abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:25:55 #101
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:23 schreef Deckard het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat beiden dat niet kunnen.

:? Huh? Ze zitten nog maar nét in een crisis. Hoe weet jij al dat ze niet verder kunnen?
pi_145089343
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:? Huh? Ze zitten nog maar nét in een crisis. Hoe weet jij al dat ze niet verder kunnen?
Volgens mij zit ze er al 3.5 jaar in.
pi_145089372
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:15 schreef Boca_Raton het volgende:

In elk huwelijk komen er problemen. Is het dit niet is niet het wel weer wat anders. Maar dat wil niet zeggen dat je dan onmiddellijk je biezen moet pakken, of mensen moet adviseren onmiddellijk hun biezen te pakken. Je hebt ook met je kinderen te maken en als je samen 23 jaar bij elkaar bent, heb je ook wat te verliezen daarmee. Het is aan het stel zelf om de keuze te maken.

Ik stoor me er aan dat er zo snel gezegd wordt: scheiden met die handel.

Als je als stel steken hebt laten vallen (uit elkaar bent gegroeid, zoiets doen ze toch echt zelf) dan is het een legitieme vraag of je niet alsnog alles op alles kunt zetten om de boel te redden.

Een huwelijk is hard werken. Niet blijven zitten tot er iets fout gaat om dan te verkassen.
Helemaal mee eens.

Het is wel erg makkelijk om te roepen dat ze moet gaan scheiden. Als buitenstaander kun je dat gewoon niet beoordelen. Het is wel des foks, zeker als er vreemdgaan in het spel is, maar het is een advies waar niemand iets mee op schiet, ook als onder de streep dat uiteindelijk de beste oplossing blijkt.

Voor TS en haar man is het dus een kwestie van kijken of en hoe beide partijen met elkaar door willen en wat daarvoor dient te gebeuren. Nieuwe afspraken, leren van fouten en waarschijnlijk ook uitspreken van zaken die om de ander niet te kwetsen maar niet uitgesproken zijn.

Zelfs als uiteindelijk e.e.a. eindigt in een echtscheiding kan dat het proces van die scheiding verbeteren, omdat dan partijen weten waar ze aan toe zijn en wat meer begrip voor elkaar hebben gekregen. En hoe soepeler de scheiding, hoe beter voor de kinderen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:27:37 #104
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089383
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:26 schreef Deckard het volgende:

[..]

Volgens mij zit ze er al 3.5 jaar in.
Hoe kunnen ze nou in een crisis zitten als de vrouw van niets weet? Je praat een beetje onzin hoor.
pi_145089442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze nou in een crisis zitten als de vrouw van niets weet? Je praat een beetje onzin hoor.
quote:
6 jaar geleden heb ik hem een ultimatum gesteld toen ik bewijs had van een slippertje. We zijn bij elkaar gebleven, maar we zijn eigenlijk meer uit elkaar gegroeid.
pi_145089471
lijkt mij wat vroeg om te beoordelen of hij veranderd is.. Wat maakt dat hij vreemdging, wat zijn risicofactoren voor hem, heeft hij daarover nagedacht en gaat hij aanpassingen maken in zijn/ jullie leven om dit in het vervolg te voorkomen?
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat hij je echt mist. De vraag is denk ik of jij bereid bent hem nog een kans te geven en wat je er voor nodig hebt om dat te doen. En daarbij lijkt relatietherapie me geen slecht idee

Maar hoe dan ook erg rot voor je. Sterkte
pi_145089501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oh ok. Dus het is pas een crisis als beide partijen er kennis van hebben? Als jouw huis afbrand en je weet het nog niet, is er zeker ook nog geen sprake van crisis :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:30:59 #108
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089509
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Nou, mijn definitie van een crisis is wat er nu speelt: de man is nu het huis uit en wil absoluut niet scheiden. Dat het eerder fikse bonje is geweest, oké, dat staat ook in de OP.
pi_145089516
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:23 schreef Deckard het volgende:

De reactie is echter dat de gevoelens van TS of wie ze is totaal niet aan bod komen. Er wordt eerst gekeken naar de dader en de kinderen. Terwijl het andersom moet zijn. Haar is iets aangedaan waar zij niet om heeft gevraagd. En niet iets kleins dan een stomme actie.
Het gaat in de eerste plaats om TS, dan om de kinderen en dan misschien eens om die man.
Je maakt een denkfout. Het is zeker niet alleen maar een kwestie van "man ging vreemd". TS merkt uitdrukkelijk op dat ze uit elkaar gegroeid waren.

Een relatie doe je met zijn tweeën. Beiden zijn verantwoordelijk. Het is maar heel zelden zo dat de "schuldvraag" 100% vs 0% is. Daar vanuit gaan is al niet zo verstandig, maar als TS nota bene al aangeeft dat er meer speelt dan ben je echt met oogkleppen op bezig.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:31:32 #110
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089527
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:30 schreef Deckard het volgende:

[..]

Oh ok. Dus het is pas een crisis als beide partijen er kennis van hebben?
Ja.
pi_145089566
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je maakt een denkfout. Het is zeker niet alleen maar een kwestie van "man ging vreemd". TS merkt uitdrukkelijk op dat ze uit elkaar gegroeid waren.

Een relatie doe je met zijn tweeën. Beiden zijn verantwoordelijk. Het is maar heel zelden zo dat de "schuldvraag" 100% vs 0% is. Daar vanuit gaan is al niet zo verstandig, maar als TS nota bene al aangeeft dat er meer speelt dan ben je echt met oogkleppen op bezig.
Ik stel de schuldvraag niet. Wat ik wel stel is dat de keuzes die ze maakt in de eerste plaats voor haarzelf moet zijn en niet voor anderen.
pi_145089574
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja.
Iets genuanceerder: je kan er pas aan gaan werken als beiden zich heel bewust zijn van de crisis.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:32:48 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089580
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eens.

Het is nóóit zwart-wit. It takes two to tango. Uit elkaar groeien is iets wat je doorgaans samen doet. Dus dat rücksichtlose 'scheiden met die hap' is echt vrij grof.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boca_Raton op 01-10-2014 13:44:16 ]
pi_145089585
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja.
Ok je bent dom.
pi_145089589
Iemand 3,5 jaar vreemdgaat staat allang met een voet buiten de relatie en kan je me eigenlijk niet vertellen dat die bereid is om aan de relatie te willen werken.

Zij kan het wel willen maar er zijn 2 voor nodig iemand die zelf 3 1/2 jaar bezig is met een ander lijkt me nou niet de meest gemotiveerde persoon om aan een relatie te werken.
pi_145089617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iets genuanceerder: je kan er pas aan gaan werken als beiden zich heel bewust zijn van de crisis.
Wat ze 6 jaar geleden dus ook al waren. Toen werd er niet gewerkt aan de relatie, nee, toen zijn ze verder uit elkaar gegroeid en heeft hij er nog een jarenlange affaire met een collega tegenaan gegooid.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:34:04 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089626
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ok je bent dom.
Onvolwassen reactie, net als je overige bijdragen.
pi_145089635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef Deckard het volgende:

Ik stel de schuldvraag niet. Wat ik wel stel is dat de keuzes die ze maakt in de eerste plaats voor haarzelf moet zijn en niet voor anderen.
Op zich mag je best anderen erbij betrekken. Zeker wat de gevolgen van jouw keuze is voor jouw kinderen. Dat is namelijk jouw verantwoordelijkheid.

Maar op zeker moet ze zichzelf de vraag gaan stellen: wil ik nog wel door met deze relatie? En dan is haar gevoel wel van groot belang natuurlijk.
pi_145089659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Onvolwassen reactie, net als je overige bijdragen.
Ben blij dat je mijn oeuvre volgt. Misschien steek je er dan nog wat van op.
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:35:50 #120
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:35 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ben blij dat je mijn oeuvre volgt. Misschien steek je er dan nog wat van op.
Het typeert je zwart-witte denken. En zo werkt het niet in relaties. Dat ligt allemaal véél genuanceerder.
pi_145089685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, mijn definitie van een crisis is wat er nu speelt: de man is nu het huis uit en wil absoluut niet scheiden. Dat het eerder fikse bonje is geweest, oké, dat staat ook in de OP.
Natuurlijk wil hij niet scheiden. Lekker comfortabel met een vrouwtje thuis en vrouwtjes on the side, een heerlijk vrij leven zonder rekening te houden met de wensen van de persoon waarmee hij zijn leven deelt. Als hij nogmaals in de verleiding komt en denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het waarschijnlijk weer doen. Iets voorzichtiger misschien.
pi_145089721
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich mag je best anderen erbij betrekken. Zeker wat de gevolgen van jouw keuze is voor jouw kinderen. Dat is namelijk jouw verantwoordelijkheid.

Maar op zeker moet ze zichzelf de vraag gaan stellen: wil ik nog wel door met deze relatie? En dan is haar gevoel wel van groot belang natuurlijk.
De kinderen worden geronseld in dit soort onzin. Of ze nu wel of niet uit elkaar gaan, de kinderen zullen alleen maar gelukkig worden in een situatie die stabiel is. En dat hangt niet af van wel of niet een relatie. Dus die kinderen doen niet echt ter zake in dit verhaal.
pi_145089745
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Natuurlijk wil hij niet scheiden. Lekker comfortabel met een vrouwtje thuis en vrouwtjes on the side, een heerlijk onverantwoordelijk leven zonder rekening te houden met de wensen van de persoon waarmee hij zijn leven deelt. Als hij nogmaals in de verleiding komt en denkt ermee weg te kunnen komen, zal hij het waarschijnlijk weer doen. Iets voorzichtiger misschien.
In hoeverre heeft TS rekening gehouden met de wensen van de persoon waar zij haar leven mee deelt....is dat al bekend?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 13:37:48 #124
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_145089747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:37 schreef Deckard het volgende:
En dat hangt niet af van wel of niet een relatie. Dus die kinderen doen niet echt ter zake in dit verhaal.
Piet Paaltjes spreekt hoor. Man, man, wat een onzin.
pi_145089748
quote:
2s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:33 schreef -Strawberry- het volgende:

Wat ze 6 jaar geleden dus ook al waren. Toen werd er niet gewerkt aan de relatie, nee, toen zijn ze verder uit elkaar gegroeid en heeft hij er nog een jarenlange affaire met een collega tegenaan gegooid.
Nee, 6 jaar geleden hebben ze zich bezig gehouden met het vreemdgaan. Maar kennelijk is een onderliggend (en echt groter) probleem "uit elkaar groeien", genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')