abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2014 @ 19:49:11 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_144560842
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:47 schreef Heliotrope het volgende:
Hmmja, ik wil daar inderdaad juist wel haar mening over, dan zie ik later wel of ik me er iets van aan moet trekken of niet. Hoe meer adviezen hoe beter :P

Welkom Hilzillah!

Hmm, nu op werkdagen steeds wel meer harde buiken (voor mijn gevoel meer dan in het weekend maar ook niet extreem veel meer) Niet pijnlijk en misschien wel gewoon normaal voor deze termijn. Morgen maar even noemen, dan toch groeiecho. Waar ik steeds van zei dat ik me niet druk maakte, maar stiekem toch een beetje spannend.
werd jij verdacht op een grote of een kleine baby? Spannend is het toch wel een beetje! Ik duim voor mooie gemiddelden ^O^
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 19:50:10 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_144560896
hier is het tegenwoordig steevast de hik na vijf minuten keihard spartelen :')
Zou ze proberen te dansen en te drinken tegelijk? Zou wel typerend zijn :')
disclaimer
pi_144560909
Oh, ja advies vind ik niet erg, maar van dat opdringerige wat mijn moeder weleens doet kan ik gewoon slecht hebben. Maar goed, er komt vanzelf dus nog een intake. En anders hoop ik gewoon assertief genoeg te zijn. Ik zet sowieso mijn wensen nog wel even op een rijtje.
pi_144560998
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:41 schreef lily het volgende:

[..]

hihi
Doet me aan onze 2de kraam in 1 week denken (bij middelste).
Wij vonden haar niet zo aardig en onze oudste van toen 4 ook niet blijkbaar want hij sloot haar op in de kelder. Kon ik nog mijn bed uit }:|
hahahaha :D :')
Mja ik zie heel veel kraamverzorgsters aan de slag in gezinnen natuurlijk en veruit de meesten doen allemaal echt op hun eigen manier keihard hun best voor een gezin, maar er zitten ook types tussen waarvan ik denk my god arm gezin, (andersom ook wel eens hoor, ben ik ook wel eens blij ergens na 15 minuten weg te kunnen ipv dat ik er 8 uur zou moeten blijven :X )
:)
pi_144561040
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

jij vroeg een paar dagen terug iets, heb je waarschijnlijk over m'n antwoord heen gelezen, maar dat staat ook ergens in je DM :+
oh ja die dm op de tablet is een ramp om bij te houden, es kieken.
  maandag 15 september 2014 @ 19:53:30 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_144561043
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

hahahaha :D :')
Mja ik zie heel veel kraamverzorgsters aan de slag in gezinnen natuurlijk en veruit de meesten doen allemaal echt op hun eigen manier keihard hun best voor een gezin, maar er zitten ook types tussen waarvan ik denk my god arm gezin, (andersom ook wel eens hoor, ben ik ook wel eens blij ergens na 15 minuten weg te kunnen ipv dat ik er 8 uur zou moeten blijven :X )
Dat beroepsgeheim is haast de voornaamste reden dat ik jouw werk niet zou kunnen doen denk ik. Ik zou me zo moeten inhouden om niet al die verhalen te vertellen :')
disclaimer
pi_144561244
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:50 schreef Risu het volgende:
Oh, ja advies vind ik niet erg, maar van dat opdringerige wat mijn moeder weleens doet kan ik gewoon slecht hebben. Maar goed, er komt vanzelf dus nog een intake. En anders hoop ik gewoon assertief genoeg te zijn. Ik zet sowieso mijn wensen nog wel even op een rijtje.
mja officieel moeten ze je idd voorzien van de gangbare adviezen mbt bijvoorbeeld veilig slapen en de voordelen van rust/ritme/regelmaat. Vaak worden ook gangbare adviezen gegeven over bijv borstvoeding en/of flesvoeding zoals om de 3 uur voeden. Echt van meet af aan op verzoek voeden is een zeldzaamheid heb ik het idee, zowel onder kraamverzorgsters als onder verloskundigen. Vaak komen er toch beperkingen enzo bij, ja op verzoek maar niet langer dan 20 mjns aan de borst, zulke dingetjes. Tsja.

en verder is het niet zelden dat er, bewust of onbewust adviezen over slapen en huilen enz worden gegeven. Soms gewoon goedbedoeld, de moeder die overeind schiet met al haar pijnlijke hechtingen om te gaan kijken bij de baby die een kik geeft krijgt dan te horen van joh ze mogen best eens mopperen hoor. Goedbedoeld in de zjn van, anders blijf jij lopen met je pijnlijke lijf, maar toch, het is jouw baby, jij bent moeder jij bepaald. En das best wel spannend als het je eerste kind is.
pi_144561308
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat beroepsgeheim is haast de voornaamste reden dat ik jouw werk niet zou kunnen doen denk ik. Ik zou me zo moeten inhouden om niet al die verhalen te vertellen :')
ghehe :D daar heb ik wup voor om tegen te spuien, die heeft ook n beroepsgeheim :P
En nouja, je ziet gewoon veel en echt niet alles dramatisch hoor! Zo bedoel ik het meer, maar wel dat k blij ben dat k er niet 8 uur bij hoef te zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 20:02:32 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144561412
Bij Jan ben ik daar de fout mee ingegaan. Ik mocht hem niet op z'n zij leggen (was bij Y. nog verplicht!) maar moest op z'n rug. Had een afgeplat hoofdje en sterke voorkeurshouding tot gevolg. Ik mocht niet binnen het uur opnieuw aanleggen etc etc.. Bij Geert heb ik het op m'n eigen manier gedaan (qua bv met hulp van een lactatiekundige, anders had ik het weer niet gered!) en dat ging allemaal prima. Als de kraam zoiets had van nu kan hij wel even in z'n eigen bedje of in de reiswieg naast het bed, prima. Als ze de kamer uitwas tilde ik hem gewoon weer naast me :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144561541
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 19:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

mja officieel moeten ze je idd voorzien van de gangbare adviezen mbt bijvoorbeeld veilig slapen en de voordelen van rust/ritme/regelmaat. Vaak worden ook gangbare adviezen gegeven over bijv borstvoeding en/of flesvoeding zoals om de 3 uur voeden. Echt van meet af aan op verzoek voeden is een zeldzaamheid heb ik het idee, zowel onder kraamverzorgsters als onder verloskundigen. Vaak komen er toch beperkingen enzo bij, ja op verzoek maar niet langer dan 20 mjns aan de borst, zulke dingetjes. Tsja.

en verder is het niet zelden dat er, bewust of onbewust adviezen over slapen en huilen enz worden gegeven. Soms gewoon goedbedoeld, de moeder die overeind schiet met al haar pijnlijke hechtingen om te gaan kijken bij de baby die een kik geeft krijgt dan te horen van joh ze mogen best eens mopperen hoor. Goedbedoeld in de zjn van, anders blijf jij lopen met je pijnlijke lijf, maar toch, het is jouw baby, jij bent moeder jij bepaald. En das best wel spannend als het je eerste kind is.
Daar heb je ook weer een punt. Fijn topic dit wel. Ik zou het fijn vinden als de kraam die adviezen wel gaf maar het verder aan mij laat. Ik ben zelf ook goed in staat na te denken over hoe en wat, maar wil dan wel goed geïnformeerd worden. Dingen als, ja dat is nou eenmaal zo, kan ik niks mee. Studies hebben aangewezen dat, heb ik dan wel wat meer mee.
Opdringerig denk ik, meer in de zin van vooruit gaan zitten en de mensen recht aankijken en dan roepen van 'maar dit of dat is beter voor het kind heur' met zo'n air van luister maar naar mij, want ik weet het wel even beter dan jij. Daar kan ik slecht tegen, en word ik tegendraads van.
Het is wel mijn eerste kind, maar niet de eerste keer dat ik een baby verzorg. Naja, ik denk dat er wel ruimte is om dit te bespreken tegen die tijd.
pi_144561636
Oh, binnenkort ga ik nog wel alvast oefenen op de baby van vriendin. Die zit nu nog binnenboord, nog eventjes. O+
pi_144561646
Zo heel af en toe maken mensen wel eens een kraamplan, of hoe noem je zoiets, net als een bevalplan maar dsn voor de kraamweek. Zo'n kraamverzorgster ziet zoveel gezinnen en zoveel gebruiken enz, en dan heeft ze ook nog de adviezen die ze vanuit de organisatie en/of de verloskundige moet geven. Het lijkt me heel lastig om voor ieder gezin vanaf dag 1 al een goede inschatting te maken van wat ze wel en niet nodig hebben. De meeste kraamverzorgsters kunnen dat wel heel goed, dat is natuurlijk hun vak ook, maar toch, als je bijzondere wensen hebt, of niet standaard wensen die je niet van tevoren uitgesproken hebt naar de kraam dsn sla je al snel de plank mis denk ik in een gezin.

Dus misschien is dat wel wat risu, om een paar punten op een rijtje te zetten die voor jou belangrijk zijn en die te bespreken met de kraam die in je gezin komt?
  maandag 15 september 2014 @ 20:08:24 #213
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144561647
Ik herken echt niks van jullie 'angsten' in de beide kraamverzorgsters die ik heb gehad. Tuurlijk zullen ze er bij zitten hoor, daar twijfel ik niet aan, maar daar hoef je je nu nog niet druk om te maken. Als het echt niet klikt kun je het kraamzorgbureau bellen en dan krijg je een andere (tenminste, dat is bij ons zo)"
  maandag 15 september 2014 @ 20:10:36 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_144561726
Risu, ik zou niet steeds meteen maar van het allerslechtste uitgaan ;) Ik zie het je vaker doen, maar er is denk ik helemaal geen reden om aan te nemen dat de hele wereld zich met een betweterige air over jullie en je kind heen gaat buigen. Het meeste loopt vanzelf wel los en dan nog, dan ben je vrij om te doen wat je zelf goed dunkt ;)
disclaimer
pi_144561789
Mijn kraam was O+
Niks betweterig aan, heel lief en heel goed in haar vak. Luisterde goed, gaf goede adviezen en kon goed geruststellen als ik me even onzeker voelde. Een kraamhulp is echt niet standaard een betweter oid.
Tralalalaaa
pi_144561897
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

werd jij verdacht op een grote of een kleine baby? Spannend is het toch wel een beetje! Ik duim voor mooie gemiddelden ^O^
Een kleine! En dankje! :)

En dansen en drinken tegelijk lijkt me niet handig nee :D

Kraamplan lijkt me wel handig als je specifieke wensen hebt. Ik ben echt een enorme planner en had niet eens het idee een bevalplan te maken. Misschien komt het nog :P
pi_144561921
Dank voor warm welkom O+
Volgens mij zijn de meeste kraams (kramen? :o ) wel lief... Ik heb mijn schoonmoeder als kraam gehad. Dat was echt super!! Al vouwde ze wel mijn handdoeken verkeerd op }:| ;)
  maandag 15 september 2014 @ 20:14:50 #218
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144561936
Ik hoor bijna zonder uitzondering heel positieve verhalen over kraamzorgenden. En idd, mocht jij net diegene treffen waarmee het écht niet gaat, dan kun je gewoon je bureau bellen om te overleggen vwb vervanging.
pi_144561959
Bij een vriendin kwam ik op kraamvisite (om foto;s te maken voor het kaartje ook, daarom al in de eerste week) en daar was een kraam waar ik na een uurtje al wel zat van was :) Een struise friezin van middelbare leeftijd die constant heel hard zei "ja, Annet zegt altijd maar..." (vul in: een badje is toch het lekkerst / borstvoeding is hartstikke gezond / moeders hoeven helemaal niet in bed / etc) Maar steeds in de 3e persoon over zichzelf dus. Vriendin gaf later toe dat zij zich daar eigenlijk ook wel vreselijk aan geergerd had..
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 15 september 2014 @ 20:17:11 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_144562039
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:15 schreef JufMariska het volgende:
Bij een vriendin kwam ik op kraamvisite (om foto;s te maken voor het kaartje ook, daarom al in de eerste week) en daar was een kraam waar ik na een uurtje al wel zat van was :) Een struise friezin van middelbare leeftijd die constant heel hard zei "ja, Annet zegt altijd maar..." (vul in: een badje is toch het lekkerst / borstvoeding is hartstikke gezond / moeders hoeven helemaal niet in bed / etc) Maar steeds in de 3e persoon over zichzelf dus. Vriendin gaf later toe dat zij zich daar eigenlijk ook wel vreselijk aan geergerd had..
oh, dat klinkt wel als een jeuktype, ik zou het dan ook terug gaan doen denk ik :')
disclaimer
pi_144562224
Bij de intake was de dame van t bureau heel duidelijk: je kunt van alles overleggen met de kraam over wat je zou willen, maar als er geen klik is dan bel je ons en komt er een ander. :Y
Kwak
pi_144562353
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
Risu, ik zou niet steeds meteen maar van het allerslechtste uitgaan ;) Ik zie het je vaker doen, maar er is denk ik helemaal geen reden om aan te nemen dat de hele wereld zich met een betweterige air over jullie en je kind heen gaat buigen. Het meeste loopt vanzelf wel los en dan nog, dan ben je vrij om te doen wat je zelf goed dunkt ;)
Ik ben die air een beetje gewend van mijn moeder. Dus daar komt het wellicht vandaan. Verder ben ik me bewust dat ik lang niet alles weet, maar ook wat bang dat mensen me als babynoob zien. Onterecht waarschijnlijk. Het hele kraamgebeuren is mij compleet nieuw, het babygebeuren niet. Ik moet het maar gewoon ervaren denk ik. En vertrouwen hebben in de kunde van de kraamhulp enzo.
Ik ga maar eens wat voorlichtingsavonden af. En me even oriënteren op een zwangerclubje van het een of ander. Wie weet scheelt dat enorm.

Het idee dat er een baby komt hier in huis vind ik ook nog een beetje een ver van mijn bed show. Maar volgens mij is dat normaal.
pi_144562450
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh, dat klinkt wel als een jeuktype, ik zou het dan ook terug gaan doen denk ik :')
Ik zie het je doen ook :D

Kraamplan is wel een idee. Maar sowieso misschien wel een idee om dingen op te gaan schrijven voor mezelf. Wat ik verwacht enzo en dan elke week even reflecteren of iets. Of het klopt wat ik verwacht of juist niet.
  maandag 15 september 2014 @ 20:25:59 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_144562457
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:23 schreef Risu het volgende:

[..]

Ik ben die air een beetje gewend van mijn moeder. Dus daar komt het wellicht vandaan. Verder ben ik me bewust dat ik lang niet alles weet, maar ook wat bang dat mensen me als babynoob zien. Onterecht waarschijnlijk. Het hele kraamgebeuren is mij compleet nieuw, het babygebeuren niet. Ik moet het maar gewoon ervaren denk ik. En vertrouwen hebben in de kunde van de kraamhulp enzo.
Ik ga maar eens wat voorlichtingsavonden af. En me even oriënteren op een zwangerclubje van het een of ander. Wie weet scheelt dat enorm.

Het idee dat er een baby komt hier in huis vind ik ook nog een beetje een ver van mijn bed show. Maar volgens mij is dat normaal.
Ja, het is ook allemaal ontzettend ongrijpbaar. En wat jouw moeder doet, doet mijn schoonmoeder. Maar hoe dichter ik bij D-Day kom, hoe minder bang ik ben. Het komt allemaal echt wel op de pootjes terecht denk ik :Y
Ver van mijn bed is het ook nog steeds trouwens. En ik mag over drie dagen al werpen :')
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 20:28:02 #225
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144562539
Heb t gevoel dat jij eerder gaat biggen dan ik, SQ :Y
  maandag 15 september 2014 @ 20:28:33 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_144562567
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 20:28 schreef Spees_Eend het volgende:
Heb t gevoel dat jij eerder gaat biggen dan ik, SQ :Y
Dat was wel wat Loj had voorspeld, ik de 5e en jij de 6e volgens mij :D
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 20:29:32 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144562620
Dat klinkt tegelijk zo ver weg en zo snel al :o Ben benieuwd of het lojrakel gelijk krijgt!
  maandag 15 september 2014 @ 20:30:59 #228
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144562690
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, het is ook allemaal ontzettend ongrijpbaar. En wat jouw moeder doet, doet mijn schoonmoeder. Maar hoe dichter ik bij D-Day kom, hoe minder bang ik ben. Het komt allemaal echt wel op de pootjes terecht denk ik :Y
Ver van mijn bed is het ook nog steeds trouwens. En ik mag over drie dagen al werpen :')
Precies, het komt ook allemaal goed. En toen die kleine er was, was alles goed. Ik heb me echt geen seconde druk gemaakt over de kraam, de handdoeken of de vaat. De kraam zorgde voor ons (voor zover dat nodig was, alles ging meteen goed en ik was schadevrij de bevalling doorgekomen) en hield zich verder lekker op de achtergrond. Niet nu al druk maken om dat soort dingen, dat komt allemaal wel :Y
pi_144562692
Jamaar jullie hebben toch ook maar een week of 2, 3 voor mij op een staafje geplast?
  maandag 15 september 2014 @ 20:32:14 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_144562736
eerst mot m'n bed nog op klossen, moet ik een geboortekaartje maken, de rompertjes wassen, mijn perineum nog 15 keer masseren, het bevalbed ophalen, kruiken en badje regelen, en een ponsplaat halen bij het ziekenhuis justinkees. Eerder werp ik niet.
disclaimer
pi_144563106
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 20:29 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat klinkt tegelijk zo ver weg en zo snel al :o Ben benieuwd of het lojrakel gelijk krijgt!
Natuurlijk! Wat denk jij dan ;)
En ik de 10de :D
Maar we krijgen eerst de septembermoeders en Skittles :)

Ik verheug me trouwens zelfs op de Kraamzorg... Bij dreumes liep (lees kroop) ik zelf telkens richting de keuken voor melk of visite ;)
pi_144563278
Dat lijkt me wel heerlijk aan kraamhulp. Dat je dus legitiem op je kont kan gaan zitten eventueel met baby en dan dat een ander voor je een glaasje drinken inschenkt en een bammetje voor je smeert.
De was zal me ook aan me reet roesten.
pi_144563372
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:25 schreef Risu het volgende:

[..]

Ik zie het je doen ook :D

Kraamplan is wel een idee. Maar sowieso misschien wel een idee om dingen op te gaan schrijven voor mezelf. Wat ik verwacht enzo en dan elke week even reflecteren of iets. Of het klopt wat ik verwacht of juist niet.
soms is dat een belangrijker doel van zo'n plan maken dan het daadwerkelijk aan een kraam/vk voorleggen, dat je voor jezelf bedenkt wat belangrijk is, dat je voor jezelf een beeld hebt van hoe wil ik het nu eigenlijk? Kans is aanwezig dat je zo'n plan maakt en het uiteindelijk helemaal niet aan je kraam of bijv je vk geeft, maar dat het vooral voir jezelf heel nuttig is geweest om eens te kijken hoe en wat.

En het komt ook heus goed, kraamverzorgsters zijn professionals die opgeleid zijn juist om ouders te ondersteunen in die eerste stappen in het ouderschap, naar expats vertaal ik het vaak als a private nurse who will support your family the first week. Klinkt wat minder angstaanjagend he? ;) die dames zien het doorgaans als een uitdaging om ervoor te zorgen dat je aan het eind van de week met goede moed dat moederschap in stapt en die zijn er niet op uit om jouw gevoel te ondermijnen, that having said kan het natuurlijk gewoon niet klikken, dan is het een kwestie van bellen naar de organisatie. Heb ik ook gedaan en binnen een uur had k een andere dame :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 september 2014 @ 20:46:07 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_144563453
en gedurende de discussie zit ik me af te vragen waarom m'n wasmachine niet draait. ik had hem toch aangezet?? ja doos, maar het kinderslot stond nog aan dus hij luisterde niet naar m'n opdrachten :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_144563577
De hele kraamdiscussie maakt me wel wat relaxter in het geheel merk ik. Ik heb maar weinig mensen waar het niet mee klikt, dus dat komt vast goed.

Kinderslot :o ooh handig zeg. Even kijken morgen of die van mij dat ook heeft (vast wel toch, een miele is het)
pi_144563673
Vriendje is boodschappen doen O+ nu hoef ik morgen niet O+

Morgen bv cursus avond en check bij de gyn.
Kwak
pi_144563901
Hilz gefeliciteerd! *O*

Omg, we hebben een proefdruk van het geboortekaartje besteld.. :o Hoe op tijd! Nu maar hopen dat 't kaartje bevalt :')

Ik zal de kraam eerder waarschuwen voor mijn moeder en aanhang die op visite komen denk ik. :{
M'n moeder zit nú al te zeiken op de kraam dat ze maar beter niet betweterig kan zijn en dat de baby gewoon vastgehouden door haar en iedereen mag worden. Mijn mening daarover is ondergeschikt, want zíj liet mij en mijn broertje ook door iedereen vasthouden dus waarom zou ik daar problemen mee hebben? Ik moet volgens haar niet zeiken, want het duurt maar een paar dagen en daarna is niemand geïnteresseerd meer en hebben we rust. /frustratie.
  maandag 15 september 2014 @ 20:57:41 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_144564050
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:54 schreef Skittles het volgende:
Hilz gefeliciteerd! *O*

Omg, we hebben een proefdruk van het geboortekaartje besteld.. :o Hoe op tijd! Nu maar hopen dat 't kaartje bevalt :')

Ik zal de kraam eerder waarschuwen voor mijn moeder en aanhang die op visite komen denk ik. :{
M'n moeder zit nú al te zeiken op de kraam dat ze maar beter niet betweterig kan zijn en dat de baby gewoon vastgehouden door haar en iedereen mag worden. Mijn mening daarover is ondergeschikt, want zíj liet mij en mijn broertje ook door iedereen vasthouden dus waarom zou ik daar problemen mee hebben? Ik moet volgens haar niet zeiken, want het duurt maar een paar dagen en daarna is niemand geïnteresseerd meer en hebben we rust. /frustratie.
Godsamme :') Deze opmerking verdient een emoslinger :')

En wat een rare attitude??
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 21:00:03 #239
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_144564177
Haha volgensmij zijn kramen heel goed in dat gedrag juist afstraffen. Als jij aangeeft daar toch wat meer moeite mee te hebben that is.

Mijn moeder had er een handje van dingen te gaan bepalen, zoals dat hij dikkere kleertjes aan moest of toch anders moest eten etc. Dat was ook vervelend. Toen maar gewoon gezegd dat het mijn kind was en ik dat wel bepaal, alleen deed mijn moeder het geloof ik onbewust, ze schrok er namelijk een beetje van :P .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_144564354
quote:
Hilz gefeliciteerd! *O*

oi :X terwijl juist die eerste dagen rust zo belangrijk is voor die kleintjes...

bij gebrek aan overmacht gooi je gewoon je vk in de strijd joh ;) ja hij/zij houdt de temperatuur nog niet goed vast/ziet te geel/is teveel afgevallen dus nu mogen we baby niet aan visite geven en mag ie ook niet in bad etc. No joke, ik geef dat advies best wel ns. Bij kindjes die al hun energie nodig hebben bijv. :Y)

Mijn schoonmoeder had okk hele ideeën erover hoor, zij bleef echt uren plakken, ik had mn kraam al ingeseind en die heeft ze toen weggestuurd O+ in al die uren had ze mn kind ook tegen zich aangehad en mn kraam begreep zonder dat ik het hoefde te vragen dat ii het heel fijn vond om mn kind te wassen "zodat je weer naar jezelf ruikt ipv naar oma he, dat is fijner voor mama" xD
pi_144564374
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

+1
pi_144564490
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

oi :X terwijl juist die eerste dagen rust zo belangrijk is voor die kleintjes...

bij gebrek aan overmacht gooi je gewoon je vk in de strijd joh ;) ja hij/zij houdt de temperatuur nog niet goed vast/ziet te geel/is teveel afgevallen dus nu mogen we baby niet aan visite geven en mag ie ook niet in bad etc. No joke, ik geef dat advies best wel ns. Bij kindjes die al hun energie nodig hebben bijv. :Y)

Mijn schoonmoeder had okk hele ideeën erover hoor, zij bleef echt uren plakken, ik had mn kraam al ingeseind en die heeft ze toen weggestuurd O+ in al die uren had ze mn kind ook tegen zich aangehad en mn kraam begreep zonder dat ik het hoefde te vragen dat ii het heel fijn vond om mn kind te wassen "zodat je weer naar jezelf ruikt ipv naar oma he, dat is fijner voor mama" xD
O+ goede kraam dus.
  maandag 15 september 2014 @ 21:11:32 #243
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_144564813
Mijn kraam komt over 2 weken al kennismaken! Damn...ik ben toch pas net zwanger?

En kan iemand mij uitleggen waarom mijn kind mijn baarmoedermond als trampoline gebruikt? :X
pi_144564818
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 20:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zij had dus wel een kraam van hell ofzo waarvan niets mocht. In haar beleving is dus elke kraam zo.
En ze maakt zich enorm druk wat die aanhang die ook komt op visite van haar (en dus indirect mij) denkt. Dus als ik weiger m'n kind door iedereen vast te laten houden, zijn ze not amused (want ze rijden niet zomaar anderhalf uur naar ons toe voor niets)

Het ligt dus niet aan m'n hormonen dat ik kwaad op d'r werd. :@

Wow Mignonne, uren :o
Dan zou ik echt hopen dat ze zichzelf helemaal onderschijt en daardoor in bad moet :D
pi_144564878
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:05 schreef Risu het volgende:

[..]

O+ goede kraam dus.
ze was dr gewicht in goud waard, echt O+ heb nog steeds contact! Ze gaat over 2 jaar met pensioen geloof ik, stiekem hoop ik dat ik haar voor die tijd nog een keer kan vragen te komen kramen. Ik heb op de eerste dag met haar gesproken toen, zij vroeg ook gewoon op de man af wat voor mij belangrijk was en wat ik van haar verwachtte. Rust, veel rust, en veel aandacht voor mn oudste kind. En dat deed ze ♡ haartjes vlechten, liedjes zingen buiten wandelen, puzzelen, de oudste heeft een topweek gehad :D en voor mij was het zo fijn dat ik vol vertrouwen mn bed in kon duiken als ik moe was. Dan kwam ik beneden en zat ze met E op schoot, dat E, zo gedrapeerd over dr arm lag. Ja zei ze, ik zit al 2 uur zo, maar geeft niks hoor, ze knort wel gezellig en z3 slaapt eindelijk das voor haar veel belangrijker dan mijn lamme arm ♡
pi_144564943
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

ze was dr gewicht in goud waard, echt O+ heb nog steeds contact! Ze gaat over 2 jaar met pensioen geloof ik, stiekem hoop ik dat ik haar voor die tijd nog een keer kan vragen te komen kramen. Ik heb op de eerste dag met haar gesproken toen, zij vroeg ook gewoon op de man af wat voor mij belangrijk was en wat ik van haar verwachtte. Rust, veel rust, en veel aandacht voor mn oudste kind. En dat deed ze ♡ haartjes vlechten, liedjes zingen buiten wandelen, puzzelen, de oudste heeft een topweek gehad :D en voor mij was het zo fijn dat ik vol vertrouwen mn bed in kon duiken als ik moe was. Dan kwam ik beneden en zat ze met E op schoot, dat E, zo gedrapeerd over dr arm lag. Ja zei ze, ik zit al 2 uur zo, maar geeft niks hoor, ze knort wel gezellig en z3 slaapt eindelijk das voor haar veel belangrijker dan mijn lamme arm ♡
Wat lief! O+
  maandag 15 september 2014 @ 21:14:21 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_144564989
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:11 schreef Skittles het volgende:

[..]

Zij had dus wel een kraam van hell ofzo waarvan niets mocht. In haar beleving is dus elke kraam zo.
En ze maakt zich enorm druk wat die aanhang die ook komt op visite van haar (en dus indirect mij) denkt. Dus als ik weiger m'n kind door iedereen vast te laten houden, zijn ze not amused (want ze rijden niet zomaar anderhalf uur naar ons toe voor niets)

Het ligt dus niet aan m'n hormonen dat ik kwaad op d'r werd. :@

Wow Mignonne, uren :o
Dan zou ik echt hopen dat ze zichzelf helemaal onderschijt en daardoor in bad moet :D
Lol, net alsof je alleen op kraamvisite komt om ff in die baby te kunnen knijpen :')
disclaimer
pi_144564997
quote:
Hilz gefeliciteerd! *O*

Oh boy! :o :X

De kraam dus lekker inseinen dat die met een kwartier weer terug op de stoep staat :r

Hier kwam de buurvrouw binnendenderen en nam zo Rienk van me over ;( ik was er zo flabbercasted van dat ik alleen de kraam maar zielig aankon kijken. En die lamme muts zei er niks van.

Mocht deze blijven zitten ga ik sowieso naar een ander bureau. Nu wil een eentje die wel van ná 1970 is :{w
M'n tweede kraam was ook al zo'n oud ding wat van de wereld niks wist. Dat wil ik echt niet nog een keer -O-
En maar blijven praten over dingen die ik dan allang weet. Mens hou gewoon je mond en ga poetsen ofzo. Of ga naar huis.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 15 september 2014 @ 21:15:25 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_144565067
pakte ze serieus gewoon je kind af vlindur???
disclaimer
pi_144565153
:o
Daar zou ik ter plekke van in huilen kunnen uitbarsten. Vol van hormonen. De onrecht enzo die ik me dan voel aangedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')