die post niet echt meequote:Op woensdag 17 september 2014 09:50 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zo spannend soesa!
Nog even en vue staat op 1
Waar is vue eigenlijk?
Huh? Mail kan je toch ook *niet* lezen als je op vakantie bent? Wel raar inderdaad. Succes, ik hoop dat je haar kan overtuigen.quote:Op woensdag 17 september 2014 09:12 schreef DJMO het volgende:
bweuh ... ik zit in 'conflict' met m'n bewindvoerder. Ik wil graag overstappen naar FBTO, en nu loopt zij te zeveren dat ze eerst moet kijken of er wel ruimte in het budget is enzo .. Terwijl de premie uiteindelijk maar 1,50 hoger uitkomt, ik veel meer vergoed krijg dan nu en dat dus op de lange termijn scheelt i de dingen zie ik zelf zou moeten betalen (oa 80 uur eigen bijdrage kraamzorg, adhd medicatie en fysiotherapie) heb er nu zelf een berekening op losgelaten die ik haar zo ga mailen in de hoop dat ik haar kan overtuigen.
Oh en is het normaal dat ik een boze mail krijg van haar dat ze nu op vakantie en dat ik voor dringende zaken bij haar waarnemer(s) moet zijn?? Ik wist niet dat ze op vakantie was, heeft ze ook niet van te voren laten weten![]()
/frustratiepost
Dat is ook de reden dat kinderen pas vanaf anderhalf jaar koolsoorten mogen hebben (misschien ook handig om te weten danquote:Op woensdag 17 september 2014 09:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
[..]
Wist ik nietweer wat geleerd. ik krijg dat overigens van vet eten.
Whoohoo! Zet em op!quote:
Wow!! Dat zijn flinke meisjes! Wat fijn dat de groei gewoon goed gaat. Maar het lijkt me wel schrikken als het opeens zo snel gaat!quote:Op woensdag 17 september 2014 09:35 schreef Zoë23 het volgende:
Tante soesasucces
SQ
Ugh kramp
LTjammer dat de foto's zo tegenvallen.
Ik had een soortgelijk gevoelterwijl mijn vriendin echt goed foto's kan maken (maar blijkbaar dus niet van mij
) ela heeft zondag foto's van me gemaakt. Op een natuurlijke en ontspannen manier. Gewoon zoals ik ben zegmaar. Dat werkt beter dan geposeerd.
Net terug van de gyn.
Bloeddruk 130/75. We hebben het over afgelopen maandag gehad. Ik bel dus niet zo snel (nooit) en hij vond het echt fijn dat ik toch even langs was gekomen. Het gevoel alsof het hoofdje eruit komt heeft hij van meerdere zwangeren gehoord tijdens een tweelingzwangerschap. Dus dat is ook fijn om te weten.
Hij vond me heel erg fit en was verder echt positief over alles. Heeft me echt goed gedaan. Dat ik me zo af en toe klote voel hoort erbij en het zit ook niet echt in me om toe te geven aan dat soort dingen maar ik zal wel moeten.
Baby1 ligt al zo diep dat hij haar hoofdje niet kon opmeten. En baby2 ligt hoger. Met haar rug bij mijn zij zegmaar en haar voetjes..Tsja waar niet
Bijzonder om te zien. Ze zijn echt al groot!
Baby1 zit qua groei op 31+2 wk en baby2 30+2wk (ik ben nu 30+4).
En.. Hij zei; je zult de 36 wk waarschijnlijk niet halen (wat? Dat gaat veel te snel)
En anders zal het waarschijnlijk een inleiding worden omdat ze de baby's nu al bijna niet kunnen opmeten + zwangerschapsdiabetes (ookal zijn mijn waarden zonder dieet helemaal goed) en dan worden ze rond de 37/38wk gehaald.
het gaat zo snel!
Jeetje is ze er nou nog nietquote:Op woensdag 17 september 2014 09:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wow, Zoe, dat is dan al echt snel!
Ik heb wel weeën maar zonder regelmaat. Ze zijn al wel venijnig vind ik!
volgens mijn info mogen kinderen vanaf een jaar "alles" eten. Waar heb jij die 1,5 jaar vandaan dan?quote:Op woensdag 17 september 2014 09:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat kinderen pas vanaf anderhalf jaar koolsoorten mogen hebben (misschien ook handig om te weten dan).
quote:Op woensdag 17 september 2014 10:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Jeetje is ze er nou nog niet![]()
(Toch gek jouw bevalling zonder baby van 2 dagen oud)
http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.htmlquote:Op woensdag 17 september 2014 10:06 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
volgens mijn info mogen kinderen vanaf een jaar "alles" eten. Waar heb jij die 1,5 jaar vandaan dan?
Ik ga haar overigens geen rauw vlees geven. Maar ik ben wel van plan dat ze vanaf de eerste verjaardag gewoon met de pot gaat mee-eten.
Ik heb een tijdje het schema van Stefan Kleintjes gevolgd: http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html. Die gaat uit van het starten met bijvoeding vanaf 6 maanden. Verder is het toch ook een kwestie van uitproberen. Ik heb zelf last van pds (mijn hele familie zowat), dus ik ben wel wat voorzichtig geweest met nieuwe dingen introduceren. Volledig mee-eten doet hij vanaf 14 maanden denk ik.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:06 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
volgens mijn info mogen kinderen vanaf een jaar "alles" eten. Waar heb jij die 1,5 jaar vandaan dan?
Ik ga haar overigens geen rauw vlees geven. Maar ik ben wel van plan dat ze vanaf de eerste verjaardag gewoon met de pot gaat mee-eten.
kan me voorstellen dat je er dan voorzichtig mee bent jaquote:Op woensdag 17 september 2014 10:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje het schema van Stefan Kleintjes gevolgd: http://www.borstvoeding.c(...)hema/nederlands.html. Die gaat uit van het starten met bijvoeding vanaf 6 maanden. Verder is het toch ook een kwestie van uitproberen. Ik heb zelf last van pds (mijn hele familie zowat), dus ik ben wel wat voorzichtig geweest met nieuwe dingen introduceren. Volledig mee-eten doet hij vanaf 14 maanden denk ik.
Ik snap die mensen ook niet die 3 weken op nummer 1 gaan staan waardoor anderen dan ook weer moeten wachtenquote:Op woensdag 17 september 2014 10:07 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Die eerste plek is het toch niet voor mij geloof ik. Ik wil er altijd zsm weer weg
jeetje dat lijkt me inderdaad erg heftigquote:Op woensdag 17 september 2014 10:08 schreef Zoë23 het volgende:
LT ze halen dan beide baby's
(volgens mij proberen ze het weleens, bij een andere aflevering over te vroeg geboren kindjes was er een vrouw waarbij 1 van de 2 baby's een bepaalde afwijking had. Ze hadden de keuze gemaakt om die baby weg te laten halen zegmaar (zo rond de 20wk echo) en door die operatie werd de bm getriggerd en werd later de andere baby veel te vroeg geboren. Is uiteindelijk wel goedgekomen maar wel heftig)
Tante soesa
Fijn lekker thuis!![]()
![]()
Phaidra
Valt me ook heel erg mee, de groei van beide meiden. Hoop dat ze nog lekker wat spek kweken zodat ze zich na de geboorte goed warm kunnen houden.
Krijg er spontaan nesteldrang vangelukkig is alle babywas al klaar en de kamer is al wat gezelliger en bijna af. Geeft ook wel rust.
Dat zou ook goed kunnenquote:Op woensdag 17 september 2014 10:12 schreef Stormqueen het volgende:
Dat was volgens mij geen operatie Zoë, dat was een injectie waarbij ze het hartje stil legden zodat het gezonde kindje zo veel mogelijk ruimte zou krijgen om zo goed mogelijk te groeien. Maar dat kan inderdaad een geboorte triggeren. Een of meerdere baby's van een meerling daadwerkelijk uit de baarmoeder halen en de rest laten zitten slaagt volgens mij maar zeer zelden. Meestal zet de bevalling dan toch door.
Ik wil eigenlijk geen discussie starten, maar ben oprecht benieuwd waarom? Een aantal producten is wel wat geitenwollensok, maar de adviezen zijn wel ergens op gebaseerd. Als je langer bv wil geven, is het verstandig om langzaam de bijvoeding op te bouwen bijvoorbeeld. Bepaalde dingen zijn makkelijker verteerbaar dan andere. Sowieso, als je met 6 maanden start met groente en fruit, duurt het wel weer even voor je toe bent aan brood, yoghurt, etc. Zoet beleg hebben wij ook zo lang mogelijk geweerd (met uitzondering van jam en appelstroop), wat hij niet kent, mist hij ook niet. Ik realiseer me dat dat bij nr. 2 niet meer zal gaan lukkenquote:Op woensdag 17 september 2014 10:12 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik moet een beetje zo doen van dat schema
richtlijnen, daar is niks mis mee in mijn ogen inderdaad. Maar ik heb genoeg kindjes zien beginnen met eten en zien opgroeien ( ik ben 8x tante, en ik zie en zag die kids enorm vaak ) en ze eten allemaal volledig mee vanaf hun eerste jaar. Sommige hadden borstvoeding anderen niet. Mijn ouders hebben ons ( mij en mijn 3 zussen ) ook vanaf een jaar "alles" gegeven. Hier is nog geen kind slechter van geworden.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk geen discussie starten, maar ben oprecht benieuwd waarom? Een aantal producten is wel wat geitenwollensok, maar de adviezen zijn wel ergens op gebaseerd. Als je langer bv wil geven, is het verstandig om langzaam de bijvoeding op te bouwen bijvoorbeeld. Bepaalde dingen zijn makkelijker verteerbaar dan andere. Sowieso, als je met 6 maanden start met groente en fruit, duurt het wel weer even voor je toe bent aan brood, yoghurt, etc. Zoet beleg hebben wij ook zo lang mogelijk geweerd (met uitzondering van jam en appelstroop), wat hij niet kent, mist hij ook niet. Ik realiseer me dat dat bij nr. 2 niet meer zal gaan lukken. Ik heb ook lang niet alles opgevolgd, maar ik vond het wel fijn om een richtlijn per product te hebben
.
quote:Op woensdag 17 september 2014 10:24 schreef Fee-nix het volgende:
Soesa![]()
![]()
zet hem op!!
Zoë fijn dat alles goed was bij de gyn! Maar het gaat wel hard ineens idd! Kan me voorstellen dat je er nesteldrang van krijgt. Hoop dat ze lekker bij je blijven zitten tot minimaal 37 weken
.
Phaidra, met een tweede lukt het idd veel minder goed.
Mijn eerste had nog nooit van snoep gehoord toen hij 2,5 jaar oud was, haha.
Maar de tweede die ziet dat allemaal van zijn oudere broer en wil dan (heel begrijpelijk) ook.
Achja, zo vaak halen we geen snoepjes in huis. En van 1 schoolkrijtje zal hij niet slechter worden, denk ik dan.
typische mannen opmerkingenquote:Op woensdag 17 september 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Thuiszorgman zet de klossen neer.
"Zal nog wel ff duren, niet?"
Eh nou, ik ben 37 weken dus het mág komen!
"Ooh, maar het is vast je eerste niet toch!"
Jawel
(Ik zal wel een ouwe kop hebben)
Ik zie een opbouwschema niet als dieet, maar echt als rustige introductie. De darmen moeten opeens iets heel anders verteren en dat wilde ik niet overhaasten. Dus steeds 1 nieuw product per week ofzo, zodat áls er reactie komt, dat je dan meteen weet wat het veroorzaakt.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
richtlijnen, daar is niks mis mee in mijn ogen inderdaad. Maar ik heb genoeg kindjes zien beginnen met eten en zien opgroeien ( ik ben 8x tante, en ik zie en zag die kids enorm vaak ) en ze eten allemaal volledig mee vanaf hun eerste jaar. Sommige hadden borstvoeding anderen niet. Mijn ouders hebben ons ( mij en mijn 3 zussen ) ook vanaf een jaar "alles" gegeven. Hier is nog geen kind slechter van geworden.
Ik geloof gewoon niet zo in dat moderne diëten. Maar als het voor anderen werkt prima
Ben verder ook niet uit op discussies hoor. En ik wil mijn kind echt niet vol Stoppen met chips. Of na een maand al smeerworst op brood geven. Absoluut niet. Maar wachten met bijv die chips tot 3 jaar vind ik echt overdreven. ( als voorbeeld is dit dus )
ja dan is het een ander verhaal ja. Maar wij hebben daar gelukkig geen last van. Behalve dat ik niet goed op vlees reageer.quote:Op woensdag 17 september 2014 10:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zie een opbouwschema niet als dieet, maar echt als rustige introductie. De darmen moeten opeens iets heel anders verteren en dat wilde ik niet overhaasten. Dus steeds 1 nieuw product per week ofzo, zodat áls er reactie komt, dat je dan meteen weet wat het veroorzaakt.
En mijn ervaring is helaas anders dus. Zoals gebruikelijk in 'onze' jeugd, heb ik ook vanaf 6 weken of hooguit 3 maanden al bijvoeding gehad. Maar mijn darmen hebben nooit echt lekker gefunctioneerd en ik vraag me af of er een verband is. Daardoor ben ik wel wat voorzichtiger.
Mijn zussen (met iets oudere kinderen) vonden het ook wel vreemd dat ik mijn 1-jarige geen eigen stuk taart wilde geven bij verjaardagen etc (dat is toch zielig??) maar hij taalde er niet naar en was heel gelukkig met een paar rozijnen. Waarom dan taart geven, denk ik dan. Maar misschien ben ik daar ook wel wat 'strenger' in.
Hij krijgt over het algemeen nog steeds geen eigen stuk taartquote:Op woensdag 17 september 2014 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Een eigen stuk taart voor een eenjarige? Of chips? Dat hoeft van mij idd ook niet zo denk ik. Gelukkig zijn mijn nichtjes ( de kinderen waar ze het meest mee geconfronteerd zal worden op feestjes) ook geen echte snoeperds en net zo blij met wat komkommer en kaasblokjes
och dat is zieligquote:Op woensdag 17 september 2014 10:44 schreef Phaidra het volgende:
Schoonzusje van mijn zus heeft een zoontje dat ongeveer even oud is als de mijne, maar die heeft allerlei allergieën. Die nemen dus altijd eigen eten mee en iets anders mag hij niet (hoewel hij niet eens overal op reageert, maar ze willen hem ook geen snoep/suiker geven, alleen een paar soorten uit de biowinkel). Dat wordt inmiddels echt heel sneu, zie je hem verlekkerd naar de koekjes en chipjes van andere kinderen kijken...
Ja, de andere 4 zijn onzichtbaarquote:Op woensdag 17 september 2014 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Thuiszorgman zet de klossen neer.
"Zal nog wel ff duren, niet?"
Eh nou, ik ben 37 weken dus het mág komen!
"Ooh, maar het is vast je eerste niet toch!"
Jawel
(Ik zal wel een ouwe kop hebben)
Hoe hoog heb je het dan?quote:Op woensdag 17 september 2014 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
Lief bedje, lt!en zo te zien moet mijn bed nog veel lager worden opgemaakt
ach gadverdammequote:Op woensdag 17 september 2014 11:06 schreef krijgerrtje het volgende:
Hè, getver, gooi ik weer m'n ontbijt eruitIk voel me toch steeds zo naar daarna
Kan dat ook van het maagzuur komen? Heb ook het idee dat ik van m'n maagzuur steeds van die vreselijke hoestbuien krijg, waarvan je ook bijna over je nek gaat.
oh dat begrijp ik ook niet helemaal eigenlijkquote:Op woensdag 17 september 2014 11:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Lief bedje LT!en idd, mijn bedje kan zo te zien ook een stukje lager opgemaakt worden!
Speaking of, de kraamzorg vertelde me dat het wiegje opgemaakt moest worden met 2 dekentjes, de eerste met een hydrofiel als lakentje en de tweede met een 'sier' lakentje.. Maar waarom niet gewoon 1 lakentje met 2 dekentjes?/babynoob
ja inderdaad!quote:Op woensdag 17 september 2014 11:13 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hydrofiel is toch onder het hoofdje?
Dat is wel hoog inderdaadquote:Op woensdag 17 september 2014 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb m halverwege
[ afbeelding ]
Ach, ze doen t toch wel over
Bah krijgertje, klinkt erg onprettig
oh bah! ik hoop ook dat het meevalt!quote:Op woensdag 17 september 2014 11:18 schreef Zo�23 het volgende:
Nu is het zijn schouder.. man.. Hij moet nog klusjes doen! Nestelen! Enveloppen schrij
niet iedereen krijgt een groeiecho, alleen als daar aanleiding voor is, zoals een grote / kleine buik bijvoorbeeldquote:Op woensdag 17 september 2014 11:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
wanneer krijg je zo'n groei echo? ik heb de VK daar helemaal niet over gehoorden ze zei ook dat de 20 weken echo de laatste echo was die ik zou krijgen
krijg ik dan nog een echo?
normaal gesproken is de SEO de laatste echo die je krijgt, tenzij er zorgen zijn om de baby (te weinig groei, te snelle groei etc) dan kun je nog één of meerdere groeiecho's krijgen.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
wanneer krijg je zo'n groei echo? ik heb de VK daar helemaal niet over gehoorden ze zei ook dat de 20 weken echo de laatste echo was die ik zou krijgen
krijg ik dan nog een echo?
Tot 9 maanden heeft hij eigenlijk geen ander drinken gehad dan bv. Daarna zijn we gaan oefenen met tuitbeker/rietjesbeker/open beker met water of thee, maar het duurde best lang voor hij daar meer dan 1 slok uit dronk. Tegenwoordig krijgt hij water, thee, melk, sap (in beker vaak een beetje aangelengd met water), ice tea, pakjes drinken (wij hebben vaak appelsientje kids in huis). We hebben zelf vaak niks anders in huis ook. Bij anderen drinkt hij gewoon wat er is. Als wij in het weekend een kopje koffie drinken, krijgt hij een kopje melkschuim. Dat vindt hij echt - en ik quote - helemaal lekkerquote:Op woensdag 17 september 2014 10:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wat doen jullie qua drinken ?
Nohquote:Op woensdag 17 september 2014 11:00 schreef LadyTagliatelle het volgende:
oh
oefenbedje even showen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 september 2014 11:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het ook tot vrijwel halverwege in het wiegje. Zolang de kraam het er niet aftrekt mag het er van mij nog even leuk uitzien..
Wat gek, krijgerrtje. Hier is het gewoon molton, hoeslaken, zeiltje, baby, lakentje, dekentje. En wat vervelend van het overgeven..
De groeiecho was helemaal goed.. Baby ligt hartstikke mooi op groei, precies volgens termijn en met het buikje zelfs iets voor. En ik heb gezien dat 'ie haartjes heeft.
.
uhuhquote:
vast niet, maar wel mooiquote:Op woensdag 17 september 2014 12:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb het wiegje nu zo:
[ afbeelding ]
Zal wel niet goed zijn..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |