abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144464395
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zeker: de een viert het gewoon op de normale manier, de ander volgens de VARA-/Joop-doctrine.
Het gaat er vooral om hoe het in de openbaarheid, op televisie en op scholen gevierd zal worden.

Wat voor de rest iemand thuis viert, zal mij een worst weten.
pi_144464410
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nou:
- NPO;
- Scholen;
- Intochten.

Geen hond? Ik dacht het niet. Alles met een tintje overheid gaat die teksten gebruiken, mark my words.
Willen ze, wil niet zeggen dat het dan ook klakkeloos gaat gebeuren he?
pi_144464416
Tijd voor een pro-pieten beweging dunkt me
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_144464439
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:55 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Het gaat gebeuren. Of vrijwillig, of via de rechter.
pi_144464503
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:56 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het gaat gebeuren. Of vrijwillig, of via de rechter.
Hahaha!! Via de rechter het complete Nederlandse volk dwingen de liedjes te zingen zoals jij dat zou willen.

We leven niet in noord korea.
pi_144464559
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:55 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Als dat het geval was waren die Regenboogpieten ook niet zo faliekant mislukt. Het volk bepaalt nu eenmaal wat ze accepteert bij een volksfeest. Niet de overheid, niet de staats-TV, maar het volk.

En het gedram van het anti-volk zal zeker niet gaan werken als ze Zwarte Piet de nek om wil draaien. Het werkt eerder averechts.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144464573
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:56 schreef bedachtzaam het volgende:
Tijd voor een pro-pieten beweging dunkt me
Hebben we al, Pietitie, facebook.
pi_144464576
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:58 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hahaha!! Via de rechter het complete Nederlandse volk dwingen de liedjes te zingen zoals jij dat zou willen.

We leven niet in noord korea.
Als het niet via de rechter lukt, dan kan ik het mij goed voorstellen dat het zal gebeuren via acties a la "Rosa Parks": Zwarte Sinterklazen en Witte Pieten laten meelopen tijdens intochten. Massaal een "trek de baard van Sint" actie, etc. etc.
pi_144464585
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 19:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zeker: de een viert het gewoon op de normale manier, de ander volgens de VARA-/Joop-doctrine.
Bedoel je de doctrine van deze Joop-prominent ?
http://www.joop.nl/opinie(...)innen_met_je_knecht/
pi_144464612
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:00 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Als dat het geval was waren die Regenboogpieten ook niet zo faliekant mislukt. Het volk bepaalt nu eenmaal wat ze accepteert bij een volksfeest. Niet de overheid, niet de staats-TV, maar het volk.

En het gedram van het anti-volk zal zeker niet gaan werken als ze Zwarte Piet de nek om wil draaien. Het werkt eerder averechts.
Ze leren het nooit, drammen, drammen, drammen en als dat niet blijkt te werken, nog meer gaan drammen.
pi_144464624
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Als het niet via de rechter lukt, dan kan ik het mij goed voorstellen dat het zal gebeuren via acties a la "Rosa Parks": Zwarte Sinterklazen en Witte Pieten laten meelopen tijdens intochten. Massaal een "trek de baard van Sint" actie, etc. etc.
Zo krijg je natuurlijk alleen maar nog meer weerstand. Dan doe je je "zaak" zeker geen goed.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_144464667
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:01 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ze leren het nooit, drammen, drammen, drammen en als dat niet blijkt te werken, nog meer gaan drammen.
Des te harder worden ze uitgekotst en des te makkelijker wordt het om alles bij het oude te laten.
  vrijdag 12 september 2014 @ 20:03:32 #238
426947 Bierklepje
Het klinkt al lekkerder!
pi_144464674
Lieve Ceberut,

De tekst wijzigen van een eeuwen-bekend versje heeft geen zin. Ik heb er geen moeite mee om de magie van Sinterklaas te wijzigen, maar Sinterklaas is nooit racistisch geweest. Kinderen weten nog helemaal niks af van racisme en zijn onschuldig. Dit feest bestaat al heel erg lang en is soms wel te ouderwets. Het wijzigen van een tekst of een nummer, daar heb ik geen problemen mee ''Al is ie toch zo zwart als roet, hij meent het toch goed.'' Ik begrijp dat bepaalde culturen hier wat tegen hebben en ikzelf vind dat ook, maar come-on. Een heel feest voor kinderen veranderen, terwijl er al genoeg politieke en economische problemen in ons kikkerlandje zijn. Ik vind ik dat we hier geen heisa over moeten maken. Ik, als half Surinamer, heb er geen problemen mee. Ik doe het alsnog voor de magische kindergezichtjes en een ''happy'' Nederland. :)
pi_144464678
quote:

[..]

En hup! We komen niet meer uit de discussie, dus we komen maar weer met dreigementen om een kinderfeest te verknallen, desnoods met geweld, wat een fout mannetje ben jij zeg.
pi_144464692
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:01 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Het werkt. Hoe je het wendt of keert, het werkt. Roetpieten, Hema, Fischer Price, kinderliedjes, allemaal in een paar maanden tijd.
pi_144464734
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:03 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En hup! We komen niet meer uit de discussie, dus we komen maar weer met dreigementen om een kinderfeest te verknallen, desnoods met geweld, wat een fout mannetje ben jij zeg.
Geweld is geen optie. Dat keurt elke anti-ZP'er af. Pro-Pieters daarentegen, die zwaaien met doodsbedreigingen om juristen af te laten treden.
pi_144464803
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het werkt. Hoe je het wendt of keert, het werkt. Roetpieten, Hema, Fischer Price, kinderliedjes, allemaal in een paar maanden tijd.
Het werkt niet, Fisher Price was bewezen onzin, die set schrappen lag gewoon in de planning, hema hebben we met zijn allen veel flauwekul over gehad, roetpieten en de liedjes gaat het nooit worden.
pi_144464845
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:05 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Geweld is geen optie. Dat keurt elke anti-ZP'er af. Pro-Pieters daarentegen, die zwaaien met doodsbedreigingen om juristen af te laten treden.
Massaal een "trek een baard af" actie is geen geweld, rare gedachte kronkels heb je.
  vrijdag 12 september 2014 @ 20:09:34 #244
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_144464874
Zie ginds komt de stoomboot
met mensjes uit Afrika weer aan
hij brengt ons multiculi verrijking
ik zie ze al staan
op de plecht staat zo'n hartedief
o wat doet hij stoerrr
hij sist naar mijn lief
en noemt haar hoerrr
en de PvdA staat te lachen
en roept richting de boot
kom hier op ons stemmen
dan geven we je een uitkering en brood
o lieve islamietjes
kom toch vooral bij ons
en rij op je scooter toch niet stilletje
mijn vriendinnetje voorbij

Bron: Pownews :-)
pi_144464883
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:08 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Massaal een "trek een baard af" actie is geen geweld, rare gedachte kronkels heb je.
Blaas het op zeg, het gaat om een ludieke actie waarbij een nep-baard van een nep-sint wordt afgetrokken om de magie van de leugen te doen verdwijnen.
pi_144464895
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:09 schreef FF_Serieus het volgende:
Zie ginds komt de stoomboot
met mensjes uit Afrika weer aan
hij brengt ons multiculi verrijking
ik zie ze al staan
op de plecht staat zo'n hartedief
o wat doet hij stoerrr
hij sist naar mijn lief
en noemt haar hoerrr
en de PvdA staat te lachen
en roept richting de boot
kom hier op ons stemmen
dan geven we je een uitkering en brood
o lieve islamietjes
kom toch vooral bij ons
en rij op je scooter toch niet stilletje
mijn vriendinnetje voorbij

Bron: Pownews :-)
Die is dan weer wel leuk en historisch juist.
pi_144464923
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Blaas het op zeg, het gaat om een ludieke actie waarbij een nep-baard van een nep-sint wordt afgetrokken om de magie van de leugen te doen verdwijnen.
Ergo, geweld gebruiken, tenzij het voor jou normaal is om mensen fysiek aan te vallen?

Trouwens, niets "ludieks" aan om over de rug en voor de ogen van 1000den kinderen dat te doen.
pi_144464929
quote:

[..]

pi_144464939
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:11 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ergo, geweld gebruiken, tenzij het voor jou normaal is om mensen fysiek aan te vallen?
Zonder geweld uiteraard.
pi_144464960
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:11 schreef Evertjan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')