abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145069641
Hallo,

Ik ben 23 jaar getrouwd met mijn man, we hebben 2 kinderen (12 en 13) ik heb een goed leven met hem, het ontbreekt ons aan niets. Hij heeft een zeer goede baan, maar is door zijn drukke baan weinig thuis.

Hij is in het verleden wel eens vreemdgegaan, ik heb mijn ogen toen gesloten, een soort van gedoogd beleid. 6 jaar geleden heb ik hem een ultimatum gesteld toen ik bewijs had van een slippertje. We zijn bij elkaar gebleven, maar we zijn eigenlijk meer uit elkaar gegroeid. Hij heeft mij nooit slecht behandeld en hij is een heel goede vader.

Nu ben ik er achter gekomen dat hij waarschijnlijk bijna 3.5 jaar iets heeft met een jongere vrouw van zijn werk. Ik ben mijn man gevolgd na wat vermoedens, hij ging naar een hotel. Ik heb ze toen zien weggaan.
Ik heb hem thuis opgewacht, ik was zo kwaad, hij is diezelfde dag meteen uit huis gegaan.

Er zijn nu bijna 2 maanden voorbij. Hij wilt me terug. Hij lijkt echt veranderd te zijn, hij geeft aan dat hij stuk gaat zonder mij. Dat hij niet ons hele huwelijk wilt weggooien. Hij heeft spijt, hij schrijft me nu ineens gedichten stuurt mij cadeaus. Hij heeft alles opgebiecht en hij wilt een schone lei, dat we opnieuw beginnen. De kinderen willen ook graag dat we bij elkaar komen.

Ik weet niet wat te doen. Kan het zijn dat hij nu echt veranderd is? Dat hij tot inkeer is gekomen nu hij weet wat hij mist?
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:15:21 #2
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_145069757
In hoeverre is hij veranderd tov de eerste keer dat hij vreemdging?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_145069902
Dit op FOK vragen resulteert alleen maar in beledigingen jouw kant op dat je dom bent en er in trapt dus weet niet of je er wat mee opschiet hier
pi_145069966
Faux je bedoelt wat hij nu anders doet? Ik herken hem niet terug, hij lijkt gebroken, dat hij nu beseft wat hij heeft gedaan.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:18:23 #5
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_145070040
Laat hem per ongeluk van de trap vallen
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_145070063
zeker admiraal, maar hoop die ene goede opmerking te krijgen van misschien iemand die dit herkent. verstand en hart zijn niet 1
pi_145070167
Hebben jullie na t eerste slippertje gekeken wat er fout zat dat hij vreemd is gegaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 21:20:20 ]
pi_145070201
Heb je hem gevraagd waarom hij je terug wilt? Of heeft hij aangegeven waarom hij je terug wilt?
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:20:30 #9
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_145070210
Scheiden die pleurismegool, en aub niet je kinderen hier slachtoffer van laten worden.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_145070213
Hou het voor de kinderen nog een paar jaartjes vol zou ik zeggen en kijk tegelijk of hij echt verandert is. Denk dat geen van beide die 23 jaar weg willen gooien.Hij zal veel moeten doen om jou vertrouwen terug te winnen iig.
www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
pi_145070265
Het is een zelfstandige man die veel waarde hecht aan vrijheid
pi_145070317
Yiwei, ik heb hem uit huis gezet, dat heeft hem gebroken. Hij wilt mij en de kinderen terug
pi_145070345
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:21 schreef Jenny-VK het volgende:
Het is een zelfstandige man die veel waarde hecht aan vrijheid
als reactie op wat is dit?
pi_145070409
Madelief, reactie op waarom hij vreemd is gegaan, dat hij zich niet gebonden wilt voelen? Dat is wat ik denk, hij zegt dat het alleen om de sex ging, maar zo simpel kan het niet zijn
pi_145070462
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:14 schreef Jenny-VK het volgende:

Ik weet niet wat te doen. Kan het zijn dat hij nu echt veranderd is? Dat hij tot inkeer is gekomen nu hij weet wat hij mist?
Ja dat kan alleen zal het geen blijvende verandering zijn denk ik, mogelijk kan hij zich laten castreren?
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:25:19 #16
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_145070469
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef DirtyDaniel het volgende:
Hou het voor de kinderen nog een paar jaartjes vol zou ik zeggen en kijk tegelijk of hij echt veranderd is. Denk dat geen van beide die 23 jaar weg willen gooien.Hij zal veel moeten doen om jou vertrouwen terug te winnen iig.
Ja, dit. Voor de kinderen is het absoluut geen pretje, gescheiden ouders, zeker niet in hun leeftijd waar onzekerheden sowieso al de boventoon voeren.
23 jaar getrouwd zijn is niet mis, dan heb je al de nodige dingen meegemaakt met elkaar. En alleen is ook maar alleen.
How can I make this topic about me?
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:26:03 #17
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_145070504
quote:
Hallo,

Ik ben 23 jaar getrouwd met mijn man, we hebben 2 kinderen (12 en 13) ik heb een goed leven met hem, het ontbreekt ons aan niets. Hij heeft een zeer goede baan, maar is door zijn drukke baan weinig thuis.

Hij is in het verleden wel eens vreemdgegaan, ik heb mijn ogen toen gesloten, een soort van gedoogd beleid. 6 jaar geleden heb ik hem een ultimatum gesteld toen ik bewijs had van een slippertje. We zijn bij elkaar gebleven, maar we zijn eigenlijk meer uit elkaar gegroeid. Hij heeft mij nooit slecht behandeld en hij is een heel goede vader.

Nu ben ik er achter gekomen dat hij waarschijnlijk bijna 3.5 jaar iets heeft met een jongere vrouw van zijn werk. Ik ben mijn man gevolgd na wat vermoedens, hij ging naar een hotel. Ik heb ze toen zien weggaan.
Ik heb hem thuis opgewacht, ik was zo kwaad, hij is diezelfde dag meteen uit huis gegaan.

Er zijn nu bijna 2 maanden voorbij. Hij wilt me terug. Hij lijkt echt veranderd te zijn, hij geeft aan dat hij stuk gaat zonder mij. Dat hij niet ons hele huwelijk wilt weggooien. Hij heeft spijt, hij schrijft me nu ineens gedichten stuurt mij cadeaus. Hij heeft alles opgebiecht en hij wilt een schone lei, dat we opnieuw beginnen. De kinderen willen ook graag dat we bij elkaar komen.

Nee. Het zou je eindeloos naïef maken. Maak hem duidelijk dat dit nou niet hét ideaalbeeld is dat puberende kinderen (sowieso een lastige fase van kinderen) van hun vader zouden moeten zien. (Je kinderen zijn ongetwijfeld niet dom en voelen de spanning ook wel)
pi_145070640
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:26 schreef Gedachtenstroom het volgende:

[..]

Nee. Het zou je eindeloos naïef maken. Maak hem duidelijk dat dit nou niet hét ideaalbeeld is dat puberende kinderen (sowieso een lastige fase van kinderen) van hun vader zouden moeten zien. (Je kinderen zijn ongetwijfeld niet dom en voelen de spanning ook wel)
De kinderen willen juist dat we bij elkaar komen
pi_145070687
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:22 schreef Jenny-VK het volgende:
Yiwei, ik heb hem uit huis gezet, dat heeft hem gebroken. Hij wilt mij en de kinderen terug
quote:
ik was zo kwaad, hij is diezelfde dag meteen uit huis gegaan.
Je spreekt jezelf anders wel tegen hier.

Wat is er nu echt aan de hand? Lijkt me dat het vertrouwen sowieso weg is.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:30:08 #20
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_145070738
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:25 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, dit. Voor de kinderen is het absoluut geen pretje, gescheiden ouders, zeker niet in hun leeftijd waar onzekerheden sowieso al de boventoon voeren.
23 jaar getrouwd zijn is niet mis, dan heb je al de nodige dingen meegemaakt met elkaar. En alleen is ook maar alleen.
Dus moet je het maar pikken dat iemand je zo belazert? Zeker gezien het niet de eerste keer is.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:30:41 #21
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_145070769
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:28 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]

Maar hoe vaak blijf je zijn vreemdgaan pakken? Na een tweede keer is de 'grap' ('Oh! Het spijt me! Sorry, ik zal het nooit meer doen') er toch wel af? Hij heeft waarschijnlijk zijn kans gegrepen bij de collega die niet bij haar partner terecht kon. En hij komt ook iets tekort dat hij niet met jou kan bespreken.

"A shoulder to cry on, becomes a dick to ride on."
pi_145070791
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:28 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]

Logisch maar dat wil niet zeggen dat het verstandig is en ook niet dat je daarom verplicht bent dat te doen. Eerlijk gezegd denk ik dat de verandering niet meer is dan spijt dat hij betrapt is want hij lijkt mij niet zo dom dat hij van te voren de gevolgen niet kon inschatten.
pi_145070862
:{

Kinderen in het spel maakt dit wel wat ingewikkelder. Toch vind ik jouw man een klootzak, come on.
Laat m maar een tijdje zn best doen en daarna kun je altijd nog zien wat jij wil (wat jíj wil!!!).

Zeker niet meer zomaar vertrouwen en ik vind dat je nu ook recht hebt om zijn telefoon te bekijken etc. Niet als hij er vanaf weet natuurlijk, dingen verwijderen is niet zo ingewikkeld. En laat m breken met die andere vrouw, als dat nog niet gebeurt is.
pi_145070887
Het gezegde 'eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger' bestaat niet zomaar en dit is meerdere malen door onderzoeken bevestigd. Een partner waarvan het vreemdgaan is vergeven gaat vaak weer de fout. Ze redeneren namelijk dat als ze er eenmaal mee zijn weggekomen waarom dan niet nogmaals. Wees dus verstandig en geef hem niet nogmaals de kans.
pi_145070994
Hij heeft gebroken met die andere vrouw. Geen contact meer.
pi_145071014
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:24 schreef Jenny-VK het volgende:
Madelief, reactie op waarom hij vreemd is gegaan, dat hij zich niet gebonden wilt voelen? Dat is wat ik denk, hij zegt dat het alleen om de sex ging, maar zo simpel kan het niet zijn
Waarom kan het niet alleen de sex zijn?
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:35:43 #27
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_145071034
Een vriend van mij is ook zo'n type die altijd vreemd gaat.
Sinds kort een nieuwe vriendin, nu zou hij het niet meer doen.. maar inmiddels binnen een jaar al diverse keren vreemd gegaan. Bij zijn oude relaties was dit ook altijd het geval.
Even slijmen en zielig doen, maar over een langere periode zal het wel weer mis gaan.
pi_145071092
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

gaat mij om die 3.5 jaar. denk te naief dat dan alleen sex is.
  dinsdag 30 september 2014 @ 21:39:29 #29
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_145071234
Oh, het meest belangrijke kwaad is al geschied: Vertrouwen gebroken. Hij zal echt nooit meer naar zijn werk, een spoedvergadering of overwerk kunnen gaan zonder dat jij denkt dat ie niet stiekem ergens zijn cardio aan het doen is en een nieuw bed op hardheid test. :Y
pi_145071280
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:29 schreef LompeHork het volgende:

[..]

[..]

quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:29 schreef LompeHork het volgende:

[..]

[..]

Hij heeft besteedt nu al zijn tijd aan mij en aan de kinderen. we praten nu meer, wat we al lange tijd niet deden. wat ik al zei hij lijkt een andere persoon, iemand die beseft dat hij niet zonder ons gezin kan en alles op alles wilt zetten om het te laten werken.
pi_145071411
Voor hetzelfde geld is hij nog vaker vreemd gegaan maar heb je die keren niet ontdekt :o
Of hij veranderd weet ik niet maar ik hoor je niks zeggen over veranderingen na die eerste keer. Alleen een vaag excuus over dat hij van vrijheid houd....nu ineens niet meer dan? En had hij die vrijheid niet nodig in het begin van jullie huwelijk (vOOr het eerste slippertje) of heeft hij die stiekem toen ook genomen.

Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat je met hem moet stoppen hoor, maar dit zijn dingen die bij mij opkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 21:53:10 ]
pi_145071437
Maar hij gaat nog steeds dezelfde baan hebben, die jongere mokkel zal er nog steeds aanwezig zijn. Zelfs als deze weg is, lopen er talloze jongere mokkels rond. Zelfs als hij niet initieert, kan zij alsnog hem versieren en hersenspoelen. Zijn collega's en vrienden zullen nog steeds hetzelfde blijven wat direct/indirect zijn gedrag in stand houdt. Hij moet echt zeggen waarom hij vreemd is gegaan of jij moet zeker weten waarom hij vreemd is gegaan. Alleen dan kan het nog misschien goed komen.

Maar eerst scheiden en zijn geld meenemen. Dan komt de rest. Hij mag wel terugkomen en proberen, maar gewoon eerst juridisch gescheiden en het geld nemen.

Kinderen willen dat jullie bij elkaar blijven, maar het is juist ook belangrijk voor de kinderen om het signaal af te geven dat vreemdgaan niet normaal is. Anders laten je kinderen later zich ook gemakkelijker op zo'n manier over zich heen lopen.
pi_145071460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:40 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]

Hij heeft besteedt nu al zijn tijd aan mij en aan de kinderen. we praten nu meer, wat we al lange tijd niet deden. wat ik al zei hij lijkt een andere persoon, iemand die beseft dat hij niet zonder ons gezin kan en alles op alles wilt zetten om het te laten werken.
Het blijft jouw keuze :)

Persoonlijk zou ik hem weren, gezien z'n historie en wat hij heeft geflikt. "Doe wat je gevoel zegt" is echt te cliché in zo'n situatie.
pi_145071760
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Het blijft jouw keuze :)

Persoonlijk zou ik hem weren, gezien z'n historie en wat hij heeft geflikt. "Doe wat je gevoel zegt" is echt te cliché in zo'n situatie.
tis ook gewoonte en gewenning waarom ik niet wil opgeven. Het alleen zijn, bang voor het onbekende. en natuurlijk nog wel van hem houden. maar het sein wat ik afgeef als ik terug ga, is idd dat ie dan alles kan flikken
pi_145071910
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:35 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Op zich is het ook raar; ik vermoed dat hij rond de 50 jaar is. Welk vrouw wilt nou vrijwillig een getrouwde man van in de 50 :') Tenzij zij ook in die leeftijds categorie zit of hij eruit ziet als een hunk. Maar ik denk het niet. M.a.w. hoogstwaarschijnlijk heeft hij gewoon werk van haar gemaakt over een langere periode.
pi_145071946
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:43 schreef Yiwei het volgende:

Maar eerst scheiden en zijn geld meenemen. Dan komt de rest. Hij mag wel terugkomen en proberen, maar gewoon eerst juridisch gescheiden en het geld nemen.

wat is dit?...t geld meenemen
pi_145072191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:51 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Op zich is het ook raar; ik vermoed dat hij rond de 50 jaar is. Welk vrouw wilt nou vrijwillig een getrouwde man van in de 50 :') Tenzij zij ook in die leeftijds categorie zit of hij eruit ziet als een hunk. Maar ik denk het niet. M.a.w. hoogstwaarschijnlijk heeft hij gewoon werk van haar gemaakt over een langere periode.
zou je verbazen hoeveel jonge vrouwen zich werpen op mannen met status. Hij gaf aan dat ze gek op hem was. bij hem ging het om de sex zegt hij
pi_145072512
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:51 schreef madeliefff het volgende:

[..]

wat is dit?...t geld meenemen
Meestal zijn mensen getrouwd in gemeenschap van goederen, dus gewoon minstens de helft van het hele vermogen op je eigen naam zetten. Dit geldt als enige compensatie in een materiële vorm. Daarnaast weet hij dan ook echt dat je kan gaan wanneer je wilt. Maar als je echt een kans wilt geven, blijf samenwonen na scheiding i.c.m. relatietherapie. Ga niet apart wonen, want dan wurmt een mokkel weer bij hem. Kinderen willen ouders bij elkaar, nou ouders zijn bij elkaar. Alleen op papier niet meer en zij heeft wat meer geld. Mocht het goed gaan in de komende jaren, dan kunnen ze alsnog weer trouwen :') Gaat het niet goed, kan je ook zeer snel weg. Zeg maar een soort tussenvorm.

Trouwens die mokkels zou ik niet zomaar weg laten gaan, alsof het normaal is om andermans leven overhoop te gooien. Op de 1 of ander manier toch aan publieke schandpaal nagelen zonder dat mensen weten dat jij dat hebt gedaan. Dat zal ze leren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yiwei op 30-09-2014 22:10:33 ]
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:04:24 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_145072773
Misschien moet je met hem afspreken dat hij het de volgende keer beter verbergt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_145072972
Ik ken hem natuurlijk door en door en jouw verhaal bevestigt mijn beeld over hem alleen maar. Neem hem terug, hij is helemaal verandert op de slechte punten en op de goede punten zijn alleen nog maar goeder geworden.
Heel veel geluk samen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:18:17 #41
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_145073679
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:55 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]

zou je verbazen hoeveel jonge vrouwen zich werpen op mannen met status. Hij gaf aan dat ze gek op hem was. bij hem ging het om de sex zegt hij
Gaat om adoratie en narcisme.

( Edit:Ik moet niet schrijven met een paar uur slaap en een kut bui ^^ . Weltrusten! )

Jouw mannetje mag het wellicht niet zo bont maken maar hij liegt je aan met het zelfde gemak als hij adem haalt, zelfde geld voor alle beloftes die die je maakt omtrent betere tijden. Zadelt je gezin op met extra kosten mbt hotelletjes en etentjes. En geeft je een permanent inferieur gevoel en alle stress die er mee komt.

Doe jezelf en vooral je kinderen een plezier en verlaat die man voorgoed, nog hopelijk voor jullie voor het leven getekend worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Florentius op 30-09-2014 23:17:31 ]
pi_145074326
Hij is dus al minstens 2x vreemdgegaan. Voor mij zou het wel klaar zijn. En hoe hard het ook klinkt, de mening van je kinderen speelt hier geen rol in. Die snappen waarschijnlijk niet wat vreemdgaan betekent en natuurlijk willen die hun ouders bij elkaar.
pi_145074458
quote:
Dat kan natuurlijk wel zo simpel zijn, maar dat terzijde.

Je zegt dat jullie uit elkaar gegroeid zijn nadat je hem de eerste keer had betrapt. Dat zul je je ook op dat moment gerealiseerd hebben. Het lijkt dat daar een onderliggend probleem zit waar jullie beiden verantwoordelijk voor zijn.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat het des foks is om heel erg te kijken naar het vreemdgaan, maar relatieproblemen zijn zelden zo simplistisch en alleen daar naar kijken maakt dat je niet oplost wat opgelost moet worden.

Op dit moment overweeg je om hem een nieuwe kans te geven. Om dan niet over een bepaalde tijd in dezelfde situatie te zitten moet er iets veranderen bij jullie. Ik lees nl dat jullie ook ten tijde van de eerste keer vreemdgaan niet echt de juiste keuzes maakten. Ik haal dat uit het feit dat jij spreekt over gedoogbeleid... Kennelijk liet je ook toen problemen links liggen. Dan komt er vanzelf een moment dat het echt goed fout gaat.

Kortom: als je het een kans wil geven moeten jullie daar iets aan doen. Problemen aanpakken en dus beter communiceren, bijsturen in plaats van negeren, enz.

Zelden lukt dat vanaf de positie waar jullie nu lijken te staan zonder hulp van buitenaf.

En dat zal best een paar vervelende gesprekken op gaan leveren die uiteindelijk ook de conclusie kunnen kennen: dit is niet meer te redden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_145075044
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je zegt dat jullie uit elkaar gegroeid zijn nadat je hem de eerste keer had betrapt. Dat zul je je ook op dat moment gerealiseerd hebben. Het lijkt dat daar een onderliggend probleem zit waar jullie beiden verantwoordelijk voor zijn.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat het des foks is om heel erg te kijken naar het vreemdgaan, maar relatieproblemen zijn zelden zo simplistisch en alleen daar naar kijken maakt dat je niet oplost wat opgelost moet worden.

Op dit moment overweeg je om hem een nieuwe kans te geven. Om dan niet over een bepaalde tijd in dezelfde situatie te zitten moet er iets veranderen bij jullie. Ik lees nl dat jullie ook ten tijde van de eerste keer vreemdgaan niet echt de juiste keuzes maakten. Ik haal dat uit het feit dat jij spreekt over gedoogbeleid... Kennelijk liet je ook toen problemen links liggen. Dan komt er vanzelf een moment dat het echt goed fout gaat.

Kortom: als je het een kans wil geven moeten jullie daar iets aan doen. Problemen aanpakken en dus beter communiceren, bijsturen in plaats van negeren, enz.

Zelden lukt dat vanaf de positie waar jullie nu lijken te staan zonder hulp van buitenaf.

En dat zal best een paar vervelende gesprekken op gaan leveren die uiteindelijk ook de conclusie kunnen kennen: dit is niet meer te redden...
bedankt ds4 dat had ik nodig :)
  dinsdag 30 september 2014 @ 22:39:33 #45
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_145075085
quote:
Ik haal dat uit het feit dat jij spreekt over gedoogbeleid... Kennelijk liet je ook toen problemen links liggen. Dan komt er vanzelf een moment dat het echt goed fout gaat.
Ja duhhh!

Dat is omdat het type wat ze omschrijft predeert op niet standvastige, toegevende, manipuleerbare vrouwen die op kijken naar "de man".

Een vrouw die in controle is onderhandeld naar op zijn minst gelijke eigen rechten, geeft er geen fuck om, of schopt de kerel er uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Florentius op 30-09-2014 22:53:43 ]
pi_145078708
):O
"Schattie patattiee O+ :@" - richolio
pi_145079116
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:55 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]

Hoe was jullie seksleven?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:45:49 #48
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_145079472
2 maanden is een goed begin, laat hem maar even op de blaren zitten als je hier nog van plan bent verder mee te gaan.
Thinking about thinking of you.
pi_145080396
Je kan me heel veel vertellen maar 3,5 jaar vreemdgaan is niet alleen voor de sex.
Ik denk meer dat hem de gevolgen niet bevallen en dat die gesnapt is. Een korte slippertje voor de sex geloofwaardig 31/2 jaar zorgvuldig liegen en bedriegen zegt heel veel over een persoon. Dat is stelselmatig en een patroon. Trap er niet in straks zit je weer precies hetzelfde schuitje.
Je hebt goed eraan gedaan hem eruit te gooien .Je verdient beter dan iemand die stelselmatig liegt.
pi_145080452
Streep jezelf helemaal weg, dan komt dit vast goed :N
pi_145080638
quote:

[..]

goed verwoord. ik vroeg ook al of ze hadden uitgezocht wat er precies mis was gegaan de eerste keer maar er kwam niet veel uit. Wss omdat ze t niet echt hebben uitgezocht idd
  woensdag 1 oktober 2014 @ 06:03:28 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145080699
klinkt als mijn ouders, uiteindelijk totdat mijn zusje 18 werd zijn ze na 25 jaar getrouwd te zijn uit elkaar gegaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_145080759
Wat wil jezelf? Er zijn vrouwen die vreemdgaan gedogen, omdat ze (financieel of om een ander reden) een goed leven met zo een man hebben.

Besef wel goed dat er altijd een (jongere) vrouw om de hoek kan staan. Ik persoonlijk denk dat als hij al meerdere keren vreemd is gegaan dat "jagen en scoren" gewoon in zijn karakter zit, maar ik ken jullie niet. Wij kunnen hier ook niet zeggen of hij veranderd is.
Kijk ook eens goed waarom hij steeds weer vreemd gaat, voor de spanning, voor de sex, omdat de eigen vrouw bezig is met de (jonge) kinderen, omdat zich een andere vrouw aanbod. En met wat voor vrouwen is hij vreemd gegaan, met de leuke single van 29 die vrolijk door het leven fladdert of met een moeder van 3 kinderen die ook even wat spanning zocht, of misschien was het ook met iemand die wel serieus was op zoek naar een relatie....

[ Bericht 4% gewijzigd door Zana op 01-10-2014 06:41:54 ]
pi_145082630
Neem hem alles af, maak hem kapot, laat niets heel van hem. Hij verdient het om diep en diep ongelukkig te zijn
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:35:08 #55
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145082646
Inderdaad denk ik dat het het verstandigste is om de echte reden te achterhalen.
Hadden jullie een goed seksleven?
Voelde hij zich nog gewild door jou?
Wilde hij ontsnappen van de dagelijkse sleur?

Dat maakt het niet goed wat hij heeft gedaan overigens, hij had moeten praten met je over zijn gevoelens.
Bij hem blijven wegens financiële redenen is nooit een goede reden, je woont in Nederland, je zal niet verhongeren.

En let ook op met de kinderen, ik ben opgegroeid met een vader die vreemd ging, met als gevolg dat ik lange tijd geen een man vertrouwde en bij mijn broer als gevolg dat hij ook om de haverklap vreemd ging.
Laat hem sowieso uitleggen aan de kinderen ( als ze weten wat hij heeft gedaan) dat hij fout is geweest en dit niet de normale manier van omgaan met elkaar is in een relatie.

Ik moet zeggen dat ik blij was dat mijn ouders gingen scheiden, ik zag hoeveel pijn het haar deed en dat gunde ik haar niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145083150
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:17 schreef Jenny-VK het volgende:
Faux je bedoelt wat hij nu anders doet? Ik herken hem niet terug, hij lijkt gebroken, dat hij nu beseft wat hij heeft gedaan.
Maar wanneer hij niet gepakt zou zijn, was hij niet tot dat 'besef' gekomen. Ik snap dat het moeilijk is hoor, maar wat hebben je kinderen aan ouders die vol wrok zitten?

Hoe zie jij het voor je wanneer jullie weer bij elkaar zouden komen?
Gaan jullie er aan werken?
Kun je je er overheen zetten?
Kun je normaal doen tegen hem?
Hoe denk je dat je kinderen het gaan ervaren wanneer jij steeds tegen hem snauwt?
Wat voor voorbeeld geef je je kinderen hiermee?

Nu willen ze papa en mama bij elkaar, maar de kans dat je later als een wrak achter je eigen lichaam aan waggelt is best groot. Je bent een gebroken mens, met hem in de buurt ga je nooit niet helen. Altijd zul je argwaan hebben, altijd zul je je eigen gevoelens weg moeten cijferen, en je kinderen gaan dit later zeer zeker voelen. Wat hebben ze aan een gebroken moeder? Aan iemand die niet sterk genoeg is om voor zichzelf te kiezen?

Wie weet moet je dochtertje ooit hetzelfde meemaken, en blijft zij ook bij haar man. Of erger, hij mishandelt haar. Of ze durft helemaal geen vent te vertrouwen.

Of wie weet gaan je zoons hetzelfde doen, omdat ze hebben geleerd dat ze er toch wel mee weg komen.

Consequenties, denk er aan. Je huwelijk is nooit meer hetzelfde. De rest van je leven moeten leven in argwaan, wil je dat? Kies voor jezelf en daarmee ook voor je kinderen. Terecht dat hij gebroken is, je hebt toch geen medelijden met hem he?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2014 10:00:46 ]
  woensdag 1 oktober 2014 @ 09:59:13 #57
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145083176
Hij gaat echt niet 3,5 jaar vreemd als het enkel om de seks gaat. Dan zou jullie seksleven wel heel slecht moeten zijn (geweest)
Was dit ook zo?

Praten jullie uberhaupt wel met elkaar over heo het gaat of wat er mis is?

Bedenk wat je zelf wil.. kan je hem terugnemen en opnieuw vertrouwen na een tijd? Dus stel hij is niet verandert.
En hoe zou je sowieso merken dat ie verandert is, want het enige dat ie moet veranderen is dat ie niet vreemdgaat, maar dat weet je enkel achteraf.

Voor de kinderen bij elkaar blijven zou ik sowieso niet doen.

Dat hij gebroken is, betekent niet dat hij verandert is, dat betekent dat hij moet wennen aan dat zijn standaard verandert is. Dat hij niet meer zijn kinderen dagelijks ziet, of jou. Dat gaat na een paar weken/maanden ook wel weer over. Want dan merkt ie dat die extra vrijheid (welke hij zo belangrijk schijnt te vinden) ook zo z'n extra voordelen heeft.
pi_145083688
quote:
Hallo,

Misschien een wat stomme gedachte. Maar als je man zin heeft (seksueel) in andere vrouwen. En vanuit liefde voor jou, dit ergens wel wil laten. Maar anderzijds, toch niet goed met die drang (en verlangens) kan omgaan, zou het dan geen oplossing zijn, om bv samen eens naar een parenclub te gaan, contact te leggen (seksueel) met andere mensen, etc. Hoe je het doet en wat er precies mogelijk is, daar moeten jullie zelf zien uit te komen (via een GOED en OPEN gesprek). Kan van alles zijn. Op die manier kun je wel jullie relatie terug een kans geven. Begrijp je ?

Bijvoorbeeld, als je samen op jacht gaat of die avonturen samen beleefd, dan ben je in die ervaring terug samen OOK een koppel. Voor veel mensen werkt dit. Zeker bij oudere koppels.

Andere optie, is een oogje dicht te doen. Je hebt zelf geen interesse hierin mee te gaan.
Nog een andere optie, is je grenzen scherp te stellen. Hij houdt er zich aan en/of mag gaan.

Wat denk je zelf hierover ?
(niet wat denken/vinden anderen hiervan)
pi_145083738
quote:
mischien wel misschien niet...

Waar ik echter meer zorgen over zou hebben is dat je vaststeld dat jullie 'uit elkaar gegroeid zijn' en dat is een probleem dat niet zomaar 'opgelost' is als hij hard roept 'veranderd te zijn en jij hem wel of niet gelooft...

Als jullie weer een relatie hebben, zul je dat uit elkaar groeien moeten stoppen en wer zien dat jullie naar elkaar toegroeien..
Ik zou vooral ernaar kijken of er reden is te geloven of dat mogelijk is

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 01-10-2014 11:08:17 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_145083771
Mensen veranderen niet. Hij zal je blijven bedriegen. En zijn gedrag...een kat in het nauw maakt rare sprongen. :)

Als je hem terugneemt teken je daarvoor.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 10:27:01 #61
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145083799
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:23 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Misschien een wat stomme gedachte. Maar als je man zin heeft (seksueel) in andere vrouwen. En vanuit liefde voor jou, dit ergens wel wil laten. Maar anderzijds, toch niet goed met die drang (en verlangens) kan omgaan, zou het dan geen oplossing zijn, om bv samen eens naar een parenclub te gaan, contact te leggen (seksueel) met andere mensen, etc. Hoe je het doet en wat er precies mogelijk is, daar moeten jullie zelf zien uit te komen (via een GOED en OPEN gesprek). Kan van alles zijn. Op die manier kun je wel jullie relatie terug een kans geven. Begrijp je ?

Bijvoorbeeld, als je samen op jacht gaat of die avonturen samen beleefd, dan ben je in die ervaring terug samen OOK een koppel. Voor veel mensen werkt dit. Zeker bij oudere koppels.

Andere optie, is een oogje dicht te doen. Je hebt zelf geen interesse hierin mee te gaan.
Nog een andere optie, is je grenzen scherp te stellen. Hij houdt er zich aan en/of mag gaan.

Wat denk je zelf hierover ?
(niet wat denken/vinden anderen hiervan)
Ondanks je laatste zin wil ik toch even reageren.

Voor mij zou in deze relatie het probleem liggen in het vertrouwen, Hij heeft 3.5 jaar lang een soort van dubbelleven gehad.
Vreemdgaan ansich zou ik persoonlijk nog wel overheen kunnen komen, maar niet het liegen en bedriegen achteraf, het niet eerlijk zijn en je vertrouwen beschamen.
Dat zou ik nooit kunnen vergeven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145083828
Hij is nu 2 keer vreemdgegaan en had blijkbaar de 2e keer zelfs 3,5 jaar lang een affaire..

Ik zou het wel weten hoor...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_145083894
Ik denk dat hij echt veranderd is en dat je hem nog een kans moet geven. Of hou je niet van hem?
pi_145083916
Je doet toch wel wat je zelf wil. :').
pi_145083983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:27 schreef snakelady het volgende:
Voor mij zou in deze relatie het probleem liggen in het vertrouwen, Hij heeft 3.5 jaar lang een soort van dubbelleven gehad. Vreemdgaan ansich zou ik persoonlijk nog wel overheen kunnen komen, maar niet het liegen en bedriegen achteraf, het niet eerlijk zijn en je vertrouwen beschamen. Dat zou ik nooit kunnen vergeven.
Klopt. De grootste wonde in heel dat "vreemdgaan", is psychisch, die breuk van vertrouwen. Beseffen ergens geleefd te hebben in een soort leugen. Dat is hard. En het is maar de vraag, of je dergelijke vertrouwensbreuk boven komen kan.

Wat speelt hier ? Je eigen ego (jezelf, houden van jezelf, opkomen voor jezelf, bepaalde waarden en normen, zoals niet liegen tegen elkaar, etc). En het niet-ego (je vergeet even jezelf, je probeert je, desondanks je eigen pijn, hoe moeilijk dat ook is, te verplaatsen in de ander).

Kan ik die ander nog TEGEMOET komen ? Misschien wou hij wel niet vreemdgaan, maar deed het toch (zijn hormonen verdrongen ergens zijn verstand). Kun je dergelijke misstap vergeven ? Daar BEGRIP proberen voor op te brengen.

Als je het pad van BEGRIP nog (samen) bewandelen kan; dan kun je daar SAMEN nog uit geraken, hier sterker van worden. Begrijp je ? Echter, moet je (je eigen ego en pijn) dat pad ook zelf kunnen dragen. Daarin dienen keuzes gemaakt te worden.

Is het over ? Of niet ?
Waar stel je je grenzen ?
Hoe herdefinieer je die grenzen ?

Niemand houdt ervan om anderen pijn te doen of zelf pijn aangedaan te worden. Maar desondanks doen we het soms toch. Dat is heel vreemd. Ik vind dat zelf ook heel vreemd. Die spanning tussen lust (het ongekende) en liefde (het gekende, vertrouwde) enerzijds, blijft ons mensen ras het lastig maken.
pi_145084405
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 22:04 schreef Lienekien het volgende:
Misschien moet je met hem afspreken dat hij het de volgende keer beter verbergt.
Dit.
Plus niet gaan achtervolgen. Ignorance is bliss.
Als je toch al uit elkaar gegroeid bent, dan maken zijn sexcapades ook weinig meer uit.
pi_145084679
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:28 schreef PBateman1978 het volgende:
Hij is nu 2 keer vreemdgegaan en had blijkbaar de 2e keer zelfs 3,5 jaar lang een affaire..

Ik zou het wel weten hoor...
Vrouwen denken anders.
pi_145084867
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 10:26 schreef Craptacular het volgende:
Mensen veranderen niet. Hij zal je blijven bedriegen.
Als de omstandigheden hetzelfde blijven is dat inderdaad het meest waarschijnlijk.

Uit wat TS schrijft volgt dat ze uit elkaar gegroeid zijn. Dat is een hele goede voedingsbodem voor vreemdgaan. Die voedingsbodem moet dus weg gehaald worden.

Laten we wel zijn: er zijn zat huwelijken weer op de rails gekomen na een affaire. En er zijn zat huwelijken die niet meer op de rails gekomen zijn. Uiteindelijk is het aan de twee partijen om er samen nog wat van te maken als beide partijen dat ook echt willen.
pi_145084942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:09 schreef DS4 het volgende:
Uit wat TS schrijft volgt dat ze uit elkaar gegroeid zijn. Dat is een hele goede voedingsbodem voor vreemdgaan. Die voedingsbodem moet dus weg gehaald worden.

Dan ga je uit elkaar en niet je vrouw jarenlang bedriegen. :)

Als TS haar man terugneemt heeft hij een ideale situatie. Lekker beetje rondneuken en ondertussen nog fijn het gezinsleven ernaast hebben met je vrouw op wie je al lang en breed uitgekeken bent.
pi_145084983
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:17 schreef Jenny-VK het volgende:
Ga van het weekend stappen en zoek een leuke kerel.
pi_145084998
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:12 schreef Craptacular het volgende:

Dan ga je uit elkaar en niet je vrouw jarenlang bedriegen. :)
Kennelijk ligt dat in de praktijk heel erg veel genuanceerder.

quote:
Als TS haar man terugneemt heeft hij een ideale situatie. Lekker beetje rondneuken en ondertussen nog fijn het gezinsleven ernaast hebben met je vrouw op wie je al lang en breed uitgekeken bent.
Wie zegt dat hij op haar is uitgekeken? Je moet geen dingen invullen waar je helemaal niets over kan zeggen. Wie is daar nou toch mee geholpen?
pi_145085420
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:48 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]

tis ook gewoonte en gewenning waarom ik niet wil opgeven. Het alleen zijn, bang voor het onbekende.
Slechte reden.

Nooit alleen geweest, direkt vanuit ouderlijk huis met je man gaan samenwonen?

Misschien toch eens tijd helemaal zelfstandig alleen te zijn en te kijken wat je nu met je leven wil en met wie :)

Als je toch verder wil, wat hierboven is gezegd:
-relatietherapie. Waarom ging hij vreemd? Jacht? Uitgekeken op jou? Het missen van een jongere vrouw, die er jonger uitziet en minder stressvol (kinderen) door het leven gaat (een pijnlijke waarheid voor veel vrouwen)?
-En terug naar jezelf, vind je hem zelf nog aantrekkelijk? Kan je hem als hij weer terugkomt wel weer vertrouwen? Of is een andere relatievorm beter, open relatie, gedoogrelatie, platonisch houden voor de kinderen?

Als laatste, hoe oud zijn jullie?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:31:49 #73
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145085464
quote:
tis ook gewoonte en gewenning waarom ik niet wil opgeven. Het alleen zijn, bang voor het onbekende
Vandaar dat je man nu ook zo gebroken is. Dit is ie ook niet gewend..
  woensdag 1 oktober 2014 @ 11:35:16 #74
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145085572
Hij heeft kennelijk meerdere vrouwen nodig. Dat zal niet veranderen. Aard van het beestje denk ik.
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2014 @ 11:46:13 #75
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_145085947
De rest van je relatie in angst leven of hij wel of niet weer vreemdgaat :N
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_145086392
quote:

[..]

tis ook gewoonte en gewenning waarom ik niet wil opgeven. Het alleen zijn, bang voor het onbekende. en natuurlijk nog wel van hem houden. maar het sein wat ik afgeef als ik terug ga, is idd dat ie dan alles kan flikken
Als de voornaamste reden waarom mijn vrouw bij mij blijft 'gewoonte en gewenning' zou zijn, zou ik er ook over gaan nadenken eens vreemd te gaan
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 1 oktober 2014 @ 12:06:11 #77
365231 Fera
Fire & Blood
pi_145086570
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 21:20 schreef DirtyDaniel het volgende:
Hou het voor de kinderen nog een paar jaartjes vol zou ik zeggen
quote:

[..]

Als kind van gescheiden ouders kan ik zeggen dat dit niet altijd goed is. Puur bij elkaar blijven voor de kinderen levert op den duur een hoop ellende op. Juist voor de kinderen. Onderschat niet hoe goed ze kunnen aanvoelen dat er spanningen zijn en dat er iets mis is tussen hun ouders. Ook dat veroorzaakt een hoop onzekerheden.

Tevens zijn mijn ouders beiden ten positieve veranderd sinds ze uit elkaar zijn. Dat huwelijk was achteraf giftig voor allebei en voor ons (mijn broertje en ik).
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 12:12:49 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145086800
quote:
6s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:06 schreef Fera het volgende:

[..]

[..]

Als kind van gescheiden ouders kan ik zeggen dat dit niet altijd goed is. Puur bij elkaar blijven voor de kinderen levert op den duur een hoop ellende op. Juist voor de kinderen. Onderschat niet hoe goed ze kunnen aanvoelen dat er spanningen zijn en dat er iets mis is tussen hun ouders. Ook dat veroorzaakt een hoop onzekerheden.

Tevens zijn mijn ouders beiden ten positieve veranderd sinds ze uit elkaar zijn. Dat huwelijk was achteraf giftig voor allebei en voor ons (mijn broertje en ik).
Je kunt het ook omdraaien: in plaats van voor een echtscheiding te kiezen, alsnog je verantwoordelijkheid te nemen als ouders om te kijken of het tóch nog kan werken. Middels therapie bijvoorbeeld. Dat is natuurlijk óók een optie. Een echtscheiding is voor kinderen bijna altijd traumatisch.
pi_145086935
3,5 jaar.. Dat is geen slippertje meer te noemen :N

Raap jezelf bij elkaar en vraag die scheiding aan. Hij heeft al de kans gehad te veranderen dat heeft hij niet gedaan en dat gaat hij nu ook weer niet doen.

Of wil je je iedere keer als hij wat later thuis is afvragen met wie hij nu weer ligt te vozen?

Fijn dat jullie kinderen willen dat jullie bij elkaar blijven maar jij als mens bestaat ook nog.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145087255
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Fijn dat jullie kinderen willen dat jullie bij elkaar blijven maar jij als mens bestaat ook nog.
Ze heeft een prima leven met hem en het ontbreekt haar aan niets....letterlijke quote uit de OP.
Hoezo zou ze als mens dan niet meer bestaan?

Het is niet dat zo dat ze afgetuigd wordt en in een kelder opgesloten zit met een droge boterham.
Klinkt juist alsof ze een prima leven heeft....nu nog leren het don't ask, don't tell principe onder de knie te krijgen en dan kunnen ze nog makkelijk 40 jaar samen vooruit.

Ultimatums stellen zou ik ook niet meer doen....dat werkt meestal contra-productief.
pi_145087521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ze heeft een prima leven met hem en het ontbreekt haar aan niets....letterlijke quote uit de OP.

Het is niet dat zo dat ze afgetuigd wordt en in een kelder opgesloten zit met een droge boterham.
Klinkt juist alsof ze een prima leven heeft....nu nog leren het don't ask, don't tell principe onder de knie te krijgen en dan kunnen ze nog makkelijk 40 jaar samen vooruit.

Ultimatums stellen zou ik ook niet meer doen....dat werkt meestal contra-productief.
Ja het lijkt me heel prettig als je continu bang bent dat je vent je weer aan het besodemieteren is. Er is meer nodig voor een goed huwelijk dan geld een huis enzovoorts. Vertrouwen is er daar een van. En dat is momenteel ver te zoeken. En lijkt mij nadat je twee keer (En dat zijn dan de keren waarvan ze het weet) besodemietert bent dat ver te zoeken is.
pi_145087591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Bizarre manier van denken in mijn ogen, 3,5 jaar lang belazerd worden en dan het ''don't ask don't tell'' principe onder de knie krijgen?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 12:47:24 #83
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145087938
De vrouw heeft hier toch ook een aandeel in? Hoe blind ben je als je uit elkaar groeit en denkt dat hij niet meer vreemd zal gaan? Een huwelijk doe je met z'n tweeën. En dat: hóp, scheiden maar, vind ik ook te snel door de bocht. Er zijn kinderen in het spel hier.
pi_145087947
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja het lijkt me heel prettig als je continu bang bent dat je vent je weer aan het besodemieteren is. Er is meer nodig voor een goed huwelijk dan geld een huis enzovoorts. Vertrouwen is er daar een van. En dat is momenteel ver te zoeken. En lijkt mij nadat je twee keer (En dat zijn dan de keren waarvan ze het weet) besodemietert bent dat ver te zoeken is.
True. Denk dat TS de eer aan haar zelf houdt ivm geld en het huis. In een flatje 10 hoog in een achterbuurt ziet ze wellicht niet zitten.
pi_145088245
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:36 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Bizarre manier van denken in mijn ogen, 3,5 jaar lang belazerd worden en dan het ''don't ask don't tell'' principe onder de knie krijgen?
gezien de afweging die de TS maakt is ze juist daarin al een end op weg... het willen 'vergeven' van haar partner, niet zozeer uit liefde of omdat de relatie goed is, maar vooral omdat ze eraan 'gewend' is en het zo praktisch is en haar man verder goed voor de kinderen is.

Tja, die gedachtegang past er verder bij... wel zal ze wel degelijk moeten overwegen dat het waarschijnlijk is dat haar man ooit weer zal vreemdgaan, zeker als hun onderlinge relatie zelf niet goed is; beide partners als paar allang uit elkaar gegroeid zijn en ze daarin jiks veranderen of aan doen, is het een kwestie van tijd voordat hij toch dezelfde fout weer zal maken...
Los van al zijn 'beloften'.
maar daarop kan de TS zich dan nu al instellen. Dan heeft ze iig geen onrealistische verwachtingen en weet dat het op een gegeven moment weer zover kan zijn (en hoeft ze niet 3,5 jaar te wachten tot ze het 'ontdekt')... sterker nog, ze kunnen afspraken maken .

natuurlijk kan je de TS ook aanraden eens te kijken of ze niet gelukkiger zal worden als ze gewoon een nieuw en vrij leven begint... ook misschien door een 'zure appel' heenbijten, juist omdat ze daarna als 'mens' ook weer zichzelf kan ontdekken en niet meer blijft hangen in 'oude aangewende zaken'.

Enkel, die keuze moet de TS zelf nemen en uiteindelijk dan ook daaraan toe zijn... als ze dat niet wil en toch teruggaat naar haar ex mdat ze dat niet durft, is dat haar keuze.

Kan best zijn dat de meesten haar aanraden om gewoon voor zichzelf te kiezen en die partner te dumpen... enkel moet _zij_ die keuze dan maken en dan kan ze zich niet verschuilen achter: 95% van de Fok!-usertjes vonden dat ik dat moest doen
pi_145088350
Je stelt de verkeerde vraag. Garanties heb je niet in het leven en de vraag of hij veranderd is kan niet worden beantwoord, ook niet door hemzelf. Alleen de tijd zal het leren. Je moet jezelf afvragen of je hem die kans wil gunnen. Hoe zie jij je eigen toekomst? Zelfs al blijft hij je nu trouw; wil je een relatie met iemand die jouw vertrouwen zo enorm beschadigd heeft?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:00:10 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145088382
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Je stelt de verkeerde vraag. Garanties heb je niet in het leven en de vraag of hij veranderd is kan niet worden beantwoord, ook niet door hemzelf. Alleen de tijd zal het leren. Je moet jezelf afvragen of je hem die kans wil gunnen. Hoe zie jij je eigen toekomst? Zelfs al blijft hij je nu trouw; wil je een relatie met iemand die jouw vertrouwen zo enorm beschadigd heeft?
Is het niet hetzelfde principe als een man die zijn vrouw slaat (of omgekeerd)? Die vragen ook -tig keer vergiffenis maar ophouden, nee.
pi_145088425
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:55 schreef RM-rf het volgende:
Kan best zijn dat de meesten haar aanraden om gewoon voor zichzelf te kiezen en die partner te dumpen... enkel moet _zij_ die keuze dan maken en dan kan ze zich niet verschuilen achter: 95% van de Fok!-usertjes vonden dat ik dat moest doen
Ja uiteraard, gelukkig maar ook, ik wil voor iemand anders geen keuze maken. :+

Maar ik kan er persoonlijk echt niet bij dat je om ''gewenning'' en 'hij is zo'n goede vader'' bij elkaar zou blijven in deze situatie. Bij een slippertje? Ja dan misschien wel, maar 3,5 jaar lang belazerd worden vind ik echt heel erg lang hoor, dat zou altijd aan me blijven vreten, dan kies ik toch echt uiteindelijk voor mezelf.
pi_145088516
quote:

[..]

Ja inderdaad, hoe TS voelt of is doet vooral niet ter zake. Het gaat er om dat haar man zo af en toe best wel wat rond mag neuken.
pi_145088644
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is het niet hetzelfde principe als een man die zijn vrouw slaat (of omgekeerd)? Die vragen ook -tig keer vergiffenis maar ophouden, nee.
Ik geloof best dat mensen kunnen veranderen, maar zelfs dan zou ik mezelf meer gunnen dan iemand die zo willens mijn vertrouwen heeft beschaamd en pas berouw toont als er wat voor hem op het spel staat.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:15:28 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145088973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:03 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ja inderdaad, hoe TS voelt of is doet vooral niet ter zake. Het gaat er om dat haar man zo af en toe best wel wat rond mag neuken.
In elk huwelijk komen er problemen. Is het dit niet is niet het wel weer wat anders. Maar dat wil niet zeggen dat je dan onmiddellijk je biezen moet pakken, of mensen moet adviseren onmiddellijk hun biezen te pakken. Je hebt ook met je kinderen te maken en als je samen 23 jaar bij elkaar bent, heb je ook wat te verliezen daarmee. Het is aan het stel zelf om de keuze te maken.

Ik stoor me er aan dat er zo snel gezegd wordt: scheiden met die handel.

Als je als stel steken hebt laten vallen (uit elkaar bent gegroeid, zoiets doen ze toch echt zelf) dan is het een legitieme vraag of je niet alsnog alles op alles kunt zetten om de boel te redden.

Een huwelijk is hard werken. Niet blijven zitten tot er iets fout gaat om dan te verkassen.
pi_145089050
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:15 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

In elk huwelijk komen er problemen. Is het dit niet is niet het wel weer wat anders. Maar dat wil niet zeggen dat je dan onmiddellijk je biezen moet pakken, of mensen moet adviseren onmiddellijk hun biezen te pakken. Je hebt ook met je kinderen te maken en als je samen 23 jaar bij elkaar bent, heb je ook wat te verliezen daarmee. Het is aan het stel zelf om de keuze te maken.

Als je als stel steken hebt laten vallen (uit elkaar bent gegroeid, zoiets doen ze toch echt zelf) dan is het een legitieme vraag of je niet alsnog alles op alles kunt zetten om de boel te redden.

Een huwelijk is hard werken. Niet blijven zitten tot er iets fout gaat om dan te verkassen.
Wat problemen is wat anders dan een jarenlange affaire en tig andere 'slippertjes'...
pi_145089078
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat problemen is wat anders dan een jarenlange affaire en tig andere 'slippertjes'...
Inderdaad.
pi_145089097
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja uiteraard, gelukkig maar ook, ik wil voor iemand anders geen keuze maken. :+

Maar ik kan er persoonlijk echt niet bij dat je om ''gewenning'' en 'hij is zo'n goede vader'' bij elkaar zou blijven in deze situatie. Bij een slippertje? Ja dan misschien wel, maar 3,5 jaar lang belazerd worden vind ik echt heel erg lang hoor, dat zou altijd aan me blijven vreten, dan kies ik toch echt uiteindelijk voor mezelf.
klopt, ik zou dat zelf ook een verkeerde keuze vinden... (zeker dat uitgangspunt van 'uitgaan van de gewenning' en erkennen dat de relatie eigenlijk al uit elkaar gegroeid is en dan denken dat het hooguit aankomt op een 'belofte' van zijn kant en alsof 'hij' de enige is die moet veranderen)

enkel, het is de TS natuurlijk vrij ook zulk een keuze te maken, zij kiest en niemand anders.

Hooguit kun je er dan op wijzen als ze haar man een derde keer weer bij vreemdgaan betrapt, ze ook zelf uiteindelijk moet verklaren waarom ze kennelijk dit toestaat .. en bovenal, waarom ze zich kennelijk zo graag wilde 'gewennen' aan een vreemdgaande man, en niks veranderd heeft in haar leven.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:19:43 #95
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_145089129
quote:
Zo simpel kan het wel degelijk zijn.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Redactie Frontpage woensdag 1 oktober 2014 @ 13:22:14 #96
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145089218
Hij blijft buiten de deur neuken dus hij lijkt me onveranderd. Het enige dat is veranderd is dat jij hem op heterdaad hebt betrapt. Klinkt meer als spijt van het 'betrapt zijn' dan van het buiten de deur neuken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_145089248
quote:

[..]

De reactie is echter dat de gevoelens van TS of wie ze is totaal niet aan bod komen. Er wordt eerst gekeken naar de dader en de kinderen. Terwijl het andersom moet zijn. Haar is iets aangedaan waar zij niet om heeft gevraagd. En niet iets kleins dan een stomme actie.
Het gaat in de eerste plaats om TS, dan om de kinderen en dan misschien eens om die man.

quote:
Als een relatie niet loopt dan is zo'n uitspraak gegrond. In dit geval...

quote:
Nee.

quote:
Het is duidelijk dat beiden dat niet kunnen.

In dit verhaal hoort TS aan de voorgrond van het probleem te staan en niet haar deur-bij-deur-neuker.
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 oktober 2014 @ 13:23:50 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_145089252
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 06:03 schreef Re het volgende:
klinkt als mijn ouders, uiteindelijk totdat mijn zusje 18 werd zijn ze na 25 jaar getrouwd te zijn uit elkaar gegaan
Misschien zijn ze het wel.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:24:02 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145089256
Als ie spijt zou hebben zou ie er allang mee gestopt zijn. Simpel zat. Een beetje normaal mens staat er eens in de zoveel tijd wel bij stil met wat ie aan het doen is.
En hij heeft niets opgebiecht, niets zelf gestopt.. hij heeft 'gewacht' totdat jij hem betrapte.
pi_145089278
Hele sterke gewetensvraag zou jij er mee kunnen leven als je kinderen de gewoontes van hun pa overnemen? Iemand die de boel bij elkaar liegt is nou niet bepaald een rolmodel voor de kinderen. Er mee wegkomen ook niet en kinderen zijn ook geneigd de gewoontes van de ouders over te nemen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:25:55 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:23 schreef Deckard het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat beiden dat niet kunnen.

:? Huh? Ze zitten nog maar nét in een crisis. Hoe weet jij al dat ze niet verder kunnen?
pi_145089343
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:? Huh? Ze zitten nog maar nét in een crisis. Hoe weet jij al dat ze niet verder kunnen?
Volgens mij zit ze er al 3.5 jaar in.
pi_145089372
quote:

Helemaal mee eens.

Het is wel erg makkelijk om te roepen dat ze moet gaan scheiden. Als buitenstaander kun je dat gewoon niet beoordelen. Het is wel des foks, zeker als er vreemdgaan in het spel is, maar het is een advies waar niemand iets mee op schiet, ook als onder de streep dat uiteindelijk de beste oplossing blijkt.

Voor TS en haar man is het dus een kwestie van kijken of en hoe beide partijen met elkaar door willen en wat daarvoor dient te gebeuren. Nieuwe afspraken, leren van fouten en waarschijnlijk ook uitspreken van zaken die om de ander niet te kwetsen maar niet uitgesproken zijn.

Zelfs als uiteindelijk e.e.a. eindigt in een echtscheiding kan dat het proces van die scheiding verbeteren, omdat dan partijen weten waar ze aan toe zijn en wat meer begrip voor elkaar hebben gekregen. En hoe soepeler de scheiding, hoe beter voor de kinderen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:27:37 #104
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089383
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:26 schreef Deckard het volgende:

[..]

Volgens mij zit ze er al 3.5 jaar in.
Hoe kunnen ze nou in een crisis zitten als de vrouw van niets weet? Je praat een beetje onzin hoor.
pi_145089442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze nou in een crisis zitten als de vrouw van niets weet? Je praat een beetje onzin hoor.
quote:
6 jaar geleden heb ik hem een ultimatum gesteld toen ik bewijs had van een slippertje. We zijn bij elkaar gebleven, maar we zijn eigenlijk meer uit elkaar gegroeid.
pi_145089471
lijkt mij wat vroeg om te beoordelen of hij veranderd is.. Wat maakt dat hij vreemdging, wat zijn risicofactoren voor hem, heeft hij daarover nagedacht en gaat hij aanpassingen maken in zijn/ jullie leven om dit in het vervolg te voorkomen?
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat hij je echt mist. De vraag is denk ik of jij bereid bent hem nog een kans te geven en wat je er voor nodig hebt om dat te doen. En daarbij lijkt relatietherapie me geen slecht idee

Maar hoe dan ook erg rot voor je. Sterkte
pi_145089501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh ok. Dus het is pas een crisis als beide partijen er kennis van hebben? Als jouw huis afbrand en je weet het nog niet, is er zeker ook nog geen sprake van crisis :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:30:59 #108
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089509
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Nou, mijn definitie van een crisis is wat er nu speelt: de man is nu het huis uit en wil absoluut niet scheiden. Dat het eerder fikse bonje is geweest, oké, dat staat ook in de OP.
pi_145089516
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:23 schreef Deckard het volgende:

De reactie is echter dat de gevoelens van TS of wie ze is totaal niet aan bod komen. Er wordt eerst gekeken naar de dader en de kinderen. Terwijl het andersom moet zijn. Haar is iets aangedaan waar zij niet om heeft gevraagd. En niet iets kleins dan een stomme actie.
Het gaat in de eerste plaats om TS, dan om de kinderen en dan misschien eens om die man.
Je maakt een denkfout. Het is zeker niet alleen maar een kwestie van "man ging vreemd". TS merkt uitdrukkelijk op dat ze uit elkaar gegroeid waren.

Een relatie doe je met zijn tweeën. Beiden zijn verantwoordelijk. Het is maar heel zelden zo dat de "schuldvraag" 100% vs 0% is. Daar vanuit gaan is al niet zo verstandig, maar als TS nota bene al aangeeft dat er meer speelt dan ben je echt met oogkleppen op bezig.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:31:32 #110
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:30 schreef Deckard het volgende:

[..]

Oh ok. Dus het is pas een crisis als beide partijen er kennis van hebben?
Ja.
pi_145089566
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je maakt een denkfout. Het is zeker niet alleen maar een kwestie van "man ging vreemd". TS merkt uitdrukkelijk op dat ze uit elkaar gegroeid waren.

Een relatie doe je met zijn tweeën. Beiden zijn verantwoordelijk. Het is maar heel zelden zo dat de "schuldvraag" 100% vs 0% is. Daar vanuit gaan is al niet zo verstandig, maar als TS nota bene al aangeeft dat er meer speelt dan ben je echt met oogkleppen op bezig.
Ik stel de schuldvraag niet. Wat ik wel stel is dat de keuzes die ze maakt in de eerste plaats voor haarzelf moet zijn en niet voor anderen.
pi_145089574
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja.
Iets genuanceerder: je kan er pas aan gaan werken als beiden zich heel bewust zijn van de crisis.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:32:48 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089580
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eens.

Het is nóóit zwart-wit. It takes two to tango. Uit elkaar groeien is iets wat je doorgaans samen doet. Dus dat rücksichtlose 'scheiden met die hap' is echt vrij grof.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boca_Raton op 01-10-2014 13:44:16 ]
pi_145089585
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja.
Ok je bent dom.
pi_145089589
Iemand 3,5 jaar vreemdgaat staat allang met een voet buiten de relatie en kan je me eigenlijk niet vertellen dat die bereid is om aan de relatie te willen werken.

Zij kan het wel willen maar er zijn 2 voor nodig iemand die zelf 3 1/2 jaar bezig is met een ander lijkt me nou niet de meest gemotiveerde persoon om aan een relatie te werken.
pi_145089617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iets genuanceerder: je kan er pas aan gaan werken als beiden zich heel bewust zijn van de crisis.
Wat ze 6 jaar geleden dus ook al waren. Toen werd er niet gewerkt aan de relatie, nee, toen zijn ze verder uit elkaar gegroeid en heeft hij er nog een jarenlange affaire met een collega tegenaan gegooid.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:34:04 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089626
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ok je bent dom.
Onvolwassen reactie, net als je overige bijdragen.
pi_145089635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef Deckard het volgende:

Ik stel de schuldvraag niet. Wat ik wel stel is dat de keuzes die ze maakt in de eerste plaats voor haarzelf moet zijn en niet voor anderen.
Op zich mag je best anderen erbij betrekken. Zeker wat de gevolgen van jouw keuze is voor jouw kinderen. Dat is namelijk jouw verantwoordelijkheid.

Maar op zeker moet ze zichzelf de vraag gaan stellen: wil ik nog wel door met deze relatie? En dan is haar gevoel wel van groot belang natuurlijk.
pi_145089659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Onvolwassen reactie, net als je overige bijdragen.
Ben blij dat je mijn oeuvre volgt. Misschien steek je er dan nog wat van op.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:35:50 #120
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:35 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ben blij dat je mijn oeuvre volgt. Misschien steek je er dan nog wat van op.
Het typeert je zwart-witte denken. En zo werkt het niet in relaties. Dat ligt allemaal véél genuanceerder.
pi_145089685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, mijn definitie van een crisis is wat er nu speelt: de man is nu het huis uit en wil absoluut niet scheiden. Dat het eerder fikse bonje is geweest, oké, dat staat ook in de OP.
Natuurlijk wil hij niet scheiden. Lekker comfortabel met een vrouwtje thuis en vrouwtjes on the side, een heerlijk vrij leven zonder rekening te houden met de wensen van de persoon waarmee hij zijn leven deelt. Als hij nogmaals in de verleiding komt en denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het waarschijnlijk weer doen. Iets voorzichtiger misschien.
pi_145089721
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich mag je best anderen erbij betrekken. Zeker wat de gevolgen van jouw keuze is voor jouw kinderen. Dat is namelijk jouw verantwoordelijkheid.

Maar op zeker moet ze zichzelf de vraag gaan stellen: wil ik nog wel door met deze relatie? En dan is haar gevoel wel van groot belang natuurlijk.
De kinderen worden geronseld in dit soort onzin. Of ze nu wel of niet uit elkaar gaan, de kinderen zullen alleen maar gelukkig worden in een situatie die stabiel is. En dat hangt niet af van wel of niet een relatie. Dus die kinderen doen niet echt ter zake in dit verhaal.
pi_145089745
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Natuurlijk wil hij niet scheiden. Lekker comfortabel met een vrouwtje thuis en vrouwtjes on the side, een heerlijk onverantwoordelijk leven zonder rekening te houden met de wensen van de persoon waarmee hij zijn leven deelt. Als hij nogmaals in de verleiding komt en denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het waarschijnlijk weer doen. Iets voorzichtiger misschien.
In hoeverre heeft TS rekening gehouden met de wensen van de persoon waar zij haar leven mee deelt....is dat al bekend?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:37:48 #124
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:37 schreef Deckard het volgende:
En dat hangt niet af van wel of niet een relatie. Dus die kinderen doen niet echt ter zake in dit verhaal.
Piet Paaltjes spreekt hoor. Man, man, wat een onzin.
pi_145089748
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:33 schreef -Strawberry- het volgende:

Wat ze 6 jaar geleden dus ook al waren. Toen werd er niet gewerkt aan de relatie, nee, toen zijn ze verder uit elkaar gegroeid en heeft hij er nog een jarenlange affaire met een collega tegenaan gegooid.
Nee, 6 jaar geleden hebben ze zich bezig gehouden met het vreemdgaan. Maar kennelijk is een onderliggend (en echt groter) probleem "uit elkaar groeien", genegeerd.
pi_145089796
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:37 schreef Deckard het volgende:

De kinderen worden geronseld in dit soort onzin. Of ze nu wel of niet uit elkaar gaan, de kinderen zullen alleen maar gelukkig worden in een situatie die stabiel is. En dat hangt niet af van wel of niet een relatie. Dus die kinderen doen niet echt ter zake in dit verhaal.
Ze doen altijd ter zake. Ze zijn alleen niet doorslaggevend. De beste situatie voor hen is dat hun ouders er op een goede manier uitkomen en bij elkaar blijven. Nr. 2 is op een goede manier uitkomen en op een goede manier uit elkaar gaan.
pi_145089832
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het typeert je zwart-witte denken. En zo werkt het niet in relaties. Dat ligt allemaal véél genuanceerder.
Als iemand je elke dag slaat zal het vast ook heel genuanceerd liggen in jouw verhaal.
pi_145089850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In hoeverre heeft TS rekening gehouden met de wensen van de persoon waar zij haar leven mee deelt....is dat al bekend?
De schuld van vreemdgaan ligt mijns inziens altijd bij de vreemdganger. Natuurlijk kunnen er factoren in het huwelijk meespelen, maar dan kies je ervoor om te communiceren, te werken aan je relatie of uit elkaar te gaan, niet om jarenlang vreemd te gaan. Met meerdere mensen. Nee sorry, zelfs als TS hem seks heeft onthouden vind ik het haar niet verwijtbaar. Een slippertje misschien, maar niet dit.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:41:45 #129
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089865
Waarom zegt bijna niemand: TS, je hebt het zelf óók zo ver laten komen. Jullie zijn uit elkaar gegroeid, daar heb je twee mensen voor nodig. Hij gaat vreemd, jij doet compleet andere dingen. Maar uitwisseling is er niet meer tussen jullie.

Dus waarom probeer je nu alsnog niet de boel te lijmen? Want jij hebt óók maar afgewacht en goedgekeurd.

Zó kun je het ook zeggen.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:42:10 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145089886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom zegt bijna niemand:
Volgens mij komt dat redelijk aan het bod in dit topic hoor
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Cue_ het volgende:

En dit heeft ze niet. Tenminste niet mbt het vreemdgaan. wel dat de relatie in een sleur liep. Als zij dit zelf ook al echt zo voelde. Of dat het nu een conclusie achteraf is.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:42:44 #131
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089900
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat er veel begrip voor TS is en bijna niets voor haar man. En dat vind ik te eenzijdig.
pi_145089914
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, 6 jaar geleden hebben ze zich bezig gehouden met het vreemdgaan. Maar kennelijk is een onderliggend (en echt groter) probleem "uit elkaar groeien", genegeerd.
Lastig. Groeiden ze uit elkaar vanwege het vreemdgaan en bedrog, of kwam dat in het spel doordat ze uit elkaar groeiden. Ik denk dat eerste. Het vreemdgaan lijk veel langer mee te spelen.
pi_145089952
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat er veel begrip voor TS is en bijna niets voor haar man. En dat vind ik te eenzijdig.
Inderdaad, begrip voor de vreemdganger. Waarom neemt niemand het op voor degene die buiten de deur neukte? :')
pi_145089992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:44 schreef Deckard het volgende:

[..]

Inderdaad, begrip voor de vreemdganger. Waarom neemt niemand het op voor degene die buiten de deur neukte? :')
Hij is ook een slachtoffer. :'(
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:47:06 #135
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145090044
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:44 schreef Deckard het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud jij bent....?
pi_145090144
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:41 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom zegt bijna niemand: TS, je hebt het zelf óók zo ver laten komen. Jullie zijn uit elkaar gegroeid, daar heb je twee mensen voor nodig. Hij gaat vreemd, jij doet compleet andere dingen. Maar uitwisseling is er niet meer tussen jullie.

Dus waarom probeer je nu alsnog niet de boel te lijmen? Want jij hebt óók maar afgewacht en goedgekeurd.

Zó kun je het ook zeggen.
Een affaire van 3,5 jaar, daarom zeg ik dat niet.
pi_145090169
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:43 schreef -Strawberry- het volgende:

Lastig. Groeiden ze uit elkaar vanwege het vreemdgaan en bedrog, of kwam dat in het spel doordat ze uit elkaar groeiden. Ik denk dat eerste. Het vreemdgaan lijk veel langer mee te spelen.
Ik kan ook wel gaan gissen, maar dat voegt niet zoveel toe.

Het is aan TS om dat uit te zoeken en daar haar conclusies aan te verbinden. Mij zul je niet horen zeggen dat ze er mee moet kappen of bij hem blijven. Ik kan het niet beoordelen voor een ander. Ik vind mijn eigen relatie al bij vlagen gecompliceerd genoeg. ;)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:57:33 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145090242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een affaire van 3,5 jaar, daarom zeg ik dat niet.
Stel dat TS geen intimiteit meer had met haar man. Al jaren bijna niet. En ze weet dat haar man vreemd kan gaan, want het is eerder gebeurd. Dan moet daar toch uitwisseling over zijn? Hoe moet dat? Kun je zomaar zeggen: dat doe ik niet meer, als vrouw? En zoja, wat is dan de konsekwentie?
Kun je als vrouw ook zomaar jaren je man weinig zien en het prima vinden? Want dat staat in de OP. Wat hádden ze samen dan?
pi_145090355
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Stel dat TS geen intimiteit meer had met haar man. Al jaren bijna niet. En ze weet dat haar man vreemd kan gaan, want het is eerder gebeurd. Dan moet daar toch uitwisseling over zijn? Hoe moet dat? Kun je zomaar zeggen: dat doe ik niet meer, als vrouw? En zoja, wat is dan de konsekwentie?
Kun je als vrouw ook zomaar jaren je man weinig zien en het prima vinden? Want dat staat in de OP. Wat hádden ze samen dan?
Konsekwentie?
Mag dat ook zo geschreven worden ja? :o

Waar het mij om gaat is dat er bij het huwelijk eeuwige trouw is gezworen en na het eerste slippertje er beloofd is dat het nooit meer zou gebeuren. De man heeft daarna doodleuk nog een 3,5 jaar durende affaire achter de rug van zijn vrouw om.

Dan is het in mijn ogen helemaal niet meer relevant of je daar zelf dan ook wat aan had kunnen en/of moeten doen. Het gaat hier niet om ''een ongelukje'', maar om 3,5 jaar lang een dubbelleven leiden...

Exit, direct. En ja uiteraard makkelijk gezegd als buitenstaander, maar zij vraagt toch om meningen?
Als we allemaal zeggen ''het is aan TS om het uit te zoeken en conclusies te trekken'' dan kunnen we het topic net zo goed direct sluiten.
pi_145090390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud jij bent....?
Mag ik vragen hoe lang jij al mishandeld bent?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:03:50 #141
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145090443
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Konsekwentie?

Waar het mij om gaat is dat er bij het huwelijk eeuwige trouw is gezworen en na het eerste slippertje er beloofd is dat het nooit meer zou gebeuren. De man heeft daarna doodleuk nog een 3,5 jaar durende affaire achter de rug van zijn vrouw om.

Dan is het in mijn ogen helemaal niet meer relevant of je daar zelf dan ook wat aan had kunnen en/of moeten doen. Het gaat hier niet om ''een ongelukje'', maar om 3,5 jaar lang een dubbelleven leiden...

Exit, direct. En ja uiteraard makkelijk gezegd als buitenstaander, maar zij vraagt toch om meningen?
Als we allemaal zeggen ''het is aan TS om het uit te zoeken en conclusies te trekken'' dan kunnen we het topic net zo goed direct sluiten.
Als ze geen kinderen hadden, zou het makkelijker zijn. Maar ze hebben twee kinderen in de puberleeftijd. TS komt niet over als iemand die het he-le-maal gehad heeft met haar man. Haar man wil dolgraag verder met TS. Dan vind ik de vraag terecht of er goed gekeken mag worden of er nog iets te lijmen valt. Er zijn ook nog kinderen in het spel.
pi_145090448
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De schuld van vreemdgaan ligt mijns inziens altijd bij de vreemdganger. Natuurlijk kunnen er factoren in het huwelijk meespelen, maar dan kies je ervoor om te communiceren, te werken aan je relatie of uit elkaar te gaan, niet om jarenlang vreemd te gaan. Met meerdere mensen. Nee sorry, zelfs als TS hem seks heeft onthouden vind ik het haar niet verwijtbaar. Een slippertje misschien, maar niet dit.
Het is dus niet relevant of TS in die 23 jaar aan de wensen van haar partner heeft gedacht, omdat hij is vreemdgegaan? en in hoeverre heeft zij aan de relatie gewerkt en gecommuniceerd buiten het stellen van ultimatums? Of is dat ook niet relevant?

Lekker makkelijk op die manier....een vent die zich de ballen uit z'n broek werkt om jou en je kinderen een prima leven te geven, maar dat is allemaal niet belangrijk, omdat hij buiten de deur neukt.

Ik zou zeggen....ga lekker scheiden en met je 2 pubers 4-hoog achter wonen en van je eigen centen rondkomen....gezellig in een 40+ bewustwordingsgroepje gaan zitten waar je met andere gescheiden vrouwen kunt klagen over die kutkerels die je nooit begrijpen. Klinkt allemaal als een fantastisch alternatief voor haar prima leventje wat ze (volgens eigen zeggen) nu heeft. Lekker in je moreel verontwaardigde gelijkhebberigheid modus blijven hangen...strak plan. :Y

Heel misschien is naar je eigen rol kijken dan toch een handigere optie om er samen uit te komen. Zo belangrijk is seks nou ook weer niet om daarvoor je hele leven en dat van je kinderen overhoop te gooien.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:04:15 #143
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145090457
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:02 schreef Deckard het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe lang jij al mishandeld bent?
Huh?
pi_145090487
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als ze geen kinderen hadden, zou het makkelijker zijn. Maar ze hebben twee kinderen in de puberleeftijd. TS komt niet over als iemand die het he-le-maal gehad heeft met haar man. Haar man wil dolgraag verder met TS. Dan vind ik de vraag terecht of er goed gekeken mag worden of er nog iets te lijmen valt. Er zijn ook nog kinderen in het spel.
Dat zijn allemaal zaken wat anderen willen. Terwijl het in de eerste plaats om TS moet gaan. Die kinderen en die man en wat iedereen allemaal wil komt later wel.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:06:06 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145090523
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:05 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal zaken wat anderen willen. Terwijl het in de eerste plaats om TS moet gaan. Die kinderen en die man en wat iedereen allemaal wil komt later wel.
Ga toch fietsen man. Zo naïef en ook egoïstisch vind ik jouw standpunt. Bah. :{w
pi_145090553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in dit soort topics zie je altijd reacties van kinderen van gescheiden ouders of van mensen die zijn gaan scheiden ondanks de kinderen en ze zijn het er vrijwel altijd over eens dat het de beste oplossing geweest is.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:08:40 #147
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145090601
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:07 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar in dit soort topics zie je altijd reacties van kinderen van gescheiden ouders of van mensen die zijn gaan scheiden ondanks de kinderen en ze zijn het er vrijwel altijd over eens dat het de beste oplossing geweest is.
Ehm.... ik ben ook kind van gescheiden ouders maar ik vond het helemaal geen goede oplossing. En dat kleurt zeker mijn reacties hier. Ik kan wel zeggen dat na de scheiding van mijn ouders ik nooit meer dezelfde ben geweest als daarvoor. Ik was 16 toen.

Ik ben nu 48 en nóg, nog kan ik om toen, heel verdrietig zijn.
pi_145090616
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ehm.... ik ben ook kind van gescheiden ouders maar ik vond het helemaal geen goede oplossing. En dat kleurt zeker mijn reacties hier. Ik kan wel zeggen dat na de scheiding van mijn ouders ik nooit meer dezelfde ben geweest als daarvoor. Ik was 16 toen.

Ik ben nu 48 en nóg, nog kan ik om toen, heel verdrietig zijn.
Ik schreef dan ook ''vrijwel altijd'' :)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:11:01 #149
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145090671
Iedereen kleurt zijn mening naar eigen ervaringen of verhalen om iemand heen. Ook wel logisch. Daarbij is het gewoon niet te zeggen voor TS en partner wat het beste is voor de kinderen.
(zelf ook gescheiden ouders, ik was 12, nooit problemen mee gehad :+ )
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:11:38 #150
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145090695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:09 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik schreef dan ook ''vrijwel altijd'' :)
Toch wordt een scheiding omschreven als 'traumatisch' voor kinderen. En dat is niet niks. Het gaat dus niet alleen om de ouders en om hun wil. Het is zo makkelijk: "Oh is ie vreemdgegaan? Oh, wegwezen meid. Kies voor jezelf." Ik trek dat niet.
pi_145090740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:11 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Toch wordt een scheiding omschreven als 'traumatisch' voor kinderen. En dat is niet niks. Het gaat dus niet alleen om de ouders en om hun wil. Het is zo makkelijk: "Oh is ie vreemdgegaan? Oh, wegwezen meid. Kies voor jezelf." Ik trek dat niet.
Tsja, ruziënde ouders worden ook omschreven als ''traumatisch'' voor kinderen.
Zoals al gezegd voelen kinderen feilloos de spanningen in de relatie aan .
pi_145090886
quote:

Ik neem aan dat jij geen kinderen hebt, want voor mij komt mijn dochtertje zonder enige twijfel op plaats 1.

(waarmee niet gezegd is dat TS in de relatie moet blijven voor de kinderen, omdat dat helemaal niet in hun belang hoeft te zijn en een belangenafweging is bij dit soort zaken altijd aan de orde, maar kinderen totaal niet van belang: wat een kul!)
pi_145090992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:07 schreef PBateman1978 het volgende:

Ik hoor echt andere geluiden. Maar we hebben er beiden geen onderzoek naar gedaan dus houd ik mij maar vast aan de algemene opvatting onder diegenen die er iets van weten: ideaal is vader, moeder, stabiele en veilige omgeving. Gelet daarop is bij elkaar blijven en elkaar na het leven staan slechter dan uit elkaar met respect, maar het is zeker niet gezegd dat uit elkaar gaan per definitie de beste oplossing voor de kinderen is.
pi_145091024
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:

Tsja, ruziënde ouders worden ook omschreven als ''traumatisch'' voor kinderen.
Zoals al gezegd voelen kinderen feilloos de spanningen in de relatie aan .
Eens temeer reden voor TS en haar man om zaken uit te gaan praten en vervolgens een kijken wat het beste pad is voor de toekomst.
pi_145091041
Het maakt wat mij betreft nogal uit of TS haar partner stelselmatig initimiteit geweigerd heeft, seks als machtsmiddel gebruikt of de relatie zo geworden is dat hij er bij wijze van spreken 1 keer per maand en op z'n verjaardag op mocht en de seks dan ook nog eens routine was. (iets wat vrij vaak voor komt als ik zo om mij heen kijk)
pi_145091052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ga toch fietsen man. Zo naïef en ook egoïstisch vind ik jouw standpunt. Bah. :{w
Als ze eerder aan haar zelf had gedacht was waarschijnlijk de relatie veel makkelijker te redden. Dan had ze eerder een grens gesteld en meer alert geweest. Ik vind er weinig naief aan want hoe kun je er voor een ander zijn als er alles an jezelf mankeert.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:34:00 #157
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145091447
Na 3,5 jaar heb je vooral spijt dat je gepakt bent.

Ik gok dat hij tenopzichte van jou echt veranderd is, nu is er immers wat veranderd; hij is jou kwijt. De vraag is alleen blijft die verandering, of ebt dat met tijd weg als je hem opnieuw een kans geeft en valt alles weer terug in het oude rollen patroon.

Kennelijk zat er, ondanks jij beweert van niet, toch echt iets fout bij de relatie, want het komt ergens vandaan. Misschien was het niet spannend genoeg, misschien bood gewoon de kans zich aan, misschien kwam hij echt wat te kort, ik weet het niet. Maar als dat niet opgelost wordt, zit je binnen een jaar weer waar je nu zit.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_145091488
quote:
Vreemde visie. Die kinderen, haar man, zijn allemaal "ook" elementen uit haar leven en in haar leven. Dat zijn allemaal zaken die bij de TS 'thuis' horen. Daarnaast, bestaat er niet zoiets als een "zuiver eigen" gevoel (dat de gevoelens van anderen niet beïnvloeden kan en zal). Gevoelens hebben GEDEELDE effecten. Stel dat ze kiest voor haar zelf, maar haar kinderen komen onder die keuze ferm te lijden. Zal de TS zichzelf daar dan nog helemaal goed bij voelen ? Bij die gemaakte keuze ? Of spijt krijgen (achteraf).

Haar man heeft ook spijt. Hij wil die liefde (dat vertrouwde) niet kwijt. Wat zijn vreemd gaan niet goed praat, maar dit terzijde. Er zijn zoveel gevoelens om rekening mee te houden. Niet enkel je eigen gevoel (en gevoeligheid), ook de gevoeligheden (en gevoelens) bij al die anderen (man, kinderen). Dus dit plaatje, moet je wel zo compleet mogelijk trachten te zien. Zo open en ruim mogelijk. (en niet enkel denken aan jezelf, jezelf is/was ook die anderen in je leven)

In het ene geval is zo een scheiding een drama. In het andere geval de "betere" oplossing. Eventjes de kinderen buiten beschouwing gelaten, gaan man en vrouw best hierover met elkaar in een OPEN dialoog. Kunnen de wonden geheeld worden ? Kan er over andere opties gesproken worden ? Als die man echt verlangt naar seks met andere vrouwen, dan moet hij dat verlangen klaar en duidelijk op tafel durven/kunnen leggen. Alles open gooien (daar is moed voor nodig). Vervolgens zien waar je uitkomt, nog samen over uit (en overeen in) kan komen, etc...
pi_145091613
quote:
Alleen om de seks 3.5 jaar met dezelfde?????

Ja, ja.... Ging het nu om een slippertje en verder niets ok, maar dit gaat over een jarenlange affaire, iemand die er dus blijkbaar geen enkele moeite mee heeft zonder blikken of blozen te liegen, bedriegen en te konkelen. Dat is wel verdomde veel moeite voor iets wat zogenaamd niets betekend.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:41:55 #160
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145091657
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Alleen om de seks 3.5 jaar met dezelfde?????

Ja, ja.... Ging het nu om een slippertje en verder niets ok, maar dit gaat over een jarenlange affaire, iemand die er dus blijkbaar geen enkele moeite mee heeft zonder blikken of blozen te liegen, bedriegen en te konkelen. Dat is wel verdomde veel moeite voor iets wat zogenaamd niets betekend.
Dit dus ook, 3,5 jaar vereist volgensmij behoorlijk wat planning. In ieder geval de "hij was altijd zo druk met zijn werk en nooit thuis" heeft nu ook een stukje uitleg gehad. Dat gaat wel wat verder.
pi_145091697
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef formerjellybean het volgende:
Iemand 3,5 jaar vreemdgaat staat allang met een voet buiten de relatie en kan je me eigenlijk niet vertellen dat die bereid is om aan de relatie te willen werken.

Zij kan het wel willen maar er zijn 2 voor nodig iemand die zelf 3 1/2 jaar bezig is met een ander lijkt me nou niet de meest gemotiveerde persoon om aan een relatie te werken.
Ja dit...

Als hij al die moeite die hij in die ander heeft gestopt in zijn eigen relatie had gestopt had het er waarschijnlijk erg anders uitgezien.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_145091729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja dit...

Als hij al die moeite die hij in die ander heeft gestopt in zijn eigen relatie had gestopt had het er waarschijnlijk erg anders uitgezien.
Wie zegt dat hij dat niet al 20 jaar gedaan heeft.
pi_145091743
Once a cheater always a cheater.
pi_145091758
quote:

[..]

Konsekwentie?

^O^
pi_145091848
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:44 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij dat niet al 20 jaar gedaan heeft.
Maakt dat wat uit? Hij heeft er toch echt zelf voor gekozen om dit niet echt op tafel te leggen bij zijn partner, maar ergens anders heen te gaan.
3.5 jaar he terry, we hebben het hier niet over een keer struikelen om daarna eens goed na te denken over de eigen relatie en daarvoor te gaan of het te verbreken. Daar zou ik begrip voor kunnen hebben als het verder niet zo heel soepel loopt, maar 3.5 jaar achter iemands rug om dit zo doen, dat wijst voor mij op een onbetrouwbaarheid waar ik niets mee zou kunnen, het voor mij echt over en uit zou zijn.
pi_145091985
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit? Hij heeft er toch echt zelf voor gekozen om dit niet echt op tafel te leggen bij zijn partner, maar ergens anders heen te gaan.
3.5 jaar he terry, we hebben het hier niet over een keer struikelen om daarna eens goed na te denken over de eigen relatie en daarvoor te gaan of het te verbreken. Daar zou ik begrip voor kunnen hebben als het verder niet zo heel soepel loopt, maar 3.5 jaar achter iemands rug om dit zo doen, dat wijst voor mij op een onbetrouwbaarheid waar ik niets mee zou kunnen, het voor mij echt over en uit zou zijn.
Dat maakt wel degelijk uit.
Zoals ik al aangaf kunnen er ook andere redenen zijn waarom het zover gekomen is.
Stel je voor dat hij al jaren alle intimiteit geweigerd is terwijl hij ook al jaren geprobeerd heeft haar te bewegen daar wat aan te doen maar niks gewerkt heeft... dat maakt het een stuk begrijpelijker.
Intimiteit is nou eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie en seks hoort daar ook bij en ook ontbreekt dat dan kan hij nog steeds wel oprecht van haar houden, haar en de kinderen niet kwijt willen not to mention dat hij heel misschien niet zo blij is met het idee om de helft van zijn spullen, geld en huis kwijt te raken.
pi_145092016
quote:
Goede opmerking. Echter wij hoeven voor haar toch niet te beslissen ? Wel kunnen we ideeën aanreiken. Informatie die haar misschien beter kan helpen, daarin een keuze te maken.

Ik vind het een beetje raar, indien op een forum soort van "absolute" oplossingen zouden moeten worden aangeboden. Zo werkt het leven toch niet ? ;) Ieder mens maakt zijn eigen keuzes. En die keuzes maken/vormen ook die persoon zijn leven. Als buitenstaander is het dan ook ergens gemakkelijk om te zeggen van: Gooi die man buiten. Die uitspraak vergt slechts 1 minuutje tijd voor ons (voor sommigen wat langer ;) ) en we zijn het terug vergeten. Maar de TS dient er wel voor de rest van haar leven mee te leven...

Je kan die affaire ook anders zien. Die man kwam iets te kort en heeft in het geheim (gedurende een lange periode) dat tekort (via die andere vrouw) kunnen oplossen. Een plaatsje geven. Alleen was dit niet zo een gelukkig oplossing. Omdat het achter de rug was (en ook is uitgekomen).

De ideale oplossing (lijkt mij): OPENHEID. Durf meer open te zijn tegen elkaar, als partner. Men lacht mij er soms om uit. Als ik zeg dat man en vrouw beter een goede broer/zus verhouding met elkaar hebben (diepe, open, vriendschappelijke liefde) dan een goede seks (passie) relatie.

Er zijn vele vormen van relaties (daar kun je niet over oordelen, ieder kiest het zijne). Maar iedere relatievorm heeft wel zijn voor en nadelen. OPEN relaties, lijken me het meest eerlijk. Tracht open te zijn met je elkaar. Spreek over elkaars verlangens (ook verborgen verlangens). Tracht een goede broer/zus (vriend) van elkaar daarin te zijn. Zoek samen naar oplossingen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:52 schreef TerryStone het volgende:
Dat maakt wel degelijk uit. Zoals ik al aangaf kunnen er ook andere redenen zijn waarom het zover gekomen is. Stel je voor dat hij al jaren alle intimiteit geweigerd is terwijl hij ook al jaren geprobeerd heeft haar te bewegen maar niks gewerkt heeft... dat maakt het een stuk begrijpelijker. Intimiteit is nou eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie en seks hoort daar ook bij.
Inderdaad. BEGRIP. In welke mate kun je terug BEGRIP bij elkaar hiervoor vinden en dit op een andere "boeg" gooien. Dat lijkt me de eerste keuze om te maken. Kan de TS hier begrip voor opbrengen ? Durft (en kan) de man hier verder met haar over praten ? Het hele verhaal bij elkaar open gooien. De relatie daarin terug een kans geven. Of is het game over... Het begrip is op, het ego stelt zijn grens, etc...
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:55:03 #168
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_145092088
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja dit...

Maar waarschijnlijk vond hij de situatie zoals het was: twee vrouwen, van beide de lusten en wat minder lasten, beter dan alle moeite in zijn eigen relatie stoppen. Ik neem aan dat hij het anders wel gedaan had.

Hoe dan ook, hij is al eens betrapt op een slippertje, en daarna doet hij 3,5 jaar doodleuk er nog een schepje bovenop. Lijkt me niet dat hij veranderd is, maar zich gewoon realiseerd wat hij kwijt is. Hij had na al die tijd wellicht niet gedacht betrapt te worden.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 14:56:35 #169
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_145092141
Is TS nu verdwenen?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_145092242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:56 schreef 2NutZ het volgende:
Is TS nu verdwenen?
Daar lijkt het wel op.
pi_145092253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:55 schreef Frag_adder het volgende:
Hoe dan ook, hij is al eens betrapt op een slippertje, en daarna doet hij 3,5 jaar doodleuk er nog een schepje bovenop. Lijkt me niet dat hij veranderd is, maar zich gewoon realiseert wat hij kwijt is. Hij had na al die tijd wellicht niet gedacht betrapt te worden.
Inderdaad. Hoe veel mensen verlangen er niet naar "seks" buiten een relatie ? Sommige niet, sommigen wel. Maar ze willen daarnaast ook een goede huisvader en partner zijn. En dat zijn velen ook. Die kwaliteiten hebben ze ook. Toch valt het één (die sekshonger) niet goed met het ander (hun liefde) te rijmen. Nochtans er bestaan daar oplossingen voor. Maar die moeten de partners samen bespreken. Ook daar is geen algemeen recept voor.

Als de TS bv erop staat van. Geen seks met anderen. Ook niet elders. Dit blijft strikt tussen ons. Of anders vlieg je buiten. Dan is dat een duidelijke lijn. En als die man die lijn niet kan volgen (ook al wil hij ergens wel graag, maar het lukt hem toch niet), dan lijkt de consequentie me duidelijk. De één heeft meer begrip, de ander niet. En ieder heeft zijn grens. Ergens...

quote:
Is TS nu verdwenen?
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Daar lijkt het wel op.
Laten we het woord terug aan Jenny-VK geven (ok) ?
pi_145092294
quote:
Is TS nu verdwenen?
Vaak bij dit soort topics. ;(
pi_145092390
TS, heb je al een SOA-test gedaan?
En realiseer je, dat zelfs als je hem terug neemt, gaat praten, in therapie gaat, het vertrouwen nooit 100% terug zal komen.. kun je daar mee leven?
dag
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:09:25 #174
64831 2NutZ
pi_145092561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vaak bij dit soort topics. ;(
Valt mij ook vaak op, jammer. Ben wel benieuwd naar de conclusie al verwacht ik van deze TS dat ze hem gewoon terugneemt.
Lijkt mij echt een hel, bij elke twijfel gelijk denken dat hij vreemd gaat ;(
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 15:12:29 #175
434988 taya22
Gewoon omdat het kan
pi_145092654
Lastig parket. Het accepteren is geen optie voor je begrijp ik?
Dus dan is hij helaas de gebeten hond. Einde huwelijk, denk ik dan. Natuurlijk gaat hij er kapot aan. Zoiets heeft echt meer tijd dan twee maanden nodig, dus die 'smoes' (hij zal het heust op zijn manier wel menen) gaat nu nog niet op.

Misschien echt even het contact helemaal op alle manieren verbreken. Allleen zo kan je erachter komen wat je zelf eigenlijk wilt, lijkt mij
pi_145093120
Hier is in mijn optiek maar één goed advies mogelijk en dat is:

hoe ontzettend moeilijk ook, deze relatie definitief beëindigen TS... juist ook voor jullie kinderen!

Dat zit hem niet per se in één of twee slippertjes, maar met name in het herhalen ervan na een eerder ultimatum en vooral natuurlijk het 3,5 jaar lang (3,5 jaar!!!!!) liegen en bedriegen. Dat überhaupt kúnnen en de respectloosheid en liefdeloosheid daarvan, zowel naar jou toe als naar de kinderen. Eventuele (andere) problemen (en ja, die zullen er vast zijn) doen er dan simpelweg niet meer toe. Die kerel is een bepaalde grens over gegaan, die never nooit meer te rechtvaardigen, laat staan te "fixen" valt!

Heerlijk voorbeeld voor de kinderen ook, zowel zijn gedrag als jouw gedrag als je die kerel toch weer terug gaat nemen. Dat jij liefde en (zelf)respect dan opoffert uit angst, gewenning of financiële/praktische motieven. Dit alles nog naast de hevige spanning en de aanwezigheid van een zwaar gefrustreerde moeder (en vader) die een voortzetting van deze relatie sowieso al voor de kinderen zal betekenen...

De enige reden waarom die kerel nu zit te janken is omdat hij gesnapt is en naar de buitenwereld toe nu niet meer de ideale vader en partner, nu niet meer het ideale gezin, kan uithangen. Dat hij nauwelijks tot geen liefde en respect voor jou (meer) voelt/heeft, heeft hij met dit gedrag al overduidelijk bewezen. Het is ook niet dat hij hier zelf mee gekomen is hè... had jij hem niet betrapt, dan was hij hier op zeker nog vrolijk mee doorgegaan :X

Wat mij betreft is al het andere advies en het verdedigen van die kerel zowel 8)7 als :r
Tails tell tales
pi_145093714
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:26 schreef Forbry het volgende:

hoe ontzettend moeilijk ook, deze relatie definitief beëindigen TS... juist ook voor jullie kinderen!
Tsss, wat een onvolwassen reactie. Je ziet het te zwart-wit.
pi_145093894
quote:

Dat zit hem niet per se in één of twee slippertjes, maar met name in het herhalen ervan na een eerder ultimatum en vooral natuurlijk het 3,5 jaar lang (3,5 jaar!!!!!) liegen en bedriegen. Dat überhaupt kúnnen en de respectloosheid en liefdeloosheid daarvan, zowel naar jou toe als naar de kinderen. Eventuele (andere) problemen (en ja, die zullen er vast zijn) doen er dan simpelweg niet meer toe. Die kerel is een bepaalde grens over gegaan, die never nooit meer te rechtvaardigen, laat staan te "fixen" valt!

Heerlijk voorbeeld voor de kinderen ook, zowel zijn gedrag als jouw gedrag als je die kerel toch weer terug gaat nemen. Dat jij liefde en (zelf)respect dan opoffert uit angst, gewenning of financiële/praktische motieven. Dit alles nog naast de hevige spanning en de aanwezigheid van een zwaar gefrustreerde moeder (en vader) die een voortzetting van deze relatie sowieso al voor de kinderen zal betekenen...

De enige reden waarom die kerel nu zit te janken is omdat hij gesnapt is en naar de buitenwereld toe nu niet meer de ideale vader en partner, nu niet meer het ideale gezin, kan uithangen. Dat hij nauwelijks tot geen liefde en respect voor jou (meer) voelt/heeft, heeft hij met dit gedrag al overduidelijk bewezen. Het is ook niet dat hij hier zelf mee gekomen is hè... had jij hem niet betrapt, dan was hij hier op zeker nog vrolijk mee doorgegaan :X

Wat mij betreft is al het andere advies en het verdedigen van die kerel zowel 8)7 als :r
Vanwaar die harde reactie Forby ? Het is alvast geen "liefdevolle" uitspraak (conclusie) van je. Jammer. Maar ieder zijn mening natuurlijk ;) Misschien iets typisch Nederlands. "The Hard Way" ?

Jammer dat we de TS niet meer horen. In welke mate kan zij begrip aan haar partner hiervoor schenken ? Dit met hem bespreken. De relatie herdefiniëren. Waarbij de vertrouwensbreuk eventueel hersteld kan worden, etc.
pi_145094060
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:42 schreef Deckard het volgende:

[..]

Tsss, wat een onvolwassen reactie. Je ziet het te zwart-wit.
Zwart-wit of niet, in mijn beleving is dit de enige -juist volwassen- reactie ;)

Gelukkig ook wel eens iemand met ballen gezien. Een vrouw waarvan de man één of andere hoge pief was (en dus ook altijd "druk" :') ) en die ook al tijden een affaire bleek te hebben en ja, ook die man wilde de relatie met zijn vrouw behouden toen hij werd betrapt. Hij had zowel zijn vrouw als hun kinderen al die tijd voorgelogen over zijn "whereabouts" en andere zaken (wat altijd zo is bij een affaire). Die vrouw heeft toen dat uitkwam bijna onmiddellijk de scheiding aangevraagd en nooit meer teruggekeken. De (ook toen) al oudere kinderen hebben hun vader daarna ook nooit meer willen zien (want zij voelden zich ook bedrogen). Dat laatste (van die kinderen) had wat mij betreft niet gehoeven, maar dat eerste (van die vrouw) vind ik echt _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 01-10-2014 17:56:46 ]
Tails tell tales
pi_145094118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:47 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Vanwaar die harde reactie Forby ? Het is alvast geen "liefdevolle" uitspraak (conclusie) van je. Jammer. Maar ieder zijn mening natuurlijk ;) Misschien iets typisch Nederlands. "The Hard Way" ?

Jammer dat we de TS niet meer horen. In welke mate kan zij begrip aan haar partner hiervoor schenken ? Dit met hem bespreken. De relatie herdefiniëren. Waarbij de vertrouwensbreuk eventueel hersteld kan worden, etc.
Actie-reactie en ik vind die mán hard, té hard (door er 3,5 jaar lang een affaire op na te houden). "The hard way" is soms nou éénmaal "the only way".
Tails tell tales
pi_145094210
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:54 schreef Forbry het volgende:
Actie-reactie en ik vind die mán hard, té hard (door er 3,5 jaar lang een affaire op na te houden). "The hard way" is soms nou éénmaal "the only way".
But is it the "right" way ? ;) Er zijn meerdere wegen naar Rome. Daarnaast (als buitenstaander) is het vaak moeilijk hierover te beslissen. Wij voelen die gevoelens niet, wij zijn die ander niet, wij kennen heel de situatie niet, etc.. Het is jammer dat de TS niet meer reageert. Haar gevoelens, verlangens (toekomst) kunnen hier een antwoord op bieden. Een eerste stap. Welke stap, zet ze. Welke beslissing neemt ze...
pi_145094764
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 15:57 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

But is it the "right" way ? ;) Er zijn meerdere wegen naar Rome. Daarnaast (als buitenstaander) is het vaak moeilijk om daarover te beslissen. Wij voelen die gevoelens niet, wij zijn die ander niet, wij kennen heel de situatie niet, etc.. Het is jammer dat de TS niet meer reageert. Haar gevoelens, verlangens (toekomst) kunnen hier een antwoord op bieden. Een eerste stap. Welke stap, zet ze. Welke beslissing neemt ze...
Vind ik wel, anders had ik dat niet als "advies" gegeven. Tuurlijk is het niet aan mij, maar aan TS om te beslissen, dat is altijd zo. En ja, TS weet (veel) meer dan wij, ook dat is altijd zo. :)

Wat mij betreft zijn er gewoon bepaalde grenzen. Daarbinnen is er (heel) veel nuance/begrip/vergeving/whatever mogelijk. Daarbuiten niet. Een affaire van 3,5 jaar die niet zelf is opgebiecht, volgend op -in ieder geval- één eerder slippertje met een bijbehorend ultimatum... dat vind IK zo'n grens.

Het gaat bij dit soort dingen ook niet om de seks die er bij vreemdgaan komt kijken, maar om (een gebrek aan) eerlijkheid/openheid, vertrouwen en een bepaalde mate van liefde en respect voor elkaar/de ander...

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 01-10-2014 16:23:17 ]
Tails tell tales
pi_145094799
Bepaalde grenzen.. maar er wordt ook wel heel erg veel gescheiden in NL.. Steek je er dan zelf ook wel voldoende moeite in?
dag
pi_145096567
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:13 schreef Peter het volgende:
Bepaalde grenzen.. maar er wordt ook wel heel erg veel gescheiden in NL.. Steek je er dan zelf ook wel voldoende moeite in?
In een materiële wegwerpmaatschappij waarbij haast alles is te vervangen en aanbod als overvloedig wordt gezien, hoeven mensen niet iets anders te verwachten.

Daarnaast zijn mensen tegenwoordig niet zo van principes meer, want de maatschappij verandert relatief snel om steeds aan dezelfde principes te kunnen houden. Veel mensen handelen (daarom) conform de mogelijke consequenties. Dat het fenomeen scheiding nu bestaat, daar zouden mensen blij van moeten zijn.
pi_145096652
quote:
Ik ben 23 jaar getrouwd met mijn man, we hebben 2 kinderen (12 en 13) ik heb een goed leven met hem, het ontbreekt ons aan niets.
quote:
Een goed leven met iemand hebben moeten we idd niet willen. Juist ook voor de kinderen....die verdienen een slechter leven waar het hun aan van alles ontbreekt. Worden ze gelukkig van.
pi_145096751
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:11 schreef Forbry het volgende:
Wat mij betreft zijn er gewoon bepaalde grenzen. Daarbinnen is er (heel) veel nuance/begrip/vergeving/whatever mogelijk. Daarbuiten niet. Een affaire van 3,5 jaar die niet zelf is opgebiecht, volgend op -in ieder geval- één eerder slippertje met een bijbehorend ultimatum... dat vind IK zo'n grens.
Klopt. Maar je zegt het zelf, dat is JOUW grens. Hoeft niet ook de grens (weerstand) bij de TS te zijn. Zoals je ook reeds schreef, dit is en blijft allemaal heel persoonlijk. Vandaar ook, dat advies hierover op een forum vinden, soms een beetje "raar" kan zijn. Kun je uit al die invloeden (en meningen van anderen) uiteindelijk je eigen mening nog vormen. Zonder je hierbij teveel te laten beïnvloeden ? Door wat 'Right' or 'Wrong' is, volgens die anderen...
pi_145096827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Een goed leven met iemand hebben moeten we idd niet willen. Juist ook voor de kinderen....die verdienen een slechter leven waar het hun aan van alles ontbreekt. Worden ze gelukkig van.
Je vergeet een lap tekst
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:20:00 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145097094
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

Precies. Alsof dit niet meer telt. Nee, er moet onmiddellijk gescheiden worden. Alsof je je handen ergens aan brandt.
pi_145097215
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:20 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Precies. Alsof dit niet meer telt. Nee, er moet onmiddellijk gescheiden worden. Alsof je je handen ergens aan brandt.
Over zwart wit gesproken. :P :D
pi_145097715
TS is niet verdwenen! heb alle reacties gelezen en er mist veel info ja. Het is wel fijn om de meningen van andere mensen te horen positief en negatief, het zet je aan het denken op een andere manier. dit is veel moeilijker uit mijn eigen omgeving te halen, je merkt dat de omgeving aanstuurt op een verzoening. maar ze zijn niet objectief. ze kennen ons niet anders als het stel dat we zijn.

Zal nog wat antwoorden op de vragen die gesteld zijn. ja we waren er beiden bij met het uit elkaar groeien. wat ik al aangaf, mijn man werkt veel, hij maakt een goede 70 uur per week. Hij moet veel netwerken en heeft dus ook veel verplichtingen van werk waar hij naar toe gaat/moet. het wereldje waar hij met de andere hoge piefen in zit, is toch anders dan van een man met een 9-17 baan.
Dit is de belangrijkste reden waarom we elkaar weinig zien.

Mijn man ik zijn vanaf ons 16e bij elkaar, getrouwd toen we 20 waren. Is dus een erg lange tijd! Hij is altijd bezig geweest met zijn carriere terwijl ik thuis alles regelde. Aan materiele zaken heb ik nooit wat moeten missen, aan tijd en aandacht zeker wel.

Ik heb vaker mijn twijfels gehad door de jaren heen, maar heb daar mijn ogen voor gesloten. Veiligheid en zekerheid heb ik zeker altijd gehad en wat ik al eerder aangaf hij is een goede vader voor de kinderen. Ik hou van hem en zit ook altijd met het vraagstuk als je zo lang bij elkaar bent, is het dan te verwachten dat je zo lang monogaam blijft? En meteen denk ik: tja ik ben het zelf wel

Wat betreft het vreemdgaan. 6 jaar geleden had ik bewijs van een slippertje, is toen meteen de kiem ingesmoord. We hebben toen weer helemaal opnieuw voor elkaar gekozen en natuurlijk ging dat goed, totdat de sleur er weer in sluipt. Je bent bezig met de kinderen en je vrienden en familie en hij dan ook nog met zijn werk.

Over de vrouw waar hij 3.5 jaar wat mee heeft gehad, heb begrepen dat dit niet op regelmatige basis was, 1 keer in de zoveel tijd en alleen sex. Zij is volgens mij 35 jaar, weet niet veel van haar behalve dat het wat betreft uiterlijk een erg aantrekkelijke vrouw is, ze heeft geen relatie.

Wat kan ik verder nog vertellen. Mijn man is in zijn gedrag extravert, ik introvert, groot verschil. Het is vaak moeilijk communiceren met hem, hij is absoluut geen prater, het is een binnvetter die niemand wilt nodig hebben, alels zelf oplossen, een echte alpha-man. Ik heb hem altijd in alles gesteund, maar door de jaren heen neem je elkaar dan helaas als vanzelfsprekend.

Natuurlijk zijn er veel verwijten geweest na het eerste slippertje en daardoor is het vertrouwen nooit helemaal nooit terug gekomen. Ook ik heb dingen gezegd door de jaren heen die je niet meer kan terugnemen. Ik heb hem een tijd daarna op afstand gehouden, kon na het eerste slippertje mezelf niet weer meteen helemaal geven.

Ik krijg nu het tegenovergestelde, een man die nu bijna elke minuut van de dag aan mij besteedt. Hij geeft nu openheid in zaken en hij weet dat ALS ik hem terugneem er flink wat zal veranderen. Hij zal nu naar mijn regels moeten leven om het vertrouwen weer terug te krijgen, ik op plaats 1

maar ik zie er ook meteen de gevaren van in, op deze manier doet die andere persoon alles wat je vraagt met reden terug te komen. Als iemand echt veranderd is, dan zal het slagen, indien niet dan zal er weer een herhaling zijn en dat kan over lange of korte tijd zijn.

tuurlijk weet ik dat mensen hier niets over kunnen zeggen, ze kennen ons niet, maar toch helpt het me om dit alles zelf te schrijven.

hoopte ook dat er misschien vrouwen of mannen waren die hetzelfde hebben meegemaakt. en wat mannen hiervan vinden, mannen en vrouwen kijken vaak toch anders tegen bepaalde dingen aan.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:37:11 #191
64831 2NutZ
pi_145097793
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:35 schreef Jenny-VK het volgende:
TS is niet verdwenen! heb alle reacties gelezen en er mist veel info ja. Het is wel fijn om de meningen van andere mensen te horen positief en negatief, het zet je aan het denken op een andere manier. dit is veel moeilijker uit mijn eigen omgeving te halen, je merkt dat de omgeving aanstuurt op een verzoening. maar ze zijn niet objectief. ze kennen ons niet anders als het stel dat we zijn.

Zal nog wat antwoorden op de vragen die gesteld zijn. ja we waren er beiden bij met het uit elkaar groeien. wat ik al aangaf, mijn man werkt veel, hij maakt een goede 70 uur per week. Hij moet veel netwerken en heeft dus ook veel verplichtingen van werk waar hij naar toe gaat/moet. het wereldje waar hij met de andere hoge piefen in zit, is toch anders dan van een man met een 9-17 baan.
Dit is de belangrijkste reden waarom we elkaar weinig zien.

Mijn man ik zijn vanaf ons 16e bij elkaar, getrouwd toen we 20 waren. Is dus een erg lange tijd! Hij is altijd bezig geweest met zijn carriere terwijl ik thuis alles regelde. Aan materiele zaken heb ik nooit wat moeten missen, aan tijd en aandacht zeker wel.

Ik heb vaker mijn twijfels gehad door de jaren heen, maar heb daar mijn ogen voor gesloten. Veiligheid en zekerheid heb ik zeker altijd gehad en wat ik al eerder aangaf hij is een goede vader voor de kinderen. Ik hou van hem en zit ook altijd met het vraagstuk als je zo lang bij elkaar bent, is het dan te verwachten dat je zo lang monogaam blijft? En meteen denk ik: tja ik ben het zelf wel

Wat betreft het vreemdgaan. 6 jaar geleden had ik bewijs van een slippertje, is toen meteen de kiem ingesmoord. We hebben toen weer helemaal opnieuw voor elkaar gekozen en natuurlijk ging dat goed, totdat de sleur er weer in sluipt. Je bent bezig met de kinderen en je vrienden en familie en hij dan ook nog met zijn werk.

Over de vrouw waar hij 3.5 jaar wat mee heeft gehad, heb begrepen dat dit niet op regelmatige basis was, 1 keer in de zoveel tijd en alleen sex. Zij is volgens mij 35 jaar, weet niet veel van haar behalve dat het wat betreft uiterlijk een erg aantrekkelijke vrouw is, ze heeft geen relatie.

Wat kan ik verder nog vertellen. Mijn man is in zijn gedrag extravert, ik introvert, groot verschil. Het is vaak moeilijk communiceren met hem, hij is absoluut geen prater, het is een binnvetter die niemand wilt nodig hebben, alels zelf oplossen, een echte alpha-man. Ik heb hem altijd in alles gesteund, maar door de jaren heen neem je elkaar dan helaas als vanzelfsprekend.

Natuurlijk zijn er veel verwijten geweest na het eerste slippertje en daardoor is het vertrouwen nooit helemaal nooit terug gekomen. Ook ik heb dingen gezegd door de jaren heen die je niet meer kan terugnemen. Ik heb hem een tijd daarna op afstand gehouden, kon na het eerste slippertje mezelf niet weer meteen helemaal geven.

Ik krijg nu het tegenovergestelde, een man die nu bijna elke minuut van de dag aan mij besteedt. Hij geeft nu openheid in zaken en hij weet dat ALS ik hem terugneem er flink wat zal veranderen. Hij zal nu naar mijn regels moeten leven om het vertrouwen weer terug te krijgen, ik op plaats 1

maar ik zie er ook meteen de gevaren van in, op deze manier doet die andere persoon alles wat je vraagt met reden terug te komen. Als iemand echt veranderd is, dan zal het slagen, indien niet dan zal er weer een herhaling zijn en dat kan over lange of korte tijd zijn.

tuurlijk weet ik dat mensen hier niets over kunnen zeggen, ze kennen ons niet, maar toch helpt het me om dit alles zelf te schrijven.

hoopte ook dat er misschien vrouwen of mannen waren die hetzelfde hebben meegemaakt. en wat mannen hiervan vinden, mannen en vrouwen kijken vaak toch anders tegen bepaalde dingen aan.
Even lezen. Merk vaker dat mensen die al vanaf jeugd bij elkaar zijn vaak een vreemdganger in de relatie hebben :o
pi_145098428
Mij valt op dat het vaak (mannelijke) hoge pieven/piefen (?) zijn óf de vrouwen daarvan (!). :')
(Maar ik heb in mijn omgeving ook relatief veel met zulke mensen van doen (gehad), dus echt een goed/eerlijk beeld over de "gemiddelde vreemdganger" heb ik denk ik niet).
Tails tell tales
pi_145098458
Ik voor mijzelf kan niet begrijpen dat als je in een niet open-relatie vreemdgaat, betrapt word en daarna alsnog 3,5 jaar vreemdgaat, liegt en bedriegt dat je partner het zelfs maar overweegt om je niet aan de kant te schoppen.

3,5 jaar liegen, de tering. Mijn partner ging er diezelfde avond uit en de vrienden mogen de spullen ophalen. Kinderen of geen kinderen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_145098541
"Grappig" ook, dat het excuus vaak zit in het vele werken, maar dan juist wel tijd/energie hebben om er een affaire op na te houden :')
Tails tell tales
pi_145098633
Hoe kan hij het contact met haar verbreken als ze samenwerken?
En heb je een SOA-test gedaan?
En kun je leven met een partner die je niet 100% vertrouwt?
En verwacht je dat hij gas terug kan nemen met werk om meet tijd in jullie relatie te stoppen? Wil hij dat? Wat spreek je dan concreet af? Is dat genoeg?
dag
pi_145099700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:01 schreef Peter het volgende:
Hoe kan hij het contact met haar verbreken als ze samenwerken?
En heb je een SOA-test gedaan?
En kun je leven met een partner die je niet 100% vertrouwt?
En verwacht je dat hij gas terug kan nemen met werk om meet tijd in jullie relatie te stoppen? Wil hij dat? Wat spreek je dan concreet af? Is dat genoeg?
het is een groot bedrijf, werken niet op zelfde afdeling. Soa test gedaan, gelukkig niets opgelopen.
wat betreft werk zal gas terugnemen moeilijk zijn. als hij terug komt, dan wordt het werken en dan meteen naar huis. geen extra netwerk-uitjes ed meer, tijd voor mij en de kinderen.
hij heeft beloofd dit nooit meer te doen, ik ben zijn grote liefde zegt hij, zonder mij kan hij niet. hij houdt me nu ook de hele dag op de hoogte van zijn meetings en waar hij is en met wie
pi_145099841
Als ik jullie was zou ik er hulp bij halen, een relatietherapeut o.i.d. Die kan jullie beiden aan het denken zetten door kritische vragen te stellen die je confronteren met wat je nu eigenlijk echt wilt: met je relatie, met jezelf, welke band er nog is, hoe met elkaar en de kinderen om te gaan. Die kan je helpen serieus na te denken over wat er nog over is en of dit genoeg is om verder te gaan of niet. Een spiegel voorhouden, dus.

Als hij zich volledig moet gaan voegen naar jouw regels, zoals je zegt, gaat het volgens mij niet werken. Als jullie er voor kiezen samen verder te gaan, moet het iets zijn van jullie samen. Op enig moment dan dus een streep onder het verleden en samen bepalen hoe verder. Met de daarbij behorende afspraken waar jullie elkaar op mogen en moeten aanspreken. Dat lijkt me nog hele kluif, overigens.

De keuze die je nu gaat maken zou er eentje voor lange periode moeten zijn, en het zou, lijkt mij, goed zijn jezelf en elkaar voldoende tijd en kritische blik te gunnen om een weloverwogen keuze te maken.
Is dat zo?
pi_145099881
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:36 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]ik ben zijn grote liefde zegt hij, zonder mij kan hij niet. hij houdt me nu ook de hele dag op de hoogte van zijn meetings en waar hij is en met wie
Klinkt ook niet gezond... hulp van buiten kan de boel helpen op de rit te krijgen denk ik ook..
dag
pi_145100010
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:35 schreef Jenny-VK het volgende:
Hij zal nu naar mijn regels moeten leven
Ga scheiden en neem een hond.
Seriously.
pi_145100162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Klinkt ook niet gezond... hulp van buiten kan de boel helpen op de rit te krijgen denk ik ook..
Klinkt als aanstellerij en als het standaard riedeltje van iemand die op vreemdgaan betrapt is...
Tails tell tales
pi_145100220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:49 schreef Forbry het volgende:

[..]

Klinkt als aanstellerij en als het standaard riedeltje van iemand die op vreemdgaan betrapt is...
Je hebt ervaring? Aan welke zijde van het verhaal?
dag
pi_145100316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:36 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]

het is een groot bedrijf, werken niet op zelfde afdeling. Soa test gedaan, gelukkig niets opgelopen.
wat betreft werk zal gas terugnemen moeilijk zijn. als hij terug komt, dan wordt het werken en dan meteen naar huis. geen extra netwerk-uitjes ed meer, tijd voor mij en de kinderen.
hij heeft beloofd dit nooit meer te doen, ik ben zijn grote liefde zegt hij, zonder mij kan hij niet. hij houdt me nu ook de hele dag op de hoogte van zijn meetings en waar hij is en met wie
Klinkt echt gezond ja.
pi_145100333
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Je hebt ervaring? Aan welke zijde van het verhaal?
Nee, gelukkig geen directe ervaring (aan welke zijde dan ook), maar c'mon... dit soort uitspraken, binnen deze context, lijken mij wel algemeen bekend hoor.
Tails tell tales
pi_145100373
quote:
Hallo,

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger is mijn mening en ervaring (althans groot deel).
Ongeveer hetzelfde verhaal.
Trap er niet in. Ga mij niet achterna
pi_145100374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:55 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nee, gelukkig geen directe ervaring (aan welke zijde dan ook), maar c'mon... dit soort uitspraken, binnen deze context, lijken mij wel algemeen bekend hoor.
Tja, als ze er mee wil kappen, moet ze wel zeker zijn dat er geen gezamenlijke toekomst meer is en dat hij toch stiekem niet echt wil.. ook dan is therapie handig..
dag
pi_145100427
Dus voor de zoveelste keer heb jij het k-vocht van een andere vrouw van de pielie van je vent gesabbeld en dan vraag je je nog af of je hem terug moet nemen. Smaakte het zo goed?
pi_145100447
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:56 schreef Zoev het volgende:

[..]

Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger is mijn mening en ervaring (althans groot deel).
Ongeveer hetzelfde verhaal.
Trap er niet in. Ga mij niet achterna
Jij ging terug naar je partner? leek ook echt veranderd? Maar ging daarna niet goed?

Peter, therapie lijkt me een must, dit is niet 123 op te lossen
pi_145101111
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:34 schreef Frag_adder het volgende:
Na 3,5 jaar heb je vooral spijt dat je gepakt bent.

Ik gok dat hij tenopzichte van jou echt veranderd is, nu is er immers wat veranderd; hij is jou kwijt. De vraag is alleen blijft die verandering, of ebt dat met tijd weg als je hem opnieuw een kans geeft en valt alles weer terug in het oude rollen patroon.

Kennelijk zat er, ondanks jij beweert van niet, toch echt iets fout bij de relatie, want het komt ergens vandaan. Misschien was het niet spannend genoeg, misschien bood gewoon de kans zich aan, misschien kwam hij echt wat te kort, ik weet het niet. Maar als dat niet opgelost wordt, zit je binnen een jaar weer waar je nu zit.
Ik ben het hier mee eens ja.

Maar als er al wat fout zit in de relatie en de man van TS heeft daarom er 3,5 jaar een
affaire op na gehouden, dan zit hij alsnog fucking 10000% fout. Hij had moeten aangeven
dat er iets niet goed zit ipv een jongere vrouw regelmatig te neuken. :{
TS heeft niet eens de kans gehad iets te doen aan wat er fout zou kunnen zitten in de relatie.
pi_145101868
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:14 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ik ben het hier mee eens ja.

Maar als er al wat fout zit in de relatie en de man van TS heeft daarom er 3,5 jaar een
affaire op na gehouden, dan zit hij alsnog fucking 10000% fout. Hij had moeten aangeven
dat er iets niet goed zit ipv een jongere vrouw regelmatig te neuken. :{
TS heeft niet eens de kans gehad iets te doen aan wat er fout zou kunnen zitten in de relatie.
Er is natuurlijk een categorie mannen die vreemdgaat omdat het kan, er hoeft niet altijd een oorzaak te zijn thuis. Vroeger jarenlang een vriend gehad die vreemdgaan in zijn DNA had zitten. Vriendin, verloofde, getrouwd, kinderen 20 jaar oud of 35 jaar oud, betrapt en sorry zeggen of niet betrapt. Het maakte allemaal niet uit. Ook hebben we er wel over gesproken maar ongeacht hoe gelukkig hij thuis was het was voor hem onmogelijk om maar met één vrouw seks te hebben, vreemdgaan na het werk, bij vakanties van te voren via internet al een neukadresje regelen (want hey, een Italiaanse of een Hongaarse had hij nog niet gehad. (Relaties had hij nooit met anderen)

Ergens altijd wel grappige gesprekken gehad, hij die ongeacht zijn situatie alles neukte, en ik die in twee lange relaties (6 en 7 jaar) nooit ben vreemdgegaan.

Vaak is er een oorzaak vanuit de relatie, sommige mannen zijn gewoon klootzakken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_145102233
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:32 schreef hottentot het volgende:

[..]

Er is natuurlijk een categorie mannen die vreemdgaat omdat het kan, er hoeft niet altijd een oorzaak te zijn thuis. Vroeger jarenlang een vriend gehad die vreemdgaan in zijn DNA had zitten. Vriendin, verloofde, getrouwd, kinderen 20 jaar oud of 35 jaar oud, betrapt en sorry zeggen of niet betrapt. Het maakte allemaal niet uit. Ook hebben we er wel over gesproken maar ongeacht hoe gelukkig hij thuis was het was voor hem onmogelijk om maar met één vrouw seks te hebben, vreemdgaan na het werk, bij vakanties van te voren via internet al een neukadresje regelen (want hey, een Italiaanse of een Hongaarse had hij nog niet gehad. (Relaties had hij nooit met anderen)

Ergens altijd wel grappige gesprekken gehad, hij die ongeacht zijn situatie alles neukte, en ik die in twee lange relaties (6 en 7 jaar) nooit ben vreemdgegaan.

Vaak is er een oorzaak vanuit de relatie, sommige mannen zijn gewoon klootzakken.
Iets dergelijks wilde ik ook net posten. Sommige mannen zijn gewoon klootzakken (en sommige vrouwen gewoon bitches). Er hoeft niet altijd een (andere) reden te zijn.

Daarnaast dus ook helemaal eens met deze post van jou:

quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:57 schreef hottentot het volgende:
Ik voor mijzelf kan niet begrijpen dat als je in een niet open-relatie vreemdgaat, betrapt word en daarna alsnog 3,5 jaar vreemdgaat, liegt en bedriegt dat je partner het zelfs maar overweegt om je niet aan de kant te schoppen.

3,5 jaar liegen, de tering. Mijn partner ging er diezelfde avond uit en de vrienden mogen de spullen ophalen. Kinderen of geen kinderen.
Ik kan hier wel heel negatief blijven posten, maar mijn mening zal uiteindelijk toch steeds op bovenstaande uitkomen. Ik vind het van lafheid en/of een gebrek aan zelfrespect getuigen als je bij zo'n notoire leugenaar en bedrieger blijft... Bij iemand die je op dit vlak al éérder een kans hebt gegeven en die wéderom de fout is ingegaan en hoe zeg... 3,5 jaar lang (en langer als je hem niet wederom betrapt had)!!! Ik vind dat ook heel slecht naar je kinderen toe. Als voorbeeldfunctie, maar verder denk ik ook dat zij zo in een hele onprettige/ongezonde gezinssituatie terechtkomen.

Maar goed, TS, ik vind het wel heel sneu voor je en ik snap ook best dat het vanaf de zijlijn allemaal heel makkelijk praten is... sterkte!
Tails tell tales
pi_145102410
Een man houdt nu eenmaal van wat afwisseling en het is daarom ook logisch dat ie regelmatig veranderd,
pi_145102945
quote:

[..]

Bah ja :{ Gatver. Ik kan zelf niet snappen waarom die behoefte zo sterk kan zijn maar het is ongetwijfeld zo ja. Ook gewoon met kinderen en alles.. sommigen zetten er wel veel voor op het spel. Egoïstisch wel.

Sommige mensen die.. tja. Die kunnen gewoon niet anders ofzo nee. Vroeg of laat.. :{ Maar ik hoop
voor TS dat haar man niet tot die categorie behoort, dan is er nog wat te redden door datgene op te lossen wat er niet goed zit in de relatie.

Alhoewel ik hoop dat TS die gozer aan de kant zet. Kinderen maken het wel ingewikkelder
maar ik zou mijn kinderen bij willen brengen ZEKER niet bij iemand te blijven die jou bedriegt (godverdomme jarenlang ook nog en niet eens eenmalig).

quote:
3s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een man houdt nu eenmaal van wat afwisseling en het is daarom ook logisch dat ie regelmatig veranderd,
Daar kunnen ze dan maar beter eerlijk over zijn.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:20:09 #213
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145103807
quote:

[..]

Er is natuurlijk een categorie mannen die vreemdgaat omdat het kan, er hoeft niet altijd een oorzaak te zijn thuis. - knip -
Dit is zeker waar.
pi_145104060
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:59 schreef vera166 het volgende:

Maar ik hoop voor TS dat haar man niet tot die categorie behoort, dan is er nog wat te redden door datgene op te lossen wat er niet goed zit in de relatie.

Alhoewel ik hoop dat TS die gozer aan de kant zet.
Wat hoop je nou echt? ....dat ze er samen uit kunnen komen of dat ze hem aan de kant zet. Beiden kan namelijk niet.
pi_145104289
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:52 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat maakt wel degelijk uit.
Zoals ik al aangaf kunnen er ook andere redenen zijn waarom het zover gekomen is.
Stel je voor dat hij al jaren alle intimiteit geweigerd is terwijl hij ook al jaren geprobeerd heeft haar te bewegen daar wat aan te doen maar niks gewerkt heeft... dat maakt het een stuk begrijpelijker.
Intimiteit is nou eenmaal een belangrijk onderdeel van een relatie en seks hoort daar ook bij en ook ontbreekt dat dan kan hij nog steeds wel oprecht van haar houden, haar en de kinderen niet kwijt willen not to mention dat hij heel misschien niet zo blij is met het idee om de helft van zijn spullen, geld en huis kwijt te raken.

Typisch weer, hoor. Ik zie je altijd van leer trekken tegen vrouwen die vreemdgaan, maar nu het een man betreft komt de nuance ineens om de hoek kijken. _O-
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_145104654
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat hoop je nou echt? ....dat ze er samen uit kunnen komen of dat ze hem aan de kant zet. Beiden kan namelijk niet.
Ja ik spreek mezelf aardig tegen :')

Ik hoop eigenlijk dat ze hem aan de kant zet. Maar omdat de situatie een stuk ingewikkelder is dan wat ik in eerste instantie eigenlijk zie gun ik het haar wel dat het goed komt, dat ze bij elkaar komen en ze nog lang en gelukkig leven (als ze dat graag wil tenminste en ik vind dat het topic daar een beetje op lijkt).

Maar ik las net een post van iemand die zei dat hij het zich niet kon voorstellen dat iemand zijn/haar partner naar jaren van bedrog (en niet de 1e x) niet aan de kant zet. Zo had ik het niet helemaal bekeken en ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.

Ik zou echt geen relatie willen waarin ik constant terug moet denken aan of ik hem wel kan vertrouwen en dat het al een aantal x beschaamd is.

Kutsituatie wel.

quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:32 schreef Fascination het volgende:

[..]

Typisch weer, hoor. Ik zie je altijd van leer trekken tegen vrouwen die vreemdgaan, maar nu het een man betreft komt de nuance ineens om de hoek kijken. _O-
:D hahaha
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:47:43 #217
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_145104981
3,5 jaar vreemdgaan kun je niet meer een streek noemen. Als je moedwillig 3,5 jaar je partner bedriegt ben je verknipt. Die moet je geen kans meer geven. Dat moet je zelfs niet willen. Hoe veel je ook meegemaakt hebt met deze persoon.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:48:13 #218
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145105003
De vraag rijst of een man vanaf zijn 20e trouw aan één vrouw kan zijn.
pi_145105070
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:32 schreef Fascination het volgende:

[..]

Er zijn een aantal users wiens reacties ik eigenlijk niet meer (echt) lees en TerryStone is daar één van (want ziekelijke, totaal niet-objectieve en voorspelbare vrouwenhater, die ik toch nooit serieus neem). :')
Tails tell tales
pi_145105239
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Diezelfde vraag rijst dan net zo goed voor een vrouw in die situatie en in beide gevallen is dat geen enkel excuus voor een (geheime) affaire, voor leugens en bedrog.
Tails tell tales
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:56:10 #221
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145105303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Diezelfde vraag rijst dan net zo goed voor een vrouw in die situatie en in beide gevallen is dat geen enkel excuus voor een (geheime) affaire, voor leugens en bedrog.
Dat vind ik niet helemaal hetzelfde. Mannen uiten zich via sex, vrouwen hebben dat véél minder.
pi_145105358
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat vind ik niet helemaal hetzelfde. Mannen uiten zich via sex, vrouwen hebben dat véél minder.
Ah, vandaar ook jouw goedpraterij in dit topic?
Tails tell tales
pi_145105419
De enige reden dat hij nu opeens überlief is voor je en zegt eraan te willen werken, is omdat hij zich realiseert dat zijn acties deze keer wel eens consequenties kunnen hebben. Zijn huwelijk zou bijvoorbeeld nu echt kunnen stuklopen, en dat had hij even niet verwacht.
Hij heeft geen spijt van het vreemdgaan, hij heeft spijt dat hij is betrapt en hij baalt dat jij nu echt overweegt ermee te stoppen.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:59:27 #224
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145105442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:57 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ah, vandaar ook jouw goedpraterij in dit topic?
Nou, we staan behoorlijk tegenover elkaar in dit topic ja. Jouw reactie viel mij ook al op :D
pi_145105485
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:58 schreef RunForrestRun het volgende:
De enige reden dat hij nu opeens überlief is voor je en zegt eraan te willen werken, is omdat hij zich realiseert dat zijn acties deze keer wel eens consequenties kunnen hebben. Zijn huwelijk zou bijvoorbeeld nu echt kunnen stuklopen, en dat had hij even niet verwacht.
Hij heeft geen spijt van het vreemdgaan, hij heeft spijt dat hij is betrapt en hij baalt dat jij nu echt overweegt ermee te stoppen.
Precies... en als ze hem nu terugneemt, weet hij op zéker dat ze nóóit bij hem weg zal gaan, dat hij sowieso wel van alles kan flikken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 01-10-2014 21:09:07 ]
Tails tell tales
pi_145105655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:40 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ja ik spreek mezelf aardig tegen :')

Ik hoop eigenlijk dat ze hem aan de kant zet. Maar omdat de situatie een stuk ingewikkelder is dan wat ik in eerste instantie eigenlijk zie gun ik het haar wel dat het goed komt, dat ze bij elkaar komen en ze nog lang en gelukkig leven (als ze dat graag wil tenminste en ik vind dat het topic daar een beetje op lijkt).

Maar ik las net een post van iemand die zei dat hij het zich niet kon voorstellen dat iemand zijn/haar partner naar jaren van bedrog (en niet de 1e x) niet aan de kant zet. Zo had ik het niet helemaal bekeken en ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.

Ik zou echt geen relatie willen waarin ik constant terug moet denken aan of ik hem wel kan vertrouwen en dat het al een aantal x beschaamd is.

Kutsituatie wel.

Als je 25 jaar bij elkaar bent en 2 kinderen hebt, dan is dat sowieso een situatie waarvan maar weinigen hier op FOK! zich uit eigen ervaring een voorstelling van kunnen maken. Terugkoppelen naar je eigen situatie heeft dan ook weinig zin, omdat er hele andere afwegingen bij komen kijken.

TS zal een beslissing moeten maken of ze haar veilige- en luxe leventje op wil geven en voor het eerst in haar leven zelfstandig gaat wonen als mid veertiger met 2 pubers of dat ze samen met haar man het een serieuze kans wil geven....en dan heb ik het niet over eenzijdige eisen en ultimatums stellen, want dat gaat niet werken.
pi_145105712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat een onzin....
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:06:52 #228
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145105727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:04 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als je 25 jaar bij elkaar bent en 2 kinderen hebt, dan is dat sowieso een situatie waarvan maar weinigen hier op FOK! zich uit eigen ervaring een voorstelling van kunnen maken. Terugkoppelen naar je eigen situatie heeft dan ook weinig zin, omdat er hele andere afwegingen bij komen kijken.
Hier ben ik het mee eens.
pi_145105746
quote:

[..]

TS zal een beslissing moeten maken of ze haar veilige- en luxe leventje op wil geven en voor het eerst in haar leven zelfstandig gaat wonen als mid veertiger met 2 pubers of dat ze samen met haar man het een serieuze kans wil geven....en dan heb ik het niet over eenzijdige eisen en ultimatums stellen, want dat gaat niet werken.
Ik ben sowieso nog maar 18 dus er ontbreekt wel het een en ander aan mijn inlevingsvermogen. Maar ik doe mn best :')

Tis gewoon kut. Die man heeft een fout gemaakt maar TS zit er nu wel mee. En niet zo'n beetje ook (dat kan ik me dan wel weer voorstellen :') ). Hoop nooit zo'n situatie mee te maken.
pi_145105829
quote:

[..]

Ik ben een ruime 22 jaar samen met mijn partner, maar ik kan niet zien hoe ik over zo'n enorm bedrog heen zou moeten kunnen komen.
Hij heeft gewoon 3.5 jaar gelogen, bedrogen en gekonkeld om dit te kunnen doen en was dit gewoon blijven doen als hij niet betrapt was.

Hoe moet dit goed komen, hoe moet het vertrouwen weer groeien als je zeker weet dat iemand gewoon zonder blikken of blozen recht in je gezicht kan liegen, een dubbelleven erop na kan houden? Dit gaat zoveel verder dan een domme fout dat ik er echt niet aan voorbij zou kunnen komen.
pi_145106016
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben een ruime 22 jaar samen met mijn partner, maar ik kan niet zien hoe ik over zo'n enorm bedrog heen zou moeten kunnen komen.
Hij heeft gewoon 3.5 jaar gelogen, bedrogen en gekonkeld om dit te kunnen doen en was dit gewoon blijven doen als hij niet betrapt was.

Hoe moet dit goed komen, hoe moet het vertrouwen weer groeien als je zeker weet dat iemand gewoon zonder blikken of blozen recht in je gezicht kan liegen, een dubbelleven erop na kan houden? Dit gaat zoveel verder dan een domme fout dat ik er echt niet aan voorbij zou kunnen komen.
Hier een relatie van 14 jaar en ja, ik zie het precies zo. Ik vind die "milde/verzoenende" reacties echt heel bizar...
Tails tell tales
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:17:32 #232
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145106161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:13 schreef Forbry het volgende:

[..]

Hier een relatie van 14 jaar en ja, ik zie het precies zo. Ik vind die "milde/verzoenende" reacties echt heel bizar...
Ik heb hier geen ervaring mee, vandaar misschien mijn milde reactie. Mijn mening komt voort uit het feit dat er kinderen zijn. Jonge kinderen nog. Daarom probeer ik het te nuanceren zo van: hey, er zijn er wel twee voor nodig om uit elkaar te groeien. Het is zo makkelijk: hop scheiden maar, probleem opgelost. Maar je creëert er wel een nieuw probleem mee: kinderen die een scheiding meemaken. En daar heb ik dus wel ervaring mee. Dat was voor mij absoluut desastreus.
pi_145106666
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb hier geen ervaring mee, vandaar misschien mijn milde reactie. Mijn mening komt voort uit het feit dat er kinderen zijn. Jonge kinderen nog. Daarom probeer ik het te nuanceren zo van: hey, er zijn er wel twee voor nodig om uit elkaar te groeien. Het is zo makkelijk: hop scheiden maar, probleem opgelost. Maar je creëert er wel een nieuw probleem mee: kinderen die een scheiding meemaken. En daar heb ik dus wel ervaring mee. Dat was voor mij absoluut desastreus.
Hop scheiden is geen realiteit, scheiden is altijd ellende. Maar dit vind ik zeer zeker niet hop zomaar even scheiden, dit is echt een meer dan grote vertrouwensbreuk.

Hoe is het voor de kinderen om dit mee te moeten maken, het verdriet, de boosheid en het vertrouwen dat misschien nooit meer terugkomt? Is dat een pretje, lekker leven tussen die spanningen? Weten dat je vader je moeder als een voetveeg ziet die je zo kan bedonderen om daarna even zoet te doen en vergeven te worden, wat geef je je kinderen dan mee voor les?
pi_145107035
quote:

[..]

Ik heb ook geen ervaring met een jarenlang liegende partner, maar wel met de scheiding van mijn ouders.
De 'trauma's' ( :') als je daar al van kan spreken) die ik van het scheiden heb zijn niet het feit dat papa en mama uit elkaar gingen maar had veel meer te maken met de gebeurtenissen eromheen: het zwartmaken, ruzies om alimentatie, verhuizingen, gedoe met nieuwe partners en wat al niet meer.
Ik geloof daarom niet zo dat die kinderen voor eeuwig en altijd beschadigd worden omdat mama nu voor zichzelf kiest en haar leugenachtige vent aan de kant zet.
Wat er tijdens en na zo'n scheiding kan gebeuren tussen de ouders en hoe dát de kinderen kan beïnvloeden, dat is een ander verhaal.
It will set you free
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:36:38 #235
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145107110
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Hop scheiden is geen realiteit, scheiden is altijd ellende. Maar dit vind ik zeer zeker niet hop zomaar even scheiden, dit is echt een meer dan grote vertrouwensbreuk.

Hoe is het voor de kinderen om dit mee te moeten maken, het verdriet, de boosheid en het vertrouwen dat misschien nooit meer terugkomt? Is dat een pretje, lekker leven tussen die spanningen? Weten dat je vader je moeder als een voetveeg ziet die je zo kan bedonderen om daarna even zoet te doen en vergeven te worden, wat geef je je kinderen dan mee voor les?
Zoals ik TS interpreteer, of wat zij schrijft, is dat er geen spanningen waren in het huwelijk. Wel moeilijke tijden (vreemdgaan man in het verleden). Maar ze omschrijft haar man als een goede vader, dat hij goed voor haar is en dat ze nog van 'm houdt. Dat is heel wat.

Vanaf nu wordt alles anders, want de man is het huis uit. En ziet nu wat hij op het spel heeft gezet. Werkt zich een slag in de rondte om het vertrouwen met z'n vrouw weer te herstellen. Crisis dus.

Zonder therapie, zonder de motivatie van beiden, wordt het inderdaad een moeilijke toestand. Vertrouwen is weg en de man ook. Zoals iemand al eerder schreef: zaak is nu echt de relatie constructief aan te gaan pakken en niet wegkijken/lijmen. Alles op de schop nu, anders is het kansloos.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 21:45:41 #236
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145107514
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:35 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Ik geloof daarom niet zo dat die kinderen voor eeuwig en altijd beschadigd worden omdat mama nu voor zichzelf kiest en haar leugenachtige vent aan de kant zet.
Wat er tijdens en na zo'n scheiding kan gebeuren tussen de ouders en hoe dát de kinderen kan beïnvloeden, dat is een ander verhaal.
Ik ben het daar toch niet mee eens. Ik denk dat het effect op kinderen blijvend is.

Maar nogmaals: dit is heel persoonlijk. Het huwelijk van mijn ouders was één grote toestand van Koude Oorlog. Mijn moeder vroeg aan mij: "Roep je vader, we gaan eten" terwijl hij een meter verderop zat. De spanning was altijd om te snijden. Volgens mij moeder begonnen de problemen tussen hen al voor mijn geboorte. Dus ik wist niet beter.
Maar wat heb ik een intens verdriet gehad (en dus nog) dat ze uit elkaar zijn gegaan. Mijn onbevangenheid was weg, mijn veiligheid was weg, mijn geborgenheid was weg. Alsof het dak was weggewaaid. Ik ben er dus nóg niet overheen, dat lijkt me wel duidelijk.
pi_145108043
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik ben het daar toch niet mee eens. Ik denk dat het effect op kinderen blijvend is.

Maar nogmaals: dit is heel persoonlijk. Het huwelijk van mijn ouders was één grote toestand van Koude Oorlog. Mijn moeder vroeg aan mij: "Roep je vader, we gaan eten" terwijl hij een meter verderop zat. De spanning was altijd om te snijden. Volgens mij moeder begonnen de problemen tussen hen al voor mijn geboorte. Dus ik wist niet beter.
Maar wat heb ik een intens verdriet gehad (en dus nog) dat ze uit elkaar zijn gegaan. Mijn onbevangenheid was weg, mijn veiligheid was weg, mijn geborgenheid was weg. Alsof het dak was weggewaaid. Ik ben er dus nóg niet overheen, dat lijkt me wel duidelijk.
Het zal vast persoonlijk zijn :) .
Ik kan me niet herinneren dat ik het gevoel had dat mijn veiligheid of geborgenheid weg was omdat mijn ouders niet meer samenwoonden. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik na de scheiding een enorm goede band met mijn vader kreeg (die nu trouwens ver te zoeken is :') ), dus misschien heb ik op die manier dat gevoel van veiligheid behouden.
Later, toen de wachttorens waren opgezet, de geweren paraat stonden en de rollen prikkeldraad werden uitgerold, en iedereen elkaar van alles en niks beschuldigde, toen voelde ik me niet meer veilig. Maar ik heb dat nooit een op een gelinkt aan de scheiding zelf.
It will set you free
pi_145108271
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:45 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Boca Raton, wanneer of wat voor situatie zou er wel moeten zijn om te gaan scheiden? daar ben ik dan nu wel benieuwd naar.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:05:43 #239
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145108571
@RunForrestRun en Jenny-VK: Ik zie mede door jouw reactie Run, dat ik het veel heftiger beleefd heb dan heel veel kinderen. Bij jou bleef de veiligheid en geborgenheid bestaan. Dat is een essentieel iets. Een voorwaarde zelfs, om enigszins rustig verder te leven en het een plek te geven. Ik ben dus niet representatief. Je moet mij niet als representatief beschouwen, al kan het geen kwaad om sterk in het belang van de kinderen te blijven denken.

Jenny, jouw vraag kan ik op dit moment even niet beantwoorden (zó die al te beantwoorden is). Ik ben alweer van slag door wat ik geschreven heb over mijn verleden. Dus ik laat die vraag graag aan de anderen over.
pi_145108722
quote:

[..]

Mijn opmerking was niet als een aanval op jou bedoeld hoor :*

Maar nee.. juist die kinderen zijn voor mij alleen maar een éxtra reden om van mening te zijn dat TS deze relatie beter kan beëindigen.

Ja, een scheiding kan traumatisch zijn, maar zo'n relatie als dit voortzetten gaat in mijn ogen nóg (veel) traumatischer voor ze zijn. Bovendien vind ik ook dat je daarmee een hele slechte boodschap aan je kinderen doorgeeft... Daarbovenop, en het is misschien wat hard om te zeggen, denk ik dat er zelfs een gerede kans bestaat dat de kinderen hierdoor minder respect voor TS zullen krijgen...
Tails tell tales
pi_145108735
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:00 schreef Jenny-VK het volgende:

wanneer of wat voor situatie zou er wel moeten zijn om te gaan scheiden? daar ben ik dan nu wel benieuwd naar.
Als je er 100% van overtuigt bent dat er geen gemeenschappelijke toekomst meer is.
Is dat zo?
pi_145108999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:08 schreef Forbry het volgende:

Daarbovenop, en het is misschien wat hard om te zeggen, denk ik dat er zelfs een gerede kans bestaat dat de kinderen hierdoor minder respect voor TS zullen krijgen...
Meh....zeer speculatief.
Heb een vriendin die zeker een jaar of 5 structureel is vreemd gegaan tijdens haar huwelijk en haar dochter (nu 26) heeft een zeer goede verhouding met haar, terwijl ze haar vader amper tot nooit ziet.

Erg gevaarlijk om dit soort persoonlijke ideeën als doemscenario te brengen. Geen van ons alleen heeft een glazen bol.
pi_145109285
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als je er 100% van overtuigt bent dat er geen gemeenschappelijke toekomst meer is.
Is dat zo?
dat is de vraag. nu lijkt het erop dat hij het wilt laten werken, wil ik ook! maar ik wil niet naief zijn, zonder het vreemgaan is het al veel wat er tussen ons moet veranderen. maar het vreemgaan heeft nog meer stuk gemaakt, kan ik niet nog een keer aan. en het respect of beter gezegd het gebrek er aan, alleen maar van elkaar houden is niet genoeg! dat ik zwak ben als het op hem aankomt is duidelijk, komen zoveel dingen bij kijken
pi_145109942
Al schenkt ie je nu iedere minuut aandacht, het zal uiteindelijk toch weer op hetzelfde uit gaan komen, nauwelijks tot geen aandacht dus en zijn broek gaat vroeg of laat ook weer open voor iemand anders.

Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

Je zal jezelf de vraag moeten stellen of je daarmee in de toekomst zou kunnen leven, voor je kinderen, de veiligheid en zekerheid, misschien ook wel die materiële zaken... Misschien kun je zelfs een open relatie aan zodat ook jij eens op zoek kan naar iets anders voor alleen sex.

Maar twijfel je over een van deze dingen dan denk ik dat het altijd beter zou zijn om er een punt achter te zetten.
pi_145110569
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:35 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Ik heb ook geen ervaring met een jarenlang liegende partner, maar wel met de scheiding van mijn ouders.
De 'trauma's' ( :') als je daar al van kan spreken) die ik van het scheiden heb zijn niet het feit dat papa en mama uit elkaar gingen maar had veel meer te maken met de gebeurtenissen eromheen: het zwartmaken, ruzies om alimentatie, verhuizingen, gedoe met nieuwe partners en wat al niet meer.
Geen ervaring met een scheiding, maar dit lijkt mij dus ook :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tails tell tales
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:43:40 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145110747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:08 schreef Forbry het volgende:

[..]

Mijn opmerking was niet als een aanval op jou bedoeld hoor :*

Maar nee.. juist die kinderen zijn voor mij alleen maar een éxtra reden om van mening te zijn dat TS deze relatie beter kan beëindigen.

Ja, een scheiding kan traumatisch zijn, maar zo'n relatie als dit voortzetten gaat in mijn ogen nóg (veel) traumatischer voor ze zijn. Bovendien vind ik ook dat je daarmee een hele slechte boodschap aan je kinderen doorgeeft... Daarbovenop, en het is misschien wat hard om te zeggen, denk ik dat er zelfs een gerede kans bestaat dat de kinderen hierdoor minder respect voor TS zullen krijgen...
Mee eens, zoals ik al schreef, ik ben opgegroeid met een vader die vreemd ging.
Ik sprong een gat in de lucht toen mijn moeder mij vertelde dat ze gingen scheiden, eindelijk!
pi_145111290
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mee eens, zoals ik al schreef, ik ben opgegroeid met een vader die vreemd ging.
Ik sprong een gat in de lucht toen mijn moeder mij vertelde dat ze gingen scheiden, eindelijk!
Ik kan mij dat dus heel goed voorstellen :Y (ik las het -ergens anders- ook van al die andere mannen in jouw leven... ik vind het heel knap dat je toch zo "onbevangen" in je huidige relatie staat :* ).
Tails tell tales
pi_145111382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 21:07 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso nog maar 18 dus er ontbreekt wel het een en ander aan mijn inlevingsvermogen. Maar ik doe mn best :')

Tis gewoon kut. Die man heeft een fout gemaakt maar TS zit er nu wel mee. En niet zo'n beetje ook (dat kan ik me dan wel weer voorstellen :') ). Hoop nooit zo'n situatie mee te maken.
Als je 23 jaar getrouwd bent begint het ook wel te vervelen denk ik hoe vreselijk dit ook klinkt ik ben 19 en ik heb zoals vele fokkers geen relatie gehad dus misschien ligt het aan mijn inlevingsvermogen :+

Verder als je van die man houd gewoon vergeven maar ik kan je natuurlijk niet garanderen dat het niet meer voorkomt.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:57:19 #249
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145111455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik kan mij dat dus heel goed voorstellen :Y (ik las het -ergens anders- ook van al die andere mannen in jouw leven... ik vind het heel knap dat je toch zo "onbevangen" in je huidige relatie staat :* ).
Dank je, maar dat is ook een bewuste keuze, ik heb gewoon geen zin om achterdochtig te zijn. ;)
pi_145111633
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 22:19 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]

dat is de vraag. nu lijkt het erop dat hij het wilt laten werken, wil ik ook! maar ik wil niet naief zijn, zonder het vreemgaan is het al veel wat er tussen ons moet veranderen. maar het vreemgaan heeft nog meer stuk gemaakt, kan ik niet nog een keer aan. en het respect of beter gezegd het gebrek er aan, alleen maar van elkaar houden is niet genoeg! dat ik zwak ben als het op hem aankomt is duidelijk, komen zoveel dingen bij kijken
Uiteindelijk ben jij degene die als enige kan bepalen of je wel of niet een gemeenschappelijke toekomst 100% uitsluit.
pi_145112462
quote:

[..]

Maar ik snap dus al niet, hoe jij kan denken/volhouden dat hij (echt) van jou houdt, als hij jou 3,5 jaar lang belogen en bedrogen heeft (ook nog eens nadat je hem al die nieuwe kans gegeven had)...
Tails tell tales
pi_145115184
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 18:58 schreef Jenny-VK het volgende:

[..]

Jij ging terug naar je partner? leek ook echt veranderd? Maar ging daarna niet goed?

Klopt. Ik trapte in de mooie verhalen en een dik jaar later heb ik haar weer betrapt op vreemd gaan. Speelde alweer maanden zei ze.
Misschien lavger, want eerlijk is ze dus niet
pi_145115561
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Hier ben ik.

Die vraag kan met ja beantwoord worden.

Noem mij ouderwets, of whatever, boeit mij allemaal niet. Maar ik voel mij gewoon het fijnst als ik met mijn partner in bed lig, haar recht in de ogen kan kijken en weten dat ik elke vraag kan beantwoorden zonder leugens of problemen.
pi_145115600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hier ben ik.

Die vraag kan met ja beantwoord worden.

Noem mij ouderwets, of whatever, boeit mij allemaal niet. Maar ik voel mij gewoon het fijnst als ik met mijn partner in bed lig, haar recht in de ogen kan kijken en weten dat ik elke vraag kan beantwoorden zonder leugens of problemen.
Ach een scheve schaats heb ik weleens gereden.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:56:53 #255
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145115619
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hier ben ik.

En jij bent... 21? :o
pi_145115631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En jij bent... 21? :o
Dank je ^O^

42 ;)

Is dat oud genoeg om mijn antwoord als serieus te beschouwen?

En ja ik ben ook enige jaren getrouwd geweest.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:59:12 #257
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145115648
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:57 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dank je ^O^

42 ;)
Ah oké :)
Was grapje omdat de vraag was De vraag rijst of een man vanaf zijn 20e trouw aan één vrouw kan zijn. ;)
pi_145115660
quote:

42 ;)
En nog nooit achter andere mokkel aangegaan?
pi_145115671
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:59 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ah oké :)
Was grapje omdat de vraag was De vraag rijst of een man vanaf zijn 20e trouw aan één vrouw kan zijn. ;)
klopt.

Maar niemand gaf een antwoord, laat ik dan maar de eerste zijn.
pi_145115679
quote:
5s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En nog nooit achter andere mokkel aangegaan?
Niet binnen een relatie.
pi_145115700
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:00 schreef hottentot het volgende:

[..]

klopt.

Maar niemand gaf een antwoord, laat ik dan maar de eerste zijn.
Welk antwoord? Mannen houden van afwisseling en vrouwen zeuren.
pi_145115746
quote:
3s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:02 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Welk antwoord? Mannen houden van afwisseling en vrouwen zeuren.
cliche's

Genoeg vrouwen die ook van afwisseling houden, en genoeg mannen die ook dom zeuren (Fok! zit er vol mee)

Wat ik wel typisch vrouwelijk vind is de volgende situatie.

We gaan slapen, de man doet zijn ogen dicht en slaapt bijna waarop de vrouw een serieus gesprek begint, al slaperig geeft de man antwoord, een gesprek ontstaat en na vijf minuten slaapt de vrouw terwijl de man nog een half uur klaar wakker in bed ligt. Dit moet toch ook herkenbaar zijn voor anderen.
pi_145115990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

cliche's

Genoeg vrouwen die ook van afwisseling houden, en genoeg mannen die ook dom zeuren (Fok! zit er vol mee)

Wat ik wel typisch vrouwelijk vind is de volgende situatie.

We gaan slapen, de man doet zijn ogen dicht en slaapt bijna waarop de vrouw een serieus gesprek begint, al slaperig geeft de man antwoord, een gesprek ontstaat en na vijf minuten slaapt de vrouw terwijl de man nog een half uur klaar wakker in bed ligt. Dit moet toch ook herkenbaar zijn voor anderen.
Nee ik lul mijn muts nog steeds in slaap.
pi_145117101
quote:

[..]

Dank je ^O^

42 ;)

Is dat oud genoeg om mijn antwoord als serieus te beschouwen?

En ja ik ben ook enige jaren getrouwd geweest.
Enige jaren getrouwd is toch anders als 20 plus jaren getrouwd zijn geweest.
Dan heb je een andere situatie en andere afwegingen. Niet dat het iets af doet van de serieusheid van je antwoord btw. Daarnaast speelt karakter ook nog een rol.

Van Piet weet ik dat hij trouwens al bijna 100 jaar getrouwd is. :o
pi_145118129
Kun je hem niet gewoon doen denken dat het over is? Dus gewoon wel die scheiding in gang zetten en dan kijken hoe hij reageert? En dan niet meteen direct, maar in de afwikkeling van die scheiding (dus middellange en lange termijn). Wil hij je nog steeds terug, of is het zodra je de scheiding doorzet 'verloren zaak' en is hij er vandoor met een ander? Mocht hij echt verandert zijn (ik ben er sceptisch over) en ervoor blijven vechten dan kun je hem alsnog vergeven en een relatie hebben, maar dan ongetrouwd. Blijft hij je trouw kun je over een x aantal jaar altijd weer hertrouwen mocht je dat willen.

Ja, dit is misschien een beetje een raar scenario, maar ik dacht ik gooi er nog even een andere visie in :).
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:02:48 #266
416931 yats
(non) Average Joe
pi_145118407
quote:

[..]

Elk (lang) huwelijk (en elke (lange) relatie) heeft inderdaad zijn dipjes, dat heb ik zelf ook een keer mogen ervaren. En in principe ga je dan met zijn tweeën (ja, met zijn tweeën) daaraan werken om te kijken of je gezamenlijk uit dat dipje kunt komen. Dat is een logisch gevolg van het aangaan van een relatie (of bij een huwelijk letterlijk gezien de huwelijksbelofte).
Er zijn echter grenzen, zelfs als je kinderen hebt en lang bij elkaar bent. Een keer vreemdgaan zou ik eventueel nog kunnen accepteren van een partner, maar iemand die na een eerdere confrontatie vervolgens nog een keer 3,5 jaar lang een dubbelleven leid met een 'partner ernaast' zou ik niet meer accepteren als partner. Dan ben je echt te ver de grens over gegaan.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_145120043
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef yats het volgende:

[..]

Elk (lang) huwelijk (en elke (lange) relatie) heeft inderdaad zijn dipjes, dat heb ik zelf ook een keer mogen ervaren. En in principe ga je dan met zijn tweeën (ja, met zijn tweeën) daaraan werken om te kijken of je gezamenlijk uit dat dipje kunt komen. Dat is een logisch gevolg van het aangaan van een relatie (of bij een huwelijk letterlijk gezien de huwelijksbelofte).
Er zijn echter grenzen, zelfs als je kinderen hebt en lang bij elkaar bent. Een keer vreemdgaan zou ik eventueel nog kunnen accepteren van een partner, maar iemand die na een eerdere confrontatie vervolgens nog een keer 3,5 jaar lang een dubbelleven leid met een 'partner ernaast' zou ik niet meer accepteren als partner. Dan ben je echt te ver de grens over gegaan.
Mee eens. Tuurlijk zijn er dips en natuurlijk kunnen er fouten worden gemaakt. Maar de zelfde fout herhalen en dan ook nog 3,5 jaar volhouden in plaats van het gesprek er over te beginnen is toch echt wel over een grens.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:45:25 #268
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_145121016
Moet je hem terugnemen? Tja, ik weet het niet...

Ik ken iemand die een vrouw en kinderen heeft en 2 jaar lang is vreemd gegaan met een meid.
Toen dat uiteindelijk uitkwam was hij er doodziek van wat hij zijn vrouw heeft aangedaan en wilde haar niet kwijt. Hij at niet meer, viel 10 kilo af, moest dagelijks overgeven uit schuldgevoel voor wat hij gedaan heeft. Hij zou het NOOIT meer doen.
En toen, zo'n 3 jaar later, is hij toch weer teruggekomen bij die meid waar hij eerder die 2 jaar mee is vreemd gegaan.

Zoals ik het uit jouw verhaal opmaak, is jouw man een nog ergere vreemdganger omdat hij dit al meerdere malen gedaan heeft. Ik betwijfel of je erop kunt vertrouwen dat hij het nooit meer doet.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_145121068
Ik denk altijd: eens vreemdgegaan, is altijd vreemdgaan. Ik zou er gewoon niet meer aan beginnen, en ook voor de kinderen zou ik het zeker niet doen. Je relatie is dan gewoon "gebroken", en dat voelen de kinderen ook.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_145121598
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:47 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Ik denk altijd: eens vreemdgegaan, is altijd vreemdgaan.
Waarom denk jij dat?
pi_145121622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat?
Omdat ik denk dat als je eenmaal vreemdgaat, je dat in je hebt zitten of je niet genoeg geeft om je huidige partner. Anders ga jij niet zomaar vreemd.
pi_145122045
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:04 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat als je eenmaal vreemdgaat, je dat in je hebt zitten of je niet genoeg geeft om je huidige partner. Anders ga jij niet zomaar vreemd.
Dus iemand die op z'n 20-ste vreemd gaat, die doet dat op z'n 80-ste nog steeds? Altijd?
pi_145122385
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dus iemand die op z'n 20-ste vreemd gaat, die doet dat op z'n 80-ste nog steeds? Altijd?
Nee, want iemand van 80 komt überhaupt veel moeilijker aan sex en om vreemd te kunnen gaan moet je zelfs TWEE sexpartners hebben tegelijkertijd.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:30:59 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_145122507
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De kans is groot dat ie het vaker zal doen bij de huidige partner.

Ik geloof dan weer niet dat als iemand t bij de ene doet. Hij y ook bij een volgende partner automatisch weer doet.
pi_145122595
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik geloof dan weer niet dat als iemand t bij de ene doet. Hij y ook bij een volgende partner automatisch weer doet.
Bedankt. En ja, hier ben ik het mee eens.
pi_145122743
quote:

[..]

En dit inderdaad. Of je partner vreemd gaat heeft ten dele ook met jou1 te maken, want als je partner makkelijk beter kan krijgen zullen de mensen dit toch willen materialiseren2. Dat is namelijk de essentie van darwinistische reproductie: sex hebben met een zo goed/aantrekkelijk mogelijke partner.

1 Lees: je bent een stuk minder aantrekkelijk dan je partner.
2 uiteraard zal niet iedereen dit doen. Een stabiele relatie is namelijk ook wat waard.
pi_145122878
quote:

[..]

Ik denk dat je de leeftijdsfactor mee moet nemen in het verhaal. Had een heel verhaal getypt, maar laat ook maar, want uiteindelijk kwam Patty Brard er zelfs in voor en dat is wel erg off-topic.
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 12:44:14 #278
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_145122920
Als ie 2 keer vreemd gaat, zal ie dat de 3e keer ook doen. Hij wil je niet terug, hij wil terug naar de situatie waarin voor hem alles koek en ei was. Namelijk dat jij een moeder bent voor zijn kinderen, 2 keer per jaar op vakantie kunnen en dat het voor de buitenwereld allemaal perfect lijkt. Maar dat ie ondertussen wel buiten de deur kan neuken.

Dus nee, je moet hem niet terugnemen. Kies voor jezelf. Het is rot voor je kinderen, maar ga je zelf eens na : Denk je dat je kinderen gelukkiger zijn om jaren lang in een leugen geleefd te hebben? Namelijk dat papa mama keihard bedonderde? Of dat ze door de zure appel heen moeten die een scheiding heet, maar niet in een schijnwereld hebben geleefd.

Daar komt nog eens bij dat je ook voor je zelf moet kiezen. Je verdient beter dan als een stuk vuil te worden behandeld.

Just my thoughts.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_145124079
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:44 schreef onlogisch het volgende:
Als ie 2 keer vreemd gaat, zal ie dat de 3e keer ook doen. Hij wil je niet terug, hij wil terug naar de situatie waarin voor hem alles koek en ei was. Namelijk dat jij een moeder bent voor zijn kinderen, 2 keer per jaar op vakantie kunnen en dat het voor de buitenwereld allemaal perfect lijkt. Maar dat ie ondertussen wel buiten de deur kan neuken.

Dus nee, je moet hem niet terugnemen. Kies voor jezelf. Het is rot voor je kinderen, maar ga je zelf eens na : Denk je dat je kinderen gelukkiger zijn om jaren lang in een leugen geleefd te hebben? Namelijk dat papa mama keihard bedonderde? Of dat ze door de zure appel heen moeten die een scheiding heet, maar niet in een schijnwereld hebben geleefd.

Daar komt nog eens bij dat je ook voor je zelf moet kiezen. Je verdient beter dan als een stuk vuil te worden behandeld.

Just my thoughts.
Nu kan ze nog een nieuw leven opbouwen, nog jong zat voor.
Straks blijf je bij elkaar en flikt ie het weer maar ben je al tegen de 60, dan heb je spijt denk ik...
pi_145127320
Wat houd je tegen om voor jezelf te kiezen en hoe zal een leven samen met je partner (huidige man) in de toekomst moeten uitzien?

Je bent geen 24 meer, maar ook nog niet zo oud dat je helemaal geen keuze meer hebt.
Misschien is een langere uittijd zonder of met minimaal contact een mogelijkheid voor jullie twee om uit te vinden wat jullie echt nog aan elkaar hebben. De uitkomst kan dan wel zijn dat de een nog verder wil en de ander eigenlijk al afscheid heeft genomen.

En toen je nog niets over de affaire wist, voelde je toen al te kort gedaan, of kon jouw man de aandacht redelijk goed verdelen?

Het lijkt voor velen vrij zwart wit, maar met de jaren spelen misschien andere aspecten een grotere rol en wat is dan meer waard, de gouden kooi, mooi weer spelen, tevreden zijn met wat je wel hebt in de relatie, of de eer aan jezelf houden. Kijk naar jezelf en niet te veel naar de ander, jij moet met je eigen leven verder en achter jouw keuze kunnen staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 02-10-2014 22:06:44 ]
pi_145127445
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:38 schreef Puntenjager het volgende:
Dat is namelijk de essentie van darwinistische reproductie: sex hebben met een zo goed/aantrekkelijk mogelijke partner.
Jaren terug had ik gelezen dat verhoogde concentratie oxytocine meer afstand creëerde tussen man en vrouw-die-niet-de-partner-is. Dit gold alleen voor bezette mannen. En verhoogde oxytocine concentratie is te bereiken middels aanrakingen, zoals knuffels, hand op de schouder, etc.

Misschien was dit het:
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/11/121113174712.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 02-10-2014 19:48:19 ]
pi_145127485
alleen op gelezen: mensen veranderen niet. situaties veranderen wel.
pi_145135543
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:25 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Jaren terug had ik gelezen dat verhoogde concentratie oxytocine meer afstand creëerde tussen man en vrouw. Dit gold alleen voor bezette mannen. En verhoogde oxytocine concentratie is te bereiken middels aanrakingen, zoals knuffels, hand op de schouder, etc.

Misschien was dit het:
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/11/121113174712.htm
Ah, de man van TS kan er dus niets aan doen. Hij maakt gewoon te weinig oxytocine aan ;)

Een beetje in hetzelfde straatje is onderzoek naar het testosteronniveau bij mannen met een vaste partner. Het blijkt dat de hoeveelheid testosteron in je bloed substantieel afneemt naarmate je langer in een vaste relatie zit en helemaal als er kinderen komen*.
Het is dus wetenschappelijk bewezen dat je een watje wordt als je een vriendin hebt. Het is dus je eigen schuld als je als vrouw je vriend minder stoer en aantrekkelijk vindt worden na verloop van tijd :D

* Ik meen me te herinneren dat het testosteronniveau al afnam door alleen het hebben van een vaste partner en dus niet pas bij het krijgen van een kind, maar het kan dat ik dat verkeerd heb.
pi_145136998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:04 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

Heb jij ooit in je leven iets fout gedaan? Jezelf, of je eigen belangen/verlangens, onterecht boven die van een ander geplaatst?

Volgens jouw logica zal je die fouten dus voor de rest van je leven blijven maken. Men kan immers niet veranderen.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:33:49 #285
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145137836
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Heb jij ooit in je leven iets fout gedaan? Jezelf, of je eigen belangen/verlangens, onterecht boven die van een ander geplaatst?

Volgens jouw logica zal je die fouten dus voor de rest van je leven blijven maken. Men kan immers niet veranderen.
Een behoefte is wat anders dan een fout.
pi_145138099
quote:

[..]

Vreemdgaan is niet altijd een fout.
pi_145138158
quote:

[..]

Een affaire van 3.5 jaar is een doelbewuste keuze, geen fout, mafklapper.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:21:53 #288
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_145139423
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat De ouders van iemand in mijn omgeving zijn ook ondanks alles nog bij elkaar. Twee mensen die in hetzelfde huis wonen. Samen kinderen hebben, maar verder elkaar totaal niks meer te vertellen hebben. Vrouw in dit stel is ook vreemd gegaan in het verleden. Kinderen hebben zulke dingen heel snel door. Je hoeft je kinderen niet voor te liegen dat je nog van hun vader houdt.

Vraag me trouwens bij affaires van zo'n lange periode hoe dat in zijn werk gaat. Hij was duidelijk nog in een relatie. Was zijn minnares ook in een relatie of was zij vrijgezel. Ik vermoed het eerste. Na een jaar affaire met een vrijgezelle dame begint de dame toch ook wel eens over de gang van zaken. Die heeft misschien ook gevoelens en wil die beantwoord zien.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_145145157
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, helemaal mee eens. Geen goed woord voor over.

Maar ik reageerde op iemand die stelde "eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger". Waar ik het dus niet mee eens ben.

Dat deze kerel het grondig blijft verneuken staat buiten kijf.
"Pools are perfect for holding water"
pi_145146692
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 01:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt, helemaal mee eens. Geen goed woord voor over.

Maar ik reageerde op iemand die stelde "eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger". Waar ik het dus niet mee eens ben.

Dat deze kerel het grondig blijft verneuken staat buiten kijf.
Vooruit, je mag blijven.
pi_145147053
quote:

[..]

Zelf geen behoefte om eens flink de bloemetjes buiten de deur te zetten?
pi_145148584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:45 schreef Luxuria het volgende:
Moet je hem terugnemen? Tja, ik weet het niet...

Ik ken iemand die een vrouw en kinderen heeft en 2 jaar lang is vreemd gegaan met een meid.
Toen dat uiteindelijk uitkwam was hij er doodziek van wat hij zijn vrouw heeft aangedaan en wilde haar niet kwijt. Hij at niet meer, viel 10 kilo af, moest dagelijks overgeven uit schuldgevoel voor wat hij gedaan heeft. Hij zou het NOOIT meer doen.
En toen, zo'n 3 jaar later, is hij toch weer teruggekomen bij die meid waar hij eerder die 2 jaar mee is vreemd gegaan.

Zoals ik het uit jouw verhaal opmaak, is jouw man een nog ergere vreemdganger omdat hij dit al meerdere malen gedaan heeft. Ik betwijfel of je erop kunt vertrouwen dat hij het nooit meer doet.
Die man was niet doodziek om wat hij zijn vrouw had aangedaan maar omdat hij betrapt werd.
pi_145150724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:03 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Die man was niet doodziek om wat hij zijn vrouw had aangedaan maar omdat hij betrapt werd.
Eigenlijk denk ik ook dat dát het probleem is :')

Wat zijn de gevolgen van een scheiding voor die man, zijn ze in gemeenschap van goederen
getrouwd? Moet hij alimentatie betalen en dat soort dingen...

Waarschijnlijk, ik zeg waarschijnlijk omdat ik die vent natuurlijk ook niet ken, is hij niet
zo best af met een scheiding, meer sex en misschien wel betere sex dat wel, maar ja, dat
duurt meestal ook niet eeuwig.

Een keer vreemdgaan in, wat was het? 23 jaar? Tja, kan gebeuren, valt over te praten natuurlijk,
ligt helemaal aan de situatie hoef je niet meteen de tent af te breken, maar 3.5 jaar lang liegen
en bedriegen is wel lang hoor....

Dan ben je best een ijskouwe als je dat kan en of je zo iemand nou nog moet/kan vertrouwen?

Als ik voor mezelf spreek denk ik dat ik dat niet zou kunnen, maar jah,, iedere relatie is anders
denk ik.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 04:37:57 #294
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_145385091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:48 schreef Polenbatser het volgende:
Kun je hem niet gewoon doen denken dat het over is? Dus gewoon wel die scheiding in gang zetten en dan kijken hoe hij reageert? En dan niet meteen direct, maar in de afwikkeling van die scheiding (dus middellange en lange termijn). Wil hij je nog steeds terug, of is het zodra je de scheiding doorzet 'verloren zaak' en is hij er vandoor met een ander? Mocht hij echt verandert zijn (ik ben er sceptisch over) en ervoor blijven vechten dan kun je hem alsnog vergeven en een relatie hebben, maar dan ongetrouwd. Blijft hij je trouw kun je over een x aantal jaar altijd weer hertrouwen mocht je dat willen.
Ja, dit is misschien een beetje een raar scenario, maar ik dacht ik gooi er nog even een andere visie in :).
Ik heb ook van dit soort onorthodoxe oplossingen in mijn hoofd. Voor TS dan hè, aangezien die niet wil scheiden...

Ik lees hier dat sommige mensen denken dat het voor mannen veel moeilijker is om vanaf jonge leeftijd een relatie met dezelfde partner gehad te hebben en dus sneller in vreemdgaan zullen vervallen, maar ben het daar niet erg mee eens. Het excuus 'hij is een man, het is voor hem heel moeilijk' kan wat mij betreft van tafel. Heb jij nooit behoefte gehad aan seks met een andere man, TS? En dan bedoel ik niet dat je dat ook echt wilde doen maar dat je misschien eens hebt gedacht: ik had eigenlijk wel wat meer van mijn vrijgezellenleven willen genieten voordat ik me bond. Excuses verzinnen omdat hij een man is en veel meer behoefte aan seks (met andere vrouwen dan die vrouw met wie hij al 23 jaar samen is) zou hebben? Wat een kwats. Lekker makkelijk ook.

En nog iets: ik weet dat een scheiding soms (of vaak) traumatisch voor kinderen kan zijn. In ieder geval even vervelend. Ik weet echter ook dat opgroeien in een gezin waarin ouders 'voor de kinderen bij elkaar blijven' evenzo veel schade toe kan brengen. Er is altijd nog de betere keuze, namelijk scheiden en 'normaal' met elkaar om blijven gaan omwille van de kinderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Grunge. op 10-10-2014 04:43:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')