abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144541872
Zwangerschap & geboorte

2014

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
23 september: Vue
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
13 oktober: watmoetikkiezen
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL (jongen)
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette (jongen)
19 december: snoenk (meisje)
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_ (jongen)

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu
14 maart: Cholula
20 maart: DJMO
24 maart: Gevalletje

6 mei: Vlindur
11 mei: Klumsy

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouow elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Kwak
pi_144541883
Graag DM voor wijzigingen. Ik gooide m dicht met ren lang verhaal op mobiel getikt dus die gaat even in de repeat:

Wat tof dat kamertje Rady!!!

En wat vervelend van het hyperventileren Zoë...

Over feestjes: bij ons waren op kind er verjaardagen (en alle verjaardagen) opa's en oma's, tantes en ooms die konden, mijn enige nichtje niet altijd (afh van of die oom en tante konden), vrienden van mijn ouders (een aantal goede) waarvan we sommigen ook oom en tante noemden, evt met hun kinderen. Ohja buren ook nog. En toen ik ouder werd soms speelmaatjes met hun moeder (voor ik de leeftijd had voor aparte feestjes/partijtjes)

Tegenwoordig komen bij mijn ouders bijna dezelfde groep mensen nog (wel flink uitgedund) En nog steeds aanloop van de middag tot late avond incl eten.

Verjaardag was mijn fijnste dag van het jaar, hou er nog steeds van O+ op Eem besneeuwde verjaardag stond ik huilend voor t raam dat er niemand zou komen/was gekomen (hej ik was 3 of 4 dan mag dat) :P

Verder een enorme kutnacht gehad. Maar gisteren ook echt veel bekkenpijn (stond verkeerd op in t restaurant en kon niet meer io mijn linkerbeen staan, dat soort geintjes) -O- is nieuw voor me (gelukkig).
Kwak
pi_144541913
Oh ik vergeet de mooie plaatjes van Rady!

En sterkte Klumsy :* heb geen goeie tips voor je verder...
Kwak
  maandag 15 september 2014 @ 08:44:50 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_144541918
Ik had ook een lang verhaal op mobiel getypt maar ik was net te laat dus alles weg ;(

Anyway.

Klumsy, misschien ander soort dingen eten? ;) lijkt me erg vervelend in ieder geval :*

Balen van de rotnacht, fee en krijgertje en kwak! :*
disclaimer
pi_144541990
:o dat is rot kwakzOr

[ Bericht 41% gewijzigd door Zoë23 op 15-09-2014 14:27:36 ]
  maandag 15 september 2014 @ 08:58:25 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_144542061
Mooi hoor Zoë!
disclaimer
pi_144542063
Mooi, Zoë! O+
pi_144542110
Zo, weer terug van vakantie. Op zich allemaal prima gegaan, maar toch genoeg jaloerse blikken gehad bij het drinken van een sangria of het eten van een carpaccio :')

Helaas is mijn vriendin wel echt goed ziek en regelmatig op de wc te vinden. Hopelijk is dat snel over, want het is best klote en ik kan er zo weinig mee. Behalve een beetje medeleven tonen...

Woensdag eerste echo *O*
pi_144542165
Zoë wat een mooie foto's! :Y

Wanneer is je vriendin uitgerekend Nikooos?

Ik moest het rustig aandoen van de arts, dus ik werd maar gelijk ziek :') Heb 2 dagen op bed gelegen en omdat manlief naar het werk mòest vandaag heb ik de kinderen inmiddels op school en ga ik straks maar eens wat was doen. Want de kinderen en eten lukt hem nog wel, maar even bedenken dat er misschien eens een was aan moet is toch wel heel moeilijk :{w :{
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 15 september 2014 @ 09:10:27 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_144542182
Vlindur, beterschap :*
Heb je nog bloedverlies gehad?

Nikoos, welkom terug! En je kan inderdaad weinig doen dan begrip tonen en haar wat ontlasten ;) spannend dus, woensdag!
disclaimer
pi_144542202
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Vlindur, beterschap :*
Heb je nog bloedverlies gehad?

Nikoos, welkom terug! En je kan inderdaad weinig doen dan begrip tonen en haar wat ontlasten ;) spannend dus, woensdag!
Nee! *O*
  maandag 15 september 2014 @ 09:13:35 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_144542217
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:12 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee! *O*
oh, gelukkig, wat fijn! O+
disclaimer
pi_144542258
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:08 schreef Vlindur het volgende:
Zoë wat een mooie foto's! :Y

Wanneer is je vriendin uitgerekend Nikooos?

Ik moest het rustig aandoen van de arts, dus ik werd maar gelijk ziek :') Heb 2 dagen op bed gelegen en omdat manlief naar het werk mòest vandaag heb ik de kinderen inmiddels op school en ga ik straks maar eens wat was doen. Want de kinderen en eten lukt hem nog wel, maar even bedenken dat er misschien eens een was aan moet is toch wel heel moeilijk :{w :{
Eigen berekening is 3 mei. Maar mijn vriendin heeft na een hormoonbehandeling maar 1 ongesteldheid gehad voor het raak was en dus geen flauw idee of de periodes regelmatig zouden zijn :')

Kunnen ze daar woensdag (8 weken) al een betere berekening over geven? Of komt dat bij 12 weken pas?

Ik heb regelmatig meegelezen, maar voel wel wat vijandigheid richting mannen. Het is ook gewoon heel lastig om te zien dat er een was aan moet :@
pi_144542261
Kwak :* bekkenpijn is zo naar. Hier speelt het ineens heel erg op. Honderd meter waggelen is al huilen. Sterkte!

Zoë wat een mooie foto's O+ straalt heel veel liefde vanaf!

Nikooos welkom terug! Misschien voor je vriendin wat gember halen en er thee van zetten tegen de misselijkheid? En licht eten inslaan, crackers enzo. Als ze vaak kleine beetjes eet is dat makkelijker binnen te houden.

Vlindur geen bloedverlies meer *O* ! En ziek is ziek is rustig aan hè, kan manlief die was niet doen als 'ie weer thuis is?
  maandag 15 september 2014 @ 09:18:23 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_144542279
Die vijandigheid valt wel mee hoor, dan lees je te selectief :P
Met 8 weken kunnen ze een aardig goede inschatting maken, maar een echte termijnbepaling krijg je tussen 10 en 13 weken :)
disclaimer
pi_144542330
Vanochtend toen ik eruit ging een rijstwafel met kaas en een eierkoek met een drinkyoghurt op het nachtkastje gezet terwijl ze nog lag te slapen. Heb m'n best weer gedaan :p

En uiteraard de was eruit en de droger aan. Ik leer het wel :+

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
Met 8 weken kunnen ze een aardig goede inschatting maken, maar een echte termijnbepaling krijg je tussen 10 en 13 weken :)
We gaan het wel zien woensdag. Ben wel erg benieuwd hoe dat allemaal is. We hebben in ieder geval een hele kleine praktijk met maar 2 verloskundigen. Lijkt ons wel fijn dat het dan wat persoonlijker is.

En die vijandigheid valt ook wel mee. Misschien ook wel terecht soms :D
pi_144542362
Enige wat vervelend was, was dat de hond 2 weken bij mijn schoonzusje was. Die is wat vrij geweest in de opvoeding en dus hebben we een stapje terug moeten maken in de opvoeding. Hij is nu zo'n 5,5 maand en doet nu opeens weer af en toe een plasje in huis :{
pi_144542414
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:16 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Eigen berekening is 3 mei. Maar mijn vriendin heeft na een hormoonbehandeling maar 1 ongesteldheid gehad voor het raak was en dus geen flauw idee of de periodes regelmatig zouden zijn :')

Kunnen ze daar woensdag (8 weken) al een betere berekening over geven? Of komt dat bij 12 weken pas?

Ik heb regelmatig meegelezen, maar voel wel wat vijandigheid richting mannen. Het is ook gewoon heel lastig om te zien dat er een was aan moet :@
Smoesjes

En ja, ongeveer kunnen ze wel zeggen hoever je bent. Bij 12 weken is het zeker. Maar de kans is minimaal dat ze/hij met 40 weken precies komt ;)
pi_144542427
Misselijk zijn is zo naar! Ik heb er weinig last van gehad, maar bij mij speelde het vooral op aan het eind van de middag, als ik moe was en ik niet genoeg gegeten/gedronken had. Dan was de remedie toch echt even zitten, en mezelf dwingen om iets te eten (tucjes deden het goed!). Sterkte.

Zoë, prachtig! Misschien ga ik mijn vriend ook maar overhalen om zo'n shoot te doen. Hij haat het om op de foto te gaan, maar dit is zo mooi met het hele gezin, zo natuurlijk vastgelegd ook O+.

Verjaardag van mini doen wij eigenlijk alleen met directe familie, maar dat is al behoorlijk wat (zussen plus aanhang en elk 2 kinderen, 1 nichtje neemt inmiddels ook aanhang mee, opa & oma (schoonouders dus), schoonzus plus vriend). Er is 1 vriendin die ook komt met vriend en dochtertje, dat is zo gegroeid. Maar die ken ik ook al sinds de middelbare school. Andere vrienden zijn in principe ook welkom, maar wonen wat verder weg en we vinden het leuker om dan een keer apart af te spreken, zodat je echt tijd hebt voor elkaar. Maar druk genoeg dus met alleen familie :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144542439
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 09:16 schreef Razztwizzle het volgende:

Vlindur geen bloedverlies meer *O* ! En ziek is ziek is rustig aan hè, kan manlief die was niet doen als 'ie weer thuis is?
Ah, het gaat wel. Als ik nou !Fok even wegleg is het zo gepiept ;)
pi_144542462
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:25 schreef Nikooos het volgende:
Enige wat vervelend was, was dat de hond 2 weken bij mijn schoonzusje was. Die is wat vrij geweest in de opvoeding en dus hebben we een stapje terug moeten maken in de opvoeding. Hij is nu zo'n 5,5 maand en doet nu opeens weer af en toe een plasje in huis :{
Dat lijkt me wel heel vervelend -O- Succes daarmee!

* Vlindur gaat nu de was doen. Bbl :Y)
pi_144542464
Oh en ik heb bericht gekregen over de studenten-echo-poli. Ik ben nu op 3 dagen ingedeeld?! Aangezien Rotterdam niet echt naast de deur is voor mij, en ik elke keer ook oppas voor peuter nodig heb, vind ik het wel wat veel eigenlijk... MAar eerst eens proberen of ik de oppas rond krijg :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144542517
Vlindur die wasmand _O- en wat fijn dat je geen bloedverlies meer hebt gehad *O* we duimen verder! Doe idd maar lekker rustig aan O+ beterschap!

:* voor alle slechte nachten, en bekkenpijn -O- buh.
Klumsy wat naar van de misselijkheid -O- heb verder geen tips die niet al genoemd zijn, maar sterkte.. hoop dat het niet de hele zwangerschap aanhoudt!

Zoe wat een prachtige foto's O+ nou zie je lekker ook eens wat wij zien wanneer jij een foto post :Y

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:31 schreef Phaidra het volgende:
Oh en ik heb bericht gekregen over de studenten-echo-poli. Ik ben nu op 3 dagen ingedeeld?! Aangezien Rotterdam niet echt naast de deur is voor mij, en ik elke keer ook oppas voor peuter nodig heb, vind ik het wel wat veel eigenlijk... MAar eerst eens proberen of ik de oppas rond krijg :P.
:') haha ik zou gewoon kiezen welke je het leukst vindt en de andere dagen teruggeven hoor! tenzij je graag elke week wilt..

Hier: ik hoef er nog altijd niet uit snachts O+ en omdat het ledikant toch niet meer naast het bed past zoals we hadden gedacht, zijn we zelfs weer teruggewisseld van bedkant, (8> happy, mij maakt het vooralsnog weinig uit :').
27 weken vandaag! :o omg 3e trimester, when did that happen?? *O*
pi_144542684
De was draait. Vandaag nog zo'n 4 keer naar zolder lopen. Heb ik mn beweging ook weer gehad :P

Kwak, bekkenpijn sucks, dat niet meer kunnen lopen herken ik nog wel van bij Jelte, ik zakte ook compleet door mn hoeven :') Als het goed is, is het na de bevalling iig gelijk over :* Succes nog even de laatste weken!

En misselijkheid lijkt me zo klote -O- Ik heb het nu ook, maar ik denk dat dat gewoon achter mn ziekzijnshit zit.
  maandag 15 september 2014 @ 09:57:10 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_144542844
Crumpette alweer derde trimester, Omg! *O*

Nou, mn klossen komen overmorgen. Ze hadden vorige maand keurig de verkeerde afspraak geannuleerd en vervolgens de nieuwe er niet in gezet :X maar goed, dan staat t bed met 36+6 omhoog dus, bijtijdser kan haast niet :P
disclaimer
pi_144542940
Hier zijn net 12 klossen afgeleverd terwijl ik een ruggensteun voor in bed had aangevraagd :D. Reactie van verwarde bezorgmeneer: "Oh, goh, ja, via het kraamzorgbureau gaat het altijd om klossen en nooit om ruggensteunen." :') .

Kortom: Ik denk dat onze karma's zich vermengd hebben SQ. Klossen afhalen hier :+ ?
  maandag 15 september 2014 @ 10:05:12 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_144542959
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier zijn net 12 klossen afgeleverd terwijl ik een ruggensteun voor in bed had aangevraagd :D. Reactie van verwarde bezorgmeneer: "Oh, goh, ja, via het kraamzorgbureau gaat het altijd om klossen en nooit om ruggensteunen." :') .

Kortom: Ik denk dat onze karma's zich vermengd hebben SQ. Klossen afhalen hier :+ ?
ff naar Almere fietsen O+

Maar verwonderlijk is het zeker :')
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 10:06:06 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_144542979
Ik ging de map van de kraamzorg dus doorlezen.

Tennisballen jongens. Tennisballen.
disclaimer
pi_144542986
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ff naar Almere fietsen O+
Ja, je hebt nu verlof toch? Tijd genoeg :7 !

[ Bericht 66% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 10:06:57 ]
pi_144542991
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:06 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]

Met hoeveel weken? :o

Oh wacht. Kraamzorg. Ik verloor geen tennisballen hoor. Wel een hoop drek :Y)
  maandag 15 september 2014 @ 10:09:11 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_144543040
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:06 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja, je hebt nu verlof toch? Tijd genoeg :7 !
ja, da's wel! *op fietske klimt*
disclaimer
pi_144543068
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, da's wel! *op fietske klimt*
fiets je dan ook over DH op de terugweg? c_/

en omg ik kan er niet over uit dat ik 3e trimester ben ineens :@
pi_144543228
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
Tussen 8+4 (20mm) en 12+6 (68mm) kan een betrouwbare termijn worden vastgesteld en voor verschillende termijnen verschillende eisen (zoals bij <10 weken altijd vaginaal). De betrouwbaarste termijnecho wordt tussen 10+0 en 12+6, maar zo dicht mogelijk bij de 10 weken gemaakt.
  maandag 15 september 2014 @ 10:20:50 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_144543297
Okay, dat zo dicht mogelijk op de tien weken was ik idd alweer vergeten ;)
disclaimer
pi_144543371
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:28 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Smoesjes
[ afbeelding ]

En ja, ongeveer kunnen ze wel zeggen hoever je bent. Bij 12 weken is het zeker. Maar de kans is minimaal dat ze/hij met 40 weken precies komt ;)
uhm... :X
  maandag 15 september 2014 @ 10:23:57 #36
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144543372
Zoe wat een leuke foto's! En _O_ voor ela!

Nikooos welkom terug! Hopelijk gaat de misselijkheid van je vriendin snel over en kan ze lekker gaan genieten. En die kleine dingen zoals eten klaar zetten en de was aanzetten doen 't em gewoon.. lief hoor :) Spannend van de echo woensdag!

Kwak en Razz wat balen van de bekkenpijn. Rustig aandoen hé meisjes! :*

Klums en Vlindur balen van de misselijkheid.. tis gewoon bleugh -O-

Vlindur die was _O- Niet te veel werk op je hals halen hé.. doctors orders! :Y

Crump gewoon 27 weken al! *O*

Tennisballen?!? :{ :X :'(
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_144543478
ach he, zo'n tennisbal weegt toch zo een ons? snel die kilo's weer kwijt? :D -O-
pi_144543542
Vlindur geen bloedverlies *O*

Nikoos een misselijke vriendin -O- Ik heb er uiteindelijk geen oplossing voor gevonden, maar gelukkig hield het met een week of 16 op! Mijn vriend snapte het totaal niet omdat ik nooit hoefde te spugen, dus rijstwafeltjes klaarzetten vind ik al heel wat :D

Zoë, wat een mooie plaatjes O+

Crumpette derde trimester *O* dat voelt raaaaaar! Moet wel zeggen dat de tijd voor mij sindsdien een stuk langzamer gaat ;)

En de was is hier ook nog een dingetje, maar geen droger dus het duurt ook een hele dag voordat ik alles netjes kan opbergen.

33 weken vandaag :D
pi_144543573
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:28 schreef Crumpette het volgende:
ach he, zo'n tennisbal weegt toch zo een ons? snel die kilo's weer kwijt? :D -O-
En goed om snel weer te beginnen met bewegen na de bevalling.
Tennisracket erbij. *Mep*. Hendig!
pi_144543577
Jaaa SQ, als je toch op de fiets zit naar Almere kun je best even langs DH fietsen. Als je rond 14 uur bent kun je kaffee mit kuchen doen met mij en Crump! :+

Bekken is vandaag een stuk liever vooralsnog *O* thanks meisjes

Wat een mooie foto's Zoë! Fijn dat je je beter voelt bij deze foto's.

12 klossen Razz _O- nu kun je ook de bank op klossen zetten!

Hier zitten alle gewassen kleertjes in de kast O+ draait de was en ga ik zo mijn deken afhaken. Ongestreken waren de kleertjes trouwens veel zachter en ook niet gekreukt dus ik heb de strijkbout lekker weer opgeborgen!

Oh en ik kreeg gisteren een verlaat babyshowerkado van SM en schoon zussen O+ luiertas van kitsch kitchen O+
Kwak
pi_144543612
Vergeet ik te *O* voor t derde trimester van Crump!

Ik herken het Krijgerrtje, voor mijn gevoel is het tweede trimester omgevlogen en gaat het derde weer langzaam...
Kwak
pi_144543632
Geweldig ding Kwak! Maar gaat jouw vriend nou ook op stap met zo'n tas? Wij hebben hier maar een veilige zwarte luierrugzak aangeschaft omdat ik m'n man echt niet met iets met stipjes of bloemen op pad wil sturen :D.

Deze:

pi_144543668
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:32 schreef kwakz0r het volgende:
Jaaa SQ, als je toch op de fiets zit naar Almere kun je best even langs DH fietsen. Als je rond 14 uur bent kun je kaffee mit kuchen doen met mij en Crump! :+

Bekken is vandaag een stuk liever vooralsnog *O* thanks meisjes

Wat een mooie foto's Zoë! Fijn dat je je beter voelt bij deze foto's.

12 klossen Razz _O- nu kun je ook de bank op klossen zetten!

Hier zitten alle gewassen kleertjes in de kast O+ draait de was en ga ik zo mijn deken afhaken. Ongestreken waren de kleertjes trouwens veel zachter en ook niet gekreukt dus ik heb de strijkbout lekker weer opgeborgen!

Oh en ik kreeg gisteren een verlaat babyshowerkado van SM en schoon zussen O+ luiertas van kitsch kitchen O+
[ link | afbeelding ]
leuk die tas! O+

Hier vroeg een vriendin van me gisteren, of ik een babyshower ging doen. -O- ik zo ehm, dat is niet echt aan mij he? ;( vind het stiekem wel een beetje jammer dat mijn vriendinnen gewoon niks doen in die richting. (overigens is zij zelf een collega van mijn vriend en een redelijk nieuwe vriendin voor mij, dus van haar verwacht ik niks hoor! Dus die vraag was net niet zo awkward als het klinkt - maar van mijn long-time vriendinnen merk ik gewoon weinig.)

quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 10:31 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

En goed om snel weer te beginnen met bewegen na de bevalling.
Tennisracket erbij. *Mep*. Hendig!
_O- niceee! helaas heb ik de oog-hand coordinatie van een blinde luiaard, dus moet iedereen zich maar bergen tegen die tijd :')
pi_144543756
Mooie foto's Zoë!
Crump alweer derde trimester!
Leuk Kwak van de tas!!
Nikooos, lief dat je wat licht verteerbaar eten bij je vriendin hebt neergezet! Helpen met de was en het eten doen ofzo en begrijpen dat zij eventueel niet wil eten of maar een paar hapjes, is al heel fijn. Hier maanden lang misselijk geweest, op het laatst kon ik niets dan hangen en slapen. Man heeft het huishouden draaiende gehouden (voornamelijk stofzuigen, eten maken, wasjes doen) en zorgen dat de etenswaren in huis kwamen die ik graag wou eten.

Hier nu 38 weken *O* Wel weer een rotnacht want oh jee, ik voelde weer van alles in mijn buik :') Dit wordt vermoeiend zo en ik moet toch echt relaxed worden nu. Kan nog wel weken duren en ik heb nog niet eens weeën ofzo en zelfs dan kan het nog dagen of weken duren. Net goedgekeurd bij VK, echootje gehad nog, kind lag er prachtig bij, 7/7,5 pond verwacht ze, lang kind.
En nu maar weer op bed om bij te slapen.

Oh ja, een van mijn schoonzussen wil ineens langs komen. Geen idee waarom, ik spreek ze nooit en sla altijd dicht op verjaardagen enzo, ben niet zo sociaal dat ik lekker makkelijk socialize :X Heb het maar zo geprobeerd te sturen dat ze komt als (8> ook thuis is, dan kan hij het wat pratende houden.
pi_144543985
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Geweldig ding Kwak! Maar gaat jouw vriend nou ook op stap met zo'n tas? Wij hebben hier maar een veilige zwarte luierrugzak aangeschaft omdat ik m'n man echt niet met iets met stipjes of bloemen op pad wil sturen :D.

Deze:

[ [url=http://www.happybags.co.uk/user/products/pacapod-picos-backpack[5].jpg]afbeelding[/url] ]
Oh jawel hoor. Hij loopt al maanden met mijn handtassen en schoudertassen te zeulen omdat ik ze niet goed meer kon tillen :P ik heb vooral gelet op of ik m bij de wagen vond passen en of hij en beetje vrolijk was.

R kan altijd nog een tweede mannelijkere tas komen :P

Meuh crump, jammer dat je vriendinnen niet zo ondernemend/enthousiast zijn...
Kwak
pi_144543994
quote:

[ afbeelding ]

:D ja das wel ff schrikken.
Ik riep (8> (want het voelde best wel naar/vreemd) en hij moest kijken :') iets met gedeelde smart.. Was echt ff in shock

Zal even verder bijlezen
pi_144544060
Waarom moet een bbabyshower eigenlijk van vriendinnen uitgaan? Als je een babyshower wilt dan organiseer je er toch eentje!
pi_144544200
Bedankt voor jullie lieve reacties!

Vlindur O+ geen bloedverlies ! Wat fijn

Razz
voldoende klossen in ieder geval :')

Crumpette
Alweer het 3e trimester!
:* dat is ook er jammer. Hier ook geen actieve vriendinnen daarin.

KwakzOr
Lekker aan het nestelen O+ mooie luiertas ook.

Ben net thuis van het ziekenhuis.
Hoge hartslag, onrustig gevoel, misselijk enz zat me niet echt lekker dus ik wilde even mijn bloeddruk laten checken. Was 140/65 in emotionele ( :@ ) toestand dus prima. De gyn was verder erg tevreden en moest rust nemen en lekker de baby's laten groeien. Wat te doen met mijn onrust moet ik woensdag even bespreken met mijn eigen gyn.
(toen ik moest huilen kwam S met allemaal speelgoed 'kom spelen' O+ arm kind. Ik huil bijna nooit vind het niet leuk als ze het ziet. Dus we gingen naar de dokter voor mama's buik. Zijn we bij het ziekenhuis: 'leuk'! Riep ze. En ging lekker spelen in de wachtruimte.
Ze maakt me ook weer vrolijk en tegelijk vind ik t sneu voor dr. Lekker die hormonen :'( )

[ Bericht 2% gewijzigd door Zoë23 op 15-09-2014 11:11:38 ]
  maandag 15 september 2014 @ 11:05:13 #49
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144544353
Kwak leuk die tas! ^O^
Razz die rugzak ziet er echt super handig uit! Slim!
Krijgerrtje 33 weken! *O*
Hilmo 38 weken! *O* Fijn dat alles weer goed was met de controle!

Bij ons zitten baby-showers er ook nog niet ingebakken in de vriendenkring. Maar dan weet ik wel van te voren dat ik er niet op hoef te rekenen ;) Crump.. misschien eens een 'onopvallende-tactische-die-baby-showers-zijn-ook-best-leuk-hé' opmerking laten vallen bij je vriendinnen? Of inderdaad wat DND zegt.. maar het nadeel is dan dat je het zelf moet gaan lopen regelen :P

Ach gos Zoë wat lief van S.. is toch niet sneu.. O+ En heel fijn dat bij controle alles goed bleek... lekker rustig aan blijven doen :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 11:07:19 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144544390
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:35 schreef Razztwizzle het volgende:

Deze:

[ [url=http://www.happybags.co.uk/user/products/pacapod-picos-backpack[5].jpg]afbeelding[/url] ]
even tussendoor waar heb je deze besteld/gekocht? Ik vind hem er wel heel praktisch uitzien voor tijdens de treinreisjes die ik moet maken (zon kinderwagen in en uit de trein tillen is al lastig zat, laat staan als er nog een tas aanhangt)

(bijlezen doe ik vanmiddag wel, maar :* voor iedereen die 't nodig heeft)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144544438
Het is een Pacapod en volgens mij komt die van ons via bol.com :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 11:13:37 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144544525
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 11:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Het is een Pacapod en volgens mij komt die van ons via bol.com :)
*slik* dat wordt een gewone rugzak zo te zien :P thnx voor het antwoord iig ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 15 september 2014 @ 11:17:55 #53
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144544623
quote:

[ afbeelding ]

Een vriendinnetje van mij riep in paniek de kraamverzorgster want ze dacht dat ze (een stuk van) haar lever verloor! :D _O- :')
pi_144544629
Help!!!!! Volgens mij nestel ik.... Wiliemand me stoppen voor ik ramen ga lappen Dit is zo niet mij!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 11:19:40 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144544665
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:18 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Help!!!!! Volgens mij nestel ik.... Wiliemand me stoppen voor ik ramen ga lappen Dit is zo niet mij!
gewoon aan toegeven :P ik heb afgelopen twee weken alle gordijnen en vitrage gewassen en de ramen gezeemd .. en wat was ik blij ( :') ) :P

pi_144544735
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:52 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Waarom moet een bbabyshower eigenlijk van vriendinnen uitgaan? Als je een babyshower wilt dan organiseer je er toch eentje!
Ja.. ik weet het niet.. dat voelt toch raar. Ik kan dat soort aandacht niet zo goed voor mezelf vragen, zo van : kom naar mijn feestje en vier dat ik een baby krijg! en al helemaal raar ook omdat mensen zich dan ook nog verplicht voelen een kadootje mee te brengen oid. Voelt een beetje als je eigen vrijgezellenfeestje organiseren -O-

Met verjaardagen heb ik het overigens minder, maar daar heb ik kadootjes ook al lang geleden afgeschaft :') is gewoon een gelegenheid elkaar te zien en wat te drinken en bij te kletsen enzo.

maargoed, 1st world problems enzo. :').
  maandag 15 september 2014 @ 11:23:58 #57
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144544770
BE :') Maar serieus.. ik zou me ook echt rot schrikken!

DND op je gat blijven zitten! .. dat is geen werk voor een vrouw in jouw 'conditie' *geeft de afstandsbediening aan* :P
pi_144544946
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Een vriendinnetje van mij riep in paniek de kraamverzorgster want ze dacht dat ze (een stuk van) haar lever verloor! :D _O- :')
zo ziet het er ook uit :r
ik vond het ook doodeng (maar dat had een achterliggende reden). Bij de oudste helemaal geen last van gehad.
  maandag 15 september 2014 @ 11:33:41 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_144544960
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

ermahgerd _O-
disclaimer
pi_144544976
Ik ben zelf ook niet zo het type voor een bloemetjestas, dus ik heb me kapot gezocht naar een tas die ik zelf mooi en praktisch vond en waar ik papa straks ook veilig mee over straat kan sturen :)
Wij hebben deze:

En ik had ook een hard hoofd in een baby shower (voornamelijk 'losse' vriendinnen, geen groep ofzo), maar ik heb vernomen dat er een party georganiseerd wordt! Ala vrijgezellenfeestje, ik mag niks weten en af en toe zit man met geheimzinnig gezicht te appen (hij weet in elk geval de datum) :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_144545026
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:23 schreef Radyhyn het volgende:
BE :') Maar serieus.. ik zou me ook echt rot schrikken!

DND op je gat blijven zitten! .. dat is geen werk voor een vrouw in jouw 'conditie' *geeft de afstandsbediening aan* :P
_O- heb je eigenlijk wel gelijk in... maar toch maar aan begonnen. Ben morgen pas hoogzwanger hoor! Wil mijn man er ook niet voor op laten draaien. Hij heeft al zo veel van me overgenomen, en ik ben huisvrouw!

En wie weet schiet de kleine er zo uit straks! ;)
  maandag 15 september 2014 @ 11:36:40 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_144545036
Ik heb een tas nog op mijn verlanglijstje van kraamkados staan. Volgens mij gebruik ik die de eerste tijd toch niet zo veel, en anders heb ik zelf wel een plekje in mijn tas over :)
Vind die van jou wel mooi, Mariska!
disclaimer
pi_144545053
Vind de rugzak van Razz erg tof! :) En die van Mariska is ook leuk! :D Hier kreeg ik een lekker vrolijk vrouwelijke luiertas van Lief voor m'n verjaardag. Heb verder vrij weinig met het merk (lees: niets) maar vind deze tas wel tof! En ach, vriendlief heeft er geen problemen mee :P
pi_144545056
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:34 schreef JufMariska het volgende:
Ik ben zelf ook niet zo het type voor een bloemetjestas, dus ik heb me kapot gezocht naar een tas die ik zelf mooi en praktisch vond en waar ik papa straks ook veilig mee over straat kan sturen :)
Wij hebben deze:
[ afbeelding ]

En ik had ook een hard hoofd in een baby shower (voornamelijk 'losse' vriendinnen, geen groep ofzo), maar ik heb vernomen dat er een party georganiseerd wordt! Ala vrijgezellenfeestje, ik mag niks weten en af en toe zit man met geheimzinnig gezicht te appen (hij weet in elk geval de datum) :D
Die stond ook op mijn shortlist, net als de varianten met blauwgroene strepen :P
Kwak
  maandag 15 september 2014 @ 11:42:25 #65
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144545158
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 11:36 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

_O- heb je eigenlijk wel gelijk in... maar toch maar aan begonnen. Ben morgen pas hoogzwanger hoor! Wil mijn man er ook niet voor op laten draaien. Hij heeft al zo veel van me overgenomen, en ik ben huisvrouw!

En wie weet schiet de kleine er zo uit straks! ;)
Zet dan wel die emmer sop tussen je benen in dan hé.. komt ie lekker zacht neer en istie meteen gewassen ook :D

Bikkel hoor dat ramen wassen! ^O^
pi_144545211
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:22 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ja.. ik weet het niet.. dat voelt toch raar. Ik kan dat soort aandacht niet zo goed voor mezelf vragen, zo van : kom naar mijn feestje en vier dat ik een baby krijg! en al helemaal raar ook omdat mensen zich dan ook nog verplicht voelen een kadootje mee te brengen oid. Voelt een beetje als je eigen vrijgezellenfeestje organiseren -O-

Met verjaardagen heb ik het overigens minder, maar daar heb ik kadootjes ook al lang geleden afgeschaft :') is gewoon een gelegenheid elkaar te zien en wat te drinken en bij te kletsen enzo.

maargoed, 1st world problems enzo. :').
daar heb je ook gelijk in. Ik doe het ook niet hoor. De drie mensen die ik zou kunnen uitnodigen heb ik al zo veel van gekregen ;) misschien kun je ze gewoon net als je verjaardag uitnodigen voor een gezellig samen zijn voor de baby komt en kijken of ze er zelf wat uit oppikken?
  maandag 15 september 2014 @ 11:45:13 #67
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144545225
quote:
Wij hebben deze:
[ afbeelding ]

Ooo wacht.. Vriend legt zn mobiel tegenwoordig ook op de kop op tafel! De vorige keer had hij ook sneaky dingen gefixt...

Gewoon heerlijk niet bij nadenken he..

Mooie tassen allemaal. Ik heb gewoon een extreem oude bjorn borg gebruikt van mezelf. Kon alles in, alleen niet op te hangen. Wil dit keer eigenlijk zo'n cowboybag ;).

Oh en sq, juist in het begin sleep je veel mee als je langere tijd weg bent. Ik heb het zelf niet als handig ervaren om dingen in je eigen tas te doen. Je bent jaren bezig met je eigen spul te zoeken of net het spuugdoekje als het nodig is en je eigen tas wordt zo zwaar ;( .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_144545250
quote:
Wij hebben deze:
[ afbeelding ]

Die vind ik leuk! :o
  maandag 15 september 2014 @ 11:56:04 #69
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144545509
Mooie tas JM!

Stiekem heb ik deze nog op mijn verlanglijstje staan.. maar mijn man is van de praktische kant en we hebben natuurlijk al een luiertas.. dus zou deze over-kill zijn... en natuurlijk heeft hij gelijk.. maar ik vinnem zo leuheuuukk! :P
pi_144545555
Ik heb een nijntje tas. (Had ik al gezegd dat ik nijntjefan ben?) Zo'n blauwe (kan best voor meisjes ook) beetje een 'lief' model.
Was van plan een zwarte kinderwagen te nemen, dus dan past alles. En manlief loopt met alles, dat interesseert hem niks.

Babyshower reken ik niet op. Ik heb maar 1 vriendin en die zit straks zelf met een kleintje erbij. Bovendien vind ik het niet erg dat ik alles zelf mag uitkiezen zo.

Nesteldrang heb ik nog lang niet. Mag af en toe mezelf ook echt een schop geven, want zo staan er nog twee overvolle wasmanden te wachten op het opvouwen. En dat vind ik niet eens erg werk. Serietje erbij en hup, zo gebeurd. Ik begin er dan ook straks aan.

Ipad kent het woord nesteldrang niet. Lekker in denial!
pi_144545610
ik denk dat ik uiteindelijk gewoon alles in mijn oude rugzak stop hoor :')
  maandag 15 september 2014 @ 12:06:43 #72
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_144545812
Hier een simpele maar toch wat stoerdere zwarte luiertas van de Prenatal. Ik had em al bij Draakje en hij zal deze ronde ook wel overleven ;) .

Babyshower heb ik bij Draak niet gehad en zal er bij Piranha ook niet komen. Ik kan nou eenmaal in real life niet zo geweldig met vrouwen overweg dus vriendinnen heb ik niet, en ik zie het mijn beste maatje ook niet echt organiseren :').

Vanmorgen de geboortekaartjes maar alvast uitgezocht! Binnen 20 minuten waren we eruit :o ! Tekst was al klaar dus vanmiddag even terug naar de drukker om de proefdruk aan te vragen.
Weer iets om af te strepen van de to-do-lijst *O* !
pi_144545824
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:46 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Die vind ik leuk! :o
En hij heeft ook nog van die handige clipjes waarmee je 'm aan de wagen kunt hangen O+

Ok, de commode is af! Woohoo! (op magneetjes voor de deurtjes na, vandaar dat die nog een beetje open staan) De kleur is Vintage Blue (de FOK-clubkleur immers :)), het kussen is dus ons grote-op-maat-aankleedkussen, de mandjes en tak komen er boven aan de muur voor Handige Dingen (mandjes) en Mooiste Pakjes (tak). Als jullie me missen vanmiddag, dan zit ik er denk ik verliefd naar te staren ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 15 september 2014 @ 12:09:30 #74
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144545873
Wauw JM echt tof zeg! ^O^

NTS record geboorte kaartje uitzoeken hihi, leuk dat jullie eruit zijn :)
pi_144545991
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:07 schreef JufMariska het volgende:

[..]

En hij heeft ook nog van die handige clipjes waarmee je 'm aan de wagen kunt hangen O+

Ok, de commode is af! Woohoo! (op magneetjes voor de deurtjes na, vandaar dat die nog een beetje open staan) De kleur is Vintage Blue (de FOK-clubkleur immers :)), het kussen is dus ons grote-op-maat-aankleedkussen, de mandjes en tak komen er boven aan de muur voor Handige Dingen (mandjes) en Mooiste Pakjes (tak). Als jullie me missen vanmiddag, dan zit ik er denk ik verliefd naar te staren ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leuk!!!
  maandag 15 september 2014 @ 12:17:20 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_144546058
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 11:45 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ooo wacht.. Vriend legt zn mobiel tegenwoordig ook op de kop op tafel! De vorige keer had hij ook sneaky dingen gefixt...

Gewoon heerlijk niet bij nadenken he..

Mooie tassen allemaal. Ik heb gewoon een extreem oude bjorn borg gebruikt van mezelf. Kon alles in, alleen niet op te hangen. Wil dit keer eigenlijk zo'n cowboybag ;).

Oh en sq, juist in het begin sleep je veel mee als je langere tijd weg bent. Ik heb het zelf niet als handig ervaren om dingen in je eigen tas te doen. Je bent jaren bezig met je eigen spul te zoeken of net het spuugdoekje als het nodig is en je eigen tas wordt zo zwaar ;( .
ik dacht eigenlijk dat je volgens mij de eerste twee weken na de geboorte niet zo lang van huis bent, of is dat naïef? :@
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 12:18:35 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_144546095
Mooi hoor Mariska! O+
disclaimer
pi_144546429
Gaaf hoor JM!
Kwak
pi_144546644
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:34 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:') haha ik zou gewoon kiezen welke je het leukst vindt en de andere dagen teruggeven hoor! tenzij je graag elke week wilt..
Er zit wel steeds een paar weken (bijna een maand) tussen, dat scheelt. Maar het is wel veel gedoe inderdaad.

En 3e trimester voor jou al, omg!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 september 2014 @ 12:50:44 #80
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144546892
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 12:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik dacht eigenlijk dat je volgens mij de eerste twee weken na de geboorte niet zo lang van huis bent, of is dat naïef? :@
Haha nee de eerste twee weken zou ik me inderdaad ook niet te druk om maken (maar wellicht ben ik bevooroordeeld, want V mocht de eerste maand niet naar buiten). Wellicht hebben andere moeders daar een ander idee over?

JM mooi!!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_144547331
JM, ik heb een luiertas van hetzelfde merk (deze http://www.luiertas-verzo(...)dition-uptown-stripe)! Fijn in het gebruik vond ik, behalve als je met kind in draagdoek weg bent. Ik heb de tas gebruikt van ongeveer 1 maand tot een jaar denk ik. Daarna was het meer luier en doekjes in eigen tas frotten en gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 september 2014 @ 13:27:07 #82
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_144547730
Ben ik een hele slechte moeder als ik gewoon de bijpassende luiertas van de Joolz Sense heb? :@ Heb niet eens nagedacht dat het ook anders kan!
pi_144547858
Ik ben pas een slechte moeder want ik heb geeneens een luiertas.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 15 september 2014 @ 13:34:19 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_144547917
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:27 schreef StarDust_ het volgende:
Ben ik een hele slechte moeder als ik gewoon de bijpassende luiertas van de Joolz Sense heb? :@ Heb niet eens nagedacht dat het ook anders kan!
waarom zou dát je een slechte moeder maken? :D
disclaimer
pi_144548004
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:27 schreef StarDust_ het volgende:
Nee joh, haske praktisch! Ik ben gewoon een muts dat ik in m'n hoofd haalde dat ik 'iets anders' wilde, heeft mee een paar avondjes interwebsen gekost hoor...
pi_144548073
Ik snap wel dat je je als aanstaande moeder af en toe onzeker voelt over welke spullen je nu allemaal echt moet aanschaffen en wat je wel kunt laten zitten. Soms krijg je het idee dat iets echt MOET en dan blijkt dat eigenlijk helemaal niet zo te zijn. Ik had dat dus met de luiertas. Heel veel vrouwen begonnen erover tegen me: en, heb je al een luiertas?? Heb nooit begrepen waarom je zoiets moet hebben. Als echte vrouw zijnde heb ik immers al een hele collectie tassen. En als je dan kijkt naar de prijzen die voor zo'n tas vaak gevraagd worden.

Maar goed, je kunt het ook zo zien: ieder excuus om een nieuwe tas te kopen, is weer mooi meegenomen natuurlijk. *) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_144548176
Volgens mij is dat echt zoiets waar je bij een tweede veel losser in bent :D ik sleepte eerst vanalles mee in die luiertas, ik had zooooveel bij. Nu ga ik altijd alleen op pad met een luier en een pakje doekjes in mijn gewone tas, en ik denk dat ik behalve een setje kleertjes voor baby 2 straks niet veel meer meeneem.

Dat gezegd hebbende, is een isolatievakje voor afgekolfde melk of warm water best praktisch als je langere tijd weg bent en al die vakjes houden het wel overzichtelijk. Maar een must zou ik het niet meer noemen :)
pi_144548209
Ik heb een luiertas voor een tientje bij kruidvat! En die griste mijn zusje uit mijn handen en rekende voor me af. Heel lief van haar ! Hij is grijs met witte sterren... we houden niet van al te lief en kinderlijk :@
  maandag 15 september 2014 @ 13:46:41 #89
415771 StarDust_
pi_144548295
Ik heb dus deze:

En nu vind ik die van jullie veel mooier!! :'(
pi_144548437
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:46 schreef StarDust_ het volgende:
Ik heb dus deze:

[ afbeelding ]

En nu vind ik die van jullie veel mooier!! :'(
Boeit niks toch! Hij hangt aan je kinderwagen of je pleurt m in de hoek van waar je bent :7
Niks mis mee trouwens, met die tas.
  maandag 15 september 2014 @ 13:51:43 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_144548460
Hormonen O+
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 13:56:40 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144548578
Volgens mij was er ooit zelfs een luiertassentopic en waren er mensen met meerdere. :D Het is maar waar je jezelf gek mee kan laten maken he! :+
*even zoeken*

Whehehe, het was zelfs een reeks: OUD / Het grote luiertassen topic 2

En los maar weer met die koophormonen! :D
OMG, als je dat topic leest hoor, hoe heerlijk! O+ _O-
pi_144549026
Hahah ja het is dat ik er een kreeg, anders had ik er ook zeker niet zoveel geld aan uitgegeven :P meer dan 1 luierwas heb je sowieso niet nodig denk ik :D

Maar kan hem wel mooi gebruiken als vluchttas! :)
  maandag 15 september 2014 @ 14:15:09 #94
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144549145
SD ik wilde juist heel graag een luiertas die bij de kinderwagen past!
Maar de kinderwagen die wij hebben uitgezocht heeft geen bijpassende tassen.. maar die tas die we erbij kregen is wel echt bijna dezelfde kleur :Y

Verder ben ik gewoon dol op verschillende tassen.. heb er thuis dan ook vele liggen.. en dat helpt ook niet echt bij mijn koop-drang :')
  maandag 15 september 2014 @ 14:16:22 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_144549180
Over vluchttassen... Een plastic shopper voldoet toch wel? :')
Ik heb alleen handtassen verder namelijk _O-
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 14:18:20 #96
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144549241
Ja.. lijkt mij wel toch.. maar doe er dan wel 1 van de AH ofzo.. en niet van de Lidl :{w
pi_144549245
Volgens mij had ik een koffertje voor S maar voor mezelf ook een jumbo shopper :') :+

Pauperig FTW O+
pi_144549247
Ik heb zo'n klein rolkoffertje als vluchttas klaarstaan. Vooral omdat die dicht kan en dus de kat er niet steeds in gaat liggen :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 14:18:55 ]
pi_144549312
Ik had de luiertas mee en een shopper idd (met badjas, boekjes enz omdat t plan was dat ik 3dgn zou blijven :9)

Voor de komende bevalling heb ik een klein koffertje.
  maandag 15 september 2014 @ 14:20:51 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144549329
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 14:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb zo'n klein rolkoffertje als vluchttas klaarstaan. Vooral omdat die dicht kan en dus de kat er niet steeds in gaat liggen :') .
Oh das wel een goeie ja :Y
Ik kan er écht niet tegen, kattenharen op spullen waar ik dat niet wil zien. En al helemaal niet op babykleren/dekens/boxkleden
  maandag 15 september 2014 @ 14:23:20 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_144549418
Ik heb die blije tas die je gratis bij de kruidvat kreeg? :')

disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 14:29:29 #102
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_144549628
Ja! Die is nog super blij ook :Y

Trolley is een goed idee ja! Die heb ik ook nog ergens liggen! ^O^
pi_144550133
Ik heb ook een saaie bij de wandelwagen gekregen luiertas. In het begin best wel gebruikt ook. Mijnes was ook een spuugbaby dus wat extra kleding/doeken was nooit overbodig. Inmiddels gewoon luier + doekjes in gewone tas en dat was het dan inderdaad.

Vluchttas was bij mij ook een plastic tas geloof ik :) Heb ik verder geen commentaar op gekregen :+
pi_144550159
Het is iig wel een vrolijke tas van de kruidvat :9

We hadden eerst een Lief luiertas maar die is stuk.. We hebben nu 1 van babymel http://www.prenatal.nl/sh(...)vVisit=true&id=97896 voor de tweeling.
En S heeft nu een rugzakje (geen luiers meer nodig)
  maandag 15 september 2014 @ 14:47:55 #105
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144550187
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:46 schreef Zolena het volgende:

Vluchttas was bij mij ook een plastic tas geloof ik :) Heb ik verder geen commentaar op gekregen :+
Dat ze zo zeggen als je binnengereden wordt: "sorry mevrouw, maar u begrijpt zeker zelf ook wel dat we u niet helpen met zo'n paupertas? Kom maar terug als je wat beters gevonden hebt :{ "
  maandag 15 september 2014 @ 14:50:34 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_144550272
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat ze zo zeggen als je binnengereden wordt: "sorry mevrouw, maar u begrijpt zeker zelf ook wel dat we u niet helpen met zo'n paupertas? Kom maar terug als je wat beters gevonden hebt :{ "
O+
disclaimer
pi_144550334
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

:D.
pi_144550393
Wel leuk trouwens de hysterische blik in ogen (8> toen ze hem vroegen waar hij de babykleertjes gelaten had. :D Hij had het principe vluchttas nog niet helemaal begrepen. O zitten daar ook kleertjes voor baby in. :s)

Dus misschien is een iets overzichtelijker georganiseerde tas met vakjes ook geen overbodige luxe.
pi_144550824
Ik heb gewoon een zwarte ( O+ ) luiertas van de Hema. Goedkoop met een 20% kortingssticker en voldoet denk ik prima. Zit een verschoningsmatje en twee isoleerdingetjes voor de fles bij, hoewel die me een beetje te smal lijken om er een fles in te proppen, maar goed..

Als vluchttas gebruik ik gewoon mijn rugtas, het is onvoorstelbaar hoeveel je daar ingepropt krijgt. :P
Da's niet zo pauper dat ze me terug gaan sturen met het kind dat dan al half uit mij bungelt, toch?
Handtassen heb ik namelijk niet en plastic tassen gooien we 9 van de 10 keer weg. Als je die te lang laat slingeren hier gaat de kat erop pissen. :')
pi_144552852
Hahahhaa ik heb een weekendtas vol klaarstaan als vluchttas. Nou zitten er vast veel overbodige dingen in (1 pyjama én een nachthemd, want ik wil kunnen kiezen ;( )én kleren voor (8> maar goed, liever teveel dan te weinig :+

Als luiertas een stoere zwarte schoudertas van de DM (duitse supermarkt), met iets erop geborduurd. Ben benieuwd hoe vaak we die tas gaan gebruiken in de praktijk, maar dat zien we dan wel weer. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 16:13:50 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144553338
ik denk dat ik m'n luiertas inmiddels gevonden heb. heb nog wel even de tijd dus die kan ik straks met bij elkaar gespaarde waardebonnen en airmiles bestellen :+

In mijn vluchttas zit sowieso een voedingsshirt en m'n grijze trainingsbroek (ja die ene :P )

pi_144553672
Ik vind t gewoon een leuke tas en ik kreeg hem O+ had ook tassen van skiphop gezien die ik leuk vond. Verder heb u weinig tassen (en kapotte schoudertas/handtas en een rode shopper van leer :P )

Net heel gezellig getheed en geklept met crump! En toch nog een lief pakje gekocht, kon t niet laten... Maak zo thuis een foto (nu in de bus).
Kwak
pi_144553841
Mijn vluchttas is ook een weekendtas vol!
Heb ik dan zoveel mee?
Maar ik ga er ook gewoon maar vanuit dat we een nachtje moeten blijven ivm controles bij mij... (Staat op m'n vragenlijstje voor morgen :) )

En ik wil nog een nieuwe luiertas, heb er nu een die bij m'n kinderwagen past, maar zonder rits. En ik mis een rits :)

En klinkt gezellig kwak :)
pi_144553859
Ik vond vooral het bijbehorende verschoningsmatje wel handig. Dat je je kind niet op een harde of vieze ondergrond hoeft te leggen. En al die vakjes inderdaad, heerlijk om een SYSTEEM te hebben bij explosiepoep :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144553895
Bedenk me nu trouwens dat ik nog de kruidvat tas moet aanvragen :')

Idd Phaidra, het matje is het beste onderdeel ;)
  maandag 15 september 2014 @ 16:33:07 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_144553951
Maar zo'n matje kun je gewoon los kopen natuurlijk :P

Gezellig, kwak!
disclaimer
pi_144554020
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 16:33 schreef Stormqueen het volgende:
Maar zo'n matje kun je gewoon los kopen natuurlijk :P

Gezellig, kwak!
Ja maar dan moet je wel een tas hebben waar dat matje in past (had ik niet, behalve een eastpak rugzak). :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144554057
Ik heb ook nog geen luiertas. Voor de mooi wil ik een Cowboy's Bag, maar een rugzak lijkt me in combinatie met een draagdoek eigenlijk praktischer en beter voor mijn rug.

Zoë, ik heb de foto('s) gemist! ;(. Mag ik een pm? O-) .

Een babyshower zou ik met mezelf moeten houden denk ik, dus die verwacht ik verder niet. :P.

32 weken vandaag! En weer een werkdag om af te strepen. 8-) .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 15 september 2014 @ 16:41:48 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_144554196
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 16:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je wel een tas hebben waar dat matje in past (had ik niet, behalve een eastpak rugzak). :+
niet? :o die dingen zijn opgevouwen kleiner dan een a5 :D

Ik ga nog eens kijken tzt, denk dat het een eastpak messenger bag wordt ofzo :Y
disclaimer
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 16:44:28 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144554258
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 16:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

in geval van nood (luiers had ik altijd wel bij me) wilde ik m'n eigen jas er nog wel eens onder gooien om te verschonen.

pi_144554330
Ik ging toch maar voor een luiertas omdat die vaak een afneembare binnenkant hebben, mocht er 's iets lekken of je er een viezig doekje in stoppen ofzo ;) En ik was ook best verliefd op die van Cowboy Bag, maar duur... En ik was ook wel bang dat het lastig zou zijn om zo een netjes een vlekvrij te houden met een uk. Dus verstandig voor een binnen en buiten afneembare te kiezen, met boelveel vakjes voor de organisatie.
pi_144554382
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 16:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat matje bij mijn tas is opgevouwen alsnog A4 denk ik (kan 1x dubbel). Kleiner lukt niet door schuimrubber laagje erin. In mijn standaard handtas past dat nét niet. Ik weet wel dat er kleinere wegwerp zijn, maar die vond ik wel weer erg dun. Verder heb ik ze nooit gezien/ naar gezocht :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 september 2014 @ 16:50:58 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_144554390
Mijn man heeft een cowboysbag, maar aangezien 87% van de veertienjarigen zo'n ding als schooltas heeft hoeft t van mij niet zo :@ Een uitsopbare / wasbare tas leek mij inderdaad wel handig ook :D
disclaimer
pi_144554565
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:23 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind t gewoon een leuke tas en ik kreeg hem O+ had ook tassen van skiphop gezien die ik leuk vond. Verder heb u weinig tassen (en kapotte schoudertas/handtas en een rode shopper van leer :P )

Net heel gezellig getheed en geklept met crump! En toch nog een lief pakje gekocht, kon t niet laten... Maak zo thuis een foto (nu in de bus).
jemig jij bent ook snel :D was gezellig idd! Stond nog even te dralen bij de jongenskleding maar met de supermarkt in het vooruitzicht besloot ik het maar even te laten.. toch wel een beetje moe ineens. Zwangert O+ :')

ohja en nog even *O* voor de commode van JM! mooi hoor!
pi_144554674
Oh ja, inderdaad een mooie commode, Mariska! Waar heb je die tak vandaan?
pi_144554761
Thanks thanks ladies! De tak komt uit een bos, ik geloof ooit van Schier meegenomen :)
pi_144554810
Bekkenaids heeft def toegeslagen... Ging door mn hoeven op weg naar de bus, kon mezelf nog net opvangen door me op een naastgelegen bankje te werpen :')

Maar:
hydrofielen weken en wassen O+
Pakje (foto wil niet uploaden maar t is deze http://m.marksandspencer.(...)stop&un_jtt_redirect ) O+
Thee en kletsen O+
Fijne dag O+
Kwak
  maandag 15 september 2014 @ 17:09:31 #128
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144554871
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:50 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man heeft een cowboysbag, maar aangezien 87% van de veertienjarigen zo'n ding als schooltas heeft hoeft t van mij niet zo :@ Een uitsopbare / wasbare tas leek mij inderdaad wel handig ook :D
Realy?! Nu voel ik me zelfs oud ;( . Ik moest mijn hele middelbareschoolperiode doen met een degelijke kipling.

Krijg nu wel echt last van mijn buik. Te lang staan geeft garantie voor pijnlijke rug. :( }:|

:o wat een superpakje O+
pi_144554882
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:07 schreef kwakz0r het volgende:
Bekkenaids heeft def toegeslagen... Ging door mn hoeven op weg naar de bus, kon mezelf nog net opvangen door me op een naastgelegen bankje te werpen :')

Maar:
hydrofielen weken en wassen O+
Pakje (foto wil niet uploaden maar t is deze http://m.marksandspencer.(...)stop&un_jtt_redirect ) O+
Thee en kletsen O+
Fijne dag O+
:o weken? moet ik ze ook weken? :'( ik weet van niks :')
  maandag 15 september 2014 @ 17:11:04 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_144554926
Leuk pakje, kwak! O+
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 17:11:30 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_144554940
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:09 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ik ook niet hoor :D
disclaimer
pi_144555041
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:09 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Moet niks. Ik voer braaf de opdracht van mijn tante uit om ze eerst een uur minstens in koud water te zetten. Geen idee of t iets nuttigs doet :')
Kwak
pi_144555053
ze liggen ook lekker ongestreken in de kast overigens :P dat gaat me echt te ver *ontaarde moeder*
pi_144555090
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:05 schreef JufMariska het volgende:
Thanks thanks ladies! De tak komt uit een bos, ik geloof ooit van Schier meegenomen :)
Oh, gelukkig. :+. Wij hebben ook een tak en ik vroeg me al af of je die gewoon ergens zo mooi kunt kopen terwijl wij er de appelboom van m'n ouders voor gemolesteerd hebben.
pi_144555091
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:14 schreef Crumpette het volgende:
ze liggen ook lekker ongestreken in de kast overigens :P dat gaat me echt te ver *ontaarde moeder*
Dan nemen ze ook beter water op schijnt, dus ik strijk ze lekker ook niet *O*
Kwak
  maandag 15 september 2014 @ 17:15:24 #136
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144555123
:D dat is om het appret er uit te halen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 15 september 2014 @ 17:16:00 #137
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144555148
Ik wilde net vragen wat koos water is _O- . Ik heb ook ongestreken, ongeweekte hydrofielen, binnenkort maar eens uitzoeken welke er uberhaupt nog fatsoenlijk uit zien :D .
  maandag 15 september 2014 @ 17:16:43 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_144555181
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:15 schreef Moppert het volgende:
:D dat is om het appret er uit te halen.
dat doet een wasprogramma van 2 uur ook wel lijkt me :P
disclaimer
pi_144555263
Nogmaals, ik heb geen idee, maar ik vind t een fijn klusje :')

Deze kleine wasjes doe ik alleen maar op kort programma trouwens :@ zodra er poep of kots op zit gaan we wel naar de lange en hete wassen.
Kwak
  maandag 15 september 2014 @ 17:18:59 #140
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144555266
Ja :D klopt maar over ijverige huisvrouwen weken dan gewoon graag.. Vroeger deed men dat ook omdat er geen wasmachines waren :+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 15 september 2014 @ 17:20:02 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_144555315
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:18 schreef Moppert het volgende:
Ja :D klopt maar over ijverige huisvrouwen weken dan gewoon graag.. Vroeger deed men dat ook omdat er geen wasmachines waren :+
ja precies, toen had dat nog nut :D wasbordjes enzo _O-
disclaimer
pi_144555338
In den beginne gingen de hydrofielen net als de handdoeken lekker op 60 of 90 graden en streek ik ze. nu gaan ze nog steeds in die zelfde was, maar vouw ik ze op en gaan ze zo de kast in. Waarschijnlijk strijk ik ze straks wel weer, want dan zijn ze gewoon net ff wat groter en ligt het lekkerder onder babyhoofdjes :)
Nu dienen ze als snot/traandoeken voor de jongens, dus komt het niet zo nauw ;)
  maandag 15 september 2014 @ 17:23:02 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_144555421
Ze groeien inderdaad van strijken!

Als je trouwens aan je kraam vraagt of ze niet heter wil wassen dan 30/40, doet ze dat dan ook? Ik ben zo bang voor mijn handgemaakte wollen dekens en mijn mooie kleurige kleertjes :@
disclaimer
pi_144555476
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:23 schreef Stormqueen het volgende:

Als je aan je kraam vraagt of ze niet heter wil wassen dan 30/40, doet ze dat dan ook? Ik ben zo bang voor mijn handgemaakte wollen dekens en mijn mooie kleurige kleertjes :@
Ja hoor. Dat doet ze heus! Gewoon goed aangeven en desnoods apart houden of zelf doen. Hier gaat vrijwel alles in de droger, maar sommige dingen wil ik er gewoon echt niet in hebben. Houden ze gewoon rekening mee. Gewoon goed instrueren :Y
pi_144555484
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:23 schreef Stormqueen het volgende:

Als je trouwens aan je kraam vraagt of ze niet heter wil wassen dan 30/40, doet ze dat dan ook? Ik ben zo bang voor mijn handgemaakte wollen dekens en mijn mooie kleurige kleertjes :@
wollen dekens was je zowiezo niet zo snel lijkt me?
  maandag 15 september 2014 @ 17:25:53 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_144555523
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ligt er aan hoeveel kots/poep er overheen gaat :')
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 17:25:57 #147
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144555526
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:23 schreef Stormqueen het volgende:

Als het goed is wel. Ben je echt bang dat de kraam het vernaaid kan je dat soort was altijd apart houden. Dat blei die dingen zelf even doet.
pi_144555529
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Wassen wel, maar drogen zou ik niet aanraden ;)

SPOILER
  maandag 15 september 2014 @ 17:26:58 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_144555562
Okay, dan ben ik weer gerust, thanks O+ mag de kraam zich focussen op dekbedovertrekken en handdoeken ;)
disclaimer
pi_144555589
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:25 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Als het goed is wel. Ben je echt bang dat de kraam het vernaaid kan je dat soort was altijd apart houden. Dat blei die dingen zelf even doet.
Als je blei daarmee vertrouwd is het een goeie ;)
Ik zou het met mijne niet aandurven hoor ;)
pi_144555616
Ik was van plan een papiertje aan de wasmachine te hangen met de do's en don't's van mijn wasregeltjes.
Strijken doe ik zelf nooit, maar als ze dat wilt, gaat ze haar gang maar.
  maandag 15 september 2014 @ 17:29:29 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_144555634
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:25 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Nee, dat is écht een strak plan als je het netjes wil houden :') .
pi_144555642
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:26 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Wassen wel, maar drogen zou ik niet aanraden ;)

SPOILER
nee dan heb je een vilten pannenlap :')

en, thanks :* maar dat wist ik wel :D
pi_144555653
Mijn kraam vouwde de handdoeken anders op |:( Die heb ik na de periode allemaal weer op mijn manier opgevouwen. Had geen in om me daar die week om druk te maken :D
pi_144555657
Zo en zo
pi_144555673
zo ie zo

Iemand van Fok ergens heeft het altijd over 'soberso' :o
  maandag 15 september 2014 @ 17:31:23 #157
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144555695
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik denk dat SQ best goed is in delegeren eigenlijk. Gewoon er naast blijven staan ~O> .

En straf als het niet goed is!! o|O
pi_144555697
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:30 schreef Vlindur het volgende:
Mijn kraam vouwde de handdoeken anders op |:( Die heb ik na de periode allemaal weer op mijn manier opgevouwen. Had geen in om me daar die week om druk te maken :D
Hoe durfde ze! :o.

Ik vertrouw op het gezonde verstand van mijn kraam.
pi_144555743
Handdoeken vouwen, ik heb 2 verschillende groottes, en ik vouw die beide anders zodat ze precies in de kast passen. 1 keer uitleggen zal toch wel genoeg zijn?
  maandag 15 september 2014 @ 17:33:03 #160
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144555759
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:30 schreef Vlindur het volgende:
Hahaha mijn manier heb ik los gelaten toen vriend de was op ging vouwen _O- .

Alleen mijn broeken hervouw ik stiekem nog.
  maandag 15 september 2014 @ 17:33:52 #161
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144555783
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:32 schreef Risu het volgende:
Handdoeken vouwen, ik heb 2 verschillende groottes, en ik vouw die beide anders zodat ze precies in de kast passen. 1 keer uitleggen zal toch wel genoeg zijn?
En zo niet zweep erover? ;)

Overigens denk ik niet dat je op dat moment zin hebt om uit te gaan leggen hoe de handdoeken precies gevouwen moeten worden ;) .
pi_144555879
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:33 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Hahaha mijn manier heb ik los gelaten toen vriend de was op ging vouwen _O- .

Alleen mijn broeken hervouw ik stiekem nog.
Mijn man mag de was niet opvouwen :@ _O-

Nu helpen vriendinnen me nog wel eens (ik heb een kapotte pols en vouwen is gewoon enom pijnlijk) Dus dan laat ik ze maar. Sommige dingen die me niet goed genoeg zijn vouw ik nog wel eens over, maar meestal ben ik allang blij dat ik het zelf niet hoefde te doen en leg ik het zo in de kast :D
  maandag 15 september 2014 @ 17:40:20 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_144556012
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 17:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]

O+
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 17:40:45 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_144556024
quote:
13s.gif Op maandag 15 september 2014 17:30 schreef Vlindur het volgende:
zo ie zo

Iemand van Fok ergens heeft het altijd over 'soberso' :o
soberso! O+
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 17:42:18 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_144556074
Over het vouwen van handdoeken kan ik me nou niet echt druk maken, overigens :P
disclaimer
pi_144556436
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:42 schreef Stormqueen het volgende:
Over het vouwen van handdoeken kan ik me nou niet echt druk maken, overigens :P
+1. zolang ik me ergens mee kan afdrogen vind ik het best :P
pi_144556827
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 17:52 schreef Crumpette het volgende:

[..]

+1. zolang ik me ergens mee kan afdrogen vind ik het best :P
ja echt?
ik moet zulke dingen toch echt eerst strak(achtig) in de kasten hebben hoor :o
Mn hele huis is een grote speelplaats/huis van Jan Steen ( :') ), maar de kasten houd ik netjes :P
  maandag 15 september 2014 @ 18:05:49 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_144556859
Maar dat ze niet volgens jouw standaard zijn opgevouwen wil niet zeggen dat het meteen een ongeorganiseerde teringbende is toch? :D
disclaimer
pi_144556862
Maar een handdoek die anders is opgevouwen dan hoe je het gewend bent, staat toch niet direct gelijk aan een handdoek die zomaar in een kast is gepleurd? :D.
pi_144556892
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:05 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dat ze niet volgens jouw standaard zijn opgevouwen wil niet zeggen dat het meteen een ongeorganiseerde teringbende is toch? :D
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar een handdoek die anders is opgevouwen dan hoe je het gewend bent, staat toch niet direct gelijk aan een handdoek die zomaar in een kast is gepleurd? :D.
Zo zeg :D ik ga maar gauw koken _O-

:*
pi_144557178
Hhahahah geweldig. In de periode dat ik zo misselijk was, heeft man de was gedaan en kreeg ik ook de handdoeken en ondergoed en weet ik veel wat, anders opgevouwen terug dan ik zelf zou doen, (soms zelfs nog binnenstebuiten _O- ) maar geen ramp inderdaad.

Oh ja, bij de flanellen doeken (oooh wat is dat toch een heerlijke stof, ik denk dat ik die doeken echt veel ga proberen te gebruiken om in te wikkelen enzo, zoveel lekkerder dan hydrofiel) staat op de verpakking ook in koud water weken en dat heb ik trouw gedaan. Leuk werk best wel. En lange wasprogramma's doen we niet aan, gewoon alles op het kortere programma. We hebben 6 pakken biotex (man sloeg wat op hol bij een aanbieding :P ) dus dan maar met inweken van te voren.
pi_144557272
Haha mijn kraam vouwde de handdoeken vorige keer ook op een andere manier en dat vond ik eigenlijk een veel handigere manier dan mijn eigen :Y)

Kan dus zomaar meevallen ;)
  maandag 15 september 2014 @ 18:23:42 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_144557444
Ik rol mijn handdoeken overigens op 8-)
disclaimer
pi_144557558
Zijn er meerdere manieren om een handdoek op te vouwen? :?
pi_144557652
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:18 schreef klavertje-4 het volgende:
Haha mijn kraam vouwde de handdoeken vorige keer ook op een andere manier en dat vond ik eigenlijk een veel handigere manier dan mijn eigen :Y)

Kan dus zomaar meevallen ;)
precies :D

en dat je man ze anders opgevouwen terug geeft, wauw ♡ mijnes laat het in de droger zitten en pakt vanuit daar wat ie nodig heeft :') en als ie in een goeie bui is knikkert ie het op de grond van onze kastenkamer. Maar goed, toegegeven, dat doe ik zelf ook :P de intentie is er heus om het dan ook op te vouwen en op te ruimen maar somehow, I fail at it xD
:)
pi_144557771
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 18:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

precies :D

en dat je man ze anders opgevouwen terug geeft, wauw ♡ mijnes laat het in de droger zitten en pakt vanuit daar wat ie nodig heeft :') en als ie in een goeie bui is knikkert ie het op de grond van onze kastenkamer. Maar goed, toegegeven, dat doe ik zelf ook :P de intentie is er heus om het dan ook op te vouwen en op te ruimen maar somehow, I fail at it xD
Ghehe, hier blijven de handdoeken net zo lang aan de wasrek hangen tot ze gebruikt worden :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 19:16:20 #177
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144559337
Bij Jan had ik een kraam die standaard bepaalde messen die aan een rekje aan de muur hoorden, in de bestekla legde .. ik hing ze elke keer stug terug en elke keer weer was ik ze kwijt :') M'n was maakt me niet zoveel uit hoe het wordt opgevouwen, als het maar in de kasten beland, maar daar zorgt m'n hulp wel voor O+

Wat zegt het over mij als m'n kleuter zegt dat ik m'n keuken zo netjes heb opgeruimd?? :@

maandag 15 september 2014 @ 19:16:58 #178
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144559363
Zulke huishoudens O+ .

Moet inmiddels in de joggingbroek van vriend voor het tennissen. De mijne past niet meer goed :( .
pi_144559467
Huishouden :') niet aan mij besteed.... Alleen wassen draaien vind ik fijn nu ik nestel. En ik ben opruimeriger dan normaal.
Kwak
pi_144559569
Oh ik had bij de tweede een kraam die aan het mopperen was dat het niet de bedoeling was dat zij de afwas deed. Ehm... dan doe je het niet?? Ik heb niet gevraagd of je dat wilde doen :') zij stoorde zich blijkbaar zo enorm aan die 3 ontbijtbordjes en 3 bekers enzo dat ze het nodig vond om dat direct af te wassen. Prima hoor, maar dat doe je toch echt zelf :D
maar goed, ze was op wel meer fronten bijzonder :P t was de tweede kraam die we kregen die week, mn eerste was zo onwijs lief ♡
pi_144559759
Tja, bij ons staat er eigenlijk ook altijd afwas. Zelfs na het eten, als ik hem net gedaan heb. Want je gaat dan toch niet de hele avond zonder drinken zitten? Dus als ze er problemen mee heeft, kan ze er lekker zelf mee gaan zitten, ik zit er niet mee.

De handdoeken kwestie, als de kraam ze anders opvouwt, tja, dan doet ze dat maar. Maar dan past het niet meer zo netjes in de kast. Ach wie weet vindt ze wel een betere manier. Mij een zorg.

Zolang ze zich niet bemoeit met mijn manier van opvoeden kan het me weinig schelen denk ik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 19:31:16 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144559980
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:22 schreef mignonne het volgende:
--
jij vroeg een paar dagen terug iets, heb je waarschijnlijk over m'n antwoord heen gelezen, maar dat staat ook ergens in je DM :+

pi_144560039
Hoi :W
  maandag 15 september 2014 @ 19:32:57 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_144560041
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:26 schreef Risu het volgende:
Tja, bij ons staat er eigenlijk ook altijd afwas. Zelfs na het eten, als ik hem net gedaan heb. Want je gaat dan toch niet de hele avond zonder drinken zitten? Dus als ze er problemen mee heeft, kan ze er lekker zelf mee gaan zitten, ik zit er niet mee.

De handdoeken kwestie, als de kraam ze anders opvouwt, tja, dan doet ze dat maar. Maar dan past het niet meer zo netjes in de kast. Ach wie weet vindt ze wel een betere manier. Mij een zorg.

Zolang ze zich niet bemoeit met mijn manier van opvoeden kan het me weinig schelen denk ik.
och, opvoeden doe je de eerste acht dagen toch nog niet echt, gelukkig ;)
disclaimer
pi_144560070
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:32 schreef Hilzillah het volgende:
*O*
Kwak
pi_144560077
quote:
*O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 15 september 2014 @ 19:33:57 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_144560096
Hoi Hilzillah :D Welkom!
disclaimer
pi_144560121
Ik vind t belangrijker dat de kraam me eten en drinken geeft :') de was opvouwen kan me niet zoveel schelen.
In de kraamweek viel ik 0,5-1,5kg af per dag dat was echt niet fijn. Ik kon gewoon niet zelf bedenken dat ik meer moest eten en drinken (naast ontbijt en middageten)

De kraamconsulent heeft het genoteerd :) zorg voor mij en de baby is echt wel prio. Ze moet me ook mijn rust gunnen en niet als ik 5min op de bank kan zitten ("hoe kun je op die zachte bank zitten met al die hechtingen?") me lastig vallen met niet-interessante gesprekjes als haar weekenden en ander privé

/Frustratie :9
pi_144560124
Ik vind het spannend... Nu ik hier voor het eerst weer gepost heb, is het net of het echt is ofzo :D
pi_144560133
quote:
Gefeliciteerd!!
pi_144560171
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

och, opvoeden doe je de eerste acht dagen toch nog niet echt, gelukkig ;)
Ja, inderdaad. Beetje raar woord eigenlijk. Maar ik bedoel meer in het hele idee van oppakken bij huilen, borstvoeding/flesvoeding, en meer van dat soort.

En welkom hillz, daar ben je dan. :W
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 19:36:09 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144560204
quote:
:W ioH

maandag 15 september 2014 @ 19:40:59 #193
415771 StarDust_
pi_144560413
Gefeliciteerd Hilzillah!!!
pi_144560447
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:22 schreef mignonne het volgende:

maar goed, ze was op wel meer fronten bijzonder :P t was de tweede kraam die we kregen die week, mn eerste was zo onwijs lief ♡
hihi
Doet me aan onze 2de kraam in 1 week denken (bij middelste).
Wij vonden haar niet zo aardig en onze oudste van toen 4 ook niet blijkbaar want hij sloot haar op in de kelder. Kon ik nog mijn bed uit }:|
  maandag 15 september 2014 @ 19:42:35 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_144560489
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:35 schreef Risu het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Beetje raar woord eigenlijk. Maar ik bedoel meer in het hele idee van oppakken bij huilen, borstvoeding/flesvoeding, en meer van dat soort.

En welkom hillz, daar ben je dan. :W
als je wil dat ze daar geen mening over heeft zou ik dat wel expliciet aangeven van te voren, volgens mij is dat namelijk wel een taak van een kraamzorg namelijk (in elk geval het begeleiden daarbij en het op weg helpen van kersverse ouders die nog geen idee hebben van hoe en wat ;))
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 19:42:53 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_144560504
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:41 schreef lily het volgende:

[..]

hihi
Wij vonden haar niet zo aardig en onze oudste van toen 4 ook niet blijkbaar want hij sloot haar op in de kelder. Kon ik nog mijn bed uit }:|
_O- _O-
disclaimer
pi_144560515
Gefeliciteerd, hilzillah :D
  maandag 15 september 2014 @ 19:44:38 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_144560610
leuk, allemaal nieuwe aanwas O+
disclaimer
pi_144560773
Hmmja, ik wil daar inderdaad juist wel haar mening over, dan zie ik later wel of ik me er iets van aan moet trekken of niet. Hoe meer adviezen hoe beter :P

Welkom Hilzillah!

Hmm, nu op werkdagen steeds wel meer harde buiken (voor mijn gevoel meer dan in het weekend maar ook niet extreem veel meer) Niet pijnlijk en misschien wel gewoon normaal voor deze termijn. Morgen maar even noemen, dan toch groeiecho. Waar ik steeds van zei dat ik me niet druk maakte, maar stiekem toch een beetje spannend.
pi_144560792
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als je wil dat ze daar geen mening over heeft zou ik dat wel expliciet aangeven van te voren, volgens mij is dat namelijk wel een taak van een kraamzorg namelijk (in elk geval het begeleiden daarbij en het op weg helpen van kersverse ouders die nog geen idee hebben van hoe en wat ;))
Ik zal even informeren bij de intake ^O^
  maandag 15 september 2014 @ 19:49:11 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_144560842
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:47 schreef Heliotrope het volgende:
Hmmja, ik wil daar inderdaad juist wel haar mening over, dan zie ik later wel of ik me er iets van aan moet trekken of niet. Hoe meer adviezen hoe beter :P

Welkom Hilzillah!

Hmm, nu op werkdagen steeds wel meer harde buiken (voor mijn gevoel meer dan in het weekend maar ook niet extreem veel meer) Niet pijnlijk en misschien wel gewoon normaal voor deze termijn. Morgen maar even noemen, dan toch groeiecho. Waar ik steeds van zei dat ik me niet druk maakte, maar stiekem toch een beetje spannend.
werd jij verdacht op een grote of een kleine baby? Spannend is het toch wel een beetje! Ik duim voor mooie gemiddelden ^O^
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 19:50:10 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_144560896
hier is het tegenwoordig steevast de hik na vijf minuten keihard spartelen :')
Zou ze proberen te dansen en te drinken tegelijk? Zou wel typerend zijn :')
disclaimer
pi_144560909
Oh, ja advies vind ik niet erg, maar van dat opdringerige wat mijn moeder weleens doet kan ik gewoon slecht hebben. Maar goed, er komt vanzelf dus nog een intake. En anders hoop ik gewoon assertief genoeg te zijn. Ik zet sowieso mijn wensen nog wel even op een rijtje.
pi_144560998
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:41 schreef lily het volgende:

[..]

hihi
hahahaha :D :')
Mja ik zie heel veel kraamverzorgsters aan de slag in gezinnen natuurlijk en veruit de meesten doen allemaal echt op hun eigen manier keihard hun best voor een gezin, maar er zitten ook types tussen waarvan ik denk my god arm gezin, (andersom ook wel eens hoor, ben ik ook wel eens blij ergens na 15 minuten weg te kunnen ipv dat ik er 8 uur zou moeten blijven :X )
pi_144561040
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

jij vroeg een paar dagen terug iets, heb je waarschijnlijk over m'n antwoord heen gelezen, maar dat staat ook ergens in je DM :+
oh ja die dm op de tablet is een ramp om bij te houden, es kieken.
  maandag 15 september 2014 @ 19:53:30 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_144561043
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahahaha :D :')
Mja ik zie heel veel kraamverzorgsters aan de slag in gezinnen natuurlijk en veruit de meesten doen allemaal echt op hun eigen manier keihard hun best voor een gezin, maar er zitten ook types tussen waarvan ik denk my god arm gezin, (andersom ook wel eens hoor, ben ik ook wel eens blij ergens na 15 minuten weg te kunnen ipv dat ik er 8 uur zou moeten blijven :X )
Dat beroepsgeheim is haast de voornaamste reden dat ik jouw werk niet zou kunnen doen denk ik. Ik zou me zo moeten inhouden om niet al die verhalen te vertellen :')
disclaimer
pi_144561244
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:50 schreef Risu het volgende:
Oh, ja advies vind ik niet erg, maar van dat opdringerige wat mijn moeder weleens doet kan ik gewoon slecht hebben. Maar goed, er komt vanzelf dus nog een intake. En anders hoop ik gewoon assertief genoeg te zijn. Ik zet sowieso mijn wensen nog wel even op een rijtje.
mja officieel moeten ze je idd voorzien van de gangbare adviezen mbt bijvoorbeeld veilig slapen en de voordelen van rust/ritme/regelmaat. Vaak worden ook gangbare adviezen gegeven over bijv borstvoeding en/of flesvoeding zoals om de 3 uur voeden. Echt van meet af aan op verzoek voeden is een zeldzaamheid heb ik het idee, zowel onder kraamverzorgsters als onder verloskundigen. Vaak komen er toch beperkingen enzo bij, ja op verzoek maar niet langer dan 20 mjns aan de borst, zulke dingetjes. Tsja.

en verder is het niet zelden dat er, bewust of onbewust adviezen over slapen en huilen enz worden gegeven. Soms gewoon goedbedoeld, de moeder die overeind schiet met al haar pijnlijke hechtingen om te gaan kijken bij de baby die een kik geeft krijgt dan te horen van joh ze mogen best eens mopperen hoor. Goedbedoeld in de zjn van, anders blijf jij lopen met je pijnlijke lijf, maar toch, het is jouw baby, jij bent moeder jij bepaald. En das best wel spannend als het je eerste kind is.
pi_144561308
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat beroepsgeheim is haast de voornaamste reden dat ik jouw werk niet zou kunnen doen denk ik. Ik zou me zo moeten inhouden om niet al die verhalen te vertellen :')
ghehe :D daar heb ik wup voor om tegen te spuien, die heeft ook n beroepsgeheim :P
En nouja, je ziet gewoon veel en echt niet alles dramatisch hoor! Zo bedoel ik het meer, maar wel dat k blij ben dat k er niet 8 uur bij hoef te zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 20:02:32 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144561412
Bij Jan ben ik daar de fout mee ingegaan. Ik mocht hem niet op z'n zij leggen (was bij Y. nog verplicht!) maar moest op z'n rug. Had een afgeplat hoofdje en sterke voorkeurshouding tot gevolg. Ik mocht niet binnen het uur opnieuw aanleggen etc etc.. Bij Geert heb ik het op m'n eigen manier gedaan (qua bv met hulp van een lactatiekundige, anders had ik het weer niet gered!) en dat ging allemaal prima. Als de kraam zoiets had van nu kan hij wel even in z'n eigen bedje of in de reiswieg naast het bed, prima. Als ze de kamer uitwas tilde ik hem gewoon weer naast me :P

pi_144561541
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

mja officieel moeten ze je idd voorzien van de gangbare adviezen mbt bijvoorbeeld veilig slapen en de voordelen van rust/ritme/regelmaat. Vaak worden ook gangbare adviezen gegeven over bijv borstvoeding en/of flesvoeding zoals om de 3 uur voeden. Echt van meet af aan op verzoek voeden is een zeldzaamheid heb ik het idee, zowel onder kraamverzorgsters als onder verloskundigen. Vaak komen er toch beperkingen enzo bij, ja op verzoek maar niet langer dan 20 mjns aan de borst, zulke dingetjes. Tsja.

en verder is het niet zelden dat er, bewust of onbewust adviezen over slapen en huilen enz worden gegeven. Soms gewoon goedbedoeld, de moeder die overeind schiet met al haar pijnlijke hechtingen om te gaan kijken bij de baby die een kik geeft krijgt dan te horen van joh ze mogen best eens mopperen hoor. Goedbedoeld in de zjn van, anders blijf jij lopen met je pijnlijke lijf, maar toch, het is jouw baby, jij bent moeder jij bepaald. En das best wel spannend als het je eerste kind is.
Daar heb je ook weer een punt. Fijn topic dit wel. Ik zou het fijn vinden als de kraam die adviezen wel gaf maar het verder aan mij laat. Ik ben zelf ook goed in staat na te denken over hoe en wat, maar wil dan wel goed geïnformeerd worden. Dingen als, ja dat is nou eenmaal zo, kan ik niks mee. Studies hebben aangewezen dat, heb ik dan wel wat meer mee.
Opdringerig denk ik, meer in de zin van vooruit gaan zitten en de mensen recht aankijken en dan roepen van 'maar dit of dat is beter voor het kind heur' met zo'n air van luister maar naar mij, want ik weet het wel even beter dan jij. Daar kan ik slecht tegen, en word ik tegendraads van.
Het is wel mijn eerste kind, maar niet de eerste keer dat ik een baby verzorg. Naja, ik denk dat er wel ruimte is om dit te bespreken tegen die tijd.
pi_144561636
Oh, binnenkort ga ik nog wel alvast oefenen op de baby van vriendin. Die zit nu nog binnenboord, nog eventjes. O+
pi_144561646
Zo heel af en toe maken mensen wel eens een kraamplan, of hoe noem je zoiets, net als een bevalplan maar dsn voor de kraamweek. Zo'n kraamverzorgster ziet zoveel gezinnen en zoveel gebruiken enz, en dan heeft ze ook nog de adviezen die ze vanuit de organisatie en/of de verloskundige moet geven. Het lijkt me heel lastig om voor ieder gezin vanaf dag 1 al een goede inschatting te maken van wat ze wel en niet nodig hebben. De meeste kraamverzorgsters kunnen dat wel heel goed, dat is natuurlijk hun vak ook, maar toch, als je bijzondere wensen hebt, of niet standaard wensen die je niet van tevoren uitgesproken hebt naar de kraam dsn sla je al snel de plank mis denk ik in een gezin.

Dus misschien is dat wel wat risu, om een paar punten op een rijtje te zetten die voor jou belangrijk zijn en die te bespreken met de kraam die in je gezin komt?
  maandag 15 september 2014 @ 20:08:24 #213
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144561647
Ik herken echt niks van jullie 'angsten' in de beide kraamverzorgsters die ik heb gehad. Tuurlijk zullen ze er bij zitten hoor, daar twijfel ik niet aan, maar daar hoef je je nu nog niet druk om te maken. Als het echt niet klikt kun je het kraamzorgbureau bellen en dan krijg je een andere (tenminste, dat is bij ons zo)"
  maandag 15 september 2014 @ 20:10:36 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_144561726
Risu, ik zou niet steeds meteen maar van het allerslechtste uitgaan ;) Ik zie het je vaker doen, maar er is denk ik helemaal geen reden om aan te nemen dat de hele wereld zich met een betweterige air over jullie en je kind heen gaat buigen. Het meeste loopt vanzelf wel los en dan nog, dan ben je vrij om te doen wat je zelf goed dunkt ;)
disclaimer
pi_144561789
Mijn kraam was O+
Niks betweterig aan, heel lief en heel goed in haar vak. Luisterde goed, gaf goede adviezen en kon goed geruststellen als ik me even onzeker voelde. Een kraamhulp is echt niet standaard een betweter oid.
Tralalalaaa
pi_144561897
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

werd jij verdacht op een grote of een kleine baby? Spannend is het toch wel een beetje! Ik duim voor mooie gemiddelden ^O^
Een kleine! En dankje! :)

En dansen en drinken tegelijk lijkt me niet handig nee :D

Kraamplan lijkt me wel handig als je specifieke wensen hebt. Ik ben echt een enorme planner en had niet eens het idee een bevalplan te maken. Misschien komt het nog :P
pi_144561921
Dank voor warm welkom O+
Volgens mij zijn de meeste kraams (kramen? :o ) wel lief... Ik heb mijn schoonmoeder als kraam gehad. Dat was echt super!! Al vouwde ze wel mijn handdoeken verkeerd op }:| ;)
  maandag 15 september 2014 @ 20:14:50 #218
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144561936
Ik hoor bijna zonder uitzondering heel positieve verhalen over kraamzorgenden. En idd, mocht jij net diegene treffen waarmee het écht niet gaat, dan kun je gewoon je bureau bellen om te overleggen vwb vervanging.
pi_144561959
Bij een vriendin kwam ik op kraamvisite (om foto;s te maken voor het kaartje ook, daarom al in de eerste week) en daar was een kraam waar ik na een uurtje al wel zat van was :) Een struise friezin van middelbare leeftijd die constant heel hard zei "ja, Annet zegt altijd maar..." (vul in: een badje is toch het lekkerst / borstvoeding is hartstikke gezond / moeders hoeven helemaal niet in bed / etc) Maar steeds in de 3e persoon over zichzelf dus. Vriendin gaf later toe dat zij zich daar eigenlijk ook wel vreselijk aan geergerd had..
  maandag 15 september 2014 @ 20:17:11 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_144562039
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:15 schreef JufMariska het volgende:
Bij een vriendin kwam ik op kraamvisite (om foto;s te maken voor het kaartje ook, daarom al in de eerste week) en daar was een kraam waar ik na een uurtje al wel zat van was :) Een struise friezin van middelbare leeftijd die constant heel hard zei "ja, Annet zegt altijd maar..." (vul in: een badje is toch het lekkerst / borstvoeding is hartstikke gezond / moeders hoeven helemaal niet in bed / etc) Maar steeds in de 3e persoon over zichzelf dus. Vriendin gaf later toe dat zij zich daar eigenlijk ook wel vreselijk aan geergerd had..
oh, dat klinkt wel als een jeuktype, ik zou het dan ook terug gaan doen denk ik :')
disclaimer
pi_144562224
Bij de intake was de dame van t bureau heel duidelijk: je kunt van alles overleggen met de kraam over wat je zou willen, maar als er geen klik is dan bel je ons en komt er een ander. :Y
Kwak
pi_144562353
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
Risu, ik zou niet steeds meteen maar van het allerslechtste uitgaan ;) Ik zie het je vaker doen, maar er is denk ik helemaal geen reden om aan te nemen dat de hele wereld zich met een betweterige air over jullie en je kind heen gaat buigen. Het meeste loopt vanzelf wel los en dan nog, dan ben je vrij om te doen wat je zelf goed dunkt ;)
Ik ben die air een beetje gewend van mijn moeder. Dus daar komt het wellicht vandaan. Verder ben ik me bewust dat ik lang niet alles weet, maar ook wat bang dat mensen me als babynoob zien. Onterecht waarschijnlijk. Het hele kraamgebeuren is mij compleet nieuw, het babygebeuren niet. Ik moet het maar gewoon ervaren denk ik. En vertrouwen hebben in de kunde van de kraamhulp enzo.
Ik ga maar eens wat voorlichtingsavonden af. En me even oriënteren op een zwangerclubje van het een of ander. Wie weet scheelt dat enorm.

Het idee dat er een baby komt hier in huis vind ik ook nog een beetje een ver van mijn bed show. Maar volgens mij is dat normaal.
pi_144562450
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh, dat klinkt wel als een jeuktype, ik zou het dan ook terug gaan doen denk ik :')
Ik zie het je doen ook :D

Kraamplan is wel een idee. Maar sowieso misschien wel een idee om dingen op te gaan schrijven voor mezelf. Wat ik verwacht enzo en dan elke week even reflecteren of iets. Of het klopt wat ik verwacht of juist niet.
  maandag 15 september 2014 @ 20:25:59 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_144562457
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:23 schreef Risu het volgende:

[..]

Ik ben die air een beetje gewend van mijn moeder. Dus daar komt het wellicht vandaan. Verder ben ik me bewust dat ik lang niet alles weet, maar ook wat bang dat mensen me als babynoob zien. Onterecht waarschijnlijk. Het hele kraamgebeuren is mij compleet nieuw, het babygebeuren niet. Ik moet het maar gewoon ervaren denk ik. En vertrouwen hebben in de kunde van de kraamhulp enzo.
Ik ga maar eens wat voorlichtingsavonden af. En me even oriënteren op een zwangerclubje van het een of ander. Wie weet scheelt dat enorm.

Het idee dat er een baby komt hier in huis vind ik ook nog een beetje een ver van mijn bed show. Maar volgens mij is dat normaal.
Ja, het is ook allemaal ontzettend ongrijpbaar. En wat jouw moeder doet, doet mijn schoonmoeder. Maar hoe dichter ik bij D-Day kom, hoe minder bang ik ben. Het komt allemaal echt wel op de pootjes terecht denk ik :Y
Ver van mijn bed is het ook nog steeds trouwens. En ik mag over drie dagen al werpen :')
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 20:28:02 #225
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144562539
Heb t gevoel dat jij eerder gaat biggen dan ik, SQ :Y
  maandag 15 september 2014 @ 20:28:33 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_144562567
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 20:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb t gevoel dat jij eerder gaat biggen dan ik, SQ :Y
Dat was wel wat Loj had voorspeld, ik de 5e en jij de 6e volgens mij :D
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 20:29:32 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144562620
Dat klinkt tegelijk zo ver weg en zo snel al :o Ben benieuwd of het lojrakel gelijk krijgt!
  maandag 15 september 2014 @ 20:30:59 #228
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144562690
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, het is ook allemaal ontzettend ongrijpbaar. En wat jouw moeder doet, doet mijn schoonmoeder. Maar hoe dichter ik bij D-Day kom, hoe minder bang ik ben. Het komt allemaal echt wel op de pootjes terecht denk ik :Y
Ver van mijn bed is het ook nog steeds trouwens. En ik mag over drie dagen al werpen :')
Precies, het komt ook allemaal goed. En toen die kleine er was, was alles goed. Ik heb me echt geen seconde druk gemaakt over de kraam, de handdoeken of de vaat. De kraam zorgde voor ons (voor zover dat nodig was, alles ging meteen goed en ik was schadevrij de bevalling doorgekomen) en hield zich verder lekker op de achtergrond. Niet nu al druk maken om dat soort dingen, dat komt allemaal wel :Y
pi_144562692
Jamaar jullie hebben toch ook maar een week of 2, 3 voor mij op een staafje geplast?
  maandag 15 september 2014 @ 20:32:14 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_144562736
eerst mot m'n bed nog op klossen, moet ik een geboortekaartje maken, de rompertjes wassen, mijn perineum nog 15 keer masseren, het bevalbed ophalen, kruiken en badje regelen, en een ponsplaat halen bij het ziekenhuis justinkees. Eerder werp ik niet.
disclaimer
pi_144563106
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 20:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat klinkt tegelijk zo ver weg en zo snel al :o Ben benieuwd of het lojrakel gelijk krijgt!
Natuurlijk! Wat denk jij dan ;)
En ik de 10de :D
Maar we krijgen eerst de septembermoeders en Skittles :)

Ik verheug me trouwens zelfs op de Kraamzorg... Bij dreumes liep (lees kroop) ik zelf telkens richting de keuken voor melk of visite ;)
pi_144563278
Dat lijkt me wel heerlijk aan kraamhulp. Dat je dus legitiem op je kont kan gaan zitten eventueel met baby en dan dat een ander voor je een glaasje drinken inschenkt en een bammetje voor je smeert.
De was zal me ook aan me reet roesten.
pi_144563372
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:25 schreef Risu het volgende:

[..]

Ik zie het je doen ook :D

Kraamplan is wel een idee. Maar sowieso misschien wel een idee om dingen op te gaan schrijven voor mezelf. Wat ik verwacht enzo en dan elke week even reflecteren of iets. Of het klopt wat ik verwacht of juist niet.
soms is dat een belangrijker doel van zo'n plan maken dan het daadwerkelijk aan een kraam/vk voorleggen, dat je voor jezelf bedenkt wat belangrijk is, dat je voor jezelf een beeld hebt van hoe wil ik het nu eigenlijk? Kans is aanwezig dat je zo'n plan maakt en het uiteindelijk helemaal niet aan je kraam of bijv je vk geeft, maar dat het vooral voir jezelf heel nuttig is geweest om eens te kijken hoe en wat.

En het komt ook heus goed, kraamverzorgsters zijn professionals die opgeleid zijn juist om ouders te ondersteunen in die eerste stappen in het ouderschap, naar expats vertaal ik het vaak als a private nurse who will support your family the first week. Klinkt wat minder angstaanjagend he? ;) die dames zien het doorgaans als een uitdaging om ervoor te zorgen dat je aan het eind van de week met goede moed dat moederschap in stapt en die zijn er niet op uit om jouw gevoel te ondermijnen, that having said kan het natuurlijk gewoon niet klikken, dan is het een kwestie van bellen naar de organisatie. Heb ik ook gedaan en binnen een uur had k een andere dame :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 20:46:07 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144563453
en gedurende de discussie zit ik me af te vragen waarom m'n wasmachine niet draait. ik had hem toch aangezet?? ja doos, maar het kinderslot stond nog aan dus hij luisterde niet naar m'n opdrachten :')

pi_144563577
De hele kraamdiscussie maakt me wel wat relaxter in het geheel merk ik. Ik heb maar weinig mensen waar het niet mee klikt, dus dat komt vast goed.

Kinderslot :o ooh handig zeg. Even kijken morgen of die van mij dat ook heeft (vast wel toch, een miele is het)
pi_144563673
Vriendje is boodschappen doen O+ nu hoef ik morgen niet O+

Morgen bv cursus avond en check bij de gyn.
Kwak
pi_144563901
Hilz gefeliciteerd! *O*

Omg, we hebben een proefdruk van het geboortekaartje besteld.. :o Hoe op tijd! Nu maar hopen dat 't kaartje bevalt :')

Ik zal de kraam eerder waarschuwen voor mijn moeder en aanhang die op visite komen denk ik. :{
M'n moeder zit nú al te zeiken op de kraam dat ze maar beter niet betweterig kan zijn en dat de baby gewoon vastgehouden door haar en iedereen mag worden. Mijn mening daarover is ondergeschikt, want zíj liet mij en mijn broertje ook door iedereen vasthouden dus waarom zou ik daar problemen mee hebben? Ik moet volgens haar niet zeiken, want het duurt maar een paar dagen en daarna is niemand geïnteresseerd meer en hebben we rust. /frustratie.
  maandag 15 september 2014 @ 20:57:41 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_144564050
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:54 schreef Skittles het volgende:
Hilz gefeliciteerd! *O*

Omg, we hebben een proefdruk van het geboortekaartje besteld.. :o Hoe op tijd! Nu maar hopen dat 't kaartje bevalt :')

Ik zal de kraam eerder waarschuwen voor mijn moeder en aanhang die op visite komen denk ik. :{
M'n moeder zit nú al te zeiken op de kraam dat ze maar beter niet betweterig kan zijn en dat de baby gewoon vastgehouden door haar en iedereen mag worden. Mijn mening daarover is ondergeschikt, want zíj liet mij en mijn broertje ook door iedereen vasthouden dus waarom zou ik daar problemen mee hebben? Ik moet volgens haar niet zeiken, want het duurt maar een paar dagen en daarna is niemand geïnteresseerd meer en hebben we rust. /frustratie.
Godsamme :') Deze opmerking verdient een emoslinger :')

En wat een rare attitude??
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 21:00:03 #239
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144564177
Haha volgensmij zijn kramen heel goed in dat gedrag juist afstraffen. Als jij aangeeft daar toch wat meer moeite mee te hebben that is.

Mijn moeder had er een handje van dingen te gaan bepalen, zoals dat hij dikkere kleertjes aan moest of toch anders moest eten etc. Dat was ook vervelend. Toen maar gewoon gezegd dat het mijn kind was en ik dat wel bepaal, alleen deed mijn moeder het geloof ik onbewust, ze schrok er namelijk een beetje van :P .
pi_144564354
quote:
Hilz gefeliciteerd! *O*

oi :X terwijl juist die eerste dagen rust zo belangrijk is voor die kleintjes...

bij gebrek aan overmacht gooi je gewoon je vk in de strijd joh ;) ja hij/zij houdt de temperatuur nog niet goed vast/ziet te geel/is teveel afgevallen dus nu mogen we baby niet aan visite geven en mag ie ook niet in bad etc. No joke, ik geef dat advies best wel ns. Bij kindjes die al hun energie nodig hebben bijv. :Y)

Mijn schoonmoeder had okk hele ideeën erover hoor, zij bleef echt uren plakken, ik had mn kraam al ingeseind en die heeft ze toen weggestuurd O+ in al die uren had ze mn kind ook tegen zich aangehad en mn kraam begreep zonder dat ik het hoefde te vragen dat ii het heel fijn vond om mn kind te wassen "zodat je weer naar jezelf ruikt ipv naar oma he, dat is fijner voor mama" xD
pi_144564374
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

+1
pi_144564490
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

oi :X terwijl juist die eerste dagen rust zo belangrijk is voor die kleintjes...

bij gebrek aan overmacht gooi je gewoon je vk in de strijd joh ;) ja hij/zij houdt de temperatuur nog niet goed vast/ziet te geel/is teveel afgevallen dus nu mogen we baby niet aan visite geven en mag ie ook niet in bad etc. No joke, ik geef dat advies best wel ns. Bij kindjes die al hun energie nodig hebben bijv. :Y)

Mijn schoonmoeder had okk hele ideeën erover hoor, zij bleef echt uren plakken, ik had mn kraam al ingeseind en die heeft ze toen weggestuurd O+ in al die uren had ze mn kind ook tegen zich aangehad en mn kraam begreep zonder dat ik het hoefde te vragen dat ii het heel fijn vond om mn kind te wassen "zodat je weer naar jezelf ruikt ipv naar oma he, dat is fijner voor mama" xD
O+ goede kraam dus.
  maandag 15 september 2014 @ 21:11:32 #243
415771 StarDust_
pi_144564813
Mijn kraam komt over 2 weken al kennismaken! Damn...ik ben toch pas net zwanger?

En kan iemand mij uitleggen waarom mijn kind mijn baarmoedermond als trampoline gebruikt? :X
pi_144564818
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zij had dus wel een kraam van hell ofzo waarvan niets mocht. In haar beleving is dus elke kraam zo.
En ze maakt zich enorm druk wat die aanhang die ook komt op visite van haar (en dus indirect mij) denkt. Dus als ik weiger m'n kind door iedereen vast te laten houden, zijn ze not amused (want ze rijden niet zomaar anderhalf uur naar ons toe voor niets)

Het ligt dus niet aan m'n hormonen dat ik kwaad op d'r werd. :@

Wow Mignonne, uren :o
Dan zou ik echt hopen dat ze zichzelf helemaal onderschijt en daardoor in bad moet :D
pi_144564878
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:05 schreef Risu het volgende:

[..]

O+ goede kraam dus.
ze was dr gewicht in goud waard, echt O+ heb nog steeds contact! Ze gaat over 2 jaar met pensioen geloof ik, stiekem hoop ik dat ik haar voor die tijd nog een keer kan vragen te komen kramen. Ik heb op de eerste dag met haar gesproken toen, zij vroeg ook gewoon op de man af wat voor mij belangrijk was en wat ik van haar verwachtte. Rust, veel rust, en veel aandacht voor mn oudste kind. En dat deed ze ♡ haartjes vlechten, liedjes zingen buiten wandelen, puzzelen, de oudste heeft een topweek gehad :D en voor mij was het zo fijn dat ik vol vertrouwen mn bed in kon duiken als ik moe was. Dan kwam ik beneden en zat ze met E op schoot, dat E, zo gedrapeerd over dr arm lag. Ja zei ze, ik zit al 2 uur zo, maar geeft niks hoor, ze knort wel gezellig en z3 slaapt eindelijk das voor haar veel belangrijker dan mijn lamme arm ♡
pi_144564943
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

ze was dr gewicht in goud waard, echt O+ heb nog steeds contact! Ze gaat over 2 jaar met pensioen geloof ik, stiekem hoop ik dat ik haar voor die tijd nog een keer kan vragen te komen kramen. Ik heb op de eerste dag met haar gesproken toen, zij vroeg ook gewoon op de man af wat voor mij belangrijk was en wat ik van haar verwachtte. Rust, veel rust, en veel aandacht voor mn oudste kind. En dat deed ze ♡ haartjes vlechten, liedjes zingen buiten wandelen, puzzelen, de oudste heeft een topweek gehad :D en voor mij was het zo fijn dat ik vol vertrouwen mn bed in kon duiken als ik moe was. Dan kwam ik beneden en zat ze met E op schoot, dat E, zo gedrapeerd over dr arm lag. Ja zei ze, ik zit al 2 uur zo, maar geeft niks hoor, ze knort wel gezellig en z3 slaapt eindelijk das voor haar veel belangrijker dan mijn lamme arm ♡
Wat lief! O+
  maandag 15 september 2014 @ 21:14:21 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_144564989
quote:

[..]

O+

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:11 schreef Skittles het volgende:

[..]

Zij had dus wel een kraam van hell ofzo waarvan niets mocht. In haar beleving is dus elke kraam zo.
En ze maakt zich enorm druk wat die aanhang die ook komt op visite van haar (en dus indirect mij) denkt. Dus als ik weiger m'n kind door iedereen vast te laten houden, zijn ze not amused (want ze rijden niet zomaar anderhalf uur naar ons toe voor niets)

Het ligt dus niet aan m'n hormonen dat ik kwaad op d'r werd. :@

Wow Mignonne, uren :o
Dan zou ik echt hopen dat ze zichzelf helemaal onderschijt en daardoor in bad moet :D
Lol, net alsof je alleen op kraamvisite komt om ff in die baby te kunnen knijpen :')
disclaimer
pi_144564997
quote:
Hilz gefeliciteerd! *O*

Oh boy! :o :X

De kraam dus lekker inseinen dat die met een kwartier weer terug op de stoep staat :r

Hier kwam de buurvrouw binnendenderen en nam zo Rienk van me over ;( ik was er zo flabbercasted van dat ik alleen de kraam maar zielig aankon kijken. En die lamme muts zei er niks van.

Mocht deze blijven zitten ga ik sowieso naar een ander bureau. Nu wil een eentje die wel van ná 1970 is :{w
M'n tweede kraam was ook al zo'n oud ding wat van de wereld niks wist. Dat wil ik echt niet nog een keer -O-
En maar blijven praten over dingen die ik dan allang weet. Mens hou gewoon je mond en ga poetsen ofzo. Of ga naar huis.
  maandag 15 september 2014 @ 21:15:25 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_144565067
pakte ze serieus gewoon je kind af vlindur???
disclaimer
pi_144565153
:o
Daar zou ik ter plekke van in huilen kunnen uitbarsten. Vol van hormonen. De onrecht enzo die ik me dan voel aangedaan.
  maandag 15 september 2014 @ 21:17:21 #251
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144565185
quote:

[..]

O+

(En nog een vergeten welkom gefeliciteerd *O* voor hilz, welkom terug had ik begrepen of niet :) )
pi_144565214
quote:

[..]

Oh O+ bij J. Hadden we een stagiaire, erg leuk hoor, beetje schichtig vogeltje zonder eigen iniatief, maar die mocht dus niet alleen met R. naar buiten :') dus het idee dat we voor elk kind een hulp in huis hadden ging helaas ook niet door ;)
pi_144565319
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:15 schreef Stormqueen het volgende:
pakte ze serieus gewoon je kind af vlindur???
Ja ;(
Ik wilde d'r helemaal Rienk niet geven. Ze kwam onverwachts, ging echt haast tegen mij aanzitten. Het was al kut, want m'n huis lekte en toen kwam zij ook nog. Dus ik wilde Rienk in de box leggen en toen pakte ze hem zo af. 'Geef hem mij nog maar even' :'( :'(

Kutwijf. :{
  maandag 15 september 2014 @ 21:20:38 #254
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144565374
:o o|O stom wijf... }:| :(
pi_144565445
Oh my, je pasgeborene zo uit je handen trekken :o er wordt om minder gemoord :') :X
hoe haal je het in je hoofd ook :')

Ik hou eigenlijk bijna nooit baby's vast op kraamvisite :D
hooguit van een kraamverzorgster die dan uitroept oh wil jij de baby ff vasthouden? Das wel leuk he zo'n kleintje nou wacht maar tot je dr een van jezelf hebt hoor. :D ehm... :+
  maandag 15 september 2014 @ 21:22:06 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_144565477
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:19 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja ;(
Ik wilde d'r helemaal Rienk niet geven. Ze kwam onverwachts, ging echt haast tegen mij aanzitten. Het was al kut, want m'n huis lekte en toen kwam zij ook nog. Dus ik wilde Rienk in de box leggen en toen pakte ze hem zo af. 'Geef hem mij nog maar even' :'( :'(

ik heb dat vaker gelezen hier volgens mij. Moeders / schoonmoeders / buurvrouwen, die gewoon binnenkomen, roepen "geef maar even hier" en dan gewoon de baby uit je klauwen trekken 8)7

Ik bedoel, iedereen mag van mij kennis maken hoor, en de baby een knuffel geven, maar op het moment dat ik / blei dat aangeeft, en niet andersom :')
disclaimer
pi_144565535
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:19 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja ;(

Behoorlijk ja. :{ Ik zou Risu's voorbeeld volgen en beginnen te snikken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 21:24:14 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144565600
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:48 schreef Risu het volgende:
Kinderslot :o ooh handig zeg. Even kijken morgen of die van mij dat ook heeft (vast wel toch, een miele is het)
ik moet twee knoppen tegelijk , drie seconden ingedrukt houden. Dan staat het programma op slot zeg maar; als de kids dan aan de programmaknop zitten maakt het weinig uit, hij verspringt dan niet. Als hij niet op slot staat, begint ie ineens af te pompen of te centrifugeren, al gelang naar waar ze hem op zetten :')

@vlindur: komende keer dus gewoon de buren op de stoep laten staan :*

pi_144565625
Bij Jelte zijn ze niet geweest *)
Het is prima volk voor een gesprekje op de stoep. Maar ik heb al twee ouders. Ik hoef hun echt niet :{w

(Toen we net hier kwamen wonen vertelde zij alle ins en outs van de buurt en hoe we onze tuin moesten gaan ordenen :') en dat we vooral geen contact moesten zoeken met de buren links van ons (we wonen in twee onder 1 kappen en zij zitten bij ons onder het dak) en dat dat maar naar volk was.
Gelukkig zijn ze lekker vaak op vakantie en hebben we weinig last van hun. Ze hebben vast meer hinder van ons :7
pi_144565708
Klinkt als vaag volk. Een beetje mensen gaan vertellen hoe ze moeten leven. :{w
Dat pik ik van m'n moeder al niet eens meer.
pi_144565731
Mensen dichtbij duw ik zo het kind in de armen. Maar mensen die van me afstaan hoeven mijn kind gewoon niet vast te houden als ik daar geen zin in heb.

Mignonne _O-
pi_144565772
Ja, je moet echt oppassen voor vrouwen van 'een bepaalde leeftijd'. Het zal ook wel iets hormonaals zijn (overgang?) maar die willen het echt van je overnemen. Linke soep. En ook ongevraagd commentaar/goedbedoelde slechte adviezen e.d. Ik laat ze altijd heel even begaan en dan is het ook klaar.
  maandag 15 september 2014 @ 21:27:45 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_144565790
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:26 schreef Vlindur het volgende:
Mensen dichtbij duw ik zo het kind in de armen. Maar mensen die van me afstaan hoeven mijn kind gewoon niet vast te houden als ik daar geen zin in heb.

Mignonne _O-
het meest fascinerend zijn mensen die in wildvreemde kinderwagens duiken in de supermarkt en babies gaan aaien. Echt wtf :')
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 21:28:27 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_144565827
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 21:27 schreef Franny_G het volgende:
Ja, je moet echt oppassen voor vrouwen van 'een bepaalde leeftijd'. Het zal ook wel iets hormonaals zijn (overgang?) maar die willen het echt van je overnemen. Linke soep. En ook ongevraagd commentaar/goedbedoelde slechte adviezen e.d. Ik laat ze altijd heel even begaan en dan is het ook klaar.
Ja, die van 50-60 he?
disclaimer
pi_144565832
Net als dat iedereen die bijna aan bevallen toe is alle rampverhalen te horen krijgt :')
Ook zo leuk :{w
pi_144565938
Oh en Hilz, supertof je hier te zien :D
pi_144565960
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, die van 50-60 he?
Precies. Worden wij ook zo?? -O- .
  maandag 15 september 2014 @ 21:30:56 #268
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144565976
Wat mij het meest verbaasd heeft qua ongevraagd advies is hoeveel dames er op straat/in de stad een mening over de temperatuur van jouw kind op nahouden :')
  maandag 15 september 2014 @ 21:31:54 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_144566035
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:28 schreef Vlindur het volgende:
Net als dat iedereen die bijna aan bevallen toe is alle rampverhalen te horen krijgt :')
Ook zo leuk :{w
oh, dat kan ik gelukkig redelijk goed handelen. Ik vind het constante gewachtmaar zo vreselijk frustrerend. Ik word er ook echt boos van, inclusief verhoogde hartslag. Vooral van bepaalde mensen die het tien keer op een dag doen. Ik hoop ook echt dat ik dit heel goed blijf onthouden voor als ik straks een zwangere vriendin of schoonzus heb. Niet wachtmaren. Ever.
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 21:32:46 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_144566087
quote:
9s.gif Op maandag 15 september 2014 21:30 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Precies. Worden wij ook zo?? -O- .
mja, ik vrees er een beetje voor. Als wij zestigers zijn en onze dochters kinderen krijgen zijn ze natuurlijk vreselijk onbezonnen snotapen in onze ogen :')
disclaimer
pi_144566108
Oh ja, Hildinges!!!!! Yes!!!! Vind ik zooooooooo leuk!!!!! *; O+ O+ O+ :*
pi_144566109
Ik heb zondag een housewarming van zusje, er komen ook andere mensen uiteraard en schoonzusje van dan 38 weken. Omg al het goed bedoelde advies... Ik ben blij dat ik goed ben in selectief luisteren. Arm schoonzusje kan het iets minder heb ik het idee. Die glimlacht wel leuk, maar ondertussen zie ik aan haar gezicht dat ze er wel weer klaar mee is.
Ze gaan vast ook vergelijkingen doen. Goh wat ben je al dik voor 17 weken, zij is pas met 20 weken een buikje gaan krijgen. Ja zij heeft ook ijzeren buikspieren. Hehe ik ga mijn glimlach even oefenen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 21:33:36 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144566133
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mja, ik vrees er een beetje voor. Als wij zestigers zijn en onze dochters kinderen krijgen zijn ze natuurlijk vreselijk onbezonnen snotapen in onze ogen :')
ik denk dat ik dan al een jaar of vijftien oma ben :o

pi_144566156
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik bedoel, iedereen mag van mij kennis maken hoor, en de baby een knuffel geven, maar op het moment dat ik / blei dat aangeeft, en niet andersom :')
wat een schatje ben je ook he ♡ :+
Je kint is publiek bezit, vanaf moment dat je bevallen bent hoor je bij een inner circle waar je nu al rakelings kennis mee maakt, en waar je dan ongewenst ingezogen wordt. Een soort drijfzand, hoe harder je je verzet hoe sneller je erin wegkwijnt ;( een wereld waarin het ineens totally done is als de kassajuffrouw haar bevallingsverhaal jn geuren en kleuren aan je verteld, de bejaarde bij de bus zegt dat je kint echt een muts op moet want het is te koud (hartje zomer), dat die wildvreemde op straat je aanspreekt om te zeggen dat je kint te dun/dik/klein is. Dat men zomaar in je wagen loert en aan je kint zit. En dan advies geven he, dringende adviezen. Over opvoeding, voeding, borstvoeding, alles met voeding eigk. En alles zonder voeding ook.

En die opvoeding. Je doet het niet goed. Zo, weet je dat alvast. Dat begint vanaf dat je bevallen bent al, je verstuurd de kaartjes niet snel genoeg of juist te traag, je had zo'n hip kraamfeest moeten geven of juist iedereen je kint moeten laten vasthouden terwijl je zelf met kloppende hechtingen je stuwing ligt weg te wensen. Je had je kint wel/niet moeten vernoemen, eerder en/of later moeten beginnen met bijvoeden. Oh en borstvoeding, het is ALTIJD de schuld van borstvoeding. Geef je flesvoeding? Probeer dan een van de 700 soorten flessen/voeding waar iedereen elkaar over tegenspreekt. Je kiest wát voor een school voor je kint? :o
Wordt het niet eens tijd voor een tweede wordt moeiteloos opgevolgd door NU AL?! Door een en dezelfde persoon.

Aaaaah ouderschap ♡ gotta love it.
pi_144566205
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh, dat kan ik gelukkig redelijk goed handelen. Ik vind het constante gewachtmaar zo vreselijk frustrerend. Ik word er ook echt boos van, inclusief verhoogde hartslag. Vooral van bepaalde mensen die het tien keer op een dag doen. Ik hoop ook echt dat ik dit heel goed blijf onthouden voor als ik straks een zwangere vriendin of schoonzus heb. Niet wachtmaren. Ever.
:D
Meiske toch :) *knuffel*
pi_144566207
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat mij het meest verbaasd heeft qua ongevraagd advies is hoeveel dames er op straat/in de stad een mening over de temperatuur van jouw kind op nahouden :')
Serieus? Wat zeggen ze dan?
"Nou nou, is dat jasje niet te dik voor dit weer?"

Ik ben namelijk nogal onzeker of ik het hele kleding aanpassen aan de temperatuur wel goed zal doen. Bij mezelf lukt het vaak niet eens en loop ik in "ongepaste" kleding, zoals een shirt met lange mouwen terwijl het 30 graden is ofzo. :')
pi_144566319
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je kint is publiek bezit, vanaf moment dat je bevallen bent hoor je bij een inner circle waar je nu al rakelings kennis mee maakt, en waar je dan ongewenst ingezogen wordt. Een soort drijfzand, hoe harder je je verzet hoe sneller je erin wegkwijnt ;( een wereld waarin het ineens totally done is als de kassajuffrouw haar bevallingsverhaal jn geuren en kleuren aan je verteld, de bejaarde bij de bus zegt dat je kint echt een muts op moet want het is te koud (hartje zomer), dat die wildvreemde op straat je aanspreekt om te zeggen dat je kint te dun/dik/klein is. Dat men zomaar in je wagen loert en aan je kint zit. En dan advies geven he, dringende adviezen. Over opvoeding, voeding, borstvoeding, alles met voeding eigk. En alles zonder voeding ook.

En die opvoeding. Je doet het niet goed. Zo, weet je dat alvast. Dat begint vanaf dat je bevallen bent al, je verstuurd de kaartjes niet snel genoeg of juist te traag, je had zo'n hip kraamfeest moeten geven of juist iedereen je kint moeten laten vasthouden terwijl je zelf met kloppende hechtingen je stuwing ligt weg te wensen. Je had je kint wel/niet moeten vernoemen, eerder en/of later moeten beginnen met bijvoeden. Oh en borstvoeding, het is ALTIJD de schuld van borstvoeding. Geef je flesvoeding? Probeer dan een van de 700 soorten flessen/voeding waar iedereen elkaar over tegenspreekt. Je kiest wát voor een school voor je kint? :o
Wordt het niet eens tijd voor een tweede wordt moeiteloos opgevolgd door NU AL?! Door een en dezelfde persoon.

O+
  maandag 15 september 2014 @ 21:36:48 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_144566334
quote:

[..]

HAHAHAHA, het erge is, ik WEET dit ook gewoon wel, eigenlijk :') En ach, dan valt het misschien allemaal wel mee. Ik hoop dat het een goede les is voor mijn recalcitrante ik, en dat ik gaandeweg leer om het af te laten glijden in plaats van altijd het gevecht aan te willen gaan. Ik merk al een beetje dat ik dat soms kan, hier op FOK. Heel soms! *stiekem beetje trots is*
disclaimer
pi_144566357
quote:

[..]

Hahaha! Kan dit niet in de OP? ^O^
pi_144566364
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:34 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik ben namelijk nogal onzeker of ik het hele kleding aanpassen aan de temperatuur wel goed zal doen. Bij mezelf lukt het vaak niet eens en loop ik in "ongepaste" kleding, zoals een shirt met lange mouwen terwijl het 30 graden is ofzo. :')
ik heb wel eens een opmerking van een bejaarde dame gehad dat ik mn kind echt een muts op moest doen want djt was kindermishandeling :') mijn dochter had bijna een pruik zoveel haar man :D
  maandag 15 september 2014 @ 21:38:11 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144566417
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:34 schreef Skittles het volgende:

[..]

Oh vooral (in mijn geval, ik had een zweterd) "is hij wel warm genoeg aangekleed? Het is veel te koud buiten!". Dat hoorde ik vaak van oude dames. En een keer een vrouw bij kruidvat die tegen S iets zei van: "ja jij bent wel te koud aangekleed he, maar mama moet het ook allemaal nog leren" }:|
pi_144566433
Ik heb ergens van iemand gelezen om in het nekje te voelen of het kind het warm genoeg heeft. Dat onthou ik maar gewoon.
  maandag 15 september 2014 @ 21:38:40 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_144566439
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik heb wel eens een opmerking van een bejaarde dame gehad dat ik mn kind echt een muts op moest doen want djt was kindermishandeling :') mijn dochter had bijna een pruik zoveel haar man :D
Dat haar van jouw oudste was wel echt epic ja, dat weet ik nog wel van toen ik nog lurkte O+
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 21:39:11 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_144566461
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh vooral (in mijn geval, ik had een zweterd) "is hij wel warm genoeg aangekleed? Het is veel te koud buiten!". Dat hoorde ik vaak van oude dames. En een keer een vrouw bij kruidvat die tegen S iets zei van: "ja jij bent wel te koud aangekleed he, maar mama moet het ook allemaal nog leren" }:|
:'( Oh wat erg, ik zou echt bijten :')
disclaimer
pi_144566504
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

heb je toen ook gezegd "bemoei je er niet mee ouwetang?" Want dat is wat ik zou willen doen maar nooit zou durven!
pi_144566523
Ah ja ouderen. O+
Terwijl het zweet op mijn voorhoofd staat (want hittegolf en geen airco op m'n werk) ongegeneerd vragen om een extra deken, want het is toch wel behoorlijk frisjes. :D

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ugh, hoe kom je er toch bij dat dat soort opmerkingen goed kunnen vallen bij een moeder :{
pi_144566530
Ja, mama's moeten veel leren, maar mama's kennen hun eigen kind toch wel het best..
  maandag 15 september 2014 @ 21:41:16 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144566572
Ik wist ook niks he skittles &risu. Niks. En binnen no time wist ik precies wanneer mijn baby het warm had, hoe ik dat kon voelen, ik wist dat hij het snel erg warm had, hoe ik dat kon voorspellen. Je leert echt snel je kind kennen, al dan niet met hulp van de kraam.
pi_144566591
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:40 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

heb je toen ook gezegd "bemoei je er niet mee ouwetang?" Want dat is wat ik zou willen doen maar nooit zou durven!
Bhehe ja dit. Dat denk je wel, maar je durft het niet te zeggen. Maar stiekem he... Oooh
  maandag 15 september 2014 @ 21:41:54 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144566612
Ja, of dat ze wel een regenjas aan moeten als het regent.
Ze smelten niet hoor :')

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:40 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Ik ben wel eens heel erg uitgevallen ja :@ heerlijk vind ik dat, het lucht zo lekker op :+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144566814
quote:

[..]

haha nah ik ga er altijd maar vanuit dat het goedbedoeld is. Ofzo :')

Iedereen geeft ook advies vanuit zn eigen referentiekader. Vraag voor de grap eens aan je moeder wanneer jij je eerste fruithapje kreeg. Ik kreeg de mijne met een week of 6, geprakte liga met sinaasappelsap. Dus geen wonder dat ze het vaak al laat vinden als wij het hebben over 6 maanden. En stel je eens voor dat het over 20 jaar normaal is om weer met 6 weken te starten dan denken wij ook bij onszelf ja daaaag dat kan niet goed zijn. Bovendien merk ik echt dat oma's ook echt moeten wennen aan hun nieuwe rol. Dat zij ineens niet meer beslissen hoe en wat. niet iedereen gaat daar even snel goed mee om.
pi_144566920
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

haha nah ik ga er altijd maar vanuit dat het goedbedoeld is. Ofzo :')

Iedereen geeft ook advies vanuit zn eigen referentiekader. Vraag voor de grap eens aan je moeder wanneer jij je eerste fruithapje kreeg. Ik kreeg de mijne met een week of 6, geprakte liga met sinaasappelsap. Dus geen wonder dat ze het vaak al laat vinden als wij het hebben over 6 maanden. En stel je eens voor dat het over 20 jaar normaal is om weer met 6 weken te starten dan denken wij ook bij onszelf ja daaaag dat kan niet goed zijn. Bovendien merk ik echt dat oma's ook echt moeten wennen aan hun nieuwe rol. Dat zij ineens niet meer beslissen hoe en wat. niet iedereen gaat daar even snel goed mee om.
Ik ook! Echt, die combi ook. Dat is toch een enorme smaakexplosie voor zo'n mini :o
  maandag 15 september 2014 @ 21:48:25 #293
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144566938
Maar denken vind ik iets heel anders dan zomaar mijn kinderen vastpakken ofzo.
Daar zeg ik echt iets van. :X

Ik heb ook liga gekregen met sinaasappelsap :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 15 september 2014 @ 21:48:31 #294
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144566947
Ik ben ook wel eens uitgevallen tegen een vreemde ja, terwijl dat helemaaaaal niet in mijn karakter zit :D

Ik stond toen met E in de apotheek te wachten, E had 2 ontstoken oren, 5e ziekte en er kwamen 4 kiezen tegelijk door. Ze was niet gelukkig :+. Staat een oude vrouw achter ons naar E te kiekeboe'en en gek te doen. Oftewel, alles uit de kast te halen om haar aan net lachen te maken. Bloedirritant maar lief bedoeld uiteraard maar mijn meiske had daar écht geen zin in dus die keek constant zo: :{ ;(. Na 10 minuten maakt ze een sneer: nou, dat kind is ook niks aan, er kan niet eens een lachje af :'). Toen heb ik gezegd: 'mijn kind lacht alleen naar leuke mensen'. Gelukkig waren we toen aan de beurt want ik voelde me wel lullig :') ;
pi_144567000
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik ben ook wel eens uitgevallen tegen een vreemde ja, terwijl dat helemaaaaal niet in mijn karakter zit :D

Ik stond toen met E in de apotheek te wachten, E had 2 ontstoken oren, 5e ziekte en er kwamen 4 kiezen tegelijk door. Ze was niet gelukkig :+. Staat een oude vrouw achter ons naar E te kiekeboe'en en gek te doen. Oftewel, alles uit de kast te halen om haar aan net lachen te maken. Bloedirritant maar lief bedoeld uiteraard maar mijn meiske had daar écht geen zin in dus die keek constant zo: :{. Na 10 minuten maakt ze een sneer: nou, dat kind is ook niks aan, er kan niet eens een lachje af :'). Toen heb ik gezegd: 'mijn kind lacht alleen naar leuke mensen'. Gelukkig waren we toen aan de beurt want ik voelde me wel lullig :')
_O- _O-

Ik vind hem geniaal ^O^

Ik vind zulke mensen sowieso irritant. Flikker op, ik ga toch ook niet zo debiel tegen jou doen? Laat m'n kind met rust :{w
  maandag 15 september 2014 @ 21:50:29 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_144567052
quote:

Ik stond toen met E in de apotheek te wachten, E had 2 ontstoken oren, 5e ziekte en er kwamen 4 kiezen tegelijk door. Ze was niet gelukkig :+. Staat een oude vrouw achter ons naar E te kiekeboe'en en gek te doen. Oftewel, alles uit de kast te halen om haar aan net lachen te maken. Bloedirritant maar lief bedoeld uiteraard maar mijn meiske had daar écht geen zin in dus die keek constant zo: :{. Na 10 minuten maakt ze een sneer: nou, dat kind is ook niks aan, er kan niet eens een lachje af :'). Toen heb ik gezegd: 'mijn kind lacht alleen naar leuke mensen'. Gelukkig waren we toen aan de beurt want ik voelde me wel lullig :')
Awww! En tevens _O- :')
Dat soort mensen _O-
Doet me denken aan een simpel uitziend type die allemaal gekke bekken naar een gorilla in de dierentuin aan het trekken was. Toen dat beest gewoon zo bleef terugkijken: :{ slingerde ze er een "wat een saaie aap is dat zeg, die doet helemaal niks grappigs" uit. Dat niveau. O+
disclaimer
pi_144567094
quote:

Ik stond toen met E in de apotheek te wachten, E had 2 ontstoken oren, 5e ziekte en er kwamen 4 kiezen tegelijk door. Ze was niet gelukkig :+. Staat een oude vrouw achter ons naar E te kiekeboe'en en gek te doen. Oftewel, alles uit de kast te halen om haar aan net lachen te maken. Bloedirritant maar lief bedoeld uiteraard maar mijn meiske had daar écht geen zin in dus die keek constant zo: :{ ;(. Na 10 minuten maakt ze een sneer: nou, dat kind is ook niks aan, er kan niet eens een lachje af :'). Toen heb ik gezegd: 'mijn kind lacht alleen naar leuke mensen'. Gelukkig waren we toen aan de beurt want ik voelde me wel lullig :') ;
:D _O_
pi_144567101
Ik verhuis naar beneden, ik heb honger :')

Tot in het volgende topic ;)
  maandag 15 september 2014 @ 21:51:47 #299
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144567127
Als je dat doet bij aapjes kom je ook vanzelf wel bokito tegen :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 15 september 2014 @ 21:52:27 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_144567166
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:51 schreef Moppert het volgende:
Als je dat doet bij aapjes kom je ook vanzelf wel bokito tegen :D
Volgens mij wàs het bokito ;(
disclaimer
pi_144567167
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:48 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ook! Echt, die combi ook. Dat is toch een enorme smaakexplosie voor zo'n mini :o
haha ja iedereen van rond onze leeftijd wel zo'n beetje volgens mij. :Y)

Maar over dje wacht maars, er ontglipt je er straks vast wel een keer eentje, als je zeg maar een ochtend from hell achter de rug hebt met je terrorpeuter, en je gaat voor je rust naar de albert heijn, alleen (! Lach hier nog maar om, wacht maar :P :+ ) en je ziet zo'n gillend kint op de grond liggen jengelen om snoep en dat je dan je kinderloze vriendin hoort zeggen van amg dat zou mij dus echt nooit gebeuren he, ik zou het helemaal anders doen, kijk nou wat die moeder allemaal verkeerd doet amg!

Wacht maar, totally legit :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')