Humor is nooit racisme. Ga jij hier lopen zeuren als men in een cartoon of op een humorpagina een vergelijking maakt tussen een roodharige en een orang oetan. Of een blonde man vergelijkt met een nazi? Je kunt dat onzin vinden of niet grappig, maar dat maak het geen racisme, noch moet dat verboden zijn om welke reden dan ook.quote:Jij weet niet wat racisme is ?
Ga eens surfen daarover .
Je past een versleten truc toe.quote:
Wit staat voor oprechtheid, betrouwbaarheid, reinheid.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En ondertussen hebben we in Nederland geen zwarte ministers en een zwarte minister-president zou onbespreekbaar zijn.
ZP is een instandhouding van verkapt racisme. De rollen tussen zwart en wit blank wordt door middel van dit "kinderfeestje" aan kinderen duidelijk gemaakt. Deze geïndoctrineerde kinderen vormen de maatschappij van de toekomst.
Heb ik het over humor? Nee. Heb ik het over de algemene beeldvorming van etnische rassen? Ja.quote:
Het is niet omdat jij het geen 'humor' noemt omdat het in je straatje past, dat het ook zo is. Trieste maatschappij als dat al niet meer kan. In Nederland gaat het dan ook zienderogen bergaf.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:52 schreef Bierklepje het volgende:
[..]
Heb ik het over humor? Nee. Heb ik het over de algemene beeldvorming van etnische rassen? Ja.
quote:“Dat als elke Zwarte Piet in elkaar geslagen wordt op die manier de openbare orde wel in gedrang komt, dat dat is wat men van ons vraagt”. Op de vraag van de Telegraaf “Dat is toch geweld, dat kan toch niet goed te keuren zijn?” kwam het antwoord: “Ik veroordeel dat niet”.
http://www.trotsamsterdam(...)in-over-zwarte-piet/
quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:05 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geweld is geen optie. Dat keurt elke anti-ZP'er af.
Nergens heen. Zoals het hele verhaal van de Quinsidioten nergens over gaat.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:17 schreef Bierklepje het volgende:
Waar gaat deze discussie toch naartoe, jongens.
Hoe groot is die groep ? 20 mensen? 200?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:58 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe lang gaan we nog door met buigen voor een piepklein groepje beroepsklagers en lichtgeraakte types?
Dat zet het wel in perspectief zo. Een paar honderd, of vooruit, een paar duizend die aanstoot nemen aan de figuur van zwarte Piet. Tegenover 2 miljoen die niet wil dat er iets aan veranderd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe groot is die groep ? 20 mensen? 200?
Hoezo buigen "wij" ? Ik niet hoor.
En cultuur is in ontwikkeling. Iedereen kan nieuwe sinterklaasvormen bedenken. Heel normaal. Ook normaal is het niet mee te doen.
Abnormaal is het om dit niet te doen, omdat het 'buigen' zou zijn.
Overigens zing ik al jaren geen sintliedjes meer. Al die ouwe meuk.
Ook kinderen vervelen zich al jaren met die klassieke liedjes.
De groep fanatieke klagers is een paar duizend man groot. Dat zijn althans de mensen die op Facebook initiatieven als "Zwarte Piet is racisme" steunen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En cultuur is in ontwikkeling. Iedereen kan nieuwe sinterklaasvormen bedenken. Heel normaal. Ook normaal is het niet mee te doen.
Het wrange is natuurlijk dat, had quincy en kornuiten er niet zo hard en met een gestrekt been erin gegaan, ze vanzelf "hun zin" hadden gekregen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van alle mensen op fok zeg jij dit? Serieus?quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:17 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Goed voorstellen en goedkeuren.
En je kan draaien wat je wil, snap best dat het voor je "imago" niet fijn is om toe te moeten geven dat je geweld zou goedkeuren, maar dat is het wel, geweld.
Waarom maak je je druk als er maar 2000 fanatieke klagers zijn.?quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De groep fanatieke klagers is een paar duizend man groot. Dat zijn althans de mensen die op Facebook initiatieven als "Zwarte Piet is racisme" steunen.
Mensen volgen niet jouw standpunt van onverzoenlijke strijd. Ze buigen niet voor jou, dat klopt.quote:Je ziet op allerlei fronten dat we wel degelijk buigen. Of beter gezegd: er wordt namens ons gebogen door een politiek-correcte garde; door invloedrijke personen en instanties.
Hoezo door de strot? Wat een onzin. Jij zingt toch lekker thuis, in de auto of waar dan ook je eigen sintliedjes ? Niemand dwingt je dat niet te doen.quote:Er wordt overgegaan tot aanpassingen, bedrijven beginnen Zwarte Piet te weren en nu moeten ook al de Sinterklaasliedjes eraan geloven. De wijzigingen worden ons door de strot geduwd en de beroepsklagers gaan krampachtig door met hun strijd.
Ja, geloof het of niet maar ik ben juist tegen geweld, al veel vaker geplaatst hier. Dat jij en ik een ander idee hebben wat betreft voorkomen van een geweldsuitbarsting, mag niet uitmaken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Van alle mensen op fok zeg jij dit? Serieus?
Ik maak me er druk om omdat er gehoor wordt gegeven aan hun absurde klachten. De gedachte dat het zwart schminken van je gezicht - iets dat in tal van culturen al eeuwenlang gebeurt - gelijk staat aan racisme, de opvatting dat Zwarte Piet een racistisch karakter is en daarom moet worden aangepast en moet verdwijnen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom maak je je druk als er maar 2000 fanatieke klagers zijn.?
Het aantal fanatieke klagers pro ZP is vele malen groter.
Het zou best kunnen dat een paar honderdduizend donkere mensen niet blij zijn met hoe zij uitgebeeld worden in het ZP-karakter.
[..]
Mensen volgen niet jouw standpunt van onverzoenlijke strijd. Ze buigen niet voor jou, dat klopt.
Maar ze volgen hun eigen mening wat te doen.
[..]
Hoezo door de strot? Wat een onzin. Jij zingt toch lekker thuis, in de auto of waar dan ook je eigen sintliedjes ? Niemand dwingt je dat niet te doen.
Bedrijven en instellingen maken hun eigen keuzes. Jij ook.
Je zit in een slachtofferrol.
Je bent opgefokt bezig.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:49 schreef Elfletterig het volgende:
De gedachte dat het zwart schminken van je gezicht - iets dat in tal van culturen al eeuwenlang gebeurt - gelijk staat aan racisme, de opvatting dat Zwarte Piet een racistisch karakter is en daarom moet worden aangepast en moet verdwijnen.
De wereld draait gewoon door als mensen geen zin hebben in ZP.quote:Als grote winkelketens Zwarte Piet in de ban doen vanuit een soort doorgeslagen politiek-correctheid dan wordt Zwarte Piet vanzelf steeds meer not done. Het wordt dan vanzelf van kwaad tot erger
Je weet dat je zelf een kinderfeestverzieker ben door zo fanatiek die kwestie levend te houden ?quote:. De klagers zullen de druk alsmaar verder opvoeren (tussen 2012 en nu is al een enorm stijgende lijn te zien) en ze zullen doorgaan met elk jaar het kinderfeest verzieken.
Ben jij een racist of doe jij maar even alsof?quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zie ginds komt de vluchtelingen boot uit Afrika al aan
Hij brengt ons asiel zoekers en criminelen
Ik zie ze als staan
Hoe huppelen de tasjes rovers
Het dek op een neer
Hoe gaan de UWV briefjes al heen en al weer
De zwarte staan te lachen en roepen ons reeds toe
wij nemen jullie land over
En weten al Hoe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |