bestempelen .
pi_145150063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd. Ik zie het alleen niet als een verplichting, voel mij geen Robin Hood die iets moet doen tegen de milieuvervuiling of wat dan ook.

Wie moeten het dan doen? De overheid mag het ook al niet.
Цой жив
pi_145150076
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:14 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Wie moeten het dan doen? De overheid mag het ook al niet.
De consument.
pi_145150085
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De consument.
Dat ben jij toch ook?
Цой жив
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: