quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik vond hem duisterder dan de Hunger Games (die is trouwens ook mijn favoriet) maar zeker heel erg tof en ik vind hem wel een aanraderLigt er net aan wat je zoekt denk ik.
Maar tof dat je het leuk gehad heb
Moet je minder zuipenquote:
Ja, en ik denk dat ik de boekenreeks ook maar eens ga opsnorren. Ben wel benieuwd geraaktquote:
Ik ook. Gisteren verbaasde ik me ook over me zelf. Lang geleden dat het zo hard ging.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet je minder zuipen
Ik verbaas me er wel eens over hoeveel alcohol mensen naar binnen kunnen werken tijdens avondjes uit eigenlijk![]()
Ik heb m al besteldquote:Op vrijdag 26 september 2014 10:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, en ik denk dat ik de boekenreeks ook maar eens ga opsnorren. Ben wel benieuwd geraakt
Achgos, arme jij! En flink in z'n zij porren hielp niet?quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:08 schreef Jagärtrut het volgende:
ik voel me ook zoals de TT. Kon niet slpaen vannacht, om 3 uur eindelijk in het logeerbed gaan liggen omdat de Duutser zo snurkte
Dat klinkt erg leuk mini! Ga je Leeds zelf ook nog bezoeken?quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:06 schreef minilot het volgende:
Okee, tot nu toe zou dit zo'n beetje kunnen..
- Woensdagochtend flink vroeg met veerbootje over bij Duinkerken, dan naar Richmond rijden (broodjes en snacks voor ontbijt/lunch mee in de auto).
- Dagje Kew Gardens (vijftien pond per persoon)
- Eten bij pub The Botanist aan de rand van Kew Gardens (dertien pond per persoon voor drie gangen)
- In de auto 's avonds alvast een stukje terughobbelen richting Dover.
- Halverwege in de remmen bij Leeds Castle en daar dan slapen op de courtyard van het kasteel, EUR 115 voor een nachtje maar daar zit wel een full English breakfast bij en vrije toegang tot het kasteel en landgoed, wat na het ontbijt natuurlijk een toffee wandeling/bezienswaardigheid is
- Donderdag begin van de avond met het bootje weer terug naar Duinkerke en dan twee uur later weer thuis.
Zoiets dus. Zou financieel wel te doen zijn.
Die kans zit er wel in dat we iets anders erbij zoeken voor donderdag overdag, omdat mijn aandachtspanne bij een gemiddeld kasteelbezoek niet verder dan, laten we zeggen, twintig minuten rijkt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat klinkt erg leuk mini! Ga je Leeds zelf ook nog bezoeken?
Te duur! Volgende keer weer.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik mis 'eten in de pub van Heston' in je lijstje.
18 tot 30 pond voor een hoofdgerecht. Ik zeg: Botanische tuin overslaan en daar eten!quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Te duur! Volgende keer weer.Dit wordt geen culinair tripje. Meer eentje van broodjes meenemen en fish&chips halen
Zeg, we gaan juist helemaal die kant op helemaal speciaal voor Kew Gardens!quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
18 tot 30 pond voor een hoofdgerecht. Ik zeg: Botanische tuin overslaan en daar eten!
Oh aha geen ideequote:Op vrijdag 26 september 2014 10:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Die kans zit er wel in dat we iets anders erbij zoeken voor donderdag overdag, omdat mijn aandachtspanne bij een gemiddeld kasteelbezoek niet verder dan, laten we zeggen, twintig minuten rijkt.![]()
Is het dorpje Leeds de moeite waard? Ik neem tenminste aan dat je niet verwacht dat we vanuit Leeds Castle weer urenlang noordwaards rijden richting de stad Leeds.
Die ligt nogal in een heel ander stuk van Engeland!quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh aha geen ideeIk dacht dat je het over de stad had
![]()
Wij vonden Leeds Castle erg leuk. Was ons eerste kasteel dat we samen bezochten in Engeland. Het heeft ons wel een beetje verpest...quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:06 schreef minilot het volgende:
Okee, tot nu toe zou dit zo'n beetje kunnen..
- Woensdagochtend flink vroeg met veerbootje over bij Duinkerken, dan naar Richmond rijden (broodjes en snacks voor ontbijt/lunch mee in de auto).
- Dagje Kew Gardens (vijftien pond per persoon)
- Eten bij pub The Botanist aan de rand van Kew Gardens (dertien pond per persoon voor drie gangen)
- In de auto 's avonds alvast een stukje terughobbelen richting Dover.
- Halverwege in de remmen bij Leeds Castle en daar dan slapen op de courtyard van het kasteel, EUR 115 voor een nachtje maar daar zit wel een full English breakfast bij en vrije toegang tot het kasteel en landgoed, wat na het ontbijt natuurlijk een toffee wandeling/bezienswaardigheid is
- Donderdag begin van de avond met het bootje weer terug naar Duinkerke en dan twee uur later weer thuis.
Zoiets dus. Zou financieel wel te doen zijn.
Ik heb niet opgelet welk stuk van Engeland het was, en ik las Leeds dus tsjaquote:Op vrijdag 26 september 2014 10:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Die ligt nogal in een heel ander stuk van Engeland!
Zeg, jij hebt er toch gewķķnd?
Nou, dat was het laatste zetje. Heb het uitgeplozen overzichtje net doorgestuurd naar mijn lief, die thuis rondhangt en ik krijg net "ok, doe maar" terug. Zoals gewoonlijk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wij vonden Leeds Castle erg leuk. Was ons eerste kasteel dat we samen bezochten in Engeland. Het heeft ons wel een beetje verpest...
Die heb ik al eens gezien, een jaar of acht geleden!quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:38 schreef Lienekien het volgende:
Walmer Castle is maar een kwartier van Dover. Ook erg de moeite.
http://www.english-herita(...)d-gardens/directions
Was ook op onze eerste vakantie en ik was verbluft van de geschiedenis die we daar aantroffen (we wilden eigenlijk alleen ons brood opeten in de tuinen - of we zeker wisten dat we niet ook een kaartje wilden kopen voor het gebouw... Nou vooruit...).
Ben heel benieuwd wat je ervan vindt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:38 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, dat was het laatste zetje. Heb het uitgeplozen overzichtje net doorgestuurd naar mijn lief, die thuis rondhangt en ik krijg net "ok, doe maar" terug. Zoals gewoonlijk.
Mijn dude bemoeit zich al sinds we samen zijn volstrekt niet met het plannen van tripjes. Volgens mij stiekem met het idee: 'als het dan prut blijkt te zijn is het in elk geval niet mijn verantwoordlijkheid'
Ja, ik ook, maar ik heb volgende week maar (krap) twee dagen vrij en we hebben niet zoveel geld, dus dan is het wel handig.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:39 schreef Myraela het volgende:
Wat een geplan.Ik ben altijd meer van het "We gaan daar heen en dan zien we wel"
Ik ga daarom wel graag met een rondleiding mee. Dan moet je je aandacht er wel bijhouden en je hoort en ziet zo toch vaak leuke dingen. Beter dan die informatie moeten lezen die overal hangt of ligt.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Die heb ik al eens gezien, een jaar of acht geleden!![]()
Tof hoor. Wel ook weer na een kwartier beu. Maar da's vooral mijn probleem.
O, vast wel heel leuk! Voor eventjes.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd wat je ervan vindt.
O zeker, als die mogelijkheid er is (of het nou een museum, grottenstelsel of kasteel is) dan doe ik dat ook altijd wel. Scheelt een beetje in aandacht erbij houden.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ga daarom wel graag met een rondleiding mee. Dan moet je je aandacht er wel bijhouden en je hoort en ziet zo toch vaak leuke dingen. Beter dan die informatie moeten lezen die overal hangt of ligt.
Klinkt als een fijne avondquote:Op vrijdag 26 september 2014 11:02 schreef borisz het volgende:
Mogge
Hoe meer Grimbergens hoe langer een rondje pool duurt.
Afijn gezellige avond gister.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Leuke plannen mini! En hoe kan een Eftelingfan nou niet zo van kastelen houden? Of er in elk geval geen uren wegdromen?
Oh, wat gek. Voor mij als kind was de Efteling juist dát. Dezelfde magische sprookjeswereld.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:09 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Dat is waartegen wij Eftelingliefhebbers vaak moeten opboksen. "Eftelingfan? Dan zul je ook wel van kastelen/elfjes/fantasy houden!"![]()
Ik snap het wel hoor, en ik neem niemand de associatie kwalijk, maar mijn liefde voor de heel specifieke esthetiek van de attracties en ontwerpen van Anton Pieck en opvolger Ton van de Ven in de Efteling heeft echt geen klap te maken met:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
..van die dingen waar ik dus echt helemaal niks mee heb. Brrr!
quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh, wat gek. Voor mij als kind was de Efteling juist dát. Dezelfde magische sprookjeswereld.
Oh en ditquote:Op vrijdag 26 september 2014 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind kastelen leuk vanwege de geschiedenis. Niet vanwege sprookjesgedoe. En ik heb heel weinig met de Efteling.
Toen ik heel, héél klein was misschien wel, maar ik loop in de Efteling sinds ik geen kind meer ben ook niet meer niet 'verwonderd als een kind' rond.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh, wat gek. Voor mij als kind was de Efteling juist dát. Dezelfde magische sprookjeswereld.
Dit ja. De geschiedkundige achtergrond van historische plekken interesseert me meestal enorm, maar na een ergens half uurtje rondsjokken begin ik dan altijd van mening te raken dat ik er vooral thuis heel veel over wil lezen en bekijken vanuit mijn bed, via een laptop.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind kastelen leuk vanwege de geschiedenis. Niet vanwege sprookjesgedoe.
Vind ik ook heel leuk hoor, dat mensen dat gevoel ook als ze 'groot' zijn nog bij de Efteling hebbenquote:
Ik snap het.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Toen ik heel, héél klein was misschien wel, maar ik loop in de Efteling sinds ik geen kind meer ben ook niet meer niet 'verwonderd als een kind' rond.
Ik apprecieer lijnvoering, kleurgebruik en architectuur, ik geniet van hoe muziek samenvalt met beelden in attracties als Fata Morgana en Villa Volta, ik hou van de gedurfde manier waarop sprookjes in het Sprookjesbos veelal getoond worden vlák voordat of tijdens dat er in het verhaal iets gruwelijks gebeurt: Roodkapje voor de deur en de wolf al in grootmoeders bed, een opgesloten en vetgemest Hans (van Grietje), het Meisje met de Zwavelstokjes dat je ziet sterven, slapend Sneeuwwitje in een kist met huilende, rouwende kabouters...![]()
Nou, en meer van dat soort dingen.
Ik heb de Efteling lief op een volwassen manier.
Oh niks geen sorry hoor, het was geen discussie toch? Juist interessant. En er is niet één manier om iets te beleven, me dunkt. Ik ga, als ik ooit weer ter Efteling kom, eens met jouw ogen proberen te kijken. Ik kan me wel voor de geest halen wat je bedoelt met de sprookjes en het licht duistere randje rond de timing van de scčnes. Ik denk zelfs dat je dat als kind al aanvoelt.quote:
Uitgesleten of gewoon kapot gebombardeerd in WO2quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Van die hard stenen traptreden en stoepjes die door enorme hoeveelheden voetstappen over honderden jaren zijn uitgesleten.. Mooi is dat
Ja, daarin vinden wij elkaar.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kan me wel voor de geest halen wat je bedoelt met de sprookjes en het licht duistere randje rond de timing van de scčnes. Ik denk zelfs dat je dat als kind al aanvoelt.
Ik geloof ook niet dat ik er huppelend en fladderend doorheen rende, door het Sprookjesbos. Het was een soort fascinatie die me er bijna niet uit weg te slepen maakte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 26-09-2014 12:23:34 ]
Nou, dat gevoel heb ik nu ook niet meer, maar zo zie ik de efteling welquote:Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef minilot het volgende:
[..]
Vind ik ook heel leuk hoor, dat mensen dat gevoel ook als ze 'groot' zijn nog bij de Efteling hebben![]()
Ik heb dat alleen zelf helemaal niet op die manier.
In zes jaar is er dus niets veranderd daar. Past wel bij oud-Velsenquote:Op vrijdag 26 september 2014 13:00 schreef golfer het volgende:
Onze eetrecensie van gisteravond staat weer online.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:18 schreef Bluezz het volgende:
@Minilot qua bezuinigingen op mijn werkDat is (weer) afwachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je inzet en alles is wel duidelijk op de poli voor Team en teamleider.
Dan maar gokken op de langdurig zieken en bijna gepensioneerden.
Wij blijven positief!
Koffieautomaten weghalenwant dat bezuinigt?
En hier ook ronddwalen in oud en in kastelen en je afvragen hoé en welke mensen daar liepen voor jou.
![]()
quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:18 schreef Bluezz het volgende:
@Minilot qua bezuinigingen op mijn werkKunnen ze niet beter de bijna-gepensioneerden eruit kiepen? Die zitten vaak het langst bij de baas en hebben ook de grootste factor mbt. de gewogen dienstjaren. Of gaat dat bij dergelijke reorganisaties niet op?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.La derecha oprime, la izquierda libera
Dat kan en dat gebeurde ook wel bij mijn vorige ontslag in ander zkh.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kunnen ze niet beter de bijna-gepensioneerden eruit kiepen? Die zitten vaak het langst bij de baas en hebben ook de grootste factor mbt. de gewogen dienstjaren. Of gaat dat bij dergelijke reorganisaties niet op?
Ah...die duitsers zijn nog verder met de regeltjes dan NLquote:Op vrijdag 26 september 2014 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in D is men wettelijk verplicht bij reorganisaties getrouwde mensen te sparen tov ongehuwden
En als manager zijn je mensen die je altijd kon bellen en die graag ook naar verweggistan exit en de mensen die om half 10 binnenkomen omdat kinderen naar de creche of ziekmelden omdat blaag diaree heeft blijven.quote:Op vrijdag 26 september 2014 14:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ah...die duitsers zijn nog verder met de regeltjes dan NLLeuk...trap je dus een ongehuwde alleenverdiener eruit zodat een gehuwde, en naar alle waarschijnlijkheid, tweeverdiener kan blijven zitten
Ja iddquote:Op vrijdag 26 september 2014 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En als manager zijn je mensen die je altijd kon bellen en die graag ook naar verweggistan exit en de mensen die om half 10 binnenkomen omdat kinderen naar de creche of ziekmelden omdat blaag diaree heeft blijven.
Done!quote:
Eenhoornsquote:
Hm? Begin oktober, doordeweekse dag.. Niet bepaald de drukste tijd voor een botanische tuin.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Veel plezier trouwens, lekker druk
Zo kwam ik er recent achter waar het toverstokje zijn oorsprong vindtquote:Op vrijdag 26 september 2014 12:12 schreef minilot het volgende:
Oe, het is momenteel ook nog eens Intoxication Season bij Kew Gardens, een festival ter ere van giftige en geestverruimende flora door de eeuwen heen. Jippie!
Wat gaaf! Heksenzalf kende ik natuurlijk wel, maar dat van dat stokje wist ik niet.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo kwam ik er recent achter waar het toverstokje zijn oorsprong vindt
Men maakte zalf uit planten en zwammen die psychoactief zijn en voor een verhoogd libido zorgen, euforie geven.
Deze werd op de huid opgebracht om een geleidelijk opname door de huid te geven en dit deed men met een stokje, om het niet aan de handen te krijgen en zo zelf niet teveel af te krijgen.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:27 schreef drakin het volgende:
Eenhoorn, dat was toch het nationale dier van Schotland?
Sun, nu ik eraan denk: hoe gaat het met Penny Dreadful?quote:
Holy crap...dat is retevroeg wegquote:
De eerste zoon is net in beeldquote:Sun, nu ik eraan denk: hoe gaat het met Penny Dreadful?
In de 19 eeuw vochten de britten 2 oorlogen om opium te kunnen verkopen in china.quote:Op vrijdag 26 september 2014 15:36 schreef minilot het volgende:
Had nog een giftcard voor Amazon, heb vanmorgen subiet een boekje besteld!
Emperors of Dreams: Drugs in the Nineteenth Century:
[ afbeelding ]
Kan merken dat het herfst wordt. Leesdrang en het opduiken van obscure nieuwe interessegebieden!
[..]
Sun, nu ik eraan denk: hoe gaat het met Penny Dreadful?
quote:De Nederlandsche Cocaīnefabriek (NCF) was een in Amsterdam gevestigde fabriek die in de 20e eeuw op grote schaal cocaīne produceerde voor medicinale doeleinden uit in Nederlands-Indië geteelde cocaplanten. Daarnaast produceerde de fabriek onder andere novocaīne, morfine, heroīne en efedrine.
[...]
In de jaren 1970 werd de fabriek overgenomen door AkzoNobel.[2] Tot oktober 1972 was de Nederlandse Cocaīnefabriek een naamloze vennootschap. De doelstelling was allang veel breder dan "het vervaardigen van chemische producten, in hoofdzaak cocainum hydrochloricum en bijproducten en de verkoop daarvan". In maart 1975 werd de naam gewijzigd in NCF Holding BV met AkzoNobel als moedermaatschappij. Cocaīne was een te beladen onderwerp geworden om nog voluit onderdeel van de naam van de fabriek te kunnen zijn.
Ja, lekker stomquote:Op vrijdag 26 september 2014 17:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik belde vanmiddag met een instantie die mijn moeders geboortedatum wilde weten.
Ik: 19-juli-tweeënvijftig
Zij: 1952?
Ik:....
1852? 2052? huh?
Misschien verstond ze je verkeerd? Of lag de nadruk erg op de 19?quote:Op vrijdag 26 september 2014 17:47 schreef Isabeau het volgende:
Cocaīne wordt nog steeds gebruikt voor medicinale doeleinden![]()
Ik belde vanmiddag met een instantie die mijn moeders geboortedatum wilde weten.
Ik: 19-juli-tweeënvijftig
Zij: 1952?
Ik:....
1852? 2052? huh?
Meestal in bewerkte vorm trouwens, zoals novocainequote:Op vrijdag 26 september 2014 17:47 schreef Isabeau het volgende:
Cocaīne wordt nog steeds gebruikt voor medicinale doeleinden![]()
Ah ik pak zo het m***therf**king fietsjequote:
Het komt ook vaak voor dat als ik op mijn werk een tijd noem qua afspraken maken, en ik zeg 10 uur? Dat er dan gevraagd wordt : 's morgens?quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Misschien verstond ze je verkeerd? Of lag de nadruk erg op de 19?
De nadruk lag echt op de 19quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Misschien verstond ze je verkeerd? Of lag de nadruk erg op de 19?
Nee, cocaīnequote:Op vrijdag 26 september 2014 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Meestal in bewerkte vorm trouwens, zoals novocaine
quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:01 schreef Bluezz het volgende:
Het komt ook vaak voor dat als ik op mijn werk een tijd noem qua afspraken maken, en ik zeg 10 uur? Dat er dan gevraagd wordt : 's morgens?
For the soul..quote:Op vrijdag 26 september 2014 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meestal in bewerkte vorm trouwens, zoals novocaine
Voor lokale verdovingen?quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, cocaīneDat staat er ook op.
KNO gebruikte het voor lokale verdoving jaquote:
als het mensen zijn die gewent zijn om in een ploegendienst te werken snap ik de vraag.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het komt ook vaak voor dat als ik op mijn werk een tijd noem qua afspraken maken, en ik zeg 10 uur? Dat er dan gevraagd wordt : 's morgens?
Op het plaats delict danwel des middags omstreeks... dat soort taal is heel gebruikelijk bij jouw werkomgeving.quote:Op vrijdag 26 september 2014 19:34 schreef z80 het volgende:
bij mij op het werk wordt bij afspraken altijd de 24uurs klok gebruikt en naar de "klant" duidelijk aangegeven of dit "voor" dan wel "na" de middag is.
ik bedoel meer "klanten" die naar het bureau komen. dus nog wel zelf kunnen bewegen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 20:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Op het plaats delict danwel des middags omstreeks... dat soort taal is heel gebruikelijk bij jouw werkomgeving.
Pics or it did'nt happ'nquote:Op zaterdag 27 september 2014 00:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vandaag mijn eerste brouwpoging opengemaakt. Gemberbier. Kleine hoeveelheid (+/- 600ml). Had het in een lege champagne/ciderfles gedaan, en de champagnekurk (plastic) hergebruikt, kroon er omheen gevouwen.
Ik maakte mij wat zorgen of er wel genoeg koolzuurontwikkeling was na het bottelen.
Eerder vanavond de kroon doorgeknipt (Zat nogal strak). Toen deze door was een enorme knal, een vlek op het plafond van de kroon en de kunststof kurk, en ik had nog maar 150ml gemberbier over![]()
Er was dus CO2 genoeg.
Haha, gaaf! En ja, hoe smaakte het nou?quote:Op zaterdag 27 september 2014 00:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vandaag mijn eerste brouwpoging opengemaakt. Gemberbier. Kleine hoeveelheid (+/- 600ml). Had het in een lege champagne/ciderfles gedaan, en de champagnekurk (plastic) hergebruikt, kroon er omheen gevouwen.
Ik maakte mij wat zorgen of er wel genoeg koolzuurontwikkeling was na het bottelen.
Eerder vanavond de kroon doorgeknipt (Zat nogal strak). Toen deze door was een enorme knal, een vlek op het plafond van de kroon en de kunststof kurk, en ik had nog maar 150ml gemberbier over![]()
Er was dus CO2 genoeg.
Jazeker! Al vanaf 06:30.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:04 schreef Lonaa het volgende:
Goedemorgen mini. Ben je aan het werk?
Gisteren zo'n beetje de hele dag geslapen af en aan, dus ik was wel uitgeslapen om 7 uur.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Jazeker! Al vanaf 06:30.Wat ben jij vroeg wakker!
Klinkt goed! Ik ben ook productief: ik zit te werken en tegelijkertijd een lijst met liedjes samen te stellen voor een compilatie-playlist voor onderweg naar Londen volgende week.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Gisteren zo'n beetje de hele dag geslapen af en aan, dus ik was wel uitgeslapen om 7 uur.
Heb ook energie nu! Zo even het huisje opruimen, met de hond naar de markt wandelen, lekkere dingetjes kopen en dan weer lekker naar huis
Dat trouwens sowieso, want om mijn lief te plezieren lardeer ik de lijst met voornamelijk Britse-muziek-van-nu met hier en daar Supertramp en Marillion.quote:
Oh dat is fijn!quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ik ben ook productief: ik zit te werken en tegelijkertijd een lijst met liedjes samen te stellen voor een compilatie-playlist voor onderweg naar Londen volgende week.Retro!
Wat lijkt je niks?!quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:21 schreef Lonaa het volgende:
Dat lijkt me echt helemaal niks mini!
Eet makreel!quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:22 schreef Lonaa het volgende:
Dinsdag wil ik iets met vis, maar ik weet nog niet wat.
Marillionquote:Op zaterdag 27 september 2014 08:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat trouwens sowieso, want om mijn lief te plezieren lardeer ik de lijst met voornamelijk Britse-muziek-van-nu met hier en daar Supertramp en Marillion.
Ooohquote:Op zaterdag 27 september 2014 08:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar hij gaat over eten en koken!
Ik word er nog steeds niet warm van!quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar hij gaat over eten en koken!
Opetenquote:Op zaterdag 27 september 2014 08:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oeh, goed idee.![]()
Wat ga ik er mee doen?
Op het laatste: nee. Op het eerste: mijn lief was als tiener echt zwaar fan van de band in het Fish-tijdperk. Helemaal met picturediscs sparen en een Marillion-vlag boven zijn bed enzo.. Ik hou er zelf niet zo van, al snap ik wel wat hem erin aantrok. Ik heb op zich meer met het post-Fish-tijdperk, ik vind Marbles echt een heel goed album. En ik heb ze in de formatie met Steve Hogarth als zanger een paar keer live gezien en dat vond ik qua performance erg goed!quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
MarillionHet Fish-tijdperk of erna? En heb je Laura Marling al in je lijst verwerkt?
Yep! Maar vooral ook:quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
OoohDie lijkt me tof
Helen Mirren toch
quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Opeten![]()
Makreel vullen met een mengsel van pijnboompitjes en uitgebakken spekjes. Daarna op de bbq of in de oven
http://www.beyondkimchee.com/ssambap/quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oeh, goed idee.![]()
Wat ga ik er mee doen?
O, en als je witvis wilt: http://www.ladyandpups.co(...)ha-ca-fish-taco-eng/quote:
Helemaal geen markt waar je zit?quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:30 schreef Jagärtrut het volgende:
ik wil ooknaar de markt. die mis ik hier echt!
Ik ga daar woensdag heen op ladiesnight, hebben wij elkaars filmsschema ofzo?quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:18 schreef minilot het volgende:
Vanavond naar The Hundred-Foot Journey
Best zin in!
Films van Lasse Hallström zijn altijd wel een beetjemaar tegelijkertijd ook
Oooh.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:31 schreef minilot het volgende:
[..]
O, en als je witvis wilt: http://www.ladyandpups.co(...)ha-ca-fish-taco-eng/
Heeeeeel lekker recept!
Ik heb ze ooit eens gezien bij een acoustisch optreden in het Paard van Troje. Waanzinnig goed. Zoek eens op het album Less Is Morequote:Op zaterdag 27 september 2014 08:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Op het laatste: nee. Op het eerste: mijn life was als tiener echt zwaar fan van het Fish-tijdperk. Helemaal met picturediscs sparen en een Marillion-vlag boven zijn bed enzo.. Ik hou er zelf niet zo van, al snap ik wel wat hem erin aantrok. Ik heb op zich meer met het post-Fish-tijdperk, ik vind Marbles heel goed. En ik heb ze in de formatiee met Steve Hogarth als zanger een paar keer live gezien en dat vond ik qua performance erg goed!
nope. ja, rommelmarkt. misschien ga ik daar wel even kijken..quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Helemaal geen markt waar je zit?
Die ken ik dan weer niet maar je reactie kan ik begrijpenquote:Op zaterdag 27 september 2014 08:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Yep! Maar vooral ook:
[ afbeelding ]
Charlotte Le Bon!
NIet helemaal, ik geloof dat ik echt geld ]toe zou moeten krijgen om me ertoe te bewegen naar een Ladies Night te gaan.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik ga daar woensdag heen op ladiesnight, hebben wij elkaars filmsschema ofzo?
We hebben Hij heeft alles ervan.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:33 schreef PdeHoog het volgende:
Waanzinnig goed. Zoek eens op het album Less Is More![]()
Beter dan helemaal geen markt!quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nope. ja, rommelmarkt. misschien ga ik daar wel even kijken..
Niet doen. Het is geen aardbeienseizoen meer.quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:36 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ben nog aan het twijfelen over een dessert voor vanavond. Had een sinaasappelmousse in gedachten, maar kwam gisteravond ook een aardbeienfrangipanne tegen
quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet doen. Het is geen aardbeienseizoen meer.
Ga jij trouwens ook naar het PAC-festival op 5 oktober?quote:
Sinaasappelmousse!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Sorry, beetje te druk ineens hier voor advies op maat!)
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op zaterdag 27 september 2014 08:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Sinaasappelmousse!![]()
Anders:Tsk. Te druk opeensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Sorry, beetje te druk ineens hier voor advies op maat!)
![]()
Succes
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Misschien wel, moet even kijken welke films er draaienquote:Op zaterdag 27 september 2014 08:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Ga jij trouwens ook naar het PAC-festival op 5 oktober?
Dat wordt een avondje bankhangenquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:02 schreef minilot het volgende:
Snert, mijn lief heeft verkeerd zitten kijken: 100ft Journey draait vanavond helemaal niet. Pas vanaf 9 oktober officeel, met een paar eerdere voorpremičre-voorstellingen
En zo is het!quote:CHAPTER I.
THE MISTRESS.
- GOOD TEMPER SHOULD BE CULTIVATED by every mistress, as upon it the welfare of the household may be said to turn; indeed, its influence can hardly be over-estimated, as it has the effect of moulding the characters of those around her, and of acting most beneficially on the happiness of the domestic circle. Every head of a household should strive to be cheerful, and should never fail to show a deep interest in all that appertains to the well-being of those who claim the protection of her roof. Gentleness, not partial and temporary, but universal and regular, should pervade her conduct; for where such a spirit is habitually manifested, it not only delights her children, but makes her domestics attentive and respectful; her visitors are also pleased by it, and their happiness is increased.
Ja ik dacht ook al, hier draait ie alleen op de ladiesnight woensdag..quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:02 schreef minilot het volgende:
Snert, mijn lief heeft verkeerd zitten kijken: 100ft Journey draait vanavond helemaal niet. Pas vanaf 9 oktober officeel, met een paar eerdere voorpremičre-voorstellingen
Ik zou zo'n leuke mistress zijn!quote:AFTER BREAKFAST IS OVER, it will be well for the mistress to make a round of the kitchen and other offices, to see that all are in order, and that the morning's work has been properly performed by the various domestics. The orders for the day should then be given, and any questions which the domestics desire to ask, respecting their several departments, should be answered, and any special articles they may require, handed to them from the store-closet.
Mij teveel mensen en te weinig privacyquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:14 schreef minilot het volgende:
Oh, om toch een Upper Housemaid, Upper Laundry-maid, Maid-of-all-work, Under Housemaid, Still-room Maid, Nursemaid, Under Laundry-maid, Kitchen-maid en Scullery-maid in je huis te hebben!
Mee eens hoor.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:15 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mij teveel mensen en te weinig privacy
Irish stewquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:16 schreef Lonaa het volgende:
Is er hier iemand met een goed Iers recept voor het een of ander, trouwens?
Ik maakte dit laatst!quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:16 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik maakte dit laatst!
http://edible-ireland.com(...)bacon-and-scallions/
Was prima voer na een drukke dag.
Ja ik doe de deur ook nooit open als ik niemand verwacht, als ze me kennen sms-en ze maar ofzoquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Mee eens hoor.Ik doe niet eens open als de deurbel gaat en ik niemand verwacht. En als er een reparateur van het één of ander in huis moet komen zorg ik altijd dat mijn life vrijneemt en ik gewoon kan gaan werken. Vreemde mensen in huis, ik háát het!
Maar, in een andere tijd, in een andere context, kan ik me wél wat voorstellen bij het runnen van zo'n enorm huishouden met allerlei soorten personeel.
Luidruchtige koters opsluiten in het rijtuig tot je klaar bent met theedrinken.quote:It is not advisable, at any time, to take favourite dogs into another lady's drawing-room, for many persons have an absolute dislike to such animals; and besides this, there is always a chance of a breakage of some article occurring, through their leaping and bounding here and there, sometimes very much to the fear and annoyance of the hostess.
Her children, also, unless they are particularly well-trained and orderly, and she is on exceedingly friendly terms with the hostess, should not accompany a lady in making morning calls. Where a lady, however, pays her visits in a carriage, the children can be taken in the vehicle, and remain in it until the visit is over.
Dat waren nog eens tijdenquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:26 schreef minilot het volgende:
Geen hondjes of ongetrainde kinderen meenemen wanneer je op ochtendvisite gaat!
[..]
Luidruchtige koters opsluiten in het rijtuig tot je klaar bent met theedrinken.
Als er visite komt: heel stilletjes doorgaan met borduren als je toch al met een naaiprojectje bezig was, mag uitsluitend onder strikte omstandigheden.quote:"If a lady, however, be engaged with light needlework, and none other is appropriate in the drawing-room, it may not be, under some circumstances, inconsistent with good breeding to quietly continue it during conversation, particularly if the visit be protracted, or the visitors be gentlemen."
Ik wil dat boek nu ook lezenquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Als er visite komt: heel stilletjes doorgaan met borduren als je toch al met een projectje bezig was, mag uitsluitend onder strikte omstandigheden.![]()
![]()
Okee, ik hou al op.
Het staat helemaal online:quote:
Nou ja, vergeet niet dat meisjes natuurlijk opgroeien in een huishouden vol met deze etiquette, dus dat wordt er vanzelf ingeramd. En aangezien dit boek in die tijd een gigantisch succes was, gebruikten dames het destijds ook echt als handige handleiding bij nieuwe situaties.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Pfff wat een boel regeltjes.. Ik zou dat allemaal niet kunnen onthouden hoor![]()
Behalve na het ontbijt, want dan is er eventjes tijd voor lieflijke ontspanning!quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:36 schreef Sunnythesun het volgende:
True, maar toch
Letterlijk en figuurlijk in een keurslijf..
Veel mensen vinden dat prettig hoor, je ziet het nog steeds met radicale religieuzen. Zelf denken is engquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:36 schreef Sunnythesun het volgende:
True, maar toch
Letterlijk en figuurlijk in een keurslijf..
Inderdaad. Ik woon zelf in de bible belt en vanuit de kant van mijn vader was het nogal streng hervormd in huis toen ik klein was, dus ik heb er wel wat van meegekregen. Ik ben er al heel snel als vrijdenkende atheist uitgerold, maar ik snap wel heel goed waarom mensen behoefte hebben aan de strikte regels voor het dagelijks leven die bepaalde religies met zich meebrengen. Het heeft voor mensen iets heel rustigs en prettigs: het geeft houvast.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
Veel mensen vinden dat prettig hoor, je ziet het nog steeds met radicale religieuzen.
Toch wel zeer mee eens hoor.quote:48. OF THE MANNER OF PASSING EVENINGS AT HOME, there is none pleasanter than in such recreative enjoyments as those which relax the mind from its severer duties, whilst they stimulate it with a gentle delight. Where there are young people forming a part of the evening circle, interesting and agreeable pastime should especially be promoted. It is of incalculable benefit to them that their homes should possess all the attractions of healthful amusement, comfort, and happiness; for if they do not find pleasure there, they will seek it elsewhere. It ought, therefore, to enter into the domestic policy of every parent, to make her children feel that home is the happiest place in the world; that to imbue them with this delicious home-feeling is one of the choicest gifts a parent can bestow.
Prachtig dat soort boekenquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:32 schreef minilot het volgende:
Het staat helemaal online:
http://www.gutenberg.org/cache/epub/10136/pg10136.html
Van hoeveel salaris je je dienstmeisjes moet geven tot hoe je op de markt de versheid van vis kunt controleren tot hoe vaak je van onderbroek moet wisselen: álles dat je als vrouw anno eind negentiende eeuw moet weten staat erin!
Ik denk wel dat dit gaat om vrouwen in een rijk huishouden, daarin werd enige kennis nog wel gewaardeerd. Daarbuiten was het wel zeer ongewoonquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:54 schreef minilot het volgende:
Wat ik zelf ook wel leuk vind, en wat duidelijk wordt in dit boek, is dat het bepaald niet van vrouwen in deze tijd verwacht werd dat ze maar als domme wichten hun mond hielden. Het vergaren en delen van kennis over de wereld om je heen, kunst, literatuur, politiek, humor - het waren dingen waar je als mistress juist erg om gewaardeerd werd!![]()
Dat maakt die tijd toch niet helemaal vergelijkbaar met, zeg, het keurslijf van vrouwen in bijvoorbeeld zwaar gereformeerde gemeenschappen.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een verschil is met de meer othordoxe vormen van de grote religies, waarin intellectuele ontwikkeling van de vrouw doorgaans bepaald niet de bedoeling is.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:55 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit gaat om vrouwen in een rijk huishouden, daarin werd enige kennis nog wel gewaardeerd. Daarbuiten was het wel zeer ongewoon
Heerlijk, dank je wel! Begin ik aan zodra ik Mrs. Beetons boekje klaar heb.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:54 schreef Isabeau het volgende:
http://schatkamers.biblio(...)orix::col1:dat3426/8
Maar zo'n oud dik boek in je handen is veel fijner
Wat leuk!!! Lekker dat het allemaal gelukt is!quote:Op zaterdag 27 september 2014 07:05 schreef minilot het volgende:
En goeeeeeeeedemorgen allemaal!![]()
Over exact vier dagen zit ik op de boot naar Engeland. Voor het soort 36-urige volgepropte 'vakantie' waar we goed in zijn.![]()
Geen tijd om heimwee tekrijgen![]()
Gefeliciteeeeeeeeerd!quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Zusje viert haar 20e verjaardag..![]()
Nou, daar was niet veel moeite aan. Aan vriendje meegedeeld dat we dit gaan doen, in vijf minuten online boot + hotel geboekt, klaar is keesquote:Op zaterdag 27 september 2014 11:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat leuk!!! Lekker dat het allemaal gelukt is!
Ja wel ok geloof ik naar omstandigheden.. hoor er niet zo veel over en spreek haar ook niet zo heel vaak..quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Gefeliciteeeeeeeeerd!Hoe gaat het met je zusje?
Ze proberen het toch weer.. Geheel onverwacht!quote:
Draaideur-huwelijk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:01 schreef minilot het volgende:
Ze proberen het toch weer.. Geheel onverwacht!
We zullen zien.
stoofpot met guiness?quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:16 schreef Lonaa het volgende:
Je bedoelt naar de Local Sunday Market? Ik denk dat ik er niet ben, helaas.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, hondje is naar de kapper, boodschapjes gedaan.. lekker luieren nu tot we vanmiddag naar het westen afreizen. Zusje viert haar 20e verjaardag..![]()
@ Lonaa: als ik morgen ga, dan zal het met de trein zijn.. ik weet het dus nog niet zeker
Ook lekker! Wilde ook al een toetje met Guiness maken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
stoofpot met guiness?
Ik heb een klapstuk in m'n slowcooker gestopt. Ben benieuwd of het lekker is, morgen! Met eierspätzle, zelfgemaakte, denk ik.
Ja. Ik weet het ook nog niet hoor. Weet niet of het wel zo veel de moeite waard isquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je bedoelt naar de Local Sunday Market? Ik denk dat ik er niet ben, helaas.
Heb geen foto's van een keuken onder het gemberbier. Kan wel kijken of de kroon-afdruk op de foto te krijgen is...quote:
Smaakte perfect, veel koolzuur (quote:Op zaterdag 27 september 2014 07:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha, gaaf! En ja, hoe smaakte het nou?
In drie dozen. Inclusief verpakkingsmateriaal 88kg. Was dus alleen de bedoeling om roggemeel te bestellenquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:56 schreef AnneX het volgende:
Vijfenzeventig kilo en dat de trap op?
Lekker, dat het bier ná ontploffing nog smaakte.
Terug van een Snuffelfair en daar kon ik ook mijn nagels laten gellakken.
Als het goed is, houdt het 3/4 weken?
Voorlopig heb ik 10 blinkende mini spiegeltjes aan mijn handen.
Misschien maak e Isegrim er blij mee met wat je overhoudt?quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In drie dozen. Inclusief verpakkingsmateriaal 88kg. Was dus alleen de bedoeling om roggemeel te bestellen
Hier zijn de fotoclub en de dichtersclub een alliantie aangegaan.quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:16 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben aan het overwegen of ik mijn eigen poezie ga voorlezen op een open mic night.
quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Misschien maakt je Isegrim er blij mee met wat je overhoudt?
Of ga je ook brood bakken?
Oh shut, jij bént de ( succesvolle) broodbakker![]()
En Borisz ...wat sneu voor je oma!
Fijn dat je je om haar bekommert.
zelf malen!quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In drie dozen. Inclusief verpakkingsmateriaal 88kg. Was dus alleen de bedoeling om roggemeel te bestellen
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 27 september 2014 14:44 schreef Selestha het volgende:
Heerlijke zachte karamel met zeezout gekocht
En prime aged-biefstuk voor vanavond, pastinaken en lekkere jonge boerenkaas
Ik smul nu al
Ik ga zo de vijgensalade maken, maar zie dat ik nog even naar de slijterij moet!quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:18 schreef PdeHoog het volgende:
Sinaasappelmousse-ding in de koelkastBen benieuwd
Die drank heb ik geskipt. Ik ga niet voor 2 eetlepels zo'n fles drank halenquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga zo de vijgensalade maken, maar zie dat ik nog even naar de slijterij moet!
Ik dacht even kijken of de slijterij zo'n miniflesje heeft!quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik had nog een fles ouzo.![]()
Het voegt niet heel veel toe hoor. Met een beetje anijszaad ofzo ben je er ook.
Haha. Ik heb nog wel wat bonen over.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht even kijken of de slijterij zo'n miniflesje heeft!
Morgen een chili maken en ter inspiratie een recept van Jamie Oliver gepakt en we hebben echt alle ingrediënten in huis, op de bonen na(en het is een waslijst aan ingrediënten
)
Goed ideequote:Op zaterdag 27 september 2014 15:33 schreef Lonaa het volgende:
Maar volgens mij doe ik zo eerst een middagdutje. Pfoei.
Ik zie net in de voorraadkast dat we nog bruine bonen hebbenquote:Op zaterdag 27 september 2014 15:33 schreef Lonaa het volgende:
Haha. Ik heb nog wel wat bonen over.
Morgen maak ik een preiquiche. Lang geleden en superlekker!
Ik vind kikkererwten vies, dus geen idee.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie net in de voorraadkast dat we nog bruine bonen hebbenMaar wil eigenlijk kidneybonen.
Ik heb ook nog gedroogde kikkererwten, kan je die gewoon zo toevoegen aan een gerecht, of moet je die eerst een nacht laten weken zoals met gedroogde bonen?
Groentequiches vind ik altijd lekkerTikt door het deeg alleen zo aan qua energie
Vond ik ook, tot ik ze zelf ging weken en goed spoelen, vandaar dat ik dat zeker aanraad.quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:39 schreef Lonaa het volgende:
Groentequiches vind ik altijd lekkerTikt door het deeg alleen zo aan qua energie
Ik vind kikkererwten vies,
Leuk! dat je er naar vraagt.quote:Op zaterdag 27 september 2014 15:39 schreef Duderinnetje het volgende:
AnneX, hoe reageerden de ouwechies op jullie vakantieplannen?
B. is geen lid, ik wel.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:30 schreef AnneX het volgende:
Laat mij raden: geitewollen sokken en kort rood geverfd haar, Borisz.
G & B waren er niét.
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 27 september 2014 18:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Leuk! dat je er naar vraagt.
Tot mijn opluchtingwaren zij positief.
Love die 4e foto van boven (Bluezz met de kleine op schoot).quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:18 schreef golfer het volgende:
Middagje bij de (klein)kinderen in Rijswijk.
Tx. Het zijn 4 schatten, altijd een feestje daarquote:Op zaterdag 27 september 2014 20:23 schreef Isabeau het volgende:
Love die 4e foto van boven (Bluezz met de kleine op schoot).
quote:Op zaterdag 27 september 2014 16:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Hiii!vanaf Siam Park (waterpark
). Supermooi hier, zeker met 30 graden. Ben al van een 100m hoge steile glijbaan afgegaan waar je op een gegeven moment door een buis sjoest waar haaien omheen zwemmen. Nog veel meer gave dingen hier dus vermaak me best en krijg een mooi kleurtje.
Wat is er met je hand, Bluezz?quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:18 schreef golfer het volgende:
Middagje bij de (klein)kinderen in Rijswijk.
Oh wat naar Bluezz.quote:Op zaterdag 27 september 2014 21:40 schreef Bluezz het volgende:
Ow hardnekkige lelijke eczeemplekken die niet weg willen gaan.
Een grote op mijn hand en ong. 4 op mijn benen...
Je moet dat ook niet elke dag eten hequote:Op zaterdag 27 september 2014 19:17 schreef Isabeau het volgende:
Wat was dat een heerlijke salade, P! Die met de vijgen, sinaasappel, anijs en fetaJum Jum! Ross vond het veel te veel smaakexplosies, ik vond het geweldig. Maar niet te veel. Of te vaak.
Tis ook een lekker jong ding nog, hoor, dat omaatje van dik 55 jaar.quote:Op zondag 28 september 2014 00:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Je ziet er stralend uit hoor. Wat een lieve olijke en jonge oma![]()
Jemig, mijn laatste oma stierf toen ik vier was, geloof ik, en als ik de oude zwartwit foto's bekijk, was dat echt zo'n opgeprikte bloemetjesjurk met een standaard miskeurende blik jegens 'de jeugd van toen-tegenwoordig'
Mijn oma's en opa's gingen ook dood toen ik ong. 3 of 4 was. Heb er geen enkele herinnering aan.. zie wel op zw/w fotootjes dat ze lange rokken en knotjes droegenquote:Op zondag 28 september 2014 00:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Jemig, mijn laatste oma stierf toen ik vier was, geloof ik, en als ik de oude zwartwit foto's bekijk, was dat echt zo'n opgeprikte bloemetjesjurk met een standaard miskeurende blik jegens 'de jeugd van toen-tegenwoordig'
quote:Op zondag 28 september 2014 00:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Tis ook een lekker jong ding nog, hoor, dat omaatje van dik 55 jaar.
Wat een hart voor de zaakquote:Op zondag 28 september 2014 08:55 schreef minilot het volgende:
Hoi vanaf kantoor trouwens. Ben er maar even hoor, er was een server omgevallen. Zucht.
Ik fiets zo weer huiswaarts en dan is als het goed is onderhand mijn pretzeldeeg thuis wel goed gerezen!
Ik had 1 bloemetjesjurk met standaard miskeurende blik, kreeg alleen iets op verjaardag, vroeger boerin.quote:Op zondag 28 september 2014 00:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Klinkt heerlijk FFT, zoiets ga ik volgend jaar ook maar voor vakantie doen denk ikquote:Op zaterdag 27 september 2014 16:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Hiii!vanaf Siam Park (waterpark
). Supermooi hier, zeker met 30 graden. Ben al van een 100m hoge steile glijbaan afgegaan waar je op een gegeven moment door een buis sjoest waar haaien omheen zwemmen. Nog veel meer gave dingen hier dus vermaak me best en krijg een mooi kleurtje.
Heeft iemand een hele korte samenvatting van de hoogte- of dieptepunten? Oja nog welkom terug B&G. Leuke verslagen hadden jullie weer.
Ik dacht ook al hoe leuk ik dat zou vinden, zo'n waterpretpark, maar toen dacht ik dat ik me er te dik voor zou voelen. En dat gevoel heb ik nog nooit gehad als het om zwembaden gaatquote:Op zondag 28 september 2014 09:33 schreef Selestha het volgende:
Klinkt heerlijk FFT, zoiets ga ik volgend jaar ook maar voor vakantie doen denk ik
Ik voel me altijd te dik voor vanalles, dus dat zet ik dan van me af als ik iets leuks wil doen. Anders kom ik de deur namelijk niet meer uitquote:Op zondag 28 september 2014 09:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht ook al hoe leuk ik dat zou vinden, zo'n waterpretpark, maar toen dacht ik dat ik me er te dik voor zou voelen. En dat gevoel heb ik nog nooit gehad als het om zwembaden gaatHoort dat bij de leeftijd?
Ook aan gedacht, een molen die stevig genoeg is om 25KG in een haalbare tijd om te zetten in meel is zo heel duur nog niet. Maakt alleen wel een pleurisherrie.quote:
Hele rogge he. Graankorrelsquote:Op zaterdag 27 september 2014 14:22 schreef AnneX het volgende:
[..]
Misschien maak e Isegrim er blij mee met wat je overhoudt?
Of ga je ook brood bakken?
Oh shut, jij bént de ( succesvolle) broodbakker![]()
En Borisz ...wat sneu voor je oma!
Fijn dat je je om haar bekommert.
Je zoekt een kelder onder een wasserette?quote:Op zondag 28 september 2014 10:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ook aan gedacht, een molen die stevig genoeg is om 25KG in een haalbare tijd om te zetten in meel is zo heel duur nog niet. Maakt alleen wel een pleurisherrie.
En voor zakelijk gebruik is er een vergunning nodig om te malen. Die krijg ik wel, maar is wel weer gedoe.
Ja die is leukquote:Op zondag 28 september 2014 10:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Feel good filmpje KLM lost&found
Nou als je daar bent voel je je niet meer zo want ongeveer de helft daar was dik. En ze lopen gewoon in short of bikini rond. Buiten het zwembad om trouwens ookquote:Op zondag 28 september 2014 09:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht ook al hoe leuk ik dat zou vinden, zo'n waterpretpark, maar toen dacht ik dat ik me er te dik voor zou voelen. En dat gevoel heb ik nog nooit gehad als het om zwembaden gaatHoort dat bij de leeftijd?
Maar jij bent super slank, je vindt misschien iemand al snel dikker dan jij bentquote:Op zondag 28 september 2014 11:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Nou als je daar bent voel je je niet meer zo want ongeveer de helft daar was dik. En ze lopen gewoon in short of bikini rond. Buiten het zwembad om trouwens ook![]()
Fantastisch om allerlei soorten mensen en kleding te zien en dan te raden waar ze vandaan komen
Naah, vriendin is ook groot en stevig maar daar lopen ook al bolle kinderen rond (bol hoofd, kerstmanbuik) en de ouders zien er hetzelfde uit. Het is zonde als je zoiets leuks overslaat, niemand valt daar iets op omdat iedereen er anders en gek uitziet. Mij vinden ze vast ook mafquote:Op zondag 28 september 2014 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar jij bent super slank, je vindt misschien iemand al snel dikker dan jij bent![]()
\Nog plannen voor vandaag, FFT?
Klink als vakantie vieren.quote:Op zondag 28 september 2014 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:
We gaan vandaag in deze megahitte weer (slim) met de buggy wandelen. Dit keer naar Los Christianos. We wandelen langs strand/boulevard en dat plaatsje schijnt leuk te zijn + er is daar vandaag markt. Terug met de bus of taxi. En vnv voor de 2e keer uit eten als soort afscheidsavond. Of vanmiddag ergens bij een gezellig mooi tentje tapas happen en vnv hier in hotel. Weet t nog niet.
Het is ook zo een 20 graden, toch?quote:Op zondag 28 september 2014 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Megahitte. Hoe voelt dat* Isabeau trekt fleecedekentje nog wat beter over schouders
Het zou hier toch ook weer warm worden?
20 graden en tuindeur staat open hier.quote:Op zondag 28 september 2014 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Megahitte. Hoe voelt dat* Isabeau trekt fleecedekentje nog wat beter over schouders
Zo gezellig!quote:Op zondag 28 september 2014 12:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor iedereen in de randstad wonen wij bijna bij elkaar om de hoek.
Vond het inhoudelijk erg slechtquote:Op zondag 28 september 2014 12:20 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind net nog een programma van Rick Stein over de duitse keukenGrappig wel
Want?quote:Op zondag 28 september 2014 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vond het inhoudelijk erg slecht
Tuurlijk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 28-09-2014 14:07:52 ]
Ja zonnetje schijnt. Lekker koffie buiten in de zon met krantje en vanmiddag wandelen cq teksten en stemmen leren via telefoonquote:Op zondag 28 september 2014 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Je probeert je eigen Meth candy te maken?quote:Op zondag 28 september 2014 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben een experimentje begonnen, heb 850 gram suiker opgelost in 375 cc heet water opgelost, aan de kook gebracht en afgeschuimt. Hieraan wat blauwe kleurstof toegevoegd, ga nu als het is afgekoeld kristallen laten groeien (kandij) om lichtblauwe kristallen te krijgen
Huh?quote:Op zondag 28 september 2014 12:40 schreef Selestha het volgende:
Vanmiddag voor lunch crackers met tonijnsalade en komkommer, gevulde dadels en groene thee
Ja dat vind ik ook, als je zwaar bent heb je net zoveel recht op een pleziertje als een anderquote:Op zondag 28 september 2014 14:13 schreef minilot het volgende:
Vervelend zeg Bloes! Nou, ik zal duimen dar het vlot weer wegtrekt. Kus!
Fft, wat klinkt dat goed! Ik barst momenteel uit al mijn zwemkleding, maar dat zou me in zo'n waterpark geen klap uitmaken hoor. Mijn lief weegt honderddertig kilo, maar dat hindert 'm ook voor geen meter op het strand of in een zwembad. Daar ben je voor pret maken en lol hebben!
Uiteraard!quote:Op zondag 28 september 2014 14:14 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook, als je zwaar bent heb je net zoveel recht op een pleziertje als een ander
Sinds 15 kilo erbij ga ik toch iets minder gemakkelijk naar het naaktstrand hier in de buurt.quote:Op zondag 28 september 2014 14:28 schreef minilot het volgende:
Badpak, bikini, blootje (wanneer van toepassing), maakt me allemaal niks uit. Het is maar een lijf! Heeft iedereen er eentje van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |