goed verwoord. ik vroeg ook al of ze hadden uitgezocht wat er precies mis was gegaan de eerste keer maar er kwam niet veel uit. Wss omdat ze t niet echt hebben uitgezocht iddquote:Op dinsdag 30 september 2014 22:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk wel zo simpel zijn, maar dat terzijde.
Je zegt dat jullie uit elkaar gegroeid zijn nadat je hem de eerste keer had betrapt. Dat zul je je ook op dat moment gerealiseerd hebben. Het lijkt dat daar een onderliggend probleem zit waar jullie beiden verantwoordelijk voor zijn.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat het des foks is om heel erg te kijken naar het vreemdgaan, maar relatieproblemen zijn zelden zo simplistisch en alleen daar naar kijken maakt dat je niet oplost wat opgelost moet worden.
Op dit moment overweeg je om hem een nieuwe kans te geven. Om dan niet over een bepaalde tijd in dezelfde situatie te zitten moet er iets veranderen bij jullie. Ik lees nl dat jullie ook ten tijde van de eerste keer vreemdgaan niet echt de juiste keuzes maakten. Ik haal dat uit het feit dat jij spreekt over gedoogbeleid... Kennelijk liet je ook toen problemen links liggen. Dan komt er vanzelf een moment dat het echt goed fout gaat.
Kortom: als je het een kans wil geven moeten jullie daar iets aan doen. Problemen aanpakken en dus beter communiceren, bijsturen in plaats van negeren, enz.
Zelden lukt dat vanaf de positie waar jullie nu lijken te staan zonder hulp van buitenaf.
En dat zal best een paar vervelende gesprekken op gaan leveren die uiteindelijk ook de conclusie kunnen kennen: dit is niet meer te redden...

Maar wanneer hij niet gepakt zou zijn, was hij niet tot dat 'besef' gekomen. Ik snap dat het moeilijk is hoor, maar wat hebben je kinderen aan ouders die vol wrok zitten?quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:17 schreef Jenny-VK het volgende:
Faux je bedoelt wat hij nu anders doet? Ik herken hem niet terug, hij lijkt gebroken, dat hij nu beseft wat hij heeft gedaan.

Misschien een wat stomme gedachte. Maar als je man zin heeft (seksueel) in andere vrouwen. En vanuit liefde voor jou, dit ergens wel wil laten. Maar anderzijds, toch niet goed met die drang (en verlangens) kan omgaan, zou het dan geen oplossing zijn, om bv samen eens naar een parenclub te gaan, contact te leggen (seksueel) met andere mensen, etc. Hoe je het doet en wat er precies mogelijk is, daar moeten jullie zelf zien uit te komen (via een GOED en OPEN gesprek). Kan van alles zijn. Op die manier kun je wel jullie relatie terug een kans geven. Begrijp je ?quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:14 schreef Jenny-VK het volgende:
Hallo,
Ik ben 23 jaar getrouwd met mijn man, we hebben 2 kinderen (12 en 13) ik heb een goed leven met hem, het ontbreekt ons aan niets. Hij heeft een zeer goede baan, maar is door zijn drukke baan weinig thuis.
Hij is in het verleden wel eens vreemdgegaan, ik heb mijn ogen toen gesloten, een soort van gedoogd beleid. 6 jaar geleden heb ik hem een ultimatum gesteld toen ik bewijs had van een slippertje. We zijn bij elkaar gebleven, maar we zijn eigenlijk meer uit elkaar gegroeid. Hij heeft mij nooit slecht behandeld en hij is een heel goede vader.
Nu ben ik er achter gekomen dat hij waarschijnlijk bijna 3.5 jaar iets heeft met een jongere vrouw van zijn werk. Ik ben mijn man gevolgd na wat vermoedens, hij ging naar een hotel. Ik heb ze toen zien weggaan.
Ik heb hem thuis opgewacht, ik was zo kwaad, hij is diezelfde dag meteen uit huis gegaan.
Er zijn nu bijna 2 maanden voorbij. Hij wilt me terug. Hij lijkt echt veranderd te zijn, hij geeft aan dat hij stuk gaat zonder mij. Dat hij niet ons hele huwelijk wilt weggooien. Hij heeft spijt, hij schrijft me nu ineens gedichten stuurt mij cadeaus. Hij heeft alles opgebiecht en hij wilt een schone lei, dat we opnieuw beginnen. De kinderen willen ook graag dat we bij elkaar komen.
Ik weet niet wat te doen. Kan het zijn dat hij nu echt veranderd is? Dat hij tot inkeer is gekomen nu hij weet wat hij mist?

mischien wel misschien niet...quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:14 schreef Jenny-VK het volgende:
Ik weet niet wat te doen. Kan het zijn dat hij nu echt veranderd is? Dat hij tot inkeer is gekomen nu hij weet wat hij mist?

Ondanks je laatste zin wil ik toch even reageren.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:23 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Misschien een wat stomme gedachte. Maar als je man zin heeft (seksueel) in andere vrouwen. En vanuit liefde voor jou, dit ergens wel wil laten. Maar anderzijds, toch niet goed met die drang (en verlangens) kan omgaan, zou het dan geen oplossing zijn, om bv samen eens naar een parenclub te gaan, contact te leggen (seksueel) met andere mensen, etc. Hoe je het doet en wat er precies mogelijk is, daar moeten jullie zelf zien uit te komen (via een GOED en OPEN gesprek). Kan van alles zijn. Op die manier kun je wel jullie relatie terug een kans geven. Begrijp je ?
Bijvoorbeeld, als je samen op jacht gaat of die avonturen samen beleefd, dan ben je in die ervaring terug samen OOK een koppel. Voor veel mensen werkt dit. Zeker bij oudere koppels.
Andere optie, is een oogje dicht te doen. Je hebt zelf geen interesse hierin mee te gaan.
Nog een andere optie, is je grenzen scherp te stellen. Hij houdt er zich aan en/of mag gaan.
Wat denk je zelf hierover ?
(niet wat denken/vinden anderen hiervan)

Klopt. De grootste wonde in heel dat "vreemdgaan", is psychisch, die breuk van vertrouwen. Beseffen ergens geleefd te hebben in een soort leugen. Dat is hard. En het is maar de vraag, of je dergelijke vertrouwensbreuk boven komen kan.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:27 schreef snakelady het volgende:
Voor mij zou in deze relatie het probleem liggen in het vertrouwen, Hij heeft 3.5 jaar lang een soort van dubbelleven gehad. Vreemdgaan ansich zou ik persoonlijk nog wel overheen kunnen komen, maar niet het liegen en bedriegen achteraf, het niet eerlijk zijn en je vertrouwen beschamen. Dat zou ik nooit kunnen vergeven.

Dit.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:04 schreef Lienekien het volgende:
Misschien moet je met hem afspreken dat hij het de volgende keer beter verbergt.

Vrouwen denken anders.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:28 schreef PBateman1978 het volgende:
Hij is nu 2 keer vreemdgegaan en had blijkbaar de 2e keer zelfs 3,5 jaar lang een affaire..
Ik zou het wel weten hoor...

Als de omstandigheden hetzelfde blijven is dat inderdaad het meest waarschijnlijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:26 schreef Craptacular het volgende:
Mensen veranderen niet. Hij zal je blijven bedriegen.

Dan ga je uit elkaar en niet je vrouw jarenlang bedriegen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:09 schreef DS4 het volgende:
Uit wat TS schrijft volgt dat ze uit elkaar gegroeid zijn. Dat is een hele goede voedingsbodem voor vreemdgaan. Die voedingsbodem moet dus weg gehaald worden.

Ga van het weekend stappen en zoek een leuke kerel.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:17 schreef Jenny-VK het volgende:
Faux je bedoelt wat hij nu anders doet? Ik herken hem niet terug, hij lijkt gebroken, dat hij nu beseft wat hij heeft gedaan.

Kennelijk ligt dat in de praktijk heel erg veel genuanceerder.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:12 schreef Craptacular het volgende:
Dan ga je uit elkaar en niet je vrouw jarenlang bedriegen.
Wie zegt dat hij op haar is uitgekeken? Je moet geen dingen invullen waar je helemaal niets over kan zeggen. Wie is daar nou toch mee geholpen?quote:Als TS haar man terugneemt heeft hij een ideale situatie. Lekker beetje rondneuken en ondertussen nog fijn het gezinsleven ernaast hebben met je vrouw op wie je al lang en breed uitgekeken bent.

Slechte reden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:48 schreef Jenny-VK het volgende:
[..]
tis ook gewoonte en gewenning waarom ik niet wil opgeven. Het alleen zijn, bang voor het onbekende.

Vandaar dat je man nu ook zo gebroken is. Dit is ie ook niet gewend..quote:Op dinsdag 30 september 2014 21:48 schreef Jenny-VK het volgende:
tis ook gewoonte en gewenning waarom ik niet wil opgeven. Het alleen zijn, bang voor het onbekende

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |