Jumbo doet plofkip in de banquote:Jumbo doet plofkip in de ban
Supermarktketen Jumbo stopt met de verkoop van de zogenoemde plofkip. Dat heeft dierenrechtenorganisatie Wakker Dier vrijdag bekendgemaakt.
De kip die straks in de schappen van Jumbo ligt heeft de helft meer leefruimte gehad dan een plofkip, groeit langzamer en wordt ook minder dik. Daarnaast krijgt de kip natuurlijk daglicht en heeft daardoor een natuurlijk dag- en nachtritme.
Wakker Dier spreekt in een verklaring van een doorbraak. "Jumbo laat zien dat de kipplannen van de andere supermarkten onvoldoende zijn. We roepen andere supermarkten, zoals Albert Heijn, op om ook serieus aan een oplossing voor het plofkippenleed te werken."
twitter:WakkerDier twitterde op vrijdag 03-10-2014 om 07:41:44Doorbraak rond #plofkip: Jumbo gunt kip aanzienlijk beter leven dan Albert Heijn ea.! http://t.co/WpydTwdcJf reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:26 schreef Ryon het volgende:
Goed werk wakker dier. Daarnaast bepaalt de Jumbo zelf wel welke kip zij verkopen. Als de consument geen plofkip wil dan verkopen ze dat niet. Simpel.
Ah, bij de Appie kun je het dus nog wel krijgen? Dan weten de plofkip-liefhebbers ook waar ze moeten zijn.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:29 schreef 2dope het volgende:
Goede reclame ook voor jumbo.twitter:WakkerDier twitterde op vrijdag 03-10-2014 om 07:41:44Doorbraak rond #plofkip: Jumbo gunt kip aanzienlijk beter leven dan Albert Heijn ea.! http://t.co/WpydTwdcJf reageer retweet
De consument wil wel plofkip. Als je in de supermarkt plofkip naast 'normale kip' legt, kopen ze heus geen kip die 2 euro per kilo duurder is. Als men geen plofkip wilde, had het niet gemaakt geworden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:26 schreef Ryon het volgende:
Goed werk wakker dier. Daarnaast bepaalt de Jumbo zelf wel welke kip zij verkopen. Als de consument geen plofkip wil dan verkopen ze dat niet. Simpel.
Herpaderpquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als men geen plofkip wilde, had het niet gemaakt geworden.
Ecoterrorisme
Zo'n beetje elk dier wat je in de supermarkt koopt wordt mishandelt. Wassen neusquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:34 schreef Dven het volgende:
Timmetje wil graag de keus hebben of hij dieren mishandelt of nietwst een enorme sukkel.
Terrorisme zelfs? Wat is de term nog waard als je dit al als terrorisme omschrijft? Wat was dan bijvoorbeeld de aanslag van 9/11?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De consument wil wel plofkip. Als je in de supermarkt plofkip naast 'normale kip' legt, kopen ze heus geen kip die 2 euro per kilo duurder is. Als men geen plofkip wilde, had het niet gemaakt geworden.
Echter wordt Jumbo al jarenlang lastig gevallen en bedreigd, zoals ik hierboven beschreef.
Ecoterrorisme
Soms wordt zelfs de Nederlandse taal mishandeld, stelselmatig!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk dier wat je in de supermarkt koopt wordt mishandelt. Wassen neus
Ach daarom, lekker waterig kopje zonder smaak voor die liefhebbers.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ah, bij de Appie kun je het dus nog wel krijgen? Dan weten de plofkip-liefhebbers ook waar ze moeten zijn.
De consument heeft niets te willen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De consument wil wel plofkip. Als je in de supermarkt plofkip naast 'normale kip' legt, kopen ze heus geen kip die 2 euro per kilo duurder is. Als men geen plofkip wilde, had het niet gemaakt geworden.
Echter wordt Jumbo al jarenlang lastig gevallen en bedreigd, zoals ik hierboven beschreef.
Ecoterrorisme
Het is heel stoer om ongefundeerd met superlatieven te strooien. Zeker op het Internet. Daar groeit je piemel van.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Terrorisme zelfs? Wat is de term nog waard als je dit al als terrorisme omschrijft? Wat was dan bijvoorbeeld de aanslag van 9/11?
Maar je gaat ons vast wel even vertellen wat hier terroristisch aan is neem ik aan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jumbo doet plofkip in de ban
EcoterroristenWakker Dier!
Ze onthoofden kipp.. euh.. wacht..quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar je gaat ons vast wel even vertellen wat hier terroristisch aan is neem ik aan?
Ah oke. Het gebeurt bijna altijd dus dan moet het maar prima zijnquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zo'n beetje elk dier wat je in de supermarkt koopt wordt mishandelt. Wassen neus
Vergeet dequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is heel stoer om ongefundeerd met superlatieven te strooien. Zeker op het Internet. Daar groeit je piemel van.
Ja Jumbo gooit er snel nog een eurootje bovenop, want de kassa moet rinkelenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:45 schreef DeJori het volgende:
Ja godverdomme nou moet ik zeker meer betalen voor mijn kip
Ik wil mn plofkip! Neukt toch wat lekkerder als je weet dat het meer geleden heeft, tuurlijk is het waarschijnlijk slechts de gedachte.. maar toch.quote:
Dat heb ik al gedaan natuurlijk. Goed lezenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar je gaat ons vast wel even vertellen wat hier terroristisch aan is neem ik aan?
de redactie geeft zijn visitekaartje weer afquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan natuurlijk. Goed lezen
Hoeveel doden zijn er gevallen bij de terreur tegen de plofkip?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is daar precies terroriseren aan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maak TS nou niet te boos/van streek, zometeen kunnen we dat tellertje met één verhogen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoeveel doden zijn er gevallen bij de terreur tegen de plofkip?
Deze snap ik niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:53 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
de redactie geeft zijn visitekaartje weer af
Dit. Elke keer wanneer ik kipfilet in dunne reepjes wilde snijden werd het echt een teringzooi.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:53 schreef Dagonet het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam grijze watertroep uit een supermarkt kopen? Eet dan gewoon geen vlees, da's een stuk lekkerder dan die troep.
*mishandeld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 08:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat vraag ik me wel eens af. Het zou mee kunnen spelen dat door jarenlang rekken vol met plofkip de consument denkt zowel de prijs als de kwaliteit als normaal ziet, en niet-plofkip als duur? Terwijl je je eigenlijk af kunt vragen of die dure kip niet gewoon normaal is en plofkip spotgoedkoop.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:01 schreef dopfles1 het volgende:
de reden dat plofkippen bestaan is inderdaad omdat de consument dat wil.
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Dat is wel even een verschil. Maar dan nog: wie heeft besloten dat de consument dat wil?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:01 schreef dopfles1 het volgende:
de reden dat plofkippen bestaan is inderdaad omdat de consument dat wil.
En met betere kwaliteit heb je ook minder nodig, zit veel meer smaak aan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:00 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dit. Elke keer wanneer ik kipfilet in dunne reepjes wilde snijden werd het echt een teringzooi.
Het werd net een zwembad. En eerlijk is eerlijk wanneer je biologisch kip eet smaakt het echt veel beter. Naar mijn menig veel malser.
Toch is het bij de slager niet heel veel duurder. Ik haal het daar toch met een schoner geweten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:05 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Dat is wel even een verschil. Maar dan nog: wie heeft besloten dat de consument dat wil?
Snel geef aan goede doelen en steun quincy!!!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:07 schreef Fargo het volgende:
[..]
Toch is het bij de slager niet heel veel duurder. Ik haal het daar toch met een schoner geweten.
ik heb familie die een boederij hebben. Deze wilde destijds zo dier vriendelijk mogelijk de boederij starten maar hier konden zij geen lening voor krijgen omdat er geen markt voor is.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat vraag ik me wel eens af. Het zou mee kunnen spelen dat door jarenlang rekken vol met plofkip de consument denkt zowel de prijs als de kwaliteit als normaal ziet, en niet-plofkip als duur? Terwijl je je eigenlijk af kunt vragen of die dure kip niet gewoon normaal is en plofkip spotgoedkoop.
Zo raar dat ik voor mijn gevoel liever vlees bij de slager haal dan plofkip bij de Appie? Vreemd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Snel geef aan goede doelen en steun quincy!!!
Blij tot de 20% te horenquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:09 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Kip is kip en 80% vd mensen zou, ja ook de mensen die hier roepen "wat goed van wakker dier!!!" kiezen toch hun portemonnee ipv een kip die langer heeft geleefd met meer daglicht.
begrijp je hoe de markt werkt? kwestie van vraag en aanbod. Goedkope kip verkoopt nu eenmaal beter.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:05 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Dat is wel even een verschil. Maar dan nog: wie heeft besloten dat de consument dat wil?
M'n geweten boeit niet zo, het smaakt veel beter.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:07 schreef Fargo het volgende:
[..]
Toch is het bij de slager niet heel veel duurder. Ik haal het daar toch met een schoner geweten.
Dat helpt zeker mee! Voor mij geen supermarktvlees meer.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
M'n geweten boeit niet zo, het smaakt veel beter..
Jones? Die heeft dat toch niet nodig?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:08 schreef NotYou het volgende:
[..]
Snel geef aan goede doelen en steun quincy!!!
Dat laatste ben ik met je eens. Dat eerste ook wel, maar dat komt met name omdat men aan goedkope kip gewend geraakt is en dat komt volgens mij omdat dat spul gewoon jarenlang als standaard op de markt geweest is. In dat opzicht zou ik het niet heel erg vinden als het goedkope segment zou verdwijnen. Het is trouwens niet zo dat ik bulk van het geld, maar in dat geval zou ik het gewoon minder kunnen eten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:09 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
ik heb familie die een boederij hebben. Deze wilde destijds zo dier vriendelijk mogelijk de boederij starten maar hier konden zij geen lening voor krijgen omdat er geen markt voor is.
Kip is kip en 80% vd mensen zou, ja ook de mensen die hier roepen "wat goed van wakker dier!!!" kiezen toch hun portemonnee ipv een kip die langer heeft geleefd met meer daglicht.
mag ik vragen waarom je voor duurdere kip gaat? Ben je wel eens op een boederij geweest?quote:
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:14 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
mag ik vragen waarom je voor duurdere kip gaat? Ben je wel eens op een boederij geweest?
de duurdere kip is net zo goed nep kip als de plofkip. echte kip moet je zo'n 3 uur in de oven stoppen en dan is het alsnog amper gaar.
Ja dat zeg ik ook. maar de consument vraag niet perse om plofkip. Wel om goedkoop vlees.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:11 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
begrijp je hoe de markt werkt? kwestie van vraag en aanbod. Goedkope kip verkoopt nu eenmaal beter.
Maar jij wil geen plofkippen op de markt! Dus stel ik voor dat jij en gelijkgestemden voor eenieder die kip wil eten, het verschil gaan betalen. Op die manier krijgt iedereen zijn zin.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:15 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook. maar de consument vraag niet perse om plofkip. Wel om goedkoop vlees.
zie mijn vorige voorbeeld.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:15 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook. maar de consument vraag niet perse om plofkip. Wel om goedkoop vlees.
Nee dat zeg ik niet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar jij wil geen plofkippen op de markt! Dus stel ik voor dat jij en gelijkgestemden voor eenieder die kip wil eten, het verschil gaan betalen. Op die manier krijgt iedereen zijn zin.
Eh, oke man.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Maar jij wil geen plofkippen op de markt! Dus stel ik voor dat jij en gelijkgestemden voor eenieder die kip wil eten, het verschil gaan betalen. Op die manier krijgt iedereen zijn zin.
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Maar dat is verder echt alles behalve relevant.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:18 schreef dopfles1 het volgende:
nog een grappig voorbeeld
bijv in Engeland hebben ze alle varkens boederijen omgebouwd tot uitloop stallenzodat de varkens een goed leven hebben etc. alle supermarkten zouden alleen dit vlees kopen.
nog geen jaar later en nog maar 2 supermarkt ketens houden zich hieraan in Engeland. De restr importeert o.a. uit NL.
laat wel weer zien wat de consument echt wil.
Het enige wat ik aangeef is dat de consument goedkope kip wil. Maar daarmee is niet gezegd dat ze ook plofkip willen, dat heeft de supermarkt bedacht.quote:
Wat? Put your wallet where your mouth is.quote:
ze kiezen goedkoop over een "beter" leven voor de dieren, de boer gehoorzaamt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:23 schreef Dven het volgende:
[..]
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Maar dat is verder echt alles behalve relevant.
Euh, in jouw verknipte beleving wellicht, de dagelijkse (wereldwijde) praktijk is toch echt anders.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:23 schreef Dven het volgende:
[..]
De consument wil zo goedkoop mogelijk vlees. Maar dat is verder echt alles behalve relevant.
ze kunnen toch kiezen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het enige wat ik aangeef is dat de consument goedkope kip wil. Maar daarmee is niet gezegd dat ze ook plofkip willen, dat heeft de supermarkt bedacht.
Hoe is de jumbo dan goed bezig? Dit kon jij voorheen ook al gewoon doen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:27 schreef traveljunky het volgende:
Goed bezig jumbo!
Ik betaal liever ietjes meer voor lekkerdere en gezondere kip. Beter voor het dier + voor jezelf .
Waar hebben we het over , 2 euro de kilo? Dat is een paar dubbeltjes op een portie, ik bedoel maar
Gast wat wil je nu en wat snap je nu niet? Je merkt het toch? Nu diezelfde consument weet dat het plofkip is haakt een deel af.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh, in jouw verknipte beleving wellicht, de dagelijkse (wereldwijde) praktijk is toch echt anders.
Dat klopt. Maar keuze is een supermarkt is natuurlijk een wassen neus, maar dat is een andere discussie.quote:
En daar zeg je het zelf al, een deel. Een ander, groter, deel ook niet. Mijn probleem is met extremisten die uit eigen principes dit deel de keuzevrijheid geheel willen ontnemen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:29 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Gast wat wil je nu en wat snap je nu niet? Je merkt het toch? Nu diezelfde consument weet dat het plofkip is haakt een deel af.
Verder is de hele vlees discussie een beetje hypocriet. Zelf haal ik het bij de slager omdat dat veel lekkerder is. Maar als je er echt niet tegen kan kun je beter vegetariër worden.
Nee, ik vind het gewoon dom gezegd van je, volgens mij was dat ook wel duidelijk genoegquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat? Put your wallet where your mouth is.
Als je het een ander met veel gezeur en gedram onmogelijk kunt maken, kan het allemaal niet snel genoeg gaan maar wanneer je zelf op een positieve manier kunt bijdragen aan de verwezenlijking van je principes/idealen dan reageer je zo?
Eh, oke manquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:26 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh, in jouw verknipte beleving wellicht, de dagelijkse (wereldwijde) praktijk is toch echt anders.
Dan koop je het toch niet als je het te duur vindt? Je kan prima zonder kip tenslotte.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:30 schreef theunderdog het volgende:
Schandalig dat men de consument nu dwingt om meer te betalen voor zijn kip, crimineel gewoon.
Als je niets te zeggen hebt, simpele ziel, dan zeg je toch lekker niets? Aan dit soort suf gejammer heeft niemand iets.quote:
dat slaat nergens op. hoeveel mensen kopen coca cola ipv huismerk cola? maar alsnog is het 6x zo duur.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:29 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar keuze is een supermarkt is natuurlijk een wassen neus, maar dat is een andere discussie.
'extremisten'quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
En daar zeg je het zelf al, een deel. Een ander, groter, deel ook niet. Mijn probleem is met extremisten die uit eigen principes dit deel de keuzevrijheid geheel willen ontnemen.
Nee, kip is lekker.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan koop je het toch niet als je het te duur vindt? Je kan prima zonder kip tenslotte.
Hoezo dom? Ik heb je nog maar weinig inhoudelijks zien posten maar ga de discussie graag met je aan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, ik vind het gewoon dom gezegd van je, volgens mij was dat ook wel duidelijk genoeg
Dit slaat nergens op:quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:34 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
dat slaat nergens op. hoeveel mensen kopen coca cola ipv huismerk cola? maar alsnog is het 6x zo duur.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:14 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
mag ik vragen waarom je voor duurdere kip gaat? Ben je wel eens op een boederij geweest?
de duurdere kip is net zo goed nep kip als de plofkip. echte kip moet je zo'n 3 uur in de oven stoppen en dan is het alsnog amper gaar.
Klopt, maar dat staat los van de prijsstelling. Het is lekker wil niet zeggen dat het goedkoop moet zijn. Je hebt geen universeel recht op goedkoop vlees en als je het wil hebben betaal je de prijs die er voor staat.quote:
Een productgroep geheel uit de winkels/van de markt willen halen vind ik behoorlijk extreem ja.quote:
1: Jawel, de plofkip was er en die zou moeten blijven als je de vrijheid van de mens boven het welzijn van een kip zet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Klopt, maar dat staat los van de prijsstelling. Het is lekker wil niet zeggen dat het goedkoop moet zijn. Je hebt geen universeel recht op goedkoop vlees en als je het wil hebben betaal je de prijs die er voor staat.
Supermarktkip is niet lekker, maar dat terzijde.
Dat issie ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:39 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
en zoveel mensen zeggen hoe de duurdere kip zoveel lekkerder is.
Dat is dan ook zo.Ooit geprobeerd? Jij zegt "smaakt precies hetzelfde" dat slaat echt nergens op. Om over je oven verhaal nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:39 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
en zoveel mensen zeggen hoe de duurdere kip zoveel lekkerder is.
de Jumbo doet dit echt niet uit ethisch oogpunt hoor... Alleen maar om meer mensen binnen te halen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:40 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het geweldig dat een grote supermarktketen zich hier voor inzet in plaats van alleen maar aan winst te denken.
Sterker nog, het is een reden voor mij om er boodschappen te halen. Ik denk dat ik niet de enige ben. En ze hadden ook al goede prijzen vind ik.
Niet dat ik kip of ander vlees eet/koop trouwens.
Ja, jij kunt het betalen maar het zoontje van die kreupele bijstandsmoeder in de schuldsanering dan, die er allemaal zelf ook niet voor gekozen heeft? Wachten tot ie oud genoeg is voor een bijbaantje?quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Klopt, maar dat staat los van de prijsstelling. Het is lekker wil niet zeggen dat het goedkoop moet zijn. Je hebt geen universeel recht op goedkoop vlees en als je het wil hebben betaal je de prijs die er voor staat.
Supermarktkip is niet lekker, maar dat terzijde.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:40 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat is dan ook zo.Ooit geprobeerd? Jij zegt "smaakt precies hetzelfde" dat slaat echt nergens op. Om over je oven verhaal nog maar te zwijgen.
psssst als je koopt wat je in reclames ziet (met hele gelukkige modellen) word jij ook gelukkig!!! het werkt echt!!!!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:40 schreef Ixnay het volgende:
Sterker nog, het is een reden voor mij om er boodschappen te halen. Ik denk dat ik niet de enige ben. En ze hadden ook al goede prijzen vind ik.
Zelfs dan winnen ze er klanten mee en doen alsnog een ethisch verantwoorde keuze mee.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:41 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
de Jumbo doet dit echt niet uit ethisch oogpunt hoor... Alleen maar om meer mensen binnen te halen.
Het is aan de verkopende partij om te beslissen wat ze verkopen (binnen de wet) en wat ze daarvoor vragen, als consument kan je geen rechten ontlenen aan oudere producten en prijzen. Jumbo besluit dat het voor hen gunstiger is om geen plofkip meer te verkopen omdat de stemming in het land dusdanig is dat ze meer profijt hebben van het stoppen met de verkoop dan dat ze ermee doorgaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:39 schreef theunderdog het volgende:
1: Jawel, de plofkip was er en die zou moeten blijven als je de vrijheid van de mens boven het welzijn van een kip zet.
Ik kijk nooit tv en heb een NEE/NEE sticker op mijn brievenbus. Weinig reclame bereikt mij.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:42 schreef NotYou het volgende:
[..]
psssst als je koopt wat je in reclames ziet (met hele gelukkige modellen) word jij ook gelukkig!!! het werkt echt!!!!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |