ik vond hem ook heel mooi / duidelijkquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:33 schreef Cholula het volgende:
Wat een mooie echo heb je DJMO! Ik kreeg direct de uitslag van de npm, apart dat dat bij jou niet het geval is!. Misschien is zijn je bloeduitslagen er nog niet?
verschilt per instelling die combinatietest verricht.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:39 schreef DJMO het volgende:
in the rebound dan maarIk was bezig en toen ging hij dicht ..
[..]
ik vond hem ook heel mooi / duidelijk![]()
misschien dat migonne weet waarom de uitslag (soms) op zich laat wachten.. moet ik me zorgen maken of is het normaal dat het soms wat later is ...
er is met 9w3d bloed afgenomen. drie weken geleden dus :/quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
verschilt per instelling die combinatietest verricht.
Vaak wordt rond 10 weken bloed afgenomen, dus als je voor termijnecho gaat bijvoorbeeld, en als je dan 2 weken later komt dan heb je direct de uitslag. Als het bloed later dan die 10 weken is afgenomen dan moet je dus langer wachten.
nou echt hoor!quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:41 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ze blijven gewoon nog zitten tot de to-do lijst is afgewerkt hoor!
ik heb volgende week een belafspraak staan voor de uitslag. Oh well, de echo zag er zo mooi uit dat ik er maar gewoon op vertrouw.quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou echt hoor!
DJMO, ik kreeg de uitslag pas bij de eerstvolgende controle. Als het een slechte uitslag is bellen ze heus!
Excuus voor het voordringen...quote:Op dinsdag 16 september 2014 18:40 schreef kwakz0r het volgende:
Ik dacht dat ik nu top tien was maar er is er eentje bijgekomen boven mij
Jaaa bijna biggen hoor, SQ!
raar dat ze bij jou dan wel de npm aanhouden als ud, maar bij mij een datum die ligt tussen die van de termijnecho, en die van de npm (ik heb vorige week ook nog een echo gehad en zou volgens die echo 11w6d dagen zijn. vandaag dus 12w6d terwijl de echo weer 13w1d aangaf en ze nu veel nauwkeuriger heeft gemetenquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:20 schreef Gevalletje het volgende:
Oh en SQ, zou mijn datum aangepast kunnen worden naar 23 maart?
Bij termijnecho was het de 24e, maar zei de echoscopiste dat ze de UD pas echt vast mogen stellen als de echo met meer dan 10 weken gedaan is. En toen kwam er 9 weken en 6 dagen uit. Dus zou datum
bij npm de vaste UD worden en tien schoof ik toch weer een dagje op!
Ik vind het niet ergquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Excuus voor het voordringen...
Bij mij hebben ze aangehouden wat ik zelf dacht en nav de pretechi van drie dagen eerderquote:Op dinsdag 16 september 2014 19:30 schreef mignonne het volgende:
Volgens de richtlijn opgesteld door oa de gynaecologen wordt de termijn van een zwangerschap echoscopisch bepaald door een echo tussen 8+4 en 12+6 waarbij de echo ideaal gezien tussen 10 en 12+6 weken gemaakt dient te worden, of anders wordt de echo genomen die daar het dichts bij de 10 weken ligt.
Als de termijn eenmaal vastgesteld is, is het niet de bedoeling dat die aangepast wordt met elke echo.
Ik leerde laatste van een buitenlandse cliënte dat haar termijn elke echo aangepast werd bij de wekelijkse gyn-controles aldaar, dagje vooruit, dagje terug.Ze was "ergens in ...*maand*..." uitgerekend![]()
nouja zo leer je tenminste wel om nergens op te rekenen
nou, geen echo's meer... Gewoon een reuzenkint bakkenquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:02 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ja, idd. Of nog even doorzetten. Straks na de SEO heb je helemaal geen echo's meer, dan kun je misschien beter voor een pretecho gaan. Of allebei natuurlijk maar het kost wel geld
Ja, of een mini idd. Maar 'normaal gezien' krijg je geen echo's meerquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, geen echo's meer... Gewoon een reuzenkint bakken
Dat hoeft niet per se iets te zeggen, mijn vriend en ik waren ook kleine baby's en zijn nu allebei ook nog vrij smal, en ik ben ook een spekbil aan het makenquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:07 schreef Risu het volgende:
Kans op een groot kind is bij mij denk ik vrij klein. Zowel man als ik waren vrij klein bij geboorte.
2620 bij 46cm was ik.
Maar ik denk dat ik sowieso wel een pretecho doe, dan kan oma ook mee.
Oma's meenemen isquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:07 schreef Risu het volgende:
Man en ik waren allebei ook klein bij geboorte ( beiden onder 2700 gr). Maar onze dochter was ruim 4 kg.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:07 schreef Risu het volgende:
Kans op een groot kind is bij mij denk ik vrij klein. Zowel man als ik waren vrij klein bij geboorte.
2620 bij 46cm was ik.
Mijn moeder is vandaag meegegaan naar de echoquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:10 schreef snoenk het volgende:
[..]
Oma's meenemen ismijn oma is ook meegegaan naar een echo. Zo leuk!
Ik weet hoe je je voeltquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:21 schreef snoenk het volgende:
En nu ik toch zo aan het spammen ben.. Begin er wel van te balen dat man doordeweeks weg iselke dag zelf hond uitlaten en huishouden en babykamer wat niet opschiet
en veel alleen thuis
ik zou me gelijk een paasei voelenquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:41 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nou ik ben terugik ben zeer benieuwd. Heb in een weiland gezeten. In de Maas gestaan... Tussen de uien... Ik hoop dat er wat tussen zit. En ik had zo'n typische roze strik om m'n buik.
Als er een tussen zit waar ik me prettig over voel post ik het wel
Tis meer beetje klagen hoor, het voordeel van alleen thuis zijn is ook dat alleen ik de rommel ziequote:Op dinsdag 16 september 2014 20:49 schreef Skittles het volgende:
MwCactus fijn dat alles goed is met je spartelaar! Aprilkindjes
[..]
Ik weet hoe je je voelt![]()
Let goed op jezelf, doe niet meer dan je lichaam aankan. Als je lichaam protesteert of als je moe wordt, geef er lekker aan toeDat huishouden komt wel een keer en de baby zal niet minder van je houden als de kamer niet af is. Iets leuks doen met vriendinnen/vrienden misschien om je niet meer zo alleen te voelen?
Allebei workaholics, dus lopen/liepen elkaar regelmatig mis of de een ligt te slapen terwijl de ander net thuiskomt. Vriend bij verre klussen ook lange(re) tijd van huis.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:59 schreef snoenk het volgende:
[..]
Tis meer beetje klagen hoor, het voordeel van alleen thuis zijn is ook dat alleen ik de rommel ziemaar met een hond en 2 langharige katten moet er toch af en toe wel gestofzogen worden.
En kamer komt ook wel goed, er is nu nog helemaal geen kamerwe wachten nog op een zoldertrap, die komt als het is dit weekend en dan kan er een kamer gemaakt worden. Maar wil ook gewoon leuke kleurtjes op de muur en kleertjes in de kast gaan hangen
![]()
Ben jouw verhaal kwijt, was jij zelf diegene die weg was of ook een man die veel weg is voor werk?
Relax! Ketel is waarschijnlijk zo gefixt en je bent pas vandaag 37 weken. Komt heus goed.quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Heeft die stomme cv ketel de 37ste week afgewacht?!!! Geluid op zolder alsof er een draak ligt te slapen. Morgen tussen acht en twaalf klaar zitten, wakker en paraat, om een stinkende ik weet alles beter man... of liever gezegd onderhoudsmonteur binnen te laten. Maar nog even niet bevallen dus!sorry moest ik even kwijt!
stofzuigerslang hing over de strijkplank, tegen de bout aan, ik zette de bout aan en liep weg om hem te laten opwarmen, had gewoon niet goed gekekenquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:29 schreef snoenk het volgende:
Hoe krijg je dat voor elkaar crumpette
quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:36 schreef Stormqueen het volgende:
Over slaapjes gesproken, ik heb wekenlang zitten gapen op kantoor, snakkend naar slaaptijd. Nu kan het, en nu ben ik niet moe meer!!
Roze strik om je buik :-/ Het klinkt niet perse als een type shoot waar je zelf helemaal achter stond, da's jammer! Hoop dat er toch fijn resultaat is.quote:Op dinsdag 16 september 2014 20:41 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nou ik ben terugik ben zeer benieuwd. Heb in een weiland gezeten. In de Maas gestaan... Tussen de uien... Ik hoop dat er wat tussen zit. En ik had zo'n typische roze strik om m'n buik.
Als er een tussen zit waar ik me prettig over voel post ik het wel
Haha ok, nu heb ik er een beeld bij. Zat al allerlei dingen te bedenken hoe dat zou kunnen gebeurenquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:30 schreef Crumpette het volgende:
[..]
stofzuigerslang hing over de strijkplank, tegen de bout aan, ik zette de bout aan en liep weg om hem te laten opwarmen, had gewoon niet goed gekeken
waarschijnlijk moet die ketel dat morgen ook .. ben je er weer voor een tijdje vanafquote:Op dinsdag 16 september 2014 21:52 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Jullie zijn lief! Even stoom afblazen was genoeg. En ben inderdaad blij dat het nog flink warm is in huis. Je zou het maar half januari hebben!
Haha, kan het soms ook even niet bijhoudenquote:Op dinsdag 16 september 2014 20:49 schreef twist02 het volgende:
Pfff, jullie lullen echt wat af op een dag zeg!
Razz, gefeliciteerd met je meisje!!Klinkt als een goede bevalling!
Nog 1 week tot de eerste echo, ben echt de dagen aan het aftellen...Ben dan volgens eigen berekening 8 weken en 1-2 dagen, dus dan moet er zeker wel wat te zien zijn, toch?
Nog steeds pijnlijke tetten en de misselijkheid is ook duidelijk aanwezig, dus hopelijk blijkt dat een goede reden te hebben.![]()
Wanneer is de misselijkheid trouwens op z'n hoogtepunt zeg maar? Of is dat niet te zeggen?
ongeveer mijn verhaal ook zo. en hou op over meer trekquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:02 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Haha, kan het soms ook even niet bijhouden
Spannend he, die eerste weken! Mijn eerste echo was met 7 weken. Op eigen verzoek, was nogal onzeker en normaal zou de eerste bij mij pas bij 10 weken zijn geweest. Er was toen nog niet heel veel te zien, wel de baarmoeder met een vruchtzakje (?) en de baby, maar daar was nog niet veel vorm in te zien. Maar er was al wel hartactie te zien! Was niet zeker van tevoren of dat al te zien zou zijn. Ik was toen precies 7 weken, dus met 8 weken zie je zeker wel wat hoor!
Misselijkheid weet ik niet precies.. Heb niet heel erg veel last gehad, maar merk wel dat ik laatste paar weken weer meer trek krijg! (Nu 13 weken)
hihiquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
waarschijnlijk moet die ketel dat morgen ook .. ben je er weer voor een tijdje vanaf
het was te zoet. En dat type ben ik echt niet...quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:38 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Roze strik om je buik :-/ Het klinkt niet perse als een type shoot waar je zelf helemaal achter stond, da's jammer! Hoop dat er toch fijn resultaat is.
Ik zal 'mijn' fotografe ook 's berichten wanneer we op pad gaan, ik heb er wel zin in!
typisch, zul je altijd zien!quote:Op dinsdag 16 september 2014 21:36 schreef Stormqueen het volgende:
Over slaapjes gesproken, ik heb wekenlang zitten gapen op kantoor, snakkend naar slaaptijd. Nu kan het, en nu ben ik niet moe meer!!
Oh bah, wat balen!! Net als ik bij Zoë zei: zo'n shoot zou je moeten laten zien hoe mooi je bent, en niet ongunstig en onherkenbaar en niet passend bij hoe je bent :-/ Hoop dat dinsdag beter gaat werken, dat gun ik je!quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:53 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nouik heb een preview gekregen. Ik lijk er niet eens op.
Wat hierboven werd gezegd; ik lijk inderdaad een paasei. Plus ze heeft me niet van m'n beste kant genomen. M'n haar lijkt wel rood. Ik lijk 8 kilo dikker dan ik ben en m'n gezicht is enorm bol.heb het aan diverse mensen laten zien die mij kennen en dje zeggen hetzelfde ... Helaas... Morgen krijg ik meer foto's maar ik verwacht er weinig van. Heb uit frustratie zes stroopwafels gegeten... En heb aan iemand gevraagd of hij dinsdag wat foto's wil maken van me.
Ben zo teleurgesteld. Kan wel janken.
quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:53 schreef LadyTagliatelle het volgende:
(..)Plus ze heeft me niet van m'n beste kant genomen. M'n haar lijkt wel rood.
quote:Ben zo teleurgesteld. Kan wel janken.
Dat was Zoëquote:[b]Op dinsdag 16 september 2014 23:22 schreef Dyre
Wie had er hier nou een tweede shoot gehad omdat de eerste ook heel erg tegenviel?
Waar woon je? Ik heb wel zin in een minishoot voor de leukquote:Op dinsdag 16 september 2014 22:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
typisch, zul je altijd zien!
Echt hè, ik zei vorige week of zo nog dat ik nooit 's nachts uit bed hoefde om te plassen. Sindsdien elke nacht.quote:Op woensdag 17 september 2014 02:30 schreef Stormqueen het volgende:
Toen ik een paar weken geleden riep dat ik nog prima sliep 's nachts heb ik vast iets over mezelf afgeroepen he?![]()
En die gulden middenwegoptie met de buurvrouw dan? Geen megashoot maar wel met (MOOIE!!!!) buik vastgelegd worden door prof. Bij eigen huis voelt misschien dan net vertrouwder?quote:Op woensdag 17 september 2014 02:30 schreef Stormqueen het volgende:
Toen ik een paar weken geleden riep dat ik nog prima sliep 's nachts heb ik vast iets over mezelf afgeroepen he?![]()
LT, jammer dat het zo tegenvalt! Ik hoop dat je toch nog mooie foto's krijgt
Zelf wil ik geen shoot... Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat niemand mijn 110 huidige kilo's dusdanig kan fotograferen dat ik er niét van hoef te huilen. Maar het is aan de andere kant wel weer leuk voor later. Irritant
Kwak, een tepelschimmel! Wat stom! Kun je daar iets tegen smeren?
Jaa! Dit is een mooie dag om jarig te zijn!quote:Op woensdag 17 september 2014 08:30 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mogge! Goed geslapen vannacht! Gelukkig maar want een uur geleden zijn m'n vliezen gebroken. Nu wachten op echte weeën!
Die foto was echt verschrikkelijk dusquote:Op woensdag 17 september 2014 08:03 schreef AwayTL het volgende:
Balen LT, hoop dat dinsdag beter gaat!
[..]
En die gulden middenwegoptie met de buurvrouw dan? Geen megashoot maar wel met (MOOIE!!!!) buik vastgelegd worden door prof. Bij eigen huis voelt misschien dan net vertrouwder?
En kwak, wat vervelend. Dat jeukt zeker? Zal het nog van invloed kunnen zijn op bv?
Echt doen hoor, bij pijn! En fijn dat je er vanaf nu al op let. Ik had erg veel pijn bij het voeden en dat bleek na lang zoeken en ploeteren ook een (onzichtbare) schimmel. God wat deed dat zeer. Na een korte behandeling is het volledig pijnvrij nu.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:51 schreef kwakz0r het volgende:
Succes Soesa!
Schimmel is nu onder controle, had t zelf al opgelost met een combi van vet houden en voetschimmel zalf
Meer kans op spruw als de babay gaat drinken. Dus bij de eerste signalen hang ik aan de tel voor een receptje nystatine/schimmelspul. Als t er zit steekt t en brandt t en jeukt t waarna ik mezelf kapot krab/schuur en dan gaat t eroverheen ontstekenbeen there. Heeft te maken met weerstand en die is in mijn huid heel laag door eczeem.
Fokwet voor SQ en DaD dus?
Ja, ik vind het ook echt behoorlijk kutquote:Op dinsdag 16 september 2014 23:00 schreef kwakz0r het volgende:
Balen LadyT, dat ze je zo verkeerd heeft ingeschat...
Net terug van bv cursusavond. Toch nog wel wat nieuws geleerd en ook even gecheckt of candida op je tepel ook al tijdens of voor de zwangerschap voorkomt. Check. En alle symptomen kloppen ook. Daar zijn mijn kwartaalfrequente schimmelinfecties dus gebleven
Verder sterkte met de ketel DnD!
Ja dat inderdaad, en als ik een selfie maak dan zie ik er zelfs beter uit, of als ik gewoon in de spiegel kijk ook. Ik heb de foto's aan een vriendin laten zien, aan 2 vrienden en aan mn zus... en die zeggen allemaal dat ik daar gewoon niet op lijk. En ik begrijp het niet, want als je op haar facebookpagina kijkt dan maakt ze echt verschrikkelijk mooie foto's. Ik ben overigens ook bang dat ze die van mij op Facebook gaat zetten. Zodra ik die andere foto's van haar krijg ga ik meteen even erbij zeggen dat ik liever niet heb dat mijn foto's op Facebook komen.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:21 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Oh bah, wat balen!! Net als ik bij Zoë zei: zo'n shoot zou je moeten laten zien hoe mooi je bent, en niet ongunstig en onherkenbaar en niet passend bij hoe je bent :-/ Hoop dat dinsdag beter gaat werken, dat gun ik je!
Nee ik durf het haar echt niet te zeggen eigenlijk... vooral omdat ze me dit gratis gegeven heeft... ze is nogal van de liefdadigheid.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:22 schreef Dyre het volgende:
[..]
[..]![]()
Wat jammer dat de foto's zo tegenvallen...![]()
Durf je dat tegen haar te zeggen? Zou ik zelf heel lastig vinden hoor, maar het is natuurlijk wel haar taak als (professioneel?) fotograaf om jou vast te leggen zoals je bent, en als het even kan vanuit een flatteuze hoek
Wie had er hier nou een tweede shoot gehad omdat de eerste ook heel erg tegenviel?
Hopelijk gaat het dinsdag veel beter!
Ik ben stiekem wel heel benieuwd naar die preview...in een spoiler met een smiley over je gezicht geplakt?
Nou, dat was eigenlijk ook een beetje wat mij tegen heeft gehouden.. ik zie ook vaak prachtige foto's en als ik het iemand van mij laat maken is het altijd een teleurstelling. Ik zelf kan goed mijn beste kant pakken, in een handomdraai zeg maar. ik hoop inderdaad dat er nu nog wat leuke foto's tussen zitten vandaag.quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:37 schreef krijgerrtje het volgende:
Jeetje LT, wat balen van de foto's! Misschien zitten er toch nog een paar leuke tussen? Maar snap dat je teleurgesteld bent. Zie af en toe prachtige buikfoto's en dan denk ik: ik wil ookmaar geloof maar niet dat ik 't moet doen, want ben ook inderdaad bang voor cliché, te zoete foto's
Ik woon in noord brabant.quote:Op woensdag 17 september 2014 00:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Waar woon je? Ik heb wel zin in een minishoot voor de leukals het een beetje in de buurt is..
Edit. Oh, dinsdag nieuwe poging. Overheen gelezen
Heel veel plezier vanavond! en ook met de groei echo natuurlijkquote:Op woensdag 17 september 2014 07:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Echt hè, ik zei vorige week of zo nog dat ik nooit 's nachts uit bed hoefde om te plassen. Sindsdien elke nacht..
Hillz, gefeliciteerd nog!
LT, wat jammer dat de shoot zo tegenviel. Vanavond is die van ons, ik vind het best spannend..
Straks groeiecho.
Oh je kwetste met niet hoor, als ik de foto's terug zie dan ben ik inderdaad een paasei. Ik ben geen type voor goudlicht foto's met bloemen op de achtergrond en een roze strik om mijn buik. Daarnaast moest ik ook iets wits aan zei ze.. was mooi bij de ondergaande zon. Normaal draag ik altijd zwart... Wellicht was dat ook de fout en had ik gewoon lekker zwart aan moeten doen.. maar dat is achteraf geneuzel natuurlijk.quote:Op woensdag 17 september 2014 08:02 schreef DJMO het volgende:
Lady: toen ik dat zei van dat paasei wilde ik je niet kwetsen, maar een roze strik om je buik alleen maar omdat je zwanger bent? Uit welk tijdperk komt ze? Ik hoop dat de foto's dinsdag een stuk beter uitpakken![]()
hier zit ik met een zieke kleuter. Sinds eergisteren koorts en sinds gisterenavond overgeven. En als er iets is waar ik misselijk van wordt ..
Dacht je niet even dat t misschien begonnen was? Dat zou ik wel denken bij nachtelijke darmkrampenquote:Op woensdag 17 september 2014 08:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was trouwens vijf keer wakker om te plassen en twee keer wegens darmkramp. Dit keer wel wat succesvoller gelukkig
oh zo spannendquote:Op woensdag 17 september 2014 08:30 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mogge! Goed geslapen vannacht! Gelukkig maar want een uur geleden zijn m'n vliezen gebroken. Nu wachten op echte weeën!
Zie edit. (Zoveel tekst weghalen duurt lang op mobiel!) It was hormones methinks.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ja kwak, sorry, maar dat is echt verspilde energieeen ex is niet voor niets een ex. Let it go, het enige wat nu telt zijn jij, J. en jullie baby
nee, want weeën moeten in golven komen en dit was meer een aanhoudende buikaids.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:01 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dacht je niet even dat t misschien begonnen was? Dat zou ik wel denken bij nachtelijke darmkrampen
quote:Op woensdag 17 september 2014 09:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zie edit. (Zoveel tekst weghalen duurt lang op mobiel!) It was hormones methinks.
ik proeste mijn ontbijtgranen uit mn mond ... dankjequote:Op woensdag 17 september 2014 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, want weeën moeten in golven komen en dit was meer een aanhoudende buikaids.ik heb het al een paar nachten overigens. Erg suf
Ik had ergens rond de 10 weken ofzo een keer golvende darmkramp van boerenkool, zo erg dat ik aan laten we zeggen weeën bij 3cm moest denken en dus ook dacht dat ik een miskraam kreegquote:Op woensdag 17 september 2014 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, want weeën moeten in golven komen en dit was meer een aanhoudende buikaids.ik heb het al een paar nachten overigens. Erg suf
oh bah! Dat is ook engquote:Op woensdag 17 september 2014 09:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik had ergens rond de 10 weken ofzo een keer golvende darmkramp van boerenkool, zo erg dat ik aan laten we zeggen weeën bij 3cm moest denken en dus ook dacht dat ik een miskraam kreeg
Maar dat terzijde, klote van de nachtelijke kramp! Moet geen gewoonte worden hoor
oh dat lijkt me echt zo eng !! Maar van boerenkool? Zit daar iets in of zo?quote:Op woensdag 17 september 2014 09:12 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik had ergens rond de 10 weken ofzo een keer golvende darmkramp van boerenkool, zo erg dat ik aan laten we zeggen weeën bij 3cm moest denken en dus ook dacht dat ik een miskraam kreeg
Maar dat terzijde, klote van de nachtelijke kramp! Moet geen gewoonte worden hoor
Ook al wist je het wel, ze hoeft niet boos te reageren als ze op vakantie is. Dat kan in mijn ogen ook prima op een normale manier.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:12 schreef DJMO het volgende:
bweuh ... ik zit in 'conflict' met m'n bewindvoerder. Ik wil graag overstappen naar FBTO, en nu loopt zij te zeveren dat ze eerst moet kijken of er wel ruimte in het budget is enzo .. Terwijl de premie uiteindelijk maar 1,50 hoger uitkomt, ik veel meer vergoed krijg dan nu en dat dus op de lange termijn scheelt i de dingen zie ik zelf zou moeten betalen (oa 80 uur eigen bijdrage kraamzorg, adhd medicatie en fysiotherapie) heb er nu zelf een berekening op losgelaten die ik haar zo ga mailen in de hoop dat ik haar kan overtuigen.
Oh en is het normaal dat ik een boze mail krijg van haar dat ze nu op vakantie en dat ik voor dringende zaken bij haar waarnemer(s) moet zijn?? Ik wist niet dat ze op vakantie was, heeft ze ook niet van te voren laten weten![]()
/frustratiepost
van koolachtige groenten ga ik ook altijd enorm krampen. Spruitjes, boerenkool, zelfs broccoli. Heeft te maken met bepaalde zuren die daar in zitten dacht ik?quote:Op woensdag 17 september 2014 09:16 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
oh dat lijkt me echt zo eng !! Maar van boerenkool? Zit daar iets in of zo?
Van kool kun je sowieso wel kramp krijgen, maar blijkbaar kon ik die boerenkool niet zo goed aan toen, dat t daaraan lag wist ik doordat een latere poging vergelijkbaar eindigdequote:Op woensdag 17 september 2014 09:16 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
oh dat lijkt me echt zo eng !! Maar van boerenkool? Zit daar iets in of zo?
quote:Op woensdag 17 september 2014 09:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
van koolachtige groenten ga ik ook altijd enorm krampen. Spruitjes, boerenkool, zelfs broccoli. Heeft te maken met bepaalde zuren die daar in zitten dacht ik?
Wist ik nietquote:Op woensdag 17 september 2014 09:18 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Van kool kun je sowieso wel kramp krijgen, maar blijkbaar kon ik die boerenkool niet zo goed aan toen, dat t daaraan lag wist ik doordat een latere poging vergelijkbaar eindigdeNormaal eet ik boerenkool als een baas trouwens, misschien speelden de hormonen me parten
Ik kreeg altijd kramp van uien (later tijdens de bv-periode, kreeg zoonlief ook last van kramp als ik uien had gegetenquote:Op woensdag 17 september 2014 09:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
[..]
Wist ik nietweer wat geleerd. ik krijg dat overigens van vet eten.
ja dat scheelt weer! Maargoed, de dagenteller "zonder incident" kan wel weer terug naar 0quote:Op woensdag 17 september 2014 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
Wees voorzichtig met wat je zegt crumpette
Fijn dat de poes zn pis niet over de bank heeft laten lopen!
oh jeetje dat gaat echt heel snel!! dat word waarschijnlijk geen verse baby's voor ons tegelijkertijd danquote:Op woensdag 17 september 2014 09:35 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesasucces
SQ
Ugh kramp
LTjammer dat de foto's zo tegenvallen.
Ik had een soortgelijk gevoelterwijl mijn vriendin echt goed foto's kan maken (maar blijkbaar dus niet van mij
) ela heeft zondag foto's van me gemaakt. Op een natuurlijke en ontspannen manier. Gewoon zoals ik ben zegmaar. Dat werkt beter dan geposeerd.
Net terug van de gyn.
Bloeddruk 130/75. We hebben het over afgelopen maandag gehad. Ik bel dus niet zo snel (nooit) en hij vond het echt fijn dat ik toch even langs was gekomen. Het gevoel alsof het hoofdje eruit komt heeft hij van meerdere zwangeren gehoord tijdens een tweelingzwangerschap. Dus dat is ook fijn om te weten.
Hij vond me heel erg fit en was verder echt positief over alles. Heeft me echt goed gedaan. Dat ik me zo af en toe klote voel hoort erbij en het zit ook niet echt in me om toe te geven aan dat soort dingen maar ik zal wel moeten.
Baby1 ligt al zo diep dat hij haar hoofdje niet kon opmeten. En baby2 ligt hoger. Met haar rug bij mijn zij zegmaar en haar voetjes..Tsja waar niet
Bijzonder om te zien. Ze zijn echt al groot!
Baby1 zit qua groei op 31+2 wk en baby2 30+2wk (ik ben nu 30+4).
En.. Hij zei; je zult de 36 wk waarschijnlijk niet halen (wat? Dat gaat veel te snel)
En anders zal het waarschijnlijk een inleiding worden omdat ze de baby's nu al bijna niet kunnen opmeten + zwangerschapsdiabetes (ookal zijn mijn waarden zonder dieet helemaal goed) en dan worden ze rond de 37/38wk gehaald.
het gaat zo snel!
Ohhh. Ben benieuwd of je vandaag nog gaat bevallen! Zou heel goed kunnen zo bij een tweede! En als je morgen bevalt heeft ze een plein in Eindhoven dat naar haar vernoemd isquote:Op woensdag 17 september 2014 09:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wow, Zoe, dat is dan al echt snel!
Ik heb wel weeën maar zonder regelmaat. Ze zijn al wel venijnig vind ik!
quote:Op woensdag 17 september 2014 09:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
jah.. thanks.. en de helft ervan meld ik al niet meer omdat /care - niet echt de juiste plek ofzoquote:Op woensdag 17 september 2014 09:42 schreef Zoë23 het volgende:
Wat een avonturen met je pispoes crumpette. Veel werk ook. Hoop dat het de goede kant op blijft gaan.
KwakzOr
Spruw
Tip: gentiaanvoilet (vooral voor als de baby er is. Check borstvoeding.com maar eens) http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/
De med die we via de ha kregen daar stikte S in. Zaten ook wat bijwerkingen aan geloof ik. Even goed nachecken.
Dat de baby's er rond 36wk wel zijn. En anders afhankelijk van of hij ze nog kan zien inleiden met 37wk en anders met 38wk ivm zwangerschapsdiabetes.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:40 schreef Crumpette het volgende:
jee Zoe, dat gaat wel heel snel ja! bedoelde hij dat je het wel niet zou halen omdat de babys er wel uit zullen willen voor die tijd? Of gaat het ineens over heel vroeg inleiden? Ik vind dat nogal wat!
quote:Op woensdag 17 september 2014 09:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
ik begrijp tquote:Op woensdag 17 september 2014 09:45 schreef Crumpette het volgende:
[..]
jah.. thanks.. en de helft ervan meld ik al niet meer omdat /care - niet echt de juiste plek ofzotoch is het, wanneer het vaak misgaat, echt wel een aanslag op mijn gemoed. Ik doe zo mn best om die kleine een goed leven te geven..
Oi!quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:00 schreef kwakz0r het volgende:
Balen LadyT, dat ze je zo verkeerd heeft ingeschat...
Net terug van bv cursusavond. Toch nog wel wat nieuws geleerd en ook even gecheckt of candida op je tepel ook al tijdens of voor de zwangerschap voorkomt. Check. En alle symptomen kloppen ook. Daar zijn mijn kwartaalfrequente schimmelinfecties dus gebleven
Verder sterkte met de ketel DnD!
Oeh!! Heel veel succesquote:Op woensdag 17 september 2014 08:30 schreef Tante_Soesa het volgende:
en dan moeten ze zeker altijd beide baby's halen?quote:Op woensdag 17 september 2014 09:49 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
ik begrijp thet is ook moeilijk.
LT
Ze halen de baby's liever als ze niet meer kunnen zien of ze het naar hun zin hebben en of ze goed groeien. Dan is het leven buiten de buik soms beter dan in de buik zegmaar. Ik zag op tv een aflevering over een tweeling die met 32wk werd gehaald. Dat is pittig maar als de overlevingskansen dan groter zijn dan doen ze dat liever. Vaak een dilemma omdat het meestal 1 baby vd 2 is die het minder goed heeft. Dan haal je de 2e baby dus ook uit de veilige baarmoeder.
Zoiets doen ze niet snel en gezien de goede groei, voldoende vruchtwater en de actieve baby's zit het voor nu wel goed.
die post niet echt meequote:Op woensdag 17 september 2014 09:50 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zo spannend soesa!
Nog even en vue staat op 1
Waar is vue eigenlijk?
Huh? Mail kan je toch ook *niet* lezen als je op vakantie bent? Wel raar inderdaad. Succes, ik hoop dat je haar kan overtuigen.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:12 schreef DJMO het volgende:
bweuh ... ik zit in 'conflict' met m'n bewindvoerder. Ik wil graag overstappen naar FBTO, en nu loopt zij te zeveren dat ze eerst moet kijken of er wel ruimte in het budget is enzo .. Terwijl de premie uiteindelijk maar 1,50 hoger uitkomt, ik veel meer vergoed krijg dan nu en dat dus op de lange termijn scheelt i de dingen zie ik zelf zou moeten betalen (oa 80 uur eigen bijdrage kraamzorg, adhd medicatie en fysiotherapie) heb er nu zelf een berekening op losgelaten die ik haar zo ga mailen in de hoop dat ik haar kan overtuigen.
Oh en is het normaal dat ik een boze mail krijg van haar dat ze nu op vakantie en dat ik voor dringende zaken bij haar waarnemer(s) moet zijn?? Ik wist niet dat ze op vakantie was, heeft ze ook niet van te voren laten weten![]()
/frustratiepost
Dat is ook de reden dat kinderen pas vanaf anderhalf jaar koolsoorten mogen hebben (misschien ook handig om te weten danquote:Op woensdag 17 september 2014 09:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
[..]
Wist ik nietweer wat geleerd. ik krijg dat overigens van vet eten.
Whoohoo! Zet em op!quote:
Wow!! Dat zijn flinke meisjes! Wat fijn dat de groei gewoon goed gaat. Maar het lijkt me wel schrikken als het opeens zo snel gaat!quote:Op woensdag 17 september 2014 09:35 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesasucces
SQ
Ugh kramp
LTjammer dat de foto's zo tegenvallen.
Ik had een soortgelijk gevoelterwijl mijn vriendin echt goed foto's kan maken (maar blijkbaar dus niet van mij
) ela heeft zondag foto's van me gemaakt. Op een natuurlijke en ontspannen manier. Gewoon zoals ik ben zegmaar. Dat werkt beter dan geposeerd.
Net terug van de gyn.
Bloeddruk 130/75. We hebben het over afgelopen maandag gehad. Ik bel dus niet zo snel (nooit) en hij vond het echt fijn dat ik toch even langs was gekomen. Het gevoel alsof het hoofdje eruit komt heeft hij van meerdere zwangeren gehoord tijdens een tweelingzwangerschap. Dus dat is ook fijn om te weten.
Hij vond me heel erg fit en was verder echt positief over alles. Heeft me echt goed gedaan. Dat ik me zo af en toe klote voel hoort erbij en het zit ook niet echt in me om toe te geven aan dat soort dingen maar ik zal wel moeten.
Baby1 ligt al zo diep dat hij haar hoofdje niet kon opmeten. En baby2 ligt hoger. Met haar rug bij mijn zij zegmaar en haar voetjes..Tsja waar niet
Bijzonder om te zien. Ze zijn echt al groot!
Baby1 zit qua groei op 31+2 wk en baby2 30+2wk (ik ben nu 30+4).
En.. Hij zei; je zult de 36 wk waarschijnlijk niet halen (wat? Dat gaat veel te snel)
En anders zal het waarschijnlijk een inleiding worden omdat ze de baby's nu al bijna niet kunnen opmeten + zwangerschapsdiabetes (ookal zijn mijn waarden zonder dieet helemaal goed) en dan worden ze rond de 37/38wk gehaald.
het gaat zo snel!
Jeetje is ze er nou nog nietquote:Op woensdag 17 september 2014 09:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
volgens mijn info mogen kinderen vanaf een jaar "alles" eten. Waar heb jij die 1,5 jaar vandaan dan?quote:Op woensdag 17 september 2014 09:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat kinderen pas vanaf anderhalf jaar koolsoorten mogen hebben (misschien ook handig om te weten dan).
quote:Op woensdag 17 september 2014 10:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Jeetje is ze er nou nog niet![]()
(Toch gek jouw bevalling zonder baby van 2 dagen oud)
http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.htmlquote:Op woensdag 17 september 2014 10:06 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
volgens mijn info mogen kinderen vanaf een jaar "alles" eten. Waar heb jij die 1,5 jaar vandaan dan?
Ik ga haar overigens geen rauw vlees geven. Maar ik ben wel van plan dat ze vanaf de eerste verjaardag gewoon met de pot gaat mee-eten.
Ik heb een tijdje het schema van Stefan Kleintjes gevolgd: http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html. Die gaat uit van het starten met bijvoeding vanaf 6 maanden. Verder is het toch ook een kwestie van uitproberen. Ik heb zelf last van pds (mijn hele familie zowat), dus ik ben wel wat voorzichtig geweest met nieuwe dingen introduceren. Volledig mee-eten doet hij vanaf 14 maanden denk ik.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:06 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
volgens mijn info mogen kinderen vanaf een jaar "alles" eten. Waar heb jij die 1,5 jaar vandaan dan?
Ik ga haar overigens geen rauw vlees geven. Maar ik ben wel van plan dat ze vanaf de eerste verjaardag gewoon met de pot gaat mee-eten.
kan me voorstellen dat je er dan voorzichtig mee bent jaquote:Op woensdag 17 september 2014 10:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje het schema van Stefan Kleintjes gevolgd: http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html. Die gaat uit van het starten met bijvoeding vanaf 6 maanden. Verder is het toch ook een kwestie van uitproberen. Ik heb zelf last van pds (mijn hele familie zowat), dus ik ben wel wat voorzichtig geweest met nieuwe dingen introduceren. Volledig mee-eten doet hij vanaf 14 maanden denk ik.
Ik snap die mensen ook niet die 3 weken op nummer 1 gaan staan waardoor anderen dan ook weer moeten wachtenquote:Op woensdag 17 september 2014 10:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Die eerste plek is het toch niet voor mij geloof ik. Ik wil er altijd zsm weer weg
jeetje dat lijkt me inderdaad erg heftigquote:Op woensdag 17 september 2014 10:08 schreef Zoë23 het volgende:
LT ze halen dan beide baby's
(volgens mij proberen ze het weleens, bij een andere aflevering over te vroeg geboren kindjes was er een vrouw waarbij 1 van de 2 baby's een bepaalde afwijking had. Ze hadden de keuze gemaakt om die baby weg te laten halen zegmaar (zo rond de 20wk echo) en door die operatie werd de bm getriggerd en werd later de andere baby veel te vroeg geboren. Is uiteindelijk wel goedgekomen maar wel heftig)
Tante soesa
Fijn lekker thuis!![]()
![]()
Phaidra
Valt me ook heel erg mee, de groei van beide meiden. Hoop dat ze nog lekker wat spek kweken zodat ze zich na de geboorte goed warm kunnen houden.
Krijg er spontaan nesteldrang vangelukkig is alle babywas al klaar en de kamer is al wat gezelliger en bijna af. Geeft ook wel rust.
Dat zou ook goed kunnenquote:Op woensdag 17 september 2014 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
Dat was volgens mij geen operatie Zoë, dat was een injectie waarbij ze het hartje stil legden zodat het gezonde kindje zo veel mogelijk ruimte zou krijgen om zo goed mogelijk te groeien. Maar dat kan inderdaad een geboorte triggeren. Een of meerdere baby's van een meerling daadwerkelijk uit de baarmoeder halen en de rest laten zitten slaagt volgens mij maar zeer zelden. Meestal zet de bevalling dan toch door.
Ik wil eigenlijk geen discussie starten, maar ben oprecht benieuwd waarom? Een aantal producten is wel wat geitenwollensok, maar de adviezen zijn wel ergens op gebaseerd. Als je langer bv wil geven, is het verstandig om langzaam de bijvoeding op te bouwen bijvoorbeeld. Bepaalde dingen zijn makkelijker verteerbaar dan andere. Sowieso, als je met 6 maanden start met groente en fruit, duurt het wel weer even voor je toe bent aan brood, yoghurt, etc. Zoet beleg hebben wij ook zo lang mogelijk geweerd (met uitzondering van jam en appelstroop), wat hij niet kent, mist hij ook niet. Ik realiseer me dat dat bij nr. 2 niet meer zal gaan lukkenquote:Op woensdag 17 september 2014 10:12 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik moet een beetje zo doen van dat schema
richtlijnen, daar is niks mis mee in mijn ogen inderdaad. Maar ik heb genoeg kindjes zien beginnen met eten en zien opgroeien ( ik ben 8x tante, en ik zie en zag die kids enorm vaak ) en ze eten allemaal volledig mee vanaf hun eerste jaar. Sommige hadden borstvoeding anderen niet. Mijn ouders hebben ons ( mij en mijn 3 zussen ) ook vanaf een jaar "alles" gegeven. Hier is nog geen kind slechter van geworden.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk geen discussie starten, maar ben oprecht benieuwd waarom? Een aantal producten is wel wat geitenwollensok, maar de adviezen zijn wel ergens op gebaseerd. Als je langer bv wil geven, is het verstandig om langzaam de bijvoeding op te bouwen bijvoorbeeld. Bepaalde dingen zijn makkelijker verteerbaar dan andere. Sowieso, als je met 6 maanden start met groente en fruit, duurt het wel weer even voor je toe bent aan brood, yoghurt, etc. Zoet beleg hebben wij ook zo lang mogelijk geweerd (met uitzondering van jam en appelstroop), wat hij niet kent, mist hij ook niet. Ik realiseer me dat dat bij nr. 2 niet meer zal gaan lukken. Ik heb ook lang niet alles opgevolgd, maar ik vond het wel fijn om een richtlijn per product te hebben
.
quote:Op woensdag 17 september 2014 10:24 schreef Fee-nix het volgende:
Soesa![]()
![]()
zet hem op!!
Zoë fijn dat alles goed was bij de gyn! Maar het gaat wel hard ineens idd! Kan me voorstellen dat je er nesteldrang van krijgt. Hoop dat ze lekker bij je blijven zitten tot minimaal 37 weken
.
Phaidra, met een tweede lukt het idd veel minder goed.
Mijn eerste had nog nooit van snoep gehoord toen hij 2,5 jaar oud was, haha.
Maar de tweede die ziet dat allemaal van zijn oudere broer en wil dan (heel begrijpelijk) ook.
Achja, zo vaak halen we geen snoepjes in huis. En van 1 schoolkrijtje zal hij niet slechter worden, denk ik dan.
typische mannen opmerkingenquote:Op woensdag 17 september 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Thuiszorgman zet de klossen neer.
"Zal nog wel ff duren, niet?"
Eh nou, ik ben 37 weken dus het mág komen!
"Ooh, maar het is vast je eerste niet toch!"
Jawel
(Ik zal wel een ouwe kop hebben)
Ik zie een opbouwschema niet als dieet, maar echt als rustige introductie. De darmen moeten opeens iets heel anders verteren en dat wilde ik niet overhaasten. Dus steeds 1 nieuw product per week ofzo, zodat áls er reactie komt, dat je dan meteen weet wat het veroorzaakt.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
richtlijnen, daar is niks mis mee in mijn ogen inderdaad. Maar ik heb genoeg kindjes zien beginnen met eten en zien opgroeien ( ik ben 8x tante, en ik zie en zag die kids enorm vaak ) en ze eten allemaal volledig mee vanaf hun eerste jaar. Sommige hadden borstvoeding anderen niet. Mijn ouders hebben ons ( mij en mijn 3 zussen ) ook vanaf een jaar "alles" gegeven. Hier is nog geen kind slechter van geworden.
Ik geloof gewoon niet zo in dat moderne diëten. Maar als het voor anderen werkt prima
Ben verder ook niet uit op discussies hoor. En ik wil mijn kind echt niet vol Stoppen met chips. Of na een maand al smeerworst op brood geven. Absoluut niet. Maar wachten met bijv die chips tot 3 jaar vind ik echt overdreven. ( als voorbeeld is dit dus )
ja dan is het een ander verhaal ja. Maar wij hebben daar gelukkig geen last van. Behalve dat ik niet goed op vlees reageer.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zie een opbouwschema niet als dieet, maar echt als rustige introductie. De darmen moeten opeens iets heel anders verteren en dat wilde ik niet overhaasten. Dus steeds 1 nieuw product per week ofzo, zodat áls er reactie komt, dat je dan meteen weet wat het veroorzaakt.
En mijn ervaring is helaas anders dus. Zoals gebruikelijk in 'onze' jeugd, heb ik ook vanaf 6 weken of hooguit 3 maanden al bijvoeding gehad. Maar mijn darmen hebben nooit echt lekker gefunctioneerd en ik vraag me af of er een verband is. Daardoor ben ik wel wat voorzichtiger.
Mijn zussen (met iets oudere kinderen) vonden het ook wel vreemd dat ik mijn 1-jarige geen eigen stuk taart wilde geven bij verjaardagen etc (dat is toch zielig??) maar hij taalde er niet naar en was heel gelukkig met een paar rozijnen. Waarom dan taart geven, denk ik dan. Maar misschien ben ik daar ook wel wat 'strenger' in.
Hij krijgt over het algemeen nog steeds geen eigen stuk taartquote:Op woensdag 17 september 2014 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Een eigen stuk taart voor een eenjarige? Of chips? Dat hoeft van mij idd ook niet zo denk ik. Gelukkig zijn mijn nichtjes ( de kinderen waar ze het meest mee geconfronteerd zal worden op feestjes) ook geen echte snoeperds en net zo blij met wat komkommer en kaasblokjes
och dat is zieligquote:Op woensdag 17 september 2014 10:44 schreef Phaidra het volgende:
Schoonzusje van mijn zus heeft een zoontje dat ongeveer even oud is als de mijne, maar die heeft allerlei allergieën. Die nemen dus altijd eigen eten mee en iets anders mag hij niet (hoewel hij niet eens overal op reageert, maar ze willen hem ook geen snoep/suiker geven, alleen een paar soorten uit de biowinkel). Dat wordt inmiddels echt heel sneu, zie je hem verlekkerd naar de koekjes en chipjes van andere kinderen kijken...
Ja, de andere 4 zijn onzichtbaarquote:Op woensdag 17 september 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Thuiszorgman zet de klossen neer.
"Zal nog wel ff duren, niet?"
Eh nou, ik ben 37 weken dus het mág komen!
"Ooh, maar het is vast je eerste niet toch!"
Jawel
(Ik zal wel een ouwe kop hebben)
Hoe hoog heb je het dan?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Lief bedje, lt!en zo te zien moet mijn bed nog veel lager worden opgemaakt
ach gadverdammequote:Op woensdag 17 september 2014 11:06 schreef krijgerrtje het volgende:
Hè, getver, gooi ik weer m'n ontbijt eruitIk voel me toch steeds zo naar daarna
Kan dat ook van het maagzuur komen? Heb ook het idee dat ik van m'n maagzuur steeds van die vreselijke hoestbuien krijg, waarvan je ook bijna over je nek gaat.
oh dat begrijp ik ook niet helemaal eigenlijkquote:Op woensdag 17 september 2014 11:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Lief bedje LT!en idd, mijn bedje kan zo te zien ook een stukje lager opgemaakt worden!
Speaking of, de kraamzorg vertelde me dat het wiegje opgemaakt moest worden met 2 dekentjes, de eerste met een hydrofiel als lakentje en de tweede met een 'sier' lakentje.. Maar waarom niet gewoon 1 lakentje met 2 dekentjes?/babynoob
ja inderdaad!quote:Op woensdag 17 september 2014 11:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hydrofiel is toch onder het hoofdje?
Dat is wel hoog inderdaadquote:Op woensdag 17 september 2014 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb m halverwege
[ afbeelding ]
Ach, ze doen t toch wel over
Bah krijgertje, klinkt erg onprettig
oh bah! ik hoop ook dat het meevalt!quote:Op woensdag 17 september 2014 11:18 schreef Zo�23 het volgende:
Nu is het zijn schouder.. man.. Hij moet nog klusjes doen! Nestelen! Enveloppen schrij
niet iedereen krijgt een groeiecho, alleen als daar aanleiding voor is, zoals een grote / kleine buik bijvoorbeeldquote:Op woensdag 17 september 2014 11:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
wanneer krijg je zo'n groei echo? ik heb de VK daar helemaal niet over gehoorden ze zei ook dat de 20 weken echo de laatste echo was die ik zou krijgen
krijg ik dan nog een echo?
normaal gesproken is de SEO de laatste echo die je krijgt, tenzij er zorgen zijn om de baby (te weinig groei, te snelle groei etc) dan kun je nog één of meerdere groeiecho's krijgen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
wanneer krijg je zo'n groei echo? ik heb de VK daar helemaal niet over gehoorden ze zei ook dat de 20 weken echo de laatste echo was die ik zou krijgen
krijg ik dan nog een echo?
Tot 9 maanden heeft hij eigenlijk geen ander drinken gehad dan bv. Daarna zijn we gaan oefenen met tuitbeker/rietjesbeker/open beker met water of thee, maar het duurde best lang voor hij daar meer dan 1 slok uit dronk. Tegenwoordig krijgt hij water, thee, melk, sap (in beker vaak een beetje aangelengd met water), ice tea, pakjes drinken (wij hebben vaak appelsientje kids in huis). We hebben zelf vaak niks anders in huis ook. Bij anderen drinkt hij gewoon wat er is. Als wij in het weekend een kopje koffie drinken, krijgt hij een kopje melkschuim. Dat vindt hij echt - en ik quote - helemaal lekkerquote:Op woensdag 17 september 2014 10:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wat doen jullie qua drinken ?
Nohquote:Op woensdag 17 september 2014 11:00 schreef LadyTagliatelle het volgende:
oh
oefenbedje even showen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 september 2014 11:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het ook tot vrijwel halverwege in het wiegje. Zolang de kraam het er niet aftrekt mag het er van mij nog even leuk uitzien..
Wat gek, krijgerrtje. Hier is het gewoon molton, hoeslaken, zeiltje, baby, lakentje, dekentje. En wat vervelend van het overgeven..
De groeiecho was helemaal goed.. Baby ligt hartstikke mooi op groei, precies volgens termijn en met het buikje zelfs iets voor. En ik heb gezien dat 'ie haartjes heeft.
.
uhuhquote:
vast niet, maar wel mooiquote:Op woensdag 17 september 2014 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het wiegje nu zo:
[ afbeelding ]
Zal wel niet goed zijn..
boeiend, het is mooiquote:Op woensdag 17 september 2014 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het wiegje nu zo:
[ afbeelding ]
Zal wel niet goed zijn..
Ja dat ^^^^quote:Op woensdag 17 september 2014 12:20 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik vind jouw wiegje zo mooi DaD!
Precies, dat vind ik ook zat ook.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tot 9 maanden heeft hij eigenlijk geen ander drinken gehad dan bv. Daarna zijn we gaan oefenen met tuitbeker/rietjesbeker/open beker met water of thee, maar het duurde best lang voor hij daar meer dan 1 slok uit dronk. Tegenwoordig krijgt hij water, thee, melk, sap (in beker vaak een beetje aangelengd met water), ice tea, pakjes drinken (wij hebben vaak appelsientje kids in huis). We hebben zelf vaak niks anders in huis ook. Bij anderen drinkt hij gewoon wat er is. Als wij in het weekend een kopje koffie drinken, krijgt hij een kopje melkschuim. Dat vindt hij echt - en ik quote - helemaal lekker.
ze blijft met dr tengels van mn bedje afquote:Op woensdag 17 september 2014 11:56 schreef Skittles het volgende:
Ben ik de enige die het bedje niet op wil/gaat maken?Als ze het toch weer eraf rossen, zie ik de noodzaak er niet van in (behalve hormonen sussen, maar die staan bij mij nog steeds op non-actief..)
Fijn dat alles goed was Dad!
ik vind het ook laagquote:Op woensdag 17 september 2014 11:57 schreef Fee-nix het volgende:
Zoë he bah, hoop ook dat het meevalt.
Krijgertje, overgeven, blegh!
DaD![]()
LT dat bedje ziet er lief uit!! Maar ik vind hem dan wel weer errug laag opgemaakt. Ik doe een soort middenweg tussen die van jou en die van SQ.
Ik gebruik trouwens wel zo'n waterdichte 'molton' (of heet dat een 'zeiltje'), van de hema. Dat zijn van die rechthoekige lappen, die doe ik dan op het matras, op bilhoogte (dus geen risico dat het niet ademt, want het zit bij lange na niet onder het hoofdje). Heeft me echt zo vaak gered bij doorgelekte baby's. Matras blijft dan helemaal schoon en droog. Wel zo fris.
Daarover molton en hoeslaken. Baby erop, deken erover en klaar. Geen lakentjes hier. Vind ik maar onhandig en onnodig (baby's slapen toch in hun kleren). En de kraam past zich maar lekker aan.
ik vind dit ZOO LIEFquote:Op woensdag 17 september 2014 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het wiegje nu zo:
[ afbeelding ]
Zal wel niet goed zijn..
Wij hebben dezelfde co-sleeper toch?quote:Op woensdag 17 september 2014 12:27 schreef Fee-nix het volgende:
Jaaaa DaD, ik vind dat wiegje ook zo mooi!
Ons bedje (co-sleeper) staat nog niet, trouwens. Doen we denk ik pas in het weekend dat ik 38 weken ben.
+1quote:Op woensdag 17 september 2014 13:27 schreef Vue het volgende:
Ik heb allemaal perfecte plannen mbt goed en gezond eten met baby/dreumes/peuter en zo min mogelijk suiker en het klinkt allemaal perfect, maar ik denk dat ik daar over een paar jaar nog wel op terug kom hoe veel ik daar nu echt van in de praktijk heb gebracht..
ik zal zo een foto makenquote:Op woensdag 17 september 2014 14:04 schreef Skittles het volgende:
[..]
+1![]()
Hoewel ik het niet zo ver zal laten komen als m'n schoonzus. We waren daar een paar weken terug op bezoek en haar 11 maanden oude baby kreeg in de 2 uur dat we daar waren 3 volle flessen appelsap, een stuk kwarktaart, een paar toastjes en bumba koekjes. Holy crappers.
En dat allemaal omdat hij anders gaat huilen als hij de visite ziet eten en/of drinken.
SQ waar staat bij jou bibi of vibi? Ik kan het nergens vinden, dus óf ze schrijven het niet op mijn kaart óf ik ben scheel en kijk eroverheen![]()
Bytheway, zit je nou met je mobiel of tablet in bad?
oh, de mijne schrijven het op de kaart ( die uitdraai) en elke zoveel afspraken krijg ik een nieuwe uitdraai!quote:Op woensdag 17 september 2014 14:08 schreef Vue het volgende:
Wat schrijven de VK's op jullie kaart? Ik heb helemaal geen kaart? Alleen een afspraken kaart en 2 weken geleden een uitgeprint overzicht van mn afgelopen afspraken en wat er daar is besproken (en daar staat wel de ligging op) maar dat krijg ik dus heus niet per keer te zien? Dat staat in de computer?
Ben je niet bang dat dat ding erin lazert en je een shock krijgt? Of kan dat helemaal nietquote:Op woensdag 17 september 2014 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zal zo een foto makenen met telefoon uiteraard! Eigenlijk is het water al koud maar ze ligt net zo gezellig te wiebelen
Ik heb niet alles mee gekregen omdat net binnen vallen hier, maar wat is er met je poezel? Ziek of snapt hij het niet?quote:Op woensdag 17 september 2014 09:26 schreef Crumpette het volgende:
Soesa!succes!!
![]()
Hier geen ondergepiste bank gelukkig, gisteravond nog met m gespeeld, naar buiten gelaten, geaaid en weet ik het, en wonder boven wonder lagen er plasjes in de bak. Echter wel een plasje op de vloer bij de voordeurvolgens mij wordt hij nerveus van een poes aan de overkant van de straat. tralalaaa we proberen gewoon verder!
lol, nee, die shock kun je alleen krijgen van dingen die aangesloten zijn op het stopcontactquote:Op woensdag 17 september 2014 14:11 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat dat ding erin lazert en je een shock krijgt? Of kan dat helemaal niet'
Lekker blijven liggen joh!
Zie ik net een wesp naar binnen vliegen.. Ik ben de afgelopen weken nog nooit zo snel opgestaan en weggerend
gewoon vragen!quote:Op woensdag 17 september 2014 14:12 schreef Vue het volgende:
Oh wat stom dat ik dat niet te zien krijg elke keer, ben best wel nieuwsgierig wat ze altijd opschrijven!
Nee heb gister opdracht gekregen van mijn vriend dat ik een lijst moet makenquote:Op woensdag 17 september 2014 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
Zoë, kreeg je haast na het gesprek met de gyn vandaag?
Ik zie dat ik bij S ongv 13/14kg was aangekomen met 30weken dus dan valt 16kg nog mee met 2 baby's.quote:
Hij is nu helemaal ingedroogd, dus nu is de streep wel donkerder... Maar de aangegeven 1 minuut was hij niet zo donker (Volg je het nogquote:Op woensdag 17 september 2014 14:23 schreef Zoë23 het volgende:
Maak eens een foto Hillz?
En niet teveel piekeren!
Oja zwangerschapskaart.. Nooit gezientoch eens vragen om een kopietje.
gyn vraagt nooit naar mijn gewicht. Zit nu op +16 met 30weken
Oooooooh! Soesa!! Gefeliciteerd!! Mooie naam zeg!quote:Op woensdag 17 september 2014 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze is er![]()
Geboren om 12:53, hetzelfde tijdstip en in dezelfde verloskamer als haar grote zus! Haar naam is S.uze. Ze is perfect.
Wat bijzonder! Prachtige naam heeft ze gekregenquote:Op woensdag 17 september 2014 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze is er![]()
Geboren om 12:53, hetzelfde tijdstip en in dezelfde verloskamer als haar grote zus! Haar naam is S.uze. Ze is perfect.
snellerd! Wat geweldig en wat een mooie naam! Gefeliciteerd en genietquote:Op woensdag 17 september 2014 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze is er![]()
Wat bijzonder!quote:Op woensdag 17 september 2014 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze is er![]()
hier dus:quote:Op woensdag 17 september 2014 14:04 schreef Skittles het volgende:
[..]
+1![]()
Hoewel ik het niet zo ver zal laten komen als m'n schoonzus. We waren daar een paar weken terug op bezoek en haar 11 maanden oude baby kreeg in de 2 uur dat we daar waren 3 volle flessen appelsap, een stuk kwarktaart, een paar toastjes en bumba koekjes. Holy crappers.
En dat allemaal omdat hij anders gaat huilen als hij de visite ziet eten en/of drinken.
SQ waar staat bij jou bibi of vibi? Ik kan het nergens vinden, dus óf ze schrijven het niet op mijn kaart óf ik ben scheel en kijk eroverheen![]()
Bytheway, zit je nou met je mobiel of tablet in bad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Gefeliciteeeeeerdquote:Op woensdag 17 september 2014 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze is er![]()
quote:Op woensdag 17 september 2014 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hier dus:Ah oke, dan mis ik het dus niet. Ze schrijft het niet op m'n kaartSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar haar hoofd ligt nog los, dus nog steeds niet ingedaald.
quote:Op woensdag 17 september 2014 14:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ze is er![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |