abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144566207
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat mij het meest verbaasd heeft qua ongevraagd advies is hoeveel dames er op straat/in de stad een mening over de temperatuur van jouw kind op nahouden :')
Serieus? Wat zeggen ze dan?
"Nou nou, is dat jasje niet te dik voor dit weer?"

Ik ben namelijk nogal onzeker of ik het hele kleding aanpassen aan de temperatuur wel goed zal doen. Bij mezelf lukt het vaak niet eens en loop ik in "ongepaste" kleding, zoals een shirt met lange mouwen terwijl het 30 graden is ofzo. :')
pi_144566319
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

wat een schatje ben je ook he ♡ :+
Je kint is publiek bezit, vanaf moment dat je bevallen bent hoor je bij een inner circle waar je nu al rakelings kennis mee maakt, en waar je dan ongewenst ingezogen wordt. Een soort drijfzand, hoe harder je je verzet hoe sneller je erin wegkwijnt ;( een wereld waarin het ineens totally done is als de kassajuffrouw haar bevallingsverhaal jn geuren en kleuren aan je verteld, de bejaarde bij de bus zegt dat je kint echt een muts op moet want het is te koud (hartje zomer), dat die wildvreemde op straat je aanspreekt om te zeggen dat je kint te dun/dik/klein is. Dat men zomaar in je wagen loert en aan je kint zit. En dan advies geven he, dringende adviezen. Over opvoeding, voeding, borstvoeding, alles met voeding eigk. En alles zonder voeding ook.

En die opvoeding. Je doet het niet goed. Zo, weet je dat alvast. Dat begint vanaf dat je bevallen bent al, je verstuurd de kaartjes niet snel genoeg of juist te traag, je had zo'n hip kraamfeest moeten geven of juist iedereen je kint moeten laten vasthouden terwijl je zelf met kloppende hechtingen je stuwing ligt weg te wensen. Je had je kint wel/niet moeten vernoemen, eerder en/of later moeten beginnen met bijvoeden. Oh en borstvoeding, het is ALTIJD de schuld van borstvoeding. Geef je flesvoeding? Probeer dan een van de 700 soorten flessen/voeding waar iedereen elkaar over tegenspreekt. Je kiest wát voor een school voor je kint? :o
Wordt het niet eens tijd voor een tweede wordt moeiteloos opgevolgd door NU AL?! Door een en dezelfde persoon.

Aaaaah ouderschap ♡ gotta love it.
O+
  maandag 15 september 2014 @ 21:36:48 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_144566334
quote:

[..]

Je kint is publiek bezit, vanaf moment dat je bevallen bent hoor je bij een inner circle waar je nu al rakelings kennis mee maakt, en waar je dan ongewenst ingezogen wordt. Een soort drijfzand, hoe harder je je verzet hoe sneller je erin wegkwijnt ;( een wereld waarin het ineens totally done is als de kassajuffrouw haar bevallingsverhaal jn geuren en kleuren aan je verteld, de bejaarde bij de bus zegt dat je kint echt een muts op moet want het is te koud (hartje zomer), dat die wildvreemde op straat je aanspreekt om te zeggen dat je kint te dun/dik/klein is. Dat men zomaar in je wagen loert en aan je kint zit. En dan advies geven he, dringende adviezen. Over opvoeding, voeding, borstvoeding, alles met voeding eigk. En alles zonder voeding ook.

En die opvoeding. Je doet het niet goed. Zo, weet je dat alvast. Dat begint vanaf dat je bevallen bent al, je verstuurd de kaartjes niet snel genoeg of juist te traag, je had zo'n hip kraamfeest moeten geven of juist iedereen je kint moeten laten vasthouden terwijl je zelf met kloppende hechtingen je stuwing ligt weg te wensen. Je had je kint wel/niet moeten vernoemen, eerder en/of later moeten beginnen met bijvoeden. Oh en borstvoeding, het is ALTIJD de schuld van borstvoeding. Geef je flesvoeding? Probeer dan een van de 700 soorten flessen/voeding waar iedereen elkaar over tegenspreekt. Je kiest wát voor een school voor je kint? :o
Wordt het niet eens tijd voor een tweede wordt moeiteloos opgevolgd door NU AL?! Door een en dezelfde persoon.

HAHAHAHA, het erge is, ik WEET dit ook gewoon wel, eigenlijk :') En ach, dan valt het misschien allemaal wel mee. Ik hoop dat het een goede les is voor mijn recalcitrante ik, en dat ik gaandeweg leer om het af te laten glijden in plaats van altijd het gevecht aan te willen gaan. Ik merk al een beetje dat ik dat soms kan, hier op FOK. Heel soms! *stiekem beetje trots is*
disclaimer
pi_144566357
quote:

[..]

Hahaha! Kan dit niet in de OP? ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_144566364
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:34 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik ben namelijk nogal onzeker of ik het hele kleding aanpassen aan de temperatuur wel goed zal doen. Bij mezelf lukt het vaak niet eens en loop ik in "ongepaste" kleding, zoals een shirt met lange mouwen terwijl het 30 graden is ofzo. :')
ik heb wel eens een opmerking van een bejaarde dame gehad dat ik mn kind echt een muts op moest doen want djt was kindermishandeling :') mijn dochter had bijna een pruik zoveel haar man :D
:)
  maandag 15 september 2014 @ 21:38:11 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144566417
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:34 schreef Skittles het volgende:

[..]

Oh vooral (in mijn geval, ik had een zweterd) "is hij wel warm genoeg aangekleed? Het is veel te koud buiten!". Dat hoorde ik vaak van oude dames. En een keer een vrouw bij kruidvat die tegen S iets zei van: "ja jij bent wel te koud aangekleed he, maar mama moet het ook allemaal nog leren" }:|
pi_144566433
Ik heb ergens van iemand gelezen om in het nekje te voelen of het kind het warm genoeg heeft. Dat onthou ik maar gewoon.
  maandag 15 september 2014 @ 21:38:40 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_144566439
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik heb wel eens een opmerking van een bejaarde dame gehad dat ik mn kind echt een muts op moest doen want djt was kindermishandeling :') mijn dochter had bijna een pruik zoveel haar man :D
Dat haar van jouw oudste was wel echt epic ja, dat weet ik nog wel van toen ik nog lurkte O+
disclaimer
  maandag 15 september 2014 @ 21:39:11 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_144566461
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh vooral (in mijn geval, ik had een zweterd) "is hij wel warm genoeg aangekleed? Het is veel te koud buiten!". Dat hoorde ik vaak van oude dames. En een keer een vrouw bij kruidvat die tegen S iets zei van: "ja jij bent wel te koud aangekleed he, maar mama moet het ook allemaal nog leren" }:|
:'( Oh wat erg, ik zou echt bijten :')
disclaimer
pi_144566504
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

heb je toen ook gezegd "bemoei je er niet mee ouwetang?" Want dat is wat ik zou willen doen maar nooit zou durven!
pi_144566523
Ah ja ouderen. O+
Terwijl het zweet op mijn voorhoofd staat (want hittegolf en geen airco op m'n werk) ongegeneerd vragen om een extra deken, want het is toch wel behoorlijk frisjes. :D

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ugh, hoe kom je er toch bij dat dat soort opmerkingen goed kunnen vallen bij een moeder :{
pi_144566530
Ja, mama's moeten veel leren, maar mama's kennen hun eigen kind toch wel het best..
  maandag 15 september 2014 @ 21:41:16 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_144566572
Ik wist ook niks he skittles &risu. Niks. En binnen no time wist ik precies wanneer mijn baby het warm had, hoe ik dat kon voelen, ik wist dat hij het snel erg warm had, hoe ik dat kon voorspellen. Je leert echt snel je kind kennen, al dan niet met hulp van de kraam.
pi_144566591
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:40 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

heb je toen ook gezegd "bemoei je er niet mee ouwetang?" Want dat is wat ik zou willen doen maar nooit zou durven!
Bhehe ja dit. Dat denk je wel, maar je durft het niet te zeggen. Maar stiekem he... Oooh
  maandag 15 september 2014 @ 21:41:54 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144566612
Ja, of dat ze wel een regenjas aan moeten als het regent.
Ze smelten niet hoor :')

quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:40 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Ik ben wel eens heel erg uitgevallen ja :@ heerlijk vind ik dat, het lucht zo lekker op :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144566814
quote:

[..]

haha nah ik ga er altijd maar vanuit dat het goedbedoeld is. Ofzo :')

Iedereen geeft ook advies vanuit zn eigen referentiekader. Vraag voor de grap eens aan je moeder wanneer jij je eerste fruithapje kreeg. Ik kreeg de mijne met een week of 6, geprakte liga met sinaasappelsap. Dus geen wonder dat ze het vaak al laat vinden als wij het hebben over 6 maanden. En stel je eens voor dat het over 20 jaar normaal is om weer met 6 weken te starten dan denken wij ook bij onszelf ja daaaag dat kan niet goed zijn. Bovendien merk ik echt dat oma's ook echt moeten wennen aan hun nieuwe rol. Dat zij ineens niet meer beslissen hoe en wat. niet iedereen gaat daar even snel goed mee om.
:)
pi_144566920
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

haha nah ik ga er altijd maar vanuit dat het goedbedoeld is. Ofzo :')

Iedereen geeft ook advies vanuit zn eigen referentiekader. Vraag voor de grap eens aan je moeder wanneer jij je eerste fruithapje kreeg. Ik kreeg de mijne met een week of 6, geprakte liga met sinaasappelsap. Dus geen wonder dat ze het vaak al laat vinden als wij het hebben over 6 maanden. En stel je eens voor dat het over 20 jaar normaal is om weer met 6 weken te starten dan denken wij ook bij onszelf ja daaaag dat kan niet goed zijn. Bovendien merk ik echt dat oma's ook echt moeten wennen aan hun nieuwe rol. Dat zij ineens niet meer beslissen hoe en wat. niet iedereen gaat daar even snel goed mee om.
Ik ook! Echt, die combi ook. Dat is toch een enorme smaakexplosie voor zo'n mini :o
  maandag 15 september 2014 @ 21:48:25 #293
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144566938
Maar denken vind ik iets heel anders dan zomaar mijn kinderen vastpakken ofzo.
Daar zeg ik echt iets van. :X

Ik heb ook liga gekregen met sinaasappelsap :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 15 september 2014 @ 21:48:31 #294
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_144566947
Ik ben ook wel eens uitgevallen tegen een vreemde ja, terwijl dat helemaaaaal niet in mijn karakter zit :D

Ik stond toen met E in de apotheek te wachten, E had 2 ontstoken oren, 5e ziekte en er kwamen 4 kiezen tegelijk door. Ze was niet gelukkig :+. Staat een oude vrouw achter ons naar E te kiekeboe'en en gek te doen. Oftewel, alles uit de kast te halen om haar aan net lachen te maken. Bloedirritant maar lief bedoeld uiteraard maar mijn meiske had daar écht geen zin in dus die keek constant zo: :{ ;(. Na 10 minuten maakt ze een sneer: nou, dat kind is ook niks aan, er kan niet eens een lachje af :'). Toen heb ik gezegd: 'mijn kind lacht alleen naar leuke mensen'. Gelukkig waren we toen aan de beurt want ik voelde me wel lullig :') ;
pi_144567000
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 21:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik ben ook wel eens uitgevallen tegen een vreemde ja, terwijl dat helemaaaaal niet in mijn karakter zit :D

Ik stond toen met E in de apotheek te wachten, E had 2 ontstoken oren, 5e ziekte en er kwamen 4 kiezen tegelijk door. Ze was niet gelukkig :+. Staat een oude vrouw achter ons naar E te kiekeboe'en en gek te doen. Oftewel, alles uit de kast te halen om haar aan net lachen te maken. Bloedirritant maar lief bedoeld uiteraard maar mijn meiske had daar écht geen zin in dus die keek constant zo: :{. Na 10 minuten maakt ze een sneer: nou, dat kind is ook niks aan, er kan niet eens een lachje af :'). Toen heb ik gezegd: 'mijn kind lacht alleen naar leuke mensen'. Gelukkig waren we toen aan de beurt want ik voelde me wel lullig :')
_O- _O-

Ik vind hem geniaal ^O^

Ik vind zulke mensen sowieso irritant. Flikker op, ik ga toch ook niet zo debiel tegen jou doen? Laat m'n kind met rust :{w
  maandag 15 september 2014 @ 21:50:29 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_144567052
quote:

Ik stond toen met E in de apotheek te wachten, E had 2 ontstoken oren, 5e ziekte en er kwamen 4 kiezen tegelijk door. Ze was niet gelukkig :+. Staat een oude vrouw achter ons naar E te kiekeboe'en en gek te doen. Oftewel, alles uit de kast te halen om haar aan net lachen te maken. Bloedirritant maar lief bedoeld uiteraard maar mijn meiske had daar écht geen zin in dus die keek constant zo: :{. Na 10 minuten maakt ze een sneer: nou, dat kind is ook niks aan, er kan niet eens een lachje af :'). Toen heb ik gezegd: 'mijn kind lacht alleen naar leuke mensen'. Gelukkig waren we toen aan de beurt want ik voelde me wel lullig :')
Awww! En tevens _O- :')
Dat soort mensen _O-
Doet me denken aan een simpel uitziend type die allemaal gekke bekken naar een gorilla in de dierentuin aan het trekken was. Toen dat beest gewoon zo bleef terugkijken: :{ slingerde ze er een "wat een saaie aap is dat zeg, die doet helemaal niks grappigs" uit. Dat niveau. O+
disclaimer
pi_144567094
quote:

Ik stond toen met E in de apotheek te wachten, E had 2 ontstoken oren, 5e ziekte en er kwamen 4 kiezen tegelijk door. Ze was niet gelukkig :+. Staat een oude vrouw achter ons naar E te kiekeboe'en en gek te doen. Oftewel, alles uit de kast te halen om haar aan net lachen te maken. Bloedirritant maar lief bedoeld uiteraard maar mijn meiske had daar écht geen zin in dus die keek constant zo: :{ ;(. Na 10 minuten maakt ze een sneer: nou, dat kind is ook niks aan, er kan niet eens een lachje af :'). Toen heb ik gezegd: 'mijn kind lacht alleen naar leuke mensen'. Gelukkig waren we toen aan de beurt want ik voelde me wel lullig :') ;
:D _O_
pi_144567101
Ik verhuis naar beneden, ik heb honger :')

Tot in het volgende topic ;)
  maandag 15 september 2014 @ 21:51:47 #299
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144567127
Als je dat doet bij aapjes kom je ook vanzelf wel bokito tegen :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 15 september 2014 @ 21:52:27 #300