Mij teveel mensen en te weinig privacyquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:14 schreef minilot het volgende:
Oh, om toch een Upper Housemaid, Upper Laundry-maid, Maid-of-all-work, Under Housemaid, Still-room Maid, Nursemaid, Under Laundry-maid, Kitchen-maid en Scullery-maid in je huis te hebben!
Mee eens hoor.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:15 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mij teveel mensen en te weinig privacy
Irish stewquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:16 schreef Lonaa het volgende:
Is er hier iemand met een goed Iers recept voor het een of ander, trouwens?
Ik maakte dit laatst!quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:16 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik maakte dit laatst!
http://edible-ireland.com(...)bacon-and-scallions/
Was prima voer na een drukke dag.
Ja ik doe de deur ook nooit open als ik niemand verwacht, als ze me kennen sms-en ze maar ofzoquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Mee eens hoor.Ik doe niet eens open als de deurbel gaat en ik niemand verwacht. En als er een reparateur van het één of ander in huis moet komen zorg ik altijd dat mijn life vrijneemt en ik gewoon kan gaan werken. Vreemde mensen in huis, ik háát het!
Maar, in een andere tijd, in een andere context, kan ik me wél wat voorstellen bij het runnen van zo'n enorm huishouden met allerlei soorten personeel.
Luidruchtige koters opsluiten in het rijtuig tot je klaar bent met theedrinken.quote:It is not advisable, at any time, to take favourite dogs into another lady's drawing-room, for many persons have an absolute dislike to such animals; and besides this, there is always a chance of a breakage of some article occurring, through their leaping and bounding here and there, sometimes very much to the fear and annoyance of the hostess.
Her children, also, unless they are particularly well-trained and orderly, and she is on exceedingly friendly terms with the hostess, should not accompany a lady in making morning calls. Where a lady, however, pays her visits in a carriage, the children can be taken in the vehicle, and remain in it until the visit is over.
Dat waren nog eens tijdenquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:26 schreef minilot het volgende:
Geen hondjes of ongetrainde kinderen meenemen wanneer je op ochtendvisite gaat!
[..]
Luidruchtige koters opsluiten in het rijtuig tot je klaar bent met theedrinken.
Als er visite komt: heel stilletjes doorgaan met borduren als je toch al met een naaiprojectje bezig was, mag uitsluitend onder strikte omstandigheden.quote:"If a lady, however, be engaged with light needlework, and none other is appropriate in the drawing-room, it may not be, under some circumstances, inconsistent with good breeding to quietly continue it during conversation, particularly if the visit be protracted, or the visitors be gentlemen."
Ik wil dat boek nu ook lezenquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Als er visite komt: heel stilletjes doorgaan met borduren als je toch al met een projectje bezig was, mag uitsluitend onder strikte omstandigheden.![]()
![]()
Okee, ik hou al op.
Het staat helemaal online:quote:
Nou ja, vergeet niet dat meisjes natuurlijk opgroeien in een huishouden vol met deze etiquette, dus dat wordt er vanzelf ingeramd. En aangezien dit boek in die tijd een gigantisch succes was, gebruikten dames het destijds ook echt als handige handleiding bij nieuwe situaties.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Pfff wat een boel regeltjes.. Ik zou dat allemaal niet kunnen onthouden hoor![]()
Behalve na het ontbijt, want dan is er eventjes tijd voor lieflijke ontspanning!quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:36 schreef Sunnythesun het volgende:
True, maar toch
Letterlijk en figuurlijk in een keurslijf..
Veel mensen vinden dat prettig hoor, je ziet het nog steeds met radicale religieuzen. Zelf denken is engquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:36 schreef Sunnythesun het volgende:
True, maar toch
Letterlijk en figuurlijk in een keurslijf..
Inderdaad. Ik woon zelf in de bible belt en vanuit de kant van mijn vader was het nogal streng hervormd in huis toen ik klein was, dus ik heb er wel wat van meegekregen. Ik ben er al heel snel als vrijdenkende atheist uitgerold, maar ik snap wel heel goed waarom mensen behoefte hebben aan de strikte regels voor het dagelijks leven die bepaalde religies met zich meebrengen. Het heeft voor mensen iets heel rustigs en prettigs: het geeft houvast.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
Veel mensen vinden dat prettig hoor, je ziet het nog steeds met radicale religieuzen.
Toch wel zeer mee eens hoor.quote:48. OF THE MANNER OF PASSING EVENINGS AT HOME, there is none pleasanter than in such recreative enjoyments as those which relax the mind from its severer duties, whilst they stimulate it with a gentle delight. Where there are young people forming a part of the evening circle, interesting and agreeable pastime should especially be promoted. It is of incalculable benefit to them that their homes should possess all the attractions of healthful amusement, comfort, and happiness; for if they do not find pleasure there, they will seek it elsewhere. It ought, therefore, to enter into the domestic policy of every parent, to make her children feel that home is the happiest place in the world; that to imbue them with this delicious home-feeling is one of the choicest gifts a parent can bestow.
Prachtig dat soort boekenquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:32 schreef minilot het volgende:
Het staat helemaal online:
http://www.gutenberg.org/cache/epub/10136/pg10136.html
Van hoeveel salaris je je dienstmeisjes moet geven tot hoe je op de markt de versheid van vis kunt controleren tot hoe vaak je van onderbroek moet wisselen: álles dat je als vrouw anno eind negentiende eeuw moet weten staat erin!
Ik denk wel dat dit gaat om vrouwen in een rijk huishouden, daarin werd enige kennis nog wel gewaardeerd. Daarbuiten was het wel zeer ongewoonquote:Op zaterdag 27 september 2014 09:54 schreef minilot het volgende:
Wat ik zelf ook wel leuk vind, en wat duidelijk wordt in dit boek, is dat het bepaald niet van vrouwen in deze tijd verwacht werd dat ze maar als domme wichten hun mond hielden. Het vergaren en delen van kennis over de wereld om je heen, kunst, literatuur, politiek, humor - het waren dingen waar je als mistress juist erg om gewaardeerd werd!![]()
Dat maakt die tijd toch niet helemaal vergelijkbaar met, zeg, het keurslijf van vrouwen in bijvoorbeeld zwaar gereformeerde gemeenschappen.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een verschil is met de meer othordoxe vormen van de grote religies, waarin intellectuele ontwikkeling van de vrouw doorgaans bepaald niet de bedoeling is.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:55 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit gaat om vrouwen in een rijk huishouden, daarin werd enige kennis nog wel gewaardeerd. Daarbuiten was het wel zeer ongewoon
Heerlijk, dank je wel! Begin ik aan zodra ik Mrs. Beetons boekje klaar heb.quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:54 schreef Isabeau het volgende:
http://schatkamers.biblio(...)orix::col1:dat3426/8
Maar zo'n oud dik boek in je handen is veel fijner
Wat leuk!!! Lekker dat het allemaal gelukt is!quote:Op zaterdag 27 september 2014 07:05 schreef minilot het volgende:
En goeeeeeeeedemorgen allemaal!![]()
Over exact vier dagen zit ik op de boot naar Engeland. Voor het soort 36-urige volgepropte 'vakantie' waar we goed in zijn.![]()
Geen tijd om heimwee tekrijgen![]()
Gefeliciteeeeeeeeerd!quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Zusje viert haar 20e verjaardag..![]()
Nou, daar was niet veel moeite aan. Aan vriendje meegedeeld dat we dit gaan doen, in vijf minuten online boot + hotel geboekt, klaar is keesquote:Op zaterdag 27 september 2014 11:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat leuk!!! Lekker dat het allemaal gelukt is!
Ja wel ok geloof ik naar omstandigheden.. hoor er niet zo veel over en spreek haar ook niet zo heel vaak..quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Gefeliciteeeeeeeeerd!Hoe gaat het met je zusje?
Ze proberen het toch weer.. Geheel onverwacht!quote:
Draaideur-huwelijk.quote:Op zaterdag 27 september 2014 12:01 schreef minilot het volgende:
Ze proberen het toch weer.. Geheel onverwacht!
We zullen zien.
stoofpot met guiness?quote:Op zaterdag 27 september 2014 09:16 schreef Lonaa het volgende:
Je bedoelt naar de Local Sunday Market? Ik denk dat ik er niet ben, helaas.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, hondje is naar de kapper, boodschapjes gedaan.. lekker luieren nu tot we vanmiddag naar het westen afreizen. Zusje viert haar 20e verjaardag..![]()
@ Lonaa: als ik morgen ga, dan zal het met de trein zijn.. ik weet het dus nog niet zeker
Ook lekker! Wilde ook al een toetje met Guiness maken.quote:Op zaterdag 27 september 2014 13:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
stoofpot met guiness?
Ik heb een klapstuk in m'n slowcooker gestopt. Ben benieuwd of het lekker is, morgen! Met eierspätzle, zelfgemaakte, denk ik.
Ja. Ik weet het ook nog niet hoor. Weet niet of het wel zo veel de moeite waard isquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je bedoelt naar de Local Sunday Market? Ik denk dat ik er niet ben, helaas.
Heb geen foto's van een keuken onder het gemberbier. Kan wel kijken of de kroon-afdruk op de foto te krijgen is...quote:
Smaakte perfect, veel koolzuur (quote:Op zaterdag 27 september 2014 07:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha, gaaf! En ja, hoe smaakte het nou?
In drie dozen. Inclusief verpakkingsmateriaal 88kg. Was dus alleen de bedoeling om roggemeel te bestellenquote:Op zaterdag 27 september 2014 13:56 schreef AnneX het volgende:
Vijfenzeventig kilo en dat de trap op?
Lekker, dat het bier ná ontploffing nog smaakte.
Terug van een Snuffelfair en daar kon ik ook mijn nagels laten gellakken.
Als het goed is, houdt het 3/4 weken?
Voorlopig heb ik 10 blinkende mini spiegeltjes aan mijn handen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |