abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144473283
WEG MET ZEURPIETEN!

Deel 1: NWS / Winkels worstelen met de toekomst van Zwarte Piet

quote:
Grootwinkelbedrijven als HEMA, Bijenkorf, Albert Heijn (AH) en Bart Smit worstelen met de uitmonstering van Zwarte Piet en de winkelinrichting in de sinterklaasperiode.

De voorbereidingen voor de belangrijke verkoopperiode zijn begonnen en zijn voor vele winkelketens reden aanpassingen te doen. Wat die wijzigingen zijn, houden zij echter voor zich. AH en Bart Smit zeggen geen onderdeel te willen worden van het maatschappelijke debat over Zwarte Piet.

HEMA zegt de discussie rond Zwarte Piet op de voet te volgen. 'Vooruitlopend op welke uitkomst dan ook, hebben we besloten om voor dit jaar nog vast te houden aan Sint en Piet', aldus het concern. 'Wel zijn enkele aanpassingen gedaan aan verpakkingen'.

Claim actiecomité
Het bedrijf gaat niet in op een claim van het Actiecomité Malle Piet dat 'volgend jaar het hele assortiment Zwarte Piet-vrij zal zijn'. Initiatiefnemer Marc Nelissen stelt dat de verkoopdirecteur van HEMA dat in een e-mail aan hem zou hebben beloofd.

Volgens Nelissen, opsteller van het Malle Piet Manifest, zou HEMA positief staan tegenover zijn initiatief om de Pieten voortaan in allerhande kleuren te schminken. 'Ik ben lelieblank, maar terugblikkend besef ik dat sommige mensen zich gekwetst kunnen voelen door Zwarte Piet', verduidelijkt Nelissen zijn streven naar verandering.

Cadeaupapier
De middenstand is volgens fabrikanten van geschenkpapier nog niet zo ver om Zwarte Piet in de ban te doen. De bestellingen voor cadeaupapier met Sint én Zwarte Piet komen gewoon binnen, bevestigt directeur Dave Adriaans van Decoma Verpakkingen in Lieshout. 'We merken geen verandering in bestellingen van onze klanten.'

Bijenkorf zegt dat de klimpieten als vanouds de lichthal van de vestiging in Amsterdam zullen sieren. Het uiterlijk van Zwarte Piet wordt volgens de Bijenkorf aangepast in lijn met aanbevelingen van Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed. Hoe de pieten er uit moeten zien, blijft echter onduidelijk. Dat centrum pleit na onderzoek voor kleinschalige experimenten en aanpassingen, onder meer in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)an-Zwarte-Piet.dhtml

http://fok.nl/666251

quote:
De voortdurende discussie over Zwarte Piet heeft de HEMA nu al doen besluiten om de knecht van Sinterklaas in de ban te doen. Dat schrijft Het Parool dinsdag op basis van een intern bedrijfsbericht.

Verpakkingen van sinterklaasartikelen worden aangepakt en volgend jaar verdwijnen ook alle chocoladefiguren van Zwarte Piet. Dat kon nu niet meer omdat de inkoop van dit jaar al is gedaan. De HEMA was dinsdagmiddag niet direct bereikbaar voor commentaar.

PVV-leider Geert Wilders laat naar aanleiding van het artikel weten voortaan niet meer bij HEMA te winkelen. "Voor mij geen HEMA meer", zegt hij op Twitter.

Sinds vorig jaar wordt de discussie over het al dan niet veranderen van het uiterlijk van Zwarte Piet in alle hevigheid gevoerd. Criticasters vinden dat de figuur racistisch is en de traditie achterhaald.

Facebooksites ploppen uit de grond!

https://www.facebook.com/(...)HEMA/710113499069520

Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven'

Hier verder.

Roetpieten de oplossing?
Zonder wrijving geen glans
pi_144473304
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik ben verre van een racist :)
Dat lijkt me ook weer wat overdreven.
pi_144473321
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zie ginds komt de vluchtelingen boot uit Afrika al aan
Hij brengt ons asiel zoekers en criminelen
Ik zie ze als staan
Hoe huppelen de tasjes rovers
Het dek op een neer
Hoe gaan de UWV briefjes al heen en al weer

De zwarte staan te lachen en roepen ons reeds toe
wij nemen jullie land over
En weten al Hoe
3,5 voor de moeite. Volgende keer meer je best doen hoor. Jammer, geen sticker verdient.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_144473332
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:35 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook weer wat overdreven.
Ik heb zo mijn politiek voorkeur. Maar racistisch ben ik zeker niet.
pi_144473377
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 22:32 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Het wrange is natuurlijk dat, had quincy en kornuiten er niet zo hard en met een gestrekt been erin gegaan, ze vanzelf "hun zin" hadden gekregen.

Ieder jaar veranderen ze wel iets, soms werkt het, soms niet, maar je komt er vanzelf op een natuurlijke manier.

Mensen zijn gaan reageren op de agressieve manier waarmee de boodschap verkondigt werd, "je past het nu aan, of anders!!!!"
Tel daarbij op het gemak waarmee miljoenen Nederlanders, getint en blank!, als racist worden weg gezet en je hebt het feest compleet.

Je ziet het hier toch ook? "ludiek" de sint aanvallen voor de ogen van 1000den kinderen zien ze als geoorloofd en "geweldloos protest"

Ieder voorval slepen ze erbij om hun gelijk te halen, bijvoorbeeld die papuavrouw op de maliebaan.
Was natuurlijk helemaal fout en niet goed te praten.

Wel is het zo dat in de miljoenengroep van Nederlandse pro-piet fans, mensen zitten uit alle lagen van de bevolking, dus helaas ook de minder ontwikkelde.

Het enige wat ze nu bereiken is dat het sintfeest MET zwarte piet nog voor jaren en jaren gevierd gaat worden zoals het altijd was, juist nu.
Helemaal mee eens.
pi_144473437
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik ben verre van een racist :)
Ik kwam dit ergens tegen en dacht, laat ik het eens kopieren in dit topic :)
okee.. dus je vindt het ook smerig
pi_144473502
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

okee.. dus je vindt het ook smerig
Smerig? Ik hou van grove humor. Maakt me geen reet uit over wat het dan gaat. Nu klopt er van dit liedje geen ene moer dus echt serieus te nemen valt het niet.
pi_144473585
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Smerig? Ik hou van grove humor. Maakt me geen reet uit over wat het dan gaat. Nu klopt er van dit liedje geen ene moer dus echt serieus te nemen valt het niet.
Je vind het leuk en je snapt niet dat het helemaal niet leuk is ?
pi_144473713
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

3,5 voor de moeite. Volgende keer meer je best doen hoor. Jammer, geen sticker verdient.
Veel te genereus: bij lange na niet het juiste aantal lettergrepen, taalfouten, typfouten en geen rijm. Dat is gewoon een 0. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144473931
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je vind het leuk en je snapt niet dat het helemaal niet leuk is ?
:O
pi_144473941
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Veel te genereus: bij lange na niet het juiste aantal lettergrepen, taalfouten, typfouten en geen rijm. Dat is gewoon een 0. ;)
Tja, ik heb betere gezien.

Vroeger op de lagere school zongen we altijd,

Daar hoog in de bergen daar woont sinterklaas
Die smeerde zijn reet in met zwitserse kaas
......

Verder vergeten, ook geen idee waar het vandaan kwam, maar het was echt niet racistisch of discriminerend bedoeld tegen de Zwitsers.
pi_144474137
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:57 schreef Iblardi het volgende:

[..]

[..]

De uitzondering ter bevestiging van de regel.
pi_144474222
Rutger trekt baard van Sinterklaas af:
OOHH OOHH WAT EEN GEWELD!!!

Vrij ludieke actie.
pi_144474392
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker...... mensen afzeiken vanwege hun afkomst...
Deed Wilders ook met "minder Marokkanen" en achteraf gaan liegen dat hij niet iedereen bedoelt, maar alleen de foute jongeren.
Onzin. Het is nu eenmaal een statistisch feit dat er veel meer criminelen zijn onder de importMarokkanen en dat minder Marokkanen dus ook tot minder problemen leidt. Je weet wel: selectie van laaggeschoolde arbeiders die het vuile werk doen, dus selectie van onderklasse. Dit in contrast met bijv. de Bosnische immigranten die vooral uit de bovenklasse komen en die het logischerwijze beter doen dan de modale Nederlander. Met de nationaliteit heeft het geen fuck te maken, dat heb ik jou eerder vandaag al uitgelegd maar jij leest nogal slecht als het jou uitkomt. Het was volstrekt duidelijk dat Wilders niet stelde dat alle Marokkanen rotte appels zijn en dat de brave Marokkanen dus geen reden hebben om zich beledigd te voelen, het was eveneens volstrekt duidelijk dat Wilders hen niet weg wil sturen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 13-09-2014 00:12:09 ]
#NoDAPL
pi_144474465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:59 schreef Ceberut het volgende:
Rutger trekt baard van Sinterklaas af:
OOHH OOHH WAT EEN GEWELD!!!

Vrij ludieke actie.
Kom je met je poten aan iemand?

X ja
0 nee

Geweld dus, leuker kan ik het niet maken, makkelijker ook niet.

Edit,

Ook absoluut niet goed te praten trouwens, jammer dat een paar stevige kerels hem niet naar buiten brachten en die mijter stopten daar waar de zon niet schijnt.

wel leuk die donkere kindjes die daar vol ontzag naar zwarte piet zaten te kijken, zo schattig.
pi_144474507
Ter informatie, het is nu reeds tientallen (50-60 als ik me goed herinner) gebeurd dat de nationaliteit is afgepakt. De verantwoordelijke bewindspersoon vertelde dit laatst trots off the record tegen een journalist. Nu mag het helaas enkel nog voor meerdere zeer zware misdrijven.
#NoDAPL
pi_144474541
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onzin. Het is nu eenmaal een statisch feit dat er veel meer criminelen zijn onder de importMarokkanen
dat is een feit, maar het is ook een feit dat wilders dit feit misbruikt om voortdurend bevolkingsgroepen af te zeiken, te minachten te criminaliseren en in dit geval zat Wilders zijn aanhang op te zwepen tot etnische haat. Typisch volksmennertje,, een haatiman
pi_144474746
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:05 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Kom je met je poten aan iemand?

X ja
0 nee

Geweld dus, leuker kan ik het niet maken, makkelijker ook niet.

Edit,

Ook absoluut niet goed te praten trouwens, jammer dat een paar stevige kerels hem niet naar buiten brachten en die mijter stopten daar waar de zon niet schijnt.

wel leuk die donkere kindjes die daar vol ontzag naar zwarte piet zaten te kijken, zo schattig.

Ik neem aan dat dit een ironische manier was om te laten zien hoe 'leuk' het is als je voor die kindjes het feest verpest. Niet doen dus, NederSurinamers.
#NoDAPL
pi_144474767
quote:

[..]

Onzin. Het is nu eenmaal een statistisch feit dat er veel meer criminelen zijn onder de importMarokkanen en dat minder Marokkanen dus ook tot minder problemen leidt. Je weet wel: selectie van laaggeschoolde arbeiders die het vuile werk doen, dus selectie van onderklasse. Dit in contrast met bijv. de Bosnische immigranten die vooral uit de bovenklasse komen en die het logischerwijze beter doen dan de modale Nederlander. Met de nationaliteit heeft het geen fuck te maken, dat heb ik jou eerder vandaag al uitgelegd maar jij leest nogal slecht als het jou uitkomt. Het was volstrekt duidelijk dat Wilders niet stelde dat alle Marokkanen rotte appels zijn en dat de brave Marokkanen dus geen reden hebben om zich beledigd te voelen, het was eveneens volstrekt duidelijk dat Wilders hen niet weg wil sturen.
Juist, maarre... Wat doet dit hier?
pi_144474830
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat is een feit, maar het is ook een feit dat wilders dit feit misbruikt om voortdurend bevolkingsgroepen af te zeiken, te minachten te criminaliseren en in dit geval zat Wilders zijn aanhang op te zwepen tot etnische haat. Typisch volksmennertje,, een haatiman
Hij is een volksmenner, of dat hij de hele groepen afzeikt weet ik niet, hij is nu eenmaal die liever niet met meel in de mond spreekt dus vertelt hij niet elke keer "maar er zijn natuurlijk ook veel Marokkanen die het prima doen, zij zijn van harte welkom...". Dat deed hij in het begin trouwens wel nog regelmatig, toen benadrukte hij vaak dat het hem enkel te doen is om de rotte appels.
#NoDAPL
pi_144474840
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:12 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Juist, maarre... Wat doet dit hier?
Zomaar een gek idee, je kan even op het citaat klikken en zien waar dat citaat stond. :?
#NoDAPL
pi_144475874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zomaar een gek idee, je kan even op het citaat klikken en zien waar dat citaat stond. :?
Ja, het begon met een behoorlijk zwak "sinterklaasliedje", wat Bosnie, PVV,Wilders en marokanen ermee te maken hebben met zwarte piet, is mij een raadsel, maar goed leef je uit.
pi_144475971
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:42 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, het begon met een behoorlijk zwak "sinterklaasliedje", wat Bosnie, PVV,Wilders en marokanen ermee te maken hebben met zwarte piet, is mij een raadsel, maar goed leef je uit.
Lees wat beter het citaat wat ik keurig in mijn reactie plaatste en je begrijpt het hopelijk wel, of je begrijpt dan hopelijk dat je die vraag aan de verkeerde persoon stelt aangezien ik slechts reageerde op de persoon die het aansneed. Prima trouwens dat hij dat deed, ik heb daar i.t.t. jou geen probleem mee.
#NoDAPL
pi_144476147
Door die hele liedjes affaire wordt daarmee niet het vieren op traditionele wijze veel meer gestimuleerd dan ooit? btw valt me nog mee dat Anouk niet de songwriter is lol.
pi_144476296
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:21 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En ondertussen hebben we in Nederland geen zwarte ministers en een zwarte minister-president zou onbespreekbaar zijn.
We hebben best veel "zwarte" (jouw woordkeuze, ik zou spreken over donkergekleurde mensen, zwart zijn ze niet en het slaat bovendien slechts op de kleur van hun huid, een mens kan geen kleur zijn) parlementariërs gehad, geen een van hen was ministeriabel. Wel zaten er fraudeurs tussen en mensen die gewoon weg onvoldoende intelligent waren en onvoldoende ervaring hadden voor zo'n baan. Dat is zeker ook de schuld van de "blanke" Nederlanders? :')

quote:
De rollen tussen zwart en blank wordt door middel van dit "kinderfeestje" aan kinderen duidelijk gemaakt. Deze geïndoctrineerde kinderen vormen de maatschappij van de toekomst.
Ik garandeer je dat het op mijn perceptie geen enkele invloed heeft gehad. De Antilliaan op mijn school die mensen bedreigde en sloeg - de tweede allochtonen die ik tegenkwam in mijn leven - daarentegen wel. ;)
Serieus, jij schoffeert alle autochtone Nederlanders met deze domme insinuatie (dat ze donker gekleurde mensen als minderwaardig zouden gaan zien omdat ZP toevallig zwart geschminkt is) en jij disqualificeert jezelf met deze insinuatie voor deze discussie.
#NoDAPL
pi_144476312
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:52 schreef MakkieR het volgende:
Door die hele liedjes affaire wordt daarmee niet het vieren op traditionele wijze veel meer gestimuleerd dan ooit? btw valt me nog mee dat Anouk niet de songwriter is lol.
Misschien TVoH maar eens een sinterklaasmedley gaan doen? :)
#NoDAPL
pi_144476375
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees wat beter het citaat wat ik keurig in mijn reactie plaatste en je begrijpt het hopelijk wel, of je begrijpt dan hopelijk dat je die vraag aan de verkeerde persoon stelt aangezien ik slechts reageerde op de persoon die het aansneed. Prima trouwens dat hij dat deed, ik heb daar i.t.t. jou geen probleem mee.
Ik weet dat je slechts reageerde en waarop, waarom ik daar problemen mee zou hebben is mij een raadsel.

Komt uit het vorige deel, vandaar dat ik even confuus was, dacht je even te waarschuwen dat je, per ongeluk in het verkeerde topic zat, niet dus.

Excuus, was goed bedoeld.
pi_144477073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:33 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Word je een karikatuur van een zwarte man als door de schoorsteen gaat?
Nee, ik bedoel dat je geen neger wordt als je door een schoorsteen (of een kolenmijn) zwart wordt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144477110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:02 schreef cempexo het volgende:
Het is steeds logischer dat Hollanders uit Nederland vertrekken. Ik krijg vergeleken met 2013 wekelijks plm 250% per week meer verzoeken om informatie. Effectief vertrekken er daadwerkelijk 175-200%.

Vooral van de hoogopgeleiden die netto meer geld willen overhouden doen het goed. Noorwegen is zeer in trek. Werkloosheid is thans 3,1%. Inkomen is 20-40% hoger dan in Nederland, zelfde job en werkuren. Noorwegen is geen EU land.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ken_miljonair__.html
Goed idee dat de Hollanders uit Nederland vertrekken. Hoe meer hoe liever.
Blijft er meer over voor de andere Nederlanders.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144478063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zeker, een half procent. En sinds ruim 2 jaar de AA+ status. Proficiat.

http://www.telegraaf.nl/b(...)krachtcijfers__.html

En hier voor jou het goede nieuws voor nog meer nieuwe Nederlanders:

Immigratie naar Nederland:

2000 t/m 2009

aantal 1.186.197 - gemiddeld 118.629

2010 - 154.432
2011 - 162.962
2012 - 158.374
2013 - 164.772
2014 - 175.000 (verwachting)

Aantal 810.540 (opleidingsniveau: geen informatie beschikbaar)

* Totaal generaal 2.001.737 immigranten *

Ruil eens 1 miljoen belastingbetalers in voor 1 miljoen uitkeringstrekkers, dat kost de economie structureel 35 miljard per jaar en de overheid ongeveer de helft van dat bedrag.

En het laatste nieuws: Nederland groeit ook dit jaar weer dankzij de 24.000 nieuwe Nederlanders

http://www.elsevier.nl/Ne(...)ten-de-weg-1574182W/

[ Bericht 20% gewijzigd door cempexo op 13-09-2014 06:18:08 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144478262
Weet je wat het ergste is van de hele Pietendiscussies en het aanpassen van alle Sinterklaasliedjes die de kinderen verplicht opnieuw moeten leren?
Het feit dat kinderen straks gaan geloven dat je huidskleur bepaald of iemand belangrijker mag zijn of niet.

Toen ik als kind op de basisschool kwam, was alles me heel goed uitgelegd. Alle kinderen in je klas waren even belangrijk. Niemand mocht de baas spelen over een ander, want iedereen was gelijk.
Ik had de meeste jaren 2 donkere klasgenootjes, maar over huidskleur werd niet eens gesproken. Het kwam simpelweg niet eens in ons hoofd op dat je daarom belangrijker of minder belangrijker zou zijn.

Redenen waarom jij jezelf of anderen soms toch belangrijker vond dan de rest, was omdat je goed kon voetballen, stoerder was of meer meisjes durfde te versieren. Maar niet je huidskleur, daar werd niet eens over gesproken.

De belangrijkste persoon was de meester of juf. Ik heb zowel meesters als juffen gehad, maar die waren altijd even belangrijk. Daar luisterde je gewoon naar. Er werd ons, door ouders, leraren of andere mensen, nooit verteld dat het uitmaakte of de meester of juf een donkere huidskleur had, want ook dat was gewoon logisch.

Ook naar de conciërge luisterde je, maar je wist al heel snel dat die minder belangrijk was dan de juf of meester. De conciërge was de aardige man (altijd mannelijke conciërges gehad) die aan het begin van de ochtend en middag altijd koffie en thee zette voor alle juffen en meesters. En als we op een dag een overhoring of dictee hadden, dan kopieerde hij altijd de opgaven voor de juf of meester.

En dat was goed. Het was maar goed dat die man altijd zo aardig was om alle juffen en meesters te helpen. Wij hadden toevallig altijd een blanke conciërge, maar als hij donker was geweest dan was hij precies dezelfde aardige man die alle juffen en meesters hielp.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar volgende maand wanneer alle sinterklaasliedjes aangepast zijn en de kinderen op de basisschool de liedjes verplicht opnieuw moeten leren, dan wordt hun ineens het tegenovergestelde geleerd. Zwarte Piet is dan geen helper of knecht meer omdat hij zwart is. Hij is net zo belangrijk als Sinterklaas en vooral niet minder belangrijk omdat hij een donkere huidskleur heeft.

Kinderen leren op die manier dat je huidskleur bepaald of je belangrijker mag zijn dan een ander of niet.

Dit zal (laten we dat in elk geval hopen) niet door hun school zelf zo uitgelegd worden. Daar zijn ze nu al vast smoesjes aan het bedenken om de kinderen uit te kunnen leggen waarom ze ineens andere liedjes moeten leren. En waarom het slecht is als ze toch de liedjes zingen die ze al die jaren eerder wel mochten zingen.

Maar kinderen zijn al heel vroeg in staat om bij andere mensen op te pikken waarom iets goed of juist slecht zou zijn. Er hoeft in een klas maar 1 radicale anti of pro zwartepietouder te zitten en binnen de kortste keer praat de hele klas er met elkaar over.
En ineens leert een hele klas dat huidskleur belangrijk is en dat het eigenlijk gemeen is als een donkere conciërge koffie moet zetten voor alle juffen en meesters. Waarom doen de blanke juffen of meesters dat niet zelf? En waarom zetten zij eigenlijk nooit koffie voor die arme donkere conciërge?

En daarom zal dit pietendebat en alle maatregelen die door de maatschappelijke instanties genomen worden om racisme/discriminatie te voorkomen, er juist voor zorgen dat er veel meer onbegrip, woede, racisme en discriminatie gekweekt gaat worden.

En alle kinderen worden als eerste de dupe van deze discussie die door idioten in beide kampen gevoerd word. En van alle maatregelen die met de beste intenties doorgevoerd gaan worden of al doorgevoerd zijn.
pi_144478284
quote:

[..]

Wat een bullshit. Ga even onversneden discriminatie goedpraten. Niet voor niets was heel Nederland in shock na zijn uitspraken. Niet voor niets houdt Wilders zich nu relatief rustig. Het liet het achterste van zijn tong zien en dat jij die uitspraken tracht te nuanceren of te verdedigen zegt heel veel over je. Mij hoor je ook niet de uitspraken van een Khoulani nuanceren. Het zijn smerige denkwijzen waarmee fatsoenlijke mensen niet geassocieerd willen worden. Nog los van het feit dat minder autochtonen ook minder criminaliteit betekent. Dus dat is geen valide argumentatie voor zijn oorlogsretoriek.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mutant01 op 13-09-2014 08:18:52 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_144478830
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Weet je wat het ergste is van de hele Pietendiscussies en het aanpassen van alle Sinterklaasliedjes die de kinderen verplicht opnieuw moeten leren?
Het feit dat kinderen straks gaan geloven dat je huidskleur bepaald of iemand belangrijker mag zijn of niet.

Toen ik als kind op de basisschool kwam, was alles me heel goed uitgelegd. Alle kinderen in je klas waren even belangrijk. Niemand mocht de baas spelen over een ander, want iedereen was gelijk.
Ik had de meeste jaren 2 donkere klasgenootjes, maar over huidskleur werd niet eens gesproken. Het kwam simpelweg niet eens in ons hoofd op dat je daarom belangrijker of minder belangrijker zou zijn.

Redenen waarom jij jezelf of anderen soms toch belangrijker vond dan de rest, was omdat je goed kon voetballen, stoerder was of meer meisjes durfde te versieren. Maar niet je huidskleur, daar werd niet eens over gesproken.

De belangrijkste persoon was de meester of juf. Ik heb zowel meesters als juffen gehad, maar die waren altijd even belangrijk. Daar luisterde je gewoon naar. Er werd ons, door ouders, leraren of andere mensen, nooit verteld dat het uitmaakte of de meester of juf een donkere huidskleur had, want ook dat was gewoon logisch.

Ook naar de conciërge luisterde je, maar je wist al heel snel dat die minder belangrijk was dan de juf of meester. De conciërge was de aardige man (altijd mannelijke conciërges gehad) die aan het begin van de ochtend en middag altijd koffie en thee zette voor alle juffen en meesters. En als we op een dag een overhoring of dictee hadden, dan kopieerde hij altijd de opgaven voor de juf of meester.

En dat was goed. Het was maar goed dat die man altijd zo aardig was om alle juffen en meesters te helpen. Wij hadden toevallig altijd een blanke conciërge, maar als hij donker was geweest dan was hij precies dezelfde aardige man die alle juffen en meesters hielp.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar volgende maand wanneer alle sinterklaasliedjes aangepast zijn en de kinderen op de basisschool de liedjes verplicht opnieuw moeten leren, dan wordt hun ineens het tegenovergestelde geleerd. Zwarte Piet is dan geen helper of knecht meer omdat hij zwart is. Hij is net zo belangrijk als Sinterklaas en vooral niet minder belangrijk omdat hij een donkere huidskleur heeft.

Kinderen leren op die manier dat je huidskleur bepaald of je belangrijker mag zijn dan een ander of niet.

Dit zal (laten we dat in elk geval hopen) niet door hun school zelf zo uitgelegd worden. Daar zijn ze nu al vast smoesjes aan het bedenken om de kinderen uit te kunnen leggen waarom ze ineens andere liedjes moeten leren. En waarom het slecht is als ze toch de liedjes zingen die ze al die jaren eerder wel mochten zingen.

Maar kinderen zijn al heel vroeg in staat om bij andere mensen op te pikken waarom iets goed of juist slecht zou zijn. Er hoeft in een klas maar 1 radicale anti of pro zwartepietouder te zitten en binnen de kortste keer praat de hele klas er met elkaar over.
En ineens leert een hele klas dat huidskleur belangrijk is en dat het eigenlijk gemeen is als een donkere conciërge koffie moet zetten voor alle juffen en meesters. Waarom doen de blanke juffen of meesters dat niet zelf? En waarom zetten zij eigenlijk nooit koffie voor die arme donkere conciërge?

En daarom zal dit pietendebat en alle maatregelen die door de maatschappelijke instanties genomen worden om racisme/discriminatie te voorkomen, er juist voor zorgen dat er veel meer onbegrip, woede, racisme en discriminatie gekweekt gaat worden.

En alle kinderen worden als eerste de dupe van deze discussie die door idioten in beide kampen gevoerd word. En van alle maatregelen die met de beste intenties doorgevoerd gaan worden of al doorgevoerd zijn.
Plus tien voor u, heer.
pi_144478981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We hebben best veel "zwarte" (jouw woordkeuze, ik zou spreken over donkergekleurde mensen, zwart zijn ze niet en het slaat bovendien slechts op de kleur van hun huid, een mens kan geen kleur zijn) parlementariërs gehad, geen een van hen was ministeriabel. Wel zaten er fraudeurs tussen en mensen die gewoon weg onvoldoende intelligent waren en onvoldoende ervaring hadden voor zo'n baan. Dat is zeker ook de schuld van de "blanke" Nederlanders? :')
Grappig dat je begint over parlementariërs, die heb ik duidelijk niet genoemd. Hoe je de discussie ook meteen naar fraudeurs trekt, laat ook zien dat ZP op jouw perceptie wel degelijk invloed heeft gehad.

quote:
Ik garandeer je dat het op mijn perceptie geen enkele invloed heeft gehad. De Antilliaan op mijn school die mensen bedreigde en sloeg - de tweede allochtonen die ik tegenkwam in mijn leven - daarentegen wel. ;)
Serieus, jij schoffeert alle autochtone Nederlanders met deze domme insinuatie (dat ze donker gekleurde mensen als minderwaardig zouden gaan zien omdat ZP toevallig zwart geschminkt is) en jij disqualificeert jezelf met deze insinuatie voor deze discussie.
Ik zie dat je zwart vooral met negatieve zaken associeert. Hoe zou dat toch komen.
pi_144479074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Verkeerde insteek.

Het gaat er juist om om kinderen niet foute dingen aan te leren in de eerste plaats. Door kinderen te indoctrineren met het idee dat blank hoger staat dan zwart, geef je hen al een verkeerd wereldbeeld. Alsof zwarte kinderen per definitie minder waard zouden zijn dan blanke kinderen.

Door de verhoudingen tussen Sint en Piet recht te trekken, geef je kinderen een wat evenrediger wereldbeeld.

Een donkere huidskleur staat niet gelijk aan ondergeschikt. Dat is de vernieuwde boodschap.
pi_144479811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:49 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Verkeerde insteek.

Het gaat er juist om om kinderen niet foute dingen aan te leren in de eerste plaats. Door kinderen te indoctrineren met het idee dat blank hoger staat dan zwart, geef je hen al een verkeerd wereldbeeld. Alsof zwarte kinderen per definitie minder waard zouden zijn dan blanke kinderen.

Door de verhoudingen tussen Sint en Piet recht te trekken, geef je kinderen een wat evenrediger wereldbeeld.

Een donkere huidskleur staat niet gelijk aan ondergeschikt. Dat is de vernieuwde boodschap.
quote:
Een donkere huidskleur staat niet gelijk aan ondergeschikt.
Precies.

Daarom is een zwarte Zwarte Piet helemaal geen probleem.

Behalve voor (vooral zwarte) mensen die die boodschap nog (steeds) niet kunnen bevatten.
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:50:52 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_144479851
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Precies.

Behalve voor (vooral zwarte) mensen die die boodschap nog (steeds) niet kunnen bevatten.
Stroman. Dat zwarte Piet zwart is, is inderdaad geen probleem. Dat hij een gekke negerkarikatuur is en een knecht wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144479853
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Precies.

Een, met de nadruk op 'een' zwarte piet is geen probleem. Jaar in, jaar uit door middel van een toneelstuk de rollen bevestigd krijgen is wel een probleem als de Sint altijd blank is en de knecht altijd zwart.

De oplossing is ofwel variatie (ook blanke pieten, zwarte hulpsinterklazen), ofwel het afschaffen van ZP en overgaan naar regenboog- en.of roetpieten.
pi_144480159
Wat ik elk jaar in Den Haag zie bij de intocht van Sint zijn voor het merendeel witte mannen en vrouwen die zich verkleden en schminken als Zwarte Piet.

Ook lopen er tussendoor altijd zwarte / bruine Zwarte Pieten mee.

Samen zijn het Zwarte Pieten die overduidelijk geen enkel spoor van onderdrukking / onderdanigheid / discriminatie / racisme / angst met zich meedragen en / of uitstralen.

Van het publiek is zeker 50% donker (allochtoon) en die staan samen met de witte / licht getinte mensen met veel plezier , lol en blijdschap Sint en de Zwarte Pieten toe te juichen.

Plezier en lol en een kinderfeest : dat is , en was al sinds mijn jeugd (ik ben veertiger) het Sinterklaasfeest in Den Haag.

En ik denk dat het niet(s) veel verschilt van hoe het elders wordt gevierd.

Er zijn in dit land wel belangrijker zaken te vinden waar veel , veel grotere vraagtekens bij gezet kunnen worden en verandering in zou kunnen / moeten komen.

Maar dat is mijn mening.
pi_144480397
kunnen we geen crossdressend homostelletje maken van piet en sint? dan is piet gewoon zwart van de darkroom. en weten we ook waarom sint een jurk aanheeft.
pi_144480935
SOEWARTE PIET IES RASIESME
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_144480967
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:57 schreef 2Happy4U het volgende:
SOEWARTE PIET IES RASIESME
Maar even serieus. Waarom bespreken we dit het hele jaar door?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_144481429
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:59 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dit is de grootste crisis in Nederland sinds jaren.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 13:09:12 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144482285
Dit soort discussies trekken altijd Ultra politiek correcte kwasten aan die wel even voor een grote groep mensen gaat bepalen wat er racistisch is, en wat niet kan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144482300
quote:

[..]

Omdat het in het nieuws is.
pi_144482391
In het middenoosten woedt een etnische oorlog en worden duizenden mensen gedood en/of onthoofd, in Oekraïne is een bloedige opstand aan de gang, een Ebola-uitbraak teistert west-Afrika, in Libië heerst totale anarchie, in de CAR komen mensen om van de honger en kogels.

En waar hebben ze het in Nederland het hele jaar over? Zwarte Piet :')
Say what?
pi_144482486
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:14 schreef UpsideDown het volgende:
In het middenoosten woedt een etnische oorlog en worden duizenden mensen gedood en/of onthoofd, in Oekraïne is een bloedige opstand aan de gang, een Ebola-uitbraak teistert west-Afrika, in Libië heerst totale anarchie, in de CAR komen mensen om van de honger en kogels.

Valt wel mee, het nieuws is meestal niet gericht op maar één topic tegelijk , net zomin als dit forum. Je kan moeilijk ieder topic laten vallen zodra er "belangrijkere" onderwerpen komen.
Racist
pi_144483001
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:30 schreef Bluesdude het volgende:
Je weet dat je zelf een kinderfeestverzieker ben door zo fanatiek die kwestie levend te houden ?
En te doen alsof er groot onheil aanstaande is met veranderende ZP-opvattingen ?
Is dit de nieuwste discussietechniek in NWS of zo? Als je ageert tegen moslimextremisme en de slechte integratie van moslims in Nederland ben je zelf de veroorzaker van het probleem. Als je ageert tegen de Zwarte Piet-hetze ben je zelf degene die het feest verziekt.

De wereld op z'n kop.
pi_144483009
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Is dit de nieuwste discussietechniek in NWS of zo? Als je ageert tegen moslimextremisme en de slechte integratie van moslims in Nederland ben je zelf de veroorzaker van het probleem. Als je ageert tegen de Zwarte Piet-hetze ben je zelf degene die het feest verziekt.

De wereld op z'n kop.
Stropop op z'n kop.
pi_144483052
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:14 schreef UpsideDown het volgende:

Vrij logisch, de ZP-kwestie speelt in Nederland. Natuurlijk gaan we het hier over ZP hebben.
pi_144483114
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort discussies trekken altijd Ultra politiek correcte kwasten aan die wel even voor een grote groep mensen gaat bepalen wat er racistisch is, en wat niet kan.
Yup, even aan de medemens laten zien dat zij zooooo ontzettend goed zijn. Lekker met de ene hand in elke post iedereen voor racist uitmaken, terwijl in de andere hand de heftig kloppende moraalpaal opzwelt tot enorme proporties :P
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 13:43:01 #52
pi_144483124
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vrij logisch, de ZP-kwestie speelt in Nederland. Natuurlijk gaan we het hier over ZP hebben.
We hebben genoeg andere zaken die onze aandacht verdienen, zoals dat mailtje dat onterecht naar een sollicitant is verstuurd waarin stond dat hij niet aangenomen was omdat 'ie gekleurd was. Dát is racisme.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144483152
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

We hebben genoeg andere zaken die onze aandacht verdienen, zoals dat mailtje dat onterecht naar een sollicitant is verstuurd waarin stond dat hij niet aangenomen was omdat 'ie gekleurd was. Dát is racisme.
Symptoombestrijding is natuurlijk belangrijk, maar om racisme uit te bannen moeten we verder kijken dan het oppervlak.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 13:46:27 #54
pi_144483224
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:44 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Symptoombestrijding is natuurlijk belangrijk, maar om racisme uit te bannen moeten we verder kijken dan het oppervlak.
Dat begin met elkaar in waarde te laten, met een minderheid je zin doordrijven is dat dus niet. Het is het schoolvoorbeeld dat de multiculturele samenleving een farce is.
pi_144483228
Verf zwarte piet maar blauw, groen of geel. Wat maakt dat nou uit? Op de lange termijn helemaal niets.

En puur om terug te zieken zou je het Kwakoefestival tegen kunnen houden. Gewoon geen vergunning meer geven. Het is tenslotte een behoorlijk racistisch feestje.

Geen zwarte piet meer en geen Kwakoe. Kon iedere partij de andere partij even lekker treiteren. Iedereen blij. Opgelost.
pi_144483277
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat begin met elkaar in waarde te laten, met een minderheid je zin doordrijven is dat dus niet. Het is het schoolvoorbeeld dat de multiculturele samenleving een farce is.
Nederland is geen farce, hoor.
Goed land om te leven.. Natuurlijk is er een boel mis... Heel normaal .. das overal ter wereld en nog wel erger.
pi_144483372
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Net wilde je racisme nog oplossen en nu vind je de feitelijke multiculturele samenleving een farce. Ik vind het niet echt met elkaar samengaan die twee uitspraken.
pi_144483457
quote:

[..]

Hangt ervan af wat je onder 'multiculturele samenleving' verstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 13:57:21 ]
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:00:20 #59
pi_144483586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Net wilde je racisme nog oplossen en nu vind je de feitelijke multiculturele samenleving een farce. Ik vind het niet echt met elkaar samengaan die twee uitspraken.
Want? Je bent racistisch als je vindt dat de multiculturele samenleving gefaald heeft? Ik vind dat racisme nergens thuishoort, net zoals dat ik vind dat de multiculturele samenleving, in elk geval in zijn huidige vorm, geflopt is.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:03:46 #60
pi_144483679
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat je onder 'multiculturele samenleving' verstaat.
Belangrijk, inderdaad. Daar versta ik niet onder dat we een gemengde bevolkingssamenstelling hebben, daar versta ik onder dat we ons als land telkens dienen aan te passen aan mensen die hier in de eerste instantie hun roots niet hebben. Dat zouden die mensen in hun eigen land ook niet pikken.

Het is in Nederland haast taboe om trots te zijn op je afkomst en cultuur als Nederlander zijnde, maar zodra er een groepje racisme begint te blèren wordt het stante pede aangepast. Het erge is, is dat die mensen zich niet lijken te beseffen hoe bizar polariserend dat werkt. De frustraties worden nu, hetzij laat, wel duidelijk
pi_144483694
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Want? Je bent racistisch als je vindt dat de multiculturele samenleving gefaald heeft? Ik vind dat racisme nergens thuishoort, net zoals dat ik vind dat de multiculturele samenleving, in elk geval in zijn huidige vorm, geflopt is.
Hoe kan iets wat feit is geflopt zijn? Het is geen "plan" of "idee" geweest, het is er.

De multiculturele realiteit ontkennen vind ik dubieus.
pi_144483719
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Want? Je bent racistisch als je vindt dat de multiculturele samenleving gefaald heeft?
Wat is er gefaald in Nederland?
Je doet net alsof de hele samenleving ontwricht is.... iedereen arm en ziek.

quote:
Ik vind dat racisme nergens thuishoort, net zoals dat ik vind dat de multiculturele samenleving, in elk geval in zijn huidige vorm, geflopt is.
Nederland is niet geflopt.
Ook het samenleven van mensen die zich niet en wel als Nederlander zien, gaat zijn gangetje.
Zeker ... niks ideaal. Maar jij verbrand alles.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:06:13 #63
pi_144483741
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe kan iets wat feit is geflopt zijn? Het is geen "plan" of "idee" geweest, het is er.

Volgens mij is er met het volle verstand gekozen om mensen uit andere landen te halen om ze hier te laten werken, er is ook volledig bewust gekozen om daar slecht mee om te gaan en daar plukken we nu de vruchten van. Dat is dus gewoon een keuze geweest.
pi_144483757
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Letterlijk is het de Nederlandse samenleving affikken.
Maar men gebruikt het als synoniem voor: we kenne niet met die slechte buitenlanders samenleven
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:06:53 #65
pi_144483759
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is er gefaald in Nederland?
Je doet net alsof de hele samenleving ontwricht is.... iedereen arm en ziek.

[..]

Nederland is niet geflopt.
Ook het samenleven van mensen die zich niet en wel als Nederlander zien, gaat zijn gangetje.
Zeker ... niks ideaal. Maar jij verbrand alles.
Ga jij ff terug naar groep 3 en vraag om een boekje begrijpend lezen, allemachtig hee :{
pi_144483819
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ga jij ff terug naar groep 3 en vraag om een boekje begrijpend lezen, allemachtig hee :{
jaja..... arrogant reageren om te verbergen dat je niet direct een antwoord hebt is makkelijk.
Geef eens inhoudelijk antwoord.
Wat is er geflopt ? En weet je wel dat zoals jij het formuleert je heel Nederland geflopt noemt.
pi_144483832
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Volgens mij is er met het volle verstand gekozen om mensen uit andere landen te halen om ze hier te laten werken, er is ook volledig bewust gekozen om daar slecht mee om te gaan en daar plukken we nu de vruchten van. Dat is dus gewoon een keuze geweest.
Die mensen zijn nooit naar Nederland gehaald om cultuur te importeren in Nederland. Het was nooit een idee om een multiculturele samenleving te creëren

De multiculturele samenleving was/is geen ideaal, het is de werkelijkheid waar we in leven..
pi_144483839
quote:

[..]

Nederland is te soft omgegaan met bepaalde elementen van buitenlandse culturen. Dat had nooit mogen gebeuren en het zou een hoop ellende gescheeld hebben als dat anders was aangepakt. Wat mij betreft gaat dat zo spoedig mogelijk alsnog gebeuren.
pi_144483876
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nederland is te soft omgegaan met bepaalde elementen van buitenlandse culturen. Dat had nooit mogen gebeuren en het zou een hoop ellende gescheeld hebben als dat anders was aangepakt. Wat mij betreft gaat dat zo spoedig mogelijk alsnog gebeuren.
welke elementen en wat had de staat moeten doen ?
mensen deporteren ? dat is klassejustitie..
pi_144483890
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

welke elementen en wat had de staat moeten doen ?
mensen deporteren ? dat is klassejustitie..
Even tussendoor: waarom begin je over het deporteren van mensen?
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:15:10 #71
pi_144483983
Ik reageer later, zit nu mobiel. Wil wel een normaal bericht typen.
pi_144483993
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Even tussendoor: waarom begin je over het deporteren van mensen?
Omdat ik verwacht dat dit een maatregel is die je opgeeft als 'dat had men eerder moeten doen' .
Dit als straf voor criminelen met een buitenlandse afkomst.
pi_144484038
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Omdat ik verwacht dat dit een maatregel is die je opgeeft als 'dat had men eerder moeten doen' .
Dit als straf voor criminelen met een buitenlandse afkomst.
Nee, echt totaal niet. Geen idee waarom je er zo'n idiote wending aan probeert te geven.
pi_144484233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, echt totaal niet. Geen idee waarom je er zo'n idiote wending aan probeert te geven.
Geen idee?
Dat is toch een standaardoplossing die men geeft voor criminelen met buitenlandse afkomst .
Maar over welke elementen heb je het dan wél ? En wat had de staat moeten doen.
Hoewel.... eigenlijk hoort dit niet in dit topic
pi_144484335
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Geen idee?
Dat is toch een standaardoplossing die men geeft voor criminelen met buitenlandse afkomst .
Wat een ongelofelijke onzin.

Maar goed, voorbeeld: homodiscriminatie moet keihard aangepakt worden.

Ben ik nu een nazi die mensen wil deporteren?
pi_144484438
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Geen idee?
Maar over welke elementen heb je het dan wél ? En wat had de staat moeten doen.
Hoewel.... eigenlijk hoort dit niet in dit topic
Hij wil het beestje een andere naam geven, maar in feite zal het inderdaad neerkomen op deporteren.

Een andere naam zou dan zijn: selectief de Nederlandse nationaliteit innemen.
pi_144484555
http://www.telegraaf.nl/b(...)iet_geschrapt__.html
quote:
De oeroude teksten worden aangepast vanwege de ophef rond Zwarte Piet. De bundel komt eind oktober al uit, waarna alle leerlingen in de basisschoolleeftijd de nieuwe teksten al kunnen zingen. Initiatiefnemers Paul Passchier en Thedo Keizer praten daarover met het ministerie van Sociale Zaken, zo meldt het AD.
Basisscholen krijgen de nieuwe teksten dit jaar al. FANTASTISCH!
pi_144484586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:37 schreef Ceberut het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)iet_geschrapt__.html

[..]

Basisscholen krijgen de nieuwe teksten dit jaar al. FANTASTISCH!
Had dit niet verwacht. maar het ziet er toch naar uit dat de Zwarte Piet zoals wij hem nu kennen gaat veranderen.
pi_144484633
quote:

[..]

Elkaar in waarde laten. Zoals dat met moslims gebeurt hier op Fok!.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144484672
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijke onzin.

Maar goed, voorbeeld: homodiscriminatie moet keihard aangepakt worden.

Ben ik nu een nazi die mensen wil deporteren?
Dat is nu niet het geval? En bestond homodiscriminatie niet al voordat er überhaupt enige buitenlander Nederland werd binnengeloodst?
Allah Al Watan Al Malik
pi_144484741
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is nu niet het geval? En bestond homodiscriminatie niet al voordat er überhaupt enige buitenlander Nederland werd binnengeloodst?
Wat mij betreft wordt dat nog veel te veel gedoogd, met name als er een religieuze onderbouwing bij bestaat.
pi_144484759
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt dat nog veel te veel gedoogd, met name als er een religieuze onderbouwing bij bestaat.
Dat is uiteindelijk gewoon nonsens. Maar je gaat voorbij aan mijn constatering, althans daar reageer je maar niet op. Het is dus niet eens zozeer een buitenlands cultureel element, maar des te meer een Nederlands maatschappelijk element.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144484786
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Had dit niet verwacht. maar het ziet er toch naar uit dat de Zwarte Piet zoals wij hem nu kennen gaat veranderen.
De Zwarte Piet zoals wij hem kenden was ook weer anders dan de Zwarte Piet van een generatie voor ons. Geleidelijk aan vindt er een transitie plaats.

Dankzij Quincy is er wel een stroomversnelling gekomen.
pi_144484796
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is uiteindelijk gewoon nonsens. Maar je gaat voorbij aan mijn constatering, althans daar reageer je maar niet op.
Ik heb niet zo heel veel zin om elke keer weer allerlei stropoppen voor mijn rekening te gaan nemen. Als je vindt dat ik onduidelijk ben, probeer het dan niet zelf in te vullen, maar vraag het gewoon even.
pi_144484829
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb niet zo heel veel zin om elke keer weer allerlei stropoppen voor mijn rekening te gaan nemen. Als je vindt dat ik onduidelijk ben, probeer het dan niet zelf in te vullen, maar vraag het gewoon even.
Er zijn meerdere vragen aan je gesteld, onder andere door Bleusdude en mij. Reageer daar dan gewoon op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144484852
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere vragen aan je gesteld, onder andere door Bleusdude en mij. Reageer daar dan gewoon op.
Kom maar op.
pi_144484863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kom maar op.
Ze staan hierboven, op deze pagina.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144484875
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De Zwarte Piet zoals wij hem kenden was ook weer anders dan de Zwarte Piet van een generatie voor ons. Geleidelijk aan vindt er een transitie plaats.

Dankzij Quincy is er wel een stroomversnelling gekomen.
Het verbaasd mij serieus. Ik hoor namelijk veel meer geluid van de pro pieten. Kost mij nauwelijks moeite omdat te horen of te lezen op internet.

Heb eigenlijk het idee dat de Piet langzaam wordt veranderd vanwege het felle geluid van de pro pieten.

Het is misschien maar goed ook. Ik kan mij heel goed voorstellen dat de pro pieten zeggen; waar gaat het nou in hemelsnaam om. Maar soms is het goed om ook het geluid te horen van mensen die hier niet zo mee opgevoed zijn.
pi_144484912
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het verbaasd mij serieus. Ik hoor namelijk veel meer geluid van de pro pieten. Kost mij nauwelijks moeite omdat te horen of te lezen op internet.

Heb eigenlijk het idee dat de Piet langzaam wordt veranderd vanwege het felle geluid van de pro pieten.

Het is misschien maar goed ook. Ik kan mij heel goed voorstellen dat de pro pieten zeggen; waar gaat het nou in hemelsnaam om. Maar soms is het goed om ook het geluid te horen van mensen die hier niet zo mee opgevoed zijn.
Klopt, dat was ook al wat ik eerder in dit topic heb aangegeven. Pro-Pieten slaan dusdanig wild om zich heen dat zij allerlei dingen erbij halen die geen zak met de discussie te maken hebben. Het effect is uiteindelijk alleen maar dat steeds meer negatieve zaken met Piet worden geassocieerd juist vanwege de veranderde inhoud van de discussie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144484968
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, dat was ook al wat ik eerder in dit topic heb aangegeven. Pro-Pieten slaan dusdanig wild om zich heen dat zij allerlei dingen erbij halen die geen zak met de discussie te maken hebben. Het effect is uiteindelijk alleen maar dat steeds meer negatieve zaken met Piet worden geassocieerd juist vanwege de veranderde inhoud van de discussie.
Gheeheh gewoon hun eigen schuld :P

Maar serieus. Het kan geen kwaad om naar andere geluiden te luisteren. Als je zelf altijd met de zwarte piet bent opgevoed kijk je er inderdaad niet kritisch naar en is het normaal. Misschien is het helemaal niet zo normaal.
pi_144484969
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ze staan hierboven, op deze pagina.
Nou, nogmaals dan: nee, ik wil geen mensen deporteren, ik wil allochtone criminelen niet hun Nederlandse nationaliteit ontnemen. Waar het om verschillen gaat tussen de Nederlandse gewoonten en de wet en buitenlandse culturele elementen, dan heeft wat mij betreft de Nederlandse kant altijd voorrang, met name op het gebied van mensenrechten.
pi_144485014
Ik denk ook dat veel mensen zo fel in deze discussie zijn omdat er nog heel veel andere gevoelens mee spelen. Dit zie je bijvoorbeeld aan de vergelijking tussen de Islam en de Zwarte Piet.
Zo jammer vind ik dat.
pi_144485016
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, nogmaals dan: nee, ik wil geen mensen deporteren, ik wil allochtone criminelen niet hun Nederlandse nationaliteit ontnemen. Waar het om verschillen gaat tussen de Nederlandse gewoonten en de wet en buitenlandse culturele elementen, dan heeft wat mij betreft de Nederlandse kant altijd voorrang, met name op het gebied van mensenrechten.
Dat was slechts één vraag. Welke buitenlandse culturele elementen? Jij noemde homodiscriminatie. Echter daarop reageerde ik dat dit geen specifiek buitenlands cultureel element is, laat staan dat het geïmporteerd zou zijn. Bovendien wordt dat niet getolereerd, dus het is een immens slecht voorbeeld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144485029
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk ook dat veel mensen zo fel in deze discussie zijn omdat er nog heel veel andere gevoelens mee spelen. Dit zie je bijvoorbeeld aan de vergelijking tussen de Islam en de Zwarte Piet.
Zo jammer vind ik dat.
Exact, maar ook - integratie en ZP. Men wil alles in ZP proppen, waardoor het een politiek instrument is geworden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_144485067
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was slechts één vraag. Welke buitenlandse culturele elementen? Jij noemde homodiscriminatie. Echter daarop reageerde ik dat dit geen specifiek buitenlands cultureel element is, laat staan dat het geïmporteerd zou zijn. Bovendien wordt dat niet getolereerd, dus het is een immens slecht voorbeeld.
Oké, dan niet.
pi_144485086
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact, maar ook - integratie en ZP. Men wil alles in ZP proppen, waardoor het een politiek instrument is geworden.
Ja en van wat ik heb gezien zijn het toch meestal de pro pieten die zich hier schuldig aan maken.
Ik denk dat als ze het relatief kleine groepje anti pieten niet zo serieus hadden genomen, of tenminste niet zo fel hadden gereageerd dat er vrij weinig veranderd was.
pi_144485126
Aan de andere kant. Misschien hebben de anti pieten wel degelijk een argument en is het een rare traditie.

Ik weet niet precies wat ik vind van de Zwarte Piet eigenlijk :P
pi_144485185
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Aan de andere kant. Misschien hebben de anti pieten wel degelijk een argument en is het een rare traditie.

Ik weet niet precies wat ik vind van de Zwarte Piet eigenlijk :P
Het zou Nederland goed doen als meer mensen niet overal meteen een mening over zouden hebben.
pi_144485200
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het zou Nederland goed doen als meer mensen niet overal meteen een mening over zouden hebben.
Je bedoeld de anti pieten kant ?
pi_144485225
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je bedoeld de anti pieten kant ?
Beide kanten en niet eens alleen in dit geval.
pi_144485277
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gevolg van social media
pi_144485299
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:05 schreef JanCees het volgende:

[..]

Gevolg van social media
Zou kunnen.
pi_144485343
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Beide kanten en niet eens alleen in dit geval.
Nja als dit alleen over de Zwarte Piet ging was het nooit zo heftig geweest.

En ik weet niet hoe groot de groep Anti Pieten is maar stel het is een redelijke grote groep die zich gekwetst voelt door deze traditie. Waarom het dan niet aanpassen?
Aan de andere kant heeft de Pro Piet natuurlijk gelijk dat het gewoon een traditie is die zij niet als slecht zien.
Maar vind het zeer jammer dat zij het als een aanval zien.

Ik vind deze hele discussie eigenlijk jammer. Mensen gaan lijnrecht tegen over elkaar staan en zijn inmiddels het onderwerp, de Zwarte Piet vergeten.
pi_144485427
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En ik weet niet hoe groot de groep Anti Pieten is maar stel het is een redelijke grote groep die zich gekwetst voelt door deze traditie. Waarom het dan niet aanpassen?
Aan de andere kant heeft de Pro Piet natuurlijk gelijk dat het gewoon een traditie is die zij niet als slecht zien.

Ik vind deze hele discussie eigenlijk jammer. Mensen gaan lijnrecht tegen over elkaar staan en zijn inmiddels het onderwerp, de Zwarte Piet vergeten.
Het zou niet moeten uitmaken hoe groot de groep is.
pi_144485437
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:05 schreef JanCees het volgende:

[..]

Gevolg van social media
Ik denk dit ook. Denk zonder dit had het nooit zoveel aandacht gehad.
pi_144485461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:10 schreef JanCees het volgende:

[..]

Het zou niet moeten uitmaken hoe groot de groep is.
Om het aan te passen of juist niet ?
pi_144485485
quote:

[..]

Ach, als de discussie lang genoeg aanhoudt, dan worden mensen het vanzelf zat. Dat het hier zo uit de klauwen loopt is omdat het hier gaat om een combinatie van zaken gaat waar veel Nederlanders slecht tegen kunnen: beschuldigd worden van racisme, het aanvallen van kinderfeestjes, het aanvallen van jeugdherinneringen en de suggestie van een erfschuld.
pi_144485530
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Om het aan te passen of juist niet ?
Dat eerste ja.
pi_144485552
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ach, als de discussie lang genoeg aanhoudt, dan worden mensen het vanzelf zat. Dat het hier zo uit de klauwen loopt is omdat het hier gaat om een combinatie van zaken gaat waar veel Nederlanders slecht tegen kunnen: beschuldigd worden van racisme, het aanvallen van kinderfeestjes, het aanvallen van jeugdherinneringen en de suggestie van een erfschuld.
Ja maar werkelijk hoe groot is de groep die 'de Nederlander' hiervan beschuldigd ? Ik zie zo verschrikkelijk veel reacties van 'de Nederlander' die dit inderdaad als aanval op hun zien. Op het mislukken van de integratie etc.
pi_144485589
quote:

[..]

Tja, dat is wat deze hele discussie doet, het dwingt mensen om stelling te nemen.
Dat ze het als een aanval zien vind ik wel begrijpelijk, het is Nederlandse traditie dat aangevallen word, Nederlanders als racist weggezet worden... enfin Jigzoz post zonet al een antwoord.
Maar ik denk niet dat men de discussie zat word, het lijkt me eerder olie op het vuur wanneer een verandering van bovenaf opgelegd gaat worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144485620
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:13 schreef JanCees het volgende:

[..]

Dat eerste ja.
Nja ik zei net al dat als je bent opgegroeid met deze traditie je er niet kritisch naar kijkt en ook niet ziet waarom het misschien niet helemaal goed is. Logisch ook, je weet niet beter. En ik denk dan van stel er is een grote groep die zich gekwetst voelt, waarom niet rekening houden met deze groep en het aanpassen? Waarom ergens zo aan vasthouden als je weet dat het mensen kwetst.

Maar ik heb serieus geen idee hoe groot de anti pieten groep is.
pi_144485626
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar werkelijk hoe groot is de groep die 'de Nederlander' hiervan beschuldigd ? Ik zie zo verschrikkelijk veel reacties van 'de Nederlander' die dit inderdaad als aanval op hun zien. Op het mislukken van de integratie etc.
Kortom: de antipieters hebben het bijzonder onhandig aangepakt.
pi_144485670
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kortom: de antipieters hebben het bijzonder onhandig aangepakt.
Of de Pro Pieten om zo te reageren? Waar zijn al die anti pieten dan? Ik zie ze nauwelijks. Kom ze in mijn omgeving ook nauwelijks tegen.
pi_144485710
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:15 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja ik zei net al dat als je bent opgegroeid met deze traditie je er niet kritisch naar kijkt en ook niet ziet waarom het misschien niet helemaal goed is. Logisch ook, je weet niet beter. En ik denk dan van stel er is een grote groep die zich gekwetst voelt, waarom niet rekening houden met deze groep en het aanpassen? Waarom ergens zo aan vasthouden als je weet dat het mensen kwetst.

Maar ik heb serieus geen idee hoe groot de anti pieten groep is.
Dus maakt het niet uit hoe groot die groep is. Zo tolerant als Nederland is zou dat niet moeten uitmaken. Niets blijkt minder waar. :P
pi_144485724
Mensen uitsluiten van een kinderfeest omdat ze zwart zijn :N. We zijn diep gezonken.
pi_144485734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Of de Pro Pieten om zo te reageren? Waar zijn al die anti pieten dan? Ik zie ze nauwelijks. Kom ze in mijn omgeving ook nauwelijks tegen.
Gario en consorten. De manier waarop dat clubje er met gestrekt been in ging kon alleen maar een felle tegenreactie opleveren. Zonde.
pi_144485738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:18 schreef Tukker87 het volgende:
Mensen uitsluiten van een kinderfeest omdat ze zwart zijn :N. We zijn diep gezonken.
xd
pi_144485751
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwah, ik heb op Facebook eigenlijk nog niemand gezien die Zwarte Piet racistisch vindt of dat überhaupt ergens iemand horen zeggen. Dat gehuil over dat 'de Nederlanders beschuldigd worden van racisme' is het net zo onzinnig uitvergroten van zaken als waar men Quinsy Gario van beticht.
pi_144485767
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gario en consorten. De manier waarop dat clubje er met gestrekt been in ging kon alleen maar een felle tegenreactie opleveren. Zonde.
Ja maar hoe groot is die groep? Heel Nederland in rep en roer. Waar zijn ze ?! :P
pi_144485781
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar hoe groot is die groep? Heel Nederland in rep en roer. Waar zijn ze ?! :P
Poeh, geen idee eigenlijk.
pi_144485810
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Poeh, geen idee eigenlijk.
Daarom denk ik dat door de reacties van de Pro Pieten de Zwarte Piet nu gaat veranderen. En is het toch echt hun eigen schuld.
pi_144485814
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit?
pi_144485825
Er moeten per se tegenstanders zijn om iets racistisch aan te passen naar iets wat niet racistisch is? :')
pi_144485835
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:21 schreef JanCees het volgende:

[..]

Wat maakt het uit?
Nou dat je je dus kan afvragen of Zwarte Piet gaat veranderen vanwege de anti pieten.
pi_144485845
quote:

[..]

Gario en consorten. De manier waarop dat clubje er met gestrekt been in ging kon alleen maar een felle tegenreactie opleveren.
Ach, er kan ook gewoon op een vrij nuchtere manier mee om worden gegaan. Dat zou die hele discussie ook een stuk minder debiel maken.
pi_144485855
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:22 schreef JanCees het volgende:
Er moeten per se tegenstanders zijn om iets racistisch aan te passen naar iets wat niet racistisch is? :')
Nja de meerderheid vindt de Zwarte Piet dus niet racistisch.
pi_144485867
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja de meerderheid vindt de Zwarte Piet dus niet racistisch.
En een minderheid blijkbaar wel.

Dus dan doen we maar niks _O-
pi_144485872
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat door de reacties van de Pro Pieten de Zwarte Piet nu gaat veranderen. En is het toch echt hun eigen schuld.
Precies, dat denk ik ook. Het is ook niet meer Quinsy Gario die de discussie in stand houdt, maar alle mensen die hier heel verontwaardigd over doen.
pi_144485875
quote:

[..]

Logisch dat ze er hard ingaan als er al tientallen jaren niks gebeurt.
pi_144485896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef JanCees het volgende:

[..]

En een minderheid blijkbaar wel.

Dus dan doen we maar niks _O-
Volgens mij heb je mijn eerdere postst niet gelezen.
pi_144485898
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou dat je je dus kan afvragen of Zwarte Piet gaat veranderen vanwege de anti pieten.
In directe zin? Dat denk ik niet. De propieters hebben er wel voor gezorgd dat de antipieters een podium kregen en het zou best eens kunnen dat ze door dat podium hun zin gaan krijgen.

Of bedoel je dat juist?
pi_144485914
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:22 schreef JanCees het volgende:
Iemand uitsluiten vanwege zijn huidskleur is racistisch.
pi_144485933
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In directe zin? Dat denk ik niet. De propieters hebben er wel voor gezorgd dat de antipieters een podium kregen en het zou best eens kunnen dat ze door dat podium hun zin gaan krijgen.

Of bedoel je dat juist?
Ja :)

Alleen denk ik niet dat de Pro Piet dit begrijpt. Als zij niet zo fel hadden gereageerd hadden de anti pieten nauwelijks bekendheid gekregen.
pi_144485941
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Je verkleden als een racistische karikatuur is racistisch.
pi_144485950
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Logisch dat ze er hard ingaan als er al tientallen jaren niks gebeurt.
Is het op dezelfde manier logisch dat de tegenreactie zo extreem massaal en fel is?
pi_144485953
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:18 schreef Tukker87 het volgende:
Waar gebeurt dat?
pi_144485964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Bedankt Hans
pi_144486001
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Er een racistische karikatuur in herkennen is racistisch.
pi_144486009
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee.
pi_144486018
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Eens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:26 schreef JanCees het volgende:

[..]

Bedankt Hans
Waarom ben je voor racisme?
pi_144486024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:27 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Nee.
Ja.
pi_144486063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:28 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Eens.

[..]

Waarom ben je voor racisme?
Waar haal je dat vandaan?
pi_144486077
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Met die logica kan niets meer als racistisch bestempeld worden.
pi_144486192
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies, dat denk ik ook. Het is ook niet meer Quinsy Gario die de discussie in stand houdt, maar alle mensen die hier heel verontwaardigd over doen.
Dus de Zwarte Piet zal gaan veranderen. Misschien wel drastisch. Want bij elke verandering zal de Pro Piet zich gaan verzetten. En daarna zullen ze de schuld gaan geven aan de Anti Pieten die je nauwelijks hoort.

Weer een aanval op hun cultuur door de buitenlander :P
pi_144486234
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus de Zwarte Piet zal gaan veranderen. Misschien wel drastisch. Want bij elke verandering zal de Pro Piet zich gaan verzetten. En daarna zullen ze de schuld gaan geven aan de Anti Pieten die je nauwelijks hoort.

Buitenlander?
pi_144486239
quote:

[..]

Zo lang het draagvlak nog steeds rond de 90% ligt zal het inderdaad zo worden gezien.
pi_144486247
quote:

[..]

Dus de Zwarte Piet zal gaan veranderen. Misschien wel drastisch.
Dat zit er dik in ja. Sommige dingen veranderen nu eenmaal, leer er mee leven.
pi_144486288
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:35 schreef JanCees het volgende:

[..]

Buitenlander?
Nja de gemiddelde Pro Piet denkt dat elke Anti Piet een buitenlander is. Tenminste als ik zo naar de reacties kijk.
pi_144486324
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:35 schreef JanCees het volgende:

[..]

Buitenlander?
Details.
pi_144486334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:35 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zo lang het draagvlak nog steeds rond de 90% ligt zal het inderdaad zo worden gezien.
Nah das jammer. Of de anti pieten nu buitenlander of niet zijn. Het kan geen kwaad om de geluiden van mensen te horen die niet met deze traditie zijn opgevoed.
pi_144486387
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah das jammer. Of de anti pieten nu buitenlander of niet zijn. Het kan geen kwaad om de geluiden van mensen te horen die niet met deze traditie zijn opgevoed.
Dat is niet de enige groep met bezwaar
pi_144486444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:41 schreef JanCees het volgende:

[..]

Dat is niet de enige groep met bezwaar
Denk dat de Anti Pieten groep onder mensen die vanaf kleins af aan zijn opgegroeid deze traditie vrij klein is.
pi_144486463
En nogmaals welke anti pieten groep? Waar zijn ze.... Ik zie ze niet :P
pi_144486479
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk dat de Anti Pieten groep onder mensen die vanaf kleins af aan zijn opgegroeid deze traditie vrij klein is.
Dat denk jij. Maar dat zou niet moeten uitmaken.
pi_144486504
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:45 schreef JanCees het volgende:

[..]

Dat denk jij. Maar dat zou niet moeten uitmaken.
Jij vind dat het gewoon moet worden aangepast ?
  zaterdag 13 september 2014 @ 16:10:47 #157
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_144487110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 14:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jaja... je vergeet een boel mensen die niet tegen het tornen zijn.
Maar ik had het over dat eerder die torners of verdachten van tornheid opgejaagd worden
Ja... en die agressie is niet representatief, maar wel een symptoom van de nationale neurose,

[..]

In het algemeen gesproken heb je gelijk, Maar je vergeet daarbijkomend de neiging mensen die dit feestvorm niet kunnen waarderen ---immers zij worden geïmiteerd- te negeren en hun aantal en motieven te bagatelliseren.
Maar ik begon niet over opjagen... Ik zeg simpel dat eerder de zogenaamde pro-pieten de jagers zijn in de vergelijking.
Nou nee. Het is toch echt de anti-ZP beweging die iets wil bereiken en niet andersom. De actie komt van hun kant: als zij niets geïnitieerd hadden zou deze discussie immers niet bestaan. Het zijn de fans van Zwarte Piet die onder druk gezet worden en niet andersom.
pi_144487784
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Ga even onversneden discriminatie goedpraten.
Hij wou enkel:
- zeer zware criminele mensen die een tweede nationaliteit hebben de Nederlandse nationaliteit afpakken
- strengere voorwaardes stellen om te mogen immigreren naar Nederland

Wat is hier discriminatie aan?

Hij vroeg of dat mensen meer of minder Marokkanen willen omdat de Marokkanen tig keer zoveel criminelen leveren en tig keer zoveel problemen veroorzaken.
Dat sommige mensen zo dom zijn om uitspraken op populatieniveau naar elk individu door te trekken is hun probleem, dat maakt de uitspraak nog niet racistisch. Wilders had beter de woorden "slecht opgevoede" en "criminele" erbij gebruikt maar ook dan zouden mensen hebben gezeikt.

Het is trouwens onzin dat heel Nederland over hem heen viel en het is ook niet zo dat hij naar aanleiding daarvan nu stil is, dat is puur om juridische redenen. Zo gauw die politieke rechtszaak is afgelopen zal hij wel weer van zich laten horen.
#NoDAPL
pi_144487877
De 'ketening van de Dood'.

Dit feest wordt gevierd ten tijde van de festiviteiten van de Zonnewende, wat we hier vooral terugzagen in de Midwinterse feesten zoals 'het' Joelfeest wat het moderne Kersfeest grotendeels vormgegeven heeft. Oftewel de kortste dagen van het jaar; de dagen waar de winter, de duisternis en de dood het dichtstbij waren. De zonnewende -> de 'zonnekeer' oftewel de ommekeer ;). Net als Carnaval draait het eigenlijk om de overwinning van het licht ten opzichte van de duisternis (alhoewel Carnaval meer de verwelkoming van de lente is; het nieuwe begin, de opkomst van de vruchtbaarheid van het nieuwe seizoen en het einde van de duisternis - de winter).

Zwarte Piet is een knecht en wat is een knecht?

knecht zn. ‘assistent, bediende’
Onl. kneght ‘krijger, soldaat’ in seszogh bitherua kneghta ‘zestig dappere soldaten’ [ca. 1100; Will.]; mnl. knegt ‘dienaar; horige, leenman; slaaf’ [1240; Bern.], meestal knecht [1265-70; VMNW].
Os. kneht; ohd. kneht (nhd. Knecht); ofri. kniucht, knecht; oe. cniht, cnieht (ne. knight); alle ‘jongeman, dienaar, leerling’, oe./ne. ook ‘soldaat, ridder’, < pgm. *knehta-.
Verdere herkomst onbekend. Buiten het Germaans zijn er geen verwante woorden. Zie ook → knaap

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/knecht

Knecht => Knight ;)

Seszogh bitherua kneghta = Zestig bittere ("geharde", alhoewel het hierboven als "dappere" vertaald word is "gehard" - door de strijd - een betere vertaling) knechten (soldaten/ridders/krijgers/strijders).

quote:
The Úlfhéðnar (singular Úlfheðinn), another term associated with berserkers, mentioned in the Vatnsd½la saga, Haraldskvæði and the Völsunga saga, were said to wear the pelt of a wolf when they entered battle. Úlfhéðnar are sometimes described as Odin's special warriors: "[Odin’s] men went without their mailcoats and were mad as hounds or wolves, bit their shields...they slew men, but neither fire nor iron had effect upon them. This is called 'going berserk.'" In addition, the helm-plate press from Torslunda depicts (below) a scene of Odin with a berserker—"a wolf skinned warrior with the apparently one-eyed dancer in the bird-horned helm, which is generally interpreted as showing a scene indicative of a relationship between berserkgang... and the god Odin"—with a wolf pelt and a spear as distinguishing features.
Verchristelijking -> manifestatie van de Dood oftewel de Duivel:

Zie ook hoe iedere Krampus afgebeeld wordt met een hoef en een poot met klauwen (dat ieder kind op elke prent zoiets heeft van "Fuuuu" is dan weer een ander verhaal ;)). En verkrampen vinden we natuurlijk ook in onze taal terug wat in ons geval refereert naar de samentrekking van spieren -> verkramping/kramp is feitelijk de samentrekking van onze klauwen. :D

Enfin.

De Wilde Jacht:

De Wilde Jacht (ook wel Wilde Heir of Heer genoemd) was in oude tijden de benaming van een bovennatuurlijk verschijnsel, waarbij een spookachtige jachtgroep te paard door de nachtelijke lucht raasde. De verschijning werd gezien als voorbode van naderend onweer.
Het verschijnsel openbaarde zich voornamelijk tijdens de joelfeesten: de Germaanse zonnewendefeesten rond de kortste dag van het jaar. Mogelijk waren er ook nog verschijningen later in de winter, tot aan de Germaanse lentefeesten. Sinds christelijke tijden was dit dan ruwweg de periode tussen Kerstmis en Pasen.

De Wilde Jacht was een luidruchtige en razende jachtstoet van overledenen, voorgegaan door de leider van de jacht. Dit was vaak Wodan "de woedende", de oppergod uit de Germaanse mythologie, of zijn Noordse tegenhanger Odin. Hij reed met zijn speer in de hand op zijn achtbenige paard Sleipnir en werd gevolgd door een huilend, jammerend, joelend en schreeuwend dodenleger, vergezeld door jachthonden of andere jachtdieren. Soms was ook muziek te horen.
De deelnemers aan de jacht waren zowel mannen, vrouwen als kinderen, die meestal gewelddadig aan hun eind waren gekomen. Soms werden toeschouwers meegezogen in de jacht en moesten dan vaak jaren meetrekken.
De Wilde Jacht joeg op de wolf Fenrir die de zon verslond waardoor de nacht kwam.

Het paard, de witte merrie van Sinterklaas:

quote:
De nachtmerrie een nare droom? Of een wit paard met blauwe ogen en een rood koord om de hals. Het is allebei juist. De Nachtmerrie, ook wel Mara genoemd, is een luchtgeest die zichzelf kan veranderen in een witte merrie.

In vroeger tijden werd er veel belang gehecht aan dromen, vooral als het voorspellende dromen of nachtmerries waren. Nachtmerries werden toegeschreven aan demonen, die op de borst van de nietsvermoedende slaper gingen zitten en zo een nare droom veroorzaakten. De oorsprong van het woord nachtmerrie is terug te voeren op het Oudgermaanse woord mara of mare, dat boze geest betekent. Maar de Mara was ook een luchtgeest die zich in een witte merrie kon veranderen. Ze was te onderscheiden van andere witte paarden door haar blauwe ogen en het rode koord om haar hals.

Daarnaast waren witte merries heilig voor Germaanse krijgers en hadden deze dus een zeer speciale status.

Sleipnir, het paard van de Germaanse Oppergod Wodan (waar o.a. woede en woensdag van zijn afgeleid jeweettog)/Odin:

quote:
Sleipnir is een achtbenige hengst uit de Germaanse/Noordse mythologie, immens sterk en het snelste paard dat er bestaat. Hij wordt het paard van Odin, die hem door de hemel naar de onderwereld droeg. Sleipnir is het kind van Loki en Svadilfari. Sleipnir zou volgens velen IJsland hebben gemaakt tijdens zijn eerste voetstap hier op aarde.
quote:
John Lindow theorizes that Sleipnir's "connection to the world of the dead grants a special poignancy to one of the kennings in which Sleipnir turns up as a horse word," referring to the skald Úlfr Uggason's usage of "sea-Sleipnir" in his Húsdrápa, which describes the funeral of Baldr. Lindow continues that "his use of Sleipnir in the kenning may show that Sleipnir's role in the failed recovery of Baldr was known at that time and place in Iceland; it certainly indicates that Sleipnir was an active participant in the mythology of the last decades of paganism." Lindow adds that the eight legs of Sleipnir "have been interpreted as an indication of great speed or as being connected in some unclear way with cult activity."
Hilda Ellis Davidson says that "the eight-legged horse of Odin is the typical steed of the shaman" and that in the shaman's journeys to the heavens or the underworld, a shaman "is usually represented as riding on some bird or animal." Davidson says that while the creature may vary, the horse is fairly common "in the lands where horses are in general use, and Sleipnir's ability to bear the god through the air is typical of the shaman's steed" and cites an example from a study of shamanism by Mircea Eliade of an eight-legged foal from a story of a Buryat shaman. Davidson says that while attempts have been made to connect Sleipnir with hobby horses and steeds with more than four feet that appear in carnivals and processions, but that "a more fruitful resemblance seems to be on the bier on which a dead man is carried in the funeral procession by four bearers; borne along thus, he may be described as riding on a steed with eight legs."

Zwarte Piet is 'de Dood'? :o Wat een duiveltje is het toch ook.
pi_144487882
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Grappig dat je begint over parlementariërs, die heb ik duidelijk niet genoemd.
Wat snap jij hier niet aan? :?
Het parlementariërschap is vaak een opstap naar het ministerschap. Daarnaast zijn er ook meerdere allochtone - het type wat jij bedoelt (niet-westers genoemd) - staatssecretarissen geweest. Als zij laten zien dat zij slecht functioneren en dat er zelfs nog meerdere fraudeurs tussen zitten, tja, klaag dan niet dat er geen allochtone bewindslieden zijn. Ze zullen zelf voldoende moeten presteren, als ze dat als groep doen dan komt er vanzelf vroeg of laat een bewindspersoon uit. Net als dat Obama zichzelf op eigen kracht naar die functie heeft toegewerkt. Niet klagen maar poetsen dus!
#NoDAPL
pi_144487938
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:49 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Verkeerde insteek.

Het gaat er juist om om kinderen niet foute dingen aan te leren in de eerste plaats. Door kinderen te indoctrineren met het idee dat blank hoger staat dan zwart, geef je hen al een verkeerd wereldbeeld.
Het is dan maar goed dat dit met Sinterklaas niet gebeurt. :)
#NoDAPL
pi_144487986
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Stroman. Dat zwarte Piet zwart is, is inderdaad geen probleem. Dat hij een gekke negerkarikatuur is en een knecht wel.
Alleen associeert werkelijk geen blank persoon hem met een neger. :?
Zelfs de meeste donker gekleurde mensen associëren hem niet met een neger. Of dat hij wel of niet een negerkarikatuur was is historisch gezien een vraag, het is echter niet zo relevant omdat hij vandaag de dag niet zo wordt gezien. Geen problemen zoeken als ze er niet zijn.
#NoDAPL
pi_144488017
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zelfs de meeste donker gekleurde mensen associëren hem niet met een neger.
Jawel.
pi_144488049
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:51 schreef Ceberut het volgende:
De oplossing is ofwel variatie (ook blanke pieten, zwarte hulpsinterklazen), ofwel het afschaffen van ZP en overgaan naar regenboog- en.of roetpieten.
"Papa, waarom ziet Sinterklaas er nu anders uit dan vorig jaar? Je huidskleur verandert toch niet zo snel?".
Doe maar niet, te meer aangezien er helemaal geen probleem is. :)
#NoDAPL
pi_144488084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:43 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Jawel.
Nee hoor. Ik hoorde het laatst nog een actrice zeggen die een zeer donker gekleurde man heeft. Zij associëert ZP op geen enkel moment met negers en haar man heeft er ook geen last van. Enkel een paar Surinamers die een minderwaardigheidscomplex hebben en daarom een externe oorzaak zoeken voor hun falen hebben hier een probleem mee.
#NoDAPL
pi_144488117
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik hoorde het laatst nog een actrice zeggen die een zeer donker gekleurde man heeft. Zij associëert ZP op geen enkel moment met negers en haar man heeft er ook geen last van. Enkel een paar Surinamers die een minderwaardigheidscomplex hebben en daarom een externe oorzaak zoeken voor hun falen hebben hier een probleem mee.
:')
pi_144488165
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fout
pi_144488311
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij wou enkel:
- zeer zware criminele mensen die een tweede nationaliteit hebben de Nederlandse nationaliteit afpakken
- strengere voorwaardes stellen om te mogen immigreren naar Nederland

Wat is hier discriminatie aan?

Hij vroeg of dat mensen meer of minder Marokkanen willen omdat de Marokkanen tig keer zoveel criminelen leveren en tig keer zoveel problemen veroorzaken.
Dat sommige mensen zo dom zijn om uitspraken op populatieniveau naar elk individu door te trekken is hun probleem, dat maakt de uitspraak nog niet racistisch. Wilders had beter de woorden "slecht opgevoede" en "criminele" erbij gebruikt maar ook dan zouden mensen hebben gezeikt.

Het is trouwens onzin dat heel Nederland over hem heen viel en het is ook niet zo dat hij naar aanleiding daarvan nu stil is, dat is puur om juridische redenen. Zo gauw die politieke rechtszaak is afgelopen zal hij wel weer van zich laten horen.
Voor die paar mensen die in sprookjesland leven nog maar even de statistieken die onderbouwen dat Wilders helemaal niet racistisch bezig was zolang hij het over de probleem gevallen in de groep had en niet over de brave Nedermarokkanen.
De laatste keer dat het CBS uitgebreid onderzoek publiceerde naar criminaliteit onder allochtonen, was het 'Jaarrapport Integratie' uit december 2012. Daarin staat onder andere:

Mensen van Marokkaanse herkomst werden in 2010 22 keer zo vaak als autochtonen verdacht van 'vermogensdelicten met geweld' (waaronder overvallen met geweld). Voor mensen van Antilliaanse herkomst is dit overigens 23,9 keer.
Van de jongens van Marokkaanse herkomst die in 1984 zijn geboren, werd 61,4 procent tussen 1996 (toen ze 12 werden) en 2010 één of meer keren van een misdrijf verdacht. Onder jongens van autochtone herkomst is dat 24,8 procent.
"Sinds 2005 neemt het aandeel verdachte minderjarige allochtonen verder toe ten opzichte van autochtonen. Dit geldt vooral voor Antillianen en Marokkanen. Marokkaanse minderjarigen werden in 2010 vijfmaal zo vaak verdacht als autochtone minderjarigen."
"Over een periode van tien jaar is de oververtegenwoordiging van het aandeel allochtone verdachten ten opzichte van autochtone verdachten redelijk stabiel gebleven. Onder Marokkanen en Antilianen is het een tijd lang afgenomen maar sinds 2008 weer sterk toegenomen."

Cijfers van het CBS en de 3de wordt nog niet eens meegeteld aangezien die tot de autochtonen wordt gerekend. En dit gaat enkel nog over criminaliteit, niet over allerlei vormen van overlast zoals slecht gedrag. Dit is de basis van Wilders zijn uitspraak, ze weten wat ze moeten doen als ze Wilders de wind uit de zeilen willen nemen.
#NoDAPL
pi_144488738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat snap jij hier niet aan? :?

Ik snap dat jij er een stropopredenering van maakt. Je gaat niet in op mijn voorbeelden, maar begint over iets anders.
pi_144488757
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

"Papa, waarom ziet Sinterklaas er nu anders uit dan vorig jaar? Je huidskleur verandert toch niet zo snel?".
Doe maar niet, te meer aangezien er helemaal geen probleem is. :)
"Dit is een hulpsinterklaas".

Punt.

Was dat nou zo moeilijk te bedenken?
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:19:45 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_144488827
quote:
Zelfs de meeste donker gekleurde mensen associëren hem niet met een neger. Of dat hij wel of niet een negerkarikatuur was is historisch gezien een vraag, het is echter niet zo relevant omdat hij vandaag de dag niet zo wordt gezien. Geen problemen zoeken als ze er niet zijn.
Tegenbewijs, ik associeer hem met een neger. Falsum. Nou dat was makkelijk.

Als hij niet met een neger geassocieerd moet worden, hoeven we hem denk ik ook geen dik aangezette zululippen en gouden hoepelringen aan te trekken. Dan is dit snel opgelost.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:20:43 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_144488860
Oh wacht.
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 16:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Je huidskleur verandert toch niet zo snel?".
Je snapt het schijnbaar zelf niet.
pi_144488930
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Tegenbewijs, ik associeer hem met een neger. Falsum. Nou dat was makkelijk.
Schattig maar ik deed dit natuurlijk juist om de tegenpartij er toe te bewegen om zelf eens met hard bewijs te komen dat er überhaupt een probleem is, iets wat ze al lang nalaten terwijl er al lang om wordt gevraagd. :)

quote:
Als hij niet met een neger geassocieerd moet worden, hoeven we hem denk ik ook geen dik aangezette zululippen en gouden hoepelringen aan te trekken. Dan is dit snel opgelost.
Die dikke lippen hoeft van mij ook niet, om meerdere redenen maar dat terzijde. Voor de rest mag het van mij best een karikatuur zijn zolang maar geen normaal mens hem met een neger associeert. We moeten niet zo doorslaan zoals in de jaren 50 het geval was maar kom op, omdat een paar Surinamers ten gevolge van hun minderwaardigheidscomplex een externe oorzaak van hun falen zoeken discussiëert nu weer heel Nederland over een niet bestaand probleem. Dat is ook weer erg overdreven.
#NoDAPL
pi_144489057
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:20 schreef speknek het volgende:
Oh wacht.

[..]

[..]

Je snapt het schijnbaar zelf niet.
Wat snap jij niet aan het feit dat een kind opmerkt dat zo'n sterk veranderende huidskleur niet kan en dat dit automatisch het geval is als je donkergekleurde en lichtgekleurde sinterklazen hebt? :?
Dat wil nog niet zeggen dat zwart met neger wordt geassociëerd of dat uit ZP en SK wordt afgeleid dat negers tweederangsburgers zijn. Ze krijgen zelfs meer kansen dan jij en ik. Je weet wel, speciale beurzen voor allochtone mensen waar wij niet voor in aanmerking komen.
#NoDAPL
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:30:36 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_144489223
Ik vind latent racisme best een probleem, maar ik snap dat niet iedereen een moreel kompas heeft.

In ieder geval, er was hier al eerder onderzoek aangehaald, slechts negentien procent van de surinamers vond zwarte piet niet discriminerend. Ik weet niet zo goed waarom we krampachtig onze zwarte medemens moeten blijven schofferen voor iets wat inderdaad geen enkel probleem is. Zwarte Piet is zwart van het roet, en van roet krijg je geen rode lippen en hoepeloorbellen.

http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
pi_144489269
Ik heb serieus nog nooit van iemand gehoord die op eigen houtje in zwarte piet een neger herkende. Volgens mij moet je bijzonder racistisch zijn wil je dat wél doen.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:33:52 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_144489317
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:32 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb serieus nog nooit van iemand gehoord die op eigen houtje in zwarte piet een neger herkende. Volgens mij moet je bijzonder racistisch zijn wil je dat wél doen.
:').

Ik heb een beperkte kring, je moet bijzonder bekrompen zijn als je geen buitenlandse vrienden hebt.

Ja hoor, als je je daar goed over voelt, vooral blijven zelfbevestigen.
pi_144489327
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:33 schreef speknek het volgende:

[..]

:').

Dan niet.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:35:39 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_144489377
Inderdaad.
pi_144489443
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:35 schreef speknek het volgende:
Inderdaad.
Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent stom'. Lekker snel klaar.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:39:31 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_144489511
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent stom'. Lekker snel klaar.
Goed gesprek dit. Gewoon direct een 'jij bent racist'. Lekker snel klaar.

Sorry hoor maar wat dacht je dan. Je moet racistisch zijn om te herkennen wat voor racistische beeldmerken er gebruikt zijn in de geschiedenis om machtstructuren in stand te houden? Okay whatever.
pi_144489590
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Sorry hoor maar wat dacht je dan. Je moet racistisch zijn om te herkennen wat voor racistische beeldmerken er gebruikt zijn in de geschiedenis om machtstructuren in stand te houden? Okay whatever.
Ja, ik vind het een nogal racistische gedachte om bij het zien van zoiets:
te denken dat het om negers gaat.

Maar als dat een verboden opvatting is: oké.
  zaterdag 13 september 2014 @ 17:50:40 #183
8369 speknek
Another day another slay
pi_144489846
En ik zeg dat je bijzonder ignorant moet zijn om daar geen stereotype negers in te herkennen.

Kan hoor, dat je geen historisch besef hebt.
pi_144489867
Ja, ik weet dat je me dom vindt. Ik kan daar wel mee leven.
pi_144490099
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:30 schreef speknek het volgende:
Ik vind latent racisme best een probleem, maar ik snap dat niet iedereen een moreel kompas heeft.
Dooddoener. In elke discussie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144490112
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:39 schreef speknek het volgende:

[..]

En wat moet er dan veranderen precies volgens jou? Rode lippen en oorbellen weg en klaar of wat zou je precies willen zien?
  zaterdag 13 september 2014 @ 18:06:15 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_144490215
quote:
99s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:01 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dooddoener. In elke discussie.
Hmnee, het een niet bestaand probleem noemen is de dooddoener, want zodra we het daar over eens zijn is er geen discussie meer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:02 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

En wat moet er dan veranderen precies volgens jou? Rode lippen en oorbellen weg en klaar of wat zou je precies willen zien?
Ja, dat zou het voor mij afdoen. Misschien wat variatie in pruiken en een paar pieten die niet helemaal zwart zijn maar wat meer streperig, zodat de fictie duidelijk wordt dat het om roet gaat.
pi_144490234
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Hmnee, het een niet bestaand probleem noemen is de dooddoener, want zodra we het daar over eens zijn is er geen discussie meer.
Daar zijn de meningen over verdeeld ja.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_144490399
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 18:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, dat zou het voor mij afdoen. Misschien wat variatie in pruiken en een paar pieten die niet helemaal zwart zijn maar wat meer streperig, zodat de fictie duidelijk wordt dat het om roet gaat.
Ik zie zelf persoonlijk niets racistisch in zwarte piet maar als op deze manier wordt gedaan is het denk ik een goed compromis tussen de verschillende partijen. Onnodig om mensen al dan niet onbewust te kwetsen.
pi_144491696
pi_144493292
quote:
Triest.
pi_144493427
quote:
Ik snap 'm niet. Wat zijn zwarte piet prijzen?
  zaterdag 13 september 2014 @ 20:20:54 #194
38114 beantherio
pi_144494056
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zwarte Piet geeft alles weg. Hij is gul. :)
pi_144494471
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vast gestolen door die negerslaaf.
pi_144494474
Alsof er negers wonen in Vriezenveen.
pi_144494603
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 20:33 schreef Specularium het volgende:
Alsof er negers wonen in Vriezenveen.
Er woont er zelfs eentje in Aarle-Rixtel
pi_144494783
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja... ook al zit het niet hoog en mensen willen het niet hoogzittend hebben..
Dat is het punt niet. Het punt is dat de klachtencijfers geen opiniepeiling zijn.
Dat zijn ze niet maar het spreekt voor zich dat als er slechts enkele tientallen (rond de 30 als ik het me goed herinner) klachten zijn in zo'n grote stad dat het dan reuze meevalt met hoe erg Surinamers en eventueel andere donker gekleurde mensen zich gediscrimineerd voelen door ZP. Als het echt zou kwetsen en dit bij een brede laag van deze subpopulatie(s) dan zouden veel meer mensen klagen, nietwaar?
Kijk, als 80% van de donker gekleurde allochtonen zich gekwests zou voelen door het fenomeen ZP dan is er m.i. een aanleiding om er eens een discussie over te starten. Dan kunnen wij starten met de geschiedenis uit te leggen en uit te leggen hoe wij dat beleven en vervolgens zien of dat ze er dan nog steeds hetzelfde over denken. Maar om hoeveel mensen gaat het? Laat de mensen die nu zo'n ophef maken over ZP hier eens een onderzoekje naar doen. Heel erg lastig kan het niet zijn, in de zin dat het met een paar goed opgeleide vrijwilligers en veel mensen die wat uren vrije tijd hieraan besteden wel zal lukken om een representatieve steekproef te houden.

quote:
Cultuur is wat je denkt en doet. Als je van mening verandert dan verander je de cultuur op microniveau. Als een massa mensen van mening en van doen veranderen dan is er een serieuse verandering .
De reden is: de persoonlijke keuze van iemand.
Niet van persoonlijke keuze willen veranderen vanwege cultuurbehoud is aartsconservatisme.
Met jouw derde zin is waarschijnlijk wat mis gegaan maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Natuurlijk is cultuur aan verandering onderhevig en natuurlijk is dat prima, alleen gebeurt het bottomup en niet topdown. Het kan dat ik het verkeerd zie maar op dit moment zie ik niet veel gewone mensen die van mening zijn dat het sinterk.f. moet worden aangepast. Als dat wel zo zou zijn, prima. Ik ben wat dat betreft niet conservatief. Alleen zie ik die behoefte niet. Jij wel?
#NoDAPL
pi_144497713
quote:

[..]

Ik denk dat je benadering niet scherp genoeg is. Deze stof wordt geregeld, het hele jaar door, door de mensen in de publiciteit gebracht die dat veranderingsproces in stand willen houden. Waarbij de inhoud inderdaad niets nieuws oplevert.

Maar deze clubs en organisaties blijven uiteraard in beweging. Het doel is namelijk om geld te kunnen genereren van de overheid om hun club en organisatie steeds maar weer in beeld te brengen. Het geld is dus het doel.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144508650
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 17:50 schreef speknek het volgende:
En ik zeg dat je bijzonder ignorant moet zijn om daar geen stereotype negers in te herkennen.

[ afbeelding ]

Kan hoor, dat je geen historisch besef hebt.
Helemaal eens.
  zondag 14 september 2014 @ 10:36:25 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144509114
De enige aanpassingen aan het Sinterklaasfeest die ik zou overwegen te accepteren is wanneer het meer in de oorspronkelijke, oergermaanse vorm wordt hersteld.
Dus dat het paard van Sinterklaas Sleipnir gaat heten, dat de kinderen wordt verteld over een dodenleger dat de luchten teistert in December en dat het raven zijn die voor Wodan bespionneren.
The End Times are wild
  zondag 14 september 2014 @ 11:34:44 #202
38114 beantherio
pi_144509993
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:36 schreef LXIV het volgende:
De enige aanpassingen aan het Sinterklaasfeest die ik zou overwegen te accepteren is wanneer het meer in de oorspronkelijke, oergermaanse vorm wordt hersteld.
Dus dat het paard van Sinterklaas Sleipnir gaat heten, dat de kinderen wordt verteld over een dodenleger dat de luchten teistert in December en dat het raven zijn die voor Wodan bespionneren.
Het klinkt wel heel stoer maar heeft het feest in Nederland ooit die vorm gehad? ;)

De enige haalbare aanpassing lijkt me het verder doortrekken van ontwikkelingen die er toch al waren. Bijv. het niet meer neerzetten van Piet als een 'dom' karakter.
  zondag 14 september 2014 @ 11:38:00 #203
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144510066
Weet je wat ik me nou al die honderdduizenden posts hier op FOK! afvraag?

Het is maar zwarte piet. Een dag in het jaar op 5 december een feestje. Hoe kan het in vredesnaam zo zijn dat zovel mensen zich daar zó druk om maken
Laffe huichelaar
  zondag 14 september 2014 @ 11:39:23 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144510090
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:38 schreef timmmmm het volgende:

Het is maar zwarte piet. Een dag in het jaar op 5 december een feestje. Hoe kan het in vredesnaam zo zijn dat zovel mensen zich daar zó druk om maken
het raakt je in de ziel van je cultuur en het persoonlijk gewin van een derderangs schrijver oid wat is het die er een slaatje uit wil slaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 14 september 2014 @ 11:40:29 #205
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144510106
quote:
3s.gif Op zondag 14 september 2014 11:39 schreef Re het volgende:

[..]

het raakt je in de ziel van je cultuur en het persoonlijk gewin van een derderangs schrijver oid wat is het die er een slaatje uit wil slaan
Misschien ben ik dan minder gevoelig voor dat soort dingen, is dat het
Laffe huichelaar
  zondag 14 september 2014 @ 11:40:53 #206
38114 beantherio
pi_144510113
quote:

- Het Sinterklaasfeest is een heel geliefd feest
- Zwarte Piet is een heel geliefd figuur
- mensen willen zich niet zomaar die dingen af laten pakken
- mensen voelen zich bedreigd (aan beide kanten)
pi_144510146
quote:

Het is voor velen een mooi excuus om helemaal los te gaan op blanken of zwarten.
pi_144510366
quote:

Je bedoelt dat mensen er zoveel moeite mee hebben om ZP los te laten? Ja, ik snap ook niet waarom ze nou zo erg vasthouden aan ZP, laat het los en vier het met Piet. Lijkt me net zo goed. Dat zwarte is helemaal niet nodig.
  zondag 14 september 2014 @ 12:02:12 #209
38114 beantherio
pi_144510456
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je bedoelt dat mensen er zoveel moeite mee hebben om ZP los te laten? Ja, ik snap ook niet waarom ze nou zo erg vasthouden aan ZP, laat het los en vier het met Piet. Lijkt me net zo goed. Dat zwarte is helemaal niet nodig.

Quincy en de zijnen hebben minstens net zoveel moeite om ZP los te laten. Dus die kant kun je net zo goed roepen "laat het los". Sterker nog: daar lijkt het me meer gepast.
  zondag 14 september 2014 @ 12:02:18 #210
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144510458
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja dat. Maar niet allen dat. Ook waarom mensen zoveel moeite hebben zwarte piet te accepteren.

Gewoon waarom mensen van beide kanten zoveel waarde hechten aan zoiets onbelangrijks
Laffe huichelaar
pi_144510477
quote:
Eens en zwarte piet zwart als de nacht, met een roe en een zak.
Geen vrolijke zwarte pieten meer met snoepgoed maar sint die appels uitdeelt.
pi_144514091
quote:

Omdat mensen er door gekwetst worden.
  zondag 14 september 2014 @ 14:33:02 #213
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144514145
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 14:31 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Omdat mensen er door gekwetst worden.
Voor je erdoor gekwetst wordt, moet het je toch echt eerst boeien, je eerst iets doen. En ik snap werkelijk waar niet dat zoveel mensen zich druk maken om zoiets basaals
Laffe huichelaar
pi_144514186
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:33 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Voor je erdoor gekwetst wordt, moet het je toch echt eerst boeien, je eerst iets doen. En ik snap werkelijk waar niet dat zoveel mensen zich druk maken om zoiets basaals
Je kunt er als kind al elk jaar een maand lang niet omheen.
  zondag 14 september 2014 @ 14:38:00 #215
38114 beantherio
pi_144514281
Decennia lang vierde ik met veel plezier Sinterklaas. Nu ben ik ineens een racist. :{
  zondag 14 september 2014 @ 14:38:56 #216
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144514305
Ik stel voor om alle Italiaanse pizzeria's af te schaffen. Zij doen mij telkens weer confronteren met het feit dat mijn voorouders de slaven van de Romeinen waren. Ik voel me door deze pizzeria's zeer gekwetst en ze zijn voor mijn dan ook het symbool van de slavernij. Echt waar jonguh ik kan er gewoon niet meer tegen (huil,huil,huil)
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  zondag 14 september 2014 @ 14:40:09 #217
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144514338
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 14:34 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Je kunt er als kind al elk jaar een maand lang niet omheen.
Dus?
Laffe huichelaar
pi_144514669
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus?
Dan kan je het toch niet gewoon negeren.
  zondag 14 september 2014 @ 14:58:27 #219
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144514775
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:54 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Dan kan je het toch niet gewoon negeren.
Moeiteloos.
Laffe huichelaar
pi_144514795
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Moeiteloos.
Ook als je op straat uitgemaakt wordt voor zwarte piet?
pi_144514835
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:38 schreef Reconquista. het volgende:
Ik stel voor om alle Italiaanse pizzeria's af te schaffen. Zij doen mij telkens weer confronteren met het feit dat mijn voorouders de slaven van de Romeinen waren. Ik voel me door deze pizzeria's zeer gekwetst en ze zijn voor mijn dan ook het symbool van de slavernij. Echt waar jonguh ik kan er gewoon niet meer tegen (huil,huil,huil)
Ach, als pizza's een paar jaar niet rond maar vierkant zijn hoor je daar ook niemand meer over.

Als er mensen zijn die oprecht menen dat ze gekwetst worden door een element in een kinderfeestje, dan pas je dat element zo aan dat niemand daar slechter van wordt. Jammer van de herinneringen van de ouders misschien, maar voor de kinderen maakt het niet uit, en daar gaat het toch om?
pi_144514847
quote:
ahhhhh.... je bent dus een potentiële retro-germaan.? Erg populair in duistere nazi-kringen.
Er was helemaal geen sinterklaasfeest van de oude germanen..... dus je bent zo overdreven retro dat het weer iets heel nieuws wordt.
  zondag 14 september 2014 @ 15:02:02 #223
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144514854
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:59 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Ook als je op straat uitgemaakt wordt voor zwarte piet?
quote:

[..]

Moeiteloos.
Laffe huichelaar
pi_144514884
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Jij misschien maar je kunt niet van anderen verwachten dat dat niks met ze doet.
  zondag 14 september 2014 @ 15:05:25 #225
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144514925
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:03 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Jij misschien maar je kunt niet van anderen verwachten dat dat niks met ze doet.
Eigenlijk verwacht ik dat wel van mensen ja. Het heeft iets intens kinderachtigs zo snel beledigd te zijn. Net als het intens kinderachtig is dat mensen zich beledigd voelen als zwarte piet anders moet.
Laffe huichelaar
  zondag 14 september 2014 @ 15:30:35 #226
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144515677
Zeven redenen waarom geen enkele Nederlander zich schuldig hoeft te voelen over de slavernij

1. Slavernij was in die tijd de gewoonste zaak van de wereld. De Afrikanen deden er zelf volop aan mee. En niet alleen dat, de Afrikanen vingen hun broeders niet alleen voor hun eigen slaven voorraad maar ook om ze wereldwijd als warme broodjes te verkopen aan iedereen die ze maar hebben wilde. Behoorlijk hypocriet dat ze nu met het vingertje wijzen.

2. De Arabieren hebben 2 maal zoveel slaven uit Afrika gehaald. Vreemd genoeg rept de slavenlobby hier met geen woord over. Hun aanvallen schijnen direct op onze blanke huidskleur gericht te zijn en ongetwijfeld ook op onze portemonnee. Verona Sheppard en haar clubje griezels bereiden een enorme schadeclaim voor voor een aantal landen waaronder NL. (en dat is de werkelijke reden voor dit onzinnige slavengeleuter)

3. Wij waren de slaven van o.a. de Fransen, Noormannen, Romeinen. Moeten wij nu ook zo kinderachtig gaan doen als de Afrikanen en lekker zielig gaan zitten doen. En moeten wij nu ook de Scandinaviërs, Fransen en Italianen aanvallen en geld eisen ?? Moeten wij nu ook gaan lopen janken over gebeurtenissen van eeuwen geleden ??

4. Waarom probeert de Afrikaanse slavenlobby ons te vergelijken met een generatie die slavernij gewoon vond en worden we nooit vergeleken met de latere generaties die de slaven bevrijd hebben ?? Als wij dat niet gedaan hadden dan waren ze nog steeds slaven geweest. Enige dank daarvoor zou wel op zijn plaats zijn ipv hatelijke aanvallen. En dat terwijl wij als eerste de slavernij afschafte en als eerste erkende dat het niet deugt.

5. De WIC, VOC en de kleinere maatschappijen waren PARTICULIERE bedrijven. Weliswaar waren enkele regenten grootaandeelhouder maar nog steeds particuliere bedrijven. Waarom denkt de slavenlobby dat 'de Nederlanders' daar verantwoordelijk voor moeten zijn ? En dan ook nog 'de Nederlanders van 200 later ??

6. Terwijl de Afrikanen ons aanvallen voor gebeurtenissen van eeuwen geleden is er op hun eigen Afrikaanse continent tot op de dag van vandaag sprake van slavernij. Misschien moeten ze dat eerst maar eens aanpakken voordat ze oude koeien uit de sloot gaan halen.

7. Hier in Nederland zelf hebben nooit slaven rondgelopen...althans geen Afrikaanse slaven. Enkele bedrijven handelde erin maar in NL zelf heeft geen enkele Afrikaanse slaaf rondgelopen. We hoeven ons dus beslist geen schuldgevoel te laten aanpraten door een lobby die zijn uiterste best doet om onze huidskleur te verbinden aan evil en daar pas mee ophoudt als we met miljarden over de brug komen.

Daarnaast vind ik het absurd dat deze zure en gefrustreerde Afrikanen zichzelf durven te vergelijken met een vrolijke, vriendelijke flierefluiter als Zwarte Piet.
pi_144516140
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:30 schreef Reconquista. het volgende:
Zeven redenen waarom geen enkele Nederlander zich schuldig hoeft te voelen over de slavernij

Wat doe je toch ingewikkeld.
Er is 1 reden waarom Nederlanders zich niet schuldig hoeven te voelen:

1 Men was toen niet geboren.... niemand heeft aan slavernij gedaan.

-------
Er zijn wel andere redenen voor schuldgevoelens iq slavernij: het niet willen weten, het lichtelijk 'goedpraten' of bagatelliseren.
pi_144516206
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:38 schreef beantherio het volgende:
Decennia lang vierde ik met veel plezier Sinterklaas. Nu ben ik ineens een racist. :{
Je kan in ieder geval niet zeggen: "ik heb het niet geweten". Je weet nu hoe het overkomt bij de slachtoffers.
pi_144516290
quote:

[..]

Moeiteloos.
Onzin.

Maandenlang word je in elke reclamefolder, in openbare ruimtes, op televisie ermee geconfronteerd. Kinderen die vrij willen op 5 december wordt dat verboden.

Onzin om te stellen dat je het moeiteloos kunt negeren.
  zondag 14 september 2014 @ 15:48:52 #230
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144516320
Alle anti-zwarte Pieten aan de ketting op 5 december en achter Sinterklaas laten lopen. ^O^
pi_144516338
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:38 schreef beantherio het volgende:
Nee, een paar idioten vinden je een racist. Niets meer dan dat. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 14 september 2014 @ 15:51:19 #232
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_144516402
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Onzin.

Maandenlang word je in elke reclamefolder, in openbare ruimtes, op televisie ermee geconfronteerd. Kinderen die vrij willen op 5 december wordt dat verboden.

Je hoeft het ook niet te negeren, je hoeft je alleen maar niet op je pik getrapt te voelen
Laffe huichelaar
pi_144516481
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet te negeren, je hoeft je alleen maar niet op je pik getrapt te voelen
Makkelijk om te zeggen als je er zelf geen last van hebt.
pi_144516608
quote:

[..]

Onzin.

Je kunt altijd nog emigreren. :W
  zondag 14 september 2014 @ 15:57:31 #235
155616 Proximo
For god, king & country
pi_144516613
quote:

[..]

Onzin.

_O- Gek he, bij een landelijk feest met een grote groep vierders.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_144516717
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je kunt altijd nog emigreren. :W
Jij kunt ook emigreren. :W
pi_144516792
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:57 schreef Proximo het volgende:

[..]

_O- Gek he, bij een landelijk feest met een grote groep vierders.
Nee, ik vind het niet gek, ik constateer dat je er niet omheen kunt. Het is onzin om te stellen dat je het moeiteloos kunt negeren.
  zondag 14 september 2014 @ 16:09:24 #238
155616 Proximo
For god, king & country
pi_144517038
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, ik vind het niet gek, ik constateer dat je er niet omheen kunt. Het is onzin om te stellen dat je het moeiteloos kunt negeren.
En straks beginnen er mensen te roeptoeteren dat de sint er te christelijk uit ziet, en dat je daar ook niet omheen kan. En dat het mensen mogelijk kan provoceren :z

Het is gezeik van kneuzen met een minderwaardigheidscomplex ondersteunt door weg met ons types die het liefst alles uit het verleden zouden verbannen, dat je daar je zegen aan geeft is te treurig voor woorden.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 14 september 2014 @ 16:18:31 #239
38114 beantherio
pi_144517339
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je kan in ieder geval niet zeggen: "ik heb het niet geweten". Je weet nu hoe het overkomt bij de slachtoffers.
Wat ik bedoel is dat ik geen racist ben. Laat staan dat ik qua racisme aan iemand ook maar verantwoording heb af te leggen.
pi_144517343
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2014 16:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij kunt ook emigreren. :W
Dat zou ik kunnen doen. Vooralsnog voel ik de behoefte niet. Ik heb overigens ook geen moeite met Nederlandse tradities.
pi_144517498
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:48 schreef betyar het volgende:
Alle anti-zwarte Pieten aan de ketting op 5 december en achter Sinterklaas laten lopen. ^O^
mensen straffen omdat ze een zekere mening hebben ?
moet dat grappig zijn ?
  zondag 14 september 2014 @ 16:30:17 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144517692
quote:

[..]

slachtoffers... zijn dat de eventuele afstammelingen van de Moorse weeskindertjes oid?
  Forum Admin zondag 14 september 2014 @ 16:34:26 #243
232445 crew  Specularium
pi_144517825
quote:

[..]

Een Godwin?
pi_144517852
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Toch leuk als dat voor je bepaalt wordt.
  zondag 14 september 2014 @ 16:42:10 #245
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144518036
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

mensen straffen omdat ze een zekere mening hebben ?
moet dat grappig zijn ?
Een mening hebben oké, doordraven en zeuren zodat Nederland op de knieën gaat is van de zotte, =

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 14-09-2014 16:55:12 ]
  zondag 14 september 2014 @ 16:52:35 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144518314
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ahhhhh.... je bent dus een potentiële retro-germaan.? Erg populair in duistere nazi-kringen.
Er was helemaal geen sinterklaasfeest van de oude germanen..... dus je bent zo overdreven retro dat het weer iets heel nieuws wordt.
Oh, daar komt het nazi-argument weer.
Iedereen die niet staat te juichen voor dit soort pieten:

Is op wonderbaarlijke en automagische wijze verantwoordelijk voor het doden van 6 miljoen joden.
The End Times are wild
  zondag 14 september 2014 @ 16:58:25 #247
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144518501
Kijk eens aan posts worden aangepast en verwijderd, allen in een lijn lopen!!! Godverdomme wat een triestheid weer.
  Forum Admin zondag 14 september 2014 @ 16:59:34 #248
232445 crew  Specularium
pi_144518547
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:58 schreef betyar het volgende:
Kijk eens aan posts worden aangepast en verwijderd, allen in een lijn lopen!!! Godverdomme wat een triestheid weer.
Stel je niet zo aan.
  zondag 14 september 2014 @ 17:04:11 #249
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144518701
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan.
Jank jank jank. Allemaal in de pas anders komen de mods je aanpakken!!!
  zondag 14 september 2014 @ 17:04:46 #250
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144518718
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh, daar komt het nazi-argument weer.
Iedereen die niet staat te juichen voor dit soort pieten:
[ afbeelding ]
Is op wonderbaarlijke en automagische wijze verantwoordelijk voor het doden van 6 miljoen joden.
Daar zouden mijn kinderen bang van worden.
  zondag 14 september 2014 @ 17:09:29 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144518853
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 17:04 schreef betyar het volgende:

[..]

Daar zouden mijn kinderen bang van worden.
In Gemonde en Liemt zal het nog wel 30 jaar duren voordat er zulke pieten te zien zijn. Genoeg tijd dus zelfs voor je kleinkinderen.
The End Times are wild
  zondag 14 september 2014 @ 17:11:27 #252
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_144518933
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 17:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Gemonde en Liemt zal het nog wel 30 jaar duren voordat er zulke pieten te zien zijn. Genoeg tijd dus zelfs voor je kleinkinderen.
Dat hopen we wel ja.
pi_144519394
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat? Als hier aan Germanen gerefereerd wordt is dit omdat het Sinterklaasfeest, net zoals het Kerstfeest, Carnaval en Pasen, tjokvol heidense elementen zit (of bijv. Samhain -> Halloween). En nee, het Sinterklaasfeest bestond in die tijd niet zoals nu maar veel kenmerken die we vandaag de dag nog zien zijn het resultaat van verschillende elementen en plaatselijke tradities uit die tijd, zelfs de pikzwarte huid nota bene.

Germanic mythology is a comprehensive term for myths associated with historical Germanic paganism, including Norse mythology, Anglo-Saxon mythology, Continental Germanic mythology, and other versions of the mythologies of the Germanic peoples. Germanic mythology ultimately derives from Indo-European mythology, also known as Indo-Germanic mythology.

Dus doe eens niet zo onnozel met je hysterische gejank over nazi's. Dwaas.

The Germanic peoples (also called Teutonic, Suebian or Gothic in older literature) are an Indo-European ethno-linguistic group of Northern European origin, identified by their use of the Germanic languages which diversified out of Proto-Germanic starting during the Pre-Roman Iron Age.
The term "Germanic" originated in classical times, when groups of tribes were referred to using this term by Roman authors. For them, the term was not necessarily based upon language, but rather referred to tribal groups and alliances who were considered less civilized, and more physically hardened, than the Celtic Gauls living in the region of modern France. Tribes referred to as Germanic in that period lived generally to the north and east of the Gauls.
In modern times the term occasionally has been used to refer to ethnic groups who speak a Germanic language and claim ancestral and cultural connections to ancient Germanic peoples. Within this context, modern Germanic peoples include the Norwegians, Swedes, Danes, Icelanders, Germans, Austrians, English, Dutch, Afrikaners, Flemish, Frisians, Scots language speakers and others.

[ Bericht 14% gewijzigd door SuicideErrorist op 14-09-2014 17:36:59 ]
pi_144520086
quote:

1. Slavernij was in die tijd de gewoonste zaak van de wereld. De Afrikanen deden er zelf volop aan mee. En niet alleen dat, de Afrikanen vingen hun broeders niet alleen voor hun eigen slaven voorraad maar ook om ze wereldwijd als warme broodjes te verkopen aan iedereen die ze maar hebben wilde. Behoorlijk hypocriet dat ze nu met het vingertje wijzen.

2. De Arabieren hebben 2 maal zoveel slaven uit Afrika gehaald. Vreemd genoeg rept de slavenlobby hier met geen woord over. Hun aanvallen schijnen direct op onze blanke huidskleur gericht te zijn en ongetwijfeld ook op onze portemonnee. Verona Sheppard en haar clubje griezels bereiden een enorme schadeclaim voor voor een aantal landen waaronder NL. (en dat is de werkelijke reden voor dit onzinnige slavengeleuter)

3. Wij waren de slaven van o.a. de Fransen, Noormannen, Romeinen. Moeten wij nu ook zo kinderachtig gaan doen als de Afrikanen en lekker zielig gaan zitten doen. En moeten wij nu ook de Scandinaviërs, Fransen en Italianen aanvallen en geld eisen ?? Moeten wij nu ook gaan lopen janken over gebeurtenissen van eeuwen geleden ??

4. Waarom probeert de Afrikaanse slavenlobby ons te vergelijken met een generatie die slavernij gewoon vond en worden we nooit vergeleken met de latere generaties die de slaven bevrijd hebben ?? Als wij dat niet gedaan hadden dan waren ze nog steeds slaven geweest. Enige dank daarvoor zou wel op zijn plaats zijn ipv hatelijke aanvallen. En dat terwijl wij als eerste de slavernij afschafte en als eerste erkende dat het niet deugt.

5. De WIC, VOC en de kleinere maatschappijen waren PARTICULIERE bedrijven. Weliswaar waren enkele regenten grootaandeelhouder maar nog steeds particuliere bedrijven. Waarom denkt de slavenlobby dat 'de Nederlanders' daar verantwoordelijk voor moeten zijn ? En dan ook nog 'de Nederlanders van 200 later ??

6. Terwijl de Afrikanen ons aanvallen voor gebeurtenissen van eeuwen geleden is er op hun eigen Afrikaanse continent tot op de dag van vandaag sprake van slavernij. Misschien moeten ze dat eerst maar eens aanpakken voordat ze oude koeien uit de sloot gaan halen.

7. Hier in Nederland zelf hebben nooit slaven rondgelopen...althans geen Afrikaanse slaven. Enkele bedrijven handelde erin maar in NL zelf heeft geen enkele Afrikaanse slaaf rondgelopen. We hoeven ons dus beslist geen schuldgevoel te laten aanpraten door een lobby die zijn uiterste best doet om onze huidskleur te verbinden aan evil en daar pas mee ophoudt als we met miljarden over de brug komen.

Daarnaast vind ik het absurd dat deze zure en gefrustreerde Afrikanen zichzelf durven te vergelijken met een vrolijke, vriendelijke flierefluiter als Zwarte Piet.
Vrij dubieuze post, de slavernij proberen goed te praten.
  zondag 14 september 2014 @ 17:53:24 #255
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144520153
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 17:51 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

En toch zijn dit gewoon de feiten. En ik ga niks goedpraten want ik hoef niks goed te praten. Ik heb namelijk niets fout gedaan.
  zondag 14 september 2014 @ 17:53:36 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_144520162
de jumbo doet er nog niet aan :)

wat wel pathetisch is, is dat het half september is :')
pi_144520403
quote:
3s.gif Op zondag 14 september 2014 17:53 schreef Re het volgende:
de jumbo doet er nog niet aan :)

[ afbeelding ]

wat wel pathetisch is, is dat het half september is :')
Maar dat laatste is natuurlijk niet echt nieuw, dat je én de houtskool en het vlees voor de bbq (deze week prima weer daarvoor!) én de pepernoten gebroederlijk in de winkelkar kunt leggen.

En die pepernoten kun je al een paar weken krijgen, volgens mij.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144520443
quote:

[..]

Typische weg-met-ons-brainwash wat je hier laat zien.
pi_144520459
quote:

[..]

En iemand die stelt dat in de middeleeuwen het radbraken héél normaal is, is dús een goedprater van het radbraken?

Ik zie er niets goedpratends in.
pi_144520461
quote:

_O-
pi_144520463
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 18:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Typische weg-met-ons-brainwash wat je hier laat zien.
Oké.
  Forum Admin zondag 14 september 2014 @ 18:04:38 #262
35723 crew  GGMM
pi_144520552
quote:

Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 14 september 2014 @ 18:14:20 #263
38114 beantherio
pi_144520856
quote:

[..]

Ik lees er nergens "slavernij proberen goed te praten" in. Wel dat je je (terecht) niet verantwoordelijk hoeft te voelen voor slavernij.
pi_144521320
quote:

:? Lijkt me nogal overdreven. Je hebt er maar eentje nodig en dat is dat je nooit slaven hebt gehad. Nederlanders valt dan ook niets meer te verwijten wat betreft het slavenverleden.
Conscience do cost.
  zondag 14 september 2014 @ 18:38:43 #265
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144521601
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:29 schreef ems. het volgende:

[..]

:? Lijkt me nogal overdreven. Je hebt er maar eentje nodig en dat is dat je nooit slaven hebt gehad. Nederlanders valt dan ook niets meer te verwijten wat betreft het slavenverleden.
'Nederlanders' en 'Nederland' is nogal een verschil hé.
  zondag 14 september 2014 @ 18:38:47 #266
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144521604
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:29 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja is ook overdreven maar ik loop alvast vooruit op de overdreven schadeclaims die Caricom, een handelsorganisatie van Caribische en Latijns-Amerikaanse landen, bij Frankrijk, Engeland en Nederland gaat indienen. Verena 'Zwarte Piet' Sheperd is hier ook bij betrokken.
  zondag 14 september 2014 @ 18:41:05 #267
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_144521658
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ook Nederland heeft nooit slaven gehad. VOC, WIC waren particuliere bedrijven die slaven verhandelde. Verder heeft er nooit een Afrikaanse slaaf in Nederland rondgelopen.
pi_144521775
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En ik maar de hele tijd denken dat het precies hetzelfde was.
Conscience do cost.
  zondag 14 september 2014 @ 18:55:00 #269
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144522115
quote:

[..]

Er wordt weinig goedgepraat. Het centrale thema lijkt te zijn, als jouw huidskleur niks zou moeten betekenen dan zou het mijne ook niks moeten betekenen en dat lijkt mij een goed uitgangspunt voor elke discussie.

Mensen zijn geen slachtoffers of daders op basis van hun genetica maar op basis van hun daadwerkelijke acties in het leven dus elke discussie over compensatie of wat dan ook is totale diep racistische onzin die nog niet eens intern consistent is. Of zullen we even alle familiebomen van daders en slachtoffers afreizen? Zal je verbazen hoeveel blanke mensen ineens recht hebben op geld en hoeveel donkere mensen de portemonnee moeten trekken omdat ze een slavenhouder in hun familieboom hebben. Maar dan is dat compensatieverhaaltje ineens niet meer een leuk idee toch?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 14 september 2014 @ 18:56:29 #270
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144522155
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:41 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Ook Nederland heeft nooit slaven gehad. VOC, WIC waren particuliere bedrijven die slaven verhandelde. Verder heeft er nooit een Afrikaanse slaaf in Nederland rondgelopen.
Particuliere bedrijven met erg innige banden met de Nederlandse overheid. De meeste bedrijven krijgen van de overheid geen monopolie of het recht militairen in te zetten.

Oh, en de VOC is in 1795 genationaliseerd.
  zondag 14 september 2014 @ 18:56:43 #271
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144522163
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:44 schreef ems. het volgende:

[..]

En ik maar de hele tijd denken dat het precies hetzelfde was.
Zat jij er even naast.
  zondag 14 september 2014 @ 19:01:09 #272
38114 beantherio
pi_144522304
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oh, en de VOC is in 1795 genationaliseerd.
Door de Bataafse Republiek ja. Een niet meer bestaand land.

En de WIC werd al in 1792 opgeheven.
pi_144522989
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 19:01 schreef beantherio het volgende:

[..]

Door de Bataafse Republiek ja. Een niet meer bestaand land.
Nederland bestaat nog steeds.
Een andere naam, een andere regering ... nog steeds dezelfde cultuur.

quote:
En de WIC werd al in 1792 opgeheven.
De VOC een paar jaar later en dat was ook een slavendrijfclub .
  zondag 14 september 2014 @ 19:51:01 #274
38114 beantherio
pi_144524270
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 19:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederland bestaat nog steeds.
Een andere naam, een andere regering ... nog steeds dezelfde cultuur.
M'n punt was dat je anno 2014 niet alleen te maken hebt met compleet andere mensen (die nog nooit iets met slavernij te maken hebben gehad) maar dus feitelijk ook nog eens met een compleet ander land en bedrijven die al ruim 200 jaar niet meer bestaan.
pi_144529314
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:48 schreef betyar het volgende:
Dat gaat misschien weer iets te ver, aan de andere kant weten ze dan meteen wat de slavernij inhoudt en dat dat niks met zwarte piet te maken heeft.

Slavernij dit, slavernij dat. Lekker over de ruggen van hun voorouders hun gelijk er doorheen drukken. Walgelijk is het om zo misbruik te maken van het verleden.
  zondag 14 september 2014 @ 21:15:35 #276
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144529659
quote:
7s.gif Op zondag 14 september 2014 18:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er wordt weinig goedgepraat. Het centrale thema lijkt te zijn, als jouw huidskleur niks zou moeten betekenen dan zou het mijne ook niks moeten betekenen en dat lijkt mij een goed uitgangspunt voor elke discussie.

Mensen zijn geen slachtoffers of daders op basis van hun genetica maar op basis van hun daadwerkelijke acties in het leven dus elke discussie over compensatie of wat dan ook is totale diep racistische onzin die nog niet eens intern consistent is. Of zullen we even alle familiebomen van daders en slachtoffers afreizen? Zal je verbazen hoeveel blanke mensen ineens recht hebben op geld en hoeveel donkere mensen de portemonnee moeten trekken omdat ze een slavenhouder in hun familieboom hebben. Maar dan is dat compensatieverhaaltje ineens niet meer een leuk idee toch?
Individuen worden ook niet aansprakelijk gesteld, maar de staat. Dat betekent dus dat iedere werkende Nederlander, zowel autochtoon als allochtoon, zowel blank als zwart, d.m.v. belastinggeld zou moeten meebetalen aan zoiets.
Krekker is de bom!
  zondag 14 september 2014 @ 21:17:19 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144529779
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Individuen worden ook niet aansprakelijk gesteld, maar de staat. Dat betekent dus dat iedere werkende Nederlander, zowel autochtoon als allochtoon, zowel blank als zwart, d.m.v. belastinggeld zou moeten meebetalen aan zoiets.
De staat is slechts een verzameling burgers. Als de staat betaalt betaalt de burger. En waar gaat dat geld heen? Naar een andere staat? Waarom zijn die burgers wel waardig wat betreft een free ride? Omdat een deel van de burgers 8ste generatie afstammeling is van iemand die een kutleven heeft gehad?

Het is belachelijk.
  zondag 14 september 2014 @ 21:20:05 #278
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_144529986
quote:
15s.gif Op zondag 14 september 2014 21:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De staat is slechts een verzameling burgers. Als de staat betaalt betaalt de burger.
Dat is toch precies wat ik zeg?

quote:
En waar gaat dat geld heen? Naar een andere staat? Waarom zijn die burgers wel waardig wat betreft een free ride?
Dat zijn ze m.i. niet. Maar volgens enkele specifieke personen/aanklagers wel. Argumentatie zullen ze vast wel ergens hebben uitgelegd.
Krekker is de bom!
  zondag 14 september 2014 @ 21:23:57 #279
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_144530240
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat ik zeg?
Ik dacht even dat je het aan het verdedigen was.

Ik denk zelf niet dat er een morele manier is om deze rekening te presenteren. Of het nou op nationaal, etnisch, cultureel of afstammelingen niveau wordt geregeld.
pi_144530593
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:10 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Dat gaat misschien weer iets te ver, aan de andere kant weten ze dan meteen wat de slavernij inhoudt en dat dat niks met zwarte piet te maken heeft.
Je denkt raar.... mensen die geen ZP-fan zijn met kettingen vastbinden en dan dwingen achter een sintoptocht te lopen.
Dat is ook slavernij.
Hufterige 'oplossing'
pi_144537064
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat zou ik kunnen doen. Vooralsnog voel ik de behoefte niet. Ik heb overigens ook geen moeite met Nederlandse tradities.
De anti-ZP groep voelt de behoefte ook niet. Die voelen zich zo erg thuis in Nederland, dat ze van Nederland een betere plek willen maken.
pi_144537170
quote:
3s.gif Op zondag 14 september 2014 16:30 schreef Re het volgende:

[..]

slachtoffers... zijn dat de eventuele afstammelingen van de Moorse weeskindertjes oid?
Nee, de zwarte mensen die daadwerkelijk last hebben van Zwarte Piet. Kinderen die niet naar school gaan op 5 december. Mensen met een donkere huidskleur die voor Zwarte Piet worden uitgemaakt.
pi_144537897
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 23:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, de zwarte mensen die daadwerkelijk last hebben van Zwarte Piet. Kinderen die niet naar school gaan op 5 december. Mensen met een donkere huidskleur die voor Zwarte Piet worden uitgemaakt.
Ach, ik ben zo vaak voor sinterklaas uitgemaakt, mijn oom helemaal, die had een mooie witte baard en was ook erg gul.
Hopelijk worden die kinders een stuk wijzer dan hun ouders.
pi_144537971
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 23:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De anti-ZP groep voelt de behoefte ook niet. Die voelen zich zo erg thuis in Nederland, dat ze van Nederland een betere plek willen maken.
Jij stemt zeker GroenLinks, of niet?
pi_144538195
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 23:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij stemt zeker GroenLinks, of niet?
Nee, ik stem Wilders.
pi_144538273
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 23:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ach, ik ben zo vaak voor sinterklaas uitgemaakt, mijn oom helemaal, die had een mooie witte baard en was ook erg gul.
Hopelijk worden die kinders een stuk wijzer dan hun ouders.
Er zit een verschil tussen uitgemaakt worden voor Sinterklaas of uitgemaakt worden voor Zwarte Piet. Er zit een verschil in de intentie, maar ook in de perceptie.

Denk dat kleine zwarte kinderen liever voor Sinterklaas uitgemaakt worden dan voor Zwarte Piet.
pi_144538422
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 23:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, ik stem Wilders.
Lijkt me sterk. Je komt over als een wereldvreemde GroenLinks-stemmer, met je geleuter over beroepsklagers die "van Nederland een betere plek willen maken".

Lees anders voor de aardigheid hoe beroepsklager Quinsy Gario zijn Zwarte Piet-hetze nu als een soort "performance" opvoert om aandacht voor een nieuw project te genereren: http://www.stedelijk.nl/agenda/performance/a-village-called-gario
pi_144538473
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen uitgemaakt worden voor Sinterklaas of uitgemaakt worden voor Zwarte Piet. Er zit een verschil in de intentie, maar ook in de perceptie.

Denk dat kleine zwarte kinderen liever voor Sinterklaas uitgemaakt worden dan voor Zwarte Piet.
Och gossie, die vrolijke zwarte piet is inderdaad heel slecht hoor.. hij zingt en danst, deelt snoepgoed uit en is een echte kindervriend, je zal maar zwarte piet genoemd worden zeg. De horror.
pi_144538480
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lijkt me sterk. Je komt over als een wereldvreemde GroenLinks-stemmer, met je geleuter over beroepsklagers die "van Nederland een betere plek willen maken".
Goed bezig met de ad hominem. Erg overtuigend.

quote:
Lees anders voor de aardigheid hoe beroepsklager Quinsy Gario zijn Zwarte Piet-hetze nu als een soort "performance" opvoert om aandacht voor een nieuw project te genereren: http://www.stedelijk.nl/agenda/performance/a-village-called-gario
Een kunstenaar die zijn artistieke vrijheid uitoefent. Schokkend.
pi_144538602
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Goed bezig met de ad hominem. Erg overtuigend.

[..]

Een kunstenaar die zijn artistieke vrijheid uitoefent. Schokkend.
1: Inhoudelijk discussiëren met jouw soort FOK!-users is zinloos. Vorige week reageerde je nog met slechts een " :r " op één van mijn posts, in plaats van hier inhoudelijk op in te gaan. Kortom: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

2: Het gaat me niet om zijn artistieke vrijheid, het gaat me om de woordkeuze performance waarmee naar deze Zwarte Piet-hetze wordt verwezen. Vrij vertaald: interessantdoenerij van iemand die graag media-aandacht wilde. Dat is 'm gelukt.
pi_144538606
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:06 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Och gossie, die vrolijke zwarte piet is inderdaad heel slecht hoor.. hij zingt en danst, deelt snoepgoed uit en is een echte kindervriend, je zal maar zwarte piet genoemd worden zeg. De horror.
Het is voor een donker gekeurde bepaald geen compliment om voor een zwarte clown/knecht uitgemaakt te worden, welke knecht diverse stereotype kenmerken is toebedeeld.
pi_144538694
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

1: Inhoudelijk discussiëren met jouw soort FOK!-users is zinloos. Vorige week reageerde je nog met slechts een " :r " op één van mijn posts, in plaats van hier inhoudelijk op in te gaan. Kortom: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Als je het zinloos vindt, kun je de discussie ook vermijden.

quote:
2: Het gaat me niet om zijn artistieke vrijheid, het gaat me om de woordkeuze performance waarmee naar deze Zwarte Piet-hetze wordt verwezen. Vrij vertaald: interessantdoenerij van iemand die graag media-aandacht wilde. Dat is 'm gelukt.
Mooi toch. Een win-win situatie. Al zag hij het ten dele als een performance, hij heeft de zaak in een stroomversnelling gebracht. Zijn acties hebben daadwerkelijk mensen doen nadenken over het fenomeen Zwarte Piet.
pi_144538743
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is voor een donker gekeurde bepaald geen compliment om voor een zwarte clown/knecht uitgemaakt te worden, welke knecht diverse stereotype kenmerken is toebedeeld.
Als het sporadisch eens gebeurt dat een kind zoiets zegt, zijn er doorgaans volwassenen in de buurt die zoiets dan corrigeren. En als het tegen een volwassene wordt gezegd door een kind dan weten volwassen mensen dat doorgaans prima in de juiste context te plaatsen. Het is een kind dat het zegt. Kinderen weten niet beter.
pi_144538894
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:13 schreef Ceberut het volgende:
Mooi toch. Een win-win situatie. Al zag hij het ten dele als een performance, hij heeft de zaak in een stroomversnelling gebracht. Zijn acties hebben daadwerkelijk mensen doen nadenken over het fenomeen Zwarte Piet.
En het resultaat ervan is dat enkele duizenden mensen steun hebben betuigd aan de Zwarte Piet-hetze, terwijl miljoenen Nederlanders (niks aan overdreven) kenbaar hebben gemaakt dat Zwarte Piet niet racistisch is en dat ze het uiterlijk ervan niet veranderd willen zien.

Wanneer is de kous is een keertje af dan? Erken je verlies, schik je in je "afgrijselijke" lot. Kijk de andere kant op wanneer het 5 december is of vertrek uit dit land als het echt zo'n hel op aarde is.

Dat stompzinnige, verongelijkte, verbolgen, kijk-mij-eens-gekwetst-zijn, kijk-mij-eens-slachoffer-zijn-gemekker. Kappen nu.
pi_144538914
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als het sporadisch eens gebeurt dat een kind zoiets zegt, zijn er doorgaans volwassenen in de buurt die zoiets dan corrigeren. En als het tegen een volwassene wordt gezegd door een kind dan weten volwassen mensen dat doorgaans prima in de juiste context te plaatsen. Het is een kind dat het zegt. Kinderen weten niet beter.
Genoeg volwassenen die het bewust gebruiken als belediging.

Daarnaast weten kinderen inderdaad niet beter. Maar daar wordt verandering in gebracht, zie ook de aanpassing van de kinderliedjes.
pi_144538940
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:10 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het uiterlijk anders mag ;)
Helemaal zwart als de nacht, verder lijkt me het probleem niet de pigment te zijn, maar de mentaliteit.
Genoeg succesvolle gekleurde mensen die blanke werknemers hebben bijvoorbeeld omdat ze wel iets van hun leven maken.
pi_144538951
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Genoeg volwassenen die het bewust gebruiken als belediging.

Daarnaast weten kinderen inderdaad niet beter. Maar daar wordt verandering in gebracht, zie ook de aanpassing van de kinderliedjes.
Aanpassingen van kinderliedjes waarin aanstootgevende woorden als "schaatsen" voorkomen. :')
Draagvlak: 0,0001%
pi_144539004
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 00:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het uiterlijk anders mag ;)
Helemaal zwart als de nacht, verder lijkt me het probleem niet de pigment te zijn, maar de mentaliteit. Genoeg succesvolle gekleurde mensen die blanke werknemers hebben bijvoorbeeld omdat ze wel iets van hun leven maken.
Precies. Kappen met die lichtbruin geschminkte Pieten. Maak ze weer helemaal pikzwart, zoals vroeger. Dan zal de associatie met gekleurde mensen vanzelf afnemen.

Let wel: de overgrote meerderheid van de gekleurde mensen in Nederland heeft totaal geen problemen met Zwarte Piet.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 september 2014 @ 01:31:18 #299
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_144540515
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_144540579
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 05:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Zeker, een half procent. En sinds ruim 2 jaar de AA+ status. Proficiat.

http://www.telegraaf.nl/b(...)krachtcijfers__.html

En hier voor jou het goede nieuws voor nog meer nieuwe Nederlanders:

Immigratie naar Nederland:

2000 t/m 2009

aantal 1.186.197 - gemiddeld 118.629

2010 - 154.432
2011 - 162.962
2012 - 158.374
2013 - 164.772
2014 - 175.000 (verwachting)

Aantal 810.540 (opleidingsniveau: geen informatie beschikbaar)

* Totaal generaal 2.001.737 immigranten *

Ruil eens 1 miljoen belastingbetalers in voor 1 miljoen uitkeringstrekkers, dat kost de economie structureel 35 miljard per jaar en de overheid ongeveer de helft van dat bedrag.

En het laatste nieuws: Nederland groeit ook dit jaar weer dankzij de 24.000 nieuwe Nederlanders

http://www.elsevier.nl/Ne(...)ten-de-weg-1574182W/
Je snapt echt niks van mijn opmerking:

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb het maar vet gemaakt.

Hoe meer inwoners van Noord- en Zuid-Holland vertrekken, hoe beter het is voor Nederland.
Valt het kwartje nu?

En voor de volledigheid: ik snap jouw punt wel. Maar daar heb ik al een uitgebreide discussie over gehad. Met als conclusie: Nederland heeft baat bij instroom van allochtonen.
pi_144540680
quote:
Het feit dat kinderen straks gaan geloven dat je huidskleur bepaaldt of iemand belangrijker mag zijn of niet.

SPOILER

Kinderen leren op die manier dat je huidskleur bepaaldt of je belangrijker mag zijn dan een ander of niet.

Goed stuk!
Ik herken zonder meer je beschrijving van de Sinterklaas tot nu toe.

Ik herken niet de problemen die kinderen krijgen met het leren van de nieuwe teksten: die leren ze net zo makkelijk als wij de oude teksten.

En je voorspelling van de problemen die deze discussie in de kinderziel zal veroorzaken, deel ik ook niet. Het grootste deel van deze discussie zal aan de kinderen namelijk voorbij gaan. En zo hoort het ook. De kinderen horen op te gaan in het feest. Verder niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')