Dat weet ik niet, het hangt er maar van af hoe ze het uitvoeren. Maar goed, als je wil voorkomen dat alleen zij het nog gaan doen dan kan je beter als NPO je verantwoordelijkheid nemen en het feest organiseren zoals het volk dat graag heeft, met ZP dus. Wat het volk graag heeft kan in de loop van decennia veranderen maar je moet niet voor de troepen vooruit willen lopen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het heeft automatisch een rechts tintje als zij het organiseren.
Mein Kampf werd ook veel buiten de bibliotheken gelezen hoezeer de overheid ook graag anders had, ook voordat het internet bestond.quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:25 schreef Nood-kloon het volgende:
Fijn....
Nu is "Zie ginds komt de Stoomboot..." gelijk geschaard met "Mijn Kampf".
Asjeblieft, daar is je Godwin.
Toch kwam m.i. vorig jaar de belangrijkste escalatie door een "vertaalfout" van een Telegraafmedewerker die zogenaamd zou hebben verstaan "This party should stop" in plaats van "This practice should stop" waarna de Telegraaf kopte dat de VN het Sinterklaasfeest wilde verbieden (wat een ernstig kromme vertaling is omdat "party" nooit "feest" in de zin van "Sinterklaasfeest" betekent) en de daaropvolgende stroom (racistische) haatmails en (doods)bedreigingen aan random VN-medewerkers, waardoor een mini-onderzoekje op verzoek van UNESCO dat in principe al was afgesloten (de NL regering had geen behoefte aan erkenning als erfgoed en de aanvraag tot erkenning door het Sint Nicolaasgenootschap voldeed niet aan de voorwaarden) kennelijk toch iets breder moest worden opgezet (er zijn toen oa. reakties op een aantal nieuwssites integraal vertaald en dat loog er bepaald niet om).quote:Vreemde discussie over of de 'escalatie' de schuld is van de zeurpieten of de Telegraaf/tokkies.
Ik heb het over onderzoekjes van de gemeente Amsterdam en Eenvandaag.quote:Op vrijdag 12 september 2014 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aangezien slechts enkele tientallen mensen een klacht indienden bij dat Meldpunt Discriminatie m.b.t. het Amsterdamse Sinterklaasfeest is dat uiterst onwaarschijnlijk. Al zou maar 1% van honderdduizenden mensen klagen dan nog zou je duizenden klachten krijgen, 100 keer zoveel als het aantal klachten wat is ingediend. We mogen m.i. verwachten dat veel meer dan 1% van de anti-ZPers heeft geklaagd.
quote:BARNEVELD - Zwarte Piet blijft dit jaar gewoon zwart. Volgens de Barneveldse Middenstands Vereniging (BMV) heeft de recente ophef over de positie van de knecht van Sinterklaas niets te maken met het vieren van het jaarlijkse kinderfeest.
Door Hans-Lukas Zuurman
Dat bevestigt Karelien Druijff van de BMV. ,,Dit is nooit een discussiepunt geweest voor ons.'' De winkeliersvereniging heeft voor het regelen van de jaarlijkse intocht op het Raadhuisplein een speciale Sinterklaas-commissie in het leven geroepen, waarvan Jan Kruit één van de kartrekkers is. Ook hij snapt niets van de commotie die vorig jaar in Nederland ontstond. Zwarte Piet zou met zijn kroeshaar, oorbellen en rode lippen een negatieve negroïde stereotypering zijn die in combinatie met het koloniaal verleden van Nederland niet langer te rechtvaardigen zou zijn. In Amsterdam heeft dat inzicht, mede veroorzaakt door een rechtszaak, er in middels toe geleid dat de Zwarte Piet blijvend van gedaante gaat veranderen. ,,Het domme, volgzame en onderdanige karakter van Piet moet eruit'', liet burgemeester Eberhard van der Laan onlangs weten.
Voor Kruit is ingrijpen in het uiterlijk van het typisch Hollandse kinderfeest een brug te ver: ,,Wij zijn het erover eens dat Zwarte Piet normaal zwart moet blijven, net als in de voorgaande jaren. Wij doen niet mee aan die hele discussie. Ik vind het persoonlijk ook zwaar overtrokken. Vanuit de inwoners hebben we ook nog nooit gehoord dat we voor een andere kleur zouden moeten kiezen. Als dat zou moeten, zou ik ermee stoppen. Niemand stoort zich eraan, dat willen we lekker zo laten.'' Kruit zegt inmiddels al volop bezig te zijn met de voorbereiding van de intocht van Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten dit jaar. ,,Het wordt weer een groots spektakel. We werken met een vaste groep, er zijn zestig Pieten en volop vrijwilligers bij betrokken. We hebben zelfs een wachtlijst voor de Zwarte Pieten.''
In Voorthuizen zegt Robbert de Veen van het lokale Sinterklaascomité van Ondernemers Vereniging Voorthuizen ,,te wachten op wat Sinterklaas ons dit jaar stuurt''. De landelijke discussie speelt echter geen rol, bevestigt hij even later. ,,Elke Piet, zwart of niet, is bij ons welkom. Het gaat erom dat het voor de kinderen een leuk feest blijft.''
De gemeente Barneveld legt de ondernemersverenigingen geen strobreed in de weg als het gaat om het verlenen van de benodigde vergunningen. ,,Wij leggen geen aanvullende voorwaarden op ten aanzien van de Sinterklaasintochten. We hopen dat ook dit jaar veel inwoners - vooral onze jongste inwoners! - opnieuw zullen genieten van dit zo bij ons land behorende volksfeest'', aldus woordvoerder Bertil Rebel van de gemeente Barneveld.
Gelukkig is 99,99% van Nederland wel verstandig.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:10 schreef Evertjan het volgende:
ondertussen in de biblebelt
http://www.barneveldsekra(...)25.html#.VBMou_l_s64
[..]
De meeste Nederlanders weten dat je voor discriminatie daar terecht kan. Reken er maar op dat niet slechts 1 op de 10000 mensen of minder dat doet en dat waarschijnlijk minstens 1% dit doet. Als je nog niet eens de moeite wil nemen om die discriminatie te melden bij het orgaan wat hiervoor is opgericht dan zal het wel niet heel erg hoog zitten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb het over onderzoekjes van de gemeente Amsterdam en Eenvandaag.
Meldpunt discriminatie doet niet zulke opiniepeilingen.
Er is een verschil tussen dat zien en het afkeuren en dat je je echt gekwetst voelt. In het tweede geval ben je veel sneller geneigd om het te melden, in het eerste geval inderdaad niet maar is er dan voldoende reden om een cultuur aan te passen? Ik spreek uit ervaring, ik ben zelf eens het slachtoffer geweest van discriminatie. De woede die je dan voelt over het onrecht wat je wordt aangedaan is fundamenteel verschillend van iets rationeel afkeuren.quote:Ik zie zo veel discriminatie op het internet die ik niet meld. Dat wil niet zeggen dat ik dus alles goedkeur.
Je kunt die klachtcijfers niet als peiling zien.
Ook een voorbeeld dat je de cultuur niet van bovenaf kan veranderen. Niet alleen burgers kunnen zelf iets organiseren als de overheid ermee stopt, ook winkeliers kunnen dit regelen. De klant wil het immers graag en zoveel geld kost het niet per winkel, dat haal je er al snel uit met wat extra impulsaankopen. Burgers zouden enkel wat dranghekken hoeven te huren en een toneelspeler en een propjongen gratis kunnen inschakelen (altijd wel te vinden).quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:10 schreef Evertjan het volgende:
ondertussen in de biblebelt
http://www.barneveldsekra(...)25.html#.VBMou_l_s64
[..]
Maak van jouw probleem niet andermans probleem.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:44 schreef Bierklepje het volgende:
Deze discussie slaat echt nergens op. Kinderen zien hun Zwarte Piet niet als een ''bad guy'', maar meer als een dappere held, dat ook het hulpje van de Sint is. Welk kind legt nou de link tussen slavernij en het Sinterklaasfeest? Ook Surinaamse kindjes dachten en denken dat nu nog steeds niet. Het zijn de ouders, die zich nu een beetje vervelen en gaan denken aan een soort van slavernij speelstuk, maar vroeger dachten ze dit ook niet. Hoe leg ik onze kinderen uit, waarom Piet nu niet meer zwart is en gekleurd is? De Pieten zijn naar de top van de regenboog gegaan en Sinterklaas rijdt nu op een unicorn![]()
Het is allemaal de schuld van die ene man die begonnen is met deze verschrikkelijke campagne, dat het goud van de Nederlandse cultuur succesvol heeft geschraapt.
Het moet inderdaad afgelopen zijn met ZP.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:47 schreef Lioness1578 het volgende:
Sinterklaas liedjes zijn nu ook aangepast zag ik op POW niews gisteren.
Word een beetje moe van dit ''nieuws'' alhowel ik zelf half hindoestaans ben van Surinaamse
afkomst vind ik dat dit nu afgelopen moet zijn!
Ja... ook al zit het niet hoog en mensen willen het niet hoogzittend hebben..quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders weten dat je voor discriminatie daar terecht kan. Reken er maar op dat niet slechts 1 op de 10000 mensen of minder dat doet en dat waarschijnlijk minstens 1% dit doet. Als je nog niet eens de moeite wil nemen om die discriminatie te melden bij het orgaan wat hiervoor is opgericht dan zal het wel niet heel erg hoog zitten.
Cultuur is wat je denkt en doet. Als je van mening verandert dan verander je de cultuur op microniveau. Als een massa mensen van mening en van doen veranderen dan is er een serieuse verandering .quote:Er is een verschil tussen dat zien en het afkeuren en dat je je echt gekwetst voelt. In het tweede geval ben je veel sneller geneigd om het te melden, in het eerste geval inderdaad niet maar is er dan voldoende reden om een cultuur aan te passen?
Vele anderen niet.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik vind dat het inderdaad afgelopen moet zijn met ZP.
Kinderen zijn niet kleurenblind, zwarte piet die blauw of paars is, is inderdaad nogal raar.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:47 schreef Ceberut het volgende:
waarom Zwarte Piet nu een andere kleur heeft
De komende twintig jaar niet, bedankt daarvoor!quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er is altijd nog een gulden middenweg.
Het wordt dan ook geen Zwarte Piet meer, maar gewoon Piet of Roetpiet.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:51 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Kinderen zijn niet kleurenblind, zwarte piet die blauw of paars is, is inderdaad nogal raar.
Over 10 jaar bestaat ZP uberhaupt niet meer. De gulden middenweg is dat ZP verdwijnt en in plaats daarvan een neutrale Piet komt.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:52 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De komende twintig jaar niet, bedankt daarvoor!
.... Die geen hond gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het wordt dan ook geen Zwarte Piet meer, maar gewoon Piet of Roetpiet.
Zie ook de gewijzigde teksten van de kinderliedjes. Er staat Piet, zonder de toevoeging zwart.
Zeker: de een viert het gewoon op de normale manier, de ander volgens de VARA-/Joop-doctrine.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:51 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er is altijd nog een gulden middenweg.
Ik ken er minstens 1.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:53 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Over 10 jaar bestaat ZP uberhaupt niet meer. De gulden middenweg is dat ZP verdwijnt en in plaats daarvan een neutrale Piet komt.
Nou:quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
.... Die geen hond gaat gebruiken.
Het gaat er vooral om hoe het in de openbaarheid, op televisie en op scholen gevierd zal worden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zeker: de een viert het gewoon op de normale manier, de ander volgens de VARA-/Joop-doctrine.
Willen ze, wil niet zeggen dat het dan ook klakkeloos gaat gebeuren he?quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nou:
- NPO;
- Scholen;
- Intochten.
Geen hond? Ik dacht het niet. Alles met een tintje overheid gaat die teksten gebruiken, mark my words.
Het gaat gebeuren. Of vrijwillig, of via de rechter.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Willen ze, wil niet zeggen dat het dan ook klakkeloos gaat gebeuren he?
Hahaha!! Via de rechter het complete Nederlandse volk dwingen de liedjes te zingen zoals jij dat zou willen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:56 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het gaat gebeuren. Of vrijwillig, of via de rechter.
Als dat het geval was waren die Regenboogpieten ook niet zo faliekant mislukt. Het volk bepaalt nu eenmaal wat ze accepteert bij een volksfeest. Niet de overheid, niet de staats-TV, maar het volk.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Willen ze, wil niet zeggen dat het dan ook klakkeloos gaat gebeuren he?
Hebben we al, Pietitie, facebook.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:56 schreef bedachtzaam het volgende:
Tijd voor een pro-pieten beweging dunkt me
Als het niet via de rechter lukt, dan kan ik het mij goed voorstellen dat het zal gebeuren via acties a la "Rosa Parks": Zwarte Sinterklazen en Witte Pieten laten meelopen tijdens intochten. Massaal een "trek de baard van Sint" actie, etc. etc.quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Hahaha!! Via de rechter het complete Nederlandse volk dwingen de liedjes te zingen zoals jij dat zou willen.
We leven niet in noord korea.
Bedoel je de doctrine van deze Joop-prominent ?quote:Op vrijdag 12 september 2014 19:53 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zeker: de een viert het gewoon op de normale manier, de ander volgens de VARA-/Joop-doctrine.
Ze leren het nooit, drammen, drammen, drammen en als dat niet blijkt te werken, nog meer gaan drammen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als dat het geval was waren die Regenboogpieten ook niet zo faliekant mislukt. Het volk bepaalt nu eenmaal wat ze accepteert bij een volksfeest. Niet de overheid, niet de staats-TV, maar het volk.
En het gedram van het anti-volk zal zeker niet gaan werken als ze Zwarte Piet de nek om wil draaien. Het werkt eerder averechts.
Zo krijg je natuurlijk alleen maar nog meer weerstand. Dan doe je je "zaak" zeker geen goed.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als het niet via de rechter lukt, dan kan ik het mij goed voorstellen dat het zal gebeuren via acties a la "Rosa Parks": Zwarte Sinterklazen en Witte Pieten laten meelopen tijdens intochten. Massaal een "trek de baard van Sint" actie, etc. etc.
Des te harder worden ze uitgekotst en des te makkelijker wordt het om alles bij het oude te laten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:01 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ze leren het nooit, drammen, drammen, drammen en als dat niet blijkt te werken, nog meer gaan drammen.
En hup! We komen niet meer uit de discussie, dus we komen maar weer met dreigementen om een kinderfeest te verknallen, desnoods met geweld, wat een fout mannetje ben jij zeg.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als het niet via de rechter lukt, dan kan ik het mij goed voorstellen dat het zal gebeuren via acties a la "Rosa Parks": Zwarte Sinterklazen en Witte Pieten laten meelopen tijdens intochten. Massaal een "trek de baard van Sint" actie, etc. etc.
Het werkt. Hoe je het wendt of keert, het werkt. Roetpieten, Hema, Fischer Price, kinderliedjes, allemaal in een paar maanden tijd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:01 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ze leren het nooit, drammen, drammen, drammen en als dat niet blijkt te werken, nog meer gaan drammen.
Geweld is geen optie. Dat keurt elke anti-ZP'er af. Pro-Pieters daarentegen, die zwaaien met doodsbedreigingen om juristen af te laten treden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:03 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En hup! We komen niet meer uit de discussie, dus we komen maar weer met dreigementen om een kinderfeest te verknallen, desnoods met geweld, wat een fout mannetje ben jij zeg.
Het werkt niet, Fisher Price was bewezen onzin, die set schrappen lag gewoon in de planning, hema hebben we met zijn allen veel flauwekul over gehad, roetpieten en de liedjes gaat het nooit worden.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het werkt. Hoe je het wendt of keert, het werkt. Roetpieten, Hema, Fischer Price, kinderliedjes, allemaal in een paar maanden tijd.
Massaal een "trek een baard af" actie is geen geweld, rare gedachte kronkels heb je.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:05 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geweld is geen optie. Dat keurt elke anti-ZP'er af. Pro-Pieters daarentegen, die zwaaien met doodsbedreigingen om juristen af te laten treden.
Blaas het op zeg, het gaat om een ludieke actie waarbij een nep-baard van een nep-sint wordt afgetrokken om de magie van de leugen te doen verdwijnen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:08 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Massaal een "trek een baard af" actie is geen geweld, rare gedachte kronkels heb je.
Die is dan weer wel leuk en historisch juist.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:09 schreef FF_Serieus het volgende:
Zie ginds komt de stoomboot
met mensjes uit Afrika weer aan
hij brengt ons multiculi verrijking
ik zie ze al staan
op de plecht staat zo'n hartedief
o wat doet hij stoerrr
hij sist naar mijn lief
en noemt haar hoerrr
en de PvdA staat te lachen
en roept richting de boot
kom hier op ons stemmen
dan geven we je een uitkering en brood
o lieve islamietjes
kom toch vooral bij ons
en rij op je scooter toch niet stilletje
mijn vriendinnetje voorbij
Bron: Pownews :-)
Ergo, geweld gebruiken, tenzij het voor jou normaal is om mensen fysiek aan te vallen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Blaas het op zeg, het gaat om een ludieke actie waarbij een nep-baard van een nep-sint wordt afgetrokken om de magie van de leugen te doen verdwijnen.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zonder geweld uiteraard.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ergo, geweld gebruiken, tenzij het voor jou normaal is om mensen fysiek aan te vallen?
Geen idee, mochten die acties te zijner tijd uitgevoerd worden, dan zullen we dat met zijn allen meemaken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dus je gaat vragen of hij zijn baard af wil doen? Of hoe moet ik me dat voorstellen?
Goed voorstellen en goedkeuren.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geen idee, mochten die acties te zijner tijd uitgevoerd worden, dan zullen we dat met zijn allen meemaken.
Ik heb nergens geschreven dat ik een dergelijke actie zou uitvoeren, ik kan het me goed voorstellen, dat wel.
Zeker geen geweld. Geweld ligt meer in het straatje van de pro-Pieters.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:17 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Goed voorstellen en goedkeuren.
En je kan draaien wat je wil, snap best dat het voor je "imago" niet fijn is om toe te moeten geven dat je geweld zou goedkeuren, maar dat is het wel, geweld.
En ondertussen hebben we in Nederland geen zwarte ministers en een zwarte minister-president zou onbespreekbaar zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:03 schreef Bierklepje het volgende:
Lieve Ceberut,
De tekst wijzigen van een eeuwen-bekend versje heeft geen zin. Ik heb er geen moeite mee om de magie van Sinterklaas te wijzigen, maar Sinterklaas is nooit racistisch geweest. Kinderen weten nog helemaal niks af van racisme en zijn onschuldig. Dit feest bestaat al heel erg lang en is soms wel te ouderwets. Het wijzigen van een tekst of een nummer, daar heb ik geen problemen mee ''Al is ie toch zo zwart als roet, hij meent het toch goed.'' Ik begrijp dat bepaalde culturen hier wat tegen hebben en ikzelf vind dat ook, maar come-on. Een heel feest voor kinderen veranderen, terwijl er al genoeg politieke en economische problemen in ons kikkerlandje zijn. Ik vind ik dat we hier geen heisa over moeten maken. Ik, als half Surinamer, heb er geen problemen mee. Ik doe het alsnog voor de magische kindergezichtjes en een ''happy'' Nederland.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:24 schreef Scheepskornuit het volgende:
Dit is zo typisch Nederlands, politiek correct tot in de kist. In Vlaanderen ligt er geen man van wakker dat zwarte piet zwart is. Laat staan dat daarvoor liedjesteksten veranderd moeten worden of er blauwe en rode pieten moeten zijn.
Daar is politiek gezien ook geen draagvlak voor.
Zodra je aan iemand komt is het geweld.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeker geen geweld. Geweld ligt meer in het straatje van de pro-Pieters.
Ziek om dat in een landelijke krant te plaatsen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar kunnen zulke plaatjes ook nog in de krant.
Het is discriminerend gelul.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:10 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die is dan weer wel leuk en historisch juist.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:26 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daar kunnen zulke plaatjes ook nog in de krant.
Als humor al niet meer kan in een krant is het triestig gesteld hoor.quote:Ziek om dat in een landelijke krant te plaatsen.
Als je bij een sinterklaas een baard gaat aftrekken is dat TEN ALLEN TIJDEN geweld.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeker geen geweld. Geweld ligt meer in het straatje van de pro-Pieters.
Triestig gesteld is dat soort humorquote:Op vrijdag 12 september 2014 20:32 schreef Scheepskornuit het volgende:
[..]
Als humor al niet meer kan in een krant is het triestig gesteld hoor.
Juist.........quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:32 schreef Scheepskornuit het volgende:
[..]
Als humor al niet meer kan in een krant is het triestig gesteld hoor.
Moet ik dit nou serieus uitleggen?quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:36 schreef Scheepskornuit het volgende:
[..]
Waarom kan dit niet volgens jou?
Zeker...... mensen afzeiken vanwege hun afkomst...quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:34 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, het is makkelijk mee te zingen, dat dan weer wel.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:37 schreef maaria1990 het volgende:
Er is geen racisme meer in de wereld, geen geweld, geen oorlogen meer tussen groepen, alleen Nederland is nog racistisch, dus waarom zouden we dit racistische feest dan niet stoppen?
Graag.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:37 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Moet ik dit nou serieus uitleggen?
Humor is nooit racisme. Ga jij hier lopen zeuren als men in een cartoon of op een humorpagina een vergelijking maakt tussen een roodharige en een orang oetan. Of een blonde man vergelijkt met een nazi? Je kunt dat onzin vinden of niet grappig, maar dat maak het geen racisme, noch moet dat verboden zijn om welke reden dan ook.quote:Jij weet niet wat racisme is ?
Ga eens surfen daarover .
Je past een versleten truc toe.quote:
Wit staat voor oprechtheid, betrouwbaarheid, reinheid.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En ondertussen hebben we in Nederland geen zwarte ministers en een zwarte minister-president zou onbespreekbaar zijn.
ZP is een instandhouding van verkapt racisme. De rollen tussen zwart en wit blank wordt door middel van dit "kinderfeestje" aan kinderen duidelijk gemaakt. Deze geïndoctrineerde kinderen vormen de maatschappij van de toekomst.
Heb ik het over humor? Nee. Heb ik het over de algemene beeldvorming van etnische rassen? Ja.quote:
Het is niet omdat jij het geen 'humor' noemt omdat het in je straatje past, dat het ook zo is. Trieste maatschappij als dat al niet meer kan. In Nederland gaat het dan ook zienderogen bergaf.quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:52 schreef Bierklepje het volgende:
[..]
Heb ik het over humor? Nee. Heb ik het over de algemene beeldvorming van etnische rassen? Ja.
quote:“Dat als elke Zwarte Piet in elkaar geslagen wordt op die manier de openbare orde wel in gedrang komt, dat dat is wat men van ons vraagt”. Op de vraag van de Telegraaf “Dat is toch geweld, dat kan toch niet goed te keuren zijn?” kwam het antwoord: “Ik veroordeel dat niet”.
http://www.trotsamsterdam(...)in-over-zwarte-piet/
quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:05 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geweld is geen optie. Dat keurt elke anti-ZP'er af.
Nergens heen. Zoals het hele verhaal van de Quinsidioten nergens over gaat.quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:17 schreef Bierklepje het volgende:
Waar gaat deze discussie toch naartoe, jongens.
Hoe groot is die groep ? 20 mensen? 200?quote:Op vrijdag 12 september 2014 21:58 schreef Elfletterig het volgende:
Hoe lang gaan we nog door met buigen voor een piepklein groepje beroepsklagers en lichtgeraakte types?
Dat zet het wel in perspectief zo. Een paar honderd, of vooruit, een paar duizend die aanstoot nemen aan de figuur van zwarte Piet. Tegenover 2 miljoen die niet wil dat er iets aan veranderd.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe groot is die groep ? 20 mensen? 200?
Hoezo buigen "wij" ? Ik niet hoor.
En cultuur is in ontwikkeling. Iedereen kan nieuwe sinterklaasvormen bedenken. Heel normaal. Ook normaal is het niet mee te doen.
Abnormaal is het om dit niet te doen, omdat het 'buigen' zou zijn.
Overigens zing ik al jaren geen sintliedjes meer. Al die ouwe meuk.
Ook kinderen vervelen zich al jaren met die klassieke liedjes.
De groep fanatieke klagers is een paar duizend man groot. Dat zijn althans de mensen die op Facebook initiatieven als "Zwarte Piet is racisme" steunen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En cultuur is in ontwikkeling. Iedereen kan nieuwe sinterklaasvormen bedenken. Heel normaal. Ook normaal is het niet mee te doen.
Het wrange is natuurlijk dat, had quincy en kornuiten er niet zo hard en met een gestrekt been erin gegaan, ze vanzelf "hun zin" hadden gekregen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van alle mensen op fok zeg jij dit? Serieus?quote:Op vrijdag 12 september 2014 20:17 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Goed voorstellen en goedkeuren.
En je kan draaien wat je wil, snap best dat het voor je "imago" niet fijn is om toe te moeten geven dat je geweld zou goedkeuren, maar dat is het wel, geweld.
Waarom maak je je druk als er maar 2000 fanatieke klagers zijn.?quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De groep fanatieke klagers is een paar duizend man groot. Dat zijn althans de mensen die op Facebook initiatieven als "Zwarte Piet is racisme" steunen.
Mensen volgen niet jouw standpunt van onverzoenlijke strijd. Ze buigen niet voor jou, dat klopt.quote:Je ziet op allerlei fronten dat we wel degelijk buigen. Of beter gezegd: er wordt namens ons gebogen door een politiek-correcte garde; door invloedrijke personen en instanties.
Hoezo door de strot? Wat een onzin. Jij zingt toch lekker thuis, in de auto of waar dan ook je eigen sintliedjes ? Niemand dwingt je dat niet te doen.quote:Er wordt overgegaan tot aanpassingen, bedrijven beginnen Zwarte Piet te weren en nu moeten ook al de Sinterklaasliedjes eraan geloven. De wijzigingen worden ons door de strot geduwd en de beroepsklagers gaan krampachtig door met hun strijd.
Ja, geloof het of niet maar ik ben juist tegen geweld, al veel vaker geplaatst hier. Dat jij en ik een ander idee hebben wat betreft voorkomen van een geweldsuitbarsting, mag niet uitmaken.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Van alle mensen op fok zeg jij dit? Serieus?
Ik maak me er druk om omdat er gehoor wordt gegeven aan hun absurde klachten. De gedachte dat het zwart schminken van je gezicht - iets dat in tal van culturen al eeuwenlang gebeurt - gelijk staat aan racisme, de opvatting dat Zwarte Piet een racistisch karakter is en daarom moet worden aangepast en moet verdwijnen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom maak je je druk als er maar 2000 fanatieke klagers zijn.?
Het aantal fanatieke klagers pro ZP is vele malen groter.
Het zou best kunnen dat een paar honderdduizend donkere mensen niet blij zijn met hoe zij uitgebeeld worden in het ZP-karakter.
[..]
Mensen volgen niet jouw standpunt van onverzoenlijke strijd. Ze buigen niet voor jou, dat klopt.
Maar ze volgen hun eigen mening wat te doen.
[..]
Hoezo door de strot? Wat een onzin. Jij zingt toch lekker thuis, in de auto of waar dan ook je eigen sintliedjes ? Niemand dwingt je dat niet te doen.
Bedrijven en instellingen maken hun eigen keuzes. Jij ook.
Je zit in een slachtofferrol.
Je bent opgefokt bezig.quote:Op vrijdag 12 september 2014 22:49 schreef Elfletterig het volgende:
De gedachte dat het zwart schminken van je gezicht - iets dat in tal van culturen al eeuwenlang gebeurt - gelijk staat aan racisme, de opvatting dat Zwarte Piet een racistisch karakter is en daarom moet worden aangepast en moet verdwijnen.
De wereld draait gewoon door als mensen geen zin hebben in ZP.quote:Als grote winkelketens Zwarte Piet in de ban doen vanuit een soort doorgeslagen politiek-correctheid dan wordt Zwarte Piet vanzelf steeds meer not done. Het wordt dan vanzelf van kwaad tot erger
Je weet dat je zelf een kinderfeestverzieker ben door zo fanatiek die kwestie levend te houden ?quote:. De klagers zullen de druk alsmaar verder opvoeren (tussen 2012 en nu is al een enorm stijgende lijn te zien) en ze zullen doorgaan met elk jaar het kinderfeest verzieken.
Ben jij een racist of doe jij maar even alsof?quote:Op vrijdag 12 september 2014 23:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zie ginds komt de vluchtelingen boot uit Afrika al aan
Hij brengt ons asiel zoekers en criminelen
Ik zie ze als staan
Hoe huppelen de tasjes rovers
Het dek op een neer
Hoe gaan de UWV briefjes al heen en al weer
De zwarte staan te lachen en roepen ons reeds toe
wij nemen jullie land over
En weten al Hoe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |